Ik verwachtte haar stiekem ookquote:Op maandag 12 december 2005 17:28 schreef Brighteyes het volgende:Ik zat ook al op jou te wachten!
IRL praat ik er iig een stuk minder over. En niet dat het zo sterk is. Dat gaat ze niks aan. Dan gaat iedereen constant vragen 'en?'.
Dat ge-'en?' is dus iets waar ik ook helemaal mesjogge van wordt!quote:Op maandag 12 december 2005 17:28 schreef Brighteyes het volgende:Ik zat ook al op jou te wachten!
IRL praat ik er iig een stuk minder over. En niet dat het zo sterk is. Dat gaat ze niks aan. Dan gaat iedereen constant vragen 'en?'.
Inderdaad, het leeft kennelijk nogal.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:29 schreef Troeta het volgende:
Zo, het topic loopt storm! weet niet zo waarop te reageren
Jouw twijfels zijn op mij gelukkig niet van toepassing. Ik heb al bijna 3 jaar een stabiele relatie en we verdienen beiden goed.quote:Bij mij zit het op dit moment financieel echt even fout, dus nu bewust een kindje nemen en denken dat komt wel goed, dat kán gewoon niet.
Ik zal nooit een geweldige carrierre hebben, maar een baantje waar ik op z'n minst 1200 euro zal verdienen moet ik gewoon nog even vinden.
Mijn vriend zal een goede vader zijn, maar ik twijfel echt ontzettend of ik met hem mijn leven wil delen.
Natuurlijk ben je daar nooit zeker van, maar ja, als je nu al twijfelt..
Heb ook een paar vriendinnen, die wilden een kindje en maakten dus ook een kindje.
Toen hun zwanger waren en de kindjes werden geboren had ik ook zoiets van, ja, ik blijf maar twijfelen en hun doen het gewoon en hebben nu zo'n leuk kindje.
Waarom zou ik dan wel gaan wachten?
Alleen kan je een kind ook goed opvoeden en ik weet zeker dat mijn vriend een geweldige vader is, ook al zouden we uit elkaar gaan.
Maar, ik heb een spiraaltje, ooit een keer als morning afterspiraal in laten zetten.
En dat spiraaltje werkt heel goed en je moet echt naar de dokter om het er uit te laten halen.
En zoiets was toch een grotere stap dan stoppen met de pil voor mijn gevoel.
Nu bijna 2 jaar later ben ik blij dat ik die spiraal in had, m'n relatie gaat op het moment weer erg slecht en mijn vriendinnen met baby's wonen nu alleen zonder hun vriend, hebben kutbaantjes en kunnen nooit meer uit.
De babys waar ze zo vol van waren, wat hun droomwens was, dat er koste wat kost moest komen zijn nu drukke peuters en ik hoor ze af en toe zeggen...had ik maar gewacht...
Zo had ik nu toch echt niet willen zitten, ik wil het toch naar mijn gevoel goed doen en wil ook liever geen alleenstaande moeder worden.
Ik wil niet denken dat ik beter had moeten wachten en wil een evt. kindje ook een wat stabieler leventje geven.
Ik weet echt zo wat je bedoeld. Ik ben nog best jong (23) en studeer nog braaf (pas het tweede jaar), maar sinds een jaar ofzo heb ik zo'n enorm sterke drang om zwanger te worden. Ik heb alleen mijzelf (en Knutquote:Op zondag 11 december 2005 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja nou ja, hoe harder ik rammel, hoe koppiger manlief wordt met nog even wachten, dus ik schiet er niks mee op hoor.
Ik maak alleen mezelf steeds een stukje gekker!
Heb niet voor niets laatst vol liefde mijn babypop van vroeger gewassen en in haar pas gewassen kleertjes weer aangekleed.![]()
Dit geldt gelukkig ook voor mijn aandoening, waardoor ik wel vertrouwen in de zwangerschap heb.quote:Op maandag 12 december 2005 10:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Meestal heeft een zwangerschap namelijk juist en positieve invloed op de MS...
Wat kan het heftig zijn he!quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:58 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
... krijg ik steeds zo'n gevoel van binnen wat gewoon schreeuw "TRUT ZWANGER WORDEN!"
Nog even wachten neem ik mijzelf maar voor, ik hoop dat het wat minder wordt want nog 2 en een half jaar wachten tot ik uberhaupt kan proberen om zwanger te worden is echt afshcuwelijk.
Ik ben ook helemaal blij hiermee idd!quote:Ik wil zo graag een babietjes met Knut
Wat een heerlijk topic trouwens
quote:[...]Ik dacht trouwens dat ik de enige was met zo'n sterke drang![]()
[...]Zucht...
quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:09 schreef Fuente het volgende:
In maart 2907 is hij klaar, en gaan we voor een 2e.
Daar heb je wel gelijk in. Al heb ik het bij een aantal mensen (vriendinnen en schoonouders en moeder) wel uitgeproken, omdat het zo overduidelijk is dat het bij mij speeltSommigen hebben dat idee al heel lang over mij, terwijl ik het er toen nog niet over hadquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:19 schreef dutchie het volgende:
Weet je, ik denk dat het dus bij heel veel mensen wel sluimert. Maar hardop uitspreken in je omgeving doe je niet, want dat schept ook weer verwachtingen bij die mensen. En het laatste wat je wil is dat je elke keer krijgt te horen is: "En? Zijn jullie al bezig?"
Dus ik denk dat het daarom nog een klein beetje taboe is. Of taboe gehouden wordt. Daarom is dit topic dus ook zo'n succes, want er zijn genoeg bondgenoten! Maar je wordt er niet gelijk op 'afgerekend'. Leg ik het zo een beetje duidelijk uit?
Inderdaad, ik hou het heel de tijd in. Ik zeur wel af en toe (misschien wel vaak) tegen Knut, maar niet tegen iemand anders. Heel gek, ik heb steeds het idee dat ik me niet zo moet aanstellen. Ik ben pas 23 etc etc hele verhalen tegen mijzelf om die drang maar weg te pratenquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Denk het wel.
Hoe vaak ik niet van frustratie op mijn vingers heb zitten bijten omdat ik het gewoon even ergens de ruimte in wilde gooien.
Maar als je dat dan in HVVJN of zo zou zetten wordt het weer zo enorm beladen. Nu is het er uit, we zijn niet de enige en het is gewoon prettig af en toe even te kunnen ventileren.
Had gisteren een gesprek hierover met een vriendinnetje aan de telefoon en mijnzat in de kamer ernaast te computeren. Vroeg hem later of hij het gehoord had en hij had wel flarden opgevangen. Heb hem maar gezegd dat ik er verder niks mee bedoel, maar dat het er soms gewoon even uit moet. Dat het niet is om de druk op te voeren.
Oh, en niet afrekenen. Er komt vast ook wel een keer iemand langs die zich af vraagt waar we ons in godsnaam zo druk over maken.Maar ik kan het niet eens aan mezelf uitleggen waarom het zo groot en heftig is en waarom het per se nu 'moet', dus dat kan nog een leuke discussie gaan worden.
Knut heeft de opleidingsstok achter de deurquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:40 schreef Brighteyes het volgende:
Stinkie wordt soms echt gek van me.
En dan voelt hij zich weer schuldig om het het 'zijn schuld' is dat ik moet wachten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |