En mijn reacite daarop:quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:39 schreef CecilBDemented het volgende:
ik doe nu bijna 2 jaar kung fu
niet shaolin. gewoon kungfu moet wel zeggen dat dat erg hard kan zijn
heb nu al meerdere botbreuken gehad.
vechtsporten zijn echt leuk
Game on!quote:
Volgens mij doe jij aan ninjutsu ofnie?quote:Op zondag 18 december 2005 22:52 schreef ninja-mod het volgende:
Wat leuk dat dit topic nog steeds loopt![]()
( Eigenlijk ook een tvp ...)
* Hintjequote:
Weet jij of er iets in de uurt van eindhoven zit? En ik moet eerlijk zeggen dat ik niks over die verschillende organisaties weetquote:Op zondag 18 december 2005 23:00 schreef ninja-mod het volgende:
[..]
Hoe raad je het zo...![]()
[..]
Hangt er een beetje vanaf welke organisatie je voorkeur heeft maar ook dan is het aantal dojo's helaas erg beperkt![]()
Systema + Wing Chun. Feiloze zelfverdediging gecombineerd met razendsnelle hand technieken. Erg praktisch als je weinig ruimte hebt.quote:welke vechtsport vind jij het best toepasbaar in een no holds barr gevecht, of welke combinatie van verschillende vechtsporten.
Ik denk dat BJJ en Muay Thai een stuk nuttiger is voor NHB competitie. Dat en een HELE hoop krachtraining.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:23 schreef AgLarrr het volgende:
Ondanks dat het een combinatie van deze verschillende factoren is, toch in deze volgorde:
[..]
Systema + Wing Chun. Feiloze zelfverdediging gecombineerd met razendsnelle hand technieken. Erg praktisch als je weinig ruimte hebt.
hmhmquote:Op dinsdag 27 december 2005 04:52 schreef cultheld het volgende:
Sambo is gaaf.
Met alle respect, ik ben niet onder de indruk van Fedor, hij is natuurlijk vreselijk goed, maar niet mijn ding.quote:Op dinsdag 27 december 2005 05:00 schreef cultheld het volgende:
Misschien word je dan wel de nieuwe Fedor
Toen er nog bij U.F.C. met de blote handjes gevochten werd, was Tank Abbot bvb de grote man, ook Basje Rutten en een trainer van een collega van me (ff de naam kwijt, wel een Nederlander)quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:18 schreef Cartman84 het volgende:
welke vechtsport vind jij het best toepasbaar in een no holds barr gevecht, of welke combinatie van verschillende vechtsporten.
ik denk dat je met een combinatie van brazillian juijitsu en muaythai t verste komt.
Maak je een grapje?quote:Op dinsdag 27 december 2005 05:06 schreef cultheld het volgende:
Arlovski? Daar heb ik nog niet van gehoord
www.arlovski.tvquote:Op dinsdag 27 december 2005 05:10 schreef cultheld het volgende:
Nee, ik heb hem serieus nog niet zien vechten. Ik kan me alleen nog MMA/UFC partijen van Fedor, Le Banner, Sapp en Schilt herinneren
goede keusquote:Op dinsdag 27 december 2005 05:17 schreef cultheld het volgende:
Coole site, ik zal eens wat downloaden
quote:Op woensdag 28 december 2005 23:44 schreef egilio het volgende:
iemand trouwens vorige week op NL1 eat your enemy gezien? Is nog terug te vinden op www.uitzendinggemist.n
Muay thai, 100% zeker, ga je geen spijt van hebbenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:55 schreef gijsbert2002 het volgende:
Ik zit erover na te denken een vechtsport te gaan doen, maar ik weet helemaal niet welke.
Voor mij is vooral belangrijk dat ik er lenig van wordt en dat ik er een goede conditie van krijg.
Ik heb geen enkele ervaring met vechtsporten. Ik heb jaren getafeltennist en wat ik daar leuk aan vond was het bliksemsnel moeten reageren op gebeurtenissen, daarom lijkt een vechtsport als judo me niet zo interessant, ik heb liever vooral op afstand en snelheid, stoten en afweren enzo. het zou leuk zijn als het meer is dan alleen vechten.
Is er hier toevallig iemand die voor mij een vechtsport/stijl weet? Ook misschien belangrijk, ik woon in Leiden ben niet zo lang en ben een 20 jarige student.
Ik zat zelf onder andere te kijken naar ninjitsu vanwege de volgende dingen (aldus mikodojo.nl de belangrijkste dingen):
1 het zo natuurlijk mogelijk bewegen.
2afstand bepalen.
3 ritme en vloeiende bewegingen.
4 en je hele lichaam te gebruiken.
Als ik het doe dan zal ik wel iedere week kunnen trainen, maar ik begrijp van die website dat echt doorzettingsvermogen vereist is. Botst dat niet met een zware studie en werk? Ik doe natuurkunde en zit in het bestuur van een stichting (geen vereniging) en ben daar denk ik meer dan 50 uur per week mee bezig en dat laat weinig ruimte over om er meer tijd aan te besteden dan die ene avond. Iets anders wat ik jammer vind is dat het geen wedstrijden heeft, maar dat is niet heel belangrijk.
Kan iemand mij helpen met informatie? Iemand die iets doet wat geschikt zou zijn voor mij?
Ik moet eerlijk zeggen dat het begrip pijngrenstraining me niet zo erg aantrekt persoonlijk, sport hoeft niet geheel pijnloos te zijn, maar om er nou voor te gaan. Mentale training wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:20 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Muay thai, 100% zeker, ga je geen spijt van hebben
1 keer trainen per week kan meestal wel, maar je gaat natuurlijk niet al te snel vooruit dan
Fysiek het zwaarste, elk hard punt van je lichaam is een wapen, al je puntjes worden dus aangehaald
Tevens is het zware mentale training en pijngrens-training
Die gene die het geeft is volgens mij wel goed, maar was toen de enige nieuweling dus niet echt iemand van zelfde niveau om mee te oefenen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:08 schreef cultheld het volgende:
Ja, maar ook de manier waarop men traint bepaalt een boel. In Doetinchem hadden we een kickboksschool waar les gegeven werd door 1 of andere kampsjaak uit een achterbuurt, die veel te hard trainde. Een vriend van mij moest dan naar voren komen en moest zoveel mogelijk leverstoten incasseren. Als je bij een meer professionele school gaat trainen, gaat alles meer geleidelijk en is de drempel om het langer vol te houden dus lager.
Jeet kune do bestaat voor 85% uit Wing Chun (Yip Man stijl). En ja, de stoten zijn krachtig mits degene die ze uitdeelt goed getraind is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:05 schreef Genjuro het volgende:
wing chun is waarop jeet kune do gebaseerd is dacht ik, dus ws de tragere versie
Zit er eigenlijk slagkracht achter zijn stoten?
Ga eens kijken of er bij jou in de buurt Ninjutsu of Systema gedoceerd wordt. Dat sluit naadloos aan op je wensen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:55 schreef gijsbert2002 het volgende:
Ik zit erover na te denken een vechtsport te gaan doen, maar ik weet helemaal niet welke.
Voor mij is vooral belangrijk dat ik er lenig van wordt en dat ik er een goede conditie van krijg.
Ik heb geen enkele ervaring met vechtsporten. Ik heb jaren getafeltennist en wat ik daar leuk aan vond was het bliksemsnel moeten reageren op gebeurtenissen, daarom lijkt een vechtsport als judo me niet zo interessant, ik heb liever vooral op afstand en snelheid, stoten en afweren enzo. het zou leuk zijn als het meer is dan alleen vechten.
Is er hier toevallig iemand die voor mij een vechtsport/stijl weet? Ook misschien belangrijk, ik woon in Leiden ben niet zo lang en ben een 20 jarige student.
Ik zat zelf onder andere te kijken naar ninjitsu vanwege de volgende dingen (aldus mikodojo.nl de belangrijkste dingen):
1 het zo natuurlijk mogelijk bewegen.
2afstand bepalen.
3 ritme en vloeiende bewegingen.
4 en je hele lichaam te gebruiken.
Als ik het doe dan zal ik wel iedere week kunnen trainen, maar ik begrijp van die website dat echt doorzettingsvermogen vereist is. Botst dat niet met een zware studie en werk? Ik doe natuurkunde en zit in het bestuur van een stichting (geen vereniging) en ben daar denk ik meer dan 50 uur per week mee bezig en dat laat weinig ruimte over om er meer tijd aan te besteden dan die ene avond. Iets anders wat ik jammer vind is dat het geen wedstrijden heeft, maar dat is niet heel belangrijk.
Kan iemand mij helpen met informatie? Iemand die iets doet wat geschikt zou zijn voor mij?
Systema is wel degelijk geschikt in situaties tegen vechters die weten wat ze doen. Je moet het alleen wel ervaren, de filmpjes die ronddwarrelen op internet zijn weinigzeggend. De stoottechnieken binnen Systema zijn vele malen effectiever dan bijv. die van elke willekeurige vechtsport, zeker op korte afstand.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:23 schreef Stroomschok het volgende:
[..]
Ik denk dat BJJ en Muay Thai een stuk nuttiger is voor NHB competitie. Dat en een HELE hoop krachtraining.
Systema is meer een zelfverdedigings sport en dat past meer in chaotische gevechten tegen minder ervaren tegenstanders waar je snel en effectief een einde aan wil maken. Wat ik er van gezien heb lijkt het erg veel op Krav Maga en Jiu-Jitsu (indien het goed gegeven wordt).
Echter deze werken allen een stuk moeilijker met een enkele sterke, ervaren en vooral geconcentreerde tegenstander. Dan moet je het meer van sporten hebben die meer zijn bedoeld voor competitie, waarbij het meer gaat om incasseren en hard terug slaan of een geforceerd grondgevecht.
Wing Chun is een gebrekkig systeem met een paar nuttige dingen die enorm lang duren om goed onder de knie te krijgen (en dan nog steeds beperkt bruikbaar) en verder alleen maar 'martial art'![]()
Mentale training en pijngrenstraining gaan hand in hand. Binnen ninjutsu en systema is het de bedoeling om de angstfactor / stressfactor te minimaliseren. Dit train je door te ervaren wat het is om geraakt te worden door vuisten. wapens etc.. Dat wil niet zeggen dat je vol geslagen wordt, het begint heel zachtjes. Het is frappant hoe angstig mensen reageren als je ze zachtjes met een bo een tik op het lichaam geeft. Wat nog veel frappanter is, is hoeveel mensen kunnen verdragen als dit een poos getraind hebben.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:41 schreef gijsbert2002 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat het begrip pijngrenstraining me niet zo erg aantrekt persoonlijk, sport hoeft niet geheel pijnloos te zijn, maar om er nou voor te gaan. Mentale training wel.
Over die krachttraining(EDIT: vooral zijn slagkracht uit zijn armen, zoiets zou gewoon door de dekking van meeste mensen gaan), weet iemand het krachttrainingsschema van Fedor toevallig? Daar ben ik namelijk erg in geïnteresseerdquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:23 schreef Stroomschok het volgende:
[..]
Ik denk dat BJJ en Muay Thai een stuk nuttiger is voor NHB competitie. Dat en een HELE hoop krachtraining.
Volgens mij is dat iemand die met boomstronken boven z'n hoofd gaat hardlopen en als ie zich verveelt met volwassen stieren gaat worstelen of zo.quote:Op zondag 29 januari 2006 19:22 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Over die krachttraining(EDIT: vooral zijn slagkracht uit zijn armen, zoiets zou gewoon door de dekking van meeste mensen gaan), weet iemand het krachttrainingsschema van Fedor toevallig? Daar ben ik namelijk erg in geïnteresseerd
www.kuroko.nlquote:Op maandag 30 januari 2006 22:19 schreef gimgamgommetje het volgende:
Waar moet je dan zijn voor GOEDE systemaschool met goede opleiding voor de praktijk?
filmpjes + demo op vechtsportbeurs spraken niet echt tot de verbeelding, maar wellicht moet ik het gewoon meemaken?
Bees Bahl Knupl Doquote:Op zondag 19 februari 2006 01:01 schreef BB_Koning het volgende:
Wie kan mij vertellen welke vechtsporten het beste botbreektechnieken leren?
subtiel schopjequote:Op zondag 5 februari 2006 14:01 schreef Dacide het volgende:
Zijn er hier mensen die aan \"Kuk Sool Won\" doen?
Het is de koreaanse vechtsport die oa door gary goodridge beoefend wordt/werd.
Ik hoor namelijk niet veel over de ze sport terwijl het toch een zeeeer uitgebreide vechtsport is.
http://www.kuksool.nl/home/page5.html
Als je kijkt naar toppers als Fedor, Silva en Noguiera, dan zou je de conclusie trekken dat aanvallend vechten zeer effectief is. Je hebt de voorwaartse snelheid al en iemand die in de dekking staat moet vanuit stand stoten en meer dan een jab kun je niet geven. En mocht iemand de jab geven, dan is de verdediging open en een hoek van de aanvallende vechte ris al onderweg.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:13 schreef Dacide het volgende:
Als je de capaciteit hebt om aanvallend te vechten (meer dan dat de tegenstander verdedigend kan vechten) dwing je hem altijd in een positie waarbij hij achteruit moet vechten.
Het is dat ik het makkelijk kan volgenquote:Op maandag 27 februari 2006 14:54 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Vooral jezelf overschatten na 1 maand training
het is dat kung-fu fysiek zo zwaar isquote:Op maandag 27 februari 2006 15:07 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Het is dat ik het makkelijk kan volgen![]()
Tai Chi is eigenlijk langzame Kung Fu...quote:Op zondag 19 februari 2006 20:37 schreef BB_Koning het volgende:
Ik doe al aan kickboksen en aan mma. Ik doelde overigens niet op houdgrepen waarmee je iemands arm ofzo kan breken, maar ja, misschien is mn vraag ook niet duidelijk genoeg geformuleerd. Er zijn technieken die je leren om je al je energie/kracht zo te bundelen dat slagen zeer effectief zijn (volgens mij kan je dat als je een ervaren beoefenaar van Tai Chi bent). Die boedhistische vechtmonniken bijvoorbeeld kunnen al hun energie zo goed gebruiken dat ze echt bijna bovenmenselijke toeren uit kunnen halen zoals een naald door glas heen gooien. Er zijn ook mensen die met hun blote handen een kokosnoot open kunnen slaan. Klopt het als ik zeg dat je door beoefening van Tai Chi de kennis kan verkrijgen om dit alles te doen?
Ik las op een forum ove rmanieren waarop je je knokkels 'hard' kan maken, het komt er eigenlijk op neer dat je regelmatig op harde oppervlakken slaat. Je zou dan eeltvorming op je knokkels krijgen en iemand zo neer kunnen slaan, echter schijnt dat je daar op latere leeftijd last van kan krijgen, arthritis, zoals de Engelsen zeggenquote:Op woensdag 1 maart 2006 04:31 schreef egilio het volgende:
[..]
Tai Chi is eigenlijk langzame Kung Fu...
Yep, een van mn trainers ondervind dat nu aan de lijve. Hij is net 50 geworden en kan niet meer op iets hard slagen zonder bokshandschoenen, en zijn kneukels zijn vrijwel een vlakke plek eeltquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:01 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ik las op een forum ove rmanieren waarop je je knokkels 'hard' kan maken, het komt er eigenlijk op neer dat je regelmatig op harde oppervlakken slaat. Je zou dan eeltvorming op je knokkels krijgen en iemand zo neer kunnen slaan, echter schijnt dat je daar op latere leeftijd last van kan krijgen, arthritis, zoals de Engelsen zeggen![]()
Kin-neus-oogkas zijn de "zachtere" delen van de schedel, en breken ook makkelijkquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:14 schreef BB_Koning het volgende:
Wil je geen pijnlijke/gebroken handen, sla dan gewoon niet op iemands schedel, de kin blijft een goede plekOf ga voor de submissions
![]()
als je moet redeneren in een gevecht kom je altijd te laat, een vuist is nu eenmaal sneller als denken wat je moet doen. In het begin dacht ik ook veel te veel na, resultaat was dat ik een paar slagen voor mn bek kreeg.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:35 schreef Dacide het volgende:
probleem met submissions is niet zo zeer de techniek leren... Dat lukt je bij wijze van binnen een dag..
Maar om die submission in een praktijk situatie te gebruiken zonder er bewust bij na te moeten denken... Daar gaan werkelijk jaren en jaren overheen.
Vriend van me doet al een jaar of 7 aan aikido. MAar toch moet hij nog veel denken/redeneren om een tehniek toe te passen.
Veel slaan op zachte dingen maakt je knokkels ook hard...zonder bovengenoemde nare bij-effecten...Ze raken gewend aan iets raken, maar je slaat ze niet telkens een klein beetje kapot.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:29 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Yep, een van mn trainers ondervind dat nu aan de lijve. Hij is net 50 geworden en kan niet meer op iets hard slagen zonder bokshandschoenen, en zijn kneukels zijn vrijwel een vlakke plek eelt
Mooi en gezond is anders...
En kan je dan ook kokosnoten doo rmidden slaanquote:Op zaterdag 4 maart 2006 04:29 schreef egilio het volgende:
[..]
Veel slaan op zachte dingen maakt je knokkels ook hard...zonder bovengenoemde nare bij-effecten...Ze raken gewend aan iets raken, maar je slaat ze niet telkens een klein beetje kapot.
meh, op het einde van mn training slaag ik meestal nog een 2tal minuten eens lekker door op de zware zak zonder handschoenen(wel windels). Werkt goed op mn knokkels te harden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 04:29 schreef egilio het volgende:
[..]
Veel slaan op zachte dingen maakt je knokkels ook hard...zonder bovengenoemde nare bij-effecten...Ze raken gewend aan iets raken, maar je slaat ze niet telkens een klein beetje kapot.
Malle Genjuro, BB zal het even uitleggenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:21 schreef Genjuro het volgende:
http://www.angelfire.com/dragon2/powerpuncher/marciano.html
Part of it lies in how a fighter sets himself when he delivers his blow. A pure boxer stylist will be on his toes, mobile, with little contact with the floor when he hits. The force of his impact comes from his arms and shoulders only. But a slugger, a Jim Jefferies, Joe Louis, Dempsey, Frazier, Foreman, Tyson, or Marciano, will plant his feet flat as he punches, using the floor for leverage to get more of his body weight behind the punch.
Weet iemand wat dit juist wilt zeggen, want ik snap het niet
oh dat is het maar dus, dat doe ik altijd alquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:16 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Malle Genjuro, BB zal het even uitleggen
Boksers 'dansen' toch vaak? Dat bedoelen ze met een boksersstijl die gericht is op mobiliteit, op beweeglijkheid. Als je dan slaat, dan komt de kracht vanuit je armen en schouders, je lichaamsgewicht heeft er weinig mee te maken. Je kunt je lichaamsgewicht alleen gebruiken als je zoals de echte strikers je voorste voet plat hebt. Probeer beide manieren maar uit![]()
Ik vind de sluggermethode ook beterquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:26 schreef Genjuro het volgende:
[..]
oh dat is het maar dus, dat doe ik altijd al![]()
Ik dacht echt dat ik een nieuwe techniek had gevonden om mn slagkracht nog te verhogenspijtig dus
Vooral dat "using the floor for leverage" klinkt wat raar...
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:45 schreef cultheld het volgende:
Is krachttraining niet negatief voor je snelheid dan? Dat hoor ik op kickboksen tenminste altijd van anderen. Vroeger was ik alleen maar aan het bankdrukken, maar ben nu vooral aan het hardlopen (en gestopt met fitness) om conditioneel enigszins mee te kunnen. Mij is verteld dat als ik door zou gaan met krachttraining, ik veel minder snel zal zijn.
Ik zet 't maar even in mijn favorieten, op vrijdagavond ga ik zoiets niet lezen, maar dank voor die link.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785
du blöder Jüde!
daarnaast is alles wat de heer bonyasky zegt niet zaligmakend (meerdere wegen voeren naar Rome), en in feite is er bijna geen sport te bedenken waarbij een vorm van krachttrainig niet nuttig zou zijn.
mn site rippen wat doe jequote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
du blöder Jüde!
daarnaast is alles wat de heer bonyasky zegt niet zaligmakend (meerdere wegen voeren naar Rome), en in feite is er bijna geen sport te bedenken waarbij een vorm van krachttrainig niet nuttig zou zijn.
nm, zolang iedereen het maar useful vindquote:Op zondag 5 maart 2006 21:33 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Goede site met veel info qua krachttraining voor vechters
Het ligt eraan hoe je krachttraining aanpakt, kunst is de spieren mooi lang en soepel te houden waardoor lenigheid en snelheid niet zo in het gedrang komt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:45 schreef cultheld het volgende:
Is krachttraining niet negatief voor je snelheid dan? Dat hoor ik op kickboksen tenminste altijd van anderen. Vroeger was ik alleen maar aan het bankdrukken, maar ben nu vooral aan het hardlopen (en gestopt met fitness) om conditioneel enigszins mee te kunnen. Mij is verteld dat als ik door zou gaan met krachttraining, ik veel minder snel zal zijn.
just niet, tussen de 2 en de 6 herhalingen, dan bouw je kracht opquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:48 schreef cultheld het volgende:
Oké, gewoon niet op massa trainen dus en 15 herhalingen gebruiken bij dingen als bankdrukken, rugspieren en dumbells.
Met krachttraining train je juist die snelle spiervezels, de trage spiervezels worden voornamelijk getrained bij langdurig sporten. Daarom dat sprinters meestal goed gespierd zijn, terwijl marathonlopers graatmager zijnquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe je krachttraining aanpakt, kunst is de spieren mooi lang en soepel te houden waardoor lenigheid en snelheid niet zo in het gedrang komt.
Als je bv aan bankdrukken doet en daar ver in gaat dan krijg je korte, compacte spieren, komt de lenigheid niet ten goede, ook train je daarmee voornamelijk de langzame spiercellen(je hebt snelle en langzame, zal vast zo officieel niet heten, maar goed), wat de wat meer explosieve snelheid niet ten goede komt.
Neem als bv een echte bodybuilder, vaak erg sterk, maar zo langzaam als dikke stront, is niet ideaal voor vechtsport dus
Aanvulling...
Voor vechtsport doe je ook aan krachttraining, je pakt het alleen zo aan dat de spieren mooi lang en soepel blijven, kracht en soepelheid, dat is waar het om gaat.
Yep, erg vet iddquote:Op zondag 19 maart 2006 21:31 schreef uppie83 het volgende:
Iemand net de finale van K1 max Japan gezien??? Geweldige vechter die Sato![]()
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:41 schreef cultheld het volgende:
Ja, ik ook. Ik zou hem wel eens willen zien vechten tegen Puramuk of Drago.
JJ is even goed te gebruiken voor zelfverdediging als elke andere traditionele martial arts, en spijtig genoeg is dat enorm beperktquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:39 schreef Dacide het volgende:
en in hoeverre is jiu jitsu te gebruiken als zelfverdedigingssport..
Tot zover ik weet is traditionele JJ enkel worpen, als er slaan en schoppen in wordt verwerkt is het niet meer de traditionele vormquote:En als laatst: hoe zit t met de trap en slaan technieken ervan?
Sorry maar dit slaat de plank flink mis.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Genjuro het volgende:
[..]
JJ is even goed te gebruiken voor zelfverdediging als elke andere traditionele martial arts, en spijtig genoeg is dat enorm beperkt
[..]
Tot zover ik weet is traditionele JJ enkel worpen, als er slaan en schoppen in wordt verwerkt is het niet meer de traditionele vorm
Echter het laat 1 heel belangrijk punt handig achterwege: indien je helemaal geen vechtsport beheerst is de kans dat je het er eens stuk slechter afbrengt nog veel groter. Dat hij door zijn training te lang zou wachten vindt ik een tamelijk onzinnige bewering en heeft meer met de persoon dan zijn training te maken. Het zorgt ervoor dat hij in ieder geval een stuk beter aanvallen kan afweren en ontwijken.quote:Op zondag 2 april 2006 00:19 schreef Genjuro het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7674028043115699716&q=tyson&pl=true&auto=true
Mooi filmpje, met veel waarheid erin
Weet ik zo nog niet, vechtsport kan een vals gevoel van veiligheid geven, wat bij sommige mensen betekend dat ze onverantwoorde zaken gaan doen. Ik doel bevoorbeeld op het ontwapenen van een tegenstander met een mes, wie dat in de praktijk doet speelt met zijn leven.quote:Op zondag 2 april 2006 17:09 schreef Tobz het volgende:
[..]
Echter het laat 1 heel belangrijk punt handig achterwege: indien je helemaal geen vechtsport beheerst is de kans dat je het er eens stuk slechter afbrengt nog veel groter. Dat hij door zijn training te lang zou wachten vindt ik een tamelijk onzinnige bewering en heeft meer met de persoon dan zijn training te maken. Het zorgt ervoor dat hij in ieder geval een stuk beter aanvallen kan afweren en ontwijken.
Eigenlijk moet je dit filmpje alleen beluisteren aangezien het beeldmateriaal gewoon gespeeld is en dus niet objectief is. De suggestieve aard ervan maakt hele fimplje zelfs tamelijk belachelijk.
Ik ben het echter wel eens met een bepaald argument: zodra een vechtsport serieus voor competitie gaat trainen verminderd het in waarde voor zelfverdediging. Echter het zal nog altijd beter zijn dan gewoon niks doen.
Het eerste wat je krijgt te horen bij echte zelfverdediging is dat je nooit een gevecht met een tegenstander met wapen moet opzoeken. Als ze dat toch doen wanneer er andere opties zijn heeft dat meer met de stommiteit van de leerling te maken dan met de vechtsport zelf.quote:Op zondag 2 april 2006 19:44 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Weet ik zo nog niet, vechtsport kan een vals gevoel van veiligheid geven, wat bij sommige mensen betekend dat ze onverantwoorde zaken gaan doen. Ik doel bevoorbeeld op het ontwapenen van een tegenstander met een mes, wie dat in de praktijk doet speelt met zijn leven.
Trouwens weet ik het zo nog niet, overlaatst nog een gevecht gezien tussen 2 personen uit mijn vriendenkring(vroeger goede vrienden, maar de een was met de ander zijn vriendin bezig + wat drank erbij).
Het kwam erop neer, de een die het gevecht begon heeft enkele jaren muay thai trainingservaring, de andere is een gewone joe die wel aan freestyle muurklimmen doet en beter gebouwd is als de andere. Toen het gevecht begon ging de muay thai-man clinchen en gaf de ander een knie. Resultaat was dat die andere enorm pissed werd, en de andere gewoon op de grond sleurde met brute kracht instinct en adrenaline, en daar een paar rake klappen verkocht. Muay thai-man had gebroken neus(die echt 30 minuten bleef bloeden als een kraan) toen we hen uit elkaar haalden, de average joe niets.
Na de gewonde afgevoerd te hebben hebben we nog over het gevecht gesproken, en besloten dat de stomheid van de muaythai-man was dat hij ging clinchen met iemand groter en sterker als hem, ook al heeft hij gevechtservaring.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je met een vechtsport(en vooral traditionele vechtsporten) niet getraint bent op een echt gevecht, en dus de zaken waar je in de ring niet voor moet oppassen en niet voor voorbereid bent, de zaken zijn die je kop kosten in een straatgevecht.
Met mma was dit nu natuurlijk anders, had die mt-man grondtraining gehad was dit gevecht waarschijnlijk een heel pak anders verlopen.
Beste blijft natuurlijk gewoon gevecht vermijden natuurlijk
de eerste paar lessen moet je toch geen pak hebben, dus ik zou eerst een paar keer proberen en eerst zien of het je bevalt. Als je het direct beu bent of het niet je ding is is zoon pak een dure grap, en je kunt daar ms enkele maten al eens passenquote:Op woensdag 12 april 2006 23:06 schreef juliusbackpacking het volgende:
wow he wat een onderwerpen, pff kom ik met mijn n00b vraag.
Ik wil beginnen met jiu jitsu en ben momenteel aan het rondkijken voor een goed pak, nu ben ik 182cm lang en vraag me af wat voor maat pak ik moet hebben.
Je leest her en der dat die dingen krimpen ed, doe ik er verstandig aan om een 180 of een 190 te kopen? Nog merken/dingen die not done zijn? essimo leek mij een mooi merk. En hoe zit dat met de breedte, kleding heb ik normaal een Medium is een 190 dan niet veel te ruim?
dat nederlandse nin-jutsu forum had ik al gevonden maar is een beetje dood volgens mij.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:25 schreef ninja-mod het volgende:
http://www.kutaki.org
Je kunt ook op m'n sig klikken...![]()
Geloof me , dat lijkt alleen maar zoquote:dat nederlandse nin-jutsu forum had ik al gevonden maar is een beetje dood volgens mij.
Wing Tsun! (zie uitleg hieronder)quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:34 schreef Genjuro het volgende:
http://media1.yourdailymedia.com/files/ygLDa8HvrSTB.wmv
Welke vechtsport is dit????? Jeet Kune Do?
Damn die is snel...
Dit is Wing Tsun, van het Leung Ting systeem. Zelf heb ik Wing Tjun beoefend, ook Leung Ting systeem. Met andere stijlen heb ik geen ervaring.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:58 schreef ninja-mod het volgende:
Ik neem aan dat het een soort w/v ing t s/j/ch ung is.
Heb al eerder soortgelijke filmpjes en vraag me nog steeds af of het wel echt is...
Het lijkt haast onnatuurlijk snel gewoon...![]()
Achter dit soort WT stoten zit een behoorlijke kracht. Soms wordt er met masker en handschoenen getraind, zodat je echt eens kunt ervaren hoe het is om deze klappen te krijgen... BEHOORLIJK HARD, dat kan ik je verzekeren!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:05 schreef Genjuro het volgende:
wing chun is waarop jeet kune do gebaseerd is dacht ik, dus ws de tragere versie
Zit er eigenlijk slagkracht achter zijn stoten?
quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:10 schreef Dacide het volgende:
basje rutten blijft hilarisch
http://www.youtube.com/watch?v=LiEsktRiCXo
ja weet ik, maar wat hij hier toont in dit filmpje komt uit zijn zelfverdedigingsdvd, en ook zijn die technieken 95% krav magaquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:18 schreef Dacide het volgende:
basje heeft meer ervaring dan alleen krav maga
/(3x king of pancrase, 1x UFC champion, aantal dan's in tae kwando, karate en weet ik veel wat meer)
datzelfde geldt voor wing tsun (/ch/tj/etc), kun tao, etc.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:51 schreef Genjuro het volgende:
Een quote is me al een tijd bijgebleven uit deze topics, ik weet niet meer wie ze maakte
"Krav Maga is gewoon je tegenstander zo bruut mogelijk om zeep helpen"
Ga zo veel mogelijk scholen af, leer van zoveel mogelijk leraren en pak van iedere vechtsport dat wat bij je past en werkt. Leer voor jezelf nadenken en vraag vooral aan je leraar of hij nog andere vechtsporten heeft gedaan. Hoe meer hoe beter.quote:[qoutemezelf] Het zijn goede vechters leraren die een vechtkunst effectief maken, niet andersom. [/qoutemezelf]
Ik geeft de schuld aan de 'eye-gouge' voor dit soort gekarikaturiseerde omschrijvingen van Krav Magaquote:Een quote is me al een tijd bijgebleven uit deze topics, ik weet niet meer wie ze maakte
"Krav Maga is gewoon je tegenstander zo bruut mogelijk om zeep helpen"
Net wat Gimgamgommetje zegt, het houdt rekening met de werkelijkheid en dat het voornaamste doel is veilig weg te komen, maar dan wel op een manier die binnen proporties blijft, dus niet iemand zijn ogen uitsteken of zijn nek breken, ook al weet je hoe dat zou moeten.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:31 schreef gimgamgommetje het volgende:
Als je vechtsporten wilt vergelijken in kooigevechten etc dan moet je daar ook meerdere tegenstanders inzetten die evt gewapend zijn met allerlei rotzooi. /ik denk dat dat dingen verandert.
Bij de dingen die ik heb meegemaakt waren de personen met wie ik problemen had zelden alleen.
Dan is het niet een snugger idee om die persoon naar de grond te brengen en hem daar te controleren.
Ik zeg ook niet dat KM ophoudt na de 'basis', maar ik denk dat je vooral bij KM vanaf een bepaald niveau het gros van de beoefenaars ook ervaringen hebben uit andere vechtsporten. Het is de beste manier om goed te leren vechten (je leert vooral voor jezelf denken), maar het maakt het wel erg lastig om zo nog de effectiviteit van een vechtsport te kunnen bepalen.quote:Op maandag 29 mei 2006 00:25 schreef gimgamgommetje het volgende:
Krav maga is er inderdaad voor bedoeld om cursisten binnen korte tijd naar een redelijk niveau van zelfverdediging op te leiden door ze effectieve technieken te leren met een doelgerichte opleiding.
Maar vergeet niet dat het gewoon doorgaat voorzover jij kunt. Je kunt je hele leven krav maga beoefenen en steeds beter worden en steeds nieuwe dingen leren. En uiteraard wat belangrijk is, steeds beter worden in de basistechnieken.
Dus zie krav maga niet als een snelle korte cursus om ff vlug wat basis aan te leren.
Het is wel degelijk een compleet systeem inclusief wapens, grondgevecht etc.
Ik vind dat we prima uit de voeten kunnen tegen geoefende tegenstanders![]()
Het is alleen wel gericht op situaties en vechtprincipes op straat. Verwacht niet specifieke dingen tegen specifieke vechtsporten...
Ook moet je systemen niet puur op basis van technieken willen vergelijken. Het tactische aspect en het uberhaupt kunnen toepassen van de geleerde technieken speelt een belangrijke rol.
Een aanvaller met een mes moet je gewoon zijn zin geven, en niet onnodig je leven riskeren met martial arts mumbo jumbo te proberen uithalen. Hetzelfde geld met een aanvaller met een vuurwapen. Daarom ben ik in qua gevechtssporten totaal niet geinteresseerd in die onderdelen, omdat het alleen maar een meerwaarde geeft als je zeker weet dat ze je onder vuur gaan nemen, en dan nog...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:51 schreef Tobz het volgende:
Zieke gasten![]()
Maar als je een suckerpunch krijgt houdt het voor iedereen wel op. En dat is dan ook een groot gevaar op straat: dat je uit het niets of van een derde een klap krijgt en meteen uitgeschakeld bent. En als iemand in de chaos ook nog eens een mes trekt...
Hier nog een filmpje over mesaanvallen.
Voor verdedigingen hiertegen geldt: hoe simpeler, hoe beter en ze werken alleen als je je bewust bent van het mes en de aanvaller fouten maakt. Anders ben je gewoon de pineut.
het woord "realiteit" zou ik hier niet gebruiken, anders zou het ook realiteit zijn dat er af en toe in een school een hoop studenten en leerkrachten door een op hol geslagen student worden neergeknald. Dit is geen alledaagse vechtpartij die iedereen wel eens meemaakt of ziet gebeuren als hij weggaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:56 schreef gimgamgommetje het volgende:
http://www.flurl.com/item(...)ke_vruchten_u_145328
Pas op, het kan vrij schokkend zijn voor sommige mensen.
Dit soort beelden van de realiteit geven mijn inziens het verschil goed weer tussen hoe dingen er op straat aan toe gaan en een 1 op 1 situatie in wat voor sport/systeem dan ook op de mat of in de ring.
Ik ben erg geintereseerd, maar kun je het niet eens over de grens doen? (antwerpen ofzo) In het noorden van België is het echt nergens te doen...quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:37 schreef gimgamgommetje het volgende:
Ja daar valt capoeira wel degelijk onder. Ik kan je helaas niet helpen. Ik ken iemand die er op zit. Als hij online is zal ik hem deze topic url wel sturen.
Voor de mensen die krav maga willen uitproberen.hou ik een kleine seminar in de Drunense Duinen (omgeving Tilburg) Als je interesse hebt moet je ff lid worden van www.zelfverdediging.tk voor details of ff mailen of zo (lexbijlsma@gmail.com)
Speel het filmpje nog eens af, en zie wanneer die kerel die op de grond lag doorhad dat de andere een mes had...quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:45 schreef gimgamgommetje het volgende:
Genjuro, Het slachtoffer in dit filmpje gaf geen verzet en is dood.
Met de juiste manier van verdedigen had hij iig nog een kans.
Ik geef toe dat je kansen om er ongeschonden vanaf te komen klein zijn als je gewapende aanvaller echt de intentie heeft om je te verwonden, maar niks doen lost helaas niks op.
Als het gaat om je portemonnaie of iets stomzinnigs dat je moet roepen dat die gast koning is,, okay gewoon doen. Maar als je stomweg aangevallen wordt zoals in het filmpje of je wordt bv onder bedreiging verkracht of ontvoerd dan moet je gewoon vechten voor wat je waard bent.
Doen jullie ook iets aan het leren herkennen van situaties? Zoals aan zien komen wanneer wanneer iemand je wilt beroven of wil gaan vechten bijvoorbeeld.quote:De aanval leren herkennen is van vitaal belang.
ironisch voor mij, mn beste maat moet volgende week voorkomen omdat hij zaterdag een bierglas op iemand zijn kop heeft kapotgeslagen, dus dat werkt ook nietquote:Op dinsdag 13 juni 2006 05:04 schreef Tobz het volgende:
[..]
Dingen zoals bij voorbeeld dat portiers vaak extra letten op mensen die geen bierglas in hun hand hebben, omdat dat een teken kan zijn dat hij ruzie zoekt.
hierop geef ik weer hetzelfde antwoord als vroeger:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:51 schreef gimgamgommetje het volgende:
Dit soort dingen leren we ook. Nu moet ik zeggen dat ik ook op evenementen werk en een enkele keer als portier gestaan heb en ik niet gelijk achterdochtig word als iemand geen bierglas in zijn hand heeft
Je kijkt idd naar de palmen om te zien of hun hand leeg is of dat ze iets bij zich hebben.
Verder is het van belang om goed op lichaamstaal te letten etc. bv als mnensen erg zenuwachtig/gefrustreerd zijn dan zie je dat meestal wel aan hun gezichtsuitdrukking, gebaren en bv dat ze een vuist maken.
Wij doen idd dingen met rollenspellen waarbij je op dat soort dingen let.
Nee srry geraak ik nietquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:49 schreef gimgamgommetje het volgende:
5 augustus omgeving tilburg ook goed?
neequote:Op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef Genjuro het volgende:
Kzit hier trouwens met een dilemma
Een griekse jonge kerel valt altijd maar een van mn beste vriendinnen lastig, (constant bellen, stalken, roddels zitte rondspreide, politie weet ervan maar heeft geen bewijs en lacht er dus mee) en omdat ik hem op msn er iets zei begint hij nu tegen mij uit te halen en wilt hij altijd maar afspreken om te vechten
Probleem is dat hij me nog nooit heeft gezien (is halve kop kleiner dan mij en weeg een 30 kilo minder) en zit te blaaten met zijne hele resum vechtsporten die hij gedaan heeft (maar niet eens goed kan schrijven alla may tai, boksen, judo, ju jutsu)
Moet ik hem een lesje leren?
Grondgevecht is mijn zwakke punt en wil ik zo lang mogelijk vermijden(ben ik nog vollop aan het leren), mijn specialiteit is vooral stand-up (met 5 jaar boksen en enkele maanden in muay thai) aangezien ik lange armen heb en veel slagkrachtquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef Dacide het volgende:
nee joh... pluk je uiteindelijk zelf de vruchten van.... (heb je weer 2 jaar voorwaardelijk aan je broek hangen)
ik zou hem gewoon in reallife even goed uitlachen... mocht hij dan toch de ruige jongen zijn en jouw willen aanvallen, dan kan je hem nog altijd in een triangle choke of rear naked choke laten belanden.
Juist zo iemand moet je tegen zichzelf beschermen en met rust laten. Hij beseft dus niet waar hij aan begint.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:33 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Grondgevecht is mijn zwakke punt en wil ik zo lang mogelijk vermijden(ben ik nog vollop aan het leren), mijn specialiteit is vooral stand-up (met 5 jaar boksen en enkele maanden in muay thai) aangezien ik lange armen heb en veel slagkracht
Ik hoop dat mijn 105 kilo genoeg zegt tegen het klunsje, maar je weet nooit... Hij trekt zich van niet veel aan
Vriendin(en tevens ook mn achternicht, dat moet er ms bij, geen "liefdesvriendin" dusquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:28 schreef Nooruna het volgende:
[..]
nee
Ok, ten eerste in hoeverre overdrijft die vriendin over het lastig vallen?
Een beetje veilige aandacht van Genjuro is altijd leuk en fijn natuurlijk, dus het kan makkelijk dat ze overdrijft.
Ten tweede wil je een "inelkaargemepte Griek" erbij hebben naast die veroordeling voor lichtdronken rijden?? great carreer move...![]()
Ten derde ik ken jou voor de rest niet, maar ik zou iemand van 30 kilo lichter niet noodzakelijkerwijs onderschatten. Dat kan vies tegenvallen, als hij idd vechtsport ervaring heeft en/of bijvoorbeeld het type "zwarte vlek voor zijn ogen" is, die gewoon volledig los gaat. Zo iemand kan echt k-o-l-e-r-e sterk zijn.
Die paar maanden moet ik zeggen dat ik er wel een hoop last van had, vooral schoppen afweren was ik niet goed in, ik moest ze altijd incasserenquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:35 schreef Dacide het volgende:
ondervindt je geen nadeel van je boksverleden bij het kickboken? (ivm voetenstand)
Hmm dat klinkt idd, verschrikkelijk, maar in hoeverre bedreigt hij haar ook echt? Of valt hij haar alleen lastig met dit soort zieke liefdesverklaringen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:42 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Vriendin(en tevens ook mn achternicht, dat moet er ms bij, geen "liefdesvriendin" dus) overdrijft niet of toch niet veel, als ik bij haar thuis ben is het echt soms 2 uur lang om de 4 minuten dat die probeert te bellen, een nieuw nummer heeft niet opgebracht, nummers laten blokkeren heeft niet opgebracht,...
Op msn hetzelfde, enorm veel email sture van "praat met mij! Ik hou van je Ik wil in je bedje liggen en aan je tietjes sabbelen". En msn blokkeren maakt hij er gewoon een nieuw aan
Wat begonnen is met een ontschuldige kus op een feestje (ja die was er spijtig genoeg) is nu voor haar een ware nachtmerrie. Als je ervoor naar de politie stapt en het betert nog niet wat dan wel? Als die kerel dan mij ook wat begint uit te schelden is het toch overdreven...
Ik zal er nog eens over denken...
Tsss, ik heb iemand van 115 kilo op me gehadquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:33 schreef Genjuro het volgende:
Ik hoop dat mijn 105 kilo genoeg zegt tegen het klunsje, maar je weet nooit... Hij trekt zich van niet veel aan
Hij bedreigt haar niet echt nee, maar is gewoon maniakaal obsessief. Een mes zal ik direct zien, aangezien ik alleen maar als het warm is wil afspreken, als hij dan zijn jas nog aanheeft weet ik dat er iets mis isquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:52 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Hmm dat klinkt idd, verschrikkelijk, maar in hoeverre bedreigt hij haar ook echt? Of valt hij haar alleen lastig met dit soort zieke liefdesverklaringen?
Moeilijk....hij zal waarschijnlijk wel echt verliefd op haar zijn en ik weet niet of hem een flinke afranseling te geven wel gaat helpen...want daarmee is de verliefdheid niet weg en zal hij naar een poosje misschien toch weer wat proberen??
Ik zou ook oppassen met iemand die "gepland" wil vechten, vooral omdat het hier om met redelijk mentaal onstabiel iemand gaat. Weet jij veel, misschien neemt de sukkel wel vriendjes mee of een mes?
Ik zou er in eerste instantie maar vanuit gaan dat het bluf is (ook het lastigvallen va
n je vriendin) en flink terug bluffen is misschien ook wel voldoende....al is een stalker moeilijk te verwijderen uit je leven.
De enige effectieve "oplossing" is dat hij een andere vrouw leuk gaat vinden?
Ver weg verhuizen is ook een oplossing....en nee dat is niet laf, maar een "psycho-achtige" stalker is niet te overtuigen om je met rust te laten, ook niet met geweld.
Ja.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:09 schreef Dacide het volgende:
Even een vraag aan de mensen die jiu jitsu beoefenen.
is het zo dat je bij "traditioneel" jiu jitsu ook leert werken vanuit de guard of de mounted position?
(dus zoals bij braziliaans jiu jitsu).
Klinkt als een idioot. Maar een idioot met een hoop idiote vriendjes of een mes heeft doorgaans schijt aan jouw +30kg, lengte of jaren aan vechtsport ervaring.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef Genjuro het volgende:
Kzit hier trouwens met een dilemma
Een griekse jonge kerel valt altijd maar een van mn beste vriendinnen lastig, (constant bellen, stalken, roddels zitte rondspreide, politie weet ervan maar heeft geen bewijs en lacht er dus mee) en omdat ik hem op msn er iets zei begint hij nu tegen mij uit te halen en wilt hij altijd maar afspreken om te vechten
Probleem is dat hij me nog nooit heeft gezien (is halve kop kleiner dan mij en weeg een 30 kilo minder) en zit te blaaten met zijne hele resum vechtsporten die hij gedaan heeft (maar niet eens goed kan schrijven alla may tai, boksen, judo, ju jutsu)
Moet ik hem een lesje leren?
De 'Triangle choke' of 'Shankaku Jime' mag dan nog zo'n nuttige techniek in een ring of op een mat. Op straat is het een tamelijk waardeloze techniek voor zelfverdediging.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef Dacide het volgende:
nee joh... pluk je uiteindelijk zelf de vruchten van.... (heb je weer 2 jaar voorwaardelijk aan je broek hangen)
ik zou hem gewoon in reallife even goed uitlachen... mocht hij dan toch de ruige jongen zijn en jouw willen aanvallen, dan kan je hem nog altijd in een triangle choke of rear naked choke laten belanden.
Meeste JJ scholen zijn in de eerste plaats ook judoscholen. Je moet alleen er goed opletten dat het niet een judo leraar is die ook JJ geeft omdat hij daar ook een eerste dan in heeft gehaald en dat 'er ff bij doet'. JJ heeft erg veel raakvlakken, maar voor zelfverdediging vereist het wel een hele andere visie dan het competitie gerichte Judo, iets wat veel van origine judoleraren niet inzien.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:22 schreef Dacide het volgende:
trouwens.. denk je dat een combi van jiujitsu en judo een goede combi is? bij de dojo in ons dorp gaan ze binnekort starten met jiujitsu.. daarnaast is het een heeel gerenommeerde judoschool. Dus willen ze ook wel combi lessen aanbieden.. dus enkele dagen jiujitsu en de rest gewoon judo.
Ik denk dat je met die SMS-jes en het hele verhaal, + getuigenis van je vriendin de politie best bereid is naar je te luisteren. Gewoon zeggen dat het steeds erger wordt en dat je bang bent dat het escaleert.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:53 schreef Genjuro het volgende:
ff verder op het Griekse klojo-verhaal:
Hij blijft tegenwoordig niet afgeven, hij heeft nul mn gsmnummer bemachtigt (via godweetwie, moet ik nog uitzoeken) en begint mij nu zelfs lastig te vallen ipv enkel vriendin![]()
50% in zijn berichten is altijd hetzelfde, namelijk dat hij "mn tanden uit mn bek zal slagen en hetzelfde zal doen met alle vriendjes die ik meeneem, en hij me toch zal vinden"
Ik begin mn geduld hier wel te verliezen... Gaat wat te ver...
EDIT: so ik heb eindelijk via via aan een foto kunnen komen van deze kerel, het is stereotype br33z4htje dusArmani-mutsje, overdreven ruige blik met truitje open naar de kippenborst, en hij heeft precies zelfs smink op...
Het enigste wat de politie de vorige keer gedaan heeft is zijn naam genoteerd, verder niks...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:59 schreef Tobz het volgende:
[..]
Ik denk dat je met die SMS-jes en het hele verhaal, + getuigenis van je vriendin de politie best bereid is naar je te luisteren. Gewoon zeggen dat het steeds erger wordt en dat je bang bent dat het escaleert.
Bedreiging is altijd moeilijk te bewijzen, maar als die sukkel je gewoon bedreigingen per SMS aan het sturen is maakt hij het wel een heel stuk gemakkelijker.
de judoschool in ons dorp is een bekende club in nederland en levert trainingen van hoog niveau.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:56 schreef Tobz het volgende:
[..]
Meeste JJ scholen zijn in de eerste plaats ook judoscholen. Je moet alleen er goed opletten dat het niet een judo leraar is die ook JJ geeft omdat hij daar ook een eerste dan in heeft gehaald en dat 'er ff bij doet'. JJ heeft erg veel raakvlakken, maar voor zelfverdediging vereist het wel een hele andere visie dan het competitie gerichte Judo, iets wat veel van origine judoleraren niet inzien.
Veel mensen onderschatten overigens het nut van judo voor zelfverdediging. Het ontbreekt aan schoppen, stoten en specifieke verdedigingen, maar daar tegenover staan solide grondwerk, effectieve worpen en ik denk dat je nergens anders zo stevig leert te blijven staan als bij judo.
Maar ervaringen horen van anderen is altijd fijn. Een proefles is altijd wel leuk, maar hoe zit het na 3 maanden om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:59 schreef gimgamgommetje het volgende:
ik beoefen het zelf niet .
Wat ik er van gezien heb tot nu toe vond ik wel erg interessant.
Voor jou is het gewoon een kwestie van proberen lijkt me.
Als je lange tijd serieus bepaalde technieken oefent, dan verleer je die nooit en kun je bepaalde bwegingen in een reflex maken. Herhalingen oefenen is dus belangrijk.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:06 schreef GoodspeeD het volgende:
Verbaasde me hoe de techniek er nog steeds redelijk inzat.
Wat leukkkk, hoe zie je eruit? Ik zal dan een keer langskomen en dan kunnen we gezellig kletsenquote:Op maandag 11 september 2006 01:15 schreef maxpayne4 het volgende:
Ik ben er altijd maandag, woensdag en donderdag.
quote:Op woensdag 13 september 2006 23:15 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Wat leukkkk, hoe zie je eruit? Ik zal dan een keer langskomen en dan kunnen we gezellig kletsen
Mijn trainer, wing chun, vond het te statisch. Heeft er overigens wel een 4e dan in gehaald.quote:Op maandag 4 september 2006 19:33 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wie beoefend hier shaolin kempo en wat zijn de ervaringen? Vind het na 3 jaar Wing Chun weer eens tijd voor wat anders
Hoe verschilt Gracie JJ van BJJ?quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:44 schreef Calyptus het volgende:
zooo een vechtsport topic, wist ik niet dat we dat hier ook hadden.
Ik heb 5 jaar bokservaring, tussendoor af en toe muay thai(zowat 1 jaar als je 3 trainingen per week zou nemen als, en 2 jaar Gracie JJ.
Ik zoek nu achter krav maga omdat ik hier ook al goede zaken over heb gehoord, maar in oost vlaanderen wordt het enkel op zaterdagmorgend en dat is wat moeilijk
Oh en ik zit op het moment al 2 weken in de plaaster wegens een foute slag op de zware zak zonder handschoenen. Ik was moe en miste mijn hoek deels, en raakte de zak enkel met de kneukel van mn pink. beentje in hand achter die kneukel gebroken
Wat is volgens jou het evrshcil tussen boksen-boksen en kickboksen-boksen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:44 schreef Calyptus het volgende:
zooo een vechtsport topic, wist ik niet dat we dat hier ook hadden.
Ik heb 5 jaar bokservaring, tussendoor af en toe muay thai
bedoel je engels boksen enerzijds en cubaans en frans boksen anderzijds?quote:Op woensdag 20 september 2006 00:12 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het evrshcil tussen boksen-boksen en kickboksen-boksen?![]()
Ik bedoel Mike Tyson-boksenquote:Op woensdag 20 september 2006 01:23 schreef Calyptus het volgende:
[..]
bedoel je engels boksen enerzijds en cubaans en frans boksen anderzijds?
De stance is licht anders, omdat bij engelse boks je geen kicks mag uitdelen. Bij franse en cubaanse boks mag dat wel zolang het onder de gordel blijft.
Het kan zijn dat er nog wat extra verschillen zijn, maar dat zijn de belangrijkste volgens mij.
Ik doe trouwens aan Engelse boks.
srry, ik snap de vraag echt nietquote:
Braddock kan me gestolen worden, wij zijn nu soulmates: kom, we gaan 1-op-1 trainenquote:Op donderdag 21 september 2006 00:28 schreef Dacide het volgende:
niet?
ik wel hihi...
je hebt gewoon old fashion boksen.. en je hebt t boksen dat in kickboksen voor komt..
wat zijnd e verschillen..
je heb vast te veel klappen gehad tijdens het boksenquote:Op woensdag 20 september 2006 23:56 schreef Calyptus het volgende:
[..]
srry, ik snap de vraag echt niet
Neh maar kheb een paar zware dagen achter de rugquote:Op donderdag 21 september 2006 00:58 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
je heb vast te veel klappen gehad tijdens het boksen![]()
ik weet nog heel goed dat ik voor het eerst ging zitten op een leverstoot, alsof je de controle over je lichaam kwijt bent... gelukkig al een tijdje niet meer voorgekomen. leverstoot hoeft niet eens heel hard te zijn, als ie maar goed geplaatst isquote:Op donderdag 21 september 2006 11:29 schreef boem-dikkie het volgende:
aaah gister weer getrained, lekker gespart alleen ik gaf iemand een harde schop, en die reageerde daarop met een HELE harde stoot op mijn lever, wat een kut pijn zeg.
Idd met links, half uppercut half hoek zegmaar. Waarom kan je dat niet?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:39 schreef BB_Koning het volgende:
Leverstoot geef je met links, toch? Dat kan ik niet, ik kan alleen een linkse directe en een linkse hoek geven![]()
![]()
Ik ben rechts, dus daar zit mijn kracht en mn linkse hoek en directe zijn dus al niet zo hard vergeleken met mn rechtse en, ach, weet ik veel, het is toch logisch dat je een leverstoot moeilijker kan plaatsen met de hand waarmee je neit schrijf? Ik kan oko geen goede linkertrappen gevenquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Idd met links, half uppercut half hoek zegmaar. Waarom kan je dat niet?
beschrijf voor mij eens de leuke pijnenquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:09 schreef boem-dikkie het volgende:
naah t deed echt pijnzo'n hele irritante kut pijn
quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:12 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
beschrijf voor mij eens de leuke pijnen![]()
Hoewel ik een liefhebber ben van lowkicks tijdens kickboksen, ben ik dat niet als ik het heb over mma. Als je in mma een lowkik geeft en je hebt een explosieve tegenstander als Fedor, dan heb je óf al een stoot te pakken of je ligt al op de grond. Je ziet overigens oko dat in mma lowkicks niet zo vaak gebruikt worden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:38 schreef boem-dikkie het volgende:
hmm mn rechter lowkick vind ik lekker, mijn afval trap ook wel redelijk. Verder uhmm rechtse hoek.
Bovenstaande geldt overigens niet als je Mirko Crocop heet, toevalligquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:45 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Hoewel ik een liefhebber ben van lowkicks tijdens kickboksen, ben ik dat niet als ik het heb over mma. Als je in mma een lowkik geeft en je hebt een explosieve tegenstander als Fedor, dan heb je óf al een stoot te pakken of je ligt al op de grond. Je ziet overigens oko dat in mma lowkicks niet zo vaak gebruikt worden.![]()
Ontvangen is vast niet zo lekker als de gever Crocop isquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:11 schreef LedZep het volgende:
Lowkicks en middle kicks zijn ook erg lekker. Zowel het uitdelen als het ontvangen.
dat is recht vooruit schoppen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:45 schreef BB_Koning het volgende:
O ja, ik weet niet wat een afvaltrap is![]()
Je tactiek aanpassen omdat profboksers er een verweer tegen hebben is overdreven. Dat is net hetzelfde als het bodybuildingschema van Ray Cutler gebruiken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:45 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Hoewel ik een liefhebber ben van lowkicks tijdens kickboksen, ben ik dat niet als ik het heb over mma. Als je in mma een lowkik geeft en je hebt een explosieve tegenstander als Fedor, dan heb je óf al een stoot te pakken of je ligt al op de grond. Je ziet overigens oko dat in mma lowkicks niet zo vaak gebruikt worden.![]()
helemaal waar, als je een paar goede lowkicks geeft op het dijbeen , gaat ie wel neer.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:14 schreef Calyptus het volgende:
Ook op de straat of tegen boksers zijn ze verschrikkelijk effectief. 2-3 slechtgeblokte lowkicks en je tegenstander gaan neer van de pijn, of gaat kreupel.
Mn favoriete zijn lowkicks, maar in de ring sta ik vooral bekend (quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:28 schreef BB_Koning het volgende:
Welke trap/stoot is jullie favo? Welke zou je in een gevecht zeker gebruiken? Ik ben gek op mn rechtse hoek en eyepoking kan ik ook best wel goed, daar oefen ik op![]()
Zijkant van het scheenbeen doet ook lekker veel pijn als je het niet gewoon bentquote:Op woensdag 27 september 2006 10:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
helemaal waar, als je een paar goede lowkicks geeft op het dijbeen , gaat ie wel neer.
Uiteraard zul je op straat niet gauw een mma-vechter treffen (meestal zijn ruziezoekers ongetrainde idioten), maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je je optimaal ontwikkelt, dus je meot goede lowkicks kunnen geven, maar je moet oko een explosiviteit hebben zodat het geven van een lowkick voor jouw tegenstander juist riskant is.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:14 schreef Calyptus het volgende:
Fedor is een van de beste van de wereld, er zijn ms nog 3 mensen in de wereld die je dat kunnen flikken. Tegen lichtere en minder mobiele tegenstanders zijn lowkicks meestal doorslaggevend.
Ook op de straat of tegen boksers zijn ze verschrikkelijk effectief. 2-3 slechtgeblokte lowkicks en je tegenstander gaan neer van de pijn, of gaat kreupel.
sta met rechtsachter:quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:28 schreef BB_Koning het volgende:
Welke trap/stoot is jullie favo? Welke zou je in een gevecht zeker gebruiken? Ik ben gek op mn rechtse hoek en eyepoking kan ik ook best wel goed, daar oefen ik op![]()
quote:Op woensdag 27 september 2006 17:51 schreef Dacide het volgende:
[..]
sta met rechtsachter:
linkerjab, rechtse directe, klein sprongetje (zodat rechts voor komt) en dan afmaken met linker knie..
als je een stevige slag/schop krijgt tijdens dat "sprongetje" = hallo grond.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:51 schreef Dacide het volgende:
[..]
sta met rechtsachter:
linkerjab, rechtse directe, klein sprongetje (zodat rechts voor komt) en dan afmaken met linker knie..
Nee ik bedoel ook stappend... (zie de bas rutten instructionals)quote:Op woensdag 27 september 2006 18:14 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]wisselpas moet je ook leren, effectiever en sneller dan een 'sprongetje' .. ook moet je dat stappend doen en niet een 'sprong' maken
maarja
!
geef me nog 1 a 2 weken.. en dan zit deze heer op jiu jitsu.. (dojo in t dorp is nog bezig met verbouwing)quote:Ik vraag me trouwens af , waarom ga je niet op een vechtsport? Lijkt me dat je er wel redelijk into bent, en als je al jaren intensief schaduwboksen kan, en 'combo's' beheersd, is het toch gewoon lekker om te trainen zodat het 'beter' of misschien wel goed aanleerd, en soms je combo's nog mag uitvoeren ook tijdens sparrenen later mss echte gevechten !
ik vind en er zullen vast vele boksers zijn met mij, dat schaduwboksen 1 van de beste manieren i som techniek te oefenen, je kunt jezelf namelijk in de spiegel bekijken. ik moet er wel bij vermelden dat je wel de basis moet hebben om vervolgens je technieken te verbeteren, maar die zou je op zich van instructievideo's ook kunnen leren.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:53 schreef Dacide het volgende:
en nee, zit niet op een vechtsport... maar doe al sinds jaren relatief intensief schaduwboksen... vooral lerend vie instructional dvd's..
geen idee of het een toegevoegde waarde heeft in een echt gevecht (schaduwboksen).. kan ook zijn dat ik inmiddels een compleet foute techniek heb aangeleerd.. maar weet nu wel zo blind uit mijn hoofd leuke combo's..
Je bent een beest BB!!!!1!!!!1!!11!quote:Op woensdag 27 september 2006 20:58 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
ik vind en er zullen vast vele boksers zijn met mij, dat schaduwboksen 1 van de beste manieren i som techniek te oefenen, je kunt jezelf namelijk in de spiegel bekijken. ik moet er wel bij vermelden dat je wel de basis moet hebben om vervolgens je technieken te verbeteren, maar die zou je op zich van instructievideo's ook kunnen leren.
1 belangrijk onderdeel dat je niet daarvan leert is reageren/verdedigen. deze bewegingen heb ik echt tijdens het sparren moeten leren, dat neemt niet weg dat ik de technieken 'afgekeken' heb van video's van vechters. maar ja, het is anders als je daadwerkelijk een stoot tegen je hoofd krijgt en weg moet duiken om vervolgens, a la Fedor, weer een stoot uit te delen.
ik ben ook al enkele maanden niet actief bezig, maar mn stoten worden door dat schaduwboksen wel steeds sneller en harder. maar ja, dat kan ook komen door zwaardere gewichttraining![]()
![]()
![]()
Dit keer bedoel je het vast wel goed, maar toch vind ik je stom.quote:Op woensdag 27 september 2006 21:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je bent een beest BB!!!!1!!!!1!!11!![]()
quote:Op donderdag 28 september 2006 00:25 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Dit keer bedoel je het vast wel goed, maar toch vind ik je stom.
Waarom? Ooit heb je gemeen gedaan tegen me en me een stomme gay genoemd. Nu ben ik genoodzaakt om een rnc aan te leggen als ik je ooit in het echt zie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |