Na 4 dagen 'stoppen' eerder in 2005 ging ik bijna van mijn stokje na trekje 1, echt superduizelig, het 2e trekje ging idd wel en daarna was het alsof het nooit anders geweest was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:32 schreef Igraine het volgende:
Dat is alleen het eerste trekje, het 2e valt alweer ontzettend mee en het derde smaakt weer als vanouds...
Ik merk nog geen moer... niets, geen enkel voordeel.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:49 schreef F.Z.N. het volgende:
Ik kom net terug van de sportschool... ik merk het nu al!!! 2 dagen niet gerookt.
Gewoon door blijven gaan, zoals je nou doet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
Na 4 dagen 'stoppen' eerder in 2005 ging ik bijna van mijn stokje na trekje 1, echt superduizelig, het 2e trekje ging idd wel en daarna was het alsof het nooit anders geweest was.
Ik ga me daar maar niet aan wagen dacht ik zo.
Maar ik blijf het toch frappant vinden. Ik ging vanmiddag naar de supermarkt en bedacht me hoe gemakkelijk het zou zijn om sigaretten te halen als je dat zou willen (en hoe standaard dat ook was tot 2 weken geleden). Maar op het moment dat ik dat denk, denk ik ook 'maar ik doe het niet, want ik wil het niet'.
Waarom kan ik daar nu zo makkelijk overheen stappen terwijl dat 2 1/2e week geleden echt niet in mijn hoofd opgekomen zou zijn.
Het heeft wel een beetje te maken bij mij idd met de gedachte dat anders de afgelopen 15 dagen echt voor niks zijn geweest want dat ik toch echt wel wil blijven stoppen is absoluut zeker.
Het is wel een houvast voor minder moeilijkere momenten waarop je weer wilt roken. Dan denk ik echt van: "hoe zonde is het om nu te roken, had ik in die kuttijd ook wel kunnen rokenquote:Op donderdag 5 januari 2006 20:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik wel deed toen ik gestopt was, was me voorstellen dat er een bepaald aantal moeilijke momenten voor mij in petto was tot aan het moment dat ik er geheel klaar mee zou zijn.
Bij elk moeilijk moment dacht ik dan: zo, die hebben we ook weer gehad, weer een stapje dichter bij de finish. Op die manier was ik bijna 'blij' met een moeilijk moment, want dat betekende alleen maar dat er weer eentje minder te gaan was. Snapt iemand dit?Het zal wel belachelijk klinken, maar goed. Het werkte voor mij
![]()
Bij mij niet. Ik heb een vriendin waarbij ik niet rook. Aangezien ik daar soms dagen achtereen bivakkeer, rookte ik die dagen ook niet. En als ik daar weg reed begon ik weer, dat kostte me elke keer een peuk of 2-3 voordat het weer lekker werd.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:32 schreef Igraine het volgende:
Dat is alleen het eerste trekje, het 2e valt alweer ontzettend mee en het derde smaakt weer als vanouds...
Ik ben sinds vandaag ook weer wat gaan sporten. 4 km in het bos gaan lopen...quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:49 schreef F.Z.N. het volgende:
Ik kom net terug van de sportschool... ik merk het nu al!!! 2 dagen niet gerookt.
Volgens mij is het een fabeltje dat je zo snel verbetering voelt. Ik geloof er niets van dat je na 2 dagen stoppen al verbetering merkt bij de sportschool... Ik ben nu 3 maanden gestopt met roken en ik merk wel dat mijn conditie wat verbeterd is maar ook niet echt denderend. Het enige waar ik echt verschil in merk is de reuk, maar volgens mij heeft dat ook meer te maken met dat je meer van bepaalde geuren geniet dan dat je echt beter kunt ruiken. Ik ruik nu vaak aan mijn haar en kleren en vind het dan heerlijk als het niet stinkt. Ik voel me wel veel gezonder omdat ik weet dat ik me niet meer vergiftig, maar echt verschillen merken door het stoppen? Neuh, niet echt...quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik merk nog geen moer... niets, geen enkel voordeel.
Ik merk ook wel wat verschil hoor, maar ik wordt nog steeds elke ochtend wakker met een keel alsof ik de avond ervoor doorgerookt heb. Ook ben ik bijna aan één stuk verkouden... Maar als ik moet rennen voor de trein gaat dat inderdaad wel wat makkelijker. Wat ik alleen niet geloof is dat je na 2 dagen al iets merkt, volgens mij heb je daar iets meer tijd voor nodig. Al die rommel is niet zomaar uit je lichaam. Het duurt zelfs zeven (!!) jaar voordat je longen weer helemaal hersteld zijn!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik merk het echt wel.
Het was niet zo dat ik 's ochtends rochelend uit bed kwam maar een vervelend kuchje had ik wel zo hier en daar, dat is weg.
Het piepje in mijn adem wat er af en toe was is weg en als ik nu eens moet rennen voor de trein doet het iig niet meer echt pijn bij het ademhalen.
Ik zal niet zeggen dat mijn conditie nu helemaal geweldig is, maar ik merk toch wel kleine dingen!
Nou, dat zal dan mijn geluk wel zijn. Ik voel me alleen maar slechter.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:28 schreef Brighteyes het volgende:
Althans, ik voel me over het algemeen toch net even iets prettiger en lekkerder en minder landerig dan toen ik nog wel rookte.
Hoe dat gaat is bij iedereen anders denk ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, dat zal dan mijn geluk wel zijn. Ik voel me alleen maar slechter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |