Laat me raden: Jij komt ons motiveren... Ik voel me nu al beter...quote:
[laat maar, het is m'n ademtocht niet waardquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Hey, dat grieperig gevoel daar zat ik vanavond tijdens een na het avondeten ook mee. Ik voelde me net een afkickende heroïne-junk of zo. Echt brakquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Overdag kan ik me heel moeilijk concentreren, ik ben dan ook weinig productief geweest deze week. Om half 6 ben ik WEL doodmoe en vanavond heb ik er zelfs een grieperig gevoel bij.
Ik moet zeggen, een klasgenoot van me rookt en ik ga regelmatig een halve meter achteruit. Maar dat is niet alléén van de rook. Ik vind het ventje zelf ook nogal repulsivequote:Op woensdag 4 januari 2006 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, daar hebben we rietvaerder. Het knulletje welke denkt dat elke roker per definitie stinkt
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:55 schreef Danny het volgende:
Four days, 53 minutes and 21 seconds. 201 cigarettes not smoked, saving ¤ 37,06.
Inmiddels 4 dagen volgehouden en ik moet zeggen dat vandaag me het minst zwaar is gevallen tot nu toe. Ik merk inderdaad dat ik weer meer dingen ruik (wat niet altijd een voordeel is), dat ik weer goed diep kan inademen zonder een hoestaanval te krijgen én dat ik weer wat meer rust in mijn donder begin te krijgen. Heb nog wel de hele dag één groot 'mén, wat heb ik trek in een peuk' moment, maar de dag was makkelijker door te komen dan de vorige dagen.
Laten we hopen dat het de komende dagen alleen maar makkelijker wordt.
Puntje is wel dat ik gewoon het roken mis. Het gezellig samen een peuk doen. Het is toch iets dat eigenlijk onvervangbaar is.
Mja, ik heb dat nooit vies gevonden. Da's dus verre van het lekkerst voor mij. Sowieso vind ik er nog helemaal niets lekker aan om gestopt te zijn behalve dan het ontbreken van de hoestaanvallen. Dat is vooralsnog de enige reden dat ik niet allang weer lekker een peuk heb opgestoken...quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:14 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]Goed bezig.
Het lekkerste vind ik nog het gevoel dat je niet zo vies rokerig wakker wordt.![]()
In het begin kon ik ook nog niet denken aan dingen als gezondheid en uithoudingsvermogen. Later merk je het verschil enorm erg, niet alleen omdat je meer longinhoud hebt, maar vooral omdat je -door je gezondere leefstijl - meer behoefte hebt aan sport e.d.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, ik heb dat nooit vies gevonden. Da's dus verre van het lekkerst voor mij. Sowieso vind ik er nog helemaal niets lekker aan om gestopt te zijn behalve dan het ontbreken van de hoestaanvallen. Dat is vooralsnog de enige reden dat ik niet allang weer lekker een peuk heb opgestoken...
Heb ik ook ja, ben net 5 dagen gestopt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:08 schreef derrudyjah het volgende:
Het hele voortdurend moe zijn en lang en slecht slapen gedoe lijkt wel steeds erger te worden. Werd net om 8u ineens wakker op de bankEn als ik zometeen naar bed ga, ben ik morgen nog net zo moe... Dit houdt ik op deze manier niet heel lang vol... hebben hier meer mensen last van? Ik zit nu op Three days, 18 hours, 52 minutes and 41 seconds. 75 cigarettes not smoked, saving ¤ 15,14. Life saved: 6 hours, 15 minutes.
Dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:55 schreef Danny het volgende:
Puntje is wel dat ik gewoon het roken mis. Het gezellig samen een peuk doen. Het is toch iets dat eigenlijk onvervangbaar is.
Pff dat klinkt wel ernstig zeg..quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:29 schreef Slarioux het volgende:
Ik dacht zelfs aan mijn gezondheid toen ik stopte.
Maar dat was zeg maar niet uit mezelf. Mijn ouders zijn nu allebei in de 50 en roken al sinds hun 16e. En dat zijn lichamelijk gezien echt twee wrakken. Ontzettend lieve mensen, maar hoesten, hoesten niet normaal. Mijn vader blafte het hele huis al bij elkaar, en mijn moeder begint nu ookal. En allebei totaal geen conditie, laat staan kracht. Zelfs mijn vader, 90 kilo en 1.98 slaat geen deuk meer in een pakje boter. Staat te hijgen bovenaan de trap, graaiend naar zijn ademhalingsdingetje (respirator?). En allebei bruggen, en vullingen, en tanden die nog sneller uit hun mond vallen dan de tandarts ze kan aanpassen. Een verschrikkelijk dunne huid, slechte spijsvertering, geen smaak meer over. Er moet altijd extra zout op het eten, want het smaakt nooit ergens naar. Eet ook eens bij ons mee. Slechte longen, slechte dit, alles.
Ik weet waarom ik gestopt ben iig.
quote:Two weeks, 5 hours, 17 minutes and 53 seconds. 284 cigarettes not smoked, saving ¤ 56,88. Life saved: 23 hours, 40 minutes.
Ruim 3 weken niet gerookt!quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
4 en een halve dag, 93 niet gerookt
[offtopic]idd.. Die gast spoort echt niet! [/offtopic]quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:22 schreef hermandeperman het volgende:
Wat lijkt me het toch geweldig als die Rietvaerder weer een ban krijgt zeg!
Ik ben nooit zo goed met "Hou vol! Je kan het!", dus ik hou het op: gaat goedquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
4 en een halve dag, 93 niet gerookt
Ik had vannacht opeens last van misselijkheid/buik/maagpijn.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:35 schreef Danny het volgende:
Is het normaal dat ik last heb van buikpijn en dat m'n stront enorm stinkt (of is dat mijn verbeterde reukvermogen) ?
Totaal niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:55 schreef MouseOver het volgende:
Ik hoor trouwens niemand klagen over prikkelbaarheid. Niemand ernstige klachten op dat vlak tot nu toe?
Misschien stimuleert het je ware ik welquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Totaal niet.
Nu ben ik sowieso prikkelbaar, dus misschien valt het extra effect van stoppen met roken in mijn aard niet zo op
Vandaag had ik even een hardnekkig momentje.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:34 schreef NoXxa het volgende:
Heel af en toe heb ik opeens onbeschrijvelijke trek in een peuk. Maar als ik mijn gedachten dan even verzet is dat ook zo weer over.
Waarom martel je jezelf eigenlijk door die shag thuis in de kast te laten liggen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vandaag had ik even een hardnekkig momentje.
Het 'ff een shaggie' gevoel kwam een keer of 3 snel achter elkaar terug.
Eet je nu veel drop misschien?quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:35 schreef Danny het volgende:
Is het normaal [...] dat m'n stront enorm stinkt (of is dat mijn verbeterde reukvermogen) ?
Ik heb nog geen moment aan die kast gedacht eigenlijkquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Waarom martel je jezelf eigenlijk door die shag thuis in de kast te laten liggen?
Dat mag ook geen probleem zijn, ik heb al 3 maanden mijn laatste peuk in de auto 'klaarliggen'. Als ik die rook, ga ik waarschijnlijk per direct dood zo goor als die moet smaken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nog geen moment aan die kast gedacht eigenlijk
Das mijn voordeel. Pakje shag zit nog dicht.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:41 schreef eL. het volgende:
[..]
Dat mag ook geen probleem zijn, ik heb al 3 maanden mijn laatste peuk in de auto 'klaarliggen'. Als ik die rook, ga ik waarschijnlijk per direct dood zo goor als die moet smaken.
Dat is alleen het eerste trekje, het 2e valt alweer ontzettend mee en het derde smaakt weer als vanouds...quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:41 schreef eL. het volgende:
[..]
Dat mag ook geen probleem zijn, ik heb al 3 maanden mijn laatste peuk in de auto 'klaarliggen'. Als ik die rook, ga ik waarschijnlijk per direct dood zo goor als die moet smaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |