abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31205625
Zwangerschap & Geboorte en deel 155

2005

07 oktober 2005: Biezb en Xlarge
11 oktober 2005: Vicky
16 oktober 2005: Quinny en chocobo
29 oktober 2005: Wennie
29 oktober 2005: Jelief en Mike Air
10 november 2005: Bastard (papa)
18 november 2005: Suzanna
18 november 2005: Mamamiek
28 november 2005: Ingrid19 en Djeez
05 december 2005: Saffier en Lautie (papa)
*** 17 december 2005: Elegantly Wasted en Digger
26 december 2005: Randa_v en Magneet
*** 27 december 2005: _evenstar_ en DarkManta

2006

01 januari 2006: X-Ray (papa) en Mevr. X-Ray
04 januari 2006: Merlijn (papa) en Bereboot
21 januari 2006: Ladylike
januari/februari 2006: Mirage en Oversight
05 februari 2006: bietjuh
18 februari 2006: Richard_ (papa)
06 maart 2006: Girly
12 april 2006: skyhigh (papa)
18 april 2006: Jis
21 mei 2006: Tamea
11 juni 2006: Martineke
11 juni 2006: Liane83

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 07-10-2005 17:48:46 ]
pi_31205754
De post waar ik hem mee dichtgooide:
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 07:09 schreef Wennie het volgende:
Ben ik gisteren vol goede moed de stad in gegaan voor voedingsbeha's, bestaan die krengen niet in mijn maat Dat wordt dus lekker behelpen
Hoi Wennie, balen is dat hè? Ik heb de mijne in Engeland besteld. Op deze site vind je meer informatie. De grootste gaat tot L (ja echt, dit is geen typfout!), dat moet toch voldoende zijn lijkt me
pi_31208309
Evenstar, fijn dat alles goed is. Ik vind hdat het bij mij maar langzaam naar de twee weken is gegaan. Tot 22 weken was het om de 4 weken en daarna om de drie weken en nu mag ik ook al om de twee weken.

Over twee weken gaat mijn moeder voor het eerst een keer mee. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Net weer een flink stuk gelopen, van mijn ouders naar de bushalte en daarvoor was ik nnatuurlijk ook al naar hun gelopen en door de stad. Mijn buik verdraagt het niet echt goed meer. Het wordt echt steeds zwaarder. Gelukkig had ik geen harde buiken maar het zat er niet verder vandaan. Mijn banden waren behoorlijk aan het steken. Gelukkig kan ik het vandaag rustig aan doen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:48:14 #4
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_31211373
Ik heb me opgegeven voor een soort zwangerschapsgym! Een kennis vertelde me over Strollercize, en dat leek me helemaal geweldig! Ik ga hetzwangerschapsprogramma doen, en als de baby er is kun je vanalles doen. De bekendste hier is de baby in de buggy als onderdeel van je workout, maar er zijn ook programma's met Pilates of met man erbij! En met mooi weer lekker buiten! Ik ben helemaal enthousiast, het is de meest originele vorm van oefeningen die ik ooit heb gezien!
Het is echt grappig, dus als je een kijkje wil nemen hoe merdeka zich tijdens en na de zwangerschap gaat uitsloven kijk dan op de photo gallery op www.strollercize.com

En verder gaat het hier lekker. Ik heb energie zat, dankzij de antimisselijheidspilletjes voel ik me ook op mijn werk perfect en ik kan me lekker op onze relatie en het huis concentreren. En als ik af en toe dipje heb dan hang ik met moederlief aan de telefoon
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:09:45 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31211980
Wat een belachelijke werkgever bij EW en Igraine zeg!
Een kaartje moet er toch vanaf kunnen?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:11:18 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31212028
Ik weet dat t bij NN wel gewoon goed kan.. Maar bij jullie is 't idd waardeloos EW en Igraine
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:17:17 #7
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_31212223
Als mijn werkgever zich zo respectloos zou opstellen zou ik daar wel het gesprek over aangaan..
En ikzelf ga altijd op bezoek, zorg voor een cadeautje etc. als iemand waar ik leiding aan geef zwanger is of bevallen. Is ook niet meer dan normaal, lijkt me!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_31212464
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:11 schreef E.T. het volgende:
Ik weet dat t bij NN wel gewoon goed kan.. Maar bij jullie is 't idd waardeloos EW en Igraine
Jij werkt er ook?

'T ligt natuurlijk helemaal aan de leidinggevende en hoe die is. Toen ik zelf teamleider was (niet bij NN) was ik ook altijd heel attent met dat soort dingen, maar ook omdat ik het zelf leuk vind om kaartjes te sturen, mensen te bellen of langs te gaan. Er wordt tegenwoordig heel erg naar de cijfertjes gekeken en niet meer naar de mensen, dat geeft op zich niet, ik kan er goed tegen maar er zijn er natuurlijk ook die daar minder goed tegen kunnen en waardoorer een drempel opgeworpen kan worden.

De eerste de beste dag dat ik er weer ben ga ik gelijk het gesprek aan hoor Merdeka, ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken. Dat is ook één van de redenen waarom hij en ik elkaar ook niet echt liggen...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_31213978
Ben heel benieuwd hoe het management van mijn werk gaat reageren... daar zijn ze ook niet zo attent....

Mijn collega had een zoontje gekregen en ik moest maar een cadeautje gaan kopen, wilde ik wel maar ging zelf met verlof.. Ze zijn volgens mij nog steeeds niet op kraamvisite bij hem geweest terwijl die kleinevan juli is....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:20:36 #10
3011 E.T.
pi_31214113
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:26 schreef Igraine het volgende:

[..]

Jij werkt er ook?
Nee, ken wel diverse mensen die er werken (of gewerkt hebben). Ik werk wel in dezelfde branche
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31214908
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:09 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een belachelijke werkgever bij EW en Igraine zeg!
Een kaartje moet er toch vanaf kunnen?
Sja zou je wel denken he?
Heb ze echt als 1e uitgebreid ingelicht, inclusief waar ze lag, welke verdieping, kamer etc.
En dna nog, al raak je dat met je half wakkere kop op de maandagmorgen kwij, dan stuur je toch een kaartje hierheen? Neem ik het wel mee, geen probleem.

Morgen komt de maatschappelijk werkster langs in het ziekenhuis, m'n vrouw zal het dan daar ook ogenblikkelijk aankaarten.

Ik moet trouwens zeggen dat ik mbt werkgeversreactie dit jaar ook echt the limit heb meegemaakt toen een vriend van ons te horen kreeg dat z'n zoontje van bijna 5 een tumor had, de meest agressieve soort, dat deze teruggerekend 3 weken oud was maar al zo groot als een vuist en dat het jochie dientengevolge nog geschat 2 tot 10 maanden te leven had (werden uiteindelijk nog maar 7 weken).
Toen hij om deze overduidelijke reden z'n werkgever in tranen opbelde om zich absent te melden, gaf de werkgever letterlijk de volgende reactie: "Ja maar jij bent toch niet ziek? Je zorgt maar dat je er om 20.00 uur bent en anders kun je oprotten".

Verder contact liep toen via maatschappijlijk werk maar die vrouw, met 27 jaar ervaring, ha dook nog nimmer zo iets meegemaakt.

Maar doet me dus anderzijds wel beseffen dat ik in deze erg blij mag zijn met mijn werkgever. Collega's informeren dagelijks, inclusief directeur, bedrijfsleider etc. en zelfs partners van collega's als deze langs komen.

Ondertussen kruipen we hard naar de 30 weken, nog even en WK29 + 6 is gehaald...
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31215637
allemaal,

Ik kom mij bij jullie toevoegen, want weet sinds dinsdagavond dat ik zwanger ben!
Vandaag precies 5 weken. Ik moet nog steeds aan het idee wennen. Het lijkt zo onwerkelijk.
Voor mij de eerste keer en ontzettend spannend wat ik allemaal kan verwachten.
heb tot nu toe alleen last van mn borsten en ben wat energieloos.Verder valt het tot nu toe best mee. Tja... en heb last van wisselende stemmingen
Een aantal van jullie ken ik al een beetje van de andere topic(wachten op het tweede streepje).
En alle anderen leer ik vast ook nog wel een beetje kennen.
Iedereen die in spanning zit, héél veel sterkte toegewenst!
pi_31215887
Mijn uitgerekende datum is: 11juni 2006. Samen met Martineke!
Iedereen die in spanning zit, héél veel sterkte toegewenst!
  Jubileum moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 21:19:23 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31216155
Welkom hier Liane , nogmaals gefeliciteerd en je staat erbij in het lijstje!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_31216315
Welkom Liane!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 06:59:52 #16
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31221610
Lily, bedankt voor je advies, maar ik heb al cup G, dus dan helpt E niet meer zo

MissD, die cup en dan in combinatie met de omvang is dus het probleem. Want ze hebben wel t/m H, maar dan wordt de omvang weer kleiner (t/m 85 terwijl ik 95 heb), waardoor de cup kleiner valt dan een 95G (en daar vielen ze al bijna uit ) en een tussenstukje geen zin heeft. Ik snap er werkelijk niets van waarom dat zo is
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:14 schreef piglet het volgende:

[..]

Hoi Wennie, balen is dat hè? Ik heb de mijne in Engeland besteld. Op deze site vind je meer informatie. De grootste gaat tot L (ja echt, dit is geen typfout!), dat moet toch voldoende zijn lijkt me
Mag ik je zoenen? Als ik straks wat meer uitgeslapen ben, ga ik ff neuzen. Onwijs bedankt!!

Liane welkom hier!

Digger, idd geen stijl dat ze nog niks hebben laten horen Op mijn werk is het beleid om dicht bij de medewerker betrokken te blijven als die er om wat voor reden dan ook langdurig niet is.
Mijn werkgever is wel veel te makkelijk omgegaan met mijn vervanging (kwam pas 2 weken voor m'n zwangerschapsverlof terwijl ik al veel eerder met b.i. liep). Maar heb wel een afscheidslunch gehad incl. pluizig zacht olifantje en ik weet zeker dat zodra de baby geboren is er een bloemetje komt en dat ze binnen no time op de stoep staan.

Gisteren hier grote schoonmaak gehad. M'n moeder en schoonmoeder hebben het huis grondig aangepakt en al het achterstallige strijkwerk is verdwenen, op de babyspullen na. Het was wel moeilijk dat zo uit handen te geven en heb toch nog teveel gedaan, dus ik zat gisteravond helemaal gaar op een verjaardag Wel weer leuke cadeautjes gehad voor de baby

Hmm.. m'n post is wel een beetje lang geworden, ik duik m'n bedje nog ff in Vandeweek de laptop maar ff naast m'n bed installeren
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_31221843
't komt nu dichtbij he wennie!

alles nog ok met EW&buik?
pi_31221886
Yep, WK 30 komt steeds dichterbij, nog 1 dag....
pi_31223448
goedemorgen!! Geen nieuws van hier!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:07:34 #20
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_31223635
Fijn Digger! Op naar de 31 nu!!!

Vicky, hou je het nog vol? Het aftellen is nu toch wel echt en officieel begonnen he? Ik hoop voor je dat je het lange wachten van een aantal dames hier (ik noem geen namen... ) bespaard blijft!
pi_31223882
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:07 schreef renzell het volgende:
Fijn Digger! Op naar de 31 nu!!!

Vicky, hou je het nog vol? Het aftellen is nu toch wel echt en officieel begonnen he? Ik hoop voor je dat je het lange wachten van een aantal dames hier (ik noem geen namen... ) bespaard blijft!
ik zal wel moeten Renzell.. er zit niets anders op.. maar ben het wel zat hoor.... En vriendje wil ook zo graag weten hoe beebje eruitziet....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31224024
Fijn dat beebje nog zit waar ze moet zitten! Het duimen helpt dus wel, ondanks dat ik de blaren al op mijn duimen heb zitten

Overigens... volgens mij gaat het vaker slecht bij bedrijven als er iemand ziek of hoogzwanger thuis is. Misschien dat ze bij zwangerschap nog benieuwd zijn naar de kleine dat ze daardoor meer laten horen, maar mensen die lang ziek thuis zijn hebben vaak op den duur een slechte verhouding met de werkgever.... ernstig eigenlijk...
pi_31226821
Lianne Welkom!
Ik heb niks te melden behalve dat ik nog steeds erg moe ben, als ik twee uurtjes op ben wil ik alweer slapen. Wennie, bh's Ik had een mooie gevonden bij de hunk in mijn maat, verkopen ze die niet meer. Lijkt trouwens sowieso wel of ze daar helemaal op de jonge meiden en kleine maatjes toer zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:47:44 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31227361
jelief lekker op zijn tijd goed je rust nemen hoor .. en je lekker laten verwennen door je man

lianne profociat nog geniet ervan

Hier gaan we vanmiddag de kinderkamer ophalen ben zo blij ben zo blij
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_31228186
Net van de tel. af.

Vannacht en vanmorgen veel vruchtwaterverlies maar ook veel bloedverlies.
Dus zojuist een echo gedaan, met als resultaat/conclusie het volgende:

Het bloed wordt veroorzaakt door ofwel het loslaten van de placenta, ofwel het loslaten van het vlies rond de placenta.
Er zit iig een stolseltje dat dus regelmatig bloedt.
In het geval van het loslaten van het vlies van de placenta kan er volgens de artsen weinig gebeuren, is niet riskant.
Als het echter de placenta is die loslaat, zal de baby acuut gehaald moeten worden.
De arts meende dat het het vlies was, maar kon het niet met 100% zekerheid zeggen.

Alles moet dus nu, zo mogelijk, nog nauwkeuriger in de gaten gehouden worden.
Regelmatiger CTG’s, regelmatiger naar het toilet, continue de beweging van de baby monitoren, letten op harde buiken etc.

Kortom, weer een zorg erbij, weer een risicofactor erbij
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:22:06 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31228256
en het ging net zo goed.. blijf moed houden hoor digger en e.w. hier brandt het kaarsje nog heftig door en elke seconde .. elke minuut elk uur en elke dag tellen mee

lief klein mascotte meisje you hang in there !
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:22:22 #27
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31228260
DIGGER, wat erg. Hopelijk houdt jullie kleine kindje het nog een poosje vol daarbinnen, onder goede controle. Ik leef met jullie mee, er gaat een kaarsje aan. Succes hoor, ook voor je vrouw!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_31228342
Wow Digger, wat een spanning allemaal. Hopelijk gaat het om het vlies en kan mascottetje nog een tijdje blijven zitten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_31228447
Digger en EW, wat is dit toch allemaal ontzettend eng en zorgelijk. Ik duim mee dat jullie kleintje nog veilig een paar weekjes blijft zitten.
mooi he, alles
pi_31228671
digger wat een spannende toestand weer, ik brand kaarsje dat kindje nog lekker lang blijft zitten, en dat het dus idd alleen maar het vlies is

Mascotte blijf lekker zitten je zit daar nog prima !!!
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_31228722
Jeez DIgger, dat is niet het nieuws waar we op hoopten.
veel sterkte voor jou en EW de komende tijd
Ik duim voor jullie en de kleine
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  FOK!fossiel donderdag 6 oktober 2005 @ 13:44:01 #32
2628 Karin
pi_31228806
Jeetje Digger dat zijn geen goede berichten.
Fijn dat EW zo goed in de gaten gehouden wordt.

Ik duim heel hard voor jullie
pi_31228913
he jeetje Digger, dat is weer ff een K bericht... Maar wel fijn dat ze EW idd heel goed in de gaten houden...

*steekt weer kaarsje aan*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:07:34 #34
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31229573
Digger, wat een slecht nieuws na al die positieve berichten Heel veel sterkte voor jou, EW en Glenn..

Bix, het gaat zeker opschieten Bedacht me net ineens dat de baby vanaf zaterdag mag komen

Ook hier heerst de moeheid. Net op m'n kop gekregen bij cesar-therapie dat ik nog steeds teveel doe en niet naar m'n lichaam luister.. en daar heeft ze ook gelijk in
Dus daar ga ik dan maar nu mee beginnen! Ik kruip lekker m'n bedje in, slapen of tv kijken ofzo
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_31229794
Gatver, wat een rotnieuws.
Ik duim weer verder voor jullie.
Heel veel sterkte lieverds!
pi_31229896
He digger, wat naar nou weer, laten we maar hopen dat je meisje nog even kan blijven zitten!

Moeilijk hè Wennie om die rust echt te nemen, ik kan hier in huis wel 20 dingen bedenken die nog moeten gebeuren of die ik nog wil doen. 'gelukkig' ben ik zo moe dat ik niet er meestal niet eens aan toe kom. Zo heb ik vandaag eindelijk de winterjassen naar de stomerij gebracht. (die hebben de hele zomer gewoon op de kapstok gehangen in afwachting van...) Ik hoop eigenlijk dat ik voor de bevalling nog geen winterjas nodig heb want volgens mij gaat dat niet passen
We gaan vanavond even bellen met de kraamafdeling of het daar druk is, zo niet of we dan langs kunnen komen voor een rondleiding. Het schijnt daar allemaal best luxe te zijn, ik ben benieuwd. Ik ben overigens al helemaal gewend aan het idee dat ik in het ziekenhuis ga bevallen en zie nu meer voordelen dan nadelen( ik moet wel voor mijn gemoedsrust). Mijn schoonzusje is met vakantie in de ardennen en ik kreeg een ongerust smsje dat ik toch echt moest bellen als de weeën beginnen, niet als Onsje er al is, zwager had dat namelijk begrepen. Onsje moet gewoon nog maar even blijven zitten tot ze terug zijn (nog een week).
pi_31229969
he bah griezelig digger & EW. sterkte, ook voor 't kleine wichtje want die moet 't waarschijnlijk binnenkort nu toch echt op eigen kracht gaan doen (nou ja er is gelukkig medische begeleiding bij de hand). hopelijk kunnen ze de bevalling nog een klein beetje uitstellen maar als 't moet dan moet 't he. en dan toch ongeveer 30 weken gehaald, dat had je vorige week misschien niet eens gedacht. zet 'm op he!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:21:08 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31229971
Hoe is het met biezb eigenlijk iemand daar nog iets van gehoord?
pi_31230019
Het is echt zo’n emotional rollercoaster, dan weer goed nieuws, dan weer slecht nieuws, dan geen nieuws (= goed nieuws), dan weer slecht nieuws, het verandert met de dag, soms met het uur voor je gevoel.
Daardoor durf ik ook amper meer echt blij te zijn met goed nieuws, omdat je binnen 24 uur weer slecht nieuws verwacht en je jezelf niet te veel wil me laten jojo-en met het nieuws van het moment omdat dat gewoon echt vreselijk zwaar, irritant en vermoeiend is.
pi_31230521
ja het lijkt me ook slopend hoor digger. pfff.

jelief, (of andere geïnteresseerden) mocht je toch nog een winterjas nodig hebben: ik heb nog een zwangerschapswinterjas in de aanbieding, zie het vraag&aanbodtopic.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 06-10-2005 15:11:46 ]
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2005 @ 16:10:49 #41
43556 miss_dynastie
pi_31232810
He, digger, wat een eng nieuws Hoop dat jullie meisje nog gewoon een tijdje blijft zitten!
pi_31233632
Dank je Bix maar ik denk dat ik het precies ga redden met mijn zomerjas en eventueel een dikke trui ofzo. Als het regent ga ik gewoon lekker niet naar buiten.
pi_31233784
Jezus Digger, wat een klotenieuws...
Ik duim voor jullie dat alles blijft zitten waar het zit..
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:34:33 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31236048
He gever Digger, nog meer onzekerheid erbij.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:15:14 #45
3011 E.T.
pi_31236903
Digger, wat eng allemaal
  Jubileum moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 19:28:59 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31237317
Jemig wat een eng nieuws Digger! 1 voordeel, EW is al in het ziekenhuis als het loslating van de placenta zou zijn en dat scheelt een heleboel kostbare tijd!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_31237617
Liane gefeliciteerd!

Digger wat een domper. Sterkte!
pi_31242614
Digger, wat een een schik zeg weer, sterkte hoor
pi_31242845
DIGGER en EW (en Glennie), sterkte en succes met aftellen :|
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:31:35 #50
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_31242993
Jemig, sterkte Digger en EW!!! Ik duim mee hoor!!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_31243537
Digger dat is kl*te.
Ik duim dat de kleine meid nog even de kans krijgt om te blijven zitten!
Sterkte!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:23:39 #52
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_31244672
Hier wordt ook voor jullie geduimd!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_31245983
Goedemorgen!!

Geen baby hier. Wel heel veel krampjes en steekjes en harde buiken maar verder niente!!

Ik ga weer terug mijn bedje in. Ben vanmorgen solidair met vriendje geweest
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31246642
laatste dag relaxen op het werk. Maandag is mn baas er weer
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:52:41 #55
105888 renzell
pi_31247445
Nou Vicky, er vanuit gaande dat die kleine keurig netjes op tijd wordt afgeleverd is het echt echt echt nog maar een paar daagjes wachten voordat je kunt gaan
Hou vol!
Ik zie ineens dat een aantal andere dames ook al aardig richting de laatste loodjes gaan. Sterkte ook jullie in deze zware tijden. Droombevallingen en wolkjes van baby's zijn jullie gegund.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:56:20 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31247496
Ik ga zo weer lekker vrder met de kinderkamer .. kleertjes uitzoeken e.d. we hebben een rompertjes overschot volgens mij..
maar wat is dat leuk.. dat gerommel in het kamertje.. iets zegt me dat ik daar heeeeeeel vaak te vinden ga zijn.. en alles nog wel 10 keer een ander plekje krijgt maar oke

Vicky voor je het weet is het zover
pi_31247982
Evenstar hoe is het? foto's kom op Ben nieuws gierig
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:24:37 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31248032
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:22 schreef Anitra het volgende:
Evenstar hoe is het? foto's kom op Ben nieuws gierig
als de kamer helemaal af is en dat duurt nog ff de finishing details dan
pi_31248149
Ben benieuwd hoe het met EW is vanmorgen.. hoop dat Digger zich snel meldt!
pi_31248825
ik ook!
pi_31249712
Nou, vandaag 1 dag verder na de dag van gisteren met slecht nieuws, dus nu weer goed nieuws

CTG was in orde, en op de echo bleek dat het stolsel kleiner geworden is, dus dan zit het hem niet in de placenta zelf, maar een bloedvaatje of het vlies van de placenta, en aangezien het kleiner wordt, betekent dat het probleem langzaam vermindert, dus dat is weer een redelijke opluchting zo.
Artsen waren bang voor die placenta zelf, want had de echo er nu niet zo uitgezien, dan hadden ze nu direct een KS gedaan.
Oftewel het balanceert telkens net langs het randje, maar komt er nog niet overheen, dus voorlopig zit de baby nog.

En derhalve dus ook de 30 dagen gehaald
Op naar 2 Weken IC en kalenderweek 41.
pi_31249755
Gelukkig Digger, dat beebje lekker mag blijven zitten. 30 weken
pi_31250169
Gelukkig Digger

Op naar week 31!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31250382
Goed nieuws!!!! YEAH!
Op naar week 31!!!!

Houdt ze het nog een beetje vol daar?
pi_31250465
Dta is goed nieuws Digger
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:04:28 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31250483
you go mascotte meisje
pi_31250487
mooizo!!!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:12:27 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31250700
Goed nieuws!
En weer een dagje erbij! 30 weken!
Op naar de volgende. Elke dag langer is beter!
pi_31250703
hey das mooi Digger.. op naar de 31 weken
Lid van de MamaSquad
pi_31250760
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:01 schreef Kleintje het volgende:
Goed nieuws!!!! YEAH!
Op naar week 31!!!!

Houdt ze het nog een beetje vol daar?
Ze moet wel, maar als het goed is zit ze nu aan de lasagne, dat zal wel helpen
Plus dat ze inmiddels ook aardig wat brieven, foto's, bloemen, boeken etc. gekregen heeft (ook 1 uit dat andere D-H trouwens)

Ga er zelf straks rechtstreeks uit m'n werk erheen, dus ik eet vanavond ook lasagne.
pi_31251689
Toppie dat ze het er redelijk heeft....
Lees straks heel ff je mail... ik ga je nu even een mailtje sturen.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:18:46 #72
81992 Githa
pi_31251956
Digger en EW goed nieuws zeg!
pi_31252217
Digger en EW wat een heerlijk nieuws
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_31253164
jaaaaah goed nieuws digger en EW, die kleine meid zit veels te lekker daar
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:35:26 #75
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31255848
das beter nieuws Digger! en geniet ze van de Lasagne.

Vanmorgen bij de Gyn geweest, suiker was redelijk, er was een waarde die 1/10 hoger was dan de gezonde limiet. Wel het advies gekregen om nog ff door te zetten en me aan het dieet te houden, hoe beter de suiker hoe beter de bevalling zeg maar.
Hartje weer gehoord. Bloeddruk ook goed (weet niet hoeveel maar het was goed). komende woensdag weer een echo om te kijken hoe groot onsje is en hoeveel vruchtwater ik heb. de dinsdag daarop, 18 okt. weer controle.
Gister zijn we naar de verlos/kraamkamers wezen kijken. Man wat zijn die luxe zeg! Het is beleid in het ziekenhuis dat manlief de eerste nacht na de bevalling bij mij kan slapen, erg prettig! Verder is er tv en cd/dvd, senseo en een koelkastje met fris, deze dingen moet je wel voor betelen (behalve voor cd-tjes draaien).
De verpleegkundige die ons rondleidde dacht dat onsje na de bevalling wellicht naar de couveuseafdeling moest. Dat heb ik vanmorgen nog maar even nagevraagd en dat hoeft dus in principe niet want suiker kunnen ze ook op de afdeling gewoon in de gaten houden. Betekent wel dat onsje zo klein als het straks is meteen al lek geprikt wordt om de paar uur Ik heb ook maar even gevraagd hoe snel ik naar het zh moet als ik weeën heb. Niet al te snel en aangezien ik vlakbij woon mag het best iets later zodat ik thuis 'rustig' kan ontsluiten .

Ik loop zelf nu een beetje met mijn ziel onder mijn arm, wil van alles doen maar heb er de puf en daadkracht niet voor. Dan maar een beetje fokken
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:21:27 #76
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31257076
Vanochtend weer naar de vlos geweest. Bloeddruk was iets hoger (130/85) maar niet schrikbarend. Ik moet het dus wel rustig aan blijven doen. Beebje was iets ingedaald, maar heeft nog een stuk te gaan. Instructies gekregen wat te doen als de weeën beginnen. Over 1,5 week weer terugkomen.
Mijn afvalstrijd!
pi_31258071
Fijn dat er weer wat positievere berichten zijn Digger. Elke dag is er weer ééntje meer.

Welkom en ontzettend gefeliciteerd Liane83 en Martineke Ik hoopte al dat er snel nieuwe mensen uit het streepjes topic over zouden komen. Ben ik een paar dagen weg, zijn hete r zomaar ineens 2

Modjes: mag ik ook in het lijstje? Uitgerekende datum 21 mei (daar houd ik het voorlopig maar op).
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:09:56 #78
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_31258701
E.W. en Digger het blijft spannend bij jullie zeg! De lasagna klinkt iig goed. Ik duim door, hopelijk duimen we zo met zijn allen naar een week of 36!! Maar eerst op naar week 31!

Jelief je suiker is dus redelijk netjes als ik dat zo kan beoordelen. Hou nog even vol met je dieet hoor!! Je weet waar je het voor doet he?! Leuk dat de kraamkamers er zo luxe uitzien, wordt het idee al een beetje 'echter' voor je? (het idee dat je je onsje binnenkort in je armen hebt bedoel ik). Puf komt vanzelf wel weer terug, rustig aan doen hoor!!

Wennie de laatste loodjes wegen het zwaarts he? Fijn dat je check-up verder weer in orde was, hou je het nog een beetje vol?
LL-dames veel succes hoor!!

Ik heb weer 2 nieuwe zwangeren langs zien komen, Martineke en Liane van harte dames dat jullie maar een voorspoedige zwangerschap mogen hebben!

Afgelopen dinsdag had ik weer een apk'tje, hartje weer gehoord , bloeddruk was weer keurig en Pluk ligt waarschijnlijk met het hoofdje al naar beneden en dat gevoel had ik al weken. Ze denkt wel dat Pluk een kleintje is (maar dat was ik ook) en als ze dat over drie weken nog denken krijgen we misschien een extra echo om te kijken hoe groot/klein Pluk nou precies is.... Doe mij nog maar een echo, leuk een keertje extra kijken!! Sinds afgelopen maandag is Lautie weer aan het werk!! Ik was wel verwend de afgelopen paar maanden, als ik thuis kwam stond het eten klaar, nu kook ik weer zelf. Er is wel een stuk stress weg nu hij weer aan het werk is, toch wel prettig weer zo!
Over 3.5 week ga ik met verlof en over 4.5 week mag ik thuis bevallen ....ik vind het maar een heel raar idee hoor, gaat nu ineens heel snel voor mijn gevoel.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:49:16 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31260009
Tamea, je staat erbij hoor! Welkom hier!

En Liane natuurlijk ook, volgens mij had ik dat nog niet gedaan.
pi_31268058
Ik besef me nu pas hoe close het was vanmiddag: Anna had me maar niet verteld dat ze haar al aan het infuus gelegd hadden toe ze de echo gingen maken om de hoeveelheid vruchtwater maar met name die bloedingen bij de placenta te checken, om me niet te ongerust te maken.

Nu achteraf kwam de dienstdoende arts vertellen dat de operatiekamer plus personeel al helemaal standby was en alles al klaar stond voor de KS......ware het niet dat de bloeding dus toch niet dusdanig bleek dat een direct KS noodzakelijk was (maar dat was dus eigenlijk tegen de verwachting van de artsen in).

Heel raar gevoel geeft dat.
  Jubileum moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:12:05 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31268110
Heel raar maar ook een heel veilig gevoel lijkt mij. Ik weet, uit ervaring, hoe snel er gehandeld moet worden als de placenta loslaat dus dit vind ik wel tekenend voor de goede zorg daar.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:14:41 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31268174
Kan me voorstellen dat je met terugwerkende kracht nog even moet slikken Digger...
Maar wel idd lekker dat ze zo alert zijn daar!
pi_31268211
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:12 schreef Lois het volgende:
Heel raar maar ook een heel veilig gevoel lijkt mij.
Ja het is een heel dubbelzijdig gevoel. Het had amper gescheeld of ik was nu weer vader. Alleen veel te vroeg. Maar er wordt goed gezorgd en de baby zit er nog steeds, wat positief is natuurlijk.
pi_31268980
Martineke en Liane83 gefeliciteerd met je zwangerschap

Vicky en Biezb sterkte met je LL. Ik zie dat Biezb zich al lang niet meer gemeld heeft, ben je al bezig geweest met

EW nog steeds zwanger En de uitslagen zijn ook al weer heel hoopvol. Dat mascotte nog maar even een paar weken blijft zitten
Daar keerde mijn maag wel even van om zeg, van dat verhaal dat jij vertelde over je collega met dat zoontje wat is overleden. Wat een kl*te bedrijf is die NN zeg Ja eigenlijk ligt het natuurlijk meer aan die teamleider!!
pi_31269170
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:41 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Daar keerde mijn maag wel even van om zeg, van dat verhaal dat jij vertelde over je collega met dat zoontje wat is overleden. Wat een kl*te bedrijf is die NN zeg Ja eigenlijk ligt het natuurlijk meer aan die teamleider!!
Dat was NN niet, dat was een beveiligingsbedrijf in Nieuwegein...

Maar van NN is nog steeds taal nog teken vernomen 2 weken na dato.
pi_31269182
Ja eng eigenlijk. Zo zit je echt te hopen dat er weer een dag bijkomt bij die 30 weken. Digger sterkte ermee, het zal allemaal niet meevallen. Ik vind het wel top dat ze zo alert zijn. Dan zit ze daar toch wel heel goed, en dat is toch wel heel belangrijk op dit moment.

Saffier nog maar 4,5 week en dan mag je al Lekker hoor. Als je niet zwanger bent lijkt het wel alsof andere zwangeren heel snel gaan. Maar ja voor jouw is dat natuurlijk wel anders.
pi_31269328
Ah ok Maar goed wat voor bedrijf dan ook, het is gewoon echt te belachelijk voor woorden. En volgens mij weten ze vaak niet hoe te reageren in zo'n geval als wat er met EW gebeurt. Maar ja telefoontje over hoe het gaat zou natuurlijk meest op zijn plaats zijn.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:22:19 #88
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31270204
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:09 schreef Saffier het volgende:
[knip]
Jelief je suiker is dus redelijk netjes als ik dat zo kan beoordelen. Hou nog even vol met je dieet hoor!! Je weet waar je het voor doet he?! Leuk dat de kraamkamers er zo luxe uitzien, wordt het idee al een beetje 'echter' voor je? (het idee dat je je onsje binnenkort in je armen hebt bedoel ik). Puf komt vanzelf wel weer terug, rustig aan doen hoor!!
[knip]
Over 3.5 week ga ik met verlof en over 4.5 week mag ik thuis bevallen ....ik vind het maar een heel raar idee hoor, gaat nu ineens heel snel voor mijn gevoel.
Het is zo'n ontzettend onwerkelijk idee dat ik over een week of drie dat schoppende mensje in mijn armen heb. Vandaag heeft MikeAir de kinderwagen opgehaald en we verbazen ons er gezamenlijk over dat daar straks ons kindje in ligt. Hij is trouwens mOOOOOOOIIIIII!!!!!!!!!!!! (morgen foto)

Pas maar op Saffier, die tijd gaat echt heel hard! voor je het weet zijn die paar weekjes voorbij en heb je ook meldplicht!
Hierbij meld ik mij vast voor morgenochtend, ik ga het zeker weten niet redden om vroeg te posten ... zal wel ergens in de middag worden.
pi_31276176
doet weer ff netjes melden....

verder geen nieuws....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 10:19:23 #90
105888 renzell
pi_31276348
Vicky; vort, ksssst, weg jij, ga eens baren!
pi_31276701
Hallo,

Biezb meld zich. Lees veel mee, maar ben niet zo'n schrijver. Ik ben vandaag 1 dag overtijd en begin het goed zat te worden. Xlarge houdt het ook haast niet meer. Heb nu al een week of drie steeds heftiger wordende oefenweëen en ik kan niet wachten haar vast te houden en aan te raken. Als er iets verandert laat ik het jullie direct weten.
Eeuwige waarheden zullen niet waar of eeuwig zijn, tenzij ze een nieuwe betekenis hebben voor iedere nieuwe sociale situatie
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 10:45:56 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31276735
Als je het over de duvel hebt!
Spannend Biezb!
Enneh... Vicky! Jij mag ook wel hoor!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 10:48:44 #93
105888 renzell
pi_31276783
Biezb, jij ook succes met die aller aller laatste kl*teloodjes.
pi_31276785
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
Als je het over de duvel hebt!
Spannend Biezb!
Enneh... Vicky! Jij mag ook wel hoor!
En het antwoord is gegeven BE ik zag je vraag in het Aldous topic ,
maar ze is inderdaad nu 1 dag over tijd , dus het is aardig spannend
Ik denk dat het dit weekend komt ( hoop ik )
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:19:41 #95
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31281330
Goedemiddag!
Begint goed, de eerste dag van meldplicht
Mijn afvalstrijd!
pi_31281554
* ook meldt en foto's gaat plaatsen in grote buiken...
pi_31284860
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 10:19 schreef renzell het volgende:
Vicky; vort, ksssst, weg jij, ga eens baren!
with pleasure... maar helaas.. heb het niet voor het zeggen he....
Beebje wil er gewoon nog niet uit... Vriendje begint nu ook steeds zenuwachtiger en nieuwsgieriger te worden...

Heb vandaag wel weer verschrikkelijke steken van binnen en harde buiken maar verder niets...... Beeb is ook behoorlijk druk aan het bewegen... Vandaag, morgen en maandag mag het komen, maar dinsdag en woensdag niet, dan zijn er al 2 jarig. Donderdag en vrijdag mag. Vrijdag zou wel heel mooi zijn, dan zou mijn oma jarig zijn, maar die is overleden in maart.. zou dus wel een hele mooie datum zijn...

Vriendje had gegokt op vandaag, ik zeg zelf de 20e...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31286090
Hier weer een achternichtje geboren vanmiddag
Ze heet Odette
Moet nog ff wennen aan de naam
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:03:41 #99
105888 renzell
pi_31286902
Nou Vicky; 't is goed dat je rekening houdt met later. Dan kan het alleen maar meevallen toch?
pi_31286940
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:03 schreef renzell het volgende:
Nou Vicky; 't is goed dat je rekening houdt met later. Dan kan het alleen maar meevallen toch?
inderdaad... daarom ga ik maar uit van de 20e
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31305764
doet weer netjes meldt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31305884
no steeds niet vicky :p *beeb kom er eens uit joh, we zjin zo sgierig hoe je eruit ziet*
pi_31306103
Aan dit 'front' ook alles nog rustig en stabiel
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:08:40 #104
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31306160
* Wennie doet zich ook es ff melden

Hey beebje van Vicky, kom er eens uit
Mijn afvalstrijd!
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:30:42 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31307889
Goedemiddag, alles hier ook nog rustig...
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:36:54 #106
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31309309
Jelief, op zich wel fijn dat je nog een groeiecho krijgt.
Bij mij kunnen ze niet voelen hoe groot de baby wordt door de vetjes, maar ik krijg geen echo meer

Tip voor alle grootgeschapen dames: bij Maternité in Delft verkopen ze voedingsbeha's tot 115J. Ik wacht op mijn bestelling
Mijn afvalstrijd!
pi_31309758
Dankjewel voor de tip Wennie, denk dat ik daar maar eens moet gaan kijken over een paar maanden. Zit nu al aan de 85F en ik heb nog heel wat maanden te gaan.
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:12:49 #108
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31310177
Tamea, ik pas nu nog net m'n eigen beha's (95G hier), dus dat is best een meevaller geweest. Ben alleen benieuwd wat de borstvoeding ermee gaat doen
Mijn afvalstrijd!
pi_31310438
Ik ben ook wel benieuwd wat het over een jaar zal zijn hier heb me er maar bij neergelegd dat het fijn heen en weer zal gaan kwa maat. Ik schrok alleen wel toen ik nog maar een dag wist dat ik zwanger was en ineens allerlei BH's al niet meer pasten. Maar wel een goed excuus om weer wat nieuws te kopen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 oktober 2005 @ 18:27:11 #110
862 Arcee
Look closer
pi_31312775
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 12:49 schreef Vicky het volgende:
doet weer netjes meldt..
User 863, mijn Fok!buurvrouw.

12 oktober zou een mooie geboortedatum zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_31315938
Vriendje en ik zijn nu voor het eerst bij de verloskundige geweest!! Was erg spannend!! 7 mei is onze uitgerekende datum. Bloeddruk en bloedtest was allemaal prima in orde, voor rode hond moet de waarde hoger zijn dan 10 en die van mij was 178,5 dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken 21 Oktober hebben we onze eerste echo... daar kijken we heeeel erg naar uit! Lijkt me erg speciaal om te kunnen zien wat er nu eigenlijk voor klein mensje groeit in me...! Mijze is helemaal happy!!!
pi_31319156
Ik meld me hier ook maar alvast, ookal ben ik pas net zwanger Gisteren positief getest. Heb wel het probleem dat ik niet weet of ik 4,5 of 8,5 weken zwanger ben nu. Mn allerlaatste menstruatie duurde maar 2 dagen en was bijna niets. Heb toen niet getest, pas getest nadat tijdens mn volgende cyclus de duiveltjes wegbleven.
Denk dat ik van de week maar even langs huisarts of verloskundigepraktijk (zit hier allemaal in 1 gebouw om te hoek) ga.

[ Bericht 1% gewijzigd door Meimeltje op 09-10-2005 22:42:09 ]
pi_31319230
oh meimeltje, ik had toevallig net iets over die berekening in 't tweedestreepjestopic gezet. volgens mij ben je dus 4,5 of 8,5 week zwanger. maar je kunt vast wel een termijnbepalingsecho krijgen. ook hier nogmaals: gefeliciteerd!
pi_31319427
Klopt helemaal Bix, thnx...ff veranderen
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:18:59 #115
3744 Kleintje
op en top!
pi_31320543
Meimeltje... GEFELICITEERD!!!!
En Morph natuurlijk ook!
Best snel gegaan voor jullie toch???
pi_31325930
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

User 863, mijn Fok!buurvrouw.

12 oktober zou een mooie geboortedatum zijn.
]

Fokbuurvrouw??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 06:12:18 #117
862 Arcee
Look closer
pi_31326379
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 03:23 schreef Vicky het volgende:
Fokbuurvrouw??
Ja, we hebben ons op dezelfde dag geregistreerd op Fok! Namelijk op 12 oktober 1999. Ik was toen de 862-ste user en jij de 863-ste. Je zou dus kunnen zeggen dat we buren zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 10 oktober 2005 @ 06:27:37 #118
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31326396
* Wennie meldt zich

Op een druk beebje voor het slapen gaan en wat steken na niks bijzonders te melden. Bovendien denk ik toch dat ik na de uitgerekende datum beval.

Ik ga meteen weer m'n bedje in, vriendje is net weg naar z'n werk
Mijn afvalstrijd!
pi_31326415
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:18 schreef Kleintje het volgende:
Meimeltje... GEFELICITEERD!!!!
En Morph natuurlijk ook!
Best snel gegaan voor jullie toch???
Na een maand zwanger vind ik best snel ja
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:08:18 #120
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31326734
Mijze en Meimeltje welkom! Ook voor jullie een Gezonde zwangerschap gewenst

* Jelief doet melden... (was misselijk van de honger en heb meteen maar wat gegeten, zo weer ff slapen)
pi_31327144
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 06:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, we hebben ons op dezelfde dag geregistreerd op Fok! Namelijk op 12 oktober 1999. Ik was toen de 862-ste user en jij de 863-ste. Je zou dus kunnen zeggen dat we buren zijn.
Onze huis statisticus

Hier alles nog rustig, WK 30 + 3 dagen inmiddels, begint de goede kant op te gaan.
Glenn mocht gisteren in het ziekenhuis direct demonstreren dat ie sinds gisteren het handballen definitief achter zich gelaten heeft en nog maar 1 ding wil: voetballen!
Vanavond weer naar het Sophia toe.
Morgen volgens de planning weer een zeer uitgebreide echo.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:18:35 #122
105888 renzell
pi_31328398
Fijn Digger, gaat inderdaad de goede kant op.
Hoop dat jullie er zelf ook al wat geruster over zijn.
Hoe staat mascottetje ervoor nu volgens de artsen? Hoe groot is ze nu en kunnen ze bijvoorbeeld iets zien over de rijping van de longetjes?
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:40:52 #123
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_31328857
Mijze en Meimeltje van harte met jullie positieve test, dat we over een paar maanden maar hele lieve kindjes kunnen bewonderen!

Digger het klinkt weer positief, hou vol hoor kleine mascotte! Voor E.W. De vragen die Renzell stelde vind ik wel een stelletje hele goede vragen! Ben benieuwd of je er ook antwoorden op hebt.

Hier gaat alles goed. Ik heb alleen vandaag geen zin om te werken...geen idee waar dat nou ineens vandaan komt... Het is maar een half dagje dus ik overleef het wel

LL-dames hoe gaat het ermee?
Ingrid ook alles goed? En met de rest? Vertel eens dames, het is zo stil hier!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_31329533
vicky. je bent toch niet stiekum aan het baren he?
Lid van de MamaSquad
pi_31329690
mmm vicky zo laat nog op ?? ( verklaar u nader....) stiekum aan de wee gegaan misschien?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_31330012
Het feit dat Vicky om 3 uur 's nachts hier post vind ik toch wel wat zeggen.
Ik heb inderdaad het gevoel dat er wat gebeurt daar.
pi_31330067
en om half 12 had ze zich wel gemeld.
*hoopt voor haar dat het zo ver is en alles goed gaat*
Go Vicky
Lid van de MamaSquad
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:42:31 #128
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31330139
Als Vicky toch om 3 uur aan het posten was, had ze dan niet meteen kunnen posten dat het begonnen was

Wel spannend!! Vicky zet um op!!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 11:45:07 #129
81992 Githa
pi_31330191
Vicky jaaaaaa dat zou is heel goed kunnen een vers beebje

Zet hem op Vicky
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:50:45 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31330317
Vicky zou het
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 11:57:15 #131
43556 miss_dynastie
pi_31330469
Vicky
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:04:33 #132
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31330642
OE Vicky spannend! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt!
pi_31330817
Misschien heeft ze wel gewoon een slechte nacht gehad?

Maar een paar pufjes kan geen kwaad
pi_31330859
Vicky was altijd heel trouw met melden...
En misschien had ze vannacht wat moeite met slapen door een druk beebje en is het daarna pas doorgezet.. je weet ut niet...
pi_31330881
Ze is ook niet op MSN, dus ze maakt het wel spannend zo.
pi_31331097
oeh spannend..
Lid van de MamaSquad
pi_31331237
goedemiddag ladies..

heb vannacht heel slecht geslapen.. heb vannacht even pjoetje aangegooid terwijl ik aan het genieten was van een lekkere beker warme melk met honing...
Heb vanmorgen tot 11 uur in me bedje gelegen en daarna even de strijk gedaan.. tja moet ook beuren..

Maar heb verder niets te melden... tja buikpijn, rugpijn maar daar houd het weer mee op..

zal jullie morgen niet zo lang in spanning laten zitten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:36:11 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31331389
* Jelief stopt pufsmilies weer in de kast en wacht geduldig af...
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 12:41:37 #139
43556 miss_dynastie
pi_31331530
Whaha, vals alarm....
pi_31331724
Wij zijn vast ingepuft Vicky. Wij kunnen er zo tegenaan als jij er klaar voor bent

Slecht geslapen door beebje?
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:52:22 #141
105888 renzell
pi_31331758
Morgen is DE dag Vicky!
Ik gok eens een keer op een baby die netjes op tijd geboren wordt.
pi_31331836
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:50 schreef Kleintje het volgende:
Wij zijn vast ingepuft Vicky. Wij kunnen er zo tegenaan als jij er klaar voor bent

Slecht geslapen door beebje?
ja onder andere en kon mijn draai niet vinden....
pijn in me buik enzo....

hehe.. maar fijn dat jullie vast ingepuft zijn scheelt weer...
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef renzell het volgende:
Morgen is DE dag Vicky!
Ik gok eens een keer op een baby die netjes op tijd geboren wordt.
denk het niet... komt ook slecht uit hoor.. nichtje is morgen jarig hehehe en woensdag is schoonpaps jarig... Ik ga voor vrijdag.... mooie datum, verjaardag van mijn omaatje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 13:05:48 #143
81992 Githa
pi_31331995
Vrijdag dan doe toch maar vandaag
pi_31332341
Dank je Jelief en Saffier!! Dit is m'n eerste zwangerschap dus erg spannend allemaal! Ik geniet elke dag van het feit dat er een klein wondertje in me groeit Ik ben wel vaak erg moe en soms misselijk maar ook al was dat 10 keer zo erg, dan nog had ik alles ervoor over Nog 11 nachtjes slapen en dan onze echo.... !! Plus dat ik dan op 12 weken zit wat ik wel een heel fijn geruststellend gevoel vind....!
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:32:52 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31332543
Hoe is het eigenlijk met Jis en suzanne ?

hier gaat alles wel lekker.. behalve dat baby ontdekt heeft hoe het moet schoppen in de onderbuik is dat mafkeesje druk aan het boksen.. en is het opweg om aardige spierballetjes te kweken dit gebeurt alleszins zachtaardig sinds een paar dagen weet dat mafkeesje ook hoe het moet schoppen.. en zijn met 29 weken de ribben aan de beurt.. en vindt meneer/mevrouw het leuk om het eten weer omhoog te trappen... slapen is schijnbaar voor mietjes en omdat ons kindje geen mietje is.. mag mama ook niet meer slapen..
Toch houdt ik zielsveel van dat kleine monstertje en kan ik niet wachten tot we ons inimini mensje in onze armen mogen houden.. en .... * zwijmel*
pi_31332827
he vals alarm wat flauw
Lid van de MamaSquad
pi_31332980
Mijn beebje schopt alleen opzij gelukkig. Dus ribben of iets anders is hier nog niet aan de beurt geweest. Beebje schopt eigenlijk toch al weinig, maar beweegt alleen veel. Even hand op de buik betekent al de beebje dat lekker onder gaat liggen draaien. Tegenwoordig vervloek ik soms het toch wel, omdat de bewegingen die beebje maakt, mij heel erg misselijk kunnen maken. Niet leuk . Beebje golft dan door mijn buik heen en dat vind ik echt niet prettig. Ik kan het niet uitleggen eigenlijk.

Verder houdt beebje zich de laatste tijd flink rustig en begint er meer regelmaat in te komen wanneer beebje beweegt. Beetje vaste tijdstippen op een dag. Je krijgt hem dan ook echt niet wakker hoor soms. Althans, ik wel maar anderen niet.

Met slapen heb ik eigenlijk ook geen last. Mooi hoor, om toch een lekker rustig kindje te hebben, ik moet wel als ik wil inslapen geen hand op mijn buik leggen anders duurt het echt lang voor ik mag slapen. Eigenlijk is alleen het naar de wc gaan lastig die paar keer in de nacht eruit, is best zwaar.

Vrijdag was er dus weer bloedgeprikt bij mij. Joepie . Het hele weekend met een opgezette pinlijke dikke ader rondgelopen, daar waar er geprikt was. Gelukkig is hij nu niet blauw meer. Woensdag de uitslag maar weer opvragen. Ik voel me best goed, dus eigenlijk verwacht ik dat mijn HB wel aardig zal zijn.

De 20ste oktober gaat mijn moeder mee naar de vlos, heb er nu al zin in. Ook begin ik zin te krijgen om iets aan het kamertje te doen en de kleertjes al eens te wassen en in de kast te leggen. Maar we wachten maar even. Eerst mijn man vragen wat zware dingen weg te tillen en voor de kleertjes maar eens azijn in huis halen.

Nou dat was het wel weer
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:02:22 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31333187
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:52 schreef Randa_v het volgende:
Mijn beebje schopt alleen opzij gelukkig. Dus ribben of iets anders is hier nog niet aan de beurt geweest. Beebje schopt eigenlijk toch al weinig, maar beweegt alleen veel. Even hand op de buik betekent al de beebje dat lekker onder gaat liggen draaien. Tegenwoordig vervloek ik soms het toch wel, omdat de bewegingen die beebje maakt, mij heel erg misselijk kunnen maken. Niet leuk . Beebje golft dan door mijn buik heen en dat vind ik echt niet prettig. Ik kan het niet uitleggen eigenlijk.

Verder houdt beebje zich de laatste tijd flink rustig en begint er meer regelmaat in te komen wanneer beebje beweegt. Beetje vaste tijdstippen op een dag. Je krijgt hem dan ook echt niet wakker hoor soms. Althans, ik wel maar anderen niet.

Met slapen heb ik eigenlijk ook geen last. Mooi hoor, om toch een lekker rustig kindje te hebben, ik moet wel als ik wil inslapen geen hand op mijn buik leggen anders duurt het echt lang voor ik mag slapen. Eigenlijk is alleen het naar de wc gaan lastig die paar keer in de nacht eruit, is best zwaar.

Vrijdag was er dus weer bloedgeprikt bij mij. Joepie . Het hele weekend met een opgezette pinlijke dikke ader rondgelopen, daar waar er geprikt was. Gelukkig is hij nu niet blauw meer. Woensdag de uitslag maar weer opvragen. Ik voel me best goed, dus eigenlijk verwacht ik dat mijn HB wel aardig zal zijn.

De 20ste oktober gaat mijn moeder mee naar de vlos, heb er nu al zin in. Ook begin ik zin te krijgen om iets aan het kamertje te doen en de kleertjes al eens te wassen en in de kast te leggen. Maar we wachten maar even. Eerst mijn man vragen wat zware dingen weg te tillen en voor de kleertjes maar eens azijn in huis halen.

Nou dat was het wel weer
dat tuttelen op de babykamer is zo lief .. ga vandaag en morgen de rompertjes e.d. wassen zodat mijn mams woensdag kan strijken
waarvoor gebruiik je azijn randa
pi_31333223
Als wasverzachter! Maar moet wel nog even details hierover aan mijn mans vragen. Ze weet beter hoe je het moet gebruiken.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:13:56 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31333447
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:04 schreef Randa_v het volgende:
Als wasverzachter! Maar moet wel nog even details hierover aan mijn mans vragen. Ze weet beter hoe je het moet gebruiken.
Hmm oma's truckendoos dus
Oh nog wel ff een vraagje... als de kraamzorg/hulp komt kijken moet je daarvoor zelf een afspraak maken of doen hun dat zelf ?
pi_31333485
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:13 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Hmm oma's truckendoos dus
Oh nog wel ff een vraagje... als de kraamzorg/hulp komt kijken moet je daarvoor zelf een afspraak maken of doen hun dat zelf ?
ligt er helemaal aan hoe de kraamzorg het bij jou doet. Wij kregen een brief wanneer ze lang zou komen maar eht kan ook zijn dat ze een telefonische intake doen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31333515
Ik nam aan dat de kraamzorg zelf een afspraak maakt. Ik wacht het hier dus ook nog af. Wel weet ik dat bij mij de yoga, dames zaten die zelf maar zijn gaan bellen rond de 36 weken omdat zij nog niets hadden gehoord. Was wel het tweede kindje maar ja, toch.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:18:41 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31333546
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:15 schreef Vicky het volgende:

[..]

ligt er helemaal aan hoe de kraamzorg het bij jou doet. Wij kregen een brief wanneer ze lang zou komen maar eht kan ook zijn dat ze een telefonische intake doen..
wat ik begrepen had met het aanmelden.. ( kraamzorgbureau zit op 10 minuutjes lopen vanaf hier ) kwamen ze langs.. sowieso woon hier in een dorp dus dan is het al wat meer persoonlijk denk ik... maar is toch met 7 maanden ? me zus liep nl te piepen dat ik nu toch wel eigenlijk alles op orde moet hebben en alles in huis moet hebben.. vandaar
pi_31333581
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:18 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

wat ik begrepen had met het aanmelden.. ( kraamzorgbureau zit op 10 minuutjes lopen vanaf hier ) kwamen ze langs.. sowieso woon hier in een dorp dus dan is het al wat meer persoonlijk denk ik... maar is toch met 7 maanden ? me zus liep nl te piepen dat ik nu toch wel eigenlijk alles op orde moet hebben en alles in huis moet hebben.. vandaar
ik was geloof ik 36 weken ofzo toen ze kwam..

het enige dat ze bij ons deed wa kletsen of wat het inhield en hoeveel uur ik kreeg enzo maar ze heeft niet gekeken naar de spullen die we in huis hebben...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:22:35 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31333619
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:20 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik was geloof ik 36 weken ofzo toen ze kwam..

het enige dat ze bij ons deed wa kletsen of wat het inhield en hoeveel uur ik kreeg enzo maar ze heeft niet gekeken naar de spullen die we in huis hebben...
vreemd .. noujah op de pampers en de voeding na hebben we alles al op orde
pi_31333628
Alles in huis, moet dat Heb ik ook niet.

De wieg komt toch pas eind november en de babykamer is nog niets aan gedaan. Volgens mij kwamen ze hier niet op gesprek maar gebeurd het telefonisch. Mijn moeder is ook al zo aan het piepen. Maar ik heb tijd zat. Ik zit mezelf er toch wel op te betrappen dat ik zo langzaam ben. Moet ook eerlijk zeggen, dat ik de lijn nu echt wel op eind november alles af heb staan. Dan moet alles af zijn.
pi_31333682
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:22 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

vreemd .. noujah op de pampers en de voeding na hebben we alles al op orde
pampers hebben we in grote getalen aanwezig....
Makro is hier vlakbij en dat scheelt nogal.

Wij hebben op advies van de kraam Hypoallergene voeding van Nestle gehaald. Michel is allergisch dus raadde ze dat aan....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:27:44 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31333726
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

pampers hebben we in grote getalen aanwezig....
Makro is hier vlakbij en dat scheelt nogal.

Wij hebben op advies van de kraam Hypoallergene voeding van Nestle gehaald. Michel is allergisch dus raadde ze dat aan....
jah die hypoallergene voeding moeten wij dus ook hebben.. en voor ons is het practischer om naar duitsland te gaan scheelt vaak nog een hoop met de makro
al hebben we de makro hier ook op het durrup
pi_31333927
21 november komen ze bij mij..
blijkbaar controleert ze dus ook alles :s
aangezien ik NET in een verhuizing en verbouwing zit zal ze tussen de rommel naar een perfecte babykamer moeten lopen
Lid van de MamaSquad
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:10:23 #160
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31334592
Hier is de kraamzorg met 29 weken al geweest en er is niks gecontroleerd. Luiers moeten we nog inslaan (heb eigenlijk geen idee hoeveel ).

Gaan jullie geen borstvoeding geven of combineren dat jullie ook voeding inslaan? Ik kreeg namelijk van de kraamzorg te horen dat de baby de eerste dagen voldoende reserves heeft en als dan blijkt dat het niet lukt ofzo er altijd nog voeding gehaald kan worden.

Vanochtend met een tante ff klossen, een ondersteek, een douchekruk en een rugsteun gehaald. Vanavond wordt het bed neergezet, ben bezig met de 'vluchtkoffer' dussuh.. let the games begin!
Mijn afvalstrijd!
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:15:07 #161
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31334681
ik ga flesvoeding geven in uitvoerig overleg met mannetje mezelf en op aanraden van de vlos.
Ik zou graag BV willen geven maar in dit geval beter voor de baby en mij om toch FV te geven..
Ik geloof dat je volgens die lijstjes 24 new born luiers moet hebben.. dan red je het i.i.g. wel een paar dagen.. en sja hoeveel verders.. geen idee eigenlijk
pi_31334884
ik ga tijdens het verlof borstvoeding geven en daarna is de fles gewoon makkelijker
als hij het wil drinken trouwens, want ik moest niets van de BV hebben
Lid van de MamaSquad
pi_31335401
ik heb een borstverkleining gehad vorig jaar, kans dat ik BV kan geven is klein en daarbij in overleg met vriendje ook besloten voor FV

Evenstar, als je dicht bij de Duitse grens zit dan is het idd slim om naar Duitsland te rijden.. Voor ons is het bijna 2 uur rijden.. zit vlakbij Den Haag...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31335407
Je moet ook zo denken dat er tijd moet zijn om naar de winkel te gaan. Ik ga met die feestdagen zorgen dat ik toch wel een voorraadje luiers heb. Ik wacht even af, of ze binnenkort misschien nog in de reclame zijn. En ik ga wel een klein voorraadje flesvoeding inslaan denk ik, maar ik ga in principe borstvoeding geven. Met die feestdagen lijkt het me verschrikkelijk lastig als je nergens terecht zou kunnen.
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:05:44 #165
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31335659
Ik zou niet teveel luiers halen meteen hoor. Wij hebben nu ook een doos pampers van een groothandel en dat zijn er meteen 150 ofzow. Maar als je een grote baby hebt en hij/zij groeit flink zit je straks met tientallen te kleine luiers over

En randa, als het goed is is er altijd een dienstdoende apotheek open waar je ook voeding kan halen, ook met feestdagen

[/bemoeimodus]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_31335678
kun je zo overstappen van BV naar KV?
Lid van de MamaSquad
pi_31335703
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:52 schreef Randa_v het volgende:
Je moet ook zo denken dat er tijd moet zijn om naar de winkel te gaan. Ik ga met die feestdagen zorgen dat ik toch wel een voorraadje luiers heb. Ik wacht even af, of ze binnenkort misschien nog in de reclame zijn. En ik ga wel een klein voorraadje flesvoeding inslaan denk ik, maar ik ga in principe borstvoeding geven. Met die feestdagen lijkt het me verschrikkelijk lastig als je nergens terecht zou kunnen.
In noodgevallen is er altijd een apotheek die nachtdienst heeft waar je flesvoeding kan halen hoor, ook rond de feestdagen.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 16:15:22 #168
81992 Githa
pi_31335883
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:07 schreef Igraine het volgende:

[..]

In noodgevallen is er altijd een apotheek die nachtdienst heeft waar je flesvoeding kan halen hoor, ook rond de feestdagen.
idd flesvoeding EN luiers, ik zou dus ook niet te veel inslaan zo zonde van het geld als het overblijft.
pi_31337461
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:27 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

jah die hypoallergene voeding moeten wij dus ook hebben.. en voor ons is het practischer om naar duitsland te gaan scheelt vaak nog een hoop met de makro
al hebben we de makro hier ook op het durrup
Woon jij in Duiven?
pi_31337487
* Tamea heeft vanmiddag weer de verloskundige gebeld (vorige keer zei ze bel maar terug als je bij 8 weken bent) en heeft nu een afspraak voor 7 november. En omdat ik zei dat ik wel m'n laatste menstruatie wist maar niet m'n uitgerekende datum omdat mijn cyclus ergens tussen de 27-35 dagen zat, moest ik dus meteen ook een afspraak maken voor een echo en dat wordt op 4 november. Erg spannend allemaal.
pi_31337861
ik was top op heden nog redelijk bespaard gebleven van de streepjesmaar helaas... ze beginnen nu toch te komen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31339186
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:15 schreef Githa het volgende:

[..]

idd flesvoeding EN luiers, ik zou dus ook niet te veel inslaan zo zonde van het geld als het overblijft.
Ik had me voorgenomen om twee pakken luiers en 1 blik (proefblik) flesvoeding in te slaan. Dus overdreven is het niet. Maar als we hier pech hebben, moeten we een flink aantal dorpen verderop voor een dienstdoende apotheek. Netals voor meer dingetjes. Voor een huisartsenpost moeten we een flink stuk en ga maar verder. Wonen niet echt ideaal voor sommige dingen . Een ambulance kan hier ook niet in een kwartier zijn, meestal wordt dat 20 tot 30 minuten.

Dorp he.
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:34:51 #173
3011 E.T.
pi_31340067
Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom!
Digger, goed om te lezen dat alles nog op z'n plekkie zit bij EW

Ik heb trouwens nooit FV in huis gehaald toen ik nog zwanger was. Toen Saskia bijgevoed moest worden in de eerste week heeft Jeroen bij de apotheek wat gehaald. (dat hebben we trouwens maar 1x gebruikt, daarna bijgevoed met afgekolfde melk). Pro-bv'ers zijn er van overtuigd trouwens dat moeders sneller de BV opgeven als er toch al een pak FV in de kast staat. (en zelf kan ik me daar ook wel in vinden).
Ladylike, jij zegt dat FV makkelijker is na je verlof.... Dat ben ik toch heel erg niet met je eens. Ondanks het kolven op m'n werk vond ik BV nog steeds veel makkelijker dan FV. Achteraf dusdanig dat ik eigenlijk de BV weer had moeten/willen opkrikken toen ik na een maand of 8 hartstikke ziek werd en daardoor heel snel nog maar heel weinig had. Op dat moment had ik er wel vrede mee, maar qua gemak heb ik nog vaak met weemoed aan de BV teruggedacht
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:00:26 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31340571
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:32 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Woon jij in Duiven?
wara ligt dat .. ik woon in het zuiden des lands iig
pi_31340812
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:00 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

wara ligt dat .. ik woon in het zuiden des lands iig
Omdat je zei dat je vlakbij Duitsland zit en de Makro in je durp ligt, zoveel makro's zijn er niet die bij de grens liggen
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:16:11 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31340933
achzo
pi_31344573
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:34 schreef E.T. het volgende:

Digger, goed om te lezen dat alles nog op z'n plekkie zit bij EW
Ben pas een half uurtje terug uit het ziekenhuis en idd, ben ook blij want ze heeft de afgelopen 24 uur even 2 voorbeelden gezien van hoe het ook had kunnen verlopen.

Gisteravond een vrouw binnen gebracht op haar kamer met gebroken vliezen en weeen, 26 weken zwanger. Weeenremmers leken even aan te slaan maar om 3.00 bleek er geen houden meer aan (volgens de verpleegkundigen had de baby wel een goeie start overigens).

En vanvond maar heel kort een vrouw die in Delft uitbehandeld was, 18 weken zwanger, vruchtwater verlies en ook nog eens 4 stukken wild vlees geconstateerd.

Dus gelukkig dat alles nog in orde is, beter nog, op de echo vanmiddag bleek de baby (nu 30 weken en 3 dagen) in groeiontwikkeling ruim een week voor te lopen en qua gewicht nog veel meer, Beeb wordt al op ruim 2 kilo geschat (Dat was 2 weken terug nog 1488 gram). Dus mevrouw heeft het wel naar het zin daarbinnen, krijgt iig voedig zat

Als deze nog lang blijft zitten, wordt het weer een joekelonio.
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:41:15 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31345171
Gaat goed daar dus Digger! Netjes hoor, dat gewicht!
pi_31345594
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:16 schreef _evenstar_ het volgende:
achzo
"Ik moet even van Glenn zeggen dat ie je usericon geweldig vindt."

Nènè aldus Glenn
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:59:28 #180
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31345694
Joekelonio! Fijn DIGGER, weer 3 dagen verder. Knappe jongedame, die zo kan groeien! Houdt je vrouw zich nog dapper? Of moeten er tijdschriften verzameld gaan worden? Succes nog hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_31350223
Gelukkig maar Digger....

* Vicky doet alvast melden hihihi...
Nee hoor, niets aan de hand, kan wederom niet slapen. Mega last van brandend maagzuur en ik heb water in me oor Gister wezen zwemmen en dan heb ik altijd water in me oor maar het wil er nu maar niet uit.. Mega irritatant als je je omdraait...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 06:51:05 #182
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31351659
Vicky, nog steeds water in je oor? Lekker hoor dat je nog kan zwemmen, ik mis het wel Vandaag is DE dag , maar vrijdag zou inderdaad wel een mooie dag zijn

Hier een rotnacht (3 uurtjes geslapen) door maagzuur en me plekkie niet kunnen vinden doordat dat verrekte dijbeen op elke manier zeer deed. Heb ook een rotbui en ben erg verdrietig en wil ook niet jarig zijn Ik ga me bed weer in en kom er de rest van de dag niet meer uit denk ik
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:17:15 #183
105888 renzell
pi_31352830
DIGGER; wat fijn weer! Mascottetje wordt een lekker dikkertje.

Vicky; ik heb daar dus niks mee hoor, met die zwangere dames die denken zelf even de datum te kunnen gaan bepalen. Jij staat voor vandaag uitgerekend, dus geen gezeur, maar BAREN met die handel!
pi_31352859
Goedemorgen..

* Vicky meldt zich nu echt...

Heb eigenlijk nie veel te melden. Mag dalijk weer op visite bij de vlos.... Heb weer wat last van krampjes maar verder niet..

Heb nog steeds water in me oor. Echt mega irritant, het wil er maar niet uit

Gefeliciteerd met je verjaardag Wennie!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31352884
VIcky, dat water in je oor, dat duurt nu al best wel lang. Zal er als ik jou was wel even naar laten kijken voor het problemen veroorzaakt.
Veel plezier bij de Vlos.... Denk dat het een onzinnig bezoekje is gezien je vandaag toch je babie krijgt...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:20:27 #186
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31352885
Wennie! Gefeliciteerd, al heb je geen zin in jarig zijn.

Rustig hier, gisteravond was Onsje wat vervelend aan het duwen tegen mijn schaambeen, verder wel rustig kunnen slapen.

Ladylike, je kunt niet zomaar van de ene op de andere voeding overstappen van bv naar kv. (of je moet al heel weinig bv hebben dan gaat het misschien wel) Er is een schema voor waarbij je steeds een voeding meer vervangt door flesvoeding. Zowel jij als je baby moeten er namelijk aan wennen, en als je het rustig afbouwt heb je minder last van stuwing. Hoe het precies zit staat vast wel op een van de borstvoedingsite's.
De kamer is hier klaar(net drei weken ofzo), behalve wat versierselen die nog opgehangen moeten worden. Twee pakken luiers in huis en geen kv. Van de week worden de klossen gehaald.

jammer van die streepjes Vicky, ik hoop voor je dat ze niet al te groot worden nog.

Tamea, leuk een echo! ik ben benieuwd hoe ver je nou werkelijk bent.
pi_31352901
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:20 schreef Kleintje het volgende:
VIcky, dat water in je oor, dat duurt nu al best wel lang. Zal er als ik jou was wel even naar laten kijken voor het problemen veroorzaakt.
Veel plezier bij de Vlos.... Denk dat het een onzinnig bezoekje is gezien je vandaag toch je babie krijgt...
Kleintje, heb regelmatig dat water in me oor wat langer blijft zitten dan normaal.. vanmiddag is het er wel uit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_31353249
bedankt voor de tips Jelief
@ Wennie: van harte gefeliciteerd! nog vele jaren
Lid van de MamaSquad
pi_31353321
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

Kleintje, heb regelmatig dat water in me oor wat langer blijft zitten dan normaal.. vanmiddag is het er wel uit
Goh, dan komen er vandaag 2 dingen uit jou. Water uit je oor en ehm... vruchtwater + de rest van onderen....
Hup... puffen jij!!!!
pi_31353381
@Vicky een voorspoedige bevalling toegewenst , dat je maar mag genieten van je kleine
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:59:00 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31354725
Digger nijntje is ook gewoon retestoer net zoals jullie kleine mascottemeisje
Vicky sterkte met de laatste loodjes..
Wennie proficiat met je verjaardag
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:05:43 #192
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31354911
Heb al een iets beter humeur, maar kruip toch weer lekker terug me bedje in
Heb al een stapel echte wijvendvd's (Dirty Dancing, Bridget Jones, Titanic.. keuze zat ) klaar liggen om te bekijken.. Je hebt soms zo van die buien
Mijn afvalstrijd!
pi_31354955
Had ik voor mezelf vandaag een bankligdagje gepland. Lekker met kussen en laken op de bank liggen. Grrr, ik lag op een gegeven moment zo krap op die bank, met twee katten om me heen dat ik niet eens meer omhoog kon Dat zwanger zijn wordt steeds luier en zwaarder. Nu hebben de katten dus mijn laken en kussen ingenomen. Zal ik me dadelijk maar weer op de andere bank gaan nestelen. Had gisteren nogal last van mijn rug, na even stofzuigen. Dus wilde echt rust houden.

Vanavond heb ik het eigenlijk weer iets te druk, moet de dagen zo rustig mogelijk verdelen. Is toch best moeilijk. Maar ja ik weet de klachten die ik krijg als ik te extreem bezig ben.

Vicky, vandaag dé dag. Zou beebje zich vandaag aankondigen?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:14:12 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31355131
Randa lastig he
ik moet nu ook huishoudeijke taken e.d. uit handen geven.. het wil allemaal niet meer zo goed..
Gevolg een evenstar die zich soms een nutteloze koe vind .. maar achjah.. is toch echt beter voor mij en ons ukkie. gisteren begonnen aan het wassen van de kleertjes vandaag mee doorgaan Kan het ook niet laten om telkens even op de kamer te kijken
pi_31355416
Ik voel me zo ook hoor. Vroeg ik gisterenochtend nog aan magneet om de matras even van het bed te halen zodat ik eronder kon stofzuigen, kom ik tot de conclusie dat ik er niet onder kan stofzuigen omdat de kisten die er onder stonden ook veel te zwaar waren en ik er te ver voor moest lopen om ze weg te zetten. Uiteindelijk 's avonds samen maar onder het bed gestofzuigd. En daarna, hoe weinig ik ook had gedaan, had ik toch alweer last van mijn rug. Misschien moet ik daar de paar dagen afwas ook nog bij op tellen, dat dat ook een oorzaak is.

Maar balen doe ik dan echt. Want dan wordt zelfs de trap af richting WC moeilijk. Daardoor heb ik dan ook weer eens een slechte nacht gehad.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:37:10 #196
62233 Jelief
ikke lief!
pi_31355571
Als MikeAir vraagt wat ik gedaan heb op een dag als hij thuis komt is dat meestal niet veel. Een was gedraaid, vaatwasser uitgeruimd beetje gefokt, gedouched en geslapen. Ik baal daar vaak ontzettend van maar op de een of andere manier kom ik er echt niet toe om meer te doen. Nou ja ik hou het er maar op dat die rust toch goed is. Zondag de bovenverdieping gezogen, kon M later nog eens onder het bed zuigen want dat kan ik niet meer Waarop hij vraagt waarom ik dan wel gezogen heb. Om dat ik het niet leuk vind dat hij alles moet doen. 'Ja maar dat vind ik toch niet erg'
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:56:14 #197
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_31355961
Hier al een maand of 2 dezelfde "problemen". Het enige wat ik nog kan is een was draaien en ophangen, 3 stukjes kleding strijken, koken (al is dat lange staan me ook vaak teveel) en de vaatwasser uitruimen. En dan niet eens achter elkaar, maar met grote tussenpozen. De rest doet vriendje allemaal. Strijkwerk is gelukkig grotendeels door moeder en schoonmoeder weggewerkt, maja er blijft strijk bijkomen natuurlijk.
Het moeilijke is gewoon dat ik wel wil, maar niet kan helpen, dan kan ik bijna niet meer lopen, want m'n rechterbeen kan ik dan bijna niet meer bewegen. Traplopen moet dan voetje voor voetje.
Ik troost mezelf met de gedachte dat het hooguit nog 4,5 week duurt en dat ik er een geweldig beebje voor terug krijg
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:02:14 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31356085
hmm dan doe ik nog best veel doe hier nog heel het huishouden .. alleen de trappen afpoetsen lukt me niet meer,, en als er grote/zware boodschappen gedaan moeten worden gaat mannetje mee.. oh en zware dingen tillen mag niet meer dus dat det het mannetje ook ...
pi_31356403
Ik probeer ook wel alles te doen. Maar vaak wacht ik tot 's avonds. Magneet is toch rond 17.00 thuis dus kan hij altijd even uithelpen.

Heeft iemand trouwens nog last van misselijkheid? Ik kan niet makkelijk liggen. Als ik, al is het een paar uur na het eten, ga liggen, komt er wat vanuit mijn maag omhoog. Vorige week bij de Yoga, een oefening waar we op de zij liggen en buikademhaling moeten doen, was ik ook weer heel erg misselijk, het zit af en toe met die oefeningen mij echt niet mee. Ik word of misselijk door die ademhalingsoefeningen of ik krijg kramp met de andere oefeningen.
pi_31356498
Hoe gaan jullie dat straks doen als jullie kleintjes er zijn? Rugklachten e.d zullen er dan niet minder om worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')