Een aanvaller met een mes moet je gewoon zijn zin geven, en niet onnodig je leven riskeren met martial arts mumbo jumbo te proberen uithalen. Hetzelfde geld met een aanvaller met een vuurwapen. Daarom ben ik in qua gevechtssporten totaal niet geinteresseerd in die onderdelen, omdat het alleen maar een meerwaarde geeft als je zeker weet dat ze je onder vuur gaan nemen, en dan nog...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:51 schreef Tobz het volgende:
Zieke gasten![]()
Maar als je een suckerpunch krijgt houdt het voor iedereen wel op. En dat is dan ook een groot gevaar op straat: dat je uit het niets of van een derde een klap krijgt en meteen uitgeschakeld bent. En als iemand in de chaos ook nog eens een mes trekt...
Hier nog een filmpje over mesaanvallen.
Voor verdedigingen hiertegen geldt: hoe simpeler, hoe beter en ze werken alleen als je je bewust bent van het mes en de aanvaller fouten maakt. Anders ben je gewoon de pineut.
het woord "realiteit" zou ik hier niet gebruiken, anders zou het ook realiteit zijn dat er af en toe in een school een hoop studenten en leerkrachten door een op hol geslagen student worden neergeknald. Dit is geen alledaagse vechtpartij die iedereen wel eens meemaakt of ziet gebeuren als hij weggaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:56 schreef gimgamgommetje het volgende:
http://www.flurl.com/item(...)ke_vruchten_u_145328
Pas op, het kan vrij schokkend zijn voor sommige mensen.
Dit soort beelden van de realiteit geven mijn inziens het verschil goed weer tussen hoe dingen er op straat aan toe gaan en een 1 op 1 situatie in wat voor sport/systeem dan ook op de mat of in de ring.
Ik ben erg geintereseerd, maar kun je het niet eens over de grens doen? (antwerpen ofzo) In het noorden van België is het echt nergens te doen...quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:37 schreef gimgamgommetje het volgende:
Ja daar valt capoeira wel degelijk onder. Ik kan je helaas niet helpen. Ik ken iemand die er op zit. Als hij online is zal ik hem deze topic url wel sturen.
Voor de mensen die krav maga willen uitproberen.hou ik een kleine seminar in de Drunense Duinen (omgeving Tilburg) Als je interesse hebt moet je ff lid worden van www.zelfverdediging.tk voor details of ff mailen of zo (lexbijlsma@gmail.com)
Speel het filmpje nog eens af, en zie wanneer die kerel die op de grond lag doorhad dat de andere een mes had...quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:45 schreef gimgamgommetje het volgende:
Genjuro, Het slachtoffer in dit filmpje gaf geen verzet en is dood.
Met de juiste manier van verdedigen had hij iig nog een kans.
Ik geef toe dat je kansen om er ongeschonden vanaf te komen klein zijn als je gewapende aanvaller echt de intentie heeft om je te verwonden, maar niks doen lost helaas niks op.
Als het gaat om je portemonnaie of iets stomzinnigs dat je moet roepen dat die gast koning is,, okay gewoon doen. Maar als je stomweg aangevallen wordt zoals in het filmpje of je wordt bv onder bedreiging verkracht of ontvoerd dan moet je gewoon vechten voor wat je waard bent.
Doen jullie ook iets aan het leren herkennen van situaties? Zoals aan zien komen wanneer wanneer iemand je wilt beroven of wil gaan vechten bijvoorbeeld.quote:De aanval leren herkennen is van vitaal belang.
ironisch voor mij, mn beste maat moet volgende week voorkomen omdat hij zaterdag een bierglas op iemand zijn kop heeft kapotgeslagen, dus dat werkt ook nietquote:Op dinsdag 13 juni 2006 05:04 schreef Tobz het volgende:
[..]
Dingen zoals bij voorbeeld dat portiers vaak extra letten op mensen die geen bierglas in hun hand hebben, omdat dat een teken kan zijn dat hij ruzie zoekt.
hierop geef ik weer hetzelfde antwoord als vroeger:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:51 schreef gimgamgommetje het volgende:
Dit soort dingen leren we ook. Nu moet ik zeggen dat ik ook op evenementen werk en een enkele keer als portier gestaan heb en ik niet gelijk achterdochtig word als iemand geen bierglas in zijn hand heeft
Je kijkt idd naar de palmen om te zien of hun hand leeg is of dat ze iets bij zich hebben.
Verder is het van belang om goed op lichaamstaal te letten etc. bv als mnensen erg zenuwachtig/gefrustreerd zijn dan zie je dat meestal wel aan hun gezichtsuitdrukking, gebaren en bv dat ze een vuist maken.
Wij doen idd dingen met rollenspellen waarbij je op dat soort dingen let.
Nee srry geraak ik nietquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:49 schreef gimgamgommetje het volgende:
5 augustus omgeving tilburg ook goed?
neequote:Op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef Genjuro het volgende:
Kzit hier trouwens met een dilemma
Een griekse jonge kerel valt altijd maar een van mn beste vriendinnen lastig, (constant bellen, stalken, roddels zitte rondspreide, politie weet ervan maar heeft geen bewijs en lacht er dus mee) en omdat ik hem op msn er iets zei begint hij nu tegen mij uit te halen en wilt hij altijd maar afspreken om te vechten
Probleem is dat hij me nog nooit heeft gezien (is halve kop kleiner dan mij en weeg een 30 kilo minder) en zit te blaaten met zijne hele resum vechtsporten die hij gedaan heeft (maar niet eens goed kan schrijven alla may tai, boksen, judo, ju jutsu)
Moet ik hem een lesje leren?
Grondgevecht is mijn zwakke punt en wil ik zo lang mogelijk vermijden(ben ik nog vollop aan het leren), mijn specialiteit is vooral stand-up (met 5 jaar boksen en enkele maanden in muay thai) aangezien ik lange armen heb en veel slagkrachtquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef Dacide het volgende:
nee joh... pluk je uiteindelijk zelf de vruchten van.... (heb je weer 2 jaar voorwaardelijk aan je broek hangen)
ik zou hem gewoon in reallife even goed uitlachen... mocht hij dan toch de ruige jongen zijn en jouw willen aanvallen, dan kan je hem nog altijd in een triangle choke of rear naked choke laten belanden.
Juist zo iemand moet je tegen zichzelf beschermen en met rust laten. Hij beseft dus niet waar hij aan begint.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:33 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Grondgevecht is mijn zwakke punt en wil ik zo lang mogelijk vermijden(ben ik nog vollop aan het leren), mijn specialiteit is vooral stand-up (met 5 jaar boksen en enkele maanden in muay thai) aangezien ik lange armen heb en veel slagkracht
Ik hoop dat mijn 105 kilo genoeg zegt tegen het klunsje, maar je weet nooit... Hij trekt zich van niet veel aan
Vriendin(en tevens ook mn achternicht, dat moet er ms bij, geen "liefdesvriendin" dusquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:28 schreef Nooruna het volgende:
[..]
nee
Ok, ten eerste in hoeverre overdrijft die vriendin over het lastig vallen?
Een beetje veilige aandacht van Genjuro is altijd leuk en fijn natuurlijk, dus het kan makkelijk dat ze overdrijft.
Ten tweede wil je een "inelkaargemepte Griek" erbij hebben naast die veroordeling voor lichtdronken rijden?? great carreer move...![]()
Ten derde ik ken jou voor de rest niet, maar ik zou iemand van 30 kilo lichter niet noodzakelijkerwijs onderschatten. Dat kan vies tegenvallen, als hij idd vechtsport ervaring heeft en/of bijvoorbeeld het type "zwarte vlek voor zijn ogen" is, die gewoon volledig los gaat. Zo iemand kan echt k-o-l-e-r-e sterk zijn.
Die paar maanden moet ik zeggen dat ik er wel een hoop last van had, vooral schoppen afweren was ik niet goed in, ik moest ze altijd incasserenquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:35 schreef Dacide het volgende:
ondervindt je geen nadeel van je boksverleden bij het kickboken? (ivm voetenstand)
Hmm dat klinkt idd, verschrikkelijk, maar in hoeverre bedreigt hij haar ook echt? Of valt hij haar alleen lastig met dit soort zieke liefdesverklaringen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:42 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Vriendin(en tevens ook mn achternicht, dat moet er ms bij, geen "liefdesvriendin" dus) overdrijft niet of toch niet veel, als ik bij haar thuis ben is het echt soms 2 uur lang om de 4 minuten dat die probeert te bellen, een nieuw nummer heeft niet opgebracht, nummers laten blokkeren heeft niet opgebracht,...
Op msn hetzelfde, enorm veel email sture van "praat met mij! Ik hou van je Ik wil in je bedje liggen en aan je tietjes sabbelen". En msn blokkeren maakt hij er gewoon een nieuw aan
Wat begonnen is met een ontschuldige kus op een feestje (ja die was er spijtig genoeg) is nu voor haar een ware nachtmerrie. Als je ervoor naar de politie stapt en het betert nog niet wat dan wel? Als die kerel dan mij ook wat begint uit te schelden is het toch overdreven...
Ik zal er nog eens over denken...
Tsss, ik heb iemand van 115 kilo op me gehadquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:33 schreef Genjuro het volgende:
Ik hoop dat mijn 105 kilo genoeg zegt tegen het klunsje, maar je weet nooit... Hij trekt zich van niet veel aan
Hij bedreigt haar niet echt nee, maar is gewoon maniakaal obsessief. Een mes zal ik direct zien, aangezien ik alleen maar als het warm is wil afspreken, als hij dan zijn jas nog aanheeft weet ik dat er iets mis isquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:52 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Hmm dat klinkt idd, verschrikkelijk, maar in hoeverre bedreigt hij haar ook echt? Of valt hij haar alleen lastig met dit soort zieke liefdesverklaringen?
Moeilijk....hij zal waarschijnlijk wel echt verliefd op haar zijn en ik weet niet of hem een flinke afranseling te geven wel gaat helpen...want daarmee is de verliefdheid niet weg en zal hij naar een poosje misschien toch weer wat proberen??
Ik zou ook oppassen met iemand die "gepland" wil vechten, vooral omdat het hier om met redelijk mentaal onstabiel iemand gaat. Weet jij veel, misschien neemt de sukkel wel vriendjes mee of een mes?
Ik zou er in eerste instantie maar vanuit gaan dat het bluf is (ook het lastigvallen va
n je vriendin) en flink terug bluffen is misschien ook wel voldoende....al is een stalker moeilijk te verwijderen uit je leven.
De enige effectieve "oplossing" is dat hij een andere vrouw leuk gaat vinden?
Ver weg verhuizen is ook een oplossing....en nee dat is niet laf, maar een "psycho-achtige" stalker is niet te overtuigen om je met rust te laten, ook niet met geweld.
Ja.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:09 schreef Dacide het volgende:
Even een vraag aan de mensen die jiu jitsu beoefenen.
is het zo dat je bij "traditioneel" jiu jitsu ook leert werken vanuit de guard of de mounted position?
(dus zoals bij braziliaans jiu jitsu).
Klinkt als een idioot. Maar een idioot met een hoop idiote vriendjes of een mes heeft doorgaans schijt aan jouw +30kg, lengte of jaren aan vechtsport ervaring.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef Genjuro het volgende:
Kzit hier trouwens met een dilemma
Een griekse jonge kerel valt altijd maar een van mn beste vriendinnen lastig, (constant bellen, stalken, roddels zitte rondspreide, politie weet ervan maar heeft geen bewijs en lacht er dus mee) en omdat ik hem op msn er iets zei begint hij nu tegen mij uit te halen en wilt hij altijd maar afspreken om te vechten
Probleem is dat hij me nog nooit heeft gezien (is halve kop kleiner dan mij en weeg een 30 kilo minder) en zit te blaaten met zijne hele resum vechtsporten die hij gedaan heeft (maar niet eens goed kan schrijven alla may tai, boksen, judo, ju jutsu)
Moet ik hem een lesje leren?
De 'Triangle choke' of 'Shankaku Jime' mag dan nog zo'n nuttige techniek in een ring of op een mat. Op straat is het een tamelijk waardeloze techniek voor zelfverdediging.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef Dacide het volgende:
nee joh... pluk je uiteindelijk zelf de vruchten van.... (heb je weer 2 jaar voorwaardelijk aan je broek hangen)
ik zou hem gewoon in reallife even goed uitlachen... mocht hij dan toch de ruige jongen zijn en jouw willen aanvallen, dan kan je hem nog altijd in een triangle choke of rear naked choke laten belanden.
Meeste JJ scholen zijn in de eerste plaats ook judoscholen. Je moet alleen er goed opletten dat het niet een judo leraar is die ook JJ geeft omdat hij daar ook een eerste dan in heeft gehaald en dat 'er ff bij doet'. JJ heeft erg veel raakvlakken, maar voor zelfverdediging vereist het wel een hele andere visie dan het competitie gerichte Judo, iets wat veel van origine judoleraren niet inzien.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:22 schreef Dacide het volgende:
trouwens.. denk je dat een combi van jiujitsu en judo een goede combi is? bij de dojo in ons dorp gaan ze binnekort starten met jiujitsu.. daarnaast is het een heeel gerenommeerde judoschool. Dus willen ze ook wel combi lessen aanbieden.. dus enkele dagen jiujitsu en de rest gewoon judo.
Ik denk dat je met die SMS-jes en het hele verhaal, + getuigenis van je vriendin de politie best bereid is naar je te luisteren. Gewoon zeggen dat het steeds erger wordt en dat je bang bent dat het escaleert.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:53 schreef Genjuro het volgende:
ff verder op het Griekse klojo-verhaal:
Hij blijft tegenwoordig niet afgeven, hij heeft nul mn gsmnummer bemachtigt (via godweetwie, moet ik nog uitzoeken) en begint mij nu zelfs lastig te vallen ipv enkel vriendin![]()
50% in zijn berichten is altijd hetzelfde, namelijk dat hij "mn tanden uit mn bek zal slagen en hetzelfde zal doen met alle vriendjes die ik meeneem, en hij me toch zal vinden"
Ik begin mn geduld hier wel te verliezen... Gaat wat te ver...
EDIT: so ik heb eindelijk via via aan een foto kunnen komen van deze kerel, het is stereotype br33z4htje dusArmani-mutsje, overdreven ruige blik met truitje open naar de kippenborst, en hij heeft precies zelfs smink op...
Het enigste wat de politie de vorige keer gedaan heeft is zijn naam genoteerd, verder niks...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:59 schreef Tobz het volgende:
[..]
Ik denk dat je met die SMS-jes en het hele verhaal, + getuigenis van je vriendin de politie best bereid is naar je te luisteren. Gewoon zeggen dat het steeds erger wordt en dat je bang bent dat het escaleert.
Bedreiging is altijd moeilijk te bewijzen, maar als die sukkel je gewoon bedreigingen per SMS aan het sturen is maakt hij het wel een heel stuk gemakkelijker.
de judoschool in ons dorp is een bekende club in nederland en levert trainingen van hoog niveau.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:56 schreef Tobz het volgende:
[..]
Meeste JJ scholen zijn in de eerste plaats ook judoscholen. Je moet alleen er goed opletten dat het niet een judo leraar is die ook JJ geeft omdat hij daar ook een eerste dan in heeft gehaald en dat 'er ff bij doet'. JJ heeft erg veel raakvlakken, maar voor zelfverdediging vereist het wel een hele andere visie dan het competitie gerichte Judo, iets wat veel van origine judoleraren niet inzien.
Veel mensen onderschatten overigens het nut van judo voor zelfverdediging. Het ontbreekt aan schoppen, stoten en specifieke verdedigingen, maar daar tegenover staan solide grondwerk, effectieve worpen en ik denk dat je nergens anders zo stevig leert te blijven staan als bij judo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |