abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:03:58 #201
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_38597696
schokkende beelden ja... stelletje eikels bah...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:51:44 #202
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_38612565
Zieke gasten

Maar als je een suckerpunch krijgt houdt het voor iedereen wel op. En dat is dan ook een groot gevaar op straat: dat je uit het niets of van een derde een klap krijgt en meteen uitgeschakeld bent. En als iemand in de chaos ook nog eens een mes trekt...

Hier nog een filmpje over mesaanvallen.

Voor verdedigingen hiertegen geldt: hoe simpeler, hoe beter en ze werken alleen als je je bewust bent van het mes en de aanvaller fouten maakt. Anders ben je gewoon de pineut.
Cogitans sollicitus est
pi_38633242
Ik ga ervanuit dat capoeira ook onder vechtsporten valt...

Ik wil er graag op, als ik het kan betalen en er genoeg tijd voor overhoud. Nu weet ik dat er twee scholen in de buurt zijn: Haarlem en Hoofddorp. Iemand ervaring mee? Ik ga er sowieso een keer kijken/proeflesje meedraaien. Kan iemand zijn/haar ervaringen delen? Ik wil er graag meer over te weten te komen, en het liefst gewoon persoonlijke ervaringen. Iemand idee over de prijs van de lessen? Duurt het lang voordat je veel oefeningen onder de knie krijgt?
Waar hebben jullie jullie capoeirabroeken vandaan? Zijn er winkels voor of is dat geregeld via de school? Zijn ze duur?

Bvd .
pi_38677245
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:51 schreef Tobz het volgende:
Zieke gasten

Maar als je een suckerpunch krijgt houdt het voor iedereen wel op. En dat is dan ook een groot gevaar op straat: dat je uit het niets of van een derde een klap krijgt en meteen uitgeschakeld bent. En als iemand in de chaos ook nog eens een mes trekt...

Hier nog een filmpje over mesaanvallen.

Voor verdedigingen hiertegen geldt: hoe simpeler, hoe beter en ze werken alleen als je je bewust bent van het mes en de aanvaller fouten maakt. Anders ben je gewoon de pineut.
Een aanvaller met een mes moet je gewoon zijn zin geven, en niet onnodig je leven riskeren met martial arts mumbo jumbo te proberen uithalen. Hetzelfde geld met een aanvaller met een vuurwapen. Daarom ben ik in qua gevechtssporten totaal niet geinteresseerd in die onderdelen, omdat het alleen maar een meerwaarde geeft als je zeker weet dat ze je onder vuur gaan nemen, en dan nog...

Je weet trouwens nooit of zn compaan niet achter je staat met een ander vuurwapen of mes

En tegen suckerpunch kun je wel 1 ding doen: nektraining
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:56 schreef gimgamgommetje het volgende:
http://www.flurl.com/item(...)ke_vruchten_u_145328

Pas op, het kan vrij schokkend zijn voor sommige mensen.

Dit soort beelden van de realiteit geven mijn inziens het verschil goed weer tussen hoe dingen er op straat aan toe gaan en een 1 op 1 situatie in wat voor sport/systeem dan ook op de mat of in de ring.
het woord "realiteit" zou ik hier niet gebruiken, anders zou het ook realiteit zijn dat er af en toe in een school een hoop studenten en leerkrachten door een op hol geslagen student worden neergeknald. Dit is geen alledaagse vechtpartij die iedereen wel eens meemaakt of ziet gebeuren als hij weggaat.

Alhoewel, in de 7 weken dat ik in Luik zat heb ik ook 1 steekpartij en 1 moord(wel, de persoon in kwestie neer zien liggen en de neger die het gedaan heeft zien wegspurten in de andere richting) gezien, maar dat is gewoon een criminele en klote stad, nog nooit eerder zoiets meegemaakt

[ Bericht 3% gewijzigd door Genjuro op 08-06-2006 23:48:51 ]
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:37:38 #205
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_38677289
Ja daar valt capoeira wel degelijk onder. Ik kan je helaas niet helpen. Ik ken iemand die er op zit. Als hij online is zal ik hem deze topic url wel sturen.

Voor de mensen die krav maga willen uitproberen.hou ik een kleine seminar in de Drunense Duinen (omgeving Tilburg) Als je interesse hebt moet je ff lid worden van www.zelfverdediging.tk voor details of ff mailen of zo (lexbijlsma@gmail.com)
pi_38677503
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:37 schreef gimgamgommetje het volgende:
Ja daar valt capoeira wel degelijk onder. Ik kan je helaas niet helpen. Ik ken iemand die er op zit. Als hij online is zal ik hem deze topic url wel sturen.

Voor de mensen die krav maga willen uitproberen.hou ik een kleine seminar in de Drunense Duinen (omgeving Tilburg) Als je interesse hebt moet je ff lid worden van www.zelfverdediging.tk voor details of ff mailen of zo (lexbijlsma@gmail.com)
Ik ben erg geintereseerd, maar kun je het niet eens over de grens doen? (antwerpen ofzo) In het noorden van België is het echt nergens te doen...
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:45:13 #207
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_38677539
Genjuro, Het slachtoffer in dit filmpje gaf geen verzet en is dood.
Met de juiste manier van verdedigen had hij iig nog een kans.

Ik geef toe dat je kansen om er ongeschonden vanaf te komen klein zijn als je gewapende aanvaller echt de intentie heeft om je te verwonden, maar niks doen lost helaas niks op.

Als het gaat om je portemonnaie of iets stomzinnigs dat je moet roepen dat die gast koning is,, okay gewoon doen. Maar als je stomweg aangevallen wordt zoals in het filmpje of je wordt bv onder bedreiging verkracht of ontvoerd dan moet je gewoon vechten voor wat je waard bent.
pi_38677891
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:45 schreef gimgamgommetje het volgende:
Genjuro, Het slachtoffer in dit filmpje gaf geen verzet en is dood.
Met de juiste manier van verdedigen had hij iig nog een kans.

Ik geef toe dat je kansen om er ongeschonden vanaf te komen klein zijn als je gewapende aanvaller echt de intentie heeft om je te verwonden, maar niks doen lost helaas niks op.

Als het gaat om je portemonnaie of iets stomzinnigs dat je moet roepen dat die gast koning is,, okay gewoon doen. Maar als je stomweg aangevallen wordt zoals in het filmpje of je wordt bv onder bedreiging verkracht of ontvoerd dan moet je gewoon vechten voor wat je waard bent.
Speel het filmpje nog eens af, en zie wanneer die kerel die op de grond lag doorhad dat de andere een mes had...
Als het al in zijn hart zat. Dat wordt goed aangekaard in het andere filmpje en heb ik al enkele jaren door
Hij kreeg die steken omdat hij zijn gsm niet wou afgeven, en hier geldt ook, hij wist gewoon niet dat er een mes in het spel was

Trouwens, het maakt niet uit welke vechtsport je doet, als je half ko op de grond licht kun je je niet tegen een mes verdedigen. En wees realistisch,de kans dat hij met een vechtsport het er in die situatie beter vanaf zou brengen is vrij miniem
  vrijdag 9 juni 2006 @ 00:08:19 #209
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_38678360
Niet mee eens

ik kan alleen zeggen wat ik mensen leer in mijn krav maga lessen. Over andere vechtsporten die soms okay zijn en soms niet ff geen oordeel.

tactisch: Altijd goed omgeving in de gaten houden en strategische plekken kiezen waar je ook bent. etc. zo zijn er nog een rij voorzorgsmaatregelen op te noemen die je kunt nemen.
In de bus kun je bv vlakbij noodhamertje gaan zitten die prima als slagwapen te gebruiken is.

tijdens gevecht leer je nog steeds omgeving in de gaten te houden en tactisch te blijven denken.
Aan een gsm blijven trekken in dat geval is niet waarvoor ik zou kiezen inderdaad
Laat ze de gsm maar houden en fixeer je op het vluchten cq ontwijken van klappen etc.

De aanval leren herkennen is van vitaal belang.

Verder is het uiteraard van belang dat je de juiste technieken toepast op het juiste moment.
Dus ook weer leren reageren onder druk.

Dit alles buiten beschouwing gelaten wordt je gewoon een stuk harder door veel contacttraining waardoor je minder snel van de kaart bent door zo'n suckerpunch.

Dit alles biedt geen enkele garantie dat het ook goed gaat. Garanties kun je absoluut nooit geven.
Maar de kansen worden een stuk groter als je er bewust mee bezig bent en weet wat je doet.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 05:04:02 #210
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_38801954
quote:
De aanval leren herkennen is van vitaal belang.
Doen jullie ook iets aan het leren herkennen van situaties? Zoals aan zien komen wanneer wanneer iemand je wilt beroven of wil gaan vechten bijvoorbeeld.

Dingen zoals bij voorbeeld dat portiers vaak extra letten op mensen die geen bierglas in hun hand hebben, omdat dat een teken kan zijn dat hij ruzie zoekt.

Het gedrag van mensen en de aanloop naar vervelende situaties zitten vol met dit soort vaak onbewuste 'tekens' doch zelden wordt hier binnen vechtsporten aandacht aan gegeven.
Cogitans sollicitus est
  dinsdag 13 juni 2006 @ 09:51:36 #211
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_38803993
Dit soort dingen leren we ook. Nu moet ik zeggen dat ik ook op evenementen werk en een enkele keer als portier gestaan heb en ik niet gelijk achterdochtig word als iemand geen bierglas in zijn hand heeft

Je kijkt idd naar de palmen om te zien of hun hand leeg is of dat ze iets bij zich hebben.
Verder is het van belang om goed op lichaamstaal te letten etc. bv als mnensen erg zenuwachtig/gefrustreerd zijn dan zie je dat meestal wel aan hun gezichtsuitdrukking, gebaren en bv dat ze een vuist maken.

Wij doen idd dingen met rollenspellen waarbij je op dat soort dingen let.
pi_38839355
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 05:04 schreef Tobz het volgende:

[..]

Dingen zoals bij voorbeeld dat portiers vaak extra letten op mensen die geen bierglas in hun hand hebben, omdat dat een teken kan zijn dat hij ruzie zoekt.
ironisch voor mij, mn beste maat moet volgende week voorkomen omdat hij zaterdag een bierglas op iemand zijn kop heeft kapotgeslagen, dus dat werkt ook niet 2 dagen werkonbekwaam van die kerel, gaat hem kosten(terwijl hij zelf begonnen was maar ja...)
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:09:23 #213
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_38839428
Even een vraag aan de mensen die jiu jitsu beoefenen.

is het zo dat je bij "traditioneel" jiu jitsu ook leert werken vanuit de guard of de mounted position?
(dus zoals bij braziliaans jiu jitsu).
pi_38840510
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 09:51 schreef gimgamgommetje het volgende:
Dit soort dingen leren we ook. Nu moet ik zeggen dat ik ook op evenementen werk en een enkele keer als portier gestaan heb en ik niet gelijk achterdochtig word als iemand geen bierglas in zijn hand heeft

Je kijkt idd naar de palmen om te zien of hun hand leeg is of dat ze iets bij zich hebben.
Verder is het van belang om goed op lichaamstaal te letten etc. bv als mnensen erg zenuwachtig/gefrustreerd zijn dan zie je dat meestal wel aan hun gezichtsuitdrukking, gebaren en bv dat ze een vuist maken.

Wij doen idd dingen met rollenspellen waarbij je op dat soort dingen let.
hierop geef ik weer hetzelfde antwoord als vroeger:

AUB geef een seminar in België of in de streek rond Hulst, en informeer me
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:49:58 #215
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_38853586
5 augustus omgeving tilburg ook goed?
pi_38855770
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:49 schreef gimgamgommetje het volgende:
5 augustus omgeving tilburg ook goed?
Nee srry geraak ik niet

Ik zit momenteel nog met een 4 maand rijverbod voor (licht) dronken rijden zaterdagsnacht zonder vast rijbewijs

Anyway ik zie nog, ik zal ms nog iets vinde
pi_38856028
Kzit hier trouwens met een dilemma

Een griekse jonge kerel valt altijd maar een van mn beste vriendinnen lastig, (constant bellen, stalken, roddels zitte rondspreide, politie weet ervan maar heeft geen bewijs en lacht er dus mee) en omdat ik hem op msn er iets zei begint hij nu tegen mij uit te halen en wilt hij altijd maar afspreken om te vechten

Probleem is dat hij me nog nooit heeft gezien (is halve kop kleiner dan mij en weeg een 30 kilo minder) en zit te blaaten met zijne hele resum vechtsporten die hij gedaan heeft (maar niet eens goed kan schrijven alla may tai, boksen, judo, ju jutsu )

Moet ik hem een lesje leren?

[ Bericht 4% gewijzigd door Genjuro op 14-06-2006 18:17:22 ]
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:21:40 #218
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_38856348
nee joh... pluk je uiteindelijk zelf de vruchten van.... (heb je weer 2 jaar voorwaardelijk aan je broek hangen)

ik zou hem gewoon in reallife even goed uitlachen... mocht hij dan toch de ruige jongen zijn en jouw willen aanvallen, dan kan je hem nog altijd in een triangle choke of rear naked choke laten belanden.
pi_38856546
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef Genjuro het volgende:

Een griekse jonge kerel valt altijd maar een van mn beste vriendinnen lastig, (constant bellen, stalken, roddels zitte rondspreide, politie weet ervan maar heeft geen bewijs en lacht er dus mee) en omdat ik hem op msn er iets zei begint hij nu tegen mij uit te halen en wilt hij altijd maar afspreken om te vechten

Probleem is dat hij me nog nooit heeft gezien (is halve kop kleiner dan mij en weeg een 30 kilo minder) en zit te blaaten met zijne hele resum vechtsporten die hij gedaan heeft (maar niet eens goed kan schrijven alla may tai, boksen, judo, ju jutsu )

nee

Ok, ten eerste in hoeverre overdrijft die vriendin over het lastig vallen?
Een beetje veilige aandacht van Genjuro is altijd leuk en fijn natuurlijk, dus het kan makkelijk dat ze overdrijft.
Ten tweede wil je een "inelkaargemepte Griek" erbij hebben naast die veroordeling voor lichtdronken rijden?? great carreer move...
Ten derde ik ken jou voor de rest niet, maar ik zou iemand van 30 kilo lichter niet noodzakelijkerwijs onderschatten. Dat kan vies tegenvallen, als hij idd vechtsport ervaring heeft en/of bijvoorbeeld het type "zwarte vlek voor zijn ogen" is, die gewoon volledig los gaat. Zo iemand kan echt k-o-l-e-r-e sterk zijn.

En last but not least nog ff een quote van Ghandi:

"Experience convinces me that permanent good can never be the outcome of untruth & violence. Even if my belief is a fond delusion, it will be admitted that it is a fascinating delusion."

[ Bericht 8% gewijzigd door Nooruna op 14-06-2006 18:34:34 ]
pi_38856707
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef Dacide het volgende:
nee joh... pluk je uiteindelijk zelf de vruchten van.... (heb je weer 2 jaar voorwaardelijk aan je broek hangen)

ik zou hem gewoon in reallife even goed uitlachen... mocht hij dan toch de ruige jongen zijn en jouw willen aanvallen, dan kan je hem nog altijd in een triangle choke of rear naked choke laten belanden.
Grondgevecht is mijn zwakke punt en wil ik zo lang mogelijk vermijden(ben ik nog vollop aan het leren), mijn specialiteit is vooral stand-up (met 5 jaar boksen en enkele maanden in muay thai) aangezien ik lange armen heb en veel slagkracht

Ik hoop dat mijn 105 kilo genoeg zegt tegen het klunsje, maar je weet nooit... Hij trekt zich van niet veel aan
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:35:24 #221
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_38856755
ondervindt je geen nadeel van je boksverleden bij het kickboken? (ivm voetenstand)
pi_38856793
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:33 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Grondgevecht is mijn zwakke punt en wil ik zo lang mogelijk vermijden(ben ik nog vollop aan het leren), mijn specialiteit is vooral stand-up (met 5 jaar boksen en enkele maanden in muay thai) aangezien ik lange armen heb en veel slagkracht

Ik hoop dat mijn 105 kilo genoeg zegt tegen het klunsje, maar je weet nooit... Hij trekt zich van niet veel aan
Juist zo iemand moet je tegen zichzelf beschermen en met rust laten. Hij beseft dus niet waar hij aan begint.
pi_38856974
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:28 schreef Nooruna het volgende:

[..]

nee

Ok, ten eerste in hoeverre overdrijft die vriendin over het lastig vallen?
Een beetje veilige aandacht van Genjuro is altijd leuk en fijn natuurlijk, dus het kan makkelijk dat ze overdrijft.
Ten tweede wil je een "inelkaargemepte Griek" erbij hebben naast die veroordeling voor lichtdronken rijden?? great carreer move...
Ten derde ik ken jou voor de rest niet, maar ik zou iemand van 30 kilo lichter niet noodzakelijkerwijs onderschatten. Dat kan vies tegenvallen, als hij idd vechtsport ervaring heeft en/of bijvoorbeeld het type "zwarte vlek voor zijn ogen" is, die gewoon volledig los gaat. Zo iemand kan echt k-o-l-e-r-e sterk zijn.
Vriendin(en tevens ook mn achternicht, dat moet er ms bij, geen "liefdesvriendin" dus ) overdrijft niet of toch niet veel, als ik bij haar thuis ben is het echt soms 2 uur lang om de 4 minuten dat die probeert te bellen, een nieuw nummer heeft niet opgebracht, nummers laten blokkeren heeft niet opgebracht,...

Op msn hetzelfde, enorm veel email sture van "praat met mij! Ik hou van je Ik wil in je bedje liggen en aan je tietjes sabbelen". En msn blokkeren maakt hij er gewoon een nieuw aan

Wat begonnen is met een ontschuldige kus op een feestje (ja die was er spijtig genoeg) is nu voor haar een ware nachtmerrie. Als je ervoor naar de politie stapt en het betert nog niet wat dan wel? Als die kerel dan mij ook wat begint uit te schelden is het toch overdreven...

Ik zal er nog eens over denken...
pi_38857895
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:35 schreef Dacide het volgende:
ondervindt je geen nadeel van je boksverleden bij het kickboken? (ivm voetenstand)
Die paar maanden moet ik zeggen dat ik er wel een hoop last van had, vooral schoppen afweren was ik niet goed in, ik moest ze altijd incasseren
Ik ben er ook mee gestopt na de bruikbare basis waar ik in geinteresseerd was (lowkicks en ellebogen)
Enkel boksen doe ik nu nog verder, en bjj leer ik af en toe van gewoon van een vriend(1ste dan wel maar, maar hij krijgt mij vrijwel altijd zo dat ik moet tappen)
pi_38869633
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:42 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Vriendin(en tevens ook mn achternicht, dat moet er ms bij, geen "liefdesvriendin" dus ) overdrijft niet of toch niet veel, als ik bij haar thuis ben is het echt soms 2 uur lang om de 4 minuten dat die probeert te bellen, een nieuw nummer heeft niet opgebracht, nummers laten blokkeren heeft niet opgebracht,...

Op msn hetzelfde, enorm veel email sture van "praat met mij! Ik hou van je Ik wil in je bedje liggen en aan je tietjes sabbelen". En msn blokkeren maakt hij er gewoon een nieuw aan

Wat begonnen is met een ontschuldige kus op een feestje (ja die was er spijtig genoeg) is nu voor haar een ware nachtmerrie. Als je ervoor naar de politie stapt en het betert nog niet wat dan wel? Als die kerel dan mij ook wat begint uit te schelden is het toch overdreven...

Ik zal er nog eens over denken...
Hmm dat klinkt idd, verschrikkelijk, maar in hoeverre bedreigt hij haar ook echt? Of valt hij haar alleen lastig met dit soort zieke liefdesverklaringen?
Moeilijk....hij zal waarschijnlijk wel echt verliefd op haar zijn en ik weet niet of hem een flinke afranseling te geven wel gaat helpen...want daarmee is de verliefdheid niet weg en zal hij naar een poosje misschien toch weer wat proberen??
Ik zou ook oppassen met iemand die "gepland" wil vechten, vooral omdat het hier om met redelijk mentaal onstabiel iemand gaat. Weet jij veel, misschien neemt de sukkel wel vriendjes mee of een mes?
Ik zou er in eerste instantie maar vanuit gaan dat het bluf is (ook het lastigvallen van je vriendin) en flink terug bluffen is misschien ook wel voldoende....al is een stalker moeilijk te verwijderen uit je leven.
De enige effectieve "oplossing" is dat hij een andere vrouw leuk gaat vinden?
Ver weg verhuizen is ook een oplossing....en nee dat is niet laf, maar een "psycho-achtige" stalker is niet te overtuigen om je met rust te laten, ook niet met geweld.
  donderdag 15 juni 2006 @ 01:10:08 #226
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_38871877
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:33 schreef Genjuro het volgende:

Tsss, ik heb iemand van 115 kilo op me gehad

Hihi
bb_koning.hyves.nl
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:08:02 #227
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_38874414
maar jij bent dan ook een beest he

mijn moeder is er niks bij
pi_38875348
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:52 schreef Nooruna het volgende:

[..]

Hmm dat klinkt idd, verschrikkelijk, maar in hoeverre bedreigt hij haar ook echt? Of valt hij haar alleen lastig met dit soort zieke liefdesverklaringen?
Moeilijk....hij zal waarschijnlijk wel echt verliefd op haar zijn en ik weet niet of hem een flinke afranseling te geven wel gaat helpen...want daarmee is de verliefdheid niet weg en zal hij naar een poosje misschien toch weer wat proberen??
Ik zou ook oppassen met iemand die "gepland" wil vechten, vooral omdat het hier om met redelijk mentaal onstabiel iemand gaat. Weet jij veel, misschien neemt de sukkel wel vriendjes mee of een mes?
Ik zou er in eerste instantie maar vanuit gaan dat het bluf is (ook het lastigvallen va
n je vriendin) en flink terug bluffen is misschien ook wel voldoende....al is een stalker moeilijk te verwijderen uit je leven.
De enige effectieve "oplossing" is dat hij een andere vrouw leuk gaat vinden?
Ver weg verhuizen is ook een oplossing....en nee dat is niet laf, maar een "psycho-achtige" stalker is niet te overtuigen om je met rust te laten, ook niet met geweld.
Hij bedreigt haar niet echt nee, maar is gewoon maniakaal obsessief. Een mes zal ik direct zien, aangezien ik alleen maar als het warm is wil afspreken, als hij dan zijn jas nog aanheeft weet ik dat er iets mis is

En ja, indien mes, veel vriendjes of iets dergelijks, ik loop een snelle 100 meters
  donderdag 15 juni 2006 @ 20:03:30 #229
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_38895114
mes zie je niet altijd. hij kan bv gewoon een stukje ijzer bij zich hebben............dat stukje ijzer dat normaal het snijvlak is van een stanleymes bv. Op 9/11 hebben ze daar vliegtuigen mee gekaapt, dus het werkt prima helaas.
Verder ga ik geen details geven omdat ik niet weet wqat voor zieke geesten er meelezen, maar er zijn talloze manieren om wapens ongezien bij je te hebben, en paraat.

Voordat je aan je 100 meter sprint begint moet je je omdraaien met je rug naar hem toe en dan je 115 kilo op gang brengen. Hij heeft dan indien de afstand niet te groot is ruim tijd om zijn initialen (Z of zo) in je rug te zetten.

Conflicten kunnen razendsnel escaleren en jij kan niet gedachten lezen.
Voor jou kan het gaan om die gast ff een lesje te lerten terwiojl hij in zijn zieke geest al zover is dat jij zijn liefdee in de weg staat en het een kwestie van hij of jij is.

Nu kan je uren discussieren over wat zou kunnen of niet zou kunnen, maar het komt er gewoon op neer dat je elk gevecht moet zien te ontwijken omdat het altijd de potentie heeft zwaar te escaleren.

Daarnaast gaat je voorsprong qua gewicht je niet echt helpen in de rechtzaal mocht het voorkomen.
Als je je ooit moet verdedigen, doe het en doe het gelijk goed... maar doe nooit iets wanneer het niet persee moet.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 03:07:18 #230
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_38907801
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:09 schreef Dacide het volgende:
Even een vraag aan de mensen die jiu jitsu beoefenen.

is het zo dat je bij "traditioneel" jiu jitsu ook leert werken vanuit de guard of de mounted position?
(dus zoals bij braziliaans jiu jitsu).
Ja.

Ik denk overigens dat je de meeste technieken in BJJ wel kan terugvinden in Jiu-Jitsu. (mits het een goede school is). Er wordt alleen minder specifiek op getraind en daardoor wordt je minder sterk op de grond dan een BJJ grondspecialist.

Er zijn voor zover ik weet 2 grote verschillen:

- BJJ gaat minstens 75% om grondvechten, en een hoop van die overige 25% om hoe je de tegenstander naar de grond brengt. Goed voor MMA en dergelijke, maar een stuk minder praktisch op straat. Normaal Jiu-Jitsu is ongeveer 70% staand, 30% grond afhankelijk van school en persoonlijke voorkeur. Daarnaast is een deel van de grondtechnieken erop gericht hoe je je kunt bevrijden en weer kan gaan staan, iets wat je bij BJJ simpelweg niet doet.

- BJJ is een competitiesport, en die hebben altijd regels. Misschien dat ze wel eens vluchting over 'verboden handelingen' gaan voor zelfverdediging, maar ik betwijfel ten zeerste of er bij veel scholen echt op getraind word. Bij normaal Jiu-Jitsu (mits er niet getraind wordt voor JJFS) kan alles geoefend worden, want ze trainen immers voor zelfverdediging. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld aan iemands haar trekken: bij BJJ mag het niet, ondanks het feit dat het een zeer effectieve techniek kan zijn voor zelfverdediging.
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef Genjuro het volgende:

Klinkt als een idioot. Maar een idioot met een hoop idiote vriendjes of een mes heeft doorgaans schijt aan jouw +30kg, lengte of jaren aan vechtsport ervaring.

Overigens om precies te zijn is 'ju-jutsu' eigenlijk de juiste spelling volgens de Hepburn-systeem. De schrijfwijze 'Jiu-Jitsu' zat echter op die manier al verankerd in de westerse wereld toen men dit wilde corrigeren.
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:21 schreef Dacide het volgende:

De 'Triangle choke' of 'Shankaku Jime' mag dan nog zo'n nuttige techniek in een ring of op een mat. Op straat is het een tamelijk waardeloze techniek voor zelfverdediging.

De 'Rear naked choke' of 'Hadaka Jime' is alleen een techniek die je in echte nood zou moeten toepassen. Met de onderarm variant is er een kans dat je ook het strottehoofd verbrijzeld en dat kan fataal zijn. Ook als je in alle opwinding de verwurging te lang aanzet is het ook einde verhaal.

Weet jij bijvoorbeeld wel hoelang je iemand in een verwurging kan houden voordat hij buiten westen raakt, en weet je wel wat je daarna dan moet doen? Hoelang duurt het tot hij weer bijkomt, en wat als hij dan niet bijkomt?

En als je in zo'n voordeel positie zit dat je deze verwurging kunt uitvoeren, dan is er nog maar weinig van het 'proportioneel geweld' over als hij komt te overlijden en je je wilt beroepen op zelfverdediging (en al helemaal als je hem opzocht om een 'lesje te leren').

Een ongeoefend persoon die een verwurging aanzet op een ongeoefend slachtoffer is een heel, heel slecht idee.
Cogitans sollicitus est
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:22:28 #231
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_38909885
Thnx voor je info tobz...

wat betreft die chokes...niet te serieus nemen dit.. was ook niet als zodanig bedoeld. Alhoewel ik absoluut denk dat zo'n rear naked choke zeer effectief kan zijn in de praktijk... en ja, ik besef heel goed dat je op deze manier iemand binnen pak m beet 5 seconden "out" kan laten gaan. En laten bijkomen, nee geen idee hoe t moet.. ik weet alleen dat als ik zoiets op iemand zou toepassen op straat.. dat ik dan geen behoefte heb om hem bij te laten komen.... Aangezien je zoiets alleen doet als er echt zware stront aan de knikker is.

trouwens.. denk je dat een combi van jiujitsu en judo een goede combi is? bij de dojo in ons dorp gaan ze binnekort starten met jiujitsu.. daarnaast is het een heeel gerenommeerde judoschool. Dus willen ze ook wel combi lessen aanbieden.. dus enkele dagen jiujitsu en de rest gewoon judo.
pi_38917231
ff verder op het Griekse klojo-verhaal:

Hij blijft tegenwoordig niet afgeven, hij heeft nul mn gsmnummer bemachtigt (via godweetwie, moet ik nog uitzoeken) en begint mij nu zelfs lastig te vallen ipv enkel vriendin
50% in zijn berichten is altijd hetzelfde, namelijk dat hij "mn tanden uit mn bek zal slagen en hetzelfde zal doen met alle vriendjes die ik meeneem, en hij me toch zal vinden"

Ik begin mn geduld hier wel te verliezen... Gaat wat te ver...

EDIT: so ik heb eindelijk via via aan een foto kunnen komen van deze kerel, het is stereotype br33z4htje dus Armani-mutsje, overdreven ruige blik met truitje open naar de kippenborst, en hij heeft precies zelfs smink op...

[ Bericht 7% gewijzigd door Genjuro op 16-06-2006 16:16:41 ]
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:41:43 #233
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_38929577
tja,,,, waardeloze vent is het... maar dat uiterlijk wil niks zeggen,,,
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:56:03 #234
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_39144004
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:22 schreef Dacide het volgende:

trouwens.. denk je dat een combi van jiujitsu en judo een goede combi is? bij de dojo in ons dorp gaan ze binnekort starten met jiujitsu.. daarnaast is het een heeel gerenommeerde judoschool. Dus willen ze ook wel combi lessen aanbieden.. dus enkele dagen jiujitsu en de rest gewoon judo.
Meeste JJ scholen zijn in de eerste plaats ook judoscholen. Je moet alleen er goed opletten dat het niet een judo leraar is die ook JJ geeft omdat hij daar ook een eerste dan in heeft gehaald en dat 'er ff bij doet'. JJ heeft erg veel raakvlakken, maar voor zelfverdediging vereist het wel een hele andere visie dan het competitie gerichte Judo, iets wat veel van origine judoleraren niet inzien.

Veel mensen onderschatten overigens het nut van judo voor zelfverdediging. Het ontbreekt aan schoppen, stoten en specifieke verdedigingen, maar daar tegenover staan solide grondwerk, effectieve worpen en ik denk dat je nergens anders zo stevig leert te blijven staan als bij judo.
Cogitans sollicitus est
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:59:34 #235
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_39144139
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:53 schreef Genjuro het volgende:
ff verder op het Griekse klojo-verhaal:

Hij blijft tegenwoordig niet afgeven, hij heeft nul mn gsmnummer bemachtigt (via godweetwie, moet ik nog uitzoeken) en begint mij nu zelfs lastig te vallen ipv enkel vriendin
50% in zijn berichten is altijd hetzelfde, namelijk dat hij "mn tanden uit mn bek zal slagen en hetzelfde zal doen met alle vriendjes die ik meeneem, en hij me toch zal vinden"

Ik begin mn geduld hier wel te verliezen... Gaat wat te ver...

EDIT: so ik heb eindelijk via via aan een foto kunnen komen van deze kerel, het is stereotype br33z4htje dus Armani-mutsje, overdreven ruige blik met truitje open naar de kippenborst, en hij heeft precies zelfs smink op...
Ik denk dat je met die SMS-jes en het hele verhaal, + getuigenis van je vriendin de politie best bereid is naar je te luisteren. Gewoon zeggen dat het steeds erger wordt en dat je bang bent dat het escaleert.

Bedreiging is altijd moeilijk te bewijzen, maar als die sukkel je gewoon bedreigingen per SMS aan het sturen is maakt hij het wel een heel stuk gemakkelijker.
Cogitans sollicitus est
pi_39178765
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:59 schreef Tobz het volgende:

[..]

Ik denk dat je met die SMS-jes en het hele verhaal, + getuigenis van je vriendin de politie best bereid is naar je te luisteren. Gewoon zeggen dat het steeds erger wordt en dat je bang bent dat het escaleert.

Bedreiging is altijd moeilijk te bewijzen, maar als die sukkel je gewoon bedreigingen per SMS aan het sturen is maakt hij het wel een heel stuk gemakkelijker.
Het enigste wat de politie de vorige keer gedaan heeft is zijn naam genoteerd, verder niks...

Gelukkig komt er schot in de zaak, we horen nu absoluut niks meer van hem, en dit al sinds maandag terwijl hij anders constant bezig was

Dan is het gewoon opgelost met veel gebrul, zou wel handig zijn
pi_39179317
die andere vriend van dat filmpje op british tv kon zich wel redden denk als ie aan een vechtsport deed...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 16:02:11 #238
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39179322
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:56 schreef Tobz het volgende:

[..]

Meeste JJ scholen zijn in de eerste plaats ook judoscholen. Je moet alleen er goed opletten dat het niet een judo leraar is die ook JJ geeft omdat hij daar ook een eerste dan in heeft gehaald en dat 'er ff bij doet'. JJ heeft erg veel raakvlakken, maar voor zelfverdediging vereist het wel een hele andere visie dan het competitie gerichte Judo, iets wat veel van origine judoleraren niet inzien.

Veel mensen onderschatten overigens het nut van judo voor zelfverdediging. Het ontbreekt aan schoppen, stoten en specifieke verdedigingen, maar daar tegenover staan solide grondwerk, effectieve worpen en ik denk dat je nergens anders zo stevig leert te blijven staan als bij judo.
de judoschool in ons dorp is een bekende club in nederland en levert trainingen van hoog niveau.
speciaal voor de JJ lessen hebben ze een nieuwe trainer gezocht... die lessen van voldoende kwaliteit kan bieden... anders gaat de goeie naam van de club snel omlaag.
pi_39274236
Muay Thai versus Tae Kwon-do.

Hier geldt de afspraak dat men elkaar niet mag afmatten met z'n armen en/of handen, zodat er gelijkwaardige concurrentie is, dat behoeft geen betoog. En... Muay Thai owns! Comme il faut. .
pi_39277402
1 filmpje bewijst wel niks, ik heb hier ook ergens een filmpje dat een muay thai vechter de grond wordt aangeveegt door een tkd. De muay thai was nu wel niet wat je een intelligente vechter kon noemen, en had maar een maand ofzo ervaring

http://video.google.com/videoplay?docid=4096698654952355459&q=muay+thai+tkd

dit dus, de muay thai man flinched zelfs, dus ja, precies propaganda van tkd om meer mensen te lokken ...

Ik wil zelfs in de ring staan tegen zoon tkd man, maar dan wel met vuisten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')