abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:10:25 #101
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_33171581
OP. Ben zeer benieuwd naar de PS3. Hopelijk wordt de online-multiplayer beter dan die van PS2.
pi_33171623
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:10 schreef nlboy het volgende:
OP. Ben zeer benieuwd naar de PS3. Hopelijk wordt de online-multiplayer beter dan die van PS2.
Slechter is iig niet mogelijk imho. Ik hoop echt dat Sony zich bedenkt en toch kiest voor een centrale online dienst, al is het maar eentje die erg basic is. Een centrale friendslist zou ik een enorme uitkomst vinden.
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:14:32 #103
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_33171717
Ja idd, maar ja ik heb ook geen zin om weer ¤...,- per maand te gaan betalen om online te kunnen spelen. Dat zou eigenlijk net als de PC gewoon clans/groepen die een server kunnen huren bij Sony voor een bepaald bedrag.
pi_33171725
Ze moeten gewoon Xbox live kopieren.
pi_33171746
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:14 schreef nlboy het volgende:
Ja idd, maar ja ik heb ook geen zin om weer ¤...,- per maand te gaan betalen om online te kunnen spelen. Dat zou eigenlijk net als de PC gewoon clans/groepen die een server kunnen huren bij Sony voor een bepaald bedrag.
Ik betaal liever voor een centrale dienst dan dat er helemaal niks is persoonlijk .
pi_33171788
Sony komt elke keer met het argument dat de PS2 de meeste online spelers heeft, maar het probleem is dat die alleen Socom spelen .
pi_33171966
Tja en Nintendo kwam met het argument dat men online niet wilde, en ze hebben nu ook uiteindelijk het licht gezien. Laat Sony dan ook het licht zien en komen met een centrale online dienst, dan neemt mijn interesse in de PS3 nog verder toe .
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:32:21 #108
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_33172395
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:16 schreef H.Flick het volgende:
Sony komt elke keer met het argument dat de PS2 de meeste online spelers heeft, maar het probleem is dat die alleen Socom spelen .
Ja idd, ik ga dan met Burnout online...is er geen 1 server/speler meer. En af en toe max 10. Dat is echt jammer dat er zo weinig online is. Dus ik hoop echt dat het bij PS3 veranderd.
pi_33172537
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:14 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik betaal liever voor een centrale dienst dan dat er helemaal niks is persoonlijk .
Heb ik liever 2 verschillende, en voor de nerds en 1 voor de niet-nerds. Ik ga echt geen ballen betalen voor die ene keer dat ik per week een keertje online wil hoor. Dat er mensen zijn zonder leven, school en werk moeten zij weten.
pi_33172590
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:35 schreef Markster het volgende:

[..]

Heb ik liever 2 verschillende, en voor de nerds en 1 voor de niet-nerds. Ik ga echt geen ballen betalen voor die ene keer dat ik per week een keertje online wil hoor. Dat er mensen zijn zonder leven, school en werk moeten zij weten.
Wat een hoogstaande post weer, zet je oogkleppen af en breek door die muur heen!
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33172595
Waarom zou online willen spelen betekenen dat je een nerd zonder leven bent?
Of je het nou singleplayer of multiplayer doet, what's the difference? Sommige mensen spelen nou eenmaal bijna alleen maar online.
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:56:19 #112
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_33173293
Ja precies, bijvoorbeeld Battlefield 2 speel je alleen maar online.
pi_33173460
Als markster online speelt is het cool, als je iets meer online doet ben je een nerd.

Hij kan dan het beste xbox live silver (gratis) nemen dan kan ik je in het weekend gratis spelen en heb je ook meteen de beste online service.

Ik vind dat Sony gewoon schaamteloos regelrecht het hele live gebeuren over moet nemen. Dat zou voor de kopers wel het mooiste zijn.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_33173537
Je kunt toch helemaal niet in het weekend gratis gamen met silver? Dat was toch alleen een gerucht? Dat Sony niet opnieuw het wiel uit moet vinden, is natuurlijk logisch.
pi_33173678
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:02 schreef H.Flick het volgende:
Je kunt toch helemaal niet in het weekend gratis gamen met silver? Dat was toch alleen een gerucht? Dat Sony niet opnieuw het wiel uit moet vinden, is natuurlijk logisch.
Mmm daar is dus nog steeds onduidelijkheid over, over een maand als de 1 maand gold trial afgelopen is zullen we er achter komen denk ik.
pi_33173732
Op Xbox.com heb ik het in ieder geval niet kunnen vinden.
pi_33182056
CES 06 site is online:

http://www.sony.com/ces/index.shtml

4 januari 2006, can't wait. Nieuwjaar begint meteen leuk. ;]

Het is ook de perfecte tijd om de Ps3 te hypen. De feestdagen zijn dan net voorbij, mensen hebben Ps2's en PSP's gekocht. Dat is dan achter de rug. En de X360 launch hype zal tot die tijd ook een beetje afgekoeld zijn..... Dus tijd om de Ps3 te hypen!

We zullen zien wat Sony voor ons in petto heeft.
...and you shall see.
pi_33182139
quote:
Op zondag 18 december 2005 02:38 schreef PandorasBox het volgende:
CES 06 site is online:

http://www.sony.com/ces/index.shtml

4 januari 2006, can't wait. Nieuwjaar begint meteen leuk. ;]

Het is ook de perfecte tijd om de Ps3 te hypen. De feestdagen zijn dan net voorbij, mensen hebben Ps2's en PSP's gekocht. Dat is dan achter de rug. En de X360 launch hype zal tot die tijd ook een beetje afgekoeld zijn..... Dus tijd om de Ps3 te hypen!

We zullen zien wat Sony voor ons in petto heeft.
Keurig! Dat is inderdaad hèt moment om flink wat PS3-informatie vrij te geven! Ben benieuwd en zo lang duurt het niet meer tot 4 januari.
  zondag 18 december 2005 @ 02:51:59 #119
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33182277
Ik wil ingame Motor Storm filmpjes
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_33182343
quote:
Op zondag 18 december 2005 02:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Keurig! Dat is inderdaad hèt moment om flink wat PS3-informatie vrij te geven! Ben benieuwd en zo lang duurt het niet meer tot 4 januari.
Inderdaad, het is maar twee weekjes wachten.

Waar ik in ieder geval veel info over verwacht:

- Meer info over de Ps3 Blu Ray speler: Ik vraag me af wat voor een leessnelheid die zal krijgen.
- Het online gedeelte van de Ps3: Hoe zit het nou precies en wat zijn de veranderingen...
- Natuurlijk de games: Ik hoop op gameplay footage en speelbare demo's. Misschien nog een paar aankondigingen.
- HDD standaard: Ja/Nee
- En de controller:

Wordt dat hem toch?

....

Nog twee weekjes wachten!

[ Bericht 1% gewijzigd door PandorasBox op 18-12-2005 03:01:46 ]
...and you shall see.
pi_33182541
  • De user interface! Ik denk persoonlijk dat er een gróte kans is dat de PS3 de XMB-interface krijgt, die we kennen van de PSP. Deze interface vind je ook op een aantal (in Japan verkrijgbare) HDTV's van Sony en hij werd geïntroduceerd op de PSX (PS2-dvd-hdd-recorder-combo). Aangezien de PS3 mediafuncties krijgt die vergelijkbaar zijn met de PSP verwacht ik dezelfde XMB interface.
  • Backward compatibility. Zullen we straks de graphics van PS1- en PS2-games op kunnen schroeven, zoals dat op de PS2 ook kon (in beperkte mate)? En of er ook een mogelijkheid komt om savegames van ouwe memorycards te importeren.
  • Een preciezere releasedate-indicatie.
  • pi_33182708
    Ja, dat zijn ook zeer belangrijke punten.

User interface is inderdaad ook belangrijk. PSP user interface vind ik zeer gebruikersvriendelijk. Als de Ps3 een dergelijke interface krijgt ben ik tevreden.

Ik hoop ook dat de backward compatibility in staat is om Ps1 en Ps2 games flink op te schroeven. Het kan ook zijn dat we een normale BC krijgen, zonder poespas.. Maar zo verschrikkelijk als die van de X360 zal het niet worden.

En wat betreft de launchdata... ...inderdaad. Ik denk niet dat Sony meteen alles vrij zal geven. Misschien dat we een exacte Japanse launch date krijgen.
    ...and you shall see.
    pi_33182824
    Het aller belangrijkste wat betreft BC is toch wel de mogelijkheid om oude save games over te zetten naar je ps3.
    Bij de X360 kan dat dus niet dus kan je bij sommige games helemaal overnieuw beginnen.

Is er al iets bekend over het gebruik van ps2 accesoires/memory cards op de ps3 zoals bij de ps> ps2 wel kon ?
    pi_33182922
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 03:38 schreef piet_pelle het volgende:
    Het aller belangrijkste wat betreft BC is toch wel de mogelijkheid om oude save games over te zetten naar je ps3.
    Bij de X360 kan dat dus niet dus kan je bij sommige games helemaal overnieuw beginnen.

Is er al iets bekend over het gebruik van ps2 accesoires/memory cards op de ps3 zoals bij de ps> ps2 wel kon ?
    Nou ja, sinds de introductie van de PS3 is het duidelijk dat de PS3 geen controller en memorycard interface krijgt die de PS1 en PS2 wel hadden. Die zul je dus niet meer kunnen gebruiken. Alleen de analoge AV-connector is nog hetzelfde gebleven. Dus de video kabels van je PS1 en/of PS2 kun je nog gewoon blijven gebruiken.

De PS3 zou de memorycards alleen uit kunnen lezen via een USB-memorycard interface apparaatje. Nou bestaan er al een aantal third party apparaatjes om PS1- en PS2-memorycard data te kopiëren naar je pc via USB, maar die zullen niet zomaar werken op de PS3.

Dus dan moet Sony òf zelf met een officiëel memorycard-USB interface apparaat komen, òf ze moeten met software komen voor de PS2 waarmee je je savegames kan kopïeren naar een USB-stick, die je vervolgens weer in je PS3 stopt.
    pi_33182931
    Yep, bij de Ps2 was dat nog aardig gerelgeld met die memorycards. Ik heb echt geen idee hoe de savefiles dit keer overgebracht kunnen worden. Ik weet niet of de Ps3 dezelfde memoryslots als de Ps1-2 zal krijgen. Zou wel handig zijn.

-edit na het lezen van P-Style's post-

Oke, geen memoryslots dus. Jammer.
    ...and you shall see.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')