quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Als dat al zo was dan heeft hij zich wel erg gemakkelijk laten pakken. Hoe hij op de vlucht ging was bijzonder amateuristisch.
quote:verder geloof ik er geen drol van.
Mr. Fortuijn zijn minderjarige Marokaanse homo vriendjes??quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volkert is enkel een gedrogeerde cover-up voor de echte daders.
En we weten allemaal wie dat zijn.
beetje rare assosiatie heb jij met de AIVD. als volkert echt bij de AIVD hoorde zou hij niet gepakt zijn. mocht de AIVD ooit mensen uit de weg ruimen doen ze dit echt niet door een een milieu activist een pistool te geven en te zeggen "jongen hier is de trekker... doe je best" dat soort mensen zouden een opleiding krijgen en getraint worden tot en met! Volkert was hoogsten een informant. maar infiltrant ... neequote:Op dinsdag 13 december 2005 13:49 schreef Oversight het volgende:
Zoals we allemaal hebben kunnen zien in de uitzending van Peter R de Vries, had de AIVD plannen om millieugroepen te infiltreren.
We hebben ook allemaal kunnen zien hoe duidelijk werd dat er bij de AIVD een select groepje is dat beslissingen kan nemen met vérstrekkende gevolgen voor betrokkenen.
Denk even aan het bevorderen van medestanders, en het op "non-actief zetten"van tegenstanders.
Als je die twee gegevens even losmaakt van de inhoudelijke feiten kom je uit op de volgende conclusie:
Er bestaat een select groepje binnen de AIVD dat beslissingen neemt met vérstrekende gevolgen voor de betrokkenen.
Er bestaat infiltratie binnen de millieu-activisten.
Volkert was een millieu activist.
Vele stemmen in nederland vonden destijds de opkomst van Pim een bedrieging voor de gevestigde orde.
PIM stierfIs het dan niet logisch om de concluderen dat de volgende mogelijkheid waarschijnlijker is dan tot nu toe bewezen:
Volkert was een infiltrant van de AIVD!
quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:13 schreef Kunstgebit666 het volgende:
[..]
Mr. Fortuijn zijn minderjarige Marokaanse homo vriendjes??
Als jij mij de bron stuurt van het feit dat Volkert een AIVD infiltrant was.quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:18 schreef Kunstgebit666 het volgende:
[..]
Als jij mij de bron stuurt van het feit dat Volkert een AIVD infiltrant was.![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:22 schreef RM-rf het volgende:
Als je dan toch naar aanleiding van die diskette's aan paranoia conspiracy theorieen gaat denken, kun je het beter doen ...
Volgens LN-vice-voorrzitter Broos Schertz zou Matt Herben in november 2001 tegen hem hebben opgemerkt bewijzen te hebben die Fortuyn in verband met drugsgebruik en sexuele uitspattingen schade kunnen aandoen, precies wat er nu beweert wordt...
Schertz deed die opmerking al in juni 2002. Waarschijnlijk zat Jan Nagel ook bij dat gesprek (Jan Nagel is natuurlijk het mastermind achter de opkomst van PRDV nu)
Ook bv Theo van Gogh heeft wel eens opgemerkt dat Matt Herben een infiltrant van de AIVD was, die gericht en in opdracht Fortuyn's beweging moest 'binnendringen', onder meer vanwege 'defensie-belangen' zoals het JSF-project waar Fortuyn tegen was en Herben voor.
Nav Theo van Gogh's uitspraken hierover werd deze ontslagen als columnist bij he programma van Harry Mens.
Het zou interssant zijn om je af te vragen of de genoemde informatie op de diskette's dezelfde geruchten zijn als waar Matt Herben aan refereerde bij dat LN-gesprek ..
En mocht dat zo zijn, hoe kwam Matt herben dan in godsnaam aan die informatie?
Oversight als het bewijs dat volkert van der Graaf een AIVD infiltrant is dan heb je wel een hele zwakke theoriequote:Op dinsdag 13 december 2005 13:49 schreef Oversight het volgende:
Zoals we allemaal hebben kunnen zien in de uitzending van Peter R de Vries, had de AIVD plannen om millieugroepen te infiltreren.
Kan toch ook zijn dat dat heel opzichtig moest, om te voorkomen dat er burgerrellen uitbraken als het een moslim was geweest.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Als dat al zo was dan heeft hij zich wel erg gemakkelijk laten pakken. Hoe hij op de vlucht ging was bijzonder amateuristisch.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Oversight als het bewijs dat volkert van der Graaf een AIVD infiltrant is dan heb je wel een hele zwakke theorie
quote:ze hadden plannen (staat dus nergens bij dat het gebeurt is) om milieugroepen te infiltreren.
infiltreren is heel wat anders als een huurmoordenaar van iemand maken.
quote:De AIVD opereerd in NL dat wil ook niet zeggen dat jij een hitmen bent van de AIVD Oversight.....teminste denk ik
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:10 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Kan toch ook zijn dat dat heel opzichtig moest, om te voorkomen dat er burgerrellen uitbraken als het een moslim was geweest.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:18 schreef BaajGuardian het volgende:
oud nieuws
stond ook in nws , maar werd door een aap gesloten
Ik denk dat je hier in Truth wel aan het goede adres bent met dit soort theorieën.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:23 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ik zie dat ik 'm per ongeluk in Truth heb gepost.
Stom van me.
Verzoek ---> schopje /Nws
quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:49 schreef Oversight het volgende:
Er bestaat infiltratie binnen de millieu-activisten.
Volkert was een millieu activist.
Vele stemmen in nederland vonden destijds de opkomst van Pim een bedrieging voor de gevestigde orde.
PIM stierfIs het dan niet logisch om de concluderen dat de volgende mogelijkheid waarschijnlijker is dan tot nu toe bewezen:
Volkert was een infiltrant van de AIVD!
quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:27 schreef onemangang het volgende:
[..]
![]()
Hier is er eentje die je wellicht nog meer zal schokken: lees het volledige verhaal!
http://perik.zone5300.nl/periodiek/index.php?id=16
quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:38 schreef Mirage het volgende:
[..]
deze is humor !
@Oversight, ik attendeer de NWS-mods op dit topic. Even vragen of ze je topic willen hebben.
Optie is natuurljik ook om een 2e in NWS te openen, want hier is het topic ook welkom.
(de recent gevonden vermeende piramide staat b.v. ook in 2 subfora)
quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:27 schreef onemangang het volgende:
[..]
![]()
Hier is er eentje die je wellicht nog meer zal schokken: lees het volledige verhaal!
http://perik.zone5300.nl/periodiek/index.php?id=16
vind je?quote:
quote:Als jij mij de bron stuurt van het feit dat Volkert een AIVD infiltrant was.
quote:Zie OP
quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
Hij is écht goed !
en staat nu in /Onzin! Moordenaar Fortuyn blijkt fanatiek automobilist
Vond ik toendertijd ook erg opvallendquote:Op woensdag 14 december 2005 09:24 schreef Speed-Addicted het volgende:
Mobiele Eenheid bij arrestatie Volkert
Peter R. de Vries schrijft: 'Wat ook veel vragen - en daardoor twijfels - oproept is het feit dat de politie de verdachte zo pijlsnel wist te arresteren en men hem zes man sterk, compleet met kogelvrije vesten, luttele minuten na de aanslag al wist aan te houden. De ambulance had Pim Fortuyn op dat moment nog niet eens bereikt. De snelheid leidt niet zozeer tot complimenten, maar roept vooral argwaan op.'
