Zow ik zal alvast ff zeggen dat ik vandaag geen foto's heb, heb ze wel gemaakt maar vergeten het toestel weer mee naar" huus" te nemen
![]()
Okay over vandaag:
Vanmorgen geen bouwvakker te bekennen, "snaak" dacht ik ik had het idee dat het van de week supersnel zou gaan....
Zelf maar begonnen met sloopwerk van een inbouwkast en een knieschot op de voorste slaapkamer, ik zou eesrt gaan verfen maar daar ik gistermiddag nog geverfd had was het geheel nog niet droog(wel stofdroog) maar niet droog genoeg om te gaan opschuren en een tweede laag eroverheen te halen.
Na het sloopwerk had ik weer een hoopje houtwerk liggen, naar beneden gebracht en ff een bakkie bij mijn schoonmama gedronken. Daarna weer terug gegaan en begonnen met het uitstellen van de omranding van het plafond in de slaapkamer waar ik zonet nog aan het slopen was. Bleek een flink verschil in het geheel te zitten. Waar ik zeg maar in een hoek op "0"zat daar zat ik in een andere hoek op - 24 mm !. Affijn uitgesteld, en daar belde Japie of we ff een karretje hout konden rijden? Tuurlijk! Dus ff een karretje naar de stort gereden. en 200 kilo lichter kwamen we weer terug.
Ik kom terug is het huize van de zoete inval geworden oid, komen achtereenvolgens:
Mijn vader(geen last van, trekt zijn overall aan en gaat dan lekker alles weer aanvegen
![]()
, waar zouden we toch zijn zonder vaders.....
![]()
)
Mijn vrouw
De aannemer om te kijken wat hij deze week kan laten doen
de stucadoor, om te kijken wat hij morgen aan werk kan doen.
De schilder
Tijd vloog dus en voor ik het wist was de middag al weer om,....
Hapje eten gemaakt, en maar terug gegaan om het plafond nu ook verticaal uit te stellen. Eerste keer dat ik hierbij een verdomd handig apparaat kon gebruiken. Een stabila LMR laatst gewonnen op ebay voor $100,- exclusief verzenden. Je zet de laser aan, en laat hem lekker in de rondte snorren, met de bijbehorende handontvanger kan je dan alles uitstellen qua hoogte. Dus je kan zo een punt over het hele plafond perfect waterpas krijgen. Geen geklooi met touwtjes, waterpassen van 2 mtr een woord=> heerlijk!
![]()
Daarna nog een deur in de lak gezet, en me autotje maar weer eens gepakt, ergo.... dag voorbij
Morgen @ 08:00 weer present en als het goed is is er morgenochtend meer reuring in en om het huis(keep my fingers crossed)