abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33957684
Dat hoeft toch ook niet joh? Bij een goede kickboksschool houdt iedereen rekening met de nieuwelingen. Het is echt niet zo dat als je net traint, je gelijk vol op je lever wordt gestompt en kniestoten op je kaak moet verwerken, dat komt later pas
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_33958044
Ja ok.. Maar misschien is een andere sport toch beter. Ik vind het slaan wel leuk en zo maar niet als het echt pijnlijk wordt.
pi_33958079
Doe wat ik ga doen: Ashihara
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:29:07 #54
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_33964164
Ashihara (en kyokushinkai) staan nou ook niet echt bepaald bekend als pijnvrije vechtsporten. Alleen je hoofd zal in vergelijking met kickboksen een stuk minder te verduren krijgen. Daar tegenover staat weer dat er wel gevochten word met de blote vuisten en dus geen handschoenen zoals bij kickboksen. Mooie sport.
pi_33964186
Ik gebruik ashihara alleen als opstapje voor kickboksen bij Fred Royers na de zomervakantie. Maar ashihara en kyokushinkai zijn inderdaad ook vrij hard, al gaat het er op de trainingen veel minder hard aan toe dan bij kickbokstrainingen. Bij ashihara is het vooral de bedoeling om elkaar met "tikjes" te raken bij het sparren. Bij kickbokssparren komt het neer op straatvechten met handschoenen aan.
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:35:54 #56
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_33964200
'tikjes'? Ik heb het anders ervaren, maargoed. Kickboksen lijkt me ook een erg mooie sport. Echter als ik weer op een vechtsport zou gaan (wat ik nu niet snel zie gebeuren) dan zou dat niet mijn keuze zijn omdat ik het grondvechten ook een belangrijk onderdeel vindt.
pi_33964209
Waar heb jij getraind dan, Hengelo soms? Daar schijnt het er nog wel redelijk hard aan toe te gaan namelijk. Als je het grondvechten ook belangrijk vindt, moet je er gewoon judo of sambo naast gaan doen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:39:08 #58
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_33964223
Yep Hengelo, maar in Zelhem zijn het ook geen mietjes. Heb daar ook wel eens meegedaan en ken daar ook wel iemand die daar traint. Gelukkig zag mijn trainer toen ook in dat grondvechten een belangrijk onderdeel is en daar hebben we dan ook best wel vaak op geoefend. Het is natuurlijk niet van hetzelfde niveau als bij Brazilian Jiu Jitsu, maar de basis leer je toch een beetje.
pi_33964233
Mooi zo, want ik ga samen met een vriend van mij in Zelhem trainen en die heeft tot vorige week gekickbokst (2 jaar). Ook hij wil na de zomervakantie naar Royers, dus een beetje harde klappen mogen er wel vallen. Zo lang ik maar niet iedere training voluit op m'n lever word gerost of zo
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:44:57 #60
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_33964254
Ik zal je wens doorgeven Staat daar eigenlijk een groote groep in Zelhem nu? Of ben je er nog niet geweest?
pi_33964258
Volgens mij geen hele grote groep. In Hengelo trainen er meer in ieder geval, daar komen best goede vandaan overigens.
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:51:56 #62
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_33964281
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor groep er nu in Hengelo staat, ik zie ze in de gym natuurlijk wel eens voorbij komen als ik in het weekend in de buurt ben, maar ik zie maar een paar bekende gezichten. De trainer vraagt wel eens of ik weer eens een keer meetrain, zodat hij me weer eens smeer kan geven (met een knipoog dan natuurlijk). Eigenlijk moet ik dat een keer gaan doen, gewoon voor de fun. Kijken of ik nog een beetje een lowkick kan zetten.
pi_33964282
Ik denk dat je Sander wel kent, want die traint er al 9 jaar of zo.
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:53:57 #64
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_33964290
Sander B.? Traint die nog? Dat wist ik helemaal niet. Die heb ik al echt lang niet meer gezien. Daar heb ik nog wedstrijdtraining mee gedaan.
pi_33964292
Die Sander inderdaad. Ik weet niet of ie nog in Hengelo traint, maar ik sprak hem vanavond nog en hij traint nog wel ergens geloof ik. Hij heeft overigens een keer een trainingsweekend gehad van Sem Schilt (jaren terug)
  donderdag 12 januari 2006 @ 03:58:01 #66
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_33964300
Klopt. Ze zijn daar toen heengeweest op kamp. Ik ben echter nooit meegeweest op kamp.
Doe hem maar de groeten van die jongen die een illegale stoot op de tegenstander zijn hoofd uitdeelde tijdens zijn eerste wedstrijd. Niet bewust overigen. Ik ga slapen..
pi_33964301
Ok dat doe ik, adios
  donderdag 12 januari 2006 @ 11:10:36 #68
136254 AngrodTiwele
'Brenger van kinderen
pi_33967926
Wat ik hoor, van de sport, is dat het allesbehalve zacht is, zelfs tijdens het sparren en trainen.
Mijn collega doet het, geen kleine jongen en staat al vanaf zijn 18de aan de deur.
Hij is toch af en toe blauw en pijnlijk op werk (hij is wel vol lof over de sport, ook qua discipline)
"One thing about living in Wassenaar I never could stomach, all the damn Vampires !"
  zondag 29 januari 2006 @ 17:59:40 #69
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34587404
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:05 schreef Genjuro het volgende:
wing chun is waarop jeet kune do gebaseerd is dacht ik, dus ws de tragere versie
Zit er eigenlijk slagkracht achter zijn stoten?
Jeet kune do bestaat voor 85% uit Wing Chun (Yip Man stijl). En ja, de stoten zijn krachtig mits degene die ze uitdeelt goed getraind is.
Say your prayers
  zondag 29 januari 2006 @ 18:02:55 #70
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34587517
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:55 schreef gijsbert2002 het volgende:
Ik zit erover na te denken een vechtsport te gaan doen, maar ik weet helemaal niet welke.
Voor mij is vooral belangrijk dat ik er lenig van wordt en dat ik er een goede conditie van krijg.

Ik heb geen enkele ervaring met vechtsporten. Ik heb jaren getafeltennist en wat ik daar leuk aan vond was het bliksemsnel moeten reageren op gebeurtenissen, daarom lijkt een vechtsport als judo me niet zo interessant, ik heb liever vooral op afstand en snelheid, stoten en afweren enzo. het zou leuk zijn als het meer is dan alleen vechten.

Is er hier toevallig iemand die voor mij een vechtsport/stijl weet? Ook misschien belangrijk, ik woon in Leiden ben niet zo lang en ben een 20 jarige student.

Ik zat zelf onder andere te kijken naar ninjitsu vanwege de volgende dingen (aldus mikodojo.nl de belangrijkste dingen):

1 het zo natuurlijk mogelijk bewegen.

2afstand bepalen.

3 ritme en vloeiende bewegingen.

4 en je hele lichaam te gebruiken.

Als ik het doe dan zal ik wel iedere week kunnen trainen, maar ik begrijp van die website dat echt doorzettingsvermogen vereist is. Botst dat niet met een zware studie en werk? Ik doe natuurkunde en zit in het bestuur van een stichting (geen vereniging) en ben daar denk ik meer dan 50 uur per week mee bezig en dat laat weinig ruimte over om er meer tijd aan te besteden dan die ene avond. Iets anders wat ik jammer vind is dat het geen wedstrijden heeft, maar dat is niet heel belangrijk.

Kan iemand mij helpen met informatie? Iemand die iets doet wat geschikt zou zijn voor mij?
Ga eens kijken of er bij jou in de buurt Ninjutsu of Systema gedoceerd wordt. Dat sluit naadloos aan op je wensen.
Say your prayers
  zondag 29 januari 2006 @ 18:07:12 #71
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34587631
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:23 schreef Stroomschok het volgende:

[..]

Ik denk dat BJJ en Muay Thai een stuk nuttiger is voor NHB competitie. Dat en een HELE hoop krachtraining.

Systema is meer een zelfverdedigings sport en dat past meer in chaotische gevechten tegen minder ervaren tegenstanders waar je snel en effectief een einde aan wil maken. Wat ik er van gezien heb lijkt het erg veel op Krav Maga en Jiu-Jitsu (indien het goed gegeven wordt).

Echter deze werken allen een stuk moeilijker met een enkele sterke, ervaren en vooral geconcentreerde tegenstander. Dan moet je het meer van sporten hebben die meer zijn bedoeld voor competitie, waarbij het meer gaat om incasseren en hard terug slaan of een geforceerd grondgevecht.

Wing Chun is een gebrekkig systeem met een paar nuttige dingen die enorm lang duren om goed onder de knie te krijgen (en dan nog steeds beperkt bruikbaar) en verder alleen maar 'martial art'
Systema is wel degelijk geschikt in situaties tegen vechters die weten wat ze doen. Je moet het alleen wel ervaren, de filmpjes die ronddwarrelen op internet zijn weinigzeggend. De stoottechnieken binnen Systema zijn vele malen effectiever dan bijv. die van elke willekeurige vechtsport, zeker op korte afstand.

Wing Chun is een ander verhaal. Deze stijl vereist veel training en richt zich op korte afstanden. Een gebrekkig systeem zou ik het echter allerminst noemen.
Say your prayers
  zondag 29 januari 2006 @ 18:09:52 #72
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34587725
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:41 schreef gijsbert2002 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat het begrip pijngrenstraining me niet zo erg aantrekt persoonlijk, sport hoeft niet geheel pijnloos te zijn, maar om er nou voor te gaan. Mentale training wel.
Mentale training en pijngrenstraining gaan hand in hand. Binnen ninjutsu en systema is het de bedoeling om de angstfactor / stressfactor te minimaliseren. Dit train je door te ervaren wat het is om geraakt te worden door vuisten. wapens etc.. Dat wil niet zeggen dat je vol geslagen wordt, het begint heel zachtjes. Het is frappant hoe angstig mensen reageren als je ze zachtjes met een bo een tik op het lichaam geeft. Wat nog veel frappanter is, is hoeveel mensen kunnen verdragen als dit een poos getraind hebben.
Say your prayers
pi_34589701
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:23 schreef Stroomschok het volgende:

[..]

Ik denk dat BJJ en Muay Thai een stuk nuttiger is voor NHB competitie. Dat en een HELE hoop krachtraining.
Over die krachttraining(EDIT: vooral zijn slagkracht uit zijn armen, zoiets zou gewoon door de dekking van meeste mensen gaan), weet iemand het krachttrainingsschema van Fedor toevallig? Daar ben ik namelijk erg in geïnteresseerd

[ Bericht 5% gewijzigd door Genjuro op 29-01-2006 19:32:42 ]
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
  maandag 30 januari 2006 @ 22:19:15 #74
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_34630297
Waar moet je dan zijn voor GOEDE systemaschool met goede opleiding voor de praktijk?
filmpjes + demo op vechtsportbeurs spraken niet echt tot de verbeelding, maar wellicht moet ik het gewoon meemaken?
pi_34630417
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:22 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Over die krachttraining(EDIT: vooral zijn slagkracht uit zijn armen, zoiets zou gewoon door de dekking van meeste mensen gaan), weet iemand het krachttrainingsschema van Fedor toevallig? Daar ben ik namelijk erg in geïnteresseerd
Volgens mij is dat iemand die met boomstronken boven z'n hoofd gaat hardlopen en als ie zich verveelt met volwassen stieren gaat worstelen of zo.
pi_34652450
Is er hier trouwens iemand die toevallig weet waar ik in de regio van Doetinchem twee fatsoenlijke scheenbeschermers, een bitje, een toque en handschoenen kan kopen en wat dit me ongeveer gaat kosten?

[ Bericht 7% gewijzigd door cultheld op 31-01-2006 17:57:44 ]
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:23:22 #77
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34671713
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:19 schreef gimgamgommetje het volgende:
Waar moet je dan zijn voor GOEDE systemaschool met goede opleiding voor de praktijk?
filmpjes + demo op vechtsportbeurs spraken niet echt tot de verbeelding, maar wellicht moet ik het gewoon meemaken?
www.kuroko.nl

Deze stichtig kent meerdere trainingsgroepen landelijk. Ik weet niet of er 1 bij jou in de buurt zit maar het is het bekijken waard. Naast de lessen van de eigen instructeurs organiseert de stichting ook 2x per maand (1x in Enschede en 1x in Arnhem) een training die wordt gegeven door Valentin Vaseliev (broer van Vladimir Vasiliev). Deze 2 broers zijn zeg maar wat Hatsumi is binnen de Bujinkan, al ligt de nadruk binnen Systema niet op grootmeesterschappen e.d.. Ze zijn instructeur geweest bij de Spetsnaz (Vladimir) en de KGB (Valentin). De extra trainingen zijn nog maar net begonnen maar het niveau is hoog en zeer indrukwekkend imo.
Say your prayers
pi_34672127
Heeft er iemand enig idee of Krav Maga nog een keer in de regio Twente wordt gegeven? Ik meende dat gimgamgommetje dit ook trainde?
Ik heb judo en jiu-jitsu gedaan, maar vond Krav Maga na een stage van Mario Schouten wel erg interessant. De trainingslocaties zijn echter te ver weg voor mij.
pi_34672417
In gronau (duitsland) wordt het wel gegeven. In regio twente is er op dit moment nog niks.
pi_34672628
Hm, Gronau is wel naast Twente, maar nog steeds te ver weg. Zat zelf meer te denken aan Almelo, Hengelo of Enschede. Ik weet dat het nu niet gegeven wordt, maar misschien in de toekomst?
pi_34674377
Woon jezelf in enschede dan? Die in gronau zal hooguit 20 minuten fietsen zijn.
pi_34689442
Ik woon in Almelo, studeer in Enschede.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 21:15:40 #83
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_34740826
op kravmaga.nl staan scholen van ikmf
op kravmaganederland staan scholen van scholen van ikma waaronder die van mario.
op eikm.com staan scholen van de eikm. verder weet ik niet of er al andere bonden actief zijn.

check idd ook ff de scholen in duitsland als je vlak bij de grens woont.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:01:53 #84
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_34758697
Zijn er hier mensen die aan "Kuk Sool Won" doen?

Het is de koreaanse vechtsport die oa door gary goodridge beoefend wordt/werd.

Ik hoor namelijk niet veel over de ze sport terwijl het toch een zeeeer uitgebreide vechtsport is.

http://www.kuksool.nl/home/page5.html
  zondag 19 februari 2006 @ 01:01:58 #85
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_35243414
Wie kan mij vertellen welke vechtsporten het beste botbreektechnieken leren?
bb_koning.hyves.nl
pi_35248832
quote:
Op zondag 19 februari 2006 01:01 schreef BB_Koning het volgende:
Wie kan mij vertellen welke vechtsporten het beste botbreektechnieken leren?
Bees Bahl Knupl Do

Maar ff serieus, botten breken hoort niet thuis in een vechtSPORT
Aikido is er als martial art wel beetje in geschoold

Trouwens zou je deze technieken nooit kunnen toepassen in de club zelf, en wordt je dus gedwongen ze in het echte leven leren toe te passen, waar het je een aardige som aan hospitalisatiekosten zal kosten

[ Bericht 17% gewijzigd door Genjuro op 19-02-2006 11:45:22 ]
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
  zondag 19 februari 2006 @ 14:14:19 #87
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35253463
wil je perse bottenbrekerij... Ga da óf Judo doen óf iets met mix fight (mma dus), sambo voldoet ook wel alsmede Krav Maga.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:37:03 #88
106955 BB_Koning
pi_35267253
Ik doe al aan kickboksen en aan mma. Ik doelde overigens niet op houdgrepen waarmee je iemands arm ofzo kan breken, maar ja, misschien is mn vraag ook niet duidelijk genoeg geformuleerd. Er zijn technieken die je leren om je al je energie/kracht zo te bundelen dat slagen zeer effectief zijn (volgens mij kan je dat als je een ervaren beoefenaar van Tai Chi bent). Die boedhistische vechtmonniken bijvoorbeeld kunnen al hun energie zo goed gebruiken dat ze echt bijna bovenmenselijke toeren uit kunnen halen zoals een naald door glas heen gooien. Er zijn ook mensen die met hun blote handen een kokosnoot open kunnen slaan. Klopt het als ik zeg dat je door beoefening van Tai Chi de kennis kan verkrijgen om dit alles te doen?
bb_koning.hyves.nl
  zondag 19 februari 2006 @ 20:49:27 #89
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35267731
Ten eerste beoefen ik geen enkele van zulk soort technieken/meditatie.

Ik geloof wel heilig in het "bovennatuurlijk" presteren van een mens dmv een sterke geest. Ik heb geen idee of tai-chi daar de goede leer voor is. Maar ik geloof absoluut dat zulk soort kunsten deze capriolen kunnen uithalen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:34:29 #90
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35329561
quote:
Op zondag 5 februari 2006 14:01 schreef Dacide het volgende:
Zijn er hier mensen die aan \"Kuk Sool Won\" doen?

Het is de koreaanse vechtsport die oa door gary goodridge beoefend wordt/werd.

Ik hoor namelijk niet veel over de ze sport terwijl het toch een zeeeer uitgebreide vechtsport is.

http://www.kuksool.nl/home/page5.html
subtiel schopje
pi_35329812
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:34 schreef Dacide het volgende:

[..]

subtiel schopje
Die scholen zitten voornamelijk in het westen van Nederland.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:18:28 #92
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35331438
was ik al bang voor... ik zit hier gebonden aan mid limburg
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:40:10 #93
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35357012
Weet iemand waar ik een tshirt van PrideFC kan kopen?

Op de officiele site zijn ze te koop, maar daar tellen ze 45euro aan verzendkosten.

voorbeeld:
http://www.pridefc.com/pride2005/shop/index.php?main_page=index&cPath=17_1
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:24:28 #94
106955 BB_Koning
pi_35369441
Aanvallend vechten of verdedigend vechten, wat is de beste manier?

Even wat food for thought
bb_koning.hyves.nl
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:13:36 #95
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35373722
Als je de capaciteit hebt om aanvallend te vechten (meer dan dat de tegenstander verdedigend kan vechten) dwing je hem altijd in een positie waarbij hij achteruit moet vechten.
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:37:43 #96
106955 BB_Koning
pi_35374653
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:13 schreef Dacide het volgende:
Als je de capaciteit hebt om aanvallend te vechten (meer dan dat de tegenstander verdedigend kan vechten) dwing je hem altijd in een positie waarbij hij achteruit moet vechten.
Als je kijkt naar toppers als Fedor, Silva en Noguiera, dan zou je de conclusie trekken dat aanvallend vechten zeer effectief is. Je hebt de voorwaartse snelheid al en iemand die in de dekking staat moet vanuit stand stoten en meer dan een jab kun je niet geven. En mocht iemand de jab geven, dan is de verdediging open en een hoek van de aanvallende vechte ris al onderweg.

Uiteraard moet je als je een aanvallende vechtstijl hanteert niet bang zijn om zo nu en dan een stoot op je neus te krijgen.

Kan men zich in mijn redenering vinden

bb_koning.hyves.nl
  woensdag 22 februari 2006 @ 23:10:00 #97
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35388198
Jep je zegt in feite het zelfde als mij.. dus kan me er wel in vinden...

Maar... aanvallen is tevens ook meer risico, meer kans om met je kin tegen een vuist te lopen, meer kans op blessure...

Dus.. ligt echt aan de kunde van het persoon in kwestie.
pi_35417035
tvp.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:42:08 #99
106955 BB_Koning
pi_35439464
Wat is er mis met die mensen die het leuk vinden je op de neus te raken?
bb_koning.hyves.nl
  zondag 26 februari 2006 @ 23:58:49 #100
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_35530153
Ik zit al een maand op Kung Fu, echt heel cool
Eindelijk een sport waar ik goed in ben, al is het eerder 'kunst'.

Cool filmpje:
http://media.putfile.com/Stunt-Ninja86
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')