Hans Janmaatquote:Op donderdag 29 december 2005 19:53 schreef Yildiz het volgende:
Goffer, ik ben echt slecht in namen.
Hoe heette die ene ook alweer die zei dat je criminelen kon herkennen aan het uiterlijk?
(van geboorte).
"Mijn zwembed is niet overdektquote:De 'nooit-genoeg-cultuur'
Deze maand was er in de RAI weer een beurs voor miljonairs. Bezoekers van de Miljonair Fair konden zich verlekkeren aan mooie auto's, kleren, horloges en nog veel meer. In Netwerk aandacht voor de extremen van de consumptiemaatschappij. In de uitzending komen rijken, armen en mensen die bewust geen bezittingen hebben aan bod.
quote:Uitzending : zondag 1 januari, ca. 12.05-13.05 uur, Nederland 3. Herhaling zondagnacht in de 'carrousel' op Nederland 3 en maandagmiddag 13.45 op Nederland 1
Buitenhof
// God of Darwin:
De KNAW, de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen, zal in 2006 een reeks lezingen en discussiebijeenkomsten organiseren rond het thema geloof en wetenschap. Deze eeuwenoude discussie kreeg in 2005 een nieuwe impuls toen minister van Onderwijs, Maria van der Hoeven (CDA), aandacht vroeg voor het begrip ‘Intelligent Design’, de gedachte dat er een ontwerp of ontwerper achter het ontstaan van de mens en het leven op aarde zit. Hoe verhouden geloof en wetenschap zich met elkaar, sluiten ze elkaar te allen tijden uit of kunnen ze in sommige gevallen samengaan? De start van het KNAW-debat aanstaande zondag in Buitenhof.
Deelnemers
Cees Dekker, hoogleraar moleculaire biofysica TU Delft, Ronald Meester, hoogleraar wiskunde VU, Pieter Drenth, oud-rector magnificus VU en voormalige president van de KNAW, Jan van Hooff, emeritus hoogleraar Gedragsbiologie, Robbert Dijkgraaf, hoogleraar natuurkunde UvA en Marie Jose Duchateau, universitair docent biologie Universiteit Utrecht.
p.s. de genoemde onderwerpen zijn onder voorbehoud, en kunnen door ontwikkelingen in de actualiteit nog veranderen.
Presentatie:
Paul Witteman
Columnist:
Geen column
Seksueel gezien zijn mannelijke tepels zeer van nut! Als je er van houdtquote:Op donderdag 29 december 2005 20:43 schreef Yildiz het volgende:
Ik geloof niet in 'Intelligent Design'
waarom?
Nou, o.a. vanwege het onderstaande.
[afbeelding]
Nounou, verschrikkelijk hoorquote:Op donderdag 29 december 2005 18:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De vaderlandse televisie heeft weer een dieptepunt bereikt: TMF start meidenversier-show
Tenenkaas, kaalheid, oorsmeer, lichaamshaar, doorlopende wenkbrouwen, stuitbeen, kanker etc.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Seksueel gezien zijn mannelijke tepels zeer van nut! Als je er van houdt.
Maar de slechte natuurlijke gezondheid van ogen en het gebit zijn een goede 2e.
quote:
Productiekosten Xbox 360 bedragen 715 dollar
Hoewel het geen nieuws is dat Microsoft geld moet bijleggen voor elke verkochte Xbox 360 lijkt het dat de kostprijs van de Xbox 360 hoger is dan voorheen aangenomen. Vlak na de officiële lancering van de Xbox 360 verschenen berichten dat de kostprijs van de Xbox 360 circa 125 dollar boven de winkelprijs van 399 dollar lag. Volgens een bron binnen IBM zijn de kosten echter aanzienlijk hoger, circa 715 dollar per Xbox, een verlies van ruim 300 dollar per console. Hoewel dit betekent dat Microsoft initieel een flinke som geld moet bijleggen verwacht het bedrijf dit in de toekomst goed te kunnen maken door de verkoop van games en het leveren van aanvullende diensten. Daarnaast zullen de productiekosten in de loop der tijd dalen waardoor niet elke Xbox 360 even duur is.
Die spelcomputers kunnen steeds meer, waardoor het uiteindelijk normale pc's worden. Het gaat echt nergens overquote:Op donderdag 29 december 2005 21:00 schreef George-Butters het volgende:
Niemand van mijn vrienden heeft een spelletjes compu. Maar ik heb het idee daarin een uitzondering te zijn. Zijn er POLlers met een xbox of ps?
[..]
Ik heb er geen, en de meeste vrienden ook niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:00 schreef George-Butters het volgende:
Niemand van mijn vrienden heeft een spelletjes compu. Maar ik heb het idee daarin een uitzondering te zijn. Zijn er POLlers met een xbox of ps?
[..]
Mensen die zich vaak vervelenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:05 schreef George-Butters het volgende:
Het is dus toch echt beperkt tot een bepaald type man
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mensen die zich vaak vervelenIntroverte mensen
quote:Op donderdag 29 december 2005 21:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb een xbox360 en heb vrienden met een xbox of ps2.
Ik weet niet of MrX zich vaak verveelt of introvert is...online is 'ie dat in ieder geval niet.quote:
Dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik weet niet of MrX zich vaak verveelt of introvert is...online is 'ie dat in ieder geval niet.
Daar kunnen we wel een onderzoekje naar doen (op POL).quote:Op donderdag 29 december 2005 21:20 schreef RichardQuest het volgende:
Rechtse mensen?
Ik zou juist zeggen dat het niet door een God gemaakt kan zijn. 1 iemand heeft alles bedacht? Een hele werkende natuur, die complexer als het getal i is. het is zo ingewikkeld, dat kan je niet ff bedenken, dat ontstaat.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:47 schreef Yildiz het volgende:
Ja, kom nou, bléren dat een DNA zó lastig in elkaar zit, dat het wel door een hoger wezen gemaakt móet zijn....
Nog even en men gaat zeggen dat differentiëren en integreren (wiskunde) 'van Mars / een willekeurige god / bij-jaat gooi er nog een buitenaards wezen tegenaan ook' komt, omdat het onmogelijk door een mens bedacht kan zijn..
Wil je dat echt weten?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb ook een 32" lcd tv.
In welke categorie val ik nu?
Ik gok dat hij bedoeld dat MrX1982 introvert is.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dan snap ik het niet, wat bedoel je?
Ja.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:23 schreef George-Butters het volgende:
Wil je dat echt weten?
Tuurlijk heb je allerlei gamers. Er moet natuurlijk wel een incentive zijn om te gaan gamen. Een bepaalde interesse.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
Vreemde redenatie om gamers bepaalde eigenschappen toe te dichten. Er is niet zoiets als één soort gamer.
Je hebt allerlei gamers. Jong - oud, links - rechts, dik - dun etc.
Ik vind gamen gewoon leuk. Net zoals ik andere dingen leuk vind.
Vermaak, ontspanning.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:29 schreef George-Butters het volgende:
Tuurlijk heb je allerlei gamers. Er moet natuurlijk wel een incentive zijn om te gaan gamen. Een bepaalde interesse.
13" vind ik voorlopig wel genoeg.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Nerds zijn toch al vaak rechts. Gebrek aan mensenkennis en denken dat alles rationeel is enzo heet datquote:Op donderdag 29 december 2005 21:31 schreef kLowJow het volgende:
Gamers als Monidique, DrW, MrX, Sidekick en Mutant01 zijn rechtse nerds.
* pberends is playing MC Hammer - Turtle Powerquote:
Wat een onzin.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:42 schreef du_ke het volgende:
Nerds zijn toch al vaak rechts. Gebrek aan mensenkennis en denken dat alles rationeel is enzo heet dat.
Misschien moet je ook een spelcomputer aanschaffen beter dan een dildo lijkt mequote:Op donderdag 29 december 2005 21:46 schreef pberends het volgende:
* pberends is playing MC Hammer - Turtle Power
Zou je denken?
Komt CNN ook met een Nederlands jaaroverzicht?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:19 schreef RichardQuest het volgende:
Dadelijk is trouwens het NOS-nieuwsoverzicht van 2005, misschien een tip.
De cancerman van RTL paalt haar elke dagquote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef RichardQuest het volgende:
Sacha de Boer. Nu mét benen. (vorig jaar had ze zelfs een rok)
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:01 schreef MrX1982 het volgende:
Die Rick Niemand toch?
Tuurlijk, wat kunnen de Amerikanen immers zonder nieuws over ons nieuwe zorgstelsel?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Komt CNN ook met een Nederlands jaaroverzicht?
quote:Huizinga werd geboren in Groningen. Zijn vader, Dirk Huizinga, was daar hoogleraar fysiologie. Zijn moeder, Jacoba Tonkens, stierf toen Johan 2 jaar oud was. In Groningen genoot Johan ook zijn middelbare scholing aan het stedelijk gymnasium. In 1891 schreef hij zich in aan de Groninger universiteit, waar hij vier jaar studeerde. Hij legde zich voornamelijk toe op de vergelijkende taalkunde. Hij werd een kenner van het Sanskriet. Na afloop van zijn studie startte Huizinga in Leipzig zijn promotieonderzoek dat hij in 1897 afrondde. Zijn proefschrift betreft de rol van de vidusaka, een soort nar, in het oud-Indische toneel.
In de jaren daarna doceerde hij geschiedenis in verschillende Nederlandse plaatsen, om in 1905 terug te keren naar zijn geboortestad waar hij zich aan de universiteit verbond. In 1915 aanvaardde Huizinga de benoeming tot hoogleraar algemene geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Leiden. In Leiden zou Huizinga het boek schrijven waar hij wereldfaam mee verwierf, Herfsttij der Middeleeuwen. Dit boek verscheen in 1924 in het Duits en het Engels. Hiermee brak Huizinga internationaal door als historicus van naam. Op verzoek van een Amerikaanse uitgever schreef Huizinga een boek over Erasmus. Achteraf was hij zelf niet geheel gelukkig met het resultaat van zijn relatief beknopte studie, maar niettemin heeft zijn studie de belangstelling voor Erasmus aanzienlijk vergroot. Huizinga stierf op 1 februari 1945 in De Steeg na een korte ziekte.
Huizinga is de grondlegger van de Nederlandse cultuurgeschiedenis en gaf zijn naam aan het Huizinga Instituut voor cultuurgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam
quote:In de schaduwen van morgen
Een bekend boek van Huizinga is In de schaduwen van morgen uit 1935. In dit boek bood Huising een uitwerking van een voordracht die hij op 8 maart 1935 in Brussel had gehouden. Het boek heeft verschillende herdrukken beleefd. Het wordt tot op de dag van vandaag geciteerd en gelezen. Het boek geeft een analyse van de culturele en maatschappelijke situatie van de jaren voor de Tweede Wereldoorlog. Vooral de openingszin is bekend geworden:
Wij leven in een bezeten wereld. En wij weten het. Het zou voor niemand onverwacht komen, als de waanzin eensklaps uitbrak in een razernij, waaruit deze arme Europese mensheid achterbleef in verstomping en verdwazing, de motoren nog draaiende en de vlaggen nog wapperende, maar de geest geweken.
Het boek loopt ook vooruit op meer filosofische ontwikkelingen die niet direct gerelateerd zijn aan de bovengenoemde "razernij".
Het komende geleerde modewoord voor beschaafde kringen zal ongetwijfeld "existentieel" zijn. Ik zie het overal reeds opschieten. Het zal spoedig bij het groote publiek belanden. Wanneer men, om zijn lezer te overtuigen, dat men de dingen beter snapt dan zijn buurman, lang genoeg "dynamisch" heeft gezegd, zal het "existentieel" zijn. Het woord zal dienen om den geest te plechtiger te verzaken, een belijdenis van maling aan al wat weten en waarheid is.
quote:Herfsttij der Middeleeuwen
Aanvankelijk was het de bedoeling van Huizinga om een studie te schrijven over de schilder Jan van Eyck. Het werk groeide echter uit tot een diepborende visie op de late Middeleeuwen. De ondertitel van het boek luidt: Studie over de levens- en gedachtevormen der veertiende en vijftiende eeuw in Frankrijk en Nederland. De slotzin van het eerste hoofdstuk geeft een markante weergave van het levensgevoel van de late Middeleeuwen:
Het is een boze wereld. Het vuur van haat en geweld brandt hoog, het onrecht is machtig, de duivel dekt met zijn zwarte vlerken een duistere aarde. En spoedig wacht der menschheid het eind van alle dingen. Maar de menschheid bekeert zich niet; de Kerk strijdt, predikers en dichters klagen en vermanen vergeefs." (Verzameld Werk, deel III, pag 33)
De late Middeleeuwen vormen geen periode van verval of enkel de voorbode van de Renaissance, maar bezaten een eigen toon en kleur. Huizinga's werk is een klassieker geworden door zijn markante stijl en pregnante visie die vele studies heeft geïnspireerd. De kritiek erop heeft het belang van dit boek niet verminderd.
http://www.fur4all.nl/download.php?id=30&sid=e094e835e89171fc0863a40854ae1198quote:Homo ludens
Het is bijna onmogelijk een werk van deze diepgang te karakteriseren in enkele losse woorden. Als men het desondanks toch zou willen proberen, zou men het kunnen doen met de zes woorden: "Het spel is een ernstige zaak". Dit, samen met zijn anti-materialistische en anti-fysicalistische filosofie verwoordt hij op de volgende wijze:
Men kan bijna al het abstracte loochenen: recht, schoonheid, waarheid, goedheid, geest, God. Men kan den ernst loochenen. Het spel niet. Maar met het spel erkent men, of men wil of niet, den geest. Want het spel is, wat ook zijn wezen zij, niet stof. Het doorbreekt, reeds in de dierenwereld, de grenzen van het physisch bestaande. Het is ten opzichte van een gedetermineerd gedachte wereld van louter krachtwerkingen in den volsten zin des woords een superabundans, een overtolligheid. Eerst door het instroomen van den geest, die de volstrekte gedetermineerdheid opheft, wordt de aanwezigheid van het spel mogelijk, denkbaar, begrijpelijk. Het bestaan van het spel bevestigt voortdurend, en in den hoogsten zin, het supralogisch karakter van onze situatie in den kosmos. De dieren kunnen spelen, dus zij zijn reeds meer dan mechanismen. Wij spelen, en weten, dat wij spelen, dus wij zijn meer dan enkel redelijke wezens, want het spel is onredelijk.
En dan geen screen-caps maken.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:47 schreef RichardQuest het volgende:
Sacha de Boer. Nu mét benen. (vorig jaar had ze zelfs een rok)
De civvers hebben elkaar dood gemaaktquote:Op vrijdag 30 december 2005 03:10 schreef Drugshond het volgende:
Lijkt hier wel een dooie-vliegen-show.
![]()
Mooiquote:Op vrijdag 30 december 2005 03:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De civvers hebben elkaar dood gemaakt
Plaatje werkt niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mooi![]()
Gezocht
[afbeelding]
Om mee te kunnen POL-SC sjatten, je politieke interesses boeien mij geen reet.
andere bronquote:Police take Pinochet's mug shot
Chile's former ruler Augusto Pinochet has been fingerprinted and photographed by police, as part of his indictment over killings and disappearances.
The general's picture was taken from the front and the side at his mansion in the Chilean capital Santiago.
A lawyer for 90-year-old Gen Pinochet called it "an affront to a former president of the republic".
On Monday the supreme court ruled he was fit to stand trial over the 1975 disappearance of political opponents.
The court rejected an appeal saying he should not be sent for trial because of poor health.
In the past, courts have dismissed cases against Gen Pinochet on medical grounds.
He has been under house arrest in Santiago since being indicted on 24 November by Judge Victor Montiglio - the same judge who ordered his details be taken on Wednesday.
The indictment relate to a case that became known as Operation Colombo, in which at least 119 people were believed to have been abducted and later murdered.
The former regime said all had died in clashes between rival opposition groups.
More than 3,000 people were killed when Gen Pinochet was in power from 1973 to 1990.
The general is also facing tax evasion charges in connection to his foreign bank accounts, but this is the first time he has been fingerprinted and photographed.
Ik heb een plasmascherm van 1m 5 Dus mijn lul is groter.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ik stel mijn lichaam ter dienste van de wetenschap.... Nu nog een vr. onderzoekster in verpleegster uniformquote:Niets helpt tegen een kater
Drie onderzoekers veegden alle wetenschappelijke studies bij elkaar die ze konden vinden over de bestrijding en preventie van katers. Conclusie: niets helpt, behalve je drankgebruik in toom houden.
Britten staan sowieso al bekend als stevige drinkers, maar de kerstborrels op het werk zijn helemaal berucht. Dronkenschap is daar heel gewoon, dus katers de volgende dag zullen ook wel niet zeldzaam zijn. Vandaar waarschijnlijk dat het British Medical Journal in zijn kerstnummer het overzichtsartikel over katerbestrijding heeft geplaatst van drie onderzoekers, waaronder de Utrechtse psychofarmacoloog Joris Verster. Het drietal ploos de literatuur na en hoorde collega’s uit, waarmee ze uiteindelijk 15 onderzoeken boven tafel kregen.
Acht van deze studies waren degelijk genoeg om serieus genomen te worden. Ze gingen over drie soorten pillen, het slikken van suikers of gist en het innemen van drie verschillende kruiden. In geen enkel onderzoek kon worden aangetoond dat het hielp. Nooit wetenschappelijk getest zijn de haring met slagroom, het rauwe ei en het ochtendbiertje.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik stel mijn lichaam ter dienste van de wetenschap.... Nu nog een vr. onderzoekster in verpleegster uniformOw ja haring lust ik niet.
NWS-jaaroverzicht 2005quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
Drugshond, ze hebben je nodig in Marokko!
Jaaaaaaaaa wat moet ik zeggen!quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En dan gewoon niet posten hè. [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |