foto's van 3 longen ? Toch niet van die rare stivoro propagandaplaatjes ?quote:Op maandag 2 januari 2006 21:58 schreef Casema het volgende:
En die foto's van die 3 longen moeten wel weer in de OP hoor...
Aangepastquote:Op maandag 2 januari 2006 22:10 schreef Hallulama het volgende:
Schatje, ik stopte 2 januari, da's vandaag, niet 1 januari, da's gisteren
Precies, ik haal mijn motivatie niet uit een superioriteits gevoel over mensen welke niet stoppen. Ik heb 23 jaar gerookt, waarvan 20 jaar met plezier.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:04 schreef Danny het volgende:
[..]
foto's van 3 longen ? Toch niet van die rare stivoro propagandaplaatjes ?
Alsof niet iedereen inmiddels weet hoe longen van rokers eruit zien, én alsof het de echte roker ook maar een moer uit zal maken. Laten we ons hier vooral richten op de mensen die WILLEN stoppen (om wat voor reden dan ook) en NIET als een stel lamlullen stivoro zaken aan te halen om de tere zieltjes van de rokers te winnen en zoveel mogelijk mensen aan het stoppen te krijgen.
Anti-rokerspropaganda vind je overal, laten we dat nou niet hier doen... Dat was al iets waar ik me in het vorige deel aan stoorde.
Joh dat heeft niks met propagandaplaatjes te maken, ze maakten de vorige OP gewoon wat leuker, alsof het gemiddelde publiek hier aanstaat neemt aan dat soort plaatjes...quote:Op maandag 2 januari 2006 22:04 schreef Danny het volgende:
[..]
foto's van 3 longen ? Toch niet van die rare stivoro propagandaplaatjes ?
Alsof niet iedereen inmiddels weet hoe longen van rokers eruit zien, én alsof het de echte roker ook maar een moer uit zal maken. Laten we ons hier vooral richten op de mensen die WILLEN stoppen (om wat voor reden dan ook) en NIET als een stel lamlullen stivoro zaken aan te halen om de tere zieltjes van de rokers te winnen en zoveel mogelijk mensen aan het stoppen te krijgen.
Anti-rokerspropaganda vind je overal, laten we dat nou niet hier doen... Dat was al iets waar ik me in het vorige deel aan stoorde.
Klopt dat nou? Ik ben ookal moe, terwijl ik nooit voor 0.00 slaapquote:Op maandag 2 januari 2006 22:46 schreef derrudyjah het volgende:
One day, 20 hours, 29 minutes and 42 seconds. 37 cigarettes not smoked, saving ¤ 7,41. Life saved: 3 hours, 5 minutes.
Nu toch echt wel heel zwaar hoor...maar zoveel mogelijk water drinken als ik zin in een peuk krijg...en vroeg gaan slapen...ben zooo supermoe....![]()
Dat schijnt dus te kloppenquote:Op maandag 2 januari 2006 22:55 schreef Patron het volgende:
[..]
Klopt dat nou? Ik ben ookal moe, terwijl ik nooit voor 0.00 slaap.
Cigarettes not smoked: 22, dit kan ik door mijn tranen heen, net lezen.
Vrees voor uitvallen van andere functies dus ongegrond.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat schijnt dus te kloppen
Anyway, ik ben ook weer moe en ga nu naar m'n nest.
Eh... de vorige keer? 4 dagen.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:47 schreef Merisse het volgende:
BE, goed van jou dat je weer gestopt bent, volhouden hoorHoe ver was je de vorige keer gekomen en waardoor is het toen misgegaan?
Ja, dat kan ik me voorstellen dan. Maar ja, op de een of andere manier is het blijkbaar zo ongrijpbaar waarom mensen alsnog weer gaan roken.quote:Ik baal ontzettend dat ik er toch weer ingetrapt ben want toen ik 5 jaar geleden stopte heb ik het echt heel moeilijk gehad het eerste halfjaar, m.n. met mijn emoties, mijn gewicht en stoelgang. Ik zie er erg tegenop om daar weer doorheen te moeten.
Gek, daar had ik juist vandaag meer last van dan in de eerste 2 dagen eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:35 schreef derrudyjah het volgende:
De voortdurende zeurende trek in een peuk neemt al af!!!![]()
Dit is een interessant artikel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een duidelijk lijstje van de afkickverschijnselen welke met stoppen met roken gepaard gaan, en op welk moment deze voorkomen?
Juist op die momenten goed nadenken waarom je ook al weer wou stoppen...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:05 schreef NoXxa het volgende:
Ah ik vond 24u niet roken niet zo moeilijk. De dagen daarna wordt het lastig. Of als je op het station op je vertraagde trein moet wachten. Dat zijn gevaarlijke momenten om ff snel een pakje te kopen. Maar goed wat doe je daar aan om je op die saaie momenten niet te laten verleiden?
... en je daarbij realiseren dat de eerste twee die je weer rookt sowieso smerig zullen smaken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:25 schreef derrudyjah het volgende:
[..]
Juist op die momenten goed nadenken waarom je ook al weer wou stoppen...
Nou.... Dat waag ik te betwijfelen eigenlijkquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef MouseOver het volgende:
[..]
... en je daarbij realiseren dat de eerste twee die je weer rookt sowieso smerig zullen smaken.
Ik hoop dat je het niet gaat uittestenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou.... Dat waag ik te betwijfelen eigenlijk
Neuh, dan had ik net zo goed niet kunnen stoppenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:17 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het niet gaat uittesten
Hier liggen gewoon sigaretten en een vol pakje shag al dagen onaangebroken in de kastquote:Overigens ligt de keuken hier nog steeds bezaaid pakjes peuken.. de kettingrokende eigenaar ervan, een longarts in opleiding (!) (!!) is een paar dagen naar huis toe. Dus nu liggen ze me toe te lachen.
Dat had ik vorig jaar bij m'n eerdere stoppoging ook, na 3 maanden, die eerste die smaakte zo lekker, zo, eeuh... verlossendquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:18 schreef Slarioux het volgende:
Oh, en mijn eerste peuken gaan echt fucking lekker smaken, reken maar.
Weggooien, alles waar nicotine inzit !!!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:41 schreef DarkElf het volgende:
iemand ervaring met kauwgom van nicotinell?
Tering, rook je anders gemiddeld zo'n 51 sigaretten per dagquote:Op woensdag 4 januari 2006 01:48 schreef Danny het volgende:
Three days, 1 hour, 48 minutes and 51 seconds. 153 cigarettes not smoked, saving ¤ 28,23. Life saved: bladiebladiebla
jah, gemiddeld 2 pakjes van 25 per dag.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:59 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Tering, rook je anders gemiddeld zo'n 51 sigaretten per dag?
Dat je dan zo, zonder hulpmiddelen kan stoppen...quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:32 schreef Danny het volgende:
[..]
jah, gemiddeld 2 pakjes van 25 per dag.
Gisteren vond ik het een klote dag. Over vandaag kan ik nog niet veel zeggenquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig iedereen!
Voor mij waren dag 4 en 5 redelijk kritiek in tegenstelling tot dat schema'tje hierboven.
Althans... op dag 4 was ik tamelijk labiel en heb ik (iets meer dan anders) lopen janken om de meest nutteloze dingen.
![]()
Niet?quote:
Nee Saskia schoot wel die luier vol...quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet?
Niet eens dat je bij het verschonen van een luier van Saskia ineens dacht 'ik schiet vol'?
Al gemerkt dat je geur verbeterd is?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee Saskia schoot wel die luier vol...
Anyway gisteravond had ik zwaar zin in een peuk om dat ik me verveelde. Nu enorm zin in peuk bij mijn bakkie koffie. Maar ik kan de drang weerstaan! Nu nog volhouden, denk dat het weekend zwaar wordt in de kroeg. Maar niemand van mijn vrienden rookt, lucky me!quote:Three days, 1 hour, 48 minutes and 51 seconds. 153 cigarettes not smoked, saving ¤ 28,23. Life saved: bladiebladiebla
Hey dat is wel een goed idee! Als je echt een heel pittig pepermuntje ophebt smaakt een peuk erg vies! Vanmiddag pakje antaflu snoepjes halen!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef E.T. het volgende:
Voor zulke momenten heb ik AntaFlu in m'n zak zitten.
Op de momenten waar ik normaal 'standaard' rookte (van station naar m'n werk lopen bijv) doe ik nu een zuigsnoepje in m'n mond. 't snoepje duurt lang genoeg, daarna heb je meestal toch geen zin meer in een sigaret en die frisse smaak van het snoepje zorgen ervoor dat je op dat moment ook niet echt aan roken denkt.
Over 20 dagen komt die klotedag nog wel een keer. Eens een roker, altijd een roker, ik ben nu bijna/ruim drie maanden op weg en ik heb de jeuk nogsteeds, al ben ik van begin af aan overtuigd dat ik wil stoppen. Ik moet mijn makkelijke dagen nog tegenkomen, eigenlijk waren de eerste de makkelijkste, daarna heb ik moeten leunen op het feit dat ik al een tijdje op weg ben. Maar het kan best per persoon verschillen, gewoon volhouden en vooral volharden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Gisteren vond ik het een klote dag. Over vandaag kan ik nog niet veel zeggen
Ow, ik heb nog niet gehuild
Het verschilt inderdaad echt per persoon. Ik ben ook ruim 3 maanden gestopt en ik denk er nauwelijks meer aan eigenlijk. Bij mij was het echt een kwestie van een knop om, heb er totaal geen moeite mee. Heel bizar, want bij eerdere stoppogingen had ik het er heel moeilijk mee (ben ook nog nooit zo lang gestopt geweestquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:23 schreef eL. het volgende:
[..]
Over 20 dagen komt die klotedag nog wel een keer. Eens een roker, altijd een roker, ik ben nu bijna/ruim drie maanden op weg en ik heb de jeuk nogsteeds, al ben ik van begin af aan overtuigd dat ik wil stoppen. Ik moet mijn makkelijke dagen nog tegenkomen, eigenlijk waren de eerste de makkelijkste, daarna heb ik moeten leunen op het feit dat ik al een tijdje op weg ben. Maar het kan best per persoon verschillen, gewoon volhouden en vooral volharden.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:01 schreef F.Z.N. het volgende:
Ik ben gisteravond genokt!
Ik wil niet eens roken, het is wel lekker ofzo, maar iedere keer had ik zo'n vies gevoel!![]()
Ik sport 2x in de week, dus aankomen zal niet gebeuren. Conditioneel zal het ook wel beter gaan. Na de winterstop weer voetballen. Moet je me eens zien gaan straks
Wish me luck!
Dat denk ik eerlijk gezegd ookquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:23 schreef eL. het volgende:
Eens een roker, altijd een roker
Sure... jij bent gelijk begonnen met roken als de eerste de beste kettingrokende havenarbeider.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:50 schreef -Guppie- het volgende:
Ik ben ook een ex-roker
ik heb van mijn 12e tot 20e ongeveer 9 pakjes per week gerookt
en nu bijna anderhalf jaar gestopt
en wil de rest niet ontmoedigen,maar pas sinds een maand ofzo heb ik geen trek meer!!
Maar het heeft ook zoveel voordelen..en gelukkig ben ik niet aangekomen (daar was ik zo bang voor!)
Die van mij ook. Wel lullig, ookal wil ik niet veranderen in zo'n lastpak van een ex-rokerquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef Slarioux het volgende:
En mijn nieuwe vriendin rookt. Uitdaging dus
Vooral dat niet meer blowen zal je denk een hoop rendement gaan geven ... goed volhouden hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef BennyNL het volgende:
zo damn...dat is ziekzeker als je dat al vanaf je 12de deed
maar ja, zelf heb ik ook behoorlijk wat afgerookt : ik ben 5 maanden geleden gestopt na 4 jaar lang, vanaf mn 18de tot 22ste een pakje per week te roken + elke dag blowen
ben blij te zijn gestopt..voel me weer helemaal fit
Het is ook niet bedoeld als dat het onmogelijke taak is, integendeel. Maar ik was zelf ruim 7 jaar gestopt en opeens brak het weer, die momenten blijven. Het enige wat ik kan zeggen is dat sommige mensen het iets meer van hun koppigheid moeten hebben om het vol te houden. Ik merk nu ook nog constant dat het trekt, terwijl ik het echt wel verdom om te bezwijken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat denk ik eerlijk gezegd ook.
Nou ja, in de afgelopen 23 jaar had ik nooit een volledige dag niet gerookt. Nu al 3 en een halve dag niet
Ik denk ook dat het verschilt ja. Ik was overtuigd roker, voelde me er top bij, het stond bij me en ik genoot echt van een peuk. Ik heb het zelf gewoon van mijn eigen koppigheid moeten hebben en het blijft gewoon trekken bij mij. Ik haal mezelf over die momenten heen, door even de som te maken hoeveel dagen ik dan voor Jan Lul heb geploeterd. Maar het gevoel is makkelijk te omschrijven, ik MOET dan echt een peuk, gewoon voor de lekker.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:59 schreef MaJo het volgende:
Het verschilt inderdaad echt per persoon. Ik ben ook ruim 3 maanden gestopt en ik denk er nauwelijks meer aan eigenlijk. Bij mij was het echt een kwestie van een knop om, heb er totaal geen moeite mee. Heel bizar, want bij eerdere stoppogingen had ik het er heel moeilijk mee (ben ook nog nooit zo lang gestopt geweest)
Hetzelfde voor mij.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:49 schreef sjak het volgende:
Goed zo stoppers!!! Probeer het vol te houden. Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt en het is een van de beste beslissingen uit mijn leven. Het huis ruikt heerlijk, mijn haar ook en ik boel me stukken beter. Ik merk het ook nog steeds in mijn portomonee, voorheen had ik elke dag geld nodig nu kan er zomaar een paar dagen voorbij gaan voor ik doorheb dat er minder dan 5 euro in zit.
Ik kan me niet meer voorstellen dat ik ooit nog ga roken![]()
Ja, zo zou je mij ook kunnen omschrijven. Ik herken me volledig in je verhaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:40 schreef eL. het volgende:
Ik ben gewoon een roker geworden die het verdomd te roken.
Dat zei ik ook altijd maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Zolang ik niet helemaal nooit meer aan roken denk nog maar gewoon even niet roken in huis.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:57 schreef Dafje33 het volgende:
Ik heb altijd gezegd dat diegene die rookten dat gewoon mochten blijven doen in mijn huis,
maar als ze weg zijn gaan gelijk de ramen open!
Ja dat ga ik dus ook niet doen. Die zijn het ergst.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:14 schreef Patron het volgende:
[..]
Die van mij ook. Wel lullig, ookal wil ik niet veranderen in zo'n lastpak van een ex-roker.
Dat kan heel goed, daar is geen stelregel voor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:33 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat nou zo achterlijk is... Ik zit nu op 2 weken en een uur of 10 zeg maar, en vanaf gisteren lijkt het weer steeds moeilijker te worden.
Echt enorme zin in een sigaret. En dan ook bijna dat half recalcitrante gevoel van 'wat maakt het eigenlijk ook uit'.
Maar ik doe het niet, ik weiger! Punt! Klaar! Over!
Maar ik snap er geen fuck van.
Ik slaap wat onrustig, dus wat vaker wakker dan normaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:08 schreef derrudyjah het volgende:
Het hele voortdurend moe zijn en lang en slecht slapen gedoe lijkt wel steeds erger te worden. Werd net om 8u ineens wakker op de bankEn als ik zometeen naar bed ga, ben ik morgen nog net zo moe... Dit houdt ik op deze manier niet heel lang vol... hebben hier meer mensen last van?
Klinkt idd hetzelfde wat ik heb...en soms vraag ik me ook echt af of het opweegt tegen het niet-roken...maar hopelijk gaat t toch snel over. We zijn alweer halverwege de week, en in t weekend kan ik de hele dag door slapen...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik slaap wat onrustig, dus wat vaker wakker dan normaal.
Maar dan is het hebben van kinderen een goede training. Ik slaap nu zo weer in.
Overdag kan ik me heel moeilijk concentreren, ik ben dan ook weinig productief geweest deze week. Om half 6 ben ik WEL doodmoe en vanavond heb ik er zelfs een grieperig gevoel bij. Ik heb verder nergens zin in, en ook voor mijn eigen bescheiden bedrijfje doe ik nu dus (te) weinig.
Daarnaast ben ik nog steeds regelmatig licht in m'n hoofd/duizelig.
Ik merk tot op heden eigenlijk nog geen enkel voordeel van stoppen met roken, maar ik blijf er vanuit gaan dat het allemaal beter wordt
Laat me raden: Jij komt ons motiveren... Ik voel me nu al beter...quote:
[laat maar, het is m'n ademtocht niet waardquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Hey, dat grieperig gevoel daar zat ik vanavond tijdens een na het avondeten ook mee. Ik voelde me net een afkickende heroïne-junk of zo. Echt brakquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Overdag kan ik me heel moeilijk concentreren, ik ben dan ook weinig productief geweest deze week. Om half 6 ben ik WEL doodmoe en vanavond heb ik er zelfs een grieperig gevoel bij.
Ik moet zeggen, een klasgenoot van me rookt en ik ga regelmatig een halve meter achteruit. Maar dat is niet alléén van de rook. Ik vind het ventje zelf ook nogal repulsivequote:Op woensdag 4 januari 2006 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, daar hebben we rietvaerder. Het knulletje welke denkt dat elke roker per definitie stinkt
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:55 schreef Danny het volgende:
Four days, 53 minutes and 21 seconds. 201 cigarettes not smoked, saving ¤ 37,06.
Inmiddels 4 dagen volgehouden en ik moet zeggen dat vandaag me het minst zwaar is gevallen tot nu toe. Ik merk inderdaad dat ik weer meer dingen ruik (wat niet altijd een voordeel is), dat ik weer goed diep kan inademen zonder een hoestaanval te krijgen én dat ik weer wat meer rust in mijn donder begin te krijgen. Heb nog wel de hele dag één groot 'mén, wat heb ik trek in een peuk' moment, maar de dag was makkelijker door te komen dan de vorige dagen.
Laten we hopen dat het de komende dagen alleen maar makkelijker wordt.
Puntje is wel dat ik gewoon het roken mis. Het gezellig samen een peuk doen. Het is toch iets dat eigenlijk onvervangbaar is.
Mja, ik heb dat nooit vies gevonden. Da's dus verre van het lekkerst voor mij. Sowieso vind ik er nog helemaal niets lekker aan om gestopt te zijn behalve dan het ontbreken van de hoestaanvallen. Dat is vooralsnog de enige reden dat ik niet allang weer lekker een peuk heb opgestoken...quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:14 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]Goed bezig.
Het lekkerste vind ik nog het gevoel dat je niet zo vies rokerig wakker wordt.![]()
In het begin kon ik ook nog niet denken aan dingen als gezondheid en uithoudingsvermogen. Later merk je het verschil enorm erg, niet alleen omdat je meer longinhoud hebt, maar vooral omdat je -door je gezondere leefstijl - meer behoefte hebt aan sport e.d.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, ik heb dat nooit vies gevonden. Da's dus verre van het lekkerst voor mij. Sowieso vind ik er nog helemaal niets lekker aan om gestopt te zijn behalve dan het ontbreken van de hoestaanvallen. Dat is vooralsnog de enige reden dat ik niet allang weer lekker een peuk heb opgestoken...
Heb ik ook ja, ben net 5 dagen gestopt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:08 schreef derrudyjah het volgende:
Het hele voortdurend moe zijn en lang en slecht slapen gedoe lijkt wel steeds erger te worden. Werd net om 8u ineens wakker op de bankEn als ik zometeen naar bed ga, ben ik morgen nog net zo moe... Dit houdt ik op deze manier niet heel lang vol... hebben hier meer mensen last van? Ik zit nu op Three days, 18 hours, 52 minutes and 41 seconds. 75 cigarettes not smoked, saving ¤ 15,14. Life saved: 6 hours, 15 minutes.
Dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:55 schreef Danny het volgende:
Puntje is wel dat ik gewoon het roken mis. Het gezellig samen een peuk doen. Het is toch iets dat eigenlijk onvervangbaar is.
Pff dat klinkt wel ernstig zeg..quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:29 schreef Slarioux het volgende:
Ik dacht zelfs aan mijn gezondheid toen ik stopte.
Maar dat was zeg maar niet uit mezelf. Mijn ouders zijn nu allebei in de 50 en roken al sinds hun 16e. En dat zijn lichamelijk gezien echt twee wrakken. Ontzettend lieve mensen, maar hoesten, hoesten niet normaal. Mijn vader blafte het hele huis al bij elkaar, en mijn moeder begint nu ookal. En allebei totaal geen conditie, laat staan kracht. Zelfs mijn vader, 90 kilo en 1.98 slaat geen deuk meer in een pakje boter. Staat te hijgen bovenaan de trap, graaiend naar zijn ademhalingsdingetje (respirator?). En allebei bruggen, en vullingen, en tanden die nog sneller uit hun mond vallen dan de tandarts ze kan aanpassen. Een verschrikkelijk dunne huid, slechte spijsvertering, geen smaak meer over. Er moet altijd extra zout op het eten, want het smaakt nooit ergens naar. Eet ook eens bij ons mee. Slechte longen, slechte dit, alles.
Ik weet waarom ik gestopt ben iig.
quote:Two weeks, 5 hours, 17 minutes and 53 seconds. 284 cigarettes not smoked, saving ¤ 56,88. Life saved: 23 hours, 40 minutes.
Ruim 3 weken niet gerookt!quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
4 en een halve dag, 93 niet gerookt
[offtopic]idd.. Die gast spoort echt niet! [/offtopic]quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:22 schreef hermandeperman het volgende:
Wat lijkt me het toch geweldig als die Rietvaerder weer een ban krijgt zeg!
Ik ben nooit zo goed met "Hou vol! Je kan het!", dus ik hou het op: gaat goedquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
4 en een halve dag, 93 niet gerookt
Ik had vannacht opeens last van misselijkheid/buik/maagpijn.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:35 schreef Danny het volgende:
Is het normaal dat ik last heb van buikpijn en dat m'n stront enorm stinkt (of is dat mijn verbeterde reukvermogen) ?
Totaal niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:55 schreef MouseOver het volgende:
Ik hoor trouwens niemand klagen over prikkelbaarheid. Niemand ernstige klachten op dat vlak tot nu toe?
Misschien stimuleert het je ware ik welquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Totaal niet.
Nu ben ik sowieso prikkelbaar, dus misschien valt het extra effect van stoppen met roken in mijn aard niet zo op
Vandaag had ik even een hardnekkig momentje.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:34 schreef NoXxa het volgende:
Heel af en toe heb ik opeens onbeschrijvelijke trek in een peuk. Maar als ik mijn gedachten dan even verzet is dat ook zo weer over.
Waarom martel je jezelf eigenlijk door die shag thuis in de kast te laten liggen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vandaag had ik even een hardnekkig momentje.
Het 'ff een shaggie' gevoel kwam een keer of 3 snel achter elkaar terug.
Eet je nu veel drop misschien?quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:35 schreef Danny het volgende:
Is het normaal [...] dat m'n stront enorm stinkt (of is dat mijn verbeterde reukvermogen) ?
Ik heb nog geen moment aan die kast gedacht eigenlijkquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Waarom martel je jezelf eigenlijk door die shag thuis in de kast te laten liggen?
Dat mag ook geen probleem zijn, ik heb al 3 maanden mijn laatste peuk in de auto 'klaarliggen'. Als ik die rook, ga ik waarschijnlijk per direct dood zo goor als die moet smaken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nog geen moment aan die kast gedacht eigenlijk
Das mijn voordeel. Pakje shag zit nog dicht.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:41 schreef eL. het volgende:
[..]
Dat mag ook geen probleem zijn, ik heb al 3 maanden mijn laatste peuk in de auto 'klaarliggen'. Als ik die rook, ga ik waarschijnlijk per direct dood zo goor als die moet smaken.
Dat is alleen het eerste trekje, het 2e valt alweer ontzettend mee en het derde smaakt weer als vanouds...quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:41 schreef eL. het volgende:
[..]
Dat mag ook geen probleem zijn, ik heb al 3 maanden mijn laatste peuk in de auto 'klaarliggen'. Als ik die rook, ga ik waarschijnlijk per direct dood zo goor als die moet smaken.
Na 4 dagen 'stoppen' eerder in 2005 ging ik bijna van mijn stokje na trekje 1, echt superduizelig, het 2e trekje ging idd wel en daarna was het alsof het nooit anders geweest was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:32 schreef Igraine het volgende:
Dat is alleen het eerste trekje, het 2e valt alweer ontzettend mee en het derde smaakt weer als vanouds...
Ik merk nog geen moer... niets, geen enkel voordeel.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:49 schreef F.Z.N. het volgende:
Ik kom net terug van de sportschool... ik merk het nu al!!! 2 dagen niet gerookt.
Gewoon door blijven gaan, zoals je nou doet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
Na 4 dagen 'stoppen' eerder in 2005 ging ik bijna van mijn stokje na trekje 1, echt superduizelig, het 2e trekje ging idd wel en daarna was het alsof het nooit anders geweest was.
Ik ga me daar maar niet aan wagen dacht ik zo.
Maar ik blijf het toch frappant vinden. Ik ging vanmiddag naar de supermarkt en bedacht me hoe gemakkelijk het zou zijn om sigaretten te halen als je dat zou willen (en hoe standaard dat ook was tot 2 weken geleden). Maar op het moment dat ik dat denk, denk ik ook 'maar ik doe het niet, want ik wil het niet'.
Waarom kan ik daar nu zo makkelijk overheen stappen terwijl dat 2 1/2e week geleden echt niet in mijn hoofd opgekomen zou zijn.
Het heeft wel een beetje te maken bij mij idd met de gedachte dat anders de afgelopen 15 dagen echt voor niks zijn geweest want dat ik toch echt wel wil blijven stoppen is absoluut zeker.
Het is wel een houvast voor minder moeilijkere momenten waarop je weer wilt roken. Dan denk ik echt van: "hoe zonde is het om nu te roken, had ik in die kuttijd ook wel kunnen rokenquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik wel deed toen ik gestopt was, was me voorstellen dat er een bepaald aantal moeilijke momenten voor mij in petto was tot aan het moment dat ik er geheel klaar mee zou zijn.
Bij elk moeilijk moment dacht ik dan: zo, die hebben we ook weer gehad, weer een stapje dichter bij de finish. Op die manier was ik bijna 'blij' met een moeilijk moment, want dat betekende alleen maar dat er weer eentje minder te gaan was. Snapt iemand dit?Het zal wel belachelijk klinken, maar goed. Het werkte voor mij
![]()
Bij mij niet. Ik heb een vriendin waarbij ik niet rook. Aangezien ik daar soms dagen achtereen bivakkeer, rookte ik die dagen ook niet. En als ik daar weg reed begon ik weer, dat kostte me elke keer een peuk of 2-3 voordat het weer lekker werd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:32 schreef Igraine het volgende:
Dat is alleen het eerste trekje, het 2e valt alweer ontzettend mee en het derde smaakt weer als vanouds...
Ik ben sinds vandaag ook weer wat gaan sporten. 4 km in het bos gaan lopen...quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:49 schreef F.Z.N. het volgende:
Ik kom net terug van de sportschool... ik merk het nu al!!! 2 dagen niet gerookt.
Volgens mij is het een fabeltje dat je zo snel verbetering voelt. Ik geloof er niets van dat je na 2 dagen stoppen al verbetering merkt bij de sportschool... Ik ben nu 3 maanden gestopt met roken en ik merk wel dat mijn conditie wat verbeterd is maar ook niet echt denderend. Het enige waar ik echt verschil in merk is de reuk, maar volgens mij heeft dat ook meer te maken met dat je meer van bepaalde geuren geniet dan dat je echt beter kunt ruiken. Ik ruik nu vaak aan mijn haar en kleren en vind het dan heerlijk als het niet stinkt. Ik voel me wel veel gezonder omdat ik weet dat ik me niet meer vergiftig, maar echt verschillen merken door het stoppen? Neuh, niet echt...quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik merk nog geen moer... niets, geen enkel voordeel.
Ik merk ook wel wat verschil hoor, maar ik wordt nog steeds elke ochtend wakker met een keel alsof ik de avond ervoor doorgerookt heb. Ook ben ik bijna aan één stuk verkouden... Maar als ik moet rennen voor de trein gaat dat inderdaad wel wat makkelijker. Wat ik alleen niet geloof is dat je na 2 dagen al iets merkt, volgens mij heb je daar iets meer tijd voor nodig. Al die rommel is niet zomaar uit je lichaam. Het duurt zelfs zeven (!!) jaar voordat je longen weer helemaal hersteld zijn!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik merk het echt wel.
Het was niet zo dat ik 's ochtends rochelend uit bed kwam maar een vervelend kuchje had ik wel zo hier en daar, dat is weg.
Het piepje in mijn adem wat er af en toe was is weg en als ik nu eens moet rennen voor de trein doet het iig niet meer echt pijn bij het ademhalen.
Ik zal niet zeggen dat mijn conditie nu helemaal geweldig is, maar ik merk toch wel kleine dingen!
Nou, dat zal dan mijn geluk wel zijn. Ik voel me alleen maar slechter.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:28 schreef Brighteyes het volgende:
Althans, ik voel me over het algemeen toch net even iets prettiger en lekkerder en minder landerig dan toen ik nog wel rookte.
Hoe dat gaat is bij iedereen anders denk ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, dat zal dan mijn geluk wel zijn. Ik voel me alleen maar slechter.
Ik heb me maanden kut gevoeld ,slecht slapen , moe zijn , veel eten , moe zijn , licht in het hoofd zijn , moe zijn , gore rochels die loskwam tijdens het douchen (maanden lang) , moe zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, dat zal dan mijn geluk wel zijn. Ik voel me alleen maar slechter.
Ah, mijn voorland....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:56 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik heb me maanden kut gevoeld ,slecht slapen , moe zijn , veel eten , moe zijn , licht in het hoofd zijn , moe zijn , gore rochels die loskwam tijdens het douchen (maanden lang) , moe zijn.
Conditie en dergelijke merkte ik pas na een half jaar
Zelfbeklag is okquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah, mijn voorland....
Nu mag ik graag zwelgen in zelf beklag, dus ik ga er nog een dieet bij volgen en ik heb gelijk een dagelijkse tirade dat ik me zo kut voel
Gewoon volhouden, ik voel me eigenlijk ook nog niet helemaal relaxed, maar t wordt vast beter!!!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah, mijn voorland....
Nu mag ik graag zwelgen in zelf beklag, dus ik ga er nog een dieet bij volgen en ik heb gelijk een dagelijkse tirade dat ik me zo kut voel
Zo heel belachelijk is dat niet hoor. Ik ben al eerder 2 jaar gestopt en uiteindelijk vanwege een overweldigende hoeveelheid van dat soort momenten weer begonnen. Als je roker bent IS roken lekker. Althans, veel van de peuken die je rookt zijn lekker, de rest zijn gewoontepeuken. Juist de peuken na het eten, bij een biertje of zoals hier al eerder gezegd tijden het klussen en dat soort dingen zijn peuken die niet alleen LEKKER zijn, maar die gewoon een gevoel van nostalgie teweeg brengen. Lekker samen even rustig een peukie doen terwijl je nababbelt of dingen bespreekt. Gewoon even genieten tussen de bedrijven door. Ja, dat kan ook met een bak koffie, maar dat is anders (want bij die bak koffie hoort dan eigenlijk weer een peuk). Ik durf te beweren dat zelfs als ik het volhou en over tien jaar nog steeds niet rook ik nog steeds DIE momenten mis en DAT nog steeds de dingen zijn die ervoor zorgen dat de behoefte niet volledig verdwijnt. De geestelijke verslaving is groter dan de lichamelijke imo...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:34 schreef LuQas het volgende:
Ik ben nu zo'n 10 maanden gestopt en heb ineens weer enorme cravings naar een sigaret sinds een week of twee. Geen idee waar dit op slaat. Maar loop regelmatig weer te fantaseren over hoe lekker het was om te roken, het gevoel van 'echt' genieten dat het me gaf enzo. Belachelijk, maar waar. En het is niet de bedoeling![]()
Dat heb ik ook ja. Was ik op zolder bezig met daar zeil leggen, ben je klaar en dan denk je echt 'zo, nu even achterover leunen en je werk bewonderen met een lekker sigaretje erbij'. En een seconde later denk je.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:05 schreef N.icka het volgende:
De ergste momenten die ik van het stoppen ondervond waren de onverwachte, ( niet diegen na het eten , de eerste smorgens ed) maar juist die momenten die je niet verwacht, Tijdens het werken in de tuin , normaal gesproken na 15 minuten even pauzeren en een peukje , tijdens het opknappen van de gang , na 20 minuten gronden , ff een peukje. Na een kutklusje in huis......
Daar heb ik tot nu toe eigenlijk geen last van gehad. Heb wel een steeds heviger wordende buikpijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:41 schreef MouseOver het volgende:
De vermoeidheid lijkt na een week wat minder te worden
Die vind ik eigenlijk wel fijn, krijg nu veel meer dingen af in veel kortere tijd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:46 schreef Brighteyes het volgende:
En wacht dacht je van het uitstel-peukje; 'Nog 1 sigaretje en dan ga ik...'
Nu moet ik gewoon zonder dat sigaretje aan de rotklusjes als afwasmachines etc.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:05 schreef ma_jojo het volgende:
Ik doe mee.
Vanaf 7 januari 12.00 is ma_jojo officieel gestopt met roken.
Succesquote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:05 schreef ma_jojo het volgende:
Ik doe mee.
Vanaf 7 januari 12.00 is ma_jojo officieel gestopt met roken.
Pleister?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:49 schreef derrudyjah het volgende:
[..]
Die vind ik eigenlijk wel fijn, krijg nu veel meer dingen af in veel kortere tijd.
Six days, 9 hours, 34 minutes and 23 seconds. 191 cigarettes not smoked, saving ¤ 38,39. Life saved: 15 hours, 55 minutes.
Vandaag eerste dag zonder pleister!!!![]()
Weet ik niet. jij moet nu nog door de lichamelijke verslaving heen. Die heb ik al achter de rugquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:12 schreef derrudyjah het volgende:
heb je t wel een stukkie moeilijker gehad he?
Das waarquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet ik niet. jij moet nu nog door de lichamelijke verslaving heen. Die heb ik al achter de rug
10 weesgegroetjes will do the trick.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:26 schreef JohnLemon het volgende:
AAAAAAAAAAAAArrrrrrrghhhhhhhhhhhhhh !!!! Ik heb zonet in het café 2 trekjes genomen van een sigaret van een vriendin, puur nieuwsgierigheiden het smaakte ECHT NIET lekker !!!
Meteen weer in de asbak gegooid die troep, ben ik nu niet roker-af of worden die 2 trekjes me vergeven ?Ik voel me nu zooooooooooo slecht erdoor...
Tsja... dan ben je in mijn ogen nog veel slapper.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:57 schreef MouseOver het volgende:
Bier kan de wilskracht wel eens wat vertroebelen
Ik laat het je morgenochtendmiddag wetenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsja... dan ben je in mijn ogen nog veel slapper.
Als je je drink niet kan handelen moet je het sowieso niet doen en al helemaal niet als je nog bezig bent met definitief stoppen met roken...
^5 dudequote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
*op rolfluitje blaast*
Exact 1 week niet gerookt
Het was tamelijk vroeg afgelopen omdat veel mensen morgen op tijd op moesten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik laat het je morgenochtendmiddag weten
Goed gedaanquote:Op zondag 8 januari 2006 01:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het was tamelijk vroeg afgelopen omdat veel mensen morgen op tijd op moesten.
Ik heb het overleefd![]()
Dank voor je steun.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:03 schreef Mabelle het volgende:
[..]
Goed gedaanViel het mee? Of was het erg veel ongezelliger.
Dat kan ik me ook nog herinneren van toen ik net was gestopt. Heb dat toen aan een vriend van me gevraagd die arts is en die zei dat dat juist de bedoeling is. Je longen komen als het ware weer in beweging en gaan alle slijm die er vast zat gekleefd omhoog werken, heel veel rochelen dus de komende dagen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:40 schreef F.Z.N. het volgende:
Ik heb nu een vet gore smaak in mn mond... zal wel troep zijn die omhoog komt... Het moet er toch op een of andere manier uit!(3 dagen gestopt)
Dagen?? Bij mij heeft dat echt maanden geduurd , niet elke dag dezelfde hoeveelheid maar regelmatig rochels , voornamelijk onder het douchenquote:Op zondag 8 januari 2006 11:39 schreef LuQas het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook nog herinneren van toen ik net was gestopt. Heb dat toen aan een vriend van me gevraagd die arts is en die zei dat dat juist de bedoeling is. Je longen komen als het ware weer in beweging en gaan alle slijm die er vast zat gekleefd omhoog werken, heel veel rochelen dus de komende dagen.
Bij mij is zo'n actie hetgeen geweest wat me uiteindelijk echt van het roken afgeholpen heeft. Ik was een week gestopt, maar bietste toen toch een sigaret van een vriend. GOOR! Meteen uitgemaakt die peuk en ik was echt genezen...en nu (inmiddels ruim drie jaar later) nog steeds!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:26 schreef JohnLemon het volgende:
AAAAAAAAAAAAArrrrrrrghhhhhhhhhhhhhh !!!! Ik heb zonet in het café 2 trekjes genomen van een sigaret van een vriendin, puur nieuwsgierigheiden het smaakte ECHT NIET lekker !!!
Meteen weer in de asbak gegooid die troep, ben ik nu niet roker-af of worden die 2 trekjes me vergeven ?Ik voel me nu zooooooooooo slecht erdoor...
Ik ben ooit door zo'n actie weer begonnen na anderhalf jaar.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:21 schreef Yoni het volgende:
[..]
Bij mij is zo'n actie hetgeen geweest wat me uiteindelijk echt van het roken afgeholpen heeft. Ik was een week gestopt, maar bietste toen toch een sigaret van een vriend. GOOR! Meteen uitgemaakt die peuk en ik was echt genezen...en nu (inmiddels ruim drie jaar later) nog steeds!
Idd ja, bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Vond het meteen weer enorm lekker.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik ben ooit door zo'n actie weer begonnen na anderhalf jaar.
Ik zou het dus niet iedereen aanraden.
Ik niet eens meteen... maar 'och af en toe een trekje voor de gezelligheid' werd al binnen twee weken terug bij helemaal af.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:19 schreef LuQas het volgende:
[..]
Idd ja, bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Vond het meteen weer enorm lekker.![]()
Je had beter shag kunnen roken, stuk goedkoper...quote:Op zondag 8 januari 2006 01:50 schreef Danny het volgende:
[..]
^5 dude
* Danny is 1 we(e)k(en), 1 uur, 49 minuten en 46 seconden gestopt, heeft 353 peukies laten liggen en ¤ 64,95 in z'n zak gestoken.
ai..quote:Op zondag 8 januari 2006 20:52 schreef JohnLemon het volgende:
Schrap mij maar![]()
Weer wat teveel bier gedronken op een feestje vanmiddag en "voor de gezelligheid" bij de rokers maar mee sigaretje(s) gerookt. Wat ben ik toch een ***![]()
Je hebt volgens mij meer een drank dan een rook probleemquote:Op zondag 8 januari 2006 20:52 schreef JohnLemon het volgende:
Schrap mij maar![]()
Weer wat teveel bier gedronken op een feestje vanmiddag en "voor de gezelligheid" bij de rokers maar mee sigaretje(s) gerookt. Wat ben ik toch een ***![]()
+5 Scherp!quote:Op zondag 8 januari 2006 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Je hebt volgens mij meer een drank dan een rook probleem.
Afgehaakt, vanavond nog enkele sigaretten gerookt...quote:Op zondag 8 januari 2006 21:12 schreef MouseOver het volgende:
[..]
ai..
en nu? Toch doorzetten of definitief afhaken?
In het weekend toch jaquote:Je hebt volgens mij meer een drank dan een rook probleem.
Rrrrrrrrrrrrrrrrespect voor jou, zeker wetenquote:Op zondag 8 januari 2006 22:48 schreef Slarioux het volgende:
Ik kwam gisteren op een feestje toch wel heul erg in de verleiding weer. Maar toch weten af te ketsen.
En zo gaat het al een jaar op elk feestje![]()
Pssst... Je moet een boek schrijven! En dan als pseudoniem 'Allen Carr' gebruiken!quote:Op maandag 9 januari 2006 02:45 schreef DarkMavis het volgende:
Even een update![]()
One week, 21 hours, 33 minutes and 38 seconds. 197 cigarettes not smoked, saving ¤ 36,25. Life saved: 16 hours, 25 minutes.
[heel verhaal]
Zo hadden wij dit weekend de eerste activiteit van de carnavalsvereniging en dat zijn altijd de avonden dat er veel gedronken en gerookt wordt. Ik dit jaar dus nietquote:Op zondag 8 januari 2006 22:48 schreef Slarioux het volgende:
Ik kwam gisteren op een feestje toch wel heul erg in de verleiding weer. Maar toch weten af te ketsen.
En zo gaat het al een jaar op elk feestje![]()
Voor de meeste zou dit misschien opgaan, maar niet voor de mensen die (zoals ik) al 'bewust' rookte.quote:Op maandag 9 januari 2006 02:45 schreef DarkMavis het volgende:
<lang verhaal>
Jawel,quote:Op maandag 9 januari 2006 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
Maar, wat ik daarmee dan weer heb Swets, en dat heb ik van anderen ook gehoord. Ik had best wel een paar dagen last van de standaard handeling 'uit de trein stappen = roken, de deur uit stappen op mijn werk = roken' etc. Omdat ik ook daar weer aan gewend was geraakt.
Heb jij daar dan geen last van?
Uit de OP. Metertjequote:Op maandag 9 januari 2006 09:15 schreef Marty26 het volgende:
@danny waar heb jij dat script vandaan dat je kunt zien hoe lange je gestopt bent etc etc...
Mjah zo kom ik ook in de situatie van je moeder terecht waarschijnlijk; over 32 jaar nog steeds willen rokenquote:Op zondag 8 januari 2006 23:09 schreef JohnLemon het volgende:
[..]
Rrrrrrrrrrrrrrrrespect voor jou, zeker weten![]()
Bij m'n vorige stoppoging vorig jaar (4maanden uitgehouden, zwalpte ik op feestjes ook rond met die vreseijke hung naar een sigaret, na 4 maanden bezweken)
Nu dus al na het tweede feestje op een weekend... erg vind ik het !!!
Het leven van een ex-roker is KEI-HARD op zulke momenten![]()
Mijn moeder bv. is al 32 (!!!) jaar gestopt en op familiefeestjes of bedrijfbijeenkomsten van d'r, waar ze naartoe moet is het voor haar telkens weer een hel om die stinkstok weer proberen te vermijden, na 32 jaar zelfs (maar ZIJ zet wel nog steeds door i.t.t. ik !!!
Eens roker altijd roker, ik begin het echt wel te geloven Het rookduiveltje raak je precies echt nooit meer kwijt![]()
Tnx BEquote:
Tnx manquote:
Ja ik schrok me de tering aangezien ik voor een klein bedrijf werk en me bazen meer soort van vrienden zijn als baasen.......quote:Op maandag 9 januari 2006 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij niet Marty. Heftig van je baas trouwens!
Er zijn wel meer van dit soort metertjes in omloop maar dit is de enige die ik heb gebruikt.
schatje mijn stop datum staat nog niet in de OP. Ik ben 1-1-06 om 23u gestoptquote:Op maandag 9 januari 2006 16:55 schreef schatje het volgende:
Eb en Marty26, welkom en succes met stoppen.
Ik heb salmiakknotsenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef E.T. het volgende:
Voor zulke momenten heb ik AntaFlu in m'n zak zitten.
Op de momenten waar ik normaal 'standaard' rookte (van station naar m'n werk lopen bijv) doe ik nu een zuigsnoepje in m'n mond. 't snoepje duurt lang genoeg, daarna heb je meestal toch geen zin meer in een sigaret en die frisse smaak van het snoepje zorgen ervoor dat je op dat moment ook niet echt aan roken denkt.
Ja, maar zodra je een plaatsje omhoog schiet halen we dat weg. Anders wordt het zo'n lange lijstje. Je staat nu bij de pupillen wekenquote:Op maandag 9 januari 2006 17:16 schreef NoXxa het volgende:
[..]
schatje mijn stop datum staat nog niet in de OP. Ik ben 1-1-06 om 23u gestopt.
Jeuj!quote:Op maandag 9 januari 2006 17:24 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, maar zodra je een plaatsje omhoog schiet halen we dat weg. Anders wordt het zo'n lange lijstje. Je staat nu bij de pupillen weken.
De eerste maanden werd ik gewoon echt ziek van de lucht. Hoofdpijn kotsneigingen..Na een paar maanden begon mijn man weer te roken en die deed dat buiten(heel lief)quote:Op maandag 9 januari 2006 17:16 schreef NoXxa het volgende:
[..]
schatje mijn stop datum staat nog niet in de OP. Ik ben 1-1-06 om 23u gestopt.
Ik vroeg me nog af wat gestopte rokers van rokers vinden. Zijn jullie echt anders tegen een roker/roken aan gaan. Of blijft je mening het zelfde als toen je nog wel rookte.
Die zijn erggg gevaarlijk ja! (thank god dat je niet in de trein mag rokenquote:Op maandag 9 januari 2006 18:01 schreef eL. het volgende:
Tering, vandaag moest ik met het OV naar het werk in verband met een stukkende bolide. En tijdens dat blauwbekken op het perron had een peuk erg goed gesmaakt. Toch volgehouden, maar dat waren weer van [die] momenten, ben je gvd 3 maanden op weg .....
Ik heb vandaag nog maar 1x een kort 'trek in een peuk moment' gehad. Ben er eigenlijk van overtuigd dat ik gewoon gestopt ben en blijf, maar goed, dat wist ik voordat ik stopte eigenlijk al. Als je echt wil stoppen dan lukt dat best.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:44 schreef derrudyjah het volgende:
Bij mij lijkt de behoefte nu wel helemaal weg, maar misschien komt t nog wel terug dus ik juich nog niet te vroeg...One week, one day, 18 hours, 27 minutes and 48 seconds. 263 cigarettes not smoked, saving ¤ 52,61. Life saved: 21 hours, 55 minutes.
quote:Op maandag 9 januari 2006 22:46 schreef Danny het volgende:
Ben er eigenlijk van overtuigd dat ik gewoon gestopt ben en blijf, maar goed, dat wist ik voordat ik stopte eigenlijk al. Als je echt wil stoppen dan lukt dat best.
Eigenlijk zijn we een stel arrogante zakkenquote:Op zondag 1 januari 2006 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
eigenlijk ben ik er van overtuigt dat het me lukt
quote:Op maandag 9 januari 2006 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Eigenlijk zijn we een stel arrogante zakken
Dank je welquote:Op maandag 9 januari 2006 16:55 schreef schatje het volgende:
Eb en Marty26, welkom en succes met stoppen.
Het wordt steeds makkelijker vind ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 05:15 schreef Fillipe het volgende:
Ook met alcohol kán het goed gaan. Vrij pittttig was het net wel, 'iedereen' rookt immers in de kroeg.
Anyway, volgens mij ga ik het ook deze keer volhouden, heb er alle vertrouwen in.
Ik ben gestopt met nicotinepleisters. Precies volgens het boekje: eerst 6 weken 21 mg, dan 2 weken 14 mg en ten slotte 2 weken 7 mg. Voor mij werkte het prima.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:13 schreef michiel_merk het volgende:
ben sinds vanaochtend gestopt ,en ga zo een nicotine pleister op mn arm plakken
heeft iemand ervaring met nicotine pleisters ?werken ze goed ?
heb maar een paar, mn vader ze nog over toen hij gestopt wasquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met nicotinepleisters. Precies volgens het boekje: eerst 6 weken 21 mg, dan 2 weken 14 mg en ten slotte 2 weken 7 mg. Voor mij werkte het prima.
Je moet van twee dingen afkicken: de geestelijke verslaving en de lichamelijke. Dankzij de pleisters kon ik eerst geestelijk afkicken, gewoon eraan gewend raken om niet meer altijd en overal een peuk op te steken. Toen dat eenmaal gelukt was, was het lichamelijke afkicken echt nog maar een formaliteit.
Inmiddels alweer bijna 10 maanden gestopt*. Voor mij persoonlijk hebben de pleisters uitstekend geholpen. Misschien was het zonder ook wel gelukt, maar dat zal ik nooit weten
* Nine months, two weeks, six days, 4 hours, 22 minutes and 59 seconds. 7379 cigarettes not smoked, saving ¤ 819,95
Klopt,quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:27 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
mn biertje zal nooit meer het zelfde smaken vrees ik![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:14 schreef E.T. het volgende:
Ik denk dat ik van de week maar 'ns wat leuks voor mezelf ga kopen ofzo...
Al bijna 50 euro bespaard
Moeten jullie niet eten enzo?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
Voorheen ging ik toch wel elke dag/om de dag ergens sigaretten halen en nu ben ik al 4 dagen niet meer in een winkel geweest of zo. Heel gek idee.
Misschien moet je je avatar ook maar eens veranderen!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:18 schreef Patron het volgende:
Nou sinds 1.1.2006 19:45 gestopt nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |