Hans Janmaatquote:Op donderdag 29 december 2005 19:53 schreef Yildiz het volgende:
Goffer, ik ben echt slecht in namen.
Hoe heette die ene ook alweer die zei dat je criminelen kon herkennen aan het uiterlijk?
(van geboorte).
"Mijn zwembed is niet overdektquote:De 'nooit-genoeg-cultuur'
Deze maand was er in de RAI weer een beurs voor miljonairs. Bezoekers van de Miljonair Fair konden zich verlekkeren aan mooie auto's, kleren, horloges en nog veel meer. In Netwerk aandacht voor de extremen van de consumptiemaatschappij. In de uitzending komen rijken, armen en mensen die bewust geen bezittingen hebben aan bod.
quote:Uitzending : zondag 1 januari, ca. 12.05-13.05 uur, Nederland 3. Herhaling zondagnacht in de 'carrousel' op Nederland 3 en maandagmiddag 13.45 op Nederland 1
Buitenhof
// God of Darwin:
De KNAW, de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen, zal in 2006 een reeks lezingen en discussiebijeenkomsten organiseren rond het thema geloof en wetenschap. Deze eeuwenoude discussie kreeg in 2005 een nieuwe impuls toen minister van Onderwijs, Maria van der Hoeven (CDA), aandacht vroeg voor het begrip ‘Intelligent Design’, de gedachte dat er een ontwerp of ontwerper achter het ontstaan van de mens en het leven op aarde zit. Hoe verhouden geloof en wetenschap zich met elkaar, sluiten ze elkaar te allen tijden uit of kunnen ze in sommige gevallen samengaan? De start van het KNAW-debat aanstaande zondag in Buitenhof.
Deelnemers
Cees Dekker, hoogleraar moleculaire biofysica TU Delft, Ronald Meester, hoogleraar wiskunde VU, Pieter Drenth, oud-rector magnificus VU en voormalige president van de KNAW, Jan van Hooff, emeritus hoogleraar Gedragsbiologie, Robbert Dijkgraaf, hoogleraar natuurkunde UvA en Marie Jose Duchateau, universitair docent biologie Universiteit Utrecht.
p.s. de genoemde onderwerpen zijn onder voorbehoud, en kunnen door ontwikkelingen in de actualiteit nog veranderen.
Presentatie:
Paul Witteman
Columnist:
Geen column
Seksueel gezien zijn mannelijke tepels zeer van nut! Als je er van houdtquote:Op donderdag 29 december 2005 20:43 schreef Yildiz het volgende:
Ik geloof niet in 'Intelligent Design'
waarom?
Nou, o.a. vanwege het onderstaande.
[afbeelding]
Nounou, verschrikkelijk hoorquote:Op donderdag 29 december 2005 18:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De vaderlandse televisie heeft weer een dieptepunt bereikt: TMF start meidenversier-show
Tenenkaas, kaalheid, oorsmeer, lichaamshaar, doorlopende wenkbrouwen, stuitbeen, kanker etc.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Seksueel gezien zijn mannelijke tepels zeer van nut! Als je er van houdt.
Maar de slechte natuurlijke gezondheid van ogen en het gebit zijn een goede 2e.
quote:
Productiekosten Xbox 360 bedragen 715 dollar
Hoewel het geen nieuws is dat Microsoft geld moet bijleggen voor elke verkochte Xbox 360 lijkt het dat de kostprijs van de Xbox 360 hoger is dan voorheen aangenomen. Vlak na de officiële lancering van de Xbox 360 verschenen berichten dat de kostprijs van de Xbox 360 circa 125 dollar boven de winkelprijs van 399 dollar lag. Volgens een bron binnen IBM zijn de kosten echter aanzienlijk hoger, circa 715 dollar per Xbox, een verlies van ruim 300 dollar per console. Hoewel dit betekent dat Microsoft initieel een flinke som geld moet bijleggen verwacht het bedrijf dit in de toekomst goed te kunnen maken door de verkoop van games en het leveren van aanvullende diensten. Daarnaast zullen de productiekosten in de loop der tijd dalen waardoor niet elke Xbox 360 even duur is.
Die spelcomputers kunnen steeds meer, waardoor het uiteindelijk normale pc's worden. Het gaat echt nergens overquote:Op donderdag 29 december 2005 21:00 schreef George-Butters het volgende:
Niemand van mijn vrienden heeft een spelletjes compu. Maar ik heb het idee daarin een uitzondering te zijn. Zijn er POLlers met een xbox of ps?
[..]
Ik heb er geen, en de meeste vrienden ook niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:00 schreef George-Butters het volgende:
Niemand van mijn vrienden heeft een spelletjes compu. Maar ik heb het idee daarin een uitzondering te zijn. Zijn er POLlers met een xbox of ps?
[..]
Mensen die zich vaak vervelenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:05 schreef George-Butters het volgende:
Het is dus toch echt beperkt tot een bepaald type man
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mensen die zich vaak vervelenIntroverte mensen
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb een xbox360 en heb vrienden met een xbox of ps2.
Ik weet niet of MrX zich vaak verveelt of introvert is...online is 'ie dat in ieder geval niet.quote:
Dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik weet niet of MrX zich vaak verveelt of introvert is...online is 'ie dat in ieder geval niet.
Daar kunnen we wel een onderzoekje naar doen (op POL).quote:Op donderdag 29 december 2005 21:20 schreef RichardQuest het volgende:
Rechtse mensen?
Ik zou juist zeggen dat het niet door een God gemaakt kan zijn. 1 iemand heeft alles bedacht? Een hele werkende natuur, die complexer als het getal i is. het is zo ingewikkeld, dat kan je niet ff bedenken, dat ontstaat.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:47 schreef Yildiz het volgende:
Ja, kom nou, bléren dat een DNA zó lastig in elkaar zit, dat het wel door een hoger wezen gemaakt móet zijn....
Nog even en men gaat zeggen dat differentiëren en integreren (wiskunde) 'van Mars / een willekeurige god / bij-jaat gooi er nog een buitenaards wezen tegenaan ook' komt, omdat het onmogelijk door een mens bedacht kan zijn..
Wil je dat echt weten?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb ook een 32" lcd tv.
In welke categorie val ik nu?
Ik gok dat hij bedoeld dat MrX1982 introvert is.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dan snap ik het niet, wat bedoel je?
Ja.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:23 schreef George-Butters het volgende:
Wil je dat echt weten?
Tuurlijk heb je allerlei gamers. Er moet natuurlijk wel een incentive zijn om te gaan gamen. Een bepaalde interesse.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
Vreemde redenatie om gamers bepaalde eigenschappen toe te dichten. Er is niet zoiets als één soort gamer.
Je hebt allerlei gamers. Jong - oud, links - rechts, dik - dun etc.
Ik vind gamen gewoon leuk. Net zoals ik andere dingen leuk vind.
Vermaak, ontspanning.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:29 schreef George-Butters het volgende:
Tuurlijk heb je allerlei gamers. Er moet natuurlijk wel een incentive zijn om te gaan gamen. Een bepaalde interesse.
13" vind ik voorlopig wel genoeg.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Nerds zijn toch al vaak rechts. Gebrek aan mensenkennis en denken dat alles rationeel is enzo heet datquote:Op donderdag 29 december 2005 21:31 schreef kLowJow het volgende:
Gamers als Monidique, DrW, MrX, Sidekick en Mutant01 zijn rechtse nerds.
* pberends is playing MC Hammer - Turtle Powerquote:
Wat een onzin.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:42 schreef du_ke het volgende:
Nerds zijn toch al vaak rechts. Gebrek aan mensenkennis en denken dat alles rationeel is enzo heet dat.
Misschien moet je ook een spelcomputer aanschaffen beter dan een dildo lijkt mequote:Op donderdag 29 december 2005 21:46 schreef pberends het volgende:
* pberends is playing MC Hammer - Turtle Power
Zou je denken?
Komt CNN ook met een Nederlands jaaroverzicht?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef RichardQuest het volgende:
Dadelijk is trouwens het NOS-nieuwsoverzicht van 2005, misschien een tip.
De cancerman van RTL paalt haar elke dagquote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef RichardQuest het volgende:
Sacha de Boer. Nu mét benen. (vorig jaar had ze zelfs een rok)
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:01 schreef MrX1982 het volgende:
Die Rick Niemand toch?
Tuurlijk, wat kunnen de Amerikanen immers zonder nieuws over ons nieuwe zorgstelsel?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Komt CNN ook met een Nederlands jaaroverzicht?
quote:Huizinga werd geboren in Groningen. Zijn vader, Dirk Huizinga, was daar hoogleraar fysiologie. Zijn moeder, Jacoba Tonkens, stierf toen Johan 2 jaar oud was. In Groningen genoot Johan ook zijn middelbare scholing aan het stedelijk gymnasium. In 1891 schreef hij zich in aan de Groninger universiteit, waar hij vier jaar studeerde. Hij legde zich voornamelijk toe op de vergelijkende taalkunde. Hij werd een kenner van het Sanskriet. Na afloop van zijn studie startte Huizinga in Leipzig zijn promotieonderzoek dat hij in 1897 afrondde. Zijn proefschrift betreft de rol van de vidusaka, een soort nar, in het oud-Indische toneel.
In de jaren daarna doceerde hij geschiedenis in verschillende Nederlandse plaatsen, om in 1905 terug te keren naar zijn geboortestad waar hij zich aan de universiteit verbond. In 1915 aanvaardde Huizinga de benoeming tot hoogleraar algemene geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Leiden. In Leiden zou Huizinga het boek schrijven waar hij wereldfaam mee verwierf, Herfsttij der Middeleeuwen. Dit boek verscheen in 1924 in het Duits en het Engels. Hiermee brak Huizinga internationaal door als historicus van naam. Op verzoek van een Amerikaanse uitgever schreef Huizinga een boek over Erasmus. Achteraf was hij zelf niet geheel gelukkig met het resultaat van zijn relatief beknopte studie, maar niettemin heeft zijn studie de belangstelling voor Erasmus aanzienlijk vergroot. Huizinga stierf op 1 februari 1945 in De Steeg na een korte ziekte.
Huizinga is de grondlegger van de Nederlandse cultuurgeschiedenis en gaf zijn naam aan het Huizinga Instituut voor cultuurgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam
quote:In de schaduwen van morgen
Een bekend boek van Huizinga is In de schaduwen van morgen uit 1935. In dit boek bood Huising een uitwerking van een voordracht die hij op 8 maart 1935 in Brussel had gehouden. Het boek heeft verschillende herdrukken beleefd. Het wordt tot op de dag van vandaag geciteerd en gelezen. Het boek geeft een analyse van de culturele en maatschappelijke situatie van de jaren voor de Tweede Wereldoorlog. Vooral de openingszin is bekend geworden:
Wij leven in een bezeten wereld. En wij weten het. Het zou voor niemand onverwacht komen, als de waanzin eensklaps uitbrak in een razernij, waaruit deze arme Europese mensheid achterbleef in verstomping en verdwazing, de motoren nog draaiende en de vlaggen nog wapperende, maar de geest geweken.
Het boek loopt ook vooruit op meer filosofische ontwikkelingen die niet direct gerelateerd zijn aan de bovengenoemde "razernij".
Het komende geleerde modewoord voor beschaafde kringen zal ongetwijfeld "existentieel" zijn. Ik zie het overal reeds opschieten. Het zal spoedig bij het groote publiek belanden. Wanneer men, om zijn lezer te overtuigen, dat men de dingen beter snapt dan zijn buurman, lang genoeg "dynamisch" heeft gezegd, zal het "existentieel" zijn. Het woord zal dienen om den geest te plechtiger te verzaken, een belijdenis van maling aan al wat weten en waarheid is.
quote:Herfsttij der Middeleeuwen
Aanvankelijk was het de bedoeling van Huizinga om een studie te schrijven over de schilder Jan van Eyck. Het werk groeide echter uit tot een diepborende visie op de late Middeleeuwen. De ondertitel van het boek luidt: Studie over de levens- en gedachtevormen der veertiende en vijftiende eeuw in Frankrijk en Nederland. De slotzin van het eerste hoofdstuk geeft een markante weergave van het levensgevoel van de late Middeleeuwen:
Het is een boze wereld. Het vuur van haat en geweld brandt hoog, het onrecht is machtig, de duivel dekt met zijn zwarte vlerken een duistere aarde. En spoedig wacht der menschheid het eind van alle dingen. Maar de menschheid bekeert zich niet; de Kerk strijdt, predikers en dichters klagen en vermanen vergeefs." (Verzameld Werk, deel III, pag 33)
De late Middeleeuwen vormen geen periode van verval of enkel de voorbode van de Renaissance, maar bezaten een eigen toon en kleur. Huizinga's werk is een klassieker geworden door zijn markante stijl en pregnante visie die vele studies heeft geïnspireerd. De kritiek erop heeft het belang van dit boek niet verminderd.
http://www.fur4all.nl/download.php?id=30&sid=e094e835e89171fc0863a40854ae1198quote:Homo ludens
Het is bijna onmogelijk een werk van deze diepgang te karakteriseren in enkele losse woorden. Als men het desondanks toch zou willen proberen, zou men het kunnen doen met de zes woorden: "Het spel is een ernstige zaak". Dit, samen met zijn anti-materialistische en anti-fysicalistische filosofie verwoordt hij op de volgende wijze:
Men kan bijna al het abstracte loochenen: recht, schoonheid, waarheid, goedheid, geest, God. Men kan den ernst loochenen. Het spel niet. Maar met het spel erkent men, of men wil of niet, den geest. Want het spel is, wat ook zijn wezen zij, niet stof. Het doorbreekt, reeds in de dierenwereld, de grenzen van het physisch bestaande. Het is ten opzichte van een gedetermineerd gedachte wereld van louter krachtwerkingen in den volsten zin des woords een superabundans, een overtolligheid. Eerst door het instroomen van den geest, die de volstrekte gedetermineerdheid opheft, wordt de aanwezigheid van het spel mogelijk, denkbaar, begrijpelijk. Het bestaan van het spel bevestigt voortdurend, en in den hoogsten zin, het supralogisch karakter van onze situatie in den kosmos. De dieren kunnen spelen, dus zij zijn reeds meer dan mechanismen. Wij spelen, en weten, dat wij spelen, dus wij zijn meer dan enkel redelijke wezens, want het spel is onredelijk.
En dan geen screen-caps maken.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef RichardQuest het volgende:
Sacha de Boer. Nu mét benen. (vorig jaar had ze zelfs een rok)
De civvers hebben elkaar dood gemaaktquote:Op vrijdag 30 december 2005 03:10 schreef Drugshond het volgende:
Lijkt hier wel een dooie-vliegen-show.
![]()
Mooiquote:Op vrijdag 30 december 2005 03:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De civvers hebben elkaar dood gemaakt
Plaatje werkt niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mooi![]()
Gezocht
[afbeelding]
Om mee te kunnen POL-SC sjatten, je politieke interesses boeien mij geen reet.
andere bronquote:Police take Pinochet's mug shot
Chile's former ruler Augusto Pinochet has been fingerprinted and photographed by police, as part of his indictment over killings and disappearances.
The general's picture was taken from the front and the side at his mansion in the Chilean capital Santiago.
A lawyer for 90-year-old Gen Pinochet called it "an affront to a former president of the republic".
On Monday the supreme court ruled he was fit to stand trial over the 1975 disappearance of political opponents.
The court rejected an appeal saying he should not be sent for trial because of poor health.
In the past, courts have dismissed cases against Gen Pinochet on medical grounds.
He has been under house arrest in Santiago since being indicted on 24 November by Judge Victor Montiglio - the same judge who ordered his details be taken on Wednesday.
The indictment relate to a case that became known as Operation Colombo, in which at least 119 people were believed to have been abducted and later murdered.
The former regime said all had died in clashes between rival opposition groups.
More than 3,000 people were killed when Gen Pinochet was in power from 1973 to 1990.
The general is also facing tax evasion charges in connection to his foreign bank accounts, but this is the first time he has been fingerprinted and photographed.
Ik heb een plasmascherm van 1m 5 Dus mijn lul is groter.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ik stel mijn lichaam ter dienste van de wetenschap.... Nu nog een vr. onderzoekster in verpleegster uniformquote:Niets helpt tegen een kater
Drie onderzoekers veegden alle wetenschappelijke studies bij elkaar die ze konden vinden over de bestrijding en preventie van katers. Conclusie: niets helpt, behalve je drankgebruik in toom houden.
Britten staan sowieso al bekend als stevige drinkers, maar de kerstborrels op het werk zijn helemaal berucht. Dronkenschap is daar heel gewoon, dus katers de volgende dag zullen ook wel niet zeldzaam zijn. Vandaar waarschijnlijk dat het British Medical Journal in zijn kerstnummer het overzichtsartikel over katerbestrijding heeft geplaatst van drie onderzoekers, waaronder de Utrechtse psychofarmacoloog Joris Verster. Het drietal ploos de literatuur na en hoorde collega’s uit, waarmee ze uiteindelijk 15 onderzoeken boven tafel kregen.
Acht van deze studies waren degelijk genoeg om serieus genomen te worden. Ze gingen over drie soorten pillen, het slikken van suikers of gist en het innemen van drie verschillende kruiden. In geen enkel onderzoek kon worden aangetoond dat het hielp. Nooit wetenschappelijk getest zijn de haring met slagroom, het rauwe ei en het ochtendbiertje.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik stel mijn lichaam ter dienste van de wetenschap.... Nu nog een vr. onderzoekster in verpleegster uniformOw ja haring lust ik niet.
NWS-jaaroverzicht 2005quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
Drugshond, ze hebben je nodig in Marokko!
Jaaaaaaaaa wat moet ik zeggen!quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En dan gewoon niet posten hè. [afbeelding]
quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:40 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hè! Je bent [insert waardeloos topic] vergeten!
Ik heb geen spelcomputer en ik ben geen bepaald type man, dus wat mij betreft klopt je stelling tot dusverre..quote:Op donderdag 29 december 2005 21:05 schreef George-Butters het volgende:
Het is dus toch echt beperkt tot een bepaald type man
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[Over Huizinga]
http://www.fur4all.nl/download.php?id=30&sid=e094e835e89171fc0863a40854ae1198
http://members.rott.chello.nl/jhorikx/Huizinga-schaduwen.pdf
![]()
Wil daar best naar toe.... onkruid groeit overal.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
Drugshond, ze hebben je nodig in Marokko!
Al qaida heeft een volgens een klein deel van de islam een legitiem 'doel'. LRA niet, die gozer heeft zichzelf tot profeet uitgeroepen, het is een sekte. Kindsoldaten die worden bevrijd uit het LRA willen het liefste gelijk in het regeringsleger om die Jospeh (profeet te doden), stel je je dat ook voor bij Osama? Heeft die ook allemaal gedwongen volgelingen van een jaar of 12?quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is in beide gevallen beperkt tot een selecte groep mensen. Daarom blijft het ook een sekte. Enige verschil is dat Alquada een internationale groepering is en daarom op meerdere plekken leed kan veroorzaken (dus ook in de Westerse wereld). Gegarandeerd meer media-aandacht dan een groepering die in zwart-afrika mensen dood. Next to that maakt AlQuada gebruik van Westerse middelen en doelen om dood en verderf te zaaien, bussen, treinen, restaurants, disco's , vliegtuigen, wolkenkrabbers.
Als het geen selecte groep mensen was, hoefde Osama bin Laden nooit te schuilen natuurlijk.
Gewoon voordat je gaat slapen wat water naar binnen kwakken, want van alcohol moet je pissen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik stel mijn lichaam ter dienste van de wetenschap.... Nu nog een vr. onderzoekster in verpleegster uniformOw ja haring lust ik niet.
Psssst. Je staat in het NWS-jaaroverzicht.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Gewoon voordat je gaat slapen wat water naar binnen kwakken, want van alcohol moet je pissen.
Zo simpel is het.
Ik zag het.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Psssst. Je staat in het NWS-jaaroverzicht.
Is je plasma tv hd-ready?quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb een plasmascherm van 1m 5 Dus mijn lul is groter.
Mijn plasma tv is zo groot en zo nieuw!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:21 schreef Yildiz het volgende:
Mijn plasma tv is zo groot en zo nieuw!Dan maak je hem toch gewoon zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zin in.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan maak je hem toch gewoon zelf.
Nooit naar gekeken eigenlijk, er zitten iig enorm veel stekkers aan de kont van dat ding.quote:
plopquote:De politie komt niet in actie tegen mensen die seksueel getinte één-op-één-gesprekken hebben op internet, bijvoorbeeld via een webcam. "Zulke privé-gesprekken zijn niet in strijd met de wet", aldus Zhao. "Maar het deugt zeker niet en kan leiden tot mogelijke misdrijven."
Dan is hij vast niet hd-ready.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
Nooit naar gekeken eigenlijk, er zitten iig enorm veel stekkers aan de kont van dat ding.
China is overrated...quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:29 schreef Yildiz het volgende:
Investeer in China! Zulks een booming-economy!
[..]
plop
Ik zal even spiekenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan is hij vast niet hd-ready.
Binnenkort weer achter een vrachtwagen gaan staan.
quote:Zoals gewoonlijk in de brieven van Thompson, kan hij het ook niet laten om met modder te gaan gooien. Zo verwijst hij onder andere naar Microsofts Flight Simulator als een traingingssimulator voor de 9/11 terroristen. "What's next, Paul, a game in which players can practice flying commercial jetliners into the World Trade Towers? Oh, I forgot. Microsoft already did that."
Was 1600 euries, hijs idd wel erg vetquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:37 schreef MrX1982 het volgende:
Maar wel vet hoor 42" plasma tv.
Je ziet wel waar het geld zit.
Zo van welke vrachtwagen is die gepleurtquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Was 1600 euries, hijs idd wel erg vetHeb em nu een paar maanden al hoor daar niet van. Moet alleen nog ff bijbehorende speakerset aanschaffen, kost ook 300 euro ofzo.
Dat is wel een nette prijs. Welk merk?quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
Was 1600 euries, hijs idd wel erg vetHeb em nu een paar maanden al hoor daar niet van. Moet alleen nog ff bijbehorende speakerset aanschaffen, kost ook 300 euro ofzo.
bron : NRC.nlquote:Rotterdamse haven groeit
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 30 dec. De Rotterdamse haven heeft het afgelopen jaar 369 miljoen ton goederen overgeslagen, bijna 5 procent meer dan vorig jaar. De toegenomen overslag, een nieuw record, steunt voornamelijk op de aan- en afvoer van containers en olie.
Havendirecteur Hans Smits maakte vanochtend bekend dat de dit jaar al naar boven bijgestelde prognoses opnieuw zijn overtroffen. China was ook het afgelopen jaar,,de fabriek van Europa" en dat resulteerde wat de haven van Rotterdam betreft opnieuw in een grotere overslag van containers. Ook de aan- en afvoer van containers naar Zuid-Amerika en de Baltische landen, waaronder Rusland, is weer toegenomen. Hoewel dit laatste gebied voornamelijk wordt bediend door de havens van Hamburg en Bremen. In totaal heeft Rotterdam 9,3 miljoen containers van 20 voet overgeslagen, een stijging van maar liefst 12 procent ten opzichte van 2004.
Rotterdam is met Houston en Singapore de belangrijkste oliehaven ter wereld. In het kielzog daarvan heeft zich in de Maasstad een enorm petrochemisch cluster ontwikkeld dat dit jaar goed heeft gepreteerd. Evenals bij de containers werd in de overslag van minerale olieproducten en overig nat massagoed een record gevestigd. Rotterdam is voor olie hét mondiale draaipunt voor Rusland en het Midden-Oosten. De aanvoer van (stook)olie uit Rusland, waarin Rotterdam een marktaandeel heeft van 80 procent, is weer toegenomen. Ook de import van lichtere producten zoals kerosine uit bijvoorbeeld het Midden-Oosten zit voorlopig in de lift. In West-Europa is er al een structureel tekort aan raffinagecapaciteit, die steeds meer in het Midden-Oosten wordt geconcentreerd.
Havendirecteur Hans Smits toonde zich vanochtend euforisch over de cijfers. ,,Het gaat uitstekend met de haven. Ook met de investeringen. Die ontwikkelen zich naar een bijna ´Aziatisch´ niveau."
Voor het komende jaar is Smits betreft optimistisch. ,,Ik noem het liever realistisch. Hoewel het vooral in de oliesector moeilijk zal worden het huidige hoge niveau vast te houden. Aan de andere kant ontwikkelen de macro-economische groeiverwachtingen zich steeds gunstiger. We mogen tevreden zijn als de overslag in de haven daar ongeveer gelijke tred mee houdt, zeg een procent of drie, vier."
AD.nlquote:’Moordregio’ van het jaar
ROTTERDAM - Rotterdam-Rijnmond deelt de twijfelachtige eer van ’moordregio van het jaar’ met Amsterdam en omgeving.
In beide regio’s vielen afgelopen jaar 36 slachtoffers door geweld, zo melden de politiekorpsen. Voor Rotterdam zijn dit er zeven meer dan vorig jaar.
In Den Haag en omgeving kwamen 31 slachtoffers door geweld om het leven. Dit is aanzienlijk meer dan de afgelopen jaren. Opvallend waren de vele familiedrama’s.
Eenderde van de 24 moorden in de Maasstad zijn gepleegd door Antillianen, zo blijkt uit onderzoek van deze krant. Vooral in de zomer werden jonge Antillianen schijnbaar voor ’niets’ gedood op straat.
In drie onderzoeken zijn nog nooit verdachten opgepakt: De raadselachtige dood van Feyenoord-fan Gert-Jan van den Boogaart in Barendrecht, van de 35-jarige Caroline van Toledo in Oostvoorne en van de onbekende vrouw in Schiedam. In Amsterdam zijn veel minder zaken opgelost.
In tegenstelling tot de hoofdstad kent Rotterdam maar weinig afrekeningen. De meeste slachtoffers kenden de verdachte. De meeste moorden werden binnenhuis gepleegd.
Inwoners uit de regio Rotterdam-Rijnmond kwamen ook elders om het leven. In Leidschendam werden de 35-jarige Hellevoetse en haar 8-jarige zoontje door haar vriend van een flat gegooid. De 54-jarige Melfrim S., lid van een beruchte Antilliaanse familie uit Schiedam, werd op zijn geboorteeiland Curaçao vermoord.
bronquote:Britain will be first country to monitor every car journey
From 2006 Britain will be the first country where every journey by every car will be monitored
By Steve Connor, Science Editor
Published: 22 December 2005
Britain is to become the first country in the world where the movements of all vehicles on the roads are recorded. A new national surveillance system will hold the records for at least two years.
Using a network of cameras that can automatically read every passing number plate, the plan is to build a huge database of vehicle movements so that the police and security services can analyse any journey a driver has made over several years.
Maar de pubs mogen langer openquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Klopt het toch dat Engeland een politiestaat dreigt te worden.
Doen ze express zodat de politiestaat in wording minder opvalt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Maar de pubs mogen langer open![]()
Ja, maar de wegenbelasting gaat er dan uit, en je betaald voor elke kilometer.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Klopt het toch dat Engeland een politiestaat dreigt te worden.
quote:Op donderdag 29 december 2005 17:15 schreef The_Mavericks het volgende:
gaat nog 1/3 van af
maximaal 4 jaar dus
Ik vind het maar een rare ontwikkeling. Het druist toch enorm in tegen de privacy of hechten ze in Engeland verder geen waarde aan privacy?quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:26 schreef Yildiz het volgende:
Ja, maar de wegenbelasting gaat er dan uit, en je betaald voor elke kilometer.
Dus je mag er (als normale burger) niet over zeiken.
Want het systeem wordt natuuuurlijk gebruikt om te controleren of de opgegeven kilometers kloppen met wat de staat registreerd.
Dat het niet werkt, blijkt wel dat dit systeem al helemaal hermetisch rond Londen stond ten tijde van je weet wel. Maar daar moet je dan ook weer niet over zeiken.
Bron: Kijk, December 2005 - eerste grote artikel.
Ik tast hier ook in het duister, vraag het Blair, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een rare ontwikkeling. Het druist toch enorm in tegen de privacy of hechten ze in Engeland verder geen waarde aan privacy?
What's next. Camera's in elk huis om te zien of mensen geen illegalen dingen doen.
Win jij morgen nou maar eerst je loterij. Dan koop je gewoon al die kinky dingen. Camera's, beamers etcquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:32 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Wel kinky, een camera in huis
Das goed, dan hou ik ook een feestje in me nieuwe huis in Kralingenquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Win jij morgen nou maar eerst je loterij. Dan koop je gewoon al die kinky dingen. Camera's, beamers etc.
Met al die 'Big Brother' technieken moet Blair dit ondertussen allang hebben gelezen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:31 schreef Yildiz het volgende:
Ik tast hier ook in het duister, vraag het Blair, zou ik zeggen.
quote:
Prijzen 32"-lcd-tv's zakken onder 800 dollar grens in Amerika
Volgens Taiwanese producenten van consumentenelektronica is er door Noord-Amerikaanse lcd-tv-verkopers enorm gesneden in prijzen gedurende de nu bijna afgelopen feestmaand. Een aantal winkels heeft deze maand 32"- en 26"-modellen verkocht voor respectievelijk 899 dollar en 599 dollar, terwijl deze prijs eerder nog meerdere procenten hoger lag. Sommige bedrijven hebben het zelfs aangedurfd om 32"-modellen tegen betaling van slechts 799 dollar van eigenaar te laten verwisselen. Onderzoeksbureau DisplaySearch heeft becijferd dat de verkoop van lcd-tv's in Noord-Amerika met 30 procent is gestegen ten opzichte van november. Verder is duidelijk geworden dat modellen met een schermgrootte van 32" dit jaar een marktaandeel hadden van 27 procent van de complete markt voor lcd-tv's.
Nu maar hopen dat je wint.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Das goed, dan hou ik ook een feestje in me nieuwe huis in Kralingen
In de VS lopen ze nou eenmaal voor op het gebied van lcd tv's. Zo heb je daar al HD-uitzendingen terwijl we hier nog steeds wachten.quote:
hier staat er meer over: http://politics.slashdot.org/article.pl?sid=05/12/22/0142244&tid=126&tid=219quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:19 schreef Yildiz het volgende:
Hail to the King of UK
[..]
bron
Of hedde soms woa tuh verbergeuh!![]()
Houston was de grootste petrochemische haven ter wereld dacht ik, maar als je Rotterdam en Antwerpen samen neemt dan zijn zij de grootste, geeft weer eens aan hoe groot het belang is van de Beneluxhavens in de wereldquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
bron : NRC.nl
Mijn Rotjekor
quote:'Dit is een renteniersland, daar moeten we vanaf'
CDA-econoom Lans Bovenberg over de noodzaak om verandering te omarmen
De grote stelselwijzigingen van het kabinet treden over twee dagen in werking. Ze moeten de economie uit het slop trekken. Volgens econoom Lans Bovenberg is er meer voor nodig. 'We zijn te risicomijdend.'
Hij is een van de belangrijkste economische denkers van het CDA, en de geestelijk vader van de levensloopregeling die volgend jaar wordt ingevoerd: Lans Bovenberg, hoogleraar in Tilburg en spil in een netwerk tussen Den Haag en de academische wereld. Bovenbergs voornaamste these: de grens tussen de beschermde werknemer en de risico’s nemende werkgever moet vervagen. In de economie van morgen moet de mens als een ondernemer omgaan met zijn eigen vaardigheden en talent. Maar dan moet de burger wel de mogelijkheden krijgen, en blijvend kunnen rekenen op een vangnet als het leven even tegenzit.
De levensloopregeling is bedoeld om werk en zorg te kunnen combineren. Maar door de meeste Nederlanders wordt zij vooral gezien als mogelijkheid om eerder te kunnen stoppen met werken. Tevreden?
„Ik ben blij dat de regeling gestart is, en het is ook een goed begin. Maar het is natuurlijk geen eindpunt. De regeling hoort bij de volgende fase van de emancipatie van de werknemer. De werknemer die zich minder afhankelijk weet van één werkgever. Vroeger was het de werkgever die zorgde voor de werknemer. Een levenslange lotsverbondenheid met de baas, die goed zorgde voor zijn werknemers. Zoals Frits Philips bijvoorbeeld, die bouwde zelfs een voetbalclub voor ze. Die tijd ligt achter ons. We zijn op weg naar een samenleving waar de werknemer zelf meer weerbaar moet zijn. Er komen faciliteiten die niet zijn gebonden aan de werkgever, maar aan de werknemer zelf. Daar is de levensloopregeling een voorbeeld van. Het is een voorzichtig begin. Dat is misschien maar goed ook. Want als er opeens heel veel mensen aan mee zouden doen, zou de regeling ook al gauw te duur worden voor de politiek.”
U zegt: het is een begin. Hoe ziet het eindpunt eruit?
„Het is nu nog een pure verlofregeling. Maar het moet uitgroeien tot een faciliteit die mensen helpt om de mee- en tegenvallers in het leven op te vangen. De regeling moet niet alleen worden gebruikt voor zorg, maar ook om over te kunnen stappen van het werknemerschap naar het ondernemerschap. We gaan naar een transitionele arbeidsmarkt, waarin mensen in hun leven veel meer overgangen meemaken. Van de ene baas naar de andere, maar ook van werknemerschap naar ondernemerschap, of van fulltime naar parttime.
„We moeten er dus voor zorgen dat de werknemer al die dynamiek beter aankan. Daar hoort een sociale zekerheid bij die meer individueel is ingericht. We zien ontwikkelingen waardoor een aantal zaken moeilijker te verzekeren wordt, zoals arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Vroeger was arbeid meer fysiek, nu meer geestelijk. Als je een gebroken rug hebt, is dat makkelijker te diagnosticeren dan als je een keer wat minder lekker in je vel zit, of burn-outverschijnselen hebt. Dat is dus minder goed verzekerbaar. Hetzelfde geldt voor werkloosheid. Vroeger, als een man thuiszat, wist je dat het onvrijwillig was. Nu hebben mensen in hun leven meer vrijwillige periodes van inactiviteit. Het wordt moeilijker onderscheid te maken tussen wat je eigen verantwoordelijkheid is, en wat je door het noodlot overkomt. Alleen dat laatste is te verzekeren. Omdat dat verschil steeds moeilijker te maken wordt, wordt verzekeren duurder.
„Dat betekent onontkoombaar dat je mensen grotere eigen risico’s moet geven. Helaas, want het zou beter zijn om mensen volledig te verzekeren, maar dat levert veel moreel gevaar op, uitvretersgedrag eigenlijk. In de moderne economie kan je zelf veel doen om werkloosheid of arbeidsongeschiktheid te voorkomen. Bijvoorbeeld door meer training te volgen en door meer in jezelf te investeren. Dat onderhouden van talenten willen we graag aanmoedigen.
„De nieuwe economie gaat eigenlijk over drie dingen. Meer investeren in mensen, grotere flexibiliteit en weerbaarheid, en een cultuur die verandering en innovatie waardeert. Dat betekent onder meer dat we meer naar combinaties moeten van verzekeren en sparen.”
We krijgen concurrentie uit landen met minder dure systemen van sociale zekerheid, zoals de nieuwe EU-lidstaten. Worden we daardoor gedwongen het niveau van de verzorgingsstaat aan te passen?
„Ik denk niet dat de verzorgingsstaat weg moet, integendeel. De dynamiek die de markt biedt vereist juist goede sociale zekerheid, gericht op het behoud van talent. De markt dwingt mensen dingen steeds weer op een andere, slimmere manier te doen. Dat is goed, dat houdt mensen scherp. Maar concurrentie betekent ook dat dingen kapotgaan. Dan heb je een goede sociale zekerheid nodig om te zorgen dat die destructie maatschappelijk acceptabel blijft. Zodat we geen hekken om Europa gaan zetten omdat mensen vrezen dat ze verliezers worden van die concurrentie. Mensen moeten weerbaar zijn, anders is het marktsysteem niet houdbaar. Dan zal de politiek zich tegen dat systeem verzetten. De beste manier om van de economische dynamiek te profiteren, waar Nederland als open handelsland van nature goed in is, is mensen weerbaar te maken. Zodat we de opkomst van India en China niet als een bedreiging zien. Dus ik zie eigenlijk geen tegenstelling tussen een dynamische economie en een goede sociale zekerheid. Maar de sociale zekerheid moet wel anders. Meer gericht op investeren in talent dan op het afschrijven ervan.”
Hoe verkoop je dat? Nu presenteert de politiek veranderingen vooral als bedreigingen waar we op moeten reageren.
„Dynamiek en dingen anders doen kan ook leuk zijn. Hoe mensen daartegen aankijken, heeft met normen en waarden te maken. De hele discussie over pensionering gaat over ‘wanneer kan ik eruit’. Dat is niet een cultuur die hoort bij een kennissamenleving. Verandering is leuk. Die omslag moeten we maken, om het elan terug te krijgen in Nederland.”
Zit dat erin?
„Dat denk ik wel. Nederland zou binnen Europa eigenlijk het meest moeten profiteren van de opkomst van China en India. Wij hebben een rijke traditie in het vreedzaam samenleven met verschillende groepen. We zijn historisch goed in het omgaan met verschil. Daar zijn we vrij uniek in binnen Europa. Wij zijn altijd een toevluchtsoord geweest van andersdenkenden, het Jeruzalem van het Noorden. Vrijheid van godsdienst is bijna onze uitvinding. We hebben de laatste 15 jaar fouten gemaakt op het terrein van integratie, maar we zijn nu bezig met een inhaalslag. Ik ben daar vrij optimistisch over. Dit moeten we beter kunnen dan de Fransen of de Duitsers.
„Diversiteit stimuleert innovatie want dat drijft op het leren van mensen die anders denken. Dat is een van de redenen waarom Amerika het meest innovatieve land ter wereld is. Het is een melting pot met veel verschillende culturen. Binnen Europa heeft Nederland historisch gezien het meeste dat karakter.”
Maar het Amerikaanse systeem is ook vrij hard. Als het niet goed gaat, val je al snel buiten de boot. In Europa bestaat de traditie van het werkelijk incorporeren van buitenstaanders, dat maakt het ook lastiger.
„Daarom houd ik ook van Europa, meer dan van Amerika. Dat is het Europese experiment: het verzoenen van ondernemerschap met sociale cohesie. Nederland kan daarin een belangrijke rol vervullen, want wij zitten als het ware tussen het Europese continent en het Angelsaksische systeem in. Wij zijn de brug tussen Europa en de Engelsen en Amerikanen, omdat we gemeenschapszin combineren met individualiteit. We begrijpen dat deze twee niet zonder elkaar kunnen. Net zoals dat geldt voor solidariteit en eigen verantwoordelijkheid. Of voor sociale cohesie en dynamiek.”
Maar die sociale cohesie verandert wel?
„Ja, als het fout gaat, vangen we je op, maar op een andere manier. Tegenover rechten staan ook plichten. Zo hoort tegenover het recht op een uitkering de verplichting te staan je vrije tijd in te leveren. Als mensen voor 40 uur een WW-uitkering hebben, moeten ze die 40 uur ook bezig zijn met scholing. De tweede verandering is de al eerder genoemde combinatie tussen sparen en verzekeren. En de derde is meer decentralisatie in de sociale zekerheid. Een van de meest succesvolle maatregelen van dit kabinet is de Wet Werk en Bijstand. Je ziet dat als gemeenten zelf financieel verantwoordelijk worden gemaakt voor de bijstand, ze heel creatief worden. Zo kan het op andere terreinen ook. En tot slot moet de sociale zekerheid minder aan de werkgever worden gehecht. Minder ontslagbescherming dus. Van baanzekerheid naar werkzekerheid, zodat werknemers minder afhankelijk worden van hun werkgevers.”
Is vermindering van de ontslagbescherming onontkoombaar? De vakbeweging kan het niet verkopen aan de achterban.
„Dat is begrijpelijk, zolang de werknemers niet het vertrouwen hebben dat er voldoende andere faciliteiten zijn om de vaardigheden van mensen op peil te houden, dat werkgevers mensen blijven scholen bijvoorbeeld. Want de prikkel voor de werkgever om te scholen vermindert als de ontslagbescherming minder wordt. Het is een complex proces. De werknemersorganisaties zijn er gelukkig al hard mee bezig, bijvoorbeeld met werk-naar-werktrajecten. Als het niet goed gaat met een onderneming moeten al in een vroeg stadium maatregelen worden genomen. Daar zijn nieuwe instituties voor nodig. Daarom begrijp ik wel dat de vakbeweging niet staat te springen om de ontslagbescherming af te bouwen. Je kunt mensen niet buitenboord gooien als er geen reddingsboei is.”
U had het eerder over normen en waarden die belangrijk zijn voor de economie. Kunt u dat uitleggen?
„De recente literatuur heeft nagedacht over welke normen en waarden belangrijk zijn om het als kenniseconomie goed te doen. Eén is of jij denkt dat het noodlot je situatie bepaalt, of dat je zelf invloed hebt op wat je overkomt. Het idee dat je niets kunt doen aan je eigen situatie is slecht voor economische groei.
„De tweede is de manier waarop mensen met verschillen omgaan. Respect hebben voor anderen, ook al denken ze anders, en dat als een belangrijke waarde zien. De moraal die verder gaat dan je eigen familie, of je eigen club. In Italië beperkt de moraal zich bijvoorbeeld tot het gezin, de eigen groep. Dat is niet goed voor de economie, want die moet het hebben van ruil, en innovatie. Dat betekent juist het gebruikmaken van verschillen. Wij, als Nederland, hebben op dat punt een historisch voordeel boven Duitsland en Frankrijk, en zelfs de Scandinavische landen. We zijn gewoon hét land. Maar we moeten ook van een paar dingen af.”
Zoals?
„Bijvoorbeeld de manier waarop wij met risico omgaan: te risicomijdend. Dat zie je bijvoorbeeld bij de overheid, die allemaal regels maakt om alles af te dekken. Gecodificeerd wantrouwen kan je dat noemen.
„Daarnaast zijn we een renteniersland, daar moeten we vanaf. We moeten meer in mensen investeren. We zijn met al onze pensioenfondsen en spaartegoeden goed in het accommoderen van financieel kapitaal, en we moeten net zo goed worden in opbouwen en onderhouden van menselijk kapitaal. Dat kan veel beter. Als je kijkt hoe vroeg wij mensen van boven de 55 al afschrijven. Dat is heel anders in Amerika. Hier komen regelmatig hoogleraren langs uit de VS van 70, 75 jaar, die nog heel actief zijn. De arbeidsmarkt voor ouderen moet veel flexibeler. Zo moeten we af van verplichte pensionering.
„Nog een belangrijke waarde voor de economie: vertrouwen en betrouwbaarheid. Dat je je houdt aan je afspraken is erg belangrijk voor de economie. Daar zijn we in Nederland redelijk goed in. We zitten daar tussen Noord- en Zuid-Europa in. Protestante landen doen het op dit punt in het algemeen beter dan de katholieke. Ongeschreven regels, normen dus, zijn ongelooflijk belangrijk, juist om regeldruk te kunnen verminderen. Zeker in de kenniseconomie, waar geschreven regels vaak geen recht kunnen doen aan de dynamiek van de samenleving.
„Of we die kenniseconomie bereiken, heeft ook te maken met de normen en waarden in onze samenleving. Daarin hebben we veel dingen mee, maar één ding tegen, die risico-aversie.”
Hoe veranderen we dat?
„Er is nu een heel groot verschil tussen de werknemers- en de werkgeversstatus. We hangen nu heel veel op aan werkgevers. Mensen willen daarom wel ondernemer, maar geen werkgever worden. Dat verschil tussen werkgever en werknemer moet kleiner. Iedereen moet ondernemend zijn, of je nu werkgever of werknemer bent. Dat leidt ertoe dat de werkgever minder regeldruk krijgt, omdat mensen zelf meer verantwoordelijkheid aankunnen. Minder afhankelijkheid van de werkgever is de volgende fase in de emancipatie van de werknemer.”
Veelzijdig topeconoom
Lans Bovenberg (15 juni 1958) studeerde econometrie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, waar hij in 1981 zijn doctoraalexamen aflegde. Hij promoveerde in 1984 aan de Universiteit van Berkeley, Californië.
Tussen 1985 en 1990 was Bovenberg beleidsmedewerker van het IMF. Daarna had hij eenzelfde functie bij het Nederlandse ministerie van Economische Zaken en was hij parttime hoogleraar aan het Tinbergen Instituut. Tussen 1995 en 1998 was hij onderdirecteur bij het Centraal Planbureau en parttime hoogleraar economische politiek bij het onderzoekscentrum voor financieel economisch beleid aan de Erasmus Universiteit. Bovenberg is sinds 1998 hoogleraar algemene economie aan de Universiteit van Tilburg. Hij richtte vorig jaar Netspar op, een onderzoeksnetwerk op het gebied van vergrijzing, pensioen en levensloop.
In 2003 won hij de Spinozapremie, een prijs van 1,5 miljoen euro voor baanbrekend onderzoek. Bovenberg is getrouwd en heeft twee kinderen.
Zie je dat er ook echt van af? Is het beeld zoveel beter?quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is wel een nette prijs. Welk merk?
Mijn lcd tv was ¤1500. Ik heb hem nu een paar weken. Zeer tevreden mee.
Kanker is echt een silent killer.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:09 schreef du_ke het volgende:kanker is best een klote ziekte... Vanochtend een begravenis gehad van de moeder van een vriend van me, eind augustus de eerste vage klachten...
Beeld is niet beter, wel veel groter.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zie je dat er ook echt van af? Is het beeld zoveel beter?
Ofwel ik ben voorlopig tevreden met mijn veel en veel goedkopere TV.
Ja inderdaad, bah maar het was gelukkig wel een mooie, indrukwekkende en heel drukke begravenis.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:15 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Kanker is echt een silent killer.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:16 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Beeld is niet beter, wel veel groter.
Goed punt zo maar even de stad in sigaren halen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:15 schreef RichardQuest het volgende:
Knallers en siageren zijn binnen.
Het is net zoiets als het CRT en TFT monitoren gebeuren. Bij beide heb je goede en slechte leveranciers. Bij de top is het net je persoonlijke smaak welke je het prettigste vind.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:16 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb een tv uit de jaren '80. Werkt nog prima...
KNUFFELEN!quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:17 schreef du_ke het volgende:
[..]Erica Terpstra op groot formaat in je kamer
![]()
Bijna net zo fijn als een close-up van Wildersquote:
Wilders, die krijgt met oud en nieuw een goed stevige kus op zijn wang van me. Die man heeft in zijn leven veel te weinig liefde gekend.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bijna net zo fijn als een close-up van Wilders.
Daar zit wel wat in inderdaadquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wilders, die krijgt met oud en nieuw een goed stevige kus op zijn wang van me. Die man heeft in zijn leven veel te weinig liefde gekend.
Hmmzz, 'insightfull'quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hier staat er meer over: http://politics.slashdot.org/article.pl?sid=05/12/22/0142244&tid=126&tid=219
misschien het aankaarten bij het Europees Gerechtshof?
quote:Um...what are you going to do once your right to privacy and other rights are taken? Sign a petition? Shake your fist? Get drunk and punch people up at football games?
The right to bear arms is to protect your sovereign, unalienable rights (not, as implied disingenuously in the Second Amendment, to field a militia). The right to keep arms is the right to rebel. When you lack that right, you've abdicated your sovereignty to those who retain their own right to bear arms (i.e., the government).
The US is probably distinct from most of Europe in that the federal government actually has no sovereignty. The only sovereigns are the states and the people, and the national government is their de jure servant. Sovereignty implies self determination. All fascist/dictatorial-type regimes exist to serve themselves. You must keep government enslaved to your sovereign will and not vice versa, erst you become the slave.
quote:Between this and data retention [epic.org] they are going to know about everyone we contact and everywhere we go. It would be different if this was only to be used for finding stolen cars or tracking known criminals but they plan on monitoring everyone.
It seems like we are getting closer and closer to that futuristic dystopia and it scares the hell out of me.
Zouden je leerlingen daar wel belangstelling voor hebbenquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:28 schreef George-Butters het volgende:
http://www.ontwerpatelier(...)eren/startpagina.htm
Vette shit, man, effectief leren.
als je niks verkeerds doet heb je toch ook niks te verbergen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:19 schreef Yildiz het volgende:
Hail to the King of UK
[..]
bron
Of hedde soms woa tuh verbergeuh!![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:33 schreef Yildiz het volgende:
http://www.aclu.org/pizza/images/screen.swf
quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:33 schreef Yildiz het volgende:
http://www.aclu.org/pizza/images/screen.swf
bron: http://politics.slashdot.org/article.pl?sid=05/12/22/0142244&tid=126&tid=219quote:When a police woman was recently shot dead in Bradford [bbc.co.uk], the gang who were responsible had bullied a man into hiring a car in his name [bbc.co.uk]. The man went to the police before the murder had been committed, but the police just filed his complaint and didn't link it to the murder until too late.
The car was tracked on the camera network (it already partly works), but as it had been hired in his name the police arrested him instead of hunting down the gang.
As this network becomes more widely known, this is going to become more common - gangs will bully and blackmail people with no criminal record into hiring cars, and may even, to prevent them going to the policeabduct or kill them.
And, of course, criminals will habitually carry several sets of false number plates, so that they can change the 'identity' of their vehicle several times in the course of a journey.
Geloof jij dat die tijd vóór de Patriot Act makkelijk terug kan keren?quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:02 schreef George-Butters het volgende:
Ze slaan meteen door net als in de VS. Het zal allemaal wel weer minder worden na een paar jaar.
Nee, dat zal uiteraard niet zonder slag of stoot gaan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Geloof jij dat die tijd vóór de Patriot Act makkelijk terug kan keren?
Even makkelijk komen als gaan?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Buenos noches, Mein Fuhrer
Dat klinkt als een vervolg op Allo, allo, en zo hoort het ook.
Met Charlize Theron als Eva Braun..
Druk. En het interesseerde me geen reet meer.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Lithion! Lang niet gezien.
Sidekick. Verrekte zak hooi.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:26 schreef Sidekick het volgende:
Lithion. Lul.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:40 schreef Lithion het volgende:
Wordt hier eigenlijk nog ooit ergens over geluld? Of is deze reeks ook al ver-du_ke'd?
De onderwerpen zijn:quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:40 schreef Lithion het volgende:
Wordt hier eigenlijk nog ooit ergens over geluld? Of is deze reeks ook al ver-du_ke'd?
gegroetquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:40 schreef Lithion het volgende:
Het tragische van de VS is dat ondanks dat veel Amerikanen grote waarde hechten aan vrijheid, ze, doordat ze enerzijds politiek weinig geëngageerd zijn en anderzijds de zwakte van het volk tot uitdrukking komt in hun hang naar een sterk leiderfiguur in plaats van een technocraat, hun vrijheden te grabbel gooien aan figuren die met die vrijheden weinig op hebben.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:42 schreef du_ke het volgende:. We hebben het gister nog over het vervloekte Amerika gehad.
Sorry Du_ke, je blijft mijn favoriete target. Dat is nou eenmaal zoquote:
Daar heb je wel een goed punt. Het lijkt er op dat ze hun burgervrijheden wel erg makkelijk opgeven. Of eigenlijk zelfs al opgegeven hebben.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:48 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het tragische van de VS is dat ondanks dat veel Amerikanen grote waarde hechten aan vrijheid, ze, doordat ze enerzijds politiek weinig geëngageerd zijn en anderzijds de zwakte van het volk tot uitdrukking komt in hun hang naar een sterk leiderfiguur in plaats van een technocraat, hun vrijheden te grabbel gooien aan figuren die met die vrijheden weinig op hebben.
Tja Harry zolang er bij de SP bepaalde types rond blijven hangen bedank ikquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:48 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Sorry Du_ke, je blijft mijn favoriete target. Dat is nou eenmaal zo![]()
Ik denk er aan om te infiltreren bij GLquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja Harry zolang er bij de SP bepaalde types rond blijven hangen bedank ik.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:57 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Vermoedens over anustransplantatie Eminem nemen toe
Je doet maarquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:59 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik denk er aan om te infiltreren bij GL
(Hopelijk is Krista van Velzen tegen het eind van 2006 omgeluld en heeft ze zich aangemeld bij jullie)
Goed zo du_kequote:Op vrijdag 30 december 2005 17:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je doet maar. Ik blijf opportunist stem gewoon wat me uitkomt.
Zeker weten met z'n westerse propagandaquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Wat een ontzettende sneue vuilpijperij was het toch.
Kan jou het schelen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Wat een ontzettende sneue vuilpijperij was het toch.
Als het plaatje zou laden, zou het zo leuk zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:09 schreef pberends het volgende:
Laat hier zien dat het Westen suprieur is.
Tis die van Eminem en Elton hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als het plaatje zou laden, zou het zo leuk zijn.
En dat is een woord dat jij niet lichtzinnig gebruikt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Eminem is een cunt.
Hoi Peter.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En dat is een woord dat jij niet lichtzinnig gebruikt.
Kennst du das Land wo die Kanonen bluhen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:41 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Bitte keine heiße Asche einwerfen.
Ich kenne es nicht.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kennst du das Land wo die Kanonen bluhen?
Waarom heet ik nu Peter?
Het is wel beter dan die Harro-fase.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:44 schreef kLowJow het volgende:
En waarom Peter... tja, op de één of andere manier vind ik die naam vandaag wel bij je passen.
Ja, dan kun je net zo goed weer mobiel bellen in de auto, want dan heb je ook niet beide handen aan het stuur. Lekker consequent weer..quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:40 schreef pberends het volgende:
Nuchtere automobilisten krijgen oliebol
Vette handjes, een stinkbek, verstrooien van belastingcenten en het bevorderen van verkeersonveiligheid omdat iemand een oliebol moet vreten ipv op de weg te letten.
Ik zou jou nooit Harro noemen durven.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is wel beter dan die Harro-fase.
Niemand reageert op jou, Harry. Oudejaarsbestand.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:48 schreef Tafkahs het volgende:
hmm
Het zou mijn leven wel een stuk eenvoudiger maken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:47 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik zou jou nooit Harro noemen durven.
Geeft niets, ik reageer ook niet op jou, querulantquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niemand reageert op jou, Harry. Oudejaarsbestand.
Nou vooruit, als ik jou er een plezier mee doe wil ik je best harrogante Harro noemen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het zou mijn leven wel een stuk eenvoudiger maken.
Slechtste mod van het jaar is een niet bestaande categorie. Uw stem kan niet verwerkt worden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:53 schreef MrX1982 het volgende:
Laatste flame van 2005.
Klowjow is de slechtste mod van het jaar.
Dat is hier haast een compliment.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:53 schreef MrX1982 het volgende:
Laatste flame van 2005.
Klowjow is de slechtste mod van het jaar.
Gebruik dan ook mijn woorden niet, wijdluftige kapellenvanger.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Geeft niets, ik reageer ook niet op jou, querulant
Verbeterpunt voor 2006.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:54 schreef kLowJow het volgende:
Slechtste mod van het jaar is een niet bestaande categorie. Uw stem kan niet verwerkt worden..
Als jij dat zo ziet wil ik het best als zodanig aanvaarden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is hier haast een compliment.
LOMBROSO!quote:Op donderdag 29 december 2005 19:53 schreef Yildiz het volgende:
Goffer, ik ben echt slecht in namen.
Hoe heette die ene ook alweer die zei dat je criminelen kon herkennen aan het uiterlijk?
(van geboorte).
wat nou, mamillair gefixeerde vuurwerkloze!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Gebruik dan ook mijn woorden niet, wijdluftige kapellenvanger.
Geef ze dan een stel paddo's voor in hun mikkie.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:40 schreef pberends het volgende:
Nuchtere automobilisten krijgen oliebol
Vette handjes, een stinkbek, verstrooien van belastingcenten en het bevorderen van verkeersonveiligheid omdat iemand een oliebol moet vreten ipv op de weg te letten.
ben je al begonnen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Geef ze dan een stel paddo's voor in hun mikkie.
Whahahahaha.quote:
Prachtig! Groundling sine laudibus.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:03 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
wat nou, mamillair gefixeerde vuurwerkloze!
Kort gezegd, dat je een goedkoop kaartje hebt gekocht en niet geprezen dient te worden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:16 schreef Tafkahs het volgende:
Wat betekent dat, Johan?
Proefballonnetjes!quote:
quote:
What the hell is een maxi mug?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik vind het wel een beetje jammer dat hij engelstalige termen gebruikt: http://www.groepwildersshop.nl/shop/php/productdetail.php?id=4
Ow, vergeten: http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/22/index2.htmlquote:
Dat kan wel zijn, maar het is wel mijn kaartjequote:Op vrijdag 30 december 2005 19:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kort gezegd, dat je een goedkoop kaartje hebt gekocht en niet geprezen dient te worden.
Tatjana bij de Top 2000!
Heeft ze weer een nieuwe?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:35 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar het is wel mijn kaartje
Tatjana is de calendargirl, wat wil jij nou?
Het klinkt gewoon niet, maxi mug....quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Een grote koffiemok!!!!!11one!111!!! ~luv~!!
![]()
nee, ze heeft er nog steeds 2, zij het wat ouder geworden inmiddelsquote:
Begrijp je nu je bijnaam wat beter?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:42 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
nee, ze heeft er nog steeds 2, zij het wat ouder geworden inmiddels
Beter dan wanneer ook alweer, hij die sale op escargots legtquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Begrijp je nu je bijnaam wat beter?
quote:
Voordat je ABNormaal begon te spreken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:48 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Beter dan wanneer ook alweer, hij die sale op escargots legt
O ja, je laat wat over voor de ander om in te koppen he? Anders wordt het helemaal zo saai.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Voordat je ABNormaal begon te spreken.
Ik begin nu al aan het hoofdgerecht. Tabee!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:51 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
O ja, je laat wat over voor de ander om in te koppen he? Anders wordt het helemaal zo saai.
Kijk je al een beetje uit naar morgen? Ik wel, halsreikend zelfs.
Doe dat ..quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik begin nu al aan het hoofdgerecht. Tabee!
Ik heb al die jaren gedacht dat het mijn bovenlip wasquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:23 schreef MrX1982 het volgende:
Daar kwam die stank dus vandaan.
Dat scheelt dan weer een complex.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb al die jaren gedacht dat het mijn bovenlip was
quote:Interview met onderminister Mohammadi
‘Iran wil zelf aanklager worden’
TEHERAN, 30 DEC. De Iraanse politiek is radicaal veranderd sinds het aantreden van president Ahmadinejad. Iran is een regionale macht, en laat zich niet meer als derde-wereldland toespreken.
De Iraanse president wil dat Israël van de kaart wordt geveegd, hervormingsgezinde ambassadeurs worden vervangen en de mensenrechtendialoog met de Europese Unie is opgeschort: sinds Mahmoud Ahmadinejad deze zomer president Khatami opvolgde, is de Iraanse buitenlandse politiek radicaal veranderd. „Europa en de Verenigde Staten spreken ons toe alsof ze de heersers van de wereld zijn, en Iran een derdewereldland is”, zegt onderminister van Buitenlandse Zaken Manoucher Mohammadi. „We willen af van de positie van aangeklaagd land, Iran wil zelf de aanklager worden.”
Onderminister Mohammadi (66) geeft leiding aan het Instituut voor Politieke en Internationale Studies in Teheran, waar de ideologische koers van de Iraanse buitenland-politiek wordt uitgezet. Hij is een aanhanger van de neoconservatieven en is aangesteld door president Ahmadinejad.
Wat is de nieuwe lijn voor Irans buitenlandse politiek voor de komende jaren?
„Na een periode van detente zijn we nu een nieuwe diplomatieke fase ingegaan die we ‘constructieve interactie’ noemen. Een onderdeel van dit begrip is dat Iran een regionale macht is, die invloed wil hebben in de regio en internationaal. Daarnaast willen we af van de positie van aangeklaagd land, Iran wil zelf de aanklager worden. We zijn bijvoorbeeld jarenlang door westerse landen beschuldigd van schendingen van de mensenrechten. Terwijl niemand aandacht gaf aan mensenrechtenschendingen in het Westen. Hierover willen we alleen nog maar met de Europese Unie praten als er een nieuwe, alomvattende agenda is die terrorisme, massavernietigingswapens én mensenrechten omvat. We vinden dat gepraat moet worden op basis van gelijkheid tussen Iran en de EU."
Denkt u dat de westerse machten deze nieuwe rol van Iran zullen accepteren?
„Ze hebben geen andere keuze. Wellicht zijn ze nu geschokt, maar als ze met de islamitische republiek Iran willen werken, moeten ze onze logica accepteren. Zoals ze zelf zeggen: ‘we kunnen Iran niet negeren’ – wegens onze olie, de regionale situatie, onze invloed hierop en onze interne stabiliteit.”
Is er een compromis op komst in de onderhandelingen over het Iraanse nucleaire programma?
„Geconfronteerd met de kracht van het Iraanse beleid dat Irans recht onderstreept op vreedzame nucleaire energie, beginnen de Europeanen langzaam te begrijpen dat ze dit recht moeten respecteren. Maar als ze druk blijven uitoefenen, zoals ze dat de afgelopen tijd hebben gedaan, zal Iran niet toegeven. In het verleden hebben we dat ook nooit gedaan.”
Dus als de Europeanen niet toegeven mislukken de gesprekken?
„Ja.”
Contacten tussen de EU en Iran zijn op dit moment teruggebracht tot een minimum.
„Dat is tijdelijk. Het is niet de wens van de Islamitische Republiek Iran. Wij zijn volledig klaar voor allesomvattende onderhandelingen op basis van wederzijds begrip. De Europeanen hebben meer tijd nodig om ons nieuwe beleid te begrijpen. Uiteindelijk zullen ze zich aanpassen aan de nieuwe situatie, net zoals ze tijdens de Rushdie-affaire en de Mykonos-zaak hebben gedaan.” (In 1997 werden alle EU-ambassadeurs teruggeroepen uit Teheran nadat ‘de hoogste autoriteiten van de Iraanse staat’ door een Duitse rechtbank schuldig waren bevonden aan de moord in 1992 op drie Iraans-Koerdische leiders in het Berlijnse restaurant Mykonos, red.)
Westerse analisten beschuldigen president Ahmadinejad ervan een internationale crisis te willen veroorzaken. „Ze begaan dezelfde fout als de afgelopen 27 jaar (sinds de oprichting van de islamitische republiek in 1979, red.). Ze begrijpen ons beleid niet en kunnen het niet in een duidelijk raamwerk plaatsen.”
Waarom hoeft het Westen geen angst te hebben voor Iran?
„Omdat het ons verklaarde beleid is dat we ieder land dat een gelijkwaardige relatie met ons wil aangaan, met open armen verwelkomen. Het grote probleem is dat Europa in het algemeen en de Verenigde Staten in het bijzonder ons toespreken alsof ze heersers over de aarde zijn. Ze behandelen Iran alsof het een derdewereldland is. Maar wij zijn anders. Iran heeft een oeroude geschiedenis. Daarnaast bezitten we een islamitische ideologie waarvan de wereld veel kan leren. Wij hebben veel ideeën over wereldvrede en ontwikkeling. Voor ons zijn de westerse normen en waarden niet iets wat we nastreven. Iran heeft serieuze meningsverschillen met het Westen op het gebied van vrijheid, democratie en mensenrechten. Helaas wil het Westen de macht en vooruitgang van de Islamitische Republiek Iran niet accepteren.”
Waarom denkt u?
„Het duurde 25 jaar voordat het Westen realiseerde dat het de macht van communistisch China niet langer kon ontkennen. In het geval van Iran is het de grootste fout van het Westen dat het macht ziet als een materiële zaak. In Iran is een nieuw element aan macht toegevoegd: geloof en religieuze normen en waarden. Totdat het dit inziet zal het Westen deze fout blijven maken.”
Waarom begrijpt volgens u het Westen Iran niet?
„Deze landen willen hun eigen theoretisch kader toepassen op oosterse landen. Ze beschouwen islam en religie in het Oosten alsof ze vergelijkbaar zijn met christendom en het Westen. Terwijl men daar slechts een keer per week naar de kerk gaat en wij ieder moment van de dag met God in contact staan. Daarnaast vergelijken ze ons systeem van geestelijken met dat van de katholieke kerk. Maar de twee zijn volledig verschillend. Ik heb zelf in de Verenigde Staten gestudeerd en ik weet hoe men door een westerse bril naar het Oosten kijkt.”
Waarom zijn er Iraanse diplomaten vervangen?
„Tot nu toe gaat het om een zeer klein aantal. Van de meeste was hun termijn voorbij. Zoals in alle andere landen worden ambtenaren op politieke posten soms vervangen als er een nieuwe overheid is. Dat is niet vreemd.”
Er zijn geruchten dat bepaalde landen worden geboycot die met Iran zaken willen doen wegens hun opstelling in de discussie over het nucleaire programma.
„Voor ons beslaan bilaterale betrekkingen het hele pakket: politieke, economische en culturele relaties zijn allemaal met elkaar verbonden. Natuurlijk passen wij onze relaties met andere landen aan, als die bepaalde politieke ideeën over Iran hebben. Als landen agressief tegen ons zijn laten wij een reactie zien. Ook tegen Nederland zeg ik dat als het zijn economische relaties met Iran wil behouden, het onafhankelijk van de EU of de Verenigde Staten zijn standpunten over Iran moet bepalen.”
That is nothing but the truth.quote:Westerse analisten beschuldigen president Ahmadinejad ervan een internationale crisis te willen veroorzaken.
quote:
Ik ben ingesneeuwd.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:10 schreef MrX1982 het volgende:
Nagerecht ook al gehad Coen?
Ik zal in geen geval opnieuw op hem stemmen voor deze trofeequote:Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Een ding is zeker; Bas raakt zijn trofee kwijt.
Nagerecht van de natuur.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ben ingesneeuwd.
Zoals je ongetwijfeld begrijpt, is het geen ellendige toestand, aangezien ik toegang heb tot de internationale gemeenschap. Maar niettemin bedankt, Maarten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nagerecht van de natuur.
Geniet ervan.
|Slaap lekker. Vries niet dood.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Interessant stuk, over Iran, G-B.
Ik ga maar eens naar bed.![]()
Welterusten allen, en wie ik niet meer spreek: alvast een heel fijn feest gewenst!
Top2000 erbij en het jaar kan niet mooier eindigen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Zoals je ongetwijfeld begrijpt, is het geen ellendige toestand, aangezien ik toegang heb tot de internationale gemeenschap. Maar niettemin bedankt, Maarten.
Ik zal mijn best doen in aanmerking te komen voor een van de meer prestigieuze prijzen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zal in geen geval opnieuw op hem stemmen voor deze trofee
Lethal Weapon, om precies te zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Top2000 erbij en het jaar kan niet mooier eindigen.
Gelukkig is er TMF voor je. 120ste herhaling van de TMF Awardsquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:19 schreef George-Butters het volgende:
Top2000 is saai.
Op mijn oude schoenen kom ik niet eens halverwege en mijn nieuwe schoenen moeten nog een heel jaar mee.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:20 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik doe een poging maar de sneeuw werkt niet mee
Ik heb TMF niet geprogrameerdquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gelukkig is er TMF voor je. 120ste herhaling van de TMF Awards.
Zonder onderbreking van Hart van Nederland, dat scheelt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Lethal Weapon, om precies te zijn.
Nu begrijp ik waarom je de top2000 saai vindt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:21 schreef George-Butters het volgende:
Een 1,7 voor een film met Kelly Clarkson
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:24 schreef Johan_de_With het volgende:
Plot Outline: The Martians kidnap Santa because there is nobody on Mars to give their children presents.
quote:When Anus Magillicutty's woman (Paige Abbott) stops a would-be assassin, Anus (Henry Lloyd) is forced to interrupt his life of guzzling beer and women to dispose of the corpse (Daryl Khan). What starts as a simple chore quickly escalades into a darker plot of deceit and revenge where it seems even Satan himself is after Anus.
Zoals bij Gladiatior, ja.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zonder onderbreking van Hart van Nederland, dat scheelt.
When the grandson of a gun wielding woman is murdered by neo-nazi surf punks in the post-apocalyptic future, this grandma hunts them down for some bloodthirsty revengequote:
Afschuwelijk is datquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Zoals bij Gladiatior, ja.
Dan heb je ook nog de reclame. Ik vind die film niet eens bijzonder, maar je krijgt gewoon medelijden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:31 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Slechts een onderbreking van 45 minuten.
Gladiator is een lijdensweg voor de neutrale kijker.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan heb je ook nog de reclame. Ik vind die film niet eens bijzonder, maar je krijgt gewoon medelijden.
Trivia: 99.9% unscriptedquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan verdien je de eerste plaats bij de Bottom Top100.
Het budget van $5000 is gaan zitten in 0,1% scriptquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Trivia: 99.9% unscripted
Toch had ik ''Roma Victor!'' niet willen missen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:38 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Gladiator is een lijdensweg voor de neutrale kijker.
Ik zie nu pas je vorige opmerking.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
"From my cold, dead hands"
Vandaar dus, Planet of the apes met Charlton Heston, de beste B film die ik ken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |