Het keyboard stopt er dan mee???quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:36 schreef DooZjUh het volgende:
Dan schrijf je je msn adres erbij.
Inhoudelijk ingaan op dingen gaat op dit moment moeilijker dan normaal.
en zal ik jou eens wat vertellen, m.b.t. het laatste heeft hij wettelijk ook het recht en de reële mogelijkheidquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:18 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb dit soort topicjes al meegemaakt, de vorige keer ging het nog om iemand die peperdure vissen in zijn tuin had zwemmen in combinatie met katten van diverse buren die ff langs kwamen. Hij vond dat ie recht had om katten/poezen te lynchen, of de eigenaren ervan aansprakenlijk te stellen voor het overlijden van die peperdure visjes...
kut kat eet onze vissen op
Over alles kan je een rechtzaak openen, ik betwijfel alleen maar of je ook zal winnen. (oa. verwijtbaarheid).quote:Op woensdag 4 januari 2006 04:06 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en zal ik jou eens wat vertellen, m.b.t. het laatste heeft hij wettelijk ook het recht en de reële mogelijkheid
(en het eerste volgt uit het normale verkeer van goederen en niet-schaden van anderman's eigendom c.q. geen overlast veroorzaken, althans in mijn tuin wel).
verwijtbaarheid is het probleem niet; de jurisprudentie is daar helder over.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:50 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Over alles kan je een rechtzaak openen, ik betwijfel alleen maar of je ook zal winnen. (oa. verwijtbaarheid).
Mij lijkt het logisch dat je geen peperdure visjes open en bloot laat liggen. Ja hoor, ligt in jouw tuin maar zelfs vogels kunnen erbij. Ook neerschieten dan maar? Mij lijkt het gewoon niet logisch als een rechter je gelijk geeft.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
verwijtbaarheid is het probleem niet; de jurisprudentie is daar helder over.
probleem is eerder het vinden van de eigenaar van dat kutbeest in kwestie, daarom zal ik die moeite ook niet nemen (tenzij ik heel zeker weet van wie het beest is).
quote:The World's Worst Cat-Hater
Chicago banker Rockwell Sayre must have been the worlds worst cat-hater. He lived in the early 1920's, and started a campaign to rid the entire world of cats by the year 1925. He offered financial rewards to cat killers.
He said that cats were "filthy and useless" and claimed to have inspired the killing of seven million cats during the first three months of his campaign. In 1925 he extended his campaign for a further ten years, as there were many cats still left. But soon after he himself died.
je hoeft niet *alles* te doen, alleen het redelijke. een vis van het formaat kleine goudkarper hoef je niet te beschermen tegen vogels en zoals ik al zei, in de jurisprudentie is al vastgelegd dat de eigenaar van een loslopende kat 1:1 verplicht is de opgelopen schade te vergoeden, hij had de kat immers binnen kunnen houden. bovendien valt een vogel niet aan te klagen en zijn er weinig mensen die tamme reigers onderhouden, dus dat is niet eens een relevante vraagquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Mij lijkt het logisch dat je geen peperdure visjes open en bloot laat liggen. Ja hoor, ligt in jouw tuin maar zelfs vogels kunnen erbij. Ook neerschieten dan maar? Mij lijkt het gewoon niet logisch als een rechter je gelijk geeft.
Als ik rechter was zou ik vragen: heeft u alles aan gedaan om de vissen te beschermen? (denk aan net eroverheen, schrikdraad eromheen, met de katteneigenaar praten en weet ik veel wat er zoal nog meer voor preventieve manieren zijn) beantwoord je al deze vragen met ja, dan pas zou ik er serieus over na denken of de schade verhaalt moet worden op de katteneigenaar.
Maar goed, aan de ene kant begrijp ik de eigenaren van die visjes wel, aan de andere kant vind ik hun naief om te denken dat we dan maar alle katten binnen gaan houden en dat die visjes daarbuiten zonder preventie wel veilig zullen zijn.
Ff een vraag: ben je een advocaat of zoiets?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:02 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je hoeft niet *alles* te doen, alleen het redelijke. een vis van het formaat kleine goudkarper hoef je niet te beschermen tegen vogels en zoals ik al zei, in de jurisprudentie is al vastgelegd dat de eigenaar van een loslopende kat 1:1 verplicht is de opgelopen schade te vergoeden, hij had de kat immers binnen kunnen houden. bovendien valt een vogel niet aan te klagen en zijn er weinig mensen die tamme reigers onderhouden, dus dat is niet eens een relevante vraag
wat je zelf aanroert valt in dezelfde catagorie als slachtoffers van verkrachting verwijten dat ze geen kort rokje aan hadden moeten doen.
Stoer! Wauw, te gek! Zwijmel!quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:34 schreef jimjim1983 het volgende:
kutkatten, eerst zat er eentje onder m'n raam te miauwen. snel iets op z'n kop gegooid
Goede vergelijking man! Katten zijn eigenlijk verkrachtersquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:02 schreef dr.dunno het volgende:
wat je zelf aanroert valt in dezelfde catagorie als slachtoffers van verkrachting verwijten dat ze geen kort rokje aan hadden moeten doen.
en daarna heb ik je huis in de fik gestokenquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:46 schreef SolidasRock het volgende:
kutmensen, eerst zat er ene jimjim1983 onder m'n raam te praten. snel iets op z'n kop gegooid.
Nee man, ik wil net zo stoer zijn als jij!quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en daarna heb ik je huis in de fik gestoken![]()
maar probeer je nou te laten zien hoe 'belachelijk' mijn uitspraak is? als er mensen onder jouw raam in jouw tuin staan te praten dan jaag je ze toch ook weg?
ik heb ook een keer een kat onder de wagen gehadquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:03 schreef jimjim1983 het volgende:
heb deze zomer trouwens een kat overgereden in Thailanddat was wel zielig.
is idd verschrikkelijk, om al die prut van je auto te moeten schrapen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:13 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
ik heb ook een keer een kat onder de wagen gehadMors dood was die
![]()
Helaas had hij geen halsbandje, dus kon ik het baasje ook niet informeren, dus heb ik hem maar in de berm gelegd.
Dit was overigens in Amersfoort in '03, dus als .... sorry![]()
Ik heb die van mij toen gewoon voorop m'n scooter gebondenquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:09 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
is idd verschrikkelijk, om al die prut van je auto te moeten schrapen.
gelukkig wist ik een goede wasstraat toen het bij mij gebeurde.
inderdaad, een auto voorop je scooter binden dwingt respect afquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Ik heb die van mij toen gewoon voorop m'n scooter gebondendwingt respect af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |