abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 22:17:52 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33324803
Vervolg van Het grote kleine babytjes topic deel 66

Babietjes

7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 04-01-2006 11:28:35 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 22 december 2005 @ 22:23:22 #2
3011 E.T.
pi_33325154
De laatste reacties uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:14 schreef Leah het volgende:
Ik weet niet meer precies hoe het zit Jelief, maar vaak zie je dat de curve bij bvkindjes een poosje wat vlakker is. Is volgens mij vrij normaal hoor! Kijk ff in het bv topic anders, volgens mij zijn Poemojn (wie anders ) en ET vrij goed op de hoogte.

Geen zorgen hoor! Zolang ze levendig en alert zijn is er niets aan de hand. Wij zijn toch ook niet allemaal hetzelfde qua formaat?
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:14 schreef Ladybos het volgende:
jelief niet druk maken hoor, BVkindjes volgen vaak een heel andere curve dan flessekindjes, en 260 gram in 2,5 week is toch bijna 100 gram per week ? Stress is niet goed voor jou en voor Emma, zolang ze actief en vrolijk is en goed plast zou ik me echt echt echt geen zorgen maken. Kan natuurlijk nooit kwaad om even te bellen met LLL voor de geruststelling.
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:15 schreef E.T. het volgende:
Jelief, dat onrustige drinken zou ook goed door 'regeldagen' kunnen komen. Ze is nu tenslotte zo'n beetje 6 weken, berucht tijdje
En dat aankomen.. Niet in de stress schieten!!!!! (stress is funest voor je bv en tsr). persoonlijk zou ik me nog geen zorgen maken, maar nog even afwachten. Ze zit nog boven de 90 gram per week. En anders tussendoor eens binnelopen op het CB (over 2 weken ofzo).
LLL of VBN bellen is goed! Al is het alleen maar ter geruststelling of andere tips
Leah heeft 't volgens mij over de 'vier-maanden-dip'.. daar is het nog een beetje vroeg voor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33325288

Meiden, wat ben ik blij met jullie, jullie zeggen wat ik eigenlijk ook wel weet en mijzelf probeer voor te houden. Ik heb mijzelf net nog maar even verteld dat ik zelf ook wel weet wat goed is voor Emma ik ben tenslotte haar mama. Zo maar even goed slapen en morgen weer een dag, ondertussen nog eens rustig voeden.. lekker op bed denk ik zo.
owja, voor de statistieken, Emma is morgen alweer 8!!!!!!! weken. En op het cb zei ik ook over dat afvlakken maar volgens de consternatiedame is dat pas later... Ach Emma is gewoon eigenwijsdie volgt 'haar eigen lijntje'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_33327466
pfff Emma ligt met een volle buik in bed . En ja hoor nu wel een tsr.Wat een beetje rust al niet te weeg brengt...
pi_33327911
jelief, vervelend zo'n een beetje tegenvallend gewicht he (ik herinner me mijn zorgen over het (onvoldoende) aankomen van piet en -in iets mindere mate - anna ook nog als de dag van gisteren). en nog valt 't allemaal wel mee en binnen de veilige marges inderdaad. op zich helemaal niet slecht dat ze emma's gewicht goed in de gaten houden op 't cb, zou best kunnen dat ze de afgelopen tijd misschien beter iets meer had kunnen krijgen. maar als je nagaat hoe goed ze het tot nu toe op jouw voeding gedaan heeft, vergeet dat niet hoor, dat betekent in ieder geval dat 't in principe wel goed zit met die voeding. een tijdje meer aanleggen en hop je productie is weer op peil.
  donderdag 22 december 2005 @ 23:40:04 #6
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33329070
Jelief; he bah, niet fijn nee. Ik hoop dat je niet al te veel in de stress schiet. Sterkte! En dat de melk maar lustig mag vloeien....

Myrthe zet stapjes.... wow!
pi_33335824
update:
om 23.30 werdt ze weer wakker en heeft ze nog een beetje gehad daarna geslapen tot kwart voor vijf*O* En netkwam ze weer, volgens mij wordt zr steeds wakker als MikeAir naar beneden gaat. Kort gedronkenmaar met een ontzettende snotneus, nu slaapt ze weer.
pi_33336068
Jelief, fijn dat je weer wat rustiger bent, komt allemaal wel goed met aankomen hoor! Zelfs Sara met fles heeftr wel een een dipweekje .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 09:45:22 #9
81992 Githa
pi_33336998
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:41 schreef Githa het volgende:

Jordy ging vandaag uit zichzelf 'los' staan
Hij leunde op het campingbedje dat ingeklapt lag en ging zo staan, LOS! en wel 2 min lang toen papa vroeg of hij kwam hopend op zijn eerste stapjes dook hij naar benden en kwam enthousiast aangekropen .
Ik denk dat er compleet overheen gelezen is, maar ben zo trots dat ik het nog een keer vermeld hoor

Jelief blij te lezen dat je het vertrouwen weer hebt terug gevonden
pi_33337023
had ik inderdaad niet gezien githa, knap hoor! en wat las ik nou over erfelijkheid van jordy's 'aandoening'? (ander topic) dat is minder leuk zeg.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 09:56:19 #11
81992 Githa
pi_33337141
Bix jah, moeilijk hoor!
Een tweede kindje heeft 50 % kans aldus de arts, ik kan een geprek krijgen bij een erfelijkheidsarts heeft een andere naam, maar ben het even kwijt maarja, bekend is al dat het risico 50 % is dus zie daar het nut niet zo van in.

Vraag blijft wel of wij het een tweede keer aandruven. Nu kan ik die keuze onmogelijk maken omdat ik niet weet hoe de operatie gaat uitpakken en ik blijf me de gedachte spelen, wat doe je het kind aan.
Later in het leven enz. enz. graag een tweede willen voelt dan wat egoistisch
Wie weet geeft de tijd raad maar het knaagt toch wel een beetje
pi_33337160
Jordy !! Goed hoor

Amber heeft van 8 tot 9 alleen maar liggen huilen, niets was goed. Heb haar toen op haar buik naast me gelegd en toen heeft ze een kklein uurtje geslapen en nu is ze weer wakker en pieperig...
En ik kan vandaag geloof ik niet zoveel hebben... ben moe en heb zo'n pijn aan m'n schouders en nek..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:07:42 #13
81992 Githa
pi_33337314
Lekker gaan wandelen dan Vicky dat werkt hier dan vaak goed, zowel voor Jordy als voor mama
Het breekt het cirkeltje dan een beetje waar je anders in blijft hangen.
pi_33337353
Jordy goed zo !! en gelijk 2 minuten, toe maar !

Myrthe heeft vannacht van 10.15 tot 6.45 geslapen Da's al 2 goede nachten achter elkaar, heerlijk !!
pi_33337413
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:07 schreef Githa het volgende:
Lekker gaan wandelen dan Vicky dat werkt hier dan vaak goed, zowel voor Jordy als voor mama
Het breekt het cirkeltje dan een beetje waar je anders in blijft hangen.
wandelen is idd heel erg lekker alleen woon ik dus op een bovenwoning en moet 2 trappen naar beneden met de rotzooi en dan weer 2 trappen omhoog... Moet ook nog douchen enzo en de bekleding van de Maxi Cosi zit ook nog eens in de was.....
Ze is nu wel weer gezellig, ligt lekker te kletsen en te lachen... het is ook weer bijna flesjestijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33337424
Jordy los staan, knap hoor! Noah durft nog steeds niet Mietje

Lastig hoor Githa, dat het erfelijk blijkt te zijn. Op zich is het niet zo'n ernstige aandoening natuurlijk, maar het zijn toch wel operaties met alle risico's van dien, en natuurlijk die langdurige herstelperiode. Heel moeilijk lijkt mij. Zijn er trouwens nog verschillende gradaties mogelijk? En dit is zeker ook niet iets wat ze al in een heel vroeg stadium kunnen zien.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:23:10 #17
105888 renzell
pi_33337606
Jordy wow!!!
Wat gaat het toch hard in een keer met die kleine 'babytjes' van ons.

Ladybos; wat heerlijk joh! twee goede nachten achter elkaar.

Hier ook weer een goede nacht gehad. Meneer is niet 1 keer wakker geworden. Fijn!
pi_33337623
Githa, geweldig van de stapjes! Go Jordy
Wat heeft Jordy precies? (of is dat een erg brutale vraag, ik heb het namelijk een beetje gemist!)

Ladybos, fijn dat Myrthe zo goed geslapen heeft!

Vicky, misschien dat het na de fles beter gaat, en anders misschien vanmiddag nog ffies wandelen?

Hier gaat alles lekker. Sara is supervrolijk en kan sinds eergisteren op haar zij draaien (links). Dit doet ze dus de hele tijd in de box, onder veel gejoel van plezier, ze pakt dan ook nog een voetje vast en gaat daarmee spelen Heerlijk! Ze gaat de hele box door
Vanmiddag krijgt ze haar eerste groentehap (worteltjes!). Ben heel benieuwd. Hoe deden jullie dit met het schema? Sara's schema is ongeveer zo:
7:30 wakker worden en fles, dan om 8:15 naar bedje, slapen tot 11:00
11:00 een fles, dan lekker spelen/knuffelen/spelen enz enz. Om 12:30 naar bed en slapen tot 15:00.
15:00 Fles, erna lekker spelen in de box. Ze wil meestal niet meer in bed slapen maar slaapt wel vaak in de box van 17:30 tot 18:30.
Dan om 19:30 een fles en slapen tot 7:30.

Ze slaapt dus best wel veel! Wij denken eraan om de groentehap rond 16:30 te doen. Dan is ze wakker en tussen voedingen in. Maar over een week of 2 krijgt ze ook een fruithap, wanneer moeten we die dan doen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33337664
fuente, ik geef 's ochtends altijd fruit, en groente tegelijk met ons eigen warm eten.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:26:02 #20
81992 Githa
pi_33337666
Tex Bij Jordy konden ze het met 30 weken niet eens zien. Dat komt omdat ze op een echo natuurlijk vooral bot zien en dat is allemaal in orde, het is de huid die aan elkaar zit.
wel zagen ze dat extra vingertje
Het is geen ernstige aandoening nee, en hij kan er prima meeleven maar hij heeft het natuurlijk ook aan zijn voetjes waar ze in principe niks aan doen.
Ik ben bang dat hij er later mee gepest gaat worden enzo, dan vraag ik me af of ik dat een tweede aan moet/mag doen.
pi_33337697
gepest kun je met zoveel dingen worden. belangrijker lijkt me of het gezondheidsrisico's met zich meebrengt?
pi_33337715
julius & myrthe, goedzoooo! (hier ook weer een fijne stihille nacht, heerlijk is dat he).
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:30:25 #23
81992 Githa
pi_33337749
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:24 schreef Fuente het volgende:
Githa, geweldig van de stapjes! Go Jordy
Wat heeft Jordy precies? (of is dat een erg brutale vraag, ik heb het namelijk een beetje gemist!)
nee hoor!
Jordy heeft polysyndactily aan handen en voeten.

Kort gezegd:
Hij geboren met een extra vingertje naast zijn pink, die zijn inmiddels verwijderd.
Aan beide handjes zitten zijn middel-en ringvinger aan elkaar, zo ook met de voetjes.
Zijn duimpje heeft een extra botje waardoor hij wat breeder is.

Zijn handjes worden geopereerd en zijn voetjes alleen als hij er last van krijgt met schoenen kopen of met lopen.
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:27 schreef bixister het volgende:
gepest kun je met zoveel dingen worden. belangrijker lijkt me of het gezondheidsrisico's met zich meebrengt?
is ook zo, maar nu weet je vooraf dat het risico erg groot is.
Zowel de operatie als het leven daarna spelen voor mij een rol.
Vandaar ook de tweestrijd in mij.
pi_33337795
Ah ik snapt het! Hopelijk krijgt hij geen last van z;n voetjes!
Sara
Merel
Ukje
pi_33337885
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:24 schreef Fuente het volgende:

Vicky, misschien dat het na de fles beter gaat, en anders misschien vanmiddag nog ffies wandelen?
Ze heeft nu een fles, daarna ga ik douchen en flesjes maken en dan gaan we naar buiten. Heb een k erstborrel op mijn werk vanmiddag. Ga straks met de tram naar mijn ouders, die passen dan even op Amber...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33337964
En met dna onderzoek kunnen ze het ook niet zien?
Ja moeilijke beslissing lijkt me wel. Misschien op z'n tijd toch eens dat gesprek met die erfelijkheidsarts aangaan, wie weet dat je er nog wat aan hebt.

Ik had voreger op de basisschool trouwens een vriendinnetje zonder handje. Na d'r pols hield het zeg maar zo ongeveer op en ipv vingers had ze dan een soort bolletjes. Ik kan me niet herinneren dat ze in die periode ermee is gepest. Iedeeren vond het juist wel interessant en zij ging er ook wel makkelijk mee om.
Maar goed, je weet nooit hoe dingen zullen gaan natuurlijk. En wat Bix zegt, als ze je willen pesten vinden ze altijd wel iets.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:35:41 #27
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33340538
Jordy wat goed zeg! Snel die stapjes gaan zetten hoor!

Jelief Goed dat je doorzet hoor!

LadyBos en renzell, fijn dat Myrthe en Julius goed geslapen hebben

Vicky Ik hoop dat Amber je ff wat rust gunt En wandelen werkt hier ook goed (wat ik ook niet zomaar doe aangezien ik nog twee verdiepingen hoger woon dan jij )

Robin is vandaag alweer 8 weken Het pakje wat hij nu aan heeft, verzoop hij in toen hij net geboren was en nu is het bijna te klein Hij brabbelt en lacht al lekker Ook wordt het al zwaar om hem 4 hoog te tillen in de Maxi-Cosi.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:39:00 #28
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33340620
Over pesten gesproken.. Robin krijgt waarschijnlijk rood haar (dankzij onze genen, mijn vriend en ik zijn allebei niet rood) en op zich vind ik dat helemaal niet erg natuurlijk, maar ik ben zo bang dat hij later gepest gaat worden..
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33340786
Ik ben heel benieuwd wat voor haar Amber krijgt. Ik ben van nature ook rood en Michel is donkerbruin... Ze heeft ook hele grappige ogen. Bruine ogen met een blauwe rand.. Mijn ogen zijn blauw, van Michel bruin...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:08:50 #30
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33341304
Kinderen worden niet altijd op hun uiterlijkheden gepest, je weet het eigenlijk nooit, denk dat het de angst is van elke ouder dat je kind gepest wordt.
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:47:05 #31
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33346068
Snel bijgelezen... En nu ze ik daar ineens dat Jordy staat. Los nog wel! Superman...!
Ik ga weer snel verder!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_33349310
Voorkomen dat je kind gepest wordt kan je toch niet, hoe graag je dat ook wilt. Het enige wat je kan doen is ze proberen weerbaar te maken. Er worden ook genoeg kinderen gepest waar uiterlijk 'niks mis' mee is, maar omdat ze stomme kleren dragen, of stotteren of niet goed kunnen gymmen bijvoorbeeld.

Ik herken het wel hoor Githa, mijn dochtertje is geboren met een cyste boven haar linkeroogje, bij haar wenkbrauw zeg maar. Toevallig ben ik er gisteren nog voor naar het ziekenhuis geweest om een echo ervan te laten maken en we blijven onder behandeling bij de dermatoloog. Tijdens m'n zwangerschap heb ik iets van 8 of 9 echo's gehad en niemand heeft het gezien. Ze heeft er nu geen last van, maar ik denk dan ook wel eens

"Als ze straks (over 3 1/2 jaar) naar school gaat, moeten we het wel weg laten halen, want ik wil niet dat ze gepest wordt"

Maar ja, zelf zie ik het soms niet eens meer....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 17:52:37 #33
81992 Githa
pi_33349515
Is ook zo Igraine. Het is ook een angts van mijzelf en ik moet er zeker opletten dat ik dat niet over ga brengen op Jordy.
Voor mij is het zo gewoon, het is gewoon Jordy, maar ook nu al kunnen mensen erg vervelend reageren en daar wil je hem gewoon voor behoeden.
Ik moet gewoon realistisch zijn en bedenken dat dat niet altijd gaat. Hem leren voorzich zelf op te komen is wat ik kan doen.
Weet ik allemaal best, maar dat gevoel gaat niet over zoals ik eerder zei, zal de tijd dat misschien leren
Niet alleen het pesten voor later maakt dat ik twijfel over een tweede, daar spelen nog meer zaken in mee.
pi_33349730
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het voorheen op alle foto's van Jordy nooit gezien had, tot een paar maandje of 2 terug. Die operaties zijn wel vervelend voor hem, zeker omdat het zo'n langdurige kwestie wordt, maar ik denk dat je er daarna weinig meer van zal zien.

Mijn had bij geboorte ook een extra pink, die ze afgebonden hebben. Hij heeft nu dus een soort knobbeltje aan de zijkant van z'n hand zitten. Dat is onwijs gevoelig trouwens want alle zenuwen zitten er gewoon nog in. Er is nooit iemand (geweest) die er iets van zegt.

Hij maakte toen ik zwanger was wel vaak grappen, dat hij hoopte dat ons kind met 6 vingers geboren zou worden, want dan zou het een mega-gitarist worden...

Hij is zelf gitarist/muziekfreak vandaar...
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 18:12:18 #35
81992 Githa
pi_33349972
Dat knobbeltje heeft Jordy niet meer, ze hebben het bij hem niet afgebonden maar weg gesneden.
hebben ze echt netjes gedaan want er is praktisch niks van te zien.

Is de dermatoloog wel van plan om de cyste te verwijderen dan ? Ik heb dat bij Myhron overigens ook nooit opgemerkt

Mijn nichtje zei toen ze Jordy's zesde vingertje voor het eerst zag :' WAUW ! Jordy heeft zes vingers, nou kan hij tot 12 tellen ! '
pi_33352027
Vicky, kun je al een beetje zien dan wat voor haarkleur ze heeft? Ik ben heel lichtblond, hubbie is donkerblond, en Sara heeft rood haar (nou ja, rossig, maar zeker geen blond!)

Vanmiddag besloot Sara dat het tijd werd voor d;'r eerste spuugpartij, ze liet een onwijze boer en vervolgens golfden er 3 grote ladingen babymelkkots over mama (in mama';s bh, nek, trui, broek, overal! En uiteraard op Sara) en het kletterde ook lekker op de vloer. Erna moest ze meteen weer lachen dus erg last had ze er niet van, maar het was een flinke smeerboel, dus ikke in m'n ondergoed eerst Sara maar schoongeboent en omgekleed en toen mezelf. Wat een gedoe!

Sara heeft ook d'r eerste groentehapje gehad! Worteltjes. Het was erg grappig en is opgenomen op video Ze keek er heeeeel vies bij en moest onwijs hard lachen, heeft 2 hele kleine beetje doorgeslikt en de rest lekker uitgespuugd. Erg leuk, morgen gaan we verder met de wortels.
Van d'r flessen laat ze nog steeds veel staan, al komt ze wel aan minimaal 500 CC per dag en het ;evert ook geen gilpartijen meer op nu we op de dental zitten. En als ze niet meer wil laat ik het ook gewoon maar, dan niet, wil er geen drama van maken.
Sara
Merel
Ukje
pi_33354217
Help!!!
Emma is echt snotverkouden, haar neus zit propvol slijm en af en toe 'stikt' ze in het slijm (ik denk dat het slijm haar luchtweg blokkeert.) Heeft er iemand nog tips behalve hoofdeinde omhoog en ui naast haar bed. We twijfelen of we naar de huisartsenpost moeten gaan. Ik moet er niet aan denken dat ze vanacht ook zo 'stikt'.
pi_33354472
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:03 schreef Jelief het volgende:
Help!!!
Emma is echt snotverkouden, haar neus zit propvol slijm en af en toe 'stikt' ze in het slijm (ik denk dat het slijm haar luchtweg blokkeert.) Heeft er iemand nog tips behalve hoofdeinde omhoog en ui naast haar bed. We twijfelen of we naar de huisartsenpost moeten gaan. Ik moet er niet aan denken dat ze vanacht ook zo 'stikt'.
Ga in de badkamer met d'r, met de douche heet aan, zo stoomt ze! heb je misschien babyluuf in huis? Heeft bij Sara erg geholpen (al schijnt er enige discussie te zijn over of dit nou wel of niet goed is voor baby's). Stomen helpt in ieder geval!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 21:14:04 #39
81992 Githa
pi_33354477
Stomen in de badkamer, hete kraan goed open en samen in de damp daarvan gaan zitten.
Neusje leegpompen met een neuspompje en neusspray gebruiken voor baby's.
Maar als je het niet vertrouwd gewoon de HP bellen hoor, zij kunnen je twijfel misschien beter weg nemen.

ohw, natte handoekken op de verwarming en de verwarming aan wil ook wel eens wat verlichting geven bij benauwdheid, maar tegen overtollig slijm natuurlijk weer niet.
Ik zou beginnen met het slijm weg te pompen...sterkte!
pi_33354548
Pompje hebben we al gebruikt, zonder resultaat, het zit buiten bereik van het pompje, ik wil het ook niet te vaak doen want dan raakt het slijmvlies weer geirriteerd. Neusspray geeft ook niet echt verlichting helaas. We denken nog ff verder, dank iig
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 21:25:39 #41
81992 Githa
pi_33354762
Nee, steeds herhalen zonder effect heeft geen zin maar het raakt vooral geirriteerd als je het gebruikt wanneer er geen slijm is, maar als het zo 'diep' zit dan zou ik lekker met haar gaan stomen hoor, dan kun je het straks wel leeg pompen.

anders gewoon even bellen naar de HP, bellen kan toch geen kwaad en dan ben je misschien wat meer gerust dat de dingen die je doet goed zijn
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 21:29:33 #42
43556 miss_dynastie
pi_33354858
Ach, arme Emma.... als je het niet vertrouwt of aandurft om zo de nacht in te gaan gewoon even bellen jelief!
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:58:42 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33355495
Heeft ze koorts Jelief? Als je het niet vertrouwd, idd gewoon bellen. Daar zijn ze voor, en Emma is ook nog erg klein, ik zou gewoon even bellen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_33357205
je kunt ook een beetje zout oplossen in water en dat dan met een theelepeltje oid een beetje in haar neus druppelen (of als je neusspray voor babies hebt, dat is iets makkelijker). [edit]o ik lees nu pas dat je al neusspray geprobeerd hebt, maar zonder veel effect blijkbaar... vervelend![/edit] een schoteltje met gesneden ui onder/bij haar bed?
pi_33357871
wennie, robin dus ook al roodharig, wat grappig. (er zijn er echt veel hier op fok, of lijkt dat alleen maar zo in mijn ogen nu ik zelf moeder ben van een 'mooie rooie' ?) waren jullie erg verrast? wij wel bij anna. maar ik vind 't zelf wel heel leuk eigenlijk, en maak me helemaal geen zorgen dat ze om dr haren gepest zal worden. ik sta wel verbaasd over hoeveel mensen het toch eigenlijk wel als een probleem of een beetje zielig zien. hoevaak we wel niet opmerkingen gekregen hebben als 'ach, als ze verder maar gezond is' of 'dat kan best nog wegtrekken hoor, dat rode!' ik lig altijd helemaal in een deuk als weer iemand probeert de boodschap positief te brengen maar dat 't dan net niet lukt. zo lekker klungelig. maar zelf vind ik 't dus echt precies goed, die haren passen juist bij anna, ze is ons kleine pippi langkousje.
pi_33361022
Ik lees net over neusspray voor babies? Kun je dat gewoon bij de apotheek halen?
Kim is nog steeds verkouden en haar neusje zit regelmatig verstopt. Ik heb zo'n pompje, maar het helpt niet veel. Of ik moet het verkeerd doen.
Ook hoest ze heel erg sinds vandaag. Het klinkt een beetje als een bronchitis hoest. We houden het in de gaten en mocht het blijven, dan ga ik volgende week wel naar de ha toe.
  zaterdag 24 december 2005 @ 02:00:46 #47
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_33361880
De drogist heeft het ook wel, het is een lichte zoutoplossing.
  zaterdag 24 december 2005 @ 02:37:22 #48
61800 Rottdog
pi_33362513
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:44 schreef Igraine het volgende:

Ik herken het wel hoor Githa, mijn dochtertje is geboren met een cyste boven haar linkeroogje, bij haar wenkbrauw zeg maar. Toevallig ben ik er gisteren nog voor naar het ziekenhuis geweest om een echo ervan te laten maken en we blijven onder behandeling bij de dermatoloog. Tijdens m'n zwangerschap heb ik iets van 8 of 9 echo's gehad en niemand heeft het gezien. Ze heeft er nu geen last van, maar ik denk dan ook wel eens
Er is toch ook een kleine kans dat het vanzelf verdwijnt, tenminste dat is mij bij Zoë verteld die heeft nl een cyste in haar handje.
pi_33365471
Myrthe, al stapjes zetten?? Supersnel wonderding ben je!!!
In opbiechtstand: Ik vind het zo moeilijk om iedereen bij te houden, dat ik eigenlijk vooral op de wat oudere babies reageer. Ik hoop niet dat dit storend is, maar ik raak helemaal het overzicht kwijt anders hoor... Sorry daarvoor!
Hier gaat alles z'n gangetje. Luuke wordt groot. Ze loop aan tafel. Ze doet vanalles wat niet mag en wij hebben het drukker dan ooit. Vanochtend moest ik even slikken. We zaten met z'n drieen te lachen op de bank en ik voelde me ineens zo trots. Mijn kleine minimensje was er vorig jaar nog niet eens, en nu trekt ze gekke bekken, daagt papa uit voor kruipwedstrijden en hangt aan mijn benen als ik kook. Soms ben ik ineens zo niet te bevatten blij en gelukkig met haar!!!
pi_33365511
13 December GizartFRL en vriendin: Kindje Megan.
Geboortegewicht: 2730 Gr. Geslacht vrouwelijk.
Nachtrust, nog steeds goed.
Filmpje van de kleine op haar 2e dag is te bekijken op www.gmail.com
inloggen met Megangizart WW= megan123

Tis een schatje!
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33365526
Gefeliciteerd GizartFRL en vriendin!! En welkom hier!
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 11:21:48 #52
81992 Githa
pi_33365546
GizartFRL en vriendin, van harte gefeliciteerd met de kleine meid
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:26:56 #53
3011 E.T.
pi_33365644
Gefeliciteerd Gizart!! Wat een dotje
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:27:54 #54
3011 E.T.
pi_33365652
Lishe, heerlijk gevoel he.. die momenten van intens geluk (ik hoop ook dat die nog heel lang blijven, die momenten)
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:42:00 #55
105888 renzell
pi_33365930
Gizart gefeliciteerd!

Lishe; ikke ook in opbiechtstand..... ik doe hetzelfde. Maar volgens mij zijn we niet de enigen. Het is nu eenmaal bijna onmogelijk om iedereen helemaal te volgen en op alles te reageren.

Je monstertje is bijna 1. Ongelooflijk is het he! Dat zo'n volkomen afhankelijk wezentje ineens een echt mensje is geworden. Een klein meisje met een eigen willetje. Een die kruipt en zelf eet en lekker kan verven met een AH-tasje aan als schort. Alle reden om lekker snotterig de kerst in te gaan dacht ik zo! Het blijft een eeuwig herhalen van alle cliche's, maar ik sta ook nog steeds iedere dag versteld van mijn wonderprinsje. Iedere dag meer zelfs lijkt wel. Iedere dag vormt zich meer een karaktertje, leert ie dingen, ontdekt ie hoe ie kan manipuleren om dingen gedaan te krijgen , leert ie nieuwe geluidjes bij, kruipt ie sneller en behendiger door de kamer. AAAAAH! Ook hier een emodoos hoor, af en toe.

Juultje is trouwens vanochtend van het grote bed af gekropen gevallen. Zo op z'n koppie! AU! Gillen huilen brullen janken. En terecht, arm kleintje. Grmbl!!! Papa z'n reactievermogen is door de driedubbele valiums denk ik ietwat vertraagt. Juul lag met hem in bed terwijl ik stond te douchen. Maar goed... toen ik boven kwam was er al niets meer aan de hand. Gelukkig.
En vanochtend, toen ik hem zijn fruit in bed wilde geven, zaten er weer brokjes in (die meneer nog steeds uitspuugt alsof het korrels rattengif zijn). Alles werd er met een heel vies gezicht weer uitgegooid. Oke oke mannetje, jij wint, geen brokjes meer in je mond, maar wel............................................. brokjes in je haar!!!!!! Mama heeft het hele fruithapje op zijn hoofd leeggeschept en we hebben er een lekkere smeerboel van gemaakt in bed. Alles, maar dan ook alles zat onder! Leuk!!!! lekker kliederen, daar houdt mama ook wel van. Huh? Hoezo goede voorbeeld?
pi_33366062
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 02:37 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Er is toch ook een kleine kans dat het vanzelf verdwijnt, tenminste dat is mij bij Zoë verteld die heeft nl een cyste in haar handje.
Dat weet ik, dat zegt de dermatoloog ook. Maar ze is nu bijna 5 maanden en ze heeft het al vanaf haar geboorte dus ik zie dat niet zo gauw gebeuren. Mocht het wel gebeuren is dat alleen maar mooi meegenomen natuurlijk.
pi_33366113
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 01:10 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik lees net over neusspray voor babies? Kun je dat gewoon bij de apotheek halen?
Kim is nog steeds verkouden en haar neusje zit regelmatig verstopt. Ik heb zo'n pompje, maar het helpt niet veel. Of ik moet het verkeerd doen.
Ook hoest ze heel erg sinds vandaag. Het klinkt een beetje als een bronchitis hoest. We houden het in de gaten en mocht het blijven, dan ga ik volgende week wel naar de ha toe.
Het is gewoon otrivin voor babies, de gemiddelde drogist heeft het ook wel. Maar Kim is nog wel erg klein, zou je voor de zekerheid niet even de HA of het CB bellen?
pi_33366387
Myrthe heeft alweer doorgeslapen Van 10 tot 7 deze keer, ik ben zoooooo blij (en uitgerust
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:37:25 #59
105888 renzell
pi_33367246
Ladybos wat fijn, wat heerlijk voor je! Uitgerust de kerst in en de komende dagen niets anders doen dan nog meer uitrusten en jezelf volproppen met lekkere dingen
pi_33367798
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:17 schreef Lishe het volgende:
Soms ben ik ineens zo niet te bevatten blij en gelukkig met haar!!!
Nog even en ze is ook alweer 1! En ze loopt al aan tafel, knap hoor!

GizartFRL en vriendin: gefeliciteert met Megan, heb het filmpje bekeken en het is echt een mooi kindje

Renzell: haha, heb je foto's van het fruitfestijn? Wel lekker hoor, kliederen met het eten! En dat moet toch ook kunnen....

Ladybos: lekker dat ze doorgeslapen heeft, dat geeft weer goede moed!

Githa: het gaat ook hard met Jordy, dat hij los staat!
Ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt over dat Jordy later gepest wordt hoor. Ik denk dat iedere ouder dat wel heeft, en er is altijd wel wat te vinden om mee te pesten als ze dat echt willen. En soms heeft een kindje helemaal niks maar is heeft hij/zij gewoon een zacht karakter waardoor ze makkelijk over zich heen laten lopen...

Hier is het gelukkig nu al een klein weekje rustig op tandjes gebied. 6 vinden we voorlopig ook wel voldoende. Wel slaapt Tomas 's avonds erg slecht (hij gaat echt gillen als we hem in bed leggen en houdt er ook niet mee op...) maar ik denk dat dat komt omdat hij 's ochtends zo lang blijft liggen (hij wordt alleen wakker voor een voeding en slaapt dan makkelijk door tot 11:00) en zo schiet het natuurlijk niet op. Dus zijn we vanaf vandaag begonnen met meneer na z'n ochtendvoeding van 8:00 wat langer wakker te houden, in de hoop dat hij dan 's avonds wat beter slaapt....
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Redactie Frontpage zaterdag 24 december 2005 @ 13:53:46 #61
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_33369042
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:50 schreef Igraine het volgende:

[..]

Het is gewoon otrivin voor babies, de gemiddelde drogist heeft het ook wel. Maar Kim is nog wel erg klein, zou je voor de zekerheid niet even de HA of het CB bellen?
Vanwege de hoest bedoel je?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_33370240
Rode haartjes zijn

GizartFRL en vriendin gefeliciteerd
©Dumbo
pi_33370271
Djeez, wij hebben net zo'n zelfde probleem met Emma, die is snotverkouden en pruttelt en hoest en niest. We hebben vanochtend de doktersdienst gebeld. Die kunnen met zo'n kleintje niet zoveel doen, zolang ze geen koorts heeft valt er niet in te grijpen. Wij kregen het advies om haar veel te laten drinken en eventueel wat gekookt water of venkelthee extra te geven. En stomen in de badkamer.
We zijn overigens goed de nacht doorgekomen, gisteravond even in de badkamer gezeten terwijl Mike aan het douchen was. Emma heeft bij ons op de kamer geslapen, meer voor onze gemoedsrust dan dat zij het nodig had Ons mormeltje slaapt steeds beter, vanacht weer een tuk van een uur of vijf gemaakt
Vanavond gaat ze mee naar de kerstnachtdienst, best wel emo-moment vind ik.

O, en ik lees meestal wel alles (zij het af en toe vluchtig) maar reageer idd niet op iedereen.
pi_33373950
Amber komt in het Maartnummer van de Ouders van Nu
Mijn vriendin heeft een stuk geschreven voor het blad en vandaaqg zijn er foto's gemaakt...

Jelief en Ingrid, vervelend zeg dat jullie kleine meisjes verkouden zijn... hoop dat het snel over is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33374235
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:03 schreef Vicky het volgende:
Amber komt in het Maartnummer van de Ouders van Nu
Mijn vriendin heeft een stuk geschreven voor het blad en vandaaqg zijn er foto's gemaakt...
Wat leuk, waar gaat het over? En hoe ging het foto's maken e.d.?
It's all up to you
  Redactie Frontpage zaterdag 24 december 2005 @ 17:20:59 #66
3926 crew  Djeez
pi_33374421
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:44 schreef Jelief het volgende:
Djeez, wij hebben net zo'n zelfde probleem met Emma, die is snotverkouden en pruttelt en hoest en niest. We hebben vanochtend de doktersdienst gebeld. Die kunnen met zo'n kleintje niet zoveel doen, zolang ze geen koorts heeft valt er niet in te grijpen. Wij kregen het advies om haar veel te laten drinken en eventueel wat gekookt water of venkelthee extra te geven. En stomen in de badkamer.
We zijn overigens goed de nacht doorgekomen, gisteravond even in de badkamer gezeten terwijl Mike aan het douchen was. Emma heeft bij ons op de kamer geslapen, meer voor onze gemoedsrust dan dat zij het nodig had Ons mormeltje slaapt steeds beter, vanacht weer een tuk van een uur of vijf gemaakt
Vanavond gaat ze mee naar de kerstnachtdienst, best wel emo-moment vind ik.

O, en ik lees meestal wel alles (zij het af en toe vluchtig) maar reageer idd niet op iedereen.
Dat dachten wij al. Kim wil niet veel drinken. Met moeite krijgt ze haar fles op. Maar ze heeft ook nog spruw, denk dat dat er wel mee te maken heeft. Stomen in de badkamer kunnen we nog proberen.
Hier was de nacht minder. Iig voor Ingrid. Die kroop pas om 4.15 in bed. Die is nu wel erg moe. Kim was erg aan het spoken vannacht. Veel hoesten en niezen, soms kokhalzen. Ze lijkt ook wat suffer. We houden het wel in de gaten!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 17:22:36 #67
81992 Githa
pi_33374464
Vooral als ze wat suffer is/lijkt zou ik de HP even bellen hoor Djeez. Dat is een van de symptomen die aangeven dat het niet goed gaat.
pi_33375236
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:14 schreef TearSong het volgende:

[..]

Wat leuk, waar gaat het over? En hoe ging het foto's maken e.d.?
volgens mij over het kdv, foto's maken ging goed
Amber was heel gezellig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 17:52:57 #69
81992 Githa
pi_33375337
Amber wat leuk zo klein en nu al een beroemdheid
pi_33376686
heeft een van jullie toevallig de spelenderwijs leren puppy??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33377148
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:22 schreef Githa het volgende:
Vooral als ze wat suffer is/lijkt zou ik de HP even bellen hoor Djeez. Dat is een van de symptomen die aangeven dat het niet goed gaat.
idd, suf=bellen!!!.

Emma moest een uurtje geleden zo hoesten dat ze de melk die ze net bij mij had gedronken er weer uitgooide, samen met een boel slijm. In eerste instantie wilden we de hp weer bellen maar toen ze eenmaal weer gebadderd was bedachten we dat het spugen wel van het hoesten kon komen. als ze nou weer spuugt gaan we wel bellen. Gelukkig stond er nog gekolfde melk in de koelkast, dat heeft ze nu gedronken.
Sjonge wat een gedoe en een zorgen meteen simpele verkoudheid bij zo'n klein meisje
pi_33377163
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:40 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
nee, maar hij is wel leuk!
  zaterdag 24 december 2005 @ 21:48:33 #73
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33382042
Suf is idd ook een teken waarbij je zeker moet bellen, evenals koorts bij zulke kleintjes. Baby kwam hier met 6 weken in het ziekenhuis terecht, met wat begon als een verkoudheid. Niet om jullie schrik aan te jagen hoor, maar wat ben ik blij dat ik toen snel gereageerd heb. Baby werd overigens heel suf/apatisch, en dan heb je snel door dat het niet een verkoudheidje is.

Mij is toen verteld dat baby's onder de 3 maanden in principe geen koorts mogen krijgen, en dat dat altijd een reden is om aan de bel te trekken.
pi_33382125
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:40 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
Ja, ik!
pi_33391533
MERRY CHRISTMAS

Igraine, stoppen de liedjes bij jou ook halverwege??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33392676
Oh, dat weet ik niet, hij staat nog in de doos op de kast in Myhron d'r kamer..
T was een sinterklaascadeautje, maar 't is pas vanaf 6 maanden ofzo toch?

Hij is wel heeeeel leuk trouwens...
pi_33396205
En Myrthe heeft alweer doorgeslapen vannacht 4 nachten op een rij al, ik ga bijna geloven dat het voorbij is met de slaap-ellende. Maar dat durf ik niet hardop te zeggen, stel dat ze 't hoort
pi_33397730
Emma heeft ook erge last van verkoudheid (veel benauwd ook, veel slijm etc.)...
Wanneer zijn ze eigenlijk apathisch? als ze weinig huilen? Als ze veel slapen? Want Emma slaapt natuurlijk(zoals alle kleine baby's) nog erg veel...ik zou niet weten wanneer ze suf is, ze is zowiezo weinig 'echt wakker' en slaapt óf huilt veel. Als ze wakker is begint ze meestal te huilen zodra ze niet gewiegd is...

(overigens is dr grote zus Noa ook snotverkouden... die steken elkaar elke keer weer aan volgens mij)
pi_33397741
quote:
Op zondag 25 december 2005 15:52 schreef Ladybos het volgende:
En Myrthe heeft alweer doorgeslapen vannacht 4 nachten op een rij al, ik ga bijna geloven dat het voorbij is met de slaap-ellende. Maar dat durf ik niet hardop te zeggen, stel dat ze 't hoort
Moet je ook niet doen hoor... da's idd gevaarlijk! (meestal als ik bij Emma zeg: oh wat heerlijk, ze ligt eindelijk te slapen... dan begint ze weer te huilen!) flauw he...
  maandag 26 december 2005 @ 08:07:37 #80
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408822
Bix, wij waren wel verrast dat Robin rood haar heeft, omdat m'n vriend en ik allebei donkerblond zijn (vroeger was ik wel lichtblond met pijpekrullen ). Maar we hebben wel roodharigen in de familie zitten, dus onlogisch is het niet Ben benieuwd of hij ook nog krullen gaat krijgen En inderdaad die reacties van "het kan nog wegtrekken", zelfs van directe familie Vooralsnog heeft ie een rood matje in z'n nek (met de kale plek erboven en bovenop is hij veel minder rood).

Vicky, wij hebben ook zo'n puppy, gekregen van m'n zwager en vriendin toen Robin geboren was. Ik zal 'm eens uittesten morgen

Robin is ook snotverkouden Af en toe kan haal ik er een flinke snottebel uit met het pompje, maar meestal zit het dieper en soms voel ik 'm brommen (of reutelen of rochelen.. wat je wil ) op z'n borst of ruggetje. Gelukkig drinkt hij zijn flessen nog helemaal leeg en hij heeft geen koorts, dus ik maak me (nog) niet al te druk. Hij geeft wel af en toe wat melk terug met een lading slijm. Ben vannacht wel wat vaker bij 'm wezen kijken, want hij slaapt onrustig, hoest af en toe en maakt van die bijna stik geluidjes Leve de gebroken nachten

Ik hoop dat alle verkouden beebjes weer snel beter zijn

Oja, gisteren ging vriendje met Robin op de weegschaal en blijkt hij al 5,2 kg te wegen Ben benieuwd volgende week op het CB. Dan krijgt hij ook z'n eerste prikjes

[ Bericht 2% gewijzigd door Wennie op 26-12-2005 09:01:42 ]
Mijn afvalstrijd!
pi_33408876
Wennie, idd de opmerkingen 'het kan nog wegtrekken', of 'verder is ze heeel mooi hoor' GRRRRR
Ik vind Sara met rode haartjes zow snoepig!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 26 december 2005 @ 09:01:23 #82
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33408892
Fuente, die familieleden hebben het ook altijd gehad over "rode rotstralen" voor Robin geboren werd Ik loop hier dan ook regelmatig te tieren (met de nodige dosis hormonen ), dat als ze Robin niet accepteren met rood haar dat ze dan lekker weg mogen blijven
Mijn afvalstrijd!
pi_33410891
Isis heeft van opa en oma een mooie bal gekregen (boogie ball)

Dat vind ze wel zo'n raar ding , dat uit zich zelf gaat bewegen terwijl er niemand in de buurt is.
Maar dat maakt het ook extra interesant.

Verder hier dus ook een kindje dat ziek word , zal wel aan de tijd van het jaar liggen. Ben benieuwd hoe ze geslapen heeft vannacht , want ze bleef bij opa en oma slapen.

Megan lekker klein popje bent je nog... kan me echt moeilijk voorstellen dat Isis ook zo was en dat is nog maar 10,5 maand geleden

Ingrid zeker even bellen als de kleine suffer is. Ik hanteer hier gewoon dat zolang Isis niet kan praten en ik het idee heb dat ze zich niet goed voelt ik met haar naar de huisarts(senpost) ga. Liever 1x te veel dan 1 x te weinig.

Ook ik heb moeite met het reageren op iedereen hoor , er zijn er ook zoveel en er komen er ook steeds weer nieuwen bij... Soms bijna niet bij te benen...
  Redactie Frontpage maandag 26 december 2005 @ 12:07:40 #84
3926 crew  Djeez
pi_33411083
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:56 schreef Xanthe het volgende:
Verder hier dus ook een kindje dat ziek word , zal wel aan de tijd van het jaar liggen. Ben benieuwd hoe ze geslapen heeft vannacht , want ze bleef bij opa en oma slapen.

Megan lekker klein popje bent je nog... kan me echt moeilijk voorstellen dat Isis ook zo was en dat is nog maar 10,5 maand geleden
Kim heeft vannacht ook bij opa en oma geslapen. Wij hebben dus een erg goede, welverdiende nachtrust gehad!
pi_33411128
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:07 schreef Djeez het volgende:

[..]

Kim heeft vannacht ook bij opa en oma geslapen. Wij hebben dus een erg goede, welverdiende nachtrust gehad!
Ik kan daar ook echt van genieten. Nou krijg ik meestal mijn nachtrust wel met Isis hoor...
Ik had zelf al een aantal nachten op rij zeer weinig geslapen door kriebelhoest en daarvoor had ik codeïne tabletjes kregen wat de 1e nacht nog niet hielp. En toen ik gisternacht eindelijk lekker sliep en Isis begon te huilen midden in de nacht heb ik Jeroen eruit gepord normaal ben ik altijd degene die er snachts uit gaat als er eens iets is , maar moppie slaapt meestal lekker de hele nacht door
s'Morgens werd ik pas rond 10 uur wakker en die kleine meid ligt dus rustig af te wachten tot ze eruit gehaald word.
  maandag 26 december 2005 @ 19:03:08 #86
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_33419534
Hoi allemaal,
Een hele tijd ben ik hier al niet meer geweest....en meer dan dat zal het ook niet worden.
Ik neem afscheid van FOK en reis dus ook niet mee naar het dreumes-topic.
Zoals jullie hieronder kunnen zien gaat het ons goed. Wij wensen jullie hetzelfde toe.
Dag!

pi_33420082
Dagdag Cas en Liz, en Smirre natuurlijk!

En alvast gefeliciteerd want volgens mij worden Cas en Liz over 2 dagen ook alweer 1!
It's all up to you
pi_33420425
Amber heeft sinds eergister onwijze luieruitslag Zoo zielig, ze heeft allemaal kleine blaasjes op haar schaamlipjes en haar billetjes. Ik verschoon de luier nu al om de 2 uur en smeer het steeds in. Ze heeft ook steeds een "uitploppend" naveltje. En vandaag heeft ze heel erg last van haar darmpjes.... Ze krijgt 5 cc lactulosesiroop per dag (recept van de kinderarts) maar vanmorgen had ze weer wat groene poep

Ze is wel heeeeeel erg verwend door opa en oma!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33420519
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:08 schreef Igraine het volgende:
Oh, dat weet ik niet, hij staat nog in de doos op de kast in Myhron d'r kamer..
T was een sinterklaascadeautje, maar 't is pas vanaf 6 maanden ofzo toch?

Hij is wel heeeeel leuk trouwens...
Hij is inderdaad heeeeeeeeel erg leuk! Amber heeft hem voor de kerst gekregen. Ik vind het alleen vaag dattie de liedjes halverwege afkapt..

Wennie, ik hoor het wel offie dat bij jou ook doet!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33421266
Jammer Smirre dat jullie afscheid nemen van Fok! Ik vond het altijd erg leuk om je (smeuïge ) verhalen over de tweeling te lezen Wat zijn ze alweer groot geworden! Ik wens jullie alle goeds verder en idd alvast gefeliciteerd met de 1e verjardag!
©Dumbo
pi_33421467
hee smirre, leuk dat je toch even nog wat laat horen (en zien!! wat een lekkere koppies en zie ik nou goed dat Cas ook rood haar heeft?) verder sluit ik me aan bij tex. het allerbeste gewenst samen en een heel leuke 1e verjaardag woensdag!
  dinsdag 27 december 2005 @ 08:16:38 #92
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33431967
Nou, hier gaat het niet de goede kant op. Robin heeft van zijn 200 cc + 20 cc water 80 cc laten staan en er nog een zwikkie uitgegooid Hij hoest meer, zijn plasluiers zijn wat minder en hij bromt en piept aan alle kanten. Hij slaapt wel meer, maar als hij wakker is, is hij nog wel alert. Ik had hem gewassen met Zwitsal met Eucalyptus. Kwam er daarna achter dat dat pas vanaf 3 maanden mag Is dat dan schadelijk ofzo (ik kan er niks over vinden) Wij douchen zelf trouwens regelmatig met Robin, dat vind hij geweldig!
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:36:31 #93
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33434677
Smirre... Cas en Liz, dag!!! Wat zijn het grote knapperds! Een hele fijne verjaardag en alle goeds!
pi_33439030
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 08:16 schreef Wennie het volgende:
Nou, hier gaat het niet de goede kant op. Robin heeft van zijn 200 cc + 20 cc water 80 cc laten staan en er nog een zwikkie uitgegooid Hij hoest meer, zijn plasluiers zijn wat minder en hij bromt en piept aan alle kanten. Hij slaapt wel meer, maar als hij wakker is, is hij nog wel alert. Ik had hem gewassen met Zwitsal met Eucalyptus. Kwam er daarna achter dat dat pas vanaf 3 maanden mag Is dat dan schadelijk ofzo (ik kan er niks over vinden) Wij douchen zelf trouwens regelmatig met Robin, dat vind hij geweldig!
Mag dat pas vanaf 3 maanden? Wij doen dat dus altijd wanneer Sara 'vastzit'.... Heeft hier nog nooit kwaad gedaan, maar dat wist ik dus ook niet!
Sara
Merel
Ukje
pi_33441012
Wennie, Robinzal er niet meteen ziek van worden denk ik zo. Ik denk dat het meer is dat de eucalyptus irriterend kan werken op de slijmvliezen van die hele kleintjes.

Hier verblijven we een dagje in bed Emma en ik zijn nogal moe, we doen dus niet veel meer dan eten en slapen en fokken, lang leve wifi en notebook. We gaan morgenochtend even naarde huisarts, al is het om te horen dat de verkoudheid wel weer over gaat.
Tussen de verkoudheid door is ze drukbezig zich te ontwikkelen, ze sabbelt heftig op haar handjes, soms op haar duim alsze die te pakken krijgt, en heeft veel aandacht voor de dingen om haar heen. Ze lacht veel en in reactie op ons, heerlijk die lach als ik haar uit bed haal. Ook maakt ze steeds vaker geluidjes, en ook nog wel eens in grappige combinaties, eerst hoesten en dan komt er uuuh of aah of zelfs auh achteraan. Dat was vooral erg grappig tijdens de kerstnachtdienst. Speeltjes zijn nog niet interessant, lichtjes en glimmende dingen wel

Cas en Liz!!! wat zijn ze al weer groot!
pi_33447746
Smirre fijn dat je nog even wat laat horen, ik had je gemist ! Wat zijn ze al weer groot, zo te zien ben je druk zat met die twee bengels. Van harte vast met hun verjaardag en het ga jullie goed !!
pi_33448246
quote:
Op maandag 26 december 2005 19:53 schreef Vicky het volgende:
Amber heeft sinds eergister onwijze luieruitslag Zoo zielig, ze heeft allemaal kleine blaasjes op haar schaamlipjes en haar billetjes. Ik verschoon de luier nu al om de 2 uur en smeer het steeds in. Ze heeft ook steeds een "uitploppend" naveltje. En vandaag heeft ze heel erg last van haar darmpjes.... Ze krijgt 5 cc lactulosesiroop per dag (recept van de kinderarts) maar vanmorgen had ze weer wat groene poep

Ze is wel heeeeeel erg verwend door opa en oma!
Wat zielig! Maar is groene poep dan erg?

Wennie, wat sneu voor Robin. Hopelijk knapt hij snel weer op.
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:27 schreef Jelief het volgende:

Hier verblijven we een dagje in bed Emma en ik zijn nogal moe, we doen dus niet veel meer dan eten en slapen en fokken, lang leve wifi en notebook. We gaan morgenochtend even naarde huisarts, al is het om te horen dat de verkoudheid wel weer over gaat.
Tussen de verkoudheid door is ze drukbezig zich te ontwikkelen, ze sabbelt heftig op haar handjes, soms op haar duim alsze die te pakken krijgt, en heeft veel aandacht voor de dingen om haar heen. Ze lacht veel en in reactie op ons, heerlijk die lach als ik haar uit bed haal. Ook maakt ze steeds vaker geluidjes, en ook nog wel eens in grappige combinaties, eerst hoesten en dan komt er uuuh of aah of zelfs auh achteraan. Dat was vooral erg grappig tijdens de kerstnachtdienst. Speeltjes zijn nog niet interessant, lichtjes en glimmende dingen wel

Ik hoop dat de verkoudheid snel over is!

Kim sabbelt ook vaak op haar handjes. Maar ook op haar duim. Dat deed ze al toen ze nog maar net geboren was. Ze kijkt ook leuk om haar heen, al ziet ze vast nog niet veel! Ze is heel helder. De lichtjes vind ze ook mooi.

Vandaag naar de huisarts geweest met Kim. Haar linker longetje zit vol slijm, de rechter is schoon. Ze heeft nu een Babyhaler , die ze 2x per dag moet gebruiken. Dat is voor haar benauwdheid, voor astma. Omdat ze zelf natuurlijk nog niet met kracht kan inademen, moet dat via een omweg. Gelukkig maar dat de babyhaler bestaat! En nu maar hopen dat het helpt. Ik denk het wel.
Verder drinkt ze ineens erg weinig. Ze heeft vanmorgen een halve voeding eruit gespuugd. En verder maar kleine beetjes gedronken. Ik hoop maar dat dat snel beter gaat. We houden haar goed in de gaten!
pi_33453077
Ingrid, volgens onze HA is groene poep een teken dat een baby niet lekker in d'r (of zijn) velletje zit. Sara is vorige maand flink ziek geweest met hoesten en snotteren enz. en had toen ook lang groene poep. Sinds een week is het weer geel (stinkt veeeel minder erg ). Bij langdurig aanhouden van de groene poep moesten we ook wee terugkomen bij de HA (wou dus juist weer gaan toen het weer overging!)

Beterschap voor je meisje trouwens *knuf*
Sara
Merel
Ukje
pi_33453186
Oh dat wist ik ook niet Fuente.
Myhron heeft ook een hele periode groene poep gehad, maar is ook al 3 keer ziek geweest in 2 maanden tijd (leuk joh, kinderdagverblijf) maar er heeft nooit iemand wat van gezegd of iemand naar gevraagd.

Afgezien van die virusjes zit ze prima in haar velletje, lacht heel de dag en zegt sinds 3 dagen 'mama' of ook wel 'mamamamamamama' net hoe het uitkomt
pi_33453255
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:39 schreef Igraine het volgende:
Oh dat wist ik ook niet Fuente.
Myhron heeft ook een hele periode groene poep gehad, maar is ook al 3 keer ziek geweest in 2 maanden tijd (leuk joh, kinderdagverblijf) maar er heeft nooit iemand wat van gezegd of iemand naar gevraagd.

Afgezien van die virusjes zit ze prima in haar velletje, lacht heel de dag en zegt sinds 3 dagen 'mama' of ook wel 'mamamamamamama' net hoe het uitkomt
Wij dachten zelf dat het door andere voeding kwam. We gingen naar de HA omdat Sara zo hoeste en snotterde (jaja, ook KDV, madam is nu weer ziekig) en toen hebben we meteen de groene poep vermeld, en toen zei de HA dat, anders hadden wij het ook nooit geweten.
En wat stoer dat ze mama zegt
Sara
Merel
Ukje
pi_33453564
vandaag even naar het inloopspreekuur geweest op het cb. De luieruitslag blijkt een schimmelinfectie te zijn Morgen maar even langs de huisarts.. en het "plop" naveltje is een navelbreukje.. Amber heeft ook een heel droog huidje, hebben nu Balnem Hermal badolie.

We hebben haar ook even gewogen en ze weegt nu 4660... Flink aangekomen dus in 1,5 week tijd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33453622
Joh een schimmelinfectie? Hoe kan ze daaraan gekomen zijn? Ach en een navelbreukje, kunnen ze daar iets aan doen?
pi_33453888
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:51 schreef Igraine het volgende:
Joh een schimmelinfectie? Hoe kan ze daaraan gekomen zijn? Ach en een navelbreukje, kunnen ze daar iets aan doen?
ik heb geen flauw idee hoe ze daar aan gekomen is, ga ik morgen navragen bij de HA. Ik denk de luier. Had Babydry gekocht maar die waren helemaal niet zo dry als dat ze zouden moeten zijn. Amber had steeds hele klamme billetjes.

Navelbreukje moet in principe binnen een jaar genezen zijn... Daar doen ze verder niets aan. Schijnt vaker voor te komen bij beebs. Wennie, Robin heeft toch ook een klein navelbreukje?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33453965
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:00 schreef Vicky het volgende:

ik heb geen flauw idee hoe ze daar aan gekomen is, ga ik morgen navragen bij de HA. Ik denk de luier. Had Babydry gekocht maar die waren helemaal niet zo dry als dat ze zouden moeten zijn. Amber had steeds hele klamme billetjes.
Morris heeft dat ook wel eens gehad en dat was heel erg simpel op te lossen met een zalfje tegen voetschimmel op advies van de huisarts. Was binnen een paar dagen weg.
Daarna is het trouwens nooit meer voorgekomen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_33454011
Oh ik gebruik ook Baby Dry maar hier geen klamme billetjes of luieruitslag. Maar Amber heeft waarschijnlijk een veel gevoeliger huidje...

Ach, ik hoop dat 't snel overgaat want 't is geen lolletje voor die kleintjes...
pi_33454748
Hier al sinds de geboorte groene poep... nog nooit iets over gehoord door de huisarts/cb.

Schimmelinfectie kan ook komen doordat ze spruw heeft, dus ook even dr mondje in de gaten houden vicky. Witte stippen op de tong die je niet weg kunt vegen wijst op spruw. Gebruik je ook billendoekjes met lotion ? Daar kreeg Myrthe steeds die schimmelinfectie van terug, toen we overstapten op de oliedoekjes (vn Zwitsal) was het over. Baby dry luiers gebruiken we nog steeds, tot grote tevredenheid eigenlijk Die Balneum olie is heel fijn (wel duur he !!) en oppassen als je d'r uit bad tilt want ze worden er zo glad als een aal van Bij Myrthe was het toen de grote fles olie op was ook niet meer nodig, nu zit ze gewoon in bad met zwitsal, en dat gaat prima. Dus hopelijk gaat het voor Amber straks ook beter. Myrthe heeft trouwens sinds kort ook een plopnaveltje, mar ik neem aan dat ze met 11 maanden geen navelbreukje meer kunnen krijgen. Iemand die er iets vanaf weet of dat nog kan ?
  dinsdag 27 december 2005 @ 23:07:37 #107
46794 Berkery
Fat bastard
pi_33456135
Spruw is gewoon een schimmelinfectie
Heel sneu want het jeukt verschrikkelijk Zoë heeft het ook gehad

[ Bericht 2% gewijzigd door Berkery op 27-12-2005 23:08:02 (Rottdog :W) ]
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_33456181
Tip die ik hoorde over spruw en hoe te genezen...

Bakpoeder erop smeren of een beetje fruitzuren (appel , sinaasappel oid).
Mijn overbuurjongetje heeft nogal vaak last gehad van spruw en had er ook al kuren voor gekregen van de huisarts tot de overbuurvrouw deze tip kreeg in Duitsland , ze heeft het geprobeerd en sindsdien heeft de kleine eindelijk geen spruw meer...
pi_33456838
volgens onze huisarts is ELKE luieruitslag een vorm van een schimmelinfectie. kan vanzelf overgaan, maar sommige hardnekkige varianten kun je beter te lijf gaan met zo'n anti-schimmel-zalf inderdaad (miconazolnitraat werkt hier goed, al zie je pas na een paar dagen resultaat en moet je ook niet te enthousiast smeren -want dan hangen de vellen er op een gegeven moment bij... - maar wel nog een paar dagen doorgaan als het al over lijkt te zijn.)
pi_33461785
Vicky, wat sneu zeg, hopelijk is je meiske er snel vanaf! Wel lekker gegroeid trouwens .

Sara besloot om 5 uur dat het genoeg geweest was met slapen, ze was ontroostbaar, huilen huilen en nog eens huilen. Ze zit weer helemaal vol met snot en is weer flink aan het hoesten... Ik weet eigenlijk ook niet meer wat we nu moeten, de HA kan er niets mee maar het duurt nu al 1,5 maand zo;n beetje dat ze af en aan ziekjes is...
Vanmorgen maar weer gesprayed, toen een fles gehad en toen was ze wel weer moe en lekker naar bedje enzo...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 28 december 2005 @ 08:03:49 #111
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33461873
Vicky, de puppy maakt hier zijn liedjes helemaal af volgens mij, dus ik zou er even mee terug gaan als ik jou was!
Robin heeft ook een navelbreuk ja, z'n hele navel plopt eruit! Kan geen kwaad. Ik las ergens dat het voor het derde levensjaar genezen moet zijn, anders volgt er een operatie. Bron 1 Bron 2
Vervelend dat Amber een schimmelinfectie heeft. Ik hoop dat het snel over is. Ze is wel lekker aangekomen zeg!

Ingrid, goed in de gaten houden of ze genoeg drinkt, baby's drogen erg snel uit. Beterschap!

Igraine, volgens mij smelt je helemaal als je beebje voor het eerst mama zegt

Sara, snel beter worden hoor!

Met Robin gaat het gelukkig goed. Dat fles laten staan was gelukkig een eenmalige actie. Nu laat ie max 30 cc staan, dus dat is ok Het hoesten is al wat minder. Wel wordt meneer nog steeds 's nachts wakker tussen 3:45 en 4:15 uur omdat hij zijn speen kwijt is. Vannacht ben ik er 1,5 uur lang om de 10 minuten uit geweest, dus ik ga nog ff me bedje in Oja, z'n rompertjes van 50/56 worden te klein, dus we gaan al over naar 62/68
Mijn afvalstrijd!
pi_33467500
Vanmorgen langs de ha geweest die heeft een zalfje voorgeschreven op basis van zinkolie. Moet alleen nog gemaakt worden bij de apotheek, is pas na 15.00 uur klaar.

Wennie, heb hem gister teruggebracht, helaas hadden ze er geen eentje meer, hebben nu een hele leuke Pooh met rammelaar....

Gelukkig dat Robin weer goed drinkt. Amber drinkt gelukkig ook goed. Ze heeft vannacht geslapen van 22.15 tot 7.45!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33471301
quote:
Op woensdag 28 december 2005 08:03 schreef Wennie het volgende:
Vicky, de puppy maakt hier zijn liedjes helemaal af volgens mij, dus ik zou er even mee terug gaan als ik jou was!
Robin heeft ook een navelbreuk ja, z'n hele navel plopt eruit! Kan geen kwaad. Ik las ergens dat het voor het derde levensjaar genezen moet zijn, anders volgt er een operatie. Bron 1 Bron 2

Ingrid, goed in de gaten houden of ze genoeg drinkt, baby's drogen erg snel uit. Beterschap!
Kim heeft bijna altijd groene poep. Heb er nog nooit iets over gehoord.

Ze drinkt sinds gisteren niet goed. Ze drinkt de fles lang niet leeg. Soms drinkt ze maar 30 of 40 cc. Iemand enig idee of er ergens een tabel is waarop je kunt lezen hoeveel ze per dag moet drinken? Dat kun je toch uitrekenen met haar gewicht? Maar ja, ik weet haar precieze gewicht niet.

En wat kun je het beste tegen luieruitslag doen? Sudocreme erop? En kan dat ook op de schaamlipjes zitten, of zal dat dan een schimmelinfectie zijn? Tenminste ik neem aan dat rode plekjes en stipjes luieruitslag is.

Voor de andere zieke babys heel veel beterschap!
pi_33472061
Ik zou gewoon even bellen met de huisarts of het CB hoeveel Kim minimaal zou moeten drinken per dag. Zeker omdat ze al ziekjes is. Hoe is het verder met Kim?

Luieruitslag kun je idd sudocrem gebruiken en dat mag ook op de schaamlipjes , zelf heb ik ook goede ervaringen met talkpoeder (wij hebben die van Zwitsal en daar zit nog weer iets door heen wat in andere poedertjes niet zat , maar ik weet niet meer wat dat was) en maizena. En vaker de luier verschonen zodat het zo droog mogelijk blijft.
pi_33472657
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:08 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ze drinkt sinds gisteren niet goed. Ze drinkt de fles lang niet leeg. Soms drinkt ze maar 30 of 40 cc. Iemand enig idee of er ergens een tabel is waarop je kunt lezen hoeveel ze per dag moet drinken? Dat kun je toch uitrekenen met haar gewicht? Maar ja, ik weet haar precieze gewicht niet.

En wat kun je het beste tegen luieruitslag doen? Sudocreme erop? En kan dat ook op de schaamlipjes zitten, of zal dat dan een schimmelinfectie zijn? Tenminste ik neem aan dat rode plekjes en stipjes luieruitslag is.

Voor de andere zieke babys heel veel beterschap!
even goed in de gaten houden Ingrid.

Luieruitslag goed insmeren met Sudo, Dr. Vogel of Maizena. Droog de billetjes goed af voordat je een nieuwe luier aandoet en verschoon vaker de luier. Hou het goed in de gaten. Als er blaasjes ontstaan naar de ha, kan schimmelinfectie zijn heb helaas ervaring
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33478326
Hier ook nog steeds een kwakkelend meisje. We zijn vanmorgen maar even naar de HA geweest. Longetjes zijn schoon en oren zien er ook goed uit, is dus ordinaire verkoudheid.We hebben een neusspray gekregen en pilletjes (homeopatisch) als steuntje in de rug. Op zich gaat het wel al wat beter met onze dame, ze hoest al wat minder.
Wennie, ook hier wordt maatje 56 te klein, Emma draagt nu 56 en 62 door elkaar heen.

Bij borstvoeding kan groene poep eenteken zijn van te veel voeding...
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2005 @ 20:22:00 #117
81992 Githa
pi_33481027
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:08 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Een geheugensteuntje voor de hoeveelheid voeding is, 150 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur.
Ik weet niet hoeveel Kim weegt maar ik denk dat je al snel op 500 ml zit, of niet ?

Luier uitslag. De een zweert bij sudocreme, de ander bij maizena in de luier. Even kijken wat voor Kim werkt, maar als het erg is zou ik even langs de huisarts gaan voor een zalfje, wellicht is het een schimmelinfectie gaat vaak samen met spruw, heeft Kim spruw gehad? ...Vaak als er een dikke rode rand omde open plekjes zit, wijst het op een schimmel.

Succes

Ohw, en naar mijn weten is groene poep helemaal niet erg... baby's die flesvoeding krijgen hebben ontlasting die kan varieeren van zachtgeel, groen tot bruin.

Jelief, heb jij msn niet aan?
  woensdag 28 december 2005 @ 20:47:00 #118
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_33481989
zo en vanaf nu meld ik me ook hier! Eerste luier heb ik al verwisseld en we zullen straks wel zien of dat goed is gegaan
  woensdag 28 december 2005 @ 23:45:30 #119
105888 renzell
pi_33489919
Welkom Randa, Magneet en natuurlijk kleine Merlijn!
  donderdag 29 december 2005 @ 00:18:30 #120
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33491214
Welkom!
Luuke´s feestkleren zijn vandaag aangeschaft. ...(een heul donkerblauw overgooiertje (!) met een roze gebreid broekje en een rose-met-rood gestreept shirt) Nog 1,5 week en ik heb een dochter van 1! En morgen ga ik naar de bakker... een mooie feesttaart uitzoeken. O, en ik heb nog een fles champagne (bij haar geboorte kregen we die heel veel) en die gaat open om 16.20u, dan is ze precies een jaar... Ik heb er erg veel zin in, maar ik ben ook vol weemoed. Jippie!!!
pi_33496305
Wennie, wat gaat dat groeien lekker hard he En dat nachtelijke speenavontuur klinkt me erg bekend in de oortjes Komt hier regelmatig voor!

Ingrid, als Sara luieruitslag heeft helpt sudocreme hier erg goed, maar da's inderdaad verschillend per kindje.

En Luuke bijna 1!!! Veel verjaardags-voorbereidings-plezier Lishe!

Ik heb de eerste nacht alleen met Sara erop zitten. Mannetje heeft winterkamp van scouting (1 nachtje maar ). En Sara sliep lekker door vannacht (de 2 nachten hiervoor was het huilen huilen huilen, nu niet ). Ze werd om 7 uur wakker dus deze mama heeft lekker geslapen!
De flessen van gisteravond en vanmorgen gingen ook helemaal op, beter dus!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2005 @ 09:17:09 #122
81992 Githa
pi_33496611
Luuke bijna jarig..... je pak klinkt erg mooi.

maar eerst is Maxim toch nog aan de beurt Nu gaat het jarige regenen
  donderdag 29 december 2005 @ 09:28:09 #123
105888 renzell
pi_33496722
Oh Lishe; je meisje wordt 1! Wat een knalfeest gaat dat worden!!! Wat leuk ook lijkt het me, al die voorbereidingen treffen. Leuk en (natuurlijk) oh zo weemoedig. Geniet nog maar heeeeel even van je mooie lieve kleine babytje.

Hier de laatste dagen wat weinig gepost ivm waanzinnige drukte waar maar geen einde aan schijnt te komen. Sander heeft nog steeds een dubbele hernia en kan pas 11 januari weer terecht in het ziekenhuis. Gelukkig liggen er leuke dingen in het verschiet. Morgen gaan we met Juul en 5 vrienden een weekend naar Terschelling om daar het nieuwe jaar in te luiden!!!! Jippie!
Bij deze wens ik jullie allemaal dus alvast een heel goed nieuwjaar met vooral hele blije, gezonde en lieve kindertjes!
pi_33496831
Randa en Magneet, welkom!!!

Oehh een hoop jarigen binnenkort LEUK!

Amber heeft weer heerlijk geslapen vannacht. Van 23.00 tot 7.30! Gaat 's nachts hartstikke goed. Overdag slaapt ze heel slecht en gister was ze heel moody, alleen maar piepen en jammeren. Gisteravond waren we even bij mijn ouders en toen was ze weer heel gezellig... ikke nie snappuh.

Ze ligt nu naast me in het grote bed en ligt lekker te kletsen en te lachen. De schimmelinfectie ziet er al een stuk rustiger uit gelukkig...

Renzell, heel veel plezier op Terschelling! Goed uiteinde en tot volgend jaar!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 december 2005 @ 16:33:53 #125
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33509253
maxim is de eerstvolgende volgens mij, samen met uhhh Sanne of zo? alleen die zie ik hier nooit.
onze feesttaart is besteld, een 1 met een kaarsje erop slagroomtaart. ik bak zelf n og een appeltaart erbij volgende week. uitnodigingen heb ik verstuurd.
ik denk dat ik hem zn kleertjes aandoe die hij op onze bruiloft ook aan had.

moet alleen nog een cadeau kopen,

en Renzell veel plezier op terschelling en alvast Gelukkig Nieuwjaar
  donderdag 29 december 2005 @ 16:48:28 #126
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33509765
Het lijkt of ons allen weer een goede nachtrust gegund is .
Leuk Martineke, Maxim ook bijna aan de taart! Ik merk van mezelf dat ik vreselijk uit wil pakken en kosten noch moeite wil sparen. Terwijl ze straks alleen de foto's kan zien zegmaar. Nouja, alle reden tot feest is goed! (En dan HET kado... Ik vind het zo moeilijk!) Veel voorpret in ieder geval!
Renzell, geniet op Terschelling, samen met je vrienden die heus ook weleens met Julius willen wandelen, zodat jij weer op adem kan komen!!
pi_33510114
* Vicky is trots op Amber!

Ze heeft vanmiddag 2,5 uur geslapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33511048
Lishe, mijn moeder zei steeds "De 1e verjaardag is voor de moeder" Toen mijn zus en ik 1 werden had ze zelfs het gevoel dat ze zelf jarig was Dus gewoon lekker uitpakken hoor, je kleine grote meisje wordt maar één keer 1!!!
©Dumbo
pi_33512741
Lekker al die babietjes die weer doorslapen, zou het door de kou komen?

Vanmiddag naar het cb geweest, mijn meisje wordt echt groot

Ze woog 7135 gram en is 66 cm. 5 maanden geleden was ze nog maar 3130 gram en 50 cm
Voorlopig laatste prikje gehad, nu pas weer bij 11 maanden....
  donderdag 29 december 2005 @ 21:14:57 #130
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_33518656
Ons ventje slaapt op het moment heel veel, ook als hij wakker is en wordt aan de borst gelegd en valt dan als hij eenmaal goed pakt in slaap, iemand tipc om die kleine rakker wakker te maken? Op het moment voeden we om de drie uur maar dat halen we nu dus niet.
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2005 @ 21:17:52 #131
81992 Githa
pi_33518788
Goed zo alle kleintjes die netjes doorslapen, dat hebben de mama's en papa's nu net nodig met die drukke feestdagen!

Ik kom net thuis van het werk, even FOK checken kijkt papa me ineens heel verschrikt aan
"Jordy heeft zijn fles niet gehad"

Hoezo ontaarde ouders hij slaapt nu al dus laat maar slapen ....

Magneet, hier zorgde we ervoor dat hij het niet meer zo comfortabel had, dus andere houding, wat bewegen, slofjes uit met de handjes spelen e.d.
  donderdag 29 december 2005 @ 21:22:12 #132
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_33518981
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:17 schreef Githa het volgende:
Goed zo alle kleintjes die netjes doorslapen, dat hebben de mama's en papa's nu net nodig met die drukke feestdagen!

Ik kom net thuis van het werk, even FOK checken kijkt papa me ineens heel verschrikt aan
"Jordy heeft zijn fles niet gehad"

Hoezo ontaarde ouders hij slaapt nu al dus laat maar slapen ....

Magneet, hier zorgde we ervoor dat hij het niet meer zo comfortabel had, dus andere houding, wat bewegen, slofjes uit met de handjes spelen e.d.
dat proberen we nu dus ook al maar meneer slaapt gewoon door
pi_33518985
Hahaha Githa , heb ik hier ook eens gehad van de zomer.
Isis had geslapen en we hadden visite , Isis was wakker geworden en we hadden haar uit bed gehaald , maar zijn lekker buiten gaan zitten en waren de fles helemaal vergeten. Tot ze 2 uur later ontzettend begon te huilen

Ach als ie wakker word nog vannacht omdat ie toch honger heeft kun je hem altijd nog een fles geven.
pi_33519036
Githa
Dat zal wel meevallen met dat ontaarde... Heeft ie ook helemaal niet gehuild dan om z'n fles? Wat een bikkeltje....
  † In Memoriam † donderdag 29 december 2005 @ 21:26:23 #135
81992 Githa
pi_33519160
Nou hij vraagt er eigenlijk niet meer zelf om, maar als ik hem niet geef wordt hij heel heel heel vroeg in de ochtend wakker omdat hij honger heeft, we wachten af dus.

Ik weet wel wie er morgenvroeg heel heel heel vroeg een fles gaat klaarmaken
pi_33523999
Isis is vanmorgen bij het CB geweest. 10,370 kg en 73,5cm. En weer een enting. Nou had ze daar dus nooit last van....
Maar uitgerekend nu ze bij opa en oma zou zijn en slapen is het mis...
Vanmorgen is ze naar opa en oma gebracht omdat wij naar Utrecht moesten , omdat we morgen de IUI hebben en we beiden naar het ziekenhuis moeten zou ze er ook blijven slapen. Belden mijn vader me om even over half 10 op dat Isis koorts had (39,5) , dus kon ik daar nog even heen rijden om zetpilletjes te brengen (nou staat er van alles bij hun in huis en dit dus niet ).
Kom ik daar is het echt helemaal mis met mijn moppie , huilbuien (zo erg hebben mijn ouders het nog nooit meegemaakt) en super hangerig. Heb nadat ze een zetpil had gekregen en een beetje luchtiger gekleed was haar nog even rustig op schoot gehad en daarna naar bed gebracht , maar toch zit ik nu niet lekker thuis , had haar liever bij me in de buurt gehad....
pi_33524024
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:26 schreef Githa het volgende:

Ik weet wel wie er morgenvroeg heel heel heel vroeg een fles gaat klaarmaken
JIJ?
pi_33524657
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:14 schreef Magneet het volgende:
Ons ventje slaapt op het moment heel veel, ook als hij wakker is en wordt aan de borst gelegd en valt dan als hij eenmaal goed pakt in slaap, iemand tipc om die kleine rakker wakker te maken? Op het moment voeden we om de drie uur maar dat halen we nu dus niet.
hier ook nog maar even..
het helpt misscien wel als Merlijn zodra hij wakker is aangelegt wordt. Dus niet wachten tot er drie uur voorbij zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2005 @ 09:45:21 #139
81992 Githa
pi_33530880
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:18 schreef Xanthe het volgende:

[..]

JIJ?
Papa...papa...PA-PA zeg ik
Maar hij is niet wakker geworden

Jordy is heel lief aan het dansen hobbelen op de cd van de efteling
Ik vertelde net aan de telefoon tegen iemand dat Jordy Bob de Bouwer zo leuk vind en spontaan gaat hij zijn boekje van Bob de Bouwer halen, ik vind het zo knap van hem.
  vrijdag 30 december 2005 @ 09:51:20 #140
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33530959
Leuk he Githa, dat ze zulke dingen nu gaan herkennen? Knap!
Heb net Luuke aan de telefoon gehad. Zij slaapt nu dus met pap in brabant en ik ben hier, om te werken. Morgen ga ik weer naar brabant terug. Ik mis d'r vreselijk!
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2005 @ 09:55:50 #141
81992 Githa
pi_33531023
Lishe, ik vind het knap hoor! 2 hele nachten zonder Luuke. Ik kan me voorstellen dat je haar vreselijk mist. Nog even volhouden en dan krijg je vast weer een dikke kwijlkus

Die Luuke al gewoon bijna 1 Heb je al een cadeau kunnen verzinnen?
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:05:09 #142
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33531196
Nee! Maar ik word zo opgehaald (!) om met vriendin en haar lief in de stad te gaan lunchen. En dan heb ik nog even tijd om op zoek te gaan. Er zitten hier 2 fantastische speelgoedwinkels met houten wandelwagens enzo. De pech (of juist geluk!) is dat ik de oudste ben van mijn neefjes en nichtjes. De jongste is 12. Mijn tantes hebben nog bergen spul op zolder staan, waaromder de mooiste kinderwagens, tafeltjes en stoeltjes enz.. Het meeste 'kadospul' is dus al aangeboden en staat te wachten tot ons nieuwe huis...
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2005 @ 10:10:24 #143
81992 Githa
pi_33531296
Ohw, klinkt goed!
Dikke pech,Ik heb helemaal geen neefjes of nichtjes Dat oude speelgoed is vaak zoveel leuker.

Ik zit er hier aan te denken om een schommel te geven... tex had ook een hele mooie maar die winkels hebben we hier niet in de buurt, nog even zoeken dus.

Lishe, lekker shoppen en lunchen vanmiddag, ik wens je veel plezier!
pi_33532511
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 09:45 schreef Githa het volgende:

[..]

Papa...papa...PA-PA zeg ik
Maar hij is niet wakker geworden

Jordy is heel lief aan het dansen hobbelen op de cd van de efteling
Ik vertelde net aan de telefoon tegen iemand dat Jordy Bob de Bouwer zo leuk vind en spontaan gaat hij zijn boekje van Bob de Bouwer halen, ik vind het zo knap van hem.
Ja papa's horen alleen wat ze willen horen

Schattig dat hij zelf die dingen al haalt
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:41:14 #145
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33533610
Knap van Jordy, Githa!! Noa begint zulke dingen ook te doen, maar die is natuurlijk een stukje ouder. Jordy is helemaal snel met vanalles zeg!

Lishe: wat gaat Luuke ook hard zeg!! alweer bijna 1 ... leuk he, die ontwikkeling .. (al gaat het snel, je geniet er ook heeeel veel van vind ik zelf)

Zo...ik heb een klein meisje (Emma) die niet wil slapen in haar wiegje, ze huilt niet, maar ligt de hele tijd heel onrustig te bewegen en af en toe laat ze een snikje horen. Zielig hoor, maar ik weet ook niet wat er met haar is. Ze heeft wel lekker geslapen vannacht, en nog best lang ook!
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2005 @ 14:24:10 #146
81992 Githa
pi_33539856
Met sommige dingen is hij weer heel traag Suzanna dus inverhouding klopt het allemaal wel

Tex, ik hoop dat je het niet erg vind maar heb net op ebay net zo'n schommel gekocht ben benieuwd of ik hem kan bewaren tot 1 februari
Ik kan hem namelijk in een naast gelegen dorp ophalen Ik ben zo happy Jordy kan eindelijk schommelen.....
pi_33540241
een heleboel bijna-jarigen, leuk!

knap inderdaad jordy! ik verbaas me ook steeds over wat anna al hoort en begrijpt. gisteravond moest ik nog erg lachen om haar. ik bracht haar naar bed en aaide haar nog even over haar rug, vindt ze altijd zo lekker en 't helpt soms om haar daarmee direct te laten gaan slapen in plaats van dat ze eerst nog uitgebreid gaat staan en protesteren. maar na een tijdje draaide ze haar hoofd naar me toe en zei: 'daag!', alsof ze zeggen wilde 'ja ga nou maar hoor'. dus ben ik maar gegaan en 't bleef stil dus ze was 't er wel mee eens.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:11:50 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33541742
jippie, Demi heeft gisteren voor het eerst mama gezegd.

Papa deed ze al maar nu ook mama.

Alleen verders gaat het niet zo heel goed, ze heeft wer last van haar tandjes die maar niet door willen komen,gelukkig geeft Dentinox wel verlichting.
Vanacht is ze op half 2, om 4 uur en om half 5 wakker geweest omdat ze enorm veel last van spuitpoep heeft met als gevolg een flinke luieruitslag.
Heb haar vanmiddag dus even lekker met de billen bloot laten kruipen.

Eten doet ze ook niet zo goed nu maar ze heeft gelukkig geen koorts.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:38:29 #149
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33544937
Demi Goed zeg, mama zeggen! Dat doe jij ook een stuk eerder dan Noa dat deed, maar gelukkig is het allemaal niet erg en doet elk kindje alles op z'n eigen tempo.
Snake, wat knap dat jij Demi met de billen bloot durft te laten kruipen... dat durf ik echt niet goed bij Noa, ze begint dan meestal gelijk te plassen. Eergisteren had ze ' sochtends een vreselijke poepbroek, zo erg dat het door elke laag kleertjes was heengelopen (baaaaaaaaaaaah) en dus moest ze gelijk weer in bad... de poep zat ook aan haar rug, armpjes, handjes, aan mijn armen... en werd dus in de badkamer ook flink overal aan gesmeerd... en tot overmaat van ramp begon ze ook nog eens lekker op de vloer te plassen (tja, blote billetjes) . Maar goed, tis weer goedgekomen natuurlijk, uiteindelijk wordt alles weer lekker schoon ...

(oeps, verkeerde topic eigenlijk voor dit verhaal, maar goed...)

Githa: Jordy zal op andere vlakken het idd wel wat rustiger aan doen, ze kunnen niet overal tegelijk mee bezig zijn he ...
  Redactie Frontpage vrijdag 30 december 2005 @ 18:50:16 #150
3926 crew  Djeez
pi_33550133
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef Magneet het volgende:
zo en vanaf nu meld ik me ook hier! Eerste luier heb ik al verwisseld en we zullen straks wel zien of dat goed is gegaan
He Magneet, ook al een schijtluier verschoond ? Leuk is het niet, maar het valt wel erg mee als het van je eigen kindje is. Kim hebben we de nacht van woensdag op donderdag naar het ziekenhuis gebracht. Ze was zo suf, en wilde niets meer drinken. Dus eerst naar de huisartsenpost om half 2 's nachts, die verwees ons gelijk door naar het ziekenhuis, want Kim was ernstig ziek. In het ziekenhuis werd Kim onder de warme lamp gelegd en wed haar hartslag constant gemeten. Ze hielden haar een nachtje ter observatie. Om 3 uur waren we thuis, dezelfde morgen waren we weer om 9:30 in het ziekenhuis om Kim op te halen. Het was erg goed gegaan, en had veel gedronken. We konden maar even van haar genieten, want ze ging naar mijn schoonouders, omdat mijn eigen ouderd gingen trouwen gisteren. We hadden wel een paar keer telefonisch contact. Ze stelden ons gerust, want het gaat erg goed met Kim! Ze kijkt helder uit haar oogjes om zich heen, en drinkt weer veel. Ze heeft de doos met voeding die we hadden meegegevn alweer op! Verder plast ze ook erg g oed. Waarschijnlijk helpen de medicijnene, Ventolin en Flixotide, goed. Kan ook niet anders, want ik heb zware astma en gebruik het ook. En bij mij helpt het ook erg goed! Dusse, hopelijk komt alles nu goed met Kim!
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:16:28 #151
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33551158
Thjee Djeez, wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig gaat het nu weer beter met Kim.
Lekker douchen!
pi_33551892
Spuitluier alert! Sara krijgt echt tandjes, vieze zure spuitluiers en ze kauwt op alles wat er voor handen is (incl onze vingers )
Sara
Merel
Ukje
pi_33551933
Djeez, wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig gaat het weer beter met Kim!
Sara
Merel
Ukje
pi_33558213
Is Kim nu nog steeds bij je schoonouders dan?
Wel schrikken hoor...
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:51:14 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33558321
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:38 schreef Suzanna het volgende:
Demi Goed zeg, mama zeggen! Dat doe jij ook een stuk eerder dan Noa dat deed, maar gelukkig is het allemaal niet erg en doet elk kindje alles op z'n eigen tempo.
Snake, wat knap dat jij Demi met de billen bloot durft te laten kruipen... dat durf ik echt niet goed bij Noa, ze begint dan meestal gelijk te plassen. Eergisteren had ze ' sochtends een vreselijke poepbroek, zo erg dat het door elke laag kleertjes was heengelopen (baaaaaaaaaaaah) en dus moest ze gelijk weer in bad... de poep zat ook aan haar rug, armpjes, handjes, aan mijn armen... en werd dus in de badkamer ook flink overal aan gesmeerd... en tot overmaat van ramp begon ze ook nog eens lekker op de vloer te plassen (tja, blote billetjes) . Maar goed, tis weer goedgekomen natuurlijk, uiteindelijk wordt alles weer lekker schoon ...

(oeps, verkeerde topic eigenlijk voor dit verhaal, maar goed...)

Githa: Jordy zal op andere vlakken het idd wel wat rustiger aan doen, ze kunnen niet overal tegelijk mee bezig zijn he ...
Ze heeft gelukkig niks geplast of gepoept dus het viel mee.

Djeez, war erg zeg, gelukkig gaat het nu alweer beter maar enorm veel sterkte en beterschap ermee.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:51:43 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33558344
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:33 schreef Fuente het volgende:
Spuitluier alert! Sara krijgt echt tandjes, vieze zure spuitluiers en ze kauwt op alles wat er voor handen is (incl onze vingers )
komt me heel erg bekend voor.
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2005 @ 21:53:19 #157
81992 Githa
pi_33558422
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 19:33 schreef Fuente het volgende:
Wil helemaal niks zeggen
Jordy heeft alles gehad maar nog geen tand in zijn mond
Maarja, Jordy is daarin wel een beetje een uitzonderlijk geval

Demi en Sara...kommaar op met die tanden

Djeez en Ingrid, dat is even schrikken geweest. Blij te horen dat het nu weer beter met Kim gaat.
pi_33558601
he bah djeez, wat naar. hopelijk heeft kim niet hetzelfde als jij maar is het meer van tijdelijke aard. fijn dat ze met wat hulp zo snel opgeknapt is. goed dat jullie tijdig aan de bel getrokken hebben.
pi_33558716
jeetje Djeez & Ingrid, dat was ff schrikken zeg!! Gelukkig dat het nu beter gaat!

Evenstar en Darkmanta, welkom hier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33563761
Ingrid & Djeez schrikken zeg! Die kleintjes kunnen ook zo snel weg zakken en weer terug komen....

Isis is behoorlijk ziek vanavond haalde ze net de 40 graden niet , is hangerig en huilerig , maar het volgende moment kan ze ook weer helemaal zich zelf zijn om daarna weer helemaal lodderig te worden. Badje deed haar goed en een zetpil ook.... Maar ik vind het nu wel wat enger worden , ze heeft 1 dag paracetamol erop zitten en op de doosjes staat dat je het maximaal 2 dagen mag gebruiken achter elkaar. Hopenlijk is ze morgen weer beter en anders maar weer eens bellen met de dokterspost. Kreeg vanavond toen ik belde met de vraag bij hoeveel graden koorts je aan de bel moet trekken te horen dat je bij koorts niet aan de bel hoefde te trekken , alleen als het langer dan 4 dagen aan houd of ze slecht drinkt en suf word. Zelfs al zou ze tegen de 42 aan komen (iets dat ik als kind regelmatig heb gehad , door ....kokken (weet niet meer welke variant). Gelukkig is ze nog niet zo warm en hopenlijk word ze het ook niet.
Volgens de assistente moest ik haar maar bij ons in bed leggen dan zou ik het het snelst door hebben als er iets zou zijn. Ik durf dus niet met haar in bed te slapen , bang dat ze stikt , dus we laten dr maar mooi in haar eigen bedje slapen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:51:06 #161
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33563913
Op deze leeftijd stikken ze niet meer zo snel hoor Xanthe. Ik neem ze hier altijd wel bij me in bed als ze flinke koorts hebben (en dan in de slaapzak, OP het dekbed, zodat ze niet oververhit raken).
Ik hoop dan maar dat ik het sneller merk als ze een koortstuip krijgen.
pi_33565803
Inderdaad boven op het dekbed in ene slaapzakje (extra dekentje achter de hand)
Eventueel gooi je je partner en zijn kussen eruit zodat je beiden de ruimte hebt en ze niet met d'r gezichtje bij 't kussen komt.
pi_33571104
LOL mijn partner eruit gooien.... we hebben niet echt een plek waar ie dan kan slapen haha....
Ze is goed de nacht door gekomen , temp is nu 38 (wil ook wel in een kamertje dat nu nog maar 12 graden was).
Gisteravond had ze nog een mooie plasluier , maar vannochtend zat er bijna niets in , even de volgende luier in de gaten houden.
Ze is nog wat moe dus gooi haar (en dan mezelf) ook nog even terug in bed.
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2005 @ 08:52:01 #164
81992 Githa
pi_33571262
Lekker veel laten drinken en als de temp. erg hoog is, kun je haar nog wat afdeppen met lauw water of een badje geven in lauw water.

Isis heel veel beterschap, hopelijk ben je snel weer de uode!
pi_33571608
Ze wil alleen maar melk hebben , alle andere soorten drinken laat ze staan. Dus steeds extra water in haar flessen. Dat doe ik zowiezo al standaard als ze ziekig is.
Deppen vind ze niet leuk , dat had mijn moeder donderdag al gedaan en duwt ze steeds weg.
Badje vond ze tot nu toe steeds wel leuk , dus dan meer lekker 2 keer per dag ff badderen...
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2005 @ 09:52:43 #166
81992 Githa
pi_33571642
Dan melk it is! idd met extra water ...ze drinkt dat is he belangrjkste, want haar lichaam moet het vocht hebben om het koel te houden.

En waterijsjes ofzo?...
pi_33571655
zat ik ook al aan te denken , ga zo toch nog even een boodschapje doen dus kan ik best even meenemen. Suggestie welk ijs voor haar geschikt is?
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2005 @ 09:56:55 #168
81992 Githa
pi_33571703
Gewoon van die ranja waterijsjes
Ik zou ze voor morgen zelf maken Xanthe.
Van sinasappelsap met water offuh gewoon diksap met water, maarja daar heb je vandaag natuurlijk niks aan.
pi_33571749
Ik en zelf maken _o- , als je weet hoe onze vriezer eruit ziet dan lig je in een deuk hahaha.
Bedoel je die langwerpige ijsjes zonder kleur en waarvan de plasticjes die erom zitten met de kleur aangeven welke smaak ze hebben?
Dacht zelf anders aan van die peren ijsjes
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:06:01 #170
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_33571833
in de zomer had ik altijd van die kleine ijsjes voor Amber:

precies het goede formaat

[ Bericht 26% gewijzigd door LadyS op 31-12-2005 10:11:55 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_33571877
Zal ik eens kijken of ze zoiets nog hebben (en wat er doorheen zit...)
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:09:52 #172
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_33571893
hier kun je het formaat goed zien

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:43:16 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33572391
Die foto.... ooooh, wat lief!
Ik ga zo douchen en dan eindelijk, eindelijk weer naar mijn kleine dame!! Ik ben zo benieuwd naar haar reactie als ze me weer ziet...
Xanthe, succes hoor en beterschap voor je kleine Isis!
pi_33572394
Sterkte met Isis Xanthe!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2005 @ 11:11:20 #175
81992 Githa
pi_33572926
Amber zo'n lekker koppie....ik krijg spontaan zin in ijsjes als ik je zo zie.

Lishe, ik wil wel weten hoe de vereniging met luuke was hoor

Jordy kan aan één hand meelopen zo lief...en een trots dat er uit hem straalt en uit mij Van de concentratie maakt hij met zijn vrije handje een vuistje waarin hij heel hard knijpt Hij wil zooooo graag meer kunnen, alles kunnen. Wonderbaarlijk hoe snel ze ondekken, leren en zich dingen eigen maken.

Martineke, Maxim is bijna jarig ben je er helemaal klaar voor ? .... ik heb Maxim altijd als voorganger van Jordy gezien dussuh ik krijg de kriebels al
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:18:56 #176
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33573100
Kim meissie, wat laat jij je ouders schrikken, ben blij dat het weer wat beter met je gaat

Isis beterschap hoor Maxim slaapt ook weleens bij ons in bed. nou ja ons, op mijn matras hebben 2 eenpersoons matrassen ik laat hem altijd in zijn slaapzak naast mijn deken, en mijn kussen zet ik recht overeind of ik gooi die eruit zodat hij er zeker niet tegen aan kan gaan liggen. gaat altijd prima zo, ik word wel 10.000 x ong wakker aangezien meneer helemaal tegen mij aan komt liggen en ik hem opzij moet duwen anders neemt hij heel mijn bed in beslag, maar dat mag de pret niet drukken

Maxim was vannacht zo zielig, rond 12 uur werd hij wakker en ging huilen, ik hem eruit gehaald n troostenhielp overigens niet ik hem naast mij in bed gelegd, ik leg hem neer en gelijk zie ik iets uit zn mondje komen, ik hem weer recht overeind en mee naar de badkamer, kotst hij mij echt helemaal onder, maxim best bang van dat overgeven allemaal. duurde wel 15 min ong voordat hij weer gekalmeerd was. ben met hem in bed gaan zitten (liggen wou hij niet) hij bovenop mij, en zo is ie weer in slaap gevallen nu heeft hij ietswat verhoging en is hij gewoon zielig
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:21:30 #177
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33573151
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:11 schreef Githa het volgende:
Jordy kan aan één hand meelopen zo lief...en een trots dat er uit hem straalt en uit mij Van de concentratie maakt hij met zijn vrije handje een vuistje waarin hij heel hard knijpt

Martineke, Maxim is bijna jarig ben je er helemaal klaar voor ? .... ik heb Maxim altijd als voorganger van Jordy gezien dussuh ik krijg de kriebels al
Jordy wat goed van je, knap hoor wat je allemaal al kan.
bij maxim zit t eraan te komen dat hij losse stapjes gaat zetten gok ik, gisteren zette hij 2 ieniemie stapjes en toen pakte hij pas de bank vast

uhmm ik ben er ong klaar voor moet alleen nog een cadeau kopen
t gaat zo hard he allemaal, Jordy ook alweer bijna 1 jaar
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2005 @ 11:21:30 #178
81992 Githa
pi_33573152
Aaaaach Maxim, heel veel beterschap word maar gauw beter want ziek zijn met je verjaardag is niet leuk
pi_33573650
Wat een zieke kindjes weer allemaal Veel beterschap en kusjes en knuffeltjes voor de kleintjes..

Maxim en Luuke al weer bijna een jaar.. Jordy aan de klim en aan het stappen, Demi die mama zegt, wat gaat het toch verschrikkelijk hard he !!!
pi_33576800
Beterschap voor alle zieke kindjes.

Hier gaat het minder. De nacht slecht doorgekomen. Kim was erg paniekerig. Veel huilen en we konden er niet achter komen wat het was. Vanmorgen vroeg 60 cc gedronken en binnen gehouden. Vanaf 11.00 wilde ze ineens niet meer drinken. Ze heeft maar 30 cc gehad. Hopelijk gaat ze snel normaal drinken! Ook hoest ze weer veel en heeft ze last van slijm.
Wel raar, want gisteren bij mijn ouders was er niks aan de hand. Ze dronk erg goed en had niet gespuugd. We zijn wel een beetje in de stress nu.
Iemand nog tips om Kim weer aan het drinken te krijgen? Of kunnen we beter andere voeding ophalen? We hebben nu extra care van Kruidvat. We zitten zelf aan Simulac te denken. En ik heb het idee dat de spruw ook nog niet over is.
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:18:04 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33576967
Als spruw nog niet over is kan het gewoon zo zijn dat drinken pijn doet. Hebben jullie huisdieren of vloerbedekking ofzo? Hebben jouw ouders een luchtiger huis? Denk es aan zulke dingen, succes!
pi_33577390
Ik dacht ook meteen dat er misschien iets anders is bij jullie thuis zoals Luchtbel zegt. Kunnen zulke kleine dingen zijn , maar kijk eens goed rond wat er anders is bij jullie tov. je ouders. (Hoeft natuurlijk niet hier aan te liggen , maar er is wel een reeële kans). Sterkte iig. met Kim.

Isis heeft net zo'n ijsje gehad (ander merk dan LadyS liet zien) het was lekker en tegelijkertijd ook niet lekker.... Ze trok een maf gezicht van dat koude ding in dr mondje
Nu zit ze mee te eten van een kwarkbol
pi_33577500
Ik ben het met Luchtbel eens, probeer die dingen eens uit. En gewoon WEER de HP bellen als je het niet vertrouwd, beter een keer te veel als te weinig! Kim is nog maar zo klein en eigenlijk horen die kleintjes niet echt ziek te worden, omdat ze antistoffen van Ingrid nog in haar lijfje heeft.

Beterschap voor Kim en Djeez en Ingrid, succes!

ik ben dus Githa
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:47:10 #184
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33578121
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:24 schreef Githa het volgende:
Tex, ik hoop dat je het niet erg vind maar heb net op ebay net zo'n schommel gekocht
Haha tuurlijk vind ik dat niet erg! Alleen maar leuk dat je nu een leuk cadeautje hebt voor Jordy
©Dumbo
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:48:36 #185
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33578186
Maxim bijna 1!
Luuke bijna 1!

Wat gaat het hard

Lishe, je ging gisteren toch shoppen voor Luuke's verjaardag? Heb je al iets leuks gevonden?
En Martineke heb jij al cadeau-ideeën?

En zijn jullie al emo? Ik kon die laatste week wel om alles janken zo ongeveer
©Dumbo
pi_33578465
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 13:13 schreef Ingrid19 het volgende:
Beterschap voor alle zieke kindjes.

Hier gaat het minder. De nacht slecht doorgekomen. Kim was erg paniekerig. Veel huilen en we konden er niet achter komen wat het was. Vanmorgen vroeg 60 cc gedronken en binnen gehouden. Vanaf 11.00 wilde ze ineens niet meer drinken. Ze heeft maar 30 cc gehad. Hopelijk gaat ze snel normaal drinken! Ook hoest ze weer veel en heeft ze last van slijm.
Wel raar, want gisteren bij mijn ouders was er niks aan de hand. Ze dronk erg goed en had niet gespuugd. We zijn wel een beetje in de stress nu.
Iemand nog tips om Kim weer aan het drinken te krijgen? Of kunnen we beter andere voeding ophalen? We hebben nu extra care van Kruidvat. We zitten zelf aan Simulac te denken. En ik heb het idee dat de spruw ook nog niet over is.
'

Hoe veel en hoe vaak geef je Kim nu precies te drinken dan? En hoe zwaar is ze?

Zomaar overstappen van de een op de andere voeding zal haar niet meer laten drinken denk ik hoor. En waarom wil ze niet drinken, slaapt ze dan of wat doet ze?

Ben je zelf misschien veel te gestresst of te gehaast?
pi_33584792
Net terug van de huisartsen post. Isis blijft dus hoge koorts houden , heeft daarnaast nu ook nog diaree en begint slecht te drinken.
Ze heeft dus alweer last van heet amandeltjes.
Ben best bang dat ze net zoals ik vroeger hier erg veel last van gaat blijven houden tot ze eruit zijn..
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:43:33 #188
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33587934
Kim toch..... Moeilijk hoor Ingrid, als het allemaal niet zo makkelijk gaat. Hopelijk vinden jullie snel de oplossing. En kleine Isis ook nog ziek... Beterschap!
Githa, het was geweldig! Eerst ging ze me niet aankijken. Maar na 2 minuten kreeg ik dikke, dikke knuffels, en de hele middag wilde ze alleen bij mij zijn. Hihi!
Tex, ik heb cadeautjes... Niet zo memorabel als ik gehoopt had, wel leuk en mooi. Een hele mooie blokkenstapel met mooie tekeningen erop. En een set bordjes en bestekje van die gouden boekjes serie. Ik heb ook nog fantastische slingers gevonden. Kortom; het wordt vast erg leuk!
En emotioneel.... vreselijk! Ik huil bij elk lief, mooi liedje. En elke keer bedenk ik me wat ik vorig jaar op dit moment deed. En dan begint het weer.....
Maximeke, jij mag eerst he jongen, Hiep hiep!!!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2005 @ 19:50:54 #189
81992 Githa
pi_33589753
Lishe Wat heerlijk om zo thuis te komen .....

Misschien is het voor jou niet zo memorabel, maar voor Luuke zeker wel wat is trouwens de gouden boekjes serie ?
Nu lekker met het gezinnetje oud&nieuw vieren

Isis, ik hoop dat het allemaal snel over is en je niet op je mama lijkt qua ziek zijn
pi_33591187
We hebben geen huisdieren en tapijt, omdat Djeez daar allergisch voor is.
Het huis van mijn ouders is wel beter geïsoleerd, wij wonen in een oud huis.

Kim woog in het ziekenhuis 3250, geboortegewicht 3150. Ze mag sinds deze week 80 cc.
Ze stopt gewoon met drinken en je krijgt haar dan niet meer aan het drinken. Ze doet haar lipjes stijf op elkaar. Soms gaat ze daarna slapen, maar soms is ze dan ook heel helder en kijkt ze de kamer rond.
Ik ben iig niet gehaast. Misschien onbewust getresst.
Ik weet dat ze van andere voeding niet meer gaat drinken. Maar misschien kan ze niet over deze voeding, omdat ze veel spuugt. De laatste dagen is het spugen wat minder, maar nu sijpelt het gewoon langs haar mondje.
Vandaag heeft ze nog wel gedronken, maar telkens maar de helft van het flesje. En een uur later dronk ze de rest dan op.
pi_33591759
Ingrid misschien moet je eens kijken of er schimmels in je huis zitten , gebeurd nogal eens met oude huizen en daar schijnen die kleintjes erg veel last van te kunnen krijgen.
Wij wonen ook in een oud huis en op sommige plekken zaten er hier zwammen en schimmels die trouwens vrij eenvoudig weg te krijgen zijn...
  zaterdag 31 december 2005 @ 22:57:43 #192
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33593099
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 13:48 schreef texelonia het volgende:
En Martineke heb jij al cadeau-ideeën?

En zijn jullie al emo? Ik kon die laatste week wel om alles janken zo ongeveer
zit te denken aan een tafel en 2 stoeltjes en een bankje erbij, vind ik zo schattig (voor in huis he) die van ikea bijv is wel leuk, en anders bij babypark gouda. verder vind maxim boekjes helemaal geweldig, dat is ook nog een optie.

ik ben zoiezo al emo-er de laatste tijd, maar dat zijn de hormonen denk
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2006 @ 00:51:13 #193
81992 Githa
pi_33594638
Bob de Bouwer boek is hier een grote hit martineke en een tafeltje met stoeltjes is ook wel een heel erg leuk idee, ik had er laatst een bij de bijenkorf zien staan.
pi_33594771
Veul heil en zegen i t nije-joar!
Van Isis nog even een mega vieze luier mogen verschonen vlak voor de jaarwisseling (spuitpoep)
pi_33598021
Nou hier een verrotte nacht gehad , vlak na mijn post zijn we naar bed gegaan. Isis sliep vrij snel in , maar na een uurtje werd ze gillend wakker , vermoedelijk van de buikpijn want nadat er een gelige substantie uit geprutteld was was het weer goed. Maar zo is ze nog een paar keer wakker geweest. Dus ik ook om haar te troosten en haar een schone luier te geven. De laatste was vanmorgen rond half 7 , waarna ik zelf een rondje heb gereden omdat ze bij ons een raam van de schuur hadden ingegooid (spoor van vernielingen door het dorp , je kon zo zien waar ze al langs zijn geweest). Jeroen en Isis zijn lekker in bed gedoken en ik later ook , we hebben heerlijk met zijn 3-tjes in bed geslapen tot Isis weer wakker werd om half 11 !!!

Maar t kleine kind is nog steeds niet de oude en ik kan nu weer een poepbroek verschonen...
pi_33598284
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 januari 2006 @ 12:02:05 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33598462
heh bah Xanthe, beterschap ermee.

Demi werd vanochtend wakker en flink brullen, ik haal ze uit bed en ze zat echt van top tot teen onder de dunne poep en jeetje wat een lucht zeg.
Dus wij zijn saampjes gaan douchen.

Om 12 uur is Demi wakker geworden, ik wilde kijken of ze doorsliep maar dat was helaas niet zo, toen zijn we in een stoel voor het raam gaan zitten en dat vond ze geweldig, al die mooie lichtjes waar je zo leuk tegen ka babbelen.

Demi heeft overigesn nu alweer 5 dagen last an flinke luieruitslag, smeer het in met zinkzalf en doe er talkpoeder op en elke keer word het minder maar na een dunne poepluier is het weer terug.

Nog tip? even naar de huisarts gaan?
  zondag 1 januari 2006 @ 12:02:24 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33598468
O'ja, en een gelukkig nieuwjaar natuurlijk.
pi_33598487
Jeetje Xanthe, lekker die kapotte ruit... Wij kwamen vorige week 1e kd thuis van een etentje en toen stonden er 3 brandweerwagens voor de deur, kreeg zowat een hartverzakking, was een rotje naar binnen gegooid bij de toko naast ons.

Amber heeft gister geslapen van 22.00 tot 1.00 en toen van 1.45 tot 8.15 vanmorgen! Ze sliep gelukkig door de harde knallen door en de knallen waren behoorlijk hard hier...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33598994
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Snakelady: nou, jij bent ook goed het nieuwe jaar in gegaan met die dunne poep van Demi
Voor de luieruitslag kan ik alleen met tips komen die je waarschijnlijk al hebt toegepast, de boel zoveel mogelijk luchten (dus als het kan ook een tijdje zonder luier...), extra vaak de luier verschonen etc...verder heb ik eigenlijk nooit talkpoeder gebruikt (het stuift zo...) dus ik weet niet hoe goed dat helpt. Hier werkt bepanthen zalf altijd vrij snel (en sudocreme ook maar dat is weer wat vetter en trekt wat moeilijker in, is mijn ervaring dan...)

Xanthe: arme Isis, ik hoop dat het snel weer beter gaat. En bij jullie dus een raam ingegooid...

Die tafeltjes met stoeltjes zijn inderdaad een leuk idee. Ik wil ze ook voor Tomas z'n verjaardag kopen (bij de IKEA, en dan zelf beschilderen...)
It's all up to you
  zondag 1 januari 2006 @ 12:48:03 #201
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33599109
sudocreme doet pijn dus dat doe ik maar niet meer.

Ik doe er talkpoeder op zodat de zalf niet in de luier trekt, dat werkt wel goed maar zodra ze weer een dunne poepluier hebt niet meer helaas.
Maar idd, heb dus eigenlijk alles al geprobeerd, laat haar ook elke middag even met de bilen bloot kruipen en dat werkt ook wel een beetje.
Maar we moeten er dus even doorheen.

thnx voor de tips en ik zal eens bepanthen gaan proberen.
  zondag 1 januari 2006 @ 12:59:19 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_33599305
Cardiflor van VSM heeft hier altijd wonderen verricht snakelady ik gebruik het zelf tegen eczeem en liam krijgt het bij rode billen en dan is het altijd zo weg.
stormy waters...
sailin'
pi_33599469
Ingrid, ik heb goede ervaringen met Frisolac Comfort. Dat is voeding tegen het spugen en het schijnt ook krampjes tegen te gaan. Het is dikker dan normale melkvoeding waardoor het beter in het maagje blijft. Probeer het wisselen van voeding wel zoveel mogelijk te beperken en overleg wel eerst met het CB of je huisarts.
  zondag 1 januari 2006 @ 13:15:03 #204
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33599579
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:59 schreef Belana het volgende:
Cardiflor van VSM heeft hier altijd wonderen verricht snakelady ik gebruik het zelf tegen eczeem en liam krijgt het bij rode billen en dan is het altijd zo weg.
thnx, zal ik morgen eens gaan halen.
  zondag 1 januari 2006 @ 13:19:26 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_33599674
ow, je hebt trouwens 2 versies, 1 creme en 1 zalf. de zalf blijft vet en de creme trekt in. net wat je prettiger vind dus. ik weet zeker dat het gaat helpen
stormy waters...
sailin'
pi_33599716
Cardiflor is superspul
  zondag 1 januari 2006 @ 13:23:32 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_33599758
kijkt, nog een "believer" LOL ik ben gewoon echt lyrisch over dat spul, kan er niks aan doen. ik gebruik het bij koortslip, als ik verkouden ben voor mijn stukke neus door het snuiten, elke vorm van huidirritatie zeg maar
stormy waters...
sailin'
pi_33599881
oh ja Cardiflor smeer ik ook regelmatig. Alleen vraag ik me nu af waarom het nog niet in me op is gekomen om het ook op Tomas z'n billetjes te smeren
It's all up to you
pi_33600243
Ja ja, I believe in the power of Cardiflor Ik ben nog steeds blij dat ik het ontdekt heb destijds. Ik heb het gebruikt voor Jillian die als baby onder het eczeem zat. Op gegeven moment was ik het zo zat en heb de hormonenzalf en andere troep de deur uit gegooid en alleen nog maar Cardiflor gebruikt. De jeuk werd merkbaar minder en haar huid ging van ruw, rauw en verdikt naar een zacht en perfect huidje. Gelukkig heeft ze al sinds tijden geen eczeem meer. Ik ben ervan overtuigd dat Cardiflor hier in mee heeft geholpen. Maar zoals Belana al zegt, het is eigenlijk bij ieder huidkwaaltje te gebruiken.
pi_33604033
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Sara werd wel wakker van het vuurwerk, dus gezellig saampjes voor het raam vuurwerk gekeken. Tegen 1:30 gingen we naar huis en na een fles tukte ze lekker verder
Sara
Merel
Ukje
pi_33604966
Lucas werd ook zo rond half een wakker, eerst lekker doorgeslapen, en net toen ik het 'veilig' achtte om hem even binnen te laten en zelf buiten voor de deur te gaan staan werd ie wakker... Effe knuffelen en hij sliep weer.
Vanaf wanneer kunnen we ongeveer verwachten dat ie in een bepaald ritme komt? Op het moment (6 weken 2 dagen) is er nog helemaal niets van een slaap of eetpatroon te herkennen. Is het reeel om nu zelf een beetje te beginnen met een vaste bad/eten/bedtijd? We doen het wel altijd hetzelfde maar de tijden geeft hij zelf nog erg aan. En hoeveel voedingen zou hij nu ongeveer moeten krijgen? Hij krijgt borstvoeding, maar drinkt soms maar 5 minuutjes, andere keren weer 25...
pi_33604996
En iedereen een gelukkig 2006 gewenst natuurlijk!
pi_33605546
Fon, voor een week of 8 à 10 is het echt lastig om er regelmaat in te krijgen, is mijn ervaring. bij anna heeft 't hier zelfs nog wel wat langer geduurd. gewoon maar een beetje volgen waar mogelijk (tot op zekere hoogte natuurlijk, je moet je eigen plan soms ook gewoon trekken, en je grenzen wel een beetje in de gaten houden). op den duur komt er toch echt 'vanzelf' een patroon in waar je wat meer houvast aan hebt. de duur van het drinken is hier ook nog steeds heel variabel. als ze echt heel kort of onrustig gedronken heeft probeer ik 't later soms nog eens.
pi_33605588
beterschap voor de zieke Isis en Kim. Maxim inmiddels beter hoop ik?

ik ga ook maar eens dat cardiflor proberen. anna heeft toch wel een erg gevoelig huidje, heel snel rode plekjes (bijna eczeem-achtig soms) in plooien enzo; ik heb 't ultieme zalfje voor haar nog niet gevonden. dus wie weet!
pi_33609332
Koorts is weg , alleen na elke voeding is het nog raak met spuitpoep luiers en daardoor (ondanks direct verschonen) rode billen... Maar het einde is denk ik in zicht.
  zondag 1 januari 2006 @ 20:46:33 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_33609392
succes bix met cardiflor, zoals ik al eerder zei, ik weet bijna zeker dat het gaat helpen. bij iedere schone luier ff lekker smeren (beter de creme denk ik toch, trekt lekker in) en dan moet het snel over zijn
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 januari 2006 @ 21:02:14 #217
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33609728
Snake, het ziet er vreselijk naar uit he? Ik ben (wanhopig) met Luuke naar de dokter geweest en heb echt vanalles geprobeerd. Uiteindelijk ging het van de ene op de andere dag helemaal over. Echt raar. Hou moed dus!

En aan iedereen hier: Een heel, heel mooi nieuwjaar! Veel geluk en gezondheid, en dat alle dromen uit mogen komen!
  zondag 1 januari 2006 @ 21:23:56 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33610274
het ziet er idd ech vreselijk uit, helemaal kapot en vuurrood.

Als ik voel in haar mondje voel ik een randje van een tandjes zitten, dat is tenminste positief nieuws, er zit vooruitgang in.
  zondag 1 januari 2006 @ 22:21:57 #219
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_33611724
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:50 schreef Djeez het volgende:

[..]

He Magneet, ook al een schijtluier verschoond ? Leuk is het niet, maar het valt wel erg mee als het van je eigen kindje is. -knip-
dat had ik de eerste avond al gedaan toen ze thuis waren. Had er ook al wat ervaring met mee neefjes ook al waren die al een maand oud oid toen ik het bij hun deed
pi_33612424
vanavond bij 't badderen ontdekte ik een paar vlekjes met blaasjes op anna's buik.... dus toch ook de waterpokken te pakken denk ik.
  zondag 1 januari 2006 @ 22:48:17 #221
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33612493
Ach gut, ik hoop dat het een beetje mee gaat vallen bij d'r.
Lekker douchen!
pi_33613090
dé zalf die hier perfect werkt (ook een eczeem-kindje) is eentje die mijn zus altijd opstuurt vanuit Duitsland. Kindercreme van kauffman, ik weet eigenlijk niet of het hier ook te krijgen is. Als er interesse is kan ik wel weer wat uit Duitsland laten komen, mijn ouders gaan er binnenkort heen.
mooi he, alles
pi_33613231
Waar kun je dat kopen in Duitsland? (Bedoel wat voor soort winkel).
Woon zelf vrij dicht bij de grens en doe er soms mijn boodschappen dus zou het zelf ook eens kunnen halen...
pi_33613870
ik zal eerst een kijken of 't hier ook verkrijgbaar is phileine. bedankt voor de tip in ieder geval!
  maandag 2 januari 2006 @ 01:21:06 #225
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33616139
ah balen bix, beterschap voorAnna
  maandag 2 januari 2006 @ 07:16:44 #226
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33618423
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat alle beebjes maar lekker mogen groeien

Een leuk begin hier.. Robin is nog steeds erg verkouden en hij krijgt vandaag z'n eerste prikjes Ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is.. hij heeft al behoorlijke spekkies
Mijn afvalstrijd!
  maandag 2 januari 2006 @ 08:06:10 #227
62233 Jelief
ikke lief!
pi_33618526
Gelukkig nieuwjaar !
Emma heeft als een blok geslapen oudjaarsnacht, dwars door al het vuurwerk heen. Toen we om half vier thuis waren nog geprobeerd of ze wilde drinken maar nee.Om 7 uur meldde ze zich weer.
Dat was een voorbode voor vanacht want ze heeft doorgeslapen! van 23.00 tot 6.30!!!!
De verkoudheid wordt met de dag minder, af en toe hoest ze nog wat maar ze stikt iig niet meer in het slijm. Verder heeft ze gisteren ook een uurtje in het bedje van haar vader geslapen maar meer daarover in het fototopic.
pi_33619884
Heerlijke nacht gehad hier... NOT!
Isis heeft bijna de hele nacht verschrikkelijk lopen huilen met af en toe een hazeslaapje tussendoor.
Eten (fles melk) kwam er van onder net zo hard weer uit en ze had dus gewoon buikpijn na een voeding en honger als ze geen voeding kreeg. Met mijn handen in het haar heb ik weer de doktersdienst gebeld om aan te geven dat ik me toch echt grote zorgen maakte.
Wat krijg je dan te horen? Dat ze ORS moet hebben voor de diaree (goh wat raar dat ze dat zondag ochtend niet konden vertellen toen Jeroen belde vanwege de diaree en de zorgen die we ons erom maakte ivm. eventueel uitdrogen). Dat konden we hier natuurlijk nergens meer krijgen , of ik dan even richting Groningen kon rijden want daar was de apotheek 24 uur open. En ze mocht geen eten meer , behalve water... Kind heeft al honger en dan mag ze ook niets meer eten? Het leek mij geen goede oplossing.
Of ik moest maar kindercola geven (dat heb je ook echt in huis voor een bijna1 maanden oude baby ) . De dienstdoende huisarts belde terug en maakte zich toch ook wel zorgen om Isis omdat de diaree al vanaf donderdag aanwezig was en dus vanaf zaterdag in zeer heftige vorm. Na overleg met de kinderarts in het ziekenhuis werd besloten dat zij Isis meteen wilde zien.
Isis is bijna een halve kg afgevallen sinds donderdag en is een klein beetje aan het uitdrogen , maar nog niet zo erg dat ze haar wilden opnemen. We kregen ORS mee van de dokter en we moeten haar melk 50%verdunnen met ORS of water. Morgen moet ze terug naar de kinderarts en als ze dan nog niet is opgeknapt nemen ze haar op.
Vanmorgen heeft ze in elk geval haar fles met slechts 150ml vloeistof (75ml melk en 75ml ORS) helemaal leeg gedronken en volgens mij is er nog niets uit gekomen aan de andere kant...
Zielig hoor zo'n verdrietig hoopje kind....
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2006 @ 11:22:58 #229
81992 Githa
pi_33620137
Jemig Xanthe! Te zot voor woorden dat je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Hopelijk geeft de ORS het gewenste resultaat en knapt Isis er wat van op, want een ziekenhuis opname is alles behalve leuk....Heel veel sterkte en beterschap
pi_33620740
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:22 schreef Githa het volgende:
Jemig Xanthe! Te zot voor woorden dat je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Hopelijk geeft de ORS het gewenste resultaat en knapt Isis er wat van op, want een ziekenhuis opname is alles behalve leuk....Heel veel sterkte en beterschap
Vooral dat mens dat ik vannacht aan de telefoon had met dr ORS , kindercola en alleen maar water... Was allang blij dat de huisarts terug belde. En dat Isis nu onder controle staat. Ze heeft trouwens van zich zelf waarschijnlijk al grote amandelen en als die dan ook nog een beetje opzetten...
  maandag 2 januari 2006 @ 12:09:31 #231
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33621185
Ah, arme Isis (en arme jullie!)... wat een rotnacht hebben jullie gehad. Ik hoop zó voor jullie dat het nu goedkomt!! Heel veel sterkte.

Wij hebben ook niet zo'n leuke nacht achter de rug, in ieder geval ik...Emma wilde bijna niet slapen en was erg onrustig áls ze eenmaal sliep en schrok elke keer wakker van haar eigen snurkjes (tja, verkouden...) Nu ligt ze eindelijk lekker te slapen maar werd Noa natuurlijk precies wakker...
pi_33621493
Xanthe, beterschap met je meisje hoor!

Suzanna, hopelijk kun je vannacht een beetje bijslapen

Sara met even weer wat ritme krijgen zo na de kerstdagen enzo. Ze heeft haar dagritme helemaal verandert en slaapt op de (voor ons) meest rare tijden Maar vandaag gaat het weer de goede kant op. Ze hoest helaas nog steeds onwijs, hoe lang mag dat eigenlijk duren?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 2 januari 2006 @ 12:32:44 #233
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_33621728
Merlijn is vandaag door de gehoortest heengekomen hielprik vond meneer ook geen probleem
  maandag 2 januari 2006 @ 13:06:58 #234
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33622689
enorm veel beterschap voor isis.

Dat is mooi nieuws magneet.
pi_33625810
Goed nieuws Magneet.

Suzanna hopenlijk krijg je ook weer wat nachtrust vannacht.

Nou madammeke ligt nu weer even te slapen , sinds de ORS gaat het eigenlijk best goed , geen diaree meer gehad en ze houd alles nog steeds binnen. Als krijgt ze dus maar erg weinig voeding binnen , alle kleine beetjes helpen. Straks weer een flesje , nog even geen vast voedsel want dat voelt niet lekker bij de amandeltjes.
Ze weet wel hoe ze ons om de vinger moet winden na een aantal dagen 100% aandacht te hebben gehad , hier zal ze toch weer een beetje vanaf moeten kicken.
pi_33631999
quote:
Op maandag 2 januari 2006 12:32 schreef Magneet het volgende:
Merlijn is vandaag door de gehoortest heengekomen hielprik vond meneer ook geen probleem
Merlijn is ook nog erg makkelijk nu. Hij slaapt goed en drinkt ook beter nu. Vandaag had hij zijn eerste overstroomde luier en dus een nat bed. Wel fijn nadat hij een paar dagen waarschijnlijk te weinig voeding heeft gehad. Hij begint nu zelfs een beetje verkouden te worden.

Wat dat betreft ben ik blij dat het lekker gaat met hem.
  maandag 2 januari 2006 @ 19:02:39 #237
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_33633869
en nu heeft Merlijn 2 keer zijn kleertje nat gepiest, grappig hoe het op en neer kan gaan met zo'n kleintje
  maandag 2 januari 2006 @ 19:14:35 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33634256
Ingrid en Djeez? Hoe is het nu met Kim?
pi_33635268
Amber heeft vandaag een antidag.. ze is echt de hele dag al aan het mekkeren en piepen en jengelen en janken, om gek van te worden.... Ze heeft vandaag 3x 45 minuten geslapen geloof ik. Gelukkig slaapt ze 's nachts nog steeds supergoed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage maandag 2 januari 2006 @ 22:54:07 #240
3926 crew  Djeez
pi_33642192
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrid en Djeez? Hoe is het nu met Kim?
Met Kim is het nu al een stuk beter! Bij het CB was alles goed, ze hebben helemaal nergens over gezeurd. Ze is wel klein, maar alles is in proportie. En vadnaag heeft ze maar liefst drie keer gepoept! Verder drinkt ze goed, ze reageert veel beter op nutrilon. Met mij agat het een stuk minder, ik mag binnekort weer onder het mes en een paar dagen in het ziekenhuis blijven.
pi_33642531
Wat is er aan de hand dan Djeez?
  maandag 2 januari 2006 @ 23:37:51 #242
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33643845
Isis ik hoop dat je snel weer opknapt en niet opgenomen hoeft te worden, das maar niks hoor

ow iedeeen trouwens nog gelukkig nieuwjaar had ff geen zin om online te zijn afgelopen 2 dagen
Maxim is nog beetje ziek, gisterenmiddag had hij weer daarbij moesten we ook nog eens op nieuwjaarsvisite, 2 x kunnen slapen in de auto (fftjes dan) manneke helemaal van slag af, doorkomende tandjes (3 stuks maar liefst) papa die ziek is. gevolg maxim helemaal uit zn ritme en slaapt nu net een half uur pheiuwwww dit is mijn ontspanning eindelijk voor vandaag
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:55:05 #243
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33650847
Martineke... Nog 1 nachtje... spannend hoor! Dan heb je en een grote broer van 1 en een frummeltje in je buik!!! Wat is het leven soms toch mooi, niet? Geniet van een heerlijke dag morgen!!!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:17:40 #244
105888 renzell
pi_33651114
Whaaaa, wat gebeurt er toch altijd veel als je een paar dagen weg bent!

Kleine Arwen geboren!

Maxim morgen jarig: spannund!!!!!

Luuke over 4 dagen ook al baby-af.

Boehoe..... ik zal jullie missen hier. Jordy is over een maandje ook al weg. Grmbl!

Wel bijna babymeet is het! Hoezee.

Fon: bij Juultje kwam er na een maand of drie wat meer ritme in. Hij begon volgens mij met 8 of 9 voedingen op een dag. dat werden er 7 na een maand ofzo en na 2,5 of 3 ging het langzaam naar 6. Ondanks het feit dat het ritme van een kindje zichzelf steeds meer ontwikkeld, heb ik het ook wel een beetje afgedwongen hoor. Natuurlijk reageerde ik vooral op de signalen die hij zelf aangaf, maar los daarvan probeerde ik hem bijvoorbeeld toch op min of meer vaste tijden te voeden en naar bed te doen. Daar zat dus wel altijd heel veel speling in (en nog steeds), maar het gaf mij een gerust gevoel op den duur een beetje op dat ritme te kunnen gaan vertrouwen. Dat betekende bijvoorbeeld dat hij s' ochtends altijd nog even naar bed ging na de voeding en ook nog een keer 's middags en aan het begin van de avond. Na een slaapje was de vaste prik voeden en spelen en die volgorde werkte heel goed. Juultje wist op een gegeven moment goed wat ie kon verwachten en werd daar zelf ook rustig van. Slapen liet ik hem overigens alleen in zijn bedje, nooit in de box dus. (maar wel weer soms in de kinderwagen). Dit om een duidelijk onderscheid te maken tussen het slapen en het wakker zijn. Ik heb het idee dat zijn slaap en waakritme zich hierdoor vrij snel ontwikkeld heeft tot redelijk stabiel. En verder..... sja, verder moet je je er soms gewoon maar aan over geven dat je het niet kunt afdwingen. Net als je denkt dat ie in een bepaald ritme zit, verandert het weer. Dat blijft hoor. Succes!

Julius heeft het trouwens heeeeeel goed gedaan op Terschelling!!! Uiteraard was ie de held van het weekendje. Hij heeft van alle vrienden (we waren met 7 man) echt schandalig veel aandacht gehad. Meer nieuws volgt. Nu roept de plicht.
pi_33651830
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:37 schreef Martineke het volgende:
Isis ik hoop dat je snel weer opknapt en niet opgenomen hoeft te worden, das maar niks hoor

ow iedeeen trouwens nog gelukkig nieuwjaar had ff geen zin om online te zijn afgelopen 2 dagen
Maxim is nog beetje ziek, gisterenmiddag had hij weer daarbij moesten we ook nog eens op nieuwjaarsvisite, 2 x kunnen slapen in de auto (fftjes dan) manneke helemaal van slag af, doorkomende tandjes (3 stuks maar liefst) papa die ziek is. gevolg maxim helemaal uit zn ritme en slaapt nu net een half uur pheiuwwww dit is mijn ontspanning eindelijk voor vandaag
Het lijkt er op dat ze redelijk is opgeknapt en ik ga er dan ook vanuit dat ze niet hoeft te blijven.
De kinderarts gaat iig. ook nog even kijken naar de amandeltjes en er zit een kleine kans in dat ze door gestuurd word naar de KNO-arts. (Als haar vermoeden klopt dat haar amandeltjes niet echt opgezet cq. ontstoken zijn en alleen van zichzelf al groot zijn.

Maxim wat vervelend mannetje dat je zo ziek bent dat jezelfs moet
Martineke had je niet gewoon lekker thuis kunnen blijven met Maxim? Vind het persoonlijk nogal sneu om met zo'n kleintje te zeulen als ze al ziek zijn. Dan zijn ze al zo uit hun doen. Wij zijn zelf ook lekker thuis gebleven omdat Isis zo ziek was.
pi_33651954
Magneet, fijn dat Merlijn door de gehoortest is gekomen! En dat bedje natplassen, sjah

Xanthe, fijn dat het wat beter gaat met Isis!

Beterschap voor Maxim!

Renzell, ben je een beetje bijgekomen op Terschelling?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:06:57 #247
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33654440
Magneet, Robin heeft zich in 1 nacht 3x ondergepiest, dus bereid je maar voor

Robin heeft sinds zondag enorme huilbuien en wel 2 uur achter elkaar en dat een paar keer per dag. ZIjn verkoudheid komt los en ik denk dat hij daar ontzettend last van heeft.
Gister naar het CB geweest. Het begon goed: luier af, piest meneer de omslagdoek onder (kon gelukkig m'n hand er nog voor houden, anders had de weegschaal ook ondergezeten )
Hij is nu 58 cm en weegt 5810 gram. Hij is wel zwaarder dan gemiddeld, maar geen gemekker daarover. Hij kreeg ook zijn eerste prikjes. Op zich ff huilen en daarna was het over, maar hij heeft gisteravond weer flink gehuild. Hij had ook 38,0, dus ff een zetpilletje gegeven en naar bed gedaan. En nu zit ie lekker in de wipstoel tv te kijken
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:22:02 #248
105888 renzell
pi_33654921
Och kleine man Robin....

Fuente; ik voel me gelukkig wel weer een beetje bijgetankt, al zie ik een beetje op tegen de loeiende drukte die me ook de komende tijd weer te wachten staat. 3 dagen vakantie was eigenlijk te kort, maar goed. Leuk was het wel!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:23:12 #249
105888 renzell
pi_33654961
En jee, ik lees het nu pas Snake. Kus voor Demi! Wat zielig zeg.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:43:06 #250
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33655627
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:12 schreef Xanthe het volgende:

[..]
Martineke had je niet gewoon lekker thuis kunnen blijven met Maxim? Vind het persoonlijk nogal sneu om met zo'n kleintje te zeulen als ze al ziek zijn. Dan zijn ze al zo uit hun doen. Wij zijn zelf ook lekker thuis gebleven omdat Isis zo ziek was.
neuh zo ziek was hij nu ook weer niet anders was ik echt wel thuis gebleven.
vandaag is hij gewoon weer helemaal de oude. slapen was even een crime de laatse 2 dagen, hij kon niet lekker duimen met zn verstopte neusje, en daar word hij juist rustig van. manneke schreeuwen en huilen en zeuren enzo, zielig. hij viel dus alleen maar in slaap als ik met hem in de stioel ging zitten op zn kamertje en dan lekker vasthouden erg schattig. maar owee als ik hem weer neerlegde, Maxim

1 jaar geleden lag ik al in het ziekenhuis te zenuwen brrrr
pi_33656878
Blijft sneu he? Die kleintjes zo ziek...

Zo ik ben pleite op naar het ziekenhuis voor de controle.
pi_33656926
succes Xanthe

1 jaar geleden was ik voor het laatst ongi. Wanneer werdenjullie weer ongesteld na de bevalling? Amber is nu 11 weken en er is nog niets te zien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:37:34 #253
105888 renzell
pi_33657557
Ikke toen Juul 8 maanden was (pas dus....), maar ik geef borstvoeding, dus dan duurt het meestal langer dan wanneer je met de fles voedt.
pi_33657882
ik weet 't niet eens meer precies, ik geloof met een half jaar ofzo. (ook met BV). ik heb 't wel een paar keer onterecht gedacht. dan leek 't er enorm op dat ik ongesteld zou gaan worden, maar echt doorzetten deed 't nog niet.

renzell fijn dat jullie 't zo leuk gehad hebben op terschelling. ik vind 't daar ook altijd heerlijk. jammer dat 't maar 3 daagjes waren, succes weer met alle werkzaamheden.

succes Xanthe, hopelijk gaat 't snel beter met Isis.

Anna was vannacht echt heel ziek van de waterpokken. zelfs een zetpil haalde weinig uit, ze was regelmatig heel erg overstuur, bijna ontroostbaar. zo zielig. (ook voor ons, want we hadden er al een paar korte nachten op zitten en ik ben nu helemaal gaar ). ze slaapt nu gelukkig alweer vanaf 11.00u, hopelijk voelt ze zich straks tussendoor weer een beetje beter.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:18:17 #255
105888 renzell
pi_33658974
Oh nee Annaatje! Wat zielig Bix. Sterkte voor haar en slaap ze voor jullie.

Juul heeft op Terschelling lekker met mij gefietst! Eerste keer was het. Heel stoer om met een kind in een zitje over het eiland te fietsen. De schat was alleen na een half uur in slaap gevallen, dus de terugweg heb ik met 1 hand aan het stuur en 1 hand onder zijn koppie gefietst.
Verder ging het dus echt meer dan goed. We zaten verdeeld over 2 huisjes en Juultje kon 's avonds lekker in de ene liggen slapen, terwijl de volwassenen in de andere zaten te..... eh..... slempen. Om de tien minuten liep er iemand naar het andere hutje om te checken en dan gebeurde het regelmatig dat die met een klein kindje in een oranje slaapzakje en nog ietwat betraande wangetjes binnenkwam. LIEF!!! Alleen 's nachts stonds moeders er uiteraard alleen voor. Vriendjelief heeft alleen maar meer en meer pijn van zijn hernia, arm ding! Maar het was niet zo erg (dat van het er alleen voorstaan bedoel ik, dat van die hernia natuurlijk juist wel). Gevolg was alleen dat ik op 1 januari zo fris als een hoentje was en de hele dag dingen ben gaan ondernemen, terwijl het merendeel met een kater op de bank hing. Ach.. daar was ik niet echt jaloers op....

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 03-01-2006 15:19:53 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2006 @ 14:34:20 #256
3926 crew  Djeez
pi_33659483
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:02 schreef Xanthe het volgende:
Wat is er aan de hand dan Djeez?
Hetzelfde als waarvoor ik vorig jaar ook een paar keer in het ziekenhuis heb gelegen. Mijn fistel, die is nog steeds niet genezen. Nu gaan ze een stuk uit mijn darm halen en het lek hiermee dichten. Een lapmiddel, maar als het goed is, ben ik er dan definitief vanaf!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:43:00 #257
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_33659742
Beterschap zieke kindjes (en zieke Djeez en zieke meneerRenzell natuurlijk ook!)

Wat een lief stukje zeg Renzell. Ik krijg gelijk helemaal zin om ook zoiets te gaan doen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:48:46 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33661856
even heel kort ons meisje det het perfect... drinkt plast en poept goed.. wel veel uigbehoefte maar prima op te lossen met een speentje.. ze is heeeeeeeeeeeeel soms een beetje een dritige maar meeste tijd is ze erg makkelijk.
ze is heel nieuwschierig naar de dingen om haar heen en kijkt met haar grote oogjes goed rond
Ze is wel heel beweeglijk en een beetje krampachtig maar dat schijnt typisch te zijn voor een kindje wat in stuit gelegen heeft. en het wordt al iets minder.
zo meer nieuws vlgt later
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_33662036
Evenstar. Fijn dat alles goed gaat.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:52:11 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33666288
Maxim's laatste dag in dit topic
ons mam is er klaar voor (ik dus) muts is gemaakt, letters voor op raam/deur what ever zijn ook gemaakt. rob heeft een bankje en tafel gekocht vanmiddag, die staan te wachten in de auto totdat maxim vanavond slaapt zodat wij het in mekaar kunnen zetten en dan inpakken. klein cadeautje is ingepakt. morgen nog tgaart halen en we kunnen
pi_33666706
Nu Maxim het topic bijna gaat verlaten vind ik het wel erg dichtbij komen hoor
Wat gaat zo'n jaar snel voorbij en het lijkt soms nog de dag van gisteren dat ik Isis voor het eerst mocht bewonderen...

De eerste keer ongesteld na de bevalling? Toen ik ben gestopt met de borstvoeding (week of 5) kwam het 1 of 2 weken daarna. En behoorlijk heftig was het ook.

Anna meisje , ook al zo ziek Word ook maar snel weer beter hoor meissie!

Isis is door de controle heen gekomen. Ze heeft dus gewoon een virus te pakken gehad en voordat ze nu helemaal opgeknapt is kan het nog wel 2 of 3 weken duren en dan kan ze er direct nog wel een verkoudheid achter aan krijgen omdat de weerstand nu is aangetast. De kans was zeer groot dat ze de hele winter nog een beetje zou blijven kwakkelen.
Over de amandelen kon ze weinig zeggen , vergroot van zich zelf en of dat nog problemen gaat geven zal de tijd moeten uitwijzen.
Ze moet nog wel een tijdje voorzichtig eten , melk met ORS verdund , een banaantje , rijstwafeltje , beschuitje , broodkortsje en thee , water ed. als drinken. Maar alles zou weer goed komen.
De kinderarts vond Isis zo ontzettend lief , ze weet wel hoe ze zich gedragen moest
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:54:18 #262
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33670162
Anna toch, waterpokken. Vervelend hoor, van harte beterschap van ons!
Isis, snel beter worden. FIjn dat je nu een beetje weet wat het was Xanthe!
Mijn eerste menstruatie was een maand of 5 na de geboorte van Luuke. Toen ben ik 3 keer ongesteld geweest, wat eigenlijk wel heel stoer was. Vanwege PCO heb ik geen cyclus normaal. Raar dat je lichaam zo werkt en alles even helemaal door elkaar schudt!

Och Martineke, ik word helemaal emotioneel van jouw verhaaltje. Ik doe ook niks anders dan terugdenken aan deze tijd, vorig jaar. Morgenavond kreeg ik de eerste krampen, en morgennacht verloor ik de slijmprop . Bizar hoe snel de tijd gaat...
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 20:02:20 #263
81992 Githa
pi_33670427
Martineke je kleine vent is groot geworden.
Ga je wel heel veel foto's maken? enne is je kat al terug? Ik blijf er steeds aan denken

Isis goed zo meid! gelukkig niet naar het ziekenhuis....nu snel helemaal beter worden !

Anna, heel veel beterschap stomme pokken ook

Evenstar blij te horen dat Arwen het zo goed doet...

Julius gefietst hoe was dat renzell ?
Hier moet de eerste keer nog komen beetje eng lijkt me.

Jordy heeft vandaag zijn eerste echte schoenen gekregen zodat hij echt kan stappen, ook buiten!
Hij loopt geweldig aan de hand en 1 januari deed hij zelfs 3 losse stappen om vervolgens neer te storten
Maar hij geeft niet op volop aan het oefenen.

Zo leuk om te zien dat wanneer ik hem neer wil zetten, die beentje al aan het wandelen zijn voordat ze de grond raken
Hij is zo vrolijk en gezellig de laatste dagen, en ik ben zoooo verliefd
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:06:58 #264
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33670595
Hahaha, Jordy aan de wandel! Wat leuk Githa. En als 'ie dat al durft, dan is fietsen echt niet eng hoor! (Ik ben er een beetje verslaafd aan. Ik vind het zo leuk! Nu moet ik alleen nog een buggy, want anders kunnen we niet naar de stad op de fiets, en da's ons doel ) Ik vind dat je weer hard gaat hoor jongen! En ook nog 's echte schoenen... wow.

En natuurlijk; Evenstar en Arwen, welkom hier! Dat het een mooie grote kleine babietjestijd mag worden voor jullie!
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 20:08:02 #265
81992 Githa
pi_33670643
OOOhw maar Jordy zal dat ook niet eng vinden .... maar ikke
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:11:07 #266
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33670749
Is het echt niet... En als je het niet vertrouwd bind je hem eerst ook nog met sjaals aan jezelf vast. Ofzo.. Gewoon een proefritje langzaam door de straat. Of eerst een stukje door de straat lopen, met Jordy in het zitje. Komt helemaal goed hoor, na 1 keer wil je nooit meer met die vervelende wandelwagen...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:20:12 #267
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33671062
Het is misschien ook handig om je zadel laag te zetten zodat je met je voeten op de grond kan zonder helemaal af te stappen.

Maxim morgen 1 jaar
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 20:22:13 #268
81992 Githa
pi_33671135
Ik ga eerst maar eens oefenen met een leeg kinderzitje en dan met Jordy erin.
Steeds denk ik weer, vandaag gaan we het doen maar ik vind steeds wel weer een excuus... slecht weer enzo
pi_33671760
Githa heb je geen moeite gehad om goede schoenen te vinden voor Jordy. Ik ben voor Djulian behoorlijk lang bezig geweest omdat die vreselijk brede voeten heeft en een hoge wreef (zo heet dat toch? dat stukkie van voet naar enkel aan de voorkant ) en denk dat Jordy ook wel wat bredere schoenen nodig heeft of niet?

Maxim morgen al 1? Wat gaat het snel!!
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 21:35:16 #270
81992 Githa
pi_33672855
yup, voor een voetje maar.... het andere is wel gewoon recht.
maat 20 kreeg ik niet aan, wreef, teen maar hij ging er niet in!

Nu hield ik maat 21 er tegen aan en dat kwam aardig overeen met zijn voetje en die ging perfect

2e paar gratis en die ik moest betalen met 30% korting
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:53:21 #271
105888 renzell
pi_33673535
Fietsen is te gek Githa! Helemaal niet eng, echt niet!!! Voelde jbij mij in ieder geval juist heel natuurlijk en vooral ook of ik nooit anders gedaan had (nu ben ik ook al eerder met Juul in de draagdoek gaan fietsen, dus dat scheelt). Ik heb alleen nog geen fietsstoeltje, dus die moet ik tzt (liefst met spoed) maar eens van marktplaats rukken. Hmmmm.... misschien een taakje voor morgen.
Wat goed trouwens zeg, dat Jordy zo lekker aan het stappen is. En wat knap ook dat ie het zelfs al een beetje los aan het proberen is. Kan niet lang meer duren nu voor ie echt los loopt. Leuk leuk leuk!

Juultje is bijna 9 maanden. Schiet ook al aardig op. Straks is ie langer uit mij dan dat ie in mij zat. Vind ik ook al een soort van gek afscheid nemen. Hadden jullie dat ook? of ben ik echt de ultra-emo-doos-der-dozen?

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 04-01-2006 09:03:49 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:56:44 #272
105888 renzell
pi_33673666
Githa; jouw taakje voor morgen wordt: fietsen met Jordy!
En foto's graag!
pi_33673743
Dat is toch best link om met een baby in een draagdoek te fietsen?

Nou lijkt met m'n kind in een fietsstoeltje ook best eng, maar dat ligt meer aan mijn eigen fietskunsten (of het gebrek daaraan eigenlijk)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:00:33 #274
105888 renzell
pi_33673814
Sja... misschien wel, maar ik heb het altijd alleen maar heel kleine stukjes gedaan en heel heel heel voorzichtig.
pi_33673975
Nou ja, omdat het overal afgeraden wordt eigenlijk, vandaar...

Ik heb nieteens een fiets (meer) maar misschien moet ik er eens over na gaan denken om er één te kopen....
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 22:09:10 #276
81992 Githa
pi_33674194
uuuhmz, jah nou het weekend dan als papa thuis is papa op de fiets want tjah, er moet toch iemand foto's maken whahahaha
nee, ,moet dat echt eens doen!
fietsstoeltje heb ik wel, ook al voor achterop straks....
pi_33675101
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:35 schreef Githa het volgende:

Nu hield ik maat 21 er tegen aan en dat kwam aardig overeen met zijn voetje en die ging perfect

Hier idd ook een maat groter gepakt en ik heb huspuppies die aan beide kanten open kunnen.
Maar het zijn leuke schoentjes!! en lekker ook dat het iets hogere zijn. Djulian moest echt laag model hebben, ben bang dat hij de voeten van zijn vader heeft
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:48:49 #278
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33675949
Schon schoen, Githa!
Dat van die 9 maanden had ik ook. Stom he? Ach, het is allemaal verwerken, wennen, afscheid nemen, genieten. Dus daar kan elk klein ding aan bijdragen.
Luuke is op het moment erg grappig en leuk! Ze is ineens bang voor heel veel van haar knuffels. Diegene die ze wel leuk vindt noemt ze Behbeh! (baby, ik noem haar heel vaak bebe ipv baby. )
Zo is ze heel erg bang voor Knorretje, maar dol op een raar blauw spook. Kortom, mijn kind heeft smaak.
Ze loopt als een gek om de tafel heen, en van de week 'vond' ik haar op haar kamertje terwijl ze aan de bijzettafel van de commode stond. Zo onwerkelijk vind ik het nog, ze is zo mobiel! En het allerleukst vind ze op dit moment, is mensen laten schrikken. "mmmmboeh" zegt ze dan, of "Huhhh". High five wil ze ook te pas en te onpas. Het is zo'n heerlijk ding! (En gekke bekken trekken doen we ook tot in den treure! )
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:28:32 #279
61800 Rottdog
pi_33677479
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef Githa het volgende:

Jordy heeft vandaag zijn eerste echte schoenen gekregen zodat hij echt kan stappen, ook buiten!
Hij loopt geweldig aan de hand en 1 januari deed hij zelfs 3 losse stappen om vervolgens neer te storten
Maar hij geeft niet op volop aan het oefenen.
Het beste is pas schoenen te kopen als je kind 3 mnd alleen loopt, voel me nu net een betweter sorry hoor. Ben toendertijd bij een goede kinderschoenen winkel geweest en het eerste wat ik mee kreeg was dat hij mij geen schoenen wou verkopen omdat Zoë nog geen 3 mnd liep. Kun je met die schoenen de hak en de neus soepel tegen elkaar aan tikken? Zo niet dan zou ik ze Jordy niet aan doen want dan kan hij die rol beweging met zijn voet niet maken. Dan is het nl net of hij met plankjes onder zijn voet loopt en zelfs wij kunnen dan niet fatsoenlijk lopen.
pi_33684847
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:35 schreef Githa het volgende:

Wauwie.... we hebben toch blauwe schoenen
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:42:37 #281
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33684981
Dat van die 9 maanden denk ik nu pas over na, nu ik het van jullie lees

Jordy mooie schoenen Noah heeft ook al een tijdje schoentjes (idd hele soepele Rottdog, want ik had jouw verhaal toen gelezen ) en sindsdien gaat het lopen al een stuk beter, echt beter zn voeten optillen enzow Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Jordy echt los gaat lopen!

Martineke het is zover Maxim is 1 jaar!!!! Van harte gefeliciteerd en veel plezier vandaag!

[ Bericht 3% gewijzigd door texelonia op 04-01-2006 08:51:35 ]
©Dumbo
pi_33685037
Renzell, fijn dat je even hebt kunnen bijkomen, en fietsen met Juul, super! Ik kijk er ook echt naar uit bij Sara (en anders papa wel, die wil het liefst meteen met d'r wegfietsen )

Bix, wat rot dat Anna zo ziekjes is, hopelijk knapt ze snel op!

Evenstar, super dat jullie meisje het zo goed doet! Geniet ervan meis

Martineke, veel plezier in het andere topic!! En gefeliciteerd

Xanthe, fijn dat het weer beter gaat met Isis!

Jordy kan lopen op schoentjes! Goed zo manneke!

Sara kan broem broem geluidjes maken en daar veel bij sputteren. Ze heeft het helemaal ontdekt en doet het dus de hele dag, we lachen ons suf
En ze heeft gisteren al haar fles helemaal leeggedronken
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:20:15 #283
105888 renzell
pi_33685451
Martineke en Maxim: HET IS ZOVER!!!
Veel plezier vandaag!
Dikke verjaardagsklapkus van Juul en Renzell.

Broem broem is leuk he Fuente! Liefst met veel spuug erbij natuurlijk.

Hier even een vraagje over eten enzo.... dusssss, ervaringsdeskundigen Lishe, Githa, Tex... hoe deden jullie dit? jaaaaa, het is weer puzzelen-met-tijden-en-hoeveelheden tijd!!!
Ik ben toch eindelijk (wel met een beetje pijn in mijn hart) van plan zo onderhand te stoppen met de borstvoeding. de afgelopen tijd heb ik nog 2 a 3 voedingen per dag gegeven, maar ik merk dat de melkproductie nu toch echt terug begint te lopen en mijn leven is momenteel zo druk en onregelmatig, dat het bijna niet te doen is om dat weer lekker op te krikken met veel aanleggen of kolven. Kortom; ik vermoed dat het een dezer dagen cq weken ervan gaat komen dat ik ermee stop. Maar goed.... dit was even een inleiding op de vraag. Omdat ik een BV-mama ben weet ik niet veel van hoeveelheden etc. als het over melk gaat.
Juultje heeft gister (voor het eerst eigenlijk) de late voeding overgeslagen! Hij sliep van 21.30uur tot 08.30uur zonder ook maar 1 kick te geven! (nogal stoer vond ik zelf... ). En ik geloof ook wel dat het tijd is om die late voeding structureel weg te gaan laten (toch?). Mijn vraag is alleen wat hier dan voor in de plaats komt. Hoeveel melk moet een kindje van 9 maanden nog binnen krijgen?

Ik dacht zelf aan een dikke papfles in de ochtend (zodra die BV dus wegvalt), van ongeveer 240cc,
dan om 10.30uur fruit, om 12.30uur boterham plus fles (150cc? Of misschien moet die dan ook weer meer worden...?).
Om 16.30uur avondeten plus.... ? (toetje of misschien hier ook weer melk bij gaan geven?)
en om een uur of 19.30/20.00uur de laatste fles (210cc?).
Totaal zou hij dan minimaal 600cc melk binnenkrijgen. Lijkt mij op zich best ok.... wat jullie?
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:46:21 #284
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33685795
Maxim!!! Hoera! Je bent 1!! Wat een leuke, spannende dag Martineke. Onze felicitaties aan jullie alle 3! ( 4 ) Maak er wat moois van!
Sara al haar flessen leeg... da's ook een applausje waard!

Renzell, Luuke kreeg (en krijgt nog steeds eigenlijk) 's ochtends een fles met 180 cc water en 6 scheppen voeding. (200 cc in totaal) Na de boterham weer 180cc (Nu is dat 150 geworden) en voor de grote slaap kreeg ze toen ook nog 180 cc. Het toetje, zuivel, mag ook als voeding gerekend worden.
Ondertussen drinkt ze haar flessen niet meer helemaal leeg, en 's avonds krijgt ze fles aan de hand van hoeveel ze gegeten heeft. (Heel potje op, 120cc, 3 hapjes rijst, 150 cc)
Op het CB moest ik de laatste fles eraf gaan laten en de overige flessen vervangen door gewone melk. Maar wij doen het gewoon heel rustig aan.
Als je eenmaal overgestapt bent merk je zelf of hij tevreden is na zijn fles, of dat hij juist teveel of te weinig heeft gehad.
Ikzelf heb na het stoppen met BV nog wel een tijdje gegeven als ze heel erg verdrietig was, of een hele drukke dag had. Heel veel succes, je bent/was een superkoe, 9 maanden!!!
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:48:14 #285
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33685822
Noah kreeg toen 's ochtends een papfles van 200cc, halverwege de ochtend fruit, na zn slaapje een boterham en 100cc melk, 's avonds groentehap+100ml yoghurt en dan rond 8 uur nog een papfles van 200cc.
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2006 @ 09:53:11 #286
81992 Githa
pi_33685896
Renzell, het klinkt wat veel

Jordy krijgt s'morgens 200 cc melk
stuk fruit
100 cc melk en een boterham
s'avonds warm eten en een toetje
19.00 nog een fles van 200cc

Daartussen gewoon drinken met diksap

Rottdog, wat vreemd dat ze daar zo tegenstrijdig over zijn, de kinderarts en de meneer in de schoenen winkel dachten er anders over. Kan natuurlijk ook zijn dat Jordy meer stevigheid behoeft door zijn voetjes durf ik eigenlijk niet et zeggen, ben er vanuit gegaan dat dat advies voor alle kindjes was.
pi_33685951
Maxim gefeliciteerd en tot heeeeeel snel in het andere topic!

Ik zie in de openingspost dat Sanne Leonie ook jarig is vandaag.
Voor het geval er nog meegelezen word ook jullie gefeliciteerd.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:27:49 #288
105888 renzell
pi_33686527
Dank dames deskundigen!

Sja Githa.... die veelheid komt waarschijnlijk doordat ik denk: "Maar die extra fles moet toch ergens weer terugkomen.... "

Maar goed; dit lijkt me prima:

08.30uur papfles 200cc
10.30uur fruit
12.30uur brood plus 100/150cc
16.30uur warm eten plus ev. toetje (doe ik eigenlijk nooit echt heel actief aan, vandaar ook misschien de extra melk)
19.30uur fles 200cc

Alleen dat drinken tussendoor wil hier nog niet echt vlotten (ik bedoel dus water en thee enzo). Drinken op zich is te gek!!! maarrrrr.... voorwaarde is wel dat dat of uit een fles, of uit een grote-mensen-beker gebeurt. de tuitbeker vindt ie maar niks, zo'n soort halfslachtige tussenvorm waar meneer zich ver boven verheven voelt. Kijk, en op zich is dat drinken uit die grote-mensen-beker helemaal geen probleem. Het kost alleen tijd! want zelf vasthouden wil ie wel, maar kan ie natuurlijk nog lang niet coordineren. Dus ja..... dan maar weer een flesje thee ipv een beker thee...

Lishe; ik vind mezelf trouwens op zich ook best een stoere
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:36:53 #289
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33686698
Zo'n tuitbeker is misschien ook een kwestie van wennen. Of heb je het al heel lang/vaak met hem geprobeerd? Bij tuitbeker en fles moeten ze allebei zuigen om drinke te krijgen, dus wat dat betreft maakt het weinig verschil. En volgens het boekje van CB "moet" je rond 8/9 maanden beginnen met leren drinken uit een gewone beker (heb ik met Noah ook nog steeds niet gedaan, maar ach). Dus als ie dat graag wil zou ik dat er wel in houden. Niet de hele dag natuurlijk, want kan me voorstellen dat het veel tijd kost.
©Dumbo
pi_33687031
renzell, ik heb die 9 maanden grens ook wel zo bewust ervaren, bij piet iets uitgebreider bij stil gestaan dan bij anna. hartstikke mooi toch dat je tot nu toe nog steeds BV gegeven hebt. dat had je bij 5 à 6mnd niet gedacht denk ik. van het consultatiebureau online heb ik nog een voorbeeldschema voor 7 maanden geplukt, (als 't goed is heb je van je eigen CB ook wat van die voorbeelschema's gekregen, dus daar staat misschien meer in over de situatie bij ± 9mnd.
quote:
Hoe ziet het voedingsschema bij 7 maanden er ongeveer uit?

Ontbijt:
Borstvoeding / pap van opvolgmelk (200 ml) met bambix

Middageten:
1 snee lichtbruin of wit brood (niet te vers) met b.v. jonge kaas, smeerkaas, leverpastei, ongekruide kwark, fricandeau, kipfilet, fruit, tomaat, met mate zoet beleg + dun besmeren met (dieet)margarine + borstvoeding/beker opvolgmelk (100 ml)

Tussendoor:
Fruit

Warme maaltijd:
Groente + aardappelen/ witte rijst/ macaroni/ spaghetti/ bonenpuree + 2 à 3 keer per week 1 eetlepel gemalen mager vlees, kip, vis, ei + 1 theelepel (dieet)margarine/ olie

Toe:
Yoghurt

Voor het slapen:
Borstvoeding / fles opvolgmelk (200 ml)

N.B. Borstvoeding kan 'op verzoek' gegeven worden!
en:
quote:
Hoeveel moet mijn kind tussendoor drinken?

Er zijn grote verschillen in drinkgewoonten van kinderen. Voldoende drinken is belangrijk, maar te veel drinken kan de eetlust verminderen en het evenwicht in de voeding verstoren. Let er op dat je niet te veel melk geeft; 500 ml per dag is voldoende. Dit geldt niet voor borstvoeding. Borstvoeding kan 'op verzoek' gegeven blijven worden.
Geef je kind niet te vaak suikerhoudende dranken, want dit is slecht voor de tanden. Geschikte dranken zijn: kraanwater, mineraal- en bronwater zonder prik, thee zonder suiker, verdund vruchtensap (niet te veel appelsap omdat kinderen hier diarree van kunnen krijgen), groentesap en limonade.
anna vindt tuitbekers juist erg leuk, maar wat ze er vooral leuk/lekker aan vindt tegenwoordig is een flinke slok water nemen en die dan weer uitspugen, ze is soms net een fonteintje. gevolg: zeiknatte kleertjes.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:52:02 #291
105888 renzell
pi_33687118
Hij drinkt (niet) al best een tijdje uit de tuitbeker Tex. Hij weet ook dondersgoed hoe het werkt, maar het is gewoon niks voor hem lijkt wel. Ik blijf het wel steeds proberen en hoop dat ie zijn verzet op den duur zal staken. En anders.... ja , anders maar verdergaan met de combi flessen/grote-mensen-bekers. Net wat je zegt, hij moet daar onderhand toch langzaam uit leren drinken, dus die houd ik er zeker in. Ik kan me trouwens hel goed voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet om daar mee te beginnen hoor. Het kost zo veel tijd en geduld.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:54:30 #292
105888 renzell
pi_33687192
Dank je Bix!!!

En nee, ik had nooit gedacht dat ik 9 maanden BV zou geven, nooit! Ik heb er ook best mee geworsteld zo nu en dan en dacht eigenlijk dat ik met heel veel moeite net de 6 maanden zou halen. maar daarna werd het eigenlijk alleen maar makkelijker.

Hmmmm.... fonteintjes....
pi_33687238
piet heeft ook vrij lang alleen uit een fles-met-speen willen drinken. die snapte die antilektuitjes eerst gewoon echt niet. komt uiteindelijk allemaal wel goed hoor, niet al te moeilijk over doen zou ik zeggen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:02:50 #294
105888 renzell
pi_33687428
Nee doe ik ook niet hoor. Het zou alleen soms handig zijn qua tijd enzo. Maar nu geef ik hem, zeker als ik haast heb, toch vaak gewoon maar een fles ipv die beker.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:07:38 #295
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33687566
Fles of tuitbeker maakt volgens mij dus ook niet uit, omdat ze bij allebei moeten zuigen. Dus een tuitbeker is niet 'beter' dan een flesje (voor mond, tanden of waarvoor een flesje ook alweer 'slecht' was).
©Dumbo
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:21:30 #296
105888 renzell
pi_33687982
Oh, da's iig geval fijn om te weten. Ik dacht namelijk wel dat dat zo was (nergens op gebaseerd hoor, maar gewoon omdat er tuitbekers bestaan... ik dacht; dan zullen ze ook wel ergens goed voor zijn).
pi_33688163
Thee werd door de kinderarts afgeraden voor kleine kinderen en baby´s omdat er cafeeine in zit.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:43:03 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33688667
Maar groene thee niet. Dus dat is wel een idee en het schijnt dat je ook speciale kinderthee hebt. Daar zit geen theeïne (equivalent van caffeïne) in en is wat zoeter van smaak.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:53:26 #299
105888 renzell
pi_33688943
Ik geef alleen maar kruidenthee...en dan met name zoethout, sterrenmix of groene thee. Juul is er dol op.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:54:47 #300
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33688984
ook hier thanks namens Maxim en ons

wat doe ik hie rnog? andere topic he ik wil even zeggen dat ik erg trots ben op mijn kleine man hij vind de slingers zo mooi, alle ballonnen in huis zijn mooi, zijn muts houd hij op (normaal trekt hij alles van zn hoofd af) hij zit zo mooi op zn bankje achter het tafeltje nu moet hij even tukkie doen anders red hij t niet de gehele dag. zo komt ook visite dus dag allemaal tot in het andere topic
pi_33689212
martineke, gefeliciteerd met je grote maxim(m)an!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')