abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33387173
De grote hype van de komende maanden, de Arctic Monkeys, hebben nog geen eigen topic. Vandaar een snelle introductie.
Zo zien ze eruit (drummer en bassist zijn weggelaten)

De band is het beste als volgt te omschrijven
quote:
Arctic Monkeys are a four-piece indie rock band from High Green, Sheffield, England. Their debut single, "I Bet You Look Good On the Dancefloor", went straight to number one in the UK Singles Chart. Described as a northern Libertines, their post-punk/dance-punk sound and wry lyrics have also been compared to the The Jam, Pulp and The Streets.

Established in 2002, the band consists of:-

* Alex Turner: guitar, vocals
* Jamie 'Cookie' Cook: guitar
* Andy Nicholson: bass
* Matt Helders: drums
Eind januari komt hun debuutalbum uit, getiteld 'Whatever people say I am, that's what I'm not' . De artwork ziet U hieronder

En voor degene die denken van 'sjeez alternatieve kutmuziek!', Chris Martin vindt ze ook cool
quote:
Coldplay front man Chris Martin has revealed his admiration for Arctic Monkeys especially Alex Turner. Martin says that he loved their debut single ‘I Bet You Look Good On The Dance Floor’ and added that he is amazed at the quality of Turner’s lyrics. Martin said according to contactmusic: “Anyone who can write a line like, 'You're not from New York/You're from Rotherham,' is a genius in my book.”
"That guy (Turner) is immensely talented."
Ze spelen 27 februari in de Melkweg in Amsterdam. Helaas is het al uitverkocht, wat overigens best bijzonder is voor een band die nog niet eens een cd heeft uitgebracht. Mocht je ze willen checken, demo's en live optredens (in the city concert is errrrg goed en perfecte geluidskwaliteit) zijn te vinden op dit adres http://www.mardy-bum.com/index.php?page=music

pi_33387254
'I Bet You Look Good On the Dancefloor' is een ok nummer, clipje is ook leuk, maar ik verwacht niet al te veel van de heren eigenlijk. Zoals ze zelf al zeggen; 'Don't believe the hype'.
Aldus.
  zondag 25 december 2005 @ 01:30:39 #3
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33387405
quote:
Op zondag 25 december 2005 01:22 schreef Z het volgende:
'I Bet You Look Good On the Dancefloor' is een ok nummer, clipje is ook leuk, maar ik verwacht niet al te veel van de heren eigenlijk. Zoals ze zelf al zeggen; 'Don't believe the hype'.
Price of Gas, keeps on rising, nothing comes for free.
pi_33387797
Ai, mag ik jullie heren wijzen op, bijvoorbeeld, het geweldige nummer A Certain Romance?
http://www.mardy-bum.com/(...)ce_Live_-_Lamacq.mp3

pi_33391849
Heb kaarten voor de arctic monkeys de 27ste.. vorige keer was het nog veel sneller uitverkocht (stond toen vol met engelse die speciaal over kwamen).

Album is inmiddels ook al uitgelekt ... ongeacht dat het een hype is ... dat album is een heerlijk 'I don't care what you think' album. En ze hebben al 3 hits in Engeland .. maargoed is natuurlijk wel hype-land nummer 1.
  zondag 25 december 2005 @ 12:56:10 #6
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_33392443
quote:
Op zondag 18 december 2005 03:04 schreef savelkoul het volgende:
http://www.mardy-bum.com/index.php?page=music

Muziek van de Arctic Monkeys. Vooral het concert in Manchester (In the city) is supervet! Hele zaal die meezingt, terwijl er nog niks van een album ofzo uit is. Tamelijk bizar.

Fraai artikel over de Arctic Monkeys is hier te vinden
http://enjoyment.independ(...)es/article333387.ece
Verkozen tot band van het jaar door The Indepent.

Ik ben om, live zijn ze vet!

[ Bericht 79% gewijzigd door J.A.N.A. op 26-12-2005 21:30:55 (100% change!) ]
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_33393739
Leuk nummer, grappige clip.. Zin om de cd van hun te luisteren, maar zal het voorlopig maar even moeten doen met die fragmenten op die site. Klinkt lekker..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_33399438
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:25 schreef Cow81 het volgende:
Heb kaarten voor de arctic monkeys de 27ste.. vorige keer was het nog veel sneller uitverkocht (stond toen vol met engelse die speciaal over kwamen).
Was dat niet een paar dagen voor dat Oasis concert in HMH?
quote:
Album is inmiddels ook al uitgelekt ... ongeacht dat het een hype is ... dat album is een heerlijk 'I don't care what you think' album. En ze hebben al 3 hits in Engeland .. maargoed is natuurlijk wel hype-land nummer 1.
Flink gehypt op internet ook. Klinkt lekker, alleen jammer dat al die nrtjes max 3min duren.
pi_33409477
quote:
Was 1 november in Paradiso.

Tegenwoordig is alles overhyped. Neem coldplay (eerste album was super, daarna alleen maar minder geworden). Voorlopig is dit nieuwe album van the Arctic Monkeys mijn auto muziek van de maand

En live gaat het volledig los ... en dan komt het goed uit dat de nummers maar zo kort zijn, want een concert van meer dan een uur is een gevaar voor de gezondheid!
  maandag 26 december 2005 @ 14:24:51 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33414198
Gek genoeg vond ik "I bet you look good on the dancefloor" helemaal niks speciaals, dan vond ik andere singles als "Fake Tales of San Francisco" en "When the Sun goes down" toch wel leuker. Album heb ik verder nog niet gehoord, trouwens.
En we hadden een paar weken terug al wel een Arctic Monkeys topic, maar daarin werd vooral om vergelijkbare artiesten gevraagd geloof ik.

edit: deze dus.
bands als Arctic monkeys & Baby shambles

[ Bericht 14% gewijzigd door Grobbel op 26-12-2005 14:33:18 ]
pi_33421674
Al kaarten voor het concert eind februari in Brussel. Ben wel eens benieuwd naar het gehele album, vind het wel goed klinken
  maandag 26 december 2005 @ 21:26:40 #12
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_33422535
kon het al een hele poos geleden, toen zei een vriend al dat dit een hype werd! Wel vet trouwens!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_33422558
Ik ken ze al een tijd, maar ik vind ze puik.

Dat rijmt niet.
  maandag 26 december 2005 @ 22:36:39 #14
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_33424494
godver, krijg dus net te horen dat ze in de melkweg spelen.. sold out.. kut kut kut..

Iemand kaarten?
Tim's LastFM Charts
pi_33434088
quote:
Op zondag 25 december 2005 20:06 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

[..]

Flink gehypt op internet ook. Klinkt lekker, alleen jammer dat al die nrtjes max 3min duren.
3 minuten is net perfect voor een radio hitje, dan draaien ze op 3fm ook weer eens iets leuks.
pi_33437867
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:36 schreef Prep2Fight het volgende:
godver, krijg dus net te horen dat ze in de melkweg spelen.. sold out.. kut kut kut..

Iemand kaarten?
Ik heb twee kaarten over, maar ik wacht nog even tot ze wat meer waard worden

Of misschien twee goeie vriendinnen de avond van hun leven bezorgen
pi_33438748
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:40 schreef savelkoul het volgende:

[..]

Ik heb twee kaarten over, maar ik wacht nog even tot ze wat meer waard worden

Of misschien twee goeie vriendinnen de avond van hun leven bezorgen
ga jij eens dood
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_33438816
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:13 schreef Venugopalan het volgende:

[..]

3 minuten is net perfect voor een radio hitje, dan draaien ze op 3fm ook weer eens iets leuks.
idd, maar niet voor op je mp3speler als het hele 'album' binnen een half uur is afgelopen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:16:16 #19
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33438982
Een echt goede plaat zet je daarna nog een keer op.
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:37:06 #20
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33439695
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:36 schreef Prep2Fight het volgende:
Dat was binnen een paar dagen al uitverkocht geloof ik, volgens mij zit de Melkweg straks bomvol met Britten.
pi_33441769
Ah, nu al dé hype voor 2006. Mijden dus, als de pest.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:44:09 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33443373
Met een beetje geluk is de hype al opgebrand voor de CD officieel is uitgebracht.
pi_33445044
Niks hype! Gewoon retegoede muziek!
pi_33445560
Een hype doet in mijn ogen niets af aan de muziek, het wordt alleen wat minder interessant voor de 'echte muziekliefliefhebbers' die houden van obscure bandjes die niet de hype krijgen die ze verdienen.
pi_33445911
het schijnt trouwens dat ze in sheffield op moesten treden, en dat een kaartje iets van 8 pond kostte. het concert was binnen no time uitverkocht, en kaartjes werden verhandeld op straat voor honderden pounds !
skallemapattes
pi_33446196
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:06 schreef De_Loet het volgende:
het schijnt trouwens dat ze in sheffield op moesten treden, en dat een kaartje iets van 8 pond kostte. het concert was binnen no time uitverkocht, en kaartjes werden verhandeld op straat voor honderden pounds !
was hier ook het geval bij bloc party @ paradiso.. kaartjes á 15 euro voor 90 euro p/s(ok, geen honderden ponden, maar nog steeds belachelijk)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2005 @ 18:21:02 #27
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:21:26 #28
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33446384
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:15 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

was hier ook het geval bij bloc party @ paradiso.. kaartjes á 15 euro voor 90 euro p/s(ok, geen honderden ponden, maar nog steeds belachelijk)
Bizar, een jaar geleden stonden ze nog redelijk anoniem in het voorprogramma van Interpol. Ik kende Bloc Party al redelijk goed op dat moment, dus qua line-up had ik een fantastische avond.
  dinsdag 27 december 2005 @ 19:21:56 #29
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_33448278
* Elusive ook kaartjes heeft!
ik heb ze ook in paradiso gezien, was echt vet! erg goede sfeer ook met al die engelsen!
kan niet wachten
  dinsdag 27 december 2005 @ 19:33:41 #30
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33448738
Zucht, waarom kom ik altijd weer duizend laat achter zulke dingen
pi_33452295
Ja ik zag het staan. Dacht eerst dat ze opgetreden hadden op London Calling, maar dat was dus niet het geval. Wil ze wel checken eigenlijk, het lijkt mij wel een toffe band
pi_33469778
Ken alleen I bet.. echt goed. Een paar andere nummers ff kort geluisterd. Klinkt wel oke, het album maar afwachten.
pi_33934134
Album inmiddels te vinden op het net, ben benieuwd
pi_33939279
leuke band, heb hun album al een paar keer geluisterd, en klinkt wel goed.
pi_33945302
Album is echt strak. 13 potentiële nummer 1 hits! Het scherpe randje is er wel een beetje vanaf, das wel jammer, maar het went. Nu ga ik witlof koken
pi_33961006
Vind het vetter dan Franz Ferdinand. Klinkt erg lekker moet ik zeggen, iets wat ik zeker vaker op ga zetten. Luistert ook heerlijk weg in de auto/bus/trein or wherever...
pi_33961326
Okee ik waardeer het zeer, iemand idd nog kaarten over? .
pi_33961517
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:35 schreef =HellFire= het volgende:
Okee ik waardeer het zeer, iemand idd nog kaarten over? .
Veel succes op Marktplaats, ze gaan nu al voor 40-55 euro

Ik ben echt blij dat ik een kaartje heb, heb er echt veel zin in
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_33961753
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 00:41 schreef koston het volgende:

[..]

Veel succes op Marktplaats, ze gaan nu al voor 40-55 euro

Ik ben echt blij dat ik een kaartje heb, heb er echt veel zin in
Jeeeeez. Abnormaal hoog bedrag voor een beginnende band. Nu is deze band dan ook verrekte fuckin goed, maar... dan nog. Ben normaal niet zo van deze muziek (toch meer de punk) maar klinkt gewoon verdomde lekker.

Veel plezier alvast.
pi_33961884
Concert in Brussel(eind Februari) ook al uitverkocht. Gelukkig hebben we wel kaartjes
pi_33962291
Het hoogste bod voor twee kaartjes in Newcastle

GBP 110.00
(Approximately US $194.10)

Whehe.
pi_33962515
http://kcrw.com/smil/mb051118Arctic_Monkeys.ram

Live optreden voor een radiozender, ongeveer 38 mins lang. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_33969722
quote:
Hoi *****, let rond de relaesadatum van de Arctic Monkeys-plaat goed op de site. We hebben dan toestemming om het concert een week online te zetten. Ik schat in dat het zo rond 20 januari gaat gebeuren maar het kan ook enige dagen later worden.
Groet!
Concert in Paradiso van november komt ergens volgende week online te staan op de vpro site, zowel in beeld als geluid
pi_33969793
quote:
Op zondag 25 december 2005 01:57 schreef savelkoul het volgende:
Ai, mag ik jullie heren wijzen op, bijvoorbeeld, het geweldige nummer A Certain Romance?
http://www.mardy-bum.com/(...)ce_Live_-_Lamacq.mp3

zeker leuk nummer ja.
pi_33971301
CD is eerder gereleased en verkrijgbaar, top CD! Het muziekjaar begint weer goed
pi_33977637
heb het album zojuist ontvangen! klinkt zeer goed ja!
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:07:51 #47
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_33981684
Arctic's nieuwe clip is ook uit en toevallig ook van m'n favo track van dit moment; when the sun goes down. Go check it out @ dominorecords.co.uk enzo
pi_33981977
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:07 schreef prototype het volgende:
Arctic's nieuwe clip is ook uit en toevallig ook van m'n favo track van dit moment; when the sun goes down. Go check it out @ dominorecords.co.uk enzo
Klinkt idd lekker

Heb t album nu, dus ff flink luisteren.. Verwacht er nu iig (misschien wel te) veel van.
pi_33982001
Ze draaien 't grijs op Kink. Ik vind er niet zo veel byzonders aan. Misschien is het meer een teken van armoe dat deze gasten 't nu zo aan 't maken zijn.
The gum you like, is coming back in style.
pi_34012148
Vind het geen teken van armoede dat ze nu zoveel gedraaid worden. Het is een goed album en in de band zitten getalenteerde jonge gasten. Lekkere muziek
pi_34012472
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:48 schreef Klingon het volgende:
Vind het geen teken van armoede dat ze nu zoveel gedraaid worden. Het is een goed album en in de band zitten getalenteerde jonge gasten. Lekkere muziek
Veel mensen doen anders of 't een revolutionair geluid is. In de verste verte niet.
pi_34013124
Revolutionair vind ik ook wat overdreven idd
pi_34014610
Goede plaat is het

Catchy tunes
pi_34023022
tvp
pi_34040967
Kan me niks schelen of ze gehyped zijn/dan wel worden-leuk album!
pi_34056530
I bet that you look good on the dancefloor is een leuk liedje
pi_34056991
Ik was ook meteen onder de indruk van "I bet that you look good on the dancefloor". Merkwaardig want normaliter, van Franz Ferdinant en Kaiser Chiefs krijg ik spontaan spetterpoep, terwijl dat ook van dat soort bandjes zijn (in mijn ogen). Ik ben echt benieuwd, want ze hadden wel iets wat die 2 bands niet hebben, gedrevenheid en niet van die arrogante kutkoppen
  zondag 15 januari 2006 @ 14:23:49 #58
14270 prototype
GOD BLESS BLOC PARTY
pi_34082966
Ik heb het album nu ook al een paar dagen en ik betrap mezelf erop dat ik het echt nonstop draai... voor mijn smaak klopt dit precies Favo's zijn momenteel:

I bet you look good on the dancefloor
Fake tales of san francisco
Dancing Shoes
You Probably Couldn't See for the Lights but You Were Looking Straight at Me
Still take you home
Red Lights Indicate blablabla
Perhaps Vampires is a bit strong
When the sun goes down
A certain romance
From the ritz to the rubble

... hmmm dat is dus praktisch het hele album haha
pi_34085917
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:23 schreef prototype het volgende:
Ik heb het album nu ook al een paar dagen en ik betrap mezelf erop dat ik het echt nonstop draai... voor mijn smaak klopt dit precies Favo's zijn momenteel:

Dancing Shoes
Still take you home
When the sun goes down
A certain romance

Mijn idee.
pi_34119735
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:23 schreef prototype het volgende:

Dancing Shoes
Still take you home
When the sun goes down
A certain romance

heb je dat 'in the city' concert al gehoord? die is echt veeeeet
pi_34120857
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:48 schreef savelkoul het volgende:

[..]

heb je dat 'in the city' concert al gehoord? die is echt veeeeet
Vooral de intro van 'When The Sun Goes Down' gezongen door het publiek
Kippenvelmoment
Hunter S. Thompson
pi_34134385
Haha, die demo songs van die nummers klinken toch wel wat anders. Zou zogenaamd rauwer klinken t.o.v. de studio-opnamen, vind het zelf nog wel meevallen.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:20:58 #63
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_34139795
Qua band vind ik het niet heel bijzonder allemaal geloof ik. Die chronisch-verkouden zanger heeft nog wel een aanstekelijke stem, maar kan er verder niet echt warm van worden. Heb in ieder geval niet het idee dat we hier met de nieuwe Oasis van doen hebben.
pi_34141680
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:21 schreef koston het volgende:

[..]

Vooral de intro van 'When The Sun Goes Down' gezongen door het publiek
Kippenvelmoment
Idd erg tof! Nummer is sowieso mijn favo

Maar misschien ff domme vraag, als cd nu pas uit is gekomen he, waarom kennen ze de tekst dan al of is dat echt door die demo's?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:48:06 #65
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_34146231
als iemand nog een ticket voor de paradiso gig overheeft/niet kan mail dan op elusive2.0@gmail.com
pi_34152267
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:59 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Idd erg tof! Nummer is sowieso mijn favo

Maar misschien ff domme vraag, als cd nu pas uit is gekomen he, waarom kennen ze de tekst dan al of is dat echt door die demo's?
Sinds 2002 spelen ze al, en ze hebben altijd gratis demo's weggegeven. Zodoende heeft men het op kunnen pikken en als je populair wordt, gaat het balletje al snel verder rollen.
pi_34206778
Vrijdag Monkeysdag op XFM
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:35:55 #68
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_34208266
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:58 schreef Erasmusch het volgende:
Vrijdag Monkeysdag op XFM
Waarop de hele dag al die gouwe ouden nog een keertje gedraaid worden!
Volgens mij ben je in een uurtje wel klaar met de muziek, vraag me toch af waar ze de rest van de dag aan gaan besteden
pi_34225223
Baal ervan dat hun concert in de Melkweg al is uitverkocht, had wel willen gaan. Dan maar wachten of ze wat festivals gaan doen
pi_34225294
Sommige van die titels zijn echt geniaal, en godzijdank kon ik nog een van de laatste kaarten voor 27-2 bemachtigen
pi_34238790
quote:
Luister zelf:
Vanaf 20-1-2006 staat Whatever People Say I Am, That's What I'm Not twee weken lang in de 3VOOR12/Luisterpaal.

Op 19-1-2006 zendt 3VOOR12FM het concert uit dat we eerder opnamen van Arctic Monkeys in Paradiso, Amsterdam. Daarna staat het concert een week lang online op de 3VOOR12 website.
pi_34239741
Leuke cd in het verlengde van Franz Ferdinand en toch ook weer niet
Klinkt lekker fris
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_34242716
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:03 schreef chansadres het volgende:
Leuke cd in het verlengde van Franz Ferdinand en toch ook weer niet
Klinkt lekker fris
De muziek kun je niet echt vergelijken, hun carriere misschien wel....

Maar goed, de arctic monkeys zijn gewoon verslavend, eerst al met 'beneath the boardwalk' die bijna niet onder doet van het debuutalbum. Maar het album is echt goed, gewoon lekkere muziek, ook voor in de auto

Mijn favoriet is denk 'cigarette smoke' of misschien toch 'choo choo'
pi_34242941
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:26 schreef wlsandman het volgende:

[..]

De muziek kun je niet echt vergelijken, hun carriere misschien wel....

Maar goed, de arctic monkeys zijn gewoon verslavend, eerst al met 'beneath the boardwalk' die bijna niet onder doet van het debuutalbum. Maar het album is echt goed, gewoon lekkere muziek, ook voor in de auto

Mijn favoriet is denk 'cigarette smoke' of misschien toch 'choo choo'
huh?

Mijn favo's op t moment:

When the sun goes down
From ritz to the rubble
Mardy Bum
A certain romance
The view from the afternoon

Erg lekkere cd... Al veel geluisterd nu..
pi_34242953
In de kink outlaw 41 staan trouwens twee nummers van the arctic monkeys

Komt weinig voor denk
pi_34242976
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:33 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

huh?

Mijn favo's op t moment:

When the sun goes down
From ritz to the rubble
Mardy Bum
A certain romance
The view from the afternoon

Erg lekkere cd... Al veel geluisterd nu..
Zijn allebei nummers van de ep
pi_34251840
Van 3voor12:
quote:
3VOOR12 recenseert Disque Pop (week 3): Arctic Monkeys

De naam Arctic Monkeys zal niemand meer vreemd in de oren klinken. Al zou je willen, je kunt er gewoonweg niet meer omheen. De single I Bet You Look Good On The Dancefloor is al grijs gedraaid en dat gaat ook gebeuren met de singles die ongetwijfeld nog getrokken worden van het debuutalbum. Alle media grijpen elke kans aan om maar iets over de 'hottest things since lava' te mogen zeggen. Met als absolute winnaar popblad NME, die frontman Alex Turner aan de kop van haar Coollist 2005 zette. De nog geen twintigjarige Turner liet alle rock- en popsterren die wel al een album uit hadden achter zich.

"Tsss, alweer zo'n gehypete Engels kutbandje." Ja geef maar toe, het ligt op je tong. Maar laat het nog even liggen. Want je hebt het mis. Hype is een belediging voor Arctic Monkeys. Tuurlijk, de band is enorm gehypet. En laten we er niet omheen draaien, ook 3VOOR12 heeft flink meegeklopt om de slagroom zo zoet mogelijk te maken. Maar de hype kwam pas nadat het fenomeen zich als een virus door het Engelse land verspreidde.

Want nog voor dat een maatschappij of radiostation de Arctic Monkeys oppakte, trok het gerucht rondom de band al door het land als de gekke koeienziekte. Met niet meer dan een lullige demo en nog lulligere looks - de plek waar frontman Alex Turner zijn gitaar heeft hangen (behoorlijk dicht onder zijn kin) is verre van cool - veroverde de band toch de harten van de Engelsen.

De superlatieven die de Britse pers gebruiken om het fenomeen te duiden, duikelen over elkaar heen. Zo zou Turner de beste tekstdichter zijn sinds Morrissey. Maar het allerbelangrijkste: Arctic Monkeys is de spiegel van een generatie. Geen opgewerkt zaad van David Bowie, geen uitgezakte Beatle, geen reïncarnatie van Ian Curtis, niet ontdekt door Bono. Uit het niets direct in de armen van het publiek gevallen. De bloke from the block ziet zichzelf en schreeuwt het uit: "Yeah!!!! Fuck off!!! Dit is van mij."

Het internet hielp. Mp3-tjes circuleren al bijna een jaar over het net en waren de perfecte manier om in ieders hoofd te komen nog voor de band überhaupt geld had om een tourbus te huren. Toch krijgen ook de die hard fans die ze alle twintig bij elkaar hebben gespaard nieuw materiaal te horen op Whatever People Say I Am, That's What I'm Not. Van de dertien songs waren er vijf nog niet eerder online te vinden.

Je zou bijna vergeten dat het over muziek gaat. Toch zit daar de grootste kracht. Want het zit er allemaal in, de typisch Engelse ingrediënten die al zoveel groten creëerden. Punky Pistols geluid, de vrolijke groove van Happy Mondays, het gehuppel van Franz Ferdinand, de rock van Libertines/Babyshambles, het zit er allemaal in. En toch, toch hoor je die namen niet als je naar Arctic Monkeys luistert. Dan hoor je, juist ja, Arctic Monkeys.

3VOOR12 noemt het dan maar gewoon rock 'n' roll, goed?
pi_34254668
Volgens mij was er deze week 's avonds op 3FM nog een interview met Arctic Monkeys. Het enige wat ik mij herriner is de slechte interviewster
pi_34281617
quote:
ff luisteren.... tof begin iig
pi_34288090
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:01 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

ff luisteren.... tof begin iig

Ik dacht eerst dat ik het verkeerde concert had
pi_34299713
Gister ook de eerste 'echte' clip op MTV gezien. WTSGD. Lijkt alsof die Tommy uit Snatch meedoet.

cover van girls aloud-love machine
http://s39.yousendit.com/d.aspx?id=383X32VJ6HT2C1P4SNIPHYKDFA

[ Bericht 60% gewijzigd door Erasmusch op 21-01-2006 01:45:59 ]
pi_34309462
quote:
PLATO: NU BINNEN - dè Britse indie sensatie van 2006. De grootste buzz rond een bandje sinds Franz Ferdinand? Arctic Monkeys is al maanden de grootste band van Engeland, zonder album, en slechts één single. Het verhaal van de Monkeys als één van de eerste bands volledig online groot zijn geworden en dat zonder steun van een platenmaatschappij hebben bereikt is waarschijnlijk nu wel bij elke muziekliefhebber bekend. Het blijft natuurlijk het ultieme sprookjesverhaal. Maar het is geen sprookje, het is de realiteit. En de realiteit is ook dat ze de hype nu mogen waarmaken, want het album is er nu! Muzikaal ligt Whatever People Say... in het verlengde van The Libertines - waarop ik de Monkeys al hoor zeggen, "...That's What We Are Not!" Maar zo klinken ze wel. Althans op eerste gehoor. Verschillen zijn er genoeg. Waar The Libertines de romantiek uit de goot haalt, halen de Monkeys de romantiek uit het Normale Leven. In dat opzicht passen ze in de traditie van, pakweg, The Smiths. (De adoratie voor zanger en songwriter Alex Turner doet heel erg denken aan die voor Morrissey. Het concert van de Monkeys in de Paradiso gaf me kippenvel - het volledige publiek, voornamelijk Britten, zongen elke song woord voor woord mee, en het concert eindigde ook nog eens in een stage invasion...) Of alle hype wel terecht is weet ik zo net nog niet; zò torenhoog toornen ze niet boven een handjevol andere geweldige Britse Bandjes die veel minder aandacht krijgen uit. Maar als je niet de verwachting hebt dat de Monkeys je leven gaan redden, en het album gewoon ziet als een verzameling hele lekkere punky popliedjes met vaak geniale teksten en onweerstaanbare melodieën die beter worden met elke luisterbeurt, dan gaat het album niet tegenvallen.
Lauwe recensie van Plato
pi_34312239
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:25 schreef Erasmusch het volgende:
Gister ook de eerste 'echte' clip op MTV gezien. WTSGD. Lijkt alsof die Tommy uit Snatch meedoet.

Ja idd, had die tommy ook al herkend(dacht ik) alleen wel wat dikker

In telegraaf vandaag stond ook een stukje over ze dat internet ze geholpen had te hypen(ze "stonden voor het eerst op festival, en er kwamen mensen naar hun kijken en begonnen opeens alles mee te zingen" bleek dat een vriend/fan de demo's online had gezet), maar nu ook zwaar tegenwerkt omdat het album al gigantisch wordt gelekt.. Stond ergens achterin bij items over muziek, weet ff niet meer..
pi_34313200
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef savelkoul het volgende:

[..]

Lauwe recensie van Plato
Wel een realistische.
www.thuisuiteten.nl
pi_34320216
Ik heb het album vandaag gekocht... op vinyl, was er niet naar op zoek maar kwam hem toevallig tegen. Op zich altijd wel grappig dat in nederland dit soort dingen altijd al voor hun officiele releasedatum te koop zijn...

Ben het overigens wel eens met de recensie van de Plato
pi_34384122
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:25 schreef Erasmusch het volgende:

Vandaag ook het album gekocht, zag hem liggen voor 13 euro

Helaas nog een dikke maand wachten tot het concert..
pi_34408872
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:24 schreef savelkoul het volgende:

[..]

Lauwe recensie van Plato
Is helemaal goed juist!
pi_34409309
quote:
Put it this way: do you think “Panic (Hang the DJ)” with its unique branch of bitterness, provincialism, and notions of white pride was the Smiths' best song? You'll be like a hog in shit here, then. If not... avoid. Like the plague.
Om even de Morrissey connectie af te zwakken. En het zegt genoeg over de zeer middelmatige plaat.

de complete recensie
Aldus.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 januari 2006 @ 12:31:14 #90
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_34409500
Heb de plaat beluisterd. Vonner nie-veel aan (maar goed ik vind Franz Ferdinand ook niet heel bijzonder; Art Brut vinnik wel leuk eigenlijk).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:35:07 #91
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34409596
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:24 schreef Z het volgende:

[..]

Om even de Morrissey connectie af te zwakken. En het zegt genoeg over de zeer middelmatige plaat.

de complete recensie
Nou vond ik die plaat ook niet geweldig (goede singles, maar te vaak te formule-achtig qua opzet op de rest van de plaat - wat niet wegneemt dat ze live waarschijnlijk redelijk sterk zullen zijn), maar wat een waardeloze, zelfingenomen recensent, zeg. Krijg meteen Comic Book Guy "Worst. Band. Ever." visioenen in mijn hoofd, het cynisme en de flauwe steken onder de gordel druipen er vanaf. Alsof de zanger van AM ooit een juten zak met puppies in zee heeft gedumpt of zo.
pi_34409743
Heb een paar nummers gehoord, en ik zie die hele hype niet echt. Bij FF en KC, was dat duidelijk, maar bij hen? Vind het eigenlijk verre van origineel klinken, maar goed.
pi_34409883
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:35 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nou vond ik die plaat ook niet geweldig (goede singles, maar te vaak te formule-achtig qua opzet op de rest van de plaat - wat niet wegneemt dat ze live waarschijnlijk redelijk sterk zullen zijn), maar wat een waardeloze, zelfingenomen recensent, zeg. Krijg meteen Comic Book Guy "Worst. Band. Ever." visioenen in mijn hoofd, het cynisme en de flauwe steken onder de gordel druipen er vanaf. Alsof de zanger van AM ooit een juten zak met puppies in zee heeft gedumpt of zo.
Daar heb je gelijk in. Stylus is vaak veel snobberiger dan pitchfork, de platenkeuze is soms ook imbeciel, finse componisten enz. Maar er zit zeker een kern van waarheid in de recensie.
Aldus.
pi_34410679
Ik had niet anders verwacht van Stylus, zo voorspelbaar als de pest.
pi_34410923
Dat is natuurlijk omdat de plaat zo voorspelbaar is.
Aldus.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:29:33 #96
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34411140
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:14 schreef savelkoul het volgende:
Ik had niet anders verwacht van Stylus, zo voorspelbaar als de pest.
Ach, een beetje tegenwind kan geen kwaad toch?

Wat mij betreft is de Stylus recensie net zo belachelijk als alle Halleluja verhalen die al maanden te ronde doen. Kom op, die Arctic Monkeys zijn toch volledig inwisselbaar?! En bovendien wil Stylus nog wel eens provoceren, trappen we er nu allemaal in?
pi_34411318
Ach, het mag dan wel een hype zijn, maar de muziek is gewoon goed. Inwisselbaar, ach, er zijn zeker betere bands, maar Arctic Monkeys laten duidelijk horen dat ze flink wat potentie hebben. Erg vervelend dat velen nu de band beginnen af te kraken, om tegen de hype te zijn
pi_34411398
Hij rept met geen woord over de plaat, voor zover ik het kan zien. Hij geeft slechts af op de hype en op de Arctic Monkeys an sich. En als het nou een komisch stuk was ofzo, maar dat is het ook niet.

En nee, het album is misschien niet baanbrekend, maar het is stukken pakkender dan de Kaiser Chiefs (hadden een paar leuke nummers op hun album maar meer ook niet) en de laatste van Franz Ferdinand. Om maar wat vergelijkingsmateriaal te noemen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:40:39 #99
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34411486
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:29 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Ach, een beetje tegenwind kan geen kwaad toch?

Wat mij betreft is de Stylus recensie net zo belachelijk als alle Halleluja verhalen die al maanden te ronde doen. Kom op, die Arctic Monkeys zijn toch volledig inwisselbaar?! En bovendien wil Stylus nog wel eens provoceren, trappen we er nu allemaal in?
Alhoewel ik het in theorie wel met jou en Z eens ben qua kritiek op de plaat en de hype, vind ik wel dat, als een recensie van pakweg 800 woorden maar 130 daarvan aan de daadwerkelijke muziek besteedt, de recensent zich behoorlijk in zelfingenomenheid vergaloppeerd heeft. Bij Pitchfork had je soms ook nog wel van dit soort recensies, maar die hadden nog een zekere dosis humor in zich (Lateralus ) - niet dergelijke azijnpisserij die enkel slecht reflecteert op de schrijver.

Overigens is die "C" als waardering nog redelijk mild, zeker als je het vergelijkt met wat Dom Passantino er over schrijft.
pi_34411600
Volgens mij geven ze bijna nooit lager dan een C. Heb ik nite vaak gezien tenminste. Platen die lager dan een C krijgen zijn het recenseren wellicht niet waard. Daar verbaas ik me bij PF wel eens over, 1000+ woorden en dan een 1.4 geven.
Aldus.
pi_34411603
quote:
Overigens is die "C" als waardering nog redelijk mild, zeker als je het vergelijkt met wat Dom Passantino er over schrijft.
En de week ervoor gaf Dom de nieuwe van Girls Aloud een A-. Het is gewoon provoceren om het provoceren.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:12:46 #102
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34412687
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:35 schreef Afunados het volgende:
Ach, het mag dan wel een hype zijn, maar de muziek is gewoon goed. Inwisselbaar, ach, er zijn zeker betere bands, maar Arctic Monkeys laten duidelijk horen dat ze flink wat potentie hebben. Erg vervelend dat velen nu de band beginnen af te kraken, om tegen de hype te zijn
Oh, maar ik reken de band ook niet af op de hype. Wel de mensen die er klakkeloos achteraan lopen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:46:22 #103
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_34419391
toch best fijne muziek, maar die hype....
zal wel doodbloeden

neemt btw niet weg dat het best een aardige plaat is
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  Moderator zaterdag 28 januari 2006 @ 14:43:16 #104
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_34549691
Ik luister er nu naar en ik kan iedereen, die dit leuk vindt, aanraden om ook eens te luisteren naar het briljante Sugarplum Fairy, ik proef toch wel erg veel overeenkomsten (hoewel dat misschien wat meer 60's georienteerd is, in plaats van 70's).

Verder een best leuke cd hoor.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_34556337
Ah ja, Sugarplum Fairy. Curieuze notering in de Excelsior forum eindlijst was dat.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 30 januari 2006 @ 18:43:24 #106
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_34620691
mocht iemand nog 2 tickets "over hebben" voor de gig in de melkweg, mail mij even op elusive2.0@gmail.com
  maandag 30 januari 2006 @ 18:56:31 #107
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_34621167
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:43 schreef Elusive het volgende:
mocht iemand nog 2 tickets "over hebben" voor de gig in de melkweg, mail mij even op elusive2.0@gmail.com
en mij op tim@dienamiek.com
Tim's LastFM Charts
pi_34622056
quote:
Curieuze notering
Net zo curieus als NME die Arctic Monkeys als nummer 5 in hun top 100 van beste Engelse platen gezet hebben. Veel te veel eer voor toch wel een standaard klinkend bandje dat weinig toevoegt aan het grote aantal bandjes dat dezelfde sound heeft. Maar ja, 't is NME, don't believe the hype.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 30 januari 2006 @ 19:28:29 #109
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34622453
When The Sun Goes Down is wel een lekker liedje
de rest nog niet gehoord
pi_34625707
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:18 schreef bartrid het volgende:

[..]

Net zo curieus als NME die Arctic Monkeys als nummer 5 in hun top 100 van beste Engelse platen gezet hebben. Veel te veel eer voor toch wel een standaard klinkend bandje dat weinig toevoegt aan het grote aantal bandjes dat dezelfde sound heeft. Maar ja, 't is NME, don't believe the hype.
Dat slaat inderdaad volstrekt nergens op.
Ondertussen staat een klassieker als Revolver (Beatles) op 9
Ik heb de CD van Arctic Monkeys gehoord.. Leuk, maar niet meer dan dat.
pi_34626734
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:43 schreef Elusive het volgende:
mocht iemand nog 2 tickets "over hebben" voor de gig in de melkweg, mail mij even
Me 2!
pi_34627261
Leuk album, benieuwd naar meer van hen. Het wordt erg geyped, maar dat is de Engelsen niet vreemd. Iedere band die indie aandoet en marketable aandoet is al snel een hype daar.
pi_34636050
Waar ik Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs ook écht goed vond, heb ik dat hier niet zo. Tis niet zo catchy en niet onderscheidend. Geen slecht album hoor, 3/5 sterren zou ik het zeker wel geven, maar het is lang niet zo goed als wordt gezegd imo.
pi_34641472
Vreemd, ik vind nummers als I bet You..., Still take you home (dat riffje na de intro!!) of From The Ritz (die flow) uitermate catchy!

Die drie nummers zijn al beter dan de hele eerste cd van Franz Ferdinand imo.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2006 @ 10:46:47 #115
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34641513
Ik hoop zo dat deze plaat nog gaat groeien...but i doubt it.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:50:06 #116
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_34641587
don't believe the hype
Bernie en ik zijn tof.
pi_34641729
Het is jammer dat het zo gehyped word, en het kan nooit goed zijn voor die jongens.. maar ik vind het een heerlijk album, dus vind het allemaal best..
  dinsdag 31 januari 2006 @ 11:09:07 #118
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_34641979
En gelukkig zijn ze zelf ook realistisch
Bernie en ik zijn tof.
pi_34642720
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:09 schreef mordradead het volgende:
En gelukkig zijn ze zelf ook realistisch
Inderdaad, dat siert hen wel. Zelf moeten ze ook niks hebben van de hype.
pi_34647106
De hype is ook zo weer over en dan zien we wel wat er van deze groep over blijft. Tot die tijd blijt ik gewoon luisteren naar de muziek
pi_34660638
Het wordt nu wel erg mainstream hoor! Vanavond in de Wereld draait door op NL3 met Giel Beelen en Gijsbert Kramer. Maar het blijft een superleuk album!!
Gelukkig had Jan jaap van der Wal nog niet van ze gehoord. Hoe is het mogelijk!!
geniet nooit met mate
pi_34666836
Love them www.myspace.com/arcticmonkeys
pi_34680129
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:15 schreef gimme.shelter het volgende:
Gijsbert Kramer.
Die zei ook nog dat ze aansloegen inUSA. Had ik niet verwacht.
En dat ze zo'n succes waren vanwege hun lelijkheid en merkloze spijkerbroeken

[ Bericht 11% gewijzigd door Erasmusch op 01-02-2006 14:40:28 ]
pi_34682878
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:56 schreef methodmich het volgende:
Ah, nu al dé hype voor 2006. Mijden dus, als de pest.
MM, je schreef exact hetzelfde als Stylus in de afsluitende alinea van hun review
quote:
Put it this way: do you think “Panic (Hang the DJ)” with its unique branch of bitterness, provincialism, and notions of white pride was the Smiths' best song? You'll be like a hog in shit here, then. If not... avoid. Like the plague.
Frappant...
pi_34684115
Inderdaad puur toeval. Maar ook het enige juiste verhaal in principe.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:44:12 #126
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_34684408
CD van de maand bij FRS dan weet je het wel
Bernie en ik zijn tof.
pi_34688758
Kan ergere cd's van de maand verzinnen eigenlijk....
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:42:32 #128
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_34690299
Het is iets bekender aan het worden en dus nu niet goed meer, rare beredenering
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 12:11:29 #129
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_34725098
zozo op de single cd van When The Sun Goes Down staan ook 3 vette tracks zeg!
vooral Settle For A Draw
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:08:42 #130
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_34726953
Fantastische cd! Beter dan Franz Ferdinand en de Kaiser Chiefs omdat ze veel variatie hebben in de nummers. Anders omdat er maar een paar nummers in het hokje kunnen worden gestopt waar de twee eerder genoemde bandjes ook in zitten (Mardy Bum en A Certain Romance) verder zijn alle nummers toch wel heel anders...

Ben ondertussen best blij met m'n kaartje voor 't concert in de Melkweg...

Kent iemand de support act: Mystery Jets?
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_34727031
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:08 schreef Skanqua het volgende:

Kent iemand de support act: Mystery Jets?
Ook zeer goed, wel wat rustiger
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:37:28 #132
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_34727899
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:08 schreef Skanqua het volgende:
Ben ondertussen best blij met m\'n kaartje voor \'t concert in de Melkweg...
ik bied 60 euro
* Elusive kaartje wil
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:44:28 #133
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_34728099
Ben 't nou zelf ook de Mystery Jets aan 't luisteren. Wel aardig, maar heel opgewonden word ik er niet echt van.

Oow, denk dat ik dat kaartje toch zelf maar hou, de Arctic Monkeys zijn namelijk best wèl leuk!
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_34730200
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:37 schreef Elusive het volgende:

[..]

ik bied 60 euro
* Elusive kaartje wil
Te koop: één kaartje voor het concert van Arctic Monkeys

tot nu toe 30 euro geboden..

Op een andere advertentie is al 100 euro geboden
pi_34735072
Mardy Bum.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_34735094
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Mardy Bum.
pi_34735400
Ook geweldig dat de Arctic Monkeys de ballen hebben om Love Machine van Girls Aloud te coveren in een live radio-uitzending. :')
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:27:04 #138
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34737066
Mijn oordeel:
CD: Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What..

Beetje laat, maar de fout ligt bij de publisher.
  Moderator zaterdag 4 februari 2006 @ 21:01:54 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_34740259
Heb tot nu toe twee nummers gehoord "I bet you look good on the dancefloor" en "When the sun goes down" en het klinkt wel lekker. Ga morgen de cd maar eens aanschaffen De laatste paar dagen kwam er elke dag wel iemand naar me toe om te vertellen dat de Arctic Monkeys goed zijn, erg grappig
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Redactie Frontpage zaterdag 4 februari 2006 @ 21:20:07 #140
95179 TheGrandWazoo
pi_34740988
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Ook geweldig dat de Arctic Monkeys de ballen hebben om Love Machine van Girls Aloud te coveren in een live radio-uitzending. :\')
Ja, humor hebben ze...daarom mag ik ze ook zo
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 6 februari 2006 @ 10:18:53 #141
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34787024
Ik heb de plaat nog niet gehoord, maar ik meen dat ik ze vorige week bij de Beeb op TOTP zag, en dat was -nogal- vals

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 6 februari 2006 @ 10:19:51 #142
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_34787044
vanochtend nog even op goedemorgen nederland gehoord
Tim's LastFM Charts
pi_34787533
heel leuk, maar geen reden om met z'n allen hyper hysterisch te gaan doen. Als je engelse en nederlandse journalisten moet geloven hebben deze jongens zojuist de Rock en Roll opnieuw uitgevonden
pi_34802921
Hè gedverderrie, dat hadden The Strokes toch al? Of was het nou Franz Ferdinand?
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 februari 2006 @ 19:04:11 #145
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34803372
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:53 schreef methodmich het volgende:
Hè gedverderrie, dat hadden The Strokes toch al? Of was het nou Franz Ferdinand?
Jahaa, maar dat was alweer een maand geleden. Het werd wel weer eens tijd dat de rock&roll opnieuw gered werd.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_34803885
Ik ken alleen I bet you look good on the dance floor en als de rest van hun muziek ook zo is dan hoeft het van mij niet zo
pi_34805721
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:04 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Jahaa, maar dat was alweer een maand geleden. Het werd wel weer eens tijd dat de rock&roll opnieuw gered werd.
Okee. Dat is wel zo, het tempo moet erin blijven. Ken je dat bandje The Beatles? Die kunnen best groot worden. Schijnt ook Engels te zijn.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 februari 2006 @ 21:01:19 #148
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_34807483
Jullie kunnen wel zo doen.. sarcastisch maar dit is niet de band zijn bedoeling geweest.. de muziek blijft gewoon lekker! (vind ik dan)

Het is alleen jammer dat ze meteen als god worden vergeleken ofzo
Tim's LastFM Charts
pi_34808232
Iemand al de Infadels gezien/gehoord: wat mij betreft minstens zo lekker en live helemaal top
pi_34808401
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:01 schreef Prep2Fight het volgende:
Jullie kunnen wel zo doen.. sarcastisch maar dit is niet de band zijn bedoeling geweest.. de muziek blijft gewoon lekker! (vind ik dan)

Het is alleen jammer dat ze meteen als god worden vergeleken ofzo
Ach er wordt wel vaker een cd de hemel in geprezen wat dan ontzettende bagger blijkt te zijn. Ik noem een Neutral Milk Hotel, Love is All, of die nieuwe van Spinvis. Kwestie van smaak
pi_34808645
maar ondertussen keuvelen we er hier alweer een maand over en levert al die gratis publiciteit de band 350.000 verkochte exemplaren in de UK op.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:09:30 #152
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34810607
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Ook geweldig dat de Arctic Monkeys de ballen hebben om Love Machine van Girls Aloud te coveren in een live radio-uitzending. :\')
Maar wel erg slecht, met zo te horen een 2-bit drumcomputer. Als ze er nou een raggende versie van gemaakt hadden.. deze cover deed me alleen maar verlangen naar het origineel. En dat zegt wat.
Ik vind TA wel aardig, maar hoe groter de ophef nu is, des te moeilijker wordt het denk ik om gewoon lekker muziek te blijven maken. Ik hoop dan ook dat de hype snel over waait.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  maandag 6 februari 2006 @ 22:25:36 #153
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34811304
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:21 schreef savelkoul het volgende:

[..]

Ach er wordt wel vaker een cd de hemel in geprezen wat dan ontzettende bagger blijkt te zijn. Ik noem een Neutral Milk Hotel, Love is All, of die nieuwe van Spinvis. Kwestie van smaak
Botsen die twee uitspraken niet heel erg?
En zowel Neutral Milk Hotel en Love is All zijn geweldig in mijn optiek, daar verbleken de Arctic Monkeys absoluut bij.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:38:51 #154
24054 search64
Avec le grande
pi_34811929
Ik vind er geen kont aan.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_34812884
Ze worden al door mensen vergeleken met The Beatles...
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:59:03 #156
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34812943
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:57 schreef Skazminko het volgende:
Ze worden al door mensen vergeleken met The Beatles...
Misschien qua hype, maar toch zeker niet qua geluid of kwaliteit?
pi_34813301
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat hoop ik niet. Maar ze zeiden het in 'De Wereld draait door'. Ze gingen er niet verder op in. Giel Beelen denkt dat de Hype over twee jaartjes weer voorbij is. Ik deel deze mening met hem.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:40:15 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34814708
Don't hype these lads as you might kill them.

Lekker bandje! Deze poolaapjes kunnen spelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34820489
Mijn moeder na het zien van een clip van the AM: 'goh *insert naam mijn vader* ze doen net zo gek als The Beatles hè?!' 'Lijkt vroeger wel!'
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:31:10 #160
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34821432
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:04 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

De NME heeft sowieso elke week een nieuwe 'beste band ooit'

Maar wat wèl opvallend is, is dat het in Nederland en in Amerika wordt overgenomen als het over de AM gaat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_34822087
Het is gewoon goede muziek in de stijl van the Killers e.d. Het heeft helemaal niets Beatlesque, het is gewoon lekkere rockmuziek en verrast goed in dat opzicht. Af en toe lijkt het 1 grote rommelbak, maar het blijft heerlijk herkenbaar. Ik vind het een prima band, maar of dat ligt aan de kwaliteit van andere bands is de vraag.
pi_34830056
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

De NME heeft sowieso elke week een nieuwe 'beste band ooit'

Maar wat wèl opvallend is, is dat het in Nederland en in Amerika wordt overgenomen als het over de AM gaat.

V.
Misschien heeft dit er ook wel een heel klein beetje mee te maken
quote:
Arctic Monkeys Break UK Debut Album Record

The Arctic Monkeys debut album "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not" lived beyond expectations and ont he first week became the fastest selling debut album ever.

The album went straight to number one in the first week and after selling 363,735 copies it managed to beat Hear'Say's debut album "Popstars", which sold 306,631 in one week to take the record back in March 2001.
pi_34861976
quote:
Next Arctic Monkeys Single Confirmed

The next single release from the Arctic Monkeys album "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not" has been "confirmed" by BBC Radio 1 DJ Zane Lowe.

On Monday he said that "The View From The Afternoon" would be the next Arctic Monkeys release, though no dates were mentioned.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:32:37 #164
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34862201
En terecht, beste nummer en het meest catchy.
pi_34862371
ik vind Fake Tales of SA het meest catchy
pi_34866474
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:37 schreef Tobbes het volgende:
ik vind Fake Tales of S A F het meest catchy
Je speeld teveel gta?

Maar view from the afternoon is erg vet, van mij mogen ze
pi_34868106
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:57 schreef Tranceptor het volgende:
Het is gewoon goede muziek in de stijl van the Killers e.d.
Vind je? Ik vind de muziek van The Killers veel 'gelikter' dan die van de Arctic Monkeys. Als ik me voorstel bij een Killers concert te zijn denk ik: leuk!! Als ik denk aan een Arctic Monkeys concert: platgesprongen worden door hyperactieve omstanders. (Totaal niet gefrustreerd dat ik niet ga hoor )
Desalniettemin: leuke CD! Vooral Still Take You Home en From The Ritz To The Rumble draai ik vaak.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_34868626
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:21 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind de muziek van The Killers veel 'gelikter' dan die van de Arctic Monkeys. .
idd!
waar hang jij uit...?
pi_34871986
Trouwens, zijn er twee versies van Still Take You Home?
Ik vind hier op letssingit.com heel andere lyrics dan van de versie die ik heb. En dan bedoel ik niet dat het verkeerd verstaan is, maar echt totaal anders! Mijn favoriete zinnetje I fancy you with a passion is eruit! In plaats daarvan staat er: you sold your soul to the fashion. Nouja...!
pi_34872420
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:25 schreef savelkoul het volgende:

[..]

Ik vind t juist wel een goed nummer?
pi_34873899
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:21 schreef Lieke_K het volgende:
Trouwens, zijn er twee versies van Still Take You Home?
Ik vind hier op letssingit.com heel andere lyrics dan van de versie die ik heb. En dan bedoel ik niet dat het verkeerd verstaan is, maar echt totaal anders! Mijn favoriete zinnetje I fancy you with a passion is eruit! In plaats daarvan staat er: you sold your soul to the fashion. Nouja...!
Oude tekst van de demo song. Aantal nummers zijn opnieuw opgenomen en die staan dus op het albums.
pi_34875624
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:14 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Oude tekst van de demo song. Aantal nummers zijn opnieuw opgenomen en die staan dus op het albums.
Ja, dat dacht ik inderdaad al. Er stond ook een datum bij van september 2005. Volgende keer zal ik meteen wat verder kijken dan m'n neus lang is
  Moderator woensdag 8 februari 2006 @ 20:14:20 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_34876334
Heb de cd vandaag aangeschaft en die klinkt tot nu toe
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_34909433
Dus ook MaJo is een fanatieke apenluisteraar geworden?
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 9 februari 2006 @ 18:57:54 #175
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34909614
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:59 schreef Grobbel het volgende:

[..]

zelfs qua hype is dat natuurlijk uitermate discutabel, om het niet gelijk maar als onzin te bestempelen
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:36:39 #176
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_34911049
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:56 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Ik ben om, live zijn ze vet!
Oke ik luister er nu meer dan een maand naar, de cd is ondertussen uitegkomen ze zijn toch wel erg goed. De sound is goed de teksten zijn top en het zijn ook nog eens niet van die standaard alto eikels.
Kortom ik vind ze geweldig
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:38:09 #177
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34911113
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:36 schreef J.A.N.A. het volgende:
en het zijn ook nog eens niet van die standaard alto eikels.
pi_34911998
Met groene legerjassen en kettingen peaceman.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:06:45 #179
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34912053
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:04 schreef methodmich het volgende:
Met groene legerjassen en kettingen peaceman.
ja natuurlijk alle alto's zijn zo... dat ik daar niet aan dacht... STOM!
pi_34912129
Ik vind ze leuk!
Shalalalala Mardy Bum shalalala
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:36:35 #181
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_34913196
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:38 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dit soort "kijk ons eens hip zijn" figuren bedoel ik:

pi_34914747
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:37 schreef Tobbes het volgende:
ik vind Fake Tales of SA het meest catchy
Die hebben ze al uitgebracht.
  Moderator donderdag 9 februari 2006 @ 23:57:40 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_34922099
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:52 schreef methodmich het volgende:
Dus ook MaJo is een fanatieke apenluisteraar geworden?
\

Dat kun je wel zeggen ja Heb de cd nu een paar keer beluisterd en ben er nog wel enthousiast over. Wel vind ik de eerste 5 nummers ook echt de beste, maar misschien moet ik hem toch nog wat vaker horen
  vrijdag 10 februari 2006 @ 04:56:44 #184
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_34927001
Nog niet onder de indruk van deze apen. Het klinkt leuk, maar voor mij niet 'the next best thing'.
Love will be my strongest weapon
pi_34931257
Dikke TVP.
Vanavond als ik thuis ben ff die live concerten downloaden.
Album vind ik vet btw.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:52:53 #186
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_34971053
ze rocken echt live!!
vorige week een bootleg live dvdtje op www.ebay.nl gekocht, van hun concert in liverpool, echt vet zeg!
nu kan ik echt niet wachten op het concert!

overigens ben ik nog opzoek naar 1 kaartje
elusive2.0@gmail.com kan je me altijd berijken

[ Bericht 17% gewijzigd door Elusive op 11-02-2006 17:01:33 ]
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:30:12 #187
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_34974119
"I bet you look cute..." vinnik wel een geinig singeltje.

Als we nou slim zijn dan kope we gewoon "Pink Flag" van Wire...een stukkie goedkoper en een stukkie beter.
= there is a light that never goes out =
pi_34974263
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:30 schreef Aschkael het volgende:
"I bet you look cute good..." vinnik wel een geinig singeltje.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:49:00 #189
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_34978873
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:30 schreef Aschkael het volgende:
Als we nou slim zijn dan kope we niet "Pink Flag" van Wire...een stukkie goedkoper en een stukkie slechter.
nu is die helemaal goed
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:52:13 #190
135281 Brahimov
pi_34978995
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:49 schreef Elusive het volgende:

[..]

nu is die helemaal goed
ironie, i presume?
pi_34992706
Hoe duur zijn kaarten voor AM in A'dam momenteel?
pi_34992853
100+ euro..
pi_35027634
Nieuwe fansite: http://www.arcticmonkeys.nl

Met onder andere het optreden van 1 november 2005 in Amsterdam in mp3 te downloaden!
http://www.arcticmonkeys.nl
pi_35030501
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:55 schreef Proper_fucked het volgende:
100+ euro..
Man, dan ben je wel fucked als je dat er voor over hebt (en het gaat niet door!).

Proper fucked zelfs!
  maandag 13 februari 2006 @ 15:10:58 #195
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_35037664
nog 2 weken......... kan nie wachten
The more debt, the better
  maandag 13 februari 2006 @ 15:46:35 #196
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_35039223
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:55 schreef Proper_fucked het volgende:
100+ euro..
dat klopt helemaal. Heb mijn 2 kaartjes voor 150 euro verkocht. Was liever zelf gegaan, maja. Werk zit me tegen
pi_35069279
quote:
Op maandag 13 februari 2006 09:46 schreef arcticeddie het volgende:
Nieuwe fansite: http://www.arcticmonkeys.nl

Met onder andere het optreden van 1 november 2005 in Amsterdam in mp3 te downloaden!
Wow, de platenmaatschappij is goed bezig om deze koe nog verder uit te melken en het allemaal lekker op te kloppen.

Don't believe the hype!
pi_35072125
get off the bandwagon!
pi_35072720
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:46 schreef Prosac het volgende:

[..]

dat klopt helemaal. Heb mijn 2 kaartjes voor 150 euro verkocht. Was liever zelf gegaan, maja. Werk zit me tegen
Sorry, maar ik vind het een slechte zaak dat je je kaartjes voor zoveel geld doorverkoopt. Tuurlijk, het is makkelijk vangen... maar ik vind het maar geldklopperij. Heb zelf ook ooit door een fout 9 kaartjes voor Metallica teveel gekocht (lang leve ticketservice), maar gewoon netjes doorverkocht voor de normale prijs. Zoals het hoort.
pi_35072836
En als het niet uitverkocht zou zijn, had ie ze onder de kostprijs moeten verkopen?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:12:11 #201
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_35073053
ik ken alleen die hit van nu (I bet you look....). Die vind ik lekker, maar ben benieuwd of de rest niet tegenvalt in vergelijking tot dit nummer
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_35073449
Weer zo'n gehyped Engels kutbandje, die zoals zovelen roemloos ten onder zullen gaan.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:58:36 #203
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35074429
eeh ja :/
Tim's LastFM Charts
pi_35075075
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:05 schreef Erasmusch het volgende:
En als het niet uitverkocht zou zijn, had ie ze onder de kostprijs moeten verkopen?
Doet er niet eens toe, want het concert is al strak uitverkocht. Daarnaast worden dit soort prijzen ook alleen maar gevraagd voor concerten die zijn uitverkocht. Maar ja, dit zetten we dan maar onder de noemer makkelijk cashen.
pi_35075541
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:02 schreef Klingon het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind het een slechte zaak dat je je kaartjes voor zoveel geld doorverkoopt. Tuurlijk, het is makkelijk vangen... maar ik vind het maar geldklopperij. Heb zelf ook ooit door een fout 9 kaartjes voor Metallica teveel gekocht (lang leve ticketservice), maar gewoon netjes doorverkocht voor de normale prijs. Zoals het hoort.
Nee dit vind ik onzin. Ikzelf heb ook een ongelooflijke tyfus hekel aan mensen die hun kaartjes voor veel geld doorverkopen zodat ze leuk zakcentje erbij krijgen, mensen die 10 min. nadat ze het kaartje gekocht hebben opeens 'niet meer kunnen' en zelf maar beslissen dat de vraagprijs 50/100% mag stijgen(robbie williams en jack johnson zijn paar recente voorbeelden).

Maar dit is gewoon een voorbeeld van teveel vraag naar heel weinig kaartjes, en als iemand er dan inderdaad 150 euro voor over heeft vind ik dit geen geldklopperij..
  dinsdag 14 februari 2006 @ 15:01:14 #206
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_35076153
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:22 schreef Klingon het volgende:

[..]

Doet er niet eens toe, want het concert is al strak uitverkocht. Daarnaast worden dit soort prijzen ook alleen maar gevraagd voor concerten die zijn uitverkocht. Maar ja, dit zetten we dan maar onder de noemer makkelijk cashen.
Daar ben ik het op zich mee eens, maar als student zijnde was dit even makkelijk cashen. Voor normale prijs verkopen had ik ook geen problemen mee op zich, maar toen ik de prijzen zag op Ebay e.d. dacht ik: 'waarom ook niet' zodoende.
100 gevraagd, 150 gekregen.

Mensen bieden uiteindelijk zelf die bedragen.
pi_35077165
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:23 schreef PDOA het volgende:
Weer zo'n gehyped Engels kutbandje, die zoals zovelen roemloos ten onder zullen gaan.
Dat hebben ze ook over de Beatles gezegd.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_35077863
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:31 schreef Capa het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook over de Beatles gezegd.
The Beatles was ook een Engels kutbandje.
pi_35077950
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:51 schreef PDOA het volgende:
The Beatles was ook een Engels kutbandje.
Engelse kutbandjes
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_35078134
quote:
Precies. Er is niet veel byzonders aan deze band.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:00:37 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35078176
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Precies. Er is niet veel byzonders aan deze band.
Moet dat dan? Het is gewoon ultra-lekkere muziek.
pi_35078289
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Moet dat dan? Het is gewoon ultra-lekkere muziek.
Als je iets met de Beatles durft te vergelijken, moet het byzondere muziek betreffen. Dat is het niet. Punt uit.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:04:30 #213
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35078312
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Als je iets met de Beatles durft te vergelijken, moet het byzondere muziek betreffen. Dat is het niet. Punt uit.
De Beatles was een Engels kutbandje.
pi_35078406
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

De Beatles was een Engels kutbandje.
De Beatles was een mondiale sensatie. Dat valt van deze knakkers in de verste verte niet te zeggen.
pi_35079881
quote:
Zoiets kun je pas over minimaal een half jaar concluderen. Ik vind het op dit moment best te pruimen, maar als ik het album straks 100 keer gedraaid heb denk ik er mogelijk weer heel anders over. Eeuwigheidswaarde blijkt achteraf.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_35080876
LB ook. Klinkt gewoon lekker.
pi_35081448
Wat een gezeik zeg! Niemand zit te springen op een nieuwe beatles, we hebben de beste versie al gehad! Nu is er de kans voor nieuwe bandjes om zulke wereldfaam te bereiken en de meesten slagen er niet in. Sommigen laten ons echter achter met leuke albums en dit is een leuk album.
pi_35081783
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:31 schreef Tranceptor het volgende:
Wat een gezeik zeg! Niemand zit te springen op een nieuwe beatles, we hebben de beste versie al gehad! Nu is er de kans voor nieuwe bandjes om zulke wereldfaam te bereiken en de meesten slagen er niet in. Sommigen laten ons echter achter met leuke albums en dit is een leuk album.
Idd, laat iedereen gewoon genieten van deze geweldige band

Al die vergelijkingen slaan gewoon nergens op en daar moet je je dus ook gewoon niks van aantrekken. De engelsen zijn gewoon nou eenmaal botergeil op zulke bands, wij nederlanders zijn weer botergeil op artiesten als frans bauer en bzn
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:55:00 #219
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35082227
bet you look good on the dancefloor en scummy (is volgens mij hetzelfde als when the sun goes down) vind ik alletwee geweldig... de rest kan me niet zo heel erg bekoren eigenlijk.

Maar zeker een bandje om in de gaten te houden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:35:34 #220
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_35092858
over de monkeys - beatles vergelijking. beetje vroeg om daarover nu te oordelen maar op basis van een vergelijking tussen de debuutalbums van beide zijn de arctic monkeys toch beter IMO
The more debt, the better
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:16:07 #221
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_35113546
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:35 schreef flyguy het volgende:
over de monkeys - beatles vergelijking. beetje vroeg om daarover nu te oordelen maar op basis van een vergelijking tussen de debuutalbums van beide zijn de arctic monkeys toch beter IMO
Voor die tijd was het debuutalbum van de Beatles denk ik wel vrij geweldig. Nu is het maar zo-zo, vooral als je het vergelijkt met hun andere albums. Maar ik denk dat er in begin 1963 weinig muziek zo opwindend was als I Saw Her Standing There en Twist & Shout. Wat de Arctic Monkeys nu doen is (erg) leuk, maar in vergelijking met de rest van de muziekwereld is het niks bijzonders.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_35113681
De Arctic Monkeys worden gezien als de Beatles waren in hun begin jaren! Ze zijn allemaal megajong (17 geloof ik) en hebben echt talent. Als ze verder kunnen groeien dan zullen we hier meer van horen...
Wie krijgt anders engelse poppodia's plat gespeeld (en uitverkocht). Zonder albums of singles te hebben uitgebracht!!!
Steppin out tonight
pi_35113700
Die clip van When The Sun Goes Down is mooi. .
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_35113874
'Mardy Bum' ...
pi_35114416
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:20 schreef Chowi het volgende:
Die clip van When The Sun Goes Down is mooi. .
Beetje standaard.
pi_35116639
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:19 schreef chansadres het volgende:
De Arctic Monkeys worden gezien als de Beatles waren in hun begin jaren! Ze zijn allemaal megajong (17 geloof ik) en hebben echt talent. Als ze verder kunnen groeien dan zullen we hier meer van horen...
Wie krijgt anders engelse poppodia's plat gespeeld (en uitverkocht). Zonder albums of singles te hebben uitgebracht!!!
Euh....een band met een grote platenmaatschappij en een enorm invloedrijk muziekblad achter zich? Hype noemen ze dat. Met de juiste hype kun je mensen zelfs blij maken met een harige drol.

Mensen die nu zo lyrisch over de AC zijn zullen zich volgens mij nog best eens achter de oren krabben over 2 jaar. Zelfs de clip van IBYLGOTD is een exacte herhaling van wat er 20 jaar geleden werd gedaan, wat is daar in hemelsnaam zo bijzonder aan? Ik ben alles behalve onder de indruk. Het is gewoon niet zo bijzonder.
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:02:56 #227
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35118261
Ze spelen 7 mei in paradiso! Kaarten : 17,50 voorverkoop vanaf de 25ste..

nu ben ik er zeker wel bij!
Tim's LastFM Charts
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:07:53 #228
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35118490
wel stukje duurder trouwens
Tim's LastFM Charts
pi_35118525
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:26 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Euh....een band met een grote platenmaatschappij en een enorm invloedrijk muziekblad achter zich? Hype noemen ze dat. Met de juiste hype kun je mensen zelfs blij maken met een harige drol.

Mensen die nu zo lyrisch over de AC zijn zullen zich volgens mij nog best eens achter de oren krabben over 2 jaar. Zelfs de clip van IBYLGOTD is een exacte herhaling van wat er 20 jaar geleden werd gedaan, wat is daar in hemelsnaam zo bijzonder aan? Ik ben alles behalve onder de indruk. Het is gewoon niet zo bijzonder.
Het succes van AM komt juist door hun grote fanschare die zich achter de band stonden. Media heeft pas veel later er op in gesprongen en inderdaad ze worden nu gehypt! Maar de Beatles werden ook gehypt en werden ook gezien als een eendagsvliegje!

Tijd zal het ons vertellen, wat er mee gebeurd.
Steppin out tonight
pi_35118633
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:08 schreef chansadres het volgende:

[..]

Het succes van AM komt juist door hun grote fanschare die zich achter de band stonden. Media heeft pas veel later er op in gesprongen en inderdaad ze worden nu gehypt! Maar de Beatles werden ook gehypt en werden ook gezien als een eendagsvliegje!

Ze verdwijnen straks. Wat een matig typisch Brits mode-bandje.
pi_35119099
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:08 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat is onzin. NME was er enorm snel bij.
Aldus.
  woensdag 15 februari 2006 @ 17:24:58 #232
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35119258
wat maakt het uit. geniet nu wel van de muziek.. boeiend als je er over een paar jaar niks meer van hoort Ik vind het nu gaaf
Tim's LastFM Charts
pi_35119284
Het is een beetje de honing-mosterdsaus onder de rockbandjes.

Daar is alles mee gezegd.
pi_35119347
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Het is een beetje de honing-mosterdsaus onder de rockbandjes.

Daar is alles mee gezegd.
Ik zat zelf meet te denken aan de champion-roomsuas.
Aldus.
pi_35119362
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:27 schreef Z het volgende:

[..]

Ik zat zelf meet te denken aan de champion-roomsuas.
Neen, dat is een blijvertje.
  Moderator woensdag 15 februari 2006 @ 17:47:01 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35120068
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:02 schreef Prep2Fight het volgende:

Thanks for the info. Deze keer zal ik er wel bijzijn Ben benieuwd hoe snel het uitverkocht is...
pi_35123510
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:24 schreef Prep2Fight het volgende:
wat maakt het uit. geniet nu wel van de muziek.. boeiend als je er over een paar jaar niks meer van hoort Ik vind het nu gaaf
Dan raad ik je wel aan te downloaden en niet te kopen. Zonde van je geld anders, als je het over twee jaar niet meer zou draaien.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:22:25 #238
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35123744
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dan raad ik je wel aan te downloaden en niet te kopen. Zonde van je geld anders, als je het over twee jaar niet meer zou draaien.
Achja, dat is wel zo Downloaden ben ik een beetje vanaf eigenlijk krijg veel leuks binnen de laatste tijd dus is niet meer echt nodig

Jij vind dit neit veel Metho?
Tim's LastFM Charts
pi_35123902
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:21 schreef Z het volgende:

[..]

Dat is onzin. NME was er enorm snel bij.
Maar toen hadden ze al een enorme fanschare. Pas toen de promo's verzonden werden naar de bladen kregen zij er lucht van...
Steppin out tonight
pi_35125205
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:22 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Achja, dat is wel zo Downloaden ben ik een beetje vanaf eigenlijk krijg veel leuks binnen de laatste tijd dus is niet meer echt nodig

Jij vind dit neit veel Metho?
Nee, doet me weinig tot niks.
www.thuisuiteten.nl
pi_35125346
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ze verdwijnen straks. Wat een matig typisch Brits mode-bandje.
Maar ze hebben wel een verrekte goed album in elkaar gedraaid, als je het mij vraagt
pi_35126254
Beetje een slechte uitvoering van The Libertines. Zal wel weer een hype zijn voor even. Over een aantal jaar hoor je niemand er meer over. Stelt muzikaal niet zoveel voor. Eenzijdige rifjes en raggende akkoorden, leunt op de baslijnen. Allemaal al eens meer gehoord (The Killers, British sea power, Interpol, Razorlight, The Bravery, The Thrills). Niet echt boeiend. The Strokes zonder jeu. Zou niet weten wat hier briljant aan is.

Zou men dus ook alstublieft kunnen ophouden met die belachelijke vergelijking met The Beatles. Ronduit bespottelijk. Nog niet eens The Kinks....
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_35126581
quote:

Same here.
pi_35126625
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:18 schreef IdlersDream het volgende:
Beetje een slechte uitvoering van The Libertines. Zal wel weer een hype zijn voor even. Over een aantal jaar hoor je niemand er meer over. Stelt muzikaal niet zoveel voor. Eenzijdige rifjes en raggende akkoorden, leunt op de baslijnen. Allemaal al eens meer gehoord (The Killers, British sea power, Interpol, Razorlight, The Bravery, The Thrills). Niet echt boeiend. The Strokes zonder jeu. Zou niet weten wat hier briljant aan is.

Zou men dus ook alstublieft kunnen ophouden met die belachelijke vergelijking met The Beatles. Ronduit bespottelijk. Nog niet eens The Kinks....
Amen to that.
pi_35126795
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:25 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Same here.

en ook nog eens in Paradiso
pi_35127132
Slechte uitvoering van The Libertines? Man, Arctic Monkeys rocken (qua sound) wel iets harder imo. The Libertines is meer imago met die verslaafde leadzanger (oh wacht, nu niet meer he ) dan rock heb ik soms het idee. Of ik luister de compleet verkeerde nummers, maar echt heel opgewonden word ik er niet van. Naja, 'Arbeit macht Frei' & The Saga ofzo zijn wel een leuk nummers, maar verder.

Niet dat The Libertines slecht zijn hoor, daar niet van.
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:43:37 #247
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_35127516
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:18 schreef IdlersDream het volgende:

Zeker één keer het album geluisterd? Lijkt me wel, aangezien je vergelijkingen helemaal nergens op slaan.
pi_35127616
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:36 schreef =HellFire= het volgende:
Slechte uitvoering van The Libertines? Man, Arctic Monkeys rocken (qua sound) wel iets harder imo. The Libertines is meer imago met die verslaafde leadzanger (oh wacht, nu niet meer he ) dan rock heb ik soms het idee. Of ik luister de compleet verkeerde nummers, maar echt heel opgewonden word ik er niet van. Naja, 'Arbeit macht Frei' & The Saga ofzo zijn wel een leuk nummers, maar verder.

Niet dat The Libertines slecht zijn hoor, daar niet van.
Ach als je het verschil niet hoort tussen het simpel roppen op een akkoord en 2 gitaren die riff na riff door elkaar heen rocken en daardoor een stukje virtuositeit neerzetten....sja, Ik wens je veel plezier met je Punkrock albums, Hoezee aan Green Day!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_35127647
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:43 schreef JelleS het volgende:

[..]

Zeker één keer het album geluisterd? Lijkt me wel, aangezien je vergelijkingen helemaal nergens op slaan.
Dat is helemaal waar. Ik heb het album inderdaad niet veel gedraaid. Ik zal dat nog eens doen dan.

EDIT: Woops, verkeerd gekeken. Je reageerde op IdlersDream. Mijn post ging over The Libertines.
pi_35127720
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:45 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Ach als je het verschil niet hoort tussen het simpel roppen op een akkoord en 2 gitaren die riff na riff door elkaar heen rocken en daardoor een stukje virtuositeit neerzetten....sja, Ik wens je veel plezier met je Punkrock albums, Hoezee aan Green Day!
Pleas... Neh, dat heb ik nou wel gehad, thank you very much. Zie reactie hierboven a.u.b.

Overigens ben ik WEL van mening dat AM zeker wel dat stukje virtuositeit beheersen. Bedoel, nummers als From The Ritz... of Still Take you Home hebben gewoon riffjes die meer zijn dan alleen maar raggen.
pi_35134201
Ik snap de hype zelf ook niet, het is gewoon een lekker britpop plaatje.
echt geweldig origineel is het niet maar dat maakt ook niks, gewoon een lekkere plaat
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:51:55 #252
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35134341
hun cover van Love Machine
Sugababes coveren trouwens I Bet You Look Good:
Preview
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:04:53 #253
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35134957
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:29 schreef keijz het volgende:

[..]

en ook nog eens in Paradiso
Ja, helemaal te gek!
Tim's LastFM Charts
pi_35134966
quote:

Nice one! Zeker kaarten bestellen
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:05:39 #255
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35134998
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:51 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Preview
geweldig! wat slecht
Tim's LastFM Charts
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:28:25 #256
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_35138726
quote:
Preview
Jezus wat een bagger
pi_35140391
Ik snap de hype ook niet, het is best lekkere muziek, maar niet briljant of zo. Gewoon in het rijtje Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Bloc Party, Strokes.
pi_35143199
Die Sugababes-cover. Kan iemand ze even liquideren zeg?
pi_35143772
quote:
Preview
.

Ik vind 'm leuk! . Wanneer komt de single uit?

En ik hoop potverdorie toch dat het me nu wel gaat lukken om kaartjes voor de Arctic Monkeys te kopen. .
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:07:11 #260
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35147536
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:46 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

.

Ik vind 'm leuk! . Wanneer komt de single uit?

En ik hoop potverdorie toch dat het me nu wel gaat lukken om kaartjes voor de Arctic Monkeys te kopen. .
Hij staat op de Bkant van Red Dress..9 maart komt ie uit i/d UK en rond 10 april pas hier
pi_35148785
quote:
Preview

dood aan de sugababes
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:50:07 #262
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35148881
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:15 schreef Tranceptor het volgende:
Die Sugababes-cover. Kan iemand ze even liquideren zeg?
Welnee. De suikermeisjes cruisen.
pi_35151915
Ik ga ook maar eens proberen kaartjes te krijgen voor Paradiso
pi_35156837
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:29 schreef Klingon het volgende:
Ik ga ook maar eens proberen kaartjes te krijgen voor Paradiso
ja
pi_35156910
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:54 schreef lienelien het volgende:

[..]

ja
jij ook?
pi_35157060
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:55 schreef Klingon het volgende:

[..]

jij ook?
ja
vandaar mijn 'ja '
pi_35157785
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:59 schreef lienelien het volgende:

[..]

ja
vandaar mijn 'ja '
En nu maar hopen dat het lukt om kaartjes te krijgen dan.. alleen ff kijken of ik ergens kan overnachten ofzo... want OV terug gaat me niet lukken
pi_35171771
meldt
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 14:21:19 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35188327
Hoe vaker ik de cd luister, hoe leuker ik het ga vinden. In eerste instantie lijken de nummers best op elkaar maar na het een paar keer gehoord te hebben begin je hun eigen stijl te ontdekken. Ik vind bijna alle nummers nu helemaal top, behalve Fake Tales of San Francisco en From The Ritz To The Rubble (behalve het intro) vind ik wat minder.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 16:53:35 #270
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_35194300
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:02 schreef taart het volgende:
meldt
Meldt²

Luister de cd verdacht vaak eigenlijk

Edit: Jezus, de sugababes cover is wel érg slecht zeg
Tranquillo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:20:24 #271
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35197407
Cover van de Sugababes vind k erg tof
Toffe effecten iig
pi_35197658
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 16:53 schreef icebliss het volgende:

[..]
Edit: Jezus, de sugababes cover is wel érg slecht zeg
idd, crap.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:28:56 #273
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35197679
Volle versie is net gedraaid op Radio 1..ik vind m wel tof
pi_35198681
sugababes cover is een beetje stom, understatement
pi_35198698
Gaat dat nog ook echt een single worden ook? Hmm. Krijg je weer van die slimmerikken die denken dat AM de Sugababes gecoverd hebben enzo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 18:59:55 #276
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35198716
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:59 schreef JeroenV het volgende:
Gaat dat nog ook echt een single worden ook? Hmm.
t is de Bkant v/d hun nieuwe single
pi_35198957
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:27 schreef Xrenity het volgende:

[..]

idd, crap.
eens is.

ik van al hun platen mooi maar de mindere vind ik Riot Van, Vampires en Fake Tales of San Francisco. >:O
pi_35200525
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:07 schreef taart het volgende:

[..]

eens is.

ik van al hun platen mooi maar de mindere vind ik Riot Van, Vampires en Fake Tales of San Francisco. >:O
Vooral Riot Van, die andere twee kunnen er nog wel mee door (Fake Tales Of SF vind ik wel een wereldnummer). Riot Van zit ook absoluut geen tempo in, zoals het bij de rest allemaal wel is. Daarom is die ook uit mijn playlist verbannen
pi_35203523
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:21 schreef MaJo het volgende:
Hoe vaker ik de cd luister, hoe leuker ik het ga vinden. In eerste instantie lijken de nummers best op elkaar maar na het een paar keer gehoord te hebben begin je hun eigen stijl te ontdekken. Ik vind bijna alle nummers nu helemaal top, behalve Fake Tales of San Francisco en From The Ritz To The Rubble (behalve het intro) vind ik wat minder.
Vreemd, die nummers vind ik nou nét een van de uitschieters (naast I bet You... Still Take you Home en When the Sun Goes Down).
pi_35204432
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:56 schreef Sautor het volgende:

[..]

Vooral Riot Van, die andere twee kunnen er nog wel mee door (Fake Tales Of SF vind ik wel een wereldnummer). Riot Van zit ook absoluut geen tempo in, zoals het bij de rest allemaal wel is. Daarom is die ook uit mijn playlist verbannen
"Have you been drinking son, you don't look old enough to me.
I'm sorry officer is there a certain age you are supposed to be,
'cause noboby told me''

Is daarentegen wel de meest geniale passage van het hele album.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 01:11:53 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35210593
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:02 schreef Tobbes het volgende:
"Have you been drinking son, you don't look old enough to me.
I'm sorry officer is there a certain age you are supposed to be,
'cause noboby told me''

Is daarentegen wel de meest geniale passage van het hele album.
Ik vind Riot Van een briljant nummer, dé song die me na de eerste keer luisteren al meteen in de kop bleef hangen.

Maar goed ik ben dan ook al bijna 30.
pi_35218136
Ik vind de Sugababes cover wél leuk. Natuurlijk, hij haalt het nergens bij de versie van de Arctic Monkeys, maar ik vind het leuk en goed gedaan en ik luister er graag naar.
pi_35218390
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:04 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind de Sugababes cover wél leuk. Natuurlijk, hij haalt het nergens bij de versie van de Arctic Monkeys, maar ik vind het leuk en goed gedaan en ik luister er graag naar.
Ik heb vaker een vraagteken bij je smaak in muziek gezet, maar dit is een heel groot vraagteken.

Eigenlijk vond ik je hele ophemeling van Tori Amos' laatste album al een beetje vreemd aandoen, omdat het vrij duidelijk is dat het in de serie albums steeds minder met haar wordt IMHO. En dat zegt een Torifiel zoals ik al.
pi_35218532
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 13:12 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb vaker een vraagteken bij je smaak in muziek gezet, maar dit is een heel groot vraagteken.

Eigenlijk vond ik je hele ophemeling van Tori Amos' laatste album al een beetje vreemd aandoen, omdat het vrij duidelijk is dat het in de serie albums steeds minder met haar wordt IMHO. En dat zegt een Torifiel zoals ik al.
Laat ik voorop stellen dat ik een zwak heb voor de Sugababes. Hun optreden op Pinkpop 2004 was meer dan in orde en ze maken lekkere, frisse muziek.

En Tori, ja. Ophemeling gaat mij wat ver, want ik merk dat ik er toch altijd wel een paar nummers van oversla (in tegenstelling tot Scarlet's Walk). Maar zo slecht als iedereen het vond, heb ik het nooit gevonden. Maar ik vind 'm ook niet meer zo goed als op het begin.
pi_35223342
Ik hype voorlopig mooi mee met dit bandje . Kijken op welke festivals ze gaan optreden.
pi_35223488
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:59 schreef JeroenV het volgende:
Gaat dat nog ook echt een single worden ook? Hmm. Krijg je weer van die slimmerikken die denken dat AM de Sugababes gecoverd hebben enzo
idd. Ik vraag me af wat the AM er zelf van vinden.
pi_35227323
De hele cover van de Sugababes is hier te vinden:

http://rapidshare.de/file(...)Dance_Floor.mp3.html

Ik hoop niet dat ze hier een clip bij gaan maken
Hunter S. Thompson
  zaterdag 18 februari 2006 @ 17:58:26 #288
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_35227336
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:57 schreef koston het volgende:

Warez
En t is een B-Kant dus gok t niet.

[ Bericht 15% gewijzigd door CrazyDutchPunk op 18-02-2006 18:25:14 ]
  zaterdag 18 februari 2006 @ 18:58:18 #289
55945 VEMP
Bloed-spetter
pi_35229506
Leuke plaat! Gaat goed met de band. Maar uit Nederland komen ook zulke leuke bands, waar het ook aardig mee gaat zoals The Feromones. Met een beetje geluk staan ze dit jaar op Pinkpop (met de Arctic Monkeys?).
pi_35243954
1e keer dat ik het nummer I bet you look good on the dancefloor op tv zag vond ik de clip er best wat oudbollig uit zien. Eerste wat ik dacht was toen: oow dus vroeger maakte ze ook van die eentonige kutmuziek alleen is die ietsjes beter

Nah ja, later iedereen opeens enthousiast over dus maar album gedownload. Nou nou wat een feest
pi_35248580
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:57 schreef koston het volgende:

http://rapidshare.de/file(...)Dance_Floor.mp3.html

Hahahhahahaha.

Can you say VERKRACHTING?

Moet wel zeggen, tis wel catchy, maar dat is meer te wijten aan de Monkeys zelf.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:53:16 #292
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35249106
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:58 schreef VEMP het volgende:
Leuke plaat! Gaat goed met de band. Maar uit Nederland komen ook zulke leuke bands, waar het ook aardig mee gaat zoals The Feromones. Met een beetje geluk staan ze dit jaar op Pinkpop (met de Arctic Monkeys?).
Gezien het feit dat ze qua geluid totaal niet op de Arctic Monkeys lijken, moeten we er maar van uit gaan dat dit een schaamteloze poging tot spammen is?
  Redactie Frontpage zondag 19 februari 2006 @ 12:27:42 #293
95179 TheGrandWazoo
pi_35249950
Mag ik derhalve melden dat we op 18 maart samen met de The Feromones gaan spelen!

Zo, spam ik toch lekker even mee.
(Superworm)
  zondag 19 februari 2006 @ 12:33:50 #294
135281 Brahimov
pi_35250157
Ik draai de AM's al minder vaak de laatste weken, moet ik zeggen. Maar dat kan ook door de OWS komen
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 18:09:58 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35260924
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:33 schreef Brahimov het volgende:
Ik draai de AM's al minder vaak de laatste weken, moet ik zeggen. Maar dat kan ook door de OWS komen
Ik draai ze steeds vaker, en ik kijk ook naar de OWS. En daarnaast ook nog een sociaal leven, dat doe ik goed
  Moderator woensdag 22 februari 2006 @ 13:36:07 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35363412
Van www.festivalinfo.nl :

De Engelse band Arctic Monkeys zullen dit jaar op het Lowlands Festival spelen. Dit als de één na laatste band op de zondag. Ook Ben Lee komt.

Ga sowieso al naar Lowlands dus dit maakt het wel extra gaaf.
pi_35365714
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:36 schreef MaJo het volgende:

De Engelse band Arctic Monkeys zullen dit jaar op het Lowlands Festival spelen. Dit als de één na laatste band op de zondag. Ook Ben Lee komt.

pi_35367393
Ben Wie?

Zal Jan Smeets nu balen of toch gewoon denken "ach, ik hoefde ze toch al niet op Pinkpop" ?
www.thuisuiteten.nl
pi_35368131
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:36 schreef MaJo het volgende:

Hunter S. Thompson
pi_35372681
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:34 schreef methodmich het volgende:
Ben Wie?
Was vorige week nog de Megahit bij 3FM met het nummer Catch my disease. Zoek dat nummer maar is op, leuke muziek .
pi_35377052
Conclusie:

Goede band, maar (nog) geen Beatles.

Ofzo. NEXXTTTTTTT!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')