quote:Martineke - dinsdag 3 januari 2006 @ 17:20
Me is MaMa!
evenstar welkom thuis ik hoop dat ik ooit ook een je meisje Arwen mag aanschouwen doe maar rustig aan en verplicht rusten ja!!! tis niet niks zon ks hoor.
ik hoop met je mee Misticle dat het deze x goed gaat, maaaar je bent al wel 8 weken, dan word de kans steeds kleiner he
Girly fijn dat het wel goed met je gaat, en over die harde buiken zou ik indd ook maar even laten testen op blaasontsteking. zeker omdat je al iets vaags zo ong in die richting had.
rustig aan he met mij gaat het prima, heb geen klagen. als ik teveel doe krijg ik last van mijn bil (had ik bij maxim aan het eind van de zwangerschap ook) net of er een zenuw klem zit.
lastig als je alles wilt doen maar uiteindelijk niet kan maar ik neem t voor lief, nog een maand of 12 en ik ben er wel vanaf
Renegate heel rustig aan doen geen (schoonO)zusje, moeder, oma, vriendin, vriend o fwat dan ook die mee kan helpen??
Zo erg is het toch niet met die buiken neequote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:24 schreef Martineke het volgende:
uhh wil iemand even die zwab in zwabgerschap correct veranderen
Sommige nachten wel. Niet zozeer dat ik niet in slaap val, dat is geen probleem, maar ik word vaker wakker 's nachts. En vannacht werd ik regelmatig wakker van pijn in mijn bekken. Ik draaide me dan om, dan was de pijn weg, om na een tijdje weer wakker te worden met pijn, me om te draaien, enz. enz. Nogal irritant en niet alleen voor mij, manlief beschuldigd mij ervan dat ik hem bij het omdraaien mishandeld heb.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:38 schreef sjak het volgende:
(..)
Hebben jullie dat trouwens ook. Ik slaap zoveel slechter/ Als ik wakker ben geworden om even naar de wc te gaan dan duurt het ruim een uur voor ik weer in slaap val. Ik slaap ook veel lichter.
wij hebben een wat lastig huis om te verkopen hoor, dus maak je niet drukquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:42 schreef sjak het volgende:
Pff, ik hoop toch echt dat ons huis niet zo lang te koop zal staan. Eigenlijk wil ik het voor 1 juni kwijt zijn.
En ik heb het laatste stukje er afgefixed.quote:
quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:25 schreef Brighteyes het volgende:
Zwangerschap en geboorte, deel 151 t/m 200
Zwangerschap en geboorte deel 167
Zwangerschap en geboorte deel 166
Zwangerschap en geboorte deel 165
Zwangerschap en geboorte deel 164
Zwangerschap en Geboorte deel 163
Zwangerschap en Geboorte deel 162
Zwangerschap en Geboorte deel 161
Zwangerschap en Geboorte, deel 160
Zwangerschap en Geboorte, deel 159
Zwangerschap en Geboorte, deel 158
Zwangerschap en geboorte, deel 157
Zwangerschap en geboorte deel 156
Zwangerschap & Geboorte en deel 155
Zwangerschap en Geboorte, deel 154
Zwangerschap en Geboorte, deel 153
Zwangerschap en geboorte, deel 152
Zwangerschap en Geboorte, deel 151
Het wordt steeds gezelliger in Haarlemquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:38 schreef LadyS het volgende:
en wij gaan ook naar haarlem verhuizen
Voorkeur gaat uit naar Zandvoort, maar Haarlem is wat realistischer qua budget
Ons huis is al verkocht. We hebben alleen nog niks anders
Raar is dat he! IBij mij was de uitgerekende datum zo rond de dag van bevruchting van dit frummeltje. Ik had het er toen best heel moeilijk mee, moeilijk dan ik het had bij de miskraam zelf!quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:13 schreef MeNicole het volgende:
Vandaag was eigenlijk mijn uit gerekende datumHad verwacht dat ik het er moeilijker mee zou hebben
![]()
Misschien dat ik er niet zo mee bezig ben omdat ik toch weer zwanger ben ofzow!!
ik vind dat je hier geen genoegen mee moet nemen eigenlijk, want je belt al zo laat.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:45 schreef Girly het volgende:
nou heb de vk vanochtend gebeld, en toen heb ik dus weer urine op blaasonsteking moeten testen, en kwam dus weer uit op dezelfde uitslag als vorige keer (in nov), wel wat ontstekingscellen gevonden alleen niet genoeg voor om daadwerkelijk te zeggen dat het een blaasontsteking is, noujah die harde buiken moet ik dus alsnog ff in de gaten houden, en als het erger wordt moet ik dus bellen, voorderest moet ik rusten (wat ik al deed)
quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het wordt steeds gezelliger in Haarlem![]()
Ik ben 28 weken en hald.. Ik heb volgensmij nog geen harde buiken gehad. Kand at?quote:Op donderdag 5 januari 2006 06:14 schreef Belana het volgende:
girly, kijk als je op de 30 weken + zit dan kan je idd meer last van harde buiken hebben en het geeft aan dat je ECHT rustig aan moet doen. Ik vind wel dat ze er vrij laconiek over doen, dat wel. Heb je verteld van je moeder en haar zus? Niet dat dat iets hoeft te zeggen, maar ik kan wel je zorgen begrijpen. Hou jezelf goed in de gaten meid en ik ben bang dat je echt niet zo veel meer kan doen dan... rustig aan meid!
En dan ben ik een nog ergere neuroot die het zelfs storend vind dat er ook verschil is tussen hoofdletters en kleine letters... en dat er ook een keer een & tussen staat. Gelukkig ben ik geen modquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En ik heb het laatste stukje er afgefixed.
Ik ben zo'n neuroot die het veel mooier vind staan in het rijtje zoals hieronder als ze allemaal hetzelfde zijn.
En nu een woordje erbij zijn er de volgende keer 2 etc. etc.
[..]
huh?? welke datum??? ben je niet in de war?quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:07 schreef dutchie het volgende:
Vicky, hoe is het nu? Zit je nog steeds met die datum in je hoofd?
.
natuurlijk kan dat, wees blij!quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:04 schreef partychickie het volgende:
[..]
Ik ben 28 weken en hald.. Ik heb volgensmij nog geen harde buiken gehad. Kand at?
Ja ik ben er ook niet ongelukkig omquote:
Nou dat klinkt niet echt euhh positief.. Wat is het dan precies.. Hoe kom ik bij dat verhaal om te lezen wat het is?quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:53 schreef Belana het volgende:
yep, alweer een ischias klantje erbij...
neehoor niet dat ik weet, maar op mijn kaart was het zo dat het eerste tekeningetje verder naar beneden zit dan het laatstequote:Op woensdag 4 januari 2006 21:11 schreef sjak het volgende:
Kan dat zomaar Pinquit, dat een baby weer terugfloept? Dat lijkt me balen zeg!
Zo en heb je er nu al last van? Poeh hopelijk wordt dat niet erger dan. Haha ja maar op 1 of andere manier doe ik het liefst zelf, dan wee tik dat het goed gebeurd, andes mag ik niet klagen he hihi. MAar ja hoef het ook maar drie maandjes nog aan hem over te laten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:42 schreef Belana het volgende:
13 weken morgen. en zet hem maar aan het werk hoor!
Nou laat ik zeggen dat ik me behoorlijk niet lekker voel al een paar weken. Loop continu met een misselijk gevoel en alles ruikt vies. Meestal 2 a 3 dagen in de week dan moet ik ook echt spugen. Valt me wel op dat dat de dagen zijn dat ik niet hoef te werken. Uit slapen is er dus niet meer bij. Als ik dat doe dan weet ik dat de rest van de dag gewoon bagger is. Zoals vandaagquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:02 schreef Belana het volgende:
menicole, het lijkt goed te gaan he dit keer?
Jah ze weten van hun verleden af inderdaad, en net wat je zegt, ik hou het zelf wel goed in de gaten, als ik het niet vertrouw bel ik gewoon meteenquote:Op donderdag 5 januari 2006 06:14 schreef Belana het volgende:
girly, kijk als je op de 30 weken + zit dan kan je idd meer last van harde buiken hebben en het geeft aan dat je ECHT rustig aan moet doen. Ik vind wel dat ze er vrij laconiek over doen, dat wel. Heb je verteld van je moeder en haar zus? Niet dat dat iets hoeft te zeggen, maar ik kan wel je zorgen begrijpen. Hou jezelf goed in de gaten meid en ik ben bang dat je echt niet zo veel meer kan doen dan... rustig aan meid!
Ik heb dus sinds kort een nieuwe dokter, ik ken m dus verder ook helemaal niet,hij is zowieso wel beter dan mijn vorige, want die ander liet mij gewoon een week met flinke bloedingen liggen toen ik een miskraam kreeg, hahahaha wat een gezeur over verloskundigen en Huisartsen zegquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:07 schreef dutchie het volgende:
Girly, gewoon een idee hoor, maar waarom neem je niet alsnog contact met je huisarts of desnoods met het ziekenhuis?
Ookal heeft de vk de zorg voor zwangere vrouwen overgenomen van de ha wil niet zeggen dat hij/zij je niet zal helpen. Bij onze vk-praktijk is het zelfs zo dat als zij er niet uitkomen altijd doorverwijzen naar de ha. Dus ik zou gewoon eens bellen als ik jou was. Hij/zij kent je ook wat langer/beter en kan misschien toch wat meer doen. Ik vind het eigenlijk wel een geval van second opinion. En wellicht kan de ha je twijfels wel wegnemen.
En wat is dat voor iets raars dat ze zeggen dat je niet meer mag terugbellen?Vind ik belachelijk.
hahahaha jah heh zei ik dus ook al,en snap ook wel dat tie boos kijk :p dat gepor van die echomevrouw wordt je ook niet echt vrolijk van :p en het heeft ook echt de vingers van hem (van hem zijn ook best lang)quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:36 schreef MeNicole het volgende:
Hihi je kleintje kijkt wel heel boos hoor. Je moet wel lief zijnEn ik vind dat kleintje op je vriendje lijkt.
![]()
Ah daar mag ze wel trots op zijn. Vriendje ziet er leuk uitquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:49 schreef dutchie het volgende:
Girly, wat geweldig dat je dit zo kunt zien zeg!
Heel erg gedetailleerd. En ik ken je vriend niet, maar is dat een compliment dat ie op hem lijkt?
Blijft raar om hier mijn eigen naam te lezen, ik hoor hem zo weinig!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef Belana het volgende:
bij evenstar was arwen ook terug gefloept toch?
Oh dat ken ik.. Wij moesten hele huis verbouwen. Ben druk aan het schilderen geweest enzo.. Toen heb ik die leuke kont kwaal opgelopen, maar verder mag ik niet klagen gelukkig. Ik hoop dat ze snel weer wat beter voelt.. Ze moet immers nog lang.. (ik ook hoor daa rniet van)quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:35 schreef Tazz het volgende:
ook hier maar weer even wat laten horen. mijn vrouw is nu 21 weken en vandaag weer naar de VK geweest. Alles is nog steeds in orde. Het hartje klopt heel duidelijk. Met mijn vrouw gaat het iets minder goed. Ze heeft erg veel last van steken en kramp in de buik. van de doktor heeft ze van de week een medicijn gekregen tegen maagzweer.
Hopelijk gaat het hiermee beter.
Binnenkort maar de babykamer gaan opknappen, over enkele weken komen de meubelen...
We hebben net de keuken opgeknapt, en die paar weken in het stof zitten is niet bevordejk voor zwangere vrouwen..
Oohhh, dus dat is waarschijnljik die rugpijn/bilpijn. Ik had er nog niet zoveel last van dt ik naar de huisarts ben geweest. Goh, zo leer je nog eens wat.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:04 schreef Belana het volgende:
ow sorry partychickie. Een Ischias is een beklemde zenuw in de bil. Dit komt vanuit de lage rug doordat je lijf veranderd in de zwangerschap, er komt allemaal meer spanning op te staan. Het is wat je noemt een zwangerschaps ischias, dus het gaat weer over als de kleine er is over het algemeen. Je kunt er weinig aan doen, niet te veel tillen, niet te veel in 1 houding zitten/staan/lopen, maar alles zoveel mogelijk afwisselen. Je (rug)spieren trainen.
sterkte!
Ja dat had ik dus ook. Ik vond het niet erg genoeg om te melden. Ik dacht zou wel gewoon mijn bekken zijn ofzo. MAar soms in bed doe thet toch aardig zeer zodat ik neit meer kan omdraaien, dus wilde het bij volgende bezoekje wel ff aankaarten. Maar nu wee tik in elk geval wat het is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:18 schreef waterbeest het volgende:
[..]
Oohhh, dus dat is waarschijnljik die rugpijn/bilpijn. Ik had er nog niet zoveel last van dt ik naar de huisarts ben geweest. Goh, zo leer je nog eens wat.
Er is dus nog hoop! Fijn om te lezen, want ik heb net 12 uur geslapen en werd wakker van de wekker (die ik voor de zekerheid maar om half 12 had gezet, want ik moet straks naar de fysio..).quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:25 schreef Tamea het volgende:
Ik zag trouwens toen ik het linkje van BE naar die oude post over ischias las, dat Cattie nog steeds zo moe is. Dat had ik ook, nog tot een week of 3 geleden. Ik was al bang dat het 9 maanden zou gaan duren omdat het na de eerste 3 maanden nog niet over was, maar bij een week of 18 werd het bij mij wel stukken beter.
Ik had niet verwacht dat er al zo veel te zien was. Maar echt alles gewoon al. Strax gaan we naar mijn ouders, die zullen helemaal blij zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:35 schreef partychickie het volgende:
Mooi he die echo.. Ik vond de tweede nog mooier.. Je ziet alleen een skeletjemaar oh wat vind ik mijn beebsie mooi. Kan je nagaan als het eruit is...
Ik was bij de eerste echo bang dat er niks zou zitten, want zulke verhalen had ik al van te voren gelezen, maar er zat werkelijk een iniminie mensje.. Ik ben trouwens wel blij dat ik de echo met 13,5 week kreeg..
Nee ik toen ook niet. Daarom is een iets latere echo denk ik welmooi, maar goed met 20 weken krijg je er weer 1 dus dan zie je zelfs de oogjes en neusje enzo....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:07 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat er al zo veel te zien was. Maar echt alles gewoon al. Strax gaan we naar mijn ouders, die zullen helemaal blij zijn![]()
is dat inmiddels standaard dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef partychickie het volgende:
[..]
Nee ik toen ook niet. Daarom is een iets latere echo denk ik welmooi, maar goed met 20 weken krijg je er weer 1 dus dan zie je zelfs de oogjes en neusje enzo....
BabyS The Second?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:44 schreef LadyS het volgende:
kan maar geen leuke werktitel verzinnenIemand suggesties?
Ik heb ook een afspraak met de vk op vrijdag de 13e. Ik zag het laatst pas toen ik een afspraak maake met iemand anders en in mijn agenda keek. Je denkt even 'uh oh', maar ach, zal wel loslopen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:05 schreef Martineke het volgende:
ik heb vrijdag de 13e een echoik weet niet of dat wel goed is
Ik kreeg het rond de 6 mnd het zwaarst, toen begon ik naar 1 kant in te zakken de kant waar eerder mijn heup dus gebroken was geweest. Heb het met een band een goede lange tijd vol kunnen houden maar het lopen ging wel steeds moeilijker.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:21 schreef mijze het volgende:
Voor wat betreft rugpijn, ik had verwacht dat ik meer last zou hebben omdat ik een gebroken heup heb gehad en normaal gesproken ook al wel last van mijn rug had. Maar gelukkig valt het me tot nu toe erg mee!
Hey, ik moet ook vrijdag de 13e, het was me nog niet eens opgevallenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:35 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ik heb ook een afspraak met de vk op vrijdag de 13e. Ik zag het laatst pas toen ik een afspraak maake met iemand anders en in mijn agenda keek. Je denkt even 'uh oh', maar ach, zal wel loslopen.
Had je heup verder ook invloed op je bevalling? Daar maak ik me soms wel een beetje zorgen over.... Ook omdat mijn rugpijn vaak wel zo bij mijn bekken zit.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:28 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Ik kreeg het rond de 6 mnd het zwaarst, toen begon ik naar 1 kant in te zakken de kant waar eerder mijn heup dus gebroken was geweest. Heb het met een band een goede lange tijd vol kunnen houden maar het lopen ging wel steeds moeilijker.
Ben niet echt aan bevallen toegekomen heb een keizersnee gehad dus aan dat antwoord kan ik je niet helpen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef mijze het volgende:
[..]
Had je heup verder ook invloed op je bevalling? Daar maak ik me soms wel een beetje zorgen over.... Ook omdat mijn rugpijn vaak wel zo bij mijn bekken zit.
Ik heb hem pas gehad die echo. Alles was prima...alleen ligt het kindje al heel ver in mijn bekken ingedaaldquote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:59 schreef MeNicole het volgende:
Hier word ook standaart een echo gemaakt met 20 weken, dat doen ze in het ziekenhuis.
Wij wilden in ieder geval een NT meting, maar tegenwoordig doen ze in het VU alleen nog de combinatietest. Tja, en zoals ik al schreef, ik ben een controlefreak dus ik wilde wel iets wetenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:10 schreef Belana het volgende:
Ow wat fijn sjak! heerlijk!
Ik heb ervoor gekozen om die test niet te doen trouwens.
Geweldig dat de uitslag goed wasquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:01 schreef sjak het volgende:
Dat lijkt me inderdaad een vreemd gezicht Miss-take. In het andere topic zag ik je buikje en wanneer werd die bij je vorige zwangerschap nu groter? Ik zie het nu bijna niet eens
IK heb het ook al in het speeltuinbankje gepost maar wil het hier ook even kwijt: de uitslag van de combinatietest is helemaal goed !
Dat klopt, in nederland is het aantal thuisbevallingen het hoogst van het westen. Ik dacht 30% ofzo? Nu heb ik het zelf helemaal niet op ziekenhuizen, dus wat mij betreft is dat prima. Maarvan wat ik gehoord heb doen ze in NL ook moeilijk doen met antimisselijkheidspillen en pijnbestrijding. Wat dat betreft vind ik dat de vrouw in kwestie wel wat meer zeggenschap zou mogen/moetne hebben.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:02 schreef Tamea het volgende:
Tja, zangerschap wordt in Nederland gewoon als iets heel natuurlijks en niet-medisch benaderd. Volgensmij is nergens in de Westerse wereld het percentage keizersnedes zo laag en thuisbevallingen zo hoog. Verder zie je hier ook veel minder prenatale diagnostiek en onderzoeken dan in andere landen
ik heb een chocomelverslaving momenteelquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:10 schreef Belana het volgende:
ik heb vanmiddag echt zoet/zure bommen gekocht
hahaha, ik ook!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:11 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik heb een chocomelverslaving momenteel
Ik heb nog steeds niet veel trek in wat dan ook. Had laatst een heerlijke maaltijd klaar gemaakt (volgens de anderen), na twee happen kon ik het niet meer wegkrijgen. Het vlees stonk en het smaakt vreemd.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:10 schreef Belana het volgende:
ik heb vanmiddag echt zoet/zure bommen gekocht
dat zou wel een goede verklaring zijn ja. Ik had me er nooit zo in verdiept eigenlijk, want naast een nat kussen was er niks lastigs aan zeg maarquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:11 schreef sjak het volgende:
Het kan komen doordat het slijmvlies in je keel wat opgezwollen is (is zo bij alle zwangeren).
Ik heb het niet (erger dan anders).
Oeh, snurk je dan ook? Ik zou niet weten wat je eraan kunt doen, zout water opsnuiven vlak voor je gaat slapen????quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:14 schreef dutchie het volgende:
LadyS ik ook!Maar van chocola schijnt je baby heel gelukkig te worden dusseuh
En over rare kwaaltjes gesproken: Ik had en heb weer een verstopte neus als ik slaap. En dan met name als ik op mijn linkerzij lig. Zou het helpen als ik iets 'omhoog' zou liggen?
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:17 schreef Belana het volgende:
wel halfvolik wil eigenlijk niet weer 23 kilo aankomen
Dat excuus heb ik ook vaak gebruikt toen ik zwanger was, maar dat was daarna niet zo grappig meerquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:14 schreef dutchie het volgende:
LadyS ik ook!Maar van chocola schijnt je baby heel gelukkig te worden dusseuh
ik weet het niet precies omdat ik een beetje schommelde en nog een buikgriep heb gehad waardoor ik afgevallen was. Maar nog niet echt geloof ik.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:19 schreef sjak het volgende:
Zijn jullie nu al veel aangekomen? Ik ongeveer 2 kilo en gisteren werd me verteld dat het al aan mijn gezicht te zien was
dit is trouwens tussen het 1e en het 2e bezoek aan de vk. Ik heb geen weegschaal, dus ik weet niet hoeveel ik echt woog voor de zwangerschapquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:20 schreef LadyS het volgende:
Ik nog maar 1 kilo. Eigenlijk zou ik ook op de halfvolle chocomel overmoeten, om verdere schade te beperken
dan is de zwelling beter waarneembaarquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:23 schreef sjak het volgende:
Ik dacht dat je pas aan het einde gaat opzwellen (op de buik na dan...)
Ik ben ook om die reden heel snel met de pil gestopt. En ik heb hetzelfde nu ik zwanger ben. Ik ben het dan ook hardgrondig met je eens Belana! Ik heb alleen nog geen geweldig alternatief gevonden voor de pil, maarja, nu ik zwanger ben heeft dat ook niet echt haastquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:37 schreef Belana het volgende:
om die reden slik ik al 11 jaar de pil niet meer idd. Maar ik heb dus hetzelfde als ik zwanger ben en that sucks
nee juist nietquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:37 schreef Belana het volgende:
om die reden slik ik al 11 jaar de pil niet meer idd. Maar ik heb dus hetzelfde als ik zwanger ben en that sucks
ik hoop dat het zo blijft, bij maxim was ik in totaal 23 kg aangekomen. daarvan zitten er nu nog 5 aan. en aangezien ik al in de 100 weeg vind ik het wel best zoquote:Op zondag 8 januari 2006 00:05 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Martineke wat knap ! geen KILO!?? Pffffffff ruilenDaar droom ik alleen maar van haha.
Pffff... hier ook. Zelf baal ik niet zo zeer van het schrikbarend lage libido, maar wel van een vriend die daar duidelijk merk- en hoorbaar van baalt. ik heb zes maanden moeten wachten tot hij eindelijk durfde, hij mag best de komende maanden zijn eigen hand weer tevoorschijn halenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:31 schreef Belana het volgende:
nahja, kwaaltjes.... ik heb als ik zwanger ben hetzelfde als wanneer ik aan de pil ben.... absoluut geen zin in sex en daar baal ik wel van...
je hebt ze ook in light-versie hé ... best lekker hoorquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:17 schreef Belana het volgende:
wel halfvolik wil eigenlijk niet weer 23 kilo aankomen
mmmm die methode klinkt wel intressant....quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:55 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ik zit zelf te denken aan die nieuwe methode voor sterilisatie. Schijnt een simpel ingreepje te zijn die ook snel weer ongedaan te maken is. Ik zal eens kijken of ik de naam zometeen kan vinden. Maar eerst wacht ik daar mee, ik weet nl nog niet of we nog graag een 3e kindje zouden willenen of dit lukt natuurlijk
Belana; dat is inderdaad balen zeg!!! Ik heb zo geen tips voor je. Normaalgesproken tips genoeg hiervoor, maar tijdens de zwangerschap ligt dat allemaal anders
Bronquote:Inleiding
Bij alle foetussen is tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap een dun vochtblaasje onder de huid in de nek te zien, de zogenaamde nekplooi. De dikte van de nekplooi varieert met de zwangerschapsduur en de normale waarden zijn door onderzoek bekend geworden. Normaal is een nekplooi maximaal 3 mm dik. Uit onderzoek is gebleken dat bij 80% van de foetussen met het syndroom van Down (mongooltje), er sprake is van een verdikte nekplooi (groter dan 3mm), er is dus meer vocht in de nekregio zichtbaar. De nekplooi is slechts tijdelijk en verdwijnt later in de zwangerschap.
Op grond van de leeftijd van de zwangere vrouw, de zwangerschapsduur en de dikte van de nekplooi kan een risicoschatting worden bepaald op een kind met Downsyndroom. Hoe dikker de nekplooi, hoe groter de kans op het syndroom van Down.
Betrouwbaarheid
De nekplooimeting geeft slechts een risicoschatting aan. Dus als tijdens de echo blijkt dat de nekplooi verdikt is, dan kan alleen met vervolgonderzoek (vruchtwaterpunctie of vlokkentest) zekerheid worden verkregen of je kind wel of niet het syndroom van Down heeft.
Uit onderzoek is gebleken dat bij tussen de 60 en 70% van de foetussen met een verdikte nekplooi na vervolgonderzoek geen Down-syndroom werd gevonden. Dus van de 100x dat er een verdikte nekplooi wordt gevonden, blijken tussen de 60 en 70 foetussen het syndroom van Down niet te hebben. Aan de andere kant wordt ongeveer 70% van de kinderen met het syndroom van Down opgespoord als er een nekplooimeting wordt verricht. Hoe dikker de nekplooi, hoe groter de kans is dat je kindje het syndroom van Down heeft.
Een sterk verdikte nekplooi kan ook een aanwijzing zijn voor andere chromosoomafwijkingen, hartafwijkingen of genetische syndromen. Als er een sterk verdikte nekplooi wordt gevonden, dan zal de aanstaande ouder de keuze krijgen voor vervolgonderzoek in de vorm van een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Als hieruit blijkt dat het kind geen chromosomale afwijkingen (zoals het syndroom van Down) heeft, dan wil dit nog niet zeggen dat de foetus geen andere afwijkingen heeft. Vaak wordt er bij ongeveer 20 weken zwangerschap nog een uitgebreide echo gemaakt om eventuele hartafwijkingen op te sporen, maar ook als die niet gevonden worden blijft de kans aanwezig op afwijkingen die niet met de echo te zien zijn of met de vruchtwaterpunctie gevonden worden.
Een nekplooimeting moet worden gedaan door een echoscopist die veel ervaring heeft en is bijgeschoold in de specifieke meting. Het gaat immers om millimeters en een geringe mismeting kan al veel onrust en onnodig onderzoek veroorzaken. Als je eventueel een nekplooimeting wilt, bespreek dit dan met je verloskundige of arts. Zij kan je eventueel verwijzen naar een, op dit gebied, ervaren echoscopist.
Een nekplooimeting gecombineerd met een dubbeltest geeft een betere inschatting of je kindje wel of niet een chromosoomafwijking heeft zoals het syndroom van Down.
Heb je geen indicatie voor prenatale diagnostiek, dan kun je dit onderzoek op eigen kosten laten verrichten. De kosten voor een nekplooimeting kunnen erg wisselen. Het is verstandig om van te voren naar de kosten te informeren.
Ja maar wat ik er eng aan vind is dat het nog geen zekerheid geeft. Ik heb namelijk ook al een verhaal gehoord van mijn vader. Die collega toen zijn vrouw nog zwanger was.. Nou dat kindje zou echt alles mankeren wat er maar verkeerd aan kon zijn en het was dus moeilijke beslissing van wat doen we met deze info. Ze hebben het gehouden en het was kerngezond, maar wat als je het weg zou hebben laten halen.quote:Op maandag 9 januari 2006 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
Over de betrouwbaarheid van een nekplooimeting:
[..]
Bron
De nekplooimeting geeft dus nooit uitsluitsel maar het is wel een eerste indicatie voordat iemand een evt. vruchtwaterpunctie doet die veel meer risico's met zich mee brengt.
herkenbaarquote:Op maandag 9 januari 2006 08:05 schreef Sugar het volgende:
En ook ik heb een chocomelktic, haha!
Hij kan daa rook vanaf blijvenquote:Op maandag 9 januari 2006 16:59 schreef MeNicole het volgende:
SexNee daar heeft mijn lichaam ook absoluut geen zin in. Komt denk ik ook omdat mijn tieten nog steeds heel erg pijnlijk zijn.
Maar dan is het niet zo lekkerquote:Op maandag 9 januari 2006 17:04 schreef partychickie het volgende:
[..]
Hij kan daa rook vanaf blijven
Oe ja, dat is irritant, wel 6 keer op een nacht somsquote:Op maandag 9 januari 2006 08:05 schreef Sugar het volgende:
Oh, belana, ik ook! 's Avonds eet ik een boterham met witte chocopasta, heurlijk (een echte aanrader). En ook ik heb een chocomelktic, haha! Maar wel de lightversie, is ook lekker. En verder? Theeworst
, augurk, avocado en af en toe pindakaas. Jummie.
Ik moet er weer zo vaak uit 's nachts om te plassen, weet het nog van vorige keer. Hebben jullie dat ook?
Nee hoor, ik moet er niet aan denken!quote:Op maandag 9 januari 2006 19:06 schreef Tamea het volgende:
Oei, ben ik nu de enige niet chocomelverslaafde hier
vind ik ookquote:
Hahaha wat grappig. Bij mij is het ook over. Maar ik heb ook enorm veel gekwijlt tijdens en nog heel lang na de zwangerschapquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:09 schreef LadyS het volgende:
ja
Toen ik zwanger was van Amber, lag ik altijd enorm te kwijlen in bedNa de bevalling was het over. Ik merk dat het nu weer begonnen is. Ik meen dat ik ook niet de enige was die er last van had (gelukkig
)
Ik woog ook 100+ en ben de eerste 36 weken 2 kg aangekomen (zonder dan ook maar ergens rekening mee te houden) en de laatste 4 weken (toen ik zwangerschapsverlof had) 5 kg. Na de bevalling was ik meteen 2 kg lichter dan voordat ik zwanger werd. Wel een beetje een radicale afslankmethodequote:Op zondag 8 januari 2006 00:05 schreef MiSs-TaKe het volgende:
[..]
Martineke wat knap ! geen KILO!?? Pffffffff ruilenDaar droom ik alleen maar van haha.
Jawel, dat is een vers kaboutertje.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:10 schreef owlet het volgende:
[afbeelding]
Ik ben eindelijk helemaal overtuigd![]()
En volgens de vlos ook nu officieel op 25/07 uitgerekend, misschien kan de datum aangepast worden in het lijstje?
Beebje is lekker actief en alles wat te controleren was ziet er goed uit. Als feestje heb ik meteen een berg positiekleding gekocht want ik liep uiteindelijk maar in een soort pyjamabroek omdat dat het enige wat wat nog lekker zat.![]()
Nou waarom breng je je plas neit gewoon naar de dokter . Binnen 2 seconden zien ze het al.. JE moet het niet laten verslateren hoor. Anders zit je straks met neirbekkenontsteking of erger. Neit dat ik je wat aan wil praten hoor, maar schijnt dat je in de zwangerschap toch minder van merkt enzo.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:38 schreef pinquit het volgende:
hmn ik dacht dat je bij blaasontsteking meer branderig gevoel hebt bij echt de uitgang zegmaar.. dit is meer in mn buik bij mijn spieren.
maar ik zal het in de gaten houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |