Leg eens uit?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:41 schreef Casema het volgende:
Ik begrijp ineens waarom katten in jou tuin gaan zitten schijten...
Bij de dierentuin een schep tijger/leeuwenstront halen.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:39 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Iemand enig idee hoe ik van die klotekatten en ander schijtend ongedierte afkom dat mijn tuin als toilet gebruikt?
Dat je zo'n lekker gezellig, vriendelijk ventje bent...quote:
Heb je dan niet zoiets van; 'hey dat is helemaal niet zo netjes van mij, het zijn natuurlijk wel mijn beestjes die dat doen'?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
Mijn katten poepenen plassen altijd in de plantenbakken van de buren.
Één keer heb ik de buurvrouw aan de deur gehad,flink geirriteerd, met de melding dat één van mijn katten in hun bed had gepoept.![]()
Ze hebben hun dakterras nu helemaal afgezet met gaas,maar het maakt niks uit. Er zitten alweer gaten in...![]()
Dit is echt niet grappigquote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
-weg-
is dat niet slecht voor de plantjes?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:56 schreef luciferist het volgende:
met chloor, gewoon wat chloor in je planten spuit doen en in je tuin spuiten
Dat is echt not done. Een dier dat een spons eet sterft een zeer pijnlijke doodquote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
-weg-
Ben jij blij als je in de stront trapt? Of als het in je tuin ligt? Als je 2 kleine kinderen hebt die ook in die tuin rondlopen? Als je dat niet erg vindt, mag ik dan eens bij jou in de tuin schijten?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:48 schreef Casema het volgende:
[..]
Dat je zo'n lekker gezellig, vriendelijk ventje bent...
Het eerste deel van je veronderstelling klopt maar het tweede deel zeer zeker niet. Katten geven niets om tijger of leeuweshit. Koffieprut heeft meer effect, strooien waar de kat graag mag zitten kakken. Als ze daar in gaan graven dan gat dan in hun klauwen zitten en zijn ze heel lang aan het poetsen en daar houden ze nou net niet van.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bij de dierentuin een schep tijger/leeuwenstront halen.
Je tuin stinkt dan als de hel, maar van de katten ben je af
Dan heb je, je slechte taalbeheersing niet van een vreemde. Het is n.l. Kotelet i.p.v. kortelet .quote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
-weg-
Met een houten hek???quote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef lpg het volgende:
Je kunt ook je hekwerk onderstroom zetten dit werkt gegarandeerd.
Mijn balkonnetje is een end klimmen hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 22:57 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Ben jij blij als je in de stront trapt? Of als het in je tuin ligt? Als je 2 kleine kinderen hebt die ook in die tuin rondlopen? Als je dat niet erg vindt, mag ik dan eens bij jou in de tuin schijten?
ja, maar dan komt de volgende weer, het stikt hier van die krengen. Heb ze ook al eens door de tuin achterna gezeten, god wat zijn die krengen wendbaar. Bijna een te pakken gehad met een bos sleutels, maar ik mistte en kon toen 10 minuten naar mijn slutels in de struiken lopen zoeken. Dat is ook niet de oplossing.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Ingrate het volgende:
in een hoekje drijven met de tuinslang en dan onder vuur nemen
zelf ook gedaan, dat beest kon geen kant op, een halve minuut zo die harde straal op de knar
Ik heb het er graag voor over.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:00 schreef Casema het volgende:
[..]
Mijn balkonnetje is een end klimmen hoor![]()
Mijn buren hebben geen katten slimmerd.quote:En verder moet je niet zo zeiken, jou buren hebben waarschijnlijk ook last van het geblér van je kinderen... en anders wel dat gezeik van jou..![]()
Yeah right. Gloednieuw gras aangelegd in tuin, buren met 7 katten die allemaal jouw tuin als toilet gebruiken, en je hebt nog nooit zo snel gras zien sterven. Vol met schimmel en gele plekken.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:52 schreef Yo_whatever het volgende:
Poesjes zijn toch lief, wees blij dat ze je tuin komen bemesten dat is goed voor de grond.
hmmm. Wat kost dat? Levertijd?quote:
Dat zou ik wel knap vinden trouwens, als jij een kat kan raken met water uit een emmer. Die beesten zijn zó snel.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:03 schreef Twisted_fok het volgende:
Als je toevallig nog een emmer hebt staan kun je die ook gewoon met water vullen en die over ze heen gooien. Dat haten ze echt en je hoeft niet iets aan te schaffen.
Ja, dat helpt.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Je hebt toch ook een voordeur om te voorkomen dat jan en alleman bij je binnenkomt? Gaas je tuin dan ook af.
Ik ben zelf een grote kattenliefhebber, ik heb er zelf 3. Maar dit is dus 1 van de redenen waarom die van mij niet buiten komen. Ik vind het gewoon aso om andere mensen last te bezorgen met iets wat van mij is.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Je hebt toch ook een voordeur om te voorkomen dat jan en alleman bij je binnenkomt? Gaas je tuin dan ook af. Dat je niet van katten houdt okay, maar je gaat geen onschuldige dieren wat aan doen.
Sommige reacties hier zijn echt triest.
Gaas helpt toch niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:08 schreef Wriker het volgende:
[..]
Ja, dat helpt.Da's een knap hek, waar een kat niet overheen klimt. We hebben het hier over beesten die zonder enige moeite verticaal tegen een boom op lopen, hè.
Met een beetje tactiek is dat allemaal niet zo moeilijk hoor. Je kan ze eerst lokken met wat ham bijvoorbeeld, dan vinden ze je retetof en dan gewoon goed mikken.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:06 schreef Wriker het volgende:
[..]
Dat zou ik wel knap vinden trouwens, als jij een kat kan raken met water uit een emmer. Die beesten zijn zó snel.
Wat dacht je van de eigenaren die die rotbeesten binnen moeten houden? En als ze dan zonodig buiten moeten lopen, want het is zo zielig als een kat binnen zit, dat ze dan hun eigen tuin overgazen (met gaas overspannen) zodat ze geen overlast bij de buren veroorzaken?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:05 schreef Gronings_Mopje het volgende:
Je hebt toch ook een voordeur om te voorkomen dat jan en alleman bij je binnenkomt? Gaas je tuin dan ook af. Dat je niet van katten houdt okay, maar je gaat geen onschuldige dieren wat aan doen.
Sommige reacties hier zijn echt triest.
Dudequote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef joekeloekes het volgende:
weg dus
Leuk idee. ik ben allergisch voor die luizendragers. Bovendien wil ik zo'n beest niet. Loose-Loose situatie dus.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:12 schreef V.en.A het volgende:
Katten doen hun behoefte op de grens van het territorium en die loopt door jouw tuin als je zelf geen kat hebt. Even langs het asiel dus, de kat krijgt een tehuis en jij hebt geen last meer van andere katten. Win-win situatie (want zeg nu zelf, alleen onmensen kunnen niet van katten houden).
Ik wil niet dat mijn kat buitenloopt omdat ze dan doodgereden zou kunnen worden en heb daarom de boel afgegaasd. Door de begroening zie je daar nauwelijks iets van en ze loopt niet weg en ook heb ik nooit last van vreemde katten in de tuin. Dus zo gek is mijn idee niet hoor. Je hoeft geen leeuw binnen het gaas te houden.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik ben zelf een grote kattenliefhebber, ik heb er zelf 3. Maar dit is dus 1 van de redenen waarom die van mij niet buiten komen. Ik vind het gewoon aso om andere mensen last te bezorgen met iets wat van mij is.
De TS heeft kindjes die in de poep wroeten dat is gewoon smerig. Ik weet ook nog heel goed dat elke zandbak hier in de buurt vol kattenstront lag.
Natuurlijk heb ik wel sorry gezegd en zo.Maar wat kan ik er verder aan doen?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Heb je dan niet zoiets van; 'hey dat is helemaal niet zo netjes van mij, het zijn natuurlijk wel mijn beestjes die dat doen'?
Ik begrijp je wel hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 23:18 schreef Gronings_Mopje het volgende:
[..]
Ik wil niet dat mijn kat buitenloopt omdat ze dan doodgereden zou kunnen worden en heb daarom de boel afgegaasd. Door de begroening zie je daar nauwelijks iets van en ze loopt niet weg en ook heb ik nooit last van vreemde katten in de tuin. Dus zo gek is mijn idee niet hoor. Je hoeft geen leeuw binnen het gaas te houden.
Maar ik ben het wel met je eens dat mensen met hun huisdieren geen overlast moeten bezorgen, ik word alleen helemaal ellendig van sommige reacties hier. Ik hoop echt dat mensen dat niet serieus menen.
Dan heb jij een heel vreemde kat, de meesten vinden het echt verschrikkelijk om water over zich heen te krijgen. Ook al zijn ze eigenwijs, na een paar keer geven ze dat ook wel op.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:25 schreef NanKing het volgende:
Dat water verhaal lijkt me onwaarschijnlijk, katten zijn veel te eigenwijs om weg te blijven volgens mij.
1 van mijn katten vind het zelfs heerlijk die zit dagelijk onder een voluit lopende kraan in de wasbak.
Bij mijn katten werkt het perfect. Mijn buurman is ook niet zo dol op katten, en hoewel ze niet in zijn tuin schijten heeft hij ze daar liever niet. Paar keer een kopje water naar ze toegegooid en ze komen daar niet meer.... zover ik weet.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:25 schreef NanKing het volgende:
Dat water verhaal lijkt me onwaarschijnlijk, katten zijn veel te eigenwijs om weg te blijven volgens mij.
1 van mijn katten vind het zelfs heerlijk die zit dagelijk onder een voluit lopende kraan in de wasbak.
Het is idd ook een heel vreemd exemplaarquote:Op maandag 2 januari 2006 23:27 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Dan heb jij een heel vreemde kat, de meesten vinden het echt verschrikkelijk om water over zich heen te krijgen. Ook al zijn ze eigenwijs, na een paar keer geven ze dat ook wel op.![]()
Zodra ze hun ogen weer van je afnemen meteen natspuiten. Het verband tussen jou en het water zullen ze dan echt niet leggen. Tenminste, daar ga ik van uit. Af en toe krijg ik wel eens het idee dat die beesten slimmer zijn dan menigeen denkt.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:30 schreef Sportguy het volgende:
Hoe wil je nu ongezien zo'n beest nat spuiten ? Als ik ook maar me raam an durf te raken, zitten die doppen gelijk al naar mij toe te loeren.
En om nu een sprinklerinstallatie in de tuin aan te leggen voor katten van anderen... ? Nee
Serieus? Ik ken iemand waarvan de buurman zijn kat vergiftigd heeft. Die buurman stond dus in z'n recht?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:33 schreef DrDentz het volgende:
je mag ze doodslaan als ze in je tuin komen hoor, of als ze te pakken krijgt verdrinken in je vijver als je die hebt.. zelfde geldt voor bomen die over je tuin heen hangen, mag je gewoon een stuk vanaf zagen
Natuurlijk mag dat niet man! Je bent een crimineel als je dieren mishandelt en daar kan je voor opgepakt worden.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:33 schreef DrDentz het volgende:
je mag ze doodslaan als ze in je tuin komen hoor, of als ze te pakken krijgt verdrinken in je vijver als je die hebt.. zelfde geldt voor bomen die over je tuin heen hangen, mag je gewoon een stuk vanaf zagen
Er was een paar maand geleden een politieke partij in het nieuws (kan ook regionaal nieuws geweest zijn) die het loslopen van katten wou verbieden. Volgens mij was men het erover eens dat dat een goed plan was.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:07 schreef nein het volgende:
Natuurlijk mag dat niet man! Je bent een crimineel als je dieren mishandelt en daar kan je voor opgepakt worden.
Als een kat jouw tuin als toilet gebruikt, waarom gaat hij dan naar huis als hij aan de schijterij is?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:51 schreef fokkieslim het volgende:
WAT PRIMA HELPT<IS KIPPEVLEES<GEBAKKEN OF UIT BLIIK TE MENGEN MET WONDEROLIE,de kat heeft maar 1 leuke eigenschap hij gaat direct naar huis als hij aan de schijterij is.
probeer het maar eens met die wonderolie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:19 schreef Symer het volgende:
[..]
Als een kat jouw tuin als toilet gebruikt, waarom gaat hij dan naar huis als hij aan de schijterij is?
Ik bedoelde niet dat de kat bij voorbaat al ziek was. Ik bedoelde stel je voor een kat is ver van huis, heeft honger ziet jouw bakje eten staan, eet het op, wil naar huis rennen maar het is te ver moet al aan de dunnie, gaat ergens zitten schijten, schijt zich helemaal leeg...en is al uitgedroogd voordat hij thuis is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:01 schreef fokkieslim het volgende:
ik zag de waslijn altijd vol met dekens,kleden enz van het huis vande kat die ik gevoerd heb,kat kwam ook steeds weer kijken of mijn bakje gevuld was met vlees en wonderolie,maar als het baasje een zieke kat naar buiten flikkerd dan loop je dit risiko.
Als jij zo aan de schijterij bent dat alleen een pamper helpt, ga je dan de deur uit? De kat voelt zich niet echt lekker (zover de diervriendelijkheid) en trekt zich terug naar een veilige plek (thuis). Dat hij/zij later weer het vergiftigde voerbakje komt bekijken komt alleen doordat de connectie kip-kakken niet gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:19 schreef Symer het volgende:
[..]
Als een kat jouw tuin als toilet gebruikt, waarom gaat hij dan naar huis als hij aan de schijterij is?
Aha, ik zat aan instant diarree te denken. Beetje wonderolie en flats! Je hele tuin onder de kattestront.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:29 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Als jij zo aan de schijterij bent dat alleen een pamper helpt, ga je dan de deur uit? De kat voelt zich niet echt lekker (zover de diervriendelijkheid) en trekt zich terug naar een veilige plek (thuis). Dat hij/zij later weer het vergiftigde voerbakje komt bekijken komt alleen doordat de connectie kip-kakken niet gemaakt wordt.
Vind ik ook katten horen in hoge flats(langs de snelweg)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:35 schreef boem-dikkie het volgende:
ik weet het!
Ga op een flat wonen, zonder tuin![]()
huh?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef fokkieslim het volgende:
[..]
Vind ik ook katten horen in hoge flats(langs de snelweg)
Schandalig! Dieren die buiten lopen! In hokken moeten ze! Tot de laatste worm aan toe!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:34 schreef blackmage het volgende:
wat voor beest dan ook een kat of een andere huisdier het nodig vind om in of rond mijn huis te gaan zitten schijten en de eigenaar vind het zo oninteressant dan vind ik de spons een hele goede oplossing.
ik heb niet zoveel last van heel veel dieren, ik heb nog nooit een varken in een tuin zien schijten of een groep konijnen die overal poept.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Schandalig! Dieren die buiten lopen! In hokken moeten ze! Tot de laatste worm aan toe!
Als je erover nadenkt is het eigenlijk best raar dat mensen zich een stuk land toe-eigenen.
Hoe is het dan dierenvriendelijk? Jouw methode leert het diertje zelfs niks af, jij maakt het gewoon ziek, wacht tot het terugkomt, en maakt het opnieuw ziek.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:29 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Als jij zo aan de schijterij bent dat alleen een pamper helpt, ga je dan de deur uit? De kat voelt zich niet echt lekker (zover de diervriendelijkheid) en trekt zich terug naar een veilige plek (thuis). Dat hij/zij later weer het vergiftigde voerbakje komt bekijken komt alleen doordat de connectie kip-kakken niet gemaakt wordt.
en het baasje houd hem binnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Hoe is het dan dierenvriendelijk? Jouw methode leert het diertje zelfs niks af, jij maakt het gewoon ziek, wacht tot het terugkomt, en maakt het opnieuw ziek.
![]()
Het is niet mijn methode, het is de methode van degene die ik quotte en een methode waarbij ik twijfel aan de diervriendelijkheid.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Hoe is het dan dierenvriendelijk? Jouw methode leert het diertje zelfs niks af, jij maakt het gewoon ziek, wacht tot het terugkomt, en maakt het opnieuw ziek.
![]()
jouw kat zou dat in geen geval een tweede keer doen hoor, niet met mij als buurman, trust me.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
Mijn katten poepenen plassen altijd in de plantenbakken van de buren.
Één keer heb ik de buurvrouw aan de deur gehad,flink geirriteerd, met de melding dat één van mijn katten in hun bed had gepoept.![]()
Ze hebben hun dakterras nu helemaal afgezet met gaas,maar het maakt niks uit. Er zitten alweer gaten in...![]()
Oh gut, daar hebben we de Loozer van het jaar weer, ga jij eens lekker dood ofzo.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:54 schreef Maikuuul het volgende:
-weg-
langsgaan met een knuppel om verhaal te halen bij de eigenaar is idd diervriendelijker ; helaas kun je zo'n beest doorgaans niet zo ver krijgen om z'n vaste verblijfplaats te laten noemen, dus dan moet je wat.... en zeker niet jezelf continue moeten ergeren aan andermans huisdieren, waar ze zelf te laks mee omgaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:12 schreef nein het volgende:
god jesus, wat 'grappig' allemaal zeg, al die opties...ik lig helemaal in een deuk
Wat dier-en milieuvriendelijk is, is her en der koffieprut in je tuin te leggen, dat vinden katten een vieze lucht.
whehehe, is dat echt zo joh?quote:Op maandag 2 januari 2006 23:51 schreef fokkieslim het volgende:
WAT PRIMA HELPT<IS KIPPEVLEES<GEBAKKEN OF UIT BLIIK TE MENGEN MET WONDEROLIE,de kat heeft maar 1 leuke eigenschap hij gaat direct naar huis als hij aan de schijterij is.
dier vriendelijk,maar niet baasjes vriendelijk zullen we maar zeggen.
Ik had in het verleden echt voor duizenden euro's schade van katten,auto,vijver,tuin,niet kunnen werken door kattenziekte(opgelopen in eigen tuin).
Zie ik een nieuwe kat buiten lopen,ik doe er aardig tegen en verwen hem met wonderolie.
ga jij ze oprapen danquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:54 schreef raptorix het volgende:
Wat de meest mensen hier vergeten is dat katten hun uitwerpselen begraven, bovendien drogen kattendrollen binnen 2 uurtjes op en dan kan je ze bij wijze van spreken zo oppakken.
Voor duidelijkheid, mijn katten komen niet buiten, maar de overlast wordt wel erg overdreven, als je echt zo een vent bent spreek je het baasje erop aan en ga je niet een kat lopen mishandelen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ga jij ze oprapen dan
mensendrollen drogen iets minder snel op, maar dan heb je ook wat (stukken groter en ook zeer fascinerend in microbiologisch opzicht) ; hoe zou je het vinden als een complete kleuterklas bij jou in je tuin de behoefte komt doen?
prima toch? je kunt die drollen immers gewoon oprapen en urine ruik je niet enzo
en jij denkt dat ik kan ruiken wie het baasje is van dat kutbeest als ik 'm voorbij zie slenteren? het is niet zo dat die lui ook overdag met zo'n beest aan de lijn buiten lopen ofzoquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor duidelijkheid, mijn katten komen niet buiten, maar de overlast wordt wel erg overdreven, als je echt zo een vent bent spreek je het baasje erop aan en ga je niet een kat lopen mishandelen.
Wat is je probleem? Heb je er zo veel last van? Ik heb ook een hekel aan autos die verkeerd geparkeerd zijn of me asociaal voorbij rijden, geeft mij dat het recht om die autos compleet de tering in te slaan? Als je al gefrustreerd raakt door wat katten dan zal je waarschijnlijk al op je 40e een hartaanval hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 02:02 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en jij denkt dat ik kan ruiken wie het baasje is van dat kutbeest als ik 'm voorbij zie slenteren? het is niet zo dat die lui ook overdag met zo'n beest aan de lijn buiten lopen ofzo
en dan nog, denk je dat zo'n asociale lummel/wijf dat beest binnen gaat houden omdat een iemand er last van heeft? het is niet dat je dat beest kunt vertellen het niet in een bepaalde tuin te doen ofzo he
Pavlov werkt prima bij de proefdieren waar ik mee (ge)werk(t heb) en dat is bij katten niet anders ; eerste keer waarschuwing, tweede (onherroepelijke, vanwege het slechte kortetermijn geheugen) keer is het finito voor zo'n beest als ik er last van heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |