abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33656878
Blijft sneu he? Die kleintjes zo ziek...

Zo ik ben pleite op naar het ziekenhuis voor de controle.
pi_33656926
succes Xanthe

1 jaar geleden was ik voor het laatst ongi. Wanneer werdenjullie weer ongesteld na de bevalling? Amber is nu 11 weken en er is nog niets te zien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:37:34 #253
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33657557
Ikke toen Juul 8 maanden was (pas dus....), maar ik geef borstvoeding, dus dan duurt het meestal langer dan wanneer je met de fles voedt.
pi_33657882
ik weet 't niet eens meer precies, ik geloof met een half jaar ofzo. (ook met BV). ik heb 't wel een paar keer onterecht gedacht. dan leek 't er enorm op dat ik ongesteld zou gaan worden, maar echt doorzetten deed 't nog niet.

renzell fijn dat jullie 't zo leuk gehad hebben op terschelling. ik vind 't daar ook altijd heerlijk. jammer dat 't maar 3 daagjes waren, succes weer met alle werkzaamheden.

succes Xanthe, hopelijk gaat 't snel beter met Isis.

Anna was vannacht echt heel ziek van de waterpokken. zelfs een zetpil haalde weinig uit, ze was regelmatig heel erg overstuur, bijna ontroostbaar. zo zielig. (ook voor ons, want we hadden er al een paar korte nachten op zitten en ik ben nu helemaal gaar ). ze slaapt nu gelukkig alweer vanaf 11.00u, hopelijk voelt ze zich straks tussendoor weer een beetje beter.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:18:17 #255
105888 renzell
pi_33658974
Oh nee Annaatje! Wat zielig Bix. Sterkte voor haar en slaap ze voor jullie.

Juul heeft op Terschelling lekker met mij gefietst! Eerste keer was het. Heel stoer om met een kind in een zitje over het eiland te fietsen. De schat was alleen na een half uur in slaap gevallen, dus de terugweg heb ik met 1 hand aan het stuur en 1 hand onder zijn koppie gefietst.
Verder ging het dus echt meer dan goed. We zaten verdeeld over 2 huisjes en Juultje kon 's avonds lekker in de ene liggen slapen, terwijl de volwassenen in de andere zaten te..... eh..... slempen. Om de tien minuten liep er iemand naar het andere hutje om te checken en dan gebeurde het regelmatig dat die met een klein kindje in een oranje slaapzakje en nog ietwat betraande wangetjes binnenkwam. LIEF!!! Alleen 's nachts stonds moeders er uiteraard alleen voor. Vriendjelief heeft alleen maar meer en meer pijn van zijn hernia, arm ding! Maar het was niet zo erg (dat van het er alleen voorstaan bedoel ik, dat van die hernia natuurlijk juist wel). Gevolg was alleen dat ik op 1 januari zo fris als een hoentje was en de hele dag dingen ben gaan ondernemen, terwijl het merendeel met een kater op de bank hing. Ach.. daar was ik niet echt jaloers op....

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 03-01-2006 15:19:53 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2006 @ 14:34:20 #256
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_33659483
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:02 schreef Xanthe het volgende:
Wat is er aan de hand dan Djeez?
Hetzelfde als waarvoor ik vorig jaar ook een paar keer in het ziekenhuis heb gelegen. Mijn fistel, die is nog steeds niet genezen. Nu gaan ze een stuk uit mijn darm halen en het lek hiermee dichten. Een lapmiddel, maar als het goed is, ben ik er dan definitief vanaf!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:43:00 #257
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_33659742
Beterschap zieke kindjes (en zieke Djeez en zieke meneerRenzell natuurlijk ook!)

Wat een lief stukje zeg Renzell. Ik krijg gelijk helemaal zin om ook zoiets te gaan doen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:48:46 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33661856
even heel kort ons meisje det het perfect... drinkt plast en poept goed.. wel veel uigbehoefte maar prima op te lossen met een speentje.. ze is heeeeeeeeeeeeel soms een beetje een dritige maar meeste tijd is ze erg makkelijk.
ze is heel nieuwschierig naar de dingen om haar heen en kijkt met haar grote oogjes goed rond
Ze is wel heel beweeglijk en een beetje krampachtig maar dat schijnt typisch te zijn voor een kindje wat in stuit gelegen heeft. en het wordt al iets minder.
zo meer nieuws vlgt later
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_33662036
Evenstar. Fijn dat alles goed gaat.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:52:11 #260
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33666288
Maxim's laatste dag in dit topic
ons mam is er klaar voor (ik dus) muts is gemaakt, letters voor op raam/deur what ever zijn ook gemaakt. rob heeft een bankje en tafel gekocht vanmiddag, die staan te wachten in de auto totdat maxim vanavond slaapt zodat wij het in mekaar kunnen zetten en dan inpakken. klein cadeautje is ingepakt. morgen nog tgaart halen en we kunnen
pi_33666706
Nu Maxim het topic bijna gaat verlaten vind ik het wel erg dichtbij komen hoor
Wat gaat zo'n jaar snel voorbij en het lijkt soms nog de dag van gisteren dat ik Isis voor het eerst mocht bewonderen...

De eerste keer ongesteld na de bevalling? Toen ik ben gestopt met de borstvoeding (week of 5) kwam het 1 of 2 weken daarna. En behoorlijk heftig was het ook.

Anna meisje , ook al zo ziek Word ook maar snel weer beter hoor meissie!

Isis is door de controle heen gekomen. Ze heeft dus gewoon een virus te pakken gehad en voordat ze nu helemaal opgeknapt is kan het nog wel 2 of 3 weken duren en dan kan ze er direct nog wel een verkoudheid achter aan krijgen omdat de weerstand nu is aangetast. De kans was zeer groot dat ze de hele winter nog een beetje zou blijven kwakkelen.
Over de amandelen kon ze weinig zeggen , vergroot van zich zelf en of dat nog problemen gaat geven zal de tijd moeten uitwijzen.
Ze moet nog wel een tijdje voorzichtig eten , melk met ORS verdund , een banaantje , rijstwafeltje , beschuitje , broodkortsje en thee , water ed. als drinken. Maar alles zou weer goed komen.
De kinderarts vond Isis zo ontzettend lief , ze weet wel hoe ze zich gedragen moest
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:54:18 #262
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33670162
Anna toch, waterpokken. Vervelend hoor, van harte beterschap van ons!
Isis, snel beter worden. FIjn dat je nu een beetje weet wat het was Xanthe!
Mijn eerste menstruatie was een maand of 5 na de geboorte van Luuke. Toen ben ik 3 keer ongesteld geweest, wat eigenlijk wel heel stoer was. Vanwege PCO heb ik geen cyclus normaal. Raar dat je lichaam zo werkt en alles even helemaal door elkaar schudt!

Och Martineke, ik word helemaal emotioneel van jouw verhaaltje. Ik doe ook niks anders dan terugdenken aan deze tijd, vorig jaar. Morgenavond kreeg ik de eerste krampen, en morgennacht verloor ik de slijmprop . Bizar hoe snel de tijd gaat...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 20:02:20 #263
81992 Githa
pi_33670427
Martineke je kleine vent is groot geworden.
Ga je wel heel veel foto's maken? enne is je kat al terug? Ik blijf er steeds aan denken

Isis goed zo meid! gelukkig niet naar het ziekenhuis....nu snel helemaal beter worden !

Anna, heel veel beterschap stomme pokken ook

Evenstar blij te horen dat Arwen het zo goed doet...

Julius gefietst hoe was dat renzell ?
Hier moet de eerste keer nog komen beetje eng lijkt me.

Jordy heeft vandaag zijn eerste echte schoenen gekregen zodat hij echt kan stappen, ook buiten!
Hij loopt geweldig aan de hand en 1 januari deed hij zelfs 3 losse stappen om vervolgens neer te storten
Maar hij geeft niet op volop aan het oefenen.

Zo leuk om te zien dat wanneer ik hem neer wil zetten, die beentje al aan het wandelen zijn voordat ze de grond raken
Hij is zo vrolijk en gezellig de laatste dagen, en ik ben zoooo verliefd
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:06:58 #264
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33670595
Hahaha, Jordy aan de wandel! Wat leuk Githa. En als 'ie dat al durft, dan is fietsen echt niet eng hoor! (Ik ben er een beetje verslaafd aan. Ik vind het zo leuk! Nu moet ik alleen nog een buggy, want anders kunnen we niet naar de stad op de fiets, en da's ons doel ) Ik vind dat je weer hard gaat hoor jongen! En ook nog 's echte schoenen... wow.

En natuurlijk; Evenstar en Arwen, welkom hier! Dat het een mooie grote kleine babietjestijd mag worden voor jullie!
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 20:08:02 #265
81992 Githa
pi_33670643
OOOhw maar Jordy zal dat ook niet eng vinden .... maar ikke
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:11:07 #266
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33670749
Is het echt niet... En als je het niet vertrouwd bind je hem eerst ook nog met sjaals aan jezelf vast. Ofzo.. Gewoon een proefritje langzaam door de straat. Of eerst een stukje door de straat lopen, met Jordy in het zitje. Komt helemaal goed hoor, na 1 keer wil je nooit meer met die vervelende wandelwagen...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:20:12 #267
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33671062
Het is misschien ook handig om je zadel laag te zetten zodat je met je voeten op de grond kan zonder helemaal af te stappen.

Maxim morgen 1 jaar
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 20:22:13 #268
81992 Githa
pi_33671135
Ik ga eerst maar eens oefenen met een leeg kinderzitje en dan met Jordy erin.
Steeds denk ik weer, vandaag gaan we het doen maar ik vind steeds wel weer een excuus... slecht weer enzo
pi_33671760
Githa heb je geen moeite gehad om goede schoenen te vinden voor Jordy. Ik ben voor Djulian behoorlijk lang bezig geweest omdat die vreselijk brede voeten heeft en een hoge wreef (zo heet dat toch? dat stukkie van voet naar enkel aan de voorkant ) en denk dat Jordy ook wel wat bredere schoenen nodig heeft of niet?

Maxim morgen al 1? Wat gaat het snel!!
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 21:35:16 #270
81992 Githa
pi_33672855
yup, voor een voetje maar.... het andere is wel gewoon recht.
maat 20 kreeg ik niet aan, wreef, teen maar hij ging er niet in!

Nu hield ik maat 21 er tegen aan en dat kwam aardig overeen met zijn voetje en die ging perfect

2e paar gratis en die ik moest betalen met 30% korting
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:53:21 #271
105888 renzell
pi_33673535
Fietsen is te gek Githa! Helemaal niet eng, echt niet!!! Voelde jbij mij in ieder geval juist heel natuurlijk en vooral ook of ik nooit anders gedaan had (nu ben ik ook al eerder met Juul in de draagdoek gaan fietsen, dus dat scheelt). Ik heb alleen nog geen fietsstoeltje, dus die moet ik tzt (liefst met spoed) maar eens van marktplaats rukken. Hmmmm.... misschien een taakje voor morgen.
Wat goed trouwens zeg, dat Jordy zo lekker aan het stappen is. En wat knap ook dat ie het zelfs al een beetje los aan het proberen is. Kan niet lang meer duren nu voor ie echt los loopt. Leuk leuk leuk!

Juultje is bijna 9 maanden. Schiet ook al aardig op. Straks is ie langer uit mij dan dat ie in mij zat. Vind ik ook al een soort van gek afscheid nemen. Hadden jullie dat ook? of ben ik echt de ultra-emo-doos-der-dozen?

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 04-01-2006 09:03:49 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:56:44 #272
105888 renzell
pi_33673666
Githa; jouw taakje voor morgen wordt: fietsen met Jordy!
En foto's graag!
pi_33673743
Dat is toch best link om met een baby in een draagdoek te fietsen?

Nou lijkt met m'n kind in een fietsstoeltje ook best eng, maar dat ligt meer aan mijn eigen fietskunsten (of het gebrek daaraan eigenlijk)
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:00:33 #274
105888 renzell
pi_33673814
Sja... misschien wel, maar ik heb het altijd alleen maar heel kleine stukjes gedaan en heel heel heel voorzichtig.
pi_33673975
Nou ja, omdat het overal afgeraden wordt eigenlijk, vandaar...

Ik heb nieteens een fiets (meer) maar misschien moet ik er eens over na gaan denken om er één te kopen....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 22:09:10 #276
81992 Githa
pi_33674194
uuuhmz, jah nou het weekend dan als papa thuis is papa op de fiets want tjah, er moet toch iemand foto's maken whahahaha
nee, ,moet dat echt eens doen!
fietsstoeltje heb ik wel, ook al voor achterop straks....
pi_33675101
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:35 schreef Githa het volgende:

Nu hield ik maat 21 er tegen aan en dat kwam aardig overeen met zijn voetje en die ging perfect

Hier idd ook een maat groter gepakt en ik heb huspuppies die aan beide kanten open kunnen.
Maar het zijn leuke schoentjes!! en lekker ook dat het iets hogere zijn. Djulian moest echt laag model hebben, ben bang dat hij de voeten van zijn vader heeft
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:48:49 #278
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33675949
Schon schoen, Githa!
Dat van die 9 maanden had ik ook. Stom he? Ach, het is allemaal verwerken, wennen, afscheid nemen, genieten. Dus daar kan elk klein ding aan bijdragen.
Luuke is op het moment erg grappig en leuk! Ze is ineens bang voor heel veel van haar knuffels. Diegene die ze wel leuk vindt noemt ze Behbeh! (baby, ik noem haar heel vaak bebe ipv baby. )
Zo is ze heel erg bang voor Knorretje, maar dol op een raar blauw spook. Kortom, mijn kind heeft smaak.
Ze loopt als een gek om de tafel heen, en van de week 'vond' ik haar op haar kamertje terwijl ze aan de bijzettafel van de commode stond. Zo onwerkelijk vind ik het nog, ze is zo mobiel! En het allerleukst vind ze op dit moment, is mensen laten schrikken. "mmmmboeh" zegt ze dan, of "Huhhh". High five wil ze ook te pas en te onpas. Het is zo'n heerlijk ding! (En gekke bekken trekken doen we ook tot in den treure! )
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:28:32 #279
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33677479
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef Githa het volgende:

Jordy heeft vandaag zijn eerste echte schoenen gekregen zodat hij echt kan stappen, ook buiten!
Hij loopt geweldig aan de hand en 1 januari deed hij zelfs 3 losse stappen om vervolgens neer te storten
Maar hij geeft niet op volop aan het oefenen.
Het beste is pas schoenen te kopen als je kind 3 mnd alleen loopt, voel me nu net een betweter sorry hoor. Ben toendertijd bij een goede kinderschoenen winkel geweest en het eerste wat ik mee kreeg was dat hij mij geen schoenen wou verkopen omdat Zoë nog geen 3 mnd liep. Kun je met die schoenen de hak en de neus soepel tegen elkaar aan tikken? Zo niet dan zou ik ze Jordy niet aan doen want dan kan hij die rol beweging met zijn voet niet maken. Dan is het nl net of hij met plankjes onder zijn voet loopt en zelfs wij kunnen dan niet fatsoenlijk lopen.
pi_33684847
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:35 schreef Githa het volgende:

Wauwie.... we hebben toch blauwe schoenen
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:42:37 #281
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33684981
Dat van die 9 maanden denk ik nu pas over na, nu ik het van jullie lees

Jordy mooie schoenen Noah heeft ook al een tijdje schoentjes (idd hele soepele Rottdog, want ik had jouw verhaal toen gelezen ) en sindsdien gaat het lopen al een stuk beter, echt beter zn voeten optillen enzow Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat Jordy echt los gaat lopen!

Martineke het is zover Maxim is 1 jaar!!!! Van harte gefeliciteerd en veel plezier vandaag!

[ Bericht 3% gewijzigd door texelonia op 04-01-2006 08:51:35 ]
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33685037
Renzell, fijn dat je even hebt kunnen bijkomen, en fietsen met Juul, super! Ik kijk er ook echt naar uit bij Sara (en anders papa wel, die wil het liefst meteen met d'r wegfietsen )

Bix, wat rot dat Anna zo ziekjes is, hopelijk knapt ze snel op!

Evenstar, super dat jullie meisje het zo goed doet! Geniet ervan meis

Martineke, veel plezier in het andere topic!! En gefeliciteerd

Xanthe, fijn dat het weer beter gaat met Isis!

Jordy kan lopen op schoentjes! Goed zo manneke!

Sara kan broem broem geluidjes maken en daar veel bij sputteren. Ze heeft het helemaal ontdekt en doet het dus de hele dag, we lachen ons suf
En ze heeft gisteren al haar fles helemaal leeggedronken
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:20:15 #283
105888 renzell
pi_33685451
Martineke en Maxim: HET IS ZOVER!!!
Veel plezier vandaag!
Dikke verjaardagsklapkus van Juul en Renzell.

Broem broem is leuk he Fuente! Liefst met veel spuug erbij natuurlijk.

Hier even een vraagje over eten enzo.... dusssss, ervaringsdeskundigen Lishe, Githa, Tex... hoe deden jullie dit? jaaaaa, het is weer puzzelen-met-tijden-en-hoeveelheden tijd!!!
Ik ben toch eindelijk (wel met een beetje pijn in mijn hart) van plan zo onderhand te stoppen met de borstvoeding. de afgelopen tijd heb ik nog 2 a 3 voedingen per dag gegeven, maar ik merk dat de melkproductie nu toch echt terug begint te lopen en mijn leven is momenteel zo druk en onregelmatig, dat het bijna niet te doen is om dat weer lekker op te krikken met veel aanleggen of kolven. Kortom; ik vermoed dat het een dezer dagen cq weken ervan gaat komen dat ik ermee stop. Maar goed.... dit was even een inleiding op de vraag. Omdat ik een BV-mama ben weet ik niet veel van hoeveelheden etc. als het over melk gaat.
Juultje heeft gister (voor het eerst eigenlijk) de late voeding overgeslagen! Hij sliep van 21.30uur tot 08.30uur zonder ook maar 1 kick te geven! (nogal stoer vond ik zelf... ). En ik geloof ook wel dat het tijd is om die late voeding structureel weg te gaan laten (toch?). Mijn vraag is alleen wat hier dan voor in de plaats komt. Hoeveel melk moet een kindje van 9 maanden nog binnen krijgen?

Ik dacht zelf aan een dikke papfles in de ochtend (zodra die BV dus wegvalt), van ongeveer 240cc,
dan om 10.30uur fruit, om 12.30uur boterham plus fles (150cc? Of misschien moet die dan ook weer meer worden...?).
Om 16.30uur avondeten plus.... ? (toetje of misschien hier ook weer melk bij gaan geven?)
en om een uur of 19.30/20.00uur de laatste fles (210cc?).
Totaal zou hij dan minimaal 600cc melk binnenkrijgen. Lijkt mij op zich best ok.... wat jullie?
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:46:21 #284
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33685795
Maxim!!! Hoera! Je bent 1!! Wat een leuke, spannende dag Martineke. Onze felicitaties aan jullie alle 3! ( 4 ) Maak er wat moois van!
Sara al haar flessen leeg... da's ook een applausje waard!

Renzell, Luuke kreeg (en krijgt nog steeds eigenlijk) 's ochtends een fles met 180 cc water en 6 scheppen voeding. (200 cc in totaal) Na de boterham weer 180cc (Nu is dat 150 geworden) en voor de grote slaap kreeg ze toen ook nog 180 cc. Het toetje, zuivel, mag ook als voeding gerekend worden.
Ondertussen drinkt ze haar flessen niet meer helemaal leeg, en 's avonds krijgt ze fles aan de hand van hoeveel ze gegeten heeft. (Heel potje op, 120cc, 3 hapjes rijst, 150 cc)
Op het CB moest ik de laatste fles eraf gaan laten en de overige flessen vervangen door gewone melk. Maar wij doen het gewoon heel rustig aan.
Als je eenmaal overgestapt bent merk je zelf of hij tevreden is na zijn fles, of dat hij juist teveel of te weinig heeft gehad.
Ikzelf heb na het stoppen met BV nog wel een tijdje gegeven als ze heel erg verdrietig was, of een hele drukke dag had. Heel veel succes, je bent/was een superkoe, 9 maanden!!!
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:48:14 #285
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33685822
Noah kreeg toen 's ochtends een papfles van 200cc, halverwege de ochtend fruit, na zn slaapje een boterham en 100cc melk, 's avonds groentehap+100ml yoghurt en dan rond 8 uur nog een papfles van 200cc.
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2006 @ 09:53:11 #286
81992 Githa
pi_33685896
Renzell, het klinkt wat veel

Jordy krijgt s'morgens 200 cc melk
stuk fruit
100 cc melk en een boterham
s'avonds warm eten en een toetje
19.00 nog een fles van 200cc

Daartussen gewoon drinken met diksap

Rottdog, wat vreemd dat ze daar zo tegenstrijdig over zijn, de kinderarts en de meneer in de schoenen winkel dachten er anders over. Kan natuurlijk ook zijn dat Jordy meer stevigheid behoeft door zijn voetjes durf ik eigenlijk niet et zeggen, ben er vanuit gegaan dat dat advies voor alle kindjes was.
pi_33685951
Maxim gefeliciteerd en tot heeeeeel snel in het andere topic!

Ik zie in de openingspost dat Sanne Leonie ook jarig is vandaag.
Voor het geval er nog meegelezen word ook jullie gefeliciteerd.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:27:49 #288
105888 renzell
pi_33686527
Dank dames deskundigen!

Sja Githa.... die veelheid komt waarschijnlijk doordat ik denk: "Maar die extra fles moet toch ergens weer terugkomen.... "

Maar goed; dit lijkt me prima:

08.30uur papfles 200cc
10.30uur fruit
12.30uur brood plus 100/150cc
16.30uur warm eten plus ev. toetje (doe ik eigenlijk nooit echt heel actief aan, vandaar ook misschien de extra melk)
19.30uur fles 200cc

Alleen dat drinken tussendoor wil hier nog niet echt vlotten (ik bedoel dus water en thee enzo). Drinken op zich is te gek!!! maarrrrr.... voorwaarde is wel dat dat of uit een fles, of uit een grote-mensen-beker gebeurt. de tuitbeker vindt ie maar niks, zo'n soort halfslachtige tussenvorm waar meneer zich ver boven verheven voelt. Kijk, en op zich is dat drinken uit die grote-mensen-beker helemaal geen probleem. Het kost alleen tijd! want zelf vasthouden wil ie wel, maar kan ie natuurlijk nog lang niet coordineren. Dus ja..... dan maar weer een flesje thee ipv een beker thee...

Lishe; ik vind mezelf trouwens op zich ook best een stoere
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:36:53 #289
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33686698
Zo'n tuitbeker is misschien ook een kwestie van wennen. Of heb je het al heel lang/vaak met hem geprobeerd? Bij tuitbeker en fles moeten ze allebei zuigen om drinke te krijgen, dus wat dat betreft maakt het weinig verschil. En volgens het boekje van CB "moet" je rond 8/9 maanden beginnen met leren drinken uit een gewone beker (heb ik met Noah ook nog steeds niet gedaan, maar ach). Dus als ie dat graag wil zou ik dat er wel in houden. Niet de hele dag natuurlijk, want kan me voorstellen dat het veel tijd kost.
©Dumbo
pi_33687031
renzell, ik heb die 9 maanden grens ook wel zo bewust ervaren, bij piet iets uitgebreider bij stil gestaan dan bij anna. hartstikke mooi toch dat je tot nu toe nog steeds BV gegeven hebt. dat had je bij 5 à 6mnd niet gedacht denk ik. van het consultatiebureau online heb ik nog een voorbeeldschema voor 7 maanden geplukt, (als 't goed is heb je van je eigen CB ook wat van die voorbeelschema's gekregen, dus daar staat misschien meer in over de situatie bij ± 9mnd.
quote:
Hoe ziet het voedingsschema bij 7 maanden er ongeveer uit?

Ontbijt:
Borstvoeding / pap van opvolgmelk (200 ml) met bambix

Middageten:
1 snee lichtbruin of wit brood (niet te vers) met b.v. jonge kaas, smeerkaas, leverpastei, ongekruide kwark, fricandeau, kipfilet, fruit, tomaat, met mate zoet beleg + dun besmeren met (dieet)margarine + borstvoeding/beker opvolgmelk (100 ml)

Tussendoor:
Fruit

Warme maaltijd:
Groente + aardappelen/ witte rijst/ macaroni/ spaghetti/ bonenpuree + 2 à 3 keer per week 1 eetlepel gemalen mager vlees, kip, vis, ei + 1 theelepel (dieet)margarine/ olie

Toe:
Yoghurt

Voor het slapen:
Borstvoeding / fles opvolgmelk (200 ml)

N.B. Borstvoeding kan 'op verzoek' gegeven worden!
en:
quote:
Hoeveel moet mijn kind tussendoor drinken?

Er zijn grote verschillen in drinkgewoonten van kinderen. Voldoende drinken is belangrijk, maar te veel drinken kan de eetlust verminderen en het evenwicht in de voeding verstoren. Let er op dat je niet te veel melk geeft; 500 ml per dag is voldoende. Dit geldt niet voor borstvoeding. Borstvoeding kan 'op verzoek' gegeven blijven worden.
Geef je kind niet te vaak suikerhoudende dranken, want dit is slecht voor de tanden. Geschikte dranken zijn: kraanwater, mineraal- en bronwater zonder prik, thee zonder suiker, verdund vruchtensap (niet te veel appelsap omdat kinderen hier diarree van kunnen krijgen), groentesap en limonade.
anna vindt tuitbekers juist erg leuk, maar wat ze er vooral leuk/lekker aan vindt tegenwoordig is een flinke slok water nemen en die dan weer uitspugen, ze is soms net een fonteintje. gevolg: zeiknatte kleertjes.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:52:02 #291
105888 renzell
pi_33687118
Hij drinkt (niet) al best een tijdje uit de tuitbeker Tex. Hij weet ook dondersgoed hoe het werkt, maar het is gewoon niks voor hem lijkt wel. Ik blijf het wel steeds proberen en hoop dat ie zijn verzet op den duur zal staken. En anders.... ja , anders maar verdergaan met de combi flessen/grote-mensen-bekers. Net wat je zegt, hij moet daar onderhand toch langzaam uit leren drinken, dus die houd ik er zeker in. Ik kan me trouwens hel goed voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet om daar mee te beginnen hoor. Het kost zo veel tijd en geduld.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:54:30 #292
105888 renzell
pi_33687192
Dank je Bix!!!

En nee, ik had nooit gedacht dat ik 9 maanden BV zou geven, nooit! Ik heb er ook best mee geworsteld zo nu en dan en dacht eigenlijk dat ik met heel veel moeite net de 6 maanden zou halen. maar daarna werd het eigenlijk alleen maar makkelijker.

Hmmmm.... fonteintjes....
pi_33687238
piet heeft ook vrij lang alleen uit een fles-met-speen willen drinken. die snapte die antilektuitjes eerst gewoon echt niet. komt uiteindelijk allemaal wel goed hoor, niet al te moeilijk over doen zou ik zeggen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:02:50 #294
105888 renzell
pi_33687428
Nee doe ik ook niet hoor. Het zou alleen soms handig zijn qua tijd enzo. Maar nu geef ik hem, zeker als ik haast heb, toch vaak gewoon maar een fles ipv die beker.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:07:38 #295
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33687566
Fles of tuitbeker maakt volgens mij dus ook niet uit, omdat ze bij allebei moeten zuigen. Dus een tuitbeker is niet 'beter' dan een flesje (voor mond, tanden of waarvoor een flesje ook alweer 'slecht' was).
©Dumbo
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:21:30 #296
105888 renzell
pi_33687982
Oh, da's iig geval fijn om te weten. Ik dacht namelijk wel dat dat zo was (nergens op gebaseerd hoor, maar gewoon omdat er tuitbekers bestaan... ik dacht; dan zullen ze ook wel ergens goed voor zijn).
pi_33688163
Thee werd door de kinderarts afgeraden voor kleine kinderen en baby´s omdat er cafeeine in zit.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:43:03 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33688667
Maar groene thee niet. Dus dat is wel een idee en het schijnt dat je ook speciale kinderthee hebt. Daar zit geen theeïne (equivalent van caffeïne) in en is wat zoeter van smaak.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:53:26 #299
105888 renzell
pi_33688943
Ik geef alleen maar kruidenthee...en dan met name zoethout, sterrenmix of groene thee. Juul is er dol op.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:54:47 #300
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33688984
ook hier thanks namens Maxim en ons

wat doe ik hie rnog? andere topic he ik wil even zeggen dat ik erg trots ben op mijn kleine man hij vind de slingers zo mooi, alle ballonnen in huis zijn mooi, zijn muts houd hij op (normaal trekt hij alles van zn hoofd af) hij zit zo mooi op zn bankje achter het tafeltje nu moet hij even tukkie doen anders red hij t niet de gehele dag. zo komt ook visite dus dag allemaal tot in het andere topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')