abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33040370
Wat het financiele aspect betreft, hebben wij toen heel anders gereageerd dan anderen doen. Ik was net mijn baan kwijt, het bedrijf van mijn man moest een flinke omslag gaan maken. Onze financiele toekomst was dus heel onzeker, en we zouden hoe dan ook een nieuwe situatie krijgen met onbekende factoren waar we een weg in moesten vinden. We hebben toen geredeneerd dat één onbekende factor erbij dan ook nog wel kon. Beter dan als ik alweer mezelf helemaal had vastgelegd in een baan. Het klinkt wat stupide, maar het heeft voor ons wel gewerkt. Er moest zoveel veranderen, dat het eigenlijk op geen enkele manier een last was om dan nóg iets te veranderen.

Maar goed, wat iedereen ook zegt. Er is nooit écht een moment waarop alles klopt en alles uitkomt. Op een dag overstemt het rammelen gewoon de rede en dan maken argumenten niets meer uit.

[sub]ik heb trouwens in het eerste jaar na Isa's geboorte mijn studie afgemaakt, die ik in het vierde jaar had afgebroken vanwege omstandigheden. Had daar -in deeltijd- toen prima de gelegenheid voor. Mijn tentamens heb ik vooral geleerd in de speeltuin van Artis )
mooi he, alles
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:09:56 #102
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33041213
Ik studeer ook nog en het ís te doen met baby en nu ook nu Maria een dreumes is. Vraag niet hóe, maar het kan!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_33041391
Ik heb altijd al zachtjes gerammeld, heb een zwak voor kindjes.
Nu ik langzaamaan op een leeftijd (nu 24) en in een situatie kom waarin het ook kan wordt het alleen maar heftiger.. over een jaar of 3/4 heb ik voor mezelf maar vastgesteld dat zou ideaal zijn... en dan hopen dat het ook gaat zoals het zou moeten..
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:28:47 #104
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_33041699
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:32 schreef phileine het volgende:
Wat het financiele aspect betreft, hebben wij toen heel anders gereageerd dan anderen doen. Ik was net mijn baan kwijt, het bedrijf van mijn man moest een flinke omslag gaan maken. Onze financiele toekomst was dus heel onzeker, en we zouden hoe dan ook een nieuwe situatie krijgen met onbekende factoren waar we een weg in moesten vinden. We hebben toen geredeneerd dat één onbekende factor erbij dan ook nog wel kon. Beter dan als ik alweer mezelf helemaal had vastgelegd in een baan. Het klinkt wat stupide, maar het heeft voor ons wel gewerkt. Er moest zoveel veranderen, dat het eigenlijk op geen enkele manier een last was om dan nóg iets te veranderen.

Maar goed, wat iedereen ook zegt. Er is nooit écht een moment waarop alles klopt en alles uitkomt. Op een dag overstemt het rammelen gewoon de rede en dan maken argumenten niets meer uit.

[sub]ik heb trouwens in het eerste jaar na Isa's geboorte mijn studie afgemaakt, die ik in het vierde jaar had afgebroken vanwege omstandigheden. Had daar -in deeltijd- toen prima de gelegenheid voor. Mijn tentamens heb ik vooral geleerd in de speeltuin van Artis )
Wat een geweldige columns Ik zit helemaal met tranen van ontroering te lezen en het rammelt nog harder
Tranen zijn overigens behoorlijk uniek bij mij, dus het is een groot compliment
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:17:29 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33046156
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:28 schreef Silmarwen het volgende:
Wat een geweldige columns Ik zit helemaal met tranen van ontroering te lezen en het rammelt nog harder
Tranen zijn overigens behoorlijk uniek bij mij, dus het is een groot compliment
Ik lijkt tegenwoordig om alles te kunnen snuffen als het over babietjes gaat.
Maar nu zo midden in de PMS en zo mooi beschreven... *slik*
pi_33048031
Ik denk niet dat het een taboe is, maar dat de meeste mensen het niet openbaar vertellen juist om die irritante steeds terugkomende vragen te mijden. Maarja die vragen krijgen we toch wel sinds we zijn gaan samenwonen..
Dan krijg je ook te horen ''geniet nog maar even lekker van elkaar en met zn tweetjes hoor''
Ik vind dat echt 1 van de raarste opmerkingen, net of je niet intens geniet en heel erg gelukkig kan zijn met je kindje. Natuurlijk zijn er ook echt zeer zeker wel de mindere momenten, maar ik weet zeker dat ik ZO blij en trots zou zijn als ik mama word.

Een kindje, zoiets unieks dat gewoon helemaal van jou en je partner is, het lijkt me zo bijzonder

Ik ben ook altijd ontzettend nieuwsgierig naar hoe een toekomstig kindje eruit zal gaan zien!!
En namen liggen hier al eeuwen vast
En oja ik koop zelfs heeel af en toe wel eens kleertjes via marktplaats van het merk waar ik helemaal weg van ben
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:59:58 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33048693
Het enige dat ik ooit gekocht heb voor mezelf is het knuffeldoekje dat ik voor mijn nichtje kocht. Daar was ik zo onwijs weg van dat ik hem zelf ook gewoon wilde hebben. Die ligt in een zakje onderin mijn la met ondergoed.
Bij mijn nichtje is het hét slaapknuffeltje, dus wat dat betreft zat ik goed qua aaibaarheidsgehalte. MIjn zus heeft er een 2e bijgekocht zodat hij af en toe in de was kan. Ik zit zelf te denken om hetzelfde te doen voor hij straks uit de collectie is. Hij is gewoon zo onwijs lief en leuk.

En voorstellingen maken over een kindje...
Ik heb zelfs een soort van moeten 'rouwen' om het kindje dat ik nooit zou gaan maken met mijn ex toen we uit elkaar gingen. Hij en ik hebben nooit kindjes gemaakt omdat hij nog studeerde maar we hadden het er na een paar jaar toch wel vrij vaak over. Het zou een lief klein kereltje worden met blonde krulletjes. En hij zou Boris gaan heten.
Gek hè, hoe je er zo enorm mee bezig kan zijn? Ik moest echt afscheid nemen van dat idee 2 jaar geleden.

Ik kan me bij mijn huidige helemaal geen kindje met blonde krulletjes voorstellen!
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:04:54 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_33048792
is de reden dat het bij mij begon te rammelen, ik bedacht ineens dat als ik geen kinderen zou krijgen er dus geen klein donkerharig meisje door mijn huis zou kruipen
Het is een nogal blonde jongen geworden....
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:53:38 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33051449
Ik struin trouwens wel af en toe Marktplaats af.
Ik vind de commode's zoals Bixister dacht ik ze heeft zo mooi, dus ik kijk af en toe of ik niet iets die waarvan ik denk 'Ja!'. En dan nog het lef hebben om te bieden.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:54:23 #110
54772 Silmarwen
pi_33051470
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik struin trouwens wel af en toe Marktplaats af.
Ik vind de commode's zoals Bixister dacht ikze heeft zo mooi, dus ik kijk af en toe of ik niet iets die waarvan ik denk 'Ja!'. En dan nog het lef hebben om te bieden.
Onze babykamer wordt groen, heb ik al besloten
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:56:01 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33051523
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:54 schreef Silmarwen het volgende:
Onze babykamer wordt groen, heb ik al besloten
Heerlijk hè! Die gekte!
De kleuren heb ik ook al in gedachten idd., stinkie moet het natuurlijk ook nog wel mooi vinden, maar ik ga hem nu nog niet met de details vervelen.

Een meidennaam hebben we inmiddels wel al zo ongeveer bedacht (hoewel er een goede 2e is). Ik ben er zo zeker van dat ik ze niet eens durf te noemen in het namen topic uit angst dat iemand anders ermee vandoor gaat.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:59:16 #112
54772 Silmarwen
pi_33051629
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heerlijk hè! Die gekte!
De kleuren heb ik ook al in gedachten idd., stinkie moet het natuurlijk ook nog wel mooi vinden, maar ik ga hem nu nog niet met de details vervelen.

Een meidennaam hebben we inmiddels wel al zo ongeveer bedacht (hoewel er een goede 2e is). Ik ben er zo zeker van dat ik ze niet eens durf te noemen in het namen topic uit angst dat iemand anders ermee vandoor gaat.
We weten de naam voor ene jongen en een meisje al, maar die houd ik geheim tot het zover is. Het zijn twee mooie namen (duh dat vindt iedereen van zijn namen) Ik wil graag zelf ene ledikantje maken. Ik kan aardig klussen, alleen laat ik Knut en zijn vader altijd alles doen Ik moet echt niet langs de prenatal lopen en vandaag stapte ik de hema binnen en toen liepen we langs slabbertjes en rompertjes. Ik heb alleen maar gekeken
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:03:33 #113
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_33051781
Ik heb ook al een naam voor een jongen, maar ik kan maar geen echt leuke naam vinden voor een meisje. En als ik een leuke meisjesnaam hoor, dan ben ik hem zo weer vergeten ook...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:04:51 #114
54772 Silmarwen
pi_33051823
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb ook al een naam voor een jongen, maar ik kan maar geen echt leuke naam vinden voor een meisje. En als ik een leuke meisjesnaam hoor, dan ben ik hem zo weer vergeten ook...
Oe dat heb ik juist andersom. Ik kan wel 20 leuke meisjes namen bedenken, maar jongens namen vindt ik veel moeilijker.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:06:33 #115
12913 GreatWhiteSilence
pi_33051884
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:04 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Oe dat heb ik juist andersom. Ik kan wel 20 leuke meisjes namen bedenken, maar jongens namen vindt ik veel moeilijker.
Zullen we elkaar helpen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:07:09 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33051904
Hier ook moeite met de jongensnaam.
stinkie kwam op een gegeven moment met een hele leuke naam aan die voor zowel een jongen als meisje kan (neehee, niet Robin ) maar hij denkt dat een jongen ermee gepest gaat worden dus wil hij dat liever niet. Wel heel jammer. Maar die naam is nu dus een evt. 2e optie voor een meidennaam.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:09:39 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_33051989
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:07 schreef Brighteyes het volgende:
Hier ook moeite met de jongensnaam.
stinkie kwam op een gegeven moment met een hele leuke naam aan die voor zowel een jongen als meisje kan (neehee, niet Robin ) maar hij denkt dat een jongen ermee gepest gaat worden dus wil hij dat liever niet. Wel heel jammer. Maar die naam is nu dus een evt. 2e optie voor een meidennaam.
Nikita? Schrijf je het zo eigenlijk?

Maar ja, ik moet maar hopen dat het een jongen wordt en anders moet vriendlief maar wat verzinnen...
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:11:17 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33052047
Nikita is het ook niet nee... dat zou zelfs ìk een jongen niet aan doen!
Maar goed, stop maar met raden, ik zeg toch niks.
pi_33053100
Ojaaaaa die donkere commode van Bixister, die is echt helemaal te gek!!!!
Ik heb dus verschillende kleertjes van Tinus P (dat puntmutsenmerk) heel goedkoop van marktplaats, dan MOET ik het gewoon alvast hebben

Ik denk dus dat ik een donkerharig meisje krijg met heel veel haar bij de geboorte, zo was ik zelf ook als baby, had al lange donkere haren. Maar mijn vriend daarin tegen was als heel klein babytje echt kaal en daarna heeeeel blond, dus misschien klopt mijn voorstelling van hoe mijn kind eruit zal zien wel helemaal niet, en zul je altijd zien dat ik jongens krijg ipv de meisjes die ik denk

Maar dat gefantaseer vind ik ook wel weer erg leuk en spannend, ik kan ook gewoon zo verheugen op hoe het zal zijn als ik mama van iemand ben, vraag me echt af hoe ik zal zijn als moeder.

Ik vertel het gewoon, wie weet hoe lang het nog duren gaat voordat er een kindje komt: meisje zal Luna gaan heten en een jongen Mick. Eventuele tweede kinderen Jolie (jaja ERNSTIG gepikt) voor een meisje en dan Merlijn voor een jongen.
Gependeld
pi_33056718
Grappig, dat jullie het over de namen hebben. Mijn lief kwam er laatst zelf mee. We gingen er alvast een paar af, maar dat wordt niets. Of de een of de ander heeft een vervelende associatie van een bepaald persoon bij alle namen. Dat schiet dus niet op. We hebben wel besloten dat het er twee worden. Oh hellup, als dat maar goed komt

Wat het kamertje betreft, daar denk ik niet heel vastomlijnd over. Maar ik neig toch wel naar dat frisse groene limoenkleurtje. En wat lichte meubeltjes, maar geen wit. Een wiegje hebben we al, daar heeft nog ingeslapen.

Ik ben meer bezig met de rest van het huis, dat eerst nog geverfd moet worden (buiten nog veel, binnen alleen afwerken). Want, ja als je zwanger bent mag dat niet meer :x
Ook het opruimen van de zolder staat hoog op mijn prioriteitenlijstje, nadat ik mijn examens gehaald heb, want al dat kinderspul moet toch ergens kwijt. (Bovendien hebben we veel overbodige spullen).

Ik merk dat ik toch soms best ver ga met dingen plannen en bedenken
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_33057033
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:22 schreef Mariposa het volgende:
Een wiegje hebben we al, daar heeft nog ingeslapen.
Wauw, das echt leuk dat dat nog bewaard gebleven is!!! Oude meubeltjes met een verhaal zijn echt gaaf! Ik heb alleen mijn knuffelaap nog die ik vanaf mn geboorte had, en mijn allereerste hemdje, verder niks helaas.
Gependeld
pi_33057855
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:31 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Wauw, das echt leuk dat dat nog bewaard gebleven is!!! Oude meubeltjes met een verhaal zijn echt gaaf! Ik heb alleen mijn knuffelaap nog die ik vanaf mn geboorte had, en mijn allereerste hemdje, verder niks helaas.
Jammer, is dat he, ik had wel een paar spulletjes, ik ben alleen bang dat ik die nooit meer terug krijg/vind. Ik zat laatst te denken dat ik 2 van die mini theeserviezen hadIk zou ze zo graag aan mijn dochtertje willen geven, netjes in de doos, maar daar weet ik ook niet meer van waar dat is. Dat is het nadeel als je veel verhuisd, en dingen dus verspreid komen te liggen en je verder geen contact meer met een ouder hebt. Echt zonde. Dat doet me echt pijn.

De wieg is trouwens 3 jaar terug helemaal opnieuw geverfd en bekleed, voor mijn neefje. Mijn schoonouders hebben zelfs de box nog, die nu wordt gebruik als mijn neefjes er zijn. Een rode, met 3 of vier van die gekleurde houten balletjes Er zit alleen geen verhoogstand op
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 14 december 2005 @ 10:24:19 #123
12913 GreatWhiteSilence
pi_33066120
Hmm, als ik het topic zwangerschapshormonen/hormonale gekte lees, krijg ik mijn twijfels. Ik heb geen zin in een scheiding door een zwangerschap...

Alhoewel, het is wel een mooi excuus om eens flink te gaan schelden en raar te gaan doen...

Al lijkt zwangerschapsdementie me tien keer niks, ik heb soms nu al zulke rare dingen door de MS...
pi_33066208
ik denk dat ik me niet veel gekker ga gedragen dan nu al zo af en toe..

En ik heb een vriendje met engelengeduld
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 14 december 2005 @ 10:47:23 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33066631
Weet je wat ook zo irritant is. Mijn lichaam lijkt te veranderen sinds een tijdje. Had ik vroeger alleen maar last van (behoorlijk wat) buikpijn bij mijn menstruatie zit daar nu sinds een paar maanden dus ook bij dat ik 2 dagen van te voren koppijn heb. Ok, prima...

Maar sinds een paar maanden gaan mijn tieten dus ook echt al een paar dagen van te voren enorm zeer doen en daar heb ik mezelf nu al een paar keer flink mee voor de gek gehouden. Gewoon omdat ik dat anders nooit had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')