abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36032274
Foto's, we willen foto's zien van de combi
pi_36034588
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:39 schreef arithaterhorst het volgende:
Foto's, we willen foto's zien van de combi
Staat toch de combi op?

[smartass mode]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_36065351
Dat fornuis is gaaf !!!!!!
pi_36069098
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 19:30 schreef mrien het volgende:
Dat fornuis is gaaf !!!!!!
Fornuis is gaaf ja...................

Nogal koele reaktie van mijn kant want ik had vandaag mijn dag schijnbaar niet................

Vandaag komt de installateur e.e.a ophangen in de badkamer en de keuken, kom ik na mijn werk vol verwachting klopt mijn hartje naar de Casa en zie? Juist ja dat gewoon alle stopkontakten in de keuken op verschillende hoogstes hangen Gelukkig was mijn klus gabber stefan erbij, en die heeft er notitie van gemaakt. Moet echt een oplossing voor komen want ik vindt het butugly. in het ergste geval betekend het uithakken, stucen, opnieuw tegels, voegen, kitten. Maar ik hoop dat er een wat makkelijker oplossing te vinden is. Zoniet? Dan maar niet maar ik neem er geen genoegen mee zo

Verder: Kast voor de handdoeken op de badkamer kan minder wijd open doordat de bouwers de beruchte vier centimeter bij het muurtje getrokken hebben(en hij kon al niet helemaal open, vanwege de radiator), daarnaast is de kast aan de bovenkant beschadigd(tijdens transport dat wel, maar je kan er niet meer normaal aan komen die kast is een uitloopmodel)(moet dus ook een oplossing voor komen)

Verder: De spiegelverwarming is vergeten, das gelukkie niet zo erg omdat er makkelijk "prik"vanaf de centraaldoos gehaald kan worden.

Verder: De aannemer is weer begonnen met bouwen, ditkeer met het houtwerk rondom, als eerste zijn de dekstukken aan de achterkant van ons huis aan de beurt. Zat al in de bijpassende grondverf, blijkt de "helling"niet goed te zijn. alles stand en pede verzagen, weeer in de witte grondverf door de aannemer gezet. schilder(buurman) pissed.

Het was gewoon mijn dag niet,.............

Straks meer eens eeen pics update maar nu eerst ff een bakkie leuten.
pi_36069216
Nou je dag niet hebben? Mag het met zulke dingen die misgaan....

Mag ik zeggen dat ik het fornuis niet mooi vind .... het ovengedeelte vind ik te modern ten opzichte van de pitten .... maar ieder zijn keus. En jij bent kok, dus verstand zul je er wel van hebben
pi_36071362
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:30 schreef Marsepein het volgende:
Nou je dag niet hebben? Mag het met zulke dingen die misgaan....

Mag ik zeggen dat ik het fornuis niet mooi vind .... het ovengedeelte vind ik te modern ten opzichte van de pitten .... maar ieder zijn keus. En jij bent kok, dus verstand zul je er wel van hebben
Tuurlijk Ik moet er op koken jij immers niet Oven is wel lekker flink groot 72 liter ! kan ik alles in een keer in de oven schuiven ipv wat ik nu met me sharp combitje doe(voorwerken, en dan om beurten erin)
pi_36071819
Komen ze, alleen niet van de keuken daar had ik ff de "moed"niet voor

Grohe freehander met de inbouwthermostaat

"pot"boven

Handdoekenkast, hierboven meer uitvoering beschreven

wasmeubelkast, plus wastafel, lijkt niet al te groot maar is een meter breed

Begin van het vervangen van het houtwerk rondom, morgen zal daar mee verder gegaan worden. Dus met niet al te lange tijd is het houtwerk straks allemaal vervangen(behalve houtwerk serre, en hek op de serre, die was/waren nog goed)

Dat waren ze weer
pi_36077167
mini update:

T is overlegd overde stopkontakten welke in de keuken zitten, deze moeten allemaal op de zelfde hoogte gebracht worden. Dat wordt dus hakken en breken....

Ik ga zo kijken of er nog extra tegels over zijn, anders moeten ze besteld worden. Later vandaag meer
pi_36077241
Als ik zo op de eerdere foto's kijk, zie ik eigenlijk niet dat er veel verschil in zit??

Maar aan de andere kant, als je je er nu al aan stoort, dan over 5 jaar nog steeds, dus dan idd nu alles goed maken
pi_36077307
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 08:36 schreef Gurb het volgende:
Als ik zo op de eerdere foto's kijk, zie ik eigenlijk niet dat er veel verschil in zit??
Op de foto met de spoelbak scheelt het ongeveer 2 cm. Is dat niet op te lossen door er 2 helemaal 'onderin' te monteren, en 2 helemaal 'bovenin' in de doos? Of wordt het gat van de inbouwdoos dan niet volledig afgedekt?

Ik snap eigenlijk niet hoe zo iets kan onstaan. Je houdt toch bij het aftekenen van de gaten voor de dozen een waterpas erlangs? En bij het in het gips drukken van de dozen weer? Of doet niet iedereen dat?
  donderdag 16 maart 2006 @ 08:50:39 #281
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_36077428
Schijnbaar doet niet iedereen dat
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 18:01:48 #282
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36092123
Ik denk dat de installateur zich vergist heeft met het aftekenen enmeten vanaf het meterpeil in de woning. Dan kun je je makkelijk 2 of meer cm vergissen

* Uit ervaring spreekt*

Maar dat het niet veel eerder op is gevallen vat ik niet; die 2 cm zie je op het oog toch als je er goed nakijkt of als je er een keer langsloopt ?

Normaal hou je bij het aftekenen en bij het plaatsen van de dozen de waterpas wel bij de hand
pi_36092788
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk dat de installateur zich vergist heeft met het aftekenen enmeten vanaf het meterpeil in de woning. Dan kun je je makkelijk 2 of meer cm vergissen

* Uit ervaring spreekt*

Maar dat het niet veel eerder op is gevallen vat ik niet; die 2 cm zie je op het oog toch als je er goed nakijkt of als je er een keer langsloopt ?

Normaal hou je bij het aftekenen en bij het plaatsen van de dozen de waterpas wel bij de hand
k heb t in de schuur gewoon 1 op gemeten.. tov de vloer, en die vast gejast, buis er op jassen met de waterpas er bij en zo naar de volgende dozen

moet je wel net dwars over je muur willen
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 18:30:49 #284
92034 crew  Vonkenboer
pi_36092915
Als het een afgewerkte vloer is dan kom je dan ook wel juist uit; maar ondat dat in de bouw niet normaal is (meestal onafgewerkte vloeren) moet je van het meterpijl af gaan (zoveel cm vanaf onder of bovenkant van het kozijn of een deur :P
pi_36093027
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:01 schreef Vonkenboer het volgende:

* Uit ervaring spreekt*

Juistem

Gevalletje van voor de middag eerst twee dozen doen, en direct na de middag de rest. En dan wtee verschilende maten aan houden.

Er moeten nu vier dubbele wcd's omgezet gaan worden. De anderen kunnen nog wel door in de doos een beetje te schuiven op hoogte gebracht worden.

Niet leuk nee, maar goed t is niet anders zullen we maar zeggen....

Vanmiddag heb ik ook de keukenboer met de vertegenwoordiger van de bladen langs gehad. Heb gemeld wat ik te melden had en heb op alle punten gelijk gekregen

Kraan gaat er dus af en er komt een andere voor, zelf dacht ze ook al dat een zelfde kraan niet de oplossing zou brengen. Dat wordt dus opnieuw kranen bekijken etc. Alleen had zij eigenlijk niet veel kranen welke ik wel wat vond. Ik ga dus denk ik maar ff langs bij het installatiebureau en kijken wat die hebben .

De badkamer is nu bijna afgemonteerd, op een paar kleine dingetjes na( ventialator, en spiegel met verwarming) Zal morgen ook aan het lichtnet gehangen worden gok ik spotjes hangen al...

Verder zijn de bouwvakkers verder gegaan met het aanbrengen van houtwerk rondom. De dakgoot plus de bekleding van de kleine erker is nu (bijna) af, rest dan nog de pui voor en de dakgoot tussen de buren en ons in. Verder nog de bekleding van de voorste erker.

Straks meer update, en ook nog wat pics (niet te veel , batterij was empty )
pi_36101098
Waren dus slechts twee pics vandaag, voordat het accutje het voor gezien hield..... Accu is inmiddels wel weer vol hoor

Dekstuk, windveer, en een deel van de nieuwe goot welke vandaag en gisteren zijn aangelegd. Mooi hout hoor dat western red ceder. Mits je het goed bijhoud met schilderen heeft het een heeeeele lange levensduur(das net watik zoek )

Douche deuren op zijn plaats, drain is nu te verzagen omdat hij anders niet meer makkelijk onder de deuren vandaan te halen is als hij vies oid is.Zagen omdat dat mar een naadje van 2 mm geeft ipv met haakse slijper en dan 5 mm kwijt.(past ie bter)

Dat was hem weer voor vandaag
pi_36101684
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:46 schreef Cybersijp het volgende:
Waren dus slechts twee pics vandaag, voordat het accutje het voor gezien hield..... Accu is inmiddels wel weer vol hoor

Dekstuk, windveer, en een deel van de nieuwe goot welke vandaag en gisteren zijn aangelegd. Mooi hout hoor dat western red ceder. Mits je het goed bijhoud met schilderen heeft het een heeeeele lange levensduur(das net watik zoek )

Douche deuren op zijn plaats, drain is nu te verzagen omdat hij anders niet meer makkelijk onder de deuren vandaan te halen is als hij vies oid is.Zagen omdat dat mar een naadje van 2 mm geeft ipv met haakse slijper en dan 5 mm kwijt.(past ie bter)

Dat was hem weer voor vandaag
*jaloers is op je douche*
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:01:53 #288
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36103665
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

*jaloers is op je douche*
Ik ben jaloers op t hele huis! hahaha
Jammer dat het een beetje tegenzit maar komt vast allemaal weer goed!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_36103798
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:01 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Ik ben jaloers op t hele huis! hahaha
Jammer dat het een beetje tegenzit maar komt vast allemaal weer goed!
idd t zal vast wel goedkomen..

vind t wel zonde vant zwembad opzich (die had ook gerenoveerd kunnen worden )

maar ja tis net van houd je er van of niet
pi_36103941
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd t zal vast wel goedkomen..

vind t wel zonde vant zwembad opzich (die had ook gerenoveerd kunnen worden )

maar ja tis net van houd je er van of niet
Als jij het betaald, laat ik het zwembad weer terugkomen

T moet uit de lengte dan wel de breedte komen( 12m om 6m )
pi_36106790
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:11 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Als jij het betaald, laat ik het zwembad weer terugkomen

T moet uit de lengte dan wel de breedte komen( 12m om 6m )
no thnx
pi_36108323
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Als het een afgewerkte vloer is dan kom je dan ook wel juist uit; maar ondat dat in de bouw niet normaal is (meestal onafgewerkte vloeren) moet je van het meterpijl af gaan (zoveel cm vanaf onder of bovenkant van het kozijn of een deur :P
Wij deden dat door het plafond als uitgangspunt te nemen. De vloer was nog beton en idd niet echt egaal. Maar op een latje aftekenen waar de bovenkant van het gat moest zitten, en dan dat latje steeds gebruiken. .
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 18:19:35 #293
92034 crew  Vonkenboer
pi_36124003
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:26 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Wij deden dat door het plafond als uitgangspunt te nemen. De vloer was nog beton en idd niet echt egaal. Maar op een latje aftekenen waar de bovenkant van het gat moest zitten, en dan dat latje steeds gebruiken. .
Kan ook betonplaten zijn over het algemeen wel goed waterpas geplaatst. Tenminste meestal
pi_36125085
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kan ook betonplaten zijn over het algemeen wel goed waterpas geplaatst. Tenminste meestal
hier is in de voor / achter kamer de vloer ligt aflopend.. t plafond is dus ook schuine bedoeling :p
pi_36133157
Okay daar zijn we weer, alvorens zometeen horizontale dienst te gaan houden ff een paar pics van vandaag

Qua houtwerk rondom , moet alleen nu nog het dekstuk voor en de beide windveren aan de voorkant. rest is gedaan vandaag(erker voor, dakgoot tussen de casa en de buren, kleine erker)

Verder is er een begin gemaakt met het verherbouwen/repareren van de wcd's in de keuken.

Ik ga ff plaatjes uppen brb (as always )
pi_36133347

De casa voor het weekeinde

Bad afgemonteerd, hier is de zelfde thermostaatkraan gemonteerd als welke er eerst opzat in de badkamer van mijn moeder( ding is slechts 2 jaar oud/nieuw. dus kon nog best ff mee)

plaatje douchedeuren dicht, en sesam open u!

Open wel makkelijk dat de deuren naar binnen kunnen. dat scheelt ruimte in de doorgang vanaf de hal

Detail van een van de twee lampen welke naast de spiegel hangen. spiegel komt nog ( dat ik het ff meld...)

Bis morgen oid
pi_36163084
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:06 schreef Cybersijp het volgende:
Ik heb in de douche gekozen voor dezelfde oplossing: badkamer thermo kraan plus freehander en handdouche. Wat me opvalt is dat je slang aansluiting heel laag zit, is dat niet lastig met spoelen?
Zijn er standaard maten voor de hoogte van de kraan en de douche-kop?
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
  maandag 20 maart 2006 @ 23:39:50 #298
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36218854
Geen updeettttt..
pi_36219072
psst komt omdat er ook vrij weinig te melden is.....
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:04:12 #300
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36219520
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:47 schreef Cybersijp het volgende:
psst komt omdat er ook vrij weinig te melden is.....
ahaaaaaaaa okee... Kreeg namelijk al een beetje afkickverschijnselen..
psssssstt.. er moet weer een nieuw topic komen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')