Why am I scaring you?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef Fleurtjebloem het volgende:
whaaaaaa, Rucksichlos, you are my match made in heaven!You are scaring me though...
![]()
Dat is dan wel weer jammer.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:57 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Zolang wortels warm en zompig zijn, krijg ik ze mijn giecheltje niet ingesmeten.
Verder ben ik geen voorstander van bietjes, witte/groene kool (ik vind dat eten uit World War2, sorry!) en draadjesvlees.
Maar voor de rest vind ik food fabulous![]()
Dat soort dingen doe ik altijd zonder recept, gewoon eens in je kast kijken wat je lekker lijkt en mik er maar bij.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:28 schreef Aarde het volgende:
[..]
gooi eens een lekker receptje met kruiden en gekookte aardappelsik eet ze altijd zo namelijk maar ben wel in voor wat nieuws
Oesters, helemaal vergeten, die lust ik ook echt niet, weet nog dat we die dingen opgedoken hebben en geprobeert hebben op een snorkeltocht, zijn foto's van dat ik dat proefde, die foto's spreken boekdelenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:14 schreef Bluezz het volgende:
Ansjovis en oesters.
Ook niet na herhaaldelijk proberen
we gaan het eens proberenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat soort dingen doe ik altijd zonder recept, gewoon eens in je kast kijken wat je lekker lijkt en mik er maar bij.
Zo kook ik vaak, gewoon uit de losse hand...
Redelijk standaard(en makkelijk) is zout/peper/knoflook en dan gewoon een lekkere kruidenmix zoals bv italiaanse kruiden of provencaalse kruiden, mee laten koken, maar achteraf na het afgieten even wat vers eroverheen, gebruik meestal gevriesdroogt voor bij het koken en vers voor op tafel...
Klein klontje roomboter in het water bij het koken maakt de boel wat minder droog trouwens.
Maar wat ook lekker is is kerriepoeder mee laten koken, krijg je ook een leuk kleurtje van, mooi geel, lekker ietwat pittig smaakje, wees vooral niet zuinig met peper in het water en gebruik eens wat andere pepersoorten, lekkere cajunpeper ofzo...
Of gooi er eens wat paprikapoeder(pikant) bij, krijg je weer een ander leuk kleurtje van en een wat meer pittig smaakje...
Maar vergeet vooral de knoflook niet
quote:
ow marsepein vink niks... lust ik toch niet allesquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:19 schreef rena het volgende:
[..]![]()
Marsepein vind ik heerlijk, maar wel met mate, anders word ik misselijk
![]()
Ja, zodat de smaak er lekker intrekt en dan naderhand na het afgieten nog wat lekker vers spul eroverheen, dat is het lekkerste....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:18 schreef Aarde het volgende:
[..]
we gaan het eens proberenal meteen vanaf het begin meekoken dus?
ik ga het met gedroogde kruiden proberen. vers heb ik niet zo vaak vink te duur en meestal krijg ik het ook niet echt op. die vriesdroogkruiden zijn wel handigquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, zodat de smaak er lekker intrekt en dan naderhand na het afgieten nog wat lekker vers spul eroverheen, dat is het lekkerste....
Ik ben niet bijzonder dol op patat nee... en voor chips loop ik ook niet warm.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:50 schreef nein het volgende:
naah, ik ben echt verbaasd over de mensen die niet van toetjes houden
Ook trouwens over hoeveel aardappelhaters er zijn...lusten jullie dan ook geen patat?
de meeste 'toetjes' vink niet zo... kwark koop ik nog wel eens maar vla is niet echt aan mij besteed.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:50 schreef nein het volgende:
naah, ik ben echt verbaasd over de mensen die niet van toetjes houden
Ook trouwens over hoeveel aardappelhaters er zijn...lusten jullie dan ook geen patat?
Waar leef jij van?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:54 schreef Croupouque het volgende:
Boerenkool, karbonade, hutspot, stamppot, zuurkool, rookworst, witlof, mayonaise, leverworst, olijven, asperges, vis, courgette, prei, ananas, meloen, banaan, vis, snert. Ik lust eigenlijk bijna niets.
wortelen, andijvie, boontjes, aardappels, alle soorten vlees - behalve leverworst, bleekselderij, knoldelderij... om maar eens wat te noemen... ik vind dat je best veel lust.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:54 schreef Croupouque het volgende:
Boerenkool, karbonade, hutspot, stamppot, zuurkool, rookworst, witlof, mayonaise, leverworst, olijven, asperges, vis, courgette, prei, ananas, meloen, banaan, vis, snert. Ik lust eigenlijk bijna niets.
Ik welquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:58 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Van niet eten ga je heus niet dood, hoor.
Verse kruiden moet je gewoon potten, staat ook nog eens leuk in de keuken, gewoon een aantal potjes met zelfgekweekte kruiden, kunnen heerlijk blijven staan, luisteren je kuiken vrolijk op en smaken overheerlijk....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:48 schreef Aarde het volgende:
[..]
ik ga het met gedroogde kruiden proberen. vers heb ik niet zo vaak vink te duur en meestal krijg ik het ook niet echt op. die vriesdroogkruiden zijn wel handig
Ben je gek joh, de meeste mensen eten veel en veelste veel, je hebt uiteindelijk maar zo weinig nodig om te blijven functioneren.quote:
't Was maar een grapje erodomequote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben je gek joh, de meeste mensen eten veel en veelste veel, je hebt uiteindelijk maar zo weinig nodig om te blijven functioneren.
Mijn man schrok in het begin erg van de hoeveelheden die ik eet, wat erg weinig kan zijn soms(soms ook veel hoor, ben best een lekkerbek), maar ik functioneer prima...
quote:Op zondag 22 januari 2006 10:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ook salades zoals huzarensalade en aardappelsalade vind ik bijzonder goor. Het ziet eruit als platgestreken kots, en dat is voor mij reden genoeg om het niet te eten.
Kaneel!quote:Op zondag 22 januari 2006 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Meloen. Kaneel. Bechamelsaus/Maizenasaus/Kaassaus - ook goor.
Zuurkool. Nootmuskaat. Gekookte witlof. Gekookte wortel. Bleekselderij.
Oh en groentesoepik heb alle blik/verse/traiteur/poeder-vormen al geprobeerd maar ik blijf het goor vinden.
Leuk ook die naam van je ernaastquote:Op maandag 23 januari 2006 02:18 schreef Bluurgh het volgende:
kaaskrijg ik echt niet naar binnen, brocolli, spruitjes, witlof, olijven, haaievinnensoep (1x op, zo'n smerige witte substantie met stukjes erin, net sperma ofzo
en het smaakt nog vies ook), pindakaas, pindasaus, zoiezo bijna alle noten. en boter op brood vind ik niet lekker.
voor de rest eet ik alles! visvlees
aardappelen
alles wat ik vergeet
heerlijk
![]()
kiwi is idd nasty as hell, wie eet er nou harig fruitquote:Op maandag 23 januari 2006 02:28 schreef Xennia het volgende:
Meloen, kokos, kiwi, kersen, erwtensoep
Ik probeer die dingen ook lekker te vinden, en elke keer probeer ik het weer. Maar vind het eigenlijk wel zo ranzig. Maar het schijnt dat je het moet leren eten...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:02 schreef HAL9000S het volgende:
en olijven... de laatste probeer ik om te leren eten maar ik blijf het vies vinden.
Je moet het velletje er wel af halen, mafkees.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:31 schreef Baleog het volgende:
[..]
kiwi is idd nasty as hell, wie eet er nou harig fruit![]()
En ik maar denken, waarom lachen mensen me uit als ik sta te flossen met zo'n bruin eivormig dingquote:Op maandag 23 januari 2006 03:12 schreef Biene het volgende:
[..]
Je moet het velletje er wel af halen, mafkees.
quote:Op maandag 23 januari 2006 03:15 schreef Baleog het volgende:
[..]
En ik maar denken, waarom lachen mensen me uit als ik sta te flossen met zo'n bruin eivormig ding
![]()
Ik zie er niet uit als etenswaar hoor. Ik heb me net geschoren.quote:maar serieus, alsje er zo uitziet als etenswaar, onverzocht, ongeschoren, dan hoeft het van mij al niet meer..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |