abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31205625
Zwangerschap & Geboorte en deel 155

2005

07 oktober 2005: Biezb en Xlarge
11 oktober 2005: Vicky
16 oktober 2005: Quinny en chocobo
29 oktober 2005: Wennie
29 oktober 2005: Jelief en Mike Air
10 november 2005: Bastard (papa)
18 november 2005: Suzanna
18 november 2005: Mamamiek
28 november 2005: Ingrid19 en Djeez
05 december 2005: Saffier en Lautie (papa)
*** 17 december 2005: Elegantly Wasted en Digger
26 december 2005: Randa_v en Magneet
*** 27 december 2005: _evenstar_ en DarkManta

2006

01 januari 2006: X-Ray (papa) en Mevr. X-Ray
04 januari 2006: Merlijn (papa) en Bereboot
21 januari 2006: Ladylike
januari/februari 2006: Mirage en Oversight
05 februari 2006: bietjuh
18 februari 2006: Richard_ (papa)
06 maart 2006: Girly
12 april 2006: skyhigh (papa)
18 april 2006: Jis
21 mei 2006: Tamea
11 juni 2006: Martineke
11 juni 2006: Liane83

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 07-10-2005 17:48:46 ]
pi_31205754
De post waar ik hem mee dichtgooide:
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 07:09 schreef Wennie het volgende:
Ben ik gisteren vol goede moed de stad in gegaan voor voedingsbeha's, bestaan die krengen niet in mijn maat Dat wordt dus lekker behelpen
Hoi Wennie, balen is dat hè? Ik heb de mijne in Engeland besteld. Op deze site vind je meer informatie. De grootste gaat tot L (ja echt, dit is geen typfout!), dat moet toch voldoende zijn lijkt me
pi_31208309
Evenstar, fijn dat alles goed is. Ik vind hdat het bij mij maar langzaam naar de twee weken is gegaan. Tot 22 weken was het om de 4 weken en daarna om de drie weken en nu mag ik ook al om de twee weken.

Over twee weken gaat mijn moeder voor het eerst een keer mee. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Net weer een flink stuk gelopen, van mijn ouders naar de bushalte en daarvoor was ik nnatuurlijk ook al naar hun gelopen en door de stad. Mijn buik verdraagt het niet echt goed meer. Het wordt echt steeds zwaarder. Gelukkig had ik geen harde buiken maar het zat er niet verder vandaan. Mijn banden waren behoorlijk aan het steken. Gelukkig kan ik het vandaag rustig aan doen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:48:14 #4
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_31211373
Ik heb me opgegeven voor een soort zwangerschapsgym! Een kennis vertelde me over Strollercize, en dat leek me helemaal geweldig! Ik ga hetzwangerschapsprogramma doen, en als de baby er is kun je vanalles doen. De bekendste hier is de baby in de buggy als onderdeel van je workout, maar er zijn ook programma's met Pilates of met man erbij! En met mooi weer lekker buiten! Ik ben helemaal enthousiast, het is de meest originele vorm van oefeningen die ik ooit heb gezien!
Het is echt grappig, dus als je een kijkje wil nemen hoe merdeka zich tijdens en na de zwangerschap gaat uitsloven kijk dan op de photo gallery op www.strollercize.com

En verder gaat het hier lekker. Ik heb energie zat, dankzij de antimisselijheidspilletjes voel ik me ook op mijn werk perfect en ik kan me lekker op onze relatie en het huis concentreren. En als ik af en toe dipje heb dan hang ik met moederlief aan de telefoon
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:09:45 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31211980
Wat een belachelijke werkgever bij EW en Igraine zeg!
Een kaartje moet er toch vanaf kunnen?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:11:18 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31212028
Ik weet dat t bij NN wel gewoon goed kan.. Maar bij jullie is 't idd waardeloos EW en Igraine
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:17:17 #7
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_31212223
Als mijn werkgever zich zo respectloos zou opstellen zou ik daar wel het gesprek over aangaan..
En ikzelf ga altijd op bezoek, zorg voor een cadeautje etc. als iemand waar ik leiding aan geef zwanger is of bevallen. Is ook niet meer dan normaal, lijkt me!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_31212464
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:11 schreef E.T. het volgende:
Ik weet dat t bij NN wel gewoon goed kan.. Maar bij jullie is 't idd waardeloos EW en Igraine
Jij werkt er ook?

'T ligt natuurlijk helemaal aan de leidinggevende en hoe die is. Toen ik zelf teamleider was (niet bij NN) was ik ook altijd heel attent met dat soort dingen, maar ook omdat ik het zelf leuk vind om kaartjes te sturen, mensen te bellen of langs te gaan. Er wordt tegenwoordig heel erg naar de cijfertjes gekeken en niet meer naar de mensen, dat geeft op zich niet, ik kan er goed tegen maar er zijn er natuurlijk ook die daar minder goed tegen kunnen en waardoorer een drempel opgeworpen kan worden.

De eerste de beste dag dat ik er weer ben ga ik gelijk het gesprek aan hoor Merdeka, ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken. Dat is ook één van de redenen waarom hij en ik elkaar ook niet echt liggen...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_31213978
Ben heel benieuwd hoe het management van mijn werk gaat reageren... daar zijn ze ook niet zo attent....

Mijn collega had een zoontje gekregen en ik moest maar een cadeautje gaan kopen, wilde ik wel maar ging zelf met verlof.. Ze zijn volgens mij nog steeeds niet op kraamvisite bij hem geweest terwijl die kleinevan juli is....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:20:36 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31214113
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:26 schreef Igraine het volgende:

[..]

Jij werkt er ook?
Nee, ken wel diverse mensen die er werken (of gewerkt hebben). Ik werk wel in dezelfde branche
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31214908
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een belachelijke werkgever bij EW en Igraine zeg!
Een kaartje moet er toch vanaf kunnen?
Sja zou je wel denken he?
Heb ze echt als 1e uitgebreid ingelicht, inclusief waar ze lag, welke verdieping, kamer etc.
En dna nog, al raak je dat met je half wakkere kop op de maandagmorgen kwij, dan stuur je toch een kaartje hierheen? Neem ik het wel mee, geen probleem.

Morgen komt de maatschappelijk werkster langs in het ziekenhuis, m'n vrouw zal het dan daar ook ogenblikkelijk aankaarten.

Ik moet trouwens zeggen dat ik mbt werkgeversreactie dit jaar ook echt the limit heb meegemaakt toen een vriend van ons te horen kreeg dat z'n zoontje van bijna 5 een tumor had, de meest agressieve soort, dat deze teruggerekend 3 weken oud was maar al zo groot als een vuist en dat het jochie dientengevolge nog geschat 2 tot 10 maanden te leven had (werden uiteindelijk nog maar 7 weken).
Toen hij om deze overduidelijke reden z'n werkgever in tranen opbelde om zich absent te melden, gaf de werkgever letterlijk de volgende reactie: "Ja maar jij bent toch niet ziek? Je zorgt maar dat je er om 20.00 uur bent en anders kun je oprotten".

Verder contact liep toen via maatschappijlijk werk maar die vrouw, met 27 jaar ervaring, ha dook nog nimmer zo iets meegemaakt.

Maar doet me dus anderzijds wel beseffen dat ik in deze erg blij mag zijn met mijn werkgever. Collega's informeren dagelijks, inclusief directeur, bedrijfsleider etc. en zelfs partners van collega's als deze langs komen.

Ondertussen kruipen we hard naar de 30 weken, nog even en WK29 + 6 is gehaald...
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31215637
allemaal,

Ik kom mij bij jullie toevoegen, want weet sinds dinsdagavond dat ik zwanger ben!
Vandaag precies 5 weken. Ik moet nog steeds aan het idee wennen. Het lijkt zo onwerkelijk.
Voor mij de eerste keer en ontzettend spannend wat ik allemaal kan verwachten.
heb tot nu toe alleen last van mn borsten en ben wat energieloos.Verder valt het tot nu toe best mee. Tja... en heb last van wisselende stemmingen
Een aantal van jullie ken ik al een beetje van de andere topic(wachten op het tweede streepje).
En alle anderen leer ik vast ook nog wel een beetje kennen.
Iedereen die in spanning zit, héél veel sterkte toegewenst!
pi_31215887
Mijn uitgerekende datum is: 11juni 2006. Samen met Martineke!
Iedereen die in spanning zit, héél veel sterkte toegewenst!
  Jubileum moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 21:19:23 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31216155
Welkom hier Liane , nogmaals gefeliciteerd en je staat erbij in het lijstje!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_31216315
Welkom Liane!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 06:59:52 #16
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31221610
Lily, bedankt voor je advies, maar ik heb al cup G, dus dan helpt E niet meer zo

MissD, die cup en dan in combinatie met de omvang is dus het probleem. Want ze hebben wel t/m H, maar dan wordt de omvang weer kleiner (t/m 85 terwijl ik 95 heb), waardoor de cup kleiner valt dan een 95G (en daar vielen ze al bijna uit ) en een tussenstukje geen zin heeft. Ik snap er werkelijk niets van waarom dat zo is
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:14 schreef piglet het volgende:

[..]

Hoi Wennie, balen is dat hè? Ik heb de mijne in Engeland besteld. Op deze site vind je meer informatie. De grootste gaat tot L (ja echt, dit is geen typfout!), dat moet toch voldoende zijn lijkt me
Mag ik je zoenen? Als ik straks wat meer uitgeslapen ben, ga ik ff neuzen. Onwijs bedankt!!

Liane welkom hier!

Digger, idd geen stijl dat ze nog niks hebben laten horen Op mijn werk is het beleid om dicht bij de medewerker betrokken te blijven als die er om wat voor reden dan ook langdurig niet is.
Mijn werkgever is wel veel te makkelijk omgegaan met mijn vervanging (kwam pas 2 weken voor m'n zwangerschapsverlof terwijl ik al veel eerder met b.i. liep). Maar heb wel een afscheidslunch gehad incl. pluizig zacht olifantje en ik weet zeker dat zodra de baby geboren is er een bloemetje komt en dat ze binnen no time op de stoep staan.

Gisteren hier grote schoonmaak gehad. M'n moeder en schoonmoeder hebben het huis grondig aangepakt en al het achterstallige strijkwerk is verdwenen, op de babyspullen na. Het was wel moeilijk dat zo uit handen te geven en heb toch nog teveel gedaan, dus ik zat gisteravond helemaal gaar op een verjaardag Wel weer leuke cadeautjes gehad voor de baby

Hmm.. m'n post is wel een beetje lang geworden, ik duik m'n bedje nog ff in Vandeweek de laptop maar ff naast m'n bed installeren
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_31221843
't komt nu dichtbij he wennie!

alles nog ok met EW&buik?
pi_31221886
Yep, WK 30 komt steeds dichterbij, nog 1 dag....
pi_31223448
goedemorgen!! Geen nieuws van hier!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:07:34 #20
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31223635
Fijn Digger! Op naar de 31 nu!!!

Vicky, hou je het nog vol? Het aftellen is nu toch wel echt en officieel begonnen he? Ik hoop voor je dat je het lange wachten van een aantal dames hier (ik noem geen namen... ) bespaard blijft!
pi_31223882
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:07 schreef renzell het volgende:
Fijn Digger! Op naar de 31 nu!!!

Vicky, hou je het nog vol? Het aftellen is nu toch wel echt en officieel begonnen he? Ik hoop voor je dat je het lange wachten van een aantal dames hier (ik noem geen namen... ) bespaard blijft!
ik zal wel moeten Renzell.. er zit niets anders op.. maar ben het wel zat hoor.... En vriendje wil ook zo graag weten hoe beebje eruitziet....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31224024
Fijn dat beebje nog zit waar ze moet zitten! Het duimen helpt dus wel, ondanks dat ik de blaren al op mijn duimen heb zitten

Overigens... volgens mij gaat het vaker slecht bij bedrijven als er iemand ziek of hoogzwanger thuis is. Misschien dat ze bij zwangerschap nog benieuwd zijn naar de kleine dat ze daardoor meer laten horen, maar mensen die lang ziek thuis zijn hebben vaak op den duur een slechte verhouding met de werkgever.... ernstig eigenlijk...
pi_31226821
Lianne Welkom!
Ik heb niks te melden behalve dat ik nog steeds erg moe ben, als ik twee uurtjes op ben wil ik alweer slapen. Wennie, bh's Ik had een mooie gevonden bij de hunk in mijn maat, verkopen ze die niet meer. Lijkt trouwens sowieso wel of ze daar helemaal op de jonge meiden en kleine maatjes toer zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:47:44 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31227361
jelief lekker op zijn tijd goed je rust nemen hoor .. en je lekker laten verwennen door je man

lianne profociat nog geniet ervan

Hier gaan we vanmiddag de kinderkamer ophalen ben zo blij ben zo blij
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_31228186
Net van de tel. af.

Vannacht en vanmorgen veel vruchtwaterverlies maar ook veel bloedverlies.
Dus zojuist een echo gedaan, met als resultaat/conclusie het volgende:

Het bloed wordt veroorzaakt door ofwel het loslaten van de placenta, ofwel het loslaten van het vlies rond de placenta.
Er zit iig een stolseltje dat dus regelmatig bloedt.
In het geval van het loslaten van het vlies van de placenta kan er volgens de artsen weinig gebeuren, is niet riskant.
Als het echter de placenta is die loslaat, zal de baby acuut gehaald moeten worden.
De arts meende dat het het vlies was, maar kon het niet met 100% zekerheid zeggen.

Alles moet dus nu, zo mogelijk, nog nauwkeuriger in de gaten gehouden worden.
Regelmatiger CTG’s, regelmatiger naar het toilet, continue de beweging van de baby monitoren, letten op harde buiken etc.

Kortom, weer een zorg erbij, weer een risicofactor erbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')