abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39307718
@Q_Orianka
welke vorm van kung fu doe je? en welke school doe je het.
Ik doe het nu zoon 2 en een half jaar.
de website van de vereniging waar ik train is deze www.kungfu.nl
je zegt in je berichtjes dat je het makkelijk vind en goed kan
maar hoe weet je dat al naar 2 maanden?
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_40086949
kick

Wat voor thaibokshandschoenen kan ik het beste aanschaffen voor recreatieve beoefening? 14OZ of 16OZ? Heb weinig (geen) ervaring met die maten dus weet het niet helemaal.
  zondag 23 juli 2006 @ 09:56:12 #243
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_40097105
Ik weet er niet zoveel vanaf, behalve wat ik van trainingsmaatjes hoor die MT doen. Maar volgens mij is gewoon trainen en sparren met grotere handschoenen (16OZ dus?). Vergeet overigens niet dat je ook nog bandages onder de handschoen moet dragen om niet je handen en polsen te verzieken.
Cogitans sollicitus est
  Moderator zondag 23 juli 2006 @ 12:07:49 #244
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40099511
kung fu
10 jaar ondertussen ...
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 24 juli 2006 @ 18:41:49 #245
24606 edsuit
kind of blue
pi_40140249
Ik ben van plan om met een vechtsport te beginnen. De belangrijkste reden is eigenlijk dat ik gewoon iets aan sport wil doen. Nu lijkt een vechtsport me het leukst en daar kan ik in het dagelijks leven ook nog wat aan hebben. Ik woon in Dordrecht en ik wil sowieso naar een school op fietsafstand, dus in Dordrecht, Zwijndrecht of Papendrecht. Zodoende vallen er al een aantal sporten af. Wat overblijft:

Taekwondo
Jiu-Jitsu
Karate (Wado ryu / Kyokushin / Ashihara)
Ninjutsu
Krav Maga
Wing-Chun

Judo en (kick)boksen zijn ook opties, maar (kick)boksen spreekt me niet aan. Wat judo betreft, dat heb ik toen ik 12 was (ben nu 22) een jaar gedaan, maar daar ben ik toen mee gestopt wegens tijdgebrek. Ik vond het wel aardig, maar het lijkt me leuker om een sport te doen waarin (ook) stoot en trap technieken aan bod komen.

Wat ik wil:
- als recreatie; het mag wel behoorlijk inspannend zijn (graag zelfs), maar geen competitie.
- maximaal 1x trainen per week, voorlopig in ieder geval wel
- bevordering van de fysieke en mentale conditie (ook lenigheid)
- zelfvertrouwen verhogen
- geen of weinig wapens
- niet al te trage leercurve
- full-contact of semi-contact: weet eigenlijk niet wat ik liever heb

Iets minder, maar nog wel belangrijk:
- bruikbaar voor zelfverdediging
- veelzijdigheid

Ja, het is nogal een veeleisende lijst I guess, maar ja ik zoek gewoon het meest ideale. Natuurlijk ga ik ook wel bij wat verschillende sporten/scholen kijken, maar ik hoor het graag als iemand tips/aanbevelingen heeft.

Van Ninjutsu heb ik trouwens wel gelezen dat het in Dordrecht zou worden gegeven, maar ik kan nergens gegevens van een sportschool die dat doet vinden. Weet iemand daar misschien wat meer van?

[ Bericht 0% gewijzigd door edsuit op 25-07-2006 10:58:38 ]
  maandag 24 juli 2006 @ 21:42:02 #246
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_40145489
Kijk gewoon eens bij alle scholen en volg bij allen een proefles. Zou zeker niet nalaten Jiu-Jitsu te proberen, past zeker goed in wat je zoekt.
Cogitans sollicitus est
pi_40147097
Ik ga mezelf de basis van wrestling en jiu jitsu proberen aan te leren dmv diverse instructionals via internet. Heb van mensen gehoord dat ze er zelfs meer aan hebben gehad dan een "gewone" leraar en het zal ongetwijfeld werken. Trainingspartner erbij en het moet toch lukken . Naast muay thai hoop ik dan een solide "complete" basis in martials arts te krijgen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:17:05 #248
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_40153463
Edsuit:

Zoals gezegd. proeflessen volgen. Als ontspanning en recreatie je hoofddoel is moet je dus vooral sfeer proeven. Dus let vooral op hoe ze je ontvangen en opnemen in de groep en zo.

j
taekwondo, vooral trappen, meestal wel veel competiie maar ook kata's of hoe noemen ze dat , poemses of zo? mijn koreaans is niet echt vloeiend.
iu jitsu, goed voor zelfverdediging en meestal ongewapend.. Competitie is een optie maar bij de clubs die ik ken was dat op een zeer laag pitje.

karate. trappen + stoten, meestal vrij strak en met een hoop geschreeuw. ook veel competitie normaal gesproken... je moet er van houden hehe.

ninjutsu....... beetje jiu jitsu achtig maar dan vager.... en das geloof ik ook de bedoeling.
Er wordt meestal traditioneler getraind dan bv in jiu jitsu met een veel grotere nadruk op wapens en zo. Je moet hier erg oppassen voor fakers en macdojo's. Er was toch ooit een ninjutsu topic op fok?

krav maga is mijn absolute favoriet. zelfverdediging is hoofddoel maar de lessen zijn absoluut zo ingericht dat het ontspannend is en dat je conditioneel bezig bent.
hoe en hoeveel je spart en zo is erg afhankelijk van instructeur. wel tegen wapens maar niet zo veel met.

wing-chun... ik wil zelf nog ondervinden hoe het is om een goede wcer tegenover me te hebben.
stijl zoals ik het gezien heb is in ieder geval erg fel en direct. verder geen verstand van.
Ik ben btw wel van cursisten met wc achtergrond geschrokken van manier van stoten.
met knokkels van pink en ringvinger op bv achterkant hoofd slaan lijkt me niet verstandig.
(palm is bv veiliger as je daar echt graag wilt slaan) Wie weet hadden ze het niet zo geleerd maar deden ze het gewoon fout, ik heb geen idee. btw probeer maar tegen betonnen muur, mocht je dit soort dingen onzin vinden

zelfvertrouwen en conditie hangt van jou af en de instructeur en is niet persee stijlgebonden.
Toch zijn de wat meer competieve sporten vaak meer conditioneel ingesteld.
zelfvertrouwen is al helemaal niet stijl afhankelijk. dat is maar net waar je gevoelig voor bent.
Daar kan ik je ook geen advies voor geven. of neem een stijl waar je snel veel dangraden in haalt

maar ja je hebt een lijstje dat redelijk te overzien is.
Elke sport lijkt me leuk te beoefenen en het proberen waard.
Er is niks wat ik je echt afraadf of persee aanraad (tenzij zelfverdediging hoofddoel word)
dus ga ze allemaal bij langs voor je beslist.
  zondag 3 september 2006 @ 21:12:49 #249
24606 edsuit
kind of blue
pi_41461822
Even een topic-kick.. ik ben begonnen met proeflessen volgen. Afgelopen zaterdag Wing-Chun gedaan bij de Associatie Wing-Chun Kung-Fu Nederland in Dordrecht. Was vrij pittig (ik heb jaren niet serieus aan sport gedaan, dus nu zit ik met flinke spierpijn ). De training duurde 3 uur; eerst een flinke warming up, daarna techniek trainen en daarna sparren. Tijdens de techniek training deden de 'nieuwelingen' niet mee maar gaf de leraar een verhaal over Wing-Chun en kon je vragen stellen enzo.
Het kwam allemaal erg goed over. Denkbeelden die me aanspraken, zoals de nadruk op effectiviteit en respect voor elkaar, niemand die 'meer' is dan de ander (dat is misschien bij alle vechtsporten wel zo, maar ik had het idee dat er hier veel nadruk op lag). Ook was er een erg goede sfeer en het was behoorlijk inspannend, en dat wil ik graag.
Enige jammere aan Wing-Chun vond ik dat de focus bijna volledig op stoottechnieken lijkt te liggen. Traptechnieken zijn er ook wel, maar die vormen maar een klein onderdeel vormen, en wat ik ervan heb gezien was niet echt 'spectaculair'. Maar dat past ook gewoon niet bij de stijl, als ik het idee erachter een beetje doorheb tenminste.

Maandag ga ik denk ik naar Jiu-Jitsu en donderdag naar Ninjutsu. Dan misschien nog Taekwondo en Karate (Wado ryu). De overige sporten die ik eerder noemde zijn afgevallen omdat ze op (voor mij) ongunstige tijdstippen worden gegeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door edsuit op 03-09-2006 21:24:14 ]
  zondag 3 september 2006 @ 21:25:00 #250
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_41462321
bij ons in het dorp zijn ze momenteel de dojo aan het verbouwen. zodra deze weer normaal gebruikt kan worden zal er gestart worden met jiu-jitsu. Dus ik verwacht mijn eerste binnen een maand te hebben. Heb er ook erg veel zin in.

Kan iemand me zeggen hoeveel geld ik kwijt ben voor een Gi? Dus geen topding, gewoon eentje die voldoet voor in het begin. Duurder kan altijd nog.
pi_41489873
Wie beoefend hier shaolin kempo en wat zijn de ervaringen? Vind het na 3 jaar Wing Chun weer eens tijd voor wat anders
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:59:13 #252
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_41532694
ik beoefen het zelf niet .
Wat ik er van gezien heb tot nu toe vond ik wel erg interessant.
Voor jou is het gewoon een kwestie van proberen lijkt me.
pi_41534145
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:59 schreef gimgamgommetje het volgende:
ik beoefen het zelf niet .
Wat ik er van gezien heb tot nu toe vond ik wel erg interessant.
Voor jou is het gewoon een kwestie van proberen lijkt me.
Maar ervaringen horen van anderen is altijd fijn. Een proefles is altijd wel leuk, maar hoe zit het na 3 maanden om maar een voorbeeld te noemen.
pi_41542073
Van mijn 9e tot mijn 12e Karate Wado-Kai gedaan. Toen helaas gestopt omdat het niet meer zo lekker liep op de sportschool. Nu, 13 jaar later, toch maar weer eens een training meegedaan bij een no-profit Karate Shotokan vereniging. Was erg tof. Verbaasde me hoe de techniek er nog steeds redelijk inzat.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:53:11 #255
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_41544865
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:06 schreef GoodspeeD het volgende:
Verbaasde me hoe de techniek er nog steeds redelijk inzat.
Als je lange tijd serieus bepaalde technieken oefent, dan verleer je die nooit en kun je bepaalde bwegingen in een reflex maken. Herhalingen oefenen is dus belangrijk.

Ik ben overigens een voorstander van simpel vechten, dus niet al te veel variaties van een beweging. Er zijn experts die bweren dat je in een gevaarlijke situatie je alleen een klein aantal bwegeingen voor de geest kan halen.

bb_koning.hyves.nl
pi_41695861
Wie doen hier allemaal aan kungfu/wushu?
Of wat vinden jullie er van?
Ik zit er net op en ik vind het een geweldige vechtsport.
Je traint lenigheid, snelheid, kracht, coordinatie, conditie en ook een beetje acrobatiek (vooral bij moderne wushu) en je leert met diverse wapens te trainen.
Ik zit in groningen op baotrieu.
3x in de week voor maar 22,50. we hanteren ook 2 stijlen: De traditionele stijl 'Hung Ga' en moderne Wushu.
Je kan maximaal 3 keer in de week trainen en kan kiezen uit maandag woensdag, donderdag en vrijdag.
Op woensdag is altijd moderne wushu en de rest is hung ga.
Ik ben er altijd maandag, woensdag en donderdag.
what the ......what the fuck are we doin out here in the middle of the desert?!
pi_41757098
schopje
  woensdag 13 september 2006 @ 23:15:35 #258
106955 BB_Koning
pi_41787460
quote:
Op maandag 11 september 2006 01:15 schreef maxpayne4 het volgende:

Ik ben er altijd maandag, woensdag en donderdag.
Wat leukkkk, hoe zie je eruit? Ik zal dan een keer langskomen en dan kunnen we gezellig kletsen
bb_koning.hyves.nl
pi_41789145
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:15 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Wat leukkkk, hoe zie je eruit? Ik zal dan een keer langskomen en dan kunnen we gezellig kletsen
(y) regel ik de thee en koekjes
pi_41954517
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:33 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Wie beoefend hier shaolin kempo en wat zijn de ervaringen? Vind het na 3 jaar Wing Chun weer eens tijd voor wat anders
Mijn trainer, wing chun, vond het te statisch. Heeft er overigens wel een 4e dan in gehaald.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_41956605
zooo een vechtsport topic, wist ik niet dat we dat hier ook hadden.

Ik heb 5 jaar bokservaring, tussendoor af en toe muay thai(zowat 1 jaar als je 3 trainingen per week zou nemen als je alles op zou tellen), en 2 jaar Gracie JJ.

Ik zoek nu achter krav maga omdat ik hier ook al goede zaken over heb gehoord, maar in oost vlaanderen wordt het enkel op zaterdagochtend gegeven en dat is wat moeilijk

Oh en ik zit op het moment al 2 weken in de plaaster wegens een foute slag op de zware zak zonder handschoenen. Ik was moe en miste mijn hoek deels, en raakte de zak enkel met de kneukel van mn pink. beentje in hand achter die kneukel gebroken

[ Bericht 3% gewijzigd door Calyptus op 19-09-2006 22:41:10 ]
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
pi_41963912
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:44 schreef Calyptus het volgende:

Ik heb 5 jaar bokservaring, tussendoor af en toe muay thai(zowat 1 jaar als je 3 trainingen per week zou nemen als, en 2 jaar Gracie JJ.

Ik zoek nu achter krav maga omdat ik hier ook al goede zaken over heb gehoord, maar in oost vlaanderen wordt het enkel op zaterdagmorgend en dat is wat moeilijk

Oh en ik zit op het moment al 2 weken in de plaaster wegens een foute slag op de zware zak zonder handschoenen. Ik was moe en miste mijn hoek deels, en raakte de zak enkel met de kneukel van mn pink. beentje in hand achter die kneukel gebroken
Hoe verschilt Gracie JJ van BJJ?

Edit: oh.. het is hetzelfde dus .

[ Bericht 10% gewijzigd door LedZep op 19-09-2006 21:45:00 ]
  woensdag 20 september 2006 @ 00:12:59 #263
106955 BB_Koning
pi_41970622
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:44 schreef Calyptus het volgende:

Ik heb 5 jaar bokservaring, tussendoor af en toe muay thai
Wat is volgens jou het evrshcil tussen boksen-boksen en kickboksen-boksen?
bb_koning.hyves.nl
pi_41972057
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:12 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het evrshcil tussen boksen-boksen en kickboksen-boksen?
bedoel je engels boksen enerzijds en cubaans en frans boksen anderzijds?
De stance is licht anders, omdat bij engelse boks je geen kicks mag uitdelen. Bij franse en cubaanse boks mag dat wel zolang het onder de gordel blijft.
Het kan zijn dat er nog wat extra verschillen zijn, maar dat zijn de belangrijkste volgens mij.

Ik doe trouwens aan Engelse boks.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
  woensdag 20 september 2006 @ 01:42:18 #265
106955 BB_Koning
pi_41972387
quote:
Op woensdag 20 september 2006 01:23 schreef Calyptus het volgende:

[..]

bedoel je engels boksen enerzijds en cubaans en frans boksen anderzijds?
De stance is licht anders, omdat bij engelse boks je geen kicks mag uitdelen. Bij franse en cubaanse boks mag dat wel zolang het onder de gordel blijft.
Het kan zijn dat er nog wat extra verschillen zijn, maar dat zijn de belangrijkste volgens mij.

Ik doe trouwens aan Engelse boks.
Ik bedoel Mike Tyson-boksen
bb_koning.hyves.nl
pi_42002883
quote:
Op woensdag 20 september 2006 01:42 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Ik bedoel Mike Tyson-boksen
srry, ik snap de vraag echt niet
  donderdag 21 september 2006 @ 00:28:37 #267
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_42003737
niet?
ik wel hihi...

je hebt gewoon old fashion boksen.. en je hebt t boksen dat in kickboksen voor komt..

wat zijnd e verschillen..
  donderdag 21 september 2006 @ 00:58:17 #268
106955 BB_Koning
pi_42004420
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:28 schreef Dacide het volgende:
niet?
ik wel hihi...

je hebt gewoon old fashion boksen.. en je hebt t boksen dat in kickboksen voor komt..

wat zijnd e verschillen..
Braddock kan me gestolen worden, wij zijn nu soulmates: kom, we gaan 1-op-1 trainen (Heb je wel een foto eerst? Waarom een foto voor slechts training? Uhmmmm.... )

bb_koning.hyves.nl
  donderdag 21 september 2006 @ 00:58:50 #269
106955 BB_Koning
pi_42004439
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:56 schreef Calyptus het volgende:

[..]

srry, ik snap de vraag echt niet
je heb vast te veel klappen gehad tijdens het boksen
bb_koning.hyves.nl
pi_42010127
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:58 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

je heb vast te veel klappen gehad tijdens het boksen
Neh maar kheb een paar zware dagen achter de rug

Het verschil is vrij klein,het enigste dat ik ken is dat in gewoon boksen alle kracht door de heupbeweging wordt gezet , bij kickboxen worden de heupen minder gebruikt omdat je dan uit balans bent voor tegen kicks te verdedigen. Daarom ook het verschil in stance.

Voor de rest weet ik geen verschillen
pi_42010240
aaah gister weer getrained, lekker gespart alleen ik gaf iemand een harde schop, en die reageerde daarop met een HELE harde stoot op mijn lever, wat een kut pijn zeg.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_42138143
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:29 schreef boem-dikkie het volgende:
aaah gister weer getrained, lekker gespart alleen ik gaf iemand een harde schop, en die reageerde daarop met een HELE harde stoot op mijn lever, wat een kut pijn zeg.
ik weet nog heel goed dat ik voor het eerst ging zitten op een leverstoot, alsof je de controle over je lichaam kwijt bent... gelukkig al een tijdje niet meer voorgekomen. leverstoot hoeft niet eens heel hard te zijn, als ie maar goed geplaatst is
e-students.nl handig voor studenten
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:39:02 #273
106955 BB_Koning
pi_42141387
Leverstoot geef je met links, toch? Dat kan ik niet, ik kan alleen een linkse directe en een linkse hoek geven

bb_koning.hyves.nl
pi_42141601
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:39 schreef BB_Koning het volgende:

Leverstoot geef je met links, toch? Dat kan ik niet, ik kan alleen een linkse directe en een linkse hoek geven

Idd met links, half uppercut half hoek zegmaar. Waarom kan je dat niet?
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:53:06 #275
106955 BB_Koning
pi_42141723
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:47 schreef LedZep het volgende:

[..]

Idd met links, half uppercut half hoek zegmaar. Waarom kan je dat niet?
Ik ben rechts, dus daar zit mijn kracht en mn linkse hoek en directe zijn dus al niet zo hard vergeleken met mn rechtse en, ach, weet ik veel, het is toch logisch dat je een leverstoot moeilijker kan plaatsen met de hand waarmee je neit schrijf? Ik kan oko geen goede linkertrappen geven

bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:09:58 #276
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_42142093
naah t deed echt pijn zo'n hele irritante kut pijn
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:12:40 #277
106955 BB_Koning
pi_42142152
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:09 schreef boem-dikkie het volgende:
naah t deed echt pijn zo'n hele irritante kut pijn
beschrijf voor mij eens de leuke pijnen
bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:14:52 #278
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_42142205
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:12 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

beschrijf voor mij eens de leuke pijnen
haha scherp. Maar ik heb liever een paar schoppen tegen mn been dan 1 in mn lever , iig verschillend per persoon dan maar je snapt t wel denk ik;)
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:16:38 #279
106955 BB_Koning
pi_42142246
Lowkicks zijn niet leuk, als ik die krijg, dan wil ik iemands hoofd eraf slaan
bb_koning.hyves.nl
  dinsdag 26 september 2006 @ 15:23:53 #280
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_42142417
haha ait
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')