abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35570147
Gurb,

Toen ik vanmorgen binnen kwam in onze "casa"was het daar 13 graad celcius, verder was de verwarming niet gekomen. Ik heb hem nu op 10 graden gezet, omdat er een timmeramn is welke met de deuren bezig is.Zonde van de warmte anders.

De tegelzetter heeft nu alle 10x10 erin zitten en ingewassen, en is nu bezig met het leggen van de vloer van onze badkamer.

zelf ben ik aan het knutselen op de voorste slaapkamer, en heb vanmorgen een kar hout wegereden naar de stort. Straks na de middag kan ik de opzet kantstukken ophalen bij de houthandel, zodat ik de wand verder af kan maken.

Straks weer meer, ff bakkie doen en dan weer aan de arbeid.........
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_35571162
Echt heel erg leuk om jullie voortgang zo te lezen! Top dat je het zo trouw bijhoudt! Als alles af is moet je dit topic maar offline opslaan als naslagwerkje
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35586434
Het ziet er al heel mooi en fris uit.

Succes met de verdere vorderingen
pi_35590645
zo ga er maar ff voor zitten straks een paar erug mooie plaatjes

Ik ben (hoewel nog niet geheel klaar) echt heppy de peppy met onze badkamervloer....

Vanmidaag heeft een timmerman de nieuwe deuren rondom afgehangen en voorzien van scharnieren. daarna er weer uitgehaald om ze door de schilder te laten schilderen. De kozijnen zijn nog gewoon blank hout(meranti) en zullen dus nog in de grondverf moeten alvorens definitief afgehangen te kunnen worden.

Aannemer is wezen komen kijken waar nu de schoen heeft "gewrongen"bij het plaatsen van het douchewandje, timmeramn welke erbij was is uitgegaan van een meter maat plus hierbij 4 cm voor stucen(2x, elke zijde een laag van +/- 1 cm, plus twee keer tegels met lijm) alleen ytong is dermate recht gezet dat het niet gestuct hoefde te worden. Stucadoor heeft t dus ook niet meegenomen. voila daar ligt het aan dus volgens hem. Naar mijn idee echter bij de timmerman welke bedacht heeft dat het ytong gestuct moest gaan worden, welke het niet werd. Gurb heeft dus wel gelijk dat ze geen aansprakelijkheid ervoor nemen. Ik kan hier zo kwaad om worden hé ! waarom neem je dan een aannemer aan? Om ongeveer op de goede plaats uit te gaan komen? Nou ja niks meer aan te doen, al zal ik het 123 niet vergeten....

Vanmiddag ook een karretje puin weer klaargezet, zodat het morgen oid weer weggereden kan worden. Gokje is circa 800 kilo(puin gaat hard in kilo's ) Al met al ruimt t zo lekker door steeds een paar keer in de week een karretje weg te rijden.

Carlos de tegelzetter heeft ook de tegels bij de uitstortgootsteen geplakt en ingewassen, en is vanmiddag verder gegaan met de vloer van de badkamer. Echt hoor hoe verder hij er mee kwam hoe mooier ik t geheel vond worden.

Ik ga zo foto's uppen, be patient please

Morgen hopelijk weer meer update
pi_35591531

tegels bij de uitstortgootsteen, met klein facet kantje. Kleur is hogglans wit. kleur voeg is jasmijnwit (anders zie je binnen de korste keren een lelijke voeg ipv een knappe witte. Deze kleur kan iets meer hebben.

Drie mernati deuren, welke afgehangen zijn, en passend gemaakt. er zijn haast geen standaard maten in het huis (1927 )

Piece de resistance , lichte zweem op de terra cotta tegels is van het inwassen, wordt straks dus zeg maar zijde glans terracotta kleur. Verder zie je goed het verband op de vloer

Een wat beter zicht op de vloer, is diagonaal gelegd met een vries rand van een halve tegel. Hoewel nog niet klaar vind ik hem nu al.... Op de vloer komt een licht grijze voeg, mede ook omdat je hier anders binnen de korste keren een lelijke voeg hebt, en dat willen we niet op zo'n mooie vloer
pi_35593546
Aparte vloer, wel mooi trouwens
Denk dat het op de foto donkerder lijkt dan het eigenlijk is
Ben benieuwd naar het totaalplaatje als het af is
pi_35594253
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:16 schreef mrien het volgende:
Aparte vloer, wel mooi trouwens
Denk dat het op de foto donkerder lijkt dan het eigenlijk is
Ben benieuwd naar het totaalplaatje als het af is
Ach valt wel mee hoor, het idee kwam uit een showboekje van vleroy& boch(merk van de tegels) de vriesrand hebben we er zelf bijbedacht, en de rest van de "landelijke "tegels welke bijdeze set hoort hebben we niet genomen. (o.a geel en blauw met een oerlelijke sierrand ect.) vandaar deze opzet dus

En nou naar me mandje toe, anders kan ik er morgenvroeg niet uit komen Hoef niet zo heel vroeg morgen, anders loop ik de timmerman voor de poten , hij is nu op de kamer waar ik mee bezig ben de deuren aan het pas maken (toch een beetje mazzel nog vandaag )
pi_35596567
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:51 schreef Cybersijp het volgende:
Aannemer is wezen komen kijken waar nu de schoen heeft "gewrongen"bij het plaatsen van het douchewandje, timmeramn welke erbij was is uitgegaan van een meter maat plus hierbij 4 cm voor stucen(2x, elke zijde een laag van +/- 1 cm, plus twee keer tegels met lijm) alleen ytong is dermate recht gezet dat het niet gestuct hoefde te worden. Stucadoor heeft t dus ook niet meegenomen. voila daar ligt het aan dus volgens hem. Naar mijn idee echter bij de timmerman welke bedacht heeft dat het ytong gestuct moest gaan worden, welke het niet werd. Gurb heeft dus wel gelijk dat ze geen aansprakelijkheid ervoor nemen. Ik kan hier zo kwaad om worden hé ! waarom neem je dan een aannemer aan? Om ongeveer op de goede plaats uit te gaan komen? Nou ja niks meer aan te doen, al zal ik het 123 niet vergeten....

Vanmiddag ook een karretje puin weer klaargezet, zodat het morgen oid weer weggereden kan worden. Gokje is circa 800 kilo(puin gaat hard in kilo's ) Al met al ruimt t zo lekker door steeds een paar keer in de week een karretje weg te rijden.
ik werk bij een aannemer

Maar als je een beetje schappelijke aannemer hebt, dan kan je wel met hem regelen dat hij dat verbredingsprofiel koopt en monteert, en dat jij 50% van de aanschafkosten meebetaald.
Het is misschien wel geld, maar als jij op je strepen gaat staan, en gaat eisen dat het wandje verplaatst wordt, dan raak je de goodwill van de aannemer kwijt, en krijg je aan het einde ergens anders weer meerkosten aan je broek, die ze anders gewoon als service mee hadden genomen.

En wat betreft dat puin afvoeren, jij hebt op Texel geen bepaalde quotum wat je per jaar / maand / week mag storten? Dan is een aanhangertje volgooien en regelmatig afvoeren een stuk voordeliger dan het laten komen en afvoeren van vuilcontainers (200 euro voor 6 kuub)

Mooi tegelvloertje ook trouwens, ligt ie in de specie, of in de lijm?
pi_35597472
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 08:50 schreef Gurb het volgende:

[..]

En wat betreft dat puin afvoeren, jij hebt op Texel geen bepaalde quotum wat je per jaar / maand / week mag storten? Dan is een aanhangertje volgooien en regelmatig afvoeren een stuk voordeliger dan het laten komen en afvoeren van vuilcontainers (200 euro voor 6 kuub)
dat vroeg ik me dus ook af....wij betalen ons t schompes bij een verbouwing aan het afvoeren van puin.... per jaar per woning krijg je een pasje voor 500kg (wat natuurlijk zo vol is met een beetje puin) en daarna betaal je ¤0,15 per kilo.... niet heel grapping als 3ton af te voeren hebt

maar die tegelvloer is wel heel gaaf
pi_35599414
Jongens op texel is het goed geregeld hoor, je kan schoon puin storten voor 1.5 cent per kilo. Hier op de stort komt dan gegelmatig een "kraker" en die vermaalt het geheel weer. Daar worden funderingen etc. mee gelegd.

Verder mag je van alle andere afvalsoorten 250 kilo per dag aanvoeren kostenloos, daar boven betaal je tussen de 0.10¤ en 0.22¤ per kilo. Hoe minder brandbaar hoe duurder om af te voeren.

Gurb, dat van die strip zal ik in een later stadium nog wel eens alsnog voorleggen. Kan haast niet anders dan dat hij op het totaalbedrag van onze verbouwing daar moeilijk over gaat doen.

Vloer ligt in een lijm welke op specie lijkt(eigenschappen daarvan)

en ik ben blij met de tegelvloer had ik dat al gezegd?
pi_35600218
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:57 schreef Cybersijp het volgende:
Jongens op texel is het goed geregeld hoor, je kan schoon puin storten voor 1.5 cent per kilo. Hier op de stort komt dan gegelmatig een "kraker" en die vermaalt het geheel weer. Daar worden funderingen etc. mee gelegd.

Verder mag je van alle andere afvalsoorten 250 kilo per dag aanvoeren kostenloos, daar boven betaal je tussen de 0.10¤ en 0.22¤ per kilo. Hoe minder brandbaar hoe duurder om af te voeren.
da's ideaal zeg..... daar wil je nog wel eens voor verbouwen.....
hier moeten we oma'tjes beroven van hun pasje van de vuilstort om maar weer 500kg per jaar af te mogen voeren
pi_35600615
Tis nog idealer hier, elke tweede Dinsdag van de maand kan je nadat je telefonisch een afspraak hebt gemaakt, 3 kuub grof vuil aan de weg zetten, en dan wotdt het geheel kostenloos opgehaald

Ja ik ga hier niet meer weg hoor, de gemeente Texel is zo gek nog niet. (of ik voor het grofvuil moet blijven of niet is een van de minst belangrijke dingen hoor. Ik blijf hier op het eiland omdat het hier lekker rustig is, relaxed wonen zeg maar )

Zometeen maar weer naar de "casa" om te kijken of ik er al bij kan. Immers gistermiddag was eer een timmeramn op het kamertje bezig en omdat hij meer per uur kost dan dat ik verdien, kan ik beter ff thuis relaxen ipv hem in de weg lopen ( is ook wel lekker )
pi_35616445
de badkamer
pi_35626582
Zo dag om update erbij

Vandaag heeft Carlos zo ver als hij kon met de tegels de vloer van de badkamer gelegd, zover hij kon? Ja omdat we een stuk of vier á vijf terra tegels tekortkomen. Kwestie van een doos tekort afgestuurd Nou met de twee dozen facet tegels zullen deze denk ik volgende week wel gezet worden. Vanaf Dinsdag wordt de vloer van de benedenverdieping getegeld, daarna komt de keukenboer het blad zetten. Dan kan carlos weer verder met de tegels boven het keukenblad.

Veel tegelwerk he? T is dat het toilet beneden en de hal niet gedaan hoeft te worden nu, anders was het nog meer

Verder zijn alle deuren en ramen voorzien van hang en sluitwerk, zodat het niet meer zo 123 binnen te komen is in de casa .

Een karretje puin weggereden met de baas, was een kilo of 600 en kostte iets van ¤9,- (puin) Kijk voor dat geld kun je nog eens wat storten. ik heb nu bijna alles weg, morgen gaat voorlopig de laatste kar troep weg en dan maar ff kijken wanneer we weer weer aan toe komen.

Zelf heb ik de voorste slaapkamer nu rondom voorzien van panelen, en heb de trekker bekleed met meranti 18mm. Was nog een mazeltje daarmee, omdat het stuk wat ik nodig had uit een "rest"stukkie kon komen betaalde ik ¤22,- ipv ¤39,- kijk dat scheelt nogal

Morgenvroeg gaat mijn vrouw op zoek naar bananendozen om zo alvast wat ruimnte te kunnen maken op de zolder van ons huidig huis. De zolder zal dan een stukkie minder vol komen te staan en das weer gunstig voor de ruimte beleving van kijkers voor ons huis wat nu nog in de verkoop staat.

Zelf zal ik om 09:00 present zijn op de casa om daar te beginnen met het afmaken van de kamer van onze dochter, ik moet nog een zooi afdeklatjes etc in verstek ed zagen dat kost wel wat tijd maar maakt het geheel wel af.Verder de opdekkantstukken netjes zagen en voorzien van architraaf. 's middags hoop ik dan met de grondverf in de rondte te kunnen gaan . Morgenavond bijeenkomst van het werk, en dan Maandag weer aan de slag heb er ook na 3mnden klussen zin in (workaholic lijk ik wel, maar klussen is iets wat ik echt leuk vindt en waar ik al mijn ziel en zaligheid in kwijt kan )

Vanavond belde de schilder mij nog op met een heugelijke mededeling !

Het glas in lood is er!!! Morgen komt hij met een ex-collega van hem kitten en het gals zetten. Man man ik kan haast niet wachten zeg was het maar morgen..........

De deuren heeft Kees de schilder vanmiddag ingemeten qua glasmaat en hij zal ze vandeweek nog in de grond zetten. dat doet hij bij ons binnen in de woonkamer oid. De schilder woont nl. voor ons. hij kan dus beter ff de straat over steken en dan ff schilderen dan dat hij het naar zijn schuur moet brengen , daar schilderen, en weer terug brengen.

Dat was hem wel weer, ik ga zo ff pics uppen en dan kan ik oa de uiteindelijke vloer laten zien en de deuren kaal zonder glas maar wel een idee hoe t gaat worden. Verder een pic van de kamer zoals ik hem vanmiddag af gemaakt heb.

toedeloe
pi_35627404

Zo was de badkamer eerst, nu is er een stuk aangekomen, plus meer licht. T kan me niet licht genoeg

Zoals de vloer nu is, ingewassen met een licht grijze voeg . Kicke wat mooi !!!

Douche cel, ziet er ook knap uit hoor(al zeg ik t zelf )

Stukje van de badkamer vloer waar dus de tegels op waren, witte hebben we wel genoeg nog , maardus net niet genoeg terracotta kleurige nou komen volgende week oid wel)

nieuwe deuren in het kozijn gemaakt op onze slaapkamer, nu zijn ze wel erweer al uit gehaald hoor. anders heb je straks lelijk houtwerk(t is en blijft onbehandeld houtwerk, dus kwetsbaar voor weersinvloeden.)

Zo was het wandje van de voorste slaapkamer vorige week

en het nieuwe wandje, met nieuw knieschot. Verder cai en utp op twee punten in de kamer gemaakt, alsmede 4 dubbelle wcd's. Je kan maar op de toekomst voorbereid zijn denk ik dan maar. Heb er zelfs over nagedacht om iets van een "geheime"kluis te maken achter het knieschot zodat onze dochter dar later al haar geheime dingetjes kan bewaren:P (makkelijk uit te voeren later dus)

Nieuwe deuren hangen in het kozijn op onze dochter haar slaapkamer, ook hier ben ik weer erg blij mee. Man die oude daar woei de wind gewoon door. Niet normaal meer, je moest gewoon het ijs van de ramen krabben als het ook maar ff onder nul was. Straks is alles geisoleerd, en voorzien van een knappe verwarming. Beetje comfort voor t meisje dus:)
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:02:54 #191
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35628828
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:01 schreef Cybersijp het volgende:
Zo dag om update erbij

Vanavond belde de schilder mij nog op met een heugelijke mededeling !

Het glas in lood is er!!! Morgen komt hij met een ex-collega van hem kitten en het gals zetten. Man man ik kan haast niet wachten zeg was het maar morgen..........
Jeujjjjjjjjjjj!! Daar ben ik dus echt heeeeeeeeel benieuwd naar!! Wel foto's maken he!!
Nog ff checken of je camera het doet en of de batterijen niet leeg zijn!!!!!! hahaha
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_35629004
Wat denk je nou ?

Ik heb twee accus en ik heb ook twee cf kaartjes voor het toestel, en als morgen het ding te barsten gaat heb ik morgenavond al een nieuwe hoor. Kan toch jullie niet een dag zonder pics laten ?

Maar eh, ik ben om het ff rustig uit te drukken: "' ook erg benieuwd "
pi_35633122
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:22 schreef Cybersijp het volgende:

Douche cel, ziet er ook knap uit hoor(al zeg ik t zelf )
de bewuste douchewand??
pi_35634813
Nee Gurb,

Dit is de douchecel , en binnenwerks boven de drain is hij dus 101.8 cm
pi_35639089
Ja daar zijn we weer

Vanmiddag komt Willem de installatie man al wat spullen monteren in de badkamer, en misschien de uitstortgootsteen al. Me is happy

Er is een timmerman bezig met het maken van de meterkast in de hal. Zelf heb ik net een karretje grofvuil wegegreden. Leek een flinke berg ,maar was maar 100 kilo. Nou ja beter kwijt dan rijk zak maar zeggen.

De garage welke tijdens de renovatie van de "casa"soms gebruikt is als tijdelijk dumpplek voor afval is nu ook leeg en aangeveegd, er staan enkelt nog wat bouwmaterialen in.

Zometeen ga ik weer terug en dan ga ik verder op de voorste slaapkamer, en dan komen straks de schilders met het glas(de camera ligt al klaar btw )

Nog ff een huishoudelijke mededeling: HoI Stefan
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:34:49 #196
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35640229
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:22 schreef Cybersijp het volgende:

Zo was het wandje van de voorste slaapkamer vorige week

en het nieuwe wandje, met nieuw knieschot. Verder cai en utp op twee punten in de kamer gemaakt, alsmede 4 dubbelle wcd's. Je kan maar op de toekomst voorbereid zijn denk ik dan maar. Heb er zelfs over nagedacht om iets van een "geheime"kluis te maken achter het knieschot zodat onze dochter dar later al haar geheime dingetjes kan bewaren:P (makkelijk uit te voeren later dus)
Waar heb je de wand nou mee bekleed?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_35652108
Vorzetwandje oprachels gezet, en gemaakt van Cando panelen met een v-kraaltje erin

Straks meer update.............

Glas in lood is zooooooooooooooooooooooooooooo cool geworden
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:46:55 #198
73888 DIA
die ja .....
pi_35653587
super mooi gedaan die badkamer vloer
komt er nog een total shot van?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:02:12 #199
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35663298
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:06 schreef Cybersijp het volgende:

Straks meer update.............

Glas in lood is zooooooooooooooooooooooooooooo cool geworden
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:48:33 #200
30488 coolbabe
My little pwny
pi_35664985
de badkamer de keuken
Super!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')