20:15quote:Op zondag 4 december 2005 23:45 schreef dndiek het volgende:
Slechte copy-paste OP
Vanaf hoe laat is de loting?
Robbie Williams en Hans Klok.quote:Op zondag 4 december 2005 23:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gelukkig kan je het eerste uur denk ik skippen.
Ik wilde dat ook maar het rare is dat de groepen nog niet bekend zijn.quote:Op zondag 4 december 2005 23:53 schreef DrDentz het volgende:
zet anders even de groepen erbij, Nederland zat toch in de 2e rangs?
hmm... ik hoop op Nederland Duitsland, altijd de beste
Hadden we die nog niet danquote:Op maandag 5 december 2005 00:06 schreef DrDentz het volgende:
in de poule met don leo en de finale tegen de duitsers en die verliezen, hebben wij ook ons eigen trauma
Ok nu snap ik hem. Ik heb er zat meegemaakt als 43jarige, doe maar eens een paar jaartjes nietquote:Op maandag 5 december 2005 00:21 schreef DrDentz het volgende:
van horen zeggen, ik wil er een live meemaken![]()
Wat zei je vader over 74. Dat het wel meeviel ?quote:Op maandag 5 december 2005 00:21 schreef DrDentz het volgende:
Nee toen zag ik dat we met 3-0 achter kwamen tegen de moffen op het EK als 18-jarigequote:Op maandag 5 december 2005 00:26 schreef DrDentz het volgende:
oh, ik dacht dat je in '80 geboren was![]()
Ik zweer het je, zo'n trauma wil je niet meemaken. NOOIT niet!quote:Op maandag 5 december 2005 00:21 schreef DrDentz het volgende:
Na 74 en 78 live hoef ik even niet meer.quote:Op maandag 5 december 2005 00:21 schreef DrDentz het volgende:
ik kreeg moordneigingen bij die naamquote:Op maandag 5 december 2005 01:06 schreef DrDentz het volgende:
ach, eentje meer of minder
er hangt gewoon een trauma in de lucht, ik voel het.. iets met Schweinsteiger ofzo
Vergeet 96 niet tong, en 94 toch eigenlijk ook wel.quote:Op maandag 5 december 2005 01:04 schreef tong80 het volgende:
En de kleine trauma's van 76,90, 92, 98 en 2000 laat ik ook liever in de geschiedenisboeken.
Die naam zit ook al een hele poos (lees: 1,5 jaar) in m'n kop ja...quote:Op maandag 5 december 2005 01:06 schreef DrDentz het volgende:
Schweinsteiger
* note maaktquote:Op maandag 5 december 2005 01:19 schreef Radegast het volgende:
Nederland verliezen van Duitsland, dat is zowat onmogelijk die zijn zo slecht.
Als dat gebeurd dan ga ik naar een concert van Dennie Christiaan.![]()
96 geloofde ik er nooit in. 94 was kwartfinale, had ik kunnen noemen maar5 daar kijk ik toch met een goed gevoel; op terug.quote:Op maandag 5 december 2005 01:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
Vergeet 96 niet tong, en 94 toch eigenlijk ook wel.
quote:Op maandag 5 december 2005 01:19 schreef Radegast het volgende:
Nederland verliezen van Duitsland, dat is zowat onmogelijk die zijn zo slecht.
Als dat gebeurd dan ga ik naar een concert van Dennie Christiaan.![]()
Ehm, neenquote:Op maandag 5 december 2005 01:28 schreef DrDentz het volgende:
de Duitsers zijn wel de laatsten die je moet onderschatten, ze komen vast weer op een evil manier ver
[afbeelding]
![]()
Zou dat kunnen denk je?quote:
Nee.quote:
porque?quote:
Mexico, zit dat niet evt. in pot 2?quote:
En Nederland toch waarschijnlijk in pot 1.quote:Op maandag 5 december 2005 02:40 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Mexico, zit dat niet evt. in pot 2?
pot 2 toch?quote:Op maandag 5 december 2005 02:41 schreef golfer het volgende:
[..]
En Nederland toch waarschijnlijk in pot 1.
Dan nog, als de geruchten van de verplaatsing naar pot 1 niet kloppen, kan NL niet bij Braziliė en Mexico ingedeeld worden.quote:
dit klopt van geen kant. Zuid Korea hoort mintens in 3, USA ook, t gros van die Afrikaanse ploegen in 4, Mexico in 2, Engeland in 2, Nederland in 1, Australiė in 4. Ecuador in 2, Oekraļne en Polen in 3. etc etc etcet cquote:Op maandag 5 december 2005 02:45 schreef golfer het volgende:
En mochten ze het niet alsnog veranderen zijn dit de potten:
Groepshoofden: Braziliė, Duitsland, Argentiniė, Mexico, Italiė, Engeland, Frankrijk en Spanje
Pot 2: Nederland, Polen, Kroatiė, Portugal, Zweden, Oekraļne, Serviė, Tsjechiė en Zwitserland
Pot 3: Paraguay, Ecuador, Australiė, Togo, Angola, Ghana, Tunesiė en Ivoorkust
Pot 4: Saoedi Arabiė, Iran, Japan, Zuid Korea, USA, Costa Rica, Trinidad & Tobago
Ik wist niet dat Mexico in pot 1 zit.quote:Op maandag 5 december 2005 02:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan nog, als de geruchten van de verplaatsing naar pot 1 niet kloppen, kan NL niet bij Braziliė en Mexico ingedeeld worden.
Lijkt mij prima.quote:Op maandag 5 december 2005 03:27 schreef cultheld het volgende:
Braziliė
Nederland
Ivoorkust
USA
lijkt me ook een fijne poule
Pot 2 heeft 9 landen en pot 4 maar 7, dat kan dus niet denk ik?quote:Op maandag 5 december 2005 02:45 schreef golfer het volgende:
Groepshoofden: Braziliė, Duitsland, Argentiniė, Mexico, Italiė, Engeland, Frankrijk en Spanje
Pot 2: Nederland, Polen, Kroatiė, Portugal, Zweden, Oekraļne, Serviė, Tsjechiė en Zwitserland
Pot 4: Saoedi Arabiė, Iran, Japan, Zuid Korea, USA, Costa Rica, Trinidad & Tobago
voordeel daarvan zou zijn dat we Braziliė niet meer voor de finale tegen zouden komen na de poule fasequote:Op maandag 5 december 2005 03:27 schreef cultheld het volgende:
Braziliė
Nederland
Ivoorkust
USA
lijkt me ook een fijne poule
Costa Rica en Mexico in 1 poule zal niet gebeuren, aangezien ze niet meer dan 1 land van hetzelfde continent in een poule willen. (uitgezonderd europa, daarvoor geldt een maximum van 2 landen per poule).quote:Op maandag 5 december 2005 02:58 schreef _moder8or_ het volgende:
Nederland, Togo, Costa Rica en Mexico.
Door![]()
Dit kan wel, omdat er maximaal 2 europese landen in 1 poule mogen uitkomen. van de andere continenten mag maximaal 1 land van dat continent in een poule zitten! Dus vandaar dat pot 2 9 landen heeft en pot 4 7 landen! en vandaar ook dat sommige goede landen bijv. in pot 3 of 4 zitten! Pot 1 is de enigste die gebasseerd is op de resultaten die in het verleden gehaald zijn, de rest op datgene wat ik net besproken heb.quote:Op maandag 5 december 2005 08:41 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Pot 2 heeft 9 landen en pot 4 maar 7, dat kan dus niet denk ik?
(Of vergis ik me daar nu in, en is dat opzettelijk zo gedaan om alle Europese landen bij elkaar te krijgen in één pot?)
Zwaarste poule is dan (voor NL) Brazilie. Nederland, Paraguay en USA/Japan/Zuid-Korea (te weinig op de hoogte)quote:Op maandag 5 december 2005 02:45 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat je 2 landen van hetzelfde continent bedoeldquote:Op maandag 5 december 2005 16:03 schreef Saekerhett het volgende:
Mensen, 2 landen (met uitzondering van Europa) kunnen niet in dezelfde groep zitten, dus echt de helft van alle groepen hier genoemd kan alweer doorgestreept worden
Dank jequote:Op maandag 5 december 2005 16:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ik denk dat je 2 landen van hetzelfde continent bedoeldAnders worden het nogal lege poules
Ik ook en in de finale ze weer afdrogenquote:Op maandag 5 december 2005 22:35 schreef 9christensen het volgende:
Hoop op Braziliė. Revanche op '98
Dus je wil zoals vroeger dat we beginnen in de groep met een 0-0 tegen Togo.quote:Op maandag 5 december 2005 23:29 schreef DrDentz het volgende:
niet te zwaar he, ze moeten wel de tijd krijgen om te groeien in het toernooi.. niet zo'n kutpoule als vorig jaar
Om daarna met 2-2 gelijk te spelen tegen Mexico en gewoon als eerste de poule uit te wandelenquote:Op maandag 5 december 2005 23:41 schreef DrDentz het volgende:
en daarna zoals vroeger een fijne 5-0 zege op Korea
Deze zijn tenminste wél netjes 4 x 8!quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:02 schreef Frutsel het volgende:
zoals ik zei in een ander topic..denk ik dat dit de potten gaan worden
denk dat de potindeling als volgt wordt
1. Duitsland, Brazilie, Argentinie, Spanje, Frankrijk, Italiė, Nederland, Tsjechie
2. Zweden, Engeland, Portugal, Zuid Korea, Japan, Paraquay, Mexico, Kroatiė
3. Ecuador, Oekraine, Servie Montenergo, Ghana, VS, Tunesie, Polen
4. Trinidad, Australie, Iran, Saudi Arabie, Togo, Ivoorkust, Angola, Zwitserland
zo is het altijd geweest dacht ik...kan me herinneren dat ik me dood heb zitten ergeren aan de commentator van het hele lotingsfeestje die op zijn beste engels zei:"cannot go to pot E... " etc etc..quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:09 schreef rubbereend het volgende:
dat wordt dan bijna een gestuurde loting aangezien er van elk continent meer 1 land in mag en van Europa maximaal 2. Dan krijg je bijna bij elk land dat ze maar in een paar poules kunnen komen
Ed de Goeij vergeten...of de buitenspel goals van Braziliė..bij mij zit het diep........ Ik kan niet wachten tot we een keer die Brazilianen kunnen vernederen...alleen zit dat er komend jaar denk ik nog niet in, als we winnen is het met mazzel (zoals zij ook altijd van ons winnen overigens)quote:94 was kwartfinale, had ik kunnen noemen maar5 daar kijk ik toch met een goed gevoel; op terug.
Dan hoop ik op de volgende poule...quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:02 schreef Frutsel het volgende:
zoals ik zei in een ander topic..denk ik dat dit de potten gaan worden
denk dat de potindeling als volgt wordt
1. Duitsland, Brazilie, Argentinie, Spanje, Frankrijk, Italiė, Nederland, Tsjechie
2. Zweden, Engeland, Portugal, Zuid Korea, Japan, Paraquay, Mexico, Kroatiė
3. Ecuador, Oekraine, Servie Montenergo, Ghana, VS, Tunesie, Polen
4. Trinidad, Australie, Iran, Saudi Arabie, Togo, Ivoorkust, Angola, Zwitserland
quote:Fifa to announce World Cup seeds
Fifa will announce the seedings for the 2006 World Cup finals in Germany in Leipzig on Tuesday at 1300 GMT. Hosts Germany are guaranteed seeds and they will be joined by seven other countries in the top pool, who will be kept apart in the main draw on Friday. In 2002, the seedings were based on performances at the previous two finals and a position based on Fifa world rankings from the previous three years. If that remains the case, England will be one of the seeds in Friday's draw.
They will be joined by Brazil, Italy, France, Argentina, Spain and Mexico as well as the host country, Germany. Fifa has not indicated so far how the seedings will be decided but has hinted the method will be the same as that used for Japan/South Korea in 2002. Several countries have complained that the system is unfair in that it rewards countries like Mexico and the USA, who are higher in the rankings because they beat weaker teams in their qualifying groups.
Fifa president Sepp Blatter said recently that some countries might not be happy at the outcome of the draw. "I think the national teams of Holland and England have reason to be worried. Even Italy might not get a place," said Blatter. For the draw on Friday, around 3,700 people will be present in the auditorium at the huge trade fair hall in Leipzig's Neue Messe exhibition centre. It is being transformed into a football stadium for the occasion.
The World Cup finals in Germany begins on 9 June 2006 and the final takes place in Munich on 9 July.
Probable pools for the 2006 World Cup finals in Germany (based on Fifa's system for the 1998 and 2002 tournaments):
Pool One: Germany, Brazil, Italy, France, Argentina, Spain, Mexico, England.
Pool Two: Holland, USA, Czech Republic, Croatia, South Korea, Japan, Paraguay.
Pool Three: Ecuador, Switzerland, Tunisia, Saudi Arabia, Poland, Iran, Costa Rica, Portugal.
Pool Four: Ukraine, Serbia & Montenegro, Ivory Coast, Australia, Ghana, Trinidad & Tobago, Togo, Angola.
Het is een WK, ik vind het wel leuk om tegen landen van buiten-europa te spelen. Teven kunnen continenten dan beter aantonen hoe goed ze zijn ten opzichte van andere continenten. Dat afrika en aziė bijvoorbeeld het volgende wk meer landen mogen afvaardigen door de goede prestaties. Is dus in principe hetzelfde als bij de CL en de Uefa cup, mogen teams uit hetzelfde land toch ook niet in de zelfde poule.....quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vind het overigens een belachelijk systeem. Dat je met seedings werkt okay, maar dat continenten niet bij elkaar mogen komen etc is echt pure bullshit.
Ik zou banger worden voor Oekraine of Servie dan Australie hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:18 schreef Asap het volgende:
Volgens BBC-football
Probable pools for the 2006 World Cup finals in Germany (based on Fifa's system for the 1998 and 2002 tournaments):
Pool Three: Ecuador, Switzerland, Tunisia, Saudi Arabia, Poland, Iran, Costa Rica, Portugal.
Pool Four: Ukraine, Serbia & Montenegro, Ivory Coast, Australia, Ghana, Trinidad & Tobago, Togo, Angola.
Dan zou kunnen voor Nederland:
Brazilie, Nederland, Portugal en Australie!
Hehe......dat zou wat zijn zeg.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:
We kunnen dan in ieder geval Tsjechiė eens niet loten...
Nederland zit toch ook alsnog bij de groepshoofden??quote:Op maandag 5 december 2005 02:45 schreef golfer het volgende:
Lees nou eens de laatste reacties in dit topic, en kom dan niet met 1 of ander gedateerd nieuwitem...quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:00 schreef peterh het volgende:
[..]
Nederland zit toch ook alsnog bij de groepshoofden??![]()
Ben BTW benieuwd wanneer oranje weer een oefenwedstrijd heeft!![]()
Bericht klopt niet, lees de quote maar, vertaling klopt niet!quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:00 schreef peterh het volgende:
[..]
Nederland zit toch ook alsnog bij de groepshoofden??![]()
Ben BTW benieuwd wanneer oranje weer een oefenwedstrijd heeft!![]()
bbc.co.ukquote:Sven-Goran Eriksson's side are in a leading pool including hosts Germany, holders Brazil as well as Argentina, France, Italy, Spain and Mexico.
Ze komen toch niet in de 3e pot?? Geloof ik niet, Australie, Angola, Togo etc. hebben nooit goede resultaten behaald op een WK. Dus volgens mij klopt dit niet.. Nederland komt iig in pot 2!!quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:36 schreef Gunner het volgende:
Nederland betaalt nu nog de prijs voor het missen van het WK in 2002
*Indeling
Buiten Pot 1 zijn de landen ingedeeld op geografische factoren en dus niet op sterkte. Is om te voorkomen dat meer landen uit een continent (behalve Europa dan) in dezelfde poule komen. Waarschijnlijk zal Servie dus niet geloot mogen worden in een poule waar al 2 Europese landen in zitten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:46 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ze komen toch niet in de 3e pot?? Geloof ik niet, Australie, Angola, Togo etc. hebben nooit goede resultaten behaald op een WK. Dus volgens mij klopt dit niet.. Nederland komt iig in pot 2!!
Die ranking is geloof ik gebaseerd op resultaten van de kwalificatie en de gewonnen (oefen)wedstrijden als ik t goed heb..quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:51 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vraag me echt af hoe dit kan als Nederland door diezelfde Fifa vrolijk op de 3de plek wordt neergezet in de puntenrangschikking. Rare jongens die Fifa-bobo's
Aha, oke.. Toch vind ik t raarquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:48 schreef ZIOPPA het volgende:
[..]
Buiten Pot 1 zijn de landen ingedeeld op geografische factoren en dus niet op sterkte. Is om te voorkomen dat meer landen uit een continent (behalve Europa dan) in dezelfde poule komen. Waarschijnlijk zal Servie dus niet geloot mogen worden in een poule waar al 2 Europese landen in zitten.
Ik heb het van de BBC website gekopieerdquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:55 schreef Libris het volgende:
Gunner, dit klopt volgens mij niet. Zie de bron van Roycooooo. Daarnaast mist Italie in groep 1
quote:Nederland niet bij de beste landen bij WK-loting
6/12/2005 13:46
Het Nederlands elftal wordt vrijdagavond bij de loting voor het WK 2006 in ieder geval aan één topland gekoppeld. De FIFA maakte nu al bekend dat Oranje geen deel uitmaakt van de pot met de acht beste landen.
Naast gastland Duitsland en titelhouder Braziliė voegde de wereldvoetbalbond Argentiniė, Mexico, Engeland, Frankrijk, Italiė en Spanje toe aan aan pot 1. Nederland maakt deel uit van pot 3 en treft daarom zeker niet Kroatiė, Oekraļne, Polen, Portugal, Tsjechiė, Zweden en Zwitserland.
De verdeling van de landen is gedaan met als inzet om bij de loting een zo groot mogelijke geografische spreiding te hebben. Dat wil zeggen, zo weinig mogelijk landen uit hetzelfde werelddeel in één groep. De Afrikaanse WK-gangers zitten bijvoorbeeld bij elkaar in pot 2 en vrijwel alle Europese landen in pot 3.
Om te voorkomen dat er drie Europese landen bij de loting in één groep terechtkomen, creėerde de FIFA voor Serviė en Montenegro pot x.
Okee, nu begin ik het langzaam te begrijpen.. Heb je dus toch gelijkquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb het van de BBC website gekopieerd
VI meldt het ook
[..]
Idd, WK 2002 nekt ons dusquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:00 schreef Libris het volgende:
hmmm.. hier een pdf met meer info: http://eur.i1.yimg.com/eu(...)fu/finaldrawpot1.pdf
OK, maar dan mis je alleen Italie in Pot 1quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb het van de BBC website gekopieerd
VI meldt het ook
[..]
Fixedquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:03 schreef Libris het volgende:
OK, maar dan mis je alleen Italie in Pot 1
Edit: al gewijzigdquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:03 schreef Libris het volgende:
[..]
OK, maar dan mis je alleen Italie in Pot 1
Het wordt met de dag gekker hequote:
Idd, veel te moeilijk doen ze dr over, zo lijkt of alles voorgeprogrammeerd is.. Die niet bij die in, die niet bij die etc., politieke shitquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Uberhaupt triest dat er geen drie Europese landen bij elkaar mogen komen. Loten is loten.
Dat is om zoveel mogelijk Europese landen door te kunnen laten gaan en de organisator zodoende zoveel mogelijk poen op te laten leveren.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Uberhaupt triest dat er geen drie Europese landen bij elkaar mogen komen. Loten is loten.
Ik zat ook al aan een dergelijke poule te denken. Wel een afgrijselijk sterke poule op deze manier.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:25 schreef Dylan Dog het volgende:
Het wordt:
Argentiniė
Nederland
Ivoorkust
Japan
Yep. Samen met Duitsland.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Spanje is 't makkelijkste groepshoofd.
Duitsland wordt een makkie, geloof me. Het is dat ze zich automatisch kwalificeerden, anders deden ze niet eens mee :wquote:
quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik vind het nu al spannend!
Nee, onze ervaring leert dat je in de groepsfase met 1-0 moet verliezen en als gevolg daarvan in de Finale met 2-0 wint.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:58 schreef Jajong het volgende:
Fifa
Misschien wel goed dit, hopelijk meteen Braziliė, kenne we meteen aan de bak en verslaan we die in ge groepsfase en in de finale
Tradities zijn er om doorbroken te worden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:08 schreef Saekerhett het volgende:
Braziliė wordt toch geen wereldkampioen. Als het WK in Europa werd gehouden, werd er altijd een Europees land kampioen. Als het WK ergens anders werd gehouden, werd óf Braziliė, óf Argentiniė kampioen. Dus dat zit wel goed, we pakken gewoon die cup!
Enne Jan Wouters! Hoe kon die bal tussen zijn benen en de paal door...quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:15 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
Ed de Goeij vergeten...of de buitenspel goals van Braziliė..bij mij zit het diep........ Ik kan niet wachten tot we een keer die Brazilianen kunnen vernederen...alleen zit dat er komend jaar denk ik nog niet in, als we winnen is het met mazzel (zoals zij ook altijd van ons winnen overigens)
Dat boeit niet, we gingen toch door. En tegen Braziliė speelden we echt aardig. Alleen Branco (Branco slijpt de messen) begon voor dat hij een vrije trap mocht nemen zelf een overtreding door Overmars bij zijn keel te pakken...quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:16 schreef Speerik het volgende:
[..]
Enne Jan Wouters! Hoe kon die bal tussen zijn benen en de paal door...
Zoals?quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:16 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb het idee dat er een hoop landen onderschat worden...
Was dat niet tegen belgie 1994 USA?quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:16 schreef Speerik het volgende:
[..]
Enne Jan Wouters! Hoe kon die bal tussen zijn benen en de paal door...
Australie, want die hebben Guus Hiddink. En volgens Studio Sport is Hiddink een magier en is Australie nu automatisch een topland.quote:
Ja die idd ook...quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:21 schreef pekel het volgende:
[..]
Paraguay, Ecuador, Mexico, Spanje, Italie?
Dan krijg je weer dat geouwehoer dat er niet 3 Europese landen bij elkaar in kunnen en het dus minder aantrekkelijk voor de Fifa wordt..quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:22 schreef Sjakie01 het volgende:
Nederland geen groepshoofd en Duitsland wel. Komt vast door de actuele reeks, en de vertoning tijdens de confederations cup van Duitsland.![]()
Ik kan mij vergissen maar kunnen ze niet beter kijken naar de Fifa ranglijsten?
Ach, die Duitsers staan dr wel weer als het erop aan komt, let maar op..quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:25 schreef heiden6 het volgende:
Ik denk niet dat Duitsland onderschat wordt, bijna iedereen is het er volgens mij over eens dat je de moffen nooit als verloren mag beschouwen tot het laatste fluitsignaal. De onderschatting van de onbekende of verre landen als Mexico valt mij ook op. Engeland bijvoorbeeld wordt hier in Nederland juist structureel overschat, terwijl het al jaren niets heeft gepresteerd. Hetzelfde geldt voor Rusland.
Ja dan sorteer je gewoon 3 Europese landen op rank van de Fifa ranglijst. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:26 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Dan krijg je weer dat geouwehoer dat er niet 3 Europese landen bij elkaar in kunnen en het dus minder aantrekkelijk voor de Fifa wordt..
Ja, met die moffen weet je het maar nooit hč? De afgelopen twee EK's waren ze volkomen waardeloos, maar ik durf echt niets te zeggen over het WK. Ik denk dat veel afhangt van de eerste wedstrijd, omdat je te maken hebt met de thuissituatie en de Duitse media. Als de eerste wedstrijd flut is zal men zo ontzettend afgebrand worden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:27 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ach, die Duitsers staan dr wel weer als het erop aan komt, let maar op..
Idd, Engeland individueel goed, geen goed team en niet echt een top-verdediging, vooral de backs zeer slecht..
Inderdaadquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:28 schreef heiden6 het volgende:
Dat gedoe met die Europese landen gaat echt nergens over, typisch FIFA. Ze kunnen net zo goed direct de groepen samenstellen aan de hand van de te verwachten inkomsten, het is zo schijnheilig om te spreken over een loting als er al zoveel bepaald wordt.
In 1958 in Zweden werd Braziliė wereldkampioen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:08 schreef Saekerhett het volgende:
Braziliė wordt toch geen wereldkampioen. Als het WK in Europa werd gehouden, werd er altijd een Europees land kampioen. Als het WK ergens anders werd gehouden, werd óf Braziliė, óf Argentiniė kampioen. Dus dat zit wel goed, we pakken gewoon die cup!
En 1930 niet te vergeten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:32 schreef fanneke het volgende:
[..]
In 1958 in Zweden werd Braziliė wereldkampioen.
En ik kan me vergissen, maar volgens mij ligt Zweden toch echt in Europa.![]()
Ach, ik vind het wel een goede regel dat er niet 3 Europese clubs in een dezelfde poule kunnen. Het blijft wel een WK hč.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:28 schreef heiden6 het volgende:
Dat gedoe met die Europese landen gaat echt nergens over, typisch FIFA. Ze kunnen net zo goed direct de groepen samenstellen aan de hand van de te verwachten inkomsten, het is zo schijnheilig om te spreken over een loting als er al zoveel bepaald wordt.
In 1930 en ook in 1950 werd Urugay wereldkampioen dacht ik...quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:37 schreef DrDentz het volgende:
wat gebeurde er in 1930 dan, ik kan me het niet herinneren
Als dit het probleem is, moet je gewoon minder teams toelaten, niet de loting gaan sturen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:37 schreef Zwansen het volgende:
En je doet alsof de gehele loting al vast staat, maar wil je dan een poulesysteem maken waarin iedereen elkaar kan loten en waar je als finale Braziliė-Australiė krijgt waarin Australiė achtereenvolgens Togo, Angola en Trindidad uitschakeld?
Kan ook, maximaal 4 Europese teams ofzo. 2 uit Zuid Amerika, 1 uit Aziė en Oceaniė en 1 uit Noord- en Midden-Amerika.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:39 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Als dit het probleem is, moet je gewoon minder teams toelaten, niet de loting gaan sturen.
Ja, want blijkbaar hebben die het dan beter gedaan. Dat potjessysteem begrijp ik nog wel, anders krijg je een poult met Argentiniė, Braziliė, Nederland en Frankrijk of iets dergelijks, maar wat maakt het uit welk continent je loot? Ik vind wat exotische teams ook wel leuk, maar dat moet bepaald worden door de loting, dat maakt het WK juist leuk. Je kunt alles treffen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach, ik vind het wel een goede regel dat er niet 3 Europese clubs in een dezelfde poule kunnen. Het blijft wel een WK hč.
En je doet alsof de gehele loting al vast staat, maar wil je dan een poulesysteem maken waarin iedereen elkaar kan loten en waar je als finale Braziliė-Australiė krijgt waarin Australiė achtereenvolgens Togo, Angola en Trindidad uitschakeld?
Ok ok, de afgelopen 40 jaar ofzo dusquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:32 schreef fanneke het volgende:
[..]
In 1958 in Zweden werd Braziliė wereldkampioen.
En ik kan me vergissen, maar volgens mij ligt Zweden toch echt in Europa.![]()
maar niet in Europaquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In 1930 en ook in 1950 werd Urugay wereldkampioen dacht ik...
Want (verbeter me want ik weet het niet zeker) word er gekeken naar de resultaten van 1998(die was voor frankrijk wel redelijkquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:01 schreef armmoetzaaier het volgende:
hoe kan frankrijk nou in pot 1 staan die heeft de kwalificatie wedstrijden erg slecht gespeeld.
Dat zou wat zijn zegquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:28 schreef Trancelocator het volgende:
Ik hoop op een loting in de poule van Duitsland, dat voorkomt ook een vroegtijdig treffen tegen Braziliė. Bovendien zijn de Duitsers gewoon echt bang voor Oranje, ga maar even naar www.zdf.de of www.bild.de, ze hebben het alleen maar over Oranje.
Hopelijk komt Australiė er ook bij, dan kunnen Guus en Marco gezamenlijk Jürgen een goede les geven. Wordt een WK om snel te vergeten, voor de oosterburen dan.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:32 schreef Zwansen het volgende:
Wenn wir bei der Auslosung am Freitag Pech haben, drohen uns schon in der Vorrunde die bärenstarken Niederländer als Gegner.
Hier geil ik op. Dit soort uitspraken van de Moffen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:32 schreef Zwansen het volgende:
Wenn wir bei der Auslosung am Freitag Pech haben, drohen uns schon in der Vorrunde die bärenstarken Niederländer als Gegner.
Sie scheissen nun jetzt in irhrer hosequote:Op dinsdag 6 december 2005 17:36 schreef Zwansen het volgende:
Oh hier dus:
http://www.bild.t-online.de/BTO/index.html
Daar doe je het toch voor, als Nederlandse voetballer.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hier geil ik op. Dit soort uitspraken van de Moffen.![]()
Het leukste is natuurlijk als de moffen een überlichte poule loten en het dan nóg niet redden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:41 schreef Trancelocator het volgende:
De Duitsers laten zich heel makkelijk kennen, het moge wel duidelijk zijn dat het oprechte angst is. Aan de andere kant gun ik het de Tsjechen ook wel om de klus te klaren in de Duitse poule. Baros zijn ze ook nog niet vergeten.
Hey jij ook weer terug?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar doe je het toch voor, als Nederlandse voetballer.
Idd. Geweldig!quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hier geil ik op. Dit soort uitspraken van de Moffen.![]()
Heerlijke gedachte! Maar toch zou ik het 100 keer fijner vinden als wij degene zullen zijn die de moffen naar huis sturen (Moffen naar huis sturen in duitsland heeeeeeeeerrrrlijkquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het leukste is natuurlijk als de moffen een überlichte poule loten en het dan nóg niet redden.
Mag ik Zuid-Korea inruilen voor een anoniem Afrikaantje?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik hoop:
Spanje - Australiė - Nederland - Zuid-Korea
Sinds vandaag weer online, eindelijk.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hey jij ook weer terug?
Ja prachtige repliek van de moffen. Ze zijn bang voor Nederland.
Inderdaad, in pot 3 zitten nog grotere titelkandidaten dan sommige landen uit pot 1quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:22 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Geloof me, pot 3 is best hels![]()
Geen enkel land uit poule 1 is blij met een land uit pot 3, daar zit echt veel kwaliteit
Als Nederland nu uit pot 1 Duitsland of Mexico loot, kan het nog gunstig uitpakken ook
quote:Stellen wir uns vor: München, 9. Juni 2006, 18 Uhr. Die WM wird eröffnet mit dem größten Hammer-Spiel aller Weltmeisterschaften. Wir gegen Holland.
Seit gestern ist klar: Dieser Knaller ist zum WM-Start tatsächlich möglich – dank der Fifa. Das Organisations-Komitee hat den Ablauf für die Auslosung am Freitag in Leipzig festgelegt. Gastgeber Deutschland wird wie geplant an A1 gesetzt, und unsere Oranje-Nachbarn fliegen aus dem Favoriten-Topf raus.
Das bedeutet: Die Holländer können uns aus dem Topf 3 (hier sind acht Europa-Teams drin) zugelost werden. OK-Vize Wolfgang Niersbach bestätigt: „Ja, ein Eröffnungsspiel Deutschland gegen Holland läßt das Losverfahren zu.“ Voraussetzung: Holland kommt in unsere Gruppe und erhält die Position A2 zugelost. Das erste Spiel heißt offiziell A1 gegen A2. Wir gegen Holland!
Die Fifa-Entscheidung ist eine Backpfeife für unsere Nachbarn. Noch am Montag abend hatte Hollands-Verbandsboss und Uefa-Schatzmeister Dr. Mathieu Sprengers appelliert, sein Team doch in den Favoriten-Topf zu stecken. Nach der bisherigen Fifa-Rechnung (die Erfolge bei den letzten 3 WM-Turnieren und die letzten 3 Jahre Weltrangliste) wäre Holland unter den Top acht gewesen. Doch der Weltverband änderte seinen Modus, zählt nur noch die letzten beiden WM-Turniere. Und 2002 war Holland nicht dabei...
Wie reagieren die Oranjes? Verbands-Generalsekretär Henk Kesler angesäuert: „Es ist schon komisch. Wir sind Dritter der Fifa-Rangliste. Auch das ist keine Garantie.“ Trainer Marco van Basten