abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:15:52 #76
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_34839765
Heel leuk topic om te volgen! En ziet er al netjes uit hoor.. ( ben dol op foto's )
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_34849845
Zo ff een paar pics van vandaag

Vandaag zijn de bouwers begonnen met het vervangen van de kozijnen, naast een steige rbouwen(vanmorgen) hebben de mannen vandaag vier kozijnen weten te plaatsen. Het kozijn van de badkamer zit er al volledig in nu, met plastic weliswaar ipv glas. Het kozijn aan de voorkant waar dubbele deuren nog in moeten komen in met een paar schotten dichtgemaakt, deuren zijn in aantocht.

Achter bovenop het plattedak zijn ook twee kozijnen geplaatst, hier zijn de originele deuren en ramen gebruikt om e.e.a weer een beetje wind en waterdicht te krijgen alvorens de ramen en de deuren komen.

Vanmiddag geholpen met het afbreken van de steiger, en her en der wat hand en span diensten gedaan. einde van de middag "het stoepje" voor de deur geveegd. Grijze container zat in een keer vol Mazzel dat hij morgenvroeg geleegd wordt kan ie morgen weer vol Dag erna kan ik hem wee laten legen.

en nu pics:

totaal plaatje vanaf de straat, de kozijnen aan de bovenzijde zijn al in een bijpassende kleur grond verf gezet, kleur groen wordt nog een flinke tint donkerder. Het wit zal een hele hele lichte creme worden (ral 9010)

kozijn in de badkamer zonder plastic gezien, nu na het kitten(hierna gebeurd) en het purren van het kozijn kan de stucadoor er met een dag dan wel twee dagen in.

kozijn van de slaapkamer aan de voorkant, hierna is er een soort van scherm voorgezet zoland de deuren er nog niet inzitten.

Laatse kozijn in onze slaapkamer wordt eruit gesloopt, inmiddels zijn er al wer twee nieuwe kozijnen in geplaatst en de öude"deuren en ramen gebruikt om het enigzins wind en waterdicht te maken .

Stucadoor is vandaag in de bijkeuken bezig geweest, en zal morgen naar alle verwachting gaan beginnen met het afstucen van de badkamer. Verder zal hij de bijkeuken verder afmaken.

Voor de planning voor morgen staan:

• Kleine erker aan de zijkant van ons huis
  • Nieuw groter kozijn plaatsen ipv kleiner kozijn aan de zijkant van ons huis
  • In de bijkeuken een nieuwe deur met bovenlichtplaatsen
  • Een raam in de bijkeuken vervangen.

Zelf zal ik naast de nodige hand en spandiensten morgen gaan beginnen met de laatste wand op onze slaapkamer.

C'est cá Tralala

Morgen weer meer
  • pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_34854830
    Ik hoop datze de openingen een beetje deugdelijk hebben dichtgemaakt, want echt lekker weer was het vanmorgen in het midden van het land niet (maar ik weet eigenlijk ook heel niet waar deze hut staat )
    pi_34855224
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 08:56 schreef Gurb het volgende:
    Ik hoop datze de openingen een beetje deugdelijk hebben dichtgemaakt, want echt lekker weer was het vanmorgen in het midden van het land niet (maar ik weet eigenlijk ook heel niet waar deze hut staat )
    [piet paulusma mode]
    hier in t westen was t nog wel te nassen vanmorgen...gisteravond was een stuk beroerder
    [/piet paulusma mode]
      Moderator woensdag 8 februari 2006 @ 17:59:38 #80
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_34871385
    Schiet al aardig op; vooral als je het vergelijk met waar je mee begonnen bent
    Keep this topic updated
    pi_34884688
    quote:
    Op woensdag 8 februari 2006 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:
    Schiet al aardig op; vooral als je het vergelijk met waar je mee begonnen bent
    Keep this topic updated
    Ja nou eh tis wel meer werk dan ik dacht stiekum doe je toch een hoopie meer dan waar je aan begon enzo... enzo . Maar dat mag de pret niet drukken morgen vroeg weer de beuk erin

Verbouwings"blues"heb ik nog geen last van hör !

Vandaag zijn zoals gezegd de kozijnen gedaan welke ik gisteren al aangaf welke gedaan zouden gaan worden.

# Kleine erker aan de zijkant van ons huis
    # Nieuw groter kozijn plaatsen ipv kleiner kozijn aan de zijkant van ons huis
    # In de bijkeuken een nieuwe deur met bovenlichtplaatsen
    # Een raam in de bijkeuken vervangen.
    Dus !

Vandaag zijn ze dus erin gehangen, plus provisorisch weer dicht gemaakt. Verder heb ik nu in de slaapkamer(zeg maar mastert bedroom, de nieuwe raamkozijnen zitten. Weliswaar met voor nu tijdelijk nog plasticfolie ipv glas maar t idee is er.

Vandaag is papa Cybersijp weer verleid met koek om e.e.a aan klussen te doen. Mooiste was hij had zijn eigen koek mee

Zelf heb ik naast opruimen van badkamer(klaar voor de tegelzetter nu) en nog wat behangresten afbikken in de zij-erker het houtwerk gemaakt waar het laatse voorzetwandje in de grote slaapkamer moet komen. Heb er wel een probleem bij, omdat de muur twee centimeter uit loopt naar binnen bovenin de kamer zal er moeten worden uitgevuld ( 22mm !) Dit zorgt ervoor dat ik een beetje in de kanel kom bij de eesrte staander van de kast welke ik de afgelopen paar weken heb gemaakt. Staander is 45 mm dik, als ik hier nu 44 mm van af haal( 22 uitvullen, 13mm tengel, 9 MDF schroot) dan hou ik zo weinig "vlees"over . Ik zal dus aan de meest linker staander een extra balk moeten vastmaken, en de sierstrippen 45 mm moeten inkorten.

Maar goed dat krijg je als je moet wachten, je kan wel blijven wachten natuurlijk, maar kast is nu klaar en anders als ik gewacht had was ie nu nog niet klaar geweest

Morgen zal ik de rest uitvullen, nog wat tengels bijhalen, en om 09:30 gaan we een karretje sloophout wegrijden naar de stort. Scheelt weer in kosten, ramen met glas etc mag de aannemer meenemen, gewoon sloophout doe ik wel.

Aluminium schuifpui ben ik ook al kwijt, een van de timmermannen wou hem graag hebben voor zijn hokje bij de moestuin.(scheelt allemaal kilo's )

Voor morgen op de rit staan:

De twee grootste kozijnen vervangen, te weten het kozijn van de voordeur, en de voorste erker. Mijn gok is dat ze daar wel ff mee zoet zijn....

Verder wacht ik op de metselaars van de aannemer , want er moet echt wel e..e.a opnieuw gemetseld worden om alle kozijnen dicht dan wel weer netjes aangeheeld te krijgen met het huis.

Ik heb hoop dat morgen dat maybe ook al kan gaan lukken, alis het niet alles dan wel een beetje.

Nadat ik morgen sloophout gereden heb, zal ik de laatste wand gaan bekleden met mdf panelen. Dan kunnen die vrijdag in de grond. Voorts kan ik dan nieuwe kantstukken maken zodat de kantstukken in het kozijn precies netjes uitkomen met de voorzetwand. Dan architraaf maken, vensterbenk. nou ja nog genoeg te doen dus weer...

Voor nu adios, ik zo zo ff de pics van vandaag uppen

TO BE CONTINUED
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_34885440

Hier is de linker erker, met bijbehorendraam erboven vervangen voor nieuwe kozijnen.

Hier is het kozijn een stuk groter geworden, zodat er flink meer licht binnenkomt in de kamer. Al met al is het raam 40 Cm groter, en 20 Cm hoger geworden.

Erker provisorisch voor de nacht dichtgemaakt, enne tis hier t Noorden hoor(revererend aan een paar posten hierboven )

Kozijnen van de bijkeuken geplaatst, jammere is dat er een paar stukken uit de buitenmuur bij zijn gesneuveld, ik hoop dat ze ze schoon kunnen bikken en opnieuw gebruiken.

Laatste keer het oude kozijn dicht ( met wat mazzel)

Zo ziet ons"kraakpand" er nu van voren uit

Morgen hopelijk weer meer pics, i'll be continuing the saga
      donderdag 9 februari 2006 @ 09:16:11 #83
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_34891345
    Ik ben benieuwd hoe de glas in lood ramen eruit zullen zien!!
    pi_34921387
    Ik blijf updeten

Vandaag zoals gemeld de twee grootste kozijnen gedaan door de timmermannen. Man man wat een verschil zeg! waar het originele kozijn erg lomp was, is het nieuwe kozijn een stukje ranker doordat meranti gewoonweg sterker is dan vuren.

T werd ook wel tijd dat ze vervangen werden, hier en daar kon je gewoon met je hand de stukken erafbreken.....( en als een bouwvakker dat zegt dan is het echt kaasverrot hoor.... )

Vanmorgen een karretje naar de stort gereden met sloophout, morgen ga ik weer een kar klaarmaken en leen ik ff Japio zijn auto als het mag. dan scheelt het alweer. Nog een karretje denk ik voor volgende week, plus wat glaswerk dan is het kozijnen gebeuren ook weer weg.

Vandaag bezig geweest met het uitvullen van het verschil in de wand op onze slaapkamer, naast andere dingen hoor. Aannemer wat vragen, installateur wat vragen etc etc.

Heb er nu drie schrootjes opzitten, en de verwachting is dat ik de wand morgen wel af heb, morgen avond ga ik met Stefan aan de spotjes van de overloop beginnen plus wat pijpenwerk voor de spots in de keuken klaar maken. Dan kan Zaterdag samen met medeklusser japie geklust gaan worden aan het plafond op de overloop.

Morgenmiddag komen de metselaars om her en der wat stenen etc te metselen, volgende week komen ze om alles in principe dicht te maken.

Kreeg vandaag ook een telefoontje van het keukencentrum, ipv Maandag a.s beginnen met bouwen wordt het nu vanaf Woensdag. Jammer voor ze maar volgende week heb ik BHV herhaling op Donderdag en ik zou ze helpen, maar dat gaat dus niet door. Eigenschuld hun klussen lopen uit, ik ben er klaar voor

Ik ga zo ff pics uppen hebben jullie al wat te lezen. Tis trouwens wat hoor Bos volk kijkt naar de foto's (zie ik bij de hostert) en niemand reageerd. Zorg er voor dat ik de renovatie moed niet verlies en post eens wat

Arie en Decci oid
    pi_34922250

Aankondiging van "open huis"gemist? kan zijn, maar we hadden t wel vandaag.....

hier zit de voorste erker al weer op zijn plekkie waar hij de komende dertig jaar of zo moet vertoeven

Deur kozijn zit erin, straks zie je een stukje glas in lood, dat komt straks tussen dubbel glas terug en wel of links dan wel rechts boven in

Overzichtje van de kzijnen welke vandaag zijn gezet

Nadat de mannen weg waren nog even een plaatje gemaakt van hoe het ff tijdelijk erbij staat, het waait hier wel behoorlijk atm. Maar t hou(t)d t maar....

Glaasje glas inlood welke gerestaureerd is( er zit bijv. een nieuwe rand lood omheen) Net werk moet ik zeggen...

Wandje op de slaapkamer, de brede stukken hout welke verticaal staan zijn daar speciaal aangebrachte vanwege de radiatoren ophanging. Dat het gewicht van de radiatorsteunen niet er voor zorgen dat het wand uit zijn verband raakt. radiator wordt 1.70 m Lang en tussen de bevestigingspunten moeten 1.50 m zitten.

Nou dat was t weer, morgen waarschijnlijk naast een nieuwe dag ook weer een update
      vrijdag 10 februari 2006 @ 00:11:33 #86
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_34922590
    Dat glas in lood raampje!

Zou bijna jaloers op jullie huis worden..
    pi_34922679
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 00:11 schreef B.A.Trix het volgende:
    Dat glas in lood raampje!

Zou bijna jaloers op jullie huis worden..
    Als je in me portemonnee kijkt niet meer
    pi_34928122
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Als je in me portemonnee kijkt niet meer
    Wij hebben ook nog verschillende glas in lood raampjes en willen die ooit terugzetten in nieuwe (kunststof) kozijnen. Maar dat schijnt inderdaad erg prijzig te zijn!
    pi_34928541
    Ziet er goed uit zo, die kozijnen!

Werken de bouwvakkers de binnen en buitenkant ook nog verder aan (purren, metselwerk aanhelen, voegwerk, kitten, vensterbanken, neggekanten) of doe je dat zelf / doen anderen dat?

En het is buitenbeglazing??

Verder: goed bezig! Keep up the good work daar in het noorden!
    pi_34929593
    Mooi hoor!

Krijg bijna weer zin om te verbouwen.....bijna.
    Helaas ben ik nog bezig en moet ik nu allemaal rotdingen doen.
      vrijdag 10 februari 2006 @ 10:58:56 #91
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_34930189
    Ook van mij nog weer even een
    Wat een werk zeg! En wat een kosten volgens mij!
    pi_34932805
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 09:39 schreef Gurb het volgende:
    Ziet er goed uit zo, die kozijnen!

Werken de bouwvakkers de binnen en buitenkant ook nog verder aan (purren, metselwerk aanhelen, voegwerk, kitten, vensterbanken, neggekanten) of doe je dat zelf / doen anderen dat?

En het is buitenbeglazing??

Verder: goed bezig! Keep up the good work daar in het noorden!
    binnen en buiten kant zijn voor de bouwvakkers

vensterbank wordt een simpel stukje watervast meranti, daar over heen komt een vensterbank van meubelpaneel. Deze zal ik zelf vervaardigen. Ik weet alleen nog niet in welke kleur ik deze doe. Optie is om werzalit vensterbanken te nemen maar zijn slecht overschilderbaar, plus kopse kanten zijn niet mooi af te werken.

Ik heb ff gezocht @ google en de neggekanten worden ook gemaakt door de mannen (kon het hele woord niet )

Over de kosten, het valt wel mee. hoewel deze hele verbouwing gerust het e.e.a aan knaken kost is het per saldo voor een kompleet huis op zijn kop zetten.(Alleen buitenmuren, eerste verdipeingsvloer, en dak laten staan) niet al te duur. Je kan in ieder geval niet er een nieuw huis in de zelfde "oude"stijl ervoor terug zetten( Je moet dan denken aan ¤175.000 vanaf that is ....)
    pi_34932993
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 09:10 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wij hebben ook nog verschillende glas in lood raampjes en willen die ooit terugzetten in nieuwe (kunststof) kozijnen. Maar dat schijnt inderdaad erg prijzig te zijn!
    An sich is het een stuk duurder dan gewoon HR++ glas ja dat klopt wel, maar t is zo veel mooier om gewoon met iets authentieks te werken als glas in lood.

het glas in lood in dubbel glas plaatsen kost bij ons:¤1666,- ( 9 stuks) en de andere beglazing (23 stuks) kost ¤2880,- Er zit dus zeker een prijsverschil in,maar ook een flink stuk meerwerk. Let op! dit zijn de prijzen zonder zhet zetten van het glas.

Mocht je serieus interesse hebben om je glas in lood tussen gals in lood te zetten kan ik vragen aan de schilder of hij het nummer van de restaurateur wil geven( zit in Den Helder).

Zometeen ff karretje lossen met sloophout. Vanmorgen bezig geweest met diverse telefoontjes. Financiering, installateur, keuken, wat huishoudelijke zaken. Straks maar een skijken @ ons nieuwe hokkie(understatement)
      vrijdag 10 februari 2006 @ 13:14:38 #94
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_34934220
    quote:
    Op vrijdag 10 februari 2006 12:30 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

( Je moet dan denken aan ¤175.000 vanaf that is ....)
    Als je het vlug zegt is het niet veel..
    pi_34956786
    Zow moe maar voldaan over vandaag ff een rappe update

Vandaag is de timmerman bezig geweest met:

*Het laatste stukje plafond in de keuken uit te rachelen
    * De vensterbanken maken(nou ja vensterbank, ik moet er zelf nog vensterbanken op maken zoals al eerder gezegd. Maar nu hangt er in ieder geval "hechthout"
    * Het plastic vervangen voor plaatmateriaal in de kozijnen zodat de harde wind er niet voor kan zorgen dat het plastic eruit gaat waaien van het weekeinde.
    * de ijzeren h-balk in de keuken is bekleed met hechthout, zodat er straks een plafond tegen aan kan.

* De mestelaars, hebben in de keuken boven de stalen latei een stukje volgemetseld met stenen

Zelf heb ik sloophout gereden(met Japies wagen Dank hiervoor Japie ), plus het karretje al weer volgeladen voor aanstaande Maandag dan is de stort weer open en heb ik een nieuw portie van 250 kilo welke ik per dag mag dumpen.

Het glas uit de kzijnen is ook al verzegd, dat wou mijn baas wel graag hebben. Op het strandpaviljoen hebben we nogal vaak een raam stuk, en dan is flink wat reserveglas altijd handig natuurlijk...

Mijn vader heeft de voorkant van ons huis weer netjes aangeveegd

Zelf verder gegaan met het wandje in de slaapkamer, het zit er nog niet helemaal in, maar dat duurt niet al te lang meer, de moeilijke stukken zijn nu op eentje na allemaal al gedaan.

Vanavond met mijn andere klus"gabber"stefan wat elektriciteit geknutseld. De pijpen voor de spots in de keuken steken nu onder de rachels vandaan. Dan kan als er volgende week het plafond erin gaat makkelijker gewerkt worden(ergo, je ziet waar je een gat moet hebben. Voorts een inbouwdoos opnieuw aangesloten plus alle ernaar toekomende pijpen aangeheeld op deze doos(8 stuks)

Op de overloop, heeft stefan een wcd boven het plafond aangelegd, zodat als Jaap en Ik morgen het plafond van de overloop erin gaan maken, de spots makkelijk van "prik"kunnen voorzien.

Geen pics vandaag, was te "busy"om ff de camera te pakken(lees was het ding de hele dag kwijt omdat ik het achter een stapeltje hout had neergelegd. daar lag ie veiliger dacht ik..... Ja maar zien em dan maar weer eens te vinden )

Morgen weer een update.

Oh ja voor ik t vergeet BATRIX die 175 is voor nieuwbouw van het pand hé!! Hoewel we gerust veel geld aan het uitgeven zijn nu, kost het circa de helft plus een beetje nu Scheelt nogal.... En als je dat uitspreekt lijkt het nog weinig ja ik weet t maar je doet iets of je doet t niet. Halfslachtig werk schiet imho niet op
    pi_34964433
    wow, ik zag dit topic nu pas voor het eerst.. Maar mijn complimenten nu al! Wat een werkje zeg. Maar je ziet echt al mooi resultaat komen, en dat geeft wel moed denk ik zo! Je doet het in ieder geval zeker niet voor niks

Het is een ontzettend leuk huisje, en jullie maken het nog veel leuker!
    pi_35012793
    quote:
    Op zaterdag 11 februari 2006 12:26 schreef bl0emetjE het volgende:
    wow, ik zag dit topic nu pas voor het eerst.. Maar mijn complimenten nu al! Wat een werkje zeg. Maar je ziet echt al mooi resultaat komen, en dat geeft wel moed denk ik zo! Je doet het in ieder geval zeker niet voor niks

Het is een ontzettend leuk huisje, en jullie maken het nog veel leuker!
    Dank dank dank

Maar weer eens een updeettje posten...

Gisteren het plafond in de overloop erin gemaakt, dat ging Japio en mij niet van een lijen dakje(3 platen verzaagd á ¤6.75 ) maar goed alsnog goedkoper dan dat je het moet laten doen natuurlijk

Vandaag als echte hardcore klusser het hele huis geveegd en gestofzogen( vader Cybersijp had daar gelukkig al een begin mee gemaakt gistermiddag)

Alles staat dus al weer ready to go voor morgen.

Morgen:

Karretje hout rijden(moet nog ff auto met trekhaak regelen)

Wandje slaapkamer afmaken, plus kantstukken zagen, plus in de grondverf zetten.

Aanhelen van achterwand slaapkamer op het wandje waar ik nu mee bezig ben, plus plafond aanhelen naar het laatste wandje toe. Als ik nog tijd over heb morgen meteen de kleren kast een beetje modificeren zodat het genoeg hechthout straks als de kastvooorkant erop moet komen.

Plafonds in de keuken en bijkeuken worden waarschijnlijk Maandag geplaatst, plus dozen voor de keuken welke op Woensdag geplaatst gaat worden worden afgemonteerd.

Ik kan van de week lekker veel doen, omdat mijn dochtertje samen met mijn vrouw met haar moeder naar een bungalowpark gaat voor een midweekje . Kan ik ook 's avonds klussen dus.

Al met al wil ik eig. de slaapkamer, overloop, plus een begin van mijn dochters kamer deze week halen. Moet te doen zijn als ik wat meer tijd heb.

Week erna, kamer van onze dochter af, en dan de woonkamer in. Slopen van het gips uit t plafond, en schuren van de balken.

Zo ver is t nog niet in ieder geval eerst maar eens de dag van morgen afwachten :
      zondag 12 februari 2006 @ 20:37:09 #98
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_35013284
    Leuk om te volgen Sijpie! En boy wat werk jij hard!!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      zondag 12 februari 2006 @ 22:32:40 #99
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_35018542
    Zo gaat behoorlijk hard Sijp!!

Wanneer hoop je er in te kunnen?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_35020253
    Ja t gaat wel hard ja, maar eigenlijk naar mijn idee niet hard genoeg. Door allerlei omstandigeheden waar ik jullie niet mee zal vermoeien is de datum dat we eigenlijk willen gaan verhuisen al twee keer verschoven.Nu houden we eind Maart aan, maar ik heb het idee dat het wel eens een paar weken later kan gaan worden.

Vanaf 6 Maart moet ik weer Full time aan de gang en dan ik dus maar 2 dagen per week klussen. De vaart zal er dan iN maart ook danig uitraken.

Liefst wil ik voordat het maart is de kamer van onze dochter af, plus een flink begin met de woonkamer. maar dat gaat waarschijnlijk ook moeilijkheden geven vanaf 22/2 komt de tegelzetter. (eerst badkamer en dan de rest van het huis tegelen. Daardoor loop ik hun voor de voeten als ik in de woonkamer bezig zou wezen.

Maar goed we houden de moed erin Morgen gaan we er" tjakka" tegenaan
      maandag 13 februari 2006 @ 09:46:56 #101
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_35027640
    Je hebt dus weer een druk weekend achter de rug!! Gaat echt snel he!! Alleen waar zijn de foto's??
    pi_35048824
    Zo vandaag vrouw en dochter voor vijf dagen uitgezwaaid, die zijn lekker naar een bungalowpark.

Ik ben vandaag danig bezig geweest, wand is, af. Architrafen zitten er al op(met steekspijkertjes ) en de vensterbank is geplaatst. Ik ga zo weer terug om te plamuren, en de architraven vast te zetten. Dan kan het morgenochtend in de grond verf. Schuren komt een dah later wel (kan best met gips als vuller)

Straks meer update nu eerst moet je het ff doen met wtee platen

Fear my 1337 woodworking skills
    pi_35059966
    ik heb echt een super leuk project .... ik heb hier echt wel bewondering voor
    pi_35060105
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 23:03 schreef martine1984 het volgende:
    ik heb echt een super leuk project .... ik heb hier echt wel bewondering voor
    Posten die handel Hoe meer verbouwingen hoe leuker
    pi_35060589
    sorry ipv heb moet t vind zijn

typing error
    pi_35062044
    quote:
    Op maandag 13 februari 2006 19:38 schreef Cybersijp het volgende:
    Zo vandaag vrouw en dochter voor vijf dagen uitgezwaaid, die zijn lekker naar een bungalowpark.

Ik ben vandaag danig bezig geweest, wand is, af. Architrafen zitten er al op(met steekspijkertjes ) en de vensterbank is geplaatst. Ik ga zo weer terug om te plamuren, en de architraven vast te zetten. Dan kan het morgenochtend in de grond verf. Schuren komt een dah later wel (kan best met gips als vuller)

StraksMORGEN(ben garie arie nu) meer update nu eerst moet je het ff doen met wtee platen

Fear my 1337 woodworking skills
    Morgen weer een update ben ff off line nu ga horizonate dienst houden, morgen gezond weer op en de beuk erin
    pi_35094042
    hallo, hoe heb je je muren geisoleerd? ik zie zwart platic enzo?

groet john
    pi_35094662
    Zo ff een updeettje

De stucadoor is nu haast klaar hier in huis, hij heeft het meeste van zijn spullen nu weer meegenomen en komt volgende week terug om e.e.a aan reparatie werk te doen.

Het plafond in de keuken en de bijkeuken is klaar

Elektrawerk waar de keuken straks komt(dus waar je niet meer makkelijk bij kan is nu al afgemonteerd.

Gevelstenen zijn gemetseld, net als diverse stenen opnieuw ingemetseld her en der. Verder is er een latei gemonteerd op het nieuwe vergrote raamkozijn aan de zijkant van ons huis.

Zelf heb ik een karretje puin klaar staan om naar de lokale stort te rijden, maar de man welke een trekhaak had was vergeten dat hij vanmiddag een afspraak had staan met iemand. Eer dat hij weer tijd had was het al 15:50 en de stort gaat om 16:00 dicht dus dat werd niks....

Verder begonnen met de plafondlijsten op maat te maken op het plafond van de slaapkamer. Hoewel ik er 40 had besteld(@ 2.60) zijn er maar 10 geleverd dus ze zijn al weer op. Donderdag middag komt ook het laatste plaatje om de wand met het knieschot dicht te kunnen maken. Dan zullen de plafondlijsten ook meekomen gok ik(zelfde leverancier)

De wand welke ik jullie gisteren al liet zien heb ik vanmorgen geschuurd nadat ik er gisteravond met gips alle gaatjes had gedicht. Vanmiddag is hij na het laden van de kar met puin in de eerste laag grondverf gezet.

Morgenvroeg komen de eerste stukken van de keuken, en ik hoop daar morgen wat meer plaatjes van te kunnen laten zien natuurlijk. Morgenavond gaat de wand voor de tweede keer in de grond. Dan kan er vanaf Donderdagavond de hoogglans erop gezet worden.

Al met al gaat het nu wel lekker snel, het graven van de matelbuizen ga ik doen op Vrijdagmorgen ik moet dan een sleuf van 60 á 70 diep graven over een stuk van 70 cm breed en een meter of vier lang. (2 kuub aarde dus eruit, met bijbehorende tegels(40)

Morgen komt ook het meterbord, ik heb de aannemer aangegeven dat hij rekening ermee moet houden dat ik ook nog een inpandige brievenbus wil( zat er vroeger ook al) dus de kast voor het meterbord komt ff meer naar links in de hal als waar we tot voorkort vanuitgingen. Meterkast zelf MAG NL. ECHT NIET BREDER DAN 75 CM. Vraag me niet waarom maar zelfs zijn er situaties hier op Texel geweest waar een breedte van 76.5 cm genoeg reden was voor de Nuon om NIET aan te sluiten. Ruimte boven en onder de inpandige brievenbus(rechts van het meterbord dus...) ga ik dus dan maar ook gewoon opvullen met vakjes oid om bijv. een zaklamp neer te leggen. ja wat moet je anders ?

Maandag a.s komt dan het Nuon met wat mazzel het weer aansluiten, en dan kan er stukje bij beetje stroom gezet gaan worden in het huis. Nu is het vanaf de zwerfkast een wirwar van haspels en verlengsnoeren

Zo ff pics welke ik deze twee dagen gemaakt heb uppen. Brb oid

[ Bericht 1% gewijzigd door Cybersijp op 14-02-2006 23:48:47 (spelfouten brrrrrr,....) ]
    pi_35095052
    quote:
    Op dinsdag 14 februari 2006 23:01 schreef johnj het volgende:
    hallo, hoe heb je je muren geisoleerd? ik zie zwart platic enzo?

groet john
    John,

De wand welke je ziet is als je wat verder had gelezen een voorzetwandje gemaakt van mdf schroten. Welke bevestigd zijn op tengels(13x45). Omdat het hier een voorzetwandje betreft welke aan de buitenmuur grenst er is het advies gegeven om een dampdichte laag aantebrengen(das dus het zwarte plastic). deze omsluit nu dus een extra luchtspouw. Er is dus ook geen noodzaak om bijv radiatorfolie achter de radiator te doen straks. twee luchtspouwen zullen genoeg zijn gok ik

En nu ga ik ff foto's uppen

to be continued
    pi_35095794

DE tijdelijke stroomoplossing in onze casa Volgende week dus een ander gezichtje.De raamkozijnen zitten nu ook al in de sponning van het deurkozijn. Al met al een hele verbetering hoor!

De bijkeuken is nu klaar qua plafond, ook is hier vanmiddag door de metselaar een rijtje stenen opnieuw ingemetseld, omdat die eruitkwamen bij het zetten van het achterdeurkozijn.

Plafond van de keuken hangt erin en is afgewerkt, morgen wordt hier de keuken geplaatst(althans het eerste deel)

Betimmering van de stalen latei, welke de houten balk welke r al vele jaren zat heeft vervangen. Netjes omwerkt met merantie plaat, en straks wordt het geheel geschilderd.
      dinsdag 14 februari 2006 @ 23:52:50 #111
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_35096240
    Zier er al toppie uit he!! Ben echt benieuwd naar het eindresultaat!!
    pi_35101334
    quote:
    Op dinsdag 14 februari 2006 23:41 schreef Cybersijp het volgende:
    Hier zit een lichtkoepel, of een vlizotrap?
    pi_35108030
    Lichtkoepel Gurb, inmiddels is de koof bekleed met wbp. Ik heb boven de wand voor de tweede keer in de grond gezet. En de timmerman heeft een meterbord opgehangen.

Daarnaast hadden we lekkage...................... daar waar het nieuwe deurkozijn boven op onze slaapkamer gekomen is, is er dooor de timmermannen van de week geen goede loodslab ertussen gezet, dus wel onder het kozijn, en onder de naastliggende stenen, maar niet op de pleke waar het geheel samenkomt.

Gevolg lekkage in de serre, nu hebben we de lekkage al weer provisorisch geregeld door een stukje restlood ertussen te maken, maar er moet van de week als het wat minder "hondenweer"is wel ff naar gekeken worden.

Verder is de man van de keukens bezig met de kasten van de keuken, ik zal zo ff wat pics uppen.

To be continued
    pi_35108298

de kasten wand welke onder de sparing naar de woonkamer komt, hierin komen starks zeg maar de voorraden in onze keuken. Meest linkse kan je met gemak flessen rechtop in kwijt

kast welke het meest aan de rechter kant van de lange kant van onze keuken komt, soort van caroussel kast. met twee verdiepingen voor pannen e.d. Nog meer ruimte.....
    pi_35113897
    Wauw! Geweldig zeg, dit wordt vast een heel mooi plekje om later oud in te worden haha! Echt knap hoor dat je zoveel zelf kan en wil doen. Heb je een aantal maanden vrij genomen o.i.d. dat je zo hard kan opschieten?
    One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
    pi_35121595
    Super zeg!! Ziet er echt onwijs gaaf uitt!

Wat voor aanrechtblad komt erop? Wat voor keuken is het?
    Waar gekocht etc? ik wil het wel even allemaal weten

Leuke greepjes ook.
    pi_35130058
    Zo de dag is weer om .....

Wel voorbij gevlogen vandaag zeg, vanmorgen @ 08:15 begonnen en om 20:00 trok ik de deur achter me dicht

Maargoed een update willen we? een update it is....

Vandaag gedaan:

meterbord zoals al vermeld
    Keuken begonnen met plaatsen

¤500 aan allerhande splullen bij de bouwmarkt afgetikt(kreeg vandaag 15% korting woei!! )

Verlichting voor de keuken en serre(2 dubbele spots en eettafellamp ) zijn binnen ( en betaald )

Plafond op de slapkamer is zoverals ik kon voorzien van afwerkplinten, als straks het laatste stukje wand dicht is plus het plafond kan ik het laatste doen. Heb btw nog een crea bea manier gevonden om een dunne plint te maken, je snijdt hem gewoon doormidden( ) ik had bij het bekleden van het spant gedacht dat de afwerkplinten wel dunner zouden zijn (niet dus, altijd meten, meten is weten i know...) maar het ging dus niet passen met de schakelaar en het lichtknopje er vlak naast. Dus maar een afwerklat gehaald voor een variabele hoek en deze in zijn geheel doormidden gehaald. Voila, nu past het wel(makkelijk zelfs.... )

Plafond van de overloop is klaar, de afwerklijsten zijn hier ook geplaatst. Alsmede om het raamwerk van de vlizotrap naar zolder. Het luik zelf moet ik nog wel ff schilderen, maar dat komt van de week wel.(als ik de hoogglans in me handjes heb )

Plan getrokken hoe het straks te doen met de keuken, Pieter de monteur van de keuken gaat morgen de afzuigkap, de combimagnetron, en de koel/vries combi ophangen. De afzuigkap kan hij dan aftekenen op het stucwerk. De pluggen voor het bevestigigen van de afzuigkap worden al geboord. Dan kan de tegelboer er gewoon omheen tegelen. Kan best omdat de ophangbeugels van de afzuigkap ruim uit de kant zitten van de afzuigkap. Vorts hebben we het plan gemaakt hoe straks te gaan tegelen. er komen vijf rijen tegels boven het granieten blad uit(5x20.3 cm hoog totaal aan tegels dus(inclusief voeg) en dan valt de hele afzuigkapniet binnen het tegelwerk. je kan ook de fazuigkap nu al ophangen, maar dan moet er straks met allerlei verschillende stukjes tegels de boel opgevuld worden en das ook lelijk... Vandaar dus gewoon tegels achter de afzuigkap, hang hij overal even ver van de muur af, plus een kitje erlangs en je ziet er niks meer van.

Verder bij de schilder aan de bel getrokken, hoe te doen met het glas wat in de ruiten bovenin de keuken zitten. Het gat van de oude afzuigkap zit niet op de goede plaats, daar moet dus een nieuw ruitje in. Meteen maar de twee andere raampjes ernaast betseld met het zelfde gematterde glas wat ook in onze badkamer komt, je hebt dan wel lichtdoorlaat (ik hou van licht, kan meniet genoeg zijn) maar niet doorkijkend is.( Voor als ik straks in me blote togus aan het koken raak ofzo... )

Verder een rooster gehaald van rvs om straks de uitlaatpijp van de afzuigkap op aan te kunnen sluiten, vroeger zaten hier van die beweegbare lamellen in, maar nu zijn ze star en gaat er pas een klep open als de afzuigkap aan gaat. Voordeel is dat het "klepperen van de lamellen bij harde wind over is Niet goedkoop ¤75,- Nou dat is het klepperen me wel waard, en het is rvs wat ook niet goedkoop is natuurlijk.)

Morgen zoals gezegd eerst bhv training, en dat is niet zoals ik dacht de hele dag maar van 09:00 tot 12:00 . Kan ik dus rapido 's middags aan het klussen hehe

Morgen:

08:15 deur open voor keukenboer
    09:00 bhv training
    12:30 schilderen van de laatse wand in de slaapkamer na het eerst licht opgeschuurd te hebben. Hoop ook dat de laatste wandplaat van Agnes binnen is kan ik dat laatste stukje dicht maken. ( ben dat gat nou wel een beetje zat eigenlijk zo langzamerhand) Daarna het plafond erin, maar dat zal wel vrijdag worden de verf is dan nog niet droog en het laatse stukje raakt vaak doordat het het onder een "hoek"erin moeten "duwen"de wand(vanuit ervaring). Afwerkplinten dan nog een stukje en klaar is de kamer dan.... (okay laminaat dan nog met een ondervloer, maar die leg ik in een keer door straks op de hele bovenverdieping)

Genoeg update :0 zo de pics van vandaag
    pi_35130358
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 21:30 schreef Cybersijp het volgende:
    Verder een rooster gehaald van rvs om straks de uitlaatpijp van de afzuigkap op aan te kunnen sluiten, vroeger zaten hier van die beweegbare lamellen in, maar nu zijn ze star en gaat er pas een klep open als de afzuigkap aan gaat. Voordeel is dat het "klepperen van de lamellen bij harde wind over is Niet goedkoop ¤75,- Nou dat is het klepperen me wel waard, en het is rvs wat ook niet goedkoop is natuurlijk.)
    Ik vraag me af waar je de energie vandaan haalt. Maar kan je me iets meer vertelen over die klep? Merk, type, internetwinkel? Die wil ik ook hebben (Ik HAAT geklepper) Ik neem ook geluidsgeisoleerde slang, ivm Schiphol hier in de buurt (Ze komen recht over )
    pi_35130470
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 18:30 schreef arithaterhorst het volgende:
    Super zeg!! Ziet er echt onwijs gaaf uitt!

Wat voor aanrechtblad komt erop? Wat voor keuken is het?
    Waar gekocht etc? ik wil het wel even allemaal weten

Leuke greepjes ook.
    Aritha,

Komt een composiet garnieten blad op, diep zwart met een heel klein spikkeltje erin
    Keuken is van het merk "geba", das een dochteronderneming van Alno een grote Duitse keukenbouwer. heeft zelfsluitende deuren, lades echt geweldig vind ik hem.

Ik heb hem gekocht bij de enige keukenleverancier hier op Texel. keukencentrum van der Vis. Klein bedrijf Vrouw op kantoor/showroom, man op de werkvloer, en iemand op de adminstratie. Nette prijzen, geen waanzinnige idiote prijzen offerte, "hier nu tekenenmeneer" shit van de mandemakersgroep oid. eerlijke prijs . Ik ben blij met ze

Leuke is dat mijn vrouw er deze week niet is, en jullie inmiddels al een beetje een idee hebben van hoe het er uit gaat zien en zij nog niet Nou ja Vrijdag komt ze vast wel ff langs gok ik
    pi_35130777
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar je de energie vandaan haalt. Maar kan je me iets meer vertelen over die klep? Merk, type, internetwinkel? Die wil ik ook hebben (Ik HAAT geklepper) Ik neem ook geluidsgeisoleerde slang, ivm Schiphol hier in de buurt (Ze komen recht over )
    Zo kom ik natuurlijk nooit aan de foto's van vandaag toe he?

Type nummer weet ik zo ff 123 niet net als het merk zat in een witte doos........ En hier naast de bouwmarkt gehaald, (heb je nog niks aan ) ik ga wel ff kijken of ik wat op internet tegen kom. Geef me ff de tijd, ik moet foto's uppen.

En de energie waar haal ik die vandaan? ja geen idee, maar omdat je iets doet wat 100% voor jezelf is dat werkt ook makkelijker hé? Verder had ik echt nog mega veel overuren staan plus tig vrije dagen, die maak ik ook nooit op. Dus dan maar zo.

Normaal werk ik als chefkok in de horeca en das ook aanpoten hoor week van +/- 60 uur is heel normaal voor me. Maar ja dan krijg je dat overuren verhaal hé? mooie manier om ze op te maken dan er 60 % belasting over te betalen nietwaar?
    pi_35131040
    Precies, zelf ben ik ook bezig. Alleen zonder verslag hier, dat kan ik niet bijhouden. Ik doe er alleen iets langer over: Nu 3 jaar bezig En we hopen volgende maand over te gaan.
    pi_35132548
    Komen ze:

Staaltje van de uiteindelijke kleur van het keukenblad

Plaatje van een soortgelijk rooster, deze is wel goedkoper, maar heeft geen klep van binnen, en is bij lange na niet zo degelijk als die ik heb. Ik zal wel ff informeren welke merk etc Okay Marsepein?

Wandje slaapkamer, nu twee keer in de grondverf gezet

afwerklijsten in de slaapkamer, ziet er meteen een stukje beter uit, rechtboven mist nog een stukje , maar die komt als de wand eindelijk eens volledig klaar is(afwerklijsten zijn 2.60 M., dus haalt het tot het einde van de wand bovenin.

Overloop met afwerklijsten erop, foto gemaakt vanaf twee treden voordat je geheel op de overloop staat anders krijg je zonder groothoek het er net niet lekker op

keuken vanuit bijkeuken gezien

Vanaf deur naar de hal gezien

Dat waren ze weer

Ik vind hem mooi geweest voor vandaag
    pi_35133850
    Wow! dat schiet lekker op zeg!

Die keuken!
    (voor zover die dan al staat )

Veel succes nog verder!!
      woensdag 15 februari 2006 @ 23:30:40 #124
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_35136375
    Ik ben verliefd op de keuken...
    pi_35137344
    Ik op mijn vrouw , maar eh.... ik vind hem mooi(de keuken that is )
    pi_35142769
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 23:51 schreef Cybersijp het volgende:
    Ik op mijn vrouw , maar eh.... ik vind hem mooi(de keuken that is )
    pi_35170645
    Goed ff een update voordat ik zo naar mijn mandje ga. was best een flink dagje voor me

Vanmorgen de deur open gedaan @ 08:15 vliegend door naar huis om daar ff bakkie te drinken en een broodje te nuttigen. Na de herhalingscursus voor BHV gevolgd te hebben mezelf omgekleed en naar de bouwmarkt getogen.

Kom ik daar om de laatste agnes wandplaat te halen is ie niet bij de bestelling!! ik balen antuurlijk, immers ik wil die handel wel eens dicht maken natuurlijk. Dacht daarna aan al die beschadigde platen en vroeg of die er nog waren. "ja hoor"was het antwoord, maar je moet wel snel zijn de vrachtwagen komt ze retour nemen. Ik naar de loods waar de spullen stonden, op het palet retourgoedern gekeken en warempel er was een beschadigde plaat tussen waar ik 22 cm onbeschadigd over de hele lengte kon halen .

Ik van pallet afgehaald(stond ingepakt en met metaalbandjes etc ) en afgerekend(kreg wel flinke korting dus het ongemak was al weer minder.........( en me portemonnee zwaarder )

Thuis gekomen, kwam mijn baas eral aan om ff een karretje puin te gaan rijden naar de stort. Na 820 kilo daar achter gelaten te hebben ben ik in onze slaapkamer verder gegaan. Heb nu de wand dicht en het plafond op een heel klein stukje na ook(stukje zit er met 5 minuten in straks dus das geen probleem meer)

Verder nog wat geschhurd en her en der nog wat opgevuld met gips. Zodat ik dat morgen kan schuren en dan kunnenw e aan de hoogglans lak. Ik denk dat ik zo'n beetje Zaterdag daar mee klaar zal zijn. En dan is de slaapkamer op het laminaat na klaar.

De overloop moet ik nog en architraaf plus een traphekje maken, verder nog wat afwerklatten in het schuine deel van de trapopgang. Ik denk zelf dat ik die pas zal gaan bevestigen als ik ook de gang afheb, immers het geheel loopt in elkaar over. anders krijg je weer verschillen, verspringingen etc.

Morgen weer "early bird catches the worm" om 08:00 gaan we graven voor de deur zodat de mantelbuizen naar binnen kunnen. Verder komt morgen ons bad al, en worden in de woonkamer de draden in de centraldozen getrokken.

Mijn gokje is dat ik 's morgens aan het graven ben, 's middags kan ik dan ff een karretje hout naar de stort rijden, en daarna schilderen.

Ik zal jullie niet langer ophouden met mijn geneuzel, ik ga zo ff de pics van vandaag uppen. ( En Marsepein is blij met me )

brb
      donderdag 16 februari 2006 @ 22:43:08 #128
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_35170920
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 22:37 schreef Cybersijp het volgende:
    Goed ff een update voordat ik zo naar mijn mandje ga. was best een flink dagje voor me

-knip-brb
    Op F5 ramt
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_35171231

Onze "big ass"zafzuigkap, zuigt veel af, en maakt weinig geluid, merk Itho 120 cm. Duim is van de keukenbouwer Pieter

Enige deel kasten van hoog formaat in onze keuken, Combi magnetron is vandaag erin gekomen net als de koel/ vries combo

Wat nu aan en kant staat(kookzijde) vanaf de bijkeuken gezien. Het geheel verlicht door het sfeervollelicht van een bouwlamp 500 watt

Voor onze Marsepein effe geschoten, hier kan je dus zien hoe hij eruit ziet plus merk, serienummer etc etc . Nou moet je hem wel kunnen vinden gok ik

Dat was het weer , morgen oid weer meer updeet
    pi_35171298
    Dude je mag refreshen hoor
    pi_35172604
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 22:50 schreef Cybersijp het volgende:

Voor onze Marsepein effe geschoten, hier kan je dus zien hoe hij eruit ziet plus merk, serienummer etc etc . Nou moet je hem wel kunnen vinden gok ik
    Dank! Ik ben morgen ff googlelen.

Verder ziet het er mooi uit hoor!
    pi_35178252
    Ziet er echt al mooi uit zeg!

Vraagje: Ik dacht dat keukenboeren normaal een keuken in een dag plaatsten, of is dat mijn 'wrong imagination'?
    pi_35178556
    Nou, in een dag plaatsen, noem ik zelf: Er in 1 dag in trappen.

Een keuken netjes plaatsen (Ook afhankelijk van het aantal kastjes en inbouwapparatuur en aantal inbouwers) duurt meer dan 8 uur.
    pi_35179304
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 08:52 schreef Marsepein het volgende:
    Nou, in een dag plaatsen, noem ik zelf: Er in 1 dag in trappen.

Een keuken netjes plaatsen (Ook afhankelijk van het aantal kastjes en inbouwapparatuur en aantal inbouwers) duurt meer dan 8 uur.
    Bij siematic zeiden ze dat ze dat in een dag zouden plaatsen. Dus misschien dat ze dat dan met een team mensen zijn ofzo. Het ging om een kookeiland van 3,5 meter bij 1m20 en een kastenwand van 4 meter.

Maar het zou voor mij ook beter voelen als er wat langer over werd gedaan hoor
    pi_35181242
    Als ik zie hoe 2 mensen de keuken bij mijn ouders er in hebben getrapt. Ik had dat niet geaccepteerd. Deurtjes kapot, schroeven scheef in spaanplaat geschroefd waardoor de brokken om je oren vliegen. Deurtjes niet 'uitgelijnd' en vallen open ipv dicht.

Verder is elk electrisch apparaat al eens defect geweest, de kraan lekt, de losse muurplanken zijn vervangen. 1 drama, maar j het wordt allemaal netjes verholpen als ze bellen, dus zij vinden het allang goed. Ik had persoonlijk die verkoper opgehaald bij die keukenzaak en hem ff een bak koffie aangeboden bij mij thuis in de keuken....
    pi_35184962
    Zow effe thuis, ff gauw broodje eten dan dan weer hoppa aan de slag . Ik sta nu met willem de instalter draden te trekken boven het verlaagde plafond. Dat zit er dus al ff in (1987) en is aangelegd door een stel beunhazen, man man man wat een rotzooi! Pijpen vliegen van de centraaldozen af als je draden staat te trekken, ligt met gigantische stukken pijp etc etc. Ik ben Willem nu aan het helpen met de draden, en Robert ook van het installatiebedrijf heeft het bad nu al geplaatst verder is hij bezig met het aansluiten van de warm en koudwateraanvoer voor de designradiator in de badkamer . Straks wel ff een plaatje daarvan.

Ik zal zo ff twee pics uppen van hoe het er vanmorgen bij lag. later meer updeet
    pi_35185068

T was druk om de deur heen vanmorgen vroeg, zwarte jeep is van mijn Baas hij heeft ff meegeholpen met spitten

Gat welke gespit moest gaan worden bleek uiteindelijk een stuk kleiner dan de bedoeling was, nu zo'n anderhalve meter it de gevel en een meter breed. Qua diepte is het ongeveer 60 centimeter diep.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 15:11:10 #138
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_35190039
    Netjes hoor dit alles Cybersijp!
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_35205241
    Zoe vandaag was wel een beetje zwaar, paar dagen 12 uur per dag klussen gaat je niet in je koude kleren zitten. Maar mijn vrouw en dochtertje zijn wel weer thuis. Miste ze stiekem toch wel effe hoor...

Vandaag verder gebeurd:

Robert is verder gegaan met het bad, dat staat nu, en is in een rand van kit opgehangen op de balken welke op de muur zitten. hij heeft emmers met water erin gezet zodat het bad goed kan zetten in de kit. Doe je dit niet dan kan het bad omhoogkomen als je eens in bad gaat zitten. das niet goed....

Verder heb ik een kangoo van Robert te leen gehad voor het weekeinde, pittig ding van Bosch Gaat door het beton heem alsof t niks is. Heel verschil met de milwaukee die ik een paar maanden eerder in mijn handen heb gehad tijdens het slopen van de keuken vloer.

Gat gemaakt in het beton dus in de hal, al het grond wat eronder zat tot voorbij de vorstrand afgegraven met zo'n klein tuinschepje. Normale spade paste niet in het gat. was een heel werkje maar t ging wel. daarna de nieuwe invoerbuizen vanuit binnen naar buiten met behulp van een plasticen mal gestoken zodat alles op de juiste plek zit. Heb Stefan er slechts vier keer over gebeld of het wel goed gedaan was door moi. Zou je gebeuren heb je het volgende week met behulp van beton weer dicht gestort moet het er alsnog een keer uit omdat het niet goed zou zijn. Dag! ¤605,- euri voor het Nuon...... Plus weer een zooi werk erbij.

Verder de eerste laag hoogglans aangebracht op het wandje in de slaapkamer. Morgen verder met snelbeton maken en de plastic mal voor de doorvoermantels daarin leggen(ligt t vast)

De tweede laag hoogglans op het wandje, en ik denk dat ik onze dochter haar kamer al vast een beetje onder handen ga nemen.(nog wat sloopwerk en bedenken plafond zetten)

Zondag dan opruimen (vrij standaard) en de architraven van de kozijen op onze slaapkamer in de verf zetten.

Ik ga zo foto's omhoog gooien

Laat maar komen dat commentaar
    pi_35205277
    Oh ja ff vergten te melden, heb vanmiddag ook een karretje hout naar de stort gebracht. was er druk zou haast zeggen dat half texel aan het verbouwen is geslagen
    pi_35205829

Begin van het bling bling is er

bad licht in de kit , water is er al uit inmiddels, afvoer werkt naar behoren(erg makkelijk om te weten )

Hoek welke weggehakt is door mij, en voorzien van mantelbuizen zoals het tegenwoordig moet zijn.

Check mijn profi afstandhouders eens Morgen kan ik zo het beton erin gieten en het deksel daarin aandrukken. Verder komt er maandag als het nuon geweest is (kan ook dinsdag of woensdag zijn maar ik hoop maandag) een monteur van de kabelmattschappij om hun kabeltje aan het helen(heb hem buiten ook opgegraven) en de aansluiting in de stroomkast te maken, zoals ze het liefste hebben. Plastic slips over de buizen heen en dan kan het gat voor een paar maanden weeer dicht....

paar maanden? ja, als we hier om het huis opnieuw gaan bestraten dan zal de Kpn kabel ook opgehaald worden en naar de meterkast verplaatst. Pijp ligt er dan in ieder geval al. Net als een invooer voor het water(mocht dat ooit nog moeten om een of andere reden dan is het er al. Scheelt een hoop werk( en geklooi)

Dat was hem weer
      zaterdag 18 februari 2006 @ 12:37:44 #142
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_35217474
    En was moeders de vrouw verrast dat je al zo ver opgeschoten bent???
    Verder ziet t er weer uit!
      zaterdag 18 februari 2006 @ 17:39:25 #143
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_35226731
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 23:24 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dank! Ik ben morgen ff googlelen.

Verder ziet het er mooi uit hoor!
    Dank je ik schrijf de gegevens ook eens op want ik wil hier dit voor jaar ook de afzuig kap veranderen zodat hij beter afzuigt.
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_35229499
    Zow weekend ....

Vandaag gedaan wat ik zou gaan doen, plus ik heb de schilder ff gesproken over het latex dat er op moet gaan komen nog eens. verder een meevallertje : In de offerte van de schilder heeft hij het verfen op kleur aan de binnenkant van de nieuwe kozijnen al meegenomen. Dus de kleur die ik nu al aan het smeren ben. daar op de slaapkamer ook nieuwe kozijnen zitten en ik die morgen in kleur ga schilderen, kan ik hem ff lief aankijken en vragen of hij daar van in de plaats bijv ff een kozijntje van de keuken wil doen. scheelt mij straks een hoop tijd vanaf 06/03 heb ik ff 3 weken absoluut geen tijd meer om te klussen , en ga ik over naar een twee dagen klussen per week schema. dan is het zeker mooi gegenomen dat hij dat ff dan voor mij kan doen. Nu heb ik nog tijd en kan ik deze kozijnen dus al wel schildren.

Laat het Nuon maar komen, ik heb de mantelbuizen in beton gegoten vanmorgen en vanmiddag de keuken afgedekt met plastic folie(komt er geem smurrie op) Verder met de bus kenia wit weer aan de gang gegaan op het wandje in de slaapkamer.

Volgende week wordt denk ik echt een week waarin heel wat gaat gebeuren

Stucadoor komt
    tegelzetter komt(begint bij badkamer)
    dubbel glas gaat geplaatst worden( glas in lood komt wat later)
    Aftimmerwerk in de kamer en verderop in het huis
    installateur zal hoogstwaarschijnlijk de meterkast verder gaan afmaken
    De cv kachel zal waarschijnlijk worden op gehangen
    Draden zullen er getrokken gaan worden

Zo zijn ze er niet en zo zijn er heel veel

Affijn komende week gat het dus "los"hier op Texel. Ik hoop dus ook een hoop progressie te (kunnen) laten zien de komende week.

En nou ff met "moeders de vrouw "genieten op de bank ( en ja ze was blij verrast)
      zondag 19 februari 2006 @ 12:01:56 #145
    132787 fFarl
    What rabbit?
    pi_35249281
    quote:
    Op donderdag 16 februari 2006 22:50 schreef Cybersijp het volgende:
    Hmm, fraai. Ikzelf voel wel wat voor deze:

Zo te zien zonder klep. Hoe belangrijk is dat?
    pi_35250717
    Zeer zeker belangrijk dat er een klep tussen zit. Als je nl harde wind hebt buiten op de muur waar je rooster aan hangt dan kan hij via je afzuigkap naar binnen slaan. dan heb je dus in je keuken een koude trek. En dat voelt niet prettig naar mijn idee.

Hoewel te bolletje erg mooi is, gaat het voor mij hier meer richting vorm versus functie. De vorm is ff minder mooi, maar je hebt wel profijt van de klep welke erin zit. daarnaast is het zo dat de klep ervoor zorgt dat er niet al te veel omgevingsgeluid door de afzuigkapbuis naar binnen komt in je woning
    pi_35259504
    iemand potje verf kopen? Mrs Cybersijp heeft de kleur welke op de architraven moest komen afgekeurd. Heb dus nog anderhalve liter verf over. Flexa couleur locale kleur zacht camel 3045 In wijzonol hoogglans binnenkwaliteit. Meld t maar als je interesse hebt, tis een mooi kleurtje alleen niet iedereen deelt die mening

Heb dus de architraaf tussen overloop en slaapkamer boven opnieuw kunnen doen voor de eerste laag en moet er morgen dus weer een tweede laagje overheen halen. Dan is de kamer klaar qua verfwerk

Opruimen, twee lampjes vastzetten, klein stukje plafond nog en wat afwerklijstjes, als laaatste wat gedaan moet worden in de kamer zelf is laminaat leggen met en ondervloer maar dat wou ik in een keer op de hele boververdieping doen.

Morgen weer @ 08:00 present !
    pi_35309416
    Zow ik zal alvast ff zeggen dat ik vandaag geen foto's heb, heb ze wel gemaakt maar vergeten het toestel weer mee naar" huus" te nemen

Okay over vandaag:

Vanmorgen geen bouwvakker te bekennen, "snaak" dacht ik ik had het idee dat het van de week supersnel zou gaan....

Zelf maar begonnen met sloopwerk van een inbouwkast en een knieschot op de voorste slaapkamer, ik zou eesrt gaan verfen maar daar ik gistermiddag nog geverfd had was het geheel nog niet droog(wel stofdroog) maar niet droog genoeg om te gaan opschuren en een tweede laag eroverheen te halen.

Na het sloopwerk had ik weer een hoopje houtwerk liggen, naar beneden gebracht en ff een bakkie bij mijn schoonmama gedronken. Daarna weer terug gegaan en begonnen met het uitstellen van de omranding van het plafond in de slaapkamer waar ik zonet nog aan het slopen was. Bleek een flink verschil in het geheel te zitten. Waar ik zeg maar in een hoek op "0"zat daar zat ik in een andere hoek op - 24 mm !. Affijn uitgesteld, en daar belde Japie of we ff een karretje hout konden rijden? Tuurlijk! Dus ff een karretje naar de stort gereden. en 200 kilo lichter kwamen we weer terug.

Ik kom terug is het huize van de zoete inval geworden oid, komen achtereenvolgens:

Mijn vader(geen last van, trekt zijn overall aan en gaat dan lekker alles weer aanvegen , waar zouden we toch zijn zonder vaders..... )
    Mijn vrouw
    De aannemer om te kijken wat hij deze week kan laten doen
    de stucadoor, om te kijken wat hij morgen aan werk kan doen.
    De schilder

Tijd vloog dus en voor ik het wist was de middag al weer om,....

Hapje eten gemaakt, en maar terug gegaan om het plafond nu ook verticaal uit te stellen. Eerste keer dat ik hierbij een verdomd handig apparaat kon gebruiken. Een stabila LMR laatst gewonnen op ebay voor $100,- exclusief verzenden. Je zet de laser aan, en laat hem lekker in de rondte snorren, met de bijbehorende handontvanger kan je dan alles uitstellen qua hoogte. Dus je kan zo een punt over het hele plafond perfect waterpas krijgen. Geen geklooi met touwtjes, waterpassen van 2 mtr een woord=> heerlijk!

Daarna nog een deur in de lak gezet, en me autotje maar weer eens gepakt, ergo.... dag voorbij

Morgen @ 08:00 weer present en als het goed is is er morgenochtend meer reuring in en om het huis(keep my fingers crossed)
    pi_35376450
    Zow twee dagen verder,....

Geen reacties? goed hoef ik ook niks te beantwoorden.

Gisteren de voorste slaapkamer zoals gezegd aangepakt, en de wanden waar geen elektriciteit in moet komen al uitgeraggeld, en in het verticalle vlak aangepakt. (is er dan geen wand in dit huis recht ? )

Vandaag begonnen met het bekleden van de wanden welke ik gisteren gedaan heb. Het nieuwe knieschot hou ik nog ff open omdat daar nog e.e.a aan stroom in moet komen(donderdag avond) zometeen gaat ik weer terug om verder te gaan met bekleden.

Morgen om 07:30 komt de tegelzetter, twee man installatie, een timmerman. reuring alom dus

Kachel(cv) hangt nu al, Robert is bezig met het ansluiten van de diverse groepen verwarming aan de kachel. Morgen wordt er ook een nieuwe dakdoorvoer gemaakt, expansie vat opgehangen, radiators geplaatst.

Morgenochtend(waarschijnlijk) om ook het nuon om het gas en elektra om te gooien), goepenkast hangt inmiddels al, en heb nog ruimte voor drie groepen extra mocht ik dat ooit nog willen. Heb er nu 9.

Stucadoor is geweets om e..e.a dicht te smeren ter reparatie, kozijn tussen de keuken en de bijkeuken is ook geplaatst(mooi hardhout )

Affijn gebeurd een boel dus, nu eesrt nog ff knutselen, en dan ff foto's trekken(hopelijk)

Tot later maar weer
    pi_35383231
    ik heb echt bewondering voor je ... echt een mega klus. Wanneer is de verwachting dat jullie er kunnen gaan wonen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')