Cruciaal voor de ontwikkelingen van Europa waren onder andere natuurlijk de ontwikkelingen met betrekking tot de cijfers. De 0 is een arabische uitvinding, Koffie is een arabische uitvinding, Chirurgie is een arabische uitvinding, buskruit is een arabische uitivinding etc.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:08 schreef Tafkahs het volgende:
sterker nog, Arabieren hebben zelfs zandkastelen uitgevonden
Imiteren nogwel, moeten ze een krom gebouw plaatsen ipv een recht gebouw?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja het decadente Westen maar ondertussen wel het Westen imiteren.
Ze hebben inderdaad vooral veel geïmporteerd uit het Westen. Wolkenkrabbers enzo, en antisemitisme, fascisme, totalitairisme, fundamentalisme, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De laatste 500 jaar is er vrij weinig uit de Arabische wereld gekomen of wil je dat ontkennen?
Sinds wanneer is de islam westers?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:14 schreef Monidique het volgende:
Ze hebben inderdaad vooral veel geïmporteerd uit het Westen. Wolkenkrabbers enzo, en antisemitisme, fascisme, totalitairisme, fundamentalisme, dat soort dingen.
Ik ben een berber, en ik voel me niet verbonden met arabieren. Ik haat het gewoon als mensen stront praten en doen alsof zij veel beter zijn dan een ander volk door een ander volk de grond in te boren. Je hebt niet eens voor de helft door hoeveel gebruik je maakt van arabische uitvindingen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De laatste 500 jaar is er vrij weinig uit de Arabische wereld gekomen of wil je dat ontkennen?
Sinds wanneer voel jij je zo verbonden met de Arabieren of ben je geen berber?
Dat staat er toch niet?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de islam westers?
Dus?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben een berber, en ik voel me niet verbonden met arabieren. Ik haat het gewoon als mensen stront praten en doen alsof zij veel beter zijn dan een ander volk door een ander volk de grond in te boren. Je hebt niet eens voor de helft door hoeveel gebruik je maakt van arabische uitvindingen.
Net of het wiel niet op meerdere plaatsen is uitgevonden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben een berber, en ik voel me niet verbonden met arabieren. Ik haat het gewoon als mensen stront praten en doen alsof zij veel beter zijn dan een ander volk door een ander volk de grond in te boren. Je hebt niet eens voor de helft door hoeveel gebruik je maakt van arabische uitvindingen.
Je maakt nogsteeds gebruik van de 0, dus ja, je drinkt nogsteeds koffie, dus ja. Daar hebben de huidige arabieren niets mee te maken nee, dat betekent nog niet dat het niet uit de arabische wereld komt. Jij hebt ook niets te maken met wolkenkrabbers of wat dan ook, moeten arabieren zich nu inferieur voelen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dus?
Als je naar de laatste 500 jaar kijkt kan je niet zeggen dat de Arabische wereld echt vooruitstrevend is op tal van gebieden of moet ik dankbaar zijn voor iets wat ze 500+ jaar geleden hebben gedaan? Waar de huidige Arabieren dus helemaal niets mee te maken hebben.
Oh dat zal best, dat zal voor veel dingen gelden. Dan slaat mrx zn borrelpraat al helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Net of het wiel niet op meerdere plaatsen is uitgevonden.
Ik zeg ook nergens dat ik me persoonlijk superieur acht aan een Arabier. Of zie jij woorden die ik niet zie. Daarnaast heb je mij niet horen zeggen dat er nooit iets uit de Arabische wereld naar het westen is gegaan. Er zijn inderdaad tijden geweest dat de ontwikkelingen vanuit de Arabische wereld naar Europa gingen en de beschaving is ontstaan in het deel wat we nu kennen als de Arabische wereld. Maar dat heeft vrij weinig met de huidige Arabische wereld te maken, me dunkt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
Je maakt nogsteeds gebruik van de 0, dus ja, je drinkt nogsteeds koffie, dus ja. Daar hebben de huidige arabieren niets mee te maken nee, dat betekent nog niet dat het niet uit de arabische wereld komt. Jij hebt ook niets te maken met wolkenkrabbers of wat dan ook, moeten arabieren zich nu inferieur voelen?
