Wat is er verbazingwekkend aan?quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:01 schreef H.Flick het volgende:
Ik verbaas me er inderdaad ook vaak over hoeveel moeite mensen met een controller kunnen hebben.
Of een console 60 fps kan halen ligt grotendeels in de handen van de developers. Als spellen niet geoptimaliseerd worden voor de PS3 dan betwijfel ik echt of die spellen op 60 fps zullen draaien.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:49 schreef PandorasBox het volgende:
Ps3 en PC halen makkelijk de 60fps.
quote:Sony, de ontwikkelaar van de PlayStation-spelcomputers, verwacht dat de PlayStation 3 in haar eerste jaar na de lancering meer dan twaalf miljoen keer over de toonbank zal gaan. Sony verwacht vervolgens dat het apparaat meer dan 200 miljoen exemplaren zal verkopen in de vijf jaar daarna.
Verbaasd me niks. Cell is natuurlijk totaal niet te vergelijken met PC CPU's.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:43 schreef Retuobak het volgende:
Technisch directeur van de game liet ook nog weten dat ze zich hadden verkeken op de overeenkomsten tussen PC/PS3/X360, X360 en met name de PS3 bleken erg lastig om naar te porten (game wordt in de eerste plaats ontwikkeld voor PC)
Ik denk het niet, zelfs ALS Microsoft dit doet, dan nog zullen losse BR-spelers voor de PC op de markt verschijnen. En met de gehele filmwereld achter BluRay én de PS3, denk ik niet dat er veel computerbouwers zijn die het risico aandurven dat er één fabrikant is die niet op het voorstel van MS ingaan, en gewoon standaard een BR-speler leveren. Die zou wel eens een ENORME voorsprong kunnen uitbouwen ten opzichte van degenen die wél met MS zijn meegegaan.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:58 schreef Retuobak het volgende:
http://tweakers.net/nieuws/40521
MS probeert volgens mij best wel Sony te naaien, want als deze berichten kloppen dan zou Blu-ray nog best wel eens het onderspit kunnen delven.
Het probleem van losse BR-spelers is dat de digibeten geen idee hebben dat die dingen bestaan, laat staan hoe ze ingebouwd moeten worden. Met HP al in het HD-DVD kamp heb je al best een grote jongen om die digibeten te voorzien van een standaard HD-DVD spelertje, maar alleen HP is wel te weinig om deze actie te laten lukken. Mocht er nog een pcbouwer naar het HD-DVD kamp overstappen en dan met name Dell, dan heb je een aardig grote kans dat ze het er toch doorheen weten te drukken, want zie maar een digibeet te overtuigen dat ze toch maar een Blu-ray spelertje moeten kopen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:30 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik denk het niet, zelfs ALS Microsoft dit doet, dan nog zullen losse BR-spelers voor de PC op de markt verschijnen. En met de gehele filmwereld achter BluRay én de PS3, denk ik niet dat er veel computerbouwers zijn die het risico aandurven dat er één fabrikant is die niet op het voorstel van MS ingaan, en gewoon standaard een BR-speler leveren. Die zou wel eens een ENORME voorsprong kunnen uitbouwen ten opzichte van degenen die wél met MS zijn meegegaan.
En als Philips een console maakt?quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als Philips voor Blue Ray kiest, kiest Roy ook voor Blu Ray!
Dan gaat Philips weer voor vele miljoenen/miljarden het schip inquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
En als Philips een console maakt?
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, mint CD-i spelerquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
En als Philips een console maakt?
dat is echt niet gezondquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik ben een nog grotere Philips fanboy dan dat ik Nintendo fanboy ben![]()
Hèhè... ja! Eigenlijk wel ja!quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, mint CD-i spelerDat beantwoord je vraag wel denk ik?
Serieus?quote:Ik ben een nog grotere Philips fanboy dan dat ik Nintendo fanboy ben![]()
Mwoh, tis maar wat je gemakkelijk noemt. Koop jij alles wat Sony maakt?quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:31 schreef P-Style het volgende:
Nee, als Sony fanboy heb je het een stuk gemakkelijker!
Dat vind ik serieus jammer jaquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:31 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hèhè... ja! Eigenlijk wel ja!
[..]
Serieus?Jammer voor je dat die Philips-Nintendo samenwerking nergens op uit is gelopen dan!
Nee, als Sony fanboy heb je het een stuk gemakkelijker!
Nou, om eerlijk te zijn... bijna wel ja!quote:
Nou... ik ben in ieder geval blij dat de Nintendo-Sony samenwerking op niks is uitgelopen!quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat vind ik serieus jammer jaEen SNES-Mega-CD van Philips
Kan het nog mooier
Jij bent heus wel een PS fanboyquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ben gelukkig alleen maar fanboy van mezelf........scheelt een hele hoop uitleg en schaamte.
Vast wel.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:46 schreef InsertCredit het volgende:
Klopt het trouwens dat er een ps3-Gradius aan zit te komen?
Meen me het vaag te herinneren, maar ben er niet zeker van![]()
En daarom heb ik ook een Daewoo-VCR (I know, it sucks balls), een Grundig-TV (sucks even harder balls) en een Nintendo Gamecube.......quote:
Niks mis met Grundigquote:Op woensdag 28 december 2005 12:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En daarom heb ik ook een Daewoo-VCR (I know, it sucks balls), een Grundig-TV (sucks even harder balls) en een Nintendo Gamecube.......
het enige dat ik van Sony heb zijn de PS's, maar als de PS3 kut wordt, koop ik em niet. Probleem is, voorlopig ziet het er naar uit dattie geweldig gaat worden
Allebei nog niet bekend volgens mij.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:06 schreef mustisuc het volgende:
btw ff tussendoor..
wat voor menu komt er eigenlijk in de ps3 en krijgt de ps3 ook zoiets als xbox live met marketplace
Afwachten en hoogstwaarschijnlijk geen centraal online systeem, Sony laat dat liever over aan de developers zodat die het helemaal kunnen opzetten zoals ze willen.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:06 schreef mustisuc het volgende:
btw ff tussendoor..
wat voor menu komt er eigenlijk in de ps3 en krijgt de ps3 ook zoiets als xbox live met marketplace
stomste beslissing ooitquote:Op donderdag 29 december 2005 00:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Afwachten en hoogstwaarschijnlijk geen centraal online systeem, Sony laat dat liever over aan de developers zodat die het helemaal kunnen opzetten zoals ze willen.
het is zo ongebruiksvriendelijk! Elke keer opnieuw een username aanmaken, geen centrale friendslist, games die geld gaan vragen, enz.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:42 schreef Retuobak het volgende:
Waarom?
Op de PC werkt het voorlopig nog prima. En PS2 online is groter dan XBL (Go Socom)
Gaat ook gebeuren bij MMO's op Xbox live hoor, die servers zijn niet gratisquote:games die geld gaan vragen
Ik verwacht dat de PS3 de XMB-interface krijgt, geïntroduceerd op de PSX (niet PS1), bekend van de PSP en nog een aantal andere (voorlopig alleen in Japan verkrijgbare) sony-producten.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:06 schreef mustisuc het volgende:
btw ff tussendoor..
wat voor menu komt er eigenlijk in de ps3
Ik denk het niet. Hoewel de PS3 best downloadable content zou kunnen krijgen, wat de PSP nu ook al heeft (downloadable levels bij WipeOut Pure, enz.)quote:...en krijgt de ps3 ook zoiets als xbox live met marketplace
Kijk, jij snapt het tenminste!quote:Op donderdag 29 december 2005 00:42 schreef Retuobak het volgende:
Waarom?
Op de PC werkt het voorlopig nog prima. En PS2 online is groter dan XBL (Go Socom)
Een live-cloon hoeft ook niet, maar een gecentraliseerde inlog en een algemene friendslist zijn erg handige en misschien zelfs wel noodzakelijke features voor een online service voor een consolequote:Op donderdag 29 december 2005 03:33 schreef P-Style het volgende:
Ach... ik verwacht dat het online gedeelte op de PS3 wel wat uitgebreider zal zijn dan op de PS2 (waar het gewoon te laat geïntroduceerd werd). Maar verwacht geen Live-cloon. Hoeft van mij ook niet per se. Uiteindelijk moet de xbox 360 toch èrgens beter in zijn?
dat weet ik, ik bedoel ook gewoon losse games. Zo heb ik met NHL gehad dat ik of een paar dollar moest betalen of dat ik een sponsor in beeld kreeg...quote:Op donderdag 29 december 2005 00:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gaat ook gebeuren bij MMO's op Xbox live hoor, die servers zijn niet gratis
Ja oké, daar heb je ook wel gelijk in. Misschien komt dat er ook wel. Dat had je op de PS2 met "central station". Alle online games van SCEE, SCEA en SCEI maakten in ieder geval gebruik van dezelfde account. Games van andere developers/publisher hadden elk hun eigen account.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:30 schreef Tain het volgende:
Een live-cloon hoeft ook niet, maar een gecentraliseerde inlog en een algemene friendslist zijn erg handige en misschien zelfs wel noodzakelijke features voor een online service voor een console
als Sony een beetje slim is dat voeren ze dat wel door, maar van wat ik heb gelezen willen ze gewoon doorgaan met het PS2-systeem...quote:Op donderdag 29 december 2005 11:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja oké, daar heb je ook wel gelijk in. Misschien komt dat er ook wel. Dat had je op de PS2 met "central station". Alle online games van SCEE, SCEA en SCEI maakten in ieder geval gebruik van dezelfde account. Games van andere developers/publisher hadden elk hun eigen account.Nu moet Sony nog even doorvoeren dat àlle developers die online games willen maken voor de PS3 gebruik maken van deze centrale account. Koppel 'm aan een friendslist en klaar! Dan ben ik al tevree.
O, ja... downloadbare demo's zou ook wel een leuke optie zijn.
Niet per se doorgaan met het PS2-systeem, maar het online gebeuren laten regelen door de developers. Maar dat kunnen ze best combineren met een gecentraliseerde account + friendslist en wat andere verbeteringen.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:00 schreef kepler het volgende:
als Sony een beetje slim is dat voeren ze dat wel door, maar van wat ik heb gelezen willen ze gewoon doorgaan met het PS2-systeem...
http://games.fok.nl/news.php?newsid=6082quote:Op donderdag 29 december 2005 12:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet per se doorgaan met het PS2-systeem, maar het online gebeuren laten regelen door de developers. Maar dat kunnen ze best combineren met een gecentraliseerde account + friendslist en wat andere verbeteringen.
Dat klopt!quote:Op donderdag 29 december 2005 12:30 schreef kepler het volgende:
eigenlijk is er nog helemaal niks bekend dus
Tja, de 360 doet dat gewoon erg goed, ik denk niet dat de PS3 alles zo goed geintegreerd zal hebben, maar het zou wel heel mooi meegenomen zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:24 schreef mustisuc het volgende:
ik heb gezien hoe makkelijk dat dashboard werkt op de 360 en dat is dus erg makkelijk die friendslist en dat je allemaal demos en trailers kan downloaden, ook is het erg makkelijk om alles te personaliseren en je kan ook media center gebruiken en ook kun je je ipod en je digitale camera op de 360 aansluiten, eigenlijk dus best wel leuke en makkelijke functies.
Waar ik dus op uit ben is dat het wel handig en leuk zal zijn als de ps3 dat ook zou krijgen dan word gamen ook hier en daar wat leuker, maar niet alleen gamen ook de andere functies.
Dat soort dingen zijn wel aardig, maar de echte mediacenterfuncties niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:35 schreef peristilius het volgende:
Nou ja, demos downloaden, eigen muziek afspelen en goed geintegreerde internet service zou ik wel leuk vinden.
nou dat gaat niet lukken denk ik met die drie netwerkpoorten, 2 hdmi-aansluitingen, 6 verschillende geheugenkaartenlezers, ondersteuning voor 7 (quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:34 schreef H.Flick het volgende:
Van mij hoeft de PS3 dat soort dingen allemaal niet te hebben. Ik heb er al een Xbox360 voor. Laat de PS3 maar alleen voor gamen zijn, dan is hij nog wat goedkoper ook
Ik ben er ook bang voorquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:38 schreef kepler het volgende:
[..]
nou dat gaat niet lukken denk ik met die drie netwerkpoorten, 2 hdmi-aansluitingen, 6 verschillende geheugenkaartenlezers, ondersteuning voor 7 () verschillende controllers, 6 USB-poorten
Dat schijnt al vanaf de NES mogelijk te zijn.....quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:35 schreef peristilius het volgende:
Nou ja, demos downloaden, eigen muziek afspelen en goed geintegreerde internet service zou ik wel leuk vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |