SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 14:28 |
![]() ![]() Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Vanaf voorjaar 2006 moet 'ie verkrijgbaar zijn... althans in Japan. ![]() Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen! ![]() Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz 1 VMX vector unit per core 512KB L2 cache 7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy) 7 x 128b 128 SIMD GPRs 7 x 256KB SRAM for SPE Total floating point performance: 218 GFLOPS RSX @550MHz 1.8 TFLOPS floating point performance Full HD (up to 1080p) x 2 channels Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing) 256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz Main RAM 25.6GB/s VRAM 22.4GB/s RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read) SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read) 2 TFLOPS HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1 USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0) Memory Stick standard/Duo, PRO x 1 SD standard/mini x 1 CompactFlash (Type I, II) x 1 Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2) Wi-Fi IEEE 802.11 b/g Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR) Bluetooth (up to 7) USB2.0 (wired) Wi-Fi (PSP®) Network (over IP) Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p HDMI: HDMI OUT x 2 Analog: AV MULTI OUT x 1 Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1 PlayStation®: CD-ROM PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side) DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE ![]() ![]() Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen. ![]() ![]() 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 ![]() 01 | 02 (OP) [ Bericht 35% gewijzigd door peristilius op 13-12-2005 00:05:11 ] | |
Notorious_Roy | dinsdag 6 december 2005 @ 14:38 |
Sony mag, net als Nintendo, wel eens met wat meer info komen ![]() | |
PandorasBox | dinsdag 6 december 2005 @ 15:04 |
Sony en Nintendo zijn met smerige plannen bezig. Ik denk niet dat MS er goed vanaf komt. ![]() | |
PandorasBox | dinsdag 6 december 2005 @ 15:07 |
quote:Sorry hoor, maar alleen omdat MS de lat laag heeft gelegd voor next-gen, betekent het niet dat Sony en Nintendo dat ook zullen doen... | |
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 15:14 |
Sony heeft 2x zoveel pure rekenkracht aan boord. Dat alleen al doet mij vermoeden dat MotorStorm zoals hierboven getond best wel eens mogelijk zou kunnen zijn, gelet op de grafische prestaties van GoW op de Xbox360. | |
jimjim1983 | dinsdag 6 december 2005 @ 15:35 |
zo! mooi gifje ![]() is dat een soort nieuwe smuggler's run? | |
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 15:58 |
quote:Jos Verstappen's Race-Simulator ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 16:16 |
![]() ![]() | |
don-remon | dinsdag 6 december 2005 @ 16:23 |
![]() ![]() Xbox 360 ![]() ![]() ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 16:23 |
Nog meer requests? ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 16:48 |
![]() Jammer dat er alleen een hd trailer van MGS voorhanden is ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 16:50 |
![]() hopelijk is dit niet representatief voor de framerate op de PS3 ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 16:57 |
quote:Hehehe, Tja .gif zuigt ![]() Heb vandaag wat tijd over dus kzal eens aan de OP gaan werken ![]() ![]() | |
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 17:32 |
quote:Bill Gates en J Allard gaan mee in de zak naar En doe ook eens die F1 game, die leek me ook wel grappig vanuit de CGI trailer. Moet toch zeggen, als ik die filmpjes bekijk is er toch meer dat me interesseert dan 2 dingen ![]() | |
Even | dinsdag 6 december 2005 @ 17:43 |
edit: Laat maar ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door Even op 06-12-2005 17:53:55 ] | |
kepler | dinsdag 6 december 2005 @ 17:51 |
quote: ![]() | |
P-Style | dinsdag 6 december 2005 @ 18:17 |
Ik begin ook wel weer behoorlijk PS3-nieuwsgierig te raken. Maar het is inderdaar erg begrijpelijk dat Sony hier nog even mee wacht. De PS2 doet het nog verschrikkelijk goed en is nog altijd erg winstgevend voor Sony Computer Entertainment. Daar moeten ze van profiteren en dus richten ze daar alle aandacht nog op. PS3-nieuws komt vanzelf wel weer als de tijd rijp is! ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 18:19 |
En nog 2. Waarom ondersteund dit baggerforum enkel .gif ![]() ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | dinsdag 6 december 2005 @ 18:20 |
quote:Waarom wordt deze topic vervuild met die walgelijk grote .gif bestandjes? ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 18:23 |
En een avatar voor Even:![]() knothnx. | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 18:24 |
quote:Ps3 he. enkel voor de grote jongens. ![]() | |
peristilius | dinsdag 6 december 2005 @ 18:24 |
Het is niet erg modem vriendelijk. ![]() | |
jimjim1983 | dinsdag 6 december 2005 @ 18:24 |
als die spellen er echt zo uit komen te zien dan haal ik er meteen een ![]() | |
P-Style | dinsdag 6 december 2005 @ 18:25 |
quote:Doe er wat aan! ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 18:26 |
quote: ![]() Beetje m'n werk verkloten he ![]() | |
peristilius | dinsdag 6 december 2005 @ 18:30 |
Ik laat deze wel staan, maar graag niet meer neerzetten. ![]() En niet te veel in de OP zetten. | |
P-Style | dinsdag 6 december 2005 @ 18:30 |
quote:Ach... zijn wel leuke plaatjes hoor en opzich is m'n verbinding ook wel snel genoeg, maar ik vind het niet echt normaal dat er bij het bekijken van deze topic ruim 10MB aan plaatjes wordt geladen. ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 18:32 |
keke, Ik fix wel een OP, waarin naar een grote trailer gelinkt wordt. Dan knal ik deze pleurisgifjes er uit. Geef me effe een paar uur, komt goed. ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 19:14 |
EDIT: Dit kan wel in het SC-topic ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door InsertCredit op 06-12-2005 19:29:04 ] | |
Even | dinsdag 6 december 2005 @ 20:08 |
quote:Thnx ![]() Mag ik em van jou site gebruiken als icon? ![]() | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 20:12 |
quote:Sure, kan alleen niet garanderen dat ie tot het einden der tijden erop staat. Bavkup em dus maar vast ![]() | |
Even | dinsdag 6 december 2005 @ 20:27 |
quote:Thnx ![]() OT: Wat is/zijn de game(s) die nu al op je verlanglijstje staan? Bij mij: MGS4 ![]() Resident Evil 5 Devil May Cry 4 Splinter Cell 4 Tot nu toe... Vrij mainstream ![]() | |
H.Flick | dinsdag 6 december 2005 @ 20:42 |
quote:We houden toch ook geen rekening meer met mensen die Windows 3.1 draaien? | |
InsertCredit | dinsdag 6 december 2005 @ 20:53 |
quote:Mja, een beetje gelijk hadden ze wel; 't wa meer dan 10mb. Heb ze er maar afgepleurd. ![]() | |
Jojo_ut_Grun | woensdag 7 december 2005 @ 01:46 |
Hebben jullie de ps3 techdemo al gezien. :shock: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3140617 heb het idee dat die cell cpu's wel tot iets bijzonders in staat zijn ![]() | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 02:02 |
Wat is daar shock aan? Dat is prima mogelijk met current-gen hardware hoor ![]() | |
P-Style | woensdag 7 december 2005 @ 02:07 |
quote:Ja, 7 maanden geleden al... | |
Jojo_ut_Grun | woensdag 7 december 2005 @ 02:08 |
nee echt niet.. volgens mij besef je niet wet er gebeurt op die videos vooral op die ene waar je ziet dat hij die bekers in het water doet en het water er instroom en er weer uit stroomt.. realtime... realtime collision en alles wat er bij hoort... nee hoor dat trekt geen enkele andere cpu /gpu op dit moment... als jij denkt van wel.. bewijs het maar zou ik zegge | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 02:34 |
Tja, kijk de PS2 demo's maar eens terug, of de N64 demo's en zeg me dan of je dat ooit teruggezien hebt in een game ![]() En hoe zou ik het moeten bewijzen? Moet ik zelf een dergelijke demo ff bakken voor m'n PC? ![]() | |
InsertCredit | woensdag 7 december 2005 @ 02:54 |
quote:Ik hoop voor je dat je een dikke bak hebt staan; rechts-klikken-save-target-as Niet zo snel oordelen over wat er al niet kan tegenwoordig ![]() EDIT: ow wacht, je hebt een mac ![]() | |
Jojo_ut_Grun | woensdag 7 december 2005 @ 03:24 |
quote:hele mooie demo thx hij draait redelijk om mijn 7800 gt maar hoe indrukwekkend zo'n hdr demo ook mag zijn qua complexiteit haalt hij het niet bij de ps3 demo om water realtime te renderen ( en dan bedoel ik echt renderen en niet van de shader effecten) heb je heel wat meer power nodig ik heb zelf een top systeem en die demo van jou (die qua complexiteit minder is dan die ps3 demo) draait matig soepel kun je nagaan als je een vergelijkebare ps3 demo op een pc zou willen draaien | |
Salvad0R | woensdag 7 december 2005 @ 03:53 |
![]() ![]() | |
cerror | woensdag 7 december 2005 @ 03:55 |
quote:Ah, een demo uit de demoscene die geen fuck met de ps3 te maken heeft. ![]() | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 08:20 |
De PS3 demo is gemaakt om te draaien op 1 exact systeem en dus ook geoptimaliseerd als zodanig, en de demo die gelinkt wordt zal ook niet multi-threaded zijn. | |
kepler | woensdag 7 december 2005 @ 10:17 |
quote:dit water met die eendjes wordt niet realtime gerenderd als echt water zo te zien. Je ziet namelijk nergens het water echt opspatten, ook niet als die boten/eendjes erin vallen. Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal een hele mooie machine worden. Maar deze demo stelt niet heel erg veel voor, het zijn gewoon de golven op het water die gerenderd worden. (wel een coole demo ![]() Welke demo met die bekers bedoel je dan? Die heb ik nog niet gezien, misschien dat dat er wel beter uitziet | |
SocialDisorder | woensdag 7 december 2005 @ 10:41 |
de beker-demo kwam direct na de eendjes. Hierbij hield iemand twee bekers omhoog voor een Eye-Toy 2, en schiep water uit het virtuele bad, met de bekers die hij in z'n handen vast hield. Ook liet hij water uit de ene in de andere beker lopen. | |
Phunikz | woensdag 7 december 2005 @ 11:14 |
Hebben jullie die demo al gechecked van Kill Zone 2 op de PS3? dat ziet er wel dope uit! wie van jullie is overigens van plan om een PS3 te kopen? | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 11:30 |
Dat van Killzone was net zo echt als de CoD2 reclame die nu altijd op TV is ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 7 december 2005 @ 11:33 |
quote:ach toe, laat hem nog even in de waan ![]() | |
Phunikz | woensdag 7 december 2005 @ 11:37 |
Dus je wilt beweren dat die demo compleet fake is? | |
kepler | woensdag 7 december 2005 @ 11:40 |
quote:heb je een linkje naar dat filmpje? | |
SocialDisorder | woensdag 7 december 2005 @ 11:41 |
quote:niet compleet, het is wel de game-engine zoals die op dit moment ervoor ligt. Of de PS3 het gaat trekken is nog maar de vraag. Guerilla heeft toegegeven dat ze frames achter elkaar geplakt hebben en er zelf een filmpje van hebben gemaakt. | |
Phunikz | woensdag 7 december 2005 @ 11:43 |
[quote]Op woensdag 7 december 2005 11:41 schreef SocialDisorder het volgende: [..] niet compleet, het is wel de game-engine zoals die op dit moment ervoor ligt. Of de PS3 het gaat trekken is nog maar de vraag. Guerilla heeft toegegeven dat ze frames achter elkaar geplakt hebben en er zelf een filmpje van hebben gemaakt. [/quote Hmm oke... ben beniewd dan hoe ie er in de gameplay er uit komt te zien.] | |
SocialDisorder | woensdag 7 december 2005 @ 11:49 |
quote:hier zou hij in moeten zitten: http://media.ps3.ign.com/articles/615/615091/vids_1.html | |
InsertCredit | woensdag 7 december 2005 @ 13:29 |
Lees net een interview met Hideo Kojima in de Edge; Zoals verwacht gebruiken ze met mgs4 nog niet het volledige potentieel van de ps3. Maar alle beelden zijn daadwerkelijk ingame en realtime. ![]() | |
Retuobak | woensdag 7 december 2005 @ 13:30 |
quote:Dat had ik je ook wel kunnen vertellen, tis nogal behoorlijk moeilijk om het volledige potentieel te gebruiken van een console ![]() | |
InsertCredit | woensdag 7 december 2005 @ 13:42 |
quote:Idd. Maar blijft lekker om te horen dat het allemaal nog beter wordt ![]() Als de stap grafisch net zo wordt ala FF-X -> God of War. ![]() | |
H.Flick | woensdag 7 december 2005 @ 13:49 |
Tussen FFX en GoW zit toch niet zoveel verschil? Ik vond FFX er ook prachtig uit zien. | |
SocialDisorder | woensdag 7 december 2005 @ 14:02 |
GoW had meer ronde oppervlakken, althans dat leek zo. FFX was prachtig, maar je ziet dat hij gedateerd is. Vergelijk Tekken Tag maar eens met Tekken 5. | |
P-Style | woensdag 7 december 2005 @ 14:59 |
quote:Kojima kennende zal het uiteindelijke spel er nog een stuk béter uitzien dan de vroege trailers. ![]() | |
Jojo_ut_Grun | woensdag 7 december 2005 @ 16:15 |
quote:nog een betere link mms://zdmedia.wmod.llnwd.net/a111/o1/1UP/eyetoyduckdemo_112k.wmv | |
kepler | donderdag 8 december 2005 @ 12:13 |
nu gaan jullie helemaal gillen ![]() ![]() http://games.fok.nl/news.php?newsid=8067 | |
P-Style | donderdag 8 december 2005 @ 12:16 |
quote:Leuk dat er nu een filmpje van is... maar dit nieuws is al net zo oud als die trailer zelf. ![]() | |
jimjim1983 | donderdag 8 december 2005 @ 12:21 |
vind het ook niet zo'n heel schokkend filmpje eigenlijk. | |
P-Style | donderdag 8 december 2005 @ 12:26 |
Best een leuk filmpje trouwens...quote: ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 8 december 2005 @ 14:42 |
quote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ![]() Ik kende hem nog niet, maar wel vet om te zien hoeveel details dat devkitje weer kan geven. | |
H.Flick | donderdag 8 december 2005 @ 15:32 |
Ik heb het filmpje en de trailer van MGS4 net op m'n TV gekeken (via mijn Xbox360 als Media Center Extender ![]() ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 8 december 2005 @ 15:48 |
-edit- dubbel | |
SocialDisorder | donderdag 8 december 2005 @ 15:48 |
en? Je Xbox nu jaloers dat hij nooit Snake in realtime mag renderen? | |
Retuobak | donderdag 8 december 2005 @ 15:50 |
Snak? ![]() | |
H.Flick | donderdag 8 december 2005 @ 15:50 |
quote:Ik denk het. Maar het liet me wel zien hoe het er op mijn TV uit gaat zien. | |
kepler | donderdag 8 december 2005 @ 15:59 |
jammer dat ik de MGS reeks nooit leuk heb gevonden, dit ziet er namelijk wel mooi uit ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 8 december 2005 @ 16:02 |
quote:Jeuzus, je F5 uitgesleten? ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 8 december 2005 @ 16:03 |
quote:Zoek maar een spel uit, bedenk hoe mooi het eruit zal zien aan de hand van de MGS4 beelden, en zorg voor voldoende tissues om het kwijl op te ruimen ![]() | |
kepler | donderdag 8 december 2005 @ 16:10 |
quote:voorlopig duurt het nog een jaar ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 8 december 2005 @ 16:29 |
quote:het kwijlen? Krijg je dan geen droge bek? | |
kepler | donderdag 8 december 2005 @ 16:48 |
quote:veel bier drinken ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 8 december 2005 @ 16:52 |
quote:Check! Stond sowieso in m'n home-entertainment centre opgenomen; -1080p plasma -7.1 surround sound -PS3 -recliner seats -coolbox probleem is alleen bier van coolbox naar mond brengen, en de coolbox aanvullen. Daar zou een vriendin best uitkomst kunnen bieden ![]() | |
kepler | donderdag 8 december 2005 @ 16:54 |
quote: ![]() serieus, als ik dat moet kopen kan ik de rest van mijn studententijd geen bier meer drinken (of zelfs maar eten) ![]() | |
SocialDisorder | donderdag 8 december 2005 @ 17:00 |
hehe, gelukkig ligt die tijd achter me (hoewel ik soms weemoedig terug denk aan het "om 13.00 uur college, om 13.45 vrij, om 14.00 in de kroeg"-ritme). Ach, en eten wordt zwaar overschat hoor. Als je lang genoeg niet eet, kan je een koppie soep bij het leger des heils krijgen ![]() | |
peristilius | donderdag 8 december 2005 @ 17:09 |
Ja, leuke trailer dus. verkapte on-topic post | |
SocialDisorder | vrijdag 9 december 2005 @ 14:51 |
ben nu wel benieuwd naar Final Fantasy op de PS3 eigenlijk. ALs ze die net zo mooi krijgen als MGS4, wordt het een grafisch feest. | |
Retuobak | vrijdag 9 december 2005 @ 14:55 |
Ja, dan krijgen een hoop FF fans ineens een hele droge mond van al het kwijlen ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 9 december 2005 @ 15:09 |
quote:Ik weet nog dat ik bij een vriend van me thuiskwam, en hij liet me Knights of The Round zien. Dat was gewoon spektakel. Als ze zoiets weer erin kunnen bouwen, zou ik die bak alleen al om FF kopen. | |
Retuobak | vrijdag 9 december 2005 @ 15:15 |
Ik hoop gewoon op een vette Gundam game met aparte controller ![]() ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 9 december 2005 @ 15:19 |
Capcom heeft van dat spel Steel Batallion bijna niets verkocht. Dus ik zou er niet té hard op hopen ![]() | |
Retuobak | vrijdag 9 december 2005 @ 15:25 |
Dude, het is Gundam, dat is sowieso een half miljoen sales gegarandeerd in Japan ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 9 december 2005 @ 15:36 |
Dude, het is Japan, de meeste huiskamers zijn amper 1,5 bij 4 meter. | |
Retuobak | vrijdag 9 december 2005 @ 15:37 |
Das ook weer waar ![]() En toch wil ik het ![]() | |
P-Style | zaterdag 10 december 2005 @ 00:27 |
quote:Daar twijfel ik niet aan! ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | zaterdag 10 december 2005 @ 00:57 |
quote:Dit zal ongetwijfeld enkel voor de Japanse launch gelden en nu loopt de lente technisch gesproken tot 21 juni, maar toch mooi dat ze nog op schema zitten! ![]() ![]() | |
Skull-splitter | zaterdag 10 december 2005 @ 18:21 |
Ik ben dus de enige die zo'n beetje NIET onder de indruk is van de rendering van het water (maar daarentegen WEL onder de indruk van de eyetoy)? Tuurlijk, geen shaders, maar een voorloper hiervan zat al in 1999 in Aliens Versus Predator op de PC: real time water-effecten door deformation. Tegenwoordig oogt het alleen een stuk beter, en opspattend water zijn gewoon geanimeerde textures zo te zien... | |
jimjim1983 | zaterdag 10 december 2005 @ 18:36 |
zolang het er goed uitziet maakt het mij geen zak uit of het realtime is of wat dan ook. | |
H.Flick | zaterdag 10 december 2005 @ 18:38 |
quote:Inderdaad! Je hebt ook altijd van die mensen die gaan zeuren omdat iets scripted is... als het mooi is is het voor mij goed. | |
Der_Butler | zaterdag 10 december 2005 @ 18:45 |
Ik heb echt zin in de PS3! ![]() ![]() ![]() | |
Skull-splitter | zaterdag 10 december 2005 @ 19:03 |
quote:Veel plezier met je non-real time spel... (Even voor de goede orde: scripted is iets anders dan real-time...) en dus prerendered achtergronden en real time characters: veel plezier met je adventure. Ook niet mis, maar er zijn gewoon grenzen aan techniek. | |
jimjim1983 | zaterdag 10 december 2005 @ 19:07 |
quote:wat maakt het uit of het water wel bij iedereen anders op spat als je met 10 man door een de zee rent? daar ga ikzelf het in ieder geval niet leuker van vinden. | |
Jojo_ut_Grun | zaterdag 10 december 2005 @ 19:15 |
quote:Daar ben ik het niet mee eens.. hoe realistischer een spel is.. hoe meer je er door bewogen wordt Anders zouden we nog allemaal 8 bit spelletjes spelen zoals pac man De cellprocessor maakt hele realistische effecten mogelijk, collision enz berekeningen die het mogelijk moet maken bijna filmrealistisch realitime te renderen ![]() | |
Skull-splitter | zaterdag 10 december 2005 @ 19:20 |
Dat zeg ik: het is een techdemo, oogt aardig, maar heeft geen FUCK met processing power te maken heeft mbt graphics. Physics zijn ook redelijk standaard, zou je ook in HL2 voor elkaar kunnen krijgen... | |
jimjim1983 | zaterdag 10 december 2005 @ 19:22 |
quote:ben ik met je eens maar er is een verschil tussen iemand 100 verschillende haren te geven en iemand 10.000 verschillende haren te geven. tegenwoordig lijkt het er alleen maar om te gaan wie het meest haar op iemands hoofd kan toveren ![]() | |
Skull-splitter | zaterdag 10 december 2005 @ 19:24 |
quote:jah, ho maar, ga eerst maar eens wat meer lezen voor dat je meer van dit soort lulkoek verkondigd... | |
Jojo_ut_Grun | zaterdag 10 december 2005 @ 19:32 |
ga jij dit maar eens lezen http://www.golem.de/0507/39524.html en let een beetje op je woorden ja.. | |
jimjim1983 | zaterdag 10 december 2005 @ 19:35 |
quote:lulkoek? ![]() ![]() | |
Jojo_ut_Grun | zaterdag 10 december 2005 @ 19:46 |
quote:niet dat ene woord maar meer dat gelul van die gozer in het algemeen ![]() | |
Skull-splitter | zaterdag 10 december 2005 @ 20:11 |
quote:Mag jij me vertellen wat physics in het algemeen te maken hebben met filmrealisme... Geen ene hol. Voor filmrealisme heb je grafische processorkracht nodig, goede programmeurs MBT polycount, animatie en rendering+postprocessing. Verder moet je creatieve team wel met de software kunnen omgaan en een fatsoenlijke stijl aanmeten, want als je DBZ gaat renderen in Unreal Engine 3.0 dan ziet het er nog uit als bagger... | |
Jojo_ut_Grun | zaterdag 10 december 2005 @ 20:28 |
nou neem nu een explosie een echte explosie bestaat uit vele deeltjes, rook en die deeltjes als die tegen een muur komen, of een ander object. Zal dat object daar door beinvloed worden. Een deuk enz Doordat de physics van hogere kwaliteit zijn, krijg je echtere beelden. Dat verhoogt de echtheids beleving van een spel. | |
Skull-splitter | zaterdag 10 december 2005 @ 20:47 |
terwijl je met scripted hetzelfde effect bereikt... Maar het doet niets af aan het feit dat het niets met filmkwaliteit te maken heeft de komende generatie... | |
H.Flick | zaterdag 10 december 2005 @ 20:55 |
Ik wil helemaal geen fotorealisme of filmkwaliteit... ik wil gewoon leuke games ![]() | |
Jojo_ut_Grun | zaterdag 10 december 2005 @ 20:57 |
een feit nog wel... onderbouw toch eens wat je zegt frusterend.. je zegt dat wat je zegt feiten zijn.. maar is mis argumenten en een onderbouwing filmkwaliteit betekend voor mij.. realisme.. wat betekend filmkwaliteit voor jou dan ? | |
Skull-splitter | zaterdag 10 december 2005 @ 22:11 |
quote:Filmkwaliteit is puur iets grafisch. Veel polygonen, veel animatie, veel shaders, 1 consistent geheel. Denk aan LOTR CGI. Dat is filmkwaliteit, en daar zitten we nog LANG niet. Wat jij bedoeld is dat de spelervaring an sich steeds filmischer wordt, en dat is niet vreemd. Er is gewoon steeds meer tegelijk mogelijk, waardoor je je steeds meer in dezelfde sfeer waant tijdens het spelen. Maar Physics alleen maken nog geen filmische game. Die waterdemo bijvoorbeeld is leuk en aardig, maar is meer een showcase wat er nu met de eyetoy gedaan kan worden, dan dat het een grafische/fysische showcase is. Wat dat betreft oogt het best leuk, maar is het simpelweg gewoon een aanvulling van bestaande technieken. Ongeacht welke console, we gaan mooie tijden te gemoed deze generatie. | |
SocialDisorder | zondag 11 december 2005 @ 00:39 |
Ik mag toch wel stellen dat we de filmkwaliteit van Tron overstegen zijn. ![]() Overigens zijn physics ook iets grafisch, je ZIET immers een persoon van een trap lazeren, waarbij de physics-engine bepaald hoe zijn lichaam reageert op zaken als zwaartekracht en het feit dat vaste objecten (zijn lichaam, de trap, muren, vloer) niet door elkaar heen kunnen. De grafische engine zorgt er vervolgens voor dat dit geheel leuk en aardig op je scherm getoverd wordt. LOTR, de paarden die je door beeld ziet denderen zijn 70-80% CGI. Deze paarden worden dynamisch gegenereerd door MASSIVE, een programma dat een menigte met bepaalde gedragingen genereert. De physics-enigne neemt de afhandeling van collision-detection en zwaartekracht en wind voor z'n rekening. Stel je eens voor dat een animator bij WETA had besloten om de paarden de physics van een huiskat te geven, en exact hetzelfde 3D-model als nu in de film. Had je het dan nog filmkwaliteit genoemd? Waarschijnlijk niet, conclusie; physics zijn onderdeel van de kwaliteit van een product. Punt uit. Discussie gesloten. | |
CecilBDemented | zondag 11 december 2005 @ 01:20 |
sony's nieuwe wonder machine gaat enge doen in de huiskamer. dus koop tegelijk met de ps3 wat luiers want je gaat bang worden zo vet gaat het worden | |
MMaRsu | zondag 11 december 2005 @ 01:22 |
quote: ![]() ![]() | |
Retuobak | zondag 11 december 2005 @ 01:29 |
quote:Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens. | |
P-Style | zondag 11 december 2005 @ 01:33 |
quote:Dàt... is een mening! ![]() | |
Retuobak | zondag 11 december 2005 @ 01:35 |
Eentje die beter te onderbouwen valt dan een voordeel voor de ene of de andere console. | |
Jojo_ut_Grun | zondag 11 december 2005 @ 01:37 |
quote:theoretisch heeft de ps3 meer processing power 1 probleem.. hij is moeilijker te programmeren dus voordat er games komen die de kracht van de ps3 helemaal benutten. zijn we een aantal jaren verder | |
Retuobak | zondag 11 december 2005 @ 01:38 |
De CPU is zeker krachtiger ja, maar de X360 GPU is weer zeker krachtiger dan de RSX ![]() | |
P-Style | zondag 11 december 2005 @ 01:42 |
Tja... Ik ga voorlopig nog even geen uitspraken doen over de PS3 en z'n capaciteiten. ![]() Maar het is nou niet alsof er bijna niks over bekend is. De specs zijn al bekend sinds de E3 en daar verandert toch niks meer aan. Het uiterlijk is bekend en het is bekend dat zo'n beetje alle franchises die het Playstation-merk groot hebben gemaakt weer zullen terug keren. Wat nog niet bekend is, is de release date, de launchgames, hoe uitgebreid de media-features zullen worden en hoe Sony het nou uiteindelijk gaat aanpakken met de online gameplay. | |
P-Style | zondag 11 december 2005 @ 01:43 |
quote:Je blijft het maar volhouden hè? ![]() | |
Retuobak | zondag 11 december 2005 @ 01:46 |
Toch heeft Sony al wel aangegeven niet de wens te hebben een centraal online platform als Xbox Live op te bouwen. De media features zullen denk ik wel uitgebreid zijn, ze zullen het grootst mogelijke voordeel willen halen uit het hebben van een dure blu-ray drive en dit voordeel niet willen beperken tot games alleen. Maar inderdaad release date en launchgames zijn nog niet bekend, het 2e kun je zeker niks zinnigs over zeggen. Het eerste, tja, ik hoop dat Sony dit keer denkt aan Europa, maar gezien de geschiedenis van Sony launches vrees ik het ergste. Temeer omdat de yields van de cell chip in het begin ongetwijfeld niet geweldig genoeg zullen zijn om een productiecapaciteit te realiseren die wereldwijd voldoende is voor de launch van een Sony console (want let's be honest, voor een wereldwijde launch heeft Sony dankzij de grotere naam gewoon (veel) meer consoles nodig dan MS) Tja, het is gewoon zo P-Style, Xenos is krachtiger dan eender single kaart die op de desktop te krijgen is nu terwijl de RSX er gewoon wordt uitgetrokken door de 7800GTX 512MB. Daarbij profiteert de Xenos ook nog in graphics van het EDram ("gratis" FSAA) en technieken van ATi als Avivo die zonder performance loss de beeldkwaliteit verbeteren. | |
P-Style | zondag 11 december 2005 @ 02:03 |
quote:Daarom heeft SCE besloten om maar 7 van de 8 SPE's te gaan gebruiken in de PS3. Alle geproduceerde Cell-chips met 1 defecte SPE kunnen alsnog gebruikt worden, wat alleen maar gunstig is voor de yields. ![]() quote:Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat. En dezelfde marketingpraat werd ook rondgebazuind over de RSX. Deze marketingpraat is alleen net zo oud als de E3 van 2005. Xenos heeft z'n voordelen en is in bepaalde opzichten efficiënter. Maar de architectuur is gewoon anders en de GPU's zijn niet echt te vergelijken. Ik heb zat artikeltjes op het internet gelezen over dat de Graphics Synthesizer uit de PS2 vele voordelen zou hebben tegenover de GPU in de ouwe xbox. Hij zou efficiënter zijn een hogere pixel fillrate hebben en veel hogere bandbreedtes kunnen realizeren dankzij z'n 4MB embedded RAM. Dit alles ondanks z'n lagere kloksnelheid. Maar we weten allemaal hoe dat is afgelopen! ![]() Ik geloof best dat de xenos en de rsx aan elkaar gewaagd zijn en de xenos zal in bepaalde opzichten wel voordelen hebben tenopzichte van de rsx, maar doe nou niet alsof 'ie véél krachtiger is! ![]() | |
Retuobak | zondag 11 december 2005 @ 02:11 |
Oh als ik die indruk wek dat ie veel krachtiger is dan kom ik toch echt verkeerd over ![]() quote:mja ok, krachtiger dan een 7800GTX 512MB OC zal wel niet idd ![]() ![]() Maar nee, qua hardware is het wel duidelijk dat de verschillen dergelijk klein zijn dat je niet hoeft te beslissen adh daarvan, tenzij je koste wat kost een blu-ray lezer moet hebben (god knows why eigenlijk, ws. betaal je de eerste jaren weer 25 euro per film ![]() ![]() | |
P-Style | zondag 11 december 2005 @ 02:22 |
quote:Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen! ![]() quote:Nou ja... als je het handig lijkt dat je je standaard flash-kaartje in je PS3 kunt proppen en als je benieuwd ben waar die 3 gigabit ethernet poorten nou eigenlijk voor gebruikt gaan worden èn als je verwacht dat je 6 USB-randapparaten gaat aansluiten èn als je 2 HD-schermen tegelijk wilt aansluiten dàn moet je voor de PS3 gaan natuurlijk! ![]() quote:Dàt is altijd een verstandig advies! ![]() | |
Retuobak | zondag 11 december 2005 @ 02:26 |
quote:Whehehe, mja je hebt wel een beetje gelijk, maar ik vind het ook werkelijk een prachtding. Kan niet wachten tot de eerste DX10 unified kaarten van de band komen rollen voor de PC ![]() En ach, ik verwacht niet dat al die aansluitingsfeatures de final cut halen bij de PS3, jij wel? Het kost allemaal wel wat, en of het nou echt grote selling points zijn......? | |
P-Style | zondag 11 december 2005 @ 02:35 |
quote:Ik denk dat 1 van die gigabitpoorten nog wel geschrapt gaat worden. En misschien ook nog wel een van die HDMI uitgangen. Ondanks dat het wel ontzettend stoer staat, de mogelijkheid om twee 1080p schermen aan te sluiten, zal werkelijk niemand hier ooit gebruik van maken! ![]() Aan de andere kant... SCEI is z'n officiële persberichten altijd wel trouw gebleven. Wellicht dat de eerste lichting PS3 al die poespas nog wel krijgt, maar dat er bij latere versies nog wat zaken verwijdert gaan worden (is immers bij de PS1 en PS2 ook gebeurd). | |
Retuobak | zondag 11 december 2005 @ 02:39 |
Tja ik denk dat het allemaal een hoop basiskosten met zich meebrengt, en als je mee wil gaan met pricedrops met de concurrentie (Moore heeft al gezegd dat het core pack er is zodat ze uiteindelijk onder de 100 dollar kunnen gaan zitten) dan moet je gewoon features lozen om dat te kunnen doen. Maar ik snap het nut gewoon niet om het zelfs bij launch er in te laten, wie gebruikt er nou dual gigabit LAN op een CONSOLE? ![]() Zeg P-Style, is er trouwens iets gezegd over hoe al dat moois in de PS3 gekoeld gaat worden? | |
P-Style | zondag 11 december 2005 @ 03:01 |
quote:Nou ja, wat dat betreft is Sony (dus héél Sony en niet alleen Sony Computer Entertainment) nooit bang geweest om hun producten voor een iets hogere prijs te verkopen dan hun concurrenten. ![]() ![]() ![]() quote:Nou weet ik wel dat er een nieuwe HD-camera (High Definition) is aangekondigd voor de PS3 en die slurpt wel wat bandbreedte, dus daar is Gbit ethernet wel handig voor en verder heeft Sony ook plannen voor homeservers die ook wel een hoge bandbreedte kunnen gebruiken. Verder kun je zo meerdere PS3's aan alkaar linken zonder tussenkomst van een router of switch. Vergeet niet dat Sony z'n PS3 liever niet meer profileert als een gaming console, maar meer als een geavanceerd media-apparaat ziet. Of dit verstandig is of niet is natuurlijk weer een heel andere discussie. En wat die extra HDMI uitgang betreft. Vrijwel alle GPU's hebben al jarenlang meerdere videouitgangen. Zo wordt, zoals je weet, iedere grafische kaart voor de pc al jarenlang gelevert met 3 uitgangen. Een voor tv, een vga en een dvi en tegenwoordig vaak zelfs 2 dvi's. De RSX kan dat natuurlijk ook en dan is het een kleine moeite om nog een extra HDMI uitgangetje in de PS3 te zetten! ![]() quote:Nee! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 11-12-2005 03:11:16 ] | |
Retuobak | zondag 11 december 2005 @ 03:12 |
quote:Dat hoeft niet, je moet de radiateur van waterkoeling ook koelen en dat gebeurt veelal met fans of je moet een enorme toren naast je console willen hebben staan (Zalman biedt zo'n oplossing voor de PC). Maar aan de andere kant, waterkoeling brengt risico's met zich mee en eigenlijk is waterkoeling in een dergelijk klein apparaat toch niet van de kwaliteit die je zoekt. Dus je mag er wel vanuit gaan eigenlijk dat het gewoon een heatpipe + windtunnel design zal worden met ws. 80mm fans (als Jappen niet zulke designhoeren waren zou 120mm ook makkelijk kunnen, mja, ze geven meer om het design dan om geluid en prestaties) quote:Ja, maar hoeveel mensen gebruiken nou 2 schermen voor 1 console of zouden dat gaan doen met die optie? Dat staat niet in verhouding tot het grote aantal mensen dat meerdere schermen heeft voor de PC (daytraders kopen zelfs speciale Matrox kaarten met ondersteuning voor 6 schermen ![]() ![]() | |
E.Babelmens | zondag 11 december 2005 @ 21:49 |
Alleen het idee al: PS3-en met twee schermen ![]() ![]() | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 00:13 |
Wat moet je nou weer met een tv tùssen je benen?! ![]() | |
MMaRsu | maandag 12 december 2005 @ 00:21 |
Wat moet je met twee tv's ![]() | |
Koning-Afwas | maandag 12 december 2005 @ 00:50 |
quote:Jah compact gezien heet dat Nintendo DS... ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 01:14 |
quote:scherp ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 08:32 |
Ik ben toch wel van plan om een HDTV op uitgang één aan te sluiten, en m'n ouwe TV op uitgang twee. Ik hoef de map, radar of wat ze dan ook op scherm twee verzinnen, niet zo nodig in HD te zien (nóg niet, that is ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 09:31 |
Ik lees zojuist dat Lair een launchgame voor de PS3 wordt. Voor degenen onbekend met het spel; het enige wat er tot nu toe over bekend is, is een filmpje met daarin een draak die werkelijk waar, nog mooier is dan Dragonheart. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 12:23 |
Heb je een linkje naar het filmpje? ![]() En is het filmpje ingame of CGI zoals rest -MGS4 -Motorstorm? | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 12:27 |
Erm, in-game is ook CGI. CGI= Computer Generated Images ![]() -edit- zoals altijd konden mijn vrinden van IGN mij helpen; http://media.ps3.ign.com/media/761/761161/vids_1.html owh, en volgens Factor 5 zou dit in-game moeten zijn. Flinke korrel zout is aan te raden denk ik, maar gezien de prestaties van MGS4 op de Devkit, zou dit wel eens haalbaar kunnen zijn. [ Bericht 34% gewijzigd door SocialDisorder op 12-12-2005 12:35:17 ] | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 12:38 |
CGI wordt in games zelden gebruikt om real-time beelden aan te duiden SocialDisorder, dat weet jij ook best ![]() | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 12:39 |
quote:Ik zou niet weten waarom dit nièt zou kunnen! ![]() | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 12:44 |
Als dit echt ingame is vind ik het wel behoorlijk indrukwekkend. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 12:53 |
Ziet er wel okay uit, maar om nou te zeggen dat het er erg ingame uit ziet... | |
Tain | maandag 12 december 2005 @ 13:02 |
Vind het wel jammer dat door die regen de huid van die draak echt net plastic lijkt. Tijdens de close-up op zijn bek zie je dat redelijk goed | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 13:13 |
quote:Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit! | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 13:27 |
quote:ik prefereer Pre-Rendered en In-Game. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 13:28 |
Misschien is het gewoon een paspop ©Notorious_Roy 2005quote:Vooruit ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 13:32 |
quote:niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect...... | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 13:38 |
quote:Ja maar ze zijn lelijk-nep-kunststof-glibberig! ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 13:40 |
dit is een half jaar oud, over 3 maanden zou hij klaar moeten zijn, ik zou zeggen "tiet zát." | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 13:43 |
Waarom over 3 maanden klaar ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 13:46 |
launch PS3 in lente, over 3 maanden af hebben, nog paar maandjes testen, en hop, de winkels in ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 13:48 |
quote:Over 3 maanden > half februari Das erg veel testen tot half juni ![]() Waren devs maar zo toegewijd aan kwaliteit ![]() | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 13:50 |
quote:Sommigen zijn dat ook. Maarja... dan moet je weer 3 tot 4 jaar wachten op je spel! | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 13:51 |
na het testen komt natuurlijk aanpassen, en uiteindelijk het persen kost ook tijd. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 13:54 |
quote:Dat zijn er misschien 3 ![]() Helaas ![]() | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 13:57 |
quote:Nee, wel meer hoor. Je moet ze alleen wel kennen. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 13:59 |
Ik kom niet veel verder dan Firaxis, Blizzard en Quantic Dream. | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 14:00 |
quote:Verbaast me niks! Jij bent dan ook een pc-gamer! ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 14:02 |
![]() Nou, van wat ik gezien heb op de X360 so far doen console devs het echt niet superveel beter. CoD2 had haast meer bugs dan op de PC en ook in PGR3 heb ik vaak genoeg last gehad van vage zooi. Om maar niet te spreken van de relatief frequente vastlopers van het dashboard van de X360 zelf. | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 14:14 |
quote:Dan heb je echt een gare versie van PGR3, ik heb nog helemaal niks slechts aan dat spel ontdekt. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 14:19 |
Ja, het zal vast aan de versie liggen ![]() Foutje van de pers zeker ![]() | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 14:21 |
quote:Ja of je lult uit je nek, dat kan natuurlijk ook ![]() | |
Tain | maandag 12 december 2005 @ 14:21 |
PS3 jongens ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 14:22 |
quote:Ja, daar heb ik vast belang bij ![]() Kritiek hebben op een game die ik zelf gekocht heb en leuk vind ![]() | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 14:22 |
quote:Jij komt nog maar net kijken in de consolewereld. Geen wonder dat je de kwaliteits-devs nog niet kent! ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 14:23 |
Enlighten me ![]() | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 14:25 |
Forget it P-Style, eens een pc fanboy altijd een pc fanboy ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 14:27 |
Oh please ![]() Ik heb nog geen argument gehoord dat mij moet overtuigen. | |
chibibo | maandag 12 december 2005 @ 14:45 |
quote:Shadow of the Colossus is tot nu toe het enige console-spel waar ik tegen een bug ben aan gelopen, afgezien van de -1 wereld van Super Mario Bros. ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 14:54 |
quote:Dan zal ik wel pech hebben gehad met m'n enige 2 console games ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 15:01 |
quote:welke? | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 15:04 |
quote:CoD2 en PGR3, dat staat in zijn vorige post ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 15:05 |
CoD2 en PGR3. CoD2 heeft met name veel last van bugs. Soldaten die na het dood gaan als zombies blijven staan, soldaten die na het doodgaan blijven praten, triggers die niet af gaan (waardoor je (stukken van) levels over moet doen) etc. | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 15:05 |
quote:Maar wat heeft PGR3 dan voor fouten? | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 15:08 |
Textures die niet weergegeven worden of vaag doen (knipperen) bijvoorbeeld ![]() Ook is de game me al 2 keer vastgelopen. | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 15:09 |
zullen we de fouten van CoD2 en PGR3 bespreken in het X360 topique? | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 15:09 |
quote:Klinkt niet als dingen die je, nooit tegenkomt/ vrij vaak dus, in pc games. | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 15:10 |
Ik heb allebei die games niet, maar het klinkt mij heel vreemd in de oren. Ik heb nog bijna nooit problemen gehad met console games. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 15:11 |
Ik zeg ook nergens dat PC games zonder fouten (in tegendeel vaak( zijn, maar ik zie geen grote vooruitgang bij console games qua bugs. Tis gewoon duidelijk dat developers zo snel mogelijk willen cashen en dat ze dat niet alleen doen op de PC. Maar SD heeft gelijk, terug ontopic ![]() | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 15:33 |
quote:Ziet de trailer van Lost Planet er erg ingame uit? En dan bedoel ik de animaties en dergelijke, dat het ingame is is makkelijk te zien aan de gameplay beelden ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 15:36 |
quote:Die heb ik niet gezien ![]() Maar goed, die trailer van die drakengame zag er gewoon zo cinematic uit en totaal niet iets dat je doet in een game. Het ziet er gewoon uit als een intro ofzo. Maar goed, dat het een cinematic is wil natuurlijk niks zeggen over hoe de game er echt uit ziet, ik verwacht nl. maar weinig FMV's in next-gen games omdat real-time beelden gewoon goedkoper zijn om te maken en nu een meer dan acceptabele kwaliteit bereikt hebben. | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 15:47 |
quote:Het zal natuurlijk een of andere intro of cutscene zijn, maar dat het gewoon ingame engine is is best mogelijk. Het verschil tussen de uiteindelijke gameplay en deze trailer zal dan minimaal zijn. | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 15:52 |
quote:Jappen gebruiken volgens mij over 20 jaar nog alleen maar FMV, vinden ze leuk ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 16:03 |
quote:Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijn ![]() | |
Notorious_Roy | maandag 12 december 2005 @ 16:04 |
Ik wil FMV in mn games houden... Serieus ![]() ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 16:05 |
quote:of dat ze budgetten hebben die toestaan om FMV's te gebruiken ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 16:06 |
quote:Bij next-gen zijn er nuttigere bestedingen voor je centen, een betere engine bijv. ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 16:06 |
quote:of je game bug-free maken ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 16:07 |
Bijvoorbeeld ja ![]() | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 16:07 |
quote:Team Ninja flipte toch ook helemaal omdat de FMV's van de nieuwe Ninja Gaiden in een dusdanige resolutie moeten van MS dat ze niet meer op normale DVD's passen. ![]() | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 16:22 |
quote:Bij een game als FF kan ik de spectaculaire FMV's idd gewoon niet missen. Zeg je FF dan zeg je FMV. ![]() Maar dan moet de kwaliteit van de FMV's natuurlijk wel nog veel beter zijn dat die van de ingame graphics en dat verschil zal ooit gaan verdwijnen. Maar aangezien dat er voorlopig denk ik nog niet inzit wil ik gewoon FMV. ![]() | |
Notorious_Roy | maandag 12 december 2005 @ 16:23 |
quote:Het verschil zal er altijd blijven. FMV kan op Disney Pixar kwaliteit, ingame nog laaaaaang niet ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 16:27 |
quote:Ja, maar vergelijk nu eens de extra kosten met de profijt die het oplevert. De kosten overstijgen komende generatie de baten enorm, dus waarom zou je het in godsnaam nog doen? | |
Notorious_Roy | maandag 12 december 2005 @ 16:28 |
quote:Omdat ik het wil. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 16:28 |
quote: ![]() | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 16:31 |
Ik denk dat developers als Square-Enix het er ook wel in houden. Al hun fans zitten gewoon te wachten op die FMV's als ze een spel als FF spelen. FMV ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 16:33 |
Tja, ik vind het maar niks, die FMV's. In veel games halen ze je helemaal uit de sfeer van de game. Zoals bijv. bij een Far Cry. Die FMV's waren te zinloos, en ondanks dat ze er goed uit zagen en opzich best pasten bij de game had ik liever in-engine cutscenes gezien daar je gewoon immersie verliest wanneer het er ineens 10x mooier uit ziet allemaal. En daarna weer gewoon normaal. | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 16:42 |
quote:Ja, in sommige games zuigen FMV's idd, maar de FMV's in FF zijn gewoon. ![]() Slechte FMV's hoef ik ook niet. ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 16:44 |
FMV's van Prince of Persia waren ook zéér smakelijk. Moet er niet aan denken om die in de in-game engine te moeten aanschouwen | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 16:54 |
quote:Slecht waren de FMV's in Far Cry zeker niet, maar ze haalden me gewoon volkomen uit de game die een perfecte sfeer had. | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 16:55 |
quote:Dan zijn ze slecht. ![]() | |
Notorious_Roy | maandag 12 december 2005 @ 16:56 |
FMV moet dan ook wel op het juiste moment worden toegepast. In een FF game is het vaak na een wat spannende gebeurtenis. Je kan dan heerlijk even de controller wegleggen en genieten van de FMV. Zeker de dodendans van Yuna of de waterscene van Yuna en Tidus (beide FFX) waren fantastisch. ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 16:57 |
quote:Ook dat had je gewoon in Far Cry, maar de graphics en algehele sfeer van de game waren zo subliem uitgevoerd dat de FMV's gewoon volledig onnodig waren en door hun afwijkende (betere) look haalden ze je gewoon uit de game. | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 16:57 |
De dood van Aeris ![]() Sephiroth in het vuur bij Nibelheim ![]() Zoveel mooie FMV momenten. | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 17:00 |
Overigens, ik had niet echt het gevoel dat de FMV's me uit het spel trokken bij Far Cry. De onrealistische AI deed dat meer naar mijn gevoel. Owh ja, en de attack of the space gorilla's was ook niet bepaald bevorderend voor het realisme van het spel. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 17:03 |
Realistisch wilde het spel nooit zijn, en zelfs na de introductie van de Trigens was het spel imho nog zeker de moeite waard. De levels waar de Trigens maar sporadisch werden gebruikt en echt dreigend waren zijn werkelijk kleine meesterwerkjes imho. De onrealistische AI was jammer idd, maar daarentegen wel weer een flinke stap vooruit tov de storm direct op de vijand af mentaliteit van veel andere FPS games at the time. | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 17:03 |
Sowieso kan je een spel als Far Cry moeilijk vergelijken met een RPG. ![]() In RPG's heerst het! | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 17:04 |
Met de PC versie van Far Cry ben ik gestopt toen die vage space gorilla's kwamen. De Xbox versie was vele malen beter. | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 17:05 |
quote:Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine. quote:Je weet absoluut niet wat je gemist hebt ![]() | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 17:06 |
quote:Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen. ![]() | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 17:07 |
quote: ![]() ![]() | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 17:08 |
quote:Dat zal het zijn ja ![]() | |
E.Babelmens | maandag 12 december 2005 @ 18:48 |
FMV's zijn leuk in RPG's omdat de karakters tot leven komen. In een shooter gebeurt dat bijna nooit (mede door de FPview). In FF zijn ze geniaal en echt een soort beloning ofzo ![]() | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 19:25 |
In FFVII was het natuurlijk geniaal. Dan kon je met je real-time poppetje lopen terwijl er een FMV op de achtergrond speelde. | |
InsertCredit | maandag 12 december 2005 @ 19:47 |
FMV voor de winst! Zowel letterlijk als figuurlijk ![]() | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 19:48 |
quote:Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware. Echt, interactieve werelden zijn zoveel beter. | |
InsertCredit | maandag 12 december 2005 @ 19:50 |
quote:Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken. Zoals al aangegeven wordt dit in o.a. Fear prachtig gedaan. FMV is leuk, maar de noodzaak is achterhaald. | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 19:53 |
quote:Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was. FMV is hartstikke cool Square, Blizzard, Namco, SEGA, Tecmo, Blizzard nog een keer, die weten er wel mee om te gaan. Oh en de graphics worden tegenwoordig dusdanig goed dat de gescripte stukjes steeds vaker ingine gedaan worden en dat vind ik niet eens zo erg, dan blijf je op dezelfde kwaliteit als het spel weer verder gaat. [ Bericht 7% gewijzigd door piet_pelle op 12-12-2005 19:56:19 (inengine stukje) ] | |
InsertCredit | maandag 12 december 2005 @ 19:55 |
quote:You bet! Advent Children is gewoon te geil. ![]() | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 19:55 |
quote:Klopt, maar het was wel heel mooi ![]() | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 19:57 |
quote:Weet je wat nog veel mooier, een heel spel in FMV, Final Fantasy de film b.v. ![]() | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 19:58 |
Ik vind Advent Children heel erg tegenvallen. Het verhaal haalde het niet bij het verhaal van het spel. En die andere film heb ik nooit gezien. | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 20:23 |
De Metal Gear Solid reeks is hèt voorbeeld dat FMV's nergens voor nodig zijn! Vooral deel 3 en straks deel 4 helemáál!!! Ondanks dat ik de FF-fans hier gelijk moet geven, denk ik serieus dat er een kans is dat de eerste FF op de PS3 misschien wel helemaal geen FMV's meer gaat gebruiken! [ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 12-12-2005 20:54:00 ] | |
Retuobak | maandag 12 december 2005 @ 20:50 |
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker ![]() | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 20:57 |
quote:Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder. | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 21:00 |
quote:Dat wel of niet kunnen porten naar de xbox 360 interesseert me niks! ![]() Maar ik denk dat wij twee het wel eens zijn over het feit dat we op de PS3 véél minder FMV's zullen gaan zien, omdat het simpelweg niet meer zo hard nodig is. ![]() | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 21:01 |
quote:Met FMV's in High Definition heb je een dvd-schijfje in no-time vol hoor! | |
H.Flick | maandag 12 december 2005 @ 21:05 |
quote:Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2... | |
piet_pelle | maandag 12 december 2005 @ 21:13 |
quote:Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf. | |
E.Babelmens | maandag 12 december 2005 @ 21:40 |
FMV zijn voor mij gewoon een must in rpg's. Bij andere genres boeit het me eigenlijk niet. Of ben ik nu ouderwets? ![]() | |
Jojo_ut_Grun | maandag 12 december 2005 @ 21:42 |
het zou mooi zijn als de mod van alle demo links genoemd in deze topic , even een overzichtje zou maken/. Dat zie je bij tweakers ook vaak | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 21:50 |
quote:Dat is de mod z'n taak niet... en dit is geen tweakers! ![]() | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 22:42 |
Idd, hier zijn de mods heel lui. ![]() Als je het zelf zou willen doen zou ik het wel leuk vinden. ![]() | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 22:45 |
quote:Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een grote gamessite gaan als IGN of Gamespot. Daar vind je ook gewoon alle trailers van toekomstige PS3 games. | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 22:48 |
True, maar het PS3 topic heeft nog niet eens een echte OP, dus het lijkt me wel handig. ![]() | |
Markster | maandag 12 december 2005 @ 22:48 |
IK BEN HET WACHTEN BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEU | |
P-Style | maandag 12 december 2005 @ 23:37 |
quote:Die had 'ie wel, maar die wordt tegenwoordig niet meer gebruikt. | |
peristilius | maandag 12 december 2005 @ 23:45 |
Ah, ik zie het, beter dat ik die dan maar weer eens invoer. ![]() | |
SocialDisorder | maandag 12 december 2005 @ 23:58 |
quote:ik denk dat FMV's in 720p ook redelijk aantikken qua schijfruimte. 9 GB is gewoon te klein. Straks krijg je dat je een spel koopt, en vervolgens de content moet gaan downloaden via Live! op je extra grote HDD (een 450 GB uiteraard), en dan pas het spel kan spelen. Wacht even...........wie heeft het nummer van MS Entertainment Divisie? | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 00:01 |
quote:Dit is de meest recente versie. | |
peristilius | dinsdag 13 december 2005 @ 00:06 |
Okee, hij staat, kwaliteitsOP hoor. ![]() | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 00:13 |
quote:Thanks, maar eigenlijk is 'ie al best oud! ![]() | |
kepler | dinsdag 13 december 2005 @ 01:05 |
over FMV's Ik denk dat alle games gewoon ingame-filmpjes zullen gebruiken, dat zal er goed genoeg uitzien op de 360/PS3. Voordeel van zulke filmpjes is dat het geen extra ruimte in beslag neemt en je kunt het er iets mooier uit laten zien dan ingame, omdat je weet wat er gaat gebeuren in het filmpje (een soort photomode in GT4 of PGR3 dus). En met FMV's raak ik altijd weer teleurgesteld als ik weer de game moet spelen die er dan ivm de FMV niet uitziet ![]() | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 01:13 |
quote:Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV. | |
kepler | dinsdag 13 december 2005 @ 01:15 |
quote:jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleem | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 01:16 |
quote:Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen! ![]() | |
kepler | dinsdag 13 december 2005 @ 01:17 |
quote: ![]() ![]() | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 01:22 |
Wat nog leuker zou zijn, is dat je straks in steeds meer spellen tijdens deze real-time filmpjes de camera vrij rond zou kunnen bewegen! ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 13 december 2005 @ 08:43 |
quote:waardoor je sleutelmomenten in de tussenfilmpjes zou missen, en het verhaal compleet kwijt raakt. | |
SocialDisorder | dinsdag 13 december 2005 @ 09:22 |
Zou Sony iets goeds in handen hebben? Als ik dit persbericht (http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1842&Itemid=2) vergelijk met dit artikel (http://www.golem.de/0507/39524.html) dan lijkt et haast wel of Microsoft een beetje nerveus wordt......... | |
Retuobak | dinsdag 13 december 2005 @ 11:56 |
quote:-Sony heeft sowieso iets goeds in handen, het bedrijf weet wat het doet. -Natuurlijk wordt MS nerveus van de zetten van de marktleider Maar persoonlijk verwacht ik geen groot verschil in grafische kwaliteiten tussen de 2 next-gen consoles, dit om een eigenlijk hele simpele reden. Developen wordt zo duur voor Xbox360/PS3 dat steeds meer games multi-platform zullen gaan (dat zie je nu ook bij de Xbox 360 en PS3 lijsten een hele hoop is Xbox 360/PC Xbox 360/PS3/PC PS3/PC of Xbox 360/PS3). Het bespaart gewoon kosten als je bepaalde assets die echt duur zijn om te maken gewoon mee kunt nemen. Graphics zijn gewoon geen factor voor mij meer in de keuze mede dankzij die reden, veel zal het niet schelen in graphics (of je moet stinkend rijk zijn en een 1080p TV hebben). | |
SocialDisorder | dinsdag 13 december 2005 @ 12:00 |
ik zie in de PS3 launchlist toch een hoop exclusives staan en die 1080p tv komt bij mij aan de wand | |
Retuobak | dinsdag 13 december 2005 @ 12:04 |
Ik zie nog veel meer non-exclusives. Maar toegegeven, dit is bij de Xbox 360 sterker dan bij de PS3 voorlopig. | |
H.Flick | dinsdag 13 december 2005 @ 12:05 |
Als de PS3 de krachtigste van de next-gen consoles gaat worden dan koop ik ook de non-exclusives die interessant zijn voor deze console. Dus dan wordt de PS3 ook op die manier weer interessant voor mij. Net als met de Xbox bij de vorige generatie. | |
Notorious_Roy | dinsdag 13 december 2005 @ 12:07 |
quote:Ligt eraan. De controller en Live maken de 360 versies toch wel interessanter wmb... Maar we'll see. | |
H.Flick | dinsdag 13 december 2005 @ 12:08 |
Misschien is de PS3 boomerang wel net zo fijn! | |
Retuobak | dinsdag 13 december 2005 @ 12:08 |
quote:Controller kun je niet zeggen natuurlijk, misschien is die boomerang controller wel een hele vondst en is het een superfijne controller. | |
Notorious_Roy | dinsdag 13 december 2005 @ 12:32 |
Dat zeg ik, we'll see ![]() | |
Retuobak | dinsdag 13 december 2005 @ 12:35 |
Dat mag ook wel, PS2 controller deed me pijn na een uurtje van dat socom ![]() | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 13:14 |
Ik krijg steeds meer vertrouwen in die boemerang! ![]() ![]() | |
kepler | dinsdag 13 december 2005 @ 13:18 |
quote:dat kan ook niet | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 13:27 |
quote:Dàt is een kwestie van persoonlijke smaak en gewenning... | |
kepler | dinsdag 13 december 2005 @ 13:31 |
quote:zie ook mijn PI ![]() over gewenning: je kan er wel aan wennen, maar dat betekent niet dat iets erg slecht kan zijn ![]() | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 13:43 |
quote:Ècht slechte controllers worden al lang niet meer gemaakt (op sommige third party troep na misschien). | |
Retuobak | dinsdag 13 december 2005 @ 13:46 |
Tja, afhankelijk van je handen I guess, maar als m'n jatten na een uurtje spelen zeer doen dan vind ik dat gewoon slecht. | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 13:47 |
quote:Dan zul je wel grote klauwen hebben! ![]() | |
Retuobak | dinsdag 13 december 2005 @ 13:48 |
Best wel ja ![]() | |
Tain | dinsdag 13 december 2005 @ 13:48 |
De Dual Shock is tenminste wel beter dan de Cube controller | |
H.Flick | dinsdag 13 december 2005 @ 13:50 |
Ja, de cube controller is het meest vreselijk gedrocht dat ik ook in mijn handen heb gehad. Maar ook daar verschillen de meningen over. | |
SocialDisorder | dinsdag 13 december 2005 @ 13:51 |
slechtste controllers vind ik de Xbox-controller en N64-controller | |
P-Style | dinsdag 13 december 2005 @ 13:53 |
Zonder hier nou een controller discussie van te maken denk ik dat de boemerang best wel zou kunnen gaan heersen! ![]() | |
Tain | dinsdag 13 december 2005 @ 13:55 |
quote:Ik ben benieuwd hoe groot/klein dat ding nu in werkelijkheid is ![]() | |
erikh | dinsdag 13 december 2005 @ 14:15 |
quote:De N64 controller was inderdaad pure bagger ![]() | |
jimjim1983 | dinsdag 13 december 2005 @ 14:17 |
die van de x-box vind ik wel fijn voor racegames en fps. voor Pro 5 is de dual shock het beste ![]() de slechtste ooit is die van de NES, daar kreeg je gewoon pijn van in je handen ![]() | |
peristilius | dinsdag 13 december 2005 @ 14:49 |
quote:Same here, maar ik kan eigenlijk aan alle controllers wel wennen (met uitzondering van de N64 controller ![]() Als ze dat ding in de lente willen launchen vind ik dat ze nu toch wel wat gameplay trailers mogen laten zien. ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 13 december 2005 @ 14:54 |
quote:Januari.....geduld, van de PS2 kwam volgens mij ook pas 2 maanden voor de release gameplay footage uit. | |
erikh | dinsdag 13 december 2005 @ 15:06 |
quote:Die van de Snes was echt heerlijk, die van de gewone NES kreeg ik na een tijdje spelen pijn van in mijn duimen. Maar de Snes controller is ![]() Ben ook erg benieuwd hoe die boomerang gaat spelen, denk dat het wel eens een uitstekend produkt gaat zijn. Ben overigens ook benieuwd of de boomerang er in zowel draadloos als met draad gaat komen. | |
SocialDisorder | dinsdag 13 december 2005 @ 15:15 |
ik moet wachten met de aanschaf van een nieuwe salontafel tot de PS3. Ik wel er namelijk eentje met een lade erin waarin ik al m'n afstandbedieningen en PS3-boomerangs kwijt kan. Moettie wel groot genoeg zijn natuurlijk ![]() | |
kulandra | dinsdag 13 december 2005 @ 15:19 |
Zeg eens ff over de PS3 controller...... Ik weet niet of ik de eerste ben die het ziet, maar dat lijkt me sterk. Check dit plaatje http://www.gamer.nl/images/content/Wolf/200512/1134477741_3.jpg Op het bordje staat duidelijk: Conceptual Mock Up. Oftewel, dit is niet de uiteindelijke controller design, maar slechts een place-holder. Als dat waar is zou het weleens zo kunnen zijn dat Sony ook met een "nieuwe" controller op de proppen komt. Dat zou wel een verassing zijn wat mij betreft. Wat denken jullie? | |
Tain | dinsdag 13 december 2005 @ 15:33 |
quote:Dat staat bij alle bij producten van Sony wanneer ze aangekondigd worden. De PSP had met de prototype ander soortige knoppen, maar de vorm van de PSP zelf is precies hetzelfde gebleven en dit lijkt me ook weer het geval voor deze controller. ![]() | |
kulandra | dinsdag 13 december 2005 @ 15:39 |
Bedankt voor de reactie. Jammer wel, dacht dat ik een scoop had ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 13 december 2005 @ 17:16 |
nog een voordeel van de PS3 gevonden:![]() INTERNE VOEDING!!!!!!!!! | |
Retuobak | dinsdag 13 december 2005 @ 17:21 |
quote:Ik hoop het, als het ding fijn blijkt te zijn dan nemen de kansen dat ik een PS3 haal al exponentieel toe. quote:Noem ik een nadeel, met een externe voeding heb je meer oppervlakte voor de voeding alleen om hitte af te voeren waardoor er een stillere (of geen) fan gebruikt kan worden. | |
kepler | dinsdag 13 december 2005 @ 17:35 |
quote:zegt niks, zo ziet de achterkant van de 360 er ook uit ![]() | |
Skull-splitter | dinsdag 13 december 2005 @ 18:32 |
quote:Maar daar zit dan weer geen schakelaar op.... | |
kepler | dinsdag 13 december 2005 @ 18:40 |
quote:nee op de oude Xbox ook niet ![]() | |
Skull-splitter | dinsdag 13 december 2005 @ 18:52 |
quote:Dit is echter meer een PC voeding minus de fan, en ook dit is een mock-up... | |
kepler | dinsdag 13 december 2005 @ 18:53 |
quote:dat ook ![]() ik denk dat de PS3 ook wel met externe voeding komt, maar we zullen zien | |
piet_pelle | dinsdag 13 december 2005 @ 19:18 |
Ik vind het alleen wel weer raar dat Sony de aan/ uit knop achterop de console heeft gedaan. Dat was bij de ps2 ook al zo maar dat is toch verschrikkelijk onhandig?! Waarschijnlijk kan je de ps3 net als de X360 met AB of joypad aan of uit doen maar toch vreemd dat de knop achterop zit. | |
JumperJack | dinsdag 13 december 2005 @ 19:28 |
heb niet zoveel tijd om te poster en dus het hele topic door te lezen, dus als deze link al ergens staat, pech ![]() in mijn signature staat een link naar het officiele fimpje van motorstorm. lijkt me echt een toptitel, en na een paar posts hier te hebben gelezen, zijn de meningen hier verdeeld. hoop dat deze link [in mijn signature] daar verandering in gaat brengen!!! ![]() | |
Skull-splitter | dinsdag 13 december 2005 @ 20:16 |
quote:Tis een hardswitch, geen shortswitch zoals nu op de 1st gen Xbox en op je PC (door een korte verbinding een relais over laten schieten), waarschijnlijk wordt het OF opstaan, OF gewoon met de controller (dat laatste is wel lekker hoor, gewoon je controller oprapen op een lam moment tijdens een saaie avond en voila, aan dat ding) | |
peristilius | dinsdag 13 december 2005 @ 20:29 |
Op de PS2 zat ook een stand-by functie, volgens mij is dat in principe hetzelfde als de aan/uit schakelaar op de Xbox. De PStwo heeft zelfs alleen maar die stand-by functie, daar zit dus helemaal geen schakelaar meer achterop. | |
Skull-splitter | dinsdag 13 december 2005 @ 20:35 |
juist... | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 09:20 |
aangezien het GVH-forum is opgeheven, plant ik het hier maar neer; http://www.tweakers.net/nieuws/40325 Het WK is ook in HD te volgen in NL. Hierdoor zullen de prijzen van HDTV's alleen maar verder en sneller zakken, een ontwikkeling die ik alleen maar toe kan juichen ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 09:21 |
Dat zeker ![]() Dan zijn de prijzen misschien over een jaartje of 5, bij het volgende WK acceptabel genoeg om een HDTV van respectabel formaat aan te schaffen ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 09:22 |
Komende zomer landt er een 72 cm plasma 1080p TV in m'n woonkamer. Koste wat het kost. | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 09:26 |
Tja als student heb ik nog geen geld teveel helaas ![]() Daarbij zou een dure TV ws. zo gejat zijn ![]() | |
Oksel | woensdag 14 december 2005 @ 09:27 |
Overigens heeft het geen zin om controllers van de NES/SNES of N64 erbij te gaan halen.. die waren hun tijd zowiezo ver vooruit, ondanks dat ze niet ergonomisch waren. Overigens kan ik uren gamen met mijn Cubecontroller, zonder dat ik ergens last van krijg. En is de controller ZEER precies, nauwkeuriger dan de PS2 controller.. (Probeer monkeyball maar eens te spelen op de PS2..) | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 09:58 |
@Retuobak: een dure TV zo gejat uit je huis? Daar is diefstalverzekering voor ![]() @oksel: cube is idd fijn, ik heb Resident Evil 4 op beide gespeeld, en op de Cube speelt hij net iets fijner. Ik vind overigens de Dual Shock nog steeds het beste design hebben, zoveel knoppen en allemaal blindelings te vinden. Maar dat zal ook wel gewenning zijn ![]() | |
Retuobak | woensdag 14 december 2005 @ 10:01 |
Ja, verzekering is leuk, maar gewoon altjid een TV hebben is leuker ![]() En als iemand inbreekt voor je TV laat hij het er vast niet bij, en er zijn best wel wat dingen die ik meer zou missen dan een TV. | |
SocialDisorder | woensdag 14 december 2005 @ 10:04 |
quote:Zorg voor een goed alarm, beveiligde deuren en ramen, en een grote hond. Owh en een honkbalknuppel onder je bed doet ook wel eens wonderen ![]() |