Ik heb meer ontzag voor zuid-oost Azië/China. Daar bouwen ze echt iets op. In Dubai strooien ze gewoon met geld. Dat kan zelfs een zwakzinnige.quote:Zodra arabische landen steden uit de grond beginnen te stampen die je nog nooit gezien hebt, ga je huilen dat het allemaal door het Westen er neergeplempt is. Alsof ze die dingen dan aan westerlingen te danken hebben.
Dat leidt ik af aan je manier van posten, zodra het over arabieren of iets arabisch gaat, schiet jij in de offence.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:29 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zeg ook nergens dat ik me persoonlijk superieur acht aan een Arabier. Of zie jij woorden die ik niet zie. Daarnaast heb je mij niet horen zeggen dat er nooit iets uit de Arabische wereld naar het westen is gegaan. Er zijn inderdaad tijden geweest dat de ontwikkelingen vanuit de Arabische wereld naar Europa gingen en de beschaving is ontstaan in het deel wat we nu kennen als de Arabische wereld. Maar dat heeft vrij weinig met de huidige Arabische wereld te maken, me dunkt.
Ja, in dubai strooien ze zomaar met geld. Serieus je lult echt als een zwakzinnige soms. Men investeert in hun eigen economie en probeert de economie onafhankelijk te maken van de olie. Dat doen ze door o.a. een gunstig belasting-klimaat voor buitenlandse bedrijven en mega toerisme projecten (zoals de eilandjes die ik daarnet postte) en het maken van bijv. F1 banen etc etc..quote:Ik heb meer ontzag voor zuid-oost Azië/China. Daar bouwen ze echt iets op. In Dubai strooien ze gewoon met geld. Dat kan zelfs een zwakzinnige.
Voorproefje op wat komen gaat.quote:
Dat is jouw perceptie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
Dat leidt ik af aan je manier van posten, zodra het over arabieren of iets arabisch gaat, schiet jij in de offence.
Welke bedrijven komen er precies uit Dubai? technologische bedrijven misschien? of strooien ze gewoon met geld en bouwen daarmee allerlei mega projecten. Leuk en aardig hoor maar ik ben er niet van onder de indruk qua opbouwen van een duurzame economie.quote:Ja, in dubai strooien ze zomaar met geld. Serieus je lult echt als een zwakzinnige soms. Men investeert in hun eigen economie en probeert de economie onafhankelijk te maken van de olie. Dat doen ze door o.a. een gunstig belasting-klimaat voor buitenlandse bedrijven en mega toerisme projecten (zoals de eilandjes die ik daarnet postte) en het maken van bijv. F1 banen etc etc..
Dat jij dat strooien noemt....
0 is juist geen getal uit india, 1-9 is een getal uit india dat geimporteerd is door de arabieren, en gunpowder is een arabische uitvinding, nu weet ik niet hoe gunpowder in het Nederlands in het vertaald moet worden, maar ik dacht dat het buskruit was.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de goede orde; 0 is een getal uit india en buskruit is een Chinese uitvinding. Virusleer en immunologie zijn wel Arabisch.
Ook de eerste keer dat japanners hun versie groter wasquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Drugshond het volgende:
De bomgordel is toch echt een Arabische uitvinding.
Zie je wel dat ze iets uitvinden
Voor zover ik weet is onze tegenwoordige notatie van getallen 1 2 enzovoorts arabisch. Klopt dat?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de goede orde; 0 is een getal uit india en buskruit is een Chinese uitvinding. Virusleer en immunologie zijn wel Arabisch.
In Dubai heb je allerlei soorten bedrijven, van real estate tot weet ik veel wat. De hoogste toren ter wereld is nu al voor 90% opgekocht door particulieren en bedrijven. Kennelijk doen de megaprojecten het goed. Net als het palmboom-project ter bevordering van het toerisme, 80% van de huizen verkocht. En wat boeit het in jozuas van aartsens naam dat de F1 baan in Dubai ontworpen is door een Duitser. Zo'n F1 baan creert banen en toerisme. A1GP is overigens ook uitgevonden door een piemeltje uit Dubai.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is jouw perceptie.
[..]
Welke bedrijven komen er precies uit Dubai? technologische bedrijven misschien? of strooien ze gewoon met geld en bouwen daarmee allerlei mega projecten. Leuk en aardig hoor maar ik ben er niet van onder de indruk qua opbouwen van een duurzame economie.
psst die Formule 1 baan in Dubai is ontworpen door een Duitser.
Het is niet met zekerheid vast te stellen wie het buskruit als eerste heeft ontdekt. Kunnen chinezen zijn geweest of arabieren, of de engelsen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
0 is juist geen getal uit india, 1-9 is een getal uit india dat geimporteerd is door de arabieren, en gunpowder is een arabische uitvinding, nu weet ik niet hoe gunpowder in het Nederlands in het vertaald moet worden, maar ik dacht dat het buskruit was.
Smoke granade is ook een arabische uitvindingquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Drugshond het volgende:
volgens Wikipedia zijn dat de Tamil Tijgersquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:43 schreef Drugshond het volgende:
en ik ben een hardcore gebruikerquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:48 schreef Drugshond het volgende:
Netwerk : Alweer gaat het over alcohol(misbruik) onder jongeren.
Who gives a shit, zolang drank vrij in de verkoop zit, moet je ook niet gaan miepen over de nadelige gevolgen.
Alcohol is en blijft een harddrug #01.
Ruk ....die kunnen we ook al van het lijstje verwijderen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:47 schreef zakjapannertje het volgende:
volgens Wikipedia zijn dat de Tamil Tijgers
Dat zeker.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is onze tegenwoordige notatie van getallen 1 2 enzovoorts arabisch. Klopt dat?
Dat zijn Hindoes.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:51 schreef George-Butters het volgende:
Welk geloof hangen de Tamils aan?h
A1GP dat is een slechte rip-off van de F1 voor uitgerangeerde coureurs.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
In Dubai heb je allerlei soorten bedrijven, van real estate tot weet ik veel wat. De hoogste toren ter wereld is nu al voor 90% opgekocht door particulieren en bedrijven. Kennelijk doen de megaprojecten het goed. Net als het palmboom-project ter bevordering van het toerisme, 80% van de huizen verkocht. En wat boeit het in jozuas van aartsens naam dat de F1 baan in Dubai ontworpen is door een Duitser. Zo'n F1 baan creert banen en toerisme. A1GP is overigens ook uitgevonden door een piemeltje uit Dubai.
Drift Net 1416 Netherlandsquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:52 schreef George-Butters het volgende:
Salting Herring 1283 Netherlands by William Beuckelszoon
het geloof dat ze gelijk hebbenquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:51 schreef George-Butters het volgende:
Welk geloof hangen de Tamils aan?h
quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
en ik ben een hardcore gebruiker![]()
Zeer succesvol en lijkt totaal niet op de F1 bedoel je.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:53 schreef MrX1982 het volgende:
A1GP dat is een slechte rip-off van de F1 voor uitgerangeerde coureurs.
Gelukkig besteed RTL Z een hele week aan Dubai onder de naam booming dubai.quote:Met geld kan je inderdaad een hoop doen maar uiteindelijk is het vrij marginaal voor een duurzame economie.
Dat is het fundament van elk geloof.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:54 schreef zakjapannertje het volgende:
het geloof dat ze gelijk hebben
Nee, geen grappen over bommen Drugshond! Dan zie ik het bos niet meer.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig besteed RTL Z een hele week aan Dubai onder de naam booming dubai.
Ik zou erop willen klikken, maar ben zo bezopen dat ik het linkie niet ken rakenquote:
Zonder de arabieren zou je nu naar achterlijke Romeinse cijfers hebben lopen kijken en hadden we geen 0!!!!!!quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, geen grappen over bommen Drugshond! Dan zie ik het bos niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |