quote:
Denk haast dat als je meer meters nodig mocht hebben de extra investering van en speciale tang te overwegen is(rehau of unipipe) spul kost per mter beduidend minder, plus is ook nog eens makkelijker te verwerken
Verder over vandaag:kabelaar is geweest naadt ik gleufje van 60 diep heb gespit, heeft de boel verlengd. doorgemeten en het gat kon weer dicht
![]()
Over een paar maanden graven we het weer open om dan de kpn ook in de meterkast te(laten) zetten.
Vandaag gebeurd:
heb zelf Carlos de tegelzetter geholpen met het afhalen van de 10x10 tegels voor de badkamer, ze zaten op een matje waardoor je of kan kiezen voor een bredere voeg(lelijk) of je ze los kan halen. (
![]()
) dat werd t dus....
En een paar vierkante meter lospulken zonder papiersnippers erop is dan best arbeidsintensief. Alle witte tegels op twee rijtjes op het schuine deel van de badkamer na( tegels waren op, foutje bij het meten) zitten erin en zijn al ingewassen. Morgen komt de rest van de 10x10 aan de beurt plus de vloer in de badkamer. Moet zeggen nu ik het geheel vorm zie krijgen krijg ik hoe langer hoe meer het idee dat het in mijn hoofd destijds allemaal goed bedacht is. Denken is een, maar als het eenmaal staat kan het er toch heel anders uitzien natuurlijk.
Verder het knieschot bekleed met mdf panelen, en mijn vader ff om dampdichte folie gestuurd. Die heb ik vamiddag als laatste bevestigd aan het hechthout op de voorste slaapkamer. Morgen vroeg kan ik dan gaan beginnen met het klaar maken van de laatste wand, plus latjes ed. bevestigigen.
De kachel brand btw ! Eindelijk weer eens witte rook uit de schoorsteen, de kachel heeft plusminus 4 maaanden niet gedraaid en dat merk je wel hoor. Nu de radiators allemaal aanstaan kan de kou en het restvocht wat makkelijker eruit getrokken worden. Vanmiddag dat ik wegging was het al 9.1 graad celcius, dus de radiators zijn op zich in staat om het geheel te verwarmen alleen duurt het wel ff natuurlijk( zijn als bijverwarming bedacht en geplaatst)
Jammere is dat ik vandaag te horen heb gehad dat het blad van onze keuken pas volgende week woensdag of donderdag komt. En dat komt de tegelzetter niet erg goed uit. a de badkamer zou hij verder gaan met de keuken maar dat gaat nu niet door.3 weken levertijd wordt dus ff vier weken (scheelt slechts 33%
![]()
)
Wel kan er bij de uitstortgootsteen getegeld worden, we hebben besloten om niet puur achter de gootsteen zelf te tegelen, maar ook in de hoek welke er vlak bij zt. anders heb je daar binnen de kortste keren ook smeer vlekken etc.
bult met aarde voor de deur is nu dus weg, en heb ff wat provisorisch wat tegels weer in het verband gelegd, ligt mij er best met een paar maanden gaat t weer open.
Verder nog wel een tegenvaller, nu de douche cel bekleed is met tegels blijkt hij niet 100 cm binnenwerks te zijn geweest maar wel 104 cm!!!!! ik hou nu dus ook 2 centimeter over welke ik niet kan overbruggen met de douche deur welke op maat is besteld. Daar valt wel een mouw aan te passen door een passtuk te kopen maar die zijn ¤55,- exclusief btw.....
Ik ga dan ook de aannemer melden dat hij dat op zijn bord krijgt, vanaf het allereerste begin dat we aan het bouwen zijn heb ik het er met hem over gehad over die 100 cm, plus de bouwtekening van de douche heeft al die tijd gewoon in de vensterbak gelegen.
Achteraf had ik beter de tegelzetter al het ytong kunnen laten zetten, die zijn zo veel precieser in dat werk, mede omdat als zij het ver****** ze het zelf nog eens op hun brood krijgen omdat e.e.a dan niet past. Maar geod gedane zaken nemen geen keer, en achteraf kijk je een koe in zijn kont etc. we zullen dus melding maken en een oplossing zoeken. maar ik blijf het stom vinden. Notabene is het deurprofiel verstelbaar tussen 9 en 101.3 cm maar dan net niet die laatste 0.5 cm...........
Dat was het weer voor vandaag dag lieve fokkertjes bis morgen oder so etwas