quote:De Roy dreigt met 'bom onder monarchie''
Edwin de Roy van Zuydewijn, de bijna ex-man van prinses Margarita, is opnieuw in opspraak geraakt. Na zijn eerdere beschuldigingen aan het adres van de koninklijke familie, is De Roy nu bezig met een boek waarin hij 'een bom legt onder de monarchie'.
Dat zegt de advocaat van De Roy, Pim de Vos, woensdag in De Telegraaf. Volgens De Vos bevat het boek van De Roy 'nieuw, explosief materiaal'. De advocaat spreekt over schandalen die openbaar moeten worden gemaakt in het belang van de samenleving.
Geluidsopnames
Volgens De Vos heeft De Roy genoeg materiaal voor zeker twee boeken en onderhandelt hij nu ook voor uitgave in het buitenland. De Roy maakt voor zijn boek onder meer gebruik van geluidsopnames, die hij stiekem maakte in 2001, toen hij zich tegengewerkt voelde door de koninklijke familie.
Ondanks de scheiding gelooft De Roy dat prinses Margarita nog steeds van hem houdt en dat zij onder druk is gezet door koningin Beatrix en prinses Irene, Margarita's moeder, om van hem te scheiden.
De Roy wil zich alleen neerleggen bij de scheiding als Margarita hem in de rechtbank in zijn gezicht verklaart dat het echt over is.
Pijnlijke onthullingen
Mocht het toch nog goed komen tussen de twee ex-geliefden, dan zal De Roy de meest pijnlijke onthullingen over de koninklijke familie niet opnemen in zijn boek. Een verzoening tussen de prinses en De Roy is echter zeer onwaarschijnlijk.
Klopt, maar nog niet gepost hier.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef Varvara het volgende:
Hoezo chantageDie man is echt zielig gewoon.
Het is trouwens wel een beetje oud niews, dit![]()
Volgens mij houdt Beatrix altijd haar hart vast bij dit soort "rellen"quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:42 schreef Cheesecake het volgende:
Ach, ik denk dat Beatrix zich hierom ligt te bescheuren. En ik kan het haar niet kwalijk nemen. Die man moet echt eens een andere bezigheid gaan zoeken dan het bashen van het Koninklijk Huis. Een treurig figuur is het.
Echt wel een vervelende ventquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef popolon het volgende:
Wat een verschrikkelijk aandachtsgeil knaapje is dat toch ook.
Vervelend persoon.
quote:De advocaat van prinses Margarita, Gerard Kemper, heeft Edwin de Roy van Zuydewijn per brief gesommeerd geluidsbanden van een gesprek met koning Beatrix direct af te staan en niets daaruit openbaar te maken. Dat zei De Roy maandagavond in het televisieprogramma Barend en Van Dorp.
Het zou gaan om geluidsbanden van een gesprek met de koningin van 19 januari 2002. Volgens De Roy van Zuydewijn heeft Kemper gedreigd met een kort geding achter gesloten deuren als de ex-man van Margarita de banden of de betreffende brief in de openbaarheid brengt.
De Roy van Zuydewijn meent dat de uitspraken van de koningin op de tapes een "groot maatschappelijk belang'' dienen, en zal daarom de teksten en de brief van Kemper op internet publiceren.
Op de sinds maandagavond op internet te vinden website www.hypocrietofniet.nl heeft De Roy van Zuydewijn de brief van Kemper, gedateerd op 14 februari, gepubliceerd. Daaruit blijkt dat het gaat om in het geheim gemaakte opnamen, die Margarita en haar man eerder aan verslaggevers van tijdschrift HP/De Tijd lieten horen.
"Openbaarmaking van het gesprek tussen Margarita en haar tante is een inbreuk op haar persoonlijke levenssfeer en die van haar gesprekspartner en om die reden onrechtmatig'', aldus Kemper in de brief.
Volgens De Roy van Zuydewijn kan hij echter niet om het maatschappelijk belang van de banden heen. ,,Als een staatshoofd zich uitlaat zoals op die banden, moet Nederland daar kennis van kunnen nemen.''
Eind december deed ook het gerucht de ronde dat Margarita dna-materiaal heeft afgestaan om via onderzoek te bewijzen dat koningin Beatrix geen recht heeft op de troon. Zij zou een haarlok, speeksel en een kledingstuk hebben afgestaan. Het genetisch materiaal zou moeten aantonen dat Beatrix niet afstamt van koning Willem I en daarom geen recht heeft op de troon. Margarita heeft nu van De Roy een verklaring geëist waarin hij stelt dat zij dit materiaal nooit heeft afgestaan.
De prinses zou in de zomer van 2003 met het dna-onderzoek akkoord zijn gegaan. Op dat moment was zij verwikkeld in een conflict met haar familie, omdat die haar toenmalige echtgenoot niet zou accepteren.
Prinses Margarita vindt het 'achteraf onbehoorlijk' dat ze een opname heeft gemaakt van een gesprek met haar tante Beatrix en die aan anderen, onder wie haar ex Edwin de Roy van Zuydewijn, heeft laten horen. Dat heeft ze dinsdag via haar advocaat laten weten.
De prinses zegt verder dat ze nooit DNA-materiaal heeft afgestaan voor een erfelijkheidsonderzoek naar de familielijn van de Oranjes, iets dat De Roy wel beweerde.
Waarom?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:05 schreef Hallulama het volgende:
Copycat, mag deze topic richting NWS?
Ja, dat is waar, zoals het op dit moment ook in NWS past.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:10 schreef Copycat het volgende:
Waarom?
Ik vind persoonlijk dat het moddersmijt onderwerp hier prima past.
Het geeft te denken ja, maar om hem nou gelijk een rat te noemen, zo goed ken ik de beste man of de situatie waarin hij zit niet, jij wel, schatje?quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef schatje het volgende:
Hij wil 2 miljoen euro.
Wat een rat zeg![]()
![]()
.
Zie Koninklijke familie wees schikkingsvoorstel af
Ik heb een bepaald beeld van die man gekregen en dat is voor mij meer dan voldoende om hem een rat te noemen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het geeft te denken ja, maar om hem nou gelijk een rat te noemen, zo goed ken ik de beste man of de situatie waarin hij zit niet, jij wel, schatje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |