abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 22:17:52 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33324803
Vervolg van Het grote kleine babytjes topic deel 66

Babietjes

7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 04-01-2006 11:28:35 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 22 december 2005 @ 22:23:22 #2
3011 E.T.
pi_33325154
De laatste reacties uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:14 schreef Leah het volgende:
Ik weet niet meer precies hoe het zit Jelief, maar vaak zie je dat de curve bij bvkindjes een poosje wat vlakker is. Is volgens mij vrij normaal hoor! Kijk ff in het bv topic anders, volgens mij zijn Poemojn (wie anders ) en ET vrij goed op de hoogte.

Geen zorgen hoor! Zolang ze levendig en alert zijn is er niets aan de hand. Wij zijn toch ook niet allemaal hetzelfde qua formaat?
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:14 schreef Ladybos het volgende:
jelief niet druk maken hoor, BVkindjes volgen vaak een heel andere curve dan flessekindjes, en 260 gram in 2,5 week is toch bijna 100 gram per week ? Stress is niet goed voor jou en voor Emma, zolang ze actief en vrolijk is en goed plast zou ik me echt echt echt geen zorgen maken. Kan natuurlijk nooit kwaad om even te bellen met LLL voor de geruststelling.
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:15 schreef E.T. het volgende:
Jelief, dat onrustige drinken zou ook goed door 'regeldagen' kunnen komen. Ze is nu tenslotte zo'n beetje 6 weken, berucht tijdje
En dat aankomen.. Niet in de stress schieten!!!!! (stress is funest voor je bv en tsr). persoonlijk zou ik me nog geen zorgen maken, maar nog even afwachten. Ze zit nog boven de 90 gram per week. En anders tussendoor eens binnelopen op het CB (over 2 weken ofzo).
LLL of VBN bellen is goed! Al is het alleen maar ter geruststelling of andere tips
Leah heeft 't volgens mij over de 'vier-maanden-dip'.. daar is het nog een beetje vroeg voor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33325288

Meiden, wat ben ik blij met jullie, jullie zeggen wat ik eigenlijk ook wel weet en mijzelf probeer voor te houden. Ik heb mijzelf net nog maar even verteld dat ik zelf ook wel weet wat goed is voor Emma ik ben tenslotte haar mama. Zo maar even goed slapen en morgen weer een dag, ondertussen nog eens rustig voeden.. lekker op bed denk ik zo.
owja, voor de statistieken, Emma is morgen alweer 8!!!!!!! weken. En op het cb zei ik ook over dat afvlakken maar volgens de consternatiedame is dat pas later... Ach Emma is gewoon eigenwijsdie volgt 'haar eigen lijntje'
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_33327466
pfff Emma ligt met een volle buik in bed . En ja hoor nu wel een tsr.Wat een beetje rust al niet te weeg brengt...
pi_33327911
jelief, vervelend zo'n een beetje tegenvallend gewicht he (ik herinner me mijn zorgen over het (onvoldoende) aankomen van piet en -in iets mindere mate - anna ook nog als de dag van gisteren). en nog valt 't allemaal wel mee en binnen de veilige marges inderdaad. op zich helemaal niet slecht dat ze emma's gewicht goed in de gaten houden op 't cb, zou best kunnen dat ze de afgelopen tijd misschien beter iets meer had kunnen krijgen. maar als je nagaat hoe goed ze het tot nu toe op jouw voeding gedaan heeft, vergeet dat niet hoor, dat betekent in ieder geval dat 't in principe wel goed zit met die voeding. een tijdje meer aanleggen en hop je productie is weer op peil.
  donderdag 22 december 2005 @ 23:40:04 #6
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33329070
Jelief; he bah, niet fijn nee. Ik hoop dat je niet al te veel in de stress schiet. Sterkte! En dat de melk maar lustig mag vloeien....

Myrthe zet stapjes.... wow!
pi_33335824
update:
om 23.30 werdt ze weer wakker en heeft ze nog een beetje gehad daarna geslapen tot kwart voor vijf*O* En netkwam ze weer, volgens mij wordt zr steeds wakker als MikeAir naar beneden gaat. Kort gedronkenmaar met een ontzettende snotneus, nu slaapt ze weer.
pi_33336068
Jelief, fijn dat je weer wat rustiger bent, komt allemaal wel goed met aankomen hoor! Zelfs Sara met fles heeftr wel een een dipweekje .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 09:45:22 #9
81992 Githa
pi_33336998
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:41 schreef Githa het volgende:

Jordy ging vandaag uit zichzelf 'los' staan
Hij leunde op het campingbedje dat ingeklapt lag en ging zo staan, LOS! en wel 2 min lang toen papa vroeg of hij kwam hopend op zijn eerste stapjes dook hij naar benden en kwam enthousiast aangekropen .
Ik denk dat er compleet overheen gelezen is, maar ben zo trots dat ik het nog een keer vermeld hoor

Jelief blij te lezen dat je het vertrouwen weer hebt terug gevonden
pi_33337023
had ik inderdaad niet gezien githa, knap hoor! en wat las ik nou over erfelijkheid van jordy's 'aandoening'? (ander topic) dat is minder leuk zeg.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 09:56:19 #11
81992 Githa
pi_33337141
Bix jah, moeilijk hoor!
Een tweede kindje heeft 50 % kans aldus de arts, ik kan een geprek krijgen bij een erfelijkheidsarts heeft een andere naam, maar ben het even kwijt maarja, bekend is al dat het risico 50 % is dus zie daar het nut niet zo van in.

Vraag blijft wel of wij het een tweede keer aandruven. Nu kan ik die keuze onmogelijk maken omdat ik niet weet hoe de operatie gaat uitpakken en ik blijf me de gedachte spelen, wat doe je het kind aan.
Later in het leven enz. enz. graag een tweede willen voelt dan wat egoistisch
Wie weet geeft de tijd raad maar het knaagt toch wel een beetje
pi_33337160
Jordy !! Goed hoor

Amber heeft van 8 tot 9 alleen maar liggen huilen, niets was goed. Heb haar toen op haar buik naast me gelegd en toen heeft ze een kklein uurtje geslapen en nu is ze weer wakker en pieperig...
En ik kan vandaag geloof ik niet zoveel hebben... ben moe en heb zo'n pijn aan m'n schouders en nek..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:07:42 #13
81992 Githa
pi_33337314
Lekker gaan wandelen dan Vicky dat werkt hier dan vaak goed, zowel voor Jordy als voor mama
Het breekt het cirkeltje dan een beetje waar je anders in blijft hangen.
pi_33337353
Jordy goed zo !! en gelijk 2 minuten, toe maar !

Myrthe heeft vannacht van 10.15 tot 6.45 geslapen Da's al 2 goede nachten achter elkaar, heerlijk !!
pi_33337413
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:07 schreef Githa het volgende:
Lekker gaan wandelen dan Vicky dat werkt hier dan vaak goed, zowel voor Jordy als voor mama
Het breekt het cirkeltje dan een beetje waar je anders in blijft hangen.
wandelen is idd heel erg lekker alleen woon ik dus op een bovenwoning en moet 2 trappen naar beneden met de rotzooi en dan weer 2 trappen omhoog... Moet ook nog douchen enzo en de bekleding van de Maxi Cosi zit ook nog eens in de was.....
Ze is nu wel weer gezellig, ligt lekker te kletsen en te lachen... het is ook weer bijna flesjestijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33337424
Jordy los staan, knap hoor! Noah durft nog steeds niet Mietje

Lastig hoor Githa, dat het erfelijk blijkt te zijn. Op zich is het niet zo'n ernstige aandoening natuurlijk, maar het zijn toch wel operaties met alle risico's van dien, en natuurlijk die langdurige herstelperiode. Heel moeilijk lijkt mij. Zijn er trouwens nog verschillende gradaties mogelijk? En dit is zeker ook niet iets wat ze al in een heel vroeg stadium kunnen zien.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:23:10 #17
105888 renzell
pi_33337606
Jordy wow!!!
Wat gaat het toch hard in een keer met die kleine 'babytjes' van ons.

Ladybos; wat heerlijk joh! twee goede nachten achter elkaar.

Hier ook weer een goede nacht gehad. Meneer is niet 1 keer wakker geworden. Fijn!
pi_33337623
Githa, geweldig van de stapjes! Go Jordy
Wat heeft Jordy precies? (of is dat een erg brutale vraag, ik heb het namelijk een beetje gemist!)

Ladybos, fijn dat Myrthe zo goed geslapen heeft!

Vicky, misschien dat het na de fles beter gaat, en anders misschien vanmiddag nog ffies wandelen?

Hier gaat alles lekker. Sara is supervrolijk en kan sinds eergisteren op haar zij draaien (links). Dit doet ze dus de hele tijd in de box, onder veel gejoel van plezier, ze pakt dan ook nog een voetje vast en gaat daarmee spelen Heerlijk! Ze gaat de hele box door
Vanmiddag krijgt ze haar eerste groentehap (worteltjes!). Ben heel benieuwd. Hoe deden jullie dit met het schema? Sara's schema is ongeveer zo:
7:30 wakker worden en fles, dan om 8:15 naar bedje, slapen tot 11:00
11:00 een fles, dan lekker spelen/knuffelen/spelen enz enz. Om 12:30 naar bed en slapen tot 15:00.
15:00 Fles, erna lekker spelen in de box. Ze wil meestal niet meer in bed slapen maar slaapt wel vaak in de box van 17:30 tot 18:30.
Dan om 19:30 een fles en slapen tot 7:30.

Ze slaapt dus best wel veel! Wij denken eraan om de groentehap rond 16:30 te doen. Dan is ze wakker en tussen voedingen in. Maar over een week of 2 krijgt ze ook een fruithap, wanneer moeten we die dan doen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33337664
fuente, ik geef 's ochtends altijd fruit, en groente tegelijk met ons eigen warm eten.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:26:02 #20
81992 Githa
pi_33337666
Tex Bij Jordy konden ze het met 30 weken niet eens zien. Dat komt omdat ze op een echo natuurlijk vooral bot zien en dat is allemaal in orde, het is de huid die aan elkaar zit.
wel zagen ze dat extra vingertje
Het is geen ernstige aandoening nee, en hij kan er prima meeleven maar hij heeft het natuurlijk ook aan zijn voetjes waar ze in principe niks aan doen.
Ik ben bang dat hij er later mee gepest gaat worden enzo, dan vraag ik me af of ik dat een tweede aan moet/mag doen.
pi_33337697
gepest kun je met zoveel dingen worden. belangrijker lijkt me of het gezondheidsrisico's met zich meebrengt?
pi_33337715
julius & myrthe, goedzoooo! (hier ook weer een fijne stihille nacht, heerlijk is dat he).
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 10:30:25 #23
81992 Githa
pi_33337749
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:24 schreef Fuente het volgende:
Githa, geweldig van de stapjes! Go Jordy
Wat heeft Jordy precies? (of is dat een erg brutale vraag, ik heb het namelijk een beetje gemist!)
nee hoor!
Jordy heeft polysyndactily aan handen en voeten.

Kort gezegd:
Hij geboren met een extra vingertje naast zijn pink, die zijn inmiddels verwijderd.
Aan beide handjes zitten zijn middel-en ringvinger aan elkaar, zo ook met de voetjes.
Zijn duimpje heeft een extra botje waardoor hij wat breeder is.

Zijn handjes worden geopereerd en zijn voetjes alleen als hij er last van krijgt met schoenen kopen of met lopen.
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:27 schreef bixister het volgende:
gepest kun je met zoveel dingen worden. belangrijker lijkt me of het gezondheidsrisico's met zich meebrengt?
is ook zo, maar nu weet je vooraf dat het risico erg groot is.
Zowel de operatie als het leven daarna spelen voor mij een rol.
Vandaar ook de tweestrijd in mij.
pi_33337795
Ah ik snapt het! Hopelijk krijgt hij geen last van z;n voetjes!
Sara
Merel
Ukje
pi_33337885
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:24 schreef Fuente het volgende:

Vicky, misschien dat het na de fles beter gaat, en anders misschien vanmiddag nog ffies wandelen?
Ze heeft nu een fles, daarna ga ik douchen en flesjes maken en dan gaan we naar buiten. Heb een k erstborrel op mijn werk vanmiddag. Ga straks met de tram naar mijn ouders, die passen dan even op Amber...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33337964
En met dna onderzoek kunnen ze het ook niet zien?
Ja moeilijke beslissing lijkt me wel. Misschien op z'n tijd toch eens dat gesprek met die erfelijkheidsarts aangaan, wie weet dat je er nog wat aan hebt.

Ik had voreger op de basisschool trouwens een vriendinnetje zonder handje. Na d'r pols hield het zeg maar zo ongeveer op en ipv vingers had ze dan een soort bolletjes. Ik kan me niet herinneren dat ze in die periode ermee is gepest. Iedeeren vond het juist wel interessant en zij ging er ook wel makkelijk mee om.
Maar goed, je weet nooit hoe dingen zullen gaan natuurlijk. En wat Bix zegt, als ze je willen pesten vinden ze altijd wel iets.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:35:41 #27
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33340538
Jordy wat goed zeg! Snel die stapjes gaan zetten hoor!

Jelief Goed dat je doorzet hoor!

LadyBos en renzell, fijn dat Myrthe en Julius goed geslapen hebben

Vicky Ik hoop dat Amber je ff wat rust gunt En wandelen werkt hier ook goed (wat ik ook niet zomaar doe aangezien ik nog twee verdiepingen hoger woon dan jij )

Robin is vandaag alweer 8 weken Het pakje wat hij nu aan heeft, verzoop hij in toen hij net geboren was en nu is het bijna te klein Hij brabbelt en lacht al lekker Ook wordt het al zwaar om hem 4 hoog te tillen in de Maxi-Cosi.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:39:00 #28
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33340620
Over pesten gesproken.. Robin krijgt waarschijnlijk rood haar (dankzij onze genen, mijn vriend en ik zijn allebei niet rood) en op zich vind ik dat helemaal niet erg natuurlijk, maar ik ben zo bang dat hij later gepest gaat worden..
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33340786
Ik ben heel benieuwd wat voor haar Amber krijgt. Ik ben van nature ook rood en Michel is donkerbruin... Ze heeft ook hele grappige ogen. Bruine ogen met een blauwe rand.. Mijn ogen zijn blauw, van Michel bruin...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:08:50 #30
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33341304
Kinderen worden niet altijd op hun uiterlijkheden gepest, je weet het eigenlijk nooit, denk dat het de angst is van elke ouder dat je kind gepest wordt.
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:47:05 #31
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33346068
Snel bijgelezen... En nu ze ik daar ineens dat Jordy staat. Los nog wel! Superman...!
Ik ga weer snel verder!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_33349310
Voorkomen dat je kind gepest wordt kan je toch niet, hoe graag je dat ook wilt. Het enige wat je kan doen is ze proberen weerbaar te maken. Er worden ook genoeg kinderen gepest waar uiterlijk 'niks mis' mee is, maar omdat ze stomme kleren dragen, of stotteren of niet goed kunnen gymmen bijvoorbeeld.

Ik herken het wel hoor Githa, mijn dochtertje is geboren met een cyste boven haar linkeroogje, bij haar wenkbrauw zeg maar. Toevallig ben ik er gisteren nog voor naar het ziekenhuis geweest om een echo ervan te laten maken en we blijven onder behandeling bij de dermatoloog. Tijdens m'n zwangerschap heb ik iets van 8 of 9 echo's gehad en niemand heeft het gezien. Ze heeft er nu geen last van, maar ik denk dan ook wel eens

"Als ze straks (over 3 1/2 jaar) naar school gaat, moeten we het wel weg laten halen, want ik wil niet dat ze gepest wordt"

Maar ja, zelf zie ik het soms niet eens meer....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 17:52:37 #33
81992 Githa
pi_33349515
Is ook zo Igraine. Het is ook een angts van mijzelf en ik moet er zeker opletten dat ik dat niet over ga brengen op Jordy.
Voor mij is het zo gewoon, het is gewoon Jordy, maar ook nu al kunnen mensen erg vervelend reageren en daar wil je hem gewoon voor behoeden.
Ik moet gewoon realistisch zijn en bedenken dat dat niet altijd gaat. Hem leren voorzich zelf op te komen is wat ik kan doen.
Weet ik allemaal best, maar dat gevoel gaat niet over zoals ik eerder zei, zal de tijd dat misschien leren
Niet alleen het pesten voor later maakt dat ik twijfel over een tweede, daar spelen nog meer zaken in mee.
pi_33349730
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het voorheen op alle foto's van Jordy nooit gezien had, tot een paar maandje of 2 terug. Die operaties zijn wel vervelend voor hem, zeker omdat het zo'n langdurige kwestie wordt, maar ik denk dat je er daarna weinig meer van zal zien.

Mijn had bij geboorte ook een extra pink, die ze afgebonden hebben. Hij heeft nu dus een soort knobbeltje aan de zijkant van z'n hand zitten. Dat is onwijs gevoelig trouwens want alle zenuwen zitten er gewoon nog in. Er is nooit iemand (geweest) die er iets van zegt.

Hij maakte toen ik zwanger was wel vaak grappen, dat hij hoopte dat ons kind met 6 vingers geboren zou worden, want dan zou het een mega-gitarist worden...

Hij is zelf gitarist/muziekfreak vandaar...
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 18:12:18 #35
81992 Githa
pi_33349972
Dat knobbeltje heeft Jordy niet meer, ze hebben het bij hem niet afgebonden maar weg gesneden.
hebben ze echt netjes gedaan want er is praktisch niks van te zien.

Is de dermatoloog wel van plan om de cyste te verwijderen dan ? Ik heb dat bij Myhron overigens ook nooit opgemerkt

Mijn nichtje zei toen ze Jordy's zesde vingertje voor het eerst zag :' WAUW ! Jordy heeft zes vingers, nou kan hij tot 12 tellen ! '
pi_33352027
Vicky, kun je al een beetje zien dan wat voor haarkleur ze heeft? Ik ben heel lichtblond, hubbie is donkerblond, en Sara heeft rood haar (nou ja, rossig, maar zeker geen blond!)

Vanmiddag besloot Sara dat het tijd werd voor d;'r eerste spuugpartij, ze liet een onwijze boer en vervolgens golfden er 3 grote ladingen babymelkkots over mama (in mama';s bh, nek, trui, broek, overal! En uiteraard op Sara) en het kletterde ook lekker op de vloer. Erna moest ze meteen weer lachen dus erg last had ze er niet van, maar het was een flinke smeerboel, dus ikke in m'n ondergoed eerst Sara maar schoongeboent en omgekleed en toen mezelf. Wat een gedoe!

Sara heeft ook d'r eerste groentehapje gehad! Worteltjes. Het was erg grappig en is opgenomen op video Ze keek er heeeeel vies bij en moest onwijs hard lachen, heeft 2 hele kleine beetje doorgeslikt en de rest lekker uitgespuugd. Erg leuk, morgen gaan we verder met de wortels.
Van d'r flessen laat ze nog steeds veel staan, al komt ze wel aan minimaal 500 CC per dag en het ;evert ook geen gilpartijen meer op nu we op de dental zitten. En als ze niet meer wil laat ik het ook gewoon maar, dan niet, wil er geen drama van maken.
Sara
Merel
Ukje
pi_33354217
Help!!!
Emma is echt snotverkouden, haar neus zit propvol slijm en af en toe 'stikt' ze in het slijm (ik denk dat het slijm haar luchtweg blokkeert.) Heeft er iemand nog tips behalve hoofdeinde omhoog en ui naast haar bed. We twijfelen of we naar de huisartsenpost moeten gaan. Ik moet er niet aan denken dat ze vanacht ook zo 'stikt'.
pi_33354472
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:03 schreef Jelief het volgende:
Help!!!
Emma is echt snotverkouden, haar neus zit propvol slijm en af en toe 'stikt' ze in het slijm (ik denk dat het slijm haar luchtweg blokkeert.) Heeft er iemand nog tips behalve hoofdeinde omhoog en ui naast haar bed. We twijfelen of we naar de huisartsenpost moeten gaan. Ik moet er niet aan denken dat ze vanacht ook zo 'stikt'.
Ga in de badkamer met d'r, met de douche heet aan, zo stoomt ze! heb je misschien babyluuf in huis? Heeft bij Sara erg geholpen (al schijnt er enige discussie te zijn over of dit nou wel of niet goed is voor baby's). Stomen helpt in ieder geval!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 21:14:04 #39
81992 Githa
pi_33354477
Stomen in de badkamer, hete kraan goed open en samen in de damp daarvan gaan zitten.
Neusje leegpompen met een neuspompje en neusspray gebruiken voor baby's.
Maar als je het niet vertrouwd gewoon de HP bellen hoor, zij kunnen je twijfel misschien beter weg nemen.

ohw, natte handoekken op de verwarming en de verwarming aan wil ook wel eens wat verlichting geven bij benauwdheid, maar tegen overtollig slijm natuurlijk weer niet.
Ik zou beginnen met het slijm weg te pompen...sterkte!
pi_33354548
Pompje hebben we al gebruikt, zonder resultaat, het zit buiten bereik van het pompje, ik wil het ook niet te vaak doen want dan raakt het slijmvlies weer geirriteerd. Neusspray geeft ook niet echt verlichting helaas. We denken nog ff verder, dank iig
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 21:25:39 #41
81992 Githa
pi_33354762
Nee, steeds herhalen zonder effect heeft geen zin maar het raakt vooral geirriteerd als je het gebruikt wanneer er geen slijm is, maar als het zo 'diep' zit dan zou ik lekker met haar gaan stomen hoor, dan kun je het straks wel leeg pompen.

anders gewoon even bellen naar de HP, bellen kan toch geen kwaad en dan ben je misschien wat meer gerust dat de dingen die je doet goed zijn
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 21:29:33 #42
43556 miss_dynastie
pi_33354858
Ach, arme Emma.... als je het niet vertrouwt of aandurft om zo de nacht in te gaan gewoon even bellen jelief!
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:58:42 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33355495
Heeft ze koorts Jelief? Als je het niet vertrouwd, idd gewoon bellen. Daar zijn ze voor, en Emma is ook nog erg klein, ik zou gewoon even bellen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_33357205
je kunt ook een beetje zout oplossen in water en dat dan met een theelepeltje oid een beetje in haar neus druppelen (of als je neusspray voor babies hebt, dat is iets makkelijker). [edit]o ik lees nu pas dat je al neusspray geprobeerd hebt, maar zonder veel effect blijkbaar... vervelend![/edit] een schoteltje met gesneden ui onder/bij haar bed?
pi_33357871
wennie, robin dus ook al roodharig, wat grappig. (er zijn er echt veel hier op fok, of lijkt dat alleen maar zo in mijn ogen nu ik zelf moeder ben van een 'mooie rooie' ?) waren jullie erg verrast? wij wel bij anna. maar ik vind 't zelf wel heel leuk eigenlijk, en maak me helemaal geen zorgen dat ze om dr haren gepest zal worden. ik sta wel verbaasd over hoeveel mensen het toch eigenlijk wel als een probleem of een beetje zielig zien. hoevaak we wel niet opmerkingen gekregen hebben als 'ach, als ze verder maar gezond is' of 'dat kan best nog wegtrekken hoor, dat rode!' ik lig altijd helemaal in een deuk als weer iemand probeert de boodschap positief te brengen maar dat 't dan net niet lukt. zo lekker klungelig. maar zelf vind ik 't dus echt precies goed, die haren passen juist bij anna, ze is ons kleine pippi langkousje.
pi_33361022
Ik lees net over neusspray voor babies? Kun je dat gewoon bij de apotheek halen?
Kim is nog steeds verkouden en haar neusje zit regelmatig verstopt. Ik heb zo'n pompje, maar het helpt niet veel. Of ik moet het verkeerd doen.
Ook hoest ze heel erg sinds vandaag. Het klinkt een beetje als een bronchitis hoest. We houden het in de gaten en mocht het blijven, dan ga ik volgende week wel naar de ha toe.
  zaterdag 24 december 2005 @ 02:00:46 #47
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_33361880
De drogist heeft het ook wel, het is een lichte zoutoplossing.
  zaterdag 24 december 2005 @ 02:37:22 #48
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33362513
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:44 schreef Igraine het volgende:

Ik herken het wel hoor Githa, mijn dochtertje is geboren met een cyste boven haar linkeroogje, bij haar wenkbrauw zeg maar. Toevallig ben ik er gisteren nog voor naar het ziekenhuis geweest om een echo ervan te laten maken en we blijven onder behandeling bij de dermatoloog. Tijdens m'n zwangerschap heb ik iets van 8 of 9 echo's gehad en niemand heeft het gezien. Ze heeft er nu geen last van, maar ik denk dan ook wel eens
Er is toch ook een kleine kans dat het vanzelf verdwijnt, tenminste dat is mij bij Zoë verteld die heeft nl een cyste in haar handje.
pi_33365471
Myrthe, al stapjes zetten?? Supersnel wonderding ben je!!!
In opbiechtstand: Ik vind het zo moeilijk om iedereen bij te houden, dat ik eigenlijk vooral op de wat oudere babies reageer. Ik hoop niet dat dit storend is, maar ik raak helemaal het overzicht kwijt anders hoor... Sorry daarvoor!
Hier gaat alles z'n gangetje. Luuke wordt groot. Ze loop aan tafel. Ze doet vanalles wat niet mag en wij hebben het drukker dan ooit. Vanochtend moest ik even slikken. We zaten met z'n drieen te lachen op de bank en ik voelde me ineens zo trots. Mijn kleine minimensje was er vorig jaar nog niet eens, en nu trekt ze gekke bekken, daagt papa uit voor kruipwedstrijden en hangt aan mijn benen als ik kook. Soms ben ik ineens zo niet te bevatten blij en gelukkig met haar!!!
pi_33365511
13 December GizartFRL en vriendin: Kindje Megan.
Geboortegewicht: 2730 Gr. Geslacht vrouwelijk.
Nachtrust, nog steeds goed.
Filmpje van de kleine op haar 2e dag is te bekijken op www.gmail.com
inloggen met Megangizart WW= megan123

Tis een schatje!
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33365526
Gefeliciteerd GizartFRL en vriendin!! En welkom hier!
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 11:21:48 #52
81992 Githa
pi_33365546
GizartFRL en vriendin, van harte gefeliciteerd met de kleine meid
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:26:56 #53
3011 E.T.
pi_33365644
Gefeliciteerd Gizart!! Wat een dotje
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:27:54 #54
3011 E.T.
pi_33365652
Lishe, heerlijk gevoel he.. die momenten van intens geluk (ik hoop ook dat die nog heel lang blijven, die momenten)
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:42:00 #55
105888 renzell
pi_33365930
Gizart gefeliciteerd!

Lishe; ikke ook in opbiechtstand..... ik doe hetzelfde. Maar volgens mij zijn we niet de enigen. Het is nu eenmaal bijna onmogelijk om iedereen helemaal te volgen en op alles te reageren.

Je monstertje is bijna 1. Ongelooflijk is het he! Dat zo'n volkomen afhankelijk wezentje ineens een echt mensje is geworden. Een klein meisje met een eigen willetje. Een die kruipt en zelf eet en lekker kan verven met een AH-tasje aan als schort. Alle reden om lekker snotterig de kerst in te gaan dacht ik zo! Het blijft een eeuwig herhalen van alle cliche's, maar ik sta ook nog steeds iedere dag versteld van mijn wonderprinsje. Iedere dag meer zelfs lijkt wel. Iedere dag vormt zich meer een karaktertje, leert ie dingen, ontdekt ie hoe ie kan manipuleren om dingen gedaan te krijgen , leert ie nieuwe geluidjes bij, kruipt ie sneller en behendiger door de kamer. AAAAAH! Ook hier een emodoos hoor, af en toe.

Juultje is trouwens vanochtend van het grote bed af gekropen gevallen. Zo op z'n koppie! AU! Gillen huilen brullen janken. En terecht, arm kleintje. Grmbl!!! Papa z'n reactievermogen is door de driedubbele valiums denk ik ietwat vertraagt. Juul lag met hem in bed terwijl ik stond te douchen. Maar goed... toen ik boven kwam was er al niets meer aan de hand. Gelukkig.
En vanochtend, toen ik hem zijn fruit in bed wilde geven, zaten er weer brokjes in (die meneer nog steeds uitspuugt alsof het korrels rattengif zijn). Alles werd er met een heel vies gezicht weer uitgegooid. Oke oke mannetje, jij wint, geen brokjes meer in je mond, maar wel............................................. brokjes in je haar!!!!!! Mama heeft het hele fruithapje op zijn hoofd leeggeschept en we hebben er een lekkere smeerboel van gemaakt in bed. Alles, maar dan ook alles zat onder! Leuk!!!! lekker kliederen, daar houdt mama ook wel van. Huh? Hoezo goede voorbeeld?
pi_33366062
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 02:37 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Er is toch ook een kleine kans dat het vanzelf verdwijnt, tenminste dat is mij bij Zoë verteld die heeft nl een cyste in haar handje.
Dat weet ik, dat zegt de dermatoloog ook. Maar ze is nu bijna 5 maanden en ze heeft het al vanaf haar geboorte dus ik zie dat niet zo gauw gebeuren. Mocht het wel gebeuren is dat alleen maar mooi meegenomen natuurlijk.
pi_33366113
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 01:10 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik lees net over neusspray voor babies? Kun je dat gewoon bij de apotheek halen?
Kim is nog steeds verkouden en haar neusje zit regelmatig verstopt. Ik heb zo'n pompje, maar het helpt niet veel. Of ik moet het verkeerd doen.
Ook hoest ze heel erg sinds vandaag. Het klinkt een beetje als een bronchitis hoest. We houden het in de gaten en mocht het blijven, dan ga ik volgende week wel naar de ha toe.
Het is gewoon otrivin voor babies, de gemiddelde drogist heeft het ook wel. Maar Kim is nog wel erg klein, zou je voor de zekerheid niet even de HA of het CB bellen?
pi_33366387
Myrthe heeft alweer doorgeslapen Van 10 tot 7 deze keer, ik ben zoooooo blij (en uitgerust
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:37:25 #59
105888 renzell
pi_33367246
Ladybos wat fijn, wat heerlijk voor je! Uitgerust de kerst in en de komende dagen niets anders doen dan nog meer uitrusten en jezelf volproppen met lekkere dingen
pi_33367798
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:17 schreef Lishe het volgende:
Soms ben ik ineens zo niet te bevatten blij en gelukkig met haar!!!
Nog even en ze is ook alweer 1! En ze loopt al aan tafel, knap hoor!

GizartFRL en vriendin: gefeliciteert met Megan, heb het filmpje bekeken en het is echt een mooi kindje

Renzell: haha, heb je foto's van het fruitfestijn? Wel lekker hoor, kliederen met het eten! En dat moet toch ook kunnen....

Ladybos: lekker dat ze doorgeslapen heeft, dat geeft weer goede moed!

Githa: het gaat ook hard met Jordy, dat hij los staat!
Ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt over dat Jordy later gepest wordt hoor. Ik denk dat iedere ouder dat wel heeft, en er is altijd wel wat te vinden om mee te pesten als ze dat echt willen. En soms heeft een kindje helemaal niks maar is heeft hij/zij gewoon een zacht karakter waardoor ze makkelijk over zich heen laten lopen...

Hier is het gelukkig nu al een klein weekje rustig op tandjes gebied. 6 vinden we voorlopig ook wel voldoende. Wel slaapt Tomas 's avonds erg slecht (hij gaat echt gillen als we hem in bed leggen en houdt er ook niet mee op...) maar ik denk dat dat komt omdat hij 's ochtends zo lang blijft liggen (hij wordt alleen wakker voor een voeding en slaapt dan makkelijk door tot 11:00) en zo schiet het natuurlijk niet op. Dus zijn we vanaf vandaag begonnen met meneer na z'n ochtendvoeding van 8:00 wat langer wakker te houden, in de hoop dat hij dan 's avonds wat beter slaapt....
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Redactie Frontpage zaterdag 24 december 2005 @ 13:53:46 #61
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_33369042
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:50 schreef Igraine het volgende:

[..]

Het is gewoon otrivin voor babies, de gemiddelde drogist heeft het ook wel. Maar Kim is nog wel erg klein, zou je voor de zekerheid niet even de HA of het CB bellen?
Vanwege de hoest bedoel je?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_33370240
Rode haartjes zijn

GizartFRL en vriendin gefeliciteerd
©Dumbo
pi_33370271
Djeez, wij hebben net zo'n zelfde probleem met Emma, die is snotverkouden en pruttelt en hoest en niest. We hebben vanochtend de doktersdienst gebeld. Die kunnen met zo'n kleintje niet zoveel doen, zolang ze geen koorts heeft valt er niet in te grijpen. Wij kregen het advies om haar veel te laten drinken en eventueel wat gekookt water of venkelthee extra te geven. En stomen in de badkamer.
We zijn overigens goed de nacht doorgekomen, gisteravond even in de badkamer gezeten terwijl Mike aan het douchen was. Emma heeft bij ons op de kamer geslapen, meer voor onze gemoedsrust dan dat zij het nodig had Ons mormeltje slaapt steeds beter, vanacht weer een tuk van een uur of vijf gemaakt
Vanavond gaat ze mee naar de kerstnachtdienst, best wel emo-moment vind ik.

O, en ik lees meestal wel alles (zij het af en toe vluchtig) maar reageer idd niet op iedereen.
pi_33373950
Amber komt in het Maartnummer van de Ouders van Nu
Mijn vriendin heeft een stuk geschreven voor het blad en vandaaqg zijn er foto's gemaakt...

GizartFRL en vriendin gefeliciteerd

Jelief en Ingrid, vervelend zeg dat jullie kleine meisjes verkouden zijn... hoop dat het snel over is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33374235
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:03 schreef Vicky het volgende:
Amber komt in het Maartnummer van de Ouders van Nu
Mijn vriendin heeft een stuk geschreven voor het blad en vandaaqg zijn er foto's gemaakt...
Wat leuk, waar gaat het over? En hoe ging het foto's maken e.d.?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Redactie Frontpage zaterdag 24 december 2005 @ 17:20:59 #66
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_33374421
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:44 schreef Jelief het volgende:
Djeez, wij hebben net zo'n zelfde probleem met Emma, die is snotverkouden en pruttelt en hoest en niest. We hebben vanochtend de doktersdienst gebeld. Die kunnen met zo'n kleintje niet zoveel doen, zolang ze geen koorts heeft valt er niet in te grijpen. Wij kregen het advies om haar veel te laten drinken en eventueel wat gekookt water of venkelthee extra te geven. En stomen in de badkamer.
We zijn overigens goed de nacht doorgekomen, gisteravond even in de badkamer gezeten terwijl Mike aan het douchen was. Emma heeft bij ons op de kamer geslapen, meer voor onze gemoedsrust dan dat zij het nodig had Ons mormeltje slaapt steeds beter, vanacht weer een tuk van een uur of vijf gemaakt
Vanavond gaat ze mee naar de kerstnachtdienst, best wel emo-moment vind ik.

O, en ik lees meestal wel alles (zij het af en toe vluchtig) maar reageer idd niet op iedereen.
Dat dachten wij al. Kim wil niet veel drinken. Met moeite krijgt ze haar fles op. Maar ze heeft ook nog spruw, denk dat dat er wel mee te maken heeft. Stomen in de badkamer kunnen we nog proberen.
Hier was de nacht minder. Iig voor Ingrid. Die kroop pas om 4.15 in bed. Die is nu wel erg moe. Kim was erg aan het spoken vannacht. Veel hoesten en niezen, soms kokhalzen. Ze lijkt ook wat suffer. We houden het wel in de gaten!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 17:22:36 #67
81992 Githa
pi_33374464
Vooral als ze wat suffer is/lijkt zou ik de HP even bellen hoor Djeez. Dat is een van de symptomen die aangeven dat het niet goed gaat.
pi_33375236
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:14 schreef TearSong het volgende:

[..]

Wat leuk, waar gaat het over? En hoe ging het foto's maken e.d.?
volgens mij over het kdv, foto's maken ging goed
Amber was heel gezellig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 17:52:57 #69
81992 Githa
pi_33375337
Amber wat leuk zo klein en nu al een beroemdheid
pi_33376686
heeft een van jullie toevallig de spelenderwijs leren puppy??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33377148
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:22 schreef Githa het volgende:
Vooral als ze wat suffer is/lijkt zou ik de HP even bellen hoor Djeez. Dat is een van de symptomen die aangeven dat het niet goed gaat.
idd, suf=bellen!!!.

Emma moest een uurtje geleden zo hoesten dat ze de melk die ze net bij mij had gedronken er weer uitgooide, samen met een boel slijm. In eerste instantie wilden we de hp weer bellen maar toen ze eenmaal weer gebadderd was bedachten we dat het spugen wel van het hoesten kon komen. als ze nou weer spuugt gaan we wel bellen. Gelukkig stond er nog gekolfde melk in de koelkast, dat heeft ze nu gedronken.
Sjonge wat een gedoe en een zorgen meteen simpele verkoudheid bij zo'n klein meisje
pi_33377163
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:40 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
nee, maar hij is wel leuk!
  zaterdag 24 december 2005 @ 21:48:33 #73
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33382042
Suf is idd ook een teken waarbij je zeker moet bellen, evenals koorts bij zulke kleintjes. Baby kwam hier met 6 weken in het ziekenhuis terecht, met wat begon als een verkoudheid. Niet om jullie schrik aan te jagen hoor, maar wat ben ik blij dat ik toen snel gereageerd heb. Baby werd overigens heel suf/apatisch, en dan heb je snel door dat het niet een verkoudheidje is.

Mij is toen verteld dat baby's onder de 3 maanden in principe geen koorts mogen krijgen, en dat dat altijd een reden is om aan de bel te trekken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_33382125
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:40 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
Ja, ik!
pi_33391533
MERRY CHRISTMAS

Igraine, stoppen de liedjes bij jou ook halverwege??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33392676
Oh, dat weet ik niet, hij staat nog in de doos op de kast in Myhron d'r kamer..
T was een sinterklaascadeautje, maar 't is pas vanaf 6 maanden ofzo toch?

Hij is wel heeeeel leuk trouwens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')