abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33450229
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:08 schreef Tafkahs het volgende:
sterker nog, Arabieren hebben zelfs zandkastelen uitgevonden
Cruciaal voor de ontwikkelingen van Europa waren onder andere natuurlijk de ontwikkelingen met betrekking tot de cijfers. De 0 is een arabische uitvinding, Koffie is een arabische uitvinding, Chirurgie is een arabische uitvinding, buskruit is een arabische uitivinding etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33450243
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja het decadente Westen maar ondertussen wel het Westen imiteren .
Imiteren nogwel, moeten ze een krom gebouw plaatsen ipv een recht gebouw?
Allah Al Watan Al Malik
pi_33450329
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De laatste 500 jaar is er vrij weinig uit de Arabische wereld gekomen of wil je dat ontkennen?
Ze hebben inderdaad vooral veel geïmporteerd uit het Westen. Wolkenkrabbers enzo, en antisemitisme, fascisme, totalitairisme, fundamentalisme, dat soort dingen.
pi_33450397
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:14 schreef Monidique het volgende:
Ze hebben inderdaad vooral veel geïmporteerd uit het Westen. Wolkenkrabbers enzo, en antisemitisme, fascisme, totalitairisme, fundamentalisme, dat soort dingen.
Sinds wanneer is de islam westers?
pi_33450402
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De laatste 500 jaar is er vrij weinig uit de Arabische wereld gekomen of wil je dat ontkennen?
Sinds wanneer voel jij je zo verbonden met de Arabieren of ben je geen berber?
Ik ben een berber, en ik voel me niet verbonden met arabieren. Ik haat het gewoon als mensen stront praten en doen alsof zij veel beter zijn dan een ander volk door een ander volk de grond in te boren. Je hebt niet eens voor de helft door hoeveel gebruik je maakt van arabische uitvindingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33450465
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de islam westers?
Dat staat er toch niet?
pi_33450582
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben een berber, en ik voel me niet verbonden met arabieren. Ik haat het gewoon als mensen stront praten en doen alsof zij veel beter zijn dan een ander volk door een ander volk de grond in te boren. Je hebt niet eens voor de helft door hoeveel gebruik je maakt van arabische uitvindingen.
Dus?

Als je naar de laatste 500 jaar kijkt kan je niet zeggen dat de Arabische wereld echt vooruitstrevend is op tal van gebieden of moet ik dankbaar zijn voor iets wat ze 500+ jaar geleden hebben gedaan? Waar de huidige Arabieren dus helemaal niets mee te maken hebben.
pi_33450631
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Net of het wiel niet op meerdere plaatsen is uitgevonden.
pi_33450721
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus?

Als je naar de laatste 500 jaar kijkt kan je niet zeggen dat de Arabische wereld echt vooruitstrevend is op tal van gebieden of moet ik dankbaar zijn voor iets wat ze 500+ jaar geleden hebben gedaan? Waar de huidige Arabieren dus helemaal niets mee te maken hebben.
Je maakt nogsteeds gebruik van de 0, dus ja, je drinkt nogsteeds koffie, dus ja. Daar hebben de huidige arabieren niets mee te maken nee, dat betekent nog niet dat het niet uit de arabische wereld komt. Jij hebt ook niets te maken met wolkenkrabbers of wat dan ook, moeten arabieren zich nu inferieur voelen?

Zodra arabische landen steden uit de grond beginnen te stampen die je nog nooit gezien hebt, ga je huilen dat het allemaal door het Westen er neergeplempt is. Alsof ze die dingen dan aan westerlingen te danken hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33450744
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Net of het wiel niet op meerdere plaatsen is uitgevonden.
Oh dat zal best, dat zal voor veel dingen gelden. Dan slaat mrx zn borrelpraat al helemaal nergens op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33450898
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
Je maakt nogsteeds gebruik van de 0, dus ja, je drinkt nogsteeds koffie, dus ja. Daar hebben de huidige arabieren niets mee te maken nee, dat betekent nog niet dat het niet uit de arabische wereld komt. Jij hebt ook niets te maken met wolkenkrabbers of wat dan ook, moeten arabieren zich nu inferieur voelen?
Ik zeg ook nergens dat ik me persoonlijk superieur acht aan een Arabier. Of zie jij woorden die ik niet zie. Daarnaast heb je mij niet horen zeggen dat er nooit iets uit de Arabische wereld naar het westen is gegaan. Er zijn inderdaad tijden geweest dat de ontwikkelingen vanuit de Arabische wereld naar Europa gingen en de beschaving is ontstaan in het deel wat we nu kennen als de Arabische wereld. Maar dat heeft vrij weinig met de huidige Arabische wereld te maken, me dunkt.
quote:
Zodra arabische landen steden uit de grond beginnen te stampen die je nog nooit gezien hebt, ga je huilen dat het allemaal door het Westen er neergeplempt is. Alsof ze die dingen dan aan westerlingen te danken hebben.
Ik heb meer ontzag voor zuid-oost Azië/China. Daar bouwen ze echt iets op. In Dubai strooien ze gewoon met geld. Dat kan zelfs een zwakzinnige.
pi_33450930
Ik ben weer net op tijd voor een potje xenofobie.
pi_33450951
en ik voor een potje bier
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33451102
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:29 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zeg ook nergens dat ik me persoonlijk superieur acht aan een Arabier. Of zie jij woorden die ik niet zie. Daarnaast heb je mij niet horen zeggen dat er nooit iets uit de Arabische wereld naar het westen is gegaan. Er zijn inderdaad tijden geweest dat de ontwikkelingen vanuit de Arabische wereld naar Europa gingen en de beschaving is ontstaan in het deel wat we nu kennen als de Arabische wereld. Maar dat heeft vrij weinig met de huidige Arabische wereld te maken, me dunkt.
Dat leidt ik af aan je manier van posten, zodra het over arabieren of iets arabisch gaat, schiet jij in de offence.
quote:
Ik heb meer ontzag voor zuid-oost Azië/China. Daar bouwen ze echt iets op. In Dubai strooien ze gewoon met geld. Dat kan zelfs een zwakzinnige.
Ja, in dubai strooien ze zomaar met geld. Serieus je lult echt als een zwakzinnige soms. Men investeert in hun eigen economie en probeert de economie onafhankelijk te maken van de olie. Dat doen ze door o.a. een gunstig belasting-klimaat voor buitenlandse bedrijven en mega toerisme projecten (zoals de eilandjes die ik daarnet postte) en het maken van bijv. F1 banen etc etc..
Dat jij dat strooien noemt....
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:37:18 #117
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33451187
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, het was weg! Hoe kan dat?
Voorproefje op wat komen gaat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:38:12 #118
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33451213
In Dubai staat een huis
In Dubai staat een huis
In Dubai staat een huis ja ja
Van je tingele tingela hop sa sa
In Dubai staat een huis
In Dubai staat een huis

In dat huis daar woont een man
In dat huis daar woont een man ja ja

En die man die kiest een vrouw
En die man die kiest een vrouw ja ja

En die vrouw die kiest een kind
En die vrouw die kiest een kind ja ja
pi_33451231
hihi
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33451292
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:38 schreef Drugshond het volgende:
knip
Allah Al Watan Al Malik
pi_33451302
Voor de goede orde; 0 is een getal uit india en buskruit is een Chinese uitvinding. Virusleer en immunologie zijn wel Arabisch.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:41:40 #122
89730 Drugshond
pi_33451373
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
Dat leidt ik af aan je manier van posten, zodra het over arabieren of iets arabisch gaat, schiet jij in de offence.
Dat is jouw perceptie.
quote:
Ja, in dubai strooien ze zomaar met geld. Serieus je lult echt als een zwakzinnige soms. Men investeert in hun eigen economie en probeert de economie onafhankelijk te maken van de olie. Dat doen ze door o.a. een gunstig belasting-klimaat voor buitenlandse bedrijven en mega toerisme projecten (zoals de eilandjes die ik daarnet postte) en het maken van bijv. F1 banen etc etc..
Dat jij dat strooien noemt....
Welke bedrijven komen er precies uit Dubai? technologische bedrijven misschien? of strooien ze gewoon met geld en bouwen daarmee allerlei mega projecten. Leuk en aardig hoor maar ik ben er niet van onder de indruk qua opbouwen van een duurzame economie.

psst die Formule 1 baan in Dubai is ontworpen door een Duitser.
pi_33451382
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de goede orde; 0 is een getal uit india en buskruit is een Chinese uitvinding. Virusleer en immunologie zijn wel Arabisch.
0 is juist geen getal uit india, 1-9 is een getal uit india dat geimporteerd is door de arabieren, en gunpowder is een arabische uitvinding, nu weet ik niet hoe gunpowder in het Nederlands in het vertaald moet worden, maar ik dacht dat het buskruit was.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:43:35 #125
89730 Drugshond
pi_33451433
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Drugshond het volgende:
De bomgordel is toch echt een Arabische uitvinding.
Zie je wel dat ze iets uitvinden
Ook de eerste keer dat japanners hun versie groter was

Die trapten gewoon hun vliegtuigjes vol met explosieven.
pi_33451441
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor zover ik weet is onze tegenwoordige notatie van getallen 1 2 enzovoorts arabisch. Klopt dat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33451482
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is jouw perceptie.
[..]

Welke bedrijven komen er precies uit Dubai? technologische bedrijven misschien? of strooien ze gewoon met geld en bouwen daarmee allerlei mega projecten. Leuk en aardig hoor maar ik ben er niet van onder de indruk qua opbouwen van een duurzame economie.

psst die Formule 1 baan in Dubai is ontworpen door een Duitser.
In Dubai heb je allerlei soorten bedrijven, van real estate tot weet ik veel wat. De hoogste toren ter wereld is nu al voor 90% opgekocht door particulieren en bedrijven. Kennelijk doen de megaprojecten het goed. Net als het palmboom-project ter bevordering van het toerisme, 80% van de huizen verkocht. En wat boeit het in jozuas van aartsens naam dat de F1 baan in Dubai ontworpen is door een Duitser. Zo'n F1 baan creert banen en toerisme. A1GP is overigens ook uitgevonden door een piemeltje uit Dubai.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33451496
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

0 is juist geen getal uit india, 1-9 is een getal uit india dat geimporteerd is door de arabieren, en gunpowder is een arabische uitvinding, nu weet ik niet hoe gunpowder in het Nederlands in het vertaald moet worden, maar ik dacht dat het buskruit was.
Het is niet met zekerheid vast te stellen wie het buskruit als eerste heeft ontdekt. Kunnen chinezen zijn geweest of arabieren, of de engelsen.
pi_33451509
quote:
Smoke granade is ook een arabische uitvinding
Allah Al Watan Al Malik
pi_33451518
quote:
volgens Wikipedia zijn dat de Tamil Tijgers
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:48:50 #132
89730 Drugshond
pi_33451546
Netwerk : Alweer gaat het over alcohol(misbruik) onder jongeren.
Who gives a shit, zolang drank vrij in de verkoop zit, moet je ook niet gaan miepen over de nadelige gevolgen.
Alcohol is en blijft een harddrug #01.
pi_33451571
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:48 schreef Drugshond het volgende:
Netwerk : Alweer gaat het over alcohol(misbruik) onder jongeren.
Who gives a shit, zolang drank vrij in de verkoop zit, moet je ook niet gaan miepen over de nadelige gevolgen.
Alcohol is en blijft een harddrug #01.
en ik ben een hardcore gebruiker
pi_33451589
Volgens mij nul ook. Onze uitdrukking voor ''nul'' komt wel uit het Arabisch.

http://www.mediatinker.com/blog/archives/008821.html

Buskruit is naar ik meen ook Chinees;

Taoist alchemists were some of the most important contributors to the invention of Gunpowder. However, many different groups and individuals can be named as contributors to this invention. During the reign of Emperor Wu Di (156-87 B.C.) of the Han dynasty extensive research was done on Eternal life and some of the substances used by the alchemists were sulphur and saltpeter, and as a result many fires were started. Wei Boyang was a famous alchemist that wrote a book called Book of the Kinship of the Three with enormous amount of information. By the 8th century in the mid Tang dynasty, the potentialities of sulphur and saltpeter when combined with charcoal were realized as the alchemists discovered an explosive mixture which was called huoyao or gunpowder.

http://library.thinkquest.org/15618/inventor.htm

De verspreiding van het papier is ook te danken aan Arabieren cq. Moslims, die leerden het van Chinezen die bij Talas krijgsgevangen waren gemaakt.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:50:34 #135
89730 Drugshond
pi_33451606
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is onze tegenwoordige notatie van getallen 1 2 enzovoorts arabisch. Klopt dat?
Dat zeker.
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:51:34 #138
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33451637
Welk geloof hangen de Tamils aan?h
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:52:43 #139
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33451670
Salting Herring 1283 Netherlands by William Beuckelszoon
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33451702
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:51 schreef George-Butters het volgende:
Dat zijn Hindoes.
pi_33451705
Bij mijn weten is buskruit meerdere keren uitgevonden en verloren geraakt. Maar goed, 't is maar waar je trots op bent.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33451711
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
In Dubai heb je allerlei soorten bedrijven, van real estate tot weet ik veel wat. De hoogste toren ter wereld is nu al voor 90% opgekocht door particulieren en bedrijven. Kennelijk doen de megaprojecten het goed. Net als het palmboom-project ter bevordering van het toerisme, 80% van de huizen verkocht. En wat boeit het in jozuas van aartsens naam dat de F1 baan in Dubai ontworpen is door een Duitser. Zo'n F1 baan creert banen en toerisme. A1GP is overigens ook uitgevonden door een piemeltje uit Dubai.
A1GP dat is een slechte rip-off van de F1 voor uitgerangeerde coureurs.

Met geld kan je inderdaad een hoop doen maar uiteindelijk is het vrij marginaal voor een duurzame economie.
pi_33451733
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:52 schreef George-Butters het volgende:
Salting Herring 1283 Netherlands by William Beuckelszoon
Drift Net 1416 Netherlands
pi_33451735
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:51 schreef George-Butters het volgende:
het geloof dat ze gelijk hebben
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:55:18 #145
89730 Drugshond
pi_33451802
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:53 schreef MrX1982 het volgende:
A1GP dat is een slechte rip-off van de F1 voor uitgerangeerde coureurs.
Zeer succesvol en lijkt totaal niet op de F1 bedoel je.
quote:
Met geld kan je inderdaad een hoop doen maar uiteindelijk is het vrij marginaal voor een duurzame economie.
Gelukkig besteed RTL Z een hele week aan Dubai onder de naam booming dubai.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:57:14 #147
89730 Drugshond
pi_33451839
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:56 schreef Mutant01 het volgende:

Gelukkig besteed RTL Z een hele week aan Dubai onder de naam booming dubai.
Nee, geen grappen over bommen Drugshond! Dan zie ik het bos niet meer.
pi_33451881
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik zou erop willen klikken, maar ben zo bezopen dat ik het linkie niet ken raken
pi_33451897
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:57 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, geen grappen over bommen Drugshond! Dan zie ik het bos niet meer.
Zonder de arabieren zou je nu naar achterlijke Romeinse cijfers hebben lopen kijken en hadden we geen 0!!!!!!
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')