abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2006 @ 00:19:00 #101
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35530764
je zit een maand op kung fu en je bent nu al goed?

Wordt tijd dat je met beide poten ff terug op de grond gezet wordt
pi_35542516
Vooral jezelf overschatten na 1 maand training
  maandag 27 februari 2006 @ 15:07:12 #103
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_35542963
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:54 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Vooral jezelf overschatten na 1 maand training
Het is dat ik het makkelijk kan volgen
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_35543390
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:07 schreef Q_Orianka het volgende:

[..]

Het is dat ik het makkelijk kan volgen
het is dat kung-fu fysiek zo zwaar is
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_35595806
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:37 schreef BB_Koning het volgende:
Ik doe al aan kickboksen en aan mma. Ik doelde overigens niet op houdgrepen waarmee je iemands arm ofzo kan breken, maar ja, misschien is mn vraag ook niet duidelijk genoeg geformuleerd. Er zijn technieken die je leren om je al je energie/kracht zo te bundelen dat slagen zeer effectief zijn (volgens mij kan je dat als je een ervaren beoefenaar van Tai Chi bent). Die boedhistische vechtmonniken bijvoorbeeld kunnen al hun energie zo goed gebruiken dat ze echt bijna bovenmenselijke toeren uit kunnen halen zoals een naald door glas heen gooien. Er zijn ook mensen die met hun blote handen een kokosnoot open kunnen slaan. Klopt het als ik zeg dat je door beoefening van Tai Chi de kennis kan verkrijgen om dit alles te doen?
Tai Chi is eigenlijk langzame Kung Fu...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:01:29 #106
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_35599534
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 04:31 schreef egilio het volgende:

[..]

Tai Chi is eigenlijk langzame Kung Fu...
Ik las op een forum ove rmanieren waarop je je knokkels 'hard' kan maken, het komt er eigenlijk op neer dat je regelmatig op harde oppervlakken slaat. Je zou dan eeltvorming op je knokkels krijgen en iemand zo neer kunnen slaan, echter schijnt dat je daar op latere leeftijd last van kan krijgen, arthritis, zoals de Engelsen zeggen
bb_koning.hyves.nl
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:06:00 #107
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35599658
denk dat het een zelfde soort verhaaltje is als het harden van de scheenbenen bij kickbksen.

Vaak zie je kickboxers een fles over hun schenen rollen om zgn de zenuwen dood te maken (inmiddels al lang achterhaald, aangezien de zenuw juist veel gevoeliger terug komt als je stopt met flesrollen).

Daarnaast onstaan er botsplinters... en die spelen je parten na verloop van jaren.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:14:27 #108
106955 BB_Koning
pi_35599925
Wil je geen pijnlijke/gebroken handen, sla dan gewoon niet op iemands schedel, de kin blijft een goede plek Of ga voor de submissions

bb_koning.hyves.nl
pi_35600338
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:01 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Ik las op een forum ove rmanieren waarop je je knokkels 'hard' kan maken, het komt er eigenlijk op neer dat je regelmatig op harde oppervlakken slaat. Je zou dan eeltvorming op je knokkels krijgen en iemand zo neer kunnen slaan, echter schijnt dat je daar op latere leeftijd last van kan krijgen, arthritis, zoals de Engelsen zeggen
Yep, een van mn trainers ondervind dat nu aan de lijve. Hij is net 50 geworden en kan niet meer op iets hard slagen zonder bokshandschoenen, en zijn kneukels zijn vrijwel een vlakke plek eelt
Mooi en gezond is anders...
pi_35600382
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:14 schreef BB_Koning het volgende:
Wil je geen pijnlijke/gebroken handen, sla dan gewoon niet op iemands schedel, de kin blijft een goede plek Of ga voor de submissions

Kin-neus-oogkas zijn de "zachtere" delen van de schedel, en breken ook makkelijk
Submissions moet je leren, en ik kan het amper...

[ Bericht 25% gewijzigd door Genjuro op 01-03-2006 11:39:35 ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:35:01 #111
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35600494
probleem met submissions is niet zo zeer de techniek leren... Dat lukt je bij wijze van binnen een dag..

Maar om die submission in een praktijk situatie te gebruiken zonder er bewust bij na te moeten denken... Daar gaan werkelijk jaren en jaren overheen.

Vriend van me doet al een jaar of 7 aan aikido. MAar toch moet hij nog veel denken/redeneren om een tehniek toe te passen.
pi_35600557
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:35 schreef Dacide het volgende:
probleem met submissions is niet zo zeer de techniek leren... Dat lukt je bij wijze van binnen een dag..

Maar om die submission in een praktijk situatie te gebruiken zonder er bewust bij na te moeten denken... Daar gaan werkelijk jaren en jaren overheen.

Vriend van me doet al een jaar of 7 aan aikido. MAar toch moet hij nog veel denken/redeneren om een tehniek toe te passen.
als je moet redeneren in een gevecht kom je altijd te laat, een vuist is nu eenmaal sneller als denken wat je moet doen. In het begin dacht ik ook veel te veel na, resultaat was dat ik een paar slagen voor mn bek kreeg.

Nu is het meer instinctmatig(zoals als we een slag moeten afweren, af en toe geef ik dan per ongeluk een counterslag terug,ongewild en mag natuurlijk niet maar ik heb het zo geleerd...), maar het tactisch gedeelte is wel je verstand gebruiken

[ Bericht 9% gewijzigd door Genjuro op 01-03-2006 11:42:39 ]
pi_35649962
wie volgt er K1 ? en is bekent met de vechters...
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:41:48 #114
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35651130
jep me... volg het sinds 1995 ofzo... wat wil je weten?

of post je vraag hier:

Het grote K-1 topic deel 4: Nederlandse heerschappij
pi_35660786
oke bedankt
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:49:41 #116
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35662737
youre welcome
pi_35702056
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:29 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Yep, een van mn trainers ondervind dat nu aan de lijve. Hij is net 50 geworden en kan niet meer op iets hard slagen zonder bokshandschoenen, en zijn kneukels zijn vrijwel een vlakke plek eelt
Mooi en gezond is anders...
Veel slaan op zachte dingen maakt je knokkels ook hard...zonder bovengenoemde nare bij-effecten...Ze raken gewend aan iets raken, maar je slaat ze niet telkens een klein beetje kapot.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  zondag 5 maart 2006 @ 01:03:56 #118
106955 BB_Koning
pi_35728767
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 04:29 schreef egilio het volgende:

[..]

Veel slaan op zachte dingen maakt je knokkels ook hard...zonder bovengenoemde nare bij-effecten...Ze raken gewend aan iets raken, maar je slaat ze niet telkens een klein beetje kapot.
En kan je dan ook kokosnoten doo rmidden slaan
bb_koning.hyves.nl
pi_35729654
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 04:29 schreef egilio het volgende:

[..]

meh, op het einde van mn training slaag ik meestal nog een 2tal minuten eens lekker door op de zware zak zonder handschoenen(wel windels). Werkt goed op mn knokkels te harden.
pi_35908917
http://www.angelfire.com/dragon2/powerpuncher/marciano.html

Part of it lies in how a fighter sets himself when he delivers his blow. A pure boxer stylist will be on his toes, mobile, with little contact with the floor when he hits. The force of his impact comes from his arms and shoulders only. But a slugger, a Jim Jefferies, Joe Louis, Dempsey, Frazier, Foreman, Tyson, or Marciano, will plant his feet flat as he punches, using the floor for leverage to get more of his body weight behind the punch.

Weet iemand wat dit juist wilt zeggen, want ik snap het niet
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:16:45 #121
106955 BB_Koning
pi_35910660
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:21 schreef Genjuro het volgende:
http://www.angelfire.com/dragon2/powerpuncher/marciano.html

Part of it lies in how a fighter sets himself when he delivers his blow. A pure boxer stylist will be on his toes, mobile, with little contact with the floor when he hits. The force of his impact comes from his arms and shoulders only. But a slugger, a Jim Jefferies, Joe Louis, Dempsey, Frazier, Foreman, Tyson, or Marciano, will plant his feet flat as he punches, using the floor for leverage to get more of his body weight behind the punch.

Weet iemand wat dit juist wilt zeggen, want ik snap het niet
Malle Genjuro, BB zal het even uitleggen

Boksers 'dansen' toch vaak? Dat bedoelen ze met een boksersstijl die gericht is op mobiliteit, op beweeglijkheid. Als je dan slaat, dan komt de kracht vanuit je armen en schouders, je lichaamsgewicht heeft er weinig mee te maken. Je kunt je lichaamsgewicht alleen gebruiken als je zoals de echte strikers je voorste voet plat hebt. Probeer beide manieren maar uit
bb_koning.hyves.nl
pi_35910965
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:16 schreef BB_Koning het volgende:

[..]

Malle Genjuro, BB zal het even uitleggen

Boksers 'dansen' toch vaak? Dat bedoelen ze met een boksersstijl die gericht is op mobiliteit, op beweeglijkheid. Als je dan slaat, dan komt de kracht vanuit je armen en schouders, je lichaamsgewicht heeft er weinig mee te maken. Je kunt je lichaamsgewicht alleen gebruiken als je zoals de echte strikers je voorste voet plat hebt. Probeer beide manieren maar uit
oh dat is het maar dus, dat doe ik altijd al
Ik dacht echt dat ik een nieuwe techniek had gevonden om mn slagkracht nog te verhogen spijtig dus

Vooral dat "using the floor for leverage" klinkt wat raar...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:50:58 #123
106955 BB_Koning
pi_35911690
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:26 schreef Genjuro het volgende:

[..]

oh dat is het maar dus, dat doe ik altijd al
Ik dacht echt dat ik een nieuwe techniek had gevonden om mn slagkracht nog te verhogen spijtig dus

Vooral dat "using the floor for leverage" klinkt wat raar...
Ik vind de sluggermethode ook beter
bb_koning.hyves.nl
pi_35919702
Ik ben meer een mobiele bokser, voel me altijd kwetsbaar met de gehele voet plat op de grond. Heeft waarschijnlijk er ook mee te maken dat ik veel tegen mannen van in de 30 boks die ontzettend hard stoten en heul veul krachtraining ernaast doen

Trouwens, een harde stoot die je ziet aankomen is vaak nog best te behappen, stoten die minder hard zijn maar die je niet ziet aankomen kunnen veel vervelender zijn. Wat dus in mijn voordeel spreekt I'm a dancer baby!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_35920386
Is krachttraining niet negatief voor je snelheid dan? Dat hoor ik op kickboksen tenminste altijd van anderen. Vroeger was ik alleen maar aan het bankdrukken, maar ben nu vooral aan het hardlopen (en gestopt met fitness) om conditioneel enigszins mee te kunnen. Mij is verteld dat als ik door zou gaan met krachttraining, ik veel minder snel zal zijn.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:50:53 #126
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_35920561
bonjasky heeft in elk geval nog nooit in zijn leven een halter vast gehad (Zegt ie zelf)
pi_35920958
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:45 schreef cultheld het volgende:
Is krachttraining niet negatief voor je snelheid dan? Dat hoor ik op kickboksen tenminste altijd van anderen. Vroeger was ik alleen maar aan het bankdrukken, maar ben nu vooral aan het hardlopen (en gestopt met fitness) om conditioneel enigszins mee te kunnen. Mij is verteld dat als ik door zou gaan met krachttraining, ik veel minder snel zal zijn.
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785

du blöder Jüde!

daarnaast is alles wat de heer bonyasky zegt niet zaligmakend (meerdere wegen voeren naar Rome), en in feite is er bijna geen sport te bedenken waarbij een vorm van krachttrainig niet nuttig zou zijn.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_35921179
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

du blöder Jüde!

daarnaast is alles wat de heer bonyasky zegt niet zaligmakend (meerdere wegen voeren naar Rome), en in feite is er bijna geen sport te bedenken waarbij een vorm van krachttrainig niet nuttig zou zijn.
Ik zet 't maar even in mijn favorieten, op vrijdagavond ga ik zoiets niet lezen, maar dank voor die link.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:11:49 #129
106955 BB_Koning
pi_35945498
Echte harde stoten kun je naar mijn mening alleen hebben als je ook krachtige armen hebt. Ik denk overigens ook dat spieren voor explosiviteit zorgen, dus voor snelheid.
bb_koning.hyves.nl
  zondag 12 maart 2006 @ 03:44:58 #130
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_35959286
mobiliteit is inderdaad belangrijk, maar als je echt hard wil stoten helpt het als je je zeg maar afzet tegen de grond. Dan kun je nog meer kracht toevoegen aan een stoot.
Als ik het stukje goed interpreteer bedoelen ze dat met kinetische (spelling?) energie.

Ik zou zeggen, experimenteer ermee. Ik zou dat in eerste instantie doen tegen een zak ipv tijdens het sparren
pi_35962501
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

du blöder Jüde!

mn site rippen wat doe je
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:33 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Goede site met veel info qua krachttraining voor vechters
nm, zolang iedereen het maar useful vind
pi_36047843
Morgen mijn eerste les aikido
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:02:44 #133
106955 BB_Koning
pi_36068376
http://video.google.com/videoplay?docid=-2251826900026203635&q=pride+ufc

Hoeveel zou jij ervoor geven om 1 dag met Wanderlei te trainen
bb_koning.hyves.nl
pi_36069773
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:45 schreef cultheld het volgende:
Het ligt eraan hoe je krachttraining aanpakt, kunst is de spieren mooi lang en soepel te houden waardoor lenigheid en snelheid niet zo in het gedrang komt.

Als je bv aan bankdrukken doet en daar ver in gaat dan krijg je korte, compacte spieren, komt de lenigheid niet ten goede, ook train je daarmee voornamelijk de langzame spiercellen(je hebt snelle en langzame, zal vast zo officieel niet heten, maar goed), wat de wat meer explosieve snelheid niet ten goede komt.

Neem als bv een echte bodybuilder, vaak erg sterk, maar zo langzaam als dikke stront, is niet ideaal voor vechtsport dus

Aanvulling...

Voor vechtsport doe je ook aan krachttraining, je pakt het alleen zo aan dat de spieren mooi lang en soepel blijven, kracht en soepelheid, dat is waar het om gaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_36069837
Oké, gewoon niet op massa trainen dus en 15 herhalingen gebruiken bij dingen als bankdrukken, rugspieren en dumbells .
pi_36072040
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:48 schreef cultheld het volgende:
Oké, gewoon niet op massa trainen dus en 15 herhalingen gebruiken bij dingen als bankdrukken, rugspieren en dumbells .
just niet, tussen de 2 en de 6 herhalingen, dan bouw je kracht op

Anders ben je gewoon je uithouding aan het trainen, en daar zijn andere zaken voor

[ Bericht 60% gewijzigd door Genjuro op 15-03-2006 22:59:51 ]
pi_36072129
Het gaat er om dat ik geen snelheid verlies he. Ik wil de juiste balans vinden tussen kracht en snelheid.
pi_36072278
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Het ligt eraan hoe je krachttraining aanpakt, kunst is de spieren mooi lang en soepel te houden waardoor lenigheid en snelheid niet zo in het gedrang komt.

Als je bv aan bankdrukken doet en daar ver in gaat dan krijg je korte, compacte spieren, komt de lenigheid niet ten goede, ook train je daarmee voornamelijk de langzame spiercellen(je hebt snelle en langzame, zal vast zo officieel niet heten, maar goed), wat de wat meer explosieve snelheid niet ten goede komt.

Neem als bv een echte bodybuilder, vaak erg sterk, maar zo langzaam als dikke stront, is niet ideaal voor vechtsport dus

Aanvulling...

Voor vechtsport doe je ook aan krachttraining, je pakt het alleen zo aan dat de spieren mooi lang en soepel blijven, kracht en soepelheid, dat is waar het om gaat.
Met krachttraining train je juist die snelle spiervezels, de trage spiervezels worden voornamelijk getrained bij langdurig sporten. Daarom dat sprinters meestal goed gespierd zijn, terwijl marathonlopers graatmager zijn

of je korte, compacte spieren of lange, soepele spieren hebt is afhankelijk van je genetica(met name de aanhechtingspunten van de pezen aan het bot) en kan je niet met training veranderen

Wat je wel moet doen is specifiek op kracht trainen, niet op spierbouw, het is het teveel aan massa(zij het spieren of vet) dat je trager en vlugger vermoeid maakt, niet de krachttraining

Ook wordt voor vechtsporters aangeraden dat ze explosief trainen in hun krachttraining, zoals bv bij bankdrukken zo vlug mogelijk die barball omhoog krijgen(en dan gecontroleerd laten zakken wel, dan moet het rustig)

[ Bericht 0% gewijzigd door Genjuro op 15-03-2006 23:05:48 ]
pi_36082850
Sorry hoor, maar als je aan fitness doet ga je erachter komen dat je gewoon niet soepel genoeg bent en dat je spieren niet lang genoeg zijn, iets wat je wel degelijk kan trainen, is heel yoga bv op gebasseerd, dat verlengen en versoepelen van spieren e.d.

Vb, mijn man heeft motorcross gedaan, werd hem aangeraden om zijn onderarmen/handen te trainen dmv balletje knijpen, binnen vrij korte tijd kwam hij erachter dat de soepelheid van pols/hand niet ten goede kwam, spieren in onderarm werden te kort wat juist lastig was bij de sport.

Ander vb, op training komt een man die fitness erbij doet en wil blijven doen, gedurende de training wordt hij groter, meer massa en terwijl hij meer massa kreeg werd hij trager en vele malen minder soepel, hoge trappen die niet meer goed gaan e.d., gewoon omdat spieren te massief, te kort, niet soepel genoeg zijn.

Vb de andere kant op, toen ik jaren en jaren geleden met yoga begon kon ik niet in lotushouding zitten, nu na training wel, pezen en spieren bij enkel zijn vele malen soepeler, zo ook met de spagaat en de split, kon ik jaren terug ook niet, nu wel.
Rugspieren die niet heel lang waren, nu is een brug een makkie om te zetten, allemaal door soepelere spieren, langere spieren.

Als je van jezelf heel grof gebouwd wordt ga je geen spijker worden idd, maar met wat je hebt kan je absoluut wel trainen en dat kan absoluut wel aangepast worden voor een groot deel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:31:27 #140
58063 uppie83
Sousousou
pi_36181187
Iemand net de finale van K1 max Japan gezien??? Geweldige vechter die Sato
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_36181401
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:31 schreef uppie83 het volgende:
Iemand net de finale van K1 max Japan gezien??? Geweldige vechter die Sato
Yep, erg vet idd
  zondag 19 maart 2006 @ 21:38:15 #142
58063 uppie83
Sousousou
pi_36181536
Ik had al vrij snel het idee dat hij het tournooi zou gaan winnen eigenlijk... ik weet niet of meer mensen dat hadden?
pi_36181712
Ja, ik ook. Ik zou hem wel eens willen zien vechten tegen Pramuk of Drago.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:54:22 #144
58063 uppie83
Sousousou
pi_36182375
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:41 schreef cultheld het volgende:
Ja, ik ook. Ik zou hem wel eens willen zien vechten tegen Puramuk of Drago.

ben ook benieuwd wie hij allemaal gaat tegenkomen op het volgende tournooi
  vrijdag 24 maart 2006 @ 23:00:54 #145
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_36343372
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:28:50 #146
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_36351235
Voor www.vechtsporten.nl organiseren we een meeting.

Het doel is het hebben van een gezellige middag onder vechtsporters en het leren van elkaar door middel van ondermeer vechtsportclinics (korte les)
Je kan kennis maken met andere vechtsporters en andere vechtsportdisciplines.
We staan ook open voor ideeen voor die middag.

Het programma is nog niet helemaal klaar. We wachten nog op aanbiedingen van clinics.

Het wordt in ieder geval gehouden op zaterdag 22 april in Oisterwijk (naast Tilburg)
Zaal is open om 11.30, programma begint om 12.00 en eindigt om 17.00 uur.
kosten zijn : 5 euro
De opties voor clinics tot nu toe zijn wushu, sin cuan, en evt ninjutsu en krav maga.

Er worden ong. 4 clinincs gegeven door BEOEFENAARS van de sport, niet persee instructeurs.
mocht je interesse hebben kun je de ontwikkelingen volgen op :

http://www.vechtsporten.nl/index.php?action=topic&id=50503&begin=30
aanmelden kan evt via lexbijlsma@gmail.com
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:39:44 #147
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36445267
Beste forumleden,

Ik zit al heel lang te dubben over welke vechtsport ik wil gaan beoefenen.

Heel lang heb ik kickboksen/muay thai in mijn hoofd gehad...

Maar dat trekt me op een of andere manier toch iets minder nu. (ga wel nog een keer een proefles doen)...

Nu wordt er vanaf deze zomer bij ons in het dorp Jiu-jitsu gegeven. Ze willen beginnen met de traditionele vorm. Later zal er ook nog de fight/combat variant worden gegeven. Braziliaanse stijl behoort ook tot de mogelijkheden.

Wie van jullie beoefend zelf jiu-jitsu en kan me er wat meer over vertellen.

en in hoeverre is jiu jitsu te gebruiken als zelfverdedigingssport..

En als laatst: hoe zit t met de trap en slaan technieken ervan?
pi_36445405
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:39 schreef Dacide het volgende:

en in hoeverre is jiu jitsu te gebruiken als zelfverdedigingssport..
JJ is even goed te gebruiken voor zelfverdediging als elke andere traditionele martial arts, en spijtig genoeg is dat enorm beperkt
quote:
En als laatst: hoe zit t met de trap en slaan technieken ervan?
Tot zover ik weet is traditionele JJ enkel worpen, als er slaan en schoppen in wordt verwerkt is het niet meer de traditionele vorm
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:18:43 #149
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_36446286
ow huh?

dan heb ik het verkeerd begrepen... ik dacht dat traditioneel jiujitsu ook vormen van een "atemi" omvat?

de braziliaanse stijl speelt zich zover ik weet nagenoeg volledig op de grond af..

bij he tfighting system zit er een ronde bij met alleen maar stoten en trappen...

maar ik dacht toch echt dat jiujitsu stoot en traptechnieken heeft?
  woensdag 29 maart 2006 @ 01:23:44 #150
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_36452723
Jiu Jitsu heeft ook stoot en traptechnieken. Ze maken ook veelvuldig gebruik van dingen zoals de menselijke testikels. Jij hebt gelijk. Voor de rest weet ik er weinig van, en ken ook eigenlijk niemand die dit beoefent. BJJ lijkt me wel een erg mooie sport om te beoefenen. Maar ik kan me voorstellen dat je als je op een vechtsport gaat dat je dan toch ook wil leren stoten en trappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')