abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2005 @ 20:56:08 #1
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32998031
Het topic voor mensen die graag een kindje willen, maar voor wie het nog niet helemaal uitkomt. Ik zeg mensen, want ik kan me voorstellen dat er ook mannen zijn bij wie er wat rammelt, al kunnen ze zelf geen kind dragen.

Ik rammel ook sinds een tijdje, al komt het nu pas echt naar buiten. Ik kom steeds vaker naar het oudersforum, ik zie steeds vaker vaders en moeders met kleine kinderen en zwangere vrouwen en dan voel ik toch ook wat hormonen opspelen.

Dus meldt het hier als je weer flink aan de rammel bent en wat de reden is dat het bij rammelen blijft...

Mijn reden is dat mijn vriendje er nog niet aan wil. Vanwege de financiën: hij wil eerst een vaste baan, maar wil nu van baan veranderen omdat hij dichter bij huis wil gaan werken. Dat kan ik volledig begrijpen en mijn verstand staat er ook volledig achter, maar mijn hormonen roepen dat als ik NU zwanger wordt, hij daar nog negen maanden voor heeft. Ruim de tijd dus, toch?...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 11 december 2005 @ 20:59:33 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998123
Ok, I confess... Alsof dat nog niet duidelijk was.
Ik rammel al zo'n 4 jaar...
En het gaat steeds harder!

Maar goed, manlief wil nog even wachten, dus ik wacht mee.
Maar af en toe hier even van me af rammelen lijkt me een prima idee!

zondag 11 december 2005 @ 21:01:47 #3
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_32998174
*rammelaar meldt zich*

Hier zal het alleen voorlopig de eerste 2 tot 3 jaren bij rammelen moeten blijven Aangezien ik wegens ziekte van partner er redelijk alleen voor sta qua huishouding/opvoeding/verzorging (zowel van kind als partner) is het dus gewoon verstandiger om niet 2 kleintjes achter elkaar te hebben. Verder is het (door diezelfde ziekte) even driewerf kut-met-een-griffel qua financiën en op dat gebied willen we ook eerst wat meer zekerheid hebben (en wat meer schuldenvrij zijn) eer er een 4e mond bij komt om te voeden.

Tot die tijd rammel ik het hele huis bij elkaar
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 11 december 2005 @ 21:03:50 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998240
Ga ik nog wel even iets heel 'moderator-igs' zeggen.
Het moet wel een beetje over rammelen en heel graag willen gaan hier, dus dat het niet een 2e SC wordt of zo.
  zondag 11 december 2005 @ 21:10:59 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998427
Ik kan soms ook echt heel fout een beetje jaloers zijn op mensen die wel voor een kindje gaan...
Niet dat ik het ze niet gun of zo, maar meer zoiets van 'waarom zij wel!'.

En soms kan ik wel eens 'boos' worden op mezelf en mijn , dat we van die wijze verstandige mensen zijn die idd ervoor willen zorgen dat alle zaakjes op orde zijn etc. etc. Terwijl er dus legio mensen zijn die de zaken stukken minder op orde hebben enzo.
  zondag 11 december 2005 @ 21:17:08 #6
12913 GreatWhiteSilence
pi_32998585
Ow ja, dat is waar ook. Mijn gerammel is een hele tijd getemperd door het feit dat ik MS heb.

Er is van te voren niet te zeggen wat een zwangerschap met mij zal doen. Maar ik heb het inmiddels al bijna zes jaar en ik ben helemaal klachtenvrij. Dus eigenlijk zou ik verstandelijk gezien niet het risico lopen dat mijn MS een stuk erger wordt door een zwangerschap...

Maar de hormonen zeggen: gewoon proberen, je bent immers helemaal klachtenvrij.

Zo strijden verstand, angst en hormonen om voorrang, heel vervelend...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 11 december 2005 @ 21:17:45 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_32998611
Ik wil uiteraard niet stoken in een goed huwelijk maar waarom en waarop wachten jullie dan BE? ff lullig, maar je wordt er niet jonger op toch?
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 december 2005 @ 21:21:03 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998713
Ik word er idd niet jonger op, maar 30 is nou ook nog niet echt reden voor alarmbellen. Ik vind van wel natuurlijk.
stinkie moet gewoon nog een beetje aan het idee wennen zegt ie en verder heeft hij op dit moment geen vaste baan, zelfs niet eens een jaarcontract. Ik heb wel een hele goede vaste baan maar wil weg.

Dat is dus op z'n minst een beetje instabiel. En verder hebben we stinkie's flat nog naast ons huis. Gaat allemaal wel, maar beter is die eerst te verkopen enzo.

Dus realistisch gezien snap ik het ook allemaal wel. Maar goed, wie zegt dat ik gelijk meteen hup zwanger word.
Enneh... dan heeft hij nog 9 maanden om aan het idee te wennen!

Ach joh... ik rammel gewoon nog even lekker verder voor een tijdje.
En neurie mijn al aardig afgezaagde mantra 'mijn tijd komt nog wel'.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 29-03-2006 13:49:53 ]
  zondag 11 december 2005 @ 21:22:05 #9
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_32998753
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan soms ook echt heel fout een beetje jaloers zijn op mensen die wel voor een kindje gaan...
Niet dat ik het ze niet gun of zo, maar meer zoiets van 'waarom zij wel!'.
Ow maar dat heb ik totaal niet! Ik kan 0,0% jaloerse gevoelens ontdekken! Zelfs niet dat "waarom zij wel?". Bij elke zwangerschap (gepland, ongepland, 1e kindje, 5e kindje, enz.) in mijn omgeving sta ik te juichen. Tenslotte zijn ze niet zwanger van mijn kindje en kan ik daar ook helemaal geen negatieve gevoelens over krijgen. Mijn kindje wacht wel tot het kan/mag komen. Suus heeft ons ook 8 jaar laten wachten eer ze doorhad dat ze mocht komen. Voor ieder wacht er een eigen kindje indien zo voorzien, andermans kindjes zijn niet voor mij bestemd
  zondag 11 december 2005 @ 21:24:59 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_32998827
BE, ik dacht dat je iets ouder was sorry...
tja, wel begrijpelijk hoor, met dat soort onzekerheden zou ik ook nog gewacht hebben. Maar idd, je weet niet hoe lang het duurt. Lijkt me best wel eens moeilijk.

Ireth, ik hoop voor jullie op betere tijden ook!

GWS, dat is ook een moeilijke beslissing! Wow, hoe ga je dat doen, die beslissing nemen?
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 december 2005 @ 21:25:29 #11
12913 GreatWhiteSilence
pi_32998845
BE, je zit in bijna dezelfde situatie als ik.

Ik ben wat jonger (26), maar mijn vriend heeft ook geen vaste baan, we willen beiden dichter bij huis gaan werken (andere baan dus) en het appartement van mijn vriend staat nog steeds te koop...
pi_32998849
Jeeeeej eindelijk een topic voor mij, en wat geinig dat er hier meerdere zitten! Ik lurk hier dus echt meerdere keren per dag mee om alle leuke, minder leuke verhalen te lezen en fotoos te kijken.
Ik zal me even voorstellen en het hoe en waarom.
Ik ben Denice, 22 jaar en woon samen met mijn vriend met wie ik nu ruim 5 jaar samen ben, hij is 27.
Momenteel kriebelt het echt ontzettend, ik zou ZO ontzettend graag een kindje willen!!
Qua financieen en een leuke flat enzo zou het allemaal prima kunnen.
Maar mijn vriend wil nog niet... hij wil wel kinderen maar nu echt nog niet.
Veeeel gesprekken hierover gehad en zullen er vast nog wel volgen, als ik dan vraag waarom nu niet krijg ik als antwoord '' ik ben nog teveel met mezelf bezig''..
Ik geef dan ook aan dat dat niet echt een antwoord is waar ik iets mee kan, en dat ik weet dat ik absoluut niet nog 2 jaar ga wachten.
Ik ben niet boos op hem ofzo, maar wachten duurt gewoon laaaanng.. zucht.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_32998919
Haha, als je het mij vraagt blijven mannen tot hun 80ste nog 'teveel met zichzelf bezig'...
  zondag 11 december 2005 @ 21:28:01 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32998926
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:24 schreef Belana het volgende:
BE, ik dacht dat je iets ouder was sorry...
Wat een oud wijf ben ik dan op het forum dan he!
  zondag 11 december 2005 @ 21:29:30 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_32998961
heej, dan zou ik dat ook zijn want ik dacht dus dat je zoiets als ik was (34)
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 december 2005 @ 21:35:26 #16
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32999164
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:25 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Jeeeeej eindelijk een topic voor mij, en wat geinig dat er hier meerdere zitten! Ik lurk hier dus echt meerdere keren per dag mee om alle leuke, minder leuke verhalen te lezen en fotoos te kijken.
Ik zal me even voorstellen en het hoe en waarom.
Ik ben Denice, 22 jaar en woon samen met mijn vriend met wie ik nu ruim 5 jaar samen ben, hij is 27.
Momenteel kriebelt het echt ontzettend, ik zou ZO ontzettend graag een kindje willen!!
Qua financieen en een leuke flat enzo zou het allemaal prima kunnen.
Maar mijn vriend wil nog niet... hij wil wel kinderen maar nu echt nog niet.
Veeeel gesprekken hierover gehad en zullen er vast nog wel volgen, als ik dan vraag waarom nu niet krijg ik als antwoord '' ik ben nog teveel met mezelf bezig''..
Ik geef dan ook aan dat dat niet echt een antwoord is waar ik iets mee kan, en dat ik weet dat ik absoluut niet nog 2 jaar ga wachten.
Ik ben niet boos op hem ofzo, maar wachten duurt gewoon laaaanng.. zucht.
Je klinkt wel een beetje als een kindje dat niet kan wachten tot ze haar cadeautje krijgt. Een kind brengt ook veel verantwoordelijkheid met zich mee. In plaats van je helemaal op dat kind te richten kun je je beter op je relatie richten en dan komt het vanzelf wel. Het klinkt nu alsof het maken van een kindje belangrijker is dan de liefde van je partner.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_32999174
Ok, hier vind ik dat ik me ook nog wel mag melden...

Ik ben 24, vriendjelief ook, alleen we studeren nog allebei....
En alleen daarom al vind ik dat we nog niet aan kindjes moeten beginnen... Vriendje denkt er ook zo wel over, maar toch kriebelt het wel als ik weer ergens zo'n ukkie tegenkom...

Verder heb ik ook altijd geroepen dat ik het liefst van de antidepressiva af wilde zijn mocht ik aan kinderen beginnen, maar dat gaat de goede weg al op, hopelijk ben ik er over een maand of 2 definitief van af...

Vrienden van mij zijn nu in verwachting, ze is begin april uitgerekend... Ik vond het zo leuk om te horen!!!!
Maar zowel ik als vriendje zijn er wel eens mee bezig, alleen het kan nu gewoon nog niet echt, de timing zou slecht zijn..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_32999347
quote:
Je klinkt wel een beetje als een kindje dat niet kan wachten tot ze haar cadeautje krijgt. Een kind brengt ook veel verantwoordelijkheid met zich mee. In plaats van je helemaal op dat kind te richten kun je je beter op je relatie richten en dan komt het vanzelf wel. Het klinkt nu alsof het maken van een kindje belangrijker is dan de liefde van je partner.
Dat is dan jammer dat het op jou zo overkomt want dan heb je me verkeerd begrepen.
Ik gaf aan best te willen wachten, maar dat dat soms gewoon erg moeilijk is. Volgens mij heb ik nergens geschreven dat dit onze relatie beinvloed of dat ik er TE veel mee bezig ben.
Het gaat juist hartstikke prima tussen ons.
Gependeld
  zondag 11 december 2005 @ 21:42:37 #19
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32999398
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:41 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Dat is dan jammer dat het op jou zo overkomt want dan heb je me verkeerd begrepen.
Ik gaf aan best te willen wachten, maar dat dat soms gewoon erg moeilijk is. Volgens mij heb ik nergens geschreven dat dit onze relatie beinvloed of dat ik er TE veel mee bezig ben.
Het gaat juist hartstikke prima tussen ons.
Je zegt:
quote:
Dat interpretteerde ik als een soort van deadline, maar misschien bedoelde je het anders.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_32999629
Hier ook een rammelaar misschien wat jonger dan de meeste (bijna 20). Sinds er in mijn omgeving steeds meer stelletjes met kinderen komen begint het bij mij ook te rammelen (bij mijn vriend ook trouwens).
Maar ik ben net in augustus met een nieuwe studie begonnen, mijn vriend heeft wel een vaste baan en we wonen ook wel al een tijd samen enzo. Een jaartje stoppen met de studie tsja dat zou wel kunnen maar dan, 5 dagen in de week naar de creche dat wil ik mijn kind ook niet aandoen.
Dus dan nog maar even een paar jaar wachten en ondertussen rammelen.
  zondag 11 december 2005 @ 22:05:29 #21
12913 GreatWhiteSilence
pi_33000203
Het vervelendste is nog wel dat als ik aan mijn vriend vertel dat ik aan het rammelen ben, hij erom gaat lachen. Hij vindt het wel schattig, geloof ik...
pi_33000806
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het vervelendste is nog wel dat als ik aan mijn vriend vertel dat ik aan het rammelen ben, hij erom gaat lachen. Hij vindt het wel schattig, geloof ik...
Mijn vriend niet, ik zou het wel leuk vinden als hij erom zou kunnen lachen, maarre hij is eerder bang en krampachtig als ik weer over het onderwerp kinderen begin.
Gependeld
  zondag 11 december 2005 @ 22:26:16 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33000884
Tsja, zolang iemand (full time) studeert zal ik een bewuste keuze voor een kind ook niet begrijpen.
Ik bedoel... dan is je leven er volgens mij gewoon nog niet echt klaar voor.
Maar goed, wie ben ik om te oordelen.

Mijn man ik blijf het nog steeds een beetje vreemd vinden klinken weet wel van mijn gerammel, en hij snapt het ook wel. Vooral omdat de meeste van mijn vriendinnen de 2e al hebben inmiddels. Maar goed, zijn gevoel van willen wachten is nog iets sterker en dat moet ik gewoon respecteren (of 'heb ik maar te accepteren' zo je wil ).

Ultimatums doe ik niet aan, dat heeft geen enkele zin. We hebben een keer eerder samen gezegd 'dan en dan' en dat 'dan en dan' is dus al geweest inmiddels en hij is nog niet zo ver. So be it. Hoe moeilijk dat soms ook is.
Heeeeeeeel moeilijk kan ik wel zeggen.
  zondag 11 december 2005 @ 22:29:47 #24
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33001015
Wij waren er "klaar" voor zeg maar dan ben je zwanger en gebeurt alsnog het volgende een ontslag en ben je net 4 mnd zwanger terwijl je zelf dacht financieel er goed voor te staan

Maar zoals mijn moeder dan zeg ach dat kind wordt zonder dat ene loontje ook wel groot

Je kunt plannen als de beste maar over je toekomst bestaat nou eenmaal geen zekerheid en kan zeggen ondanks dat ontslag toendertijd groeit onze dochter als kool
  zondag 11 december 2005 @ 22:38:11 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33001264
Kijk... met jou kan ik praten Rottdog...
Dat heb ik dus ook soms. Je kan plannen wat je wil, maar je weet het nooit.

Maar goed, mijn oh zo verstandige hersenen zeggen dan 'ok, ongeplande dingen a la, maar bewust, terwijl je weet dat je beter nog even kan wachten...'
  zondag 11 december 2005 @ 22:40:00 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33001336
Hebben jullie dat trouwens ook? Dat je elke maand stiekem een klein beetje hoopt dat je per ongeluk toch zwanger geworden bent?

Hoewel ik dat eigenlijk dan ook weer niet helemaal leuk zou vinden, want het lijkt me veel leuker om dat samen te beslissen en dan dat geheimpje te hebben dat je er voor gaat enzo.
  zondag 11 december 2005 @ 22:48:24 #27
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_33001600
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:40 schreef Brighteyes het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook? Dat je elke maand stiekem een klein beetje hoopt dat je per ongeluk toch zwanger geworden bent?
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:40 schreef Brighteyes het volgende:Hoewel ik dat eigenlijk dan ook weer niet helemaal leuk zou vinden, want het lijkt me veel leuker om dat samen te beslissen en dan dat geheimpje te hebben dat je er voor gaat enzo.
Ja dat vind ik op zich ook wel, maar dan heb ik ook weer die zweverige insteek van "Dan wil dit kindje gewoon zo graag komen dat het niet wou wachten" en dat vind ik ook wel weer heel speciaal
  zondag 11 december 2005 @ 22:51:28 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33001710
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:48 schreef Ireth het volgende:
Ja dat vind ik op zich ook wel, maar dan heb ik ook weer die zweverige insteek van "Dan wil dit kindje gewoon zo graag komen dat het niet wou wachten" en dat vind ik ook wel weer heel speciaal
Oh, maar mijn geluk zou overheersen denk ik hoor!

Scheelt ook wel dat ik niet aan de pil ben, dus dat de kansen hier nog iets hoger liggen dan gemiddeld, want ja, condooms zijn toch minder betrouwbaar.
  zondag 11 december 2005 @ 23:11:05 #29
12913 GreatWhiteSilence
pi_33002367
quote:
Nee, dat heb ik totaal niet, maar dat komt misschien doordat ik doorring (ik gebruik de nuvaring) en dus maar 4 keer per jaar 'ongesteld' ben... Bovendien rammel ik nog niet zo lang zo sterk, dus het is nu nog redelijk beheersbaar met logica...
quote:
Hoewel ik dat eigenlijk dan ook weer niet helemaal leuk zou vinden, want het lijkt me veel leuker om dat samen te beslissen en dan dat geheimpje te hebben dat je er voor gaat enzo.
Ik zou het ook veel leuker vinden als mijn vriend er vanaf het begin af aan volledig voor gaat, maar een ongelukje is bij mij evengoed van harte welkom...

Ik ben zelf ook een ongelukje trouwens... Moet mijn mams de pil maar niet vergeten... Muahahaha
  zondag 11 december 2005 @ 23:11:29 #30
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_33002385
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh, maar mijn geluk zou overheersen denk ik hoor!

Scheelt ook wel dat ik niet aan de pil ben, dus dat de kansen hier nog iets hoger liggen dan gemiddeld, want ja, condooms zijn toch minder betrouwbaar.
Hehehe, goede tactiek BE, zo is het mij ook "gelukt"(bijna 6 jaar geleden )
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 11 december 2005 @ 23:14:11 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33002459
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:11 schreef Loena-tik- het volgende:
Hehehe, goede tactiek BE, zo is het mij ook "gelukt"(bijna 6 jaar geleden )

Ja, nou ja. Het is kiezen uit 2 kwaden. Hormonen brengen mijn libido echt onder het nulpunt. Dat heb ik nu een paar keer mogen ervaren dus die komen er niet meer in bij mij. Sex is veel te leuk!
En een spiraaltje zie ik niet zitten. Dus dan maar zo.
  zondag 11 december 2005 @ 23:21:39 #32
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_33002687
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, nou ja. Het is kiezen uit 2 kwaden. Hormonen brengen mijn libido echt onder het nulpunt. Dat heb ik nu een paar keer mogen ervaren dus die komen er niet meer in bij mij. Sex is veel te leuk!
En een spiraaltje zie ik niet zitten. Dus dan maar zo.
Hahahaha, precies mijn scenario van toen Met pil geen zin in sexdus waarom zou je hem dan nog slikken? Alleen vond ik(wij) sex ook heel leuk, maar condooms wat minder
Hyves!
  zondag 11 december 2005 @ 23:22:26 #33
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33002716
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:22 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ow maar dat heb ik totaal niet! Ik kan 0,0% jaloerse gevoelens ontdekken! Zelfs niet dat "waarom zij wel?". Bij elke zwangerschap (gepland, ongepland, 1e kindje, 5e kindje, enz.) in mijn omgeving sta ik te juichen.
Omdat je zelf al moeder bent en al een kind hebt, dat scheelt volgens mij een hele hoop, zo niet alles
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
  zondag 11 december 2005 @ 23:25:00 #34
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_33002797
Oh en even voor de duidelijkheid, het was dus geen kwade opzet van mijn kant of wat dan ook, we waren gewoon een beetje slordig maar het resultaat was heel erg mooi

Ontopic maar weer....ik blijf eeuwig rammelen ben ik bang
Hyves!
  zondag 11 december 2005 @ 23:31:15 #35
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_33002970
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:22 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Omdat je zelf al moeder bent en al een kind hebt, dat scheelt volgens mij een hele hoop, zo niet alles
Nou ik denk dat dat zo veel uitmaakt eigenlijk. Zal wel even voor mijzelf spreken, ik zou bijvoorbeeld echt stinkend jaloers zijn als het ons niet was gelukt een tweede of derde te krijgen. Krijg ook standaard flashbacks als ik lees/hoor dat iemand een tweede streepje heeft gepiest. Zo`n spannende tijd, dat zou ik best nog een keertje over willen doen
Hyves!
  zondag 11 december 2005 @ 23:35:02 #36
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33003077
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:31 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Nou ik denk dat dat zo veel uitmaakt eigenlijk. Zal wel even voor mijzelf spreken, ik zou bijvoorbeeld echt stinkend jaloers zijn als het ons niet was gelukt een tweede of derde te krijgen. Krijg ook standaard flashbacks als ik lees/hoor dat iemand een tweede streepje heeft gepiest. Zo`n spannende tijd, dat zou ik best nog een keertje over willen doen
Misschien niet alles, maar een beetje dan.
Als je helemaal geen kinderen hebt en zo graag wilt en continu iemand in je omgeving hoort is het stekender, dan mensen die al een kind hebben en ook graag een 2e willen, maar die ook nog moeten wachten.
Je hebt al iets, de ander heeft nog niks, is nog niet eens moeder.
Wat ik laatst al voorbij zag komen in het "wachten op een 2e streepjes topic", waar het ging over dat de wens net zo groot is naar een 2e als 1e kind.
De wens en liefde wel, maar je bent al moeder. De ander niet. En dan steekt het eerder dat mensen in je omgeving het wel hebben.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
  zondag 11 december 2005 @ 23:42:24 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33003293
Ik denk zelf ook wel een klein beetje dat er toch wel verschil in zit.

Dat van de kinderloze rammelaars is gerammel naar 2 dingen: een baby'tje en moeder/vader worden. Bij rammelaars die al een (of meerdere) kindje(s) hebben is het gerammel naar 'het baby'tje'.

Ik merk idd bij mezelf dat het echt 2 dingen zijn die ik wil. Zo'n snoezig, snoepig mini-mensje helemaal van je zelf. En moeder worden (dus zo'n kleintje dat zich als eerste naar jou richt als het steun of bevestiging zoekt).

En ja, ik weet dat babietjes niet alleen maar snoezerig en snoeperig zijn... No worries... ik zie niet alleen de roze wolk.
  zondag 11 december 2005 @ 23:47:05 #38
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_33003405
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:35 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Misschien niet alles, maar een beetje dan.
Als je helemaal geen kinderen hebt en zo graag wilt en continu iemand in je omgeving hoort is het stekender, dan mensen die al een kind hebben en ook graag een 2e willen, maar die ook nog moeten wachten.
Je hebt al iets, de ander heeft nog niks, is nog niet eens moeder.
Wat ik laatst al voorbij zag komen in het "wachten op een 2e streepjes topic", waar het ging over dat de wens net zo groot is naar een 2e als 1e kind.
De wens en liefde wel, maar je bent al moeder. De ander niet. En dan steekt het eerder dat mensen in je omgeving het wel hebben.
Mmm, ok dat zou zo kunnen zijn, maar voor mij niet Ik had voor dat ik mijn eerste kind kreeg best wel een kinderwens, maar toen hij een jaar werd begon het mij toch te jeuken, niet normaal meer Maar ik hou er over op want er loopt al een ander topic over en het gaat hier om de rammelende eierstokken en broeds gedrag enzo
Hyves!
  zondag 11 december 2005 @ 23:52:03 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33003549
Maar ook over jeuken hoor!
En ik kan me ook wel voorstellen dat het je naar 'meer doet smaken' als je er eentje hebt. Want dan weet je wat het is etc. etc.
pi_33003637
Ik dacht laatst dat ik zwanger was geworden per ongeluk, toen vond ik het na een paar dagen best een leuk idee . Behalve dat ik nog studeer, net uit huis ben en 21 ben .
  maandag 12 december 2005 @ 00:10:08 #41
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_33004025
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:52 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ook over jeuken hoor!
En ik kan me ook wel voorstellen dat het je naar 'meer doet smaken' als je er eentje hebt. Want dan weet je wat het is etc. etc.
Ja ach volgens mij kan ik het ook eigenlijk niet weten hoe het zou voelen als....ik heb het gelukkig nooit mee hoeven maken hoe het is om geen kindje te kunnen krijgen of geen tweede etc
Hyves!
pi_33004523
Ik wilde helemaaaal geen baby, vond er niets aan Alleen huilen en slapen, da's toch niet leuk?
Ik wilde alleen moeder worden
pi_33005482
Ik rammel ontzettend, maar ik kan er nu gewoon nog niet voor gaan.
Eerst een fulltime baan vinden en de relatie kan ook nog een stuk beter.
Natuurlijk zal het wel goed komen als ik wel een baby neem, maar als ik er echt voor zal kiezen, dan zal ik me denk ik erg schuldig gaan voelen en ik wil er volledig van genieten!

Wat ik wel heel moeilijk vind is vrienden die wel al kinderen hebben, of oude klasgenoten die je tegenkomt met hun kinderen.
pi_33007133
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:26 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja, zolang iemand (full time) studeert zal ik een bewuste keuze voor een kind ook niet begrijpen.
Ik bedoel... dan is je leven er volgens mij gewoon nog niet echt klaar voor.
Ik denk dat mijn leven er opzich wel klaar voor is. Ik ben niet zo´n student zoals iedereen studenten ziet: zuipen en feesten. Ik ga iedere dag na college braaf weer naar huis naar mijn vriendje en mijn hondjes. Wat ik alleen een probleem vind is dat het kindje dan gewoon te veel naar een creche moet. Achteraf misschien zelfs wel een beetje spijt dat ik nu met die studie ben begonnen maar ja daar verander ik nu niks meer aan.

Ik heb trouwens niet iedere maand dat ik denk oeh zal het dan misschien toch zo zijn? Wel heb ik zoiets van ach als het gebeurd dan vinden we er wel een oplossing voor (en nee niet naar de creche)
pi_33007201
Ik heb nu dan een spiraaltje, en dus heb ik er niet echt last van dat ik elke maand denk zal het raak zijn...

Ik ben bijna niet meer ongesteld, dus daar valt verder geen lijn op te trekken.. Het spiraaltje zit zijn 5 jaar ook nog wel uit(ik heb hem nu 2 jaar), maar toch rammelt het wel..

Vriendje en ik zijn ook allang uitgeraast, en hebben ons leven wel op orde... Het zou met een kindje ook wel lukken..

Maar wat ik hier meer zie staan, ik wil mijn kind niet in een creche dumpen, dus laten we eerst maar eens gaan afstuderen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 12 december 2005 @ 09:30:25 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33007436
quote:
Op maandag 12 december 2005 01:31 schreef Troeta het volgende:
Wat ik wel heel moeilijk vind is vrienden die wel al kinderen hebben, of oude klasgenoten die je tegenkomt met hun kinderen.
Dat heb ik ook wel een beetje idd.
Ik heb het idee dat ik aan alle kanten 'ingehaald' word ook. Slaat nergens op, want het is geen wedstrijdje, maar als ik dan idd zie dat vriendinnen van mij de 2e al hebben terwijl wij nog moeten gaan beginnen, dan jeukt het wel heel erg.
Verschil is wel dat aan de kant van mijn helemaal niemand nog kinderen heeft. Dus die loopt wat dat betreft dus net een stapje achter zeg maar.
pi_33007517
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Er is van te voren niet te zeggen wat een zwangerschap met mij zal doen. Maar ik heb het inmiddels al bijna zes jaar en ik ben helemaal klachtenvrij. Dus eigenlijk zou ik verstandelijk gezien niet het risico lopen dat mijn MS een stuk erger wordt door een zwangerschap...
Ik heb net stage gelopen op een jongeren afdeling van een verpleeghuis, en daar lag een vrouw van 35 met MS, en een dochtertje van 5. TIjdens en na de zwangerschap was ze zo achteruit gegaan dat ze na een jaar naar een verpleeghuis 'moest' omdat haar ouders de zorg niet meer konden dragen... Haar dochter wordt nu opgevoed door opa en oma, en komt 2 keer per week op bezoek bij mama.

Nou wil ik niet impliceren dat het onverantwoord is om met MS kinderen te krijgen, ik wil niks doen aan je 'gerammel', ik wil niet zeggen dat alle gevallen van MS hetzelfde zijn. Maar door de triestheid van de situatie van deze mevrouw ben ik bijna gestopt met mn stage omdat ik het niet aankon dat ze zo vreselijk veel pech had.

Overigens ben ik 20 en ik rammel ook mijn vriend is 22 en we zijn een huisje aan het opknappen in Rotterdam. Hij heeft een vaste baan, ik studeer nog maar ik vind dat ik zelf te jong ben. Ik heb al besloten dat ik rond mn 28e kinderen wil gaan proberen te krijgen Alleen wil vriend-lief dat ik wacht tot mn 30e
  maandag 12 december 2005 @ 09:59:38 #48
12913 GreatWhiteSilence
pi_33007933
quote:
Op maandag 12 december 2005 09:36 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik heb net stage gelopen op een jongeren afdeling van een verpleeghuis, en daar lag een vrouw van 35 met MS, en een dochtertje van 5. TIjdens en na de zwangerschap was ze zo achteruit gegaan dat ze na een jaar naar een verpleeghuis 'moest' omdat haar ouders de zorg niet meer konden dragen... Haar dochter wordt nu opgevoed door opa en oma, en komt 2 keer per week op bezoek bij mama.

Nou wil ik niet impliceren dat het onverantwoord is om met MS kinderen te krijgen, ik wil niks doen aan je 'gerammel', ik wil niet zeggen dat alle gevallen van MS hetzelfde zijn. Maar door de triestheid van de situatie van deze mevrouw ben ik bijna gestopt met mn stage omdat ik het niet aankon dat ze zo vreselijk veel pech had.
Weet je ook hoe erg haar MS was voordat ze zwanger werd?
pi_33008054
Het fijne weet ik er niet van, maar ze heeft MS sinds de 18e, en na studeren heeft ze nooit kunnen werken door de MS. Ze had er teveel last van. (ik schrijf had omdat mn stage voorbij is, voor zover ik weet leeft ze nog maar ik heb die stage 'afgesloten'. Als ik teveel in huidige tijd praat over mn stage, krijg ik slapeloze nachten.)
  maandag 12 december 2005 @ 10:08:10 #50
61800 Rottdog
pi_33008076
quote:
OMG dat heb ik dus ook en ben nog wel aan de pil
  maandag 12 december 2005 @ 10:09:54 #51
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_33008107
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:22 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Voor ik mijn dochter kreeg was ik ook 8 jaar mezelf een slag in de rondte aan het n**ken om het maar even platvloers te zeggen. Het heeft 8 hele lange jaren vol pijn, vol verdriet, vol hoop, vol dromen geduurd eer ik zwanger werd. Tijdens die 8 jaren heb ik 2x iemand in mijn naaste familie bijgestaan terwijl zij een abortus onderging. Met een moeder op sterfbed waar zij de zorg voor had kon ze op dat moment gewoon geen zwangerschap aan. Ze stond er ook alleen voor en ze kon niets anders dan deze keuze maken. Terwijl mijn hart schreeuwde om mijn kindje, liet zij de hare weghalen. En ik zat er naast, had haar hand vast en steunde haar. Hielp haar met haar verdriet. Ondanks dat ik tegen abortus ben wat mijn eigen lichaam betreft had ik geen rancuneuze gevoelens wat haar beslissing betreft. Zoals ik al zei, dat kindje was niet voor mij bestemd, dat kindje zat in haar buik, en jaloerse gevoelens omdat zij dus wel zwanger was (en het notabene liet weghalen!) had ik dus totaal niet. Mijn kindje zou wel komen als dat zo moest zijn. Haar verdriet was op dat moment groter en zij had me toen nodig.

Dus het feit dat ik nu wel moeder bent doet aan mijn gevoelens volgens mij niets af, toen ik nog geen moeder was dacht ik er namelijk ook al zo over.
  maandag 12 december 2005 @ 10:11:20 #52
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_33008139
@ GreatWhiteSilence: Ik ken iemand met MS die 2 kindjes heeft gekregen. Ik kan wel eens kijken in hoeverre zij actief is op internet zodat zij misschien haar ervaringen kan delen met je?
  maandag 12 december 2005 @ 10:12:44 #53
12913 GreatWhiteSilence
pi_33008175
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:06 schreef Leintjeuh het volgende:
Het fijne weet ik er niet van, maar ze heeft MS sinds de 18e, en na studeren heeft ze nooit kunnen werken door de MS. Ze had er teveel last van. (ik schrijf had omdat mn stage voorbij is, voor zover ik weet leeft ze nog maar ik heb die stage 'afgesloten'. Als ik teveel in huidige tijd praat over mn stage, krijg ik slapeloze nachten.)
Ze heeft dus veel meer last gehad van haar MS, als ze door de MS nooit heeft kunnen werken. Haar startpositie was dus sowieso veel slechter, er zou dus nog veel meer pech bij moeten komen kijken om in eenzelfde situatie te geraken. Meestal heeft een zwangerschap namelijk juist een positieve invloed op de MS...
pi_33008454
quote:
Op maandag 12 december 2005 09:09 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik denk dat mijn leven er opzich wel klaar voor is. Ik ben niet zo´n student zoals iedereen studenten ziet: zuipen en feesten. Ik ga iedere dag na college braaf weer naar huis naar mijn vriendje en mijn hondjes. Wat ik alleen een probleem vind is dat het kindje dan gewoon te veel naar een creche moet. Achteraf misschien zelfs wel een beetje spijt dat ik nu met die studie ben begonnen maar ja daar verander ik nu niks meer aan.
Je hoeft geen zuipende student te zijn om een studentenleven te hebben waar geen kids in passen hoor...

Ik ben een serieuze studente, geen lid van verenigingen of wat ook, werk braaf etc. Maar in mijn leven passen de komende jaren (en dan ook echt 8 jaar ofzo) geen kinderen. Mijn studie neemt te veel tijd in beslag om te kunnen opvoeden, daarnaast moet een kindje ook eten, luiers etc. en dat kan ik allemaal niet ophoesten omdat ik nu eenmaal geen zeeën van tijd heb en dus niet veel kan werken en mijn relatie is dan wel bijna drie jaar stabiel en we willen samen verder, maar om nou meteen levenslang aan elkaar vast te zitten gaat mij op mijn 20e veel en veel te ver. Verder wil ik graag nog iets bereiken naast alleen maar moeder zijn, dus wil ik me eerst een paar jaar op mijn carriere richten zonder na te moeten denken over het op tijd op halen van een kind van school en of de oppas het wel genoeg fruit geeft ofzo.

Ikzelf denk idd dat als je student bent -op welke manier dan ook- en het is je primaire studie een kind daar maar moeilijk bij past. Ik persoonlijk vind het handiger eerst mijn leven op de rails te krijgen en een goede basis te leggen, alvorens uberhaupt over stoppen met de pil na te denken (want of dat gebeurt is ook nog maar de vraag, vriendlief is pas 22 en er kan nog veel veranderen, maar of hij ooit kids wil?). Die basis wil ik zélf leggen, ik vind het in deze tijd niet echt handig om puur op het inkomen en opleiding van de man te vertrouwen, getuige het feit dat er bergen scheidingen zijn en dat je tegenwoordig als weduwe (je weet maar nooit) 't ook wel kan vergeten qua steun vanuit de overheid etc.
pi_33008541
Ha ik rammel ook mee

Ik word soms zo week (PMSperiode vooral) als ik jullie verhalen lees en ben soms echt jaloers op de (toekomstige) moeders die ik zo zie posten. Maar hier komt het er nog lang niet van, ik studeer nog, woon thuis en ben pas 19, vriendje is wel ouder, maar verder hetzelfde. We hebben het er wel soms over, hoe leuk het zou zijn. Maar we rammelen nog minstens de komende 6 jaar mee denk ik .
Whatever I want.
  maandag 12 december 2005 @ 10:40:26 #56
30488 coolbabe
My little pwny
pi_33008765
Ik rammel mee, en het zal best bij rammelen blijven. Lichamelijk is het bijzonder onverstandig om aan een derde te beginnen en het past allemaal niet in huis en hoe moeten we dat finacieel doen?? Maar toch..nog eentje om het af te maken *wegdroomt*
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_33008892
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:25 schreef innovative het volgende:

Je hoeft geen zuipende student te zijn om een studentenleven te hebben waar geen kids in passen hoor...

Ik ben een serieuze studente, geen lid van verenigingen of wat ook, werk braaf etc. Maar in mijn leven passen de komende jaren (en dan ook echt 8 jaar ofzo) geen kinderen. Mijn studie neemt te veel tijd in beslag om te kunnen opvoeden, daarnaast moet een kindje ook eten, luiers etc. en dat kan ik allemaal niet ophoesten omdat ik nu eenmaal geen zeeën van tijd heb en dus niet veel kan werken en mijn relatie is dan wel bijna drie jaar stabiel en we willen samen verder, maar om nou meteen levenslang aan elkaar vast te zitten gaat mij op mijn 20e veel en veel te ver. Verder wil ik graag nog iets bereiken naast alleen maar moeder zijn, dus wil ik me eerst een paar jaar op mijn carriere richten zonder na te moeten denken over het op tijd op halen van een kind van school en of de oppas het wel genoeg fruit geeft ofzo.

Ikzelf denk idd dat als je student bent -op welke manier dan ook- en het is je primaire studie een kind daar maar moeilijk bij past. Ik persoonlijk vind het handiger eerst mijn leven op de rails te krijgen en een goede basis te leggen, alvorens uberhaupt over stoppen met de pil na te denken (want of dat gebeurt is ook nog maar de vraag, vriendlief is pas 22 en er kan nog veel veranderen, maar of hij ooit kids wil?). Die basis wil ik zélf leggen, ik vind het in deze tijd niet echt handig om puur op het inkomen en opleiding van de man te vertrouwen, getuige het feit dat er bergen scheidingen zijn en dat je tegenwoordig als weduwe (je weet maar nooit) 't ook wel kan vergeten qua steun vanuit de overheid etc.
Wat dit betreft verschillen we denk ik in mening. Zo hoef ik niet zo nodig eerst carriere te maken en dan pas kinderen te krijgen. Carriere maken kan later ook altijd nog. Ook heb ik al 1 studie afgerond en kan inprincipe ook aan de slag met dat diploma maar vond het zelf gewoon leuk om meer kennis op te doen. Daar komt ook bij dat mijn vriend een paar jaar ouder is (25) en hij het liefst niet te oud een kindje wil.
Maar zoals ik zelf al zei op dit moment heb ik de tijd er niet voor dus komt er ook geen kindje (maar zeg nooit nooit he).
pi_33009159
Ik hoef eigenlijk ook niet zo nodig grote carriere te maken..

Ik ga het onderwijs in straks, en gelukkig kan ik daar vast wel heel geod in deeltijd werken, zodat ik dan nog tijd heb voor mijn kinderen..

Ik ben zelf opgegroeit met twee ouders aan het werk(ik woonde dan wel op een boerderij) en ik had graag gewilt dat ze er vaker waren...
En als ik jonger kinderen heb, kan ik altijd later nog eens verder kijken qua carriere, tenminste dat idee heb ik een beetje.....
pi_33009242
Mag ik ook even meerammelen
De planning was dat we over een paar maandjes zouden gaan proberen voor een tweede.
Maar helaas, ik ben m'n baan (bijna) kwijt. Dus tot ik een nieuwe heb gaat dat feest niet door

En precies wat BE zegt, natuurlijk kun je niets plannen in het leven (dit had ook kunnen gebeuren als ik al zwanger was of na de bevalling, etc.), maar om er bewust voor te kiezen om nu toch te stoppen met de pil is ook weer zo wat...
pi_33009319
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:58 schreef teigan het volgende:
Ik hoef eigenlijk ook niet zo nodig grote carriere te maken..

Ik ga het onderwijs in straks, en gelukkig kan ik daar vast wel heel geod in deeltijd werken, zodat ik dan nog tijd heb voor mijn kinderen..

Ik ben zelf opgegroeit met twee ouders aan het werk(ik woonde dan wel op een boerderij) en ik had graag gewilt dat ze er vaker waren...
En als ik jonger kinderen heb, kan ik altijd later nog eens verder kijken qua carriere, tenminste dat idee heb ik een beetje.....
Ik heb juist een moeder die haar baan heeft opgezegd en nooit meer heeft opgepakt, en die daar achteraf spijt van heeft. Ze was er wel, maar heeft eigenlijk altijd gewild dat ze ook iets "eigens" had. Mijn vader heeft een eigen bedrijf waar ze in mee hielp, maar dat deed ze vooral in de avonduren en als wij op school zaten. Dat gaf haar echter niet de bevrediging die ze zocht, ze was toch altijd "voor hem" bezig, dat bedrijf was zijn droom, niet het hare. Maar ja, eenmaal vastgesleten patronen krijg je er niet meer uit.

Inmiddels is haar diploma niet geldig meer (fysiotherapie) en is de drempel om weer te gaan werken helemaal hoog. Ze werkt nu 8 uur per week als vrijwilliger in een hospice voor stervensbegeleiding, maar echt een uitdaging vindt ze dat ook niet.

Als ik naar haar kijk, dat wil ik echt niet. Niks van jezelf, huissloof, altijd bezig met de kinderen... neuh, bedankt.

Vandaar dus dat ik mezelf de komende jaren op het eerste plan stel, hoewel ik gek ben op kinderen. Ze passen echter gewoon nog niet in mijn leven en dat blijft nog lang zo... maar maak dat mijn kriebels maar wijs als ik zo'n kleintje in mijn handen heb...

Wat betreft dat idee met later nog carriere maken, dat blijkt dus erg moeilijk... Herintreders blijken nog steeds moeilijk aan een baan te komen, en carriere maken daarna blijkt helemaal lastig.
pi_33013126
Het heeft hier ook een hele tijd behoorlijk gerammeld hoor. Terwijl Kevin nog naar school gaat en ik toen niet eens vast werk had. Maar ja, eens moet je de knoop doorhakken.
Hier is het gerammel ondertussen wel vast geketend
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 12 december 2005 @ 13:49:45 #62
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33013372
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:29 schreef Rottdog het volgende:
Wij waren er "klaar" voor zeg maar dan ben je zwanger en gebeurt alsnog het volgende een ontslag en ben je net 4 mnd zwanger terwijl je zelf dacht financieel er goed voor te staan

Maar zoals mijn moeder dan zeg ach dat kind wordt zonder dat ene loontje ook wel groot

Je kunt plannen als de beste maar over je toekomst bestaat nou eenmaal geen zekerheid en kan zeggen ondanks dat ontslag toendertijd groeit onze dochter als kool
Hier kan ik me ook bij aansluiten.

Wij, eigenlijk voornamelijk het mannetje, zijn mensen die het op zeker speelden. Allebei vreselijk ambitieus en het leven 'hard leven'. Al vaker gedacht, een kindje zou best welkom zijn. Maar heb het gerammel heel lang verborgen. (alsof je met een huisraad aan potten en pannen onder je jas rondloopt en dan maar hopen dat niemand het merkt ) Want met het werk kwam het eigenlijk nooit gelegen. (oude baan zat, zoeken naar nieuwe baan, jezelf weer bewijzen enz. enz.)

Toen kregen we het nieuws dat mijn moeder ziek was. Ze had een behoorlijke hel nog te gaan, maar ze had kans. Dan staat je hele wereld stil en denk je: "Waar zijn we in godsnaam met zijn allen mee bezig?"
Vlak voor ze begon te kuren, zijn het mannetje en ik op vakantie gegaan om even op adem te komen voordat alle ellende echt goed van start zou gaan. En daar kwam mijn gerammel er luid en duidelijk uit. Vroeg in het seizoen, dus allemaal gezinnetjes met ontzettende schattige kleine kindjes. Het was ook tropisch warm, dus onder mijn jas kon ik mijn gerammel niet meer verstoppen. Ineens hoorde ik mezelf roepen: "Dat wil ik ook!"
Het mannetje blij, want die wilde al een tijdje. Maar ja, zonder mij ging het wat lastig.

Nog even gedacht, misschien even wachten tot ik een vast contract heb. Maar hoe vaak was het werk er wel niet tussen gekomen? Dus, alle ja maars overboord gegooid en we hebben de gok genomen. Ik raakte zwanger en verloor mijn baan. Heb er geen moment van wakker gelegen, wist dat er vanzelf wel wat op mijn pad zou komen. Maar nu wilde ik eerst een kindje en dan zagen we wel verder.
Mijn moeder knapte op en wij kregen Léon. 8 weken na mijn bevalling werd me al werk aangeboden en daar zit ik nog steeds met heel veel plezier.
Soms moet je gewoon meer naar je hart luisteren en minder naar je verstand.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_33013961
Idd het komt nooit echt uit, er is altijd wel een reden om het uit te stellen. Eerst wil je een goeie baan, dan weer dat mooie huis en je wil ook nog 3 keer per jaar op vakantie. Of laten we eerst maar even afwachten........

Ik heb ook periodes dat het rammelt. Nooit geweten dat ik zo een oer moeder zou worden. Echter, heb ik nog steeds erg veel moeite met het vinden van de juiste balans tussen werk en moederen.

Op zich zou ik heel graag wel weer zwanger willen worden. Maar vriendlief en ik zijn, ja ja daar komtie... een nieuw huis! Omdat ik "al" 31 jaar ben, wil ik toch ook niet te lang wachten op een tweede. Maar ja wie weet kleine babietjes hebben toch nog geen eigen kamer nodig in het begin
  maandag 12 december 2005 @ 14:17:23 #64
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33014048
*coming out

Nooit wilde ik kinderen en al helemaal geen huisje/boompje/beestje-gezin.
Maar nu Jolie er is (en zeker na die miskraam) is er een gevoel in mij dat zegt; ik wil zo graag nog een kindje. Het liefst te lang na Jolie. Het gevoel gaat behoorlijk diep, juist ook door die miskraam ws. Iemand zei tegen me toen dat juist doordat het ongepland was maar wel ongewild, het gevoel misschien anders was. Wij zouden niet nu weer proberen om een kindje te maken.
Later, als ik klaar ben met m'n studie, persoonlijke dingen beter gaan, betere huisvesting enzo, ja dan misschien dan.
Daar is ook helemaal niks mis mee maar ik ben wel eens jaloers op anderen die wel weer zwanger zijn enzovoorts. Niet dat ik niet blij voor ze ben maar ik voel ook tranen branden als ik er aan denk.
Toch weet ik, als de tijd er voor is zal er (als alles goed gaat) echt nog wel een kindje komen want dat zou fijn zijn.
pi_33014343
Er zijn altijd wel 100 redenen te bedenken om het niet te doen of uit te stellen. Het komt nooit echt uit. Daarnaast is het ook nog zo dat je er minimaal 9 maanden op moet wachten dus die perfect gecreerde situatie waarin het wel uitkomt kan wel ineens helemaal veranderd zijn.

Als je om je heen kijkt zijn er altijd mensen, kennissen of vriendinnen die er gewoon voor gaan, terwijl ze in een situatie zitten waarvan ik denk "Ik zou er nog niet aan beginnen" maar ja ik ben zo'n truttebol die dus wel alles eerst op orde wilde hebben. Beetje jammer dat 't vervolgens ruim anderhalf jaar duurt voordat je zwanger raakt.

Ik wilde altijd maar 1 kindje, mijn niet omdat hijzelf enig kind is... Nu ik er 1 heb, wil ik ook een 2e. Ik wacht wel, want ik wil 't mijn lichaam niet aandoen om nu weer zwanger te zijn. Ik wil eerst kijken hoe we financieel uitkomen met minder salaris en meer kosten, ik wil eerst weer in m'n ritme komen qua werk en opvang e.d... Oftewel er zijn alweer 100 redenen te bedenken om het (nog) niet te doen. Tot het moment komt dat die knop gewoon weer omgaat en je zegt "En nu gaan we er gewoon voor, klaar"

Pffff, vermoeiend he vrouwelijke ratio...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 12 december 2005 @ 14:55:33 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33014987
Dutch, dat van je zieke moeder herken ik wel. Ik heb hier de afgelopen jaren ook wel het eea meegemaakt met mijn ouders en ik heb wat dat betreft nu ook wel zoiets van 'ik wil niet wachten tot het te laat is' enzo.

Mag ik GreatWhiteSilence even bedanken voor het topic-idee. Het is zo lekker om er over te kunnen praten. Het gevoel is soms zo groot en enorm en het er even uitgooien lucht gewoon toch even op voor een tijdje. En weten dat je niet de enige rammeldoos bent is ook wel fijn.
pi_33015118
Ja dat valt me ook op, dat ik niet de enige ben die heul graag een kind wil . Die dingen die ik hier lees zijn zo herkenbaar, maar ik dacht altijd dat ik 1 van de weinigen (of zelfs de enige) was met dat soort gevoelens .
  maandag 12 december 2005 @ 15:18:30 #68
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33015623
Ik wil ook heel graag een kindje en we wilde na het trouwen volgend jaar ook beginnen. Maar mijn lichaam de financieën en het huisje willen nog niet zo meewerken. En omdat ik strakjes in fabruari weer ga beginnen op het HBO stellen we het nog maar een paar jaar uit.
pi_33015867
innovative Ik wil ook niet helemaal thuisblijven voor de kinderen, ik zou er ws. ook eeuwig spijt van hebben....
Maar vriendjelief heeft altijd geroepen dat hij ook minder wilde gaan werken als er een kleintje kwam...
En ik kan vast wel part time aan de slag, en een paar ochtenden in de week naar de creche/oppas is wat anders dan je kind er veel naartoe brengen..
En als het ouder zou zijn, en naar school zou gaan, dan hoop ik dat mijn werktijden daarop aangepast kunnen worden....

Ik vind het wel grappig, in mijn omgeving zijn ze er nog niet mee bezig, ik zit ook bij de verkeerde studie, het is een mannenstudie.... Maar bij mij rammelt het al een tijdje
  maandag 12 december 2005 @ 15:33:47 #70
12913 GreatWhiteSilence
pi_33016033
Ik zit al de hele middag te bedenken of ik nu met die moeder met twee kinderen ervaringen uit zou willen wisselen. Het probleem is een beetje dat ik uiteindelijk toch echt zelf in het diepe moet springen, want het is een loterij wat betreft het resultaat. Misschien heb ik er helemaal geen last van, misschien eindig ik als de vrouw in Leintjeuh haar verhaal. De ervaring van iedereen in dezelfde situatie zal daar nog niets over kunnen zeggen... **Zucht... K*tzooi**

En bedankt voor het bedankje. Ik mis(te) ook dat ik er niet over kan(kon) praten. Niet dat ik niet bij mijn vriend terecht kan, maar hij is niet aan het rammelen, dus echt begrijpen doet hij het (nog) niet.

Ook mijn moeder zou graag een kleinkind willen. En nu is mijn broer eindelijk aan het proberen met zijn vriendin, zijn ze naar de Filippijnen verhuisd. Als er dus een kleinkind komt, wordt het nogal moeilijk deze te knuffelen bijvoorbeeld...
  maandag 12 december 2005 @ 15:36:54 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33016098
Ja, met een ziek lijf is het helemaal lastig. En vaak een grote gok. Je weet vaak niet wat er gebeurd.

Ik kan er op zich wel met over praten, maar dat wil ik ook niet constant doen. Ik wil niet dat hij denkt dat ik de druk aan het verhogen ben enzo. Want dat werkt bij mijn stijfkopje sowieso averechts. Maar er gewoon even over praten lucht zo op.

Dat mijn ouders of schoonouders het zouden willen zou voor mij overigens geen reden zijn om het te doen. Het moet wel 'onze' keuze zijn, omdat wij het willen.
Maar het lijkt met wel heel leuk voor ze. Ik zie hoe mijn ouders nu zijn met mijn nichtje enzo.
pi_33016457
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zit al de hele middag te bedenken of ik nu met die moeder met twee kinderen ervaringen uit zou willen wisselen. Het probleem is een beetje dat ik uiteindelijk toch echt zelf in het diepe moet springen, want het is een loterij wat betreft het resultaat. Misschien heb ik er helemaal geen last van, misschien eindig ik als de vrouw in Leintjeuh haar verhaal. De ervaring van iedereen in dezelfde situatie zal daar nog niets over kunnen zeggen... **Zucht... K*tzooi**
Heb je het er al over gehad met artsen?
pi_33016579
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:27 schreef teigan het volgende:
innovative Ik wil ook niet helemaal thuisblijven voor de kinderen, ik zou er ws. ook eeuwig spijt van hebben....
Maar vriendjelief heeft altijd geroepen dat hij ook minder wilde gaan werken als er een kleintje kwam...
En ik kan vast wel part time aan de slag, en een paar ochtenden in de week naar de creche/oppas is wat anders dan je kind er veel naartoe brengen..
En als het ouder zou zijn, en naar school zou gaan, dan hoop ik dat mijn werktijden daarop aangepast kunnen worden....

Ik vind het wel grappig, in mijn omgeving zijn ze er nog niet mee bezig, ik zit ook bij de verkeerde studie, het is een mannenstudie.... Maar bij mij rammelt het al een tijdje
Ook hier een mannenomgeving, TU Delft...

Ik ben zelf realistisch tot pessimistisch als het gaat om de mogelijkheden van het combineren van moederschap en werk. Althans, tot bepaalde niveau's is het wel mogelijk (zij het met veel moeite), maar ik stel mijn doelen nogal hoog en daar is het gewoon heel hard vechten om je zin erdoor te krijgen. Tja..

Aan de ene kant wil ik graag kindjes en kan ik ook echt de kriebels krijgen van het idee en van het fantaseren erover... Anderzijds heb ik een vriend die het niet zo nodig vindt en die niet thuis gaat blijven voor ze, dat zal op mij neerkomen. Of ik dat wil??? Tja... moeilijk. Emotioneel gezien wil ik graag, en droom ik erover, rationeel gezien vind ik het een heel moeilijke keuze en denk ik de ene dag "nee, toch maar niet want..." en de volgende dag "natuurlijk moet het mogelijk zijn, miljarden vrouwen krijgen kinderen dus ik kan het ook en ik red me wel"... Kortom, ik ben er iig nog niet aan toe op dit moment. En wat er over een jaar of acht (op zijn vroegst) gebeurt zien we dan wel weer, ik zorg er iig voor dat er een goede start is mochten we besluiten ervoor te gaan, en als we er niet voor gaan is wat spaargeld etc. ook mooi meegenomen...

De kriebels zijn er, mijn hoofd nog lang niet.
  maandag 12 december 2005 @ 15:57:24 #74
12913 GreatWhiteSilence
pi_33016600
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:51 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Heb je het er al over gehad met artsen?
Nee, ik heb al 3 jaar geen neuroloog gezien geloof ik...

Maar ik heb van een ander gehoord dat ze van de neuro te horen had gekregen dat als ze kinderen wilde ze er beter meteen aan kon beginnen. Maar dat is voor mij niet echt meer van toepassing denk ik, omdat ik er eigenlijk geen last van heb.

Bovendien heeft iedere neuroloog weer een andere mening, dus daar kan ik ook weinig mee... Het is zelfs zo dat als ik van de diagnose af wil, ik al weet naar welke arts ik moet, die gooit bijna alles op stress...
pi_33016954
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nee, ik heb al 3 jaar geen neuroloog gezien geloof ik...

Maar ik heb van een ander gehoord dat ze van de neuro te horen had gekregen dat als ze kinderen wilde ze er beter meteen aan kon beginnen. Maar dat is voor mij niet echt meer van toepassing denk ik, omdat ik er eigenlijk geen last van heb.

Bovendien heeft iedere neuroloog weer een andere mening, dus daar kan ik ook weinig mee... Het is zelfs zo dat als ik van de diagnose af wil, ik al weet naar welke arts ik moet, die gooit bijna alles op stress...
Dat is ook vrij lastig dan inderdaad als ze allemaal wat anders zeggen.
Maar goed jou situatie is zoals jij het uitlegd en je zelf ook al zei totaal anders als van die vrouw die beschreven werd door Leintjeuh. Moeilijk allemaal hoor, in iedergeval goed luisteren naar je lichaam maar ik neem aan dat je dat wel doet
pi_33017881
Hier nog een rammelaar.

Helaas blijft het ook voor mij de komende jaren bij rammelen, aangezien ik nog studeer en mijn vriend ook. Toen ik 19 was heb ik een miskraam gehad en sindsdien blijf ik elke maand stiekem hopen dat ik dwars door de pil heen zwanger word
Ach ja. Ik denk dat ik het nog wel even volhoud, maar als ik hier dan meelees (want dat doe ik sinds die miskraam) en die foto's zie...
pi_33018248
Ik heb geen echte uitspraken gedaan die vastliggen naar mijn vriend toe betreft het hoe lang nog wachten, heb dus wel gezegd dat ik het jammer zou vinden om nog jaaaren te wachten en dat me dat misschien niet gaat lukken om helemaal te gaan wachten op wanneer HIJ vindt dat ZIJN leven perfect is en klaar is voor een kind, zoals iemand hier ook al zei ''perfect'' is je leven naar mijn idee nooit, je kan altijd wel blijven zoeken naar dingen die je nog wilt verbeteren.

Ik zou het wel erg vinden als ik door de pil heen zwanger zou worden, want dan is het niet gepland en niet samen besloten,en vooral mijn vriend zou het er heel moeilijk mee hebben dan. Maarja aan ECHT per on geluk zwanger raken kan niemand iets doen, en ik heb ook altijd rotsvast gezegd hier dat ik het dan nooit maar dan ook nooit weg zou laten halen.

Mijn beste vriendin is zwanger en verwacht in juni haar kindje, ik ben totaal niet jaloers, vind het juist zalig om haar kadootjes voor haarzelf en baby te sturen en straks een beetje tante te gaan zijn.
Ik lees ook altijd mee in zwangerschap en geboorte, vind dat echt heel erg mooi en aandoenlijk om alles te lezen. Maar het fototopic blijft favoriet Jolie Maria Myrthe de Ambers en Dylans
Gependeld
  maandag 12 december 2005 @ 17:01:02 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33018472
Ik heb afgelopen jaar 2 keer een Morning After Pil geslikt. 1 keer toen we elkaar net een paar weken kenden en nog een keertje na een maand of 3.
Het was net niet helemaal goed gegaan.
Maar daarna heb ik hem gezegd dat ik het dus niet meer zou doen. We zijn volwassen mensen en hij weet dat ik enorm graag wil, dus ik zou niet bewust een kans op zwangerschap nog een keer om zeep helpen.

Wonder o wonder... daarna zijn er geen slippertjes meer geweest.
  † In Memoriam † maandag 12 december 2005 @ 17:25:49 #79
43556 miss_dynastie
pi_33019311
* miss_dynastie rammelt ook, maar in real life praat ik er toch liever niet over, ik weet niet, als mensen er naar vragen heb ik echt het idee dat ze zich bemoeien met dingen die ze niet aangaan.
Wij weten trouwens ook dat niks zeker is, en de situatie nooit perfect zal zijn. Maar toch kiezen we er nu wel voor om in elk geval éérst mijn studie af te ronden. Daarna zie je inderdaad wel... maar een kindje met mijn studie combineren, ik denk niet dat dat zou lukken. Dus in dit geval houdt het verstand echt de overhand. Gewoon, omdat niet-afmaken van mijn studie echt heel veel gevolgen heeft; niet alleen voor mij persoonlijk, maar ook financieel (allereerst het terugbetalen van je StuFi en daarnaast minder geld verdienen in een baan dan je zou verdienen wanneer je je studie had afgerond). Overigens is dat ook niet serieus een optie (geweest).
  maandag 12 december 2005 @ 17:28:15 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33019391
Ik zat ook al op jou te wachten!

IRL praat ik er iig een stuk minder over. En niet dat het zo sterk is. Dat gaat ze niks aan. Dan gaat iedereen constant vragen 'en?'.
pi_33024424
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:28 schreef Brighteyes het volgende:

IRL praat ik er iig een stuk minder over. En niet dat het zo sterk is. Dat gaat ze niks aan. Dan gaat iedereen constant vragen 'en?'.
Ik verwachtte haar stiekem ook
Ik praat er eigenlijk ook nooit echt over, gaat ze gewoon niks aan. Als er naar gevraagd wordt zeg ik graag kinderen te willen maar voorlopig nog niet, en dan blijft het eigenlijk altijd daar wel bij, er wordt gelukkig niet doorgevraagd.
Gependeld
  maandag 12 december 2005 @ 20:20:49 #82
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_33025013
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:28 schreef Brighteyes het volgende:

Dat ge-'en?' is dus iets waar ik ook helemaal mesjogge van wordt!

"Én wanneer komt de tweede nou???? *bemoeizuchtige glimlach*"

Waarna ik inwendig rammelend de tegenvraag stel "hoezo? is er iets mis met deze?? *onnozele blik* "

pi_33033961
Zo, het topic loopt storm! weet niet zo waarop te reageren

Bij mij zit het op dit moment financieel echt even fout, dus nu bewust een kindje nemen en denken dat komt wel goed, dat kán gewoon niet.
Ik zal nooit een geweldige carrierre hebben, maar een baantje waar ik op z'n minst 1200 euro zal verdienen moet ik gewoon nog even vinden.

Mijn vriend zal een goede vader zijn, maar ik twijfel echt ontzettend of ik met hem mijn leven wil delen.
Natuurlijk ben je daar nooit zeker van, maar ja, als je nu al twijfelt..
Heb ook een paar vriendinnen, die wilden een kindje en maakten dus ook een kindje.
Toen hun zwanger waren en de kindjes werden geboren had ik ook zoiets van, ja, ik blijf maar twijfelen en hun doen het gewoon en hebben nu zo'n leuk kindje.
Waarom zou ik dan wel gaan wachten?
Alleen kan je een kind ook goed opvoeden en ik weet zeker dat mijn vriend een geweldige vader is, ook al zouden we uit elkaar gaan.
Maar, ik heb een spiraaltje, ooit een keer als morning afterspiraal in laten zetten.
En dat spiraaltje werkt heel goed en je moet echt naar de dokter om het er uit te laten halen.
En zoiets was toch een grotere stap dan stoppen met de pil voor mijn gevoel.

Nu bijna 2 jaar later ben ik blij dat ik die spiraal in had, m'n relatie gaat op het moment weer erg slecht en mijn vriendinnen met baby's wonen nu alleen zonder hun vriend, hebben kutbaantjes en kunnen nooit meer uit.
De babys waar ze zo vol van waren, wat hun droomwens was, dat er koste wat kost moest komen zijn nu drukke peuters en ik hoor ze af en toe zeggen...had ik maar gewacht...

Zo had ik nu toch echt niet willen zitten, ik wil het toch naar mijn gevoel goed doen en wil ook liever geen alleenstaande moeder worden.
Ik wil niet denken dat ik beter had moeten wachten en wil een evt. kindje ook een wat stabieler leventje geven.
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:48:14 #84
12913 GreatWhiteSilence
pi_33035934
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:29 schreef Troeta het volgende:
Zo, het topic loopt storm! weet niet zo waarop te reageren
Inderdaad, het leeft kennelijk nogal.
quote:
Bij mij zit het op dit moment financieel echt even fout, dus nu bewust een kindje nemen en denken dat komt wel goed, dat kán gewoon niet.
Ik zal nooit een geweldige carrierre hebben, maar een baantje waar ik op z'n minst 1200 euro zal verdienen moet ik gewoon nog even vinden.

Mijn vriend zal een goede vader zijn, maar ik twijfel echt ontzettend of ik met hem mijn leven wil delen.
Natuurlijk ben je daar nooit zeker van, maar ja, als je nu al twijfelt..
Heb ook een paar vriendinnen, die wilden een kindje en maakten dus ook een kindje.
Toen hun zwanger waren en de kindjes werden geboren had ik ook zoiets van, ja, ik blijf maar twijfelen en hun doen het gewoon en hebben nu zo'n leuk kindje.
Waarom zou ik dan wel gaan wachten?
Alleen kan je een kind ook goed opvoeden en ik weet zeker dat mijn vriend een geweldige vader is, ook al zouden we uit elkaar gaan.
Maar, ik heb een spiraaltje, ooit een keer als morning afterspiraal in laten zetten.
En dat spiraaltje werkt heel goed en je moet echt naar de dokter om het er uit te laten halen.
En zoiets was toch een grotere stap dan stoppen met de pil voor mijn gevoel.

Nu bijna 2 jaar later ben ik blij dat ik die spiraal in had, m'n relatie gaat op het moment weer erg slecht en mijn vriendinnen met baby's wonen nu alleen zonder hun vriend, hebben kutbaantjes en kunnen nooit meer uit.
De babys waar ze zo vol van waren, wat hun droomwens was, dat er koste wat kost moest komen zijn nu drukke peuters en ik hoor ze af en toe zeggen...had ik maar gewacht...

Zo had ik nu toch echt niet willen zitten, ik wil het toch naar mijn gevoel goed doen en wil ook liever geen alleenstaande moeder worden.
Ik wil niet denken dat ik beter had moeten wachten en wil een evt. kindje ook een wat stabieler leventje geven.
Jouw twijfels zijn op mij gelukkig niet van toepassing. Ik heb al bijna 3 jaar een stabiele relatie en we verdienen beiden goed.

Ik heb gisteravond nog flink zitten rekenen hoe het met de financiën zou zitten. En hoewel we er ongetwijfeld op achteruit zouden gaan qua netto-loon, we hebben immers beiden een voltijd baan, moet het wel met gemak lukken.

Of we moeten beiden voltijd blijven werken, maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Beiden een dag minder gaan werken zou bijvoorbeeld een betere oplossing zijn. Dan heb je nog 3 dagen waarvoor je een oplossing moet vinden...

De rammelingen uiten zich op het moment nog vooral op een 'praktische' wijze , al is het na dit topic wel duidelijk dat je van niets zeker kunt zijn...
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:58:01 #85
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_33036994
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja nou ja, hoe harder ik rammel, hoe koppiger manlief wordt met nog even wachten, dus ik schiet er niks mee op hoor.
Ik maak alleen mezelf steeds een stukje gekker!
Heb niet voor niets laatst vol liefde mijn babypop van vroeger gewassen en in haar pas gewassen kleertjes weer aangekleed.
Ik weet echt zo wat je bedoeld. Ik ben nog best jong (23) en studeer nog braaf (pas het tweede jaar), maar sinds een jaar ofzo heb ik zo'n enorm sterke drang om zwanger te worden. Ik heb alleen mijzelf (en Knut ) belooft eerst mijn school af te maken. Maar die drang ik word er gek van. Als ik een baby zie, een zwangere vrouw, de bevalling, er (de herhalingen en carol is zwanger) krijg ik steeds zo'n gevoel van binnen wat gewoon schreeuw "TRUT ZWANGER WORDEN!"

Nog even wachten neem ik mijzelf maar voor, ik hoop dat het wat minder wordt want nog 2 en een half jaar wachten tot ik uberhaupt kan proberen om zwanger te worden is echt afshcuwelijk.

Ik wil zo graag een babietjes met Knut
Wat een heerlijk topic trouwens

De reden waarom ik eerst wil afstuderen, is omdat we nu behoorlijk klein wonen en we een koopwoning hebben op 1 inkomen. Nu verdient Knut goed hoor, maar kopen is duur en in dit huis past geen kind, we zouden uiteraard groter kunnen wonen, maar dan wordt het wat meer op de grens van de randstad, wat voor mij weer vreselijk onpraktisch zou zijn met de studie. Daarbij moet ik stage lopen en ik zou een behoorlijk stuk van de studie missen denk ik. Ik kan natuurlijk ook deeltijd studeren (ja ik heb alles al honderd keer uitgedacht ) maar dat lijkt me ook onpraktisch.

Een kind is duur (babykamer, kleding, voeding luiers) en ik wil een stevige financiele basis hebben, maar goed je kunt ook werkeloos worden etc etc.

Ik kan dus wel 100 voors en 100 tegens bedenken, maar als ik denk aan kinderen ben ik ineens minder voor reden vatbaar. Ik dacht trouwens dat ik de enige was met zo'n sterke drang Je hoort er nooit iemand over. Knut wil overigens ook graag kinderen hoor, dus dat is het probleem niet. We denken alleen allebei dat het nu geen goed idee is, omdat ik straks mijn studie niet af maak. Ik studeer overigens voor middelbareschool docent, dus werken en een kind is wel weer redelijk te combineren.

Zucht...

[ Bericht 32% gewijzigd door Silmarwen op 13-12-2005 10:08:05 ]
pi_33037669
Topic van herkenning

Er wordt zoveel geschreven waarin ik me helemaal mee identificeer. Ik weet gewoon niet waar te beginnen...

Hier rammelt het al lang, heel lang. Een tijdje heb ik zelfs gedacht dat kinderen er voor mij nooit in zouden zitten vanwege mijn medische achtergrond (auto-imuunachtige aandoening waardoor mijn nierfunctie verminderd is (60%) en ik een hoge bloeddruk heb). Maar volgens mij artsen is het wel mogelijk, mits voor mijn 30ste, vanwege de risico's. (Ben nu 25)
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Meestal heeft een zwangerschap namelijk juist en positieve invloed op de MS...
Dit geldt gelukkig ook voor mijn aandoening, waardoor ik wel vertrouwen in de zwangerschap heb.

Mocht het onverhoopt helemaal misgaan, dan hebben we een klein huis (3 kamers) maar kunnen we de hypotheek nog steeds betalen van 1 (goed) salaris. En ja natuurlijk, liefst zou ik ook een groter huis willen. Maar dat kan gewoon niet in dit korte tijdsbestek.

Maar goed, het eerste wat voor elkaar moet zijn is dat ik mijn examens in januari haal, dan kan ik in februari met de pil stopppen (WOD is geloof ik de 14e, lekker romantisch )Erg he dat ik daar al naar gekeken heb En hopelijk met nieuwe medicijnen beginnen en met de oude stoppen.

Ja, het rammelt en behoorlijk ook, er gaat geen dag voorbij dat ik niet naar de toekomst kijk
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_33037705
Wat betreft het duur zijn van alle dingen, mijn schoonzus heeft twee schatten van kinderen die uit de spullen beginnen te groeien. Er staat bij hun op zolder al een boel gereserveerd voor ons. De vragen van wanneer we het opkomen halen, worden al regelmatig gesteld
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:05:14 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33038284
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:58 schreef Silmarwen het volgende:

[..]
... krijg ik steeds zo'n gevoel van binnen wat gewoon schreeuw "TRUT ZWANGER WORDEN!"

Nog even wachten neem ik mijzelf maar voor, ik hoop dat het wat minder wordt want nog 2 en een half jaar wachten tot ik uberhaupt kan proberen om zwanger te worden is echt afshcuwelijk.
Wat kan het heftig zijn he!
quote:
Ik wil zo graag een babietjes met Knut
Wat een heerlijk topic trouwens
Ik ben ook helemaal blij hiermee idd!
quote:
[...]Ik dacht trouwens dat ik de enige was met zo'n sterke drang
[...]Zucht...
pi_33038374
Oooh Sara kwam hier door de pil gefietst. Totaal onverwachts maar nu zo welkom . We hebben voor haar, toen ik eenmaal zwanger was, heeeeel bewust gekozen. Ze is nu 3,5 maanden oud, en ik wil meteen wel weer . Manlief zag dit nog niet zo zitten. Qua financien moeten we veel op orde krijgen, manlief gaat naar school. In maart 2907 is hij klaar, en gaan we voor een 2e. Maar inmiddels ben ik wel weer aan de pil . Ik ga er echter niet vanuit dat dit ons 2 keer overkomt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:11:36 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33038437
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:09 schreef Fuente het volgende:
In maart 2907 is hij klaar, en gaan we voor een 2e.

Dat is best een ruime marge!
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:19:35 #91
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33038606
Idd!

Weet je, ik denk dat het dus bij heel veel mensen wel sluimert. Maar hardop uitspreken in je omgeving doe je niet, want dat schept ook weer verwachtingen bij die mensen. En het laatste wat je wil is dat je elke keer krijgt te horen is: "En? Zijn jullie al bezig?"
Dus ik denk dat het daarom nog een klein beetje taboe is. Of taboe gehouden wordt. Daarom is dit topic dus ook zo'n succes, want er zijn genoeg bondgenoten! Maar je wordt er niet gelijk op 'afgerekend'. Leg ik het zo een beetje duidelijk uit?
pi_33038809
Meiden wat een geweldig topic! Twee jaar geleden had ikzo ontzettend met jullie mee kunnen beppen echt heel herkenbaar allemaal. Bij mij rammelde het ook vreselijk (ik wilde altijd voor mijn dertigste een kindje hebben) Maar manlief wilde echt nog niet. En het huis was ook niet geschikt voor een beepje. Tot we gingen verhuizen ,omdat een kindje er tzt toch wel zou komen, naareen woning met 2 slaapkamers. Op de dag na de verhuizing maar een test gedaan . En nu ligt er een heel mooi meisje te slapen in de kamer die we voorlopig wel als rommelkamer zouden gebruiken

Oftewel, je weet nooit hoe het loopt. Succes en sterkte met rammelen, en geniet er ook van want het heeft ook wel iets 'spannends'.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:29:36 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33038827
Denk het wel.
Hoe vaak ik niet van frustratie op mijn vingers heb zitten bijten omdat ik het gewoon even ergens de ruimte in wilde gooien.
Maar als je dat dan in HVVJN of zo zou zetten wordt het weer zo enorm beladen. Nu is het er uit, we zijn niet de enige en het is gewoon prettig af en toe even te kunnen ventileren.

Had gisteren een gesprek hierover met een vriendinnetje aan de telefoon en mijn zat in de kamer ernaast te computeren. Vroeg hem later of hij het gehoord had en hij had wel flarden opgevangen. Heb hem maar gezegd dat ik er verder niks mee bedoel, maar dat het er soms gewoon even uit moet. Dat het niet is om de druk op te voeren.

Oh, en niet afrekenen. Er komt vast ook wel een keer iemand langs die zich af vraagt waar we ons in godsnaam zo druk over maken. Maar ik kan het niet eens aan mezelf uitleggen waarom het zo groot en heftig is en waarom het per se nu 'moet', dus dat kan nog een leuke discussie gaan worden.
pi_33038861
overigens rammelt het bij mij nu al voor een tweede hoor... Maar dat moet echt nog even wachten eerst maar kijken hoe het nu financieel gaat en hoe mijn gezondheid zich houdt. Ow en we hebben hier geen plek voor een tweede dus dat wordt weer verhuizen.
pi_33038882
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:19 schreef dutchie het volgende:
Weet je, ik denk dat het dus bij heel veel mensen wel sluimert. Maar hardop uitspreken in je omgeving doe je niet, want dat schept ook weer verwachtingen bij die mensen. En het laatste wat je wil is dat je elke keer krijgt te horen is: "En? Zijn jullie al bezig?"
Dus ik denk dat het daarom nog een klein beetje taboe is. Of taboe gehouden wordt. Daarom is dit topic dus ook zo'n succes, want er zijn genoeg bondgenoten! Maar je wordt er niet gelijk op 'afgerekend'. Leg ik het zo een beetje duidelijk uit?
Daar heb je wel gelijk in. Al heb ik het bij een aantal mensen (vriendinnen en schoonouders en moeder) wel uitgeproken, omdat het zo overduidelijk is dat het bij mij speeltSommigen hebben dat idee al heel lang over mij, terwijl ik het er toen nog niet over had . Sommige genieten en dromen met me mee. Andere blijven vragen waar de bruiloft blijft (Hoeft voor ons beide niet). Maar vooralsnog wordt ik er niet gek van Het helpt mij namelijk ook wel met het bedenken van hoe dingen moeten gaan of wat geregeld moet worden enzo.

Taboe blijft het wel een beetje bij de 'ouderen' (Goh, zou je eerst niet alles op een rijtje krijgen) en bij de werkgever (Krijg ik over een half jaar wel weer een contract?!?)

Vooral met dit punt weet ik moeilijk om te gaan. Binnenkort zijn de personeelgesprekjes er weer. Moet ik toch wat antwoorden (ondanks dat het verboden is) of juist ontkennen, Of het maar in het midden laten. Er was daar laatst ook een topic over in WGR, waar de pro's en contra's uitgebreid aan bod zijn gekomen. Soms neig ik toch om, als het gevraagd wordt, te zeggen dat we wel ideeën hebben. Ik heb een hele sociale werkgever namelijk en ik denk dat ontkennen juist een tegenovergesteld effect zal hebben. Aan de andere kant, je weet het niet... Lastig, lastig...
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:34:52 #96
54772 Silmarwen
pi_33038968
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Denk het wel.
Hoe vaak ik niet van frustratie op mijn vingers heb zitten bijten omdat ik het gewoon even ergens de ruimte in wilde gooien.
Maar als je dat dan in HVVJN of zo zou zetten wordt het weer zo enorm beladen. Nu is het er uit, we zijn niet de enige en het is gewoon prettig af en toe even te kunnen ventileren.

Had gisteren een gesprek hierover met een vriendinnetje aan de telefoon en mijn zat in de kamer ernaast te computeren. Vroeg hem later of hij het gehoord had en hij had wel flarden opgevangen. Heb hem maar gezegd dat ik er verder niks mee bedoel, maar dat het er soms gewoon even uit moet. Dat het niet is om de druk op te voeren.

Oh, en niet afrekenen. Er komt vast ook wel een keer iemand langs die zich af vraagt waar we ons in godsnaam zo druk over maken. Maar ik kan het niet eens aan mezelf uitleggen waarom het zo groot en heftig is en waarom het per se nu 'moet', dus dat kan nog een leuke discussie gaan worden.
Inderdaad, ik hou het heel de tijd in. Ik zeur wel af en toe (misschien wel vaak) tegen Knut, maar niet tegen iemand anders. Heel gek, ik heb steeds het idee dat ik me niet zo moet aanstellen. Ik ben pas 23 etc etc hele verhalen tegen mijzelf om die drang maar weg te praten

Eindelijk lotgenoten Ik denk dat veel mensen het inderdaad nit zeggen omdat je meteen reacties krijgt als jje bent nog zo jong, of juist dat je moet opschieten en weet ik het wat voor commentaar je kunt krijgen. Ik weet zeker dat als ik het zou vertellen dat iedereen meteen begint over school en dat je het eerst moet afmaken blabla. Allemaal wel leuk en aardig hoor, maar dat gevoel gaat dus niet weg
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:40:40 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33039130
Stinkie wordt soms echt gek van me.
En dan voelt hij zich weer schuldig om het het 'zijn schuld' is dat ik moet wachten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:41:11 #98
54772 Silmarwen
pi_33039152
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
Stinkie wordt soms echt gek van me.
En dan voelt hij zich weer schuldig om het het 'zijn schuld' is dat ik moet wachten.
Knut heeft de opleidingsstok achter de deur
pi_33039296
Het komt me wel bekend voor alleen dan bij het 2de kindje.

Mijn man wilde geen 2de

Ik heb een jaar aan zijn kop gezeurd; ik wilde zoooo graag. Op een gegeven moment zei hij dat het "gezeur" alleen maar averechts begon te werken en dat hij het niet zag zitten. We waren toch gelukkig met z'n drietjes? Toen ben ik maar opgehouden erover te praten.

Een jaar later ben ik er weer voorzichtig over begonnen en zei hij ineens; ach, laten we het maar proberen dan...

Gelukkig werd ik meteen zwanger.

Nu zijn we dolgelukkig met z'n viertjes

Eigenlijk is dit off-topic want op dit moment "rammel" ik niet
pi_33039818
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat is best een ruime marge!
Oeps 2007 dus
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33040370
Wat het financiele aspect betreft, hebben wij toen heel anders gereageerd dan anderen doen. Ik was net mijn baan kwijt, het bedrijf van mijn man moest een flinke omslag gaan maken. Onze financiele toekomst was dus heel onzeker, en we zouden hoe dan ook een nieuwe situatie krijgen met onbekende factoren waar we een weg in moesten vinden. We hebben toen geredeneerd dat één onbekende factor erbij dan ook nog wel kon. Beter dan als ik alweer mezelf helemaal had vastgelegd in een baan. Het klinkt wat stupide, maar het heeft voor ons wel gewerkt. Er moest zoveel veranderen, dat het eigenlijk op geen enkele manier een last was om dan nóg iets te veranderen.

Maar goed, wat iedereen ook zegt. Er is nooit écht een moment waarop alles klopt en alles uitkomt. Op een dag overstemt het rammelen gewoon de rede en dan maken argumenten niets meer uit.

[sub]ik heb trouwens in het eerste jaar na Isa's geboorte mijn studie afgemaakt, die ik in het vierde jaar had afgebroken vanwege omstandigheden. Had daar -in deeltijd- toen prima de gelegenheid voor. Mijn tentamens heb ik vooral geleerd in de speeltuin van Artis )
mooi he, alles
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:09:56 #102
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33041213
Ik studeer ook nog en het ís te doen met baby en nu ook nu Maria een dreumes is. Vraag niet hóe, maar het kan!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_33041391
Ik heb altijd al zachtjes gerammeld, heb een zwak voor kindjes.
Nu ik langzaamaan op een leeftijd (nu 24) en in een situatie kom waarin het ook kan wordt het alleen maar heftiger.. over een jaar of 3/4 heb ik voor mezelf maar vastgesteld dat zou ideaal zijn... en dan hopen dat het ook gaat zoals het zou moeten..
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:28:47 #104
54772 Silmarwen
pi_33041699
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:32 schreef phileine het volgende:
Wat het financiele aspect betreft, hebben wij toen heel anders gereageerd dan anderen doen. Ik was net mijn baan kwijt, het bedrijf van mijn man moest een flinke omslag gaan maken. Onze financiele toekomst was dus heel onzeker, en we zouden hoe dan ook een nieuwe situatie krijgen met onbekende factoren waar we een weg in moesten vinden. We hebben toen geredeneerd dat één onbekende factor erbij dan ook nog wel kon. Beter dan als ik alweer mezelf helemaal had vastgelegd in een baan. Het klinkt wat stupide, maar het heeft voor ons wel gewerkt. Er moest zoveel veranderen, dat het eigenlijk op geen enkele manier een last was om dan nóg iets te veranderen.

Maar goed, wat iedereen ook zegt. Er is nooit écht een moment waarop alles klopt en alles uitkomt. Op een dag overstemt het rammelen gewoon de rede en dan maken argumenten niets meer uit.

[sub]ik heb trouwens in het eerste jaar na Isa's geboorte mijn studie afgemaakt, die ik in het vierde jaar had afgebroken vanwege omstandigheden. Had daar -in deeltijd- toen prima de gelegenheid voor. Mijn tentamens heb ik vooral geleerd in de speeltuin van Artis )
Wat een geweldige columns Ik zit helemaal met tranen van ontroering te lezen en het rammelt nog harder
Tranen zijn overigens behoorlijk uniek bij mij, dus het is een groot compliment
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:17:29 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33046156
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:28 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een geweldige columns Ik zit helemaal met tranen van ontroering te lezen en het rammelt nog harder
Tranen zijn overigens behoorlijk uniek bij mij, dus het is een groot compliment
Ik lijkt tegenwoordig om alles te kunnen snuffen als het over babietjes gaat.
Maar nu zo midden in de PMS en zo mooi beschreven... *slik*
pi_33048031
Ik denk niet dat het een taboe is, maar dat de meeste mensen het niet openbaar vertellen juist om die irritante steeds terugkomende vragen te mijden. Maarja die vragen krijgen we toch wel sinds we zijn gaan samenwonen..
Dan krijg je ook te horen ''geniet nog maar even lekker van elkaar en met zn tweetjes hoor''
Ik vind dat echt 1 van de raarste opmerkingen, net of je niet intens geniet en heel erg gelukkig kan zijn met je kindje. Natuurlijk zijn er ook echt zeer zeker wel de mindere momenten, maar ik weet zeker dat ik ZO blij en trots zou zijn als ik mama word.

Een kindje, zoiets unieks dat gewoon helemaal van jou en je partner is, het lijkt me zo bijzonder

Ik ben ook altijd ontzettend nieuwsgierig naar hoe een toekomstig kindje eruit zal gaan zien!!
En namen liggen hier al eeuwen vast
En oja ik koop zelfs heeel af en toe wel eens kleertjes via marktplaats van het merk waar ik helemaal weg van ben
Gependeld
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:59:58 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33048693
Het enige dat ik ooit gekocht heb voor mezelf is het knuffeldoekje dat ik voor mijn nichtje kocht. Daar was ik zo onwijs weg van dat ik hem zelf ook gewoon wilde hebben. Die ligt in een zakje onderin mijn la met ondergoed.
Bij mijn nichtje is het hét slaapknuffeltje, dus wat dat betreft zat ik goed qua aaibaarheidsgehalte. MIjn zus heeft er een 2e bijgekocht zodat hij af en toe in de was kan. Ik zit zelf te denken om hetzelfde te doen voor hij straks uit de collectie is. Hij is gewoon zo onwijs lief en leuk.

En voorstellingen maken over een kindje...
Ik heb zelfs een soort van moeten 'rouwen' om het kindje dat ik nooit zou gaan maken met mijn ex toen we uit elkaar gingen. Hij en ik hebben nooit kindjes gemaakt omdat hij nog studeerde maar we hadden het er na een paar jaar toch wel vrij vaak over. Het zou een lief klein kereltje worden met blonde krulletjes. En hij zou Boris gaan heten.
Gek hè, hoe je er zo enorm mee bezig kan zijn? Ik moest echt afscheid nemen van dat idee 2 jaar geleden.

Ik kan me bij mijn huidige helemaal geen kindje met blonde krulletjes voorstellen!
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:04:54 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_33048792
is de reden dat het bij mij begon te rammelen, ik bedacht ineens dat als ik geen kinderen zou krijgen er dus geen klein donkerharig meisje door mijn huis zou kruipen
Het is een nogal blonde jongen geworden....
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:53:38 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33051449
Ik struin trouwens wel af en toe Marktplaats af.
Ik vind de commode's zoals Bixister dacht ik ze heeft zo mooi, dus ik kijk af en toe of ik niet iets die waarvan ik denk 'Ja!'. En dan nog het lef hebben om te bieden.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:54:23 #110
54772 Silmarwen
pi_33051470
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik struin trouwens wel af en toe Marktplaats af.
Ik vind de commode's zoals Bixister dacht ikze heeft zo mooi, dus ik kijk af en toe of ik niet iets die waarvan ik denk 'Ja!'. En dan nog het lef hebben om te bieden.
Onze babykamer wordt groen, heb ik al besloten
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:56:01 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33051523
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:54 schreef Silmarwen het volgende:
Onze babykamer wordt groen, heb ik al besloten
Heerlijk hè! Die gekte!
De kleuren heb ik ook al in gedachten idd., stinkie moet het natuurlijk ook nog wel mooi vinden, maar ik ga hem nu nog niet met de details vervelen.

Een meidennaam hebben we inmiddels wel al zo ongeveer bedacht (hoewel er een goede 2e is). Ik ben er zo zeker van dat ik ze niet eens durf te noemen in het namen topic uit angst dat iemand anders ermee vandoor gaat.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:59:16 #112
54772 Silmarwen
pi_33051629
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heerlijk hè! Die gekte!
De kleuren heb ik ook al in gedachten idd., stinkie moet het natuurlijk ook nog wel mooi vinden, maar ik ga hem nu nog niet met de details vervelen.

Een meidennaam hebben we inmiddels wel al zo ongeveer bedacht (hoewel er een goede 2e is). Ik ben er zo zeker van dat ik ze niet eens durf te noemen in het namen topic uit angst dat iemand anders ermee vandoor gaat.
We weten de naam voor ene jongen en een meisje al, maar die houd ik geheim tot het zover is. Het zijn twee mooie namen (duh dat vindt iedereen van zijn namen) Ik wil graag zelf ene ledikantje maken. Ik kan aardig klussen, alleen laat ik Knut en zijn vader altijd alles doen Ik moet echt niet langs de prenatal lopen en vandaag stapte ik de hema binnen en toen liepen we langs slabbertjes en rompertjes. Ik heb alleen maar gekeken
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:03:33 #113
12913 GreatWhiteSilence
pi_33051781
Ik heb ook al een naam voor een jongen, maar ik kan maar geen echt leuke naam vinden voor een meisje. En als ik een leuke meisjesnaam hoor, dan ben ik hem zo weer vergeten ook...
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:04:51 #114
54772 Silmarwen
pi_33051823
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb ook al een naam voor een jongen, maar ik kan maar geen echt leuke naam vinden voor een meisje. En als ik een leuke meisjesnaam hoor, dan ben ik hem zo weer vergeten ook...
Oe dat heb ik juist andersom. Ik kan wel 20 leuke meisjes namen bedenken, maar jongens namen vindt ik veel moeilijker.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:06:33 #115
12913 GreatWhiteSilence
pi_33051884
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:04 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Oe dat heb ik juist andersom. Ik kan wel 20 leuke meisjes namen bedenken, maar jongens namen vindt ik veel moeilijker.
Zullen we elkaar helpen?
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:07:09 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33051904
Hier ook moeite met de jongensnaam.
stinkie kwam op een gegeven moment met een hele leuke naam aan die voor zowel een jongen als meisje kan (neehee, niet Robin ) maar hij denkt dat een jongen ermee gepest gaat worden dus wil hij dat liever niet. Wel heel jammer. Maar die naam is nu dus een evt. 2e optie voor een meidennaam.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:09:39 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_33051989
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:07 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook moeite met de jongensnaam.
stinkie kwam op een gegeven moment met een hele leuke naam aan die voor zowel een jongen als meisje kan (neehee, niet Robin ) maar hij denkt dat een jongen ermee gepest gaat worden dus wil hij dat liever niet. Wel heel jammer. Maar die naam is nu dus een evt. 2e optie voor een meidennaam.
Nikita? Schrijf je het zo eigenlijk?

Maar ja, ik moet maar hopen dat het een jongen wordt en anders moet vriendlief maar wat verzinnen...
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:11:17 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33052047
Nikita is het ook niet nee... dat zou zelfs ìk een jongen niet aan doen!
Maar goed, stop maar met raden, ik zeg toch niks.
pi_33053100
Ojaaaaa die donkere commode van Bixister, die is echt helemaal te gek!!!!
Ik heb dus verschillende kleertjes van Tinus P (dat puntmutsenmerk) heel goedkoop van marktplaats, dan MOET ik het gewoon alvast hebben

Ik denk dus dat ik een donkerharig meisje krijg met heel veel haar bij de geboorte, zo was ik zelf ook als baby, had al lange donkere haren. Maar mijn vriend daarin tegen was als heel klein babytje echt kaal en daarna heeeeel blond, dus misschien klopt mijn voorstelling van hoe mijn kind eruit zal zien wel helemaal niet, en zul je altijd zien dat ik jongens krijg ipv de meisjes die ik denk

Maar dat gefantaseer vind ik ook wel weer erg leuk en spannend, ik kan ook gewoon zo verheugen op hoe het zal zijn als ik mama van iemand ben, vraag me echt af hoe ik zal zijn als moeder.

Ik vertel het gewoon, wie weet hoe lang het nog duren gaat voordat er een kindje komt: meisje zal Luna gaan heten en een jongen Mick. Eventuele tweede kinderen Jolie (jaja ERNSTIG gepikt) voor een meisje en dan Merlijn voor een jongen.
Gependeld
pi_33056718
Grappig, dat jullie het over de namen hebben. Mijn lief kwam er laatst zelf mee. We gingen er alvast een paar af, maar dat wordt niets. Of de een of de ander heeft een vervelende associatie van een bepaald persoon bij alle namen. Dat schiet dus niet op. We hebben wel besloten dat het er twee worden. Oh hellup, als dat maar goed komt

Wat het kamertje betreft, daar denk ik niet heel vastomlijnd over. Maar ik neig toch wel naar dat frisse groene limoenkleurtje. En wat lichte meubeltjes, maar geen wit. Een wiegje hebben we al, daar heeft nog ingeslapen.

Ik ben meer bezig met de rest van het huis, dat eerst nog geverfd moet worden (buiten nog veel, binnen alleen afwerken). Want, ja als je zwanger bent mag dat niet meer :x
Ook het opruimen van de zolder staat hoog op mijn prioriteitenlijstje, nadat ik mijn examens gehaald heb, want al dat kinderspul moet toch ergens kwijt. (Bovendien hebben we veel overbodige spullen).

Ik merk dat ik toch soms best ver ga met dingen plannen en bedenken
pi_33057033
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:22 schreef Mariposa het volgende:
Een wiegje hebben we al, daar heeft nog ingeslapen.
Wauw, das echt leuk dat dat nog bewaard gebleven is!!! Oude meubeltjes met een verhaal zijn echt gaaf! Ik heb alleen mijn knuffelaap nog die ik vanaf mn geboorte had, en mijn allereerste hemdje, verder niks helaas.
Gependeld
pi_33057855
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:31 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Wauw, das echt leuk dat dat nog bewaard gebleven is!!! Oude meubeltjes met een verhaal zijn echt gaaf! Ik heb alleen mijn knuffelaap nog die ik vanaf mn geboorte had, en mijn allereerste hemdje, verder niks helaas.
Jammer, is dat he, ik had wel een paar spulletjes, ik ben alleen bang dat ik die nooit meer terug krijg/vind. Ik zat laatst te denken dat ik 2 van die mini theeserviezen hadIk zou ze zo graag aan mijn dochtertje willen geven, netjes in de doos, maar daar weet ik ook niet meer van waar dat is. Dat is het nadeel als je veel verhuisd, en dingen dus verspreid komen te liggen en je verder geen contact meer met een ouder hebt. Echt zonde. Dat doet me echt pijn.

De wieg is trouwens 3 jaar terug helemaal opnieuw geverfd en bekleed, voor mijn neefje. Mijn schoonouders hebben zelfs de box nog, die nu wordt gebruik als mijn neefjes er zijn. Een rode, met 3 of vier van die gekleurde houten balletjes Er zit alleen geen verhoogstand op
  woensdag 14 december 2005 @ 10:24:19 #123
12913 GreatWhiteSilence
pi_33066120
Hmm, als ik het topic zwangerschapshormonen/hormonale gekte lees, krijg ik mijn twijfels. Ik heb geen zin in een scheiding door een zwangerschap...

Alhoewel, het is wel een mooi excuus om eens flink te gaan schelden en raar te gaan doen...

Al lijkt zwangerschapsdementie me tien keer niks, ik heb soms nu al zulke rare dingen door de MS...
pi_33066208
ik denk dat ik me niet veel gekker ga gedragen dan nu al zo af en toe..

En ik heb een vriendje met engelengeduld
  woensdag 14 december 2005 @ 10:47:23 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066631
Weet je wat ook zo irritant is. Mijn lichaam lijkt te veranderen sinds een tijdje. Had ik vroeger alleen maar last van (behoorlijk wat) buikpijn bij mijn menstruatie zit daar nu sinds een paar maanden dus ook bij dat ik 2 dagen van te voren koppijn heb. Ok, prima...

Maar sinds een paar maanden gaan mijn tieten dus ook echt al een paar dagen van te voren enorm zeer doen en daar heb ik mezelf nu al een paar keer flink mee voor de gek gehouden. Gewoon omdat ik dat anders nooit had.
pi_33066976
Brighteyes, jij moet gewoon zwanger worden, je bent er zo meer dan klaar voor
Ik hoop dat het snel zal gebeuren voor je.

Ik weet nu touwens zeker dat ik nog wat jaartjes moet wachten.
Het is uit met m'n vriend, de spullen staan al ingepakt en ik ga voorlopig even bij mijn vader wonen.
Ik voel me er goed bij, maar het idee dat ik weer overnieuw moet beginnen staat me wel erg tegen.

Zo kwam ik ook net een babytruitje tegen die ik voor de zeker alvast had gekocht in Eurodisney.
En inderdaad een heel schattig kabouterminiserviesje waar ik vroeger zelf mee heb gespeeld.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:05:04 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33067050
Jeumig Troeta!
Gezien wat je eerder schreef denk ik dat het wel een goede beslissing is, maar wel even heftig zeg!
Idd doodeng om weer even helemaal met niets te beginnen, maar dat komt vast allemaal weer helemaal goed hoor.
(Kijk maar naar mij! )
pi_33067106
Troeta, wat klote zeg!! Ik weet niet hoe lang je relatie was, maar zulke dingen zijn echt nooit leuk.
Ik begrijp uit je verhaal dat je het er zelf ook wel mee eens was en dat het niet een HELE grote klap was, das dan wel weer een beetje troost.
Maar als je zelf echt al over kinderen enzo met hem dacht, kan ik me voorstellen dat het niet niks is om helemaal op nieuw met iemand anders te gaan beginnen.

Een Disney truitje Als ik eraan denk alleen al , ja ik ben echt een softie nerd wat kleertjes betreft.
Gependeld
pi_33067214
Bedankt voor de lieve reacties.
Ik sta er inderdaad achter en het is ook een beetje een opluchting, maar toch echt in die situatie komen te zitten is wel weer heftig.
Ik weet dat het allemaal wel weer goedkomt, het is echt door de zure appel heenbijten.
Het is net alsof je volwassen bent geworden, door het samenwonen enzo, en dat je nu weer een pubertje bent wat nog moet beginnen.
De relatie heeft 2 jaar geduurd en ik ben pas 24, al voel ik me wel oud al.

O, mn moede ris er, ze gaat helpen met verhuizen!
  woensdag 14 december 2005 @ 11:17:05 #130
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33067299
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:56 schreef Mariposa het volgende:
De wieg is trouwens 3 jaar terug helemaal opnieuw geverfd en bekleed, voor mijn neefje. Mijn schoonouders hebben zelfs de box nog, die nu wordt gebruik als mijn neefjes er zijn. Een rode, met 3 of vier van die gekleurde houten balletjes Er zit alleen geen verhoogstand op
Wij hebben een box geleend van kennissen en daar zat ook geen verhoogstand op. Wij hebben toen zelf bij een bouwmarkt een soort klemmen gehaald die eigenlijk bedoeld zijn voor leidingen ofzow. Ziet er zo uit: |_| en de uiteindes gaan dan om 2 spijlen van de box. In elke hoek zo'n ding, een op maat gezaagde plank erop en klaar! Werkte hier prima!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33067374
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Jeumig Troeta!
Gezien wat je eerder schreef denk ik dat het wel een goede beslissing is, maar wel even heftig zeg!
Idd doodeng om weer even helemaal met niets te beginnen, maar dat komt vast allemaal weer helemaal goed hoor.
(Kijk maar naar mij! )
En mij Nou ja goed, we hebben dan wel net nog geen 7 maanden "verkering", maar het is zo anders dan andere keren

Hier ook al beslist: twee kindjes Alleen nog niet wanneer. Hij heeft zelfs al mensen op zijn werk van hun stoel doen vallen door te vertellen dat er wel kindjes gaan komen.

Maar over een paar jaar dus pas *smoort gerammel met wat wattenschijfjes*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_33067553
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:20 schreef Syrena het volgende:

Hier ook al beslist: twee kindjes Alleen nog niet wanneer. Hij heeft zelfs al mensen op zijn werk van hun stoel doen vallen door te vertellen dat er wel kindjes gaan komen.
Kan hij zn enthousiasme niet even gaan overbrengen naar mijn vriend
Gependeld
pi_33067792
Mijn vriend en ik hebben ook wel eens het kinder-gesprek. Ik wil 2 of 3 kids, hij 3 of 4. 4 lijkt me niet praktisch omdat je dan niet meer met zn allen op de achterbank past... Maar bij 3 kids heb je wel een beetje het buitensluit-syndroom... Mijn 2lingzus viel vaak buiten de boot omdat ik t erg goed kon vinden met mn oudste zus en die twee samen ging niet....
En ik wil mn eerste kindje als ik 28 ben, en vriend-lief wil 1e kindje als ik 30 ben *zucht* Eigenwijze man
pi_33068060
4 kinderen?? haha jaja een man heeft maar makkelijk praten met wat ie wil, jij als vrouw moet dan maar wel 4x helse pijnen doorstaan.

Wel typisch dat het echt altijd de mannen zijn die nog niet willen en het een aantal jaren uit willen stellen
Gependeld
  woensdag 14 december 2005 @ 11:51:11 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33068182
ik heb momenteel geen rammelende eierstokken maar wel gehad.

Van jongs af aan wist ik al dat mijn droomwens was om moeder te worden.
Toen mijn man en ik gingen samenwonen wilde ik het liefst meteen al, maar we moesten eerst alles op een rij zetten en wennen aan de situatie samen.

Na een jaar werd het gevoel steeds erger,mijn man had het nog totaal niet.
We woonde op een gegeven moment bijna 4 jaar samen en we besloten te gaan trouwen.
Ik had door de trouwplannen wat anders aan mijn hoofd en dacht dus niet meer zoveel aan zwanger worden.
Ik nam de laatste pil van een strip en toen vroeg mijn man of het niet leuk was om helemaal te stoppen met de pil.

Tuurlijk is dat leuk, doen we, en een maand na ons trouwen ben ik zwanger geraakt.

Dus ik heb een aantal jaar moeten wachten maar gelukkig kwam het er toch van, achteraf ben ik blij, het was de perfecte tijd.

Nu is Demi 7 maanden en heb nog geen last van rammelende eierstokken gelukkig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_33068193
sorry dat ik me in dit topic meng, hier weinig gerammel hoor momenteel. maar ik wilde even reageren op mevrouwKorns laatste post: die helse pijnen zijn 't ergste niet (vind ik) maar alles wat daarna komt wel. het zorgen voor 4 kinderen lijkt mij een heleboel werk en verantwoordelijkheid, allemaal heel gezellig maar ook druk en niet te vergeten ook duur! ik heb m'n handen al behoorlijk vol aan 2.
hier was manlief juist degene die zei 'zullen we er dan maar 'meteen' mee beginnen? terwijl ik dacht eerst meer dingen op orde te moeten hebben. dus 't is niet altijd zo!
pi_33068522
4x moeten bevallen was zo gauw het eerste dat dan in me opkwam en me deed afschrikken, maar inderdaad 4 kinderen hebben rondrennen is nog veel en veel zwaarder, ik persoonlijk moet er niet aan denken

Wat apart om te lezen dat jouw man wel de eerste van jullie twee was die over kinderen begon! Leuk zelfs!!
Nee hier is het onderwerp kinderen echt helemaal van mijn kant gekomen, vriendlief wil dus wel kinderen maar volgens mij als hij een vriendin had gehad die geen kinderen wou had hij dat ook best gevonden.
Gependeld
  woensdag 14 december 2005 @ 12:09:23 #138
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33068604
Overigens, mijn schoonzus had ook last van het gerammel, een nadeel, mijn broer niet maar ze heeft mijn broer voor het blok gezet om toch zonder zijn medeweten zwanger te worden.
Mijn nichtje is nu 10 maanden en ze wil weer, mijn broer niet, hij is gek op zijn dochter maar hij heeft ook net een bedrijf opgezet en de timing is gewoon verot.

Maar ik weet nu al, begin volgend jaar is ze zwanger.

Dus let wel op dat het niet doorslaat, dat je een man niet voor het blok zet en met een kind opzadeld waar hij niet voor gekozen heeft.
Ook al is hij gek op zijn dochter, hij is eigenlijk (nog) niet gek genoeg op zijn vriendin voor een tweede.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_33068690
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:09 schreef snakelady het volgende:
Overigens, mijn schoonzus had ook last van het gerammel, een nadeel, mijn broer niet maar ze heeft mijn broer voor het blok gezet om toch zonder zijn medeweten zwanger te worden.
Mijn nichtje is nu 10 maanden en ze wil weer, mijn broer niet, hij is gek op zijn dochter maar hij heeft ook net een bedrijf opgezet en de timing is gewoon verot.

Dus let wel op dat het niet doorslaat, dat je een man niet voor het blok zet en met een kind opzadeld waar hij niet voor gekozen heeft.
Ook al is hij gek op zijn dochter, hij is eigenlijk (nog) niet gek genoeg op zijn vriendin voor een tweede.
En wat was de reactie van de man dan, die weet dus ook gewoon dat ze expres zwanger is geworden??
Ik zou zoiets echt nooit kunnen, ik heb al heel gauw last van mn geweten, maar dit is helemaal iets wat ik de rest van mn leven mezelf nooooit meer zou kunnen vergeven.
Hoe graag ik het ook zou willen, zon besluit moet je echt samen nemen, dan ben je er allebei toch veel en veel blijer mee!
Gependeld
  woensdag 14 december 2005 @ 12:22:51 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33068872
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:14 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

En wat was de reactie van de man dan, die weet dus ook gewoon dat ze expres zwanger is geworden??
Ik zou zoiets echt nooit kunnen, ik heb al heel gauw last van mn geweten, maar dit is helemaal iets wat ik de rest van mn leven mezelf nooooit meer zou kunnen vergeven.
Hoe graag ik het ook zou willen, zon besluit moet je echt samen nemen, dan ben je er allebei toch veel en veel blijer mee!
Hij is daardoor veel wantrouwender naar zijn vriendin geworden , hun relatie gaat ook niet echt goed, haar wil is wet zeg maar.
Ik heb sinds een paar maanden een spiraaltje en die probeerd hij nu ook zijn vriendin aan te smeren, maar die wil niet.
Condooms is haast geen doen aangezien die elke keer spontaan kapot zijn en hij is er ook niet zeker van dat ze de pil slikt.
Dus van sex genieten is er ook niet meer bij, hij is contant bang dat ze iets gedaan heeft.

En hij wil ook niet weg bij haar omdat ze heeft gezegd dat als hij weg gaat hij zijn dochter nooit meer te zien krijgt.
En dat lukt haar door familiecontacten.

Niet echt een ideale situatie dus.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:23:41 #141
12913 GreatWhiteSilence
pi_33068892
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:09 schreef snakelady het volgende:

Ik kende ook iemand die dat heeft gedaan, maar dan ben je toch ontzettend egoïstisch bezig?

Een ongelukje, okey, kan gebeuren, alleen je baarmoeder en/of eierstokken weg laten halen geeft de garantie dat er geen ongelukjes gebeuren.

Maar bewust zwanger worden terwijl de partner er nog niet aan toe is, is zo vreselijk 'ikke, ikke, ikke, en jij kan stikken' (en betalen)...
  woensdag 14 december 2005 @ 12:34:29 #142
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33069130
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik kende ook iemand die dat heeft gedaan, maar dan ben je toch ontzettend egoïstisch bezig?

Een ongelukje, okey, kan gebeuren, alleen je baarmoeder en/of eierstokken weg laten halen geeft de garantie dat er geen ongelukjes gebeuren.

Maar bewust zwanger worden terwijl de partner er nog niet aan toe is, is zo vreselijk 'ikke, ikke, ikke, en jij kan stikken' (en betalen)...
Helemaal gelijk en vooral die laatste zin slaat helemaal op haar in alles wat ze doet.
Ik zal er maar niet over uitbreiden aangezine dit topic daar niet voor bedoeld is maar k heb nog nooit zo'n enorme egoist meegemaakt in mijn leven.
pi_33069591
Mij lijkt 3 kinderen heel leuk, maar vriendjelief wil er maar twee..

Juist vanwege dat buitensluit idee. Maarja, ik had het wel heel fijn gevonden toen ik klein was om nog een broertje/zusje te hebben juist vanwege mijn broertje, waar het niet altijd even goed mee klikte...
pi_33069774
Ik ken een jongen die absoluut geen kinderen wil, zijn relatie is daardoor zeker twee keer uitgeraakt (en toch weer aan). Nu is het definitief uit en hij heeft zich meteen laten steriliseren.

Met de carnaval zat ie me te versieren, en het enige waar ik aan kon denken was "Argh nee, jij kan geen kinderen meer krijgen!" Ik heb hem dan ook maar meteen afgewimpeld...zonder de ware reden te vertellen (zijn ex-vriendin is een goede vriendin van de nicht van mijn beste vriendin )

Overigens zou ik nooit een man "in de val lokken"! En als ik je broer was Snakelady, zou ik hele strakke onderbroeken gaan dragen enzo
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 14 december 2005 @ 13:09:08 #145
12913 GreatWhiteSilence
pi_33069899
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:04 schreef Syrena het volgende:
Overigens zou ik nooit een man "in de val lokken"! En als ik je broer was Snakelady, zou ik hele strakke onderbroeken gaan dragen enzo
En iedere dag naar de sauna misschien?
pi_33069957
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:04 schreef Syrena het volgende:
Ik ken een jongen die absoluut geen kinderen wil, zijn relatie is daardoor zeker twee keer uitgeraakt (en toch weer aan). Nu is het definitief uit en hij heeft zich meteen laten steriliseren.

Met de carnaval zat ie me te versieren, en het enige waar ik aan kon denken was "Argh nee, jij kan geen kinderen meer krijgen!" Ik heb hem dan ook maar meteen afgewimpeld...zonder de ware reden te vertellen (zijn ex-vriendin is een goede vriendin van de nicht van mijn beste vriendin )

Ik zou de reden wel gewoon gezegd hebben hoor, dat je toch al weet dat het nooit wat kan worden omdat jij wel een kinderwens hebt. Is toch niks raars aan?
Was ook 1 van de eerste dingen die ik 5 jaar geleden aan mijn vriend vroeg toen het serieus begon te worden, of hij wel kinderen wou. Ik wou toch wel weten of er wel een toekomst in zat omdat ik dus zeker wist wel kinderen te willen.
Gependeld
  woensdag 14 december 2005 @ 13:18:55 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33070149

Dat heb ik dus nooit kunnen begrijpen, dat er vrouwen zijn die dat soort valse trucjes uithalen.
Maar als ik je broer was Snake dan zorgde ik toch voor mijn eigen voorraadje condooms en anders ging ik er gewoon niet meer op... Walgelijk!

Maar goed, daar gaat het hier idd niet over.
Ik zou het iig nooit in mijn hoofd halen. Heb alleen na 2 keer de Morning After Pil tegen mijn gezegd dat ik dat dus niet meer zou doen. Als er nu nog 'ongelukjes' zijn dan zullen we wel zien waar het schip strand zeg maar.
pi_33070847
En ook weet hoe het is als alles rammelt.
maar ook hier de twijfels nog bij mijn vriend.
En we hebben een huis gekocht.
Hoe moet dat financieel
Maar toch denk ik, ik ben nu 29, ik wil ook zo graag.

Ideaal topic dus ook voor mij
Ook ik heb al wat kleertjes liggen en wat andere kleine dingen.
Ook wij kennen de mensen die vragen en wanneer komt de eerste, waar we steevast op antwoorden dat het in iedergeval nog langer duurt dan 9 maanden.
Soms weet ik ook niks te antwoorden.

Ik kan wel genieten van de zwangerschappen van vriendinnen.
Ben ook wel jaloers maar het plezier in het meeleven overwint.
pi_33071918
Troeta, jammer dat het uit is (hopelijk ben je vandaag goed verhuisd) en dat je je kinderwens even opzij moet zetten en weer overnieuw moet beginnen. Dat lijkt me heel zwaar, omdat je ook zo 'rammelt'. Veel sterkte ermee om je eigen leventje weer op te bouwen )

Aan de andere kant Cliché, cliché, mss moet ik wel gelijk door naar 'de dingen die je nooit wilt horen' is het misschien wel beter. Je ziet helaas zo vaak dat er stelletjes zijn die een jong kind hebben en dan weer uit elkaar gaan en dat lijkt me zo sneu voor het kind. Want zo'n scheiding hakt er best in bij kinderen.

Snake Wat een verhaal zeg. En wat een medelijden heb ik met je broer. Ik ben bang dat zo'n soort relatie niet lang stand zal houden. Wat sneu voor je nichtje (is dat die waarmee Demi toen op de foto gegaan is?) Het is moeilijk om als buitenstaander daar iets over te zeggen en voor jullie als familie ook. Ik denk alleen dat je broer wel op een gegeven moment een keuze moet maken.

Tex, bedankt voor de tip. Ik denk alleen wel dat de box bij opa en oma blijft staan. Is wel zo makkelijk als we daar gaan logeren
  woensdag 14 december 2005 @ 14:26:12 #150
12913 GreatWhiteSilence
pi_33071930
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:45 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Wel typisch dat het echt altijd de mannen zijn die nog niet willen en het een aantal jaren uit willen stellen
Nou ja, er zijn uitzonderingen, maar het valt wel op, ja. Volgens mij komt dat gewoon doordat ze op hun 70ste kinderen kunnen verwekken, dus staan ze er gewoon niet bij stil. Er is geen haast bij en dat is bij een vrouw wel anders.

Dat, en ze hebben niet de juiste hormonen...
pi_33072194
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nou ja, er zijn uitzonderingen, maar het valt wel op, ja. Volgens mij komt dat gewoon doordat ze op hun 70ste kinderen kunnen verwekken, dus staan ze er gewoon niet bij stil. Er is geen haast bij en dat is bij een vrouw wel anders.
Wat ik heel erg bij mijn lief gemerkt heb, is dat hij er de eerste jaren geen voorstelling van kon maken hoe dat zou zijn; kinderen krijgen/hebben. Ik heb ook altijd gezegd dat ik graag kinderen wilde hebben en als ik vroeg: en jij? Kreeg ik een of ander vaag antwoord.

Het begon een beetje te veranderen toen mijn neefje geboren was , en sindsdien hebben ook een aantal van zijn vrienden kinderen gekregen en leeft het bij hem ook steeds meer. Nu hebben we het er wel vaak over. Gelukkig maar. Hij is nu trouwens 30. Gelukkig maar dat ik wat jonger ben

Hij heeft het er trouwens ook wel eens met collega's over en die geven ook aan dat ze datzelfd gevoel hadden er niet klaar voor te zijn, niet weten of je het kan enz enz.
  woensdag 14 december 2005 @ 15:04:47 #152
12913 GreatWhiteSilence
pi_33072969
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:35 schreef Mariposa het volgende:
Hij heeft het er trouwens ook wel eens met collega's over en die geven ook aan dat ze datzelfde gevoel hadden er niet klaar voor te zijn, niet weten of je het kan enz enz.
Dus die stoere kerels zijn eigenlijk gewoon onzeker en bang...
  woensdag 14 december 2005 @ 15:15:57 #153
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33073239
Mijn vriend wil wel hoor maar die ziet ook in dat het nu nog niet de tijd is. Want als het wel zo zou zijn liever gister dan vandaag
  woensdag 14 december 2005 @ 15:46:50 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33073987
BE, geloof me, dat gebeurd ook nog maar weinig.

Mariposa, dat is ze idd, echt een schatje verders hoor, een lekker ding waar ik (en de rest van de familie) helemaal gek op is.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:05:11 #155
54772 Silmarwen
pi_33074424
Ik zou nooit expres zorgen dat ik toch zwanger wordt Dat is gewoonweg walgelijk zeg. Dat kun je niet maken het kind is niet alleen jouw kind zeg

Als we een ongelukje krijgen houden we de baby sowieso. Ik zou toch geen abortus plegen (tenzij het medisch wordt geadviseerd)
  woensdag 14 december 2005 @ 21:43:01 #156
61800 Rottdog
pi_33084173
Als ik die broer was wist ik het wel neukte nooit weer
pi_33084264
Mijn man was ook hier degene die er over begon. Het rammelde bij mij al een beetje, maar daar was ik me nog niet zo van bewust. Hij rammelde zelf niet, maar zag het bij mij en is er daarom over begonnen. Maar inderdaad, waarschijnlijk toch ook een uitzondering.

Simarwen, bedankt voor het hele mooie compliment
mooi he, alles
pi_33084348
Ik zou het nu ook absoluut houden

Denk alleen niet dat de kans groot is, ik ben een zeer trouwe pilgebruiker, en zonder pil is mijn cyclus zoooooooooooooooooooooooooo ontzettend lang (laatst was het 80 dagen o.i.d.) dat ik als we *echt* gaan beginnen eerst naar de huisarts ga om dat te laten onderzoeken. Voordat ik met de pil begon was dat nl. ook al zo.

Maar goed, het zou kunnen gebeuren klapper
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:26:50 #159
12913 GreatWhiteSilence
pi_33130329
Ik vind het idee dat ze me eerst continue uit mijn slaap houden niet eens erg... En ook niet dat ik er in het begin waarschijnlijk voor opdraai, want vriendlief zal wel gewoon moeten werken...

Hormonen...
pi_33131951
de hele dag voor je kind(eren) zorgen is ook werken hoor.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:26:41 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33132066
Ik weet dat het kan gebeuren, dat het heel zwaar is de eerste tijd, maar ik zie daar ook niet echt tegenop.
Wat bixis zegt is volgens mij trouwens wel superwaar. Je vriend kan er even van weg op zijn werk, jij thuis niet, en dat is mss nog wel veel zwaarder.

Ik weet niet meer waar ik het nou las laatst maar die had 2 kinderen met allebei een ontzettende hang-dag, ze kon niet eens even naar het toilet zonder gezeur. Dan ben je volgens mij echt op aan het eind van de dag, maar dan mag je nog lekker even verder want manlief is net uit z'n werk en die wil even bijkomen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:52:26 #162
12913 GreatWhiteSilence
pi_33132796
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:23 schreef bixister het volgende:
de hele dag voor je kind(eren) zorgen is ook werken hoor.
Mja, maar ik vang er helaas geen centen voor en die centen zijn toch echt nodig met kleintjes erbij. Dus mijn vriend zijn werk heeft voorrang...
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet dat het kan gebeuren, dat het heel zwaar is de eerste tijd, maar ik zie daar ook niet echt tegenop.
Wat bixis zegt is volgens mij trouwens wel superwaar. Je vriend kan er even van weg op zijn werk, jij thuis niet, en dat is mss nog wel veel zwaarder.

Ik weet niet meer waar ik het nou las laatst maar die had 2 kinderen met allebei een ontzettende hang-dag, ze kon niet eens even naar het toilet zonder gezeur. Dan ben je volgens mij echt op aan het eind van de dag, maar dan mag je nog lekker even verder want manlief is net uit z'n werk en die wil even bijkomen.
Hmm, misschien zal ik het niet zo doen als het moment daar is, maar mijn plan is ze dan gewoon in de box te mikken, mijn hoorapparaat uit te doen en eventjes lekker, rustig, naar de WC te gaan.
pi_33132927
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Hmm, misschien zal ik het niet zo doen als het moment daar is, maar mijn plan is ze dan gewoon in de box te mikken, mijn hoorapparaat uit te doen en eventjes lekker, rustig, naar de WC te gaan.
Noujaaaa

Ik zou als er een kindje zou komen graag 3 dagen willen werken en dan de andere week 2 dagen. Ik werk in de zorg en zou dan mijn werkaanvragen kunnen aanpassen op die van mijn moeder, zij doet hetzelfdd werk als ik, en zij zou dan kunnen oppassen en dat is iets wat zij ook heel erg graag zou willen. Ik weet nu al dat ik echt niet wil dat familie van mijn vriend oppast.
Mijn vriend doet momenteel werk dat hij niet leuk vind, hopelijk vind hij gauw wat anders en wie weet kan hij dan wel wat thuiswerken.
Ja ik heb het al helemaal uitgedacht
Gependeld
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:04:05 #164
12913 GreatWhiteSilence
pi_33133128
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:57 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Noujaaaa
Soms moet dat nu eenmaal, denk ik. Je bent hun moeder, niet hun slaaf. Bovendien heb ik dan ook eens een keertje voordeel van mijn slechthorendheid...
quote:
Ik zou als er een kindje zou komen graag 3 dagen willen werken en dan de andere week 2 dagen. Ik werk in de zorg en zou dan mijn werkaanvragen kunnen aanpassen op die van mijn moeder, zij doet hetzelfdd werk als ik, en zij zou dan kunnen oppassen en dat is iets wat zij ook heel erg graag zou willen. Ik weet nu al dat ik echt niet wil dat familie van mijn vriend oppast.
Mijn vriend doet momenteel werk dat hij niet leuk vind, hopelijk vind hij gauw wat anders en wie weet kan hij dan wel wat thuiswerken.
Ja ik heb het al helemaal uitgedacht
Ik denk dat mijn vriend en ik beiden 4 dagen in de week gaan werken. Mijn moeder wil vast ook heel graag een dagje oppassen, denk ik. En dan heb ik nog twee dagen over. Ik denk dat ze dan naar het KVD gaan, of misschien vind ik wel moeders met kinderen die op mijn kids kunnen passen en andersom. Of zoiets...
  zaterdag 17 december 2005 @ 14:59:45 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33161401
Mag ik even?

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!

Dat lucht op.

kut-hormonen
  zaterdag 17 december 2005 @ 15:10:08 #166
12913 GreatWhiteSilence
pi_33161630
Wat een agressie en je bent nog niet eens zwanger. Arme, arme stinkie...
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2005 @ 17:33:16 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_33165103
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:46 schreef snakelady het volgende:
BE, geloof me, dat gebeurd ook nog maar weinig.

Mariposa, dat is ze idd, echt een schatje verders hoor, een lekker ding waar ik (en de rest van de familie) helemaal gek op is.
als ik jouw broer was, had ik me in stilte laten steriliseren.
wat zij kan, kan hij ook (en beter ook )
  zondag 18 december 2005 @ 10:49:44 #168
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_33184561
Als ik die broer was was ik weggegaan bij haar denk ik, absoluut wel dol zijn op het kindje, maar het kind ook wel vertellen op latere leeftijd WAAROM papa bij mama weggegaan is.
Ik kan dit zo geen gelijkwaardige relatie noemen als zon enorme beslissing eventjes door 1 persoon genomen wordt.
Gependeld
pi_33184769
Volgens mij gebeurt dat vaker dan je denkt. De pil moet voor bijna 99% betrouwbaar zijn, maar je hoort altijd verdacht veel verhalen van vrouwen die "door de pil heen" zwanger zijn geworden.
mooi he, alles
  zondag 18 december 2005 @ 11:22:14 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33185109
Ja precies. En het gebeurd ook al altijd net even te toevallig bij vrouwen die ontzettend graag een kindje willen.
Laatst was er hier ook weer zo'n verhaal. Ik heb daar toch moeite mee dat te geloven hoor.
  zondag 18 december 2005 @ 12:29:15 #171
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_33186642
Ik heb dus ook zon verhaal in mn directe omgeving, broertje van mn vriend is aantal jaren geleden ook onverwachts vader geworden. Vriendin houdt het op zwanger worden door de pil heen, maar niemand in de familie gelooft dit, ze was net effe iets te vaak aan het roepen op zon beetje iedere verjaardag en familiegelegenheid dat ze zo graag een kind wou. Hun dochter is inmiddels uit de luiers, dus ik zit al een aantal maanden te wachten op het nieuws van een 2e ongelukje!
Terwijl volgens mij vriendlief misschien niet eens een tweede wil ivm hun financieen.

Ik geloof sowieso eigenlijk niet in zwanger worden als je de pil echt goed in neemt..
Gependeld
  maandag 19 december 2005 @ 15:28:45 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33217961
Ik geloof best dat er een paar mensen zwanger kunnen worden door de pil heen, maar in zo'n grote mate lijkt me haast onmogenlijk.
Dat zou de pil maar iets van 80% betrouwbaar zijn.

Of ze zijn hebben de pil gewoonweg niet goed genomen of idd perongeluk/express vergeten.
pi_33218263
Volgens mij zou mijn vriend dan helemaal niet bij mij blijven als ik expres zwanger zou raken, het vertrouwen is dan toch compleet weg lijkt me.
Nee, hier komt die beslissing er echt samen, ook al kan het helaas nog wel een hele tijd duren.
Ik zal me toch moeten vermaken met het meelezen in OUD en meeleven met mijn beste vriendin die zwanger is.

Laatst heb ik nog weer voor maar 80 cent een heeeel lief helemaal gaaf jurkje van Tinus P bij de kringloop vandaan gehaald, echt TE lief om te laten hangen
Gependeld
  maandag 19 december 2005 @ 16:10:38 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33218924
Hier laatst ook zo'n verhaal.
Zij zegt dat ze besloten hadden in Januari te stoppen met de pil (terwijl mijn zegt dat hij tegen hem gezegd had 'ergens in de loop van volgend jaar').
Anyway, volgens haar dus stoppen met de pil in januari. En dus is ze in Oktober nog even de implanon gaan halen (yeah right... voor 3 maanden ). En, oh hoe toevallig... bij haar is er net wat mis gegaan, staafje er niet goed in gezeten of zo.
Nou sorry, maar ik geloof niet eens dat ze naar de HA is gegaan voor zo'n ding.

En het spijt me zeer, hoe onwijs graag ik een kindje wil, toch echt niet op die manier.
pi_33219056
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:29 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik geloof sowieso eigenlijk niet in zwanger worden als je de pil echt goed in neemt..
Nou, het blijkt bijvoorbeeld wel dat vrouwen die écht te zwaar zijn ook minder beschermd zijn door de pil. Hun vetcellen maken oestrogeen aan, waardoor de balans die de pil probeert te krijgen in het lichaam verstoord kan raken.

Maar over het algemeen is de kans heel, heel klein, 0,2% per jaar. Ik geloof idd 99% van die verhalen ook niet. Niet altijd is het echt een bewuste keuze geweest, maar als ik hier op FOK! en op andere fora lees hoe vrouwen denken met de pil om te kunnen gaan (ook echt geloven dat ze het goed doen!) dan denk ik dat er ook een hoop vrouwen zwanger raken door fouten die dan wel niet expres zijn, maar zeker voorkomen hadden kunnen worden.
  maandag 19 december 2005 @ 16:24:20 #176
12913 GreatWhiteSilence
pi_33219103
Mijn vriend kan zich nog niet helemaal voorstellen dat er kinderen zijn. Hij vindt zichzelf nog zo jong. Maar ik denk dat hij eraan begint te wennen dat 'kinderen' en 'jong zijn' prima samen kunnen. Het gaat immers om de verantwoordelijkheid die je kunt en wilt dragen, niet om je leeftijd...

Hij heeft in ieder geval minder moeite met het idee kinderen te krijgen dan met het idee te trouwen...
pi_33219171
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hij heeft in ieder geval minder moeite met het idee kinderen te krijgen dan met het idee te trouwen...

Volgens mij kom je makkelijker van je echtgeno(o)t(e) af dan van je kind en diens moeder/vader...
pi_33219652
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:20 schreef innovative het volgende:

[..]

Nou, het blijkt bijvoorbeeld wel dat vrouwen die écht te zwaar zijn ook minder beschermd zijn door de pil. Hun vetcellen maken oestrogeen aan, waardoor de balans die de pil probeert te krijgen in het lichaam verstoord kan raken.

Maar over het algemeen is de kans heel, heel klein, 0,2% per jaar. Ik geloof idd 99% van die verhalen ook niet. Niet altijd is het echt een bewuste keuze geweest, maar als ik hier op FOK! en op andere fora lees hoe vrouwen denken met de pil om te kunnen gaan (ook echt geloven dat ze het goed doen!) dan denk ik dat er ook een hoop vrouwen zwanger raken door fouten die dan wel niet expres zijn, maar zeker voorkomen hadden kunnen worden.
Ik dacht dat als je veel te zwaar bent ook een wat zwaardere pil krijgt voorgeschreven, dus niet die Microgynon. Maar dat is wat ik altijd gewoon dacht, dat zal dan wel helemaal niet.
Mij is inderdaad het verhaal wel bekend dat zwaarlijvigheid de werking van een pil kan doen verminderen ja.
Gependeld
  maandag 19 december 2005 @ 16:51:41 #179
54772 Silmarwen
pi_33219782
Ik slik overigens niet de pil omdat ik er hele erge moodswings van krijg. Zonder pil zit ik een stuk beter in mijn vel. Knut weet dit hoor We hebben het zelfs samen besloten.
En om nu in alle condooms gaatjes te prikken is ook zoiets.

Nee serieus ik snap niet dat je zwanger wordt terwijl je partner duidelijk aangeeft niet te willen. Hoe zet je dan een kind op de wereld, via een vertrouwensbreuk. Een dure ketting of iets kun je nog wel opdringen door gewoon te doen Maar een kind is zo''n enorme verantwoordelijkheid. Je moet het toch beiden willen.

Mijn ex-schoonzusje is zogenaamd ook door de pil en de condoom heen zwanger geworden (uhuh). We geloofde haar allemaal niet behalve mijn ex-schoonmoeder. Probleem was dat de vader een vluchteling was die uitgeprocedeerd was en ze pas 19 jaar oud was. Geen huis, nog een studie en een hele slechte relatie. Niet echt een leuke manier waarop je binnen komt als kind. Het kind werd ook nog eens 2 weken te vroeg geboren. Het kind groeit nu op tussen zijn ooms en grootouders, terwijl zijn mamma gaat stappen met vriendinnen en de vader is al gevlucht. Kindjes is overigens een dropje

Sommige mensen begrijp ik gewoon niet.
  maandag 19 december 2005 @ 21:57:05 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33228223
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:28 schreef innovative het volgende:

Volgens mij kom je makkelijker van je echtgeno(o)t(e) af dan van je kind en diens moeder/vader...
Idd.
Maar toch zijn er meer mensen die 'even' een kind 'nemen' dan mensen die 'even' gaan trouwen. Heb ik nooit begrepen, maar goed.

Hier ook geen pil of ander hormoon-houdende anti-conceptie. Het sloopt mijn libido, wat dan wel weer hele goeie anti-conceptie is, maar toch niet zo leuk. En net als Sil loop ik ook niet met een speld alle condooms af.
  † In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 22:56:01 #181
43556 miss_dynastie
pi_33230819
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Ik dacht dat als je veel te zwaar bent ook een wat zwaardere pil krijgt voorgeschreven, dus niet die Microgynon. Maar dat is wat ik altijd gewoon dacht, dat zal dan wel helemaal niet.
Mij is inderdaad het verhaal wel bekend dat zwaarlijvigheid de werking van een pil kan doen verminderen ja.
Meestal krijg je een recept mee voor een x aantal jaar, dus is het niet zo makkelijk bij te houden. Los daarvan, geloof ik niet in zoveel ongelukjes als er zijn
  maandag 19 december 2005 @ 23:04:14 #182
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33231158
Statistisch gezien zouden 4 op 1000 vrouwen zwanger kunnen worden tijdens correct pilgebruik.

Een nicht van mij is trouwens zwanger geworden door een hormoonkuur heen, die ze kreeg om de kans te verkleinen dat d'r borstkanker terug zou komen. Volgens de arts zou 1 op 1000 vrouwen daarmee nog zwnager kunnen worden. Het kán dus wel.
Maar met alleen de verhalen hier al komen we daar al overheen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 19 december 2005 @ 23:38:00 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33232479
Idd ja Tex!
Nieuwe statistieken!
Onder internettende pilgebruiksters is het percentage zwangerschappen hoger!
pi_33232546
van veel internetten word je kennelijk erg vergeetachtig.
  dinsdag 20 december 2005 @ 07:42:35 #185
12913 GreatWhiteSilence
pi_33236747
Alleen gebruik ik de pil niet, dus de pil vergeten zal er niet in zitten...
pi_33237022
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:04 schreef texelonia het volgende:
Statistisch gezien zouden 4 op 1000 vrouwen zwanger kunnen worden tijdens correct pilgebruik.
Nog leuker, volgens www.anticonceptie-online zijn het er zelfs maar 2 op de 1000!!!

Maar die melden wel doodleuk op de site dat het snel oploopt naar 100 van de 1000. En daar is volgens mij de gebruikster toch echt de oorzaak van.
  dinsdag 20 december 2005 @ 08:34:17 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33237040
Ik zei ook niet voor niks correct pilgebruik Als je hem "vergeet" is dat natuurlijk je eigen schuld.
©Dumbo
pi_33237290
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 08:34 schreef texelonia het volgende:
Ik zei ook niet voor niks correct pilgebruik Als je hem "vergeet" is dat natuurlijk je eigen schuld.
Klopt idd... Als je dan in SEX mensen leest die doodleuk posten dat je de pil "best een keer kan vergeten in de eerste week", dan verbazen al die zwangerschappen door de pil heen je helemaal niks. Het is vast niet altijd expres, maar ik weet zeker dat de helft van de pilgebruiksters niet weet waar ze mee bezig is. Zeker de groep waarbij zwangerschap nog het meest onwenselijk is, de tienermeiden...
  woensdag 21 december 2005 @ 12:19:55 #189
12913 GreatWhiteSilence
pi_33270377
En ik vind echo's altijd leuk om te zien. Ik zat net al vingertjes (of teentjes ) te tellen van een echo die hier gepost was. Als dat sowieso vingertjes of teentjes waren...

Ik heb ook al tegen mijn vriendje gezegd dat als ie teveel gaat 'spoken'(slaapwandelen) en mij wakker gaat maken om het een of ander, ik ga verhuizen naar mijn ouders, oid. Zwanger zijn is al vermoeiend genoeg en dan wil ik niet nog eens wakker gemaakt worden door iemand die denkt dat ie spinnen in bed ziet rondkruipen...

Maar hij zei dat ie in dat geval wel op de bank ging slapen en dat ik de deur van de slaapkamer op slot mag doen. Volgens mij wordt dat best een goede papa.
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 18:32:55 #190
43556 miss_dynastie
pi_33376477
Vandaag stond ik echt zo: toen een kennis van me door haar tweejarige zoontje werd begroet met een stralende glimlach en een "Haaaaai mmmmmama" Ik wil oo-hook Meestal heb ik het prima onder controle, maar nu, dit........ zal misschien wel door de kerstsfeer komen of zo...
  maandag 26 december 2005 @ 11:17:19 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33410227
Gelukkig kunnen we er soms ook om lachen.

Gisteren waren we bij mijn zus en Kyra, mijn nichtje van bijna 1, zat een beetje te mopperen in de box. Eerder had ik al tegen zitten fluisteren 'Hoor je dat? Die herrie? Dat zijn mijn eierstokken! '.

Afijn... we staan bij die box. Duwt me ineens naar voren: 'Kijk eens Kyra! Ik heb een hele grote rammelaar voor je!'.

En bedankt hè!
  † In Memoriam † maandag 26 december 2005 @ 11:18:37 #192
81992 Githa
pi_33410249
Wahahahaha BE ....
  maandag 26 december 2005 @ 11:22:31 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33410323
hahahaha BE.
  maandag 26 december 2005 @ 11:52:52 #194
12913 GreatWhiteSilence
pi_33410820
Wat een pestkop...
  Jubileum moderator maandag 26 december 2005 @ 21:27:15 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33422548

arme BE...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33468639
Nahh BE, lullige actie hoor van stinkie! Geef hem maar op z'n lazer!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 29 december 2005 @ 22:48:44 #197
12913 GreatWhiteSilence
pi_33522743
Mijn vriend heeft trouwens al de opdracht gekregen na de geboorte ervoor te zorgen dat er geen enkel flesje dat kleine bekkie in gaat.

Ik wil zeker (proberen) borstvoeding (te) geven en dat is al moeilijk genoeg zonder bemoeienis van de flesjesmaffia...
pi_33523042
Ik weet dan juist alweer echt heel erg zeker dat ik flesvoeding wil gaan geven, heel raar misschien maar dat gevoel heb ik altijd al gehad sinds ik aan kinderen krijgen begon te denken.
Ik wil gewoon geen kindje aan mn borst hebben hangen, of als je ergens anders dan thuis bent zou ik me totaal niet prettig voelen om de borst te moeten gaan geven ook al zou dit in een aparte ruimte kunnen. Nee, ik zou me er totaal niet prettig bij voelen en zou het ook niet willen proberen.

Mijn hormonen slaan de laatste dagen totaal weer op hol misschien ook wel door de feestdagen en gezelligheid enzo, wat MissDynastie ook al zei.
Gependeld
  vrijdag 30 december 2005 @ 09:20:02 #199
12913 GreatWhiteSilence
pi_33530507
Dat dacht ik eerst ook, omdat ik het niet prettig vind als er aan mijn voorgevel gefrutseld wordt. Maar toen las ik in de borstvoedingstopics dat er moeders zijn die hetzelfde hebben, maar geen last hebben van borstvoeding geven. Ik kan proberen of het bij mij hetzelfde is. Over het geven van borstvoeding op andere plekken dan thuis heb ik nog niet eens zo over nagedacht. Echt veel weg van huis ben ik namelijk niet als ik niet op mijn werk zit.

Ik heb helaas geen kleintjes in de buurt die mijn hormonen kunnen triggeren, ik moet het allemaal zelf doen...
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:18:19 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33548779
Vanmiddag bij een vriendinnetje langs geweest (Mevr. Basset) en daar is alles weer lekker wakkergeschud hoor.
Ze hebben een eigenwijsje van 2 1/2 en een lief keuteltje van 6 maanden ongeveer.

En dan ga je hier nog eens het kinder foto-topic doorkijken en zie je een 'Joliebol'...
Nou... veeg mij maar weer op hoor.
pi_33554436
ik kan het niet laten om te reageren op de borstvoedingsverhalen. De eerste weken heb ik echt moeten doorbijten want het was niet prettig. Nu zijn we er allebei aan gewend, en krijgt Emma overal de borst, zo ook vanmiddag in het cafe van de Beurs van Berlage Kinderfototopic deel 65
Nouja het is je eigen keus maar ik kan jullie wel aanraden om het iig te proberen.
pi_33558003
Maar het is vooral het idee voor mij denk ik dat er een kind aan je borst ligt te happen, dat lijkt me totaal geen prettig gevoel.. Ik heb er een soort weerstand tegen opgebouwd ofzo denk ik..
Het lijkt me een heel naar gevoel
Gependeld
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:49:12 #203
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33558235
Had ik ook, heb het wel geprobeerd maar ging allemaal niet zo lekker.
Met een volgende zou ik het ook niet weer proberen. Als moeder zijnde mag je het waarschijnlijk niet zeggen maar ik hou er ook niet van om het te zien. Als het een bekende is oke maar voor de rest, nee doe maar niet.
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:51:37 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33558341
Eigenlijk vind ik dit nou weer helemaal niet hier passen.
Het is nota bene nog (lang) niet aan de orde.

* Brighteyes is er ook vrijwel zeker over uit meteen aan de flesvoeding te gaan. Vind BV prachtig om te zien bij anderen, zou me er ook niet voor schamen, alleen zie ik het mezelf niet doen, plus dat ik papa (en anderen) ook graag de kans wil geven 'iets' met het kindje te kunnen behalve alleen verschonen etc.
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:58:45 #205
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33558672
Nee het past hier ook niet maar ik moest er gewoon even op reageren.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:02:45 #206
12913 GreatWhiteSilence
pi_33558837
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:51 schreef Brighteyes het volgende:

* Brighteyes is er ook vrijwel zeker over uit meteen aan de flesvoeding te gaan. Vind BV prachtig om te zien bij anderen, zou me er ook niet voor schamen, alleen zie ik het mezelf niet doen, plus dat ik papa (en anderen) ook graag de kans wil geven 'iets' met het kindje te kunnen behalve alleen verschonen etc.
Waarom zou het niet passen? Ik vind dat het bedenken hoe je iets wel of niet zou aanpakken ook bij rammelen hoort. Ik denk niet vaak in termen als lief en schattig en babykleding doet me bijvoorbeeld weinig. Bij mij uit het zich vooral in het overdenken van prakische zaken.

En ik zal niet alleen borstvoeding geven(als het me lukt), maar ook borstvoeding in de fles. Maar ik hoor vaak dat het moeilijk is om het kindje te leren drinken van de borst als het al kennis heeft gemaakt met de fles. Ik heb liever dat het flesje moeilijk gaat dan het borstvoeden. Papa en de grootouders moeten maar eventjes geduld hebben...
pi_33558888
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:51 schreef Brighteyes het volgende:

Sorry je hebt gelijk. Ik hol enoooorm op zaken vooruit.

Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar wie van ons hier als eerste komt vertellen dat ze er voor gaan om te proberen zwanger te worden.
Dat zal ik vast niet zijn, ik zal pas met een aankondiging komen als ik achter de geraniums zit ofzo
Gependeld
pi_33559145
Ik zal het ook niet zijn hoor...
Dat duurt denk ik nog wel een jaartje of 3 ofzo..

Maarja, dan zie je weer zo'n keuteltje lopen en dan denk je wel van: "Wil ik oohooooook!"
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:14:30 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33559271
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waarom zou het niet passen? Ik vind dat het bedenken hoe je iets wel of niet zou aanpakken ook bij rammelen hoort. Ik denk niet vaak in termen als lief en schattig en babykleding doet me bijvoorbeeld weinig. Bij mij uit het zich vooral in het overdenken van prakische zaken.
Ok dan... zo had het niet gezien. Maar dan nog... overdenken is prima, melden wat jij van plan denkt te zijn ook, maar een pro- of contra-BV discussie hoort hier niet. Dat heeft niets met rammelen te maken imo.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:15:53 #210
12913 GreatWhiteSilence
pi_33559337
Ik wil eerst van mijn vriend mijn man maken en mijn vriend wil eerst een nieuwe auto...
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:23:36 #211
12913 GreatWhiteSilence
pi_33559677
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ok dan... zo had het niet gezien. Maar dan nog... overdenken is prima, melden wat jij van plan denkt te zijn ook, maar een pro- of contra-BV discussie hoort hier niet. Dat heeft niets met rammelen te maken imo.
Voor info over borstvoeding ga ik dan ook naar de borstvoedingstopics. Als ik nou ook nog ergens kon vinden hoeveel ik aan het kvd kwijt zou zijn...

Het klinkt misschien harteloos, maar als ik babykleding zie en het rammelt dan denk ik: 'Hoeveel kost kinderkleding me in jaar 1, 2, 3?' etc... En als ik het kinderpraatjestopic doorlees: 'Hoe moet ik mijn kind leren wat het verschil is tussen een paard en een zebra? Woorden? Plaatjes? Dierentuin?'
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:23:39 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33559681
* Brighteyes hoopt toch stiekem wel een beetje dat het nog dit jaar zal kunnen zijn.
Hoewel ik niet zal melden dat we er voor gaan en ik zal me ook niet melden in het 2e streepjes topic.
Vind het een beetje een vreemd idee dat het hele forum dan weet wanneer je ongesteld bent en wanneer je precies je vent geneukt hebt of niet.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:26:50 #213
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33559818
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Voor info over borstvoeding ga ik dan ook naar de borstvoedingstopics. Als ik nou ook nog ergens kon vinden hoeveel ik aan het kvd kwijt zou zijn...

Het klinkt misschien harteloos, maar als ik babykleding zie en het rammelt dan denk ik: 'Hoeveel kost kinderkleding me in jaar 1, 2, 3?' etc... En als ik het kinderpraatjestopic doorlees: 'Hoe moet ik mijn kind leren wat het verschil is tussen een paard en een zebra? Woorden? Plaatjes? Dierentuin?'
Kleding valt wel mee, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, met een beetje vooruit plannen (uitverkoop!) kom je een heel eind.
En over leren; het gaat vanzelf, echt vooral als je kind in de vragende fase komt. Alhoewel ik vanmorgen toch wel heel erg vast zat. Freek vroeg hoe de zon omhoog komt .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:28:44 #214
12913 GreatWhiteSilence
pi_33559918
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:23 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes hoopt toch stiekem wel een beetje dat het nog dit jaar zal kunnen zijn.
Hoewel ik niet zal melden dat we er voor gaan en ik zal me ook niet melden in het 2e streepjes topic.
Vind het een beetje een vreemd idee dat het hele forum dan weet wanneer je ongesteld bent en wanneer je precies je vent geneukt hebt of niet.
Ik zou alleen melden dat ik gepromoveerd ben en in het tweede streepjes topic wanneer ik ga testen ofzo. Als mijn vriend (op dat moment al mijn man dus) het niet erg vind dat ik dat soort dingen op het forum gooi...
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:29:10 #215
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33559935
Enorm herkenbaar topic trouwens . Ik ben inmiddels uitgerammeld, maar heb jaren wel zo verschrikkelijk gerammeld dat het bijna een obsessie werd.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:34:04 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33560159
De obsessie sluimerd hier ook bijna.
Maar goed, zolang ik het af en toe ventileer tegen mijn of een vriendin is het nog wel te handelen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:40:06 #217
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33560443
Als ik het tegen mijn toemalige partner ventileerde had dat als resultaat dat ie helemaal niet meer wilde, heel frustrerend...
Overigens had ik me er bij neergelegd dat ik geen kinderen zou krijgen toen wij uit elkaar gingen. Sterker nog, ik was ervan overtuigd dat (toen nog lang niet mijn) Hub gesteriliseerd was, en ik vond dat eigenlijk prima.
Ik wilde deze man, dan maar geen kinderen. Het kan raar lopen in het leven .
pi_33560454
Hier is het ook behoorlijk een obsessie aan het worden. Wij willen graag een derde (ik hoor iedereen al roepen niet zeuren mens je heb er al 2, maar het rammellen is zo aanwezig) Maar we hebben het afgeblazen. En toch als je dan zoals vandaag op een telefoontje wacht dan verlang er zo naar of als je hoort dat er iemand zwanger is dan komt er zo'n borrelend gevoel boven.
Het rammelen is echt niet te stoppen, terwijl ik donders goed weet dat het gewoon niet gaat.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:42:56 #219
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33560574
Ik heb me laten steriliseren bij de tweede KS. Want ik zag mezelf ook al rammelen om een derde .
In mijn geval domweg medisch niet verantwoord, vandaar de beslissing, maar ik word ook helemaal week als ik weer zo'n pasgeboren frum zie hoor.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:44:35 #220
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33560651
Bij mij rammelt het ook. Maar om het allemaal reeel te houden heb ik beloofd zeker tot na onze verhuizing in Juli niet meer te zeuren .
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_33560858
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:42 schreef Leah het volgende:
Ik heb me laten steriliseren bij de tweede KS. Want ik zag mezelf ook al rammelen om een derde .
In mijn geval domweg medisch niet verantwoord, vandaar de beslissing, maar ik word ook helemaal week als ik weer zo'n pasgeboren frum zie hoor.
Als ik toen wist wat ik nu weet dan had ik dat ook laten doen idd. Want ik ben behoorlijk erg aan het worden
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:52:08 #222
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33561011
Oh nou Anitra, ik denk altijd maar; Anitra kreeg na lange tijd weer een leuke relatie en een leuk kind hiehie dan denk ik de ellende gewoon even weg voor het gemak
pi_33561135
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:52 schreef Luchtbel het volgende:
Oh nou Anitra, ik denk altijd maar; Anitra kreeg na lange tijd weer een leuke relatie en een leuk kind hiehie dan denk ik de ellende gewoon even weg voor het gemak
je bent een schat
En je hebt gelijk, na zoveel jaar toch nog een geweldige relatie en een moppie van een zoon En de band die hij met zijn zus heeft is niet te beschrijven, zo mooi, zo sterk en dat al na 1 jaar, 4 maanden en 18 dagen
en die ellende gaat ook wel weg
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:55:33 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33561170
Wat mij hielp was het me realiseren dat ik misschien nog wel een kind wil, maar dat ik het daarmee voor die andere twee niet makkelijker maak, ik ben dan weer een hele poos uit de running, en als ik het loodje leg tijdens de bevalling hebben ze een nog groter probleem...
Bovendien moet je ze allemaal ook nog groot zien te krijgen, ook financieel.
pi_33561223
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:55 schreef Leah het volgende:
Wat mij hielp was het me realiseren dat ik misschien nog wel een kind wil, maar dat ik het daarmee voor die andere twee niet makkelijker maak, ik ben dan weer een hele poos uit de running, en als ik het loodje leg tijdens de bevalling hebben ze een nog groter probleem...
Dat is nu idd wat ik denk. Als ik nu voor een derde ga wat hebben de andere 2 dan aan mij?
Maar je gevoel doet soms rare dingen met je
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:59:26 #226
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33561344
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:55 schreef Leah het volgende:
En ik wil er toch minstens één met een leuke man samen hoor. Want het gezeik met exen enzo daar wordt ook niemand vrolijk van.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:59:29 #227
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33561346
Ik weet het . Het was ook heel raar om in mijn kraamtijd met een verse baby naast me te liggen, en weten dat dat echt de laatste was, dat ik ook niet meer vruchtbaar was. Heel definitief, en best emotioneel.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:00:30 #228
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33561386
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:59 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

En ik wil er toch minstens één met een leuke man samen hoor. Want het gezeik met exen enzo daar wordt ook niemand vrolijk van.
Idd, ik kan me dat van jou heel goed voorstellen!
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:03:29 #229
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33561530
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:00 schreef Leah het volgende:

[..]

Idd, ik kan me dat van jou heel goed voorstellen!
Gelukkig ben ik jong enzo
Maar mijn zus is 5 jaar ouder dan dat ik ben en die weet alles nog heel goed van toen ik werd geboren enzo, dat hou ik ook maar in achterhoofd!
pi_33561605
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:59 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Weet er alles van. En ik hoop voor jou dat je net als mij nog de perfecte man voor jou tegenkomt en dan samen een mooi brusje krijgen! En ik zeg het lekker nog een keer, de band tussen grote zus en kleine broer is heel mooi!

Leah het lijkt mij erg moeilijk om te weten dat dat echt de laatste is. Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk emotioneel is.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:05:39 #231
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33561623
Kan ook heel leuk zijn, joh.. Je kunt het helaas niet sturen, het leven loopt zoals het loopt.
pi_33561627
quote:
is dit een verkapte 'we gaan ervoor-melding'?
maar BE, dat je hier zo open praat over je gerammel is op zich ook al best privé vind ik. lijkt me echt best lastig, als je weet dat je partner hier ook meeleest en hij is er zelf nog niet helemaal over uit.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:07:13 #233
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33561695
Nav dat prive... Daar zat ik laatst aan te denken.. Het lijkt me heerlijk het hele voorstraject te kunnen delen, maar zo openbaar? De tijd zal het leren. hahaha, bedenk me nu dat dit vast voor het eerst is dat ik dit ouwbollige gezegde zeg!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:07:55 #234
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33561730
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:05 schreef Anitra het volgende:

[..]

Leah het lijkt mij erg moeilijk om te weten dat dat echt de laatste is. Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk emotioneel is.
Nou, inmiddels heb ik er prima vrede mee hoor. Maar ik begrijp wel waarom ze niet graag een sterilisatie bij een KS doen, kraamtranen en een sterilisatie gaan niet zo heel goed samen .
pi_33561794
luchtbel ik hoop 't van harte voor je (en voor jolie lijkt 't me ook heel leuk). ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in, komt vast helemaal goed (hopelijk met je huidige lief, en anders met een andere leuke vent). ik weet niet precies waar ik 't op baseer, maar ik zie dat echt wel goedkomen met jou.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:11:24 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33561899
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:07 schreef Leah het volgende:

[..]

Nou, inmiddels heb ik er prima vrede mee hoor. Maar ik begrijp wel waarom ze niet graag een sterilisatie bij een KS doen, kraamtranen en een sterilisatie gaan niet zo heel goed samen .
Heftig! Echt waar. Dat klinkt echt rot.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:13:00 #237
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33561966
Oh nee Bix, je maakt me aan het huilen lief van je. Vroeger dacht ik altijd dat ik geen kinderen wilde en anders pas als ik dertig zou zijn ofzo. Misschien wel alsnog dan pas maar wel met eentje extra
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:17:17 #238
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33562167
Komt goed LB, ik ben er net als Bix op de 1 of andere manier van overtuigd!
pi_33562419
luchtbel, de factor tijd is inderdaad wel in je voordeel nu, je hebt nog alle gelegenheid om iemand te kiezen waarmee je het samen echt aandurft.

leah dat lijkt me ook heel heftig, zo'n combinatie van keizersnede en sterilisatie.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:23:00 #240
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33562477
Thanks. Ik wil dat ook altijd onthouden en zo leven, het komt wel goed (maar ja iedereen heeft wel eens dat, dat niet helemaal gaat) Het is misschien iets waar je geen rekening mee houdt als je kind krijgt dat eigenlijk niet gepland is. Bij mij is er in ieder geval iets naar boven gekomen dat zegt, ik wil nog meer kinderen, dit is zo mooi. Het is best lastig dat, dat niet kan of eigenlijk niet goed uitkomt.
pi_33562797
luchtbel, lijkt mij ook moeilijk hoor! sterkte er weer mee.
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:07 schreef Lishe het volgende:
Nav dat prive... Daar zat ik laatst aan te denken.. Het lijkt me heerlijk het hele voorstraject te kunnen delen, maar zo openbaar? De tijd zal het leren. hahaha, bedenk me nu dat dit vast voor het eerst is dat ik dit ouwbollige gezegde zeg!!
ohja lishe, ik ben tegen die tijd (nou ja vanaf dat we echt gingen proberen zwanger te worden 'pas') onder een andere naam op een heel ander forum mee gaan schrijven. had ook wel bepaalde vragen en zin om erover te praten, maar niet hier, waar ik al teveel mensen 'echt' ken en andersom.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:31:50 #242
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33562949
Toen ik van Freek zwanger probeerde te raken zaten we nog in Lifestyle, en dat voelde heel "klein" op de 1 of andere manier. Bij Baby heb ik ook niet in het tweede streepje gepost, idd om de redenen die Lishe ook noemt.
pi_33563442
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:23 schreef Luchtbel het volgende:
Thanks. Ik wil dat ook altijd onthouden en zo leven, het komt wel goed (maar ja iedereen heeft wel eens dat, dat niet helemaal gaat) Het is misschien iets waar je geen rekening mee houdt als je kind krijgt dat eigenlijk niet gepland is. Bij mij is er in ieder geval iets naar boven gekomen dat zegt, ik wil nog meer kinderen, dit is zo mooi. Het is best lastig dat, dat niet kan of eigenlijk niet goed uitkomt.
Het komt me zo bekend voor!
En ook ik weet zeker dat het bij jou allemaal goed komt!!
En nu lijkt het niet zo, maar ooit is bij jou het gras ook groen
pi_33563581
LB, ik weet niet echt wat te zeggen, maar kan me je gevoelens en verlangens heel goed voorstellen

Wat moeilijk Anitra, die strijd tussen gevoel en verstand

Hier begint er toch ook weer wat te rammelen hoor En dat terwijl ik er voor mijn gevoel echt helemaal klaar mee was. Maar goed, niks zo veranderlijk als een vrouw geplaagd door hormonen zullen we maar zeggen Voorlopig zal het er wel niet van komen, het zou ook absoluut niet verstandig zijn om in mijn huidige lichamelijke toestand (obesitas) een zwangerschap en bevalling in te gaan. Maar hopelijk kan ik in het nieuwe jaar eindelijk eens die knoop doorhakken en 100% voor mijn gezondheid gaan. En niet in de laatste plaats voor mijn meiden natuurlijk, want die willen ook nog heel wat jaren van hun mama kunnen genieten.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:47:43 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33563758
Had jij geen overgewicht in je andere zwangerschappen dan Meaghan?
pi_33564348
Jawel hoor, maar wel minder dan nu het geval is helaas
Kreeg tijdens mijn laatste zwangerschap ook nog de leuke opmerking naar mijn hoofd geslingerd 'dat ik er wel wat van kon' en dat uit de mond van een gynaecoloog Ik heb het er zelf naar gemaakt, maar dat soort opmerkingen hakken er lekker in als je hoogzwanger bent en amper nog kan bewegen door de pijn.
  zaterdag 31 december 2005 @ 00:09:00 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33564747
Zelf naar gemaakt of niemand, zoiets hoort zo iemand gewoon niet te zeggen. Wat een pik!
pi_33564982
Mensen, het was niet mijn bedoeling om een discussie over wel of geen borstvoeding te starten, vandaar dat mijnpost ook wat warrig was. Ik weet wel dat ik in de tijd dat ik zo vreselijk aan het rammelen was ook over dit soort dingen heb nagedacht, borstvoeding? werk en opvang, inentingen en dat soort dingen, ik heb er zelfs over nagedacht naar wat voor school mijn kindje moest en dat het toch zeker naar de scouting moet.
pi_33565049
Thnx Luchtbel. Kon me daarna wel voor m'n kop slaan dat ik op dat moment niks durfde terug te zeggen, big softy dat ik ben. Maar goed genoeg off topic van mij. Rammelen met die hap!
pi_33565495
Meaghan wat een botte actie zeg!!
Het is moeilijk om met een lichamelijke situatie te zitten die je in de weg staat om je "dromen" te vervullen en het is niet aan een ander om te beslissen wat goed of slecht is, de enige die dat weet ben jij! Jij hebt nu voor jezelf de beslissing genomen om eerst aan je lichaam te werken zodat het voor jezelf ook een stuk makkelijker zou worden voor een eventuele zwangerschap en dat is al heel knap!!!
pi_33565957
Ik mag nog lang niet rammelen, maar ik wil zo graag...
pi_33566716
Dank je Anitra. Door het hier neer te zetten is het voor mij ook meteen iets definitiever geworden. Het is écht niet verantwoord momenteel en daar heb ik vrede mee. Maar het wegdromen en het zoeken naar leuke namen neemt niemand van me af

Moeilijk FoN.
pi_33567733
Mijn kinderen gaan later ook op scouting en naar mijn oude basisschool, want in die buurt wil ik toch ook wonen als ik kinderen heb.
Borstvoeding ga ik wel doen, maar niet te lang.
Ook ga ik babyzwemmen en peutergymmen.
Als ze 5 zijn krijgen ze een leuke shetlandpony van me enz. enz.

Ik moet alleen pappa nog ontmoeten
pi_33568201
Ik heb altijd heeel graag kinderen gewild, wist zelfs al dat ik desnoods zonder man/vriend mama zou worden.
Uiteindelijk is toen na lang rammelen Lucas geboren. 't Is een superventje, heel tevreden, doet alles zoals het hoort en ik ben natuurlijk dolgelukkig met 'm. Maar... Ik wil er nog een! En het liefste zo snel mogelijk, nog voor kerst 2006...
pi_33571284
quote:
Ik blijf hier zeker wel hangen, ben hier sowieso al een hele tijd, volgens mij kwam ik hier net meelezen toen Joshua van Lewisdeboxer geboren werd.
Dus ik zal zeker hier vertellen dan dat ik ga stoppen met de pil, maar meeposten doe ik ook niet in wachten op het tweede streepje, ook om de redenen die jij noemt ja, ik vind dat nogal prive en er komt dan toch een soort van druk op jezelf te liggen.
Gependeld
  zaterdag 31 december 2005 @ 09:36:06 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33571490
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:05 schreef bixister het volgende:
is dit een verkapte 'we gaan ervoor-melding'?
Nope!
quote:
maar BE, dat je hier zo open praat over je gerammel is op zich ook al best privé vind ik. lijkt me echt best lastig, als je weet dat je partner hier ook meeleest en hij is er zelf nog niet helemaal over uit.
Klopt, en ik heb er ook heel erg over getwijfeld of ik wel of niet zou posten hier. En hoewel het voor velen wel duidelijk was dat ik graag wilde doordat ik hier zo vaak rond hing was het nooit echt duidelijk hoe graag, want dat 'staat zo stom'. En dan ben je 'eng' voor heel veel mensen, want je bent alleen maar op zoek naar een zaadgever etc. etc.
Dus vandaar dat ik me sowieso nog een flinke tijd (lees een paar jaar) op de vlakte heb gehouden met 'hoe graag' ik eigenlijk wil.

Ik heb het er ook met stinkie over gehad dat ik dit hier post, omdat het natuurlijk ergens ook over hem gaat, maar ik hou me nog steeds redelijk op de vlakte hier. Ik ga bij lange na niet zo diep en zo ver als ik zou kunnen gaan.

Maar ik snap wat je zegt.
Maar ik vind het op de een of andere manier iets anders. Dit gaat over mijn gevoelens en over hoe ik ergens over denk, het 2e streepje gaat over concrete dingen van ons samen. Kan dat niet helemaal uitleggen.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:12:14 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33654611
Uiteraard rammelen we in 2006 gewoon verder!

* Brighteyes is gestopt met roken en je wil niet weten hoeveel mensen gelijk naar je buik gaan staan kijken als je dat verteld.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:13:39 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_33654655
ja nou, sjees zeg BE, het wordt ook wel eens tijd
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:14:34 #259
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33654689
Hehe, dat vind ik nou ook, Belana! Jeeminee, schiet op!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:17:55 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33654790
*rimpels in kop voelt trekken*
Ben het overigens uiteraard wel volledig met jullie eens!
pi_33657479
Ik moet van mezelf echt mijn kop gaan houden erover tegen mijn vriendje. Als ie dat nog is tegen het end van de week, maar dat is een ander verhaal.

Ik kan er niks aan doen! Verstandelijk WIL ik ook helemaal nog niet, ik woon nog steeds thuis, heb nog steeds een zeer slechte baan (qua geld en niveau dan, voor de rest is het perfect, altijd vrij met de schoolvakanties, niet veel gezeik aan je kop etc. maar het is zo slecht betaald...). Ik zit zelf de halve tijd nog niet goed in mijn vel etc.

En dan toch vragen of ie niet huisvader wil worden (hij sprong van angst bijna van de bank af, oeps) en..nou ja...jullie weten het wel, van die dingen die dan je mond uitvliegen enzo

Ook hier geen borstvoeding, en GEEN scouting of voetballub ( en wie staat er over vijf tien jaar tentjes op te zetten en langs het veld te gillen.... )
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:38:17 #262
12913 GreatWhiteSilence
pi_33657591
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes is gestopt met roken en je wil niet weten hoeveel mensen gelijk naar je buik gaan staan kijken als je dat verteld.
Daar zal ik geen last van hebben gelukkig: ik ben nooit gestart met roken, dus stoppen hoef ik niet...

Ik wens je veel succes met je stoppen-met-roken-poging. Of ben je al een tijdje gestopt?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:49:53 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33658002
Morgen 2 weken.
Enneh... het is geen 'poging'. Ik ben gewoon gestopt.
Ik heb bewust steeds gezegd 'ik ga stoppen' ipv 'ik ga proberen te stoppen'.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:00:14 #264
12913 GreatWhiteSilence
pi_33658372
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Morgen 2 weken.
Enneh... het is geen 'poging'. Ik ben gewoon gestopt.
Ik heb bewust steeds gezegd 'ik ga stoppen' ipv 'ik ga proberen te stoppen'.
Gefeliciteerd met je geslaagde stoppen-met-roken-poging dan...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:01:46 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33658420
Thanks!

Moeilijk is dat he, Syrena. Om dan je kop te houden?
Ik kan mezelf ook wel voor mijn kop slaan af en toe.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:22:14 #266
12913 GreatWhiteSilence
pi_33659104
Ik hou mijn kop niet, geen denken aan. Ik vind dat je je dromen moet kunnen delen met je partner, ook als hij het absoluut niet ziet zitten. En dat heeft mijn vriend ook geweten in het geval 'trouwen'. Als ik er niet over mag praten, ga ik er juist nog meer over praten...
pi_33659237
ik heb ook mijn kop niet gehouden. Ik was ook verschrikkelijk aan het rammelen vorig jaar.... Mijn dochter was mijn verjaardagskadootje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:32:28 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33659423
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik hou mijn kop niet, geen denken aan. Ik vind dat je je dromen moet kunnen delen met je partner, ook als hij het absoluut niet ziet zitten. En dat heeft mijn vriend ook geweten in het geval 'trouwen'. Als ik er niet over mag praten, ga ik er juist nog meer over praten...
Ja ok... dromen moet je kunnen delen... tuurlijk.
Maar dat is iets anders dan bijna op het irritante af er constant over praten.
Ik stuur hem dan bijvoorbeeld ook een linkje naar de reacties van Belana en Sugar. 'Omdat ik het zo leuk vind dat anderen ook vinden dat wij maar eens aan de kinderen moeten'.
pi_33663594
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja ok... dromen moet je kunnen delen... tuurlijk.
Ik stuur hem dan bijvoorbeeld ook een linkje naar de reacties van Belana en Sugar. 'Omdat ik het zo leuk vind dat anderen ook vinden dat wij maar eens aan de kinderen moeten'.
dat doe ik maar niet Ik vind het van mezelf gewoon irritant omdat ik weet dat het niet kan en ik er helemaal nog niet aan toe ben en dan toch van die dingen gaan zeggen. En dat je weet wat je aan het zeggen bent en dan denkt dat je er nu mee moet ophouden maar in plaats daarvan ga je nog lekker ff door ook
pi_33663757
quote:
dit meen je toch niet serieus hoop ik?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:48:24 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_33663952
BE!!!
Die man van jou krijgt nog falusfaalangst straks ook nog!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:28:28 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33671331
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:43 schreef bixister het volgende:
dit meen je toch niet serieus hoop ik?
Guilty as charged.

Never Mind
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 20:34:03 #273
43556 miss_dynastie
pi_33671512
Oe, BE, ik denk dat dat mij ook op mijn zenuwen zou werken, als ik eerlijk ben... ik denk dat als mister_d zoiets zou doen ik al gauw zou denken 'dan maak je toch een kind met hem of haar?', maar goed, ik snap het van jou ook wel, je wil zo ontzettend graag....
pi_33671582
Ik heb het net ff bij de boyfriend aangekaart (hadden toch net onze eerste ruzie uitgepraat) en hij vond het allemaal wel meevallen met wat ik er uit kraam.
"Het is toch leuk om over de toekomst te praten enzo?"

Lief he De héle verre toekomst zei hij er wel bij trouwens
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 20:36:42 #275
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_33671602
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Guilty as charged.

Never Mind
foei foei
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:39:02 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33671711
Jajaja, punt is wel duidelijk.
Ik zeg toch niet voor niets:
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan mezelf ook wel voor mijn kop slaan af en toe.
en
quote:
Ik weet dondersgoed dat ik niet handig bezig ben.
pi_33672044
Nou BE, bekijk het positief, je had ook gewoon weer kunnen beginnen met roken. Dan vind ik dit een veul beter alternatief

Waarom vraag ik me nu af of ons kind krullen krijgt? WAAROM?
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 21:30:41 #278
7074 moussy
kuttekop
pi_33672694
Nou eh ehm ehhhhhhhh Ik ben net zoals BE, met alles wat ik wil laat ik Peet 785938905802989053278956286348 linkjes zien en zo, tot ie er moe van wordt
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:43:13 #279
30488 coolbabe
My little pwny
pi_33675674
Ik ben maar gaan zeuren om een kitten, en zelfs dáár is coolhunk het niet mee eens
Verdorie je moet dta gerammel ergens op los laten :-/
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:55:51 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33676234
Hier rammelt het ook alweer een paar maandjes. Ik weet al wanneer ik weer zwanger zou willen worden, en ik heb al een meisjesnaam (een andere dan die we voor Noah hadden als dat een meisje zou zijn geweest). Ik fantaseer ook al regelmatig over hoe we tegen die tijd wél geld hebben en een groot huis en dat we dan een echte babykamer kunnn doen en hoe we die dan gaan inrichten en dat we dan zelf kleertjes kunnen kopen, etc.

Maar heb er nog niet echt last van, omdat de situatie er echt echt echt nog niet naar is. Ik vind het nog iets te snel na Noah, het huis is nu al te klein voor ons dus verhuizen is echt een must, en wil/moet ook nog een andere baan enzow. Heb het er ook nog maar niet met Micha over gehad
©Dumbo
pi_33676464
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:43 schreef coolbabe het volgende:
Ik ben maar gaan zeuren om een kitten, en zelfs dáár is coolhunk het niet mee eens
We hebben nu thuis een hond Mijn moeder knuffelt hem helemaal kaal (ok, pap en ik ook).
Ik wilde hem perse mee naar het etentje met de familie eerste kerstdag, want thuislaten is zielig, dus ik heb de hele dag achter een hyperende puber Beagle aangelopen. Net een kind van twee dat kan lopen en overal aan kan maar nog niet het woord "nee" begrijpt.

Ik vond dat het best goed ging . Mijn neefje van vijf was net bij ons en die gedroeg zich erger dan de hond. Ik heb zijn moeder dus ook maar voorgesteld of we Yannic niet beter even buiten konden zetten, dat zei ze met Kerst nl. ook tegen mij.... (mijn hond wat doe je... )
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:56:22 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33685124
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:43 schreef coolbabe het volgende:
We hadden net helemaal democratisch besloten dat we even geen kitten meer erbij zouden nemen. Onze 2 poezendames zijn weer helemaal opgebloeid nu Juul er niet meer is en dat willen we eigenlijk zo houden.

stinkie wil heel graag een hond en ik heb een collega die dan gelijk over allerlei chantage deals begint zo van 'jij een hond, ik een kind' maar dat is voor mij absoluut not done.
Het is geen onderhandelingsstuk. Ik wil het alleen als hij het ook 100% volledig wil en anders niet.
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:05:32 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33685245
BE, ik vind je linkjes-doorstuur-actie niet zo gek, hoor. Hij zal je wel kennen en het dus kunnen plaatsen. Ik zou het ook zo doen en zonder daarmee een kenau van een wijf te worden, hoor.
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:39:15 #284
12913 GreatWhiteSilence
pi_33685693
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie wil heel graag een hond en ik heb een collega die dan gelijk over allerlei chantage deals begint zo van 'jij een hond, ik een kind' maar dat is voor mij absoluut not done.
Het is geen onderhandelingsstuk. Ik wil het alleen als hij het ook 100% volledig wil en anders niet.
De vraag hier is of JIJ een hond wil.

Je wil het dan niet als chantagemiddel gebruiken en dat zou ik ook nooit doen, maar als er geen kind komt omdat HIJ geen kind komt, is het net zo gerechtvaardigd te zeggen dat er geen hond komt omdat JIJ geen hond wil. Jij zult immers ongetwijfeld ook opdraaien voor de verzorging voor een hond.

Tegenwoordig zit je aan een hond zit je ook wel een jaar of 15 á 20 vast, bedenk dus dat er tussen een hond en een kind er wat dat betreft niet zoveel verschil zit.
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:43:50 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33685764
Nou ja goed, ik twijfel sowieso heel erg over wel of niet een hond.
Ik ben gek op beesten, vind alleen de lucht van honden echt een van de smerigste dingen die er is, en het laatste dat ik zou willen is dat ik zou gaan 'walgen' van een beest dat onder mijn hoede is. En dan kan je alle afspraken maken die je wilt maken zoals bijv. Het is jouw hond, dus jij verzorgt hem en laat hem uit etc. etc. maar dat is iets dat ik ook niet over een kind zou accepteren (en ja, er zijn stellen die het op die manier doen: Jij wilt een kind? Prima, maar het is jouw kind en ik wil er geen last van hebben. )

Dus wel of niet een hond is net zo'n twijfelpunt als wel of niet een kind.

Maar hoe dan ook zou ik sowieso geen chantage-achtige dingen in zetten. Zoals ik zei, ik wil het alleen als hij het zelf ook heel graag wil. Niet omdat hij mij een plezier wil doen of zo.
Daarom zou ik het ook eigenlijk helemaal niet leuk vinden als ik nu per ongeluk zwanger zou worden of zo.
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:55:23 #286
12913 GreatWhiteSilence
pi_33685926
Als jij geen hond wilt omdat je walgt van de lucht, kun je beter geen hond nemen, want dat gaat door het hele huis zitten. Dan walg je straks niet alleen van de hond, maar ook nog eens van je eigen huis...
pi_33686690
BE, sorry nog, mijn verbaasde reply kwam vast erg onaardig over. maar ik kreeg het acuut plaatsvervangend benauwd. lijkt me voor stinkie lastig om nog 'spontaan' een beslissing hieromtrent te nemen. maar ik kan me jouw onrust ook goed voorstellen hoor. hopelijk komen jullie er samen snel (maar vooral op een prettig manier) uit.

ook je twijfels over een hond vind ik goed voorstelbaar trouwens. en nog los van de geur: zijn jullie wel genoeg thuis om een hond vaak uit te kunnen laten en dat ie niet teveel alleen hoeft te zijn? een hond bij katten is ook nog maar afwachten hoe dat gaat lijkt me.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:53:54 #288
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_33687165
Alweer herkenbare verhalen hier, ik ben dus ook zoiemand die mn vriend allerlei kinderdingen laat zien. Ik kijk graag naar bevallingsprogramma´s, nou dan weet ie niet hoe hard ie weg moet rennen hoor
Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik het onderwerp kinderen voorlopig helemaal niet meer bespreek, ik voel gewoon aan dat hij benauwd wordt van al mijn opgedring en gevraag.
Gependeld
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:12:06 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33687689
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:36 schreef bixister het volgende:
BE, sorry nog, mijn verbaasde reply kwam vast erg onaardig over. maar ik kreeg het acuut plaatsvervangend benauwd. lijkt me voor stinkie lastig om nog 'spontaan' een beslissing hieromtrent te nemen. maar ik kan me jouw onrust ook goed voorstellen hoor. hopelijk komen jullie er samen snel (maar vooral op een prettig manier) uit.
I know. En je hebt ook groot gelijk. Alleen probeerde ik nou juist met die voorbeelden aan te geven dat ik me daar zo onwijs bewust van ben ook. En dus kwam jouw reactie idd even hard aan.
Maar goed, het zette me ook wel weer even met beide beentjes op de grond, dat ik echt niet slim bezig ben en dat ik het voor stinkie alleen maar moeilijker maak op die manier.
Nou ja goed, mss moet ik maar gewoon stoppen met posten in dit topic want je gaat er alleen maar meer aan denken.
quote:
ook je twijfels over een hond vind ik goed voorstelbaar trouwens. en nog los van de geur: zijn jullie wel genoeg thuis om een hond vaak uit te kunnen laten en dat ie niet teveel alleen hoeft te zijn? een hond bij katten is ook nog maar afwachten hoe dat gaat lijkt me.
Ja precies. Ik heb nl. wel altijd gegild 'er komt sowieso pas een hond als er iemand thuis is'. Daarin kan je lezen 'maw als er een kindje is of zo' maar zo bedoel ik dat niet. Het gaat me er dan puur om dat ik vind dat je een hond niet langer alleen kan laten dan een paar uurtjes per dag.
Dus wat dat betreft komt er sowieso geen hond zolang er niet een van ons behoorlijk deeltijd gaat werken.

Nou ja goed, enough of me here already.
Tijd voor een andere hobby/obsessie.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:14:17 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33687747
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:53 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik het onderwerp kinderen voorlopig helemaal niet meer bespreek, ik voel gewoon aan dat hij benauwd wordt van al mijn opgedring en gevraag.
Dat neem ik me dus ook meerdere keren per dag voor, maar ik ben zo'n slapjanus dat ik dat niet langer dan een uurtje vol hou.
pi_33687989
ach hij moet 't maar als compliment zien dat jij in ieder geval helemaal jezelf durft te zijn bij hem.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:23:04 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33688033

Zal ik hem deze quote ook toesturen?
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:25:45 #293
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33688113
Ach, stinkie kan toch ook gewoon dit topic (of het hele forum zelfs) mijden? Dan kun jij tenminste je ei kwijt (figuurlijk ) en heeft hij nergens last van. Al moet je hem dan niet steeds linkjes toesturen
©Dumbo
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:31:52 #294
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33688323
Ik heb ook veel langer dan Schanulleke een kinderwens. Ik gaf hem dit gewoon heel duidelijk aan. Ik wist gelukkig ook wel dat hij ook (eens) kinderen zou willen. Ik heb wel een heel vervelende periode gehad hoor: bij elk kind of baby die ik op tv zag zei ik: Ahhhhhhhh, babieeeeeeeee. Die hint was ook wel vrij duidelijk.

Ik ben blij dat we even gewacht hebben. Op een gegeven moment begon hij er zelf over, toen heb ik even zitten twijfelen of ik het echt wel wilde
Lekker douchen!
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:35:57 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33688441
Ok, nog even dan.
Heel soms heb ik ook een beetje twijfel.
En wel hierom, ik weet dat ik heel graag een babietje wil maar ik kan me dan weer helemaal niets voorstellen bij het hebben van een jongetje of meisje van bijv. een jaar of 8.
Ik weet wel dat je daar vanzelf in groeit maar zijn er meer met die gedachte?
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:37:18 #296
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33688479
Of een puber, wat moet je daar nou mee aan?
Lekker douchen!
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2006 @ 11:38:08 #297
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_33688512
Of je zoon komt opeens met iemand op nieuwjaarsdag op de proppen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:41:46 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33688626
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:38 schreef just me het volgende:
Of je zoon komt opeens met iemand op nieuwjaarsdag op de proppen

Ik moest even 2 seconden denken.
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:37 schreef sjak het volgende:
Of een puber, wat moet je daar nou mee aan?
Ja precies, dat dus idd.
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2006 @ 11:44:16 #299
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_33688707
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik moest even 2 seconden denken.
zo, heb ik je even aan het lachen gemaakt!

* just me gaat met dochterlief (die gaat samenwonen over een paar maanden) naar Ikea toe!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:46:09 #300
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_33688760
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, nog even dan.
Heel soms heb ik ook een beetje twijfel.
En wel hierom, ik weet dat ik heel graag een babietje wil maar ik kan me dan weer helemaal niets voorstellen bij het hebben van een jongetje of meisje van bijv. een jaar of 8.
Ik weet wel dat je daar vanzelf in groeit maar zijn er meer met die gedachte?
*vinger opsteekt*

Kan ik nog steeds niet, maar goed, hij is niet 'opeens' 8, dus ik zal er wel aan wennen
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:47:13 #301
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33688787
Veel plezier just me!
Lekker douchen!
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:47:46 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33688805
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:44 schreef just me het volgende:
zo, heb ik je even aan het lachen gemaakt!

* just me gaat met dochterlief (die gaat samenwonen over een paar maanden) naar Ikea toe!
Ik zal stinkie waarschuwen. Die gaat straks ook, Delft ook ja.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:50:06 #303
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33688846
Thanks Pluis, ben ik iig niet alleen!
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:09:28 #304
4089 BE
Gewoon gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: