Whaaaa, wat gebeurt er toch altijd veel als je een paar dagen weg bent!
Kleine Arwen geboren!
![]()
Maxim morgen jarig: spannund!!!!!
Luuke over 4 dagen ook al baby-af.
Boehoe..... ik zal jullie missen hier. Jordy is over een maandje ook al weg. Grmbl!
Wel bijna babymeet is het! Hoezee.
![]()
Fon: bij Juultje kwam er na een maand of drie wat meer ritme in. Hij begon volgens mij met 8 of 9 voedingen op een dag. dat werden er 7 na een maand ofzo en na 2,5 of 3 ging het langzaam naar 6. Ondanks het feit dat het ritme van een kindje zichzelf steeds meer ontwikkeld, heb ik het ook wel een beetje afgedwongen hoor.
![]()
Natuurlijk reageerde ik vooral op de signalen die hij zelf aangaf, maar los daarvan probeerde ik hem bijvoorbeeld toch op min of meer vaste tijden te voeden en naar bed te doen. Daar zat dus wel altijd heel veel speling in (en nog steeds), maar het gaf mij een gerust gevoel op den duur een beetje op dat ritme te kunnen gaan vertrouwen. Dat betekende bijvoorbeeld dat hij s' ochtends altijd nog even naar bed ging na de voeding en ook nog een keer 's middags en aan het begin van de avond. Na een slaapje was de vaste prik voeden en spelen en die volgorde werkte heel goed. Juultje wist op een gegeven moment goed wat ie kon verwachten en werd daar zelf ook rustig van. Slapen liet ik hem overigens alleen in zijn bedje, nooit in de box dus. (maar wel weer soms in de kinderwagen). Dit om een duidelijk onderscheid te maken tussen het slapen en het wakker zijn. Ik heb het idee dat zijn slaap en waakritme zich hierdoor vrij snel ontwikkeld heeft tot redelijk stabiel. En verder..... sja, verder moet je je er soms gewoon maar aan over geven dat je het niet kunt afdwingen. Net als je denkt dat ie in een bepaald ritme zit, verandert het weer.
![]()
Dat blijft hoor.
![]()
Succes!
Julius heeft het trouwens heeeeeel goed gedaan op Terschelling!!!
![]()
Uiteraard was ie de held van het weekendje. Hij heeft van alle vrienden (we waren met 7 man) echt schandalig veel aandacht gehad. Meer nieuws volgt. Nu roept de plicht.