Wat ik heel erg bij mijn lief gemerkt heb, is dat hij er de eerste jaren geen voorstelling van kon maken hoe dat zou zijn; kinderen krijgen/hebben. Ik heb ook altijd gezegd dat ik graag kinderen wilde hebben en als ik vroeg: en jij? Kreeg ik een of ander vaag antwoord.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nou ja, er zijn uitzonderingen, maar het valt wel op, ja. Volgens mij komt dat gewoon doordat ze op hun 70ste kinderen kunnen verwekken, dus staan ze er gewoon niet bij stil. Er is geen haast bij en dat is bij een vrouw wel anders.
Dus die stoere kerels zijn eigenlijk gewoon onzeker en bang...quote:Op woensdag 14 december 2005 14:35 schreef Mariposa het volgende:
Hij heeft het er trouwens ook wel eens met collega's over en die geven ook aan dat ze datzelfde gevoel hadden er niet klaar voor te zijn, niet weten of je het kan enz enz.
Mja, maar ik vang er helaas geen centen voor en die centen zijn toch echt nodig met kleintjes erbij. Dus mijn vriend zijn werk heeft voorrang...quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:23 schreef bixister het volgende:
de hele dag voor je kind(eren) zorgen is ook werken hoor.![]()
Hmm, misschien zal ik het niet zo doen als het moment daar is, maar mijn plan is ze dan gewoon in de box te mikken, mijn hoorapparaat uit te doen en eventjes lekker, rustig, naar de WC te gaan.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet dat het kan gebeuren, dat het heel zwaar is de eerste tijd, maar ik zie daar ook niet echt tegenop.
Wat bixis zegt is volgens mij trouwens wel superwaar. Je vriend kan er even van weg op zijn werk, jij thuis niet, en dat is mss nog wel veel zwaarder.
Ik weet niet meer waar ik het nou las laatst maar die had 2 kinderen met allebei een ontzettende hang-dag, ze kon niet eens even naar het toilet zonder gezeur. Dan ben je volgens mij echt op aan het eind van de dag, maar dan mag je nog lekker even verder want manlief is net uit z'n werk en die wil even bijkomen.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hmm, misschien zal ik het niet zo doen als het moment daar is, maar mijn plan is ze dan gewoon in de box te mikken, mijn hoorapparaat uit te doen en eventjes lekker, rustig, naar de WC te gaan.
Soms moet dat nu eenmaal, denk ik. Je bent hun moeder, niet hun slaaf. Bovendien heb ik dan ook eens een keertje voordeel van mijn slechthorendheid...quote:
Ik denk dat mijn vriend en ik beiden 4 dagen in de week gaan werken. Mijn moeder wil vast ook heel graag een dagje oppassen, denk ik. En dan heb ik nog twee dagen over. Ik denk dat ze dan naar het KVD gaan, of misschien vind ik wel moeders met kinderen die op mijn kids kunnen passen en andersom. Of zoiets...quote:Ik zou als er een kindje zou komen graag 3 dagen willen werken en dan de andere week 2 dagen. Ik werk in de zorg en zou dan mijn werkaanvragen kunnen aanpassen op die van mijn moeder, zij doet hetzelfdd werk als ik, en zij zou dan kunnen oppassen en dat is iets wat zij ook heel erg graag zou willen. Ik weet nu al dat ik echt niet wil dat familie van mijn vriend oppast.
Mijn vriend doet momenteel werk dat hij niet leuk vind, hopelijk vind hij gauw wat anders en wie weet kan hij dan wel wat thuiswerken.
Ja ik heb het al helemaal uitgedacht![]()
als ik jouw broer was, had ik me in stilte laten steriliseren.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:46 schreef snakelady het volgende:
BE, geloof me, dat gebeurd ook nog maar weinig.
Mariposa, dat is ze idd, echt een schatje verders hoor, een lekker ding waar ik (en de rest van de familie) helemaal gek op is.
Nou, het blijkt bijvoorbeeld wel dat vrouwen die écht te zwaar zijn ook minder beschermd zijn door de pil. Hun vetcellen maken oestrogeen aan, waardoor de balans die de pil probeert te krijgen in het lichaam verstoord kan raken.quote:Op zondag 18 december 2005 12:29 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik geloof sowieso eigenlijk niet in zwanger worden als je de pil echt goed in neemt..
quote:Op maandag 19 december 2005 16:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hij heeft in ieder geval minder moeite met het idee kinderen te krijgen dan met het idee te trouwen...
Ik dacht dat als je veel te zwaar bent ook een wat zwaardere pil krijgt voorgeschreven, dus niet die Microgynon. Maar dat is wat ik altijd gewoon dacht, dat zal dan wel helemaal niet.quote:Op maandag 19 december 2005 16:20 schreef innovative het volgende:
[..]
Nou, het blijkt bijvoorbeeld wel dat vrouwen die écht te zwaar zijn ook minder beschermd zijn door de pil. Hun vetcellen maken oestrogeen aan, waardoor de balans die de pil probeert te krijgen in het lichaam verstoord kan raken.
Maar over het algemeen is de kans heel, heel klein, 0,2% per jaar. Ik geloof idd 99% van die verhalen ook niet. Niet altijd is het echt een bewuste keuze geweest, maar als ik hier op FOK! en op andere fora lees hoe vrouwen denken met de pil om te kunnen gaan (ook echt geloven dat ze het goed doen!) dan denk ik dat er ook een hoop vrouwen zwanger raken door fouten die dan wel niet expres zijn, maar zeker voorkomen hadden kunnen worden.
Idd.quote:Op maandag 19 december 2005 16:28 schreef innovative het volgende:
![]()
Volgens mij kom je makkelijker van je echtgeno(o)t(e) af dan van je kind en diens moeder/vader...
Meestal krijg je een recept mee voor een x aantal jaar, dus is het niet zo makkelijk bij te houden. Los daarvan, geloof ik niet in zoveel ongelukjes als er zijnquote:Op maandag 19 december 2005 16:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Ik dacht dat als je veel te zwaar bent ook een wat zwaardere pil krijgt voorgeschreven, dus niet die Microgynon. Maar dat is wat ik altijd gewoon dacht, dat zal dan wel helemaal niet.
Mij is inderdaad het verhaal wel bekend dat zwaarlijvigheid de werking van een pil kan doen verminderen ja.
Nog leuker, volgens www.anticonceptie-online zijn het er zelfs maar 2 op de 1000!!!quote:Op maandag 19 december 2005 23:04 schreef texelonia het volgende:
Statistisch gezien zouden 4 op 1000 vrouwen zwanger kunnen worden tijdens correct pilgebruik.
Klopt idd... Als je dan in SEX mensen leest die doodleuk posten dat je de pil "best een keer kan vergeten in de eerste week", dan verbazen al die zwangerschappen door de pil heen je helemaal niks. Het is vast niet altijd expres, maar ik weet zeker dat de helft van de pilgebruiksters niet weet waar ze mee bezig is. Zeker de groep waarbij zwangerschap nog het meest onwenselijk is, de tienermeiden...quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:34 schreef texelonia het volgende:
Ik zei ook niet voor niks correct pilgebruikAls je hem "vergeet" is dat natuurlijk je eigen schuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |