foto's van 3 longen ? Toch niet van die rare stivoro propagandaplaatjes ?quote:Op maandag 2 januari 2006 21:58 schreef Casema het volgende:
En die foto's van die 3 longen moeten wel weer in de OP hoor...
Aangepastquote:Op maandag 2 januari 2006 22:10 schreef Hallulama het volgende:
Schatje, ik stopte 2 januari, da's vandaag, niet 1 januari, da's gisteren
Precies, ik haal mijn motivatie niet uit een superioriteits gevoel over mensen welke niet stoppen. Ik heb 23 jaar gerookt, waarvan 20 jaar met plezier.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:04 schreef Danny het volgende:
[..]
foto's van 3 longen ? Toch niet van die rare stivoro propagandaplaatjes ?
Alsof niet iedereen inmiddels weet hoe longen van rokers eruit zien, én alsof het de echte roker ook maar een moer uit zal maken. Laten we ons hier vooral richten op de mensen die WILLEN stoppen (om wat voor reden dan ook) en NIET als een stel lamlullen stivoro zaken aan te halen om de tere zieltjes van de rokers te winnen en zoveel mogelijk mensen aan het stoppen te krijgen.
Anti-rokerspropaganda vind je overal, laten we dat nou niet hier doen... Dat was al iets waar ik me in het vorige deel aan stoorde.
Joh dat heeft niks met propagandaplaatjes te maken, ze maakten de vorige OP gewoon wat leuker, alsof het gemiddelde publiek hier aanstaat neemt aan dat soort plaatjes...quote:Op maandag 2 januari 2006 22:04 schreef Danny het volgende:
[..]
foto's van 3 longen ? Toch niet van die rare stivoro propagandaplaatjes ?
Alsof niet iedereen inmiddels weet hoe longen van rokers eruit zien, én alsof het de echte roker ook maar een moer uit zal maken. Laten we ons hier vooral richten op de mensen die WILLEN stoppen (om wat voor reden dan ook) en NIET als een stel lamlullen stivoro zaken aan te halen om de tere zieltjes van de rokers te winnen en zoveel mogelijk mensen aan het stoppen te krijgen.
Anti-rokerspropaganda vind je overal, laten we dat nou niet hier doen... Dat was al iets waar ik me in het vorige deel aan stoorde.
Klopt dat nou? Ik ben ookal moe, terwijl ik nooit voor 0.00 slaapquote:Op maandag 2 januari 2006 22:46 schreef derrudyjah het volgende:
One day, 20 hours, 29 minutes and 42 seconds. 37 cigarettes not smoked, saving ¤ 7,41. Life saved: 3 hours, 5 minutes.
Nu toch echt wel heel zwaar hoor...maar zoveel mogelijk water drinken als ik zin in een peuk krijg...en vroeg gaan slapen...ben zooo supermoe....![]()
Dat schijnt dus te kloppenquote:Op maandag 2 januari 2006 22:55 schreef Patron het volgende:
[..]
Klopt dat nou? Ik ben ookal moe, terwijl ik nooit voor 0.00 slaap.
Cigarettes not smoked: 22, dit kan ik door mijn tranen heen, net lezen.
Vrees voor uitvallen van andere functies dus ongegrond.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat schijnt dus te kloppen
Anyway, ik ben ook weer moe en ga nu naar m'n nest.
Eh... de vorige keer? 4 dagen.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:47 schreef Merisse het volgende:
BE, goed van jou dat je weer gestopt bent, volhouden hoorHoe ver was je de vorige keer gekomen en waardoor is het toen misgegaan?
Ja, dat kan ik me voorstellen dan. Maar ja, op de een of andere manier is het blijkbaar zo ongrijpbaar waarom mensen alsnog weer gaan roken.quote:Ik baal ontzettend dat ik er toch weer ingetrapt ben want toen ik 5 jaar geleden stopte heb ik het echt heel moeilijk gehad het eerste halfjaar, m.n. met mijn emoties, mijn gewicht en stoelgang. Ik zie er erg tegenop om daar weer doorheen te moeten.
Gek, daar had ik juist vandaag meer last van dan in de eerste 2 dagen eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:35 schreef derrudyjah het volgende:
De voortdurende zeurende trek in een peuk neemt al af!!!![]()
Dit is een interessant artikel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een duidelijk lijstje van de afkickverschijnselen welke met stoppen met roken gepaard gaan, en op welk moment deze voorkomen?
Juist op die momenten goed nadenken waarom je ook al weer wou stoppen...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:05 schreef NoXxa het volgende:
Ah ik vond 24u niet roken niet zo moeilijk. De dagen daarna wordt het lastig. Of als je op het station op je vertraagde trein moet wachten. Dat zijn gevaarlijke momenten om ff snel een pakje te kopen. Maar goed wat doe je daar aan om je op die saaie momenten niet te laten verleiden?
... en je daarbij realiseren dat de eerste twee die je weer rookt sowieso smerig zullen smaken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:25 schreef derrudyjah het volgende:
[..]
Juist op die momenten goed nadenken waarom je ook al weer wou stoppen...
Nou.... Dat waag ik te betwijfelen eigenlijkquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef MouseOver het volgende:
[..]
... en je daarbij realiseren dat de eerste twee die je weer rookt sowieso smerig zullen smaken.
Ik hoop dat je het niet gaat uittestenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou.... Dat waag ik te betwijfelen eigenlijk
Neuh, dan had ik net zo goed niet kunnen stoppenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:17 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het niet gaat uittesten
Hier liggen gewoon sigaretten en een vol pakje shag al dagen onaangebroken in de kastquote:Overigens ligt de keuken hier nog steeds bezaaid pakjes peuken.. de kettingrokende eigenaar ervan, een longarts in opleiding (!) (!!) is een paar dagen naar huis toe. Dus nu liggen ze me toe te lachen.
Dat had ik vorig jaar bij m'n eerdere stoppoging ook, na 3 maanden, die eerste die smaakte zo lekker, zo, eeuh... verlossendquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:18 schreef Slarioux het volgende:
Oh, en mijn eerste peuken gaan echt fucking lekker smaken, reken maar.
Weggooien, alles waar nicotine inzit !!!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:41 schreef DarkElf het volgende:
iemand ervaring met kauwgom van nicotinell?
Tering, rook je anders gemiddeld zo'n 51 sigaretten per dagquote:Op woensdag 4 januari 2006 01:48 schreef Danny het volgende:
Three days, 1 hour, 48 minutes and 51 seconds. 153 cigarettes not smoked, saving ¤ 28,23. Life saved: bladiebladiebla
jah, gemiddeld 2 pakjes van 25 per dag.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:59 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Tering, rook je anders gemiddeld zo'n 51 sigaretten per dag?
Dat je dan zo, zonder hulpmiddelen kan stoppen...quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:32 schreef Danny het volgende:
[..]
jah, gemiddeld 2 pakjes van 25 per dag.
Gisteren vond ik het een klote dag. Over vandaag kan ik nog niet veel zeggenquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig iedereen!
Voor mij waren dag 4 en 5 redelijk kritiek in tegenstelling tot dat schema'tje hierboven.
Althans... op dag 4 was ik tamelijk labiel en heb ik (iets meer dan anders) lopen janken om de meest nutteloze dingen.
![]()
Niet?quote:
Nee Saskia schoot wel die luier vol...quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet?
Niet eens dat je bij het verschonen van een luier van Saskia ineens dacht 'ik schiet vol'?
Al gemerkt dat je geur verbeterd is?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee Saskia schoot wel die luier vol...
Anyway gisteravond had ik zwaar zin in een peuk om dat ik me verveelde. Nu enorm zin in peuk bij mijn bakkie koffie. Maar ik kan de drang weerstaan! Nu nog volhouden, denk dat het weekend zwaar wordt in de kroeg. Maar niemand van mijn vrienden rookt, lucky me!quote:Three days, 1 hour, 48 minutes and 51 seconds. 153 cigarettes not smoked, saving ¤ 28,23. Life saved: bladiebladiebla
Hey dat is wel een goed idee! Als je echt een heel pittig pepermuntje ophebt smaakt een peuk erg vies! Vanmiddag pakje antaflu snoepjes halen!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef E.T. het volgende:
Voor zulke momenten heb ik AntaFlu in m'n zak zitten.
Op de momenten waar ik normaal 'standaard' rookte (van station naar m'n werk lopen bijv) doe ik nu een zuigsnoepje in m'n mond. 't snoepje duurt lang genoeg, daarna heb je meestal toch geen zin meer in een sigaret en die frisse smaak van het snoepje zorgen ervoor dat je op dat moment ook niet echt aan roken denkt.
Over 20 dagen komt die klotedag nog wel een keer. Eens een roker, altijd een roker, ik ben nu bijna/ruim drie maanden op weg en ik heb de jeuk nogsteeds, al ben ik van begin af aan overtuigd dat ik wil stoppen. Ik moet mijn makkelijke dagen nog tegenkomen, eigenlijk waren de eerste de makkelijkste, daarna heb ik moeten leunen op het feit dat ik al een tijdje op weg ben. Maar het kan best per persoon verschillen, gewoon volhouden en vooral volharden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Gisteren vond ik het een klote dag. Over vandaag kan ik nog niet veel zeggen
Ow, ik heb nog niet gehuild
Het verschilt inderdaad echt per persoon. Ik ben ook ruim 3 maanden gestopt en ik denk er nauwelijks meer aan eigenlijk. Bij mij was het echt een kwestie van een knop om, heb er totaal geen moeite mee. Heel bizar, want bij eerdere stoppogingen had ik het er heel moeilijk mee (ben ook nog nooit zo lang gestopt geweestquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:23 schreef eL. het volgende:
[..]
Over 20 dagen komt die klotedag nog wel een keer. Eens een roker, altijd een roker, ik ben nu bijna/ruim drie maanden op weg en ik heb de jeuk nogsteeds, al ben ik van begin af aan overtuigd dat ik wil stoppen. Ik moet mijn makkelijke dagen nog tegenkomen, eigenlijk waren de eerste de makkelijkste, daarna heb ik moeten leunen op het feit dat ik al een tijdje op weg ben. Maar het kan best per persoon verschillen, gewoon volhouden en vooral volharden.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:01 schreef F.Z.N. het volgende:
Ik ben gisteravond genokt!
Ik wil niet eens roken, het is wel lekker ofzo, maar iedere keer had ik zo'n vies gevoel!![]()
Ik sport 2x in de week, dus aankomen zal niet gebeuren. Conditioneel zal het ook wel beter gaan. Na de winterstop weer voetballen. Moet je me eens zien gaan straks
Wish me luck!
Dat denk ik eerlijk gezegd ookquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:23 schreef eL. het volgende:
Eens een roker, altijd een roker
Sure... jij bent gelijk begonnen met roken als de eerste de beste kettingrokende havenarbeider.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:50 schreef -Guppie- het volgende:
Ik ben ook een ex-roker
ik heb van mijn 12e tot 20e ongeveer 9 pakjes per week gerookt
en nu bijna anderhalf jaar gestopt
en wil de rest niet ontmoedigen,maar pas sinds een maand ofzo heb ik geen trek meer!!
Maar het heeft ook zoveel voordelen..en gelukkig ben ik niet aangekomen (daar was ik zo bang voor!)
Die van mij ook. Wel lullig, ookal wil ik niet veranderen in zo'n lastpak van een ex-rokerquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef Slarioux het volgende:
En mijn nieuwe vriendin rookt. Uitdaging dus
Vooral dat niet meer blowen zal je denk een hoop rendement gaan geven ... goed volhouden hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef BennyNL het volgende:
zo damn...dat is ziekzeker als je dat al vanaf je 12de deed
maar ja, zelf heb ik ook behoorlijk wat afgerookt : ik ben 5 maanden geleden gestopt na 4 jaar lang, vanaf mn 18de tot 22ste een pakje per week te roken + elke dag blowen
ben blij te zijn gestopt..voel me weer helemaal fit
Het is ook niet bedoeld als dat het onmogelijke taak is, integendeel. Maar ik was zelf ruim 7 jaar gestopt en opeens brak het weer, die momenten blijven. Het enige wat ik kan zeggen is dat sommige mensen het iets meer van hun koppigheid moeten hebben om het vol te houden. Ik merk nu ook nog constant dat het trekt, terwijl ik het echt wel verdom om te bezwijken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat denk ik eerlijk gezegd ook.
Nou ja, in de afgelopen 23 jaar had ik nooit een volledige dag niet gerookt. Nu al 3 en een halve dag niet
Ik denk ook dat het verschilt ja. Ik was overtuigd roker, voelde me er top bij, het stond bij me en ik genoot echt van een peuk. Ik heb het zelf gewoon van mijn eigen koppigheid moeten hebben en het blijft gewoon trekken bij mij. Ik haal mezelf over die momenten heen, door even de som te maken hoeveel dagen ik dan voor Jan Lul heb geploeterd. Maar het gevoel is makkelijk te omschrijven, ik MOET dan echt een peuk, gewoon voor de lekker.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:59 schreef MaJo het volgende:
Het verschilt inderdaad echt per persoon. Ik ben ook ruim 3 maanden gestopt en ik denk er nauwelijks meer aan eigenlijk. Bij mij was het echt een kwestie van een knop om, heb er totaal geen moeite mee. Heel bizar, want bij eerdere stoppogingen had ik het er heel moeilijk mee (ben ook nog nooit zo lang gestopt geweest)
Hetzelfde voor mij.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:49 schreef sjak het volgende:
Goed zo stoppers!!! Probeer het vol te houden. Ik ben inmiddels 2 jaar gestopt en het is een van de beste beslissingen uit mijn leven. Het huis ruikt heerlijk, mijn haar ook en ik boel me stukken beter. Ik merk het ook nog steeds in mijn portomonee, voorheen had ik elke dag geld nodig nu kan er zomaar een paar dagen voorbij gaan voor ik doorheb dat er minder dan 5 euro in zit.
Ik kan me niet meer voorstellen dat ik ooit nog ga roken![]()
Ja, zo zou je mij ook kunnen omschrijven. Ik herken me volledig in je verhaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:40 schreef eL. het volgende:
Ik ben gewoon een roker geworden die het verdomd te roken.
Dat zei ik ook altijd maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Zolang ik niet helemaal nooit meer aan roken denk nog maar gewoon even niet roken in huis.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:57 schreef Dafje33 het volgende:
Ik heb altijd gezegd dat diegene die rookten dat gewoon mochten blijven doen in mijn huis,
maar als ze weg zijn gaan gelijk de ramen open!
Ja dat ga ik dus ook niet doen. Die zijn het ergst.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:14 schreef Patron het volgende:
[..]
Die van mij ook. Wel lullig, ookal wil ik niet veranderen in zo'n lastpak van een ex-roker.
Dat kan heel goed, daar is geen stelregel voor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:33 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat nou zo achterlijk is... Ik zit nu op 2 weken en een uur of 10 zeg maar, en vanaf gisteren lijkt het weer steeds moeilijker te worden.
Echt enorme zin in een sigaret. En dan ook bijna dat half recalcitrante gevoel van 'wat maakt het eigenlijk ook uit'.
Maar ik doe het niet, ik weiger! Punt! Klaar! Over!
Maar ik snap er geen fuck van.
Ik slaap wat onrustig, dus wat vaker wakker dan normaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:08 schreef derrudyjah het volgende:
Het hele voortdurend moe zijn en lang en slecht slapen gedoe lijkt wel steeds erger te worden. Werd net om 8u ineens wakker op de bankEn als ik zometeen naar bed ga, ben ik morgen nog net zo moe... Dit houdt ik op deze manier niet heel lang vol... hebben hier meer mensen last van?
Klinkt idd hetzelfde wat ik heb...en soms vraag ik me ook echt af of het opweegt tegen het niet-roken...maar hopelijk gaat t toch snel over. We zijn alweer halverwege de week, en in t weekend kan ik de hele dag door slapen...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik slaap wat onrustig, dus wat vaker wakker dan normaal.
Maar dan is het hebben van kinderen een goede training. Ik slaap nu zo weer in.
Overdag kan ik me heel moeilijk concentreren, ik ben dan ook weinig productief geweest deze week. Om half 6 ben ik WEL doodmoe en vanavond heb ik er zelfs een grieperig gevoel bij. Ik heb verder nergens zin in, en ook voor mijn eigen bescheiden bedrijfje doe ik nu dus (te) weinig.
Daarnaast ben ik nog steeds regelmatig licht in m'n hoofd/duizelig.
Ik merk tot op heden eigenlijk nog geen enkel voordeel van stoppen met roken, maar ik blijf er vanuit gaan dat het allemaal beter wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |