Leg eens uit?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:41 schreef Casema het volgende:
Ik begrijp ineens waarom katten in jou tuin gaan zitten schijten...
Bij de dierentuin een schep tijger/leeuwenstront halen.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:39 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Iemand enig idee hoe ik van die klotekatten en ander schijtend ongedierte afkom dat mijn tuin als toilet gebruikt?
Dat je zo'n lekker gezellig, vriendelijk ventje bent...quote:
Heb je dan niet zoiets van; 'hey dat is helemaal niet zo netjes van mij, het zijn natuurlijk wel mijn beestjes die dat doen'?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
Mijn katten poepenen plassen altijd in de plantenbakken van de buren.
Één keer heb ik de buurvrouw aan de deur gehad,flink geirriteerd, met de melding dat één van mijn katten in hun bed had gepoept.![]()
Ze hebben hun dakterras nu helemaal afgezet met gaas,maar het maakt niks uit. Er zitten alweer gaten in...![]()
Dit is echt niet grappigquote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
-weg-
is dat niet slecht voor de plantjes?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:56 schreef luciferist het volgende:
met chloor, gewoon wat chloor in je planten spuit doen en in je tuin spuiten
Dat is echt not done. Een dier dat een spons eet sterft een zeer pijnlijke doodquote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
-weg-
Ben jij blij als je in de stront trapt? Of als het in je tuin ligt? Als je 2 kleine kinderen hebt die ook in die tuin rondlopen? Als je dat niet erg vindt, mag ik dan eens bij jou in de tuin schijten?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:48 schreef Casema het volgende:
[..]
Dat je zo'n lekker gezellig, vriendelijk ventje bent...
Het eerste deel van je veronderstelling klopt maar het tweede deel zeer zeker niet. Katten geven niets om tijger of leeuweshit. Koffieprut heeft meer effect, strooien waar de kat graag mag zitten kakken. Als ze daar in gaan graven dan gat dan in hun klauwen zitten en zijn ze heel lang aan het poetsen en daar houden ze nou net niet van.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bij de dierentuin een schep tijger/leeuwenstront halen.
Je tuin stinkt dan als de hel, maar van de katten ben je af
Dan heb je, je slechte taalbeheersing niet van een vreemde. Het is n.l. Kotelet i.p.v. kortelet .quote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
-weg-
Met een houten hek???quote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef lpg het volgende:
Je kunt ook je hekwerk onderstroom zetten dit werkt gegarandeerd.
Mijn balkonnetje is een end klimmen hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 22:57 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Ben jij blij als je in de stront trapt? Of als het in je tuin ligt? Als je 2 kleine kinderen hebt die ook in die tuin rondlopen? Als je dat niet erg vindt, mag ik dan eens bij jou in de tuin schijten?
ja, maar dan komt de volgende weer, het stikt hier van die krengen. Heb ze ook al eens door de tuin achterna gezeten, god wat zijn die krengen wendbaar. Bijna een te pakken gehad met een bos sleutels, maar ik mistte en kon toen 10 minuten naar mijn slutels in de struiken lopen zoeken. Dat is ook niet de oplossing.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Ingrate het volgende:
in een hoekje drijven met de tuinslang en dan onder vuur nemen
zelf ook gedaan, dat beest kon geen kant op, een halve minuut zo die harde straal op de knar
Ik heb het er graag voor over.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:00 schreef Casema het volgende:
[..]
Mijn balkonnetje is een end klimmen hoor![]()
Mijn buren hebben geen katten slimmerd.quote:En verder moet je niet zo zeiken, jou buren hebben waarschijnlijk ook last van het geblér van je kinderen... en anders wel dat gezeik van jou..![]()
Yeah right. Gloednieuw gras aangelegd in tuin, buren met 7 katten die allemaal jouw tuin als toilet gebruiken, en je hebt nog nooit zo snel gras zien sterven. Vol met schimmel en gele plekken.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:52 schreef Yo_whatever het volgende:
Poesjes zijn toch lief, wees blij dat ze je tuin komen bemesten dat is goed voor de grond.
hmmm. Wat kost dat? Levertijd?quote:
Dat zou ik wel knap vinden trouwens, als jij een kat kan raken met water uit een emmer. Die beesten zijn zó snel.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:03 schreef Twisted_fok het volgende:
Als je toevallig nog een emmer hebt staan kun je die ook gewoon met water vullen en die over ze heen gooien. Dat haten ze echt en je hoeft niet iets aan te schaffen.
Ja, dat helpt.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Je hebt toch ook een voordeur om te voorkomen dat jan en alleman bij je binnenkomt? Gaas je tuin dan ook af.
Ik ben zelf een grote kattenliefhebber, ik heb er zelf 3. Maar dit is dus 1 van de redenen waarom die van mij niet buiten komen. Ik vind het gewoon aso om andere mensen last te bezorgen met iets wat van mij is.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Je hebt toch ook een voordeur om te voorkomen dat jan en alleman bij je binnenkomt? Gaas je tuin dan ook af. Dat je niet van katten houdt okay, maar je gaat geen onschuldige dieren wat aan doen.
Sommige reacties hier zijn echt triest.
Gaas helpt toch niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:08 schreef Wriker het volgende:
[..]
Ja, dat helpt.Da's een knap hek, waar een kat niet overheen klimt. We hebben het hier over beesten die zonder enige moeite verticaal tegen een boom op lopen, hè.
Met een beetje tactiek is dat allemaal niet zo moeilijk hoor. Je kan ze eerst lokken met wat ham bijvoorbeeld, dan vinden ze je retetof en dan gewoon goed mikken.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:06 schreef Wriker het volgende:
[..]
Dat zou ik wel knap vinden trouwens, als jij een kat kan raken met water uit een emmer. Die beesten zijn zó snel.
Wat dacht je van de eigenaren die die rotbeesten binnen moeten houden? En als ze dan zonodig buiten moeten lopen, want het is zo zielig als een kat binnen zit, dat ze dan hun eigen tuin overgazen (met gaas overspannen) zodat ze geen overlast bij de buren veroorzaken?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Je hebt toch ook een voordeur om te voorkomen dat jan en alleman bij je binnenkomt? Gaas je tuin dan ook af. Dat je niet van katten houdt okay, maar je gaat geen onschuldige dieren wat aan doen.
Sommige reacties hier zijn echt triest.
Dudequote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef joekeloekes het volgende:
weg dus
Leuk idee. ik ben allergisch voor die luizendragers. Bovendien wil ik zo'n beest niet. Loose-Loose situatie dus.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:12 schreef V.en.A het volgende:
Katten doen hun behoefte op de grens van het territorium en die loopt door jouw tuin als je zelf geen kat hebt. Even langs het asiel dus, de kat krijgt een tehuis en jij hebt geen last meer van andere katten. Win-win situatie (want zeg nu zelf, alleen onmensen kunnen niet van katten houden).
Ik wil niet dat mijn kat buitenloopt omdat ze dan doodgereden zou kunnen worden en heb daarom de boel afgegaasd. Door de begroening zie je daar nauwelijks iets van en ze loopt niet weg en ook heb ik nooit last van vreemde katten in de tuin. Dus zo gek is mijn idee niet hoor. Je hoeft geen leeuw binnen het gaas te houden.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik ben zelf een grote kattenliefhebber, ik heb er zelf 3. Maar dit is dus 1 van de redenen waarom die van mij niet buiten komen. Ik vind het gewoon aso om andere mensen last te bezorgen met iets wat van mij is.
De TS heeft kindjes die in de poep wroeten dat is gewoon smerig. Ik weet ook nog heel goed dat elke zandbak hier in de buurt vol kattenstront lag.
Natuurlijk heb ik wel sorry gezegd en zo.Maar wat kan ik er verder aan doen?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Heb je dan niet zoiets van; 'hey dat is helemaal niet zo netjes van mij, het zijn natuurlijk wel mijn beestjes die dat doen'?
Ik begrijp je wel hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 23:18 schreef Gronings_Mopje het volgende:
[..]
Ik wil niet dat mijn kat buitenloopt omdat ze dan doodgereden zou kunnen worden en heb daarom de boel afgegaasd. Door de begroening zie je daar nauwelijks iets van en ze loopt niet weg en ook heb ik nooit last van vreemde katten in de tuin. Dus zo gek is mijn idee niet hoor. Je hoeft geen leeuw binnen het gaas te houden.
Maar ik ben het wel met je eens dat mensen met hun huisdieren geen overlast moeten bezorgen, ik word alleen helemaal ellendig van sommige reacties hier. Ik hoop echt dat mensen dat niet serieus menen.
Dan heb jij een heel vreemde kat, de meesten vinden het echt verschrikkelijk om water over zich heen te krijgen. Ook al zijn ze eigenwijs, na een paar keer geven ze dat ook wel op.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:25 schreef NanKing het volgende:
Dat water verhaal lijkt me onwaarschijnlijk, katten zijn veel te eigenwijs om weg te blijven volgens mij.
1 van mijn katten vind het zelfs heerlijk die zit dagelijk onder een voluit lopende kraan in de wasbak.
Bij mijn katten werkt het perfect. Mijn buurman is ook niet zo dol op katten, en hoewel ze niet in zijn tuin schijten heeft hij ze daar liever niet. Paar keer een kopje water naar ze toegegooid en ze komen daar niet meer.... zover ik weet.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:25 schreef NanKing het volgende:
Dat water verhaal lijkt me onwaarschijnlijk, katten zijn veel te eigenwijs om weg te blijven volgens mij.
1 van mijn katten vind het zelfs heerlijk die zit dagelijk onder een voluit lopende kraan in de wasbak.
Het is idd ook een heel vreemd exemplaarquote:Op maandag 2 januari 2006 23:27 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dan heb jij een heel vreemde kat, de meesten vinden het echt verschrikkelijk om water over zich heen te krijgen. Ook al zijn ze eigenwijs, na een paar keer geven ze dat ook wel op.![]()
Zodra ze hun ogen weer van je afnemen meteen natspuiten. Het verband tussen jou en het water zullen ze dan echt niet leggen. Tenminste, daar ga ik van uit. Af en toe krijg ik wel eens het idee dat die beesten slimmer zijn dan menigeen denkt.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:30 schreef Sportguy het volgende:
Hoe wil je nu ongezien zo'n beest nat spuiten ? Als ik ook maar me raam an durf te raken, zitten die doppen gelijk al naar mij toe te loeren.
En om nu een sprinklerinstallatie in de tuin aan te leggen voor katten van anderen... ? Nee
Serieus? Ik ken iemand waarvan de buurman zijn kat vergiftigd heeft. Die buurman stond dus in z'n recht?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:33 schreef DrDentz het volgende:
je mag ze doodslaan als ze in je tuin komen hoor, of als ze te pakken krijgt verdrinken in je vijver als je die hebt.. zelfde geldt voor bomen die over je tuin heen hangen, mag je gewoon een stuk vanaf zagen
Natuurlijk mag dat niet man! Je bent een crimineel als je dieren mishandelt en daar kan je voor opgepakt worden.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:33 schreef DrDentz het volgende:
je mag ze doodslaan als ze in je tuin komen hoor, of als ze te pakken krijgt verdrinken in je vijver als je die hebt.. zelfde geldt voor bomen die over je tuin heen hangen, mag je gewoon een stuk vanaf zagen
Er was een paar maand geleden een politieke partij in het nieuws (kan ook regionaal nieuws geweest zijn) die het loslopen van katten wou verbieden. Volgens mij was men het erover eens dat dat een goed plan was.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:07 schreef nein het volgende:
Natuurlijk mag dat niet man! Je bent een crimineel als je dieren mishandelt en daar kan je voor opgepakt worden.
Als een kat jouw tuin als toilet gebruikt, waarom gaat hij dan naar huis als hij aan de schijterij is?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:51 schreef fokkieslim het volgende:
WAT PRIMA HELPT<IS KIPPEVLEES<GEBAKKEN OF UIT BLIIK TE MENGEN MET WONDEROLIE,de kat heeft maar 1 leuke eigenschap hij gaat direct naar huis als hij aan de schijterij is.
probeer het maar eens met die wonderolie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:19 schreef Symer het volgende:
[..]
Als een kat jouw tuin als toilet gebruikt, waarom gaat hij dan naar huis als hij aan de schijterij is?
Ik bedoelde niet dat de kat bij voorbaat al ziek was. Ik bedoelde stel je voor een kat is ver van huis, heeft honger ziet jouw bakje eten staan, eet het op, wil naar huis rennen maar het is te ver moet al aan de dunnie, gaat ergens zitten schijten, schijt zich helemaal leeg...en is al uitgedroogd voordat hij thuis is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:01 schreef fokkieslim het volgende:
ik zag de waslijn altijd vol met dekens,kleden enz van het huis vande kat die ik gevoerd heb,kat kwam ook steeds weer kijken of mijn bakje gevuld was met vlees en wonderolie,maar als het baasje een zieke kat naar buiten flikkerd dan loop je dit risiko.
Als jij zo aan de schijterij bent dat alleen een pamper helpt, ga je dan de deur uit? De kat voelt zich niet echt lekker (zover de diervriendelijkheid) en trekt zich terug naar een veilige plek (thuis). Dat hij/zij later weer het vergiftigde voerbakje komt bekijken komt alleen doordat de connectie kip-kakken niet gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:19 schreef Symer het volgende:
[..]
Als een kat jouw tuin als toilet gebruikt, waarom gaat hij dan naar huis als hij aan de schijterij is?
Aha, ik zat aan instant diarree te denken. Beetje wonderolie en flats! Je hele tuin onder de kattestront.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:29 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Als jij zo aan de schijterij bent dat alleen een pamper helpt, ga je dan de deur uit? De kat voelt zich niet echt lekker (zover de diervriendelijkheid) en trekt zich terug naar een veilige plek (thuis). Dat hij/zij later weer het vergiftigde voerbakje komt bekijken komt alleen doordat de connectie kip-kakken niet gemaakt wordt.
Vind ik ook katten horen in hoge flats(langs de snelweg)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:35 schreef boem-dikkie het volgende:
ik weet het!
Ga op een flat wonen, zonder tuin![]()
huh?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef fokkieslim het volgende:
[..]
Vind ik ook katten horen in hoge flats(langs de snelweg)
Schandalig! Dieren die buiten lopen! In hokken moeten ze! Tot de laatste worm aan toe!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:34 schreef blackmage het volgende:
wat voor beest dan ook een kat of een andere huisdier het nodig vind om in of rond mijn huis te gaan zitten schijten en de eigenaar vind het zo oninteressant dan vind ik de spons een hele goede oplossing.
ik heb niet zoveel last van heel veel dieren, ik heb nog nooit een varken in een tuin zien schijten of een groep konijnen die overal poept.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Schandalig! Dieren die buiten lopen! In hokken moeten ze! Tot de laatste worm aan toe!
Als je erover nadenkt is het eigenlijk best raar dat mensen zich een stuk land toe-eigenen.
Hoe is het dan dierenvriendelijk? Jouw methode leert het diertje zelfs niks af, jij maakt het gewoon ziek, wacht tot het terugkomt, en maakt het opnieuw ziek.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:29 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Als jij zo aan de schijterij bent dat alleen een pamper helpt, ga je dan de deur uit? De kat voelt zich niet echt lekker (zover de diervriendelijkheid) en trekt zich terug naar een veilige plek (thuis). Dat hij/zij later weer het vergiftigde voerbakje komt bekijken komt alleen doordat de connectie kip-kakken niet gemaakt wordt.
en het baasje houd hem binnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Hoe is het dan dierenvriendelijk? Jouw methode leert het diertje zelfs niks af, jij maakt het gewoon ziek, wacht tot het terugkomt, en maakt het opnieuw ziek.
![]()
Het is niet mijn methode, het is de methode van degene die ik quotte en een methode waarbij ik twijfel aan de diervriendelijkheid.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Hoe is het dan dierenvriendelijk? Jouw methode leert het diertje zelfs niks af, jij maakt het gewoon ziek, wacht tot het terugkomt, en maakt het opnieuw ziek.
![]()
jouw kat zou dat in geen geval een tweede keer doen hoor, niet met mij als buurman, trust me.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
Mijn katten poepenen plassen altijd in de plantenbakken van de buren.
Één keer heb ik de buurvrouw aan de deur gehad,flink geirriteerd, met de melding dat één van mijn katten in hun bed had gepoept.![]()
Ze hebben hun dakterras nu helemaal afgezet met gaas,maar het maakt niks uit. Er zitten alweer gaten in...![]()
Oh gut, daar hebben we de Loozer van het jaar weer, ga jij eens lekker dood ofzo.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
-weg-
langsgaan met een knuppel om verhaal te halen bij de eigenaar is idd diervriendelijker ; helaas kun je zo'n beest doorgaans niet zo ver krijgen om z'n vaste verblijfplaats te laten noemen, dus dan moet je wat.... en zeker niet jezelf continue moeten ergeren aan andermans huisdieren, waar ze zelf te laks mee omgaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:12 schreef nein het volgende:
god jesus, wat 'grappig' allemaal zeg, al die opties...ik lig helemaal in een deuk
Wat dier-en milieuvriendelijk is, is her en der koffieprut in je tuin te leggen, dat vinden katten een vieze lucht.
whehehe, is dat echt zo joh?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:51 schreef fokkieslim het volgende:
WAT PRIMA HELPT<IS KIPPEVLEES<GEBAKKEN OF UIT BLIIK TE MENGEN MET WONDEROLIE,de kat heeft maar 1 leuke eigenschap hij gaat direct naar huis als hij aan de schijterij is.
dier vriendelijk,maar niet baasjes vriendelijk zullen we maar zeggen.
Ik had in het verleden echt voor duizenden euro's schade van katten,auto,vijver,tuin,niet kunnen werken door kattenziekte(opgelopen in eigen tuin).
Zie ik een nieuwe kat buiten lopen,ik doe er aardig tegen en verwen hem met wonderolie.
ga jij ze oprapen danquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:54 schreef raptorix het volgende:
Wat de meest mensen hier vergeten is dat katten hun uitwerpselen begraven, bovendien drogen kattendrollen binnen 2 uurtjes op en dan kan je ze bij wijze van spreken zo oppakken.
Voor duidelijkheid, mijn katten komen niet buiten, maar de overlast wordt wel erg overdreven, als je echt zo een vent bent spreek je het baasje erop aan en ga je niet een kat lopen mishandelen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ga jij ze oprapen dan
mensendrollen drogen iets minder snel op, maar dan heb je ook wat (stukken groter en ook zeer fascinerend in microbiologisch opzicht) ; hoe zou je het vinden als een complete kleuterklas bij jou in je tuin de behoefte komt doen?
prima toch? je kunt die drollen immers gewoon oprapen en urine ruik je niet enzo
en jij denkt dat ik kan ruiken wie het baasje is van dat kutbeest als ik 'm voorbij zie slenteren? het is niet zo dat die lui ook overdag met zo'n beest aan de lijn buiten lopen ofzoquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor duidelijkheid, mijn katten komen niet buiten, maar de overlast wordt wel erg overdreven, als je echt zo een vent bent spreek je het baasje erop aan en ga je niet een kat lopen mishandelen.
Wat is je probleem? Heb je er zo veel last van? Ik heb ook een hekel aan autos die verkeerd geparkeerd zijn of me asociaal voorbij rijden, geeft mij dat het recht om die autos compleet de tering in te slaan? Als je al gefrustreerd raakt door wat katten dan zal je waarschijnlijk al op je 40e een hartaanval hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:02 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en jij denkt dat ik kan ruiken wie het baasje is van dat kutbeest als ik 'm voorbij zie slenteren? het is niet zo dat die lui ook overdag met zo'n beest aan de lijn buiten lopen ofzo
en dan nog, denk je dat zo'n asociale lummel/wijf dat beest binnen gaat houden omdat een iemand er last van heeft? het is niet dat je dat beest kunt vertellen het niet in een bepaalde tuin te doen ofzo he
Pavlov werkt prima bij de proefdieren waar ik mee (ge)werk(t heb) en dat is bij katten niet anders ; eerste keer waarschuwing, tweede (onherroepelijke, vanwege het slechte kortetermijn geheugen) keer is het finito voor zo'n beest als ik er last van heb.
ik hoop dat jij ooit levend begraven wordt...quote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef joekeloekes het volgende:
een PVC buis, diameter ca 15-20cm, 1 meter lang, ingraven onder een hoek van 45 graden. onderin stuk leverworst leggen. wachten tot die klotekat zo stom is erin te kruipen, omdraaien kan hij zich niet in die buis. Dan met 1 snelle ruk de buis eruit trekken, gat dichttrappen, en kat zit gelijk een halve meter diep.
opgelost
Ik zou zeggen probeer het, mocht ik er achter komen dan weet ik nog wel iets pijnlijkere methodes om van jou af te komen.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef joekeloekes het volgende:
een PVC buis, diameter ca 15-20cm, 1 meter lang, ingraven onder een hoek van 45 graden. onderin stuk leverworst leggen. wachten tot die klotekat zo stom is erin te kruipen, omdraaien kan hij zich niet in die buis. Dan met 1 snelle ruk de buis eruit trekken, gat dichttrappen, en kat zit gelijk een halve meter diep.
opgelost
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:32 schreef Mastertje het volgende:
Gewoon je tuin zelf flink onderschijten! Vergeet niet over alle planten te pissen en je schijt uit te smeren over de tegels en boomstammen, als het opgedroogt is verdwijnt de werking en zul je overal even bij langs moeten schijten. Wekelijks bezigheidje, houd het toilet ook mooi schoon.
idd mensen die katten los laten lopen zijn aso's. Als je het leuk vind om een kat te hebben hou die dan binnen of in je eigen tuin, dan kan je zelf de bak verschonen en "genieten" van je kat. Gewoon een stukje eigen verantwoordelijkheid! Kom niet aan met die onzin dat je katten niet binnen kan houden heel de dag omdat ze ruimte nodig hebben. Als ik toevallig olifanten liefhebber ben zou je het ook niet zo prettig vinden als ik die los liet lopen en bij de buren in de tuin liet schijten met als argument dat binnen houden niet goed voor hem is??? Soaken dus die beesten en de rekening van de soaker naar de buurman!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:34 schreef benxx het volgende:
Wij hebben twee honden, betalen 180 euro per jaar aan hondenbelasting en ik laat ze keurig op een plaats poepen waar mensen er geen last van hebben.
Een stel verderop heeft 7 katten, die schijten alle tuinen onder, krabben planten uit en hebben geleid tot sluiting van al 2 speeltuintjes.
Zij betalen geen belasting.
Bah
Hier loopt altijd van alles. Eekhoorntjes, mollen, egels, konijnen, fazanten, katten, vogels, af en toe een loslopende hond, kikkers, muizen en ratten, en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:49 schreef blackmage het volgende:
[..]
ik heb niet zoveel last van heel veel dieren, ik heb nog nooit een varken in een tuin zien schijten of een groep konijnen die overal poept.
et zijn altijd de katten die overal zitten te schijten en te graven, en de eigenaren kan het schijnbaar geen flikker schelen dat ze overlast verookzaken.
de personen die er last van hebben moeten het schijnbaar zelf opslossen.
mijn standpunt is, dat ik niet gediend ben van anderman's huisdieren op mijn grondgebied, zeker als ze alleen ellende met zich meebrengen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is je probleem? Heb je er zo veel last van? Ik heb ook een hekel aan autos die verkeerd geparkeerd zijn of me asociaal voorbij rijden, geeft mij dat het recht om die autos compleet de tering in te slaan? Als je al gefrustreerd raakt door wat katten dan zal je waarschijnlijk al op je 40e een hartaanval hebben.
leuk dat jij daar zo over denkt, maar je bent gewoon hartstikke fout!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:54 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
leuk als jij daar anders over denkt, maar daar heb ik geen boodschap aan ; als zo'n kutkat zich op mijn terrein waagt, vindt hij gewoon problemen, klaar.
Bij mij lopen ook kikkers, zitten meestal rond de vijver, en heb ook wel eens een egel gezien, en uiteraard vogels. Nog nooit heb ik daar last van gehad, behalve dat die vogels nogal eens op je auto schijten als je die onder de verkeerde boom zet. Maar die dieren horen er, dat is de natuur. Die katten zijn geen natuur (gecultiveerd) en zorgen voor overlast, graven schijten pissen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:16 schreef Symer het volgende:
[..]
Hier loopt altijd van alles. Eekhoorntjes, mollen, egels, konijnen, fazanten, katten, vogels, af en toe een loslopende hond, kikkers, muizen en ratten, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Geweldig toch?
Net zo gecultiveerd als jij gecultiveerd bent. Sterker nog mensen zijn "de vreemde eend in de bijt" met hun huizen en tuinen!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:04 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Maar die dieren horen er, dat is de natuur. Die katten zijn geen natuur (gecultiveerd) en zorgen voor overlast, graven schijten pissen.
Bij ons ook egels, vogels en kikkers, maar die moeten het allemaal afleggen tegen... juist, de katten. Zo gauw je katten in je tuin hebt heb je geen egels, vogels en kikkers meer. Ja, vieze rottende lijkjes daarvan, dat wel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:16 schreef Symer het volgende:
[..]
Hier loopt altijd van alles. Eekhoorntjes, mollen, egels, konijnen, fazanten, katten, vogels, af en toe een loslopende hond, kikkers, muizen en ratten, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Geweldig toch?
Behalve dat je flauw bent, ben je niet eens orgineel, hoe sneu!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:25 schreef Tique3 het volgende:
Ga naar de gamma koop 1,5 meter pvc rond 125, plaats dat in de grond, onder in de grond een paar mooie staaldraden (geslepen) steken, stukje biefstuk onderin en probleem opgelost
Natuur?! Hele natuur?!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:50 schreef blackmage het volgende:
katten verpesten dus de hele natuur in elke tuin waar ze rondhangen.
idd, optiefen met je vieze kat.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:07 schreef boem-dikkie het volgende:
ik vond mijn standpunt om in een flat te gaan wonen nog steeds het beste
je bent nog niet zo lang lid van FoK! zie ik... Geloof het of geloof het niet maar je gaat eraan wennen aan hoe triest sommige FoK-users kunnen zijn...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:26 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Echt heel triest hoe sommige mensen hier reageren.
dan moet je die katten wel opeten en mschien een jas van de huiden maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:24 schreef DrDentz het volgende:
kijk, als je denkt dat het de natuur is dat katten overal kunnen lopen, dan is het ook de natuur dat je ze af mag schieten; de mens is immers gewoon sterker, ook dankzij zn wapens, dan de kat; dit is een natuurlijk proces.. een leeuw is sterker dan een hertje en als een hertje in het kamp van de leeuwen komt maken ze 'm ook af
Nee, sorry maar daar ga ik niet aan wennen. Het is toch supersneu hoe sommigen hier reageren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
je bent nog niet zo lang lid van FoK! zie ik... Geloof het of geloof het niet maar je gaat eraan wennen aan hoe triest sommige FoK-users kunnen zijn...![]()
Ik heb dit soort topicjes al meegemaakt, de vorige keer ging het nog om iemand die peperdure vissen in zijn tuin had zwemmen in combinatie met katten van diverse buren die ff langs kwamen. Hij vond dat ie recht had om katten/poezen te lynchen, of de eigenaren ervan aansprakenlijk te stellen voor het overlijden van die peperdure visjes...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:39 schreef Gronings_Mopje het volgende:
[..]
Nee, sorry maar daar ga ik niet aan wennen. Het is toch supersneu hoe sommigen hier reageren.
Ik begrijp best dat je geen overlast wilt van andermans beesten en zelf hou ik mijn kat binnen want djees je wilt toch niet dat je dier bij zulke lui terecht komt. Maar ik begrijp gewoon niet dat mensen zo kunnen zijn. Echt klote vind ik dat.
Ik heb het topic niet uit gelezen maar het is inderdaad verschrikkelijk. Blijkbaar is het voor sommige trieste personen erg cool om zo grof mogelijk te reageren. Gelukkig ken ik zulke lui in het dagelijks leven niet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:18 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb dit soort topicjes al meegemaakt, de vorige keer ging het nog om iemand die peperdure vissen in zijn tuin had zwemmen in combinatie met katten van diverse buren die ff langs kwamen. Hij vond dat ie recht had om katten/poezen te lynchen, of de eigenaren ervan aansprakenlijk te stellen voor het overlijden van die peperdure visjes...
kut kat eet onze vissen op
Die plaatjes kan je GRATIS downloaden, maar je mag er best voor betalen hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:43 schreef NITROHOSS het volgende:
De wijze waarop sommige mensen de katjes hier in besherming nemen rechtvaardigt plaatjes van vlammenwerpers ed...waar koop je die
quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:11 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Die plaatjes kan je GRATIS downloaden, maar je mag er best voor betalen hoor![]()
Ik zou het gewoon eens proberen, misschien werkt het wel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:18 schreef NITROHOSS het volgende:
[..]
Hij zou ook raar opkijken als ik op zijn stoepje ga zitten bouten..
*loopt naar buiten... met pleepapier...quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:22 schreef DooZjUh het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon eens proberen, misschien werkt het wel.![]()
Ga nu eens inhoudelijk in op de rest vaan de post...quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:26 schreef DooZjUh het volgende:
Misschien een bordje erbij zetten, "Nu staan we quitte".
Het keyboard stopt er dan mee???quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:36 schreef DooZjUh het volgende:
Dan schrijf je je msn adres erbij.
Inhoudelijk ingaan op dingen gaat op dit moment moeilijker dan normaal.
en zal ik jou eens wat vertellen, m.b.t. het laatste heeft hij wettelijk ook het recht en de reële mogelijkheidquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:18 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb dit soort topicjes al meegemaakt, de vorige keer ging het nog om iemand die peperdure vissen in zijn tuin had zwemmen in combinatie met katten van diverse buren die ff langs kwamen. Hij vond dat ie recht had om katten/poezen te lynchen, of de eigenaren ervan aansprakenlijk te stellen voor het overlijden van die peperdure visjes...
kut kat eet onze vissen op
Over alles kan je een rechtzaak openen, ik betwijfel alleen maar of je ook zal winnen. (oa. verwijtbaarheid).quote:Op woensdag 4 januari 2006 04:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en zal ik jou eens wat vertellen, m.b.t. het laatste heeft hij wettelijk ook het recht en de reële mogelijkheid
(en het eerste volgt uit het normale verkeer van goederen en niet-schaden van anderman's eigendom c.q. geen overlast veroorzaken, althans in mijn tuin wel).
verwijtbaarheid is het probleem niet; de jurisprudentie is daar helder over.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:50 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Over alles kan je een rechtzaak openen, ik betwijfel alleen maar of je ook zal winnen. (oa. verwijtbaarheid).
Mij lijkt het logisch dat je geen peperdure visjes open en bloot laat liggen. Ja hoor, ligt in jouw tuin maar zelfs vogels kunnen erbij. Ook neerschieten dan maar? Mij lijkt het gewoon niet logisch als een rechter je gelijk geeft.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
verwijtbaarheid is het probleem niet; de jurisprudentie is daar helder over.
probleem is eerder het vinden van de eigenaar van dat kutbeest in kwestie, daarom zal ik die moeite ook niet nemen (tenzij ik heel zeker weet van wie het beest is).
quote:The World's Worst Cat-Hater
Chicago banker Rockwell Sayre must have been the worlds worst cat-hater. He lived in the early 1920's, and started a campaign to rid the entire world of cats by the year 1925. He offered financial rewards to cat killers.
He said that cats were "filthy and useless" and claimed to have inspired the killing of seven million cats during the first three months of his campaign. In 1925 he extended his campaign for a further ten years, as there were many cats still left. But soon after he himself died.
je hoeft niet *alles* te doen, alleen het redelijke. een vis van het formaat kleine goudkarper hoef je niet te beschermen tegen vogels en zoals ik al zei, in de jurisprudentie is al vastgelegd dat de eigenaar van een loslopende kat 1:1 verplicht is de opgelopen schade te vergoeden, hij had de kat immers binnen kunnen houden. bovendien valt een vogel niet aan te klagen en zijn er weinig mensen die tamme reigers onderhouden, dus dat is niet eens een relevante vraagquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Mij lijkt het logisch dat je geen peperdure visjes open en bloot laat liggen. Ja hoor, ligt in jouw tuin maar zelfs vogels kunnen erbij. Ook neerschieten dan maar? Mij lijkt het gewoon niet logisch als een rechter je gelijk geeft.
Als ik rechter was zou ik vragen: heeft u alles aan gedaan om de vissen te beschermen? (denk aan net eroverheen, schrikdraad eromheen, met de katteneigenaar praten en weet ik veel wat er zoal nog meer voor preventieve manieren zijn) beantwoord je al deze vragen met ja, dan pas zou ik er serieus over na denken of de schade verhaalt moet worden op de katteneigenaar.
Maar goed, aan de ene kant begrijp ik de eigenaren van die visjes wel, aan de andere kant vind ik hun naief om te denken dat we dan maar alle katten binnen gaan houden en dat die visjes daarbuiten zonder preventie wel veilig zullen zijn.
Ff een vraag: ben je een advocaat of zoiets?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:02 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je hoeft niet *alles* te doen, alleen het redelijke. een vis van het formaat kleine goudkarper hoef je niet te beschermen tegen vogels en zoals ik al zei, in de jurisprudentie is al vastgelegd dat de eigenaar van een loslopende kat 1:1 verplicht is de opgelopen schade te vergoeden, hij had de kat immers binnen kunnen houden. bovendien valt een vogel niet aan te klagen en zijn er weinig mensen die tamme reigers onderhouden, dus dat is niet eens een relevante vraag
wat je zelf aanroert valt in dezelfde catagorie als slachtoffers van verkrachting verwijten dat ze geen kort rokje aan hadden moeten doen.
Stoer! Wauw, te gek! Zwijmel!quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:34 schreef jimjim1983 het volgende:
kutkatten, eerst zat er eentje onder m'n raam te miauwen. snel iets op z'n kop gegooid
Goede vergelijking man! Katten zijn eigenlijk verkrachtersquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:02 schreef dr.dunno het volgende:
wat je zelf aanroert valt in dezelfde catagorie als slachtoffers van verkrachting verwijten dat ze geen kort rokje aan hadden moeten doen.
en daarna heb ik je huis in de fik gestokenquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:46 schreef SolidasRock het volgende:
kutmensen, eerst zat er ene jimjim1983 onder m'n raam te praten. snel iets op z'n kop gegooid.
Nee man, ik wil net zo stoer zijn als jij!quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en daarna heb ik je huis in de fik gestoken![]()
maar probeer je nou te laten zien hoe 'belachelijk' mijn uitspraak is? als er mensen onder jouw raam in jouw tuin staan te praten dan jaag je ze toch ook weg?
ik heb ook een keer een kat onder de wagen gehadquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:03 schreef jimjim1983 het volgende:
heb deze zomer trouwens een kat overgereden in Thailanddat was wel zielig.
is idd verschrikkelijk, om al die prut van je auto te moeten schrapen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:13 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
ik heb ook een keer een kat onder de wagen gehadMors dood was die
![]()
Helaas had hij geen halsbandje, dus kon ik het baasje ook niet informeren, dus heb ik hem maar in de berm gelegd.
Dit was overigens in Amersfoort in '03, dus als .... sorry![]()
Ik heb die van mij toen gewoon voorop m'n scooter gebondenquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:09 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
is idd verschrikkelijk, om al die prut van je auto te moeten schrapen.
gelukkig wist ik een goede wasstraat toen het bij mij gebeurde.
inderdaad, een auto voorop je scooter binden dwingt respect afquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Ik heb die van mij toen gewoon voorop m'n scooter gebondendwingt respect af.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:12 schreef kamagurka het volgende:
Liever deze mormels dood:
[afbeelding]
Daar kan je ze ook in hangenquote:
Je bedoelt deze?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:18 schreef DrDentz het volgende:
ik mis het owned-plaatje met de leipe opa nog![]()
U vraagt wij draaien:quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:51 schreef NITROHOSS het volgende:
Of die met dat poessie die in de loop van een pistool kijkt en zijn 2 pootjes omhoog steekt.. die is ook leuk
Is weg.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:42 schreef linda22222 het volgende:
Kan een moderator misschien de posts weghalen met serieus bedoelde martelmethoden erin?? Bijvoorbeeld dat idee over een spons. Misschien niet eens (hoop ik toch) serieus bedoeld als tip naar de TS maar dit vind ik echt niet kunnen.
Zwak.. alleen de PVC posts weghalen..beetje jammer dan een teer hartje hier haar gelijk kan halen... als je een kattenliefhebber bent moet je je hier niet gaan zitten opvreten.. etters blijven bestaanquote:
Ik heb een hond, geen katten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:33 schreef SolidasRock het volgende:
ff een vraag aan densupernogwatte.... heb je uberhaupt wel eens een kat/poes als huisdier gehad ooit? en een hond?
katten die overlast en schade veroorzaken bij een ander vind ik ook niet kunnen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:42 schreef linda22222 het volgende:
Kan een moderator misschien de posts weghalen met serieus bedoelde martelmethoden erin?? Bijvoorbeeld dat idee over een spons. Misschien niet eens (hoop ik toch) serieus bedoeld als tip naar de TS maar dit vind ik echt niet kunnen.
Mogen we die ook deleten ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:14 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
katten die overlast en schade veroorzaken bij een ander vind ik ook niet kunnen.
natuurlijk; we moeten wel consequent blijven.quote:
Ik heb ook een hekel aan katten, maar er hoeft niet in geuren en kleuren verteld te worden hoe ze op een wrede manier ter dood gebracht kunnen worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
natuurlijk; we moeten wel consequent blijven.
een wereld zonder katten, dat zou nog eens wat zijn.
Mensen nemen een hond omdat ze het karakter van een kat niet aankunnen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb een hond, geen katten.
Ik vind mensen die katten nemen een beetje... Naja. Ze willen een huisdier, maar ééntje waar ze vooral niet teveel voor moeten doen. Geen verplichtingen. Dus wat halen ze in huis? Een semi-wild dier dat niets liever doet dan dingen dood doen of kapot doen. Vervolgens proppen ze dat beest zo vol met eten dat het geen enkel evenwicht nodig heeft met z'n omgeving, waarna het uiteraard uitbundig aan het moorden slaagt.
Neem 's een fatsoenlijk huisdier
Zwak... veilig vanuit je pc een gedetailleerde omschrijving geven hoe je een kat wreed dood kan maken. Als je niet snapt waarom dit terecht door de moderator is weggehaald ben je niet eens de moeite waard om dit tegen te typen. Psycho.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:05 schreef NITROHOSS het volgende:
[..]
Zwak.. alleen de PVC posts weghalen..beetje jammer dan een teer hartje hier haar gelijk kan halen... als je een kattenliefhebber bent moet je je hier niet gaan zitten opvreten.. etters blijven bestaan
Het enige dat je moet doen met een kat is eten geven (en zelfs niet opdat het in leven blijft, gewoon maar zodat het niet bij de buren gaat wonen) en twee keer per jaar borstelen. Dat is 't dan. Kattenbak is relatief eenmaal ze volwassen zijn, de meeste mensen gebruiken er geen meer maar laten de kat alles buiten doen. Ken jij echt geen katten die dingen kapot doen? Dan let je niet goed op hoor, elke kat die buiten mag doet dingen kapot.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:59 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Mensen nemen een hond omdat ze het karakter van een kat niet aankunnen.![]()
En wat nou geen verplichtingen? Eten geven, borstelen, kattenbak doen, etc... Ik ken weinig katten die kapot "doen". En deze fraaie zin:"Vervolgens proppen ze dat beest zo vol met eten dat het geen enkel evenwicht nodig heeft met z'n omgeving, waarna het uiteraard uitbundig aan het moorden slaagt." raakt werkelijk kant nog wal... Wat bedoel je in vredesnaam?
Nee joh, een hond die alles buiten onderschijt, zijn longen uit zijn lijf blaft en uren in de wind stinkt en tegen wildvreemden op moet springen. Absoluut geen overlastquote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik vind mensen die katten nemen een beetje... Naja. Ze willen een huisdier, maar ééntje waar ze vooral niet teveel voor moeten doen. Geen verplichtingen. Dus wat halen ze in huis? Een semi-wild dier dat niets liever doet dan dingen dood doen of kapot doen. Vervolgens proppen ze dat beest zo vol met eten dat het geen enkel evenwicht nodig heeft met z'n omgeving, waarna het uiteraard uitbundig aan het moorden slaagt.
Eerste klas klootzak dusquote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef Croupouque het volgende:
Een oom van mij is gepensioneerd beroepsmilitair en schiet vanuit zijn raam met zijn luchtbuks altijd op de katten die zijn tuin onderschijten. Er liggen naar alle waarschijnlijkheid nu een stuk of zes kattenlijkjes in zijn achtertuin begraven.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:41 schreef blackmage het volgende:
mensen die niet snappen dat zei de verantwoordelijke zijn voor de daden van hun katten en daarna met hele achterlijke opmerkingen komen zoals dan moet je maar gaas gaan spannen zijn eigenlijk niet de moeite waard om mee in discussie te gaan.
het slachtoffer MOET niks de verantwoordelijke MOET alles.
Bovendien is een dooie vis of wat drollen niet in verhouding met het moedwillig vermoorden van iemands huisdierquote:Op zondag 8 januari 2006 00:00 schreef SolidasRock het volgende:
Mensen die niet snappen dat verantwoordelijkheid voor HUN bezit ook hun verantwoordelijkheid is
Tuurlijk zijn wij verantwoordelijk voor de daden van onze huisdieren, MAAR moet je nou echt zo naief zijn om een vijvertje in tuin aan te leggen met peperdure vissen en dan verwachten dat geen dieren ze eruitlepelt? Preventie is er niet voor niets.
Hier in den haag zijn er overigens wel reigers. Ook maar ff doodschieten?
Ik zie het al voor me, een mooie prachtige vyver met mooie dure visjes die erin zwemmen en daaromheen de vijver allemaal kadavertjes van dode poezen, reigers, honden, eenden, dinosaurussen en weet ik veel wat nog meer.
Ik ben er niet trots op. Maar geef toe, het is wel grappig.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Eerste klas klootzak dusEn dat jij daar trots op bent zeg
![]()
wel als het koikarpers zijnquote:Op zondag 8 januari 2006 21:22 schreef kamagurka het volgende:
[..]
[..]
Bovendien is een dooie vis of wat drollen niet in verhouding met het moedwillig vermoorden van iemands huisdier
En dat vind jij leuk?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef Croupouque het volgende:
Een oom van mij is gepensioneerd beroepsmilitair en schiet vanuit zijn raam met zijn luchtbuks altijd op de katten die zijn tuin onderschijten. Er liggen naar alle waarschijnlijkheid nu een stuk of zes kattenlijkjes in zijn achtertuin begraven.
dan nog niet. Je kunt een kat niet een-op-een verantwoordelijk stellen voor het doden van een visquote:Op zondag 8 januari 2006 21:25 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wel als het koikarpers zijn(of hoe je het ook schrijft
)
Doe eens normaal! Je kunt een beest toch niet op zijn baas afrekenen? Echt ik walg van sommige mensen hier.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:31 schreef jimjim1983 het volgende:
nah, je hoeft 'm ook niet echt dood te maken. gewoon een beetje onder stroom zetten werkt ook
dus het komt door zijn baas dat ie die vissen opeet?quote:Op zondag 8 januari 2006 21:34 schreef Gronings_Mopje het volgende:
[..]
Doe eens normaal! Je kunt een beest toch niet op zijn baas afrekenen? Echt ik walg van sommige mensen hier.
Het heeft wel iets komisch, ja. Misschien moet je het nog eens lezen en proberen om het voor je te zien.quote:
Ja zo denk ik daarover. Katten kunnen geen vissen uit andermans vijver opeten als ze daar niet kunnen komen. En ik vind ook dat er veels te veel katten overreden worden omdat ze maar overal los mogen lopen. En ik heb ook geen goed woord over voor mensen die die katten pijn en zelfs dood willen maken.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dus het komt door zijn baas dat ie die vissen opeet?
Ik vind het niet komisch maar klote.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:35 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Het heeft wel iets komisch, ja. Misschien moet je het nog eens lezen en proberen om het voor je te zien.
dan zou je je kat dus de hele tijd binnen moeten houden, dat vind ik nog zieliger dan 'm onder stroom zettenquote:Op zondag 8 januari 2006 21:39 schreef Gronings_Mopje het volgende:
[..]
Ja zo denk ik daarover. Katten kunnen geen vissen uit andermans vijver opeten als ze daar niet kunnen komen. En ik vind ook dat er veels te veel katten overreden worden omdat ze maar overal los mogen lopen. En ik heb ook geen goed woord over voor mensen die die katten pijn en zelfs dood willen maken.
Dat is dus het argument van de luie kattebezitter die er geen zin in heeft om er voor te zorgen dat z'n kat het binnen óók naar z'n zin heeft.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:41 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dan zou je je kat dus de hele tijd binnen moeten houden, dat vind ik nog zieliger dan 'm onder stroom zetten![]()
ja.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is dus het argument van de luie kattebezitter die er geen zin in heeft om er voor te zorgen dat z'n kat het binnen óók naar z'n zin heeft.
Buiten zetten is veel gemakkelijker en bespaart eeen hoop werk en geld toch ?![]()
Wat een onzin volgens mij zit je de boel hier gewoon te fucken en ben ik een dankbare user die daar dan op gaat zitten reageren.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:41 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dan zou je je kat dus de hele tijd binnen moeten houden, dat vind ik nog zieliger dan 'm onder stroom zetten![]()
tot voor die post die jij quote zat ik inderdaad een beetje te fucken. maar een kat binnen houden vind ik echt zielig.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:56 schreef Gronings_Mopje het volgende:
[..]
Wat een onzin volgens mij zit je de boel hier gewoon te fucken en ben ik een dankbare user die daar dan op gaat zitten reageren.![]()
Ik niet. Ik heb een kat, Rosina en zij kan gewoon de tuin in wanneer ze dit wil maar ze kan niet de buurt door om gestoorde mensen tegen te komen die haar allemaal ellendige dingen willen aandoen. Dus hoezo zielig? En een kat kan prima binnen leven als er genoeg te spelen valt maar eigenlijk wil een kat het liefste slapen overdag. Je kletst en ik hoop maar dat een hoop mensen hier lopen te fucken dan dat ze iets gemeens met onschuldige dieren doen.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tot voor die post die jij quote zat ik inderdaad een beetje te fucken. maar een kat binnen houden vind ik echt zielig.
dat doen de meeste hier ook en alleen maar omdat mensen zoals jij er zo fel op reagerenquote:Op zondag 8 januari 2006 22:01 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Je kletst en ik hoop maar dat een hoop mensen hier lopen te fucken dan dat ze iets gemeens met onschuldige dieren doen.
Gevangen houdenquote:Op zondag 8 januari 2006 21:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja.
maar 'm binnen houden, gevangen houden, een levend dier, dat vind ik 10x erger dan een luie baas.
Net zoals je ouders jouw gevangen hielden toen ze je kregen en je niet op straat zetten om * vrij * te zijn ?quote:Op zondag 8 januari 2006 22:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kan dat beest van jou gaan en staan waar ie wilt? nee, dan hou je hem gevangen.
ok, dus je bereid je kat voor om 'm straks uit te zetten?quote:Op zondag 8 januari 2006 22:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Net zoals je ouders jouw gevangen hielden toen ze je kregen en je niet op straat zetten om * vrij * te zijn ?Je hebt rare ideeën over gevangenschap.
Als je een kat koopt als kitten is hij eraan gewend binnen te zijn of hij is nog jong genoeg om daar weer aan te wennen.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok, dus je bereid je kat voor om 'm straks uit te zetten?
en tussen ouder worden en een kat kopen zit nogal een verschil.
als je een aap als baby in een kooi stopt dan went ie daar ook aan, denk je niet?quote:Op zondag 8 januari 2006 22:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je een kat koopt als kitten is hij eraan gewend binnen te zijn of hij is nog jong genoeg om daar weer aan te wennen.
Ik gebruikte een onzinnige vergelijking omdat jij IMO een onzinnig excuus aanvoert om je huisdieren aan andere mensen op te dringen.
mooi gezegdquote:De vrijheid van jouw kat is de onvrijheid van de buren die hem ongewenst in de tuin en wellicht óók in huis op bezoek krijgen.
Prima als jij vind dat jouw kat recht heeft op vrijheid, maar hij heeft er geen recht op om de vrijheid van anderen te beknotten.
Mijn katten vinden het ook prima binnen, vooral nu, de koukleunenquote:Op zondag 8 januari 2006 21:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tot voor die post die jij quote zat ik inderdaad een beetje te fucken. maar een kat binnen houden vind ik echt zielig.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef Croupouque het volgende:
Onzin, jij doet niet aan fucken. Zo ben je nietquote:Op zondag 8 januari 2006 21:58 schreef jimjim1983 het volgende:
tot voor die post die jij quote zat ik inderdaad een beetje te fucken.
quote:Op maandag 9 januari 2006 01:51 schreef SolidasRock het volgende:
Heb je op tweakers.net al een topic geopend voor hulp om een pc samen te stellen?![]()
Nou ben je cht onzin aan 't bazelen want er is geen sprake van een kat in een kooi maar gewoon vrij rondlopend door een woonhuis. Probeer 't eens met wat betere argumenten ipv te proberen de zaak in 't absurde te trekken omdat je op een gewone manier geen gelijk kunt krijgen.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
als je een aap als baby in een kooi stopt dan went ie daar ook aan, denk je niet?
quote:Op maandag 9 januari 2006 12:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou ben je cht onzin aan 't bazelen want er is geen sprake van een kat in een kooi maar gewoon vrij rondlopend door een woonhuis. Probeer 't eens met wat betere argumenten ipv te proberen de zaak in 't absurde te trekken omdat je op een gewone manier geen gelijk kunt krijgen.
hetgeen nogal logisch is want je hébt geen gelijk !!!![]()
Buiten zijn er ook * grenzen * overal zijn grenzen. Muren waar je niet overheen kan, soortgenoten die hun territorium bewaken, sloten die je niet overkunt steken enz. Het gaat om de leefruimte die je wel hebt en of die voldoende is.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:06 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de vergelijking met een kooi slaat natuurlijk op het feit dat die kat van jou ook opgesloten zit in een ruimte en er niet uit mag. dan kan je wel zeggen dat ik ongelijk heb, maar dat is gewoon een feit.
bovendien zitten de apen in artis ook in een hele grote kooi![]()
tuurlijk, ik ben kortzichtigquote:Op maandag 9 januari 2006 12:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Buiten zijn er ook * grenzen * overal zijn grenzen. Muren waar je niet overheen kan, soortgenoten die hun territorium bewaken, sloten die je niet overkunt steken enz. Het gaat om de leefruimte die je wel hebt en of die voldoende is.
Maar dat schijn jij niet te kunnen begrijpen. Je staart je blind op het woord * opsluiten * Als je zo kortzichtig denkt zit je zélf opgesloten in je eigen kortzichtige denkpatroonn.![]()
daar waren we geblevenquote:Op maandag 9 januari 2006 12:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tuurlijk, ik ben kortzichtigen kom niet met domme argumenten aan als 'buiten zijn ook muren', jij kan gaan en staan waar je wilt, je katten niet. en dat die leefruimte voldoende is dat bepaal jij maar ff voor je katten.
psies je bent erg kortzichtig.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tuurlijk, ik ben kortzichtigen kom niet met domme argumenten aan als 'buiten zijn ook muren', jij kan gaan en staan waar je wilt, je katten niet. en dat die leefruimte voldoende is dat bepaal jij maar ff voor je katten.
quote:Op maandag 9 januari 2006 12:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
psies je bent erg kortzichtig.![]()
Niemand kan * gaan en staan * waar hij wil, ik niet,mijn katten niet en jij óók niet. Overal op de wereld zijn grenzen en omdat je niet zomaar van de Aarde kunt * afstappen * zit je dus ook op deze planeet opgesloten.
Je moet proberen eens wat flexibeler te denken.![]()
Ik heb 't over grenzen en jij blijft maar panisch doorgaan over dat je een kat niet binnen de deur mag houden, want dat is volgens jou hetzelfde als opsluiten in een klein kooitje !quote:Op maandag 9 januari 2006 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]dit is echt de meest belachelijke argumentatie die ik ooit heb gehoord
omdat we ook niet van de aarde af kunnen vind jij het gerechtvaardigd dat je je katten niet je huis uit laat
hoe kom je erbij dat ik een kat binnen houden hetzelfde vind als een kat opsluiten in een klein kooitje? Ik maak alleen een vergelijking met apen in de dierentuin, die ook opgesloten zitten (in een grote ruimte, met genoeg te spelen) en katten die opgesloten zitten in een huis.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb 't over grenzen en jij blijft maar panisch doorgaan over dat je een kat niet binnen de deur mag houden, want dat is volgens jou hetzelfde als opsluiten in een klein kooitje !![]()
Je snapt er écht niks van héHet is een beetje te moeilijk voor je allemaal, ik zal je er verder niet meer mee lastig vallen.
![]()
Laten we het dan maar op een gróte kooi houdenquote:Op maandag 9 januari 2006 13:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat ik een kat binnen houden hetzelfde vind als een kat opsluiten in een klein kooitje? Ik maak alleen een vergelijking met apen in de dierentuin, die ook opgesloten zitten (in een grote ruimte, met genoeg te spelen) en katten die opgesloten zitten in een huis.
en ga niet lopen zeggen dat je mij niet meer lastig zult vallen omdat IK er niets van snap als JIJ geen argumenten meer kunt bedenken.
?quote:Op maandag 9 januari 2006 13:32 schreef Frida28 het volgende:
er was je verzocht te kappen...
ok dan proberen we het opnieuwquote:Op maandag 9 januari 2006 13:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Laten we het dan maar op een gróte kooi houden![]()
Ik vind de manier waarop jij met mijn argumenten omgaat niet echt aanmoedigen tot verdere discussie.
ze is lekker aan het klikken, en buzzer is ook helemaal om: lekker ontopic berichten weghalenquote:Op maandag 9 januari 2006 13:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok dan proberen we het opnieuw
ik vind de manier waarop jij je katten in je huis opgesloten houdt (ze mogen er immers niet uit) net zo erg en dieronterend als beesten in een dierentuin houden.
Als je hem dan toch verplaatst schoon hem dan helemaal en haal die onnodige foto's van dooie katten en honden onder schot eruit. Of laat hem in Klaagbaak waar ze zich aan dat soort dingen niet storenquote:Op maandag 9 januari 2006 13:05 schreef Dagonet het volgende:
Schopje KLB - F&F
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:33 schreef nebelung het volgende:
[..]
Als je hem dan toch verplaatst schoon hem dan helemaal en haal die onnodige foto's van dooie katten en honden onder schot eruit. Of laat hem in Klaagbaak waar ze zich aan dat soort dingen niet storen![]()
hangjongeren aangeven mag altijdquote:Op maandag 9 januari 2006 13:56 schreef Frida28 het volgende:
[..]
ze is lekker aan het klikken, en buzzer is ook helemaal om: lekker ontopic berichten weghalen
Owja... jij had een stafford he... zo'n beest dat niet als een kat "dingen dood doet" en wat niet "uitbundig aan het moorden slaagt". Ja, jouw hond houd je aan een lijn "omdat ie anders ook schade aanricht" ...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
lekker belangrijk; enig idee hoeveel kinderen er lijden door Toxocaris infecties en verwante parasitaire ellende, voortgebracht door katten; miskramen kunnen ook door die kutbeesten worden veroorzaakt.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:38 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Owja... jij had een stafford he... zo'n beest dat niet als een kat "dingen dood doet" en wat niet "uitbundig aan het moorden slaagt". Ja, jouw hond houd je aan een lijn "omdat ie anders ook schade aanricht" ...
Dan is dit bericht je vast niet ontgaan: Hond sleurt peuter uit buggy
Kijk daar kan ik nou wat meequote:Op maandag 9 januari 2006 13:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok dan proberen we het opnieuw
ik vind de manier waarop jij je katten in je huis opgesloten houdt (ze mogen er immers niet uit) net zo erg en dieronterend als beesten in een dierentuin houden.
Regels zijn regelsquote:Op maandag 9 januari 2006 13:56 schreef Frida28 het volgende:
[..]
ze is lekker aan het klikken, en buzzer is ook helemaal om: lekker ontopic berichten weghalen
mja, ik vind het dus ook zielig als een kat opgesloten zit, want dat was ooit een wild dier. maar goed, veel plezier met je kattenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik nou wat mee
Huisdieren hebben en wilde dieren in een dierentuin opsluiten zijn IMO 2 héél verschillende zaken.
Huisdieren houden van het gezelschap van mensen en vinden het fijn om aandacht en verzorging te krijgen.
Dieren die gewoon in het wild horen opsluiten dat vind ik zelf óók een slechte zaak.
In dierentuinen en het circus zul je mij dan ook niet gauw aantreffen. Zo'n leeuw of tijger in 't circus vind ik nogal walgelijk. Als ik het voor het zeggen had zou ik dat verbieden.
En b.v. een ijsbeer die rondjes loopt in zijn hok in de dierentuin en dan al die mensen die lopen te gillen en koekjes gooienZe ontnemen het dier niet alleen zijn vrijheid maar óók nog 'ns zijn waardigheid.
![]()
Maar katten die de huisdieren zijn van iemand anders die hebben in mijn tuin niks te zoeken. Dat moest óók verboden worden. Voor een écht wilde kat maak ik dan wel een uitzondering.![]()
Verboden worden? Wat voor schade richt een kat in je tuin dan aan? Als het goed is zou je er weinig van moeten merken dat een kat in je tuin is geweest....quote:Op maandag 9 januari 2006 15:05 schreef deedeetee het volgende:
Maar katten die de huisdieren zijn van iemand anders die hebben in mijn tuin niks te zoeken. Dat moest óók verboden worden. Voor een écht wilde kat maak ik dan wel een uitzondering.![]()
idd.. en zoals ik dus al zei: een dier hoort in de vrije natuur OF op mn bordquote:Op maandag 9 januari 2006 15:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mja, ik vind het dus ook zielig als een kat opgesloten zit, want dat was ooit een wild dier. maar goed, veel plezier met je katten
Ik heb 2 siamezen en die zouden een rolberoerte krijgen als ik ze op straat zou zetten. +quote:Op maandag 9 januari 2006 15:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mja, ik vind het dus ook zielig als een kat opgesloten zit, want dat was ooit een wild dier. maar goed, veel plezier met je katten
Duivenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb 2 siamezen en die zouden een rolberoerte krijgen als ik ze op straat zou zetten. +
De buurman houdt duiven en vermoord alle katten die hij in zijn tuin te pakken kan krijgen.
In het blok tegenover mij heeft een sukkel een jong katje in huis gehaald en dat wordt voorzien van riempje met belletje gezellig buiten gelaten. Als ik hem zie jaag ik hem weg want ik moet er niet aan denken dat die vent naast mij dat arme diertje te grazen neemt.![]()
Ik ben en blijf dus een voorstander van * binnenkatten *![]()
Wacht even: vergelijk je dit wangedrag van die hond/baas (want die de stafford onwettelijk los laat lopen) nou met de "parasitaire ellende, voortgebracht door katten"quote:Op maandag 9 januari 2006 14:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
lekker belangrijk; enig idee hoeveel kinderen er lijden door Toxocaris infecties en verwante parasitaire ellende, voortgebracht door katten; miskramen kunnen ook door die kutbeesten worden veroorzaakt.
ja en zeker wel terecht; sterker nog, de ellende is veel groter als je kijkt naar de incidentie en de gevolgen.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:39 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wacht even: vergelijk je dit wangedrag van die hond/baas (want die de stafford onwettelijk los laat lopen) nou met de "parasitaire ellende, voortgebracht door katten"![]()
klopt, heb je goed gegoogled, maar hoeveel honden ken jij die over muren en schuttingen heen springen in de zandbakken van de buurtkinderen? en hoeveel honden schijten liever in een zandbak dan in een boom of grasveldje vlakbij?quote:(Ps Toxocaris infecties en andere parasitaire ellende worden óók door honden voorgebracht)
Toch vind ik (maar ja dan blijven we toch van mening verschillen) dat je het gedrag van honden niet allemaal maar goed kan keuren. (om op een krampachtige manier katten af te keuren) maar goed... Ik ken idd weinig honden die over een schutting heen springen. Daar tegen ken ik stapels honden die overal op de stoep schijten, tegen een auto pissen. Dus ik vrees dat katten en honden in dat opzicht gelijk opgaan. Katten hebben bepaalde vast vervelende eigenschappen die ik net zo hard weer kan wegstrepen tegen vervelende eigenschappen van honden.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja en zeker wel terecht; sterker nog, de ellende is veel groter als je kijkt naar de incidentie en de gevolgen.
[..]
klopt, heb je goed gegoogled, maar hoeveel honden ken jij die over muren en schuttingen heen springen in de zandbakken van de buurtkinderen? en hoeveel honden schijten liever in een zandbak dan in een boom of grasveldje vlakbij?
q.e.d.
Ik had nét een leuk boompje in mijn voortuin gezet áchter een laag hekje en dichter bij mijn huis dan de stoep, toen ik een gele * plasplek * in het gras ondekte vlak naast mijn nieuwe boompje.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja en zeker wel terecht; sterker nog, de ellende is veel groter als je kijkt naar de incidentie en de gevolgen.
[..]
klopt, heb je goed gegoogled, maar hoeveel honden ken jij die over muren en schuttingen heen springen in de zandbakken van de buurtkinderen? en hoeveel honden schijten liever in een zandbak dan in een boom of grasveldje vlakbij?
q.e.d.
Ik weet echt niet of ik je moet geloven of dat je grappig zit te doen, hoezo raapt een vrouw met een buggy stront op met zakkie en flikkert het dan in de tuin van een overleden meneer? Ik kan het me al niet voorstellen terwijl ik in een best aso buurt woon.quote:Op maandag 9 januari 2006 16:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had nét een leuk boompje in mijn voortuin gezet áchter een laag hekje en dichter bij mijn huis dan de stoep, toen ik een gele * plasplek * in het gras ondekte vlak naast mijn nieuwe boompje.
Ik moet voor mijn werk nogal wat rondwandelen in verschillende wijken en zie regelmatig hondepoep liggen in tuinen van mensen die zelf helemaal geen hond hebben. Sommige mensen zijn ontzettende viespeuken die zich nergens iets van aantrekken.![]()
Nog een voorbeeld :
Mijn buurman is in de zomer verongelukt en zijn huis staat nog steeds leeg. De zoon v.d de buurman komt regelmatig kijken. Vind hij in de tuin achter een hoge haag allemaal zakjes met poep. Wij opletten hoe dat zo komt.
Die worden daar gegooid door een jonge vrouw die met een buggy en een hond elke dag door onze straat wandelt. Die hond poept vaak op de zelfde plek. Zij staat dan al klaar met een plastic zakje, raapt de poep op knoopt het zakje dicht en gooit het met een forse slinger weg. Het beland meestal in de tuin van mijn overleden buurman dus...... Maar als je daar toevallig in de buurt bent loopt je zonder meer een risico![]()
Die zoon helemaal over z'n toeren dacht dat 't persoonlijk bedoeld was, dat het door iemand gedaan werd die wat tegen zijn overleden pa had ofsow![]()
Ik woon helemaal niet in een aso buurt in tegendeel en 't is écht waarquote:Op maandag 9 januari 2006 16:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik weet echt niet of ik je moet geloven of dat je grappig zit te doen, hoezo raapt een vrouw met een buggy stront op met zakkie en flikkert het dan in de tuin van een overleden meneer? Ik kan het me al niet voorstellen terwijl ik in een best aso buurt woon.
quote:Dan nog iets, een tuin volschijten door een hond terwijl de eigenaar van die tuin helemal geen hond heeft.Ik ken wel tuinen waar helemaal wordt volgescheten door hun hond omdat ze te lui zijn om ze uit te laten...
Omdat 't jou niet uitkomt om 't te geloven maar ik het is toch echt waar. Sommige mensen zijn ongelovelijk asociaal en vinden dat hun hond alles mag bevuilen als hij daar zijn in heeft. Het zijn dan net kattenbezittersquote:Het klinkt allemaal nogal ongeloofwaardig, sorrie...![]()
Helaas, door die "geestverwanten" van jou wordt de wereld iedere dag een stuk ellendiger inderdaadquote:Op maandag 9 januari 2006 14:38 schreef dr.dunno het volgende:
ik ben blij dat de emoties in dit tipoc klaarblijkelijk nog zo hoog op kunnen lopen.
het verheugt me altijd te zien, dat de wereld gelukkig niet helemaal vol is met katten-adorerende individuen en er nog genoeg geestverwanten over zijn
Ik denk niet dat dit een probleem is van blondheid maar meer van aso wijf, misschien wilt ze wat bewijzen of zo. Ruzie over stront of weet ik veel wat....quote:Op maandag 9 januari 2006 17:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik woon helemaal niet in een aso buurt in tegendeel en 't is écht waarMens komt uit een straat hierachter en daar wont wat minder volk maar dan nog... Dat is geen excuus, dat mens is gewoon gék ! Ze is wél blond mss dat 't dáár aan ligt ?
[..]
Dat dat kan weet ik heus wel, maar kom op. Dit is wel een beetje te extreem....quote:ALs jij je hond los laat lopen of hem aan de lijn gewoon iemands tuin in laat lopen kan die hond daar best gaan poepen hoor.
Het heeft niks te maken met uitkomen, ennuh kattenbezitters vinden helemaal niet dat hun katten alles mag bevuilen als ie daar zin in heeft. Katten begraven hun stront, dat is al een vorm van hygiene itt tot honden.quote:Omdat 't jou niet uitkomt om 't te geloven maar ik het is toch echt waar. Sommige mensen zijn ongelovelijk asociaal en vinden dat hun hond alles mag bevuilen als hij daar zijn in heeft. Het zijn dan net kattenbezitters![]()
Het was de hond van je asoburen, katten plassen nie tegen boom of sowquote:Op maandag 9 januari 2006 16:20 schreef deedeetee het volgende:
Ik had nét een leuk boompje in mijn voortuin gezet áchter een laag hekje en dichter bij mijn huis dan de stoep, toen ik een gele * plasplek * in het gras ondekte vlak naast mijn nieuwe boompje.
Sorry, maar ik bespeur bij de meeste hondenbezitters eerder aso-trekjes dan bij kattenbezitters... Meestal komen hondenbezitters dan ook uit lagere sociale klasse en lopen te pronken met hun kwijlende bijtbeest alsof de rest van de mensheid het ook prachtig moet vinden. Meestal ook types die in autos rijden met aso-soundsysteem en volume op 100quote:Op maandag 9 januari 2006 17:03 schreef deedeetee het volgende:
Omdat 't jou niet uitkomt om 't te geloven maar ik het is toch echt waar. Sommige mensen zijn ongelovelijk asociaal en vinden dat hun hond alles mag bevuilen als hij daar zijn in heeft. Het zijn dan net kattenbezitters![]()
Ik reageerde op een post van dr.dunno die net deed alsof honden niet ergens in een tuin wat kunnen doen.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:21 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het was de hond van je asoburen, katten plassen nie tegen boom of sow![]()
En ik heb dus vaak zat ervaren dat honden als kunnen rustig de tuinen van andere mensen bevuilen.quote:klopt, heb je goed gegoogled, maar hoeveel honden ken jij die over muren en schuttingen heen springen in de zandbakken van de buurtkinderen? en hoeveel honden schijten liever in een zandbak dan in een boom of grasveldje vlakbij?
katten mogen best buiten komen, als ze maar aangelijnd zijn, net als dat voor honden moet.quote:Op maandag 9 januari 2006 16:12 schreef jack4ya het volgende:
A: katten moeten binnenblijven, anders veroorzaken ze overlast voor anderen.
B: katten moeten naar buiten kunnen want binnen houden is diermishandeling.
Wat is het nou? En dan graag serieus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |