abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34013635

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: "het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet vooral Gods berichtgevers niet"

Moderators:
Sidekick
sizzler
ExtraWaskracht

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006

[ Bericht 2% gewijzigd door RichardQuest op 13-01-2006 14:41:43 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34013693
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef RichardQuest het volgende:
Yep, over principes gesproken.
Ik ben blij dat je principes hebt.
pi_34013729
Nee, geen heksen en blauwverven, maar witverven, witten ook wel. We konden twee dingen doen of een ander huis of gaan witten en nu verleden week dat leuke bungalowtje aan onze neus voorbij is gegaan, hebben we maar besloten om te witten. Mind you, niet alles, pas als we voor medio 2007 geen bungalowtje hebben dan gaan we de boel hier verder onder handen nemen... Maar schluss nu, moet Ol uitlaten.
I´m back.
pi_34013767
quote:
"This administration has a history of overestimating the deficit early in the year, lowering expectations, then taking credit when it comes in below forecast," said Stanley E. Collender, a federal budget expert at Financial Dynamics Business Communications. "It's not just a history. It's almost an obsession."
[ bron ]
quote:
If present trends continue, as seems likely, the sea surrounding the North Pole will be completely free of ice in the summertime within the lifetime of a child born today. The loss could point the way to radical changes in the Earth's climate and weather systems.
[ bron ]
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:41:10 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34013809
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]

De grapjas.

edit

Het moet natuurlijk zijn:
[..]
Nu is hij ook nog 14 dagen extra geband.

Over 19 dagen zien we hem weer.
pi_34014114
De hele tijd binnen een half uur, meestal in enkele minuten, antwoord, als het niet midden in de nacht is, en ik moet al meer dan een uur wachten op antwoord...
pi_34014154
And I think my head is burning
Anyway I'm yearning to be done with all this weighing up of
truth An
eye for an eye and a tooth for a tooth And anyway I told the
truth And
I'm not afraid to die

Blijft geweldig.. En wat een stem voor dat iele mannetje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34014165
Zou het te lastig zijn of niet leuk? Nee, waarschijnlijk is zo'n gedachtegang paranoïde.
pi_34014264
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:51 schreef sigme het volgende:
And I think my head is burning
Anyway I'm yearning to be done with all this weighing up of
truth An
eye for an eye and a tooth for a tooth And anyway I told the
truth And
I'm not afraid to die

Blijft geweldig.. En wat een stem voor dat iele mannetje.
Ja, het stond toevallig op, maar eigenlijk ook toepasselijk voor de SGP die op Gods troon gaat zitten.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34014298
* pberends is playing RuPaul - I Saw Daddy Kissing Santa Claus

Well, that's nice!
pi_34014377
quote:
De gek is back.
pi_34014395
Het is vrijdag de dertiende.
pi_34014447
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De gek is back.
Dit doet me dan wel weer aan kopspijkers denken in een positieve zin. Ging De Roy uitleggen hoe hij de paleizen ging aanvallen .
pi_34014581
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:57 schreef Monidique het volgende:
Het is vrijdag de dertiende.
Vrijdag: de dag dat Jezus stierf
Dertien: het getal dat buiten het twaalftallig stelsel valt

Al deze onzin kost in Amerika miljarden
pi_34014614
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34014628

Patiënte Terry Schiavo boegbeeld voor Amerikaans financieel beleid
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:04:26 #20
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_34014677
tvpeetje.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_34014685
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:03 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
.

Ze hebben haar uitgehongerd hè. Ik ben het zelden eens met de Christenfundi's maar uithongeren is wel de minst menswaardige manier om te sterven . Gewoon een spuitje was te duur?
pi_34014786
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:04 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

.

Ze hebben haar uitgehongerd hè. Ik ben het zelden eens met de Christenfundi's maar uithongeren is wel de minst menswaardige manier om te sterven . Gewoon een spuitje was te duur?
Helaas was dit niet mogelijk. Beetje jammer
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34014838
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Helaas was dit niet mogelijk. Beetje jammer
Waarom niet? Wettelijk?
pi_34014862
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:03 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Misschien is dat wel de reden waarom Bush haar in "leven" wilde houden: net zoals z'n wanbeleid .
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:11:19 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34014919
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waarom niet? Wettelijk?
Actieve levensbeeindiging == moord.
Passief == slechts inhumaan.

Zoiets?
pi_34014923
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Waarom niet? Wettelijk?
Ook denk ik maar actieve euthenasie wordt als nog erg gezien dan passieve.
pi_34015000
Hypocrisie ten top.
pi_34015029
Executies uitvoeren terwijl al vele malen gebleken is dat iemand onschuldig was, homo's discrimineren, landen onder valse argumenten binnenvallen?

Een vrouw zonder bewustzijn die geen leven meer zal hebben pijnloos het leven laten beëindigen?
pi_34015174
quote:
Balkenende: kabinet wil naar Afghanistan

Het kabinet wil 1200 militairen naar Zuid-Afghanistan sturen. Dat heeft premier Balkenende zojuist in een persconferentie duidelijk laten weten. "Het kabinet wil bijdragen aan de ISAF-missie in Afghanistan. Wij willen de bevolking van Afghanistan helpen", zo zei hij stellig. Het "besluit" tot die bereidheid is al op 22 december genomen, al sprak het kabinet toen over een 'voornemen'. "Er lag en er ligt een besluit van het kabinet dat wij bereid zijn deel te nemen aan de ISAF-missie in Afghanistan. Er kan geen misverstand zijn over wat het kabinet voor ogen heeft."

Met het besluit wil het kabinet een einde maken aan de onduidelijkheid en "een hoop procedureel gedoe" van de afgelopen tijd. Afgelopen weken was er een hoop gedoe over de missie. Zo zei D66-Kamerlid Bert Bakker dat hij het kabinet wilde laten vallen als er een missie zou komen. Die stelling lijkt nu wat te zijn afgezwakt. "Dit is wat we wilden. We kijken nu erg uit naar een debat", aldus D66-fractievoorzitter Dittrich vrijdag.

De Tweede Kamer kan nu namelijk in debat over de missie. Veel partijen wilde eerst het kabinetsbesluit horen voordat er een debat zou zijn. "Hiermee is het obstakel weggenomen om het parlementaire debat te voeren met de regering conform artikel 100 over onze bijdrage aan ISAF", zei VVD-leider Van Aartsen zojuist. Het parlement moet uiteindelijk beslissen over de missie.
Eind Balkenende 2? Of zou Balkenende dit alleen zeggen als hij zeker wist dat D66 het kabinet niet zou laten vallen?
pi_34015216
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:53 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ja, het stond toevallig op, maar eigenlijk ook toepasselijk voor de SGP die op Gods troon gaat zitten.
Je had het opstaan? HELD!

Ik had gedacht dat het puur vanwege de toepasselijkheid was.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34015282
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:18 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Eind Balkenende 2? Of zou Balkenende dit alleen zeggen als hij zeker wist dat D66 het kabinet niet zou laten vallen?
Of we nou wel of niet gaan, niemand die ons leger nog ooit wil inzetten . Wat een flater hebben we in het buitenland geslagen.
pi_34015292
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:18 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit het einde van Balkenende. Zou jij je kunnen voorstellen dat D66 eerst het ene zegt en dan het andere doet, hoe dan ook aan de macht wil blijven, ondanks dat hun principes en kroonjuwelen niets meer waard zijn? Ik niet, hoor.
pi_34015374
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit het einde van Balkenende. Zou jij je kunnen voorstellen dat D66 eerst het ene zegt en dan het andere doet, hoe dan ook aan de macht wil blijven, ondanks dat hun principes en kroonjuwelen niets meer waard zijn? Ik niet, hoor.
.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:25:34 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34015473
"Er lag en er ligt een besluit van het kabinet dat wij bereid zijn deel te nemen aan de ISAF-missie in Afghanistan." Waar ging het dan al die tijd over?!
pi_34015503
Herhaling van een Rondom-10-debat over Afghanistan op NL1 nu.
pi_34015531
Ik denk dat ze overeengekomen zijn dat Thom de Graaf minister-president wordt.
pi_34015544
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

VN van vorige week gelezen? D66 hield de opties open..
pi_34015590
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:26 schreef sigme het volgende:

[..]

De optie van een ISAF-wederopbouwmissie is volgens mij uitgesloten. Ik ben benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.
pi_34015614
Onder welke vlag zou die missie varen eigenlijk? ISAF, NAVO, NOVA?
pi_34015634
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb hier helaas geen VN of Elsevier. Kost toch zo'n 100 - 150 euro per jaar.
pi_34015661
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:28 schreef pberends het volgende:
Onder welke vlag zou die missie varen eigenlijk? ISAF, NAVO, NOVA?
ISAF is een vredesmissie (voor wederopbouw) van de NAVO. De andere optie is een Enduring Freedom-missie (voor oorlogssituaties) onder leiding van de Amerikanen. De bedoeling van de NAVO is de Enduring Freedom-missie om te zetten in een ISAF-missie.
pi_34015713
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb hier helaas geen VN of Elsevier. Kost toch zo'n 100 - 150 euro per jaar.
Ja, duur! Ik heb toevallig dat nummer van vorige week aangeschaft, vanwege het artikel over de illegalen, vooruitlopend op de evaluatie van de Vreemdelingenwet2000 in de tweede kamer, binnenkort. ¤ 3,80 !
pi_34015820
Nu wacht ik al bijna twee uur.
pi_34015945
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:34 schreef Monidique het volgende:
Nu wacht ik al bijna twee uur.
Op wie of wat wacht je toch?
pi_34016000
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Op wie of wat wacht je toch?
[FP] Centraal topic voor fouten

Ik heb al vaker commentaar gegeven op frontpage-reacties, maar bij mijn vragen en correcties duurt het altijd wat langer of gebeurt er gewoon niets.
pi_34016124
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:29 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

ISAF is een vredesmissie (voor wederopbouw) van de NAVO. De andere optie is een Enduring Freedom-missie (voor oorlogssituaties) onder leiding van de Amerikanen. De bedoeling van de NAVO is de Enduring Freedom-missie om te zetten in een ISAF-missie.
Alsof de westerlingenhaters onder de Afghanen dat zouden begrijpen .
pi_34016154
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb al vaker commentaar gegeven op frontpage-reacties, maar bij mijn vragen en correcties duurt het altijd wat langer of gebeurt er gewoon niets.
Alleen spelfouten worden behandeld blijkbaar....
pi_34016160
[FP] Centraal topic (spel-, type-, en taal)fouten bijvoorbeeld. Die fout is ook niet hersteld.
pi_34016173
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ah, goh, wat hoort er te gebeuren? Ik heb even op de frontpage gekeken (daar kom ik echt zo min mogelijk), dit is een bericht van r@b. Zou r@b dan op basis van jouw melding zijn bericht moeten verbeteren, of .. ?
pi_34016294
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah, goh, wat hoort er te gebeuren? Ik heb even op de frontpage gekeken (daar kom ik echt zo min mogelijk), dit is een bericht van r@b. Zou r@b dan op basis van jouw melding zijn bericht moeten verbeteren, of .. ?
Ik zou willen dat r@b de bron geeft van zijn bewering of anders slechts te schrijven wat de bronnen melden.
pi_34016446
'Sharon ontwaakt niet uit coma'

Volgens mij heeft ie een hoofddoekje tegen het bloeden nodig.
pi_34016526
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zou willen dat r@b de bron geeft van zijn bewering of anders slechts te schrijven wat de bronnen melden.
Ja, dat lijkt me een nobel streven. Maar is dat ook gewoonlijk, gebruikelijk, het effect van zo'n melding? Of grijpt een of andere redactie in, of zet de FP-poster een recvtificatie onderaan de lijst reacties,.. of nog wat anders?
Ik ben gewoon nieuwsgierig .
pi_34016582
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me een nobel streven. Maar is dat ook gewoonlijk, gebruikelijk, het effect van zo'n melding? Of grijpt een of andere redactie in, of zet de FP-poster een recvtificatie onderaan de lijst reacties,.. of nog wat anders?
Ik ben gewoon nieuwsgierig .
Ik weet niet wat gebruikelijk is.
pi_34016667
Ik heb net zo'n hekel aan die R@b als aan de CWI dames
Zelfde laken=1 pak.
pi_34016680
Toen ik klaagde dat R@bs nieuwsbericht subjectief was werd dat veranderd door de hoofdredacteur.
pi_34016719
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:54 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik heb net zo'n hekel aan die R@b als aan de CWI dames
Zelfde laken=1 pak.
CWI is er niet om objectief te zijn maar om partij te kiezen.
R@b is er om zo objectief mogelijk te berichten.
pi_34016883
www.drugssmokkel.nl/

Handige info va de overheid.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:02:04 #59
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34017051
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:54 schreef RichardQuest het volgende:
Toen ik klaagde dat R@bs nieuwsbericht subjectief was werd dat veranderd door de hoofdredacteur.

A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34017090
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:55 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

CWI is er niet om objectief te zijn maar om partij te kiezen.
R@b is er om zo objectief mogelijk te berichten.
Ach daar heeft hij helemaal geen behoefte aan dat is wel duidelijk.
pi_34017119
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach daar heeft hij helemaal geen behoefte aan dat is wel duidelijk.
Ik denk serieus dat hij zijn ei beter in een weblog kwijt kan.
pi_34017176
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:02 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Pikant detail dat R@b zijn subjectiviteit niet zag en dat hij het woord "verderfelijk" objectief vond, zolang de meerderheid van Nederland dat ook vond. Sizzler sloot zich daarbij aan.
Kozzmic vond dat er geen uitsluitsel over te geven was of "verderfelijk" een subjectief woord is.
pi_34017223
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:03 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat hij zijn ei beter in een weblog kwijt kan.
Ach hij kan z'n gang gaan op de stormfrontpage. Zie voor hem geen reden te vertrekken.
pi_34017275
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:05 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Pikant detail dat R@b zijn subjectiviteit niet zag en dat hij het woord "verderflijk" objectief vond, zolang de meerderheid van Nederland dat ook vond. Sizzler sloot zich daarbij aan.
Kozzmic vond dat er geen uitsluitsel over te geven was of "verderfelijk" een subjectief woord is.
Oh ja, daar heb ik een deel van voorbij zien komen. Hilarisch !
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:10:12 #65
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34017373
R@b brengt het nieuws met een gelijke objectiviteit/subjectiviteit als het NOS-journaal.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_34017401
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:10 schreef Pracissor het volgende:
R@b brengt het nieuws met een gelijke objectiviteit/subjectiviteit als het NOS-journaal.
nonsens.
pi_34017430
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach hij kan z'n gang gaan op de stormfrontpage. Zie voor hem geen reden te vertrekken.
Ik zou wel willen weten wat de andere FP-mods van zijn berichten vinden en wie hem het handje boven z'n hoofd houdt...Ik geloof niet dat ze het allemaal maar oké vinden.
pi_34017446
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:10 schreef Pracissor het volgende:
Vind jij het NOS-journaal objectief genoeg?
pi_34017463
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

nonsens.
Hij heeft gelijk.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:12:50 #70
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34017467
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

nonsens.
R@b brengt berichten vanuit een 'rechtse' insteek, NOS vanuit een 'linkse'. Beide zijn zij in het formuleren van de berichten zelf redelijk objectief.

Maar ik had ook niet verwacht dat jij het met me eens zou zijn.
pi_34017473
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik zou wel willen weten wat de andere FP-mods van zijn berichten vinden en wie hem het handje boven z'n hoofd houdt...Ik geloof niet dat ze het allemaal maar oké vinden.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar het is ook het type berichten dat de lezertjes willen.
pi_34017495
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:12 schreef Pracissor het volgende:

[..]

R@b brengt berichten vanuit een 'rechtse' insteek, NOS vanuit een 'linkse'. Beide zijn zij in het formuleren van de berichten zelf redelijk objectief.

Maar ik had ook niet verwacht dat jij het met me eens zou zijn.
De NOS heeft een behoorlijk neutrale insteek. Een stuk meer dan een R@b of een geenstijl.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:14:37 #73
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34017525
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vind jij het NOS-journaal objectief genoeg?
Kan ik niet echt zeggen, buitenland is vaak nog verder heen. Feit blijft wel dat ik van het NOS-journaal meer mag verwachten dan van een FP-poster.
pi_34017527
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:12 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk.
Neuh totaal niet zelfs. Het NOS is nog altijd het beste en meest betrouwbare journaal op de Nederlandse televisie. En goed en betrouwbaar kan je van de FP neit zeggen .
pi_34017533
Ik vind NOS ook objectief genoeg, alleen de inmenging van de RVD is vreemd. Misschien iets voor de mensen die dat niet vinden om de linkse berichtgeving van het NOS-journaal op te sommen?
pi_34017593
Ik vind R@b berichtgeving idd vaak subjectief, maar dat vind ik nog niet zo heel erg, hij veinst echter objectiviteit, net als de NOS b.v. maar i.t.t. de NOS, is bij R@b z'n agenda meteen duidelijk.

De overeenkomst met het CWI zit 'm in de haat die er af spat, de neiging om kapot te maken in plaats van om een moeilijk probleem op te willen lossen.
pi_34017609
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Kan ik niet echt zeggen, buitenland is vaak nog verder heen. Feit blijft wel dat ik van het NOS-journaal meer mag verwachten dan van een FP-poster.
Je zegt dat R@b net zo objectief is als het NOS-journaal, dan heb je een beeld over hoe objectief het NOS-journaal is toch?
pi_34017653
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:15 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind NOS ook objectief genoeg, alleen de inmenging van de RVD is vreemd. Misschien iets voor de mensen die dat niet vinden om de linkse berichtgeving van de NOS op te sommen?
Och gut, ik heb net alle oude HP's weggegooid. Daarin heeft iemand een tijd een column gehad, warin precies dat gedaan werd. En er zijn denk ik twee lange artikele aan gewijd.

Oordeel was dat NOS niet meningloos was, met een lichte voorkeur voor 'linkse' belichting van onderwerpen, maar dat het over de gehele linie wel meeviel. En dat de kritische belichting vruchten afwierp, na een tijd was er steeds minder te melden. De columnpjes richtten zich speciaal op 'linkse' voorkeur trouwens.
pi_34017677
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:16 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
De overeenkomst met het CWI zit 'm in de haat die er af spat, de neiging om kapot te maken in plaats van om een moeilijk probleem op te willen lossen.
De enige oplossing van het probleem was het vrijwillig veranderen van SGP-staturen of het stopzetten van subsidie en de SGP / de staat weigerde dat, elke andere optie was strijdig met het VN-vrouwenverdrag. Ik kan me niet voorstellen dat het CWI liever procedeert dan zonder de rechter invloed uitoefent.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:19:46 #80
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34017705
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wat betreft het linkse media complot, ik citeer mijn politicologie boek, 'Een onderbroken evenwicht in de Nederlandse politiek.'

'Journalisten waren volgens Fortuyn links georienteerd (...) H.J. Schoo deelt deze analyse. (...)
Politiek, media, ambtelijke organisaties en de sociale wetenschappen kennen in overwegende mate progressieve vooroordelen. (...) Een concreet gevolg van deze linkse vooroordelen is bijvoorbeeld dat niemand, uitgezonderd enkele journalisten van Trouw, nog zicht heeft op de ontwikkelingen binnen het CDA. Het succes van Paars was deels een creatie van de pers.'
(Uit onderzoek is gebleken dat 80% in de media links stemt, een klein aandeel liberalen en maar enkele CDA'ers)

De media hebben zich de kritiek op hun vooroordelen overigens wel aangetrokken. Hoofdredacteur Hans Laroes van het NOS Journaal zegt dat de progressieve voorkeuren inderdaad tot eenzijdige nieuwsgaring leidden:
'Journaalredacteuren kijken naar dezelfde tv-series, iedereen vindt Jiskefet leuk. We lezen dezelfde boeken. We zijn geabonneerd op de Volkskrant en de NRC. Wij zijn de redactie van de blanke voorsteden, van de verkeersdrempels en van de nieuwbouwwoningen. We stemmen PvdA of Groenlinks. Het is geen complot, maar het is wel een feit. We horen bij de gevestigde orde. Er bestaat veel wantrouwen tegen ons.'
quote:
Uit een promotieonderzoek (2002) van Mark Deuze van de Universiteit van Amsterdam in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) naar de leefsituatie en opvattingen van Nederlandse journalisten bleek dat zij zich bijna zonder uitzondering als links (32 procent) dan wel links van het midden (47 procent) beschouwen. Slechts 20 procent situeert zichzelf in het politieke midden en maar 1 procent noemt zichzelf 'rechts'.

[ Bericht 37% gewijzigd door Pracissor op 13-01-2006 16:24:53 ]
pi_34017731
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:16 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Volgens mij ben je te streng, Lodewijk.

Het formeel uitvechten van geschillen is niet haatvol.
pi_34017804
Natuurlijk vond Roeland het NOS-journaal te links, hij is nu veranderd in een zure rechtse bal
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:24:11 #83
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34017874
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:22 schreef RichardQuest het volgende:
Natuurlijk vond Roeland het NOS-journaal te links, hij is nu veranderd in een zure rechtse bal
Gelukkig kan ik van jou altijd inhoudelijke reacties verwachten.

pi_34018028
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:24 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Gelukkig kan ik van jou altijd inhoudelijke reacties verwachten.

TV-journalist Roeland aan één oog blind geslagen

Sindsdien is hij erg verzuurd en verrechtst.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:29:47 #85
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34018063
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

TV-journalist Roeland aan één oog blind geslagen

Sindsdien is hij erg verzuurd en verrechtst.
Ik heb het weggehaald, nu kan je je richten op de eerste stukjes.
pi_34018072
Maar goed, nogmaals, als het NOS-journaal linkse politiek propageert moet dat aangetoond worden met voorbeelden.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:31:17 #87
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34018113
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:30 schreef RichardQuest het volgende:
Maar goed, nogmaals, als het NOS-journaal linkse politiek propageert moet dat aangetoond worden met voorbeelden.
quote:
Hoofdredacteur Hans Laroes van het NOS Journaal zegt dat de progressieve voorkeuren inderdaad tot eenzijdige nieuwsgaring leidden:
'Journaalredacteuren kijken naar dezelfde tv-series, iedereen vindt Jiskefet leuk. We lezen dezelfde boeken. We zijn geabonneerd op de Volkskrant en de NRC. Wij zijn de redactie van de blanke voorsteden, van de verkeersdrempels en van de nieuwbouwwoningen. We stemmen PvdA of Groenlinks. Het is geen complot, maar het is wel een feit. We horen bij de gevestigde orde. Er bestaat veel wantrouwen tegen ons.'
pi_34018125
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:29 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik heb het weggehaald, nu kan je je richten op de eerste stukjes.
Dat de meerderheid van journalistiek in Nederland links stemt wil nog niet zeggen dat ze linkse propaganda onder het mom van objectiviteit uiten. Daar zijn betere manieren voor (Premtime bijvoorbeeld).
pi_34018132
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Och gut, ik heb net alle oude HP's weggegooid. Daarin heeft iemand een tijd een column gehad, warin precies dat gedaan werd. En er zijn denk ik twee lange artikele aan gewijd.
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:19 schreef Sidekick het volgende:
Dat artikel uit HP/de Tijd is een broddelwerk. Daar kunnen we kort over zijn. Positief nieuws over de euro als links bestempelen, 10 minuten aandacht aan de miljarden-fraude van Parmalat is ook al links. Waarom zou je dan uberhaupt reageren op de voorbeelden die enig hout snijden? Laat diegene eerst maar eens gefundeerde kritiek leveren ipv een tendieus stukje rommel. Op de website van de NOS is Laroes echt bereid om erop in te gaan, en zelfs subjectiviteit toe te geven!
pi_34018149
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:31 schreef Pracissor het volgende:

[..]

[..]
Nog steeds geen voorbeelden.
pi_34018168
quote:
Even doorpluizen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:33:04 #93
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34018174
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:31 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat de meerderheid van journalistiek in Nederland links stemt wil nog niet zeggen dat ze linkse propaganda onder het mom van objectiviteit uiten. Daar zijn betere manieren voor (Premtime bijvoorbeeld).
R@b kan je ook niet betrappen op 'rechtse' propaganda, net als bij het NOS-journaal zou dat natuurlijk too obvious zijn. Maar het gaat om de nieuwsvergaring/selectie, bij beide is die gekleurd.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:37:34 #94
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34018308
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:31 schreef Monidique het volgende:
[..]

[..]
Andries Knevel zag er bv. weer wel wat in.
pi_34018329
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Andries Knevel zag er bv. weer wel wat in.
Andries Knevel gelooft in intelligent design. Sja...
pi_34018391
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Karaktermoord!
pi_34018404
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:41:01 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34018409
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zolang hij het onderscheid kan maken tussen geloof en wetenschap heb ik daar geen enkel probleem mee. Bovendien heeft het geen reet te maken met zijn journalistieke vermogen.
pi_34018453
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zolang hij het onderscheid kan maken tussen geloof en wetenschap heb ik daar geen enkel probleem mee. Bovendien heeft het geen reet te maken met zijn journalistieke vermogen.
Karaktermoord, zeg ik je!
pi_34018479
D'r staan inderdaad een aantal gekleurde berichten in, maar ook onzinnig gezeur.
quote:
17. 1 januari. Een item over dak- en thuislozen in Amsterdam, die een nieuwjaarsdiner krijgen aangeboden, verzorgd door vrijwilligers. (dubieuze nieuwswaardigheid)
Bijvoorbeeld. Dat met nieuwjaar aandacht wordt geschonken aan times-square is toch ook niet pro-Amerikaans? En wat is er links aan een nieuwjaarsdiner voor daklozen?
quote:
29. 13 januari. Een leerling schiet de conrector van het Terra College in Den Haag neer. Uiteraard wordt niet genoemd dat het om een allochtone leerling gaat. (weglaten nieuwswaardige informatie)
Wellicht was het nog niet zeker?
quote:
32. 24 januari. Een wel erg lang item (drieënhalve minuut) over moslims die soms hun hele leven sparen voor de bedevaartstocht naar Mekka. (overdreven lang)
Wat is er links aan de bedevaart? Lijkt me juist een conservatief gebruik...

[ Bericht 20% gewijzigd door RichardQuest op 13-01-2006 16:48:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')