Nu ben ik niet iemand die snel in dit soort big-talk trapt maar toch maar even hier vragen of ze überhaupt een poot om op te staan hebben. Ik neem aan dat dit gewoon onder vrijheid van meningsuiting oid valt. Dus kunnen ze me iets maken?quote:STATINGTHEOBVIOUS.NL
t.a.v. R. Gieling
<adres>
IP: 80.60.***.**
Beverwijk, 12-01-2006
Geachte heer, mevrouw,
Wij willen u vriendelijk verzoeken de "anonieme" laster die u op internet (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1731) verkondigd, danwel uit uw naam op internet worden verkondigd, per omgaande te laten verwijderen.
Mochten de door u verkondigde onwaarheden niet binnen uiterlijk 5 werkdagen na dagtekening zijn verwijderd kunnen en zullen wij (inmiddels reeds gebleken succesvolle) stappen laten ondernemen door ons juristencollectief De Raadgevers (http://www.deraadgevers.nl/) waarbij wij de kosten van een dergelijke procedure helaas volledig op u zullen moeten laten verhalen.
Wij vertrouwen er echter op dat het zo ver niet hoeft te komen, u kunt het bericht in kwestie laten verwijderen door een verzoek hiertoe te sturen naar info@webhosters.nl. Mocht u niet, of niet tijdig, aan ons verzoek tegemoet kunnen en/of willen komen zien wij ons helaas geen andere mogelijkheid dan u zonder verdere kennisgeving te moeten laten dagvaarden.
Dit schrijven via electronic mail aan u kan verder uitsluitend gezien worden als blijk van goede wil naar u toe, bepleit in geen geval uw gelijk in deze kwestie, en is een kennisgeving opgesteld in overleg met onze Juridisch Adviseurs van juristencollectief "De Raadgevers" (http://www.deraadgevers.nl/).
Wij wijzen u er nogmaals beleefd doch met klem op dat indien een eventuele toekomstige gerechtelijk uitspraak in ons voordeel wordt uitgesproken wij de (aanzienlijke) kosten van deze gerechtelijke procedure evenals de buitengerechtelijke kosten op u kunnen (en zullen) laten verhalen.
De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de hierboven vermelde geadresseerde(n). Gebruik van deze informatie door anderen dan deze geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is eveneens niet toegestaan. Niets uit deze e-mail mag openbaar worden gemaakt of worden gepubliceerd zonder onze schriftelijke toestemming. Uit deze aan u verzonden e-mail kunnen geen rechten worden ontleend.
Wij gaan ervan uit u bij deze duidelijk, volledig en naar behoren te hebben geļnformeerd.
Hoogachtend,
R.J.A. Hoedemakers
Algemeen Directeur
Team Baffoon Internet Services Holland
--------------------------------------------------------------------------------
De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voorde geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Baffoon Internet Services Holland staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan.
--------------------------------------------------------------------------------
The information contained in this communication is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity whom it is addressed and others authorised to receive. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, Distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. Baffoon Internet Services Holland is neither liable for proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.
Baffoon Internet Services Holland KvK: 34127754 Amsterdam Postbank: 7221766.
Op al onze produkten, diensten en services zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Al onze prijzen zijn exclusief 19% BTW.
quote:De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voorde geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Baffoon Internet Services Holland staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan
Ik vind jouw adviezen altijd prachtigquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:38 schreef Alicey het volgende:
Je zou de spelfouten er uit kunnen halen en de e-mail retour sturen.
als het inderdaad onwaarheden zijn en onder 'laster' valt, helpt een uitvlucht van 'vrije meningsuiting' niet. vrije meningsuiting is geen excuus om laster te plaatsen....quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:32 schreef gieling het volgende:
Nu ben ik niet iemand die snel in dit soort big-talk trapt maar toch maar even hier vragen of ze überhaupt een poot om op te staan hebben. Ik neem aan dat dit gewoon onder vrijheid van meningsuiting oid valt. Dus kunnen ze me iets maken?
Je hebt gewoon jouw mening gegeven. Je probeert ze niet actief belachelijk te maken.quote:Slechte ervaring,
-Zeer langzame servers
-Vallen dagelijks uit
-Onoverzichtelijke site
Niet aan te raden.
iddquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:47 schreef Skinkie het volgende:
Gieling: kijk anders eens naar die andere (negatieve) posts. Je bent nog mild
probleem is dat dit de naam van het bedrijf kan schaden.. dus ze zouden het idd kunnen. Maar door de annonimiteit die je hebt via internet kunnen ze je niks maken.. het zou heel goed mogelijk zijn dat iemand anders de reactie poste.. Ip-adres kunnen ze toch niet achterhalen.quote:Je hebt gewoon jouw mening gegeven.
Dat zal ik ook zeker overwegen jaquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:48 schreef Flurry het volgende:
bij webhosters.nl toevoegen dat ze dreigen met juridische actie nav je mening?
Vind ik opzich niet zo vreemd, aangezien hij een klant van dat bedrijf was.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:49 schreef frankium het volgende:
Hoe komen ze aan je adres? btw..
Mijn (achter) naam staat erbij dus ze hebben me gewoon in hun database opgezochtquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:49 schreef frankium het volgende:
Hoe komen ze aan je adres? btw..
Volgens mij blijven de auteursrechten van brieven bij de schrijver. Ze hebben dus gelijk dat je hun brief niet openbaar mag maken op Fok!quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:36 schreef gieling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ik zelf wel mag weten met wat ik met naar mij verstuurde content doe?
dit lijkt me idd beste oplossing! + het posten van de brief!quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:52 schreef Skv het volgende:
Hala dat bericht weg en post een paar nieuwe, onder een ander mailadres ofzo.
Ze gaan je aanklagen met behulp van een telefonische helpdesk.quote:Met een Juridisch Servicecontract vanaf slechts ¤ 300,- per jaar kunt u ongelimiteerd
gebruikmaken van de telefonische adviesdienst en beschikt u voor schriftelijke
zaken over een ervaren jurist tegen een gereduceerd tarief.
Is de bewering dat ze 'dagelijks' uivallen dan letterlijk waar? Anders zou het misschien als onwaarheid bestempeld kunnen worden.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:53 schreef _-rally-_ het volgende:
Wat RM-rf zegt: zolang er geen sprake is van onwaarheden, hoef je je nergens druk om te maken.
je zou kunnen kijken of http://news.netcraft.com/ hun site meet, die zouden een indruk kunnen geven over downtime ... maar ik denk inderdaad dat je bewering dat ze 'dagelijks down waren' niet kunt ophouden ...quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:46 schreef gieling het volgende:
Ik zie het persoonlijk niet als laster en vind het uiterst brutaal dit als "onwaarheden" te bestempelen. Het is natuurlijk lastig aan te tonen (zeker trage servers) maar het was zo en zeker uit mijn persoonlijke ervaring(overigens zijn er bedrijven die downtijd loggen en vervolgens een mail sturen maar heb dat destijds niet gedaan).
doe maar niet, mochten ze er idd een zaak van maken dan zal een rechter dat waarschijnlijk niet zo kunnen waarderen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:50 schreef schwa78 het volgende:
Ik zou nog een extra berichtje plaatsen als ik jou was (op webhosters.nl) met de mededeling dat ze je proberen aan te klagen voor het uiten van je mening. Veel slechtere publiciteit dan dat kun je niet krijgen.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:53 schreef frankium het volgende:
Roep anders de hulp van Fok! in.
Jij verwijderd je reactie en wij zetten er massaal negatieve reacties neer.![]()
Whahahahaquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:55 schreef wadgem het volgende:
Onzin. Meningen mag je altijd geven, je bent niet zo concreet geweest dat het als 'laster' aan te merken valt.
[..]
Ze gaan je aanklagen met behulp van een telefonische helpdesk..
Ik vind het nogal triest geschreven juridische grootspraak. Vooral ook dat gewauwel over dat ze de kosten op je gaan verhalen, laat ze eerst maar eens een zaak winnen..
net als de verkiezing van het woord van het jaarquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:53 schreef frankium het volgende:
Roep anders de hulp van Fok! in.
Jij verwijderd je reactie en wij zetten er massaal negatieve reacties neer.![]()
Die zou ik zeker overwegen, en de link ervan opsturen naar budgetwebhosters.nlquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:48 schreef Flurry het volgende:
Dat is ook wel een idee ja. Dagelijks uitvallen is misschien ķets overdreven maar zeker meerdere keren per weekquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je zou kunnen kijken of http://news.netcraft.com/ hun site meet, die zouden een indruk kunnen geven over downtime ... maar ik denk inderdaad dat je bewering dat ze 'dagelijks down waren' niet kunt ophouden ...
alhoewel ik tevens nogal betwijfel of men vanwege één zo'n zinnetje naar het gerecht gaan, grote kans dat ze dan zeker _niet_ de proceskosten vergoed krijgen, als ze misschien wel gelijk hebben, maar het eigenlijk gemierenneuk is...
Als je slim bent, onderbouw je je post een beetje en haalt al te 'stellige' beweringen weg .. juist die beter onderbouwde posts, zijn moeilijker als laster te betitelen.
Wordtquote:Slechte ervaring,
-Zeer langzame servers
-Vallen dagelijks uit
-Onoverzichtelijke site
Niet aan te raden.
quote:Slechte ervaring,
Naar mijn mening zeer langzame servers
Het lijkt alsof ze dagelijks uitvallen
Verder vind ik de site uitermate onoverzichtelijk.
Ik zou hem niet aanraden aan mijn schoonmoeder..
Dus? Dan is dagelijks toch gewoon spreektaal!quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:01 schreef gieling het volgende:
[..]
Dat is ook wel een idee ja. Dagelijks uitvallen is misschien ķets overdreven maar zeker meerdere keren per week
wordtquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:04 schreef heijx het volgende:
zou hem niet aanraden aan mijn schoonmoeder..
quote:Ik heb mijn schoonmoeder een domeintje daar kado gedaan, toch nog goed voor iets![]()
quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:04 schreef heijx het volgende:
Pas je reactie op die website aan en er is niets aan de hand.
Zolang je er duidelijk bij zet dat het jouw mening is, gestoeld op jouw ervaring, kunnen ze je nooit pakken op laster.
[..]
Wordt
[..]
Ze zijn niet verplicht om je van tevoren op de hoogte te stellen van een officiele aanklacht.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:19 schreef Dannon het volgende:
"Uit deze aan u verzonden e-mail kunnen geen rechten worden ontleend."
Right. Dus op het moment dat zij je aan proberen te klagen omdat je niet binnen X dagen na deze email hebt gereageerd, gewoon die regel aanhalen. 'Ja, hallo jongens, jullie kunnen niks ontlenen aan die email, dat zeggen jullie zelf!'
Aan e-mail kan sowieso geen rechten worden ontleendquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:19 schreef Dannon het volgende:
"Uit deze aan u verzonden e-mail kunnen geen rechten worden ontleend."
Right. Dus op het moment dat zij je aan proberen te klagen omdat je niet binnen X dagen na deze email hebt gereageerd, gewoon die regel aanhalen. 'Ja, hallo jongens, jullie kunnen niks ontlenen aan die email, dat zeggen jullie zelf!'
Dat lijkt mij een prima beslissing.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:13 schreef gieling het volgende:
Ga nu een email sturen aan webhosters.nl met het verzoek hem wel te verwijderen om zodanig een nieuwe te kunnen plaatsen!
Je kunt hooguit betwisten de e-mail ontvangen te hebben (zo lang je niet antwoordt), maar what's the use?quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:08 schreef WdU het volgende:
is een email uberhaupt wettig. moet dit niet per aangetekende brief/?
misschien hadden ze read receipt aan staanquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je kunt hooguit betwisten de e-mail ontvangen te hebben (zo lang je niet antwoordt), maar what's the use?
Maar dat kunnen ze vast ook niet zo waarderenquote:Omdat budgetwebhosting dreigt met juridische stappen als ik hier mijn ervaringen met het bedrijf plaats laat ik het bij een melding dat het een prima hoster met uitstekende service is.
Link naar een topic? Dat maakt mij weer te nieuwsgierig.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:28 schreef Reya het volgende:
De mail doet overigens me wat denken aan de mails die Danny een tijdje kreeg van een of ander vaag ingenieursbureautje![]()
Voerman/SABOSquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:29 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Link naar een topic? Dat maakt mij weer te nieuwsgierig.![]()
Ja dat soort mails dingen halen ze gewoon van internet denk ikquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:28 schreef Reya het volgende:
De mail doet overigens me wat denken aan de mails die Danny een tijdje kreeg van een of ander vaag ingenieursbureautje![]()
Dat ook ja.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:16 schreef lesley het volgende:
een beetje proffesioneel bedrijf moet toch wel wat kritiek kunnen verdragen vindd ik
Ga er maar van uit dat je geen grenzen hebt overschredenquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:32 schreef gieling het volgende:
Nu ben ik niet iemand die snel in dit soort big-talk trapt maar toch maar even hier vragen of ze überhaupt een poot om op te staan hebben. Ik neem aan dat dit gewoon onder vrijheid van meningsuiting oid valt. Dus kunnen ze me iets maken?
Dit zou ik doen ja.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:48 schreef Flurry het volgende:
Misschien heeft Voerman hem wel geadviseerd.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:30 schreef gieling het volgende:
[..]
Ja dat soort mails dingen halen ze gewoon van internet denk ik
Wie weetquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien heeft Voerman hem wel geadviseerd.
Lijkt mij overbodig energie er in steken. Gewoon aan de oorspronkelijke reactie toevoegen dat ze dreigen met juridische stappen als je kritiek op ze hebt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:36 schreef Blik het volgende:
ik zou ook een berichtje terug sturen naar die budgetwebhosting dat ze een dikke vinger kunnen krijgen en dat je naar aanleiding van deze e-mail het hun nog lastiger gaat maken
Het lijkt mij sterk dat die er komt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:40 schreef Reya het volgende:
Ik wil de dagvaarding trouwens ook nog wel zien, gieling![]()
Zeker met telefonisch juridisch consultquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat die er komt.
Aangezien het een mening (wat ook overduidelijk onder elk bericht staat) en volgens jou de waarheid betreft lijkt R.J.A. Hoedemakers niet een echt sterke zaak te hebben in dit geval.quote:Uitingsdelicten (belediging, smaad, laster etc.)
Art. 261.
1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Art. 262.
1. Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid onder 1° en 2°, vermelde rechten kan worden uitgesproken.
Art. 263-264. [Vervallen. (Wet van 25 maart 1978, S 155)]
Art. 265.
1. Indien de beledigde aan het te last gelegde feit bij rechterlijk gewijsde onherroepelijk is schuldig verklaard, is veroordeling wegens laster uitgesloten.
2. Indien hij van het te last gelegde feit bij rechterlijk gewijsde onherroepelijk is vrijgesproken, wordt dat gewijsde als volkomen bewijs van de onwaarheid van het feit aangemerkt.
3. Indien tegen de beledigde wegens het hem te last gelegde feit een strafvervolging is aangevangen, wordt de vervolging wegens laster geschorst totdat bij gewijsde onherroepelijk over het te last gelegde feit is beslist.
Art. 266.
1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.
Art. 267.
De in de voorgaande artikelen van deze titel bepaalde straffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien de belediging wordt aangedaan aan:
1°. het openbaar gezag, een openbaar lichaam of een openbare instelling
2°. een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;
3°. het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat.
Art. 268.
1. Hij die opzettelijk tegen een bepaald persoon bij de overheid een valse klacht of aangifte schriftelijk inlevert of in schrift doet brengen, waardoor de eer of goede naam van die persoon wordt aangerand, wordt, als schuldig aan lasterlijke aanklacht, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2. Ontzetting van de in artikel 28, eerste lid onder 1° en 2°, vermelde rechten kan worden uitgesproken.
Art. 269.
Belediging, strafbaar krachtens deze titel, wordt niet vervolgd dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is gepleegd, behalve in de gevallen voorzien in artikel 267, aanhef en onder 1° en 2°.
Art. 270.
1. Hij die ten aanzien van een overledene een feit pleegt dat, ware deze nog in leven, als smaadschrift of smaad zou zijn gekenmerkt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Dit misdrijf wordt niet vervolgd dan op klacht hetzij van een der bloedverwanten of aangehuwden van de overledene in de rechte linie of zijlinie tot de tweede graad, hetzij van zijn echtgenoot.
Art. 271.
1. Hij die een geschrift of afbeelding van beledigende of voor een overledene smadelijke inhoud verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat de inhoud van het geschrift of de afbeelding van zodanige aard is, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.
3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er tijdens het plegen van het misdrijf nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.
4. De misdrijven worden niet vervolgd dan op klacht van de in artikel 269 en het tweede lid van artikel 270 aangewezen personen, behalve in de gevallen voorzien in artikel 267, aanhef en onder 1° en 2°.
Er is geen sprake van een strafzaak hierquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Aangezien het een mening (wat ook overduidelijk onder elk bericht staat) en volgens jou de waarheid betreft lijkt R.J.A. Hoedemakers niet een echt sterke zaak te hebben in dit geval.
Nog niet.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een strafzaak hier![]()
Volledig terecht. Iedere serieuse juridische stap hadden ze toch via een advocaat laten doen, dan sturen ze niet eerst zelf zo'n waardeloze brief...quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:13 schreef gieling het volgende:
[..]
Ga nu een email sturen aan webhosters.nl met het verzoek hem wel te verwijderen om zodanig een nieuwe te kunnen plaatsen!
Geachte heer/mevrouw,
Een paar dagen terug heb ik op uw site mijn mening geuit m.b.t. Budget Webhosting (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1731). Nu ontving ik hedenmiddag een e-mail van het moederbedrijf van de webhoster in kwestie, met het dringende verzoek deze reactie te verwijderen. Daarbij dreigden ze met juridische stappen, zoals u kunt zien in de bijlage. Hierbij wil ik u laten weten dat dit bedrijf de meningen op uw site probeert te beheren/manipuleren door via dreigementen de kritieken verwijderd te krijgen.
Tevens wil ik u verzoeken de reactie wél te verwijderen zodat ik een uitgebreidere kan plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Remy Gieling
Dat vroeg ik me dus ook af jaquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:22 schreef Lucille het volgende:
Wel opvallend dat mensen of enorm positief zijn over de hoster of juist heel negatief. Een middenweg is er niet. En de klachten liggen vrijwel allemaal op het gebied van trage servers en sites die onbereikbaar zijn, je bent dus echt niet de enige. Je vraagt je af hoe echt die positieve geluiden zijn, misschien ook gemanipuleerd?
Of door hun eigen personeel ingevoerd.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:22 schreef Lucille het volgende:
Wel opvallend dat mensen of enorm positief zijn over de hoster of juist heel negatief. Een middenweg is er niet. En de klachten liggen vrijwel allemaal op het gebied van trage servers en sites die onbereikbaar zijn, je bent dus echt niet de enige. Je vraagt je af hoe echt die positieve geluiden zijn, misschien ook gemanipuleerd?
Let nou op je woorden!quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:22 schreef Lucille het volgende:
Oei! Laster!quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of door hun eigen personeel ingevoerd.
ff herformuleren om het juridisch beter te makenquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of door hun eigen personeel ingevoerd.
Nee, maar we mogen wel Danny zijn hond lenen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:01 schreef gieling het volgende:
He regelt FOK trouwens geen juridische bijstand voor zn crew?
Tof, wat kost een retourtje naar roterdam ookalweer?quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, maar we mogen wel Danny zijn hond lenen.
Hangt er van af waar je woont. Voor mij is het gratis.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:06 schreef gieling het volgende:
[..]
Tof, wat kost een retourtje naar roterdam ookalweer?
Ziet er professioneel uitquote:Geachte heer, mevrouw,
Wijwillen u vriendelijk verzoeken de "anonieme" laster die u op internet(http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1731) verkondigd, danwel uituw naam op internet worden verkondigd, per omgaande te latenverwijderen.
[..]
Uit deze aan u verzonden e-mail kunnen geenrechten worden ontleend.
Wij gaan ervan uit u bij deze duidelijk, volledig en naar behoren te hebben geļnformeerd.
Hoogachtend,
R.J.A. Hoedemakers
Algemeen Directeur
Team Baffoon Internet Services Holland
zouden ze dit nu elke keer doen als iemand iets slechts zegt over hun bedrijfquote:Op woensdag 18 januari 2006 15:54 schreef gieling het volgende:
Update
Nou Baffoon heeft weer gemaild. Ditmaal dat ze een juridische procedure willen beginnen. Ook willen ze de kosten van 'het openen van een dossier' (360E) op ons gaan verhalenVanavond even met een bevriende advocaat bellen
ipv dat ze zich nu druk maken over het verbeteren van de kwaliteit...quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:06 schreef gieling het volgende:
Ja ik heb een mail gekregen van een andere man die dit ookal had meegemaakt
Zei hij ook hoe dat afgelopen is?quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:06 schreef gieling het volgende:
Ja ik heb een mail gekregen van een andere man die dit ookal had meegemaakt
"Er zijn nog 6 wachtende voor u"quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:32 schreef wadgem het volgende:
Kijk maar uit, straks worden ze in de zitting bijgestaan door De Raadgevers middels een conference call..
.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:32 schreef wadgem het volgende:
Kijk maar uit, straks worden ze in de zitting bijgestaan door De Raadgevers middels een conference call..
.
Ik gooi wel bier naar je toe op de meetquote:
Het openen van het dossier kost 360 euro (volgens die kwibussen).quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:22 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik ben een leek op rechtengebied, wat is een dossier 360E?
Aangetekend, uiteraard.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:10 schreef DABAMaster het volgende:
Ohja, ff een hint: Vanaf nu op elke mail die krijgt antwoorden met "Ik accepteer inzake dit onderwerp alleen brieven."
Ehm, even tussendoor, maar ook mijn kantoor biedt een soortgelijk servicecontract en daar valt ook het gewone schriftelijke juridische werk onder, waaronder het concipieren van een dagvaarding en procederen. Zo grappig is die helpdesk dan ook zeker niet.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:55 schreef wadgem het volgende:
Ze gaan je aanklagen met behulp van een telefonische helpdesk..
Zijn jouw dossiers ook van goud?quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:03 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ehm, even tussendoor, maar ook mijn kantoor biedt een soortgelijk servicecontract en daar valt ook het gewone schriftelijke juridische werk onder, waaronder het concipieren van een dagvaarding en procederen. Zo grappig is die helpdesk dan ook zeker niet.
quote:en zullen wij (inmiddels reeds gebleken succesvolle) stappen laten ondernemen
Dat valt me dan weer mee dat ze niet op een internet-forum reageren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:20 schreef gieling het volgende:
Overigens weet ik zeker dat hij hier aan het meelezen is, ("uw ongenuanceerde reactie ") en gezien ik nog niks teruggemaild hebl (ze sturen het maar aangetekend op)... maar reageren homaar!
Ja leek me beter zo, mijn aanvullende reactie waarbij ik stel dat dit mijn érvaring was hebben ze uberhaupt niet geplaatst...quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:16 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
TS, klopt het dat je eerste reactie nog niet is verwijderd/gewijzigd?
Per expresspost. Zo duur mogelijk maken.quote:
Dat staat er sowieso al onder, dat het een mening is.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:34 schreef gieling het volgende:
[..]
Ja leek me beter zo, mijn aanvullende reactie waarbij ik stel dat dit mijn érvaring was hebben ze uberhaupt niet geplaatst...
quote:Deze ervaring is de mening van een WebHosters.nl bezoeker en niet van WebHosters.nl.
De Raadgevers maken overuren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat valt me dan weer mee dat ze niet op een internet-forum reageren.
Waaromquote:Op zondag 22 januari 2006 20:46 schreef Billy_daKid het volgende:
Schop!
www.detelefoongids.nl is je vriendquote:Op maandag 23 januari 2006 15:11 schreef sanger het volgende:
Dat Baffoon zit in Beverwijk he? Das wel heel erg dichtbij Heemskerk. Zal ik eens kijken wat voor pand het is? Als TS het adres effe wilt posten?
De KvK was het ook.quote:
Belachelijk joh, je moet contact met ze opnemen onder welke voorwaarden ze jou account hebben geblokkeerd en dan juridische stappen ondernemen!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:13 schreef ellendegraaf het volgende:
Heb ook zo'n e-mail gekregen, omdat ik een negatieve mening heb gegeven op webhosters. Heb inmiddels webhosters gemaild met de vraag hoe zij erover denken. Ik vind 't nogal kinderachtig, ze hebben zelfs m'n account opgeschort zonder waarschuwing, terwijl ik nog recht heb op hun diensten tot 28 juni 2006, daar heb ik tenslotte voor betaald!
Wat een hufters.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:13 schreef ellendegraaf het volgende:
Heb ook zo'n e-mail gekregen, omdat ik een negatieve mening heb gegeven op webhosters. Heb inmiddels webhosters gemaild met de vraag hoe zij erover denken. Ik vind 't nogal kinderachtig, ze hebben zelfs m'n account opgeschort zonder waarschuwing, terwijl ik nog recht heb op hun diensten tot 28 juni 2006, daar heb ik tenslotte voor betaald!
Wat mij opvalt aan die "ervaringen" is dat er op bepaalde data een groot aantal ervaringen zijn bijgekomen! Dus eens per 4 weken heeft een personeelslid (okee, de "directeur" want meer zal er niet werken) de taak om 15 positieve dingen over het eigen bedrijf te mailen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:22 schreef Lucille het volgende:
ze worden niet meteen geplaatst volgens mij.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat mij opvalt aan die "ervaringen" is dat er op bepaalde data een groot aantal ervaringen zijn bijgekomen! Dus eens per 4 weken heeft een personeelslid (okee, de "directeur" want meer zal er niet werken) de taak om 15 positieve dingen over het eigen bedrijf te mailen...
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Hey haarb0l! Dit is een aanklaag-topic, en ik was eerder met die ondertitel!
M'n adfokaat neemt contact op :-P
Zo mocht het wel toch?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Hey haarb0l! Dit is een aanklaag-topic, en ik was eerder met die ondertitel!
M'n adfokaat neemt contact op :-P
Ik zie een of andere vetklep met een paar vissen, dus de site werkt wel.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:39 schreef Berkery het volgende:
Die laatste positieve reactie komt ook zo geloofwaardig over, met zijn http://www.herbert-vd-vlugt.tk.
Als die hosting zo perfect is, waarom zo'n lullig tk-domein genomen
Terug mailen dat jij een zaak aanspant als ze je site niet snel weer online zetten en sowieso het geld terug eisen van de dagen dat je offline bentquote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:13 schreef ellendegraaf het volgende:
Aanpakken die handel dus...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:13 schreef ellendegraaf het volgende:
quote:Mijn reactie gaat niet over de kwaliteit van Budget Webhosting, want daar heb ik totaal geen ervaring mee. Mijn reactie gaat over het feit dat dit bedrijf blijkbaar met advocaten gaat dreigen als iemand een negatieve mening heeft over Budget Webhosting.
Van dat soort praktijken ben ik totaal niet van onder de indruk, en ik zou persoonlijk ook niet graag klant willen zijn van een bedrijf dat geen waarde hecht aan de vrijheid van meningsuiting of geen kritiek kan waarderen.
Verder zou ik u allen willen wijzen op een internet forum topic: Na mening op webhosters.nl dreigt ex-provider met stappen
In dit topic word de zaak van Dhr. Gieling besproken. Hierin word ook melding gemaakt van een andere klant die eenzelfde dreigbrief heeft gekregen van Budget Webhosting, en deze klant is zelfs de toegang tot haar account verder ontzegt terwijl ze tot Juni 2006 nog heeft betaald.
Beoordeling van deze provider blijft bij gebrek aan ervaring dus neutraal. Maar ik ben zeker niet onder de indruk van de wijze waarop ze negatieve kritiek de kop in proberen te drukken.
Met vriendelijke groet aan allen,
Maarten.
Een redelijk nette tekst voor een fatso Amerikaan.quote:Op woensdag 1 februari 2006 04:22 schreef maartena het volgende:
Ik heb de volgende mening gestuurd naar Webhosters.nl - ik weet niet of ie geplaatst zal worden....
[..]
Nice!quote:Op woensdag 1 februari 2006 04:22 schreef maartena het volgende:
Ik heb de volgende mening gestuurd naar Webhosters.nl - ik weet niet of ie geplaatst zal worden....
[..]
Nah, dan blijven mensen toch bij ze hosten... Slotje erop en met dikke rode letters erbij zetten dat ze met bedreigingen de meningen probeerden te manipuleren. Da's een feit, dus geen lasterquote:Op woensdag 1 februari 2006 09:31 schreef Berkery het volgende:
Als ik webhosters.nl was had ik budgetwebhosting.nl uit mijn database gegooid![]()
Waarom? Het is een verzamelplaats van ervaringen en heeft verder niets van doen met de bedrijfsvoering van welke hosting provider dan ook.quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:31 schreef Berkery het volgende:
Als ik webhosters.nl was had ik budgetwebhosting.nl uit mijn database gegooid![]()
Dat gedeelte van de site wel ja, maar de meeste bezoekers komen er om verschillende hosters met elkaar te vergelijken. Als vervolgens een van die hosters diezelfde bezoekers met intimidatie tactieken probeert de mond te snoeren:quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:36 schreef buitenbeentje het volgende:
Waarom? Het is een verzamelplaats van ervaringen en heeft verder niets van doen met de bedrijfsvoering van welke hosting provider dan ook.
Dus de meeste hosters hebben gewoon een server thuis staan?quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
sanger ==> de meeste kleine webhosts zijn gewoon "bijbaantjes" van huis uit. Deze zal waarschijnlijk niet anders zijn. Getuige z'n vele fouten in z'n zelfgetikte "juridische dreigbrief".
Eerder in zogenaamde 'datahotels' waar zij een rack huren en de benodigde verbinding...quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus de meeste hosters hebben gewoon een server thuis staan?
Oke, dat wist ik niet. Eigenlijk ook nooit eerder over nagedacht.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eerder in zogenaamde 'datahotels' waar zij een rack huren en de benodigde verbinding...
Ik heb als bijbaantje een tijd bij een dergelijk bedrijf bewaking/receptie werk gedaan. Gewoon mega hallen met racks, zwaar beveiligd (brandalarmen, luchtkwaliteitsbewaking, lekkage alarmen, nood stroom voorzieningen en back-ups) en met de nodige verbindingen. Normaal niet gericht op dit soort kleine hosts, maar soms stonden die er wel tussen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Oke, dat wist ik niet. Eigenlijk ook nooit eerder over nagedacht.
Aangetekend die toko in gebreken stellen. Verder -wel- je facturen blijven betalen. In deze ingebrekenstelling noem je een bedrag per dag dat je van hen vordert zolang je site/account e.d. niet beschikbaar is. Dit bedrag onderbouwen met je te maken kosten, de tijd die je in deze onzin moet stoppen (a 50e ex btw oid), je postzegel(s) voor de brief die je hebt gestuurd etc etc.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:13 schreef ellendegraaf het volgende:
Wat Drive-r zegtquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus de meeste hosters hebben gewoon een server thuis staan?
Same here!quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:20 schreef brainol het volgende:
Wat een situatie zeg. Ik weet iig wel dat ik bij budget nooit mijn websites zal onderbrengen.
Ik ook niet. Wat een boerenlullen zegquote:Op woensdag 1 februari 2006 20:20 schreef brainol het volgende:
Wat een situatie zeg. Ik weet iig wel dat ik bij budget nooit mijn websites zal onderbrengen.
Ik niet hoorquote:Op woensdag 1 februari 2006 03:43 schreef maartena het volgende:
Hmm.... ik zou bijna express een slechte review neerzetten om te kijken of ze ook een advocaat in willen huren
Plus 60 euro per Fok!-adviseur! Ga maar tellen hierboven, dat zijn er heel veel!quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:23 schreef bankrupcy het volgende:
TS, heb jij ook al een dossier geopend? a 480 Euro natuurlijk want jij bent nog stoerder. En een mailtje terug sturen kost natuurlijk minimaal 120 Euro.
Wat een prutsers zeg. Kennelijk kunnen ze op basis van het bieden van kwaliteit je niet overtuigen, dus moet het maar met dit soort zielige mailtjes.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:32 schreef gieling het volgende:
Sinds november vorig jaar heb ik mijn toemalige domeinnaan+webspace bij budgetwebhosting.nl opgezegd door trage en vaak uitvallende servers. Om andere mensen te waarschuwen heb ik dit laten weten op webhosters.nl. Nu krijg ik vandaag de volgende mail binnen:
<edit>
Wegens disclaimer ed de mail niet direct hierneer gezet. Waar het op neer komt is dat ik binnen 5 dagen de reactie verwijderd moet hebben of dat ze anders met juridische stappen gaan komen.
Volgens hen is het "laster" en "onwaarheden".
<edit fok de disclaimer>
[..]
Groet,
Gieling
je zou zeggen dat ze dan maar eens wat aan zelf-reflectie zouden moeten doen om dit soort klachten te voorkomen, maar nee hoor, ze vragen telefonische support bij de raadgevers (een of ander derderangs kantoortje met kennelijk te weinig zieltjes) en gaan mailtjes met wollig taalgebruik maar vol taalfouten en juridische onvolkomenheden opstellen naar hun klanten om te intimideren....quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:53 schreef _-rally-_ het volgende:
Wat RM-rf zegt: zolang er geen sprake is van onwaarheden, hoef je je nergens druk om te maken.
Ik vind 't vooral aandoenlijk dat ze proberen aan te tonen dat ze sterk staan, omdat ze al vaker hebben geprocedeerd tegen ontevreden klanten...
quote:Op woensdag 1 februari 2006 03:43 schreef maartena het volgende:
Hmm.... ik zou bijna express een slechte review neerzetten om te kijken of ze ook een advocaat in willen huren in het land waar ik momenteel woon...... waar de vrijheid van menings uiting erg hoog is, en de advocaten erg duur!
ze zijn idd een aanfluiting voor hun 'vak' ; ben blij dat ik niet de enige ben die dat ziet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:32 schreef wadgem het volgende:
.
ik hoopte al dat iemand hem zou zienquote:
Dat is nog steeds de (interessante) vraagquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:31 schreef maartena het volgende:
Hoe staat het er intussen mee, gieling?
Ga jij eens even snel terug naar twiekersquote:Op zondag 13 augustus 2006 01:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik hoopte al dat iemand hem zou zien
op fok weet je het maar nooit
had ik al gedaan, maar die hebben ze niet geplaatst natuurlijkquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:29 schreef Innisdemon het volgende:
ok, zullen we dan zelf maar een verhaaltje op webhosters.nl plaatsen?
quote:beheer@webhosters.nl
to me
Hide options Aug 12 (6 days ago)
From: beheer@webhosters.nl <beheer@webhosters.nl>
To: dr.dunno [at] gmail [punt] com
Date: Aug 12, 2006 10:54 PM
Subject: Uw persoonlijke ervaring op Webhosters.NL
U heeft een persoonlijke ervaring toegevoegd op http://www.webhosters.nl/.
Uw bijdrage was :
Een hoop signalen hebben mij bereikt, dat er kennelijk niet zoveel perfectie heerst bij deze hosting provider als de commentaren hieronder willen doen geloven.
Sterker nog, een klant die duidelijk aangeeft niet geholpen te zijn met hun product en niet geleverd krijgt waar hij voor betaalt, zijn consumenten-recht om volledige restitutie te eisen onder de noemer \"wij moeten onze kosten ook betalen, dus kunt u uw (zgn., red.) speciale pakket niet vergoed krijgen\" (ook al is niet geleverd waarvoor men betaalde) en vervolgens door de hosting provider in kwestie een stel amateur-juristen van een 300,00 per jaar kostende juridische telefonische helpdesk op zich losgelaten krijgt (zie link), is het slachtoffer in deze zaak en niet de provider.
Een mening geven is, zeker wanneer deze onderbouwd is en niet feitelijk weerlegd kan worden door de wederpartij, in dit land een goed recht dat zelfs in de grondwet geregeld worden. Een beroep op laster c.q. smaad, in een brief vol grammaticale en juridische onvolkomenheden, is daarmee niet alleen een aanfluiting naar het bedrijf zelf, maar getuigt überhaupt niet van klant-gerichtheid naar die personen toe, die het mogelijk maken voor de eigenaars van het bedrijf om hun brood te verdienen.
Dat gezegd hebbende, verblijf ik.
jurist en zelfstandig ondernemer van een landelijk opererend ict bedrijf.
Dit mailtje is een controle om te zorgen dat alleen ervaringen met geldige e-mailadressen worden opgeslagen.
Daarom verzoeken we u vriendelijk om uw ervaring te bevestigen dmv het klikken op deze link:
http://www.webhosters.nl/bevestig_perserv.php?uid=952dd3dd4e71
(URL op 1 regel)
Alle ervaringen worden handmatig gecontroleerd. Dit kan inhouden, dat het even kan duren voordat uw bericht daadwerkelijk is geplaatst.
Bedankt voor uw ervaring!
Met vriendelijke groet,
Redactie WebHosters.nl
quote:Foutmelding
Uw ervaring is al bevestigd op zaterdag, 12 augustus 2006 / 22:55:30.
mening verwijderd... holmaten dus... zou me niet verbazen als die website wordt gehost door budgethosting zelf ; 't is echt absurd hoeveel zogenaamd goede ervaringen daar worden geplaatst ; krijg je 50% korting als je bij aanmelden een positief bericht hebt geplaatst op webhosters.nl ofzo?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:37 schreef gieling het volgende:
Oja dit topic, helemaal vergetenAlweer een tijd terug kreeg ik opeens een mail van webhosters dat mn mening eraf was gehaald? Ik heb het toen er maar bij gelaten omdat ik geen zin had in verder gezeur over iets wat in feite al een flinke tijd terug is gebeurd. Daar houd mijn verhaal dus op
Oh en Catch22-, fijn dat ik deze post gisternacht toen ik thuis kwam las in een aangeschoten bui, had echt WTF(de naam was me niet opgevallen)
quote:Beste,
Wil u zo vriendelijk wil zijn de spelfouten uit uw email te verwijderen. Pas dan zal ik deze lezen.
Uw email had vertraging? 1 april is namelijk al enkele maanden gepasseerd.
U kent duidelijk het verschil niet tussen vrije meningsuiting en laster. Voel u vrij een gerechtelijke procedure te starten, let wel op dat ook ik alle kosten op u zal verhalen indien de rechter mij in het gelijk stelt (inmiddels reeds gebleken succesvolle zaken in het verleden).
"Hoor ik daar een lama schijten?"quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:53 schreef Emu het volgende:
Jonge jonge, het is lang geleden dat ik nog zo goed heb gelachen. Wat een dreigende brief, en dan nog vol spelfouten, komt echt wel professioneel over.
Enkele voorbeelden van mail die ik zou terugsturen:
[..]
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |