Dat is tegenwoordig niet meer zo
Je maakt ze mee die tegenwoordig bijna helemaal niets meer lusten.
Voeding is opvoeding, eten wat de pot schaft.
Het klinkt ouderwets maar volgens mij is het alleen maar goed.
"Ik lust geen melk, ik wil Yoki"
"Waar zijn de frieten?"
"Spruitjes lust ik niet"
Je zal ze toch
Wat doe jij?
quote:Erhmm ja, dat heb ik een paar keer gedaan, geheel vrijwillig.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:22 schreef MissMSX het volgende:
Zonder eten naar bed dan maar he
En nu lust ik alles
Dus geen gepiep over 'te heet', of gemiep over iets 'onbekends en groens', maar gewoon vragen of ik de ketjap even door wil geven.
Wat ze echt niet lusten, zoals idd spruitjes, daar doe ik een piepklein schepje van op hun bord en dat moeten ze dan opeten, maar dat gebeurt eigenlijk heel zelden.
De smaak van kinderen verandert ook nogal eens, dus ze moeten het iig even proeven van mij.
Bord leeg-eten is wel de bedoeling, maar ik vind het onzin om tegen een kokhalzend kind aan te gaan zitten kijken als ie gewoon echt genoeg heeft gehad en nog wat op z'n bordje heeft liggen.
beetje zachte dwang dus, eten moet leuk zijn, en niet iets waar je steeds strijd over voert.
Damn, wat een verstandige post!
quote:Totaal mee eens, moet geen 'obsessie' worden of wat dan ook.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:26 schreef shmoopy het volgende:
beetje zachte dwang dus, eten moet leuk zijn, en niet iets waar je steeds strijd over voert.
Denk wel dat het inderdaad aan de ouders liggen wat de kinderen lusten.
Beetje dwang kan geen kwaad.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:36 schreef tong80 het volgende:
Als ik kinderen krijg moeten ze maar leren om Rosti te eten.
quote:Makkelijk.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:36 schreef tong80 het volgende:
Als ik kinderen krijg moeten ze maar leren om Rosti te eten.
Ik moest spruitjes eten omdat 't goed voor me was.
Kindermishandeling? Toen wel
Dankbaar. Spruitjes zijn zo lekker. Sommige dingen leer je waarderen als je echt heel oud wordt.
Ze doet er soms uren over, om een half lapje vlees op te eten. En ze begint al te huilen voordat het eten op tafel staat...
en moeder en oma 'stimuleren' het juist. Want tja, als het kind niet wil eten dan wil het kind niet eten.... en als het kind alleen vlees van die en die slager dan krijgt ze dat ook...en zo krijgt het kind altijd haar zin....
overigens, moeder is ook geen goed voorbeeld want die is altijd op dieet en die eet dus ook bijna niets...
en als we mijn nichtje iets willen laten proeven wat ze nog niet kent, dan lust ze het al bij voorbaat niet....
quote:O...M...G...
Op zondag 25 januari 2004 14:21 schreef amaranta het volgende:
voor mijn nichtje is eten dus echt een drama (5 jaar)
ze eet sowieso niets, en als ze iets eet, moet het van een bepaald merk zijn.
Owja en overal moet ketchup op anders eet ze het sowieso niet.Ze doet er soms uren over, om een half lapje vlees op te eten. En ze begint al te huilen voordat het eten op tafel staat...
en moeder en oma 'stimuleren' het juist. Want tja, als het kind niet wil eten dan wil het kind niet eten.... en als het kind alleen vlees van die en die slager dan krijgt ze dat ook...en zo krijgt het kind altijd haar zin....
overigens, moeder is ook geen goed voorbeeld want die is altijd op dieet en die eet dus ook bijna niets...
en als we mijn nichtje iets willen laten proeven wat ze nog niet kent, dan lust ze het al bij voorbaat niet....
Het enige wat ik hierover kan zeggen is "eigen schuld".
Je hebt je kinderen zo gek als je ze maakt, hoor.
Dan eet ze toch niet, simpel zat, is het zo over.
* shmoopy 's handen jeuken bij dit soort kinderen, geef ze mij maar een weekje mee.
Maar hij hoeft dingen die hij absoluut niet lekker vind te eten.
Ik heb ooit een discussie gehad met een moeder die het anders deed, haar kids moesten en zouden ALLES eten.
Nu bleef ik een keer gezellig bij haar eten, waarop ze vroeg: Wat lust je graag en wat zou je willen eten? Waarop ik zei: Nou lekker dan heb je jaren op je kind zitten te hameren dat ze alles moeten eten, kom je op visite dan vragen ze dus wat je lekker vind...
Ik zelf lust dus absoluut geen spruiten, zal ik dan spruiten zeggen?
Neh, denk ik niet..
Enne in een restaurant bestel je ook niet iets wat je absoluut niet lust!
Dus geen dwang hier met voedsel!
Eten is leuk en gezellig! (Ook niet altijd, maar ook dat hoort erbij... )
Ik zie wel het verschil tussen het absoluut niet lusten, en narren dat mijn kind gewoon niet wil eten....Daar is voor mij de scheidingslijn.
quote:ik word er ook gek van, maar ik mag er niets van zeggen want ze is mijn dochter niet
Op zondag 25 januari 2004 14:33 schreef shmoopy het volgende:[..]
O...M...G...
Het enige wat ik hierover kan zeggen is "eigen schuld".
Je hebt je kinderen zo gek als je ze maakt, hoor.
Dan eet ze toch niet, simpel zat, is het zo over.* shmoopy 's handen jeuken bij dit soort kinderen, geef ze mij maar een weekje mee.
ik zeg meestal tegen dr, als je niet eet dan ga ik ook niet met je naar de speeltuin, maar ja dan gaat opa of oma wel mee
dus....
quote:Gaat van kwaad tot erger dus...
Op zondag 25 januari 2004 14:45 schreef amaranta het volgende:
ik word er ook gek van, maar ik mag er niets van zeggen want ze is mijn dochter nietik zeg meestal tegen dr, als je niet eet dan ga ik ook niet met je naar de speeltuin, maar ja dan gaat opa of oma wel mee
dus....
Jammer dat mensen dat niet inzien...
quote:Hmm, ik zou zeggen, dan eet je niet, prima.
Op zondag 25 januari 2004 14:45 schreef amaranta het volgende:[..]
ik word er ook gek van, maar ik mag er niets van zeggen want ze is mijn dochter niet
ik zeg meestal tegen dr, als je niet eet dan ga ik ook niet met je naar de speeltuin, maar ja dan gaat opa of oma wel mee
dus....
Gewoon geen drama van maken, want als ze echt honger krijgt eet ze echt wel, hoor.
Kinderen met niet-eetgedrag verhongeren nooit, zo gek zijn ze nl ook weer niet.
Maar vreselijk om aan te moeten zien idd.
quote:Dus jij gaat midden in nacht nog een prakkie warm maken?
Op zondag 25 januari 2004 14:49 schreef shmoopy het volgende:
Gewoon geen drama van maken, want als ze echt honger krijgt eet ze echt wel, hoor.
Overigens lust ik nu alles wel, behalve vlees en vis en gevogelte dan..
quote:
Op zondag 25 januari 2004 14:50 schreef Oblivion het volgende:[..]
Dus jij gaat midden in nacht nog een prakkie warm maken?
Nee.
quote:Dat ken ik, ik heb 3 ! van die nichtjes. ik begrijp het niet als ik zoeits probeerde werdt dat niet getolereerd.
Op zondag 25 januari 2004 14:21 schreef amaranta het volgende:
voor mijn nichtje is eten dus echt een drama (5 jaar)
ze eet sowieso niets, en als ze iets eet, moet het van een bepaald merk zijn.
Owja en overal moet ketchup op anders eet ze het sowieso niet.Ze doet er soms uren over, om een half lapje vlees op te eten. En ze begint al te huilen voordat het eten op tafel staat...
[flasback]
Ik: "Dalussiknie!"
Ouders: "Dat is alles wat er is, dan eet je maar niet!"
Met als resultaat dat ik (onder protest) toch maar at.
[/flashback]
Als mijn nichtjes zoiets proberen, dan krijgen ze wat anders. Tenzij ze bij mijn oma zitten, dat is er nog eentje van de ouwe stempel.
* Fixers vindt al zijn hele leven spruitjes lekker.
quote:Was het maar
Op zondag 25 januari 2004 15:11 schreef shmoopy het volgende:Nee.
Ik zeg dus ook nee....
quote:Ja, mijn moeder is ook zo'n oma-van-de-oude-stempel. Ik moest zelf vroeger ook alles eten. Mijn nichtjes (heb zelf geen kids) moeten dat bij oma dus ook. Geen eten is ook meteen geen snoep bij oma.
Op zondag 25 januari 2004 15:21 schreef Fixers het volgende:
Als mijn nichtjes zoiets proberen, dan krijgen ze wat anders. Tenzij ze bij mijn oma zitten, dat is er nog eentje van de ouwe stempel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |