Hmpf!quote:En om je enthousiasme enigzins te drukken poort is gesloopt met een kraan.....
Okee, mijn eerste reactie was: Je gaat een huis verbouwen en haalt zo'n leuke poort en dan ook nog een zwembad weg.... Maar nu ik je verhaal & foto's heb gezien begrijp ik het welquote:Anders kon de kraan er niet door, om t zwembad weg te halen. 12m x 6 m.
OMGquote:Op zaterdag 31 december 2005 12:33 schreef Cybersijp het volgende:
duderinnetje het word wel 2008 ofzo dat het straks allemal af is hoor.
Straks (eind maart 2006) dan is de badkamer klaar, de woonkamer, en de badkamer met slaapkamers maar de rest moet dan nog hoor. Dan kunnen we in ieder geval wel wonen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee marsepein, bovenkant kookstel komt vrijwel gelijk met de bovenkant van het keukenblad, alleen daar heeft diegene die de tekening heeft gemaakt geen rekening mee gehouden. Is overigens wel normaal dat er iets verschil in zit trouwens, meeste fornuizen staan niet gelijk aan de bovenkant van het blad. Bij ons dus ook niet al scheelt het straks niet zo veel als nu op de afbeeldingquote:Op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef Marsepein het volgende:
Is de bovenkant van je kookstel werkelijk een centimeter of 8 lager dan de bovenkant van je blad? Dat lijkt mij niet handig ivm de warmte van de pitten tov de afstand van het kastje.
Het ziet er wel ruim uit!
Ah ok, anders had je volgens mij erg snel donkere randen aan de zijkanten van de kastjes gehad. En zelf hebben we geen fornuis, maar een gas op glas kookplaat gekocht die in het blad wordt gefreesd. Dan speelt dit probleem helemaal niet, vandaar dat ik het mij ook even afvroeg!quote:Op maandag 2 januari 2006 14:34 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Nee marsepein, bovenkant kookstel komt vrijwel gelijk met de bovenkant van het keukenblad, alleen daar heeft diegene die de tekening heeft gemaakt geen rekening mee gehouden. Is overigens wel normaal dat er iets verschil in zit trouwens, meeste fornuizen staan niet gelijk aan de bovenkant van het blad. Bij ons dus ook niet al scheelt het straks niet zo veel als nu op de afbeelding
kijk, dat is pas klussen, aan het eind van de dag je gereedschap opruimen en afstoffen, zodat je de dag erna weer direct al je spullen kunt vinden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:11 schreef Cybersijp het volgende:
Gereedschap afgestoft en klaar voor gebruik staat t op me te wachten tot volgende week , ik heb er zin in
To be continued
Dat gebeurd tegenwoordig steeds vaker. Is wel heel prettig met koken, kan je tenminste in je pannen kijken.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef Marsepein het volgende:
Is de bovenkant van je kookstel werkelijk een centimeter of 8 lager dan de bovenkant van je blad? Dat lijkt mij niet handig ivm de warmte van de pitten tov de afstand van het kastje.
Het ziet er wel ruim uit!
Zwembad was 12m. breed perceel is ongeveer 15m you do the mathmatics.... (80%) verder is de diepte van het perceel ca. 27,5 m. daar 6 m. van is een heel aardig deel ja.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:33 schreef Renesite het volgende:
Ja, dat met die 2 huizen snapte ik niet![]()
O ja
Dat zwembad![]()
Hoeveel besloeg dat wel niet van de hele tuin![]()
Je weet hoe het werkt met stucwerk? Het droogt van binnen uit op, dus als de toplaag droog is, is de hele stuclaag droog. Dan kun je de volgende bewerking gaan toepassen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:09 schreef Cybersijp het volgende:
Nu het gips nog vers is ishet een beetje grijs hoe het er uitziet, maar wordt nog witter. Straks hier een goede witte latex overheen en wie doet je wat?
Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen dat je dat ongeveer 700 euro zou gaan kosten.quote:Voor de rest heb ik de offerte van het nuon ontvangen, de meter van zowel het gas als de elektriciteit moeten 45 centimeter om plus een hoek van 90 graden gedraaid worden. Dus alles opnieuw aansluiten met kabels van buitenaf etc.
Kost gewoon even ¤605,- inclusief......... Ik ga daarnaast zelf het gat voor de deur wel spitten, anders kost het nog meer. Mantelpijp ff laten leggen door installateur(in verband met garantie dat je het goed doet/moet etc.)
Tof zeg, het schiet best wel op zo te horen. Goed werkquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:11 schreef Cybersijp het volgende:
Toch blijft het veel geld
En t moet gebeuren, je kan op je kop gaan staan en dubbeltjes schiten maar daar gaat t niet sneller door en belangrijker kost het nog net zo veel ....
Vandaag geschilderd, busje verf is bijna leeg.... had genoeg voor een wand in de slaapkamer en een" kopsekant" van de overloop.
Nu weekend en Maandag weer fris verder...............![]()
Is dat inclusief een nieuwe meter of is het puur het verhangen en opnieuw aansluiten van de meter?quote:Op zondag 29 januari 2006 00:44 schreef Cybersijp het volgende:
deels gesloopte meterkast gaat dus 90 graden draaien en komt ongeveer 45 cm vanuit de kant weer terug (¤605,- euri rekent Nuon daarvoor)(alleen hun deel aansluiten hé?)
Ik heb daar ook nog een offerte van liggen. (Wilde de gasmeter naar de meterkast lasten verplaatsen) Dat kostte inderdaad iets van 700 euro, maar dan werd er wel een standaard invoer ge-eist. (Standaard bodeminvoerplaat voor meterkasten) Die past niet in de huidige meterkast, dus zou ik ook de meterkast opnieuw moeten bouwen. En dus ook elektra moeten laten veranderen.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:09 schreef Cybersijp het volgende:
Puur het verhangen en opnieuw aansluiten. De aansluit kast waar de grondkabel in binnen komt wordt echter wel vernieuwd, deze is nog van de aloude Texelse elecrticiteit maaatschappij, deze bestaan al een jaartje of dertig niet meer.....
Gas meter wordt gewoon herplaatst, en er komt (natuurlijk) een nieuwe groepenkast(voor de installateur)
Tis fors bedrag ja, maar je mag het onder geen enkel beding zelf doen, laat staan een installateur, NUON doet t zelf en niemand anders.... (soort van monopolie zucht zcht) Zit dus niks anders op dan ¤605,- aan het NUON af te "tikken"
Ik denk ook wel dat het makkelijker is. Nu heb je stucplaten, band erop, naden dichten, schuren voor je een keer kunt schilderen / spacken. Maar ik geloof dat ik me zou storen aan de naadjesquote:Op zondag 5 februari 2006 13:11 schreef Cybersijp het volgende:
Aritha,
Agnes platen zijn echt makkelijk hoor! Je kan ze in diverse vormen en kleuren krijgen(60/60 en 60/120) verder hebben wij gekozen voor wit stuco. Daar zit dus meteen een soort van koreelstucwerkmotief op. Je hoeft het niet meer te schilderen(kan naderhand natuurlijk nog wel) Plus je mag het gewoon met een sopdoek afnemen zonder dat je de verf eraf trekt/veegt/oplost
Ik heb zelf een hele goede prijs betaald ¤27,50 inclusief voor vier platen 60/120 (2.88 m2) Normaal zie je ze regelmatig in de bouwmarkt liggen etc maar de laagste prijs welke ik gezien heb is¤28,95 (gamma)
Hoe relief dan? Zie ik bij ons niet zitten hoor.quote:Vergeet niet dat je nog een hoop handelingen moet doen om gips op een mooie manier te verwerken(palmuren, schuren, naden afdekken met gaas, saucen(knappe latex is zekers niet goedkoop), plus er zit relief in.
[piet paulusma mode]quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:56 schreef Gurb het volgende:
Ik hoop datze de openingen een beetje deugdelijk hebben dichtgemaakt, want echt lekker weer was het vanmorgen in het midden van het land niet (maar ik weet eigenlijk ook heel niet waar deze hut staat)
Ja nou eh tis wel meer werk dan ik dacht stiekum doe je toch een hoopie meer dan waar je aan begon enzo... enzo . Maar dat mag de pret niet drukken morgen vroeg weer de beuk erinquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Schiet al aardig op; vooral als je het vergelijk met waar je mee begonnen bent
Keep this topic updated
Als je in me portemonnee kijkt niet meerquote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:11 schreef B.A.Trix het volgende:
Dat glas in lood raampje!![]()
Zou bijna jaloers op jullie huis worden..![]()
Wij hebben ook nog verschillende glas in lood raampjes en willen die ooit terugzetten in nieuwe (kunststof) kozijnen. Maar dat schijnt inderdaad erg prijzig te zijn!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Als je in me portemonnee kijkt niet meer![]()
![]()
![]()
binnen en buiten kant zijn voor de bouwvakkersquote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:39 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit zo, die kozijnen!
Werken de bouwvakkers de binnen en buitenkant ook nog verder aan (purren, metselwerk aanhelen, voegwerk, kitten, vensterbanken, neggekanten) of doe je dat zelf / doen anderen dat?
En het is buitenbeglazing??
Verder: goed bezig! Keep up the good work daar in het noorden!
An sich is het een stuk duurder dan gewoon HR++ glas ja dat klopt wel, maar t is zo veel mooier om gewoon met iets authentieks te werken als glas in lood.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:10 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog verschillende glas in lood raampjes en willen die ooit terugzetten in nieuwe (kunststof) kozijnen. Maar dat schijnt inderdaad erg prijzig te zijn!
Als je het vlug zegt is het niet veel..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:30 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
( Je moet dan denken aan ¤175.000 vanaf that is ....)
Dank dank dankquote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:26 schreef bl0emetjE het volgende:
wow, ik zag dit topic nu pas voor het eerst.. Maar mijn complimenten nu al! Wat een werkje zeg. Maar je ziet echt al mooi resultaat komen, en dat geeft wel moed denk ik zo! Je doet het in ieder geval zeker niet voor niks
Het is een ontzettend leuk huisje, en jullie maken het nog veel leuker!
Posten die handelquote:Op maandag 13 februari 2006 23:03 schreef martine1984 het volgende:
ik heb echt een super leuk project .... ik heb hier echt wel bewondering voor![]()
Morgen weer een update ben ff off line nuquote:Op maandag 13 februari 2006 19:38 schreef Cybersijp het volgende:
Zo vandaag vrouw en dochter voor vijf dagen uitgezwaaid, die zijn lekker naar een bungalowpark.
Ik ben vandaag danig bezig geweest, wand is, af. Architrafen zitten er al op(met steekspijkertjes) en de vensterbank is geplaatst. Ik ga zo weer terug om te plamuren, en de architraven vast te zetten. Dan kan het morgenochtend in de grond verf. Schuren komt een dah later wel (kan best met gips als vuller)
StraksMORGEN(ben garie arie nu) meer update nu eerst moet je het ff doen met wtee platen
Fear my 1337 woodworking skills
John,quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:01 schreef johnj het volgende:
hallo, hoe heb je je muren geisoleerd? ik zie zwart platic enzo?
groet john
Ik vraag me af waar je de energie vandaan haalt. Maar kan je me iets meer vertelen over die klep? Merk, type, internetwinkel? Die wil ik ook hebbenquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:30 schreef Cybersijp het volgende:
Verder een rooster gehaald van rvs om straks de uitlaatpijp van de afzuigkap op aan te kunnen sluiten, vroeger zaten hier van die beweegbare lamellen in, maar nu zijn ze star en gaat er pas een klep open als de afzuigkap aan gaat. Voordeel is dat het "klepperen van de lamellen bij harde wind over isNiet goedkoop ¤75,-
Nou dat is het klepperen me wel waard, en het is rvs wat ook niet goedkoop is natuurlijk.)
Aritha,quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:30 schreef arithaterhorst het volgende:
Super zeg!! Ziet er echt onwijs gaaf uitt!![]()
![]()
Wat voor aanrechtblad komt erop? Wat voor keuken is het?
Waar gekocht etc? ik wil het wel even allemaal weten![]()
![]()
Leuke greepjes ook.
Zo kom ik natuurlijk nooit aan de foto's van vandaag toe he?quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar je de energie vandaan haalt. Maar kan je me iets meer vertelen over die klep? Merk, type, internetwinkel? Die wil ik ook hebben(Ik HAAT geklepper) Ik neem ook geluidsgeisoleerde slang, ivm Schiphol hier in de buurt (Ze komen recht over
)
quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:51 schreef Cybersijp het volgende:
Ik op mijn vrouw, maar eh.... ik vind hem mooi(de keuken that is
)
Op F5 ramtquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:37 schreef Cybersijp het volgende:
Goed ff een update voordat ik zo naar mijn mandje ga. was best een flink dagje voor me
-knip-brb
Dank! Ik ben morgen ff googlelen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:50 schreef Cybersijp het volgende:
Voor onze Marsepein effe geschoten, hier kan je dus zien hoe hij eruit ziet plus merk, serienummer etc etc . Nou moet je hem wel kunnen vinden gok ik
Bij siematic zeiden ze dat ze dat in een dag zouden plaatsen. Dus misschien dat ze dat dan met een team mensen zijn ofzo. Het ging om een kookeiland van 3,5 meter bij 1m20 en een kastenwand van 4 meter.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:52 schreef Marsepein het volgende:
Nou, in een dag plaatsen, noem ik zelf: Er in 1 dag in trappen.
Een keuken netjes plaatsen (Ook afhankelijk van het aantal kastjes en inbouwapparatuur en aantal inbouwers) duurt meer dan 8 uur.
Dank je ik schrijf de gegevens ook eens op want ik wil hier dit voor jaar ook de afzuig kap veranderen zodat hij beter afzuigt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 23:24 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dank! Ik ben morgen ff googlelen.
Verder ziet het er mooi uit hoor!
Dat doe ik zeker!quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:45 schreef Cybersijp het volgende:
Ik hoop morgen weer bakken foto's te posten dus stay tuned![]()
![]()
Waterleidingen? -> Flexibel koper met een idem witte wantel als hier boven op de fotos. En de koppelingen natuurlijk solderen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:55 schreef twixx het volgende:
Wat voor materiaal gebruik je voor de waterleiding? Volgens mij erg flexibel materiaal. Ik ga nl. mijn nieuwe badkamer van een aantal aansluitpunten voorzien. Gebruik ik daar flexibel-koper voor (incl. isolatie) of de (kunststof)pijpen/buizen van jouw fotos? Ziet er nl. wel quick uit.
Wat is dat spul duur? Bij de Praxis kost het 25,- voor een paar meter.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Waterleidingen? -> Flexibel koper met een idem witte wantel als hier boven op de fotos. En de koppelingen natuurlijk solderen.
Denk haast dat als je meer meters nodig mocht hebben de extra investering van en speciale tang te overwegen is(rehau of unipipe) spul kost per mter beduidend minder, plus is ook nog eens makkelijker te verwerkenquote:Op maandag 27 februari 2006 15:39 schreef twixx het volgende:
[..]
Wat is dat spul duur? Bij de Praxis kost het 25,- voor een paar meter.
noem het dan een meterkastvloerplaat, dat zijn nog meer lettersquote:Op zondag 26 februari 2006 00:58 schreef Cybersijp het volgende:
Ik heb hiervoor al eerder een mantelbuis extra ingegraven, welke ook op de meterkastbodem(galgje anyone ?) uitkomt.
Ach valt wel mee hoor, het idee kwam uit een showboekje van vleroy& boch(merk van de tegels) de vriesrand hebben we er zelf bijbedacht, en de rest van de "landelijke "tegels welke bijdeze set hoort hebben we niet genomen. (o.a geel en blauw met een oerlelijke sierrand ect.) vandaar deze opzet dusquote:Op woensdag 1 maart 2006 00:16 schreef mrien het volgende:
Aparte vloer, wel mooi trouwens
Denk dat het op de foto donkerder lijkt dan het eigenlijk is
Ben benieuwd naar het totaalplaatje als het af is
ik werk bij een aannemerquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:51 schreef Cybersijp het volgende:
Aannemer is wezen komen kijken waar nu de schoen heeft "gewrongen"bij het plaatsen van het douchewandje, timmeramn welke erbij was is uitgegaan van een meter maat plus hierbij 4 cm voor stucen(2x, elke zijde een laag van +/- 1 cm, plus twee keer tegels met lijm) alleen ytong is dermate recht gezet dat het niet gestuct hoefde te worden. Stucadoor heeft t dus ook niet meegenomen. voila daar ligt het aan dus volgens hem. Naar mijn idee echter bij de timmerman welke bedacht heeft dat het ytong gestuct moest gaan worden, welke het niet werd. Gurb heeft dus wel gelijk dat ze geen aansprakelijkheid ervoor nemen. Ik kan hier zo kwaad om worden hé ! waarom neem je dan een aannemer aan? Om ongeveer op de goede plaats uit te gaan komen? Nou ja niks meer aan te doen, al zal ik het 123 niet vergeten....
Vanmiddag ook een karretje puin weer klaargezet, zodat het morgen oid weer weggereden kan worden. Gokje is circa 800 kilo(puin gaat hard in kilo's) Al met al ruimt t zo lekker door steeds een paar keer in de week een karretje weg te rijden.
dat vroeg ik me dus ook af....wij betalen ons t schompes bij een verbouwing aan het afvoeren van puin.... per jaar per woning krijg je een pasje voor 500kg (wat natuurlijk zo vol is met een beetje puin) en daarna betaal je ¤0,15 per kilo.... niet heel grapping als 3ton af te voeren hebtquote:Op woensdag 1 maart 2006 08:50 schreef Gurb het volgende:
[..]
En wat betreft dat puin afvoeren, jij hebt op Texel geen bepaalde quotum wat je per jaar / maand / week mag storten? Dan is een aanhangertje volgooien en regelmatig afvoeren een stuk voordeliger dan het laten komen en afvoeren van vuilcontainers (200 euro voor 6 kuub)
quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:57 schreef Cybersijp het volgende:
Jongens op texel is het goed geregeld hoor, je kan schoon puin storten voor 1.5 cent per kilo. Hier op de stort komt dan gegelmatig een "kraker" en die vermaalt het geheel weer. Daar worden funderingen etc. mee gelegd.
Verder mag je van alle andere afvalsoorten 250 kilo per dag aanvoeren kostenloos, daar boven betaal je tussen de 0.10¤ en 0.22¤ per kilo. Hoe minder brandbaar hoe duurder om af te voeren.
Jeujjjjjjjjjjj!! Daar ben ik dus echt heeeeeeeeel benieuwd naar!! Wel foto's maken he!!quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:01 schreef Cybersijp het volgende:
Zo dag om update erbij
Vanavond belde de schilder mij nog op met een heugelijke mededeling !
Het glas in lood is er!!! Morgen komt hij met een ex-collega van hem kitten en het gals zetten. Man man ik kan haast niet wachten zeg was het maar morgen..........
de bewuste douchewand??quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:22 schreef Cybersijp het volgende:
Douche cel, ziet er ook knap uit hoor(al zeg ik t zelf)
Waar heb je de wand nou mee bekleed?quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:22 schreef Cybersijp het volgende:
Zo was het wandje van de voorste slaapkamer vorige week
en het nieuwe wandje, met nieuw knieschot. Verder cai en utp op twee punten in de kamer gemaakt, alsmede 4 dubbelle wcd's. Je kan maar op de toekomst voorbereid zijn denk ik dan maar. Heb er zelfs over nagedacht om iets van een "geheime"kluis te maken achter het knieschot zodat onze dochter dar later al haar geheime dingetjes kan bewaren:P (makkelijk uit te voeren later dus)
quote:Op donderdag 2 maart 2006 19:06 schreef Cybersijp het volgende:
Straks meer update.............
Glas in lood is zooooooooooooooooooooooooooooo cool geworden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zou wel willen maar heb geen groothoek lens, nu past het niet op me camera schermpjequote:Op donderdag 2 maart 2006 19:46 schreef DIA het volgende:
super mooi gedaan die badkamer vloer![]()
komt er nog een total shot van?
In principe komt dat met een paar jaar wel ja, staat in ieder geval op de "to do"list, het zijn trouwens knipvoegen geloof ik gemaakt van o.a duinzand hier uit de duinen van Texel. Vandaar de specifieke lichte kleur. Of ik dan ook overal weer de karakteristieke knipvoeg terug laat komen weet ik nog niet. Ik heb me laten vertellen dat een vierkante mter knipvoeg een uur werk isquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:16 schreef sanger het volgende:
Ziet er allemaal goed uit Cybersijp.
Ga je de gevel ook nog laten reinigen en voegen (knip of snijvoeg)? Dat zou wel mooi staan met die erker en dat glas in lood.
Knipvoegen is inderdaad een ambacht. Je hebt ook vele verschillende samenstellingen in specie. Wel of geen klei, wat voor zand, kleurmiddelen etc.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:24 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
In principe komt dat met een paar jaar wel ja, staat in ieder geval op de "to do"list, het zijn trouwens knipvoegen geloof ik gemaakt van o.a duinzand hier uit de duinen van Texel. Vandaar de specifieke lichte kleur. Of ik dan ook overal weer de karakteristieke knipvoeg terug laat komen weet ik nog niet. Ik heb me laten vertellen dat een vierkante mter knipvoeg een uur werk isEn ik nogal wat meters
![]()
Maar ja dat duurt dus nog ff, je kan niet aales tegelijk willen
Jazeker, en ook nu nog tussen dubbelglas helemaal. Lijkt wel of de kleuren nog "mooier"uitkomenquote:
past hier wel een emmer onder? Of is dat niet nodigquote:
Ik mag het toch wel hopen met zo'n mooi huis..quote:Op maandag 6 maart 2006 09:30 schreef Gurb het volgende:
[..]
komt er nog andere kleur vloerbedekking op de trap trouwens?
Ja past makkelijk een meer onder, dacht zelf op het eesrte gezicht het zelfde als jou hoor gurb... Maar dat bleek dus mee te vallenquote:Op maandag 6 maart 2006 09:30 schreef Gurb het volgende:
[..]
past hier wel een emmer onder? Of is dat niet nodig
verder: net aftimmerwerk, komt er nog andere kleur vloerbedekking op de trap trouwens?
Mag ik vragen welk programma gebruikt is voor de computerbeelden?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:20 schreef Cybersijp het volgende:
bovenaanzicht van onze badkamer, hoe het (ongeveer) gaat worden straks.
Aanzicht vanuit de voorgevel gezien
schuin zicht vanuit de achterkant van het huis gezien.
vlak van voren gezien, vanaf de voorgevel af
nice eh?
Wat is dan precies het nadeel van een houten vloer?? Dat ie sneller slijt oid????quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:04 schreef Cybersijp het volgende:
Dank dank,
We hebben zeer zeker hout overwogen als bedekker voor de betonnen vloer. Alleen met alles bij elkaar gewogen(voor en nadelen, jonge kindereen etc) hebben we voor een stenen vloer gekozen...
Gelukkig maar want ik vindt hem mooi, en mijn vrouw ook
Dat waren ook inderdaad onze afwegingen, al hebben wij (nog) geen kinderen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:04 schreef Cybersijp het volgende:
Dank dank,
We hebben zeer zeker hout overwogen als bedekker voor de betonnen vloer. Alleen met alles bij elkaar gewogen(voor en nadelen, jonge kindereen etc) hebben we voor een stenen vloer gekozen...
Gelukkig maar want ik vindt hem mooi, en mijn vrouw ook
Juistemquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:29 schreef sanger het volgende:
Mooi blad hoor Cyber![]()
Wel jammer dat de bovenste laatjes geen profiel hebben, dat kon bij ons indd ook niet (helaas) bij de carrousselkast omdat deze maar 80 x 80 is.
Als ik het goed begrijp heb je aan twee kanten een blad nu????
Aritha, Op de muren van de woonkamer komt gewone "latex"echter wel een hoogwaardige variant hiervan. Ik heb de kleur al uitgezocht. Dat wordt "katoenwit", en nee denk nu niet dat ik alles in me eentje beslis. Deze beslissing hebben we samen genomenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:31 schreef arithaterhorst het volgende:
Lijkt me ook niet mooi worden eigenlijk, zo'n profiel op een enkele lade. Wordt misschien een beetje 'op elkaar gepropt'.![]()
Mooi blad, Cyber. En het wordt idd steeds meer af.Wat komt er op de muren in de woonkamer? En ga je het plafond dan ook meteen doen, want dat wilde je toch met hout?
Tjeez jij ziet ook alles hé?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Ey zijn dat in de keuken speciale inbouwdozen waar je in één keer twee wandcontactdozen op kunt monteren ? Of heb ik dat mis ?
Nee Marsepein, carouselkast is gewoon een hoekvormige kast, alleen heeft de keukenbouwer hem met de deuren open gezet vanwege het plaatsen van het blad.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:26 schreef Marsepein het volgende:
chique keuken hoor! Maar zie ik het goed, is het een carrouselkast die helemaal rond is, of zit de opening naar achter gedraaid?
Wow man, die is wel erg mooiquote:Op zondag 12 maart 2006 23:17 schreef Cybersijp het volgende:
Oh ja, nog ff wat plaatje van Fornuis gegoogled
[afbeelding]
dank dank,quote:Op maandag 13 maart 2006 08:44 schreef innepin het volgende:
Erg indrukwekkend!
En wat een mooi huis eigenlijk zo
Tuurlijk, ik vind het geweldig om te volgen!quote:Op maandag 13 maart 2006 18:32 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
dank dank,
Wordt nog mooier hoor, blijf regelamtig langskomen voor de updetes en je kan vanzelf zien hoe het wordt
Zo dat is pas een fornuis!!quote:Op zondag 12 maart 2006 23:17 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
Nee, helemaal niet te strak voor jullie keuken.quote:Op maandag 13 maart 2006 07:40 schreef arithaterhorst het volgende:
Strak ding zeg!! Is dat nu aluminium of toch RVS? Ziet er zo licht uit....
Halleluja!quote:Op zondag 12 maart 2006 23:17 schreef Cybersijp het volgende:
[afbeelding]
Staat toch de combi op?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:39 schreef arithaterhorst het volgende:
Foto's, we willen foto's zien van de combi![]()
![]()
Fornuis is gaaf ja...................quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:30 schreef mrien het volgende:
Dat fornuis is gaaf !!!!!!
Tuurlijkquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:30 schreef Marsepein het volgende:
Nou je dag niet hebben? Mag het met zulke dingen die misgaan....
Mag ik zeggen dat ik het fornuis niet mooi vind.... het ovengedeelte vind ik te modern ten opzichte van de pitten .... maar ieder zijn keus. En jij bent kok, dus verstand zul je er wel van hebben
![]()
Op de foto met de spoelbak scheelt het ongeveer 2 cm. Is dat niet op te lossen door er 2 helemaal 'onderin' te monteren, en 2 helemaal 'bovenin' in de doos? Of wordt het gat van de inbouwdoos dan niet volledig afgedekt?quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:36 schreef Gurb het volgende:
Als ik zo op de eerdere foto's kijk, zie ik eigenlijk niet dat er veel verschil in zit??
k heb t in de schuur gewoon 1 op gemeten.. tov de vloer, en die vast gejast, buis er op jassen met de waterpas er bijquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat de installateur zich vergist heeft met het aftekenen enmeten vanaf het meterpeil in de woning. Dan kun je je makkelijk 2 of meer cm vergissen![]()
* Uit ervaring spreekt*
Maar dat het niet veel eerder op is gevallen vat ik niet; die 2 cm zie je op het oog toch als je er goed nakijkt of als je er een keer langsloopt ?
Normaal hou je bij het aftekenen en bij het plaatsen van de dozen de waterpas wel bij de hand
Juistemquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat de installateur zich vergist heeft met het aftekenen enmeten vanaf het meterpeil in de woning. Dan kun je je makkelijk 2 of meer cm vergissen![]()
* Uit ervaring spreekt*
Maar dat het niet veel eerder op is gevallen vat ik niet; die 2 cm zie je op het oog toch als je er goed nakijkt of als je er een keer langsloopt ?
Normaal hou je bij het aftekenen en bij het plaatsen van de dozen de waterpas wel bij de hand
*jaloers is op je douche*quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:46 schreef Cybersijp het volgende:
Waren dus slechts twee pics vandaag, voordat het accutje het voor gezien hield..... Accu is inmiddels wel weer vol hoor
Dekstuk, windveer, en een deel van de nieuwe goot welke vandaag en gisteren zijn aangelegd. Mooi hout hoor dat western red ceder. Mits je het goed bijhoud met schilderen heeft het een heeeeele lange levensduur(das net watik zoek)
Douche deuren op zijn plaats, drain is nu te verzagen omdat hij anders niet meer makkelijk onder de deuren vandaan te halen is als hij vies oid is.Zagen omdat dat mar een naadje van 2 mm geeft ipv met haakse slijper en dan 5 mm kwijt.(past ie bter)
Dat was hem weer voor vandaag
Ik ben jaloers op t hele huis! hahahaquote:
idd t zal vast wel goedkomen..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:01 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik ben jaloers op t hele huis! hahaha
Jammer dat het een beetje tegenzit maar komt vast allemaal weer goed!![]()
![]()
Als jij het betaald, laat ik het zwembad weer terugkomenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd t zal vast wel goedkomen..
vind t wel zonde vant zwembad opzich (die had ook gerenoveerd kunnen worden)
maar ja tis net van houd je er van of niet
no thnxquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:11 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Als jij het betaald, laat ik het zwembad weer terugkomen![]()
![]()
T moet uit de lengte dan wel de breedte komen( 12m om 6m)
Wij deden dat door het plafond als uitgangspunt te nemen. De vloer was nog beton en idd niet echt egaal. Maar op een latje aftekenen waar de bovenkant van het gat moest zitten, en dan dat latje steeds gebruiken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Als het een afgewerkte vloer is dan kom je dan ook wel juist uit; maar ondat dat in de bouw niet normaal is (meestal onafgewerkte vloeren) moet je van het meterpijl af gaan (zoveel cm vanaf onder of bovenkant van het kozijn of een deur:P
Kan ook betonplaten zijn over het algemeen wel goed waterpas geplaatst. Tenminste meestalquote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:26 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Wij deden dat door het plafond als uitgangspunt te nemen. De vloer was nog beton en idd niet echt egaal. Maar op een latje aftekenen waar de bovenkant van het gat moest zitten, en dan dat latje steeds gebruiken..
hier is in de voor / achter kamer de vloer ligt aflopend.. t plafond is dus ook schuine bedoelingquote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kan ook betonplaten zijn over het algemeen wel goed waterpas geplaatst. Tenminste meestal![]()
![]()
Ik heb in de douche gekozen voor dezelfde oplossing: badkamer thermo kraan plus freehander en handdouche. Wat me opvalt is dat je slang aansluiting heel laag zit, is dat niet lastig met spoelen?quote:
ahaaaaaaaa okee... Kreeg namelijk al een beetje afkickverschijnselen..quote:Op maandag 20 maart 2006 23:47 schreef Cybersijp het volgende:
psst komt omdat er ook vrij weinig te melden is.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |