quote:Op maandag 9 januari 2006 01:51 schreef SolidasRock het volgende:
Heb je op tweakers.net al een topic geopend voor hulp om een pc samen te stellen?![]()
Nou ben je cht onzin aan 't bazelen want er is geen sprake van een kat in een kooi maar gewoon vrij rondlopend door een woonhuis. Probeer 't eens met wat betere argumenten ipv te proberen de zaak in 't absurde te trekken omdat je op een gewone manier geen gelijk kunt krijgen.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
als je een aap als baby in een kooi stopt dan went ie daar ook aan, denk je niet?
quote:Op maandag 9 januari 2006 12:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou ben je cht onzin aan 't bazelen want er is geen sprake van een kat in een kooi maar gewoon vrij rondlopend door een woonhuis. Probeer 't eens met wat betere argumenten ipv te proberen de zaak in 't absurde te trekken omdat je op een gewone manier geen gelijk kunt krijgen.
hetgeen nogal logisch is want je hébt geen gelijk !!!![]()
Buiten zijn er ook * grenzen * overal zijn grenzen. Muren waar je niet overheen kan, soortgenoten die hun territorium bewaken, sloten die je niet overkunt steken enz. Het gaat om de leefruimte die je wel hebt en of die voldoende is.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:06 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de vergelijking met een kooi slaat natuurlijk op het feit dat die kat van jou ook opgesloten zit in een ruimte en er niet uit mag. dan kan je wel zeggen dat ik ongelijk heb, maar dat is gewoon een feit.
bovendien zitten de apen in artis ook in een hele grote kooi![]()
tuurlijk, ik ben kortzichtigquote:Op maandag 9 januari 2006 12:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Buiten zijn er ook * grenzen * overal zijn grenzen. Muren waar je niet overheen kan, soortgenoten die hun territorium bewaken, sloten die je niet overkunt steken enz. Het gaat om de leefruimte die je wel hebt en of die voldoende is.
Maar dat schijn jij niet te kunnen begrijpen. Je staart je blind op het woord * opsluiten * Als je zo kortzichtig denkt zit je zélf opgesloten in je eigen kortzichtige denkpatroonn.![]()
daar waren we geblevenquote:Op maandag 9 januari 2006 12:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tuurlijk, ik ben kortzichtigen kom niet met domme argumenten aan als 'buiten zijn ook muren', jij kan gaan en staan waar je wilt, je katten niet. en dat die leefruimte voldoende is dat bepaal jij maar ff voor je katten.
psies je bent erg kortzichtig.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tuurlijk, ik ben kortzichtigen kom niet met domme argumenten aan als 'buiten zijn ook muren', jij kan gaan en staan waar je wilt, je katten niet. en dat die leefruimte voldoende is dat bepaal jij maar ff voor je katten.
quote:Op maandag 9 januari 2006 12:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
psies je bent erg kortzichtig.![]()
Niemand kan * gaan en staan * waar hij wil, ik niet,mijn katten niet en jij óók niet. Overal op de wereld zijn grenzen en omdat je niet zomaar van de Aarde kunt * afstappen * zit je dus ook op deze planeet opgesloten.
Je moet proberen eens wat flexibeler te denken.![]()
Ik heb 't over grenzen en jij blijft maar panisch doorgaan over dat je een kat niet binnen de deur mag houden, want dat is volgens jou hetzelfde als opsluiten in een klein kooitje !quote:Op maandag 9 januari 2006 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]dit is echt de meest belachelijke argumentatie die ik ooit heb gehoord
omdat we ook niet van de aarde af kunnen vind jij het gerechtvaardigd dat je je katten niet je huis uit laat
hoe kom je erbij dat ik een kat binnen houden hetzelfde vind als een kat opsluiten in een klein kooitje? Ik maak alleen een vergelijking met apen in de dierentuin, die ook opgesloten zitten (in een grote ruimte, met genoeg te spelen) en katten die opgesloten zitten in een huis.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb 't over grenzen en jij blijft maar panisch doorgaan over dat je een kat niet binnen de deur mag houden, want dat is volgens jou hetzelfde als opsluiten in een klein kooitje !![]()
Je snapt er écht niks van héHet is een beetje te moeilijk voor je allemaal, ik zal je er verder niet meer mee lastig vallen.
![]()
Laten we het dan maar op een gróte kooi houdenquote:Op maandag 9 januari 2006 13:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat ik een kat binnen houden hetzelfde vind als een kat opsluiten in een klein kooitje? Ik maak alleen een vergelijking met apen in de dierentuin, die ook opgesloten zitten (in een grote ruimte, met genoeg te spelen) en katten die opgesloten zitten in een huis.
en ga niet lopen zeggen dat je mij niet meer lastig zult vallen omdat IK er niets van snap als JIJ geen argumenten meer kunt bedenken.
?quote:Op maandag 9 januari 2006 13:32 schreef Frida28 het volgende:
er was je verzocht te kappen...
ok dan proberen we het opnieuwquote:Op maandag 9 januari 2006 13:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Laten we het dan maar op een gróte kooi houden![]()
Ik vind de manier waarop jij met mijn argumenten omgaat niet echt aanmoedigen tot verdere discussie.
ze is lekker aan het klikken, en buzzer is ook helemaal om: lekker ontopic berichten weghalenquote:Op maandag 9 januari 2006 13:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok dan proberen we het opnieuw
ik vind de manier waarop jij je katten in je huis opgesloten houdt (ze mogen er immers niet uit) net zo erg en dieronterend als beesten in een dierentuin houden.
Als je hem dan toch verplaatst schoon hem dan helemaal en haal die onnodige foto's van dooie katten en honden onder schot eruit. Of laat hem in Klaagbaak waar ze zich aan dat soort dingen niet storenquote:Op maandag 9 januari 2006 13:05 schreef Dagonet het volgende:
Schopje KLB - F&F
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:33 schreef nebelung het volgende:
[..]
Als je hem dan toch verplaatst schoon hem dan helemaal en haal die onnodige foto's van dooie katten en honden onder schot eruit. Of laat hem in Klaagbaak waar ze zich aan dat soort dingen niet storen![]()
hangjongeren aangeven mag altijdquote:Op maandag 9 januari 2006 13:56 schreef Frida28 het volgende:
[..]
ze is lekker aan het klikken, en buzzer is ook helemaal om: lekker ontopic berichten weghalen
Owja... jij had een stafford he... zo'n beest dat niet als een kat "dingen dood doet" en wat niet "uitbundig aan het moorden slaagt". Ja, jouw hond houd je aan een lijn "omdat ie anders ook schade aanricht" ...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb een hond, geen katten.
Ik vind mensen die katten nemen een beetje... Naja. Ze willen een huisdier, maar ééntje waar ze vooral niet teveel voor moeten doen. Geen verplichtingen. Dus wat halen ze in huis? Een semi-wild dier dat niets liever doet dan dingen dood doen of kapot doen. Vervolgens proppen ze dat beest zo vol met eten dat het geen enkel evenwicht nodig heeft met z'n omgeving, waarna het uiteraard uitbundig aan het moorden slaagt.
Neem 's een fatsoenlijk huisdier
lekker belangrijk; enig idee hoeveel kinderen er lijden door Toxocaris infecties en verwante parasitaire ellende, voortgebracht door katten; miskramen kunnen ook door die kutbeesten worden veroorzaakt.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:38 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Owja... jij had een stafford he... zo'n beest dat niet als een kat "dingen dood doet" en wat niet "uitbundig aan het moorden slaagt". Ja, jouw hond houd je aan een lijn "omdat ie anders ook schade aanricht" ...
Dan is dit bericht je vast niet ontgaan: Hond sleurt peuter uit buggy
Kijk daar kan ik nou wat meequote:Op maandag 9 januari 2006 13:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok dan proberen we het opnieuw
ik vind de manier waarop jij je katten in je huis opgesloten houdt (ze mogen er immers niet uit) net zo erg en dieronterend als beesten in een dierentuin houden.
Regels zijn regelsquote:Op maandag 9 januari 2006 13:56 schreef Frida28 het volgende:
[..]
ze is lekker aan het klikken, en buzzer is ook helemaal om: lekker ontopic berichten weghalen
mja, ik vind het dus ook zielig als een kat opgesloten zit, want dat was ooit een wild dier. maar goed, veel plezier met je kattenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kijk daar kan ik nou wat mee
Huisdieren hebben en wilde dieren in een dierentuin opsluiten zijn IMO 2 héél verschillende zaken.
Huisdieren houden van het gezelschap van mensen en vinden het fijn om aandacht en verzorging te krijgen.
Dieren die gewoon in het wild horen opsluiten dat vind ik zelf óók een slechte zaak.
In dierentuinen en het circus zul je mij dan ook niet gauw aantreffen. Zo'n leeuw of tijger in 't circus vind ik nogal walgelijk. Als ik het voor het zeggen had zou ik dat verbieden.
En b.v. een ijsbeer die rondjes loopt in zijn hok in de dierentuin en dan al die mensen die lopen te gillen en koekjes gooienZe ontnemen het dier niet alleen zijn vrijheid maar óók nog 'ns zijn waardigheid.
![]()
Maar katten die de huisdieren zijn van iemand anders die hebben in mijn tuin niks te zoeken. Dat moest óók verboden worden. Voor een écht wilde kat maak ik dan wel een uitzondering.![]()
Verboden worden? Wat voor schade richt een kat in je tuin dan aan? Als het goed is zou je er weinig van moeten merken dat een kat in je tuin is geweest....quote:Op maandag 9 januari 2006 15:05 schreef deedeetee het volgende:
Maar katten die de huisdieren zijn van iemand anders die hebben in mijn tuin niks te zoeken. Dat moest óók verboden worden. Voor een écht wilde kat maak ik dan wel een uitzondering.![]()
idd.. en zoals ik dus al zei: een dier hoort in de vrije natuur OF op mn bordquote:Op maandag 9 januari 2006 15:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mja, ik vind het dus ook zielig als een kat opgesloten zit, want dat was ooit een wild dier. maar goed, veel plezier met je katten
Ik heb 2 siamezen en die zouden een rolberoerte krijgen als ik ze op straat zou zetten. +quote:Op maandag 9 januari 2006 15:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mja, ik vind het dus ook zielig als een kat opgesloten zit, want dat was ooit een wild dier. maar goed, veel plezier met je katten
Duivenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb 2 siamezen en die zouden een rolberoerte krijgen als ik ze op straat zou zetten. +
De buurman houdt duiven en vermoord alle katten die hij in zijn tuin te pakken kan krijgen.
In het blok tegenover mij heeft een sukkel een jong katje in huis gehaald en dat wordt voorzien van riempje met belletje gezellig buiten gelaten. Als ik hem zie jaag ik hem weg want ik moet er niet aan denken dat die vent naast mij dat arme diertje te grazen neemt.![]()
Ik ben en blijf dus een voorstander van * binnenkatten *![]()
Wacht even: vergelijk je dit wangedrag van die hond/baas (want die de stafford onwettelijk los laat lopen) nou met de "parasitaire ellende, voortgebracht door katten"quote:Op maandag 9 januari 2006 14:43 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
lekker belangrijk; enig idee hoeveel kinderen er lijden door Toxocaris infecties en verwante parasitaire ellende, voortgebracht door katten; miskramen kunnen ook door die kutbeesten worden veroorzaakt.
ja en zeker wel terecht; sterker nog, de ellende is veel groter als je kijkt naar de incidentie en de gevolgen.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:39 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Wacht even: vergelijk je dit wangedrag van die hond/baas (want die de stafford onwettelijk los laat lopen) nou met de "parasitaire ellende, voortgebracht door katten"![]()
klopt, heb je goed gegoogled, maar hoeveel honden ken jij die over muren en schuttingen heen springen in de zandbakken van de buurtkinderen? en hoeveel honden schijten liever in een zandbak dan in een boom of grasveldje vlakbij?quote:(Ps Toxocaris infecties en andere parasitaire ellende worden óók door honden voorgebracht)
Toch vind ik (maar ja dan blijven we toch van mening verschillen) dat je het gedrag van honden niet allemaal maar goed kan keuren. (om op een krampachtige manier katten af te keuren) maar goed... Ik ken idd weinig honden die over een schutting heen springen. Daar tegen ken ik stapels honden die overal op de stoep schijten, tegen een auto pissen. Dus ik vrees dat katten en honden in dat opzicht gelijk opgaan. Katten hebben bepaalde vast vervelende eigenschappen die ik net zo hard weer kan wegstrepen tegen vervelende eigenschappen van honden.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja en zeker wel terecht; sterker nog, de ellende is veel groter als je kijkt naar de incidentie en de gevolgen.
[..]
klopt, heb je goed gegoogled, maar hoeveel honden ken jij die over muren en schuttingen heen springen in de zandbakken van de buurtkinderen? en hoeveel honden schijten liever in een zandbak dan in een boom of grasveldje vlakbij?
q.e.d.
Ik had nét een leuk boompje in mijn voortuin gezet áchter een laag hekje en dichter bij mijn huis dan de stoep, toen ik een gele * plasplek * in het gras ondekte vlak naast mijn nieuwe boompje.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja en zeker wel terecht; sterker nog, de ellende is veel groter als je kijkt naar de incidentie en de gevolgen.
[..]
klopt, heb je goed gegoogled, maar hoeveel honden ken jij die over muren en schuttingen heen springen in de zandbakken van de buurtkinderen? en hoeveel honden schijten liever in een zandbak dan in een boom of grasveldje vlakbij?
q.e.d.
Ik weet echt niet of ik je moet geloven of dat je grappig zit te doen, hoezo raapt een vrouw met een buggy stront op met zakkie en flikkert het dan in de tuin van een overleden meneer? Ik kan het me al niet voorstellen terwijl ik in een best aso buurt woon.quote:Op maandag 9 januari 2006 16:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had nét een leuk boompje in mijn voortuin gezet áchter een laag hekje en dichter bij mijn huis dan de stoep, toen ik een gele * plasplek * in het gras ondekte vlak naast mijn nieuwe boompje.
Ik moet voor mijn werk nogal wat rondwandelen in verschillende wijken en zie regelmatig hondepoep liggen in tuinen van mensen die zelf helemaal geen hond hebben. Sommige mensen zijn ontzettende viespeuken die zich nergens iets van aantrekken.![]()
Nog een voorbeeld :
Mijn buurman is in de zomer verongelukt en zijn huis staat nog steeds leeg. De zoon v.d de buurman komt regelmatig kijken. Vind hij in de tuin achter een hoge haag allemaal zakjes met poep. Wij opletten hoe dat zo komt.
Die worden daar gegooid door een jonge vrouw die met een buggy en een hond elke dag door onze straat wandelt. Die hond poept vaak op de zelfde plek. Zij staat dan al klaar met een plastic zakje, raapt de poep op knoopt het zakje dicht en gooit het met een forse slinger weg. Het beland meestal in de tuin van mijn overleden buurman dus...... Maar als je daar toevallig in de buurt bent loopt je zonder meer een risico![]()
Die zoon helemaal over z'n toeren dacht dat 't persoonlijk bedoeld was, dat het door iemand gedaan werd die wat tegen zijn overleden pa had ofsow![]()
Ik woon helemaal niet in een aso buurt in tegendeel en 't is écht waarquote:Op maandag 9 januari 2006 16:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik weet echt niet of ik je moet geloven of dat je grappig zit te doen, hoezo raapt een vrouw met een buggy stront op met zakkie en flikkert het dan in de tuin van een overleden meneer? Ik kan het me al niet voorstellen terwijl ik in een best aso buurt woon.
quote:Dan nog iets, een tuin volschijten door een hond terwijl de eigenaar van die tuin helemal geen hond heeft.Ik ken wel tuinen waar helemaal wordt volgescheten door hun hond omdat ze te lui zijn om ze uit te laten...
Omdat 't jou niet uitkomt om 't te geloven maar ik het is toch echt waar. Sommige mensen zijn ongelovelijk asociaal en vinden dat hun hond alles mag bevuilen als hij daar zijn in heeft. Het zijn dan net kattenbezittersquote:Het klinkt allemaal nogal ongeloofwaardig, sorrie...![]()
Helaas, door die "geestverwanten" van jou wordt de wereld iedere dag een stuk ellendiger inderdaadquote:Op maandag 9 januari 2006 14:38 schreef dr.dunno het volgende:
ik ben blij dat de emoties in dit tipoc klaarblijkelijk nog zo hoog op kunnen lopen.
het verheugt me altijd te zien, dat de wereld gelukkig niet helemaal vol is met katten-adorerende individuen en er nog genoeg geestverwanten over zijn
Ik denk niet dat dit een probleem is van blondheid maar meer van aso wijf, misschien wilt ze wat bewijzen of zo. Ruzie over stront of weet ik veel wat....quote:Op maandag 9 januari 2006 17:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik woon helemaal niet in een aso buurt in tegendeel en 't is écht waarMens komt uit een straat hierachter en daar wont wat minder volk maar dan nog... Dat is geen excuus, dat mens is gewoon gék ! Ze is wél blond mss dat 't dáár aan ligt ?
[..]
Dat dat kan weet ik heus wel, maar kom op. Dit is wel een beetje te extreem....quote:ALs jij je hond los laat lopen of hem aan de lijn gewoon iemands tuin in laat lopen kan die hond daar best gaan poepen hoor.
Het heeft niks te maken met uitkomen, ennuh kattenbezitters vinden helemaal niet dat hun katten alles mag bevuilen als ie daar zin in heeft. Katten begraven hun stront, dat is al een vorm van hygiene itt tot honden.quote:Omdat 't jou niet uitkomt om 't te geloven maar ik het is toch echt waar. Sommige mensen zijn ongelovelijk asociaal en vinden dat hun hond alles mag bevuilen als hij daar zijn in heeft. Het zijn dan net kattenbezitters![]()
Het was de hond van je asoburen, katten plassen nie tegen boom of sowquote:Op maandag 9 januari 2006 16:20 schreef deedeetee het volgende:
Ik had nét een leuk boompje in mijn voortuin gezet áchter een laag hekje en dichter bij mijn huis dan de stoep, toen ik een gele * plasplek * in het gras ondekte vlak naast mijn nieuwe boompje.
Sorry, maar ik bespeur bij de meeste hondenbezitters eerder aso-trekjes dan bij kattenbezitters... Meestal komen hondenbezitters dan ook uit lagere sociale klasse en lopen te pronken met hun kwijlende bijtbeest alsof de rest van de mensheid het ook prachtig moet vinden. Meestal ook types die in autos rijden met aso-soundsysteem en volume op 100quote:Op maandag 9 januari 2006 17:03 schreef deedeetee het volgende:
Omdat 't jou niet uitkomt om 't te geloven maar ik het is toch echt waar. Sommige mensen zijn ongelovelijk asociaal en vinden dat hun hond alles mag bevuilen als hij daar zijn in heeft. Het zijn dan net kattenbezitters![]()
Ik reageerde op een post van dr.dunno die net deed alsof honden niet ergens in een tuin wat kunnen doen.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:21 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het was de hond van je asoburen, katten plassen nie tegen boom of sow![]()
En ik heb dus vaak zat ervaren dat honden als kunnen rustig de tuinen van andere mensen bevuilen.quote:klopt, heb je goed gegoogled, maar hoeveel honden ken jij die over muren en schuttingen heen springen in de zandbakken van de buurtkinderen? en hoeveel honden schijten liever in een zandbak dan in een boom of grasveldje vlakbij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |