abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33815274
* Tamea wil ook echt niet meer aan de pil.
Pas toen ik gestopt was omdat we graag een kindje wilden, merkte ik wat voor negatief effect dat ding op mijn libido had. Echt ongelooflijk. Dat wordt dus zoeken naar alternatieven zodra ik bevallen ben. Helaas heb ik nu hetzelfde als Belana, mijn zwangerschapslibido is maar amper beter dan mijn libido met pil. Ik had nog even de hoop dat het na de eerste 3 maanden beter zou worden, maar niet dus.

Ik ben trouwens 4 kilo aangekomen tot nu toe (21 weken), waarvan dus 2.5 kilo in de laatste 3 weken. Het gaat me nu ook iets te hard, hopelijk blijft dit niet zo doorgaan.
pi_33815292
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:37 schreef Belana het volgende:
om die reden slik ik al 11 jaar de pil niet meer idd. Maar ik heb dus hetzelfde als ik zwanger ben en that sucks
Ik ben ook om die reden heel snel met de pil gestopt. En ik heb hetzelfde nu ik zwanger ben. Ik ben het dan ook hardgrondig met je eens Belana! Ik heb alleen nog geen geweldig alternatief gevonden voor de pil, maarja, nu ik zwanger ben heeft dat ook niet echt haast
De tijd is te kort, het leven te lang
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:42:39 #203
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33815296
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:37 schreef Belana het volgende:
om die reden slik ik al 11 jaar de pil niet meer idd. Maar ik heb dus hetzelfde als ik zwanger ben en that sucks
nee juist niet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:44:34 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_33815369
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:42 schreef texelonia het volgende:

[..]

nee juist niet
stormy waters...
sailin'
pi_33815386
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:42 schreef texelonia het volgende:

[..]

nee juist niet
Wees blij!

* waterbeest is jaloers
De tijd is te kort, het leven te lang
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:45:02 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_33815391
Ik vind het vooral rot voor mijn vent, die heeft al genoeg te stellen met me
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:48:49 #207
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33815536
Tex... heb ik iets gemist?
Of heb je het over je ervaring tijdens je vorige zwangerschap?

Nee, ik heb echt veel vaker zin dan normaal. Het voelt ook een stuk intenser dan normaal, had ik de vorige keer ook al. Zo zie je maar weer, zwangerschap heeft ook zijn leuke kanten.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:50:20 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_33815633
vriendin van mij had dat ook dutch, ik heb ook nog de hoop gehad, maar helaas. I envy you
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:50:58 #209
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33815664
Nee het was een flauw grapje, never mind
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:52:58 #210
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33815758
Echt niet Tex?
Ik praat je zo zwanger hoor als het moet.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:53:34 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_33815789
dutch, je kunt niet iedereen zwanger wensen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:54:54 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33815852
Tot nu toe gaat het me anders aardig af. Jij, LadyS, Sugar....
I got certain gifts you know.
pi_33815892
Ik zit zelf te denken aan die nieuwe methode voor sterilisatie. Schijnt een simpel ingreepje te zijn die ook snel weer ongedaan te maken is. Ik zal eens kijken of ik de naam zometeen kan vinden. Maar eerst wacht ik daar mee, ik weet nl nog niet of we nog graag een 3e kindje zouden willenen of dit lukt natuurlijk

Belana; dat is inderdaad balen zeg!!! Ik heb zo geen tips voor je. Normaalgesproken tips genoeg hiervoor, maar tijdens de zwangerschap ligt dat allemaal anders
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:55:41 #214
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33815898
Echt niet wat? Zwanger? Nee
Zou aan de ene kant best wel weer willen, maar kan nu echt nog niet. Sowieso eerst een ander huis, want dit is nu al te klein
©Dumbo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:56:59 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_33815952
nou miss take, misschien helpen die tips nu ook wel
Ik zou geen sterilisatie willen, er mag bij nick een knoopje in
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:57:19 #216
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33815962
Ik ga mijn bedje zo opzoeken. Zware dag gehad. Truste!
offtopic: Mijn oma is vanmorgen opgenomen en het zag er slecht uit. Mensje is ook al 89, maar toch. Vanavond even bij haar geweest en het ging iets beter. Alvleesklierontsteking.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:57:58 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_33815982
lekker slapen dutch en sterkte dan met de familie situatie...
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:06:42 #218
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33816339
ik ben nog geen kilo aangekomen
bij Maxim was ik met 18 weken al 8 kilo aangekomen.
pi_33818350
Uhh Belana..ik weet niet of ik dat ongesencureerd kan verwoorden die tips hahaha!!
filmpje..badje..massagetje..dingetjes bestellen bij de pabo...elegante zwangerschapsonderbroek..man een leuke tijgestring aan laten trekken ..een wijntje ..ik noem maar wat hoor hahaha

Martineke wat knap ! geen KILO!?? Pffffffff ruilen Daar droom ik alleen maar van haha.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  zondag 8 januari 2006 @ 00:09:05 #220
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_33818462
Beterschap voor je oma Dutch!

Mijn opa is helaas op 2 december 2005 nog overleden!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 8 januari 2006 @ 11:15:41 #221
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33825876
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:05 schreef MiSs-TaKe het volgende:

Martineke wat knap ! geen KILO!?? Pffffffff ruilen Daar droom ik alleen maar van haha.
ik hoop dat het zo blijft, bij maxim was ik in totaal 23 kg aangekomen. daarvan zitten er nu nog 5 aan. en aangezien ik al in de 100 weeg vind ik het wel best zo

en misschien helpt het ook wel mee dat ik bij maxim ontzettend veel snoepte, en nu nog niet maar wat niet is kan nog komen
  zondag 8 januari 2006 @ 11:23:01 #222
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33826011
vandaag is het trouwens een jaar geleden dat ik uitgerekend zou zijn van Maxim, vind het wel ironisch dat ik een jaar later op diezelfde dag weer 18 weken zwanger ben
pi_33826261
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:31 schreef Belana het volgende:
nahja, kwaaltjes.... ik heb als ik zwanger ben hetzelfde als wanneer ik aan de pil ben.... absoluut geen zin in sex en daar baal ik wel van...
Pffff... hier ook. Zelf baal ik niet zo zeer van het schrikbarend lage libido, maar wel van een vriend die daar duidelijk merk- en hoorbaar van baalt. ik heb zes maanden moeten wachten tot hij eindelijk durfde, hij mag best de komende maanden zijn eigen hand weer tevoorschijn halen
  zondag 8 januari 2006 @ 11:41:13 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_33826389
hihihi owlet, gelijk heb je
ach, mijn man maakt er niet zo'n probleem van, maar ik vind het toch rot voor hem. Ik heb er zelf geen last van idd, voor mezelf dan.
stormy waters...
sailin'
pi_33826608
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:17 schreef Belana het volgende:
wel halfvol ik wil eigenlijk niet weer 23 kilo aankomen
je hebt ze ook in light-versie hé ... best lekker hoor
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_33826615
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:55 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ik zit zelf te denken aan die nieuwe methode voor sterilisatie. Schijnt een simpel ingreepje te zijn die ook snel weer ongedaan te maken is. Ik zal eens kijken of ik de naam zometeen kan vinden. Maar eerst wacht ik daar mee, ik weet nl nog niet of we nog graag een 3e kindje zouden willenen of dit lukt natuurlijk

Belana; dat is inderdaad balen zeg!!! Ik heb zo geen tips voor je. Normaalgesproken tips genoeg hiervoor, maar tijdens de zwangerschap ligt dat allemaal anders
mmmm die methode klinkt wel intressant....
En wat die sex betreft... Bij ons is het juist omgekeerd....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 8 januari 2006 @ 15:30:04 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_33833142
mijn man doet mee met mijn eet-kuren, we hebben net samen de pot augurken leeg gegeten
stormy waters...
sailin'
pi_33835662
Ik ben nu zo'n 4 kilo afgevallen van het bijna nix eten. Kan het wel missen dus zo heel erg vind ik het niet

Ik vind chocolade ook zo lekker maar word er ook zo misselijk van. Heb het gister nog ff geprobeert met als gevolg dat ik kotsmisselijk in bed lag een half uurtje later

Niet meer doen dus
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_33836283
MeNicole, wat vervelend joh
Mijn misselijkheid begint nu eindelijk wat te zakken, ook omdat ik nu een beetje doorheb wat ik op regelmatige tijden kan eten zodat ik de echte misselijkheid voor ben. Ik leef nu op croissantjes met marmelade en bruine suiker, aangevuld met flessen aanmaaklimonade
  zondag 8 januari 2006 @ 19:19:26 #230
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33840357
Wat vervelend MeNicole. Bij mij is het afgelopen week gelukkig een stuk minder geworden. Het hielp bij mij om veel te rusten. Had je de tips gemberthee of iets van gemberpillen al gelezen?
Lekker douchen!
  zondag 8 januari 2006 @ 21:28:48 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_33845867
Nou, het is half 10 en ik zit weer te eten, 2 bruine boterhammen met kaas... ik heb gewoon de hele dag lang honger
stormy waters...
sailin'
  maandag 9 januari 2006 @ 08:05:09 #232
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33857116
Oh, belana, ik ook! 's Avonds eet ik een boterham met witte chocopasta, heurlijk (een echte aanrader ). En ook ik heb een chocomelktic, haha! Maar wel de lightversie, is ook lekker. En verder? Theeworst , augurk, avocado en af en toe pindakaas. Jummie.

Ik moet er weer zo vaak uit 's nachts om te plassen, weet het nog van vorige keer. Hebben jullie dat ook?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_33857125
ook een chocomel-fan!

Ja ik moet er ook vaak uit snachts. Al lijkt het nu weer iets minder te worden.
pi_33859639
Ik moet ook de hele dag door plassen, vooral op de fiets en dan de hovbbels op... Ik zit morgen in week 29 en ben 6 kilo aangekomen. MAar nog even over de nekplooimeting. Ik dacht dat ze dat niet precies konden zien, omdat er heel vaak uitzonderingen zijn.
  maandag 9 januari 2006 @ 11:03:18 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33859744
Over de betrouwbaarheid van een nekplooimeting:
quote:
Inleiding
Bij alle foetussen is tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap een dun vochtblaasje onder de huid in de nek te zien, de zogenaamde nekplooi. De dikte van de nekplooi varieert met de zwangerschapsduur en de normale waarden zijn door onderzoek bekend geworden. Normaal is een nekplooi maximaal 3 mm dik. Uit onderzoek is gebleken dat bij 80% van de foetussen met het syndroom van Down (mongooltje), er sprake is van een verdikte nekplooi (groter dan 3mm), er is dus meer vocht in de nekregio zichtbaar. De nekplooi is slechts tijdelijk en verdwijnt later in de zwangerschap.

Op grond van de leeftijd van de zwangere vrouw, de zwangerschapsduur en de dikte van de nekplooi kan een risicoschatting worden bepaald op een kind met Downsyndroom. Hoe dikker de nekplooi, hoe groter de kans op het syndroom van Down.

Betrouwbaarheid
De nekplooimeting geeft slechts een risicoschatting aan. Dus als tijdens de echo blijkt dat de nekplooi verdikt is, dan kan alleen met vervolgonderzoek (vruchtwaterpunctie of vlokkentest) zekerheid worden verkregen of je kind wel of niet het syndroom van Down heeft.

Uit onderzoek is gebleken dat bij tussen de 60 en 70% van de foetussen met een verdikte nekplooi na vervolgonderzoek geen Down-syndroom werd gevonden. Dus van de 100x dat er een verdikte nekplooi wordt gevonden, blijken tussen de 60 en 70 foetussen het syndroom van Down niet te hebben. Aan de andere kant wordt ongeveer 70% van de kinderen met het syndroom van Down opgespoord als er een nekplooimeting wordt verricht. Hoe dikker de nekplooi, hoe groter de kans is dat je kindje het syndroom van Down heeft.

Een sterk verdikte nekplooi kan ook een aanwijzing zijn voor andere chromosoomafwijkingen, hartafwijkingen of genetische syndromen. Als er een sterk verdikte nekplooi wordt gevonden, dan zal de aanstaande ouder de keuze krijgen voor vervolgonderzoek in de vorm van een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Als hieruit blijkt dat het kind geen chromosomale afwijkingen (zoals het syndroom van Down) heeft, dan wil dit nog niet zeggen dat de foetus geen andere afwijkingen heeft. Vaak wordt er bij ongeveer 20 weken zwangerschap nog een uitgebreide echo gemaakt om eventuele hartafwijkingen op te sporen, maar ook als die niet gevonden worden blijft de kans aanwezig op afwijkingen die niet met de echo te zien zijn of met de vruchtwaterpunctie gevonden worden.

Een nekplooimeting moet worden gedaan door een echoscopist die veel ervaring heeft en is bijgeschoold in de specifieke meting. Het gaat immers om millimeters en een geringe mismeting kan al veel onrust en onnodig onderzoek veroorzaken. Als je eventueel een nekplooimeting wilt, bespreek dit dan met je verloskundige of arts. Zij kan je eventueel verwijzen naar een, op dit gebied, ervaren echoscopist.

Een nekplooimeting gecombineerd met een dubbeltest geeft een betere inschatting of je kindje wel of niet een chromosoomafwijking heeft zoals het syndroom van Down.

Heb je geen indicatie voor prenatale diagnostiek, dan kun je dit onderzoek op eigen kosten laten verrichten. De kosten voor een nekplooimeting kunnen erg wisselen. Het is verstandig om van te voren naar de kosten te informeren.
Bron

De nekplooimeting geeft dus nooit uitsluitsel maar het is wel een eerste indicatie voordat iemand een evt. vruchtwaterpunctie doet die veel meer risico's met zich mee brengt.
  maandag 9 januari 2006 @ 11:11:59 #236
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33859943
Ja ja Sugartje; het is weer echt begonnen meis! Pissen tot je d'r bij neervalt en de meest afgrijselijke combi's naar binnen werken. Ik had bij Juul een permanente taart-tic, weet je nog? Misschien heb jij die nu wel.... Joepie, Sugarbaby's!!!!! Ik heb er zin in!!!
pi_33860037
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
Over de betrouwbaarheid van een nekplooimeting:
[..]

Bron

De nekplooimeting geeft dus nooit uitsluitsel maar het is wel een eerste indicatie voordat iemand een evt. vruchtwaterpunctie doet die veel meer risico's met zich mee brengt.
Ja maar wat ik er eng aan vind is dat het nog geen zekerheid geeft. Ik heb namelijk ook al een verhaal gehoord van mijn vader. Die collega toen zijn vrouw nog zwanger was.. Nou dat kindje zou echt alles mankeren wat er maar verkeerd aan kon zijn en het was dus moeilijke beslissing van wat doen we met deze info. Ze hebben het gehouden en het was kerngezond, maar wat als je het weg zou hebben laten halen.
  maandag 9 januari 2006 @ 11:21:52 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33860165
Volgens mij is er dan geen vlokkentest of punctie gedaan want daar kan volgens mij geen valse uitslag uit komen.

Daarom zou ik geloof ik (als ik al de overweging zou maken om het evt. weg te laten halen, denk het niet namelijk) toch sowieso eerst een uitgebreider onderzoek willen.
pi_33860350
Ja klopt, maar uiteindelijk heb je nooit 100% zekerheid en ik zou er daarom zelf niet te diep induiken (als er geen reden voor is). MAar ja goed ik heb ook met 20 weken echo gehad dat ze me kindje van top tot teen bekeken (niet dat ik wist dat ze dat gingen doen) en het is toch altijd fijn om te horen dat ze niks zien.
  maandag 9 januari 2006 @ 11:48:37 #240
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33860823
Ik had niet alleen een nekplooimeting maar daarnaast ook een bloedonderzoek. Dit heet de combinatietest. Bij de bloedtest kijken ze naar b-HCG, dat is een stof die meer voorkomt bij kinderen met Down-syndroom. Ze leggen de uitslagen naast elkaar plus nog een aantal risicofactoren en dan komt er een kansberekening. Zodra je kans 1:200 is dan wordt er aangeraden om de vlokkentest of vruchtwaterpunctie te doen. Daar kijken ze echt naar het DNA en kun je echt zekerheid krijgen. Die combinatietest is dus een kansberekening. Bij mij was de kans 1:4200, ik zou die ene kunnen zijn dus.
Mij hebben ze dus alleen die NT meting afgeraden.
Lekker douchen!
  maandag 9 januari 2006 @ 11:50:46 #241
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33860875
Tja en partychickie, het blijft heel persoonlijk of je het wel of niet laat doen. Als ik een half jaar later zwanger was geraakt dan had het me aangeraden geworden. Jij bent wel 11 jaar jonger dan ik, dat scheelt een stuk ik risico's!
Lekker douchen!
pi_33861152
JA weet ik dat het persoonlijk is en ik snap het ook wel, maar toch....

JA dat scheelt misshcien ook wel de leeftijd. Ik vond alleen zelf de nekpooimeting lang niet alles zeggen en dan zou ik zelf nog steeds lopen te twijfelen.
pi_33861936
Slecht nieuws voor de chocomelverslaafden: http://www.telegraaf.nl/b(...)12_bij_Den_Haag.html
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 januari 2006 @ 12:38:08 #244
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33862133
Snoopy, ik zag het net ook. Ik kreeg al beelden van hysterische zwangere vrouwen die de A12 bestormden.

Ik zit hier even flink nagels te bijten; mijn kamergenootje van Léons bevalling staat op het punt om opnieuw te bevallen. Gister zijn haar vliezen gebroken. Nota bene bij haar schoonmoeder op de bank, altijd goed voor de schoonmoeder/schoondochter-relatie.
Ik zei al dat het erg handig was dat zij eerst aan de beurt is. Kan ze misschien nog handige tips geven straks. (zij heeft ook een ks gehad btw)
pi_33862658
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:05 schreef Sugar het volgende:
En ook ik heb een chocomelktic, haha!
herkenbaar ik moet elke ochtend als ik wakker wordt meteen een pakje chocomel drinken

nutricia verdient goed aan mij :p
  maandag 9 januari 2006 @ 15:02:15 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33866538
partychickie .. de nekplooimeting is iets heel persoonlijks.. ik ben was er 23 en heb toen ook de nekplooimeting gehad.. net zoals sjak in combinatie met de bloedtest..
Als je verhoogd risico hebt heb je toch een soort indicatie.. als het nu heel ernstig zou zijn zou je kunnen overgaan tot aborteren.. zou het matig zijn.. kun je je iig instellen dat de kans dus nog groter is.. en kun je informatie inwinnen en dergelijke zodat je beter voorbereid bent op wat eventueel staat te wachten..
Het biedt geen garantie maar die heb ej dan ook nooit.. het kindje kan nl op de cho ook met 20 weken niets mankeren.. toch kan het kindje van alles hebben bij de geboorte..
je weet pas dat het gezond is wanneer het kindje er is.. en het onderzocht is..
Voor sommige geeft zo;n test alleen net da beetje extra voorbereiding .. althans zo zagen mijn man en ik het
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_33869029
Ja ik begijp het ook wel, maar het kan dus ook andersom zijn. Dat vind ik dan best wel erg als je dan iets weg laat halen wat gezond zou kunnen zijn. Of je hele zwangerschap in de zorgen zitten. Maar goed zorgen maak je je toch wel .
  maandag 9 januari 2006 @ 16:47:40 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_33870121
Zo, ik ben weer ff bijgelezen.
@ partychickie, wat jij als laatst schrijft is voor ons een van de redenen geweest om de test niet te doen. (Een andere was dat het heel goed voelt (ja, erg vaag, ik weet het) en dat we het toch niet zouden weghalen (tenzij het absoluut niet levensvatbaar is, maar daar komen ze bij de 20 weken echo waarschijnlijk ook wel achter)).

Ik eet trouwens bijna de hele dag door, er worden al veel grapjes over gemaakt door mijn man en mijn collega's... Op dit moment zijn tomaten en cocos favoriet (niet tegelijkertijd, trouwens) Veel eetlust dus, maar hier ook weinig lust in seks, helaas.
pi_33870415
Ik ben nou in een fase met sex dat ik bang ben dat de vliezen kunnen breken. Het slaat helemaal nergens op, maar eerst was ik bang dat het iets met de baby zou doen. Toen helemaal niet meer bang en nu ben ik bang dat de vliezen breken sinds 2 weken. Ik snap echt niet hoe ik eraan kom.

En eten dat doe ik ook . Ik wil wel graag minder snoepen, maar gaat heel moeilijk.
pi_33870541
Sex Nee daar heeft mijn lichaam ook absoluut geen zin in. Komt denk ik ook omdat mijn tieten nog steeds heel erg pijnlijk zijn.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')