HPoi | zondag 18 december 2005 @ 13:47 |
Hier verder ![]() Vorige deel: F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 10] F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL Onze boyz: - Doornbos - Albers - Verstappen - Pastorelli Official F1/A1GP Sites: - Formula1 - A1GP - FIA Teams: - Renault - McLaren - Ferrari - Toyota - Williams * - Honda * - RedBull Racing - BMW Sauber * - Midland - Scuderia Toro Rosso * - Super Aguri F1 * = kan door teamnaamwijziging veranderen [PDF] 2006 sporting regulations - F1 | |
HPoi | zondag 18 december 2005 @ 13:50 |
TER INFO: Uit vorig deel:quote: quote: quote: quote: quote: ![]() | |
PsychoDude_666 | zondag 18 december 2005 @ 13:56 |
Tvpeeetje ![]() | |
HPoi | zondag 18 december 2005 @ 13:58 |
David Richards: 'BMW had Villeneuve niet moeten houden' Voormalig BAR-teambaas David Richards meent dat het team van BMW een fout heeft gemaakt met het behouden van Jacques Villeneuve als racerijder. BMW nam eerder dit jaar het Sauber-team over, waarmee de Canadees al een racecontract had voor 2006. "Hij is al een poos over zijn houdbaarheidsdatum. Als ik BMW-baas Mario Theissen was geweest dan ik had ik die mogelijkheid niet eens overwogen. Het wordt een zwaar jaar voor BMW en iemand als Jacques Villeneuve is wel de laatste die ze daar nodig hebben". Bron: F1racing.nl ![]() | |
Burbo | zondag 18 december 2005 @ 14:08 |
quote: | |
multatuli | zondag 18 december 2005 @ 14:09 |
quote:Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordt ![]() | |
PPL | zondag 18 december 2005 @ 15:04 |
Die oranje auto ![]() In ieder geval een herinnering aan Arrows. * waardeloze tvp is * | |
multatuli | zondag 18 december 2005 @ 16:01 |
Even serieuzer op dat belgische verhaal ingaan: Het lijkt me wel zeker dat er een nieuw chassis komt; Dallara had daar al veel tijd in gestopt en heeft al een tub ontwikkeld. Vervolgens heeft Midland alsnog de windtunnel en faciliteiten van Jordan overgenomen en besloten om zelf de carbon-vezel constructie op te bouwen etc. Er wordt fors geinvesteerd om de windtunnel te moderniseren. Er komt op korte termijn een nieuwe rolbaan en ergens begin volgend jaar wordt de tunnel vergroot zodat er met 50% modellen getest kan worden. Volgens insiders staat dat nieuwe chassis al regelmatig in de windtunnel om aan de aerodynamica te werken. Voeg daar aan toe dat er meer dan tweehonderd man werkt en dat management, sponsors en Albers een grondig kijkje in de fabriek hebben kunnen nemen en je weet twee dingen zeker: a) er wordt flink geinvesteerd in Midland b) er is een nieuw chassis Voeg daar aan toe dat het modder gooien over vage familie van Kolles en die absurde bedragen die Albers betaald zou hebben kletskoek zijn en ik denk dat er van het artikel weiinig overblijft. | |
Googolplexian | zondag 18 december 2005 @ 22:13 |
quote:Ik reageerde alleen maar op de vraag waarom een sponsor daar een probleem mee zou kunnen hebben ![]() teeveepee inbegrepen | |
SupaMario | maandag 19 december 2005 @ 09:33 |
Jerez: Opnieuw snelste V8-tijd voor Schumacher 16-12 - Niet voor de eerste keer deze winter besloot Franck Montagny een testdag op de eerste positie. Ondertussen reed Michael Schumacher de tweede tijd, maar wel was hij opnieuw de snelste coureur met V8-aandrijving. De Duitse Ferrari-coureur was slechts drie tienden langzamer dan Montagny’s 1:18.322. Bovendien kende Schumacher een productieve dag: 114 ronden. Overigens reed hij niet al zijn ronden met de V8-motor. ’s Ochtends reed hij met de F2005 voorzien van een V10-motor, ’s middags stapte hij over naar de achtcilinder waarin hij 38 ronden reed. Zijn beste tijd zette hij eveneens met de motor die in 2006 officieel geďntroduceerd wordt neer. Niet alleen Michael Schumacher keerde deze week terug op het circuit, vandaag kwam ook wereldkampioen Fernando Alonso in actie op Jerez de la Frontera. De eerste en enige testdag van de Spanjaard na de Grand Prix van China zat er na 97 ronden op. Hij was ruim een halve tel langzamer dan zijn Franse teamgenoot. Alonso na afloop: ,,Je voelt het verschil in vermogen vanaf het eerste moment en dan reed ik nu nog met een gesimuleerde V8-motor. Desondanks wen je er vrij snel aan en bovendien: het is voor iedereen hetzelfde. Ook geloof ik niet dat de Formule 1 er makkelijker op wordt, want het is nooit makkelijk om tot het uiterste te gaan." Achter de twee grote namen die vandaag ten tonele verschijnen reed Williams-rookie Nico Rosberg een tijd die goed genoeg was voor P4. De Duitser werd getroffen door een olielek en dat moest door zijn monteurs in de pitbox worden hersteld. De problemen van Rosberg vielen in het niet bij wat Narain Karthikeyan vandaag voor zijn kiezen kreeg. De Indiër zorgde driemaal voor een rode-vlagsituatie, één keer was een geplofte motor daarvan de oorzaak. Na een motorwissel kon hij nog wel de baan op, maar de vele problemen deden zijn kilometrage geen goed. Anthony Davidson en Jenson Button waren de overige twee coureurs die vandaag hun ronden reden op het Zuid-Spaanse circuit. ’Ant’ was vandaag de snelste Honda-coureur. Ondanks het feit dat hij maar nipt langzamer was dan Alonso moest hij ook Rosberg voor zich dulden. Button hield enkel Karthikeyan achter zich. Morgen zal het testprogramma op Jerez af worden gesloten op een kunstmatig besproeid circuit. De tijden: 1. Montagny Renault (M) 1:18.322, 114 ronden * 2. M.Schumacher Ferrari (B) 1:18.582, 113 3. Alonso Renault (M) 1:18.739, 97 * 4. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:18.894, 68 5. Davidson Honda (M) 1:18.953, 81 6. Button Honda (M) 1:19.651, 87 7. Karthikeyan Williams-Cosworth (B) 1:20.871, 34 (*) V10-motor | |
multatuli | maandag 19 december 2005 @ 11:38 |
Super Aguri to get an entry Our spies tell us that a deal has been struck to allow Super Aguri F1 to get its entry in the World Championship. There are no details of the deal but clearly pressure has been applied (one might say pressure and/or enticement) to MF1 Racing, which was not keen to sign. There will also have been pressure on Honda from a political point of view to get an agreement through. In the fullness of time we will no doubt see the fall-out of the negotiations that have been going on but it seems that Super Aguri will be on the grid in Bahrain although the team is likely to be firmly at the rear as it intends to go into the new season using revamped 2002 chassis, built by Arrows. In order for these to meet the current crash-test regulations they will have to be beefed up and so in addition to being out of date will also be overweight. However the intention is for the team to introduce its own chassis at the start of the European season. this is still going to be an enormous challenge but much work has already been done to transform Leafield back into a F1 facility and to get the project moving. Many of the people involved worked at Arrows, notably project coordinator Daniele Audetto, technical leader Mark Preston, designer Paul Bowen and managers Kevin Lee, Wayne Humphries and Mick Ainsley-Cowlishaw. The team already has more than 60 people working plus 50 engineers at Honda R&D in Japan. aldus www.grandprix.com | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 11:57 |
Schumacher heeft er zin in ![]() | |
Mr_T | maandag 19 december 2005 @ 12:23 |
Fernando Alonso zal vanaf 2007 voor McLaren uitkomen. Dit heeft het team bekend gemaakt. Het is nog niet duidelijk wie van de twee huidige coureurs, Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya, zal vertrekken. Teambaas Ron Dennis is erg blij met zijn nieuwe aanwinst. "We denken dat we hierdoor nog sterker worden," vertelde hij. "We hebben altijd duidelijk gemaakt dat je alleen met de beste mensen succes kan behalen." "Op dit moment bespreken we de mogelijkheden voor 2007 met onze huidige coureurs," vervolgde Dennis. "Juan Pablo en Kimi zijn erg getalenteerd, professioneel en snel. We blijven ons concentreren op onze gezamenlijke missie om kampioen te worden. We wilden dit nieuws zo snel mogelijk naar buiten brengen, zodat iedereen zich op volgend jaar kan richten. Wie weet hebben we in 2007 dan wel twee kampioenen in de auto." Alonso zelf is bijzonder gelukkig met zijn nieuwe werkgever. "Om deel uit te maken van een team als McLaren is een droom voor elke coureur," vertelde hij. "Ik verheug me erg op 2007. Het is een prachtige mogelijkheid. Natuurlijk vind ik het ook jammer om Renault te verlaten, maar soms krijg je kansen die je niet mag laten gaan. Ik ben erg blij dat we dit nu al bekend kunnen maken. Zo kunnen we ons volledig concentreren op het verdedigen van de titel." Het de tweede keer binnen enkele dagen dat er door McLaren opzienbarend nieuws naar buiten gebracht wordt. Vorige week maakte het team bekend dat Vodafone vanaf 2007 de titelsponsor wordt. Bron | |
knillis | maandag 19 december 2005 @ 12:35 |
Dat had ik toch niet verwacht, maar wie zou er dan weg gaan? Gebaseerd op dit jaar denk ik aan JPM. In ieder geval heeft McLaren nu een extra drukmiddel op de coureurs. | |
Rory78 | maandag 19 december 2005 @ 12:40 |
En het Silly Season 2006-7 is geopend.... Hoppa, dat is even een bliksem-transfer; wie zou er nu weg moeten bij McLaren? Montoya is de man die wel bij Alonso past, dus ik verwacht hem te blijven. Sterker nog, ik begin nu te geloven in de Raikkonen-Ferrari-roddels... Man-o-man, wordt ik nu dan toch uiteindelijk Ferrari-fan? | |
Bruce117 | maandag 19 december 2005 @ 12:42 |
Jammer dat Alonso naar McLaren gaat. Op de een of andere manier mag ik dat team gewoon niet. Raikonen naar Ferrari lijkt me dan weer wel helemaal top. | |
shaun81 | maandag 19 december 2005 @ 12:42 |
Ja F1-bolides gaan nu eenmaal snel ![]() (tevens zeer slecht téévéépéétje hahaha) | |
Joene | maandag 19 december 2005 @ 12:58 |
Tis te hopen dat raikkonen blijft bij mclaren , 2 toppers in die wagen ![]() | |
vosss | maandag 19 december 2005 @ 13:00 |
quote:Nee dat zou het niet zijn ![]() | |
SupaMario | maandag 19 december 2005 @ 13:25 |
Haha dit had echt niemand verwacht! Ik denk zelf dat Raikonnen weggaat en misschien wel naar Ferrari?? Alleen denk ik niet echt slim van Alonso om zo vroeg te tekenen!! Denk aan Button. | |
MrX1982 | maandag 19 december 2005 @ 13:26 |
Wow dat had ik echt niet verwacht. Alonso naar McLaren ![]() Zou Kimi dan toch naar Ferrari gaan of wordt Montoya gedumpt. Bizar hoor, ik ben benieuwd. | |
Bar-Le-Duc | maandag 19 december 2005 @ 13:33 |
alonso naar mclaren, raikkonen naar ferrari. (montoya helemaal weg uit f1, robert doornbos naar mclaren ![]() ik zie hier een kleine deja vu, maar dan net iets anders. schumacher 2x wereldkampioen bij benetton, kon naar mclaren, maar ging naar ferrari. pakt vervolgens nog eens 5 wereldtitels en reed iedereen zoek in de ferrari. alonso 1x wereldkampioen bij renault (toch een beetje het vroegere benetton) staat in belangstelling van ferrari om schumacher op te volgen. mclaren denkt 'dat gaat mij niet nog een keer gebeuren' zomaar een hersenspinsels ![]() | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 14:47 |
rare bedoeling, Briatore zorgt er dus zelf voor dat Alonso na aankomend seizoen weggaat bij zijn team ![]() ik had Alonso heel graag bij Ferrari gezien. Nou dat niet meer kan dan maar Raikonnen maar alsjeblieft nooit Montoya. Alleen zou dat wel leuk zijn om West te fucken ![]() | |
ElmarO | maandag 19 december 2005 @ 14:48 |
Zeer onverwacht dat Alonso naar McLaren gaat. Acht zelf de kans het grootst dat Raikkonen weg gaat. En mocht Kimi blijven dan hebben ze een wel zeer goede rijdersbezetting. *Hoopt dat Kimi naar Ferrari gaat. ![]() | |
Bar-Le-Duc | maandag 19 december 2005 @ 14:50 |
quote:briatore wordt er vast zelf heel veel beter van ![]() | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 14:56 |
quote:daar heb ik geen twijfels over ![]() ![]() | |
Bar-Le-Duc | maandag 19 december 2005 @ 14:58 |
quote:nou misschien neemt briatore het zelf daar over bij mclaren. dennis gaat dan lekker van zijn pensioen genieten | |
HPoi | maandag 19 december 2005 @ 15:12 |
Ik denk dat Kimi naar Ferrari gaat. ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door HPoi op 19-12-2005 15:18:35 ] | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 15:16 |
dan zou het mooi zijn als Schumacher ook nog 2007 rijdt, dan zou je echt 2 enorm sterke teams krijgen | |
ElmarO | maandag 19 december 2005 @ 15:22 |
quote:Zou zeer mooi zijn. Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault. | |
HPoi | maandag 19 december 2005 @ 15:26 |
quote:Wellicht Sebastien Bourdais. ![]() | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 15:29 |
quote:die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten? | |
ElmarO | maandag 19 december 2005 @ 15:30 |
quote:Ik denk dat je Kovalainnen (hoop dat ik goed schrijf) bedoeld. Die zou inderdaad wel een behoorlijke kans maken. | |
SupaMario | maandag 19 december 2005 @ 15:31 |
quote:Kovalainen zou kunnen jah... | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 15:33 |
quote:die ja ![]() | |
David Letterman | maandag 19 december 2005 @ 15:41 |
Kimi is, als uitstekende coureur, natuurlijk welkom bij Ferrari, maar als Ferrari aanhanger wil ik dan wel dat ie wat losser wordt met praten etc...niet dat monotone ge-oh van hem...past niet bij de Italianen... | |
HPoi | maandag 19 december 2005 @ 15:42 |
quote:Kimi + Rossi | |
SupaMario | maandag 19 december 2005 @ 15:50 |
quote:Dat zou ook een stunt zijn jah! Dan hebben ze 1 coureur die zeker te weten snel is en 1 coureur die nog veel moet leren over de auto. Dus 1 stabiele factor en misschien een verrassing?? Dan moet schumacher natuurlijk wel stoppen. Maar daar heb ik me twijfels nog over! Wel leuk dit allemaal erg spannend! Leuk begin van een hoop ik nog leuker seizoen! | |
HPoi | maandag 19 december 2005 @ 15:53 |
And so we wait for a Kimi announcement The news that Fernando Alonso has signed to drive for McLaren in 2007 is probably just the first of a series of dominos which will fall in the weeks ahead. The implication is that McLaren has signed the World Champion because it needs to replace the man who was fighting him for the World Championship. It could be that the team will line up Raikkonen and Alonso but that would be a difficult deal to put together and the general feeling for some time is that Kimi was off to Ferrari. It seems that Raikkonen would prefer to race against Michael Schumacher - to prove a point - but once again we think it is rather unlikely that Michael and Kimi will line up alongside one another, if only because of the funding necessary to achieve such a driver line-up. There is also the question of Valentino Rossi, who is not running around the Ferrari test track at Fiorano without some purpose to the work. One or two tests might indicate that the motorcycle racer is interested in F1. This many tests indicate that Ferrari is interested in him. The big loser in all of this is going to be Renault and it will be interesting to see what happens now as the team is not going to be able to sign a big name for 2007 without giving some hint about the longer-term future of the team. One man who may be in line for the Renault drive is Mark Webber, who will come to the end of his Williams contract at the end of the season. He is managed by Flavio Briatore and in the past the Italian has always liked to have one of his own drivers in the team. The other option is that the team will promote Heikki Kovalainen from his new role of test driver. www.grandprix.com | |
Murray | maandag 19 december 2005 @ 16:50 |
Leuk hoor Alonso naar Mclaren.. als Kimi dan maar wel blijft. ![]() | |
WEST | maandag 19 december 2005 @ 16:54 |
Straks gaan webber naar Renault en kiest williams voor narain Kartiyanannenenene ![]() | |
WEST | maandag 19 december 2005 @ 16:54 |
quote:ik verwacht dat die naar ferrari gaat. ![]() | |
Bastard | maandag 19 december 2005 @ 16:56 |
quote:Kimi en Alonso, wat een team ![]() En Vodafone naar McLaren, al die rode winkels straks zilverkleurig.. ik krijg er al een warm gevoel bij ![]() Verwacht ik dus niet teveel van Alonso komend seizoen, als hij weet dat ie weggaat, en het team weet dat ie weggaat.. hmm. Kimi kampioen dit jaar!! | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 17:08 |
quote:ik denk eerder de McLarens rood ![]() ![]() voordeel hiervan is dat Montoya ![]() | |
multatuli | maandag 19 december 2005 @ 17:25 |
Even tussendoor nog even over midland's wel/niet nieuwe auto: "Part of an Exclusive interview - MF1’s Johnny Herbert Q: Can you tell us anything about the M16? When will it hit the track for the first time? JH: The M16 will be a totally new car from the wheels to the engine, and we hope to see her on track at the end of Jan or early Feb 2006." bron Lijkt me toch stug als een man als Herbert daarover gaat liegen. Verder snap ik de fuzz van die Belgen toch al niet. Neem Toyota: "De voorkant van de TF106 is een evolutie van de TF105B die we in Japan en China inzetten. De grootste verandering is echter de ingebruikname van een V8-motor, samen met andere technische wijzigingen. Dit leidde tot een herontwerpen van de achterkant." Ik geloof niet dat de F1 wereld na deze onthulling op zijn achterste benen stond ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door multatuli op 19-12-2005 17:53:39 ] | |
FCDB | maandag 19 december 2005 @ 17:26 |
Kimi moet iig blijven... Alonso erbij is wel tof.. Vodafone als sponsor is heel leuk en aardig zo lang de auto maar dezelfde kleuren blijft houden!! Ferrari mag iig die bagger montoya hebben... van kimi blijven ze af! | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 17:33 |
quote: ![]() ![]() | |
HPoi | maandag 19 december 2005 @ 17:40 |
JPM naar Ferrari? NEVER!! ![]() | |
Walter_Sobchak | maandag 19 december 2005 @ 18:02 |
tvp ![]() | |
dazzle123 | maandag 19 december 2005 @ 18:41 |
quote:Dan moet hij wel genoegen nemen met een heel wat tragere auto. Veel mensen die nu juichen over de prestaties van Raikkonen vergeten nog weleens dat dat ook deels kwam door de snelheid van de McLaren. | |
4-elements | maandag 19 december 2005 @ 19:22 |
Wie zegt dat Ferrari in 2007 trager is dan McLaren? Zeker met al deze regelementswijzigingen in het verschiet valt het moeilijk te zeggen wie het sterkste team zal hebben. | |
HPoi | maandag 19 december 2005 @ 20:31 |
quote: ![]() ![]() | |
dazzle123 | maandag 19 december 2005 @ 20:42 |
quote:Het lijkt me sterk dat de Ferrari sneller zal zijn. Zeker als Schumacher stopt, wat er dik in zit, Fiat de geldkraan dicht draait wat er ook dik in zit. Het feit dat Vodafone kiest voor Mclaren is al een teken aan de wand. Het is ook erg toevallig allemaal. Alonso kiest voor McLaren een week nadat Vodafone bekend maakt te kiezen voor McLaren. Het doet me terug denken aan de overstap van Schumacher naar Ferrari toen grote sponsors als Shell en Marlboro vertrokken van McLaren naar Ferrari. | |
-Hans- | maandag 19 december 2005 @ 22:00 |
Wat een nieuws zeg, Alonso naar Mclaren! GEWELDIG ![]() ![]() | |
Relin | maandag 19 december 2005 @ 22:04 |
Dat is ehm...hoogst verrassend *hoopt nu nog meer dat de Mercedes motoren niet werken ![]() | |
WEST | maandag 19 december 2005 @ 22:35 |
quote:dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteam ![]() | |
rubbereend | maandag 19 december 2005 @ 22:55 |
quote:daar zit ie al ![]() | |
TheGHunter | dinsdag 20 december 2005 @ 00:28 |
Benieuwd hoe de McLaren aanhangers nu over Alonso gaan denken nu ze weten dat hij het jaar erop bij hun eigen team aan de bak moet ![]() Zou wel lachen zijn als Alonso nu voor de 2e keer McLaren een oor aannaait door wereldkampioen te worden en het jaar erop Kimi hem terugpakt door met Ferrari de titel te pakken. He-le-maal niks bij McLaren ![]() -edit- sowieso, als Schumacher stopt na dit seizoen komt er zo'n grote bak met geld vrij dat ze Kimi makkelijk 3x in zo'n Ferrari cockpit kunnen duwen. | |
Sjonnie_Santos | dinsdag 20 december 2005 @ 10:11 |
Idd is ut erg waarschijnlijk dat Kimi naar ferrari gaat... immers waar rook is is vuur...en wanneer er 10 maal rook wordt gesignaleerd... en hij was ook ontevreden over de motoren (uiteraard!). Dus verwacht dat ie naar Ferrari gaat... Mclaren + Alonso vloekt gewoon... en Kimi + Ferrari is nog erger! Mclaren en Kimi waren gewoon de perfecte combinatie:( wanneer Kimi naar Ferrari gaat..zeg ik de F1 vaarwel! | |
WEST | dinsdag 20 december 2005 @ 10:28 |
quote: ![]() | |
Bastard | dinsdag 20 december 2005 @ 10:42 |
quote:Ben er alleen maar blij om ![]() | |
dndiek | dinsdag 20 december 2005 @ 10:46 |
Mijn grote held naar zo'n baggerteam ![]() ik ga maar alvast mijn avatar aanpassen ![]() | |
HPoi | dinsdag 20 december 2005 @ 10:53 |
quote:Godzijdank!! ![]() | |
Giem | dinsdag 20 december 2005 @ 11:27 |
Zou mooi zijn, Kimi en Alonso in een team, dan kun je echt zien wie nou de beste is. En kimi, nee ga niet naar ferrari ![]() | |
Bruce117 | dinsdag 20 december 2005 @ 13:08 |
quote:Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af. Wordt tijd dat ie weg gaat bij dat McLaren. ![]() | |
Sjonnie_Santos | dinsdag 20 december 2005 @ 13:16 |
quote:Idd, dan pas kan iedereen zien dat Kimi veel meer in zn mars heeft dan Alonso! | |
WEST | dinsdag 20 december 2005 @ 13:24 |
quote:bij mclaren zit die goed | |
Bruce117 | dinsdag 20 december 2005 @ 13:29 |
quote:Dus toch een scheitteam ![]() | |
SupaMario | dinsdag 20 december 2005 @ 13:54 |
quote:ja | |
WEST | dinsdag 20 december 2005 @ 14:20 |
quote:nee dat is geen scheitteam daarvan is er maar 1 en das ferrari ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 20 december 2005 @ 14:50 |
quote:amen | |
Giem | dinsdag 20 december 2005 @ 14:52 |
quote: ![]() ![]() Ja daarom moet kimi er ook niet heen.. | |
SupaMario | dinsdag 20 december 2005 @ 15:28 |
quote:mja heb je wel gelijk in west | |
Neteru | dinsdag 20 december 2005 @ 15:41 |
Alonso bij McLaren heb ik geen problemen mee, zolang Kimi maar niet naar ferrari gaat ![]() ![]() ![]() | |
WEST | dinsdag 20 december 2005 @ 15:52 |
quote:Montoya kan ook terug naar BMW. die villenkneus laten ze nog een jaartje door rijden en dan is die afgeschreven en kan die met pensioen | |
WEST | dinsdag 20 december 2005 @ 16:04 |
quote:Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triest ![]() | |
SupaMario | dinsdag 20 december 2005 @ 16:10 |
quote:haha doe ff rustig joh was maar een geintje maar ja als jij zo snel op je pik getrapt ben zal ik het wel nooit meer doen hoor straks ga je nog huilen! ![]() | |
Bonobo11 | dinsdag 20 december 2005 @ 16:19 |
quote:Eensch | |
rubbereend | dinsdag 20 december 2005 @ 16:45 |
quote:afgelopen seizoen gezien ja ![]() | |
TheGHunter | dinsdag 20 december 2005 @ 18:59 |
quote: ![]() | |
David Letterman | dinsdag 20 december 2005 @ 20:29 |
quote:Fiat zal de kraan zeker niet dicht draaien, aangezien ze aan het verkopen van de merknaam Ferrari, via merchandise, etc, etc, nu ongeveer 1,5x het budget van het F1 team binnen halen... | |
rubbereend | woensdag 21 december 2005 @ 01:46 |
bovendien draait Ferrari prima winstcijfers. Fiat profiteert er alleen maar van. | |
WEST | woensdag 21 december 2005 @ 09:50 |
quote:ik doe rustig, maar quotes een beetje veranderden is not done ![]() | |
Rory78 | woensdag 21 december 2005 @ 11:04 |
Montoya naar BMW is inderdaad een goeie mogelijkheid; ik had hem nog nergens gehoord, maar het zou weleens heel goed kunnen! | |
Googolplexian | woensdag 21 december 2005 @ 11:17 |
quote:nog steeds? Ik hoop voor ze dat ze volgend jaar dan een beetje presteren want anders gaat die kraan ook dicht ![]() | |
SupaMario | woensdag 21 december 2005 @ 11:22 |
Sorry dubbel | |
SupaMario | woensdag 21 december 2005 @ 11:22 |
Paffett testrijder bij McLaren McLaren-Mercedes heeft DTM-kampioen Gary Paffett vastgelegd als testrijder. De Brit zal vermoedelijk Alexander Wurz vervangen, die momenteel nog met McLaren in gesprek is over zijn toekomst. De 24-jarige Paffett zal zich in 2006, samen met Pedro de la Rosa, richten op de ontwikkeling van de nieuwe McLaren MP4/21. McLaren hield Paffett al sinds 1999, wanneer hij de 'Mclaren Autosport Young Driver of the Year Award' won, nauwlettend in de gaten. Sinds 2000 testte Paffett regelmatig voor het Britse team en in 2003 trad hij in dienst bij het DTM-team van Mercedes. Afgelopen seizoen werd Paffett kampioen in deze prestigieuze raceklasse. "Deze functie als testrijder is voor mij een logische stap in mijn loopbaan", zegt Paffett dan ook. "Het is een fantastisch gevoel dat een topteam als McLaren mij deze fulltime-baan aangeboden heeft. Ik heb de laatste jaren bijzonder prettig samengewerkt met Mercedes en om de samenwerking op deze manier voort te zetten is voor mij een droom. Ik wil iedereen bedanken die mij geholpen heeft om dit te bereiken en ik kan niet wachten tot ik weer in de auto mag kruipen", aldus Paffett. Hoewel de kans groot is dat Paffett de plaats in zal nemen van Alexander Wurz, is het nog niet zeker dat de Oostenrijker het team zal verlaten. "We zijn nog in gesprek met Alex over zijn toekomstplannen. Hierover zullen we binnen afzienbare tijd naar buiten treden", legt directeur Martin Whitmarsh uit. | |
WEST | woensdag 21 december 2005 @ 11:22 |
quote:Garry Paffett testrijder van mclaren ![]() | |
SupaMario | woensdag 21 december 2005 @ 11:27 |
Lauda: "McLaren heeft grote fout gemaakt" Met afgrijzen heeft Niki Lauda vernomen dat Fernando Alonso vanaf 2007 voor McLaren zal rijden. Niet zozeer het nieuws zelf, maar vooral het tijdstip waarop het nieuws naar buiten gekomen is noemt Lauda 'een ramp'. Lauda kan niet bevatten waarom McLaren-teambaas Ron Dennis het nieuws nu al naar buiten gebracht heeft. "Dit is een schoolvoorbeeld van hoe het níet moet", foetert Lauda. "Ron Dennis is blijkbaar vergeten dat coureurs gewone mensen zijn en geen machines. Deze kwestie gaat in 2006 nog voor de nodige emotie zorgen." "Deze deal kent alleen maar verliezers", denkt Lauda. "Kimi voelt zich niet langer de kopman, terwijl Montoya wellicht over de grens zal gaan om zich te bewijzen. Hij zal zich immers bewust zijn van het feit dat hij in de pikorde op de derde plaats staat, achter Alonso en Kimi. Alonso zal op zijn beurt weer problemen krijgen bij Renault, aangezien het team toch al weet dat hij zal vertrekken." | |
SupaMario | woensdag 21 december 2005 @ 11:27 |
Kimi is hot! Nadat maandag bekend werd gemaakt dat Fernando Alonso bij McLaren zal komen racen in 2007 zijn de geruchten over Kimi Räikkönen in volle gang. De Fin heeft inmiddels al de keuze uit vier teams om voor uit te gaan komen na aankomend seizoen. Allereerst heeft Ron Dennis er geen geheim van gemaakt dat hij graag weer een team ŕ la Prost-Senna zou willen hebben; een superteam. Ten tweede Ferrari. De 26-jarige Räikkönen zou eerder dit seizoen al een document bij het Italiaanse team hebben getekend. Echter de komst van Räikkönen zou voornamelijk afhangen van wat Schumacher van plan is na 2006. Het derde en vierde team is Renault en BMW. Volgens de Italiaanse pers heeft zowel Renault als BMW inmiddels een aanbod op tafel gelegd bij Räikkönen. | |
SupaMario | woensdag 21 december 2005 @ 16:01 |
Ecclestone: "Dennis handelde niet verstandig" Bernie Ecclestone vindt dat Ron Dennis de deal met Fernando Alonso niet netjes heeft afgehandeld. Volgens de Brit had hij het nieuws samen met Flavio Briatore bekend moeten maken, maar Briatore werd overal buiten gelaten. "Het deed me denken aan een vroegere situatie," vertelde Ecclestone aan de Italiaanse krant Gazetta dello Sport. "Toen ik eigenaar van het team Brabham was, bood ik Niki Lauda een contract aan. Hij accepteerde dat, maar ik vertelde hem wel dat hij het netjes mijn zijn vorige werkgever Ferrari moest oplossen en dat we het dan bekend zouden maken. Dat heeft hij gedaan." "Ik weet hoe het tussen Alonso en Dennis is gegaan," vervolgde hij. "Ik kan de details niet vertellen, maar Briatore is buiten de deal gelaten. Daarbij is Dennis de grootste vijand van Briatore. Hij heeft het niet netjes afgehandeld, door het alleen bekend te maken. Dennis en Briatore hadden samen een persbericht kunnen schrijven. Dit was niet slim van Dennis." De deal zelf zorgde niet voor verbazing bij Ecclestone. "Ik denk dat Alonso op het lijstje van elk topteam stond. Van McLaren is het ook verstandig. Raikkonen gaat denk ik naar Ferrari, dus kunnen ze maar beter de beste coureur die overgebleven is contracteren. En dat is Alonso." "Ik denk dat Raikkonen naar Ferrari gaat. Het is voor beide partijen interessant. Zeker is het niet. Als Schumacher na 2006 bij het team blijft, moet Raikkonen iets anders zoeken. Misschien gaat hij dan wel naar Renault!" Tenslotte deed Ecclestone nog een voorspelling voor het nieuwe seizoen. "Schumacher is altijd een winnaar geweest en ik denk dat hij het kampioenschap gaat winnen. Hij denkt nog niet aan stoppen. Hij racet omdat hij het leuk vindt en dat is een veel betere reden dan alleen voor het geld. Hij zal nooit voor een ander team racen." | |
multatuli | woensdag 21 december 2005 @ 17:02 |
Er zullen wel veel Renault pakjes op E-bay aangeboden gaan worden. Voor de fans is dit allemaal erg ingewikkeld; juichen voor renault, wetend dat je volgend jaar moet klappen voor McLaren? McLaren petje kopen terwijl Kimi volgend jaar in het rood rijdt? Mazzel dat ik geen fan ben. Overigens is de kans dat Renault na 2007 nog rondrijdt sowieso klein, dus als fan kun je maar beter vast overstappen ![]() | |
multatuli | woensdag 21 december 2005 @ 17:03 |
dubbel | |
HPoi | woensdag 21 december 2005 @ 17:09 |
Heeft Alonso niet per ongeluk voor het McLaren B-team getekend? ![]() ![]() | |
Googolplexian | woensdag 21 december 2005 @ 20:17 |
quote:bron 2008 FIA regulations | |
WEST | woensdag 21 december 2005 @ 20:17 |
quote:ik heb van elk jaar dat montoya rijdt een petje | |
SupaMario | donderdag 22 december 2005 @ 08:01 |
quote:En?? | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 10:03 |
quote:Dus heeft 'ie gereageerd op multatuli's opmerking ![]() | |
Giem | donderdag 22 december 2005 @ 10:15 |
quote:Daar gaat de f1, DTM wordt straks nog sneller... | |
SupaMario | donderdag 22 december 2005 @ 10:27 |
quote:Ja dat zag ik ook wel maar het heeft totaal niks te maken met de post van multatuli! Als iedereen hier gaat posten wat voor petjes die heeft... kan je het topic net zo goed sluiten! | |
Rory78 | donderdag 22 december 2005 @ 10:46 |
quote:Als je daar niet bij bent geweest, kun je daar niet over oordelen... | |
HPoi | donderdag 22 december 2005 @ 11:23 |
quote:Een rood met beige Ferrari pet + een zwart met zilver paard Ferrari pet + Schumi petje met 'Deutsche Vermogensberatung' tekst. ![]() | |
HPoi | donderdag 22 december 2005 @ 15:33 |
Super Aguri heeft inschrijfgeld overgemaakt Het Super Aguri-team is weer een stap dichter bij deelname aan het seizoen 2006, want niet alleen hebben de tien overige teams geen prolemen met het nieuwe team, ook het inschrijfgeld, een bedrag van 48 miljoen dollar, is inmiddels overgemaakt aan de FIA. De problemen rond het inschrijfgeld zouden niets te maken hebben met de financiële situatie van Super Aguri, maar het geld zou door de FIA pas later ontvangen zijn door wetgeving die het witwassen van geld moet tegengaan. Hierdoor zou de transactie langer hebben geduurd dan was voorzien. Het is nu nog wachten op het officiële groene licht van de FIA. FIA-president Max Mosley ziet geen reden meer om het Super Aguri-team deelname te ontzeggen. "Ik weet zeker dat er in 2006 elf teams aan de start verschijnen", zei Mosley woensdag tegen Auto, Motor und Sport. www.f1racing.nl | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 15:35 |
quote:bron | |
rubbereend | donderdag 22 december 2005 @ 16:18 |
als ze de kaartjes een fatsoenlijke prijs geven (25 euro ofzo) krijgen ze Zandvoort met gemak vol! | |
multatuli | donderdag 22 december 2005 @ 16:39 |
Het cruciale ziinnetje is 'Net zoals ze zullen betalen als de Nederlandse industrie het nalaat om het team te sponsoren' Blijkbaar heeft Lammers nog steeds geen sponsors weten te trekken. Gek, want voor niet te veel geld zit je pontificaal in beeld. | |
HPoi | donderdag 22 december 2005 @ 18:57 |
![]() ![]() ![]() | |
Game_Error | donderdag 22 december 2005 @ 19:12 |
Die dingen zien er niet uit ![]() | |
Neteru | donderdag 22 december 2005 @ 22:49 |
quote:Helaas doen ze dat niet ![]() ![]() ![]() ![]() | |
HPoi | vrijdag 23 december 2005 @ 12:19 |
Montezemolo: "Schumacher is onze toekomst" [23 december - 08:26] Ferrari president Luca di Montezemolo hoopt dat Ferrari nog lang kan samenwerken met zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, temidden van de geruchten die beweren dat Kimi Raikkonen hem zal vervangen bij de Italiaanse renstal in 2007. "Michael Schumacher hoort niet enkel bij onze huidige Ferrari, maar ook bij de toekomst," zei Montezemolo op de kerstviering van het team gisteren. "Michael moet zelf over zijn toekomst beslissen. Omwille van zijn toewijding en talent blijft hij de beste. In de zomer zal de beslissing vallen." Het contract dat de Duitser met het Italiaanse team heeft, loopt af op het einde van 2006. Willi Weber, de manager van Schumacher, heeft reeds laten uitschijnen dat Schumacher in de lente van volgend jaar een beslissing zal nemen over zijn toekomst. Montezemolo sloot ook niet uit dat MotoGP rijder Valentino Rossi kans maakt bij het team. "Hij mag dan wel geen tweederangspiloot spelen," aldus de Ferrari president. "Als hij ermee akkoord zou gaan om enkele maanden te testen, dan kunnen we zien als hij al dan niet succesvol kan zijn." De nieuwe Ferrari zal gelanceerd worden in de tweede helft van januari, na de tests van de nieuwe bolide in Fiorano. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Relin | zaterdag 24 december 2005 @ 12:58 |
Takuma Sato en Alex Wurz zijn gisteren vader geworden van 2 jongetjes. Baby Sato is nog naamloos, baby Wurz heet Charlie. En die vleugels zijn walgelijk! | |
SimtekF1 | maandag 26 december 2005 @ 15:48 |
Wat afschuwelijk dat die achtervleugels er zo uit gaan zien in 2007. ![]() En over dat A1 verhaal in Zandvoort, ookal is een kaartje iets duurder dan wat er gezegd word, zoiets wil elke autorace fan toch wel een keer mee maken neem ik aan. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 29 december 2005 @ 18:06 |
Ik vind die vleugels nog niet eens zo lelijk. Het is ook een kwestie van wennen. Vroeger reden ze met de motor voorin en zonder vleugels, dat zal ook fiks wennen zijn geweest voor de toeschouwers. En wat dacht je van die vierkante bolides begin jaren '80? Zagen er ook niet uit, maar waren wel snel. | |
HPoi | donderdag 29 december 2005 @ 19:32 |
quote:Ik denk idd dat het een kwestie van wennen is. ![]() | |
rubbereend | donderdag 29 december 2005 @ 22:46 |
quote:toen destijds de vleugels kwamen waren ze ook enorm lelijk, helemaal boven de auto's ![]() | |
WEST | donderdag 29 december 2005 @ 23:42 |
in 1998 moest ik ook erg wennen aan de smallere wagens. Hoe wel ik wel vind dat die breede wagens met slicks mooier zijn dan deze generatie wagens ![]() | |
Murray | vrijdag 30 december 2005 @ 00:41 |
Hm, het is nog maar een fotoshop, en ik vind het ook wel meevallen. Is wel wennen ja. | |
rubbereend | vrijdag 30 december 2005 @ 00:44 |
één van de mooiste F1 wagens ooit ![]() ![]() | |
Murray | vrijdag 30 december 2005 @ 00:50 |
quote:Dé mooiste ooit: ![]() ![]() Tijdens het zappen zag ik die ineens rondrijden op TV... heb sindsdien weinig races gemist. ![]() | |
rubbereend | vrijdag 30 december 2005 @ 00:55 |
die hoge randen langs de rijders heb ik nooit mooi gevonden ![]() maar tis natuurlijk wel veel veiliger | |
WEST | vrijdag 30 december 2005 @ 01:05 |
quote:ik vind dat wel mooier, zoals je senna vroeger zag ![]() ![]() ![]() dit vind ik de mooiste wagen ![]() | |
Murray | vrijdag 30 december 2005 @ 01:09 |
quote: Zulke lage randen vind ik dan weer oerlelijk... Maarre ik kom deze net tegen.. ![]() Edit: Wel gewoon echt.. The grid proved to be confusing for another reason as well: there were two Michael Schumachers: one driving a Ferrari, the other at the wheel of a McLaren. Later it emerged that David Coulthard had borrowed one of Michael's helmets because of misting problems with his own. | |
WEST | vrijdag 30 december 2005 @ 01:11 |
quote:lijkt er wel op, kan me ook niet herhinneren dat schumi ooit in een mclaren gezeten heeft | |
rubbereend | vrijdag 30 december 2005 @ 01:16 |
![]() Lotus 88, de mooiste "achtervleugel" ooit ![]() ![]() | |
WEST | vrijdag 30 december 2005 @ 01:22 |
quote: ![]() ![]() lol was ietjes anders ![]() die van jacky stewart is ook gaaf morgen zal ik ff fotos uppen. ![]() | |
rubbereend | vrijdag 30 december 2005 @ 01:27 |
dat was in de tijd dat er per seizoen nog eens wat werd afgekeurd qua bodywork van de auto, of er zaten ineens 6 wielen aan een wagen wat niet mocht ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 30 december 2005 @ 05:31 |
effe stout crossposten: [fotos] F1 Art project is bijna af [modem alert] ![]() * Googol trots is | |
Googolplexian | vrijdag 30 december 2005 @ 05:54 |
quote: ![]() bron | |
WEST | vrijdag 30 december 2005 @ 11:00 |
quote:ron dennis moet niet zo zeiken, de wagens waren ook erg betrouwbaar. ![]() Vergeten jullie vanavond niet het F1 jaaroverzicht op SBS6 om 23:30 | |
HPoi | vrijdag 30 december 2005 @ 11:56 |
Dus Kimi gaat weg. (Ferrari) Als dat bericht waar is, wil je niet eens meer voor Dennis werken lijkt me. | |
ElmarO | vrijdag 30 december 2005 @ 13:31 |
quote:Dennis heeft zeker de cursus gevolgd "Hoe pest ik mijn coureurs weg". quote:Lijkt mij ook niet. Op deze manier kan hij voor 2007 nog een extra coureur aan gaan trekken. Want ik kan me voorstellen dat Montoya er op deze manier ook niet veel zin meer in heeft. En zoals WEST al zegt die Mercedes-motoren waren nou ook niet echt het ultieme voorbeeld van betrouwbaarheid. | |
rubbereend | vrijdag 30 december 2005 @ 13:39 |
Ik vond Dennis altijd al een slappe zak maar dit ![]() ![]() ![]() | |
Murray | vrijdag 30 december 2005 @ 13:47 |
Hij heeft toch gewoon gelijk? Die race gingen ze ook gewoon de fout in. Kijk even naar wat 'ie nu eigenlijk zegt: "Alonso en Renault hebben mooi werk geleverd in 2005. Ze hadden een goed pakket dat direct betrouwbaar was tijdens de eerste race, terwijl onze rijders bezweken onder de druk." Raikkonen en Montoya lieten in de eerste race nauwelijks iets zien de Fin maakte een fout in de kwalificatie en verloor een stuk bodywork gedurende de race, terwijl Montoya in tweede positie uit de race spinde." Die site maakt er dan van 'Ron Dennis legt de schuld van het uitblijven van beide titels afgelopen seizoen bij zijn rijders, ' | |
SimtekF1 | vrijdag 30 december 2005 @ 14:00 |
Om ff terug te komen op de mooiste auto's in de F1. Voor mij zijn dat toch deze 2: ![]() ![]() | |
HPoi | vrijdag 30 december 2005 @ 14:08 |
quote:Dat moet ook wel met zo'n username. ![]() | |
-Hans- | vrijdag 30 december 2005 @ 22:23 |
quote:Zeker niet vergeten! | |
sportfreak | vrijdag 30 december 2005 @ 22:51 |
Op SBS teletext staat dat het jaaroverzicht al 23.10 begint. Voor de zekerheid dan maar alvast inschakelen. | |
Take_A_Picture | vrijdag 30 december 2005 @ 23:19 |
Op internet staat ook 23:30.... iemand? | |
ElmarO | vrijdag 30 december 2005 @ 23:21 |
quote:Zal denk ik zo wel beginnen. Er is nu reclame. | |
-Hans- | vrijdag 30 december 2005 @ 23:22 |
Eerst show nieuws.. begint dus rond 23:30. | |
-Hans- | vrijdag 30 december 2005 @ 23:33 |
BEGINT !!! spannend.. ![]() | |
-Hans- | vrijdag 30 december 2005 @ 23:50 |
Damn wat ging die Schumacher toch onwijs hard in Imola. En inderdaad na die race waren ze nergens meer... | |
WEST | zaterdag 31 december 2005 @ 01:17 |
"schumacher deed weer een Schumiriaanse actie" ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 31 december 2005 @ 14:33 |
Ik kwam net het Concorde Agreement uit 1997 tegen. Iemand interesse? http://ziggyziggyziggy.speedxs.nl/fok!/Concorde.pdf | |
rubbereend | zaterdag 31 december 2005 @ 15:43 |
quote: ![]() ![]() en in de handen van Jos bleken het ook nog eens best redelijke wagens te zijn. | |
sportfreak | zaterdag 31 december 2005 @ 15:48 |
De voor mij absoluut mooiste wagen ooit:![]() ![]() | |
multatuli | zaterdag 31 december 2005 @ 16:03 |
quote:Hartelijk dank ![]() | |
Googolplexian | zondag 1 januari 2006 @ 21:22 |
quote:bron + rest van verhaal Nou ... daar is McLaren lekker mee dan. Lekkere motivatie is dat. ![]() Hij pakt het geld, verdeeld het onder z'n familie en wordt zakenman. | |
Murray | zondag 1 januari 2006 @ 23:18 |
Waar halen jullie dat toch altijd vandaan? ![]() Hij is wereldkampioen geworden, dat pakt niemand hem meer af. Hij is er blij mee en hij heeft vertrouwen in z'n eigen kwaliteiten... Maar wat zegt dat in godsnaam over z'n motivatie? Hoe kom jij erbij dat F1 hem verder niet meer boeit en dat 'ie alleen voor het geld gaat? | |
Googolplexian | maandag 2 januari 2006 @ 03:30 |
quote:Uit een hele simpele gedachtengang: Iemand die vind dat 'ie z'n best heeft gedaan doet z'n best niet meer. Het is maar mijn mening, hoor. Ik denk dat Alonso nu alleen nog maar gaat aftakelen. | |
Kleffe_Dop | maandag 2 januari 2006 @ 15:29 |
Misschien niet de meest succesvolle auto, maar ik vond 'm wel supermooi: De Benetton PlayLife B200 uit 2000. En dan vooral vanwege de neus van de wagen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Murray | maandag 2 januari 2006 @ 18:44 |
Wurz naar Williams als test en reserve coureur.quote:http://www.grandprix.com/ns/ns16073.html Er stond gisteren dacht ik nog een stuk op die site wat die geruchten over Wurz als totale onzin bestempelde.. begon met 'sommige mensen geloven dat de kerstman en en tandenfee bestaan...' ofzo_O- | |
SupaMario | dinsdag 3 januari 2006 @ 10:32 |
![]() ![]() | |
HPoi | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:19 |
Formule 1 nog drie jaar naar Francorchamps Uitgegeven: 3 januari 2006 10:24 BRUSSEL - De Formule 1 zal nog drie jaar van start gaan op het Belgische circuit Spa-Francorchamps. Organisator Bernie Ecclestone en het regionale Waalse regering staan op het punt daarover een nieuw contract te tekenen. De overeenstemming maakt een einde aan maandenlang geruzie. Eerder hadden de twee partijen een contract getekend dat doorliep tot 2015. Het leidde tot opschudding, omdat het Waals gewest jaarlijks 15 miljoen euro moest bijdragen, zelfs als er geen race plaatsvindt. Een van de politici bleek het contract te hebben getekend zonder het te lezen, omdat hij geen Engels kent. Onderhandelaars hebben nu een andere overeenkomst opgesteld. Nieuw is wel dat het Waals gewest het circuit moet opknappen om het op internationale normen te brengen, aldus de Waalse krant La Libre Belgique dinsdag. Bron: www.nu.nl | |
WEST | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:42 |
quote: ![]() ![]() | |
HPoi | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:00 |
quote:Maar die rijdt geen Formule 1!!! ![]() | |
SupaMario | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:16 |
quote:oh gefeliciteerd ![]() | |
WEST | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:19 |
quote:je kunt iedereen wel opnoemen die jarig is maar dat doen jullie niet... dus dit is een zinloze actie. | |
SupaMario | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:30 |
quote:sago | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:32 |
quote:bron : http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1136284071&archive=&start_from=&ucat=& | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:33 |
quote: ![]() ![]() | |
Rory78 | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:41 |
Hoe je hem ook vind, hij blijft wel maar sponsors rijgen... Klasse, Gr8! | |
Kleffe_Dop | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:51 |
quote:Waar heeft die Karthikeyan al deze aandacht aan te danken? ![]() Ik vind het een zeer beperkte coureur, zeker niet formule 1 waardig. Mjah... zal wel aan die Indiase kranten liggen, die waarschijnlijk doen alsof hij de meest gewilde rookie is. ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-01-2006 13:13:00 ] | |
ixio | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:06 |
quote:Yeah right. ![]() Dat is ook makkelijk zeggen hé, toen was al bekend dat Wurz naar Williams gaat. Karthikeyan schijnt een behoorlijke sponsorbacking te hebben, maar zelfs met een zak met geld was hij dus niet interessant voor Williams. Wurz krijgt overigens wel gewoon betaald. | |
mcyodogg | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:48 |
Mijn verwachting: binnen 5 races heeft Wurz het stoeltje overgenomen van Rosberg. Met zo'n ervaren kracht als testcoureur kan Rosberg het zich niet permitteren om fouten te maken. Echter, de Duitser heeft denk ik wel het voordeel dat hij een 'jongen van de club is'. Maar ja, neemt niet weg dat je zo aan de kant, of gedegradeerd kan worden.. Over mooiste F1-wagens, de mijne: Jordan uit 1999 met mijn favoriete rijder Heinz-Harald Frentzen. Ik baal er nog steeds van dat ik pas vanaf 2000 F1 intensief ben gaan volgen, want wat was 1999 een fantastisch jaar. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 23:25 |
is Super Aguri hetzelfde als ARTA (van de ARTA NSX) ? ![]() ![]() Dan kunnen we al een beetje naar de kleurstelling gaan raden ![]() | |
Googolplexian | woensdag 4 januari 2006 @ 19:50 |
quote:bron = http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=67 | |
mbn | woensdag 4 januari 2006 @ 19:59 |
Leuk interview, jammer dat het op sommige punten zo matig is vertaald, maar dat levert wel weer grappige dingen op. quote:Ik ben benieuwd naar wie hij gaat om het team te laten zegenen ![]() | |
Googolplexian | donderdag 5 januari 2006 @ 18:02 |
quote:bron | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 januari 2006 @ 21:53 |
Nieuwe kleurtjes McLaren... oftewel: 35 jaar terug in de tijd. ![]() http://sport.fok.nl/f1/nieuws/20669 | |
SimtekF1 | maandag 9 januari 2006 @ 22:20 |
Dat kleurtje is tijdelijk, dat hebben ze bijna ieder jaar met testen. ![]() | |
WEST | maandag 9 januari 2006 @ 23:58 |
quote:oja de laatste keer was 1997 dat ze die wagen oranje hadden tijdens de wintertest ![]() | |
Tarado | dinsdag 10 januari 2006 @ 05:08 |
Wie is er dit jaar bij Mclaren tussenpaus als hoofdsponsor? Of doen ze het gewoon een jaartje zonder. | |
Googolplexian | dinsdag 10 januari 2006 @ 12:52 |
Renault R26 @ Jerez![]() quote: | |
HPoi | dinsdag 10 januari 2006 @ 12:56 |
hehe, zouden ze nu Fisi aan de WT helpen? Aangezien Alonso hem aan het eind van dit seizoen peert en naar een concurrent gaat. ![]() | |
HPoi | dinsdag 10 januari 2006 @ 13:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door HPoi op 10-01-2006 13:08:09 ] | |
f1sven | dinsdag 10 januari 2006 @ 15:20 |
De achtervleugel is zo ![]() Voor de rest een mooie evolutie van de succesvolle R25 ![]() | |
SimtekF1 | woensdag 11 januari 2006 @ 17:17 |
quote:Nah, en de jaren daarvoor dan. ![]() | |
Googolplexian | woensdag 11 januari 2006 @ 17:18 |
quote: ![]() | |
ElmarO | donderdag 12 januari 2006 @ 18:55 |
Vond deze ook wel opvallend. quote:Formule 1 | |
-Hans- | donderdag 12 januari 2006 @ 19:14 |
Illien: "Montoya heeft McLaren de titel gekost" Zou Alonso dan toch in de plaats van Montoya komen? Ik vind het nogal een pittige uitspraak. ElmarO => Ik heb wel goede hoop dat McLaren de achterstand die ze nu hebben aan het begin van het seizoen hebben verkleind, alleen is het genoeg? Beetje jammer dat ze motorisch gezien nu al een achterstand hebben. " Raikkonen is drie keer uitgevallen terwijl hij aan de leiding ging in de race, maar het kwam nooit door de motoren," uuhhhm...... | |
ElmarO | donderdag 12 januari 2006 @ 19:22 |
quote:Ik zie nog steeds Raikkonen eerder vertrekken. Vooral als dat gezeur met die motoren weer gaat beginnen. In het laatste heeft Illien misschien wel gelijk, maar dan vergeet hij erbij te zeggen dat ze voordat de race überhaupt al begonnen was kapot gingen. En op die manier had Kimi alsnog een achterstand. Anders had McLaren denk ik wel een 1-2 behaald in bijvoorbeeld Groot-Brittanië i.p.v een eerste en derde plek. En dat heeft ze op deze manier toch ook wel punten gekost. Voor jouw hoop ik het dat ze de achterstand inlopen, maar voor mij als Ferrari-fan klinkt het voorlopig als muziek in de oren. Al moeten we eerst nog maar eens afwachten wat de nieuwe wagens doen. Voor hetzelfde geld is de MP4-21 een stuk beter dan de F2006 en kunnen ze het op die manier compenseren. | |
-Hans- | donderdag 12 januari 2006 @ 20:47 |
quote:Als de betrouwbaarheid net zo slecht is als aan het begin van het vorige seizoen dan denk ik ook wel dat hij vertrekt bij McLaren. quote:Helemaal mee eens. De motorwissels voorafgaand aan de diverse wedstrijden heeft ze ook de nodige punten gekost. Voor jouw hoop ik het dat ze de achterstand inlopen, quote:Mee eens. ![]() | |
rubbereend | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:54 |
quote:Montoya dan naar Renault? | |
Googolplexian | vrijdag 13 januari 2006 @ 17:27 |
MF1 heeft haar website gelanceerd. http://www.midlandf1.com/ | |
HPoi | vrijdag 13 januari 2006 @ 20:51 |
quote:Onder drivers is nog steeds geen Monteiro cq. 2de rijder te bespeuren... | |
Googolplexian | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:29 |
Toyota presenteert nieuwe auto: klik voor foto's | |
PsychoDude_666 | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:34 |
Flinke chimney's en behoorlijk schuin ook, sidepots zijn ook wel gaaf. Ben benieuwd ![]() | |
johnplayer | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:35 |
quote:Guess waar mn nickname vandaan komt... Gaaf he die JPS Lotussen | |
HPoi | zaterdag 14 januari 2006 @ 13:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De Michelinbanden-teams testen vandaag op Jerez de regenbanden. ![]() | |
-Hans- | zaterdag 14 januari 2006 @ 23:54 |
quote:Mwa, dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren. ![]() Alonso is bezorgd over progressie bij Bridgestone: "De Bridgestone-banden beginnen heel erg goed te worden. Onze grootste angst is dat Bridgestone weer zo'n seizoen beleeft als twee jaar geleden, toen het Japanse rubber domineerde. Ik hoop dat we samen met Michelin ervoor kunnen zorgen dat dat niet het geval zal zijn." (aldus F1 Racing) Pedro de la Rosa die al aangeeft dat de V8 van Ferrari erg sterk is.. pffff ik hoop niet dat het weer een super dominant jaar van Ferrari gaat worden. ![]() | |
Tarado | zondag 15 januari 2006 @ 02:17 |
quote:Daar is het nog veel te vroeg voor, al die resultaten van nu zeggen nog helemaal niets en zo'n quote van De la Rosa nog minder, ik denk wel dat Ferrari weer gaat meedoen bovenin maar domineren is een ander verhaal. | |
Googolplexian | zondag 15 januari 2006 @ 11:45 |
quote:bronnetje | |
PsychoDude_666 | zondag 15 januari 2006 @ 11:47 |
Dacht dat gewicht omlaag mocht dit jaar? 580 ofzo? | |
Googolplexian | zondag 15 januari 2006 @ 11:51 |
quote:Dat dacht ik ook ![]() | |
HPoi | zondag 15 januari 2006 @ 12:48 |
quote:Wellicht is Midland dat vergeten. ![]() ![]() | |
rubbereend | zondag 15 januari 2006 @ 17:11 |
quote:als dat zou kunnen ![]() ![]() | |
TheGHunter | zondag 15 januari 2006 @ 17:26 |
quote:Krijgen we wel weer de gezellige zeursessies over hoe saai het dit jaar wel niet is, en hoe goed het vorig jaar wel niet was ![]() Feit is, ook vorig jaar was er geen fuck aan, spannend was het na de 1e seizoenshelft al niet meer en Renault en McLaren wisselden stuivertje over wie de races mocht winnen. Wil je een echt spannend seizoen hebben dan moet je minimaal 3 teams hebben die met minimaal 1 coureur mee kunnen doen om de titel tot de laatste race. Ferrari met Schumacher McLaren met Kimi en Montoya Renault met Alonso Williams met Webber Honda met Button Uit dit rijtje komt de nieuwe wereldkampioen maar het zou leuk zijn als de rest tot de laatste race mee zou kunnen doen ![]() | |
HPoi | zondag 15 januari 2006 @ 18:16 |
quote:Ik zou hierbij nog Ralf in de Toyota bij willen plaatsen. ![]() | |
Rory78 | maandag 16 januari 2006 @ 11:45 |
En David in de Red Bull; this is his year... | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 11:58 |
ehhh ... vlakken we Barichello nu niet uit? Ik denk niet dat Button in de basis beter is ![]() | |
Tarado | maandag 16 januari 2006 @ 12:07 |
quote:David in de Red Bull, hoe leuk ik dat ik zou vinden maar die schat ik kansloos voor een plaats in de top drie of zelfs top 8, misschien 1 of 2 keer een podium. Wat Button betreft denk ik ook dat het voor hem niet mee zal vallen Barichello voor te blijven. | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 12:50 |
Foto's nieuwe Ferrari: klik hier of hier voor de foto's ![]() ![]() ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Googolplexian op 16-01-2006 12:55:52 ] | |
PsychoDude_666 | maandag 16 januari 2006 @ 13:18 |
Plaatsing van de spiegels is heus belangrijk, zeker als iedereen achter je zit ![]() | |
Klonk | maandag 16 januari 2006 @ 13:20 |
quote:omdat ze op een ronde worden gezet ![]() | |
PsychoDude_666 | maandag 16 januari 2006 @ 13:23 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
WEST | maandag 16 januari 2006 @ 13:27 |
quote:naja ze hebben al kunnen oefenen afgelopen jaar, dit jaar zal niets anders zijn | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 13:31 |
quote:Kweet ut niet ![]() 1) Ze hebben niet meer de mooiste plek in de pitstraat en dat moet toch voor wat mentale druk zorgen. 2) Ook al lijkt Bridgestone dit jaar veel beter te worden: de bandenwissels zijn weer terug. 3) Michael legt extra druk op het team door dit jaar afhankelijk van de resultaten te gaan stoppen. 4) Het knock out kwalificatie-systeem nieuw is en wennen voor iedereen. We hebben gezien dat sommige coureurs (waaronder Shumi) soms moeite hebben met aanpassen aan nieuwe regels. 5) Bari weg is en Massa ervoor in de plaats is gekomen. Ik verwacht verse tranen i.v.m. ongelijke auto's, teamorders en in de schaduw staan. Niet goed voor een team. 6) Ferrari zich nu MOET bewijzen. Ze kunnen het markt-technisch niet verantwoorden te verliezen van teams als Toyota, Honda en Renault. Ferrari pretendeert ten slotte het supercar-merk bij uitstek te zijn. 7) Het budget van weleer er niet meer is. Zo kan ik nog wel even doorgaan. | |
Klonk | maandag 16 januari 2006 @ 13:31 |
quote:het zal me heel erg benieuwen, zal mooi zijn voor de strijd ![]() | |
PsychoDude_666 | maandag 16 januari 2006 @ 14:31 |
Jaja googol weet het, al noem je nog wat redenen waar ik het niet geheel mee eens ben. En als fan hoop je toch altijd het beste voor je teampje! | |
alwaysleft | maandag 16 januari 2006 @ 14:33 |
Wat een mooie wagen weer, mooie slanke bak. Dit is een gave foto:![]() | |
rubbereend | maandag 16 januari 2006 @ 15:03 |
![]() ![]() ![]() | |
VoreG | maandag 16 januari 2006 @ 15:06 |
quote:Schumacher +2 laps | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 15:10 |
quote: quote: ![]() ![]() | |
Klonk | maandag 16 januari 2006 @ 15:11 |
quote:doet me denken aan liedje van marco borsato, iets met dromen en bedrog ![]() | |
Crizje | maandag 16 januari 2006 @ 17:48 |
Wat doet dat zwarte op de sidepods? Was de verf op ofzo? ![]() | |
Aten | maandag 16 januari 2006 @ 18:04 |
quote:Hm, de paus leeft ook nog gewoon voor zover ik weet.. | |
WEST | maandag 16 januari 2006 @ 18:36 |
betekend het laatste jaar van schumacher..., ze zijn in rouw ![]() | |
WEST | maandag 16 januari 2006 @ 18:37 |
quote:doet mij aan een ander liedje van marco borsato denken..., iets met de waarheid ![]() | |
TheGHunter | maandag 16 januari 2006 @ 19:29 |
quote:Schumacher wordt dit jaar gewoon weer kampioen, en daar kun jij ook helemaal niks aan doen ![]() Overigens vind ik de nieuwe Ferrari best wat hebben. Maar in principe maakt het me geen ene fuck uit hoe hij uitziet, als hij maar de snelste is. | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 20:15 |
quote:gaat 2006 effe pijn doen voor jou ![]() | |
Klonk | maandag 16 januari 2006 @ 20:16 |
ik kan alleen maar zeggen dat er iemand kampioen word, wie boeit me geen flikker zo lang we maar een mooi seizoen krijgen, veel inhalen, weinig optochten. | |
Googolplexian | maandag 16 januari 2006 @ 20:29 |
quote:en pitstops met bandenwissels ![]() en multi-lap kwali's ![]() en een ![]() en geen echte achterhoede-teams meer ![]() wordt een knaller van een F1 jaar ![]() | |
Klonk | maandag 16 januari 2006 @ 20:31 |
ik hoop het ![]() | |
_Administr8or_ | maandag 16 januari 2006 @ 20:35 |
De F2006 ziet er leuk uit. ![]() Ik hoop op een spannend jaar met Schumacher als kampioen ![]() | |
HPoi | maandag 16 januari 2006 @ 21:14 |
Testen te Fiorano: Dag 1 Michael Schumacher debuteerde vandaag met de nieuwe Ferrari op het privé testcircuit van Ferrari te Fiorano. De Duitser legde probleemloos 51 ronden af met een snelste tijd van 59.569 seconden. De baantemperatuur lag rond de nul graden. Ferrari noemde haar nieuwe wagen (nog?) niet de F2006, maar project met codenummer 657. Als de weersomstandigheden het toelaten, wordt er vrijdag verder gesleuteld aan de ontwikkeling op hetzelfde circuit. www.f1world.be | |
HPoi | maandag 16 januari 2006 @ 21:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Walter_Sobchak | maandag 16 januari 2006 @ 21:26 |
Mooie foto's! En een interessante achtervleugel. | |
Klonk | maandag 16 januari 2006 @ 21:59 |
moeilijk details ontdekken in die zwarte massa. | |
TheGHunter | maandag 16 januari 2006 @ 23:20 |
quote:en jij bent? ![]() | |
SimtekF1 | maandag 16 januari 2006 @ 23:24 |
quote:Nou, hou er maar eens een plaatje van vorig jaar bij, dan zie je het verschil vast wel. ![]() | |
SnapZ | maandag 16 januari 2006 @ 23:47 |
quote: | |
multatuli | dinsdag 17 januari 2006 @ 00:47 |
Verbazingwekkende achtervleugel. Die onderste richel laat niet toe dat de lucht weggaat lijkt het (misschien opzij, maar dat kan ik niet zien). Het lijkt eerder alsof ze bereid zijn deze constante drag te accepteren zodat ze een enorme downforce in de trage bochten hebben. Interessant? Iemand betere inzichten? | |
Googolplexian | dinsdag 17 januari 2006 @ 01:29 |
quote:U is Ferrari Fan ![]() Laat ik het dan anders zeggen ... Het is algemeen bekend dat Ferrari altijd het grootste budget had en nu dat niet meer zo is miept heel Maranello ineens, in koor met de FIA, over kostenbesparing in de F1. Met commerciële giganten als Red Bull, Toyota en Honda gaat Ferrari het afleggen en dat weten ze. Ik ben net zo goed voor als tegen Ferrari ... maar mijn voorspelling luidt toch: keihard strijden met de GROTE fabrieks-teams, hoge druk bij Ferrari, veel interne stress IMHfukkinO | |
Crizje | dinsdag 17 januari 2006 @ 08:57 |
Mocht er nog iemand gauw online zijn: http://www.bmw-sauber-f1.com/ om 9 uur live de presentatie van de BMW | |
Crizje | dinsdag 17 januari 2006 @ 09:07 |
Stream is alweer voorbij volgens mij, ze lieten dus alleen de auto zien. Jammer, ik had gedacht dat ze de hele presentatie zouden tonen. Het ding is gewoon wit met een beetje blauw en rood, wel leuk op zich, maar het deed me meteen aan een Williams-BMW denken. Verder kan techniek me weinig boeien, dus ik heb geen idee of er bijzonderheden aan die wagen zijn, niet op gelet. | |
Crizje | dinsdag 17 januari 2006 @ 09:26 |
1 uur gaat-ie rijden trouwens. | |
mbn | dinsdag 17 januari 2006 @ 09:40 |
Ik keek even en vindt het een mooie auto. Vrij veel wit, afgewerkt met de grote blauwe vlakken. Daardoor doet het team natuurlijk wel denken aan het Williams van de afgelopen jaren. Vrij weing sponsoring stand er nu nog op: O2 en Intel met grote logo's en Credit Suisse vrij klein. | |
nils7 | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:57 |
Zo dus:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
TimoBasso | dinsdag 17 januari 2006 @ 11:05 |
![]() ![]() I love the car! Go Jacques! | |
Klonk | dinsdag 17 januari 2006 @ 11:07 |
ik ben heel diep aan het nadenken wat ik van die Williams vind, paar mooie elementen maar die hoge achterkant vind ik dan weer minder, moeilijk. | |
nils7 | dinsdag 17 januari 2006 @ 11:45 |
quote: ![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 17 januari 2006 @ 11:52 |
Er staat echt met dik gedrukte letters BMW SAUBER F1 TEAM ![]() Ik vind het niet echt een hele bijzondere auto, niet mooi. | |
TimoBasso | dinsdag 17 januari 2006 @ 11:56 |
Williams? Who? ![]() | |
HPoi | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:09 |
![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:35 |
Vergeleken met bijvoorbeeld de Renault is het een vrij 'lompe' auto om te zien als je het zo mag zeggen. En wat ziet Jacques er weer uit zeg! ![]() | |
HPoi | dinsdag 17 januari 2006 @ 12:57 |
quote:Kwam zeker net uit zijn bed! ![]() ![]() | |
TimoBasso | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:02 |
Question: Your overalls are always too large,is there any practical reason behind it or does it have any other deeper sense? Villeneuve : No, my overalls are not too large,all the other drivers have them too tight bron: BMW Sauber site Geweldig ![]() | |
Crizje | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:03 |
Boeiend hoe die eruitziet, als ie maar es goed gaat rijden ![]() | |
Crizje | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:03 |
Is die vraag hem serieus gesteld? ![]() | |
TimoBasso | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:06 |
quote:Vragen die op de launch komen.. zijn het type van Olaf Mol ![]() | |
Crizje | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:07 |
Ah, dan snap ik het. Valt me dan nog mee dat ze hem niet vroegen of hij van plan is in Canada licht te kwalificeren en zogenaamd zijn vleugel te breken en dan na 2 ronden binnen te komen. Als het toch van Mol-niveau is. | |
TimoBasso | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:13 |
Ik heb ooit eens bij de launch mogen zijn van Jordan in Belgie Giancarlo Fisichella : Do you like the colour yellow? ![]() | |
Crizje | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:22 |
Haha. En dan: "Nee ik vind het echt een verschrikkelijke kleur en ik wil naar een ander team." Goed voor de teamspirit. | |
Rory78 | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:47 |
quote:Daarbij komt dat dit eigenlijk de wijze is waarop een overall gedragen dient te worden. Veiligheidstechnisch gezien dan... | |
WEST | dinsdag 17 januari 2006 @ 14:52 |
quote:leer eerst de voornaam van Mol maar goed spellen..., acht dit is toch het laatste jaar van sjaak ![]() | |
TimoBasso | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:03 |
quote:Hey daar heb je mijn beste vriend.. ![]() Nee jouw Monty doet het super ![]() Laat hem maar eerst WC worden,dan praten we wel verder.. | |
WEST | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:15 |
quote: ![]() | |
TimoBasso | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:31 |
quote:Daar ben ik het wel mee eens,Maar Montoya heeft wel in veel meer betere wagens gereden dan Villeneuve in de afgelopen 10 jaar,enigste nadeel aan Montoya is dat hij niet onder druk kan rijden Dat weet jij,dat weet ik.. dat weet iedereen Voor de rest een aardige driver,maar hij zal nooit WC worden. En even over '97,Ik zie maar weinig rijders die het hoofd zo cool kunnen houden net zoals Jacques in de laatste race van dat jaar.Wat een druk stond op die schouders van die man. | |
WEST | dinsdag 17 januari 2006 @ 15:38 |
quote:mee eens, alleen hij kan nog wel WC worden. maar over 97 dat was alleen dat schumacher zijn oude vertrouwde trucje deed "een ouwe vos verleerd zijn streken niet" maar met villeneuve is het sinds zijn WC wel achteruit gegaan. | |
TimoBasso | dinsdag 17 januari 2006 @ 16:05 |
Daarom is het dit jaar nu of nooit voor Jacques,zeer belangrijk om die kleine Duitser te verslaan. | |
HPoi | woensdag 18 januari 2006 @ 10:14 |
'Max Biaggi test deze week voor Midland' 18 januari 2006, 00:18 Dat Valentino Rossi in een Formule 1-bolide gesignaleerd wordt mag heden ten dage geen nieuws meer heten. De Italiaan is in een serieuze flirt verwikkeld met de koningsklasse van de autosport. Hij lijkt echter niet de enige motorcoureur die we in een Formule 1-bolide zullen aantreffen. Volgens hardnekkige geruchten zou oud-MotoGP-coureur Max Biaggi deze week nog voor Midland gaan testen. Dat meldt althans SpeedTV. Midland heeft haar kampen opgeslagen in Silverstone waar het de eerste serieuze test afwerkt na de kerstvakantie. Het team heeft deze week Christijan Albers en Tiago Monteiro ingedeeld, maar al eerder was bekend dat er ruimte was voor een zogenaamde gastcoureur. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zou het om Biaggi gaan, die puur uit nieuwsgierigheid zijn geluk op vier wielen wil beproeven. Zijn test lijkt daarmee in eerste instantie eentje uit puur vermaak te zijn, daar Biaggi in verregaande onderhandelingen verkeert om volgend jaar voor Suzuki in het Superbike-kampioenschap uit te komen. De MotoGP is geen optie meer voor de 34-jarige coureur. Hij voelde zich de afgelopen tijd benadeeld door het team doordat aan hem mogelijkerwijs inferieur materiaal ter beschikking was gesteld door zijn Repsol Honda-team. De Superbikes lijken de meest realistische optie voor de coureur die viermaal kampioen werd in de 250cc. "Ik heb veel respect voor de Superbikes en ik heb er een aantal goede vrienden rijden", luidde vorige week nog het oordeel van Biaggi over de motorraceklasse. Het lijkt vooralsnog niet de bedoeling dat Biaggi op zijn oude dag nog naar de Formule 1 overstapt, daar hij bij Midland niet de meest competitieve bolide zal aantreffen. En juist dat was voor de Italiaan de voornaamste reden om de MotoGP de rug toe te keren, alsmede motorfabrikant Honda, waarmee de coureur inmiddels in onmin leeft. Het motorbedrijf zou met haar invloed zelfs een entree van Biaggi bij verschillende motorraceteams willen blokkeren. De beste kansen voor Biaggi lijken daarom vooralsnog bij Alstare Suzuki te liggen in het Superbike-kampioenschap. Maar waar de toekomst van Biaggi ook moge liggen, in Superbike of elders, hij zal afscheid kunnen nemen met een erelijst om trots op te zijn. Liefst 42 overwinningen schreef hij op zijjn naam. Update 10:02: Midland verklaart tegenover RaceFreaks.nl dat Biaggi inderdaad zal instappen. "Ja, Max Biaggi zal een hybride EJ15B testen met Toyota V8-motor en de versnellingsbak voor 2006", aldus een zegsman. Over zijn motief wilde de woordvoerder niets kwijt. | |
Rory78 | woensdag 18 januari 2006 @ 10:21 |
Mad Max werd ook al in verband gebracht met een instap in de DTM... Dus misschien is dit toch serieuzer voor hem dan slechts een publicitaire stunt... | |
Crizje | woensdag 18 januari 2006 @ 11:16 |
Die gozer heeft een paar jaar geleden toch al es een Ferrari getest? Of ben ik nu in de war met een andere motorrijder (en nee, ik bedoel niet Rossi ![]() | |
PsychoDude_666 | woensdag 18 januari 2006 @ 11:32 |
Vond vroeger Max wel een toffe gast, zeker zo in compitie tegen Rossi. Maar dat ie nu weer over inferieur materiaal begint te bitchen vind ik zwak. En waarom zou je kostbare testtijd vergooien aan iemand die waarschijnlijk toch nooit F1 zal gaan doen snap ik niet, oké even leuk testje tijdens het seizoen, wat publiciteit oké. Maar niet in deze tijden. | |
SupaMario | woensdag 18 januari 2006 @ 11:36 |
quote:Volgens mij heeft ie toen een keer gerolen met schumacher de één op de motor en de ander in de auto. Maar weet ik niet zeker! | |
kepler | woensdag 18 januari 2006 @ 11:43 |
quote:dat was toch Rossi? | |
Googolplexian | woensdag 18 januari 2006 @ 15:17 |
leuk tussendoortje: http://video.google.com/videoplay?docid=182041803581827863&q=monaco Kimi Raikkonen's first lap at the 2005 Monaco Grand Prix. On board rear view. | |
SimtekF1 | woensdag 18 januari 2006 @ 17:32 |
quote:Gerolen? ![]() Hij heeft idd in 1999 in een Ferrari gereden. | |
4-elements | woensdag 18 januari 2006 @ 20:42 |
quote:Nou ja, gereden... Hij parkeerde de wagen al vrij snel in de muur als ik het goed heb ![]() | |
kevin6188 | woensdag 18 januari 2006 @ 21:04 |
quote:in 1999, en Michael Doohan heeft wel eens in een Williams gezeten ow, staat hierboven ook al van Biaggi zie ik nu | |
WEST | donderdag 19 januari 2006 @ 09:43 |
Red Bull Racing aast op gunsten van Montoyaquote:Redbull is een team van de toekomst.., ze hebben een goeie ontwerper, en ze hebben het geld om er echt succesvol mee te willen worden.. ![]() | |
Crizje | donderdag 19 januari 2006 @ 10:05 |
Toyota heeft ook geld. Dus ik moet het eerst nog maar afwachten met onze Juan Pablo. Laat hem dit jaar Kimi maar verslaan ![]() | |
Tarado | donderdag 19 januari 2006 @ 10:29 |
quote:Dan moeten ze toch eerst zorgen dat ze een goede motor exclusief krijgen, voorlopig is het nog Ferrari B | |
WEST | donderdag 19 januari 2006 @ 10:31 |
quote:maar een goed pakket hebben ze wel met newey als ontwerper ![]() | |
Tarado | donderdag 19 januari 2006 @ 10:36 |
quote:Als Juan Pablo net zo snel is als jij dit seizoen zal ie een hoop punten pakken ![]() Ik verwacht ook wel wat van Red Bull 2007, maar niet de wereldtitel | |
PsychoDude_666 | donderdag 19 januari 2006 @ 10:46 |
quote:Inderdaad dat is gewoon nog niet binnen het bereik. Dat zie je bijvoorbeeld goed aan Toyota, mist toch nét wat ondanks het enorme budget. Duurt gewoon even voordat je alles perfect krijgt, en met prestaties trek je ook de beste coureurs aan. Dan kan je een hoop aankopen enz, maar toch voordat 't allemaal perfect is, kost gewoon wat tijd. Heb echt zin in de komende paar jaar F1 (ondanks mijn voorkeur voor Ferrari) allemaal teams die bestaan uit goeie medewerkers, goede coureurs en een fiks budget, zou toch geweldig zijn meer dan 5 teams die om de wereldtitel kunnen strijden, en aan elkaar gewaagd zijn. Denk dat die maatregelen van de FIA om bepaalde dingen te standardiseren ook mee helpen. Al moet de FIA het niet gaan overdrijven, blijft F1 en geen CART-series of wat dan ook. | |
WEST | donderdag 19 januari 2006 @ 11:04 |
quote:nee maar ze gaan wel opweg dan. | |
SupaMario | donderdag 19 januari 2006 @ 11:25 |
Als Red Bull toch genoeg geld heeft kunnen ze beter Raikkonen proberen te contracteren als dat heethoofd montoya want dat is toch net geen topcoureur! | |
TimoBasso | donderdag 19 januari 2006 @ 12:50 |
Ik vind Red Bull maar zwaar overschat worden.Okey ze halen een top ontwerper maar die is toch duidelijk aan het afbouwen,ze hebben nu al problemen met de koeling net zoals Sauber dat 1 jaar geleden had. Toyota,BMW (naast Villeneuve natuurlijk ![]() | |
Googolplexian | donderdag 19 januari 2006 @ 14:09 |
quote:Villeneuve ![]() | |
WEST | donderdag 19 januari 2006 @ 14:13 |
quote:plaag die villen(k)neu(s)ve fan niet, hij is de enige fan die hij heeft. ![]() | |
TimoBasso | donderdag 19 januari 2006 @ 14:21 |
quote:"I want to race in Formula One much longer than this," Villeneuve said. "I still get my motivation to continue in F1 because I just like the competition on track." Villeneuve struggled with his performance alongside Felipe Massa in 2005, but the Canadian is still eager to win. "The only reason I am still racing is because I want to win races," he said. "I'm not here to be just part of it all, I didn't forget how to win races." bron: F1racing We zullen wel zien ![]() ( op het eind van dit F1 seizoen,zoek ik wel deze topic terug.Mocht ik het fout hebben dan kan je me wel afstraffen ![]() | |
WEST | donderdag 19 januari 2006 @ 14:30 |
quote:daar hou ik je aan * WEST slaat dit topic in de bookmarks op ![]() | |
TimoBasso | donderdag 19 januari 2006 @ 14:59 |
deal! ![]() | |
rubbereend | donderdag 19 januari 2006 @ 16:08 |
mooi Montoya gaat dus iig niet richting Ferrari | |
PsychoDude_666 | donderdag 19 januari 2006 @ 16:18 |
quote:poe hee, gelukkig niet inderdaad. Montoya ![]() | |
SupaMario | donderdag 19 januari 2006 @ 18:39 |
quote:Zou er niet aan moeten denken!! | |
rubbereend | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:28 |
quote:idd ik ook niet. Daarom ben ik zo blij met dit gerucht. | |
Googolplexian | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:53 |
Voorlopig is Montoya de enige coureur die vorig jaar een zeer goede beslissing nam voor z'n carričre. Ga hem nou niet uitvlakken omdat íe een jaartje in dienst van Kimi heeft gereden want dan onderschat je de zuid-amerikaanse coureurs-mentaliteit. Wanneer de man (Montoya, red.) zich thuis voelt op een circuit dan is hij net zo snel als Fernando, Kimi of Michael. Zijn probleem is (wat Olav en Jack vaak zeggen) dat z'n knikker niet goed vast ligt, denk ik. Ieder mens kan optimaal presteren wanneer de omstandigheden ideaal zijn ... met bijna elke topsport maak je de ideale omstandigheden in je hoofd door wilskracht. Dat "Neeeččččh" toontje van Montoya geeft voor mij aan dat hij niet vindt dat het aan hem ligt. Met die instelling zal hij zich nooit echt aan de omstandigheden kunnen aanpassen. Het talent is er dus zeker wel ... het gaat echt om die knikker. | |
Googolplexian | vrijdag 20 januari 2006 @ 00:53 |
en een leuk tussendoortje: http://video.google.com/videoplay?docid=2951713535431405810&q=f1 | |
TimoBasso | vrijdag 20 januari 2006 @ 01:04 |
'97 heerlijk ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 20 januari 2006 @ 11:38 |
quote:bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_160887.html | |
PsychoDude_666 | vrijdag 20 januari 2006 @ 11:47 |
Denk dat ik wel voor wat mensen spreek: Godverdomme!, kutzooi! | |
Googolplexian | vrijdag 20 januari 2006 @ 11:53 |
quote:Voor dit soort gevallen had Zandvoort klaar moeten staan. ![]() | |
rubbereend | vrijdag 20 januari 2006 @ 14:28 |
quote:dan zou daar ook nog flink aan verbouwd moeten worden, bovendien is de infrastructuur rond het circuit veel te gebrekkig | |
SimtekF1 | vrijdag 20 januari 2006 @ 14:57 |
Check dit dan van F1racing.nl Randstad nieuwe sponsor Williams. Randstad is de nieuwe sponsor van Williams. Het uitzendbureau gaat voor onbekende tijd een verbintenis aan met het Formule 1-team "We weten dat we succesvol zijn geweest door de mensen die voor ons gewerkt hebben," vertelde teambaas Frank Williams. "We zijn daarom blij dat een belangrijke organisatie als Randstad met ons zal samenwerken." "We zijn blij aan te mogen kondigen dat we een samenwerking aangegaan zijn met Williams," vertelde de directeur van Randstad, Ben Noteboom. "Het team past bij onze strategie om mensen verder te helpen en ons streven naar perfectie. We kijken uit naar de samenwerking." ![]() Waarom Williams, waar uberhaupt F1? Randstad zit toch alleen in Nederland? | |
mbn | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:07 |
quote:Randstad zit over heel Europa en heeft redelijk wat dochterondernemingen die ook Europees opereren. Williams is nu natuurlijk een interessant team om bij in te stappen. Ze hebben relatief weinig sponsors en mede daardoor kan je denk momenteel voor relatief weinig geld veel zichtbaarheid krijgen. Daarnaast houdt het het imago van een topteam de komende jaren en door de ervaring van de mensen die er werken zou het zomaar kunnen dat ze niet in het gat vallen waarvoor wordt gevreesd. | |
Spooky4u | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:11 |
quote:Ik werk bij 1 van die dochters, Yacht, ben benieuwd of er nog iets leuks voor ons aan vastzit waar we van kunnen profiteren. | |
rubbereend | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:12 |
Randstad is zelfs bezig uit te breiden over de hele wereld. En ze behoren bij de topspelers op de wereldmarkt. Alleen jammer dat ze geen Nederlander steunen ![]() | |
HPoi | vrijdag 20 januari 2006 @ 15:37 |
quote:Ik heb gehoord dat alle vrouwelijke medewerksters van Yacht gridgirls worden voor Williams. Is dat niet ![]() |