abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35131040
Precies, zelf ben ik ook bezig. Alleen zonder verslag hier, dat kan ik niet bijhouden. Ik doe er alleen iets langer over: Nu 3 jaar bezig En we hopen volgende maand over te gaan.
pi_35132548
Komen ze:

Staaltje van de uiteindelijke kleur van het keukenblad

Plaatje van een soortgelijk rooster, deze is wel goedkoper, maar heeft geen klep van binnen, en is bij lange na niet zo degelijk als die ik heb. Ik zal wel ff informeren welke merk etc Okay Marsepein?

Wandje slaapkamer, nu twee keer in de grondverf gezet

afwerklijsten in de slaapkamer, ziet er meteen een stukje beter uit, rechtboven mist nog een stukje , maar die komt als de wand eindelijk eens volledig klaar is(afwerklijsten zijn 2.60 M., dus haalt het tot het einde van de wand bovenin.

Overloop met afwerklijsten erop, foto gemaakt vanaf twee treden voordat je geheel op de overloop staat anders krijg je zonder groothoek het er net niet lekker op

keuken vanuit bijkeuken gezien

Vanaf deur naar de hal gezien

Dat waren ze weer

Ik vind hem mooi geweest voor vandaag
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_35133850
Wow! dat schiet lekker op zeg!

Die keuken!
(voor zover die dan al staat )

Veel succes nog verder!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:30:40 #124
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35136375
Ik ben verliefd op de keuken...
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_35137344
Ik op mijn vrouw , maar eh.... ik vind hem mooi(de keuken that is )
pi_35142769
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:51 schreef Cybersijp het volgende:
Ik op mijn vrouw , maar eh.... ik vind hem mooi(de keuken that is )
pi_35170645
Goed ff een update voordat ik zo naar mijn mandje ga. was best een flink dagje voor me

Vanmorgen de deur open gedaan @ 08:15 vliegend door naar huis om daar ff bakkie te drinken en een broodje te nuttigen. Na de herhalingscursus voor BHV gevolgd te hebben mezelf omgekleed en naar de bouwmarkt getogen.

Kom ik daar om de laatste agnes wandplaat te halen is ie niet bij de bestelling!! ik balen antuurlijk, immers ik wil die handel wel eens dicht maken natuurlijk. Dacht daarna aan al die beschadigde platen en vroeg of die er nog waren. "ja hoor"was het antwoord, maar je moet wel snel zijn de vrachtwagen komt ze retour nemen. Ik naar de loods waar de spullen stonden, op het palet retourgoedern gekeken en warempel er was een beschadigde plaat tussen waar ik 22 cm onbeschadigd over de hele lengte kon halen .

Ik van pallet afgehaald(stond ingepakt en met metaalbandjes etc ) en afgerekend(kreg wel flinke korting dus het ongemak was al weer minder.........( en me portemonnee zwaarder )

Thuis gekomen, kwam mijn baas eral aan om ff een karretje puin te gaan rijden naar de stort. Na 820 kilo daar achter gelaten te hebben ben ik in onze slaapkamer verder gegaan. Heb nu de wand dicht en het plafond op een heel klein stukje na ook(stukje zit er met 5 minuten in straks dus das geen probleem meer)

Verder nog wat geschhurd en her en der nog wat opgevuld met gips. Zodat ik dat morgen kan schuren en dan kunnenw e aan de hoogglans lak. Ik denk dat ik zo'n beetje Zaterdag daar mee klaar zal zijn. En dan is de slaapkamer op het laminaat na klaar.

De overloop moet ik nog en architraaf plus een traphekje maken, verder nog wat afwerklatten in het schuine deel van de trapopgang. Ik denk zelf dat ik die pas zal gaan bevestigen als ik ook de gang afheb, immers het geheel loopt in elkaar over. anders krijg je weer verschillen, verspringingen etc.

Morgen weer "early bird catches the worm" om 08:00 gaan we graven voor de deur zodat de mantelbuizen naar binnen kunnen. Verder komt morgen ons bad al, en worden in de woonkamer de draden in de centraldozen getrokken.

Mijn gokje is dat ik 's morgens aan het graven ben, 's middags kan ik dan ff een karretje hout naar de stort rijden, en daarna schilderen.

Ik zal jullie niet langer ophouden met mijn geneuzel, ik ga zo ff de pics van vandaag uppen. ( En Marsepein is blij met me )

brb
  donderdag 16 februari 2006 @ 22:43:08 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35170920
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:37 schreef Cybersijp het volgende:
Goed ff een update voordat ik zo naar mijn mandje ga. was best een flink dagje voor me

-knip-brb
Op F5 ramt
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35171231

Onze "big ass"zafzuigkap, zuigt veel af, en maakt weinig geluid, merk Itho 120 cm. Duim is van de keukenbouwer Pieter

Enige deel kasten van hoog formaat in onze keuken, Combi magnetron is vandaag erin gekomen net als de koel/ vries combo

Wat nu aan en kant staat(kookzijde) vanaf de bijkeuken gezien. Het geheel verlicht door het sfeervollelicht van een bouwlamp 500 watt

Voor onze Marsepein effe geschoten, hier kan je dus zien hoe hij eruit ziet plus merk, serienummer etc etc . Nou moet je hem wel kunnen vinden gok ik

Dat was het weer , morgen oid weer meer updeet
pi_35171298
Dude je mag refreshen hoor
pi_35172604
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:50 schreef Cybersijp het volgende:

Voor onze Marsepein effe geschoten, hier kan je dus zien hoe hij eruit ziet plus merk, serienummer etc etc . Nou moet je hem wel kunnen vinden gok ik
Dank! Ik ben morgen ff googlelen.

Verder ziet het er mooi uit hoor!
pi_35178252
Ziet er echt al mooi uit zeg!

Vraagje: Ik dacht dat keukenboeren normaal een keuken in een dag plaatsten, of is dat mijn 'wrong imagination'?
pi_35178556
Nou, in een dag plaatsen, noem ik zelf: Er in 1 dag in trappen.

Een keuken netjes plaatsen (Ook afhankelijk van het aantal kastjes en inbouwapparatuur en aantal inbouwers) duurt meer dan 8 uur.
pi_35179304
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 08:52 schreef Marsepein het volgende:
Nou, in een dag plaatsen, noem ik zelf: Er in 1 dag in trappen.

Een keuken netjes plaatsen (Ook afhankelijk van het aantal kastjes en inbouwapparatuur en aantal inbouwers) duurt meer dan 8 uur.
Bij siematic zeiden ze dat ze dat in een dag zouden plaatsen. Dus misschien dat ze dat dan met een team mensen zijn ofzo. Het ging om een kookeiland van 3,5 meter bij 1m20 en een kastenwand van 4 meter.

Maar het zou voor mij ook beter voelen als er wat langer over werd gedaan hoor
pi_35181242
Als ik zie hoe 2 mensen de keuken bij mijn ouders er in hebben getrapt. Ik had dat niet geaccepteerd. Deurtjes kapot, schroeven scheef in spaanplaat geschroefd waardoor de brokken om je oren vliegen. Deurtjes niet 'uitgelijnd' en vallen open ipv dicht.

Verder is elk electrisch apparaat al eens defect geweest, de kraan lekt, de losse muurplanken zijn vervangen. 1 drama, maar j het wordt allemaal netjes verholpen als ze bellen, dus zij vinden het allang goed. Ik had persoonlijk die verkoper opgehaald bij die keukenzaak en hem ff een bak koffie aangeboden bij mij thuis in de keuken....
pi_35184962
Zow effe thuis, ff gauw broodje eten dan dan weer hoppa aan de slag . Ik sta nu met willem de instalter draden te trekken boven het verlaagde plafond. Dat zit er dus al ff in (1987) en is aangelegd door een stel beunhazen, man man man wat een rotzooi! Pijpen vliegen van de centraaldozen af als je draden staat te trekken, ligt met gigantische stukken pijp etc etc. Ik ben Willem nu aan het helpen met de draden, en Robert ook van het installatiebedrijf heeft het bad nu al geplaatst verder is hij bezig met het aansluiten van de warm en koudwateraanvoer voor de designradiator in de badkamer . Straks wel ff een plaatje daarvan.

Ik zal zo ff twee pics uppen van hoe het er vanmorgen bij lag. later meer updeet
pi_35185068

T was druk om de deur heen vanmorgen vroeg, zwarte jeep is van mijn Baas hij heeft ff meegeholpen met spitten

Gat welke gespit moest gaan worden bleek uiteindelijk een stuk kleiner dan de bedoeling was, nu zo'n anderhalve meter it de gevel en een meter breed. Qua diepte is het ongeveer 60 centimeter diep.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:11:10 #138
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_35190039
Netjes hoor dit alles Cybersijp!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_35205241
Zoe vandaag was wel een beetje zwaar, paar dagen 12 uur per dag klussen gaat je niet in je koude kleren zitten. Maar mijn vrouw en dochtertje zijn wel weer thuis. Miste ze stiekem toch wel effe hoor...

Vandaag verder gebeurd:

Robert is verder gegaan met het bad, dat staat nu, en is in een rand van kit opgehangen op de balken welke op de muur zitten. hij heeft emmers met water erin gezet zodat het bad goed kan zetten in de kit. Doe je dit niet dan kan het bad omhoogkomen als je eens in bad gaat zitten. das niet goed....

Verder heb ik een kangoo van Robert te leen gehad voor het weekeinde, pittig ding van Bosch Gaat door het beton heem alsof t niks is. Heel verschil met de milwaukee die ik een paar maanden eerder in mijn handen heb gehad tijdens het slopen van de keuken vloer.

Gat gemaakt in het beton dus in de hal, al het grond wat eronder zat tot voorbij de vorstrand afgegraven met zo'n klein tuinschepje. Normale spade paste niet in het gat. was een heel werkje maar t ging wel. daarna de nieuwe invoerbuizen vanuit binnen naar buiten met behulp van een plasticen mal gestoken zodat alles op de juiste plek zit. Heb Stefan er slechts vier keer over gebeld of het wel goed gedaan was door moi. Zou je gebeuren heb je het volgende week met behulp van beton weer dicht gestort moet het er alsnog een keer uit omdat het niet goed zou zijn. Dag! ¤605,- euri voor het Nuon...... Plus weer een zooi werk erbij.

Verder de eerste laag hoogglans aangebracht op het wandje in de slaapkamer. Morgen verder met snelbeton maken en de plastic mal voor de doorvoermantels daarin leggen(ligt t vast)

De tweede laag hoogglans op het wandje, en ik denk dat ik onze dochter haar kamer al vast een beetje onder handen ga nemen.(nog wat sloopwerk en bedenken plafond zetten)

Zondag dan opruimen (vrij standaard) en de architraven van de kozijen op onze slaapkamer in de verf zetten.

Ik ga zo foto's omhoog gooien

Laat maar komen dat commentaar
pi_35205277
Oh ja ff vergten te melden, heb vanmiddag ook een karretje hout naar de stort gebracht. was er druk zou haast zeggen dat half texel aan het verbouwen is geslagen
pi_35205829

Begin van het bling bling is er

bad licht in de kit , water is er al uit inmiddels, afvoer werkt naar behoren(erg makkelijk om te weten )

Hoek welke weggehakt is door mij, en voorzien van mantelbuizen zoals het tegenwoordig moet zijn.

Check mijn profi afstandhouders eens Morgen kan ik zo het beton erin gieten en het deksel daarin aandrukken. Verder komt er maandag als het nuon geweest is (kan ook dinsdag of woensdag zijn maar ik hoop maandag) een monteur van de kabelmattschappij om hun kabeltje aan het helen(heb hem buiten ook opgegraven) en de aansluiting in de stroomkast te maken, zoals ze het liefste hebben. Plastic slips over de buizen heen en dan kan het gat voor een paar maanden weeer dicht....

paar maanden? ja, als we hier om het huis opnieuw gaan bestraten dan zal de Kpn kabel ook opgehaald worden en naar de meterkast verplaatst. Pijp ligt er dan in ieder geval al. Net als een invooer voor het water(mocht dat ooit nog moeten om een of andere reden dan is het er al. Scheelt een hoop werk( en geklooi)

Dat was hem weer
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:37:44 #142
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35217474
En was moeders de vrouw verrast dat je al zo ver opgeschoten bent???
Verder ziet t er weer uit!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zaterdag 18 februari 2006 @ 17:39:25 #143
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35226731
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:24 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dank! Ik ben morgen ff googlelen.

Verder ziet het er mooi uit hoor!
Dank je ik schrijf de gegevens ook eens op want ik wil hier dit voor jaar ook de afzuig kap veranderen zodat hij beter afzuigt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35229499
Zow weekend ....

Vandaag gedaan wat ik zou gaan doen, plus ik heb de schilder ff gesproken over het latex dat er op moet gaan komen nog eens. verder een meevallertje : In de offerte van de schilder heeft hij het verfen op kleur aan de binnenkant van de nieuwe kozijnen al meegenomen. Dus de kleur die ik nu al aan het smeren ben. daar op de slaapkamer ook nieuwe kozijnen zitten en ik die morgen in kleur ga schilderen, kan ik hem ff lief aankijken en vragen of hij daar van in de plaats bijv ff een kozijntje van de keuken wil doen. scheelt mij straks een hoop tijd vanaf 06/03 heb ik ff 3 weken absoluut geen tijd meer om te klussen , en ga ik over naar een twee dagen klussen per week schema. dan is het zeker mooi gegenomen dat hij dat ff dan voor mij kan doen. Nu heb ik nog tijd en kan ik deze kozijnen dus al wel schildren.

Laat het Nuon maar komen, ik heb de mantelbuizen in beton gegoten vanmorgen en vanmiddag de keuken afgedekt met plastic folie(komt er geem smurrie op) Verder met de bus kenia wit weer aan de gang gegaan op het wandje in de slaapkamer.

Volgende week wordt denk ik echt een week waarin heel wat gaat gebeuren

Stucadoor komt
tegelzetter komt(begint bij badkamer)
dubbel glas gaat geplaatst worden( glas in lood komt wat later)
Aftimmerwerk in de kamer en verderop in het huis
installateur zal hoogstwaarschijnlijk de meterkast verder gaan afmaken
De cv kachel zal waarschijnlijk worden op gehangen
Draden zullen er getrokken gaan worden

Zo zijn ze er niet en zo zijn er heel veel

Affijn komende week gat het dus "los"hier op Texel. Ik hoop dus ook een hoop progressie te (kunnen) laten zien de komende week.

En nou ff met "moeders de vrouw "genieten op de bank ( en ja ze was blij verrast)
  zondag 19 februari 2006 @ 12:01:56 #145
132787 fFarl
What rabbit?
pi_35249281
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 22:50 schreef Cybersijp het volgende:
Hmm, fraai. Ikzelf voel wel wat voor deze:

Zo te zien zonder klep. Hoe belangrijk is dat?
pi_35250717
Zeer zeker belangrijk dat er een klep tussen zit. Als je nl harde wind hebt buiten op de muur waar je rooster aan hangt dan kan hij via je afzuigkap naar binnen slaan. dan heb je dus in je keuken een koude trek. En dat voelt niet prettig naar mijn idee.

Hoewel te bolletje erg mooi is, gaat het voor mij hier meer richting vorm versus functie. De vorm is ff minder mooi, maar je hebt wel profijt van de klep welke erin zit. daarnaast is het zo dat de klep ervoor zorgt dat er niet al te veel omgevingsgeluid door de afzuigkapbuis naar binnen komt in je woning
pi_35259504
iemand potje verf kopen? Mrs Cybersijp heeft de kleur welke op de architraven moest komen afgekeurd. Heb dus nog anderhalve liter verf over. Flexa couleur locale kleur zacht camel 3045 In wijzonol hoogglans binnenkwaliteit. Meld t maar als je interesse hebt, tis een mooi kleurtje alleen niet iedereen deelt die mening

Heb dus de architraaf tussen overloop en slaapkamer boven opnieuw kunnen doen voor de eerste laag en moet er morgen dus weer een tweede laagje overheen halen. Dan is de kamer klaar qua verfwerk

Opruimen, twee lampjes vastzetten, klein stukje plafond nog en wat afwerklijstjes, als laaatste wat gedaan moet worden in de kamer zelf is laminaat leggen met en ondervloer maar dat wou ik in een keer op de hele boververdieping doen.

Morgen weer @ 08:00 present !
pi_35309416
Zow ik zal alvast ff zeggen dat ik vandaag geen foto's heb, heb ze wel gemaakt maar vergeten het toestel weer mee naar" huus" te nemen

Okay over vandaag:

Vanmorgen geen bouwvakker te bekennen, "snaak" dacht ik ik had het idee dat het van de week supersnel zou gaan....

Zelf maar begonnen met sloopwerk van een inbouwkast en een knieschot op de voorste slaapkamer, ik zou eesrt gaan verfen maar daar ik gistermiddag nog geverfd had was het geheel nog niet droog(wel stofdroog) maar niet droog genoeg om te gaan opschuren en een tweede laag eroverheen te halen.

Na het sloopwerk had ik weer een hoopje houtwerk liggen, naar beneden gebracht en ff een bakkie bij mijn schoonmama gedronken. Daarna weer terug gegaan en begonnen met het uitstellen van de omranding van het plafond in de slaapkamer waar ik zonet nog aan het slopen was. Bleek een flink verschil in het geheel te zitten. Waar ik zeg maar in een hoek op "0"zat daar zat ik in een andere hoek op - 24 mm !. Affijn uitgesteld, en daar belde Japie of we ff een karretje hout konden rijden? Tuurlijk! Dus ff een karretje naar de stort gereden. en 200 kilo lichter kwamen we weer terug.

Ik kom terug is het huize van de zoete inval geworden oid, komen achtereenvolgens:

Mijn vader(geen last van, trekt zijn overall aan en gaat dan lekker alles weer aanvegen , waar zouden we toch zijn zonder vaders..... )
Mijn vrouw
De aannemer om te kijken wat hij deze week kan laten doen
de stucadoor, om te kijken wat hij morgen aan werk kan doen.
De schilder

Tijd vloog dus en voor ik het wist was de middag al weer om,....

Hapje eten gemaakt, en maar terug gegaan om het plafond nu ook verticaal uit te stellen. Eerste keer dat ik hierbij een verdomd handig apparaat kon gebruiken. Een stabila LMR laatst gewonnen op ebay voor $100,- exclusief verzenden. Je zet de laser aan, en laat hem lekker in de rondte snorren, met de bijbehorende handontvanger kan je dan alles uitstellen qua hoogte. Dus je kan zo een punt over het hele plafond perfect waterpas krijgen. Geen geklooi met touwtjes, waterpassen van 2 mtr een woord=> heerlijk!

Daarna nog een deur in de lak gezet, en me autotje maar weer eens gepakt, ergo.... dag voorbij

Morgen @ 08:00 weer present en als het goed is is er morgenochtend meer reuring in en om het huis(keep my fingers crossed)
pi_35376450
Zow twee dagen verder,....

Geen reacties? goed hoef ik ook niks te beantwoorden.

Gisteren de voorste slaapkamer zoals gezegd aangepakt, en de wanden waar geen elektriciteit in moet komen al uitgeraggeld, en in het verticalle vlak aangepakt. (is er dan geen wand in dit huis recht ? )

Vandaag begonnen met het bekleden van de wanden welke ik gisteren gedaan heb. Het nieuwe knieschot hou ik nog ff open omdat daar nog e.e.a aan stroom in moet komen(donderdag avond) zometeen gaat ik weer terug om verder te gaan met bekleden.

Morgen om 07:30 komt de tegelzetter, twee man installatie, een timmerman. reuring alom dus

Kachel(cv) hangt nu al, Robert is bezig met het ansluiten van de diverse groepen verwarming aan de kachel. Morgen wordt er ook een nieuwe dakdoorvoer gemaakt, expansie vat opgehangen, radiators geplaatst.

Morgenochtend(waarschijnlijk) om ook het nuon om het gas en elektra om te gooien), goepenkast hangt inmiddels al, en heb nog ruimte voor drie groepen extra mocht ik dat ooit nog willen. Heb er nu 9.

Stucadoor is geweets om e..e.a dicht te smeren ter reparatie, kozijn tussen de keuken en de bijkeuken is ook geplaatst(mooi hardhout )

Affijn gebeurd een boel dus, nu eesrt nog ff knutselen, en dan ff foto's trekken(hopelijk)

Tot later maar weer
pi_35383231
ik heb echt bewondering voor je ... echt een mega klus. Wanneer is de verwachting dat jullie er kunnen gaan wonen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')