SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:11 |
![]() ![]() Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Vanaf voorjaar 2006 moet 'ie verkrijgbaar zijn... althans in Japan. ![]() Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen! ![]() Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz 1 VMX vector unit per core 512KB L2 cache 7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy) 7 x 128b 128 SIMD GPRs 7 x 256KB SRAM for SPE Total floating point performance: 218 GFLOPS RSX @550MHz 1.8 TFLOPS floating point performance Full HD (up to 1080p) x 2 channels Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing) 256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz Main RAM 25.6GB/s VRAM 22.4GB/s RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read) SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read) 2 TFLOPS HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1 USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0) Memory Stick standard/Duo, PRO x 1 SD standard/mini x 1 CompactFlash (Type I, II) x 1 Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2) Wi-Fi IEEE 802.11 b/g Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR) Bluetooth (up to 7) USB2.0 (wired) Wi-Fi (PSP®) Network (over IP) Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p HDMI: HDMI OUT x 2 Analog: AV MULTI OUT x 1 Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1 PlayStation®: CD-ROM PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side) DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE ![]() ![]() Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen. ![]() De release van de PS3 wordt op Lente 2006 gehouden. Of dit gehaald gaat worden is de vraag, net als de vraag of dit allen in Japan, VS, Europa of wereldwijd gebeurd. Zodra er iets meer bekend wordt kun je dat natuurlijk hier terugvinden. ![]() Over de prijs is officieel niets bekend, behalve dat de console duur gaat worden. ![]() ![]() 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 ![]() 01 | 02 (OP) [ Bericht 2% gewijzigd door SocialDisorder op 14-12-2005 10:22:19 ] | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:13 |
Wel erg vergaand voor een studentenkamer ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:14 |
quote: ![]() ![]() | |
lurf_doctor | woensdag 14 december 2005 @ 10:16 |
Is er al een relaesedatum en -prijs bekend? ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:17 |
quote:Release: Lente 2006 Prijs: Duâh | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:19 |
quote:Lente 2006 in Japan ja, ik hoop op een wereldwijde launch, maar het blijft Sony he.. ![]() | |
JumperJack | woensdag 14 december 2005 @ 10:20 |
is het nou eigenlijk de moeite waard een ps3 te kopen als je nog een gewone redelijk oude tv hebt, of maakt dat niet uit??? ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:24 |
quote:jawel, alleen de HD voegt net ff dat beetje toe. | |
Notorious_Roy | woensdag 14 december 2005 @ 10:26 |
Ik ben benieuwd wanneer de PS3 launched in Europa inderdaad, ik verwacht zelf ook pas eind 2006 op zn vroegst... | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:29 |
In principe kan Sony gebruik maken van fabrieken van Toshiba en IBM om de cell-processor te maken, nVidia verzorgt de chipset van de RSX, dus Sony hoeft in feite alleen maar assemblage fabrieken aan te roepen om de machine in elkaar te zetten. Ik denk dat dat wel een belangrijk verschil is met eerdere Sony-consoles en ook met de concurrentie......... | |
chibibo | woensdag 14 december 2005 @ 10:29 |
quote:Wat een onzin is dit stukje trouwens. Ethernet is bidirectioneel en kent geen verschillende connectoren voor input en output. ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:35 |
Ik denk dat ze bedoelen dat je internet kan inpluggen in een van de dingen en 2 anderen kunt gebruiken voor systemlink zooi ofzo. | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:35 |
das idd wel vreemd, wie is er verantwoordelijk voor deze OP? Op zich nog vreemder is dat er drie ethernet-connectors zijn. Eentje is logisch, twee is handig om PS3 machines via Ethernet te linken, en toch internettoegang te houden, maar 3? | |
BMH | woensdag 14 december 2005 @ 10:37 |
quote:Tis toch een hub? 1 ingang en 2 uitgangen. | |
Notorious_Roy | woensdag 14 december 2005 @ 10:37 |
Ik heb ergens gelezen dat het in de toekomst de bedoeling is om emerdere PS3's aan elkaar te koppelen om zo meer power te krijgen... ![]() | |
MMaRsu | woensdag 14 december 2005 @ 10:37 |
Sony stopt er weer allemaal rommel in wat helemaal niet nodig is zie ik alweer ![]() | |
Tain | woensdag 14 december 2005 @ 10:38 |
quote:Zo maak je het makkelijk om 3x 127 apparaten op de PS3 aan te sluiten via USB ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 14 december 2005 @ 10:41 |
quote:Uhhuh, net als die 2 videouitgangen. Max 3% die dat gaat gebruiken ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:43 |
quote:Ja, alleen de familie Kutaragi kan zo ongeveer 2 1080p TV's betalen ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:44 |
quote:en met 381 lightguns wordt de functie van 2 HDMI uitgangen ook ineens duidelijk ![]() | |
RudyCarell | woensdag 14 december 2005 @ 10:45 |
Nieuwe foto's van de XBOX360-killer ff een copyrightje erbij: Art Hofman van www.Artmike.com | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:46 |
Ben ik de enige die de witte versie oerlelijk en de zwarte versie bloedmooi vind? | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:47 |
quote:witte is niet oerlelijk, maar de zwarte is wel übergeil | |
Notorious_Roy | woensdag 14 december 2005 @ 10:48 |
quote:Vind het design nog steeds vreemd ![]() ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:48 |
quote:je loopt achter ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:50 |
quote:Ik vind die witte er echt uitzien als de officiële PS3 van het Duitse nationale elftal ![]() Sowieso, wit is geen kleur voor electronica (dat bewijst de Xbox 360 ook wel, wat een lelijke console ![]() ![]() | |
RudyCarell | woensdag 14 december 2005 @ 10:50 |
quote: ![]() ik wil een titanium kleur ![]() | |
Tain | woensdag 14 december 2005 @ 10:51 |
quote:Vind het wel serieus jammer van die bolling, helemaal vanwege het gerucht dat je PS3 kan gaan koppelen wat je eerder postte en om dan de gekoppelde PS3's naast elkaar te zetten... | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:53 |
quote:De Xbox is niet wit, die is meer crème-kleurig. Dit is zuiver wit, vind ik wel wat meer hebben. En ik vind verchroomd een hele mooie kleur voor electronica ![]() quote:1 dag is genoeg op internet. Dit is de information super highway! | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:55 |
Zowel wit als creme-kleurig vind ik lelijk. Grijs/zilver, zwart of alles er tussenin zoals ik al zei ![]() | |
The_Mavericks | woensdag 14 december 2005 @ 10:56 |
Metal gear solid ziet er weer veelbelovend uit:![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:56 |
Dat zeker ![]() | |
NutKees | woensdag 14 december 2005 @ 10:57 |
Mijn audio/video-meubel is al bijna helemaal vol, dus een stapelbare ps3 zou wel handig zijn. Ik heb ook een hekel aan de klepjes bovenop op de cube en ps1, maar het is niet anders. | |
RudyCarell | woensdag 14 december 2005 @ 10:58 |
idd fraaie screenie, heeft iemad geen link naar de mgs4 movie waarin ze de movie stil zetten en dan met het licht etc, gaan spelen, wel in zip formaat | |
kepler | woensdag 14 december 2005 @ 10:59 |
quote:screenshot zelf is niet zo geweldig, maar als je het in beweging ziet is het prachtig. Dat zie je ook bij de 360. Bij de next-gen (360 en PS3) zeggen screenshots niet zoveel meer, filmpjes zijn veeeeeeel belangrijker geworden. Vooral door belichting, AI, enz. Dit soort zaken kun je meestal niet zien in een screenshot | |
kepler | woensdag 14 december 2005 @ 11:00 |
quote:http://games.fok.nl/news.php?newsid=8067 hier staan een paar mirrors | |
RudyCarell | woensdag 14 december 2005 @ 11:02 |
quote: ![]() gekeken... en ik moet zeggen... ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door RudyCarell op 14-12-2005 11:11:26 ] | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 11:43 |
Sony slaat terug:quote:bron: gamert.nl (alsof je dat niet kon raden door het taalgebruik ![]() | |
RudyCarell | woensdag 14 december 2005 @ 11:45 |
quote:HDTV 1200 eurie? Zeker een 50 cm ofzo... | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 11:53 |
quote:72 cm Lidl huismerk ![]() | |
made | woensdag 14 december 2005 @ 12:45 |
quote:Een HD tv die 1080-progressive kan weergeven kost wel iets meer dan 1200 euries. Voorbeeld deze Kost toch iets van ¤ 3100 ! en geen ¤ 1200...... | |
Tain | woensdag 14 december 2005 @ 12:47 |
quote:Klaag bij gamert.nl ipv bij SD ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 12:56 |
quote:gee, you think? verder; what tain said. | |
MMaRsu | woensdag 14 december 2005 @ 13:36 |
quote:Wtf maakt het uit ![]() ![]() Echt ![]() ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 14:02 |
Uhhuh MMaRsu ![]() Niet echt iets dat voorkomt in mijn koopbeslissing. Ik houd het mooi tot minimaal 2010 uit met m'n 70cm cheapass non-HD TVtje ![]() | |
peristilius | woensdag 14 december 2005 @ 15:03 |
Mja ach, hij heeft een punt, maar het maakt niet echt veel uit ofzo. Ik hoop over een jaartje of 2-3 toch wel een 1080p tv te hebben. ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 15:05 |
En je bent nu straatarm? ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 14 december 2005 @ 15:06 |
quote: ![]() ![]() | |
Cheiron | woensdag 14 december 2005 @ 15:16 |
quote:Hmm.. het mannetje is mooi, maar de voorkant van de tank (zie de rondjes) lijken wel low res textures.. Maar inderdaad, bewegend zal het vast prachtig zijn -edit- en zijn er al plaatjes van iemand die de controller in zn handen heeft in een speel-manier. Ik zie namelijk niet hoe je hem vast zou moeten houden, anders dan dat je je ellebogen helemaal naar buiten moet houden... | |
peristilius | woensdag 14 december 2005 @ 15:21 |
quote: quote:Wacht maar, ik ga de Bentley van Hans winnen. ![]() En ik krijg op mn 18de beschikking over mn groeirekening waar dan flink wat geld op staat. ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 15:25 |
En dat geld gaat ie dan ook direct uitgeven ![]() | |
peristilius | woensdag 14 december 2005 @ 15:36 |
quote:Uiteraard, geld moet rollen! | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 15:41 |
Hint peristilius: Je hoeft niet alles wat Nout Wellink verkoopt voor waar aan te nemen ![]() | |
peristilius | woensdag 14 december 2005 @ 15:50 |
quote:Wat nou, ik moet toch een HDTV hebben, anders kan ik niet de ubergraphicshoer uithangen, dacht dat de man die een videokaart van 500 euro heeft dat wel zou begrijpen. ![]() nu weer on-topic ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 15:53 |
quote:Geld moet vooral in je portemonnee rollen ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 15:54 |
quote:Mijn videokaart kostte geen 500 euro ![]() | |
P-Style | donderdag 15 december 2005 @ 00:12 |
quote:Sony produceert z'n eigen Cell's en Sony produceert de RSX... Sony produceert vrijwel alle componenten zelf. Hebben ze altijd al gedaan en zullen ze ook altijd wel blijven doen. quote:Ik. Specs komen rechtstreeks van Sony's persbericht. quote:Dit is al vaker besproken in PS3-topics. ![]() quote:Zo ging het verhaal inderdaad, lang, làng voor de eerste echte aankondiging voor de PS3. "Een netwerk van processoren om extra veel rekenkracht te genereren". Uiteindelijk ging dit niet over meerdere PS3's, maar over de cores waaruit Cell is opgebouwd. ![]() quote:Nee, Metal Gear Solid ziet er nog stééds veelbelovend uit! ![]() | |
Retuobak | donderdag 15 december 2005 @ 00:24 |
quote:En gelukkig maar ![]() Anders zou men weer gedoe krijgen met specs, net zoals bij de PC ![]() | |
chibibo | donderdag 15 december 2005 @ 01:26 |
quote:Nu je het zegt; ging er niet ooit een gerucht rond dat de PS3 ook als breedbandrouter zou kunnen dienen? Wellicht dat ze met 'ingang' de WAN-poort bedoelen, en met 'uitgang' een LAN-poort. quote:Een hub kent geen onderscheid tussen in- en uitgangen. Ik denk dat je in de war bent met een breedbandrouter. ![]() | |
chibibo | donderdag 15 december 2005 @ 01:31 |
quote:Inderdaad, ik merk bij mezelf dat ik bij veel next-gen screenshots denk "is dit alles?", vanwege bijvoorbeeld kartelrandjes, matige textures of hoekige 3D-objecten. Wanneer ik vervolgens van hetzelfde spel een video bekijk, ziet het er fantastisch uit. Een screenshot kun je natuurlijk uren bestuderen om dit soort kleinigheden eruit te pikken, terwijl ze in beweging totaal niet zichtbaar zijn. | |
SocialDisorder | donderdag 15 december 2005 @ 08:32 |
quote:GTA5: systeemeisen; 4 PS3 consoles, 8 HDTV's, 2 lightguns en een DualShock3 controller ![]() | |
Retuobak | donderdag 15 december 2005 @ 08:47 |
quote: ![]() | |
Cheiron | donderdag 15 december 2005 @ 10:11 |
Maar.. dus nog steeds niemand een plaatje van iemand die de PS3 controller in de handen heeft? | |
SocialDisorder | donderdag 15 december 2005 @ 10:14 |
quote:Nope, we heard you the first time | |
Notorious_Roy | donderdag 15 december 2005 @ 10:14 |
Jawel:![]() ![]() ![]() | |
Cheiron | donderdag 15 december 2005 @ 10:49 |
2 handen wise-ass. Als in hoe je hem vasthoudt als je er daadwerkelijk mee zou spelen. | |
kepler | donderdag 15 december 2005 @ 11:46 |
quote:of die man/vrouw heeft hele grote handen, of die controller is erg klein... | |
SocialDisorder | donderdag 15 december 2005 @ 12:28 |
quote:of er is gefotosjopt | |
Smacky | donderdag 15 december 2005 @ 13:05 |
Ik zag zojuist dat de playstation 3 gepre-ordered kan worden bij www.gamerstore.nl Zou het niet een beetje vroeg zijn om nu al te pre-orderen ? ik heb het toch maar gedaan ook al is er nog niks bekend over prijs en levertijd maar ik kon het niet weerstaan de PS3 gaat gewoon ownen denk ik | |
InsertCredit | donderdag 15 december 2005 @ 13:09 |
quote: ![]() Als je niet kunt wachten pre-order em dan strakjes in de VS. | |
Smacky | donderdag 15 december 2005 @ 13:15 |
ja maar in de US heb je volgens mij een andere versie dan in europa en de verzendkosten zijn belachelijk hoog voor zoeits. | |
P-Style | donderdag 15 december 2005 @ 14:13 |
quote:Om nu al te pre-orderen lijkt me toch behoorlijk voorbarig ja! ![]() ![]() | |
Smacky | donderdag 15 december 2005 @ 14:32 |
ach zolang ik dalijk maar die PS3 heb vindt ik het best ![]() wie het eerst kan leveren daar koop ik hem, als ze hem niet op de launch dag kunnen leveren ga ik naar een andere winkel ![]() ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 15 december 2005 @ 14:37 |
ik koop em sowieso niet op de launchdag, uberhaupt niet de eerste twee batches. Vanaf de derde batch ga ik pas kopen ![]() | |
chibibo | vrijdag 16 december 2005 @ 19:03 |
Wat is er eigenlijk bekend over de sound processor van de PS3? Als ik de specs lees ('Cell-base processing') lijkt het erop dat er, net als bij de Xbox 360, geen dedicated sound chip komt. Persoonlijk vind ik dat wel jammer, omdat bijv. 3D audio deze generatie waarschijnlijk opnieuw wordt genegeerd; ik verwacht althans dat developers niet geneigd zullen zijn om hier CPU-kracht voor in te leveren die ook aan graphics, physics en AI kan worden besteed. | |
chibibo | vrijdag 16 december 2005 @ 19:05 |
Ik verwacht trouwens binnen 5 minuten een reactie van P-Style. Dank u. | |
Retuobak | vrijdag 16 december 2005 @ 19:12 |
5 minuten zijn om, P-Style, je hebt gefaald ![]() Trouwens, goed geluid heeft de Xbox 360 gewoon (niet geweldig, true, maar welk mainstream apparaat heeft dat wel?), en ik zie niet in waarom dat niet zou gelden voor de PS3 persoonlijk. | |
chibibo | vrijdag 16 december 2005 @ 19:17 |
quote:Dat beide apparaten goed geluid hebben, dat geloof ik wel; dat is op de huidige generatie ook prima in orde. Het is ook meer een persoonlijk iets; ik ben namelijk wel gecharmeerd van 3D audio en zie er een meerwaarde in (hoewel die misschien niet echt groot is zo lang gamen is 'beperkt' tot een plat scherm voor je neus); daarom vind ik het jammer dat het (bijna) nooit wordt toegepast, ondanks dat de eerste Xbox er al de capaciteiten voor had, als ik het me goed herinner. | |
peristilius | vrijdag 16 december 2005 @ 22:24 |
quote:Wat bedoel je precies met 3D audio? Hoe werkt dat? | |
H.Flick | vrijdag 16 december 2005 @ 22:52 |
Ik zit de hele tijd te bedenken wat ik kan typen zodat dit geen TVP lijkt, maar ik weet het niet ![]() ![]() ![]() | |
chibibo | vrijdag 16 december 2005 @ 23:58 |
quote:3D audio stelt je in staat om overal om je heen geluid te horen: niet alleen links en rechts van je (stereo / 1D) of voor en achter je (surround / 2D), maar ook boven en onder je. Door kleine variaties aan te brengen in het geluid (volume, vertraging, toonhoogte) voor het linker- en rechter oor, kun je dit met slechts twee speakers al bereiken. Jaren terug heb ik er een artikel over gelezen, toen de eerste 3D audio kaarten werden geproduceerd; het schijnt namelijk redelijk wat rekenkracht te vereisen. Daarna heb ik er niks meer over gehoord, en 3D audio kaarten worden volgens mij niet meer gemaakt. | |
peristilius | zaterdag 17 december 2005 @ 00:09 |
quote:Dat klinkt best stoer. ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 17 december 2005 @ 00:45 |
Ik hoop dat de PS3 de PS2 traditite voortzet en dat er dus veel RPG's op uitkomen die we kunnen importeren op onze NTSC Import PS# ![]() | |
P-Style | zaterdag 17 december 2005 @ 05:01 |
quote: quote:Hèhè... ![]() Het is in ieder geval duidelijk dat Cell méér dan genoeg rekenkracht heeft om real-time een 5.1 Dolby Digital of DTS-streampje te genereren. Eén SPE is zelfs genoeg daarvoor en dan nog moet die SPE kracht over hebben voor andere dingen. Wat ik me vooral afvraag is of we straks ook realtime "Dolby True HD", "Dolby Digital Plus" en "DTS-HD" kunnen verwachten! ![]() ![]() Er is eigenlijk nog niet bekend of de HDMI uitgangen op de PS3 ook geluid gaan dragen, maar eigenlijk mag je daar wel vanuit gaan. Dolby Digital Plus en DTS-HD worden sowieso onderdeel van de Blu-Ray standaard en de PS3 moet als Blu-Ray-video speler deze formaten wel via een HDMI uitgang naar een geschikte receiver kunnen sturen. En àls de PS3 dan geluid over de HDMI uitgang kan sturen dan hoéft het niet eens via een Dolby of DTS compressie, aangezien HDMI toch al 8 ongecomprimeerde 192KHz, 24bit geluidskanalen kan dragen! ![]() ![]() Maar om nu even terug te komen op de quote... Ik hoop inderdaad ook dat developers meer aandacht gaan besteden aan surround geluid. ![]() ![]() | |
chibibo | zaterdag 17 december 2005 @ 07:21 |
quote:Vergeet niet dat Surround Sound niet hetzelfde is als 3D audio; zie mijn uitleg boven. Ik verwacht wel dat wat jij beweert ook geldt voor 3D audio, en dat een enkele SPE hiervoor genoeg rekenkracht in huis heeft, maar waar ik bang voor ben is dat developers deze rekenkracht liever benutten ten behoeve van visuele zaken (graphics, physics, AI). Hoewel er genoeg spellen zijn met prachtige soundtracks, heb ik de indruk dat de games-industrie geluid altijd op de tweede plaatst zet, of lager. Het ontbreken van een dedicated sound processor (voor het eerst op een PlayStation console) lijkt dit min of meer te bevestigen. | |
P-Style | zaterdag 17 december 2005 @ 14:14 |
quote:Het laten ontbreken van een dedicated sound processor is puur om de kosten te drukken. Overigens waren de sound processoren in alle vorige consoles gewoon om het mixen van het geluid af te handelen en (in het geval van de xbox) real-time een 5.1 dd-stream te genereren. Er heeft in consoles nooit een sound processor gezeten die zelf 3D audio berekende (dus geluidsreflectie en accoustiek) ze konden hooguit effecten als echo en reverb toevoegen. Fatsoenlijk overtuigend 3D geluid moet je uit software halen. | |
erikh | zaterdag 17 december 2005 @ 14:28 |
quote:Yep me too, beetje de kinderziektes afwachten, waarschijnlijk een prijsverlaging tussendoor en dan genieten maar ![]() | |
Retuobak | zaterdag 17 december 2005 @ 14:31 |
quote:Als ik onze grote vriend Ken mag geloven over de prijs dan wacht ik idd ook een paar lichtingen (of er moet een echt geweldige titel uitkomen die ik gewoon direct moet hebben) | |
chibibo | zaterdag 17 december 2005 @ 14:50 |
quote:Nee hoor, de SNES, PS1 en (volgens mij) PS2 hebben allemaal dedicated sound processors, die niet alleen het mixen van het geluid regelen + eventuele effecten, maar ook het afspelen van muziek. Daarom gaat de muziek op deze consoles meestal vrolijk door wanneer je spel crasht. ![]() | |
P-Style | zaterdag 17 december 2005 @ 14:55 |
quote:Ja, ook het afspelen van muziek, maar dat is niets anders dan het mixen van samples. Het leuke is dat de sound processoren in de SNES, PS1 en PS2 allemaal van Sony zijn en de latere dus op de eerdere gebaseerd zijn. Ken Kutaragi is verantwoordelijk voor de geluidsprocessor in de SNES. ![]() | |
chibibo | zaterdag 17 december 2005 @ 15:24 |
quote:Daar heb je op zich gelijk in, maar bij een dedicated processor zit alle data, zoals de samples en de muziekcode, in het geheugen van de chip zelf, in plaats van in het 'algemene' RAM geheugen. Het enige wat de CPU van de console doet is de data er in pompen, en de chip de opdracht geven "begin maar met spelen". Vervolgens kan de CPU zich volledig wijden aan het runnen van de game code, en hoeft hij zich over de muziek geen zorgen meer te maken. Natuurlijk is het in de praktijk wat complexer, maar dat is het globale idee. quote:Klopt, en je kunt van Kutaragi zeggen wat je wilt, maar geluidsprocessoren ontwerpen kan-ie. De sound chip van de SNES was zijn tijd ver vooruit. ![]() | |
P-Style | zaterdag 17 december 2005 @ 15:27 |
quote:Inderdaad. Destijds was dat een behoorlijke CPU-ontlasting. Maar tegenwoordig is dat zo verschrikkelijk marginaal dat ze de SPU's maar weggelaten hebben. | |
chibibo | zaterdag 17 december 2005 @ 15:43 |
quote:Klopt, maar 3D audio schijnt wel weer behoorlijk wat kracht nodig te hebben. Kracht waarvan ik me afvraag of developers die willen gebruiken ten koste van bijv. physics. En zo is het cirkeltje weer rond. ![]() | |
Retuobak | zaterdag 17 december 2005 @ 15:47 |
Persoonlijk zie ik deze generatie liever een grotere investering in geluid dan in physics, echt leuke dingen doen met physics (dus veeeeeeel verder dan ragdolls ed.) is nog veel te duur en mogelijk ook nog te zwaar. Daarentegen betwijfel ik of de kleine extra dingen die ze nu wel kunnen doen met physics (zoals haar dat realistisch reageert) opwegen tegen de grote sprongen die nog te maken zijn wat geluid betreft. | |
piet_pelle | zaterdag 17 december 2005 @ 15:51 |
quote:Alleen van mooie physics kan iedereen meteen genieten en van uber de puber geluid alleen het selecte groepje dat een 6 speaker dolby surround bang en olufsen super set in zijn woonkamer heeft staan. | |
Retuobak | zaterdag 17 december 2005 @ 15:54 |
Ach surround geluid hebben steeds meer mensen (zeker in de woonkamer bij de home theater opstelling), en ik zie dan ook niet in waarom 3D audio dan niet gewoon standaard kan worden. | |
P-Style | zaterdag 17 december 2005 @ 15:53 |
quote:Toch blijft het een feit dat de 3D audio met 2 speakers waar jij het over hebt eigenlijk alleen tot zijn recht kan komen als je gebruik maakt van een koptelefoon. En dan èigenlijk in-ear oordopjes. Zo heb ik een keer een experiment gedaan, waarbij ik 2 kleine microfoontjes in m'n oren moest doen (naar buiten gericht uiteraard). Deze microfoontjes waren aangeloten op een minidiscwalkman die kon opnemen. Zo heb ik een beetje buiten rondgelopen en wat fragmenten opgenomen. Het leuke hieraan is dat deze microfoontjes het geluid net zo waarnemen als ikzelf, inclusief de accoustiek en reflecties van m'n eigen oorschelpen. Zodra ik deze fragmenten beluisterde klonk het net als in het echt! Ik hoorde dus ook verschillen tussen voor en achter en boven en onder. Maar dit werkt natuurlijk alleen alsje het brongeluid direct je oren in stuurt. Als je dit afspeelt op 2 losse speakers, dan komt de accoustiek van de ruimte waarin de speakers staan er ook nog bij, plus de plaatsing van de speakers, plùs het feit dat nu allebei je oren beide speakers waarnemen. Dan kun je beter 5.1 gebruiken. Scheelt veel processorkracht en geeft in ieder geval al richting aan het geluid! | |
Notorious_Roy | zaterdag 17 december 2005 @ 15:56 |
quote:Dat moet gequote worden ![]() Sorry ![]() | |
chibibo | zaterdag 17 december 2005 @ 16:02 |
quote:Dat is waar. De weergave is alleen maar goed wanneer de luisteraar perfect gepositioneerd is ten opzichte van beide speakers. Hoewel het me niet zou verbazen als ze hier al iets op gevonden hebben, o.a. door gebruik te maken van gerichte speakers. Zou de controller van de Revolution trouwens niet vatbaar zijn voor een vergelijkbaar probleem? Dat de besturing een afwijking naar links vertoont wanneer je niet exact midden tussen de sensoren zit? ![]() | |
P-Style | zaterdag 17 december 2005 @ 18:39 |
quote:Hèhè... dat experiment was niet op eigen initiatief hoor. Ik deed eraan mee zeg maar. ![]() | |
nlboy | zaterdag 17 december 2005 @ 21:10 |
![]() ![]() | |
Retuobak | zaterdag 17 december 2005 @ 21:11 |
quote:Slechter is iig niet mogelijk imho. Ik hoop echt dat Sony zich bedenkt en toch kiest voor een centrale online dienst, al is het maar eentje die erg basic is. Een centrale friendslist zou ik een enorme uitkomst vinden. | |
nlboy | zaterdag 17 december 2005 @ 21:14 |
Ja idd, maar ja ik heb ook geen zin om weer ¤...,- per maand te gaan betalen om online te kunnen spelen. Dat zou eigenlijk net als de PC gewoon clans/groepen die een server kunnen huren bij Sony voor een bepaald bedrag. ![]() | |
H.Flick | zaterdag 17 december 2005 @ 21:14 |
Ze moeten gewoon Xbox live kopieren. | |
Retuobak | zaterdag 17 december 2005 @ 21:14 |
quote:Ik betaal liever voor een centrale dienst dan dat er helemaal niks is persoonlijk ![]() | |
H.Flick | zaterdag 17 december 2005 @ 21:16 |
Sony komt elke keer met het argument dat de PS2 de meeste online spelers heeft, maar het probleem is dat die alleen Socom spelen ![]() | |
Retuobak | zaterdag 17 december 2005 @ 21:20 |
Tja en Nintendo kwam met het argument dat men online niet wilde, en ze hebben nu ook uiteindelijk het licht gezien. Laat Sony dan ook het licht zien en komen met een centrale online dienst, dan neemt mijn interesse in de PS3 nog verder toe ![]() | |
nlboy | zaterdag 17 december 2005 @ 21:32 |
quote:Ja idd, ik ga dan met Burnout online...is er geen 1 server/speler meer. En af en toe max 10. Dat is echt jammer dat er zo weinig online is. Dus ik hoop echt dat het bij PS3 veranderd. | |
Markster | zaterdag 17 december 2005 @ 21:35 |
quote:Heb ik liever 2 verschillende, en voor de nerds en 1 voor de niet-nerds. Ik ga echt geen ballen betalen voor die ene keer dat ik per week een keertje online wil hoor. Dat er mensen zijn zonder leven, school en werk moeten zij weten. | |
peristilius | zaterdag 17 december 2005 @ 21:37 |
quote:Wat een hoogstaande post weer, zet je oogkleppen af en breek door die muur heen! ![]() | |
Retuobak | zaterdag 17 december 2005 @ 21:37 |
Waarom zou online willen spelen betekenen dat je een nerd zonder leven bent? ![]() Of je het nou singleplayer of multiplayer doet, what's the difference? Sommige mensen spelen nou eenmaal bijna alleen maar online. | |
nlboy | zaterdag 17 december 2005 @ 21:56 |
Ja precies, bijvoorbeeld Battlefield 2 speel je alleen maar online. ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 17 december 2005 @ 22:01 |
Als markster online speelt is het cool, als je iets meer online doet ben je een nerd. Hij kan dan het beste xbox live silver (gratis) nemen dan kan ik je in het weekend gratis spelen en heb je ook meteen de beste online service. Ik vind dat Sony gewoon schaamteloos regelrecht het hele live gebeuren over moet nemen. Dat zou voor de kopers wel het mooiste zijn. | |
H.Flick | zaterdag 17 december 2005 @ 22:02 |
Je kunt toch helemaal niet in het weekend gratis gamen met silver? Dat was toch alleen een gerucht? Dat Sony niet opnieuw het wiel uit moet vinden, is natuurlijk logisch. | |
piet_pelle | zaterdag 17 december 2005 @ 22:06 |
quote:Mmm daar is dus nog steeds onduidelijkheid over, over een maand als de 1 maand gold trial afgelopen is zullen we er achter komen denk ik. | |
H.Flick | zaterdag 17 december 2005 @ 22:07 |
Op Xbox.com heb ik het in ieder geval niet kunnen vinden. | |
PandorasBox | zondag 18 december 2005 @ 02:38 |
CES 06 site is online: http://www.sony.com/ces/index.shtml 4 januari 2006, can't wait. Nieuwjaar begint meteen leuk. ;] Het is ook de perfecte tijd om de Ps3 te hypen. De feestdagen zijn dan net voorbij, mensen hebben Ps2's en PSP's gekocht. Dat is dan achter de rug. En de X360 launch hype zal tot die tijd ook een beetje afgekoeld zijn..... Dus tijd om de Ps3 te hypen! We zullen zien wat Sony voor ons in petto heeft. | |
P-Style | zondag 18 december 2005 @ 02:43 |
quote:Keurig! ![]() | |
MMaRsu | zondag 18 december 2005 @ 02:51 |
Ik wil ingame Motor Storm filmpjes ![]() | |
PandorasBox | zondag 18 december 2005 @ 02:56 |
quote:Inderdaad, het is maar twee weekjes wachten. ![]() Waar ik in ieder geval veel info over verwacht: - Meer info over de Ps3 Blu Ray speler: Ik vraag me af wat voor een leessnelheid die zal krijgen. - Het online gedeelte van de Ps3: Hoe zit het nou precies en wat zijn de veranderingen... - Natuurlijk de games: Ik hoop op gameplay footage en speelbare demo's. Misschien nog een paar aankondigingen. - HDD standaard: Ja/Nee - En de controller: ![]() Wordt dat hem toch? .... Nog twee weekjes wachten! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door PandorasBox op 18-12-2005 03:01:46 ] | |
P-Style | zondag 18 december 2005 @ 03:11 |
![]() ![]() | |
PandorasBox | zondag 18 december 2005 @ 03:27 |
Ja, dat zijn ook zeer belangrijke punten. ![]() User interface is inderdaad ook belangrijk. PSP user interface vind ik zeer gebruikersvriendelijk. Als de Ps3 een dergelijke interface krijgt ben ik tevreden. Ik hoop ook dat de backward compatibility in staat is om Ps1 en Ps2 games flink op te schroeven. Het kan ook zijn dat we een normale BC krijgen, zonder poespas.. Maar zo verschrikkelijk als die van de X360 zal het niet worden. ![]() En wat betreft de launchdata... ![]() | |
piet_pelle | zondag 18 december 2005 @ 03:38 |
Het aller belangrijkste wat betreft BC is toch wel de mogelijkheid om oude save games over te zetten naar je ps3. Bij de X360 kan dat dus niet dus kan je bij sommige games helemaal overnieuw beginnen. Is er al iets bekend over het gebruik van ps2 accesoires/memory cards op de ps3 zoals bij de ps> ps2 wel kon ? | |
P-Style | zondag 18 december 2005 @ 03:49 |
quote:Nou ja, sinds de introductie van de PS3 is het duidelijk dat de PS3 geen controller en memorycard interface krijgt die de PS1 en PS2 wel hadden. Die zul je dus niet meer kunnen gebruiken. Alleen de analoge AV-connector is nog hetzelfde gebleven. Dus de video kabels van je PS1 en/of PS2 kun je nog gewoon blijven gebruiken. De PS3 zou de memorycards alleen uit kunnen lezen via een USB-memorycard interface apparaatje. Nou bestaan er al een aantal third party apparaatjes om PS1- en PS2-memorycard data te kopiëren naar je pc via USB, maar die zullen niet zomaar werken op de PS3. Dus dan moet Sony òf zelf met een officiëel memorycard-USB interface apparaat komen, òf ze moeten met software komen voor de PS2 waarmee je je savegames kan kopïeren naar een USB-stick, die je vervolgens weer in je PS3 stopt. ![]() | |
PandorasBox | zondag 18 december 2005 @ 03:49 |
Yep, bij de Ps2 was dat nog aardig gerelgeld met die memorycards. Ik heb echt geen idee hoe de savefiles dit keer overgebracht kunnen worden. Ik weet niet of de Ps3 dezelfde memoryslots als de Ps1-2 zal krijgen. Zou wel handig zijn. ![]() -edit na het lezen van P-Style's post- Oke, geen memoryslots dus. Jammer. | |
nlboy | zondag 18 december 2005 @ 09:28 |
Het zou dan handig zijn als je bijvoorbeeld je savegames dan kan uploaden naar je account bij het Sony netwerk, zodat je dan bij vrienden dan weer kan downloaden. ![]() | |
Retuobak | zondag 18 december 2005 @ 10:37 |
quote:Ik ben benieuwd, ik wacht in spanning af iig ![]() | |
Notorious_Roy | zondag 18 december 2005 @ 12:48 |
De userinterface van de PSP is netjes, maar die van de Xbox 360 is net wat beter. Als ze een combi tussen die twee kunnen maken is de PS3 qua gebruiksvreindelijkheid ook wel goed geregeld. Dat is mn grootste zorg namelijk. Games zit wel goed, ondersteuning zit wel goed, hardware zit wel goed en interface ws ook wel dus (had helemaal niet aan de PSP gedacht eigenlijk, maar die voldoet prima). Enige puntje waar ik écht benieuwd naar ben is online gedeelte. | |
P-Style | zondag 18 december 2005 @ 16:23 |
quote:Die zal zeer waarschijnlijk ongewijzigd blijven van wat we te zien kregen op de E3. | |
Retuobak | zondag 18 december 2005 @ 17:03 |
Tja, toch zou ik het raar vinden van Sony om bepaalde 'onnodige' kosten te maken, zaken als 3 ethernet poorten geeft niemand om. En ze kosten toch bij een productie van waarschijnlijk 100 miljoen of meer units aardig wat geld. | |
P-Style | zondag 18 december 2005 @ 17:52 |
Ik hoop dat ze daar in januari ook wat meer over gaan vertellen... het nut van de 3 ethernetpoorten! ![]() | |
H.Flick | zondag 18 december 2005 @ 18:01 |
Misschien kun je meerdere verbindingen inpluggen zodat je nooit downtime hebt ![]() | |
Retuobak | zondag 18 december 2005 @ 18:25 |
Ik weet het, je kunt 3 andere PS3's aansluiten. En gecombineerd vormen ze Kutaragibot, redder van het universum ![]() | |
piet_pelle | zondag 18 december 2005 @ 18:29 |
quote:Een universieel AI entiteit die zich op het net nestelt en alle Microsoft software van de wereld opslokt en vernietigd ![]() | |
renz0r | maandag 19 december 2005 @ 00:09 |
Ik kan niet wachten op de PS3 ![]() Ja, wij hebben een HD-TV, dus dat wordt smullen in (hopelijk) 2006 ![]() | |
SocialDisorder | maandag 19 december 2005 @ 08:26 |
ik denk dat het best wel eens zo zou kunnen zijn om de savegames te kopiëren via de ethernet-poort. 4 januari zullen we meer weten. | |
P-Style | maandag 19 december 2005 @ 14:56 |
quote:Zou ook nog kunnen, maar dan moeten ze wel een programmaatje meeleveren voor de PS2 om dit kopiëren via de ethernetpoort mogelijk te maken. | |
SocialDisorder | maandag 19 december 2005 @ 16:29 |
lijkt me vrij simpel te doen voor sony, standaard save-game-copy instructie met wat netcode. | |
H.Flick | maandag 19 december 2005 @ 16:33 |
Maar dan heb je toch niet meerdere netwerkpoorten nodig? Je doet dat kopiëren toch maar eenmalig, daarna kan je diezelfde poort weer gebruiken voor internet, toch? | |
SocialDisorder | maandag 19 december 2005 @ 16:37 |
dit was meer een brainstormsessie over het overzetten van savegames dan de toepassing van de ethernetpoorten Flick. | |
P-Style | maandag 19 december 2005 @ 16:37 |
quote:Dat kopiëren hoef je natuurlijk maar één keer te doen ja. | |
H.Flick | maandag 19 december 2005 @ 16:40 |
quote:Ja, dat snap ik ook ![]() | |
P-Style | maandag 19 december 2005 @ 16:43 |
Opzich zijn er mogelijkheden zat. Zowel de PS2 als de PS3 hebben USB- en ethernet-poorten. Enige wat je nog nodig hebt is kopiëer software voor de PS2. | |
SocialDisorder | maandag 19 december 2005 @ 16:44 |
of software op de PS3 die direct je memorycards in je PS2 kan aanspreken via USB danwel Ethernet. | |
P-Style | maandag 19 december 2005 @ 16:52 |
quote:Dat gaat niet lukken. Communicatie komt altijd vanaf twee kanten. | |
SocialDisorder | maandag 19 december 2005 @ 17:13 |
de instructies om de mem-card te benaderen is er al toch? Games kunnen in principe je hele memorycard uitlezen, het enige wat je meot doen, lijkt mij, is een verbinding tussen PS2 en PS3 tot stand brengen. | |
H.Flick | maandag 19 december 2005 @ 17:54 |
Ik zie trouwens dat ik helemaal vergeten ben om een opmerking te maken over de geniale topictitel!![]() ![]() | |
Doc__Zenith | maandag 19 december 2005 @ 18:00 |
quote:het scheelt bij een LAN wel een hub/switch ![]() een kleine uitkomt misschien voor mensen met wired netwerken, als ze de ps3 bijplaatsen (aldus een reply ooit) | |
P-Style | maandag 19 december 2005 @ 19:04 |
quote:De PS3 kan niet zomaar via ethernet memory cards in de PS2 uitlezen. De twee apparaten moeten met elkaar communiceren en dat kan alleen met de juiste software. De firmware van de PS2 laat dit niet toe. | |
kepler | maandag 19 december 2005 @ 20:31 |
quote:lijkt me goedkoper om dan een echte hub te kopen ![]() | |
SocialDisorder | maandag 19 december 2005 @ 20:33 |
quote:en waarom zou de PS2 firmware dit niet toelaten? Er wordt vanaf internet ook op je mem-card gekeken naar je netwerk-ID. | |
SocialDisorder | maandag 19 december 2005 @ 20:34 |
quote:ik was bijna bang dat ik em voor nix had gemaakt ![]() | |
P-Style | maandag 19 december 2005 @ 20:42 |
quote:Er zitten geen netwerkfuncties in de firmware. Je moet de juiste software draaien op de PS2 om een extern apparaat via het netwerk op de memorycards te laten kijken. | |
Daxter-freak | dinsdag 20 december 2005 @ 11:55 |
de controllers van de ps3 zijn toch draadloos? hoe zit het dan met de ps2 spellen? er zijn volgens mij behoorlijk wat spellen die het niet doen met een draadloze controller ![]() ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 20 december 2005 @ 12:00 |
emulatie n shit | |
MMaRsu | dinsdag 20 december 2005 @ 12:01 |
quote:dat heeft niks met elkaar te maken hoor ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 21 december 2005 @ 11:44 |
![]() Ik vond vooral plaatje 3 erg leuk ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 21 december 2005 @ 11:46 |
quote:OMG PS3 AM DOOMED | |
Retuobak | woensdag 21 december 2005 @ 11:47 |
quote:Zag hem vanmorgen ja, erg vermakelijk ![]() | |
Doc__Zenith | woensdag 21 december 2005 @ 21:24 |
quote:het spel beslist niet iets ofzo, het wordt gewoon uitgevoerd door een apparaat dat zelf de invoer krijgt en verwerkt in dat spel. waar de ps2 de invoer via een snoertje krijg en in het spel verwerkt, doet de ps3 dit draadloos. lijkt me gewoon te werken | |
BMH | woensdag 21 december 2005 @ 23:03 |
quote:Hoe wil je er anders mee gooien? ![]() | |
PandorasBox | donderdag 22 december 2005 @ 02:38 |
quote:http://www.gamespot.com/pages/news/story.php?sid=6141640 Wow, dat is geen slecht voorteken. Epic geeft ook aan dat het ontwikkelen voor de Ps3 makkelijk gaat. Daarom kan het spel tijdens de Ps3 launch aanwezig zijn. Wat ik me dan vooral afvraag... Hoe zit het dan met het online gebeuren van Sony? Blijkbaar weet Epic er veel over en hebben ze volle vertrouwen erin. Het spel is trouwens alleen voor de Ps3 en PC aangekondigd. | |
peristilius | donderdag 22 december 2005 @ 02:42 |
quote:Ik dacht dat hij ook al voor de 360 aangekondigd was? | |
PandorasBox | donderdag 22 december 2005 @ 02:42 |
Nee, alleen PC en Ps3. ![]() | |
peristilius | donderdag 22 december 2005 @ 02:48 |
quote:Bron? Op alle gamesites staat hij ook voor de 360 en op de site van Epic zelf staat er verder niets over. | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 03:53 |
Nou, weten we in ieder geval één (mogelijke) launchtitel. Maar echt enthousiast ben ik niet. ![]() En trouwens... een launchtitel? In de lente? Ik ga er nog steeds vanuit dat de PS3 éérst in Japan launcht en maanden daarna pas in de rest van de wereld. Japanners zijn nou ook niet bepaald de grootste UT fans! ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 08:27 |
Een game dat tegelijk uitkomt 6 maanden na de Japanse release van de PS3, maar tegelijk met de US release van de PS3-console, is technisch gezien nog steeds een launchtitel. | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 09:40 |
quote:Tja, ik weet het niet hoor, een Call of Duty 2 beviel me prima met een controller, maar of ik UT nou wel zo geweldig zou vinden er mee. UT vind ik eigenlijk echt een typische PC shooter en is niet direct iets van waar ik zeg 'dat ga ik op de console halen'. Maar goed nu krijg ik vast weer heel veel PC fanboy gezeur, ondanks dat dat er niks mee te maken heeft, tis gewoon hetzelfde als Civilization II: The Test of Time voor de Playstation. Nee een launchtitel die mij meer zou interesseren zou die Gundam game zijn (tenminste als ze voor de verandering eens een goede maken daar bij Bandai, laatste tijd gaat het al helemaal bergafwaards). En anders wel dat I-8 (:9~) of Formula One ![]() quote:Waarom zou het zo moeilijk zijn? Van alles wat ik er over gelezen heb is het een redelijk conventionele (Maar desondanks erg krachtige) console. | |
kepler | donderdag 22 december 2005 @ 11:40 |
quote:volgens Tothegame ook op de 360: http://www.tothegame.com/game.asp?id=4257 | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 11:42 |
UT2007 wordt zo cross-platform als de titten! X360, PS3 en PC. Nou nog tegen elkaar kunnen spelen over de verschillende platforms, en ik ben gelukkig. | |
kepler | donderdag 22 december 2005 @ 11:44 |
quote:PS3- 360 zie ik wel kunnen, maar tegen de PC is echt kansloos. Die hebben nu eenmaal een keyboard... | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 11:44 |
quote:Moet kunnen, maar dan geen lame-ass auto-aim voor de console users ![]() Kan ik een keer winnen ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 12:04 |
quote:Ain't happening, Live is een gesloten netwerk. | |
kepler | donderdag 22 december 2005 @ 12:06 |
quote:jawel er is namelijk ook een game aangekondigd waarbij PS2 tegen Xbox mogelijk is http://games.fok.nl/news.php?newsid=6634 | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 12:06 |
quote:Online kan ook buiten live om als de developer daar voor kiest ![]() | |
Tain | donderdag 22 december 2005 @ 12:08 |
quote:FFXI wordt ook PC, PS2 en 360 op dezelfde servers. Nu is dat een MMO en niet totaal te vergelijken maar het kan wel ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 12:08 |
quote:serieus? Welke? | |
kepler | donderdag 22 december 2005 @ 12:08 |
quote:zie mijn edit ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 12:13 |
VET ik dacht MS z'n Live! netwerk wilde afschermen van de kwade PC en PS2 invloeden van buitenaf. Nu is het wachten op PES die cross-platform online gespeeld kan worden, en ik ben gelukkig. Owh nee, wacht, ook nog genoeg bandbreedte om tegelijk te kunnen downloaden op 300k en te kunnen spelen. | |
H.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 12:16 |
quote: ![]() | |
kepler | donderdag 22 december 2005 @ 12:17 |
quote:nou of het via Xbox Live gaat weet ik niet, maar je kan wel online tegen elkaar gamen. | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 13:50 |
quote:Dat dacht ik nou ook! ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 13:53 |
quote:Kan nog leuk worden online voor controller gebruikers dan ![]() | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:00 |
quote:Ach iedereen heeft tegenwoordig toch wel een USB muis liggen en een USB toetsenbord kost ook geen drol meer. Wat wel grappig is, is dat je de PS2 versie van Halflife (deel 1) ook met muis en controller kunt spelen! ![]() ![]() Wat me opvalt is dat er nog nooit een fatsoenlijke vervanging voor het toetsenbord is geweest voor FPS's. Kijk de muis is zo fijn, omdat 'ie een héél precieze analoge besturing biedt. Maar een toetsenbord is heeft maar simpele digitale knopjes. ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 14:01 |
quote:zou wel eens tijd worden, kan ik zo van balen. Ik bedoel; id had in Quake 1 al keyboard+muis support. En een muis hangt al een tijdje aan de PC, wordt toch wel eens tijd om hem te gaan gebruiken. of had je het stiekem alleen over de console-versies ![]() | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:02 |
quote:De PS3 versie uiteraard. ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:06 |
quote:Ach weet je, drukgevoelige knoppen zijn leuk, maar om nou te zeggen dat ik ze nodig heb in een FPS game? En een toetsenbord volstaat ook eigenlijk perfect, veel knoppen die fijn bereikbaar zijn voor je vingers omdat ze dicht bij elkaar liggen. Bij een toetsenbord kun je met 1 hand gerust bij 15 knoppen, wat moeilijker gaat bij alternatieven. Vervanging voor de muis is trouwens ook niet echt nodig, ik kan me sowieso niks voorstellen dat fijner zou werken, een draadloze luchtmuis zou opzich grappig zijn bijv., maar door trillingen (die je krijgt wanneer je zoiets in de lucht gebruikt) lang niet zo precies als een gewone muis. Daarbij levert een dergelijke overstap je ook niks op qua snelheid. | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:12 |
quote:Iets beter dan de muis kan ik me ook niet voorstellen. Maar iets beters dan een toetsenbord wel! ![]() ![]() Laten we het maar gewoon bij controllers houden. ![]() | |
Tain | donderdag 22 december 2005 @ 14:14 |
quote: ![]() Met zoiets wordt muis + tobo wel handig voor consoles ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:15 |
Gek genoeg zag ik bij de Phantom ( ![]() ![]() Volgens media op de E3 was het ding nog fijn om te gebruiken ook, jammer dat het never nooit op de markt gaat komen, had echt wat kunnen zijn als een accessoire voor de PS3. Trouwens, wat je beschrijft bestaat al hoor, ik heb wel eens een ding gezien voor je linkerhand waar je je hand zeg maar in steekt en je verder een stuk of 10 knoppen bedient. Dus ook gewoon te gebruiken op de bank oid omdat het ding aan je hand zit. | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:17 |
quote:De Phantom!!! ![]() Nee voor muis+toetsenbord besturing heb je toch eigenlijk een fatsoenlijk bureau nodig. Een schoot werkt niet zo fijn. | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:18 |
quote:Hmmm... dat is dan schijnbaar nooit een succes geworden! | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:18 |
quote:Blijkbaar dachten de vele media aanwezig op de E3 in 2004 daar anders over toen ze het ding uitprobeerden op de bank. quote:Mja, men koopt niet graag wat men al heeft, het is niet alsof een toetsenbord heel erg gebrekkig is. Tobo is goedkoop, multifunctioneel, gebruiksvriendelijk en mits je een goed model kiest erg fijn om mee te werken. | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:19 |
quote:Dàn is het bedrijf achter deze accessoire niet zo goed in het promoten van hun product. ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:21 |
quote:Tis meer dat de Phantom nooit uit gaat komen ![]() En dus ws. dat accessoire ook niet, weer een mooi idee dood ![]() Bij infinium labs hadden ze geld kunnen verdienen als ze dit ding naar de PS3/X360 hadden gebracht. | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 14:24 |
is de phantom officieel overleden? | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:26 |
quote:Ik had het eigenlijk over... quote:...dàt ding dus. quote:Is de phantom óóit officiëel geweest?! ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:27 |
quote:Als ie ooit uitkomt meer doodgeboren ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 14:30 |
quote:Ja, heb ik nog gehad. Na 2 dagen teruggebracht, was totaal niet mee te werken. quote:Ze zeggen van wel. | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:31 |
quote:Zo zie je maar weer, zo slecht is een toetsenbord niet ![]() Ik vind m'n Logitech UltraX Flat iig prima (op de bouwkwaliteit na ![]() ![]() | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:36 |
Nu we het toch over toetsenbord en muis hebben... Ik ben benieuwd of we ook wat fatsoenlijke RTS'en te zien gaan krijgen op de PS3. Want als er één genre is waar ik verslaafd aan ben die niet op (de huidige consoles) te spelen is, dan is het wel RTS! ![]() De PS3 heeft geen resolutiebeperkingen meer èn hij kan met (daar zijn ze weer) toetsenbord en muis overweg. | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:43 |
quote:Weet je, ik hoop het zo, zoveel PC games die nog de moeite waard zijn maar waar niet eens vergelijkbare alternatieven voor zijn op consoles. Als Sony echt de PC markt op deze manier een plek geeft op consoles dan kan ik eindelijk stoppen met al die dure upgrades, ik zou het iig ideaal vinden. Maar ik vrees dat als ze het doen dat dan alleen de grote titels er heen gaan en bijv. Duitse handelssimulaties PC-only blijven. | |
H.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 14:44 |
quote:Klinkt geweldig ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 14:44 |
quote:1900x1080 noem ik niet "geen resloutiebeperkingen" aan de andere kant........mijn PC zou Act of War in 1900 x 1080 niet trekken ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:46 |
quote:o.a. de Patrician en Port Royale series, heerlijke games ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:46 |
quote:1920x1080 ![]() Ik wil 2560x1600 ![]() Bring on the Dell 3007WFP ![]() 2x de resolutie van 1080p ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Retuobak op 22-12-2005 14:53:10 ] | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 14:51 |
quote:Nou voorlópig lijkt 1920x1080 me geen beperking hoor!!! ![]() quote:2xHDMI! ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:52 |
Ja, voor 2560x1600 is dual-link DVI ook een vereiste, en voor games spelen ws. ook 2x X1800XT in crossfire met triple-cascade koeling en zware OC's op zowel de CPU als de GPU's ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 14:56 |
quote:volgens mij moet je liquid nitrogen-koeling uit de kast gaan trekken voor zo'n opstelling ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 14:57 |
quote:Gaat wat moeilijk in een crossfire opstelling, kaarten zitten te dicht bij elkaar, cascade koeling kan net en is ook al behoorlijk koud mits goed gedaan ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 15:24 |
ik ga overigens mijn PC ook op m'n TV aansluiten, en dan met een zelfgebouwd tafelblad over de bank heen zitten. Zou het dan mogelijk zijn om één BT-muis+keyboard te gebruiken voor zowel PC als PS3? | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 15:34 |
Zijn switches voor ja. Bluetooth zou ik je trouwens niet aanraden, gewoon wireless geeft minder lag. | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 15:37 |
wat denk jij dat Bluetooth is dan? | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 15:38 |
Een standaard die niet volstaat voor muizen imho | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 15:40 |
BT is wel sneller dan RF, wat had jij in gedachten? | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 15:42 |
Sneller maakt niet uit, veel data hoeft er niet overgebracht te worden, het moet echter wel lage latencies hebben. En daar blinkt BT niet echt in uit, dat bewees bijv. de Logitech MX900 wel. | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 15:46 |
quote:Gelukkig zijn we toe aan een nieuwere generatie BT inmiddels ![]() ![]() | |
H.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 15:47 |
Wat gebruikt dat ding van de Xbox360 eigenlijk? Dat werkt ook best goed vanuit vreemde hoeken en door muren heen. | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 15:50 |
quote:RF | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 15:52 |
quote:Ik blijf toch liever bij Logitech's FastRF ![]() Bluetooth vertrouw ik echt niet meer ![]() Wat een lag toen ![]() Maar gelukkig werkt m'n huidige MX1000 prima (aanrader trouwens die muis, of nog beter, de nieuwe G7) | |
H.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 15:53 |
Er zou ook veilige draadloze electriciteit moeten zijn ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 15:53 |
ik rock de bomb nog heerlijk ouderwets met m'n MX700 RF | |
H.Flick | donderdag 22 december 2005 @ 15:54 |
quote:Die heb ik ook ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 16:07 |
quote:is er ook, alleen niet krachtig genoeg om iets zinnigs mee te doen. | |
PandorasBox | donderdag 22 december 2005 @ 16:49 |
Ps3 en PC halen makkelijk de 60fps. Epic engine draait niet zo soepel op de X360. Gezien GOW... PC en Ps3 bezitters zullen dan niet tegen X360 bezitters kunnen spelen. Dat zou niet eerlijk zijn. | |
SocialDisorder | donderdag 22 december 2005 @ 16:51 |
quote:Spelers moeten dan X360 in hun tag zetten, dan doen de PC en P3 spelers wat rustiger aan met ze ![]() | |
Retuobak | donderdag 22 december 2005 @ 16:53 |
quote:Dat ligt maar net aan je PC dan he ![]() Als je gewoon een nette PC hebt staan moet dat geen probleem zijn, hoop dat mijn kaartje het nog een beetje goed trekt, want was pas van plan in 2007 een nieuwe te kopen (2e generatie DX10 kaarten dus) | |
chibibo | donderdag 22 december 2005 @ 17:07 |
quote:'Officieel' is zonder een trema op de 'e'. ![]() | |
kepler | donderdag 22 december 2005 @ 17:16 |
quote:wat is er dan met GOW? de 360 is heus wel in staat om 60 fps te halen hoor ![]() ![]() | |
chibibo | donderdag 22 december 2005 @ 17:17 |
quote:Dat had volgens mij meer te maken met het ontwerp van de muis, dan met de beperkingen van Bluetooth. Wat ik begrepen heb, sprong de muis veel te snel weer in slaapstand, om het batterijgebruik te beperken. Hierdoor moest hij bij vrijwel elke beweging die je maakte weer uit standby worden gehaald, waardoor hij erg traag reageerde. | |
P-Style | donderdag 22 december 2005 @ 17:36 |
quote:O ja... | |
SocialDisorder | vrijdag 23 december 2005 @ 11:40 |
weer tijd voor onderzoekjes: http://www.gamer.nl/nieuws/28868 quote:Dát zijn getallen waar Sony blij van wordt ![]() | |
Tain | vrijdag 23 december 2005 @ 11:47 |
quote:Alsof Sony blij wordt van onderzoeken onder 400 man, waarbij de doelgroep 20-29 maar wordt vergeten ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 23 december 2005 @ 11:52 |
quote:sinds wanneer valt die groep buiten een groep van 10-39 jarigen? | |
Notorious_Roy | vrijdag 23 december 2005 @ 12:00 |
quote:de onderzoeksgroepen liepen van 10-19 en van 30-39 | |
H.Flick | vrijdag 23 december 2005 @ 12:35 |
Hoe kan je dat nou vergeten?! ![]() ![]() | |
Vince22 | vrijdag 23 december 2005 @ 16:52 |
Ik zou wel eens een onderzoek willen zien in Japan onder 1000(0) mensen.. en dan écht van 10-39 ![]() Denk wel dat het ongeveer de cijfers geeft... Zelfs op de derde launchdag van de 360 in Japan lagen ze nog in de schappen... heb ik gister ergens gelezen.... | |
peristilius | vrijdag 23 december 2005 @ 20:34 |
quote:Zoiets lijkt me echt relaxed, ook gewoon om te internetten ofzo als ik een HDTV heb. ![]() Wat heb je nou aan een monitor, we verplaatsen de PC ook gewoon naar de TV en dus bank. ![]() | |
Retuobak | vrijdag 23 december 2005 @ 20:37 |
quote:Dat is imho zeker geen slechte optie ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 23 december 2005 @ 22:45 |
je kan zeggen wat je wil, maar op de bank speelt gewoon relaxter. En het bier tikt ook lekkerder weg. Ik denk dat ik straks World of Warcraft in HDTV met 5.1 surround sound vanaf de bank ga spelen ![]() | |
Retuobak | vrijdag 23 december 2005 @ 23:03 |
quote:Daar speelt het zeker relaxter, mja, muis en tobo blijf ik met afstand de beste controle combo vinden voor de meeste games (en vrijwel alle overige applicaties) en er is momenteel geen goede optie voor vanaf de bank muizen/tikken. | |
P-Style | vrijdag 23 december 2005 @ 23:08 |
quote:Meeste games? ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 24 december 2005 @ 14:29 |
quote:Alleen RTS en FPS prefereer ik met M&K, Platform-games, sport, race en vechtspellen speel ik toch echt liever met een controller. | |
H.Flick | zaterdag 24 december 2005 @ 14:32 |
quote:Dat komt omdat jij een PC-homo bent die niet beter gewend is ![]() | |
Retuobak | zaterdag 24 december 2005 @ 14:43 |
quote:RTS, FPS, Adventure, Sim, Isometrische RPG's etc. etc. Heb je al een enorm deel van de gamesmarkt gehad. En H.Flick ![]() | |
P-Style | zaterdag 24 december 2005 @ 15:18 |
quote:En àlle games die ik op m'n PS en PS2 heb gespeeld zou ik nooit van m'n leven met een muis+tb willen spelen! ![]() ![]() | |
Retuobak | zaterdag 24 december 2005 @ 15:25 |
Adventures en FPS games kan ik me toch best wel aan storen met een controller ![]() Rest komt uberhaupt niet op consoles omdat het niet werkbaar is met een controller, wat zonde is. Bied beide standaard aan en je hebt een echt veelzijdig platform...... | |
P-Style | zaterdag 24 december 2005 @ 15:53 |
quote:Ja... je bent consoles ècht nog niet gewend! ![]() ![]() Muis en toetsenbord zullen nooit standaard aangeboden worden op consoles, maar de mogelijkheid om ze aan te sluiten is er en de spellen die ervan kunnen profiteren zullen ze wellicht ook gewoon ondersteunen. | |
Retuobak | zaterdag 24 december 2005 @ 15:56 |
Ik bedoel ook niet als standaard peripheral, maar meer dat het een algemeen geaccepteerde controle optie is, zodat ook RTS, sim, adventure etc. games straks goed te spelen zijn op consoles. Ergo, ik geen dure PC upgrades meer hoef te halen ![]() En vind je het gek dat ik consoles niet gewend ben ![]() ![]() | |
H.Flick | zaterdag 24 december 2005 @ 16:01 |
Ik verbaas me er inderdaad ook vaak over hoeveel moeite mensen met een controller kunnen hebben ![]() | |
Retuobak | zaterdag 24 december 2005 @ 16:08 |
quote:Wat is er verbazingwekkend aan? ![]() Vooral drukgevoelige knoppen zijn heel erg wennen hoor ![]() | |
Baris | zaterdag 24 december 2005 @ 16:46 |
quote:Of een console 60 fps kan halen ligt grotendeels in de handen van de developers. Als spellen niet geoptimaliseerd worden voor de PS3 dan betwijfel ik echt of die spellen op 60 fps zullen draaien. | |
peristilius | zaterdag 24 december 2005 @ 18:30 |
Ik kan me niet eens meer herinneren hoe oud ik was toen ik voor het eerst een controller in mijn handen had. ![]() Het is nu gewoon een verlengstuk van mijn lichaam. ![]() | |
Dj_Day-V | zaterdag 24 december 2005 @ 18:32 |
quote: ![]() 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd ![]() Succes ermee ![]() | |
Retuobak | zaterdag 24 december 2005 @ 18:43 |
Las trouwens ook in een interview dat de game waar Crytek (Far Cry) mee bezig is voor EA (ws. een FPS, zeker geen Far Cry) PC/PS3/X360 wordt. Technisch directeur van de game liet ook nog weten dat ze zich hadden verkeken op de overeenkomsten tussen PC/PS3/X360, X360 en met name de PS3 bleken erg lastig om naar te porten (game wordt in de eerste plaats ontwikkeld voor PC), maar desondanks ging het best voorspoedig en wisten ze redelijk goed gebruik te maken van de kracht van de PS3. Linkje naar het interview heb ik helaas niet meer, FF moest crashen ![]() Wel nog een filmpje naar een demo van de engine op DirectX 10 hardware gefilmd op een MS conferentie over Vista, commentaar erbij van de MS kerel was dat dit een van de voorbeelden was dat de PC altijd voor zou lopen op consoles, maar honestly, als ik Crytek hoor dan valt het allemaal wel mee met de verschillen (en dat zeg ik als PC "fanboy") http://www.demo-news.de/m(...)engine2_techdemo.zip En ja, I know, filmpje is oud, maar het geeft nog steeds goed aan wat we de komende jaren gaan zien op grafisch vlak. Vooral het formaat van de maps blijft erg netjes. | |
P-Style | zondag 25 december 2005 @ 01:16 |
quote:Verbaasd me niks. Cell is natuurlijk totaal niet te vergelijken met PC CPU's. | |
Retuobak | dinsdag 27 december 2005 @ 14:58 |
http://tweakers.net/nieuws/40521 MS probeert volgens mij best wel Sony te naaien, want als deze berichten kloppen dan zou Blu-ray nog best wel eens het onderspit kunnen delven. | |
SocialDisorder | dinsdag 27 december 2005 @ 15:30 |
quote:Ik denk het niet, zelfs ALS Microsoft dit doet, dan nog zullen losse BR-spelers voor de PC op de markt verschijnen. En met de gehele filmwereld achter BluRay én de PS3, denk ik niet dat er veel computerbouwers zijn die het risico aandurven dat er één fabrikant is die niet op het voorstel van MS ingaan, en gewoon standaard een BR-speler leveren. Die zou wel eens een ENORME voorsprong kunnen uitbouwen ten opzichte van degenen die wél met MS zijn meegegaan. | |
Tain | dinsdag 27 december 2005 @ 16:34 |
quote:Het probleem van losse BR-spelers is dat de digibeten geen idee hebben dat die dingen bestaan, laat staan hoe ze ingebouwd moeten worden. Met HP al in het HD-DVD kamp heb je al best een grote jongen om die digibeten te voorzien van een standaard HD-DVD spelertje, maar alleen HP is wel te weinig om deze actie te laten lukken. Mocht er nog een pcbouwer naar het HD-DVD kamp overstappen en dan met name Dell, dan heb je een aardig grote kans dat ze het er toch doorheen weten te drukken, want zie maar een digibeet te overtuigen dat ze toch maar een Blu-ray spelertje moeten kopen. | |
P-Style | dinsdag 27 december 2005 @ 21:14 |
Allemaal leuk en aardig, maar dit geldt alleen voor de pc-markt natuurlijk. Voor de volgende generatie video-spelers heeft Blu-Ray een gigantische voorsprong op HD-DVD. Zo'n beetje alle bekende grote electronica bedrijven (Sony, Philips, Pioneer, Panasonic, Sharp, LG, Samsung, Thomson, Hitachi, Kenwood) gaan Blu-Ray-video spelers maken en zoals SocialDisorder al aangaf staat de gehele filmwereld inmiddels achter Blu-Ray, waarbij sommige filmmaatschappijen hun films óók op HD-DVD gaan zetten. Geen enkele filmmaatschappij gaat nog exclusief voor HD-DVD produceren, terwijl er wel filmmaatschappijen zijn die exclusief voor Blu-Ray gaan produceren. Blu-Ray heeft zich al lang bewezen en kan niet meer verliezen. De enige reden dat HD-DVD nog bestaat is omdat NEC en Toshiba hun investeringen niet verloren willen laten gaan... èn omdat Microsoft er om bizarre redenen zoveel heil in ziet. En dan heb ik het nog niet eens over de PS3 gehad. ![]() | |
Retuobak | dinsdag 27 december 2005 @ 21:16 |
quote:Het fucken van Sony ws. ![]() | |
Notorious_Roy | dinsdag 27 december 2005 @ 21:16 |
Als Philips voor Blue Ray kiest, kiest Roy ook voor Blu Ray! | |
P-Style | dinsdag 27 december 2005 @ 21:25 |
quote:En als Philips een console maakt? ![]() | |
Retuobak | dinsdag 27 december 2005 @ 21:26 |
quote:Dan gaat Philips weer voor vele miljoenen/miljarden het schip in ![]() | |
Notorious_Roy | dinsdag 27 december 2005 @ 21:28 |
quote:Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, mint CD-i speler ![]() ![]() Ik ben een nog grotere Philips fanboy dan dat ik Nintendo fanboy ben ![]() | |
kepler | dinsdag 27 december 2005 @ 21:30 |
quote:dat is echt niet gezond ![]() | |
P-Style | dinsdag 27 december 2005 @ 21:31 |
quote:Hèhè... ja! Eigenlijk wel ja! ![]() quote:Serieus? ![]() ![]() Nee, als Sony fanboy heb je het een stuk gemakkelijker! ![]() | |
Retuobak | dinsdag 27 december 2005 @ 21:33 |
quote:Mwoh, tis maar wat je gemakkelijk noemt. Koop jij alles wat Sony maakt? ![]() Kijk, als Firaxis fanboy heb je het pas echt makkelijk ![]() ![]() | |
Notorious_Roy | dinsdag 27 december 2005 @ 21:37 |
quote:Dat vind ik serieus jammer ja ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | dinsdag 27 december 2005 @ 21:43 |
quote:Nou, om eerlijk te zijn... bijna wel ja! ![]() quote:Nou... ik ben in ieder geval blij dat de Nintendo-Sony samenwerking op niks is uitgelopen! ![]() ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 27 december 2005 @ 22:30 |
ik ben gelukkig alleen maar fanboy van mezelf........scheelt een hele hoop uitleg en schaamte. | |
Retuobak | dinsdag 27 december 2005 @ 22:44 |
quote:Jij bent heus wel een PS fanboy ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 27 december 2005 @ 22:46 |
Klopt het trouwens dat er een ps3-Gradius aan zit te komen? Meen me het vaag te herinneren, maar ben er niet zeker van ![]() | |
P-Style | woensdag 28 december 2005 @ 03:11 |
quote:Vast wel. | |
SocialDisorder | woensdag 28 december 2005 @ 12:39 |
quote:En daarom heb ik ook een Daewoo-VCR (I know, it sucks balls), een Grundig-TV (sucks even harder balls) en een Nintendo Gamecube....... het enige dat ik van Sony heb zijn de PS's, maar als de PS3 kut wordt, koop ik em niet. Probleem is, voorlopig ziet het er naar uit dattie geweldig gaat worden ![]() | |
Retuobak | woensdag 28 december 2005 @ 13:16 |
quote:Niks mis met Grundig ![]() Mijn cheapass Grundig TV bevalt me prima ![]() ![]() | |
mustisuc | donderdag 29 december 2005 @ 00:06 |
btw ff tussendoor.. wat voor menu komt er eigenlijk in de ps3 en krijgt de ps3 ook zoiets als xbox live met marketplace | |
peristilius | donderdag 29 december 2005 @ 00:28 |
quote:Allebei nog niet bekend volgens mij. ![]() | |
Retuobak | donderdag 29 december 2005 @ 00:32 |
quote:Afwachten en hoogstwaarschijnlijk geen centraal online systeem, Sony laat dat liever over aan de developers zodat die het helemaal kunnen opzetten zoals ze willen. | |
kepler | donderdag 29 december 2005 @ 00:41 |
quote:stomste beslissing ooit | |
Retuobak | donderdag 29 december 2005 @ 00:42 |
Waarom? ![]() Op de PC werkt het voorlopig nog prima. En PS2 online is groter dan XBL (Go Socom ![]() | |
kepler | donderdag 29 december 2005 @ 00:48 |
quote:het is zo ongebruiksvriendelijk! Elke keer opnieuw een username aanmaken, geen centrale friendslist, games die geld gaan vragen, enz. Je hebt nu zelf ook Xbox Live en je kan zelf zien hoe geweldig het werkt en hoe gebruiksvriendelijk het is. Xbox Live is echt vele malen beter dan het losse systeem op de PS2 en de PC. Dat de PS2 meer gebruikers heeft komt omdat er ook 5x zoveel consoles verkocht zijn ![]() | |
Retuobak | donderdag 29 december 2005 @ 00:50 |
quote:Gaat ook gebeuren bij MMO's op Xbox live hoor, die servers zijn niet gratis ![]() | |
P-Style | donderdag 29 december 2005 @ 03:33 |
quote:Ik verwacht dat de PS3 de XMB-interface krijgt, geïntroduceerd op de PSX (niet PS1), bekend van de PSP en nog een aantal andere (voorlopig alleen in Japan verkrijgbare) sony-producten. ![]() quote:Ik denk het niet. Hoewel de PS3 best downloadable content zou kunnen krijgen, wat de PSP nu ook al heeft (downloadable levels bij WipeOut Pure, enz.) quote:Kijk, jij snapt het tenminste! ![]() Ach... ik verwacht dat het online gedeelte op de PS3 wel wat uitgebreider zal zijn dan op de PS2 (waar het gewoon te laat geïntroduceerd werd). Maar verwacht geen Live-cloon. Hoeft van mij ook niet per se. Uiteindelijk moet de xbox 360 toch èrgens beter in zijn? ![]() | |
Tain | donderdag 29 december 2005 @ 10:30 |
quote:Een live-cloon hoeft ook niet, maar een gecentraliseerde inlog en een algemene friendslist zijn erg handige en misschien zelfs wel noodzakelijke features voor een online service voor een console | |
kepler | donderdag 29 december 2005 @ 11:35 |
quote:dat weet ik, ik bedoel ook gewoon losse games. Zo heb ik met NHL gehad dat ik of een paar dollar moest betalen of dat ik een sponsor in beeld kreeg... | |
P-Style | donderdag 29 december 2005 @ 11:47 |
quote:Ja oké, daar heb je ook wel gelijk in. Misschien komt dat er ook wel. Dat had je op de PS2 met "central station". Alle online games van SCEE, SCEA en SCEI maakten in ieder geval gebruik van dezelfde account. Games van andere developers/publisher hadden elk hun eigen account. ![]() ![]() O, ja... downloadbare demo's zou ook wel een leuke optie zijn. [ Bericht 2% gewijzigd door P-Style op 29-12-2005 11:55:54 ] | |
kepler | donderdag 29 december 2005 @ 12:00 |
quote:als Sony een beetje slim is dat voeren ze dat wel door, maar van wat ik heb gelezen willen ze gewoon doorgaan met het PS2-systeem... | |
P-Style | donderdag 29 december 2005 @ 12:03 |
quote:Niet per se doorgaan met het PS2-systeem, maar het online gebeuren laten regelen door de developers. Maar dat kunnen ze best combineren met een gecentraliseerde account + friendslist en wat andere verbeteringen. ![]() | |
kepler | donderdag 29 december 2005 @ 12:30 |
quote:http://games.fok.nl/news.php?newsid=6082 eigenlijk is er nog helemaal niks bekend dus ![]() | |
P-Style | donderdag 29 december 2005 @ 12:32 |
quote:Dat klopt! ![]() | |
mustisuc | vrijdag 30 december 2005 @ 16:24 |
ik heb gezien hoe makkelijk dat dashboard werkt op de 360 en dat is dus erg makkelijk die friendslist en dat je allemaal demos en trailers kan downloaden, ook is het erg makkelijk om alles te personaliseren en je kan ook media center gebruiken en ook kun je je ipod en je digitale camera op de 360 aansluiten, eigenlijk dus best wel leuke en makkelijke functies. Waar ik dus op uit ben is dat het wel handig en leuk zal zijn als de ps3 dat ook zou krijgen dan word gamen ook hier en daar wat leuker, maar niet alleen gamen ook de andere functies. | |
peristilius | vrijdag 30 december 2005 @ 16:30 |
quote:Tja, de 360 doet dat gewoon erg goed, ik denk niet dat de PS3 alles zo goed geintegreerd zal hebben, maar het zou wel heel mooi meegenomen zijn natuurlijk. ![]() | |
H.Flick | vrijdag 30 december 2005 @ 16:34 |
Van mij hoeft de PS3 dat soort dingen allemaal niet te hebben. Ik heb er al een Xbox360 voor. Laat de PS3 maar alleen voor gamen zijn, dan is hij nog wat goedkoper ook ![]() | |
peristilius | vrijdag 30 december 2005 @ 16:35 |
Nou ja, demos downloaden, eigen muziek afspelen en goed geintegreerde internet service zou ik wel leuk vinden. ![]() | |
H.Flick | vrijdag 30 december 2005 @ 16:38 |
quote:Dat soort dingen zijn wel aardig, maar de echte mediacenterfuncties niet. | |
kepler | vrijdag 30 december 2005 @ 16:38 |
quote:nou dat gaat niet lukken denk ik met die drie netwerkpoorten, 2 hdmi-aansluitingen, 6 verschillende geheugenkaartenlezers, ondersteuning voor 7 ( ![]() ![]() | |
mustisuc | vrijdag 30 december 2005 @ 16:54 |
die drie netwerkpoorten wat ze toen zeiden die waren toch bedoeld zodat je de ps3 ook als router kon gebruiken, maar de router functies hebben ze toen gezegt die werden geschrapt | |
H.Flick | vrijdag 30 december 2005 @ 16:58 |
quote:Ik ben er ook bang voor ![]() ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 30 december 2005 @ 16:58 |
quote:Dat schijnt al vanaf de NES mogelijk te zijn..... | |
peristilius | vrijdag 30 december 2005 @ 17:05 |
quote:Niet zo makkelijk als met de 360 denk ik. ![]() |