Dat dacht ik ook, maar foto's gezien van een collega van mequote:
Genoeg reden om bier te drinken?quote:
Ik heb die onnavolgbare Sidekick-stijl toch al aardig in de vingers.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Beter dan negers met lange tenen.
Ik ben idd onder de indrukquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb die onnavolgbare Sidekick-stijl toch al aardig in de vingers.
Vannacht lag er hier nog een brede strook, maar die is te niet gedaan.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:54 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Helaas heeft rotterdam zoals altijd alleen maar een heel dunne laagje vuilwitte ijs/.sneeuw.
Ik ben trots op je.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb die onnavolgbare Sidekick-stijl toch al aardig in de vingers.
Scheren maakt dat gewoonlijk nog erger.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hmm, ik denk dat ik me dalijk eens ga scheren, me muil jeukt
Te beginnen met Right or wrong, mein Monidique.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Misschien kan ik ooit de gaten in jouw door inktvraat aangetaste Volledige Werken vullen.
Als je geen overgevoelig babyhuidje hebt valt dat best mee.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Scheren maakt dat gewoonlijk nog erger.
Kom ik te dichtbij?quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:01 schreef Sidekick het volgende:
Je maakt me bang, Yohen.
Ik heb een zeehondenhuid.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je geen overgevoelig babyhuidje hebt valt dat best mee.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:03 schreef Drugshond het volgende:
Waarom worden negers altijd apen genoemd
Lastig.!quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:35 schreef pberends het volgende:
[..].
Maar Apen zijn toch blank, alleen ze zijn zo behaard dat ze zwart lijken?
Dat zijn jouw woorden, gelukkig vecht het broeikaseffect terugquote:
Waar heb jij nou meer last van, Harry; Hells Angels, Joego's of Marokkaantjes?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:26 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, gelukkig vecht het broeikaseffect terug
Ik kies voor Harry.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waar heb jij nou meer last van, Harry; Hells Angels, Joego's of Marokkaantjes?
Bij absentie heb ik het meest last van Sidekickquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waar heb jij nou meer last van, Harry; Hells Angels, Joego's of Marokkaantjes?
Absentie waarvan ?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:29 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Bij absentie heb ik het meest last van Sidekick
Zijn ondraagelijke verantwoordelijkheidsgevoel en de drive om dat met succes na te strevenquote:
http://www.trouw.nl/dever(...)llemaal+aan+het+werkquote:Bijstand / Allemaal aan het werk
door Wilma van Meteren
Twee steden in Brabant hebben zichzelf een ambitieus doel gesteld: iedereen die daar een bijstandsuitkering aanvraagt, moet een taak krijgen in de samenleving. Tot nog toe is dat een succes.
Streng maar rechtvaardig, zo noemen Roosendaal en Bergen op Zoom hun aanpak van de bijstand. Wie in die gemeenten een uitkering aanvraagt, krijgt een taak. Zo streven de beide Brabantse steden naar onafhankelijkheid voor iedere burger.
Het is lik-op-stuk, wie hardnekkig een baan blijft weigeren, verliest zijn uitkering. Aan de andere kant zorgen de gemeenten ook dat dat werk er is.
Het begon met een nieuwe wet. Deze Wet Werk en Bijstand moet mensen met een bijstandsuitkering sneller aan het werk krijgen. In Roosendaal zagen ze meteen dat dat kansen bood, vertelt wethouder Jan Pelle (PvdA). „We waren niet van ’o wat zielig allemaal’.”
Nog voordat de wet in januari 2004 werd ingevoerd, had Pelle in Roosendaal met steun van de gemeenteraad het nieuwe beleid ingevoerd: maak de bijstand grotendeels overbodig. „Toen ik als wethouder begon, trof ik een Sociale Dienst waar de regeltjes fantastisch werden uitgevoerd”, herinnert Pelle zich, die van huis uit politiek wetenschapper is. „Maar de ramen waren potdicht, er was geen enkel contact met de buitenwereld.”
Het kostte moeite om die vensters te openen, soms was het een kwestie van forceren. „Eigenlijk zijn we gaan werken als een sociale verzekeringsmaatschappij”, beschrijft directeur Sociale Zaken H. Smits. „We zien onze klanten als een schadepost, voor zichzelf en voor de gemeenschap. We bekijken hoe we die schade kunnen beperken en laten hen niet los. Daarbij schatten we hun economische waarde: hoe snel hebben we de klant aan het werk, zodat hij uit de uitkering kan.” Daarbij worden economische begrippen gebruikt. Er is een bedrijfsplan opgesteld, met productiedoelen en contracten.
Alle mensen in de bijstand zijn onderverdeeld in zij die op korte of langere termijn kunnen werken (zo’n zestig procent), en in 55-plussers en zorgklanten die om medische, sociale of psychische redenen niet binnen vijf jaar aan de slag kunnen. Soms controleert een verzekeringsarts aan de hand van dezelfde criteria die gelden voor de WAO, of iemand inderdaad te veel beperkingen heeft om te gaan werken. De meest kansrijken moeten binnen drie maanden aan werk worden geholpen.
Reïntegratie in de klassieke zin is niet aan de orde, alle bureaus die zoiets beloven zijn buiten de deur gezet. De gemeenten redeneren dat werkgevers de beste reïntegreerders zijn. Die krijgen dan ook in ruil onder meer tijdelijke loonsubsidies en no-riskpolissen aangeboden (waardoor bij ziekte van een werknemer dat de werkgever niets kost). „Het enige wat wij nog doen is met de cursus ’In en uit de bijstand’ goed werknemersgedrag aanleren, en taallessen voor mensen die dat nodig hebben”, zegt Smits. „Een probleem van mensen die lang in de bijstand zitten, is dat ze een andere dagindeling en ritme hebben gekregen. Ze weten niet goed wat een werkgever van hen verlangt.”
„Het is niet sociaal om mensen in de bijstand te laten’’, onderstreept wethouder Piet van den Kieboom (PvdA) van Bergen op Zoom. Deze stad werkt op veel terreinen met Roosendaal samen, en doet dat nu ook wat de bijstand betreft. „Het beste beleid tegen armoede is zorgen dat mensen economisch zelfstandig zijn en hun eigen keuzes kunnen maken. Daarom zijn we het gaan omkeren: niet het geen geld hebben, maar het geen werk hebben is het probleem.”
Om de nadruk weer op het werk zoeken te leggen, eisen beide steden dat mensen met bijstand iets doen.
„Zolang u geen werk heeft, zullen we u bijstaan, maar we verwachten dat u in ruil een bijdrage levert aan de samenleving’’, zegt de wethouder tegen iedereen die bijstand vraagt.
Deze ommekeer ging niet zonder slag of stoot. De agressie nam toe. Tot op heden hangen op het CWI-kantoor, waar veel mensen met bijstand komen, posters dat bij agressie zal worden opgetreden en de uitkering zal worden stopgezet. Maar inmiddels is de cultuurschok grotendeels achter de rug.
Toch moeten de gemeenten bij hun aanpak een stok achter de deur hebben. En meer dan hun lief is gebruiken ze die stok. Jaarlijks krijgen twintig tot dertig mensen de zwaarste straf: de uitkering en de dienstverlening worden gestopt. „Vermoedelijk hebben ze andere bronnen van inkomsten, die ze verzwijgen”, zegt directeur Smits.
Tegenover dit strengere beleid staat echter daadwerkelijke steun bij het zoeken van een baan. De gemeenten schromen niet om daarvoor de boer op te gaan en bij de werkgevers deze banen te werven.
Ook daarin gaan ze ver. Bedrijven die zich in hun regio willen vestigen, wordt gevraagd maatschappelijk te ondernemen en werk te scheppen voor klanten van Sociale Zaken. Wethouder Pelle die – uitzonderlijk – de portefeuille Economische Zaken combineert met Sociale Zaken ziet het als een natuurlijk proces. „Bij onze presentatie als vestigingsplaats leggen we ook een sociaal pakket op tafel. Het bedrijf kan ons helpen en wij het bedrijf, zoals bij het selecteren van werknemers op een heel korte termijn.”
De gemeenten moeten daarin prudent opereren, zegt Pelle. „Niet zoals de commissaris van de koningin tegen werkgevers roepen: ’U bent de maatschappij verplicht om...’, want dan antwoorden die: ’Dat maken we zelf wel uit’.” Gezagsdragers kunnen ook op subtielere wijze bedrijven oproepen tot maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ondernemingen zijn gevoelig voor deals waarin zij ook hun maatschappelijke gezicht kunnen laten zien, is de ervaring van de wethouder. Zo is er een convenant met het internationale post- en expresbedrijf TNT. Deze vestiging was omstreden, tot het bedrijf aanbood in zijn Factory Outlet Center 200 mensen te plaatsen.
Sommige bijstandsklanten hebben niet genoeg vaardigheden om direct door te stromen naar echt werk. Voor hen zijn onder het motto ’Werk Voorop’ plannen ontwikkeld om ze, met behoud van uitkering plus een kleine vergoeding, in te zetten voor de gemeente. Die gaan zij groener, leefbaarder en veiliger maken, waarna zij kunnen doorstromen naar een echte baan.
Dat is eerder ook geprobeerd, bij de Melkert- en andere gesubsidieerde banen. Vergeefs, want mensen bleven daarin vastzitten, uitzicht op echt werk bleef vaak uit. Maar ditmaal moeten mensen vanuit deze ’werkactiveringsplaatsen’ na een jaar echt doorstromen naar regulier werk, zo stellen de beide Brabantse steden nu.
Het schept ook een dilemma. Beide wethouders beseffen dat met zulk gesubsidieerd werk voor mensen uit de bijstand hevige concurrentie kan ontstaan met andere kwetsbare werkzoekenden. Want ook bijvoorbeeld ex-WAO’ers die zijn goedgekeurd zoeken werk. Tevens kan concurrentie ontstaan met mensen in de Sociale Werkvoorziening.
Wethouder Van den Kieboom pleit daarom voor overheidsbeleid om voor laaggeschoolden banen te scheppen. Dat kan bijvoorbeeld in de persoonlijke dienstverlening: „Die banen kunnen niet wegvloeien naar lage-lonenlanden.” Anders zal het niet lukken om de leuze waar te maken dat niemand wordt afgeschreven, denkt de PvdA-wethouder. „Je zult iets moeten doen, zoals verlaging van loonkosten. Uiteindelijk bespaar je ook geld op uitkeringen.’’
Inmiddels zijn Bergen en Roosendaal uitgekomen bij de kwetsbaarste mensen in de bijstand, het ’granieten bestand’ van mensen die ondanks alle prikkels niet aan de slag willen of kunnen. De Wet Werk en Bijstand voorziet hier niet in. Het gaat om verslaafden, allochtone ouderen en anderen met een opeenstapeling van problemen. „Juist voor hen ligt sociaal isolement op de loer, want ze hebben geen geld om ergens naar toe te gaan”, zegt Van den Kieboom.
De hoop is gevestigd op de nieuwe Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), die gemeenten dwingt ouderen en gehandicapten te gaan ondersteunen. Beide gemeenten gaan nu samenwerken met maatschappelijke instellingen om vrijwilligerswerk te stimuleren. Allicht dat ook mensen met bijstand zich kunnen inzetten voor de gehandicapten en ouderen in hun stad. De gemeenten belonen de vrijwilliger met 600 euro per jaar.
De nieuwe bijstandswet zorgt voor andere aanpak
In veel gemeenten is het sinds 2004 moeilijker geworden om een bijstandsuitkering te krijgen.Toen werd de wet Werk en Bijstand ingevoerd. Het doel daarvan is mensen te scholen of anderszins in beweging te zetten, in plaats van ze betaald thuis te laten zitten. In Amsterdam krijgen jongeren tot 27 jaar geen uitkering meer. In Gouda en Alkmaar wordt iedereen tot 40 jaar actief naar werk begeleid. Het verst gaan Roosendaal en Bergen op Zoom: iedereen die bijstand krijgt moet aan het werk of op een andere manier een taak vervullen in de samenleving. Dat geldt ook voor 55-plussers en mensen die vanwege sociale of medische problemen niet snel werk zullen vinden. Deze wet was de ingrijpendste wijziging sinds de invoering van de bijstand begin jaren ’60. De oude bijstandswet veroordeelde mensen te veel tot passiviteit, zo vonden veel politici. Maar tot dan toe had niemand er echt belang bij om het aantal bijstandsklanten te verminderen. Dat moest dus veranderen. Al tijdens de Paarse kabinetten begonnen voorbereidingen voor een wetswijziging, onder minister Vermeend (PvdA). Staatssecretaris Rutte (VVD) nam die na het aantreden van het kabinet-Balkenende over. In de nieuwe wet profiteren gemeenten er financieel van als veel bijstandsklanten aan het werk gaan. Dat heeft in de afgelopen anderhalf jaar voor een ware cultuurverschuiving gezorgd. Alle gemeenten in Nederland zijn nu druk bezig bijstandsklanten op te roepen, te controleren en, al is het maar tijdelijk, aan werk te helpen. De aanpak verschilt per gemeente. Roosendaal heeft dit jaar 2 miljoen euro bespaard, doordat het aantal bijstandsklanten daar met tien procent is gedaald.
We moeten juist meer bijstanders krijgen, weet je hoe duur die cannabis tegenwoordig is?quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/dever(...)llemaal+aan+het+werk
http://www.ad.nl/binnenland/article90919.ecequote:'Politici in Den Haag zijn van plastic'
Door GIJS KOREVAAR en CHRISTL VISSER
MAASTRICHT - Gerd Leers werd de populairste burgemeester van Nederland, omdat hij goed luistert naar zijn stad.
In het boek Inspirerend leiderschap, waarvan hij medeauteur is, noemt hij dat ‘oor hebben voor de onderstroom’. Politici moeten beter luisteren, meent hij.
Ménsen wil Gerd Leers in politiek Den Haag zien. Mensen van vlees en bloed, mensen met lef en visie. Mensen die verantwoordelijkheid nemen en niet zoveel aan de burger overlaten.
,,Die zorgverzekering die we nu moeten kiezen! Ik heb ’t geprobeerd hoor. Ik heb polissen gelezen, maar ik kan ze niet doorzien. Hindert niet, in mijn geval. Er zijn mensen die me goed adviseren, maar niet iedereen heeft dat.’’
Nee, natuurlijk wil Gerd Leers, burgemeester van Maastricht, niet terug naar vroeger, toen het individu weinig in te brengen had omdat er, graag of niet, voor hem werd gezorgd.
,,Maar je had wel een gemeenschap om je heen, je buurt, je vereniging, je kerk, je omroep, je partij. Je stond er niet alleen voor. Nu wel. De burger staat nu in zijn eentje tegenover de markt. Daarin is het kabinet te ver doorgeschoten, vind ik.’’
Leers verliet de Haagse kaasstolp in 2002. Van CDA-Kamerlid werd hij de populairste burgemeester van Nederland. Waarom? Omdat hij in Maastricht stevig de touwtjes in handen nam en goed luisterde naar zijn stad.
Luisteren, daar gaat het om, zegt Leers. Oor hebben voor de onderstroom, noemt hij het in zijn kerstboekje Inspirerend leiderschap, dat hij samen met Arno Korsten, hoogleraar bestuurskunde in Maastricht, schreef.
Leers en Korsten pleiten daarin voor terugkeer van de warmte in de politiek. ,,Ik zie nu te veel gekunstelde maniertjes. Ik bedoel het niet verwijtend; misschien heb je al die managementinstrumenten wel nodig. Maar beleid mag geen doel op zich worden en dat gebeurt wel. Efficiency is nodig, maar bevlogenheid en idealen ook.’’
Met enige weemoed denkt Gerd Leers terug aan de tijden van Joop den Uyl en Dries van Agt. ,,Aan Joop heb ik mij heel erg geërgerd, maar die ergernis heeft me ook geïnspireerd. Nu is alles zo van plastic.’’
Leers vindt veel politici van nu ’onecht’. Vrijuit praten over belangrijke kwesties durven ze niet en mógen ze ook niet. Leers: ,,Het systeem gaat boven alles. Fractiediscipline en coalitieafspraken zijn maatgevend. Iedereen zit op elkaar te loeren. Er is een smal pad van tolerantie. Neem minister Bot. Neem Pechtold. Als je een eigen mening uit, word je aan de balk genageld.’’
Zeker, ook in zijn eigen CDA is Leers teleurgesteld. ,,Ik had heel hoge verwachtingen van Jan Peter Balkenende, maar hij laat zich door de Haagse bureaucratie in een hoek duwen. Zijn optreden tot nu toe is teleurstellend.’’
Het is overigens niet alleen Balkenende die lef ontbeert. Wouter Bos, Jozias van Aartsen, het is van hetzelfde laken een pak. ,,Ik roep hen toe: durf te dromen. Met praktische oplossingen zijn mensen niet meer te vangen. We zíjn niet te paaien met 35 euro.’’
* Inspirerend leiderschap in de risicomaatschappij, Gerd Leers en Arno Korsten, uitgeverij Lemma.
Dat eerste valt wel mee, maar dat 2e is veel meer aan de schijnheilige oppositie te wijten dan aan het kabinet zelf.quote:Fractiediscipline en coalitieafspraken zijn maatgevend. Iedereen zit op elkaar te loeren. Er is een smal pad van tolerantie. Neem minister Bot. Neem Pechtold. Als je een eigen mening uit, word je aan de balk genageld.’’
Je moet ook niet kijken, maar lezen !quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik had dus toch niet naar Lord of the Rings moeten kijken.
Ow Jahquote:Op dinsdag 27 december 2005 16:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Je moet ook niet kijken, maar lezen !
Ik zal het niet meer doen, overigens.quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
J.
Ieder z'n interpretatie van de succesvolle afsluiting van 2005 hequote:Op dinsdag 27 december 2005 15:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik had dus toch niet naar Lord of the Rings moeten kijken.
Waarom heeft de PvdA destijds eigenlijk tegen die wet gestemd terwijl ze er nu zo blij mee zijn?quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/dever(...)llemaal+aan+het+werk
quote:GEORGE W. BUSH
FAILURE OF THE YEAR 2005
It pains us to announce it but George W. Bush is Failure magazine's "Failure of the Year" for 2005.
Hij maakt het gewoon zó makkelijk!quote:Robertson's resignation was reported hours after Vice President Dick Cheney strongly defended the surveillance program and called for "strong and robust" presidential powers.
Rest van het artikel: http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1135663291593.htmlquote:Een druk op de knop en heel Oekraïne zit in de kou
Rusland wil haar invloed op buurland Oekraïne vergroten en gebruikt daarvoor de gasleveranties. Oekraïne moet marktprijzen gaan betalen anders wordt de kraan dichtgedraaid.
MOSKOU, 27 DEC. ,,Sluit kraan 11,21,31", galmt de dispatcher naar de technici aan het schakelbord. Er worden enkele knoppen ingedrukt, meters lopen naar nul en voilà: het Russische energieconcern Gazprom heeft een compleet buurland virtueel tot duisternis, kou en industriële stilstand veroordeeld. Het was slechts een oefening, afgelopen week op het Russische avondjournaal. Maar het Russische dreigement aan buurland Oekraïne is reëel: voor 1 januari een nieuw gascontract, of Rusland sluit haar buurland met 48 miljoen inwoners af.
Het gaat ineens erg hard he ?quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:52 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Rest van het artikel: http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1135663291593.html
quote:
quote:Herschenken trend in de VS
ROTTERDAM, 27 DEC. Meer dan de helft van de Amerikanen geeft zijn kerstcadeaus weer door aan anderen. Ze doen dan alsof die cadeaus nieuwe geschenken zijn. Ook ruilen van cadeaus komt veel voor.
Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het Amerikaanse online veilinghuis Ebay. Herschenken is daarmee de jongste Amerikaanse kersttraditie. Vrouwen doen dit meer dan mannen (59 tegen 45 procent).
In bijna de helft van de gevallen gaat het om goedkope snuisterijen die worden doorgegeven. Daarna volgen schoonheidsproducten en aanverwante artikelen.
De helft van de ondervraagden krijgt met kerst een ongewenst cadeau. Die worden vaak verkocht op internet. Meestal gaat het om presentjes van collega’s of vrienden. Cadeaus van familie worden beter gewaardeerd. Om ruilen te vergemakkelijken, sluit de helft de aankoopbon in bij het cadeau.
Online winkels boekten de afgelopen kerstperiode recordomzetten. Zo verkocht het Amerikaanse Amazon sinds 1 november 108 miljoen artikelen. De Nederlandse bedrijven Bol.com en Marktplaats. nl waren niet bereikbaar voor commentaar.
Een pijpleiding naar de Oekrainequote:Op dinsdag 27 december 2005 17:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ruik handel met die Nederlandse gasbel
Waarom niet via een slurf op 30 km hoogte ?quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mooi werkgelegenheidsproject toch.
Beter dan die duffe treinrails projecten.
Als we apen en honden in de ruimte kunnen schieten, dan kunnen we ook wel een beetjequote:Op dinsdag 27 december 2005 17:27 schreef Tafkahs het volgende:
Waarom niet via een slurf op 30 km hoogte ?
Lijkt me wel he. Een katalysator in de onderbroek lijkt me ook geen overbodige luxe, er zijn nu al bussen die op biogas rijdenquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als we apen en honden in de ruimte kunnen schieten, dan kunnen we ook wel een beetjegas transporteren.
met opoe graftak en dat paaskonijn.. vond je er van?quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:40 schreef Monidique het volgende:
Ik heb net Donnie Darko gezien.
hmm, de homepage van de regisseur is er stil over: http://www.wajda.pl/en/Default.htmlquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeg zakjap, hoe staat het met de film over Katyn?
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF27122005_052quote:Saudiërs voorstander van vrouwen achter het stuur
RIYAD, 27 dec. (AP) - Van de Saudiërs vindt 60 procent dat vrouwen moet worden toegestaan auto te rijden. Dat blijkt uit een enquête waarvan de uitkomst vandaag in de Saudische krant Okaz werd gepubliceerd.
Twee dagen eerder zei kroonprins Sultan bin Abdel Aziz aan journalisten in de Saudische hoofdstad Riyad dat de regering van het ultraconservatieve islamitische koninkrijk geen bezwaar heeft tegen autorijdende vrouwen, ,,als hun vaders, echtgenoten en broers het goed vinden''.
Onbekend is of ook vrouwen hebben deelgenomen aan de enquête en welke methode is gebruikt. Wel blijkt uit de publicatie van de uitkomst ervan in een krant die aan zelfcensuur doet en geen onderwerpen aansnijdt die ingaan tegen het beleid van de koninklijke familie, dat waarschijnlijk op hoog niveau is ingestemd met de enquête.
De Saudische koning Abdullah, die in augustus aan de macht kwam na het overlijden van zijn halfbroer Fahd, staat bekend als een hervormer. Hij heeft herhaaldelijk gezegd dat hij de levens van Saudische vrouwen wil verbeteren. In een interview met de Amerikaanse tv-zender ABC in oktober zei hij dat volgens hem ,,eens de dag zal komen dat vrouwen autorijden''.
Maar dan 20 keer beter. Wat een achterlijk dom islamitisch land, met binnenkort het hoogste gebouw ter wereld en op dit moment de plek waar het meest gebouwd wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:52 schreef MrX1982 het volgende:
Las Vegas kopie.
En in Vegas zeggen ze, Parijs kopie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:52 schreef MrX1982 het volgende:
Las Vegas kopie.
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF27122005_051quote:Japanse regering wil meer vrouwen op hoge posten
TOKYO - De Japanse regering heeft vandaag maatregelen goedgekeurd die moeten leiden tot meer vrouwen op hoge posten bij de overheid en een grotere arbeidsparticipatie van vrouwen met kinderen.
Het plan moet er toe leiden dat in 2010 dertig procent van de topbanen bij de Japanse overheid wordt ingenomen door vrouwen. Nu bedraagt dat 21,5 procent. Daarnaast wil de regering dat het bedrijfsleven meer doet om herintredende vrouwen in dienst te nemen en het aantal deeltijdbanen vergroten om het combineren van werk en zorg makkelijker te maken.
Japan staat op de 44ste plaats op de Gender Empowerment Measure Index van de Verenigde Naties en scoort daarmee het laagst van vrijwel alle geïndustrialiseerde democratieën.
Een grotere arbeidsdeelname van vrouwen is voor de Japanse economie van groot belang in verband met een vergrijzende bevolking en een geboortecijfer dat vorig jaar het laagterecord van 1,3 kind per vrouw bereikte.
bava
Dat kan niet, moslims zijn achterlijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF27122005_052
Geef mij maar Las Vegasquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:53 schreef Mutant01 het volgende:
Maar dan 20 keer beter. Wat een achterlijk dom islamitisch land, met binnenkort het hoogste gebouw ter wereld en op dit moment de plek waar het meest gebouwd wordt.
En dan is Dubai nog armer dan Saoedie arabie.
waren ze net zo arm als Alaska en Texasquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geef mij maar Las Vegas.
Ze hebben daar geluk dat er olie in de grond zit anders waren ze net zo arm als in een willekeurig Afrikaans land. Totaal geen prestatie.
Totaal geen prestatie nee, als wij geen gas hadden, als China geen mix van natural resources had, als Amerika geen mix van natural recources had. Totaal geen prestatie die landen ook.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geef mij maar Las Vegas.
Ze hebben daar geluk dat er olie in de grond zit anders waren ze net zo arm als in een willekeurig Afrikaans land. Totaal geen prestatie.
Ze hebben het geld maar de kennis komt gewoon uit het westen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:59 schreef Mutant01 het volgende:
Totaal geen prestatie nee, als wij geen gas hadden, als China geen mix van natural resources had, als Amerika geen mix van natural recources had. Totaal geen prestatie die landen ook.
Ja, het was weg! Hoe kan dat?quote:
Wolkenkrabbers kan je nauwelijks een uitvinding noemen meneertjeX eerder iets wat voortvloeide uit ruimtegebrek, alsof men in de Arabische wereld niet wist hoe men flatgebouwen moest neerplempenquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze hebben het geld maar de kennis komt gewoon uit het westen.
Of zijn wolkenkrabbers een Arabische uitvinding?.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:53 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF27122005_051
Wat een contradictie zeg. Als meer vrouwen gaan werken zullen ze ook minder behoefte hebben om kinderen te nemen.quote:Een grotere arbeidsdeelname van vrouwen is voor de Japanse economie van groot belang in verband met een vergrijzende bevolking en een geboortecijfer dat vorig jaar het laagterecord van 1,3 kind per vrouw bereikte.
Wel eens geprobeerd een wolkenkrabber te bouwen zonder arabische cijfersquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze hebben het geld maar de kennis komt gewoon uit het westen.
Of zijn wolkenkrabbers een Arabische uitvinding?.
hoezo, worden voorbehoedsmiddelen dan gratis?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:03 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Wat een contradictie zeg. Als meer vrouwen gaan werken zullen ze ook minder behoefte hebben om kinderen te nemen.
Ja het decadente Westen maar ondertussen wel het Westen imiterenquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
Wolkenkrabbers kan je nauwelijks een uitvinding noemen meneertjeX eerder iets wat voortvloeide uit ruimtegebrek, alsof men in de Arabische wereld niet wist hoe men flatgebouwen moest neerplempen![]()
De laatste 500 jaar is er vrij weinig uit de Arabische wereld gekomen of wil je dat ontkennen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
MrX denkt echt dat de arabieren helemaal niets bijgedragen hebben aan whatsoever ofzo, dat ze helemaal niks kunnen of wat dan ook..
Cruciaal voor de ontwikkelingen van Europa waren onder andere natuurlijk de ontwikkelingen met betrekking tot de cijfers. De 0 is een arabische uitvinding, Koffie is een arabische uitvinding, Chirurgie is een arabische uitvinding, buskruit is een arabische uitivinding etc.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:08 schreef Tafkahs het volgende:
sterker nog, Arabieren hebben zelfs zandkastelen uitgevonden
Imiteren nogwel, moeten ze een krom gebouw plaatsen ipv een recht gebouw?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja het decadente Westen maar ondertussen wel het Westen imiteren.
Ze hebben inderdaad vooral veel geïmporteerd uit het Westen. Wolkenkrabbers enzo, en antisemitisme, fascisme, totalitairisme, fundamentalisme, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De laatste 500 jaar is er vrij weinig uit de Arabische wereld gekomen of wil je dat ontkennen?
Sinds wanneer is de islam westers?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:14 schreef Monidique het volgende:
Ze hebben inderdaad vooral veel geïmporteerd uit het Westen. Wolkenkrabbers enzo, en antisemitisme, fascisme, totalitairisme, fundamentalisme, dat soort dingen.
Ik ben een berber, en ik voel me niet verbonden met arabieren. Ik haat het gewoon als mensen stront praten en doen alsof zij veel beter zijn dan een ander volk door een ander volk de grond in te boren. Je hebt niet eens voor de helft door hoeveel gebruik je maakt van arabische uitvindingen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De laatste 500 jaar is er vrij weinig uit de Arabische wereld gekomen of wil je dat ontkennen?
Sinds wanneer voel jij je zo verbonden met de Arabieren of ben je geen berber?
Dat staat er toch niet?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de islam westers?
Dus?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben een berber, en ik voel me niet verbonden met arabieren. Ik haat het gewoon als mensen stront praten en doen alsof zij veel beter zijn dan een ander volk door een ander volk de grond in te boren. Je hebt niet eens voor de helft door hoeveel gebruik je maakt van arabische uitvindingen.
Net of het wiel niet op meerdere plaatsen is uitgevonden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben een berber, en ik voel me niet verbonden met arabieren. Ik haat het gewoon als mensen stront praten en doen alsof zij veel beter zijn dan een ander volk door een ander volk de grond in te boren. Je hebt niet eens voor de helft door hoeveel gebruik je maakt van arabische uitvindingen.
Je maakt nogsteeds gebruik van de 0, dus ja, je drinkt nogsteeds koffie, dus ja. Daar hebben de huidige arabieren niets mee te maken nee, dat betekent nog niet dat het niet uit de arabische wereld komt. Jij hebt ook niets te maken met wolkenkrabbers of wat dan ook, moeten arabieren zich nu inferieur voelen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dus?
Als je naar de laatste 500 jaar kijkt kan je niet zeggen dat de Arabische wereld echt vooruitstrevend is op tal van gebieden of moet ik dankbaar zijn voor iets wat ze 500+ jaar geleden hebben gedaan? Waar de huidige Arabieren dus helemaal niets mee te maken hebben.
Oh dat zal best, dat zal voor veel dingen gelden. Dan slaat mrx zn borrelpraat al helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Net of het wiel niet op meerdere plaatsen is uitgevonden.
Ik zeg ook nergens dat ik me persoonlijk superieur acht aan een Arabier. Of zie jij woorden die ik niet zie. Daarnaast heb je mij niet horen zeggen dat er nooit iets uit de Arabische wereld naar het westen is gegaan. Er zijn inderdaad tijden geweest dat de ontwikkelingen vanuit de Arabische wereld naar Europa gingen en de beschaving is ontstaan in het deel wat we nu kennen als de Arabische wereld. Maar dat heeft vrij weinig met de huidige Arabische wereld te maken, me dunkt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
Je maakt nogsteeds gebruik van de 0, dus ja, je drinkt nogsteeds koffie, dus ja. Daar hebben de huidige arabieren niets mee te maken nee, dat betekent nog niet dat het niet uit de arabische wereld komt. Jij hebt ook niets te maken met wolkenkrabbers of wat dan ook, moeten arabieren zich nu inferieur voelen?
Ik heb meer ontzag voor zuid-oost Azië/China. Daar bouwen ze echt iets op. In Dubai strooien ze gewoon met geld. Dat kan zelfs een zwakzinnige.quote:Zodra arabische landen steden uit de grond beginnen te stampen die je nog nooit gezien hebt, ga je huilen dat het allemaal door het Westen er neergeplempt is. Alsof ze die dingen dan aan westerlingen te danken hebben.
Dat leidt ik af aan je manier van posten, zodra het over arabieren of iets arabisch gaat, schiet jij in de offence.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:29 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zeg ook nergens dat ik me persoonlijk superieur acht aan een Arabier. Of zie jij woorden die ik niet zie. Daarnaast heb je mij niet horen zeggen dat er nooit iets uit de Arabische wereld naar het westen is gegaan. Er zijn inderdaad tijden geweest dat de ontwikkelingen vanuit de Arabische wereld naar Europa gingen en de beschaving is ontstaan in het deel wat we nu kennen als de Arabische wereld. Maar dat heeft vrij weinig met de huidige Arabische wereld te maken, me dunkt.
Ja, in dubai strooien ze zomaar met geld. Serieus je lult echt als een zwakzinnige soms. Men investeert in hun eigen economie en probeert de economie onafhankelijk te maken van de olie. Dat doen ze door o.a. een gunstig belasting-klimaat voor buitenlandse bedrijven en mega toerisme projecten (zoals de eilandjes die ik daarnet postte) en het maken van bijv. F1 banen etc etc..quote:Ik heb meer ontzag voor zuid-oost Azië/China. Daar bouwen ze echt iets op. In Dubai strooien ze gewoon met geld. Dat kan zelfs een zwakzinnige.
Voorproefje op wat komen gaat.quote:
Dat is jouw perceptie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
Dat leidt ik af aan je manier van posten, zodra het over arabieren of iets arabisch gaat, schiet jij in de offence.
Welke bedrijven komen er precies uit Dubai? technologische bedrijven misschien? of strooien ze gewoon met geld en bouwen daarmee allerlei mega projecten. Leuk en aardig hoor maar ik ben er niet van onder de indruk qua opbouwen van een duurzame economie.quote:Ja, in dubai strooien ze zomaar met geld. Serieus je lult echt als een zwakzinnige soms. Men investeert in hun eigen economie en probeert de economie onafhankelijk te maken van de olie. Dat doen ze door o.a. een gunstig belasting-klimaat voor buitenlandse bedrijven en mega toerisme projecten (zoals de eilandjes die ik daarnet postte) en het maken van bijv. F1 banen etc etc..
Dat jij dat strooien noemt....
0 is juist geen getal uit india, 1-9 is een getal uit india dat geimporteerd is door de arabieren, en gunpowder is een arabische uitvinding, nu weet ik niet hoe gunpowder in het Nederlands in het vertaald moet worden, maar ik dacht dat het buskruit was.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de goede orde; 0 is een getal uit india en buskruit is een Chinese uitvinding. Virusleer en immunologie zijn wel Arabisch.
Ook de eerste keer dat japanners hun versie groter wasquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Drugshond het volgende:
De bomgordel is toch echt een Arabische uitvinding.
Zie je wel dat ze iets uitvinden
Voor zover ik weet is onze tegenwoordige notatie van getallen 1 2 enzovoorts arabisch. Klopt dat?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de goede orde; 0 is een getal uit india en buskruit is een Chinese uitvinding. Virusleer en immunologie zijn wel Arabisch.
In Dubai heb je allerlei soorten bedrijven, van real estate tot weet ik veel wat. De hoogste toren ter wereld is nu al voor 90% opgekocht door particulieren en bedrijven. Kennelijk doen de megaprojecten het goed. Net als het palmboom-project ter bevordering van het toerisme, 80% van de huizen verkocht. En wat boeit het in jozuas van aartsens naam dat de F1 baan in Dubai ontworpen is door een Duitser. Zo'n F1 baan creert banen en toerisme. A1GP is overigens ook uitgevonden door een piemeltje uit Dubai.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is jouw perceptie.
[..]
Welke bedrijven komen er precies uit Dubai? technologische bedrijven misschien? of strooien ze gewoon met geld en bouwen daarmee allerlei mega projecten. Leuk en aardig hoor maar ik ben er niet van onder de indruk qua opbouwen van een duurzame economie.
psst die Formule 1 baan in Dubai is ontworpen door een Duitser.
Het is niet met zekerheid vast te stellen wie het buskruit als eerste heeft ontdekt. Kunnen chinezen zijn geweest of arabieren, of de engelsen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
0 is juist geen getal uit india, 1-9 is een getal uit india dat geimporteerd is door de arabieren, en gunpowder is een arabische uitvinding, nu weet ik niet hoe gunpowder in het Nederlands in het vertaald moet worden, maar ik dacht dat het buskruit was.
Smoke granade is ook een arabische uitvindingquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Drugshond het volgende:
volgens Wikipedia zijn dat de Tamil Tijgersquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Drugshond het volgende:
en ik ben een hardcore gebruikerquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:48 schreef Drugshond het volgende:
Netwerk : Alweer gaat het over alcohol(misbruik) onder jongeren.
Who gives a shit, zolang drank vrij in de verkoop zit, moet je ook niet gaan miepen over de nadelige gevolgen.
Alcohol is en blijft een harddrug #01.
Ruk ....die kunnen we ook al van het lijstje verwijderen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:47 schreef zakjapannertje het volgende:
volgens Wikipedia zijn dat de Tamil Tijgers
Dat zeker.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is onze tegenwoordige notatie van getallen 1 2 enzovoorts arabisch. Klopt dat?
Dat zijn Hindoes.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:51 schreef George-Butters het volgende:
Welk geloof hangen de Tamils aan?h
A1GP dat is een slechte rip-off van de F1 voor uitgerangeerde coureurs.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
In Dubai heb je allerlei soorten bedrijven, van real estate tot weet ik veel wat. De hoogste toren ter wereld is nu al voor 90% opgekocht door particulieren en bedrijven. Kennelijk doen de megaprojecten het goed. Net als het palmboom-project ter bevordering van het toerisme, 80% van de huizen verkocht. En wat boeit het in jozuas van aartsens naam dat de F1 baan in Dubai ontworpen is door een Duitser. Zo'n F1 baan creert banen en toerisme. A1GP is overigens ook uitgevonden door een piemeltje uit Dubai.
Drift Net 1416 Netherlandsquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:52 schreef George-Butters het volgende:
Salting Herring 1283 Netherlands by William Beuckelszoon
het geloof dat ze gelijk hebbenquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:51 schreef George-Butters het volgende:
Welk geloof hangen de Tamils aan?h
quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
en ik ben een hardcore gebruiker![]()
Zeer succesvol en lijkt totaal niet op de F1 bedoel je.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:53 schreef MrX1982 het volgende:
A1GP dat is een slechte rip-off van de F1 voor uitgerangeerde coureurs.
Gelukkig besteed RTL Z een hele week aan Dubai onder de naam booming dubai.quote:Met geld kan je inderdaad een hoop doen maar uiteindelijk is het vrij marginaal voor een duurzame economie.
Dat is het fundament van elk geloof.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:54 schreef zakjapannertje het volgende:
het geloof dat ze gelijk hebben
Nee, geen grappen over bommen Drugshond! Dan zie ik het bos niet meer.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig besteed RTL Z een hele week aan Dubai onder de naam booming dubai.
Ik zou erop willen klikken, maar ben zo bezopen dat ik het linkie niet ken rakenquote:
Zonder de arabieren zou je nu naar achterlijke Romeinse cijfers hebben lopen kijken en hadden we geen 0!!!!!!quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, geen grappen over bommen Drugshond! Dan zie ik het bos niet meer.
Het Groot Gelijkheidsgeloof?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:54 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het geloof dat ze gelijk hebben
Maar dan had het ook geen waarde kunnen hebben he?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zonder de arabieren zou je nu naar achterlijke Romeinse cijfers hebben lopen kijken en hadden we geen 0!!!!!!![]()
quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
Leen van Frisia... ja, daar moeten wij als Westerse superieure cultuur trots op zijn.
Formule 1 is de Koningsklasse van de autosport. Historie, ontwikkelingen, emotie, creme de la creme etc.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
Zeer succesvol en lijkt totaal niet op de F1 bedoel je.![]()
Harry Mens heeft zeker een projectje lopen in Dubaiquote:Gelukkig besteed RTL Z een hele week aan Dubai onder de naam booming dubai.
Dat is het volgens mij niet.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Drugshond het volgende:
Nee dat is dus juist niet zo, Indiers hadden een ander systeem bedacht voor de 1 t/m 9. Echter dat verschilde niet van de Romeinse cijfers in die zin dat de indiers net als de Romeinen geen nul hadden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:01 schreef George-Butters het volgende:
Indiers hebben de nul bedacht.
Ga dat maar eens MCXVI keer opschrijven!quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zonder de arabieren zou je nu naar achterlijke Romeinse cijfers hebben lopen kijken en hadden we geen 0!!!!!!![]()
Helaas is de baas boven de baas ziek, en komt te overlijden. Bedolven onder achterlijke regeltjes en grote verschillen tussen teams. Mooi om te zien dat steeds minder mensen naar F1 races gaan.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
Formule 1 is de Koningsklasse van de autosport. Historie, ontwikkelingen, emotie, creme de la creme etc.
Baas boven baas blijf je houden.
Oh dat zal wel meevallen of denk je dat die A1GP de boel gaat overnemen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
Helaas is de baas boven de baas ziek, en komt te overlijden. Bedolven onder achterlijke regeltjes en grote verschillen tussen teams. Mooi om te zien dat steeds minder mensen naar F1 races gaan.
Arabische uitvindingquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:07 schreef Monidique het volgende:
Ik voel me nutteloos.
Dat is onvermijdelijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:07 schreef Monidique het volgende:
Ik voel me nutteloos.
A1GP heeft een explosieve start gemaakt en maakt nu nog een explosieve groei mee. Je kan het wel het wonderkindje van de autosport noemen. Er zijn al verschillende arabische automerken hoorquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh dat zal wel meevallen of denk je dat die A1GP de boel gaat overnemen?
Ik ben benieuwd wanneer Dubai een eigen autoindustrie gaat opzetten. Misschien kan die sjeik Lada opkopen.
Gelukkig komt maart weer dichterbij kan ik weer genieten van een echte raceklasse.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:09 schreef Mutant01 het volgende:
A1GP heeft een explosieve start gemaakt en maakt nu nog een explosieve groei mee. Je kan het wel het wonderkindje van de autosport noemen. Er zijn al verschillende arabische automerken hoorLaraki bijvoorbeeld.
Allah Akbar?quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens weet MrX niet eens dat ie af en toe arabisch praat
De sjeik is gewoon slim, media aandacht heet dat. F1 heeft natuurlijk al jaren voorsprong, A1GP heeft dat nog niet. Een launch tussendoor is dan ook geen goeie strategie. Bovendien waren de auto's nog niet eens klaar.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gelukkig komt maart weer dichterbij kan ik weer genieten van een echte raceklasse.
Die sjeik heeft overigens weinig lef, waarom is de A1GP niet tegelijkertijd met de F1. Dan zou je meteen zien wat voor marginaal bereik die klasse heeft. Het amateurvoetbal van de autosport.
dat is er al 1 meer dan de batterij aangeeftquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De drie A's; Alcohol, Algebra, en Achenebbisj!
En een meer dan je vaste hangplek.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:16 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
dat is er al 1 meer dan de batterij aangeeft
O ja? Moet je eens in Sodom&Gomorra kijkenquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Weer eens een lekker ouderwetse onzindiscussie.
Gitaar, Koffie, Cannabis, Gibraltar, Gazelle, ottomaan, talisman, sofa, spinazie, kabel, kameel, henna, katoen, Alcohol, Algortimes, Algebra etc.quote:
Zo zie je maar, baggerklasse.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
De sjeik is gewoon slim, media aandacht heet dat. F1 heeft natuurlijk al jaren voorsprong, A1GP heeft dat nog niet. Een launch tussendoor is dan ook geen goeie strategie. Bovendien waren de auto's nog niet eens klaar.
.. da's hier.. bij jullie..quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En een meer dan je vaste hangplek.
We zullen zienquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo zie je maar, baggerklasse.
Binnen nu en 5 jaar bestaat het niet meer.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:
O ja, Ole schreeuwen vanaf je divan is ook hoogst Arabisch.
Das iets Egyptisch ook idd.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:20 schreef Tafkahs het volgende:
net als vrouwen verdobbelen
Ze behoren tot hetzelfde rasquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Europeanen zijn eigenlijk ook Arabieren.
schuld van de turbotaalgeneratiequote:Op dinsdag 27 december 2005 21:21 schreef Johan_de_With het volgende:
De etymologie van kankerkachel is dan weer met raadsels omgeven.
Fatima Morganaquote:
Dat zeggen zequote:Op dinsdag 27 december 2005 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
Ze behoren tot hetzelfde ras
Uiteindelijk zijn we allemaal negers.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
Tis een complot zeg ik je. Het zijn eigenlijk vermomde negers.
Sidekickiaanser dan de meester zelf!quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Het was al vastgesteld dat negers geen enkele gelijkenis met apen vertonen, dus dat zou best eens kunnen.
Fonkmeistah weet wel een excuus om Arabieren als niet-blanken te bestempelen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tis een complot zeg ik je. Het zijn eigenlijk vermomde negers.
Hey, wat doe jij hier.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Fonkmeistah weet wel een excuus om Arabieren als niet-blanken te bestempelen.
Die kerel weet ook allesquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Fonkmeistah weet wel een excuus om Arabieren als niet-blanken te bestempelen.
Zolang je maar niet gaat schaatsenquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ga klunen.
Iets met Turkmenen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die kerel weet ook alles.
Wat is het excuus?
Weltrustenquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:06 schreef sigme het volgende:
Ik ga gebruik maken van mijn zwaarbevochten recht naar bed te gaan wanneer ik zin heb.,
!
Oh niet eens iets semitisch.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Iets met Turkmenen.
quote:739 tt-EEN 739 di 27 dec 21:20:50
nieuws
ONTSLAG ALS PROTEST TEGEN HOMOHUWELIJK
Een Spaanse rechter heeft zijn ontslag
ingediend naar aanleiding van het
homohuwelijk in zijn land.
De rechter had in oktober geweigerd
een homohuwelijk te voltrekken. Hij
diende ook klacht in tegen het homo-
huwelijk bij het grondwettelijk hof.
"Het is voor mij moreel onmogelijk om
holebikoppels te huwen. Ik kan die wet
niet toepassen", aldus de rechter.
Nu het grondwettelijk hof de zaak
verworpen heeft, geeft de rechter
er dus de brui aan.
Wat hebben rechters tegenwoordig een hoog moraal zeg, ze treden af als de president de grondwet breekt, ze treden af als het ze niet zint, nou nou.quote:
Mooi weer een conservatieve zak minderquote:
waarquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:31 schreef George-Butters het volgende:
Er komen sneeuwbuien aan!
Welke van de twee?quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:48 schreef George-Butters het volgende:
DoG mag ik vragen hoe het afgelopen is met je zwangere collega?
Ja dat bedoel ik, welke van de tweequote:Op dinsdag 27 december 2005 23:12 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Degene waarvoor jij verantwoordelijk bent voor de bevruchting...
Maar goed, een abortus en eentje die hou het kindquote:Op dinsdag 27 december 2005 23:27 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, welke van de twee
"ellufstedetocht!"quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:31 schreef George-Butters het volgende:
Er komen sneeuwbuien aan!
Komt door de moslims, en als dat het niet is zal het vast komen door de negersquote:Op dinsdag 27 december 2005 23:57 schreef RichardQuest het volgende:
Heeft nu al verbazingwekkend lang geduurd voordat het weer kan, weet jij waarom, MrX?
De natuur heeft een hekel aan Friesland?quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:57 schreef RichardQuest het volgende:
Heeft nu al verbazingwekkend lang geduurd voordat het weer kan, weet jij waarom, MrX?
Nu de negers het baanschaatsen veroveren (dat ook al) zullen de kaaskoppen snel op een strenge elfstedentochtwiner moeten hopen.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Komt door de moslims, en als dat het niet is zal het vast komen door de negers![]()
wedden dan wint een knoflookvreterquote:Op woensdag 28 december 2005 00:06 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nu de negers het baanschaatsen veroveren (dat ook al) zullen de kaaskoppen snel op een strenge elfstedentochtwiner moeten hopen.
gekker moet het niet wordenquote:Op woensdag 28 december 2005 00:17 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
wedden dan wint een knoflookvreter![]()
dat kan niet, ik wacht nog altijd op sneeuw, dromenland of nietquote:Op woensdag 28 december 2005 02:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ga eens slapen joh, vlegel
Wat voor een foute drugs lingo is dat dan weerquote:Op woensdag 28 december 2005 03:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
dat kan niet, ik wacht nog altijd op sneeuw, dromenland of niet
Wat een kwalijke kwalificatie zonder aanleiding.quote:Op woensdag 28 december 2005 02:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ga eens slapen joh, vlegel
Nog zo'n nachtbrakerquote:Op woensdag 28 december 2005 03:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat een kwalijke kwalificatie zonder aanleiding.
noemen ze dat nou spelletjesmoeheid?quote:Op woensdag 28 december 2005 03:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat voor een foute drugs lingo is dat dan weer
Je bent geirriteerd door mijn aanwezigheid?quote:Op woensdag 28 december 2005 03:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nog zo'n nachtbraker
Nee hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 03:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je bent geirriteerd door mijn aanwezigheid?
Eerder dronkenschap mijn beste, eerder dronkenschapquote:Op woensdag 28 december 2005 03:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
noemen ze dat nou spelletjesmoeheid?
Trusten.quote:Op woensdag 28 december 2005 03:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
truste zakjap en Extrawaskracht
En ik maar denken dat het iets te maken heeft met het winsterse weer.quote:Depressielijn 'veel' gebeld tijdens kerst
(Novum) - De depressielijn van de Stichting Pandora meldt dat de belangstelling voor de hulpdienst tijdens de kerstdagen 'behoorlijk groot' was. Tientallen mensen die zich neerslachtig en eenzaam voelden, belden de afgelopen dagen. De depressielijn hanteerde voor het eerst verruimde openingstijden tijdens de kerstdagen. Dat meldt Pandora-medewerkster Elly Wisker van de depressielijn dinsdag.
De stichting Pandora, een organisatie die zich inzet voor mensen met psychische problemen, zet de verruimde openingstijden volgend jaar door. "Jammer genoeg hebben dit jaar meer mensen gebeld dan vorig jaar met kerst. Kennelijk voorzien wij in een behoefte. Het is heel triest dat steeds meer mensen depressieklachten hebben of zich eenzaam voelen. Niet alleen ouderen, ook jongeren van begin twintig bellen naar ons om die reden", zegt Wisker.
De lijn is volgens haar bedoeld als luisterend oor. "We geven geen adviezen. We praten meer als ervaringsdeskundige op de mensen in. Sommige mensen denken dat we een 'wonderpilletje' voor ze hebben. Was dat maar zo. Wij proberen de mensen te helpen met het acceptatieproces."
Precieze cijfers over het aantal bellers waren dinsdag nog niet bekend.
zaterdag 1ste kerstdag gaf die lijn geen gehoor.quote:Op woensdag 28 december 2005 05:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het iets te maken heeft met het winsterse weer.
klikquote:De Pandora Depressielijn is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 19.00 tot 21.00 uur op het telefoonnummer 0900-6120909
Hmm dat moet wel mee vallen door het weer lijkt me... zo winters is het ook weer niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 05:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het iets te maken heeft met het winsterse weer.
quote:Op woensdag 28 december 2005 05:16 schreef Caesu het volgende:
zaterdag 1ste kerstdag gaf die lijn geen gehoor.
Voor de goddenlozen bestaat er geen redding... Die had je zelf ook wel kunnen bedenken.quote:Op woensdag 28 december 2005 05:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Misschien dat Drugshond hier wat mee kan.
Zegt de goddeloze.quote:Op woensdag 28 december 2005 05:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Voor de goddenlozen bestaat er geen redding... Die had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Ik wens jou een prettig nachtrust toequote:Op woensdag 28 december 2005 05:29 schreef Drugshond het volgende:
05:10 , gelijk begonnen met een Indische maaltijd.
(ga weer proberen te slapen).
Want met volle maag slaapt ik toch een stuk lekkerder.
En het is pas 28 dec.quote:Agenten gewond door explosie
Uitgegeven: 28 december 2005 09:54
Laatst gewijzigd: 28 december 2005 09:54
DEN HAAG - Twee politiemensen zijn woensdagochtend vroeg gewond geraakt, toen een explosie plaatsvond in een illegaal vreugdevuur in Den Haag. Dat heeft de politie woensdag laten weten. Er werden vier mensen gearresteerd.
Het incident vond rond kwart over een plaats in de Burgemeester Jansenstraat. De politiemensen waren na klachten van buurtbewoners naar de straat gegaan, waar zij ongeveer vijftien mensen rond het vuur aantroffen.
Toen zij geen aanstalten maakten om het vuur uit te maken, ging de politie over tot arrestaties. Tijdens het inrekenen deed zich volgens de politie een grote explosie voor in het vreugdevuur. De politiemensen raakten dermate grewond dat ze naar het ziekenhuis moesten voor behandeling. De arrestanten zijn tussen de 19 en 26 jaar oud.
beginnerslatjesquote:Op woensdag 28 december 2005 10:56 schreef RichardQuest het volgende:.
* RichardQuest pakt de latten.
Wat heeft DoG een kleine maat.
nog steeds brakjesquote:Op woensdag 28 december 2005 11:42 schreef Drugshond het volgende:
ik las ff beginnerssletjes.
Ik ga maar weer koffiezetten, ik voel me nog steeds brak na 2e kerstdag.
Ja man.... iets te hard aan het stoeien geweest met de whisky.quote:
Hallo autorijderquote:Op woensdag 28 december 2005 12:09 schreef George-Butters het volgende:
Goedemorgen schone slapers!
Ja, niet geredquote:Op woensdag 28 december 2005 12:11 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij om 8:00 al weer op moest
Nee hequote:Op woensdag 28 december 2005 12:19 schreef George-Butters het volgende:
[..]niet geheel verwonderlijk.
Ik ben vrij hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 12:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jezelf ziekmelden op 4e kerstdag is een heel plausibele reden.
eigenaar : George-Buttersquote:
binnenlandsbestuur.nlquote:Eerdmans presenteert Kamervragen top-10 (23/12/2005)
Kamerlid Joost Eerdmans (LPF) presenteert voor de derde keer aan het einde van het jaar zijn top-10 met meest opvallende en onnodige Kamervragen van het afgelopen jaar. Wat betreft de LPF is de Kamer gebaat bij de invoering van een vraagquotum.
Ook uit het rapport ‘Niet teveel gevraagd’ van de Raad voor Openbaar Bestuur van afgelopen juni bleek dat zestien procent van de Kamervragen over 2004 in de categorie ’oneigenlijk’ viel. Wat moet een minister met vragen over een tenenlikker in Rotterdam? Of over de postcodeproblematiek in Moerwijk? Deze Kamervragen hadden volgens de LPF helemaal niet aan een minister of staatssecretaris gesteld moeten worden, maar aan lokale autoriteiten.
Eerdmans vindt dat er teveel Kamervragen worden gesteld doordat ‘er teveel uit de heup wordt geschoten’. Daarom is de LPF voor het aanleggen van een vraagquotum: maximaal tachtig Kamervragen per fractie per jaar. Eerdmans: ‘De beantwoording van Kamervragen kost ook veel geld: zo’n tweeduizend euro per Kamervraag, dus een slordige 3,6 miljoen euro op jaarbasis aldus Remkes, in antwoord op mijn Kamervraag destijds.’
In 2004 werden er 2.101 vragen gesteld, veertig procent meer dan in 2003. De cijfers over 2005 zijn nog niet beschikbaar.
De meest opvallende Kamervragen uit 2005 volgens Eerdmans:
1. BTW-heffing voor hulpsinterklazen (Nawijn - GN)
2. Hergebruik van vrijkomende specie aan de overkant van de Maas op 200 meter afstand (Roefs - PvdA)
3. De beperking van de stabiliteitseis voor skutsjes tot een helling van 20 graden (Van Hijum - CDA)
4. Een luchtalarm op de dag van het Europese referendum (Varela - LPF)
5. De fiscale aftrekbaarheid van de opleiding tot heks (Van Vroonhoven-Kok en Omzigt - CDA)
6. De sluiting van de recreatief aantrekkelijke spoorwegovergang in Echt-Susteren (Duyvendak - GL)
7. Het illegaal doodschieten van een mus (Van Velzen - SP)
8. Het verplaatsen van drie woonboten in de omgeving van het stadion van FC Zwolle (Verdaas - PvdA)
9. Het onderhoud van schouwpaden langs het Julianakanaal in Stein (Duyvendak - GL)
10. Zomerfeesten op agrarische grond (Schreijer-Pierik, CDA)
Jaargang: 2005
Op meer dan 2101 vragen vallen 10 van deze briljantjes eigenlijk toch nog wel mee?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:36 schreef zakjapannertje het volgende:
in het kader van 'nutteloze feitjes van de dag':
[..]
binnenlandsbestuur.nl
Acjh ja die hele autosport (op wat rally's na) blijft natuurlijk gewoon wat voor paupers met compensatiedrang.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo zie je maar, baggerklasse.
Binnen nu en 5 jaar bestaat het niet meer.
Doet ie fietsen ook als een hyperactieve maniak??quote:Op woensdag 28 december 2005 14:05 schreef du_ke het volgende:zag Bert Visscher net fietsen hier in stad
.
Ja best welquote:Op woensdag 28 december 2005 14:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Doet ie fietsen ook als een hyperactieve maniak??du_ke
Tuurlijk slaap lekker verderquote:Op woensdag 28 december 2005 14:03 schreef du_ke het volgende:
Acjh ja die hele autosport (op wat rally's na) blijft natuurlijk gewoon wat voor paupers met compensatiedrang.
Zo beter?quote:Op woensdag 28 december 2005 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie je icoon niet.
Weinig dromen aan. Je kan het precies zien aan het type mensen dat het leuk vindtquote:
Arabische uitvinding.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:44 schreef MrX1982 het volgende:
Russische propaganda.
Goed punt.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Autosport bestaat niet, want bij een sport wordt altijd gebruik gemaakt van een bal.
De kortzichtigheidquote:Op woensdag 28 december 2005 14:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Autosport bestaat niet, want bij een sport wordt altijd gebruik gemaakt van een bal.
Bewering van een Amerikaanse coach, mag ik daar wel aan toevoegen.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De kortzichtigheid.
Was het Johan Cruijff?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |