abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35387796
Martine, bedoeling is dat wat gesteld is klaar te zijn eind het ook is:

Woonkamer
slaapkamer
voorste slaapkamer
badkamer
keuken
bijkeuken
serre
overloop
plus al het houtwerk rondom ons huis: dekstukken, windveren, dakgoten, etc etc )
oh ja verfen van de boel rondom

Dit moet allemaal voor einde van Maart klaar zijn

Moet dan nog:
hal
plafond woonkamer (slechts 420 planken in de verf alvorens het erop te schroeven )
Tuin voor
tuin achter
schuurtje bouwen
sierbestrating rondom
nieuw hekwerk plus pilaren buitenom+ nieuw hek voor de oprit
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_35388208
Zow,

We zijn weer thuis, weliswaar voor korte duur morgen om 07:30 weer @ ons nieuwe stekkie

Ik heb vannavond ff lekker door gewerkt, en heb een half wandje erin kunnen maken. Gok is dat onze dochter haar kamer vrijdag oid klaar zal zijn qua wanden. (mits alle electra er morgen in komt natuurlijk, maar met hulp van elektroguru en klus gabber Stefan moet dat geen probleem geven gok ik )

Dan kan er Zaterdag grondverf op de wanden, en volgende week hoogglans en het plafond erin. Rest me dan op de bovenverdieping wat verfwerk, en her en der afdeklijsten van het plafond etc

Ik ga zo ff de vorderingen uppen brb .
pi_35389909
Zo ff een paar pics willekeurig upgeload, om jullie een impressie te geven hetgeen o.a gebeurd is:

Zijerker bekleed met hechthout, en er is een plafond in gemaakt. Allen nu nog de voorkant van de betonnen latei afwerken en klaar is t voor de schilderkwast

Nieuwkraanwerk met aftapkraantjes in de kelder. oude leidingwerk was nog 12mm koper( van het begin van het stromend water op Txel(1954, daarvoor met de pomp uit je eigen bron pompen)

hier is de kast en het (hele) hoge knieschot uit de slaapkamer van onze dochter gesloopt. In totaal winnen we nu ongeveer 2 vierkante meter in dit kamertje door de oplossing waar ik mee bezig ben.

Middels de laserwaterpas(stabila LMR) en een statief(allebei voor erg weinig op de kop weten te tikken op ebay) het plafond waterpas uitgeracheld.

wandje welke vandaag bekleed is, onderop zie je het nieuwe knieschot. Dat ga ik pas bekleden als de elektra erin zit anders kan je er niet meer bij De horizontale balk word bekleed met plaat materiaal, welke onder een hoek van 45 graden aan het eind gezaagd wordt, dat doe ik ook met de andere stukken voor de bekleding van het hout zodat je de mooiste naden krijgt ( en niet geheel onbelangrijk ook de minste naden)

Wandje richting de deur, is zeg maar op de helft nu. zal morgen zeker klaar zijn.

Deel van de groepenkast hangt al, als het mee zit morgen al weer her en der stroom gewoon uit t stopkontakt (kan die zwerfkast ergens anders gaan zwerven

Foto van het nieuwe kozijn tussen de keuken en de bijkeuken. Uitgevoerd in meranti. Tis wel binnen antuurlijk, maar tis een doorgang waar veel volk langs komt beschadigingen kan je zo beter voorkomen. Immers vuren hout is een stuk zachter, en stalenkozijn vind ik totaal niet mooi

De nieuwe cv ketel merk Remeha quinta 35, daar is de installatieman druk mee in de weer om alles aan te sluiten. Morgen zal er ook een nieuwe dakdoorvoer gemaakt moeten worden. Immers de oude kachel zat op de? ja juist een andere plaats.... ! (zoals met zoveel in dit verhaal)

Dit is de toekomstige bewoonster van het kamertje waar ik nu aan het knutselen ben

DAAR DOE WE HET DUS VOOR HÉ ? en voormezelf en mijn vrouw natuurlijk

Ik hoop morgen weer bakken foto's te posten dus stay tuned
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:36:59 #154
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35398080
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:45 schreef Cybersijp het volgende:

Ik hoop morgen weer bakken foto's te posten dus stay tuned
Dat doe ik zeker!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_35427040
verdikkie

Er gebeurd zo veel op een dag dat ik haast in steno op moet gaan schrijven op een blaadje om niet te vergeten wat er allemaal gebeurd

Maargoed 07:30 present

geen installateur, bleken ziekte gevallen te hebben waarschijnlijk dag later komt er wel weer eentje(of twee ) om verder te gaan met elektra en kachel

Tegelzetter staat zijn bus uit te laden met tegels en ytong blokken, en de hal in ons huis vol te douwen met allerlei tegels lijmen, en diverse handel

Timmerman is er voor de laatste klussen in het huis beneden(aftimmeren)

Zelf bezig gegaan met het wandje, om 09:00 was dat klaar. Om 09:30 lekkere gevulde koeken gehaald bij het bakkertje op de hoek en koffie met koek gegeten en gedronken in de keet.

Daarna bij de installateur langs om e.e.a aan installatie dozen etc alvast te ahlen. Morgen avond ipv vanavond gaan we aan de slag met een zooi elektra werk

Schilder kwam de eerste ramen brengen, en heb hem geholpen met het erin zetten. Na de middag zou hij weer terug komen(werd 15:00) maar ging rustig door tot 18:30 ofzo (thanks buur)

OP het glas in lood en een dubbelraam na zijn nu alle nieuwe kozijnen beglaasd. Scheelt al een heleboel in hoe het pand aan doet(minder kraakpand zeg maar). Er is een boel meer licht in de kamer nu. Helaas was ik door het helpen bij het beglasen niet in staat om foto's te maken.

Een raampje in de keuken waar de nieuwe doorvoer in gemaakt moet worden(voor afzuiger) is geplaatst en het gat is erin gesneden.

Morgenvroeg komt het Nuon om het gas en elektra om te gooien, vandaag kwam er e.e.a tussen voor de monteur. Jammere is dat door de ziektes bij de installateur er dus zeer waarschijnlijk geen verwarming op de radiators staat van het weekeinde. Nou ja ik zit al 4 mnden zonder kachel kan dat ene weekeinde ook nog wel uitzingen

's middags is de tegelzetter aan de gang gegaan met het plakken van de eerste tegels, ik zal hiervan straks ff een paar foto's laten zien. meer heb ik er vandaag niet kunnen amken omdat het accutje van het toestel empty was ( srry trix....)

brb met de pics ,morgen meer
pi_35427670

toilet badkamer bekleed met ytong 5

badombouw ytong 7

kloddertje roze hier, kloddertje roze daar.......... Hier is er voor de inbouwthermostaatkraan een wandje gezet van ytong 5, plus de naden zijn dicht gemaakt met een speciaal bandspul waardoor erminder kans op lekkage is (of doorslaan van vocht) De rzoe verf is een soort van rubber om het gheel waterdicht te maken. Mooi roze is in dit geval niet lelijk

De eerste tegels zijn geplakt! plek is waar het wastafelmeubel zeg maar moet komen(daarboven), morgen ochtend zal carlos de tegelzetter denk ik heel wat witte tegls weg gaan zetten(ik vind het rap gaan in ieder geval )

Morgen hopelijk meer, en ja me accu ligt aan de lader.....

Nou mijn human battery rechargen... ( )
pi_35453293
mjah ik ga weer te klussen

Vandaag stroom en gas aangesloten , heb nu prik op vier groepen( dedicated groepen voor wasmchine en droger en boven -achter en woonkamert.

Scheelt een hoop haspels

Zwerfkast kan ook van de muuur af, en de dakdoorvoer van de kachel zit er ook al weer. Tegelzetter heeft nu denk ik zo'n 50 % van de badkamer betegeld. Zal hoogstwaarschijnlijk maandag klaar zijn daarmee. dan inwassen ,drogen, en sanitair aansluiten maar.

Oh ja plafond vergten nou dat moet dus nog...

Volgende week komt ook het hang ens luitwerk op deuren en ramen. hoewel de deuren er nog niet zijn, maar dat kan hast niet anders dan dat ze er volgende week zijn

straks meer update, heb een paar foto's genomen overdag van de woonkamer. die is nu echt een heel stuk leger geworden met de timmerman weg. We hebben zelfs al een provisorisch koffie hoekje gemaakt(twee stoelen en een blad op een lege jerrycan )
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:36:53 #158
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35454354
Jeetje ik kijk een dag niet en er is al weer heeeeeeeeel veel gebeurd!!
Dit topic werkt verslavend trouwens.. als ik op FOK! kom kijk ik eerst of hier weer wat nieuws staat..
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:00:09 #159
141482 Q.
JurassiQ
pi_35457280
Wat een idioot grote klus. Je moet wel erg veel van klussen houden om aan zoiets te beginnen. En meer dan 6000 views in dit topic, daar doe je het allemaal voor. Respect voor je! Wat een werk, pff.
For great justice!
pi_35461370
Wow wat een mega klus...wordt erg mooi !
pi_35463979
Dank allemaal daar doen we het mede voor he? Soms is het nl. niet echt leuk om na een lange lange dag klussen nog ff de fotos online te moeten gooien. Verder ben ik niet "kort"van stof, dus het nodige tikwerk gaat ook wat tijd in zitten . Vergeet vooral niet af en toe wat te posten. Dat geeft de ware klussert moed....

Okay vanavond met klus elektra gabber Stefan de voorste slaapkamer voorzien van pijpen en inbouwdozen in de muur geboord. Daar ik morgen met rachels( dikte 22mm) de rest van de twee wanden welke nu nog niet bekleed zijn ga uitvullen konden de pijpen gewoon op het bestaande muurwerk bevestigd worden(pijpen=16mm). Scheelt wat freeswerk!

Verder is de stroom in de hal(een peertje) nu ook aangesloten plus de overloop. Man man wat een licht daar. In een woord geweldig, als ik nu 's avonds naar huis ga en ik trek de stekker van de bouwlamp eruit is het niet in een keer pikdonker in het huis. STEFAN je bent me held !!

Morgen naast wat opruimwerkzaamheden op zoek naar een van mijn twee hamers, ik ben er eentje kwijt maar dat mag de pret niet drukken (eentje is genoeg om te "spiekeren"(texels)

Ik ga zo nog ff foto's uploaden en dan horizontale dienst morgen weer rise and shine ,....
pi_35464816

Woonkamer vanmiddag, wat een licht van voor naar achter gezien

Zoals het was een paar maanden terug

Eerste radiators hangen, volgende week kunnenw e het dus weer (eindelijk) een beetje gaan stoken

nieuwe meterkast, inclusief maagdelijk nieuwe gasmeter

Dat zeg ik toch? , nieuwere gasmeter kan haast niet

Tegelzetter bezig met het plakken van de vensterbank. Carlos is een fijne kerel heeft echt oog voor detail

Onze toekomstige douche cel, nadt ik alles een beetje had opgeruimd gevegd ect. etc. wordt t al wat?

Zometeen meer pics !

[ Bericht 3% gewijzigd door Cybersijp op 25-02-2006 00:41:31 ]
pi_35465071

Van achter naar voren gezien, check onze profi koffie hoek eens (met jerrycan gasolie)

Als Carlos Maandag a.s weer present is, dan ligt alles weer netejes vooor hem klaar. ja kan het aan de kant liggen als ik ga lopen afstoffen of je "walk the extra mile"en legt het allemaal ff netjes terug neer. Ik koos natuurlijkw eer voor het laatste Nou ja omdat het allemaal zo mooi wordt dan maar

Maar eh dit waren ze, morgen maybe weer meer anders Maandag a.s wel. Maar mijn gokje is dat er eerder online staan. (ben soms niet te stuiten )
pi_35486829
Wat voor materiaal gebruik je voor de waterleiding? Volgens mij erg flexibel materiaal. Ik ga nl. mijn nieuwe badkamer van een aantal aansluitpunten voorzien. Gebruik ik daar flexibel-koper voor (incl. isolatie) of de (kunststof)pijpen/buizen van jouw fotos? Ziet er nl. wel quick uit.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_35489095
Twixx het pijpenspul is genaamd "unipipe", en zoals de naam al aangeeft is het universeel inzetbaar. Koud water, warm water, gas(wel erg dure koppelingen) , aanvoer en retour leidingen van cv installatie.

Je hebt echter wel een speciale tang nodig om de koppelingen aan elkaar te knijpen. Echter geen knel dan wel lood verbingingen meer hoefen te maken scheelt ook wel wat natuurlijk. Moet zeggen dat het erg snel werkt tov conventionele systemen op pijpen op elkaar aan te sluiten.
pi_35489196
Je hebt verschillende 'flexibele' systemen. Ik vind zelf Unipipe in zichtwerk oerlelijk. Bij mij is de grijze variant van Rehau gebruikt. Voordeel daarvan tov Unipipe zijn de eenvoudige koppelingen (Maar wel een speciale perstang nodig net zoals bij Unipipe) en het is O-ring vrij, dus minder kans op lekkage op de koppeling.

Ik zag vandaag dat er zelfs flexibele slang bij de Gamma ligt ik ben benieuwd naar die kwaliteit daarvan.
pi_35489673
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:55 schreef twixx het volgende:
Wat voor materiaal gebruik je voor de waterleiding? Volgens mij erg flexibel materiaal. Ik ga nl. mijn nieuwe badkamer van een aantal aansluitpunten voorzien. Gebruik ik daar flexibel-koper voor (incl. isolatie) of de (kunststof)pijpen/buizen van jouw fotos? Ziet er nl. wel quick uit.
Waterleidingen? -> Flexibel koper met een idem witte wantel als hier boven op de fotos. En de koppelingen natuurlijk solderen.
pi_35498489
Zow minor update

Vandaag de elektra van de serre aangepast naar de nieuwe situatie. Verder er achter gekomen dat er al geracheld is op 60 cm afstand , zal dus om de agnes platen te kunnen gebruiken, moeten daar alleen nog "vakken"van 60x60 gemaakt worden. Dat valt dus weer mee.

Verder heb ik Maandag morgen om 10:00 afspraak gemaakt met de kabelaar, om de cai invoer in ons huis te gaan verleggen naar de nieuwe meterkast. Ik heb hiervoor al eerder een mantelbuis extra ingegraven, welke ook op de meterkastbodem(galgje anyone ? ) uitkomt. Kwestie van aanhelen en nieuw verdeelkastje erop en klaar. Van daaruit kan ik dan middels en versterker het hele huis voorzien van cai.

Verder begonnen met het opruimen(zoals gewoonlijk in het weekeinde) en het uitrachelen van het laatste wandje in de voorste slaapkamer. Deze zal ik dan Maandag a.s in het verticale vlakte uit gaan vullen zodat ook hier een kaarsrecht wandje zal komen. Verders nieuwe kantstukken maken voor aan het kozijn aldaar, en de" trekker "van de spanten gaan bekleden met plaatmateriaal. daar deze langer is dan 2.44 m raak ik wel aan de grotere maat watervast verlijmde multiplex (3.05 x 150) kost wat meer maar ja t kost al genoeg kan er nog wel bij

Ik hoop dan Maandag nog te beginnen met het bekleden van de laatste stukken wand met panelen. Hieronder komt net als in onze grote slaapkamer dampdichte folie tussen binnenmuur en voorzetwand.

Dinsdag staat dan op de planning om e.e.a in de grond te gaan zetten , plus de spotjes etc klaar te maken(alvast een beetje uithangen en trafo en verdeelblokje ophangen)

Woensdag hoop ik de eerste laag hoogglans daar aan te kunnen brengen, maar goed zo ver is t nog niet

Kan nog van alles veranderen ( en dat zal met haast zekere waarschijnlijkheid ook gaan gebeuren natuurlijk, wet van murphy etc etc )

Prettig weekeinde, morgen ga ik lekker opruimen stofzuigen en genieten van hetgeen nu al staat in onze "casa"
  zondag 26 februari 2006 @ 12:04:34 #169
73888 DIA
die ja .....
pi_35505371
ziet er strak uit
ligt er allemaal goed in
wat een hell of a job
maar het resultaat is er!
pi_35507321
Dank Dia, maar het is nog lang niet klaar hoor! duurt nog wel effies ook.....
pi_35544105
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:11 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Waterleidingen? -> Flexibel koper met een idem witte wantel als hier boven op de fotos. En de koppelingen natuurlijk solderen.
Wat is dat spul duur? Bij de Praxis kost het 25,- voor een paar meter.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_35561059
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:39 schreef twixx het volgende:

[..]

Wat is dat spul duur? Bij de Praxis kost het 25,- voor een paar meter.
Denk haast dat als je meer meters nodig mocht hebben de extra investering van en speciale tang te overwegen is(rehau of unipipe) spul kost per mter beduidend minder, plus is ook nog eens makkelijker te verwerken

Verder over vandaag:

kabelaar is geweest naadt ik gleufje van 60 diep heb gespit, heeft de boel verlengd. doorgemeten en het gat kon weer dicht

Over een paar maanden graven we het weer open om dan de kpn ook in de meterkast te(laten) zetten.

Vandaag gebeurd:

heb zelf Carlos de tegelzetter geholpen met het afhalen van de 10x10 tegels voor de badkamer, ze zaten op een matje waardoor je of kan kiezen voor een bredere voeg(lelijk) of je ze los kan halen. ( ) dat werd t dus....

En een paar vierkante meter lospulken zonder papiersnippers erop is dan best arbeidsintensief. Alle witte tegels op twee rijtjes op het schuine deel van de badkamer na( tegels waren op, foutje bij het meten) zitten erin en zijn al ingewassen. Morgen komt de rest van de 10x10 aan de beurt plus de vloer in de badkamer. Moet zeggen nu ik het geheel vorm zie krijgen krijg ik hoe langer hoe meer het idee dat het in mijn hoofd destijds allemaal goed bedacht is. Denken is een, maar als het eenmaal staat kan het er toch heel anders uitzien natuurlijk.

Verder het knieschot bekleed met mdf panelen, en mijn vader ff om dampdichte folie gestuurd. Die heb ik vamiddag als laatste bevestigd aan het hechthout op de voorste slaapkamer. Morgen vroeg kan ik dan gaan beginnen met het klaar maken van de laatste wand, plus latjes ed. bevestigigen.

De kachel brand btw ! Eindelijk weer eens witte rook uit de schoorsteen, de kachel heeft plusminus 4 maaanden niet gedraaid en dat merk je wel hoor. Nu de radiators allemaal aanstaan kan de kou en het restvocht wat makkelijker eruit getrokken worden. Vanmiddag dat ik wegging was het al 9.1 graad celcius, dus de radiators zijn op zich in staat om het geheel te verwarmen alleen duurt het wel ff natuurlijk( zijn als bijverwarming bedacht en geplaatst)

Jammere is dat ik vandaag te horen heb gehad dat het blad van onze keuken pas volgende week woensdag of donderdag komt. En dat komt de tegelzetter niet erg goed uit. a de badkamer zou hij verder gaan met de keuken maar dat gaat nu niet door.3 weken levertijd wordt dus ff vier weken (scheelt slechts 33% )

Wel kan er bij de uitstortgootsteen getegeld worden, we hebben besloten om niet puur achter de gootsteen zelf te tegelen, maar ook in de hoek welke er vlak bij zt. anders heb je daar binnen de kortste keren ook smeer vlekken etc.

bult met aarde voor de deur is nu dus weg, en heb ff wat provisorisch wat tegels weer in het verband gelegd, ligt mij er best met een paar maanden gaat t weer open.

Verder nog wel een tegenvaller, nu de douche cel bekleed is met tegels blijkt hij niet 100 cm binnenwerks te zijn geweest maar wel 104 cm!!!!! ik hou nu dus ook 2 centimeter over welke ik niet kan overbruggen met de douche deur welke op maat is besteld. Daar valt wel een mouw aan te passen door een passtuk te kopen maar die zijn ¤55,- exclusief btw.....

Ik ga dan ook de aannemer melden dat hij dat op zijn bord krijgt, vanaf het allereerste begin dat we aan het bouwen zijn heb ik het er met hem over gehad over die 100 cm, plus de bouwtekening van de douche heeft al die tijd gewoon in de vensterbak gelegen.

Achteraf had ik beter de tegelzetter al het ytong kunnen laten zetten, die zijn zo veel precieser in dat werk, mede omdat als zij het ver****** ze het zelf nog eens op hun brood krijgen omdat e.e.a dan niet past. Maar geod gedane zaken nemen geen keer, en achteraf kijk je een koe in zijn kont etc. we zullen dus melding maken en een oplossing zoeken. maar ik blijf het stom vinden. Notabene is het deurprofiel verstelbaar tussen 9 en 101.3 cm maar dan net niet die laatste 0.5 cm...........

Dat was het weer voor vandaag dag lieve fokkertjes bis morgen oder so etwas
pi_35561548
Kan je die laatste 5 mm nie lekker vullen met HEEEEEL dikke KIT
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_35561726
heeeh,

Ik ga me hele huis op zijn kop zetten om alles zo knap mogelijk te maken, kom ik dit probleem tegen en zou ik moeten gaan kitten omdat meneer de aannemer zijn "vakmensen"niet op orde heeft? dacht t niet..... 100 is 100 geen 104 cm simpel! Dus oplossing is voor hun
pi_35567722
quote:
Op zondag 26 februari 2006 00:58 schreef Cybersijp het volgende:
Ik heb hiervoor al eerder een mantelbuis extra ingegraven, welke ook op de meterkastbodem(galgje anyone ? ) uitkomt.
noem het dan een meterkastvloerplaat, dat zijn nog meer letters

En wat betreft je kier bij de douchewand, das lekker beroerd, het zal wel een hoop heen-en-weer-gewijs opleveren van wie er nu verantwoordelijk is, maar je moet de aannemer gewoon aansprakelijk houden, en dan kan je misschien, als ze tegensputteren, na verloop van tijd de kosten van een verbredingsstuk sam-sam doen

En pas trouwens op met stoken hoor, een beetje gelijkmatig verwarmen voorkomt scheurvorming, zeker als je ook nog een beetje goed ventileert (de lucht droogt anders erg uit)
pi_35570147
Gurb,

Toen ik vanmorgen binnen kwam in onze "casa"was het daar 13 graad celcius, verder was de verwarming niet gekomen. Ik heb hem nu op 10 graden gezet, omdat er een timmeramn is welke met de deuren bezig is.Zonde van de warmte anders.

De tegelzetter heeft nu alle 10x10 erin zitten en ingewassen, en is nu bezig met het leggen van de vloer van onze badkamer.

zelf ben ik aan het knutselen op de voorste slaapkamer, en heb vanmorgen een kar hout wegereden naar de stort. Straks na de middag kan ik de opzet kantstukken ophalen bij de houthandel, zodat ik de wand verder af kan maken.

Straks weer meer, ff bakkie doen en dan weer aan de arbeid.........
pi_35571162
Echt heel erg leuk om jullie voortgang zo te lezen! Top dat je het zo trouw bijhoudt! Als alles af is moet je dit topic maar offline opslaan als naslagwerkje
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_35586434
Het ziet er al heel mooi en fris uit.

Succes met de verdere vorderingen
pi_35590645
zo ga er maar ff voor zitten straks een paar erug mooie plaatjes

Ik ben (hoewel nog niet geheel klaar) echt heppy de peppy met onze badkamervloer....

Vanmidaag heeft een timmerman de nieuwe deuren rondom afgehangen en voorzien van scharnieren. daarna er weer uitgehaald om ze door de schilder te laten schilderen. De kozijnen zijn nog gewoon blank hout(meranti) en zullen dus nog in de grondverf moeten alvorens definitief afgehangen te kunnen worden.

Aannemer is wezen komen kijken waar nu de schoen heeft "gewrongen"bij het plaatsen van het douchewandje, timmeramn welke erbij was is uitgegaan van een meter maat plus hierbij 4 cm voor stucen(2x, elke zijde een laag van +/- 1 cm, plus twee keer tegels met lijm) alleen ytong is dermate recht gezet dat het niet gestuct hoefde te worden. Stucadoor heeft t dus ook niet meegenomen. voila daar ligt het aan dus volgens hem. Naar mijn idee echter bij de timmerman welke bedacht heeft dat het ytong gestuct moest gaan worden, welke het niet werd. Gurb heeft dus wel gelijk dat ze geen aansprakelijkheid ervoor nemen. Ik kan hier zo kwaad om worden hé ! waarom neem je dan een aannemer aan? Om ongeveer op de goede plaats uit te gaan komen? Nou ja niks meer aan te doen, al zal ik het 123 niet vergeten....

Vanmiddag ook een karretje puin weer klaargezet, zodat het morgen oid weer weggereden kan worden. Gokje is circa 800 kilo(puin gaat hard in kilo's ) Al met al ruimt t zo lekker door steeds een paar keer in de week een karretje weg te rijden.

Carlos de tegelzetter heeft ook de tegels bij de uitstortgootsteen geplakt en ingewassen, en is vanmiddag verder gegaan met de vloer van de badkamer. Echt hoor hoe verder hij er mee kwam hoe mooier ik t geheel vond worden.

Ik ga zo foto's uppen, be patient please

Morgen hopelijk weer meer update
pi_35591531

tegels bij de uitstortgootsteen, met klein facet kantje. Kleur is hogglans wit. kleur voeg is jasmijnwit (anders zie je binnen de korste keren een lelijke voeg ipv een knappe witte. Deze kleur kan iets meer hebben.

Drie mernati deuren, welke afgehangen zijn, en passend gemaakt. er zijn haast geen standaard maten in het huis (1927 )

Piece de resistance , lichte zweem op de terra cotta tegels is van het inwassen, wordt straks dus zeg maar zijde glans terracotta kleur. Verder zie je goed het verband op de vloer

Een wat beter zicht op de vloer, is diagonaal gelegd met een vries rand van een halve tegel. Hoewel nog niet klaar vind ik hem nu al.... Op de vloer komt een licht grijze voeg, mede ook omdat je hier anders binnen de korste keren een lelijke voeg hebt, en dat willen we niet op zo'n mooie vloer
pi_35593546
Aparte vloer, wel mooi trouwens
Denk dat het op de foto donkerder lijkt dan het eigenlijk is
Ben benieuwd naar het totaalplaatje als het af is
pi_35594253
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:16 schreef mrien het volgende:
Aparte vloer, wel mooi trouwens
Denk dat het op de foto donkerder lijkt dan het eigenlijk is
Ben benieuwd naar het totaalplaatje als het af is
Ach valt wel mee hoor, het idee kwam uit een showboekje van vleroy& boch(merk van de tegels) de vriesrand hebben we er zelf bijbedacht, en de rest van de "landelijke "tegels welke bijdeze set hoort hebben we niet genomen. (o.a geel en blauw met een oerlelijke sierrand ect.) vandaar deze opzet dus

En nou naar me mandje toe, anders kan ik er morgenvroeg niet uit komen Hoef niet zo heel vroeg morgen, anders loop ik de timmerman voor de poten , hij is nu op de kamer waar ik mee bezig ben de deuren aan het pas maken (toch een beetje mazzel nog vandaag )
pi_35596567
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:51 schreef Cybersijp het volgende:
Aannemer is wezen komen kijken waar nu de schoen heeft "gewrongen"bij het plaatsen van het douchewandje, timmeramn welke erbij was is uitgegaan van een meter maat plus hierbij 4 cm voor stucen(2x, elke zijde een laag van +/- 1 cm, plus twee keer tegels met lijm) alleen ytong is dermate recht gezet dat het niet gestuct hoefde te worden. Stucadoor heeft t dus ook niet meegenomen. voila daar ligt het aan dus volgens hem. Naar mijn idee echter bij de timmerman welke bedacht heeft dat het ytong gestuct moest gaan worden, welke het niet werd. Gurb heeft dus wel gelijk dat ze geen aansprakelijkheid ervoor nemen. Ik kan hier zo kwaad om worden hé ! waarom neem je dan een aannemer aan? Om ongeveer op de goede plaats uit te gaan komen? Nou ja niks meer aan te doen, al zal ik het 123 niet vergeten....

Vanmiddag ook een karretje puin weer klaargezet, zodat het morgen oid weer weggereden kan worden. Gokje is circa 800 kilo(puin gaat hard in kilo's ) Al met al ruimt t zo lekker door steeds een paar keer in de week een karretje weg te rijden.
ik werk bij een aannemer

Maar als je een beetje schappelijke aannemer hebt, dan kan je wel met hem regelen dat hij dat verbredingsprofiel koopt en monteert, en dat jij 50% van de aanschafkosten meebetaald.
Het is misschien wel geld, maar als jij op je strepen gaat staan, en gaat eisen dat het wandje verplaatst wordt, dan raak je de goodwill van de aannemer kwijt, en krijg je aan het einde ergens anders weer meerkosten aan je broek, die ze anders gewoon als service mee hadden genomen.

En wat betreft dat puin afvoeren, jij hebt op Texel geen bepaalde quotum wat je per jaar / maand / week mag storten? Dan is een aanhangertje volgooien en regelmatig afvoeren een stuk voordeliger dan het laten komen en afvoeren van vuilcontainers (200 euro voor 6 kuub)

Mooi tegelvloertje ook trouwens, ligt ie in de specie, of in de lijm?
pi_35597472
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 08:50 schreef Gurb het volgende:

[..]

En wat betreft dat puin afvoeren, jij hebt op Texel geen bepaalde quotum wat je per jaar / maand / week mag storten? Dan is een aanhangertje volgooien en regelmatig afvoeren een stuk voordeliger dan het laten komen en afvoeren van vuilcontainers (200 euro voor 6 kuub)
dat vroeg ik me dus ook af....wij betalen ons t schompes bij een verbouwing aan het afvoeren van puin.... per jaar per woning krijg je een pasje voor 500kg (wat natuurlijk zo vol is met een beetje puin) en daarna betaal je ¤0,15 per kilo.... niet heel grapping als 3ton af te voeren hebt

maar die tegelvloer is wel heel gaaf
pi_35599414
Jongens op texel is het goed geregeld hoor, je kan schoon puin storten voor 1.5 cent per kilo. Hier op de stort komt dan gegelmatig een "kraker" en die vermaalt het geheel weer. Daar worden funderingen etc. mee gelegd.

Verder mag je van alle andere afvalsoorten 250 kilo per dag aanvoeren kostenloos, daar boven betaal je tussen de 0.10¤ en 0.22¤ per kilo. Hoe minder brandbaar hoe duurder om af te voeren.

Gurb, dat van die strip zal ik in een later stadium nog wel eens alsnog voorleggen. Kan haast niet anders dan dat hij op het totaalbedrag van onze verbouwing daar moeilijk over gaat doen.

Vloer ligt in een lijm welke op specie lijkt(eigenschappen daarvan)

en ik ben blij met de tegelvloer had ik dat al gezegd?
pi_35600218
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:57 schreef Cybersijp het volgende:
Jongens op texel is het goed geregeld hoor, je kan schoon puin storten voor 1.5 cent per kilo. Hier op de stort komt dan gegelmatig een "kraker" en die vermaalt het geheel weer. Daar worden funderingen etc. mee gelegd.

Verder mag je van alle andere afvalsoorten 250 kilo per dag aanvoeren kostenloos, daar boven betaal je tussen de 0.10¤ en 0.22¤ per kilo. Hoe minder brandbaar hoe duurder om af te voeren.
da's ideaal zeg..... daar wil je nog wel eens voor verbouwen.....
hier moeten we oma'tjes beroven van hun pasje van de vuilstort om maar weer 500kg per jaar af te mogen voeren
pi_35600615
Tis nog idealer hier, elke tweede Dinsdag van de maand kan je nadat je telefonisch een afspraak hebt gemaakt, 3 kuub grof vuil aan de weg zetten, en dan wotdt het geheel kostenloos opgehaald

Ja ik ga hier niet meer weg hoor, de gemeente Texel is zo gek nog niet. (of ik voor het grofvuil moet blijven of niet is een van de minst belangrijke dingen hoor. Ik blijf hier op het eiland omdat het hier lekker rustig is, relaxed wonen zeg maar )

Zometeen maar weer naar de "casa" om te kijken of ik er al bij kan. Immers gistermiddag was eer een timmeramn op het kamertje bezig en omdat hij meer per uur kost dan dat ik verdien, kan ik beter ff thuis relaxen ipv hem in de weg lopen ( is ook wel lekker )
pi_35616445
de badkamer
pi_35626582
Zo dag om update erbij

Vandaag heeft Carlos zo ver als hij kon met de tegels de vloer van de badkamer gelegd, zover hij kon? Ja omdat we een stuk of vier á vijf terra tegels tekortkomen. Kwestie van een doos tekort afgestuurd Nou met de twee dozen facet tegels zullen deze denk ik volgende week wel gezet worden. Vanaf Dinsdag wordt de vloer van de benedenverdieping getegeld, daarna komt de keukenboer het blad zetten. Dan kan carlos weer verder met de tegels boven het keukenblad.

Veel tegelwerk he? T is dat het toilet beneden en de hal niet gedaan hoeft te worden nu, anders was het nog meer

Verder zijn alle deuren en ramen voorzien van hang en sluitwerk, zodat het niet meer zo 123 binnen te komen is in de casa .

Een karretje puin weggereden met de baas, was een kilo of 600 en kostte iets van ¤9,- (puin) Kijk voor dat geld kun je nog eens wat storten. ik heb nu bijna alles weg, morgen gaat voorlopig de laatste kar troep weg en dan maar ff kijken wanneer we weer weer aan toe komen.

Zelf heb ik de voorste slaapkamer nu rondom voorzien van panelen, en heb de trekker bekleed met meranti 18mm. Was nog een mazeltje daarmee, omdat het stuk wat ik nodig had uit een "rest"stukkie kon komen betaalde ik ¤22,- ipv ¤39,- kijk dat scheelt nogal

Morgenvroeg gaat mijn vrouw op zoek naar bananendozen om zo alvast wat ruimnte te kunnen maken op de zolder van ons huidig huis. De zolder zal dan een stukkie minder vol komen te staan en das weer gunstig voor de ruimte beleving van kijkers voor ons huis wat nu nog in de verkoop staat.

Zelf zal ik om 09:00 present zijn op de casa om daar te beginnen met het afmaken van de kamer van onze dochter, ik moet nog een zooi afdeklatjes etc in verstek ed zagen dat kost wel wat tijd maar maakt het geheel wel af.Verder de opdekkantstukken netjes zagen en voorzien van architraaf. 's middags hoop ik dan met de grondverf in de rondte te kunnen gaan . Morgenavond bijeenkomst van het werk, en dan Maandag weer aan de slag heb er ook na 3mnden klussen zin in (workaholic lijk ik wel, maar klussen is iets wat ik echt leuk vindt en waar ik al mijn ziel en zaligheid in kwijt kan )

Vanavond belde de schilder mij nog op met een heugelijke mededeling !

Het glas in lood is er!!! Morgen komt hij met een ex-collega van hem kitten en het gals zetten. Man man ik kan haast niet wachten zeg was het maar morgen..........

De deuren heeft Kees de schilder vanmiddag ingemeten qua glasmaat en hij zal ze vandeweek nog in de grond zetten. dat doet hij bij ons binnen in de woonkamer oid. De schilder woont nl. voor ons. hij kan dus beter ff de straat over steken en dan ff schilderen dan dat hij het naar zijn schuur moet brengen , daar schilderen, en weer terug brengen.

Dat was hem wel weer, ik ga zo ff pics uppen en dan kan ik oa de uiteindelijke vloer laten zien en de deuren kaal zonder glas maar wel een idee hoe t gaat worden. Verder een pic van de kamer zoals ik hem vanmiddag af gemaakt heb.

toedeloe
pi_35627404

Zo was de badkamer eerst, nu is er een stuk aangekomen, plus meer licht. T kan me niet licht genoeg

Zoals de vloer nu is, ingewassen met een licht grijze voeg . Kicke wat mooi !!!

Douche cel, ziet er ook knap uit hoor(al zeg ik t zelf )

Stukje van de badkamer vloer waar dus de tegels op waren, witte hebben we wel genoeg nog , maardus net niet genoeg terracotta kleurige nou komen volgende week oid wel)

nieuwe deuren in het kozijn gemaakt op onze slaapkamer, nu zijn ze wel erweer al uit gehaald hoor. anders heb je straks lelijk houtwerk(t is en blijft onbehandeld houtwerk, dus kwetsbaar voor weersinvloeden.)

Zo was het wandje van de voorste slaapkamer vorige week

en het nieuwe wandje, met nieuw knieschot. Verder cai en utp op twee punten in de kamer gemaakt, alsmede 4 dubbelle wcd's. Je kan maar op de toekomst voorbereid zijn denk ik dan maar. Heb er zelfs over nagedacht om iets van een "geheime"kluis te maken achter het knieschot zodat onze dochter dar later al haar geheime dingetjes kan bewaren:P (makkelijk uit te voeren later dus)

Nieuwe deuren hangen in het kozijn op onze dochter haar slaapkamer, ook hier ben ik weer erg blij mee. Man die oude daar woei de wind gewoon door. Niet normaal meer, je moest gewoon het ijs van de ramen krabben als het ook maar ff onder nul was. Straks is alles geisoleerd, en voorzien van een knappe verwarming. Beetje comfort voor t meisje dus:)
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:02:54 #191
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35628828
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:01 schreef Cybersijp het volgende:
Zo dag om update erbij

Vanavond belde de schilder mij nog op met een heugelijke mededeling !

Het glas in lood is er!!! Morgen komt hij met een ex-collega van hem kitten en het gals zetten. Man man ik kan haast niet wachten zeg was het maar morgen..........
Jeujjjjjjjjjjj!! Daar ben ik dus echt heeeeeeeeel benieuwd naar!! Wel foto's maken he!!
Nog ff checken of je camera het doet en of de batterijen niet leeg zijn!!!!!! hahaha
pi_35629004
Wat denk je nou ?

Ik heb twee accus en ik heb ook twee cf kaartjes voor het toestel, en als morgen het ding te barsten gaat heb ik morgenavond al een nieuwe hoor. Kan toch jullie niet een dag zonder pics laten ?

Maar eh, ik ben om het ff rustig uit te drukken: "' ook erg benieuwd "
pi_35633122
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:22 schreef Cybersijp het volgende:

Douche cel, ziet er ook knap uit hoor(al zeg ik t zelf )
de bewuste douchewand??
pi_35634813
Nee Gurb,

Dit is de douchecel , en binnenwerks boven de drain is hij dus 101.8 cm
pi_35639089
Ja daar zijn we weer

Vanmiddag komt Willem de installatie man al wat spullen monteren in de badkamer, en misschien de uitstortgootsteen al. Me is happy

Er is een timmerman bezig met het maken van de meterkast in de hal. Zelf heb ik net een karretje grofvuil wegegreden. Leek een flinke berg ,maar was maar 100 kilo. Nou ja beter kwijt dan rijk zak maar zeggen.

De garage welke tijdens de renovatie van de "casa"soms gebruikt is als tijdelijk dumpplek voor afval is nu ook leeg en aangeveegd, er staan enkelt nog wat bouwmaterialen in.

Zometeen ga ik weer terug en dan ga ik verder op de voorste slaapkamer, en dan komen straks de schilders met het glas(de camera ligt al klaar btw )

Nog ff een huishoudelijke mededeling: HoI Stefan
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:34:49 #196
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_35640229
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:22 schreef Cybersijp het volgende:

Zo was het wandje van de voorste slaapkamer vorige week

en het nieuwe wandje, met nieuw knieschot. Verder cai en utp op twee punten in de kamer gemaakt, alsmede 4 dubbelle wcd's. Je kan maar op de toekomst voorbereid zijn denk ik dan maar. Heb er zelfs over nagedacht om iets van een "geheime"kluis te maken achter het knieschot zodat onze dochter dar later al haar geheime dingetjes kan bewaren:P (makkelijk uit te voeren later dus)
Waar heb je de wand nou mee bekleed?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_35652108
Vorzetwandje oprachels gezet, en gemaakt van Cando panelen met een v-kraaltje erin

Straks meer update.............

Glas in lood is zooooooooooooooooooooooooooooo cool geworden
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:46:55 #198
73888 DIA
die ja .....
pi_35653587
super mooi gedaan die badkamer vloer
komt er nog een total shot van?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:02:12 #199
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35663298
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 19:06 schreef Cybersijp het volgende:

Straks meer update.............

Glas in lood is zooooooooooooooooooooooooooooo cool geworden
  vrijdag 3 maart 2006 @ 00:48:33 #200
30488 coolbabe
My little pwny
pi_35664985
de badkamer de keuken
Super!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')