abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33971962
Sinds november vorig jaar heb ik mijn toemalige domeinnaan+webspace bij budgetwebhosting.nl opgezegd door trage en vaak uitvallende servers. Om andere mensen te waarschuwen heb ik dit laten weten op webhosters.nl. Nu krijg ik vandaag de volgende mail binnen:

<edit>
Wegens disclaimer ed de mail niet direct hierneer gezet. Waar het op neer komt is dat ik binnen 5 dagen de reactie verwijderd moet hebben of dat ze anders met juridische stappen gaan komen.
Volgens hen is het "laster" en "onwaarheden".

<edit fok de disclaimer >
quote:
STATINGTHEOBVIOUS.NL
t.a.v. R. Gieling
<adres>
IP: 80.60.***.**

Beverwijk, 12-01-2006

Geachte heer, mevrouw,

Wij willen u vriendelijk verzoeken de "anonieme" laster die u op internet (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1731) verkondigd, danwel uit uw naam op internet worden verkondigd, per omgaande te laten verwijderen.

Mochten de door u verkondigde onwaarheden niet binnen uiterlijk 5 werkdagen na dagtekening zijn verwijderd kunnen en zullen wij (inmiddels reeds gebleken succesvolle) stappen laten ondernemen door ons juristencollectief De Raadgevers (http://www.deraadgevers.nl/) waarbij wij de kosten van een dergelijke procedure helaas volledig op u zullen moeten laten verhalen.

Wij vertrouwen er echter op dat het zo ver niet hoeft te komen, u kunt het bericht in kwestie laten verwijderen door een verzoek hiertoe te sturen naar info@webhosters.nl. Mocht u niet, of niet tijdig, aan ons verzoek tegemoet kunnen en/of willen komen zien wij ons helaas geen andere mogelijkheid dan u zonder verdere kennisgeving te moeten laten dagvaarden.

Dit schrijven via electronic mail aan u kan verder uitsluitend gezien worden als blijk van goede wil naar u toe, bepleit in geen geval uw gelijk in deze kwestie, en is een kennisgeving opgesteld in overleg met onze Juridisch Adviseurs van juristencollectief "De Raadgevers" (http://www.deraadgevers.nl/).

Wij wijzen u er nogmaals beleefd doch met klem op dat indien een eventuele toekomstige gerechtelijk uitspraak in ons voordeel wordt uitgesproken wij de (aanzienlijke) kosten van deze gerechtelijke procedure evenals de buitengerechtelijke kosten op u kunnen (en zullen) laten verhalen.

De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de hierboven vermelde geadresseerde(n). Gebruik van deze informatie door anderen dan deze geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is eveneens niet toegestaan. Niets uit deze e-mail mag openbaar worden gemaakt of worden gepubliceerd zonder onze schriftelijke toestemming. Uit deze aan u verzonden e-mail kunnen geen rechten worden ontleend.

Wij gaan ervan uit u bij deze duidelijk, volledig en naar behoren te hebben geļnformeerd.

Hoogachtend,

R.J.A. Hoedemakers

Algemeen Directeur
Team Baffoon Internet Services Holland

--------------------------------------------------------------------------------

De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voorde geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Baffoon Internet Services Holland staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan.

--------------------------------------------------------------------------------

The information contained in this communication is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity whom it is addressed and others authorised to receive. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, Distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. Baffoon Internet Services Holland is neither liable for proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.

Baffoon Internet Services Holland KvK: 34127754 Amsterdam Postbank: 7221766.
Op al onze produkten, diensten en services zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Al onze prijzen zijn exclusief 19% BTW.
Nu ben ik niet iemand die snel in dit soort big-talk trapt maar toch maar even hier vragen of ze überhaupt een poot om op te staan hebben. Ik neem aan dat dit gewoon onder vrijheid van meningsuiting oid valt. Dus kunnen ze me iets maken?

Groet,
Gieling

[ Bericht 48% gewijzigd door gieling op 12-01-2006 13:42:10 ]
pi_33971995
En een verschrikkelijke fout in de TT

Modje?
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:34:11 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_33972014
whehe mensen die dreigen met stappen en ZELF een brief sturen zijn suf...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_33972030
quote:
De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voorde geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Baffoon Internet Services Holland staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_33972086
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:34 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ik zelf wel mag weten met wat ik met naar mij verstuurde content doe?
pi_33972098
Dit is niet hard te maken aangezien er meerdere mensen hebben geklaagd. Stuur ze een e-mail terug met daar in dat ze beter tijd kunnen besteden aan techniek dan juridische acties.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_33972126
Je zou de spelfouten er uit kunnen halen en de e-mail retour sturen.
pi_33972134
Bangmakerij.
We wonen niet in China.
pi_33972169
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:38 schreef Alicey het volgende:
Je zou de spelfouten er uit kunnen halen en de e-mail retour sturen.
Ik vind jouw adviezen altijd prachtig
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadīs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:40:20 #10
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33972212
Wat een grootspraak in zo'n email. Telkens dezelfde info verpakt in een ander jasje. Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan omdat je consumenten mag waarschuwen voor bepaalde services en een mening mag geven over verleende services.

Laat het maar zover komen en spreek je rechtsbijstand voor de zekerheid aan.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_33972217
Kinderachtig zeg, gaan ze nou iedereen die zijn mening geeft over hun service zo'n brief sturen?
pi_33972237
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:32 schreef gieling het volgende:

Nu ben ik niet iemand die snel in dit soort big-talk trapt maar toch maar even hier vragen of ze überhaupt een poot om op te staan hebben. Ik neem aan dat dit gewoon onder vrijheid van meningsuiting oid valt. Dus kunnen ze me iets maken?
als het inderdaad onwaarheden zijn en onder 'laster' valt, helpt een uitvlucht van 'vrije meningsuiting' niet. vrije meningsuiting is geen excuus om laster te plaatsen....

controleer gewoon de door jou gedane posting op oncontroleerbare beweringen, je mag best een negatieve ervaring plaatsen, maar dat moet dan wel gewoon zakelijk en feitelijk zijn...

Wees daarbij kritisch, want in je boosheid kan je bepaalde beweringen heel 'terecht' vinden, maar het gaat er nu om of een onafhankelijke rechter zoiets als 'laster' kan opvatten.
zorg dat je 'bewijzen' hebt voor bv beweringen over downtime, en deze heel feitelijk toespitst (dus niet: 'die klootzakken lagen er dagelijks uit', maar de dowtime feitelijk en specifiek aangeven)

Het is zeer goed mogelijk dat mensen uit hun boosheid over de dienstverlening van een bedrijf op een 'consumentensite' hun ervaringen nogal stellig gaan weergeven, wat op 'laster' kan gaan lijken....
maar je hoeft je ook niet nodeloos gelijk te laten bangmaken, deels zal dit gewoon 'dreigen' zijn, en hopen ze meer te bereiken (verwijdering van de hele post, wat een rechter volgens mij nooit toestaan, die verwacht hoogstens verwijdering van elementen die als 'laster' kenbaar zijn)

edit: gezien die post op webhosters:
nee, dat kun je niet echt als 'laster' zien... hooguit dat 'servers vallen dagelijks uit' is een bewering die je moeilijk kunt bewijzen en, zelfs met de slechtse host, waarschijnlijk niet klopt ...
maar ik betwijfel of een rechter geneigd is voor zulk een sullige en kleine opmerking de procedurele kosten op jou laat verhalen, mogelijk dat zelfs als ze winnen, ze hun eigen kosten verder moeten dragen (dat is nl. wel mogelijk, al zullen ze doen alsof je gelijk een grote boete gaat krijgen, iets dat ik niet als waarschijnlijk zie)

Overigens, je kunt beter de geheel ge-copypaste mail weghalen en enkel de relevante informatie posten....
zekler eventuele persoonlijke of zeer traceerbare gegevens, zoals de naam van de provider, het juridisch collectief en de naam van de schrijver kun je zeker beter weglaten.

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 12-01-2006 13:50:06 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:43:49 #13
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_33972315
Ik zou het bericht nķet weghalen.
Waarom niet?
even je post op die site:
quote:
Slechte ervaring,

-Zeer langzame servers
-Vallen dagelijks uit
-Onoverzichtelijke site

Niet aan te raden.
Je hebt gewoon jouw mening gegeven. Je probeert ze niet actief belachelijk te maken.
Als het waar is dat de servers langzaam zijn, ze vaak uitvallen, en de site traag is, dan doe je toch niets fout?

Ik vind het een beetje erg sneu van budgetwebhosting.nl, dat ze op deze manier aan kritiek proberen te ontkomen.

Lekker laten staan, en een mailtje terugsturen dat je het sneu vind dat ze al meer mensen (succesvol?) hebben moeten aanklagen, die van mening waren dat budgetwebhosting.nl slecht is.
Action is the enemy of thoughts
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:46:05 #14
15619 KixAss456