Hieraan is dit bericht uit de Gooi- en Eemlander toe te voegen: 'HILVERSUM - De politie van de regio Gooi en Vechtstreek is tijdens de arrestatie van de verdachte van de moord op Pim Fortuyn geholpen door een toevallig passerend half peloton mobiele eenheid uit de politieregio Zaanstreek-Waterland. De groep reed langs het Mediapark toen zij op de politieradio over de schietpartij hoorde. Volgens woordvoerder M. van Weel van de Hilversumse politie hebben de collega's uit Zaandam zich geen moment bedacht. ,,Zij boden direct hun hulp aan. Dat hebben we graag aanvaard. Zij hebben voor ons de 'plaats delict' afgesloten, wat geweldig goed uit kwam. We hadden zomaar 22 extra mensen beschikbaar''. [...]
De daadwerkelijke aanhouding van de verdachte werd volgens Van Weel door de politie Gooi en Vechtstreek zelf gedaan. ,,Onze eigen mensen hebben bij een benzinestation de verdachte gearresteerd. Gelukkig hadden we een auto in de buurt. Om zes over zes kwam de melding van de schietpartij, om elf over zes was de aanhouding. Je moet er niet aan denken dat het anders was gelopen.'
Dus achtentwintig man, waaronder tweeëntwintig ME'ers en zes politieagenten (met kogelvrije vesten en twee politiehonden), waren binnen vijf minuten aanwezig om Volkert in de kraag te vatten.
Dat zijn inderdaad symptonen waardoor je snel de conclusie voor een complot zou kunnen bedenken.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef RM-rf het volgende:
mensen noemen 'beide' zaken 'héél verdacht' of 'opvallend ...
is er politie snel ter plaatse en grijpt deze kordaat in, dan had men voorkennis ... worden er blunders gemaakt en worden hulpverleners door fouten langdureig opgehouden, is natuurlijk dat ook weer héél verdacht, en is dat vast zo 'gepland' door de complot-uitdenkers...
ontsnapt een moordenaar, is hij natuurlijk 'geholpen' ... wordt hij gepakt, is ook dat 'gepland' ...
complotdenken lijkt erg makkelijk zo, immers alles is een bewijs voor je vooropgestelde 'complot'.
Ow, vertel eens. Ik loop blijkbaar achter.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:43 schreef Ticker het volgende:
[..]
In zake van Fortuyn, lijkt het meer een beetje op de NL's JFK. Officieél door een of andere gek vermoord, maar we weten daar ook allemaal wat er werkelijk is gebeurt.
JFK is inderdaad een zaak waar de misinformatie totaal de overhand genomen heeft, waardoor bijna onmogelijk vastgesteld kan worden wat er nu werkelijk gebeurt is ...quote:Op woensdag 14 december 2005 11:43 schreef Ticker het volgende:
In zake van Fortuyn, lijkt het meer een beetje op de NL's JFK. Officieél door een of andere gek vermoord, maar we weten daar ook allemaal wat er werkelijk is gebeurt.
Tja, toch heb ik zo'n idee dat die Volkert uit de gevangenis komt, een getal op zijn bank heeft staan met een flink aantal nulletjes! En op de achtergrond zal komen. Misschien zelfs lekker verhuizen naar het buitenland.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
kijk ver gezocht is geen probleem. kan ik meestal wel in komen. alleen moet je het ook vanuit de andere kant zien. je wil als AIVD zijnde pim dood hebben. oke wat ga je dan regelen? je regelt een linkse milieu activist die niet over gras loopt omdat hij bang is dat hij het gras pijn doet en geeft hem een pistool. daarna hack je het mediapark zodat je ervoor kan zorgen dat mocht pim dodelijk gewond raken de ambulance niet door de poort kan. ?!?!
dat is totaaaaal niet logisch. denk dat ze dan gewoon een outside person zouden zoeken ( een hitman ofzo) of iemand uit hun eigen team die behoorlijk professioneel is.
volkert was ook zo scheel als de tyfus.. sta je voor pim 2 meter...en dan kan je hem nog niet dood schieten!
neuh die komt niet meer op de achtergrond. zodra hij vrij komt staat de media hem op te wachten. + dat hij zijn leven niet meer zeker isquote:Op woensdag 14 december 2005 12:19 schreef Ticker het volgende:
[..]
Tja, toch heb ik zo'n idee dat die Volkert uit de gevangenis komt, een getal op zijn bank heeft staan met een flink aantal nulletjes! En op de achtergrond zal komen. Misschien zelfs lekker verhuizen naar het buitenland.
nee, in een TBS kliniek kan je heel je leven aan vast blijven zitten. En hij hield het liever op zwijgen, waarom is ook onduidelijk. Als je dan iets doet uit eigen wil, zeg dan ook duidelijk waarom.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:22 schreef BarraCupraCuda het volgende:
en waarom heeft hij zich dan niet ontoerekingsvatbaar laten verklaren? dan is het foei en kan hij van zijn cash gaan genieten
als de hele wereld al 1 samenzwering is kan de overheid hem daar ook uit lullenquote:Op woensdag 14 december 2005 12:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
nee, in een TBS kliniek kan je heel je leven aan vast blijven zitten.
Dat zou een wel erg klunzige 'cover-up' zijn ...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:19 schreef Ticker het volgende:
[..]
Tja, toch heb ik zo'n idee dat die Volkert uit de gevangenis komt, een getal op zijn bank heeft staan met een flink aantal nulletjes! En op de achtergrond zal komen. Misschien zelfs lekker verhuizen naar het buitenland.
ik noem niemand paranoide en ben ook niet tegen samenzweringen but it has to make sensequote:Op woensdag 14 december 2005 12:39 schreef Ticker het volgende:
Nou overdrijf je weer, als je denkt dat iemand paranoďde is omdat er samenzweringen zijn, loop je denk ik zelf met oogkappen op.
Ik zeg niet dat dit daadwerkelijk het geval is met volkert van der g, maar ik zou er ook niet raar van op kijken, als er over 40 jaar documenten over uit komen.
Vond ik ook een opvallend. En het waren er ook gelijk een stuk of vijf man die op hem afstormden.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:24 schreef Speed-Addicted het volgende:
Mobiele Eenheid bij arrestatie Volkert
Peter R. de Vries schrijft: 'Wat ook veel vragen - en daardoor twijfels - oproept is het feit dat de politie de verdachte zo pijlsnel wist te arresteren en men hem zes man sterk, compleet met kogelvrije vesten, luttele minuten na de aanslag al wist aan te houden. De ambulance had Pim Fortuyn op dat moment nog niet eens bereikt. De snelheid leidt niet zozeer tot complimenten, maar roept vooral argwaan op.'
Hieraan is dit bericht uit de Gooi- en Eemlander toe te voegen: 'HILVERSUM - De politie van de regio Gooi en Vechtstreek is tijdens de arrestatie van de verdachte van de moord op Pim Fortuyn geholpen door een toevallig passerend half peloton mobiele eenheid uit de politieregio Zaanstreek-Waterland. De groep reed langs het Mediapark toen zij op de politieradio over de schietpartij hoorde. Volgens woordvoerder M. van Weel van de Hilversumse politie hebben de collega's uit Zaandam zich geen moment bedacht. ,,Zij boden direct hun hulp aan. Dat hebben we graag aanvaard. Zij hebben voor ons de 'plaats delict' afgesloten, wat geweldig goed uit kwam. We hadden zomaar 22 extra mensen beschikbaar''. [...]
De daadwerkelijke aanhouding van de verdachte werd volgens Van Weel door de politie Gooi en Vechtstreek zelf gedaan. ,,Onze eigen mensen hebben bij een benzinestation de verdachte gearresteerd. Gelukkig hadden we een auto in de buurt. Om zes over zes kwam de melding van de schietpartij, om elf over zes was de aanhouding. Je moet er niet aan denken dat het anders was gelopen.'
Dus achtentwintig man, waaronder tweeëntwintig ME'ers en zes politieagenten (met kogelvrije vesten en twee politiehonden), waren binnen vijf minuten aanwezig om Volkert in de kraag te vatten.
Als Pim werkelijk goed beveiligd was, had er nooit een moordaanslag plaats gevonden.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:35 schreef onemangang het volgende:
Het is ook nooit goed. De ene keer is het 'opvallend' hoe het toch komt dat Pim niet goed genoeg werd beveiligd, de andere keer is de politie 'te snel' geweest om de verdachte te arresteren.
Dat kun je niet hardmaken.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:37 schreef ThomasBerge het volgende:
Als Pim werkelijk goed beveiligd was, had er nooit een moordaanslag plaats gevonden.
Hij liep nu onbeveiligd met Ruud de Wild het 3FM-gebouw uit.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat kun je niet hardmaken.
Ook al is iemand nog zo zwaar beveiligd, er zijn altijd mensen gek genoeg om toch iets te proberen.
quote:Op woensdag 14 december 2005 17:35 schreef onemangang het volgende:
Het is ook nooit goed. De ene keer is het 'opvallend' hoe het toch komt dat Pim niet goed genoeg werd beveiligd, de andere keer is de politie 'te snel' geweest om de verdachte te arresteren.
Ik kan maar één reden bedenken WAAROM mensen zich allerlei flauwekul in de hoofd halen mbt de moord op Pim Fortuyn: men kan het gewoon niet verkroppen dat hij door 'slechts één onbenullig mannetje' om zeep werd geholpen. Daar was Pim véél te belangrijk voor.
Maar ook dat er om die moorden heen altijd conspiraies zijn geweest en soms nog zijn.quote:Toch zijn de meest succesvolle moordaanslagen op bekende personen de afgelopen jaren voornamelijk eenmansacties gebleken. (JFK, Ghandi, Rabin, ML KIng, Lennon) Om de doodeenvoudige reden dat één persoon beter een geheim kan houden dan twee.
conspiraies zijn leuk ... en ik kan me er ook heeerlijk in vastbijten en geloven.. maar dan moet het wel een succesvolle hit zijn geweest... pim leefde nog een uur of 2! kom op dat kan niet!quote:Op woensdag 14 december 2005 17:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Forget it.... in dit geval absoluut niet mijn insteek. Ik was geen fan van Pimmetje en had liever gezien dat ie politiek zijn eigen zekere graf had gegraven.
[..]
Maar ook dat er om die moorden heen altijd conspiraies zijn geweest en soms nog zijn.
uh.. wacht even.. je gelooft pas in een samenzwering als hij gelijk dood was?quote:Op woensdag 14 december 2005 18:38 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
conspiraies zijn leuk ... en ik kan me er ook heeerlijk in vastbijten en geloven.. maar dan moet het wel een succesvolle hit zijn geweest... pim leefde nog een uur of 2! kom op dat kan niet!
quote:Op woensdag 14 december 2005 18:38 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
pim leefde nog een uur of 2! kom op dat kan niet!
Het duurde geloof ik een uur of twee voor naar buiten werd gebracht dat ie dood was.quote:
als het een goed uitgedachte aanslag was...quote:Op woensdag 14 december 2005 20:39 schreef Ticker het volgende:
[..]
uh.. wacht even.. je gelooft pas in een samenzwering als hij gelijk dood was?
quote:Op donderdag 15 december 2005 09:06 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het duurde geloof ik een uur of twee voor naar buiten werd gebracht dat ie dood was.
Dat wil niet zeggen dat ie gered had kunnen worden. Een aantal kogels door je kop doen je doorgaans geen goed. Al zou je nog een paar uur leven, de moordenaar zou er toch redelijk van uit kunnen gaan dat hij zijn werk grondig had gedaan.
Ik ben wel tegen samenzweringen. En dat zou iedereen moeten zijnquote:Op woensdag 14 december 2005 13:14 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik noem niemand paranoide en ben ook niet tegen samenzweringen but it has to make sense
ik denk niet veel slechter dan nuquote:Op donderdag 15 december 2005 09:14 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
Je zou zelfs kunnen vermoeden dat de moord op deze manier plaatsvond omdat er informatie was dat andere groepering óók moordplannen had, die ten koste van álles voorkomen moesten worden....
Hoe zouden de verhoudingen in nederland nu liggen als Pim wél door een moslim was vermoord?
quote:Op donderdag 15 december 2005 09:20 schreef Oversight het volgende:
Het Dossier
Geen cassatie in zaak Fortuyn
23-07-2003 : Het Openbaar Ministerie stelt in de zaak Fortuyn geen cassatie in bij de Hoge Raad. Het arrest biedt volgens het ressortsparket Amsterdam geen aanknopingspunten voor cassatie. De verdediging van de veroordeelde heeft laten weten evenmin cassatie in te stellen. Het arrest van het gerechtshof in Amsterdam wordt hiermee onherroepelijk.
quote:Requisitoir hoger beroep (vervolg)
04-07-2003 : Recidive
Het feit dat verdachte niet eerder is veroordeeld mag in dit geval geen rol spelen, gelet op de uitzonderlijke ernst en het unieke karakter van deze daad.
Over de kans op herhaling kan door de gedragsdeskundigen geen uitspraak worden gedaan. Dat is uitsluitend te wijten aan het feit dat geen verband is vastgesteld tussen de geconstateerde persoonlijkheidsstoornis en het gepleegde feit.
Het was destijds mijn eerste angst, om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:14 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
Je zou zelfs kunnen vermoeden dat de moord op deze manier plaatsvond omdat er informatie was dat andere groepering óók moordplannen had, die ten koste van álles voorkomen moesten worden....
Hoe zouden de verhoudingen in nederland nu liggen als Pim wél door een moslim was vermoord?
Dat geeft de geloofwaardigheid van deze samenzweringstheorie echt een boost!quote:Op donderdag 15 december 2005 09:49 schreef Oversight het volgende:
zélfs CHAR heeft zich erover uitgesproken.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)4/week39/0409235.xml
quote:Op donderdag 15 december 2005 10:38 schreef BaajGuardian het volgende:
goeie punten , erg goeie punten oversight.
ga zo door.
inzake ben ik het 100% met jou visie eens.
quote:Op donderdag 15 december 2005 11:03 schreef nokwanda het volgende:
Goeie punten idd.
Logische punten ook.
Alleen de conclusie zoals in OP![]()
Ik sluit het niet uit. Maar dan zou het wel gaan om een project binnen een sector van de AIVD. Ik neem aan dat binnen zo'n organisatie bepaalde projecten niet algemeen bekend zijn, noch mogen worden.
Dus in die zin.... redelijke mogelijkheid.
Maar er zijn nog andere opties.
quote:Op donderdag 15 december 2005 11:09 schreef BaajGuardian het volgende:
die punten die je in die boven mijn reactie staande posts plaatste ,
zet dat in de OP
staat beter
quote:
Omdat ie zo naar buiten treed raakt ie imuun. Omdat het anders teveel zou opvallen.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:50 schreef BaajGuardian het volgende:
peter r de vries zal wel next zijn voor *poging tot* afrekening door de aivd dan
al denk ik persoonlijk dat peter r de vries iets teveel vriendjes in de onderwereld heeft zitten
maw , hij is behoorlijk imuun / moeilijk te verwijderen
hoe anders kan die man de big fishes altijd zo makkelijk aanpakken
ook in zn programmas kun je zien dat die mensen gewoon bang voor hem zijn
anders was hij allang dood.
hopelijk gaat hij hier dieper op in.
hij kan het tenminste.
quote:Op donderdag 15 december 2005 11:15 schreef nokwanda het volgende:
Zeker in het licht van de gebeurtenissen hier in Nijmegen de afgelopen maand.
quote:Op donderdag 15 december 2005 11:50 schreef BaajGuardian het volgende:
hopelijk gaat hij hier dieper op in.
hij kan het tenminste.
De moord op Louis Seveke. De dader die nog niet gepakt is maar waarvan wel een compositiefoto is. Denk je dat deze zaken los van elkaar te zien zijn? Denk je dat de dader van deze moord zelfstandig gehandeld heeft?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik ben niet bij met actualiteiten... verlicht me ff ?
Ik gok dat hierop gedoeld wordt: [update] Linkse activist in Nijmegen gedoodquote:Op donderdag 15 december 2005 12:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik ben niet bij met actualiteiten... verlicht me ff ?
quote:Op donderdag 15 december 2005 12:19 schreef Oversight het volgende:
zou wel héél onwaarschijnlijk zijn als er in nederland twéé van dergelijke clubjes rondlopen...
Getrokken conclusies door Nokwanda lijken de enige logische...
Denk je niet dat die met de middelen van een AIVD en andere "veiligheids diensten" allang in kaart zijn gebracht en ook worden ingezet in het grote schaakspel?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:38 schreef ChOas het volgende:
[..]Enig idee hoe moeilijk het is om een moord op te lossen ?
Enig idee hoeveel naamloze extreme clubjes er in Nederland rondlopen ?
[afbeelding] Of moet ik zeggen 'naamloze clubjes met een paar extreme leden', er zitten altijd vreemde krenten in de pap
Ik niet.
Maar ik gok meer dan 2.
quote:Op donderdag 15 december 2005 12:47 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Denk je niet dat die met de middelen van een AIVD en andere "veiligheids diensten" allang in kaart zijn gebracht en ook worden ingezet in het grote schaakspel?
Nee, want je hebt te maken met individuen die lid zijn van een clubje...quote:Op donderdag 15 december 2005 12:47 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Denk je niet dat die met de middelen van een AIVD en andere "veiligheids diensten" allang in kaart zijn gebracht en ook worden ingezet in het grote schaakspel?
quote:Op donderdag 15 december 2005 12:57 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, want je hebt te maken met individuen die lid zijn van een clubje...
Stel nou dat de bridgepartner van mijn oma het op een gegeven moment niet meer trekt en de kans ziet iemand uit de regering om te leggen ?
Ik maak me sterk dat de AIVD niet de bridgeclub van mijn oma in de gaten houdt.
Okay, laat deze persoon ook vrijwilligerswerk doen voor de dierenambulance (clubje), Actief zijn voor de VVD/SP/weetikveel in zijn buurt (clubje), whatever...
Wanneer deze persoon over z'n giegel gaat en rare dingen gaat doen hoeft dit nog niets te maken te hebben met 'zijn clubjes' ... Het kan gewoon nog steeds een individuele daad zijn waar de rest van zijn omgeving/clubjes geen idee van heeft.
Ik heb af en toe het idee dat overal iets achter gezocht moet worden.
Kwestie van goed je best doen bij psycholigie en sociologie en verbanden zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:57 schreef ChOas het volgende:
Ik heb af en toe het idee dat overal iets achter gezocht moet worden.
quote:Op donderdag 15 december 2005 13:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Kwestie van goed je best doen bij psycholigie en sociologie en verbanden zien.
Grote organisaties zijn daar wss beduidend beter in dan individuutjes.
En achter sommige dingen zit niks. Maar dan komt het of gewoon goed uit en wordt het mede ingezet. Of het is een kleine fout en wordt het gecorrigeerd.
Nee, kwestie van het individu niet uitsluiten.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef nokwanda het volgende:
Kwestie van denken in micro's en macro's.
Het grote plaatje in relatie tot kleine onderdelen. KOmt allemaal op hetzelfde uit. net als een simpel rekensommetje: 1+1 =2.
10000+10000=20000
Alleen maar een paar nullen extra maar verder geen verschil.
quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef Oversight het volgende:
[..]kijk nu eens naar de waarschijnlijkheid van de stellingen?
quote:Op donderdag 15 december 2005 13:03 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ben JIJ al benaderd door de AIVD als planner?
Je zou het er niet slecht afbrengen.
Ik heb HEEL goed mijn best gedaan bij psychologie en ben HEEL analytisch ingesteld. En nog steeds zie ik geen reden hier een complot te zoeken.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Kwestie van goed je best doen bij psycholigie en sociologie en verbanden zien.
Grote organisaties zijn daar wss beduidend beter in dan individuutjes.
En achter sommige dingen zit niks. Maar dan komt het of gewoon goed uit en wordt het mede ingezet. Of het is een kleine fout en wordt het gecorrigeerd.
Ook mijn punt. Weet je hoe ontzettend makkelijk een individu te manipuleren is. En in een massa nog vele malen makkelijker.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:05 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, kwestie van het individu niet uitsluiten.
Luister, ik ben NIET anti-conspiracy, ik heb zeer zeker mijn twijfels bij de moord op JFK, maar dat is door aanwijzingen dat de moord niet door 1 persoon gepleegd KAN zijn.
Wat is er mis met het idee dat iemand idealistische ideeen heeft en op een gegeven moment op 2 meter afstand een clip in iemand leegt, zonder dat hier 'een complot' achter zit ?
De basis van de vakken leren is iets anders dan de verbanden zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:07 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik heb HEEL goed mijn best gedaan bij psychologie en ben HEEL analytisch ingesteld. En nog steeds zie ik geen reden hier een complot te zoeken.
Ja, maar waarom moet een persoon gemanipuleerd worden ? Bestaan persoonlijke impulsen niet meer ? Is het tegenwoordig alleen maar een kwestie van een persoon op je doel mikken en loslaten ? En is het altijd alleen maar een regering/overheidsinstelling welke het doel aanwijst ?quote:Op donderdag 15 december 2005 13:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ook mijn punt. Weet je hoe ontzettend makkelijk een individu te manipuleren is. En in een massa nog vele malen makkelijker.
Ik weet niet op welke manier je dit bedoel ? Kan je dit iets verduidelijken ?quote:Verder.... dat laatste had gekunt. Maar de manier waarop achteraf gereageerd is door de verdachte zelf is dan niet logisch.
Dunno, zou best kunnen, ken de persoon niet, ken zijn vijanden niet.quote:En in geval van Nijmegen....... nee... heeft niks met een individuele dader te maken, wat ik je brom.
Ben ik met je eens, maar geef toe... als je ver genoeg zoekt vind je altijd wel IETSquote:Op donderdag 15 december 2005 13:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
De basis van de vakken leren is iets anders dan de verbanden zien.
Ik kijk niet alleen naar een gebeurtenis en naar een plekje op de wereld. Ik kijk naar een groot geheel en ga ervan uit dat ik nog geen fractie kan zien van wat er werkelijk aan de hand is. En dat is wss maar goed ook.
We all arequote:Maar goed.....ik geeft toe... ik kan ook gewoon een nut-case zijn.![]()
Dit overstijgt plaatselijke overheden. Die zullen best wel in een bepaalde democratie geloven, net als de burgers zelf. (is iets dat ik ook bemerk bij mijn eigen nieuwe partijgenoten..... ik zou willen dat ware democratie bestond, maar ik weet dat dat niet zo is). Er zijn mensen genoeg die daarboven staan. Ik ken ze niet persoonlijk, gelukkig.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:13 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja, maar waarom moet een persoon gemanipuleerd worden ? Bestaan persoonlijke impulsen niet meer ? Is het tegenwoordig alleen maar een kwestie van een persoon op je doel mikken en loslaten ? En is het altijd alleen maar een regering/overheidsinstelling welke het doel aanwijst ?
[..]
Als jij een schurfthekel hebt aan iemand en je bent gepakt. Bijna op heterdaad. Je weet dat je jaren de bak in draait. Dat risico heb je genomen omdat je blijkbaar vond dat je daad dat waard was.quote:Ik weet niet op welke manier je dit bedoel ? Kan je dit iets verduidelijken ?
[..]
quote:Dunno, zou best kunnen, ken de persoon niet, ken zijn vijanden niet.
Had ik me nou in de tijd van apartheid laten inlijven bij een aan het ANC gelieerde organisatie, dan had ik nog een kans gehad. Maar nee..... ik had weer meer met PAC en BCM (black conciousness movement)quote:Op donderdag 15 december 2005 13:06 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik sta vast al bekend als iemand die niet loyaal is aan een organisatie als die anderen duidelijk benadeeld. Ik ben een aartsrebel.
Zal eerder uit worden genodigd voor een kogel.
Ja, kijk da's de last, als we alles gaan ontstijgen vind je altijd wel iets wat past. En democratie werk perfect voor getallen. Niet voor individuen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dit overstijgt plaatselijke overheden. Die zullen best wel in een bepaalde democratie geloven, net als de burgers zelf. (is iets dat ik ook bemerk bij mijn eigen nieuwe partijgenoten..... ik zou willen dat ware democratie bestond, maar ik weet dat dat niet zo is). Er zijn mensen genoeg die daarboven staan. Ik ken ze niet persoonlijk, gelukkig.
[..]
Ik weet niet...(Dit is raar uitleggen want nu zegt iedereen 'maar jij gaat in discussie, dus je verdraait je woorden') Ik denk dat ik misschien ook niets zou zeggen. Ik stel mijzelf een doel, een doel wat illegaal en ook onmenselijk is. Ik ga op in mijn doel, ik zal mijn doel vervullen, de wereld kan mij niet schelen. Ik vervul mijn doel... ik zou alleen maar zelfgenoegzaam zijn, en ja... ik zou alleen maar zwijgen en mijn straf ontvangen voor iets waarvoor ik vantevoren wist wat de straf was.quote:Als jij een schurfthekel hebt aan iemand en je bent gepakt. Bijna op heterdaad. Je weet dat je jaren de bak in draait. Dat risico heb je genomen omdat je blijkbaar vond dat je daad dat waard was.
Dan praat je!!! Dan wil je de wereld een boodschap meegeven. Vroeger of later. Dat zie je bijvoorbeeld terug bij Mohammed B. Moest eerst zwijgen van advocaat. Maar vond in de rechtszaal dat hij zijn mond open moest doen omdat hij, in zijn eigen beleving, zijn misdaad pleegde voor een ideaal.
Dat heeft Volkert v.d.G niet gedaan. Zijn zwijgen zegt me meer dan wat dan ook. Want zijn gedrag kenmerkt een idealist niet. Een idealist doet aan actie. Is de actie geslaagd en komt ie ermee weg... dan houdt ie zijn bek. Is de actie niet maar is ie gepakt, dan gaat de mond open. Dat is een essentieel kenmerk.
[..]
Ik zou dat wat past liever niet willen vinden.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:33 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja, kijk da's de last, als we alles gaan ontstijgen vind je altijd wel iets wat past. En democratie werk perfect voor getallen. Niet voor individuen.![]()
[..]
Zou kunnen. Gaat tegen mijn gevoel in. Maar zou kunnen.quote:Ik weet niet...(Dit is raar uitleggen want nu zegt iedereen 'maar jij gaat in discussie, dus je verdraait je woorden') Ik denk dat ik misschien ook niets zou zeggen. Ik stel mijzelf een doel, een doel wat illegaal en ook onmenselijk is. Ik ga op in mijn doel, ik zal mijn doel vervullen, de wereld kan mij niet schelen. Ik vervul mijn doel... ik zou alleen maar zelfgenoegzaam zijn, en ja... ik zou alleen maar zwijgen en mijn straf ontvangen voor iets waarvoor ik vantevoren wist wat de straf was.
Ik denk dat de crux het willen uitdragen van het ideaal is. Soms is dat niet nodig, alleen het uitvoeren.
Nee, maar het is er altijd wel, zoek ver genoeg en je vindt wat je wil, of je vindt in ieder geval iets wat bij je theorie pastquote:Op donderdag 15 december 2005 13:44 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik zou dat wat past liever niet willen vinden.
[..]
Kijk, da's leuk, het gaat namelijk niet tegen mijn gevoel in, en wanneer je dit aan heel nederland vraagt is er misschien 1% die denkt zoals ik. En van die 1% hoeft er maar 1% te zijn welke Volkert v/d G. heet... Nou, interpoleren we ook nog de mensen welke 'raar' genoeg zijn die aan zo'n plan willen beginnen (Wat er automatisch meer dan gemiddeld over de bevolking zijn want we hebben al een groot gedeelte uitgesloten welke geen 'echte' idealen hebben) en dan heb je er nog een paar over die het willen, kunnen, zullen doen, en zwijgen.quote:Zou kunnen. Gaat tegen mijn gevoel in. Maar zou kunnen.
quote:Op donderdag 15 december 2005 13:52 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, maar het is er altijd wel, zoek ver genoeg en je vindt wat je wil, of je vindt in ieder geval iets wat bij je theorie past
[..]
Kijk, da's leuk, het gaat namelijk niet tegen mijn gevoel in, en wanneer je dit aan heel nederland vraagt is er misschien 1% die denkt zoals ik. En van die 1% hoeft er maar 1% te zijn welke Volkert v/d G. heet... Nou, interpoleren we ook nog de mensen welke 'raar' genoeg zijn die aan zo'n plan willen beginnen (Wat er automatisch meer dan gemiddeld over de bevolking zijn want we hebben al een groot gedeelte uitgesloten welke geen 'echte' idealen hebben) en dan heb je er nog een paar over die het willen, kunnen, zullen doen, en zwijgen.
(Niet dat ik tegen je in wil gaan, maar ik redeneer nu vooral uit mijn eigen gevoel.)
Maw.... er lopen meer gekken los rond dan er vast zittenquote:Op donderdag 15 december 2005 13:52 schreef ChOas het volgende:
[..]
Nee, maar het is er altijd wel, zoek ver genoeg en je vindt wat je wil, of je vindt in ieder geval iets wat bij je theorie past
[..]
Kijk, da's leuk, het gaat namelijk niet tegen mijn gevoel in, en wanneer je dit aan heel nederland vraagt is er misschien 1% die denkt zoals ik. En van die 1% hoeft er maar 1% te zijn welke Volkert v/d G. heet... Nou, interpoleren we ook nog de mensen welke 'raar' genoeg zijn die aan zo'n plan willen beginnen (Wat er automatisch meer dan gemiddeld over de bevolking zijn want we hebben al een groot gedeelte uitgesloten welke geen 'echte' idealen hebben) en dan heb je er nog een paar over die het willen, kunnen, zullen doen, en zwijgen.
(Niet dat ik tegen je in wil gaan, maar ik redeneer nu vooral uit mijn eigen gevoel.)
Goede puntenquote:Op donderdag 15 december 2005 10:11 schreef Oversight het volgende:
Vragen van www.daanspeak.com
Wie waren de twee mannen met wie Van der Graaf eerder op de dag in Breda nabij een verkiezingsbijeenkomst van Fortuyn heeft staan praten? (Het Openbaar Ministerie zegt dat dit gegeven niet klopt). Waarom schiet een milieuactivist Pim Fortuyn dood? Hoezo werd meteen bekend gemaakt dat Van der Graaf een lone gunman was? Het lijkt de Warren Commission wel. Hoe komt hij in 's hemelsnaam aan plattegronden van de woonhuizen van Fortuyn en andere LPF'ers op zijn hitlist? Die plattegronden lagen gewoon in zijn auto (Denk ook aan die vondst na de aanslag op 11 september). En hoe denkt hij in die huizen na de aanslag op Fortuyn nog terecht te komen? Rekende hij op een ontsnapping? En waar kwamen zo idioot snel die vier agenten vandaan die binnen een paar minuten met getrokken pistolen bovenop hem zaten? Het lijkt Columbine wel (1, 2, 3). DaanSpeak heeft ruim een jaar gewerkt bij een tv-productiebedrijf op de kruising van de straat waar Van der Graaf linksaf sloeg naar het tankstation. Erg ver is het niet van de radio-driestudio. Dat hij daar al op dat pompstation is gearresteerd door vier agenten met kogelvrije vesten aan, is heel erg snel.
Nee, er lopen gekken los. En dat wordt vaak vergetenquote:Op donderdag 15 december 2005 14:00 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maw.... er lopen meer gekken los rond dan er vast zitten
Maar ook in de hogere regionen van de mondiale machtsstructuur. En die hebben beduidend betere kansen op het slagen van zo'n onderneming dan Volkert met de Pet.
Niet??? Ik wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:05 schreef ChOas het volgende:
En tuurlijk hebben 'bepaalde organisaties' betere kansen op slagen dan een lone-gunman... Maar hey, de kans van slagen in dit geval lag sowieso HEEL hoog. Niemand had ook maar aan zo'n aanslag durven denken.
Voor die aanslag was er al 250 (ofzo) jaar geen politiek figuur (laten we het TRU houden: in het openbaar) in Nederland vermoord, en jij verwachtte het ?quote:
Ik had bij Fortuyn wel een voorgevoel hoor, dat de kans groot was dat er iets rond hem ging gebeuren.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Voor die aanslag was er al 250 (ofzo) jaar geen politiek figuur (laten we het TRU houden: in het openbaar) in Nederland vermoord, en jij verwachtte het ?
Zodra die man na jaaaaaren vanachter de schermen te hebben gewerkt als een pijnlijke puist in het openbaar kwam opzetten wel, ja. Vond het zelfs logisch.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Voor die aanslag was er al 250 (ofzo) jaar geen politiek figuur (laten we het TRU houden: in het openbaar) in Nederland vermoord, en jij verwachtte het ?
En ik vond het behoorlijk kut dat het nog zo was ook.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:22 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Zodra die man na jaaaaaren vanachter de schermen te hebben gewerkt als een pijnlijke puist in het openbaar kwam opzetten wel, ja. Vond het zelfs logisch.
Beetje opvallend inderdaad, die snelle opkomst van PF.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:22 schreef nokwanda het volgende:
Zodra die man na jaaaaaren vanachter de schermen te hebben gewerkt als een pijnlijke puist in het openbaar kwam opzetten wel, ja. Vond het zelfs logisch.
Toeval genaamd illuminati!quote:Op donderdag 15 december 2005 14:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Beetje opvallend inderdaad, die snelle opkomst van PF.
Kán gewoon geen toeval zijn.
Tja.... de man had zijn hele carriere achter de schermen bij diverse politieke partijen opgebouwd.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Beetje opvallend inderdaad, die snelle opkomst van PF.
Kán gewoon geen toeval zijn.
Dat contact met Marokkaanse jongens was allang voor zijn opkomst bekend. In zijn boek Tegen de islamisering van onze cultuur schreef hij: "Een hekel aan buitenlanders? Ik ga er zelfs met Marokkaanse jongens naar bed!"quote:Op donderdag 15 december 2005 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Me dunkt, KV.
Het zou de Illuminati natuurlijk uitermate goed in de kaart spelen indien de Nederlandse maatschappij ontwricht zou worden door een relnicht die tegen buitenlanders leek te zijn maar ze later tóch leek lief te hebben, en dan het liefst minderjarig en opgebonden op een zolder in R'dam.
Toen de gewenste polarisatie uitbleef, hebben de Illuminati hun tweede plan ten uitvoer gebracht, de moord op Theo van G.
Sluit het een het ander uit dan?quote:Op donderdag 15 december 2005 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En Herben een infiltrant van de AIVD?
Neen, van de Vrijmetselaren natuurlijk!
?????quote:Op donderdag 15 december 2005 15:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De AIDV heeft Volkert gechanteerd. Ze wisten dat hij de moord op vd Werken had gepleegd op de veluwe, en dus hebben ze hem voor het blok gezet en hem Fortuyn laten vermoorden.
Ofzo.
De AIDV had verschillende scenario's klaarliggen om Fortuyn te ruineren, want die werd te populair.quote:
je weet natuurlijk niet wat Volkert te verliezen heeft, bedreigingen tegen zijn vrouw en dochter kunnen hem misschien 'stil' maken ...quote:Op donderdag 15 december 2005 16:44 schreef onemangang het volgende:
- Ten eerste zit de moordenaar wel levenslang in de bak. Wie zou zo'n straf nou uitzitten als hij in opdracht van wie dan ook zou hebben gehandeld? Het eerste wat je in zo'n geval doet is de vinger wijzen naar je opdrachtgever. Want daarmee kan je meer winnen dan verliezen.
jahaaa, maar jij bent dan ook een onemangang, wat velen ons ook van Volkert willen doen geloven.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:44 schreef onemangang het volgende:
Wat een gelul hier allemaal weer.
- Ten eerste zit de moordenaar wel levenslang in de bak. Wie zou zo'n straf nou uitzitten als hij in opdracht van wie dan ook zou hebben gehandeld? Het eerste wat je in zo'n geval doet is de vinger wijzen naar je opdrachtgever. Want daarmee kan je meer winnen dan verliezen.
- Ten tweede had de AIVD geen enkele baat om Fortuyn te ruineren. Sterker nog, met Fortuyn als verantwoordelijk bewindsman zou dat waarschijnlijk betekenen dat de AIVD meer werk zou krijgen gezien zijn standpunten tav veiligheid.
case closed, zou ik zeggen.
- Kijk.... je pleegt een moord en zit een paar jaar tot de storm is overgewaaid. Dan zorgen je opdrachtgevers dat je met een nieuwe identiteit en een leuke som geld een nieuw leven op kunt bouwen. Al dan niet met je vrouw en dochter. Hij zou de enige iet zijn die wel een paar jaar wilt zitten voor een smak met geld.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:44 schreef onemangang het volgende:
Wat een gelul hier allemaal weer.
- Ten tweede had de AIVD geen enkele baat om Fortuyn te ruineren. Sterker nog, met Fortuyn als verantwoordelijk bewindsman zou dat waarschijnlijk betekenen dat de AIVD meer werk zou krijgen gezien zijn standpunten tav veiligheid.
case closed, zou ik zeggen.
Kun je natuurlijk ook zeggen dat het verdacht was dat Peter R. de Vries daar stond te wachten en er zo snel bij was. Wist hij misschien iets? Zeker nu hij zelf ook de politiek in wil, misschien bereidde hij dit allemaal wel voor, zodat zijn eigen politieke partij meer kansen zou hebben. Had hij van te voren al ingeschat dat de LPF zonder Fortuyn er een puinhoop van zou maken, waardoor er nieuwe kansen liggen voor een nieuw alternatief.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:22 schreef Speed-Addicted het volgende:
Verslaggever [Peter] De Vries [3FM] heeft staan wachten op de parkeerplaats: ,,Dat verhaal over die ambulance, dat de politie vertelt, dat klopt niet. Het duurde wel twintig minuten tot een half uur. Ik heb dat aan andere mensen die erbij waren gevraagd en die zeggen ook dat het zolang duurde.'''
quote:Op donderdag 15 december 2005 17:58 schreef Wombcat het volgende:
Kun je natuurlijk ook zeggen dat het verdacht was dat Peter R. de Vries daar stond te wachten en er zo snel bij was. Wist hij misschien iets? Zeker nu hij zelf ook de politiek in wil, misschien bereidde hij dit allemaal wel voor, zodat zijn eigen politieke partij meer kansen zou hebben. Had hij van te voren al ingeschat dat de LPF zonder Fortuyn er een puinhoop van zou maken, waardoor er nieuwe kansen liggen voor een nieuw alternatief.
quote:Op donderdag 15 december 2005 17:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kun je natuurlijk ook zeggen dat het verdacht was dat Peter R. de Vries daar stond te wachten en er zo snel bij was. Wist hij misschien iets? Zeker nu hij zelf ook de politiek in wil, misschien bereidde hij dit allemaal wel voor, zodat zijn eigen politieke partij meer kansen zou hebben. Had hij van te voren al ingeschat dat de LPF zonder Fortuyn er een puinhoop van zou maken, waardoor er nieuwe kansen liggen voor een nieuw alternatief.
scheveningse gevangenisquote:Op dinsdag 13 december 2005 14:24 schreef Kebab het volgende:
Waar is Volkert nu dan?
Slim bedacht.... dat wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Ik maakte even op basis van de beschikbare gegevens een willekeurige complottheorie.
quote:Op donderdag 15 december 2005 18:52 schreef Clairvaux het volgende:
Voor mij was Volkert een doorgedraaide milieu-activist.
Aangespoord door de eenzijdige mediaverslagen en ophitsende taal van de
politieke tegenstanders hij heeft de beslissing genomen PF te vermoorden.
Volgens mij had Volkert na de aanslag verwacht als nationale held te worden gezien.
Hij, Volkert, als redder van het vaderland. Hij heeft toch immers de nieuwe "Hitler" omgebracht??
Als ik bv op Indymedia artikelen lees kan ik me voorstellen dat mensen uit de hoek
van Volkert een verdraaide voorstelling hebben van deze wereld.
Ik beweer hier niet dat alle mensen die de milieubeweging een warm hart
toedragen een Volkert in de dop zijn.
Voor mij was het gewoon een daad van een eenling.
Daarover verschillen de meningen.quote:
Dat klopt. imo was pimmetje zelf de koning van het demoniseren. Of wist ie een bepaalde onverdraagzaamheid, die imo pas echt demonisch is, perfect los te peuteren uit mensen.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:59 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen.
Het woord demoniseren is niet voor niets uit de vergetelheid gehaald.
Als ik jouw post goed lees zeg jij dat PF degene was die demoniseerde???quote:Op donderdag 15 december 2005 21:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat klopt. imo was pimmetje zelf de koning van het demoniseren. Of wist ie een bepaalde onverdraagzaamheid, die imo pas echt demonisch is, perfect los te peuteren uit mensen.
Hij had zelf even harde commentaren op anderen en kwam me daarin vaak genoeg niet bepaald beleefd voor.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:21 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Als ik jouw post goed lees zeg jij dat PF degene was die demoniseerde???
Even uit de losse pols: Paul Rosenmuller: PF is extreem rechts; Wim Kok: PF is een
gevaarlijke man; MarcelvanDam: PF is een untermensch etc etc.
Misschien is het door een groenlinkse bril wel zo, ik zou het niet weten, nofi.
Och.... al sinds de eerste Indier was die houding er al van tegen wil en dank mensen opnemen. Tolerantie noemt men dat. Maar echt welkom en geaccepteerd was werkelijk niemand. Gastarbeiders, vluchtelingen..... opnemen omdat het zo hoort maar niet werkelijk omdat "men" (Jan met de Pet) dat vond. Dus ja.... dat leefde bij de mensen. Men is immers altijd bang dat de allochtoon Of niet werkt en de uitkering inpikt, of wel werkt en de baan inpikt. En op die sentimenten speelde Pim handig in.quote:De in jouw ogen demonische onverdraagzaamheid die hij wist los te peuteren
bij de mensen was/is slechts iets wat leeft bij mensen.
Veel Nederlanders die volgens mij toch echt zelfstandig kunnen denken
begrepen waar de man het over had en steunde hem daarin.
Een onderhuids gezwel dat naar boven werd gehaald. Maar daarmee moesten ook andere organen zodanig aangetast worden dat men meer last had van de bijwerkingen dan van het gezwel op zich.quote:Ik persoonlijk ben blij dat de dingen benoemd mogen worden voor wat ze zijn.
DAT is imo de verdienste van PF geweest. Hij heeft een onderhuids gezwel
naar boven gehaald wat al te lang door de politieke correctheid verborgen werd.
Dit uiteraard gezien door een (mijn) liberale bril.![]()
Ik vond trouwens wel meevallen met de uitspraken van Fortuyn over andere politici. Termen als "Ga toch koken" vind ik een stuk beleefder overkomen dan dingen als "untermensch" en allerlei andere nazistische termen.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat klopt. imo was pimmetje zelf de koning van het demoniseren. Of wist ie een bepaalde onverdraagzaamheid, die imo pas echt demonisch is, perfect los te peuteren uit mensen.
Ik schreef al: de uitspraak van van Dam gaat wel heel erg ver.... of zoiets, in mijn vorige post.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:32 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ik vond trouwens wel meevallen met de uitspraken van Fortuyn over andere politici. Termen als "Ga toch koken" vind ik een stuk beleefder overkomen dan dingen als "untermensch" en allerlei andere nazistische termen.
Er kunnen wel motieven zijn voor een samenzwering, maar ik ga daar (momenteel) niet vanuit. Ik hou dus vast aan een eenmansactie van Volkert.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik schreef al: de uitspraak van van Dam gaat wel heel erg ver.... of zoiets, in mijn vorige post.
Maar gevaarlijk man.... ultra rechts.... Dat snapte ik wel. De laatste keer daarvoor dat ik iemandpolitieke uitspraken hoorde doen in de trant van vol=vol ging het om Jan Maat. Bolkestein ging ook behoorlijk die kant op maar hield zich nog in.
De link met het nazisme kon ik ook nog wel leggen daar volksmenners sindsdien eigenlijk geen voet meer aan europese grond hadden gekregen tot PF zijn mond open deed.
Maar goed........ Wat is jouw visie op wat er gebeurd is? Was het een samenzwering? Of opereerde VvdG alleen?
Ik krijg het gevoel dat je de nuance in Fortyun's politieke ideeen gemist hebt door het herhaaldelijk negatief benaderen en het uit verband trekken van statements door de media.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik schreef al: de uitspraak van van Dam gaat wel heel erg ver.... of zoiets, in mijn vorige post.
Maar gevaarlijk man.... ultra rechts.... Dat snapte ik wel. De laatste keer daarvoor dat ik iemandpolitieke uitspraken hoorde doen in de trant van vol=vol ging het om Jan Maat. Bolkestein ging ook behoorlijk die kant op maar hield zich nog in.
De link met het nazisme kon ik ook nog wel leggen daar volksmenners sindsdien eigenlijk geen voet meer aan europese grond hadden gekregen tot PF zijn mond open deed.
Maar goed........ Wat is jouw visie op wat er gebeurd is? Was het een samenzwering? Of opereerde VvdG alleen?
Ik ben zelf ook geen fan van wat er nu allemaal zit. Noch van wat er toen zat. Tis een pot nat.quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:03 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat je de nuance in Fortyun's politieke ideeen gemist hebt door het herhaaldelijk negatief benaderen en het uit verband trekken van statements door de media.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in die tijd ook geen fan van Fortyun was en dat ik me niet al teveel verdiept heb in zijn politieke ideeen. Maar als je interviews van hem terug kijkt dan valt het allemaal nog wel mee. Ik denk dat hij een groter gevaar was voor het establisment van de huidige politieke elite en plannen.
Ik ben noch rechts nog links en zijn statement vol=vol met daarbij argumentatie en nuance gaat voor mij wel degelijk op. Tenslotte wilde hij de mensen die nu toch al in Nederland waren politiek asiel geven, hij was zeker niet anti buitenlanders maar meer realitstisch denk ik. 16, zoveel miljoen mensen wonen in dit land en in principe ben ik voorstander van zelfvoorziening. Een land zou niet meer inwoners moeten hebben dan dat de natuur toestaat (carying capacity). Het is dat we d.m.v. techniek, welvaart en wereldhandel zo verwend zijn en gewend zijn dat alles in overvloed is, maar denk je eens in wat er zou gebeuren als het belangrijkste onderdeel (energie) voor deze welvaart wegvalt...
De gevestigde orde streeft naar een steeds verdere individualisering en verharding van de maatschappij. Praten over normen en waarden maar ondertussen...
Tot slot: Fortyun was voor mij iemand die heel veel informatie over de gang van zaken naar het volk had kunnen brengen en mensen had kunnen interesseren voor de politiek. Of hij dit daadwerkelijk gedaan zou hebben of dat mijn beeld juist is weet ik niet. Mijn mening is dan ook dat hij een bedrijging vormde voor de gevestigde orde en gewoon gedemoniseerd is en uit de weg geruimd.
Op PF wil ik verder niet ingaan daar er al teveel bash-ophemel topic's over zijn(geweest)quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:35 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar ontopic...... in het licht van het bovenstaande en in het licht van de mondiale deling van de wereld (either you're for us, or you're against us) was de moord dan wel weer voordelig. Een vlammetje in de pan van het toch wel belangrijke Europa. En dat soort brandjes breiden zich meestal uit.
Helemaal mee eens!!!quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:49 schreef Oversight het volgende:
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:31 schreef Vassili_Z het volgende:
TS trekt allemaal onjuiste vergelijkingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |