Zo de dag is weer om .....
Wel voorbij gevlogen vandaag zeg, vanmorgen @ 08:15 begonnen en om 20:00 trok ik de deur achter me dicht
![]()
Maargoed een update willen we? een update it is....
![]()
Vandaag gedaan:
meterbord zoals al vermeld
Keuken begonnen met plaatsen
¤500 aan allerhande splullen bij de bouwmarkt afgetikt(kreeg vandaag 15% korting woei!!
![]()
)
Verlichting voor de keuken en serre(2 dubbele spots en eettafellamp ) zijn binnen ( en betaald
![]()
)
Plafond op de slapkamer is zoverals ik kon voorzien van afwerkplinten, als straks het laatste stukje wand dicht is plus het plafond kan ik het laatste doen. Heb btw nog een crea bea manier gevonden om een dunne plint te maken, je snijdt hem gewoon doormidden(
![]()
) ik had bij het bekleden van het spant gedacht dat de afwerkplinten wel dunner zouden zijn (niet dus, altijd meten, meten is weten i know...) maar het ging dus niet passen met de schakelaar en het lichtknopje er vlak naast. Dus maar een afwerklat gehaald voor een variabele hoek en deze in zijn geheel doormidden gehaald. Voila, nu past het wel(makkelijk zelfs....
![]()
)
Plafond van de overloop is klaar, de afwerklijsten zijn hier ook geplaatst. Alsmede om het raamwerk van de vlizotrap naar zolder. Het luik zelf moet ik nog wel ff schilderen, maar dat komt van de week wel.(als ik de hoogglans in me handjes heb )
Plan getrokken hoe het straks te doen met de keuken, Pieter de monteur van de keuken gaat morgen de afzuigkap, de combimagnetron, en de koel/vries combi ophangen. De afzuigkap kan hij dan aftekenen op het stucwerk. De pluggen voor het bevestigigen van de afzuigkap worden al geboord. Dan kan de tegelboer er gewoon omheen tegelen. Kan best omdat de ophangbeugels van de afzuigkap ruim uit de kant zitten van de afzuigkap. Vorts hebben we het plan gemaakt hoe straks te gaan tegelen. er komen vijf rijen tegels boven het granieten blad uit(5x20.3 cm hoog totaal aan tegels dus(inclusief voeg) en dan valt de hele afzuigkapniet binnen het tegelwerk. je kan ook de fazuigkap nu al ophangen, maar dan moet er straks met allerlei verschillende stukjes tegels de boel opgevuld worden en das ook lelijk... Vandaar dus gewoon tegels achter de afzuigkap, hang hij overal even ver van de muur af, plus een kitje erlangs en je ziet er niks meer van.
Verder bij de schilder aan de bel getrokken, hoe te doen met het glas wat in de ruiten bovenin de keuken zitten. Het gat van de oude afzuigkap zit niet op de goede plaats, daar moet dus een nieuw ruitje in. Meteen maar de twee andere raampjes ernaast betseld met het zelfde gematterde glas wat ook in onze badkamer komt, je hebt dan wel lichtdoorlaat (ik hou van licht, kan meniet genoeg zijn) maar niet doorkijkend is.( Voor als ik straks in me blote togus aan het koken raak ofzo... )
Verder een rooster gehaald van rvs om straks de uitlaatpijp van de afzuigkap op aan te kunnen sluiten, vroeger zaten hier van die beweegbare lamellen in, maar nu zijn ze star en gaat er pas een klep open als de afzuigkap aan gaat. Voordeel is dat het "klepperen van de lamellen bij harde wind over is
![]()
Niet goedkoop ¤75,-
![]()
Nou dat is het klepperen me wel waard, en het is rvs wat ook niet goedkoop is natuurlijk.)
Morgen zoals gezegd eerst bhv training, en dat is niet zoals ik dacht de hele dag maar van 09:00 tot 12:00 . Kan ik dus rapido 's middags aan het klussen hehe
Morgen:
08:15 deur open voor keukenboer
09:00 bhv training
12:30 schilderen van de laatse wand in de slaapkamer na het eerst licht opgeschuurd te hebben. Hoop ook dat de laatste wandplaat van Agnes binnen is kan ik dat laatste stukje dicht maken. ( ben dat gat nou wel een beetje zat eigenlijk zo langzamerhand) Daarna het plafond erin, maar dat zal wel vrijdag worden de verf is dan nog niet droog en het laatse stukje raakt vaak doordat het het onder een "hoek"erin moeten "duwen"de wand(vanuit ervaring). Afwerkplinten dan nog een stukje en klaar is de kamer dan.... (okay laminaat dan nog met een ondervloer, maar die leg ik in een keer door straks op de hele bovenverdieping)
Genoeg update :0 zo de pics van vandaag