Het is dat ik het makkelijk kan volgenquote:Op maandag 27 februari 2006 14:54 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Vooral jezelf overschatten na 1 maand training
het is dat kung-fu fysiek zo zwaar isquote:Op maandag 27 februari 2006 15:07 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Het is dat ik het makkelijk kan volgen![]()
Tai Chi is eigenlijk langzame Kung Fu...quote:Op zondag 19 februari 2006 20:37 schreef BB_Koning het volgende:
Ik doe al aan kickboksen en aan mma. Ik doelde overigens niet op houdgrepen waarmee je iemands arm ofzo kan breken, maar ja, misschien is mn vraag ook niet duidelijk genoeg geformuleerd. Er zijn technieken die je leren om je al je energie/kracht zo te bundelen dat slagen zeer effectief zijn (volgens mij kan je dat als je een ervaren beoefenaar van Tai Chi bent). Die boedhistische vechtmonniken bijvoorbeeld kunnen al hun energie zo goed gebruiken dat ze echt bijna bovenmenselijke toeren uit kunnen halen zoals een naald door glas heen gooien. Er zijn ook mensen die met hun blote handen een kokosnoot open kunnen slaan. Klopt het als ik zeg dat je door beoefening van Tai Chi de kennis kan verkrijgen om dit alles te doen?
Ik las op een forum ove rmanieren waarop je je knokkels 'hard' kan maken, het komt er eigenlijk op neer dat je regelmatig op harde oppervlakken slaat. Je zou dan eeltvorming op je knokkels krijgen en iemand zo neer kunnen slaan, echter schijnt dat je daar op latere leeftijd last van kan krijgen, arthritis, zoals de Engelsen zeggenquote:Op woensdag 1 maart 2006 04:31 schreef egilio het volgende:
[..]
Tai Chi is eigenlijk langzame Kung Fu...
Yep, een van mn trainers ondervind dat nu aan de lijve. Hij is net 50 geworden en kan niet meer op iets hard slagen zonder bokshandschoenen, en zijn kneukels zijn vrijwel een vlakke plek eeltquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:01 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ik las op een forum ove rmanieren waarop je je knokkels 'hard' kan maken, het komt er eigenlijk op neer dat je regelmatig op harde oppervlakken slaat. Je zou dan eeltvorming op je knokkels krijgen en iemand zo neer kunnen slaan, echter schijnt dat je daar op latere leeftijd last van kan krijgen, arthritis, zoals de Engelsen zeggen![]()
Kin-neus-oogkas zijn de "zachtere" delen van de schedel, en breken ook makkelijkquote:Op woensdag 1 maart 2006 11:14 schreef BB_Koning het volgende:
Wil je geen pijnlijke/gebroken handen, sla dan gewoon niet op iemands schedel, de kin blijft een goede plekOf ga voor de submissions
![]()
als je moet redeneren in een gevecht kom je altijd te laat, een vuist is nu eenmaal sneller als denken wat je moet doen. In het begin dacht ik ook veel te veel na, resultaat was dat ik een paar slagen voor mn bek kreeg.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:35 schreef Dacide het volgende:
probleem met submissions is niet zo zeer de techniek leren... Dat lukt je bij wijze van binnen een dag..
Maar om die submission in een praktijk situatie te gebruiken zonder er bewust bij na te moeten denken... Daar gaan werkelijk jaren en jaren overheen.
Vriend van me doet al een jaar of 7 aan aikido. MAar toch moet hij nog veel denken/redeneren om een tehniek toe te passen.
Veel slaan op zachte dingen maakt je knokkels ook hard...zonder bovengenoemde nare bij-effecten...Ze raken gewend aan iets raken, maar je slaat ze niet telkens een klein beetje kapot.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:29 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Yep, een van mn trainers ondervind dat nu aan de lijve. Hij is net 50 geworden en kan niet meer op iets hard slagen zonder bokshandschoenen, en zijn kneukels zijn vrijwel een vlakke plek eelt
Mooi en gezond is anders...
En kan je dan ook kokosnoten doo rmidden slaanquote:Op zaterdag 4 maart 2006 04:29 schreef egilio het volgende:
[..]
Veel slaan op zachte dingen maakt je knokkels ook hard...zonder bovengenoemde nare bij-effecten...Ze raken gewend aan iets raken, maar je slaat ze niet telkens een klein beetje kapot.
meh, op het einde van mn training slaag ik meestal nog een 2tal minuten eens lekker door op de zware zak zonder handschoenen(wel windels). Werkt goed op mn knokkels te harden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 04:29 schreef egilio het volgende:
[..]
Veel slaan op zachte dingen maakt je knokkels ook hard...zonder bovengenoemde nare bij-effecten...Ze raken gewend aan iets raken, maar je slaat ze niet telkens een klein beetje kapot.
Malle Genjuro, BB zal het even uitleggenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:21 schreef Genjuro het volgende:
http://www.angelfire.com/dragon2/powerpuncher/marciano.html
Part of it lies in how a fighter sets himself when he delivers his blow. A pure boxer stylist will be on his toes, mobile, with little contact with the floor when he hits. The force of his impact comes from his arms and shoulders only. But a slugger, a Jim Jefferies, Joe Louis, Dempsey, Frazier, Foreman, Tyson, or Marciano, will plant his feet flat as he punches, using the floor for leverage to get more of his body weight behind the punch.
Weet iemand wat dit juist wilt zeggen, want ik snap het niet
oh dat is het maar dus, dat doe ik altijd alquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:16 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Malle Genjuro, BB zal het even uitleggen
Boksers 'dansen' toch vaak? Dat bedoelen ze met een boksersstijl die gericht is op mobiliteit, op beweeglijkheid. Als je dan slaat, dan komt de kracht vanuit je armen en schouders, je lichaamsgewicht heeft er weinig mee te maken. Je kunt je lichaamsgewicht alleen gebruiken als je zoals de echte strikers je voorste voet plat hebt. Probeer beide manieren maar uit![]()
Ik vind de sluggermethode ook beterquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:26 schreef Genjuro het volgende:
[..]
oh dat is het maar dus, dat doe ik altijd al![]()
Ik dacht echt dat ik een nieuwe techniek had gevonden om mn slagkracht nog te verhogenspijtig dus
Vooral dat "using the floor for leverage" klinkt wat raar...
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:45 schreef cultheld het volgende:
Is krachttraining niet negatief voor je snelheid dan? Dat hoor ik op kickboksen tenminste altijd van anderen. Vroeger was ik alleen maar aan het bankdrukken, maar ben nu vooral aan het hardlopen (en gestopt met fitness) om conditioneel enigszins mee te kunnen. Mij is verteld dat als ik door zou gaan met krachttraining, ik veel minder snel zal zijn.
Ik zet 't maar even in mijn favorieten, op vrijdagavond ga ik zoiets niet lezen, maar dank voor die link.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
http://www.alwyncosgrove.com/ModShow/ShowPage/79785
du blöder Jüde!
daarnaast is alles wat de heer bonyasky zegt niet zaligmakend (meerdere wegen voeren naar Rome), en in feite is er bijna geen sport te bedenken waarbij een vorm van krachttrainig niet nuttig zou zijn.
mn site rippen wat doe jequote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
du blöder Jüde!
daarnaast is alles wat de heer bonyasky zegt niet zaligmakend (meerdere wegen voeren naar Rome), en in feite is er bijna geen sport te bedenken waarbij een vorm van krachttrainig niet nuttig zou zijn.
nm, zolang iedereen het maar useful vindquote:Op zondag 5 maart 2006 21:33 schreef Genjuro het volgende:
[..]
Goede site met veel info qua krachttraining voor vechters
Het ligt eraan hoe je krachttraining aanpakt, kunst is de spieren mooi lang en soepel te houden waardoor lenigheid en snelheid niet zo in het gedrang komt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:45 schreef cultheld het volgende:
Is krachttraining niet negatief voor je snelheid dan? Dat hoor ik op kickboksen tenminste altijd van anderen. Vroeger was ik alleen maar aan het bankdrukken, maar ben nu vooral aan het hardlopen (en gestopt met fitness) om conditioneel enigszins mee te kunnen. Mij is verteld dat als ik door zou gaan met krachttraining, ik veel minder snel zal zijn.
just niet, tussen de 2 en de 6 herhalingen, dan bouw je kracht opquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:48 schreef cultheld het volgende:
Oké, gewoon niet op massa trainen dus en 15 herhalingen gebruiken bij dingen als bankdrukken, rugspieren en dumbells.
Met krachttraining train je juist die snelle spiervezels, de trage spiervezels worden voornamelijk getrained bij langdurig sporten. Daarom dat sprinters meestal goed gespierd zijn, terwijl marathonlopers graatmager zijnquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe je krachttraining aanpakt, kunst is de spieren mooi lang en soepel te houden waardoor lenigheid en snelheid niet zo in het gedrang komt.
Als je bv aan bankdrukken doet en daar ver in gaat dan krijg je korte, compacte spieren, komt de lenigheid niet ten goede, ook train je daarmee voornamelijk de langzame spiercellen(je hebt snelle en langzame, zal vast zo officieel niet heten, maar goed), wat de wat meer explosieve snelheid niet ten goede komt.
Neem als bv een echte bodybuilder, vaak erg sterk, maar zo langzaam als dikke stront, is niet ideaal voor vechtsport dus
Aanvulling...
Voor vechtsport doe je ook aan krachttraining, je pakt het alleen zo aan dat de spieren mooi lang en soepel blijven, kracht en soepelheid, dat is waar het om gaat.
Yep, erg vet iddquote:Op zondag 19 maart 2006 21:31 schreef uppie83 het volgende:
Iemand net de finale van K1 max Japan gezien??? Geweldige vechter die Sato![]()
quote:Op zondag 19 maart 2006 21:41 schreef cultheld het volgende:
Ja, ik ook. Ik zou hem wel eens willen zien vechten tegen Puramuk of Drago.
JJ is even goed te gebruiken voor zelfverdediging als elke andere traditionele martial arts, en spijtig genoeg is dat enorm beperktquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:39 schreef Dacide het volgende:
en in hoeverre is jiu jitsu te gebruiken als zelfverdedigingssport..
Tot zover ik weet is traditionele JJ enkel worpen, als er slaan en schoppen in wordt verwerkt is het niet meer de traditionele vormquote:En als laatst: hoe zit t met de trap en slaan technieken ervan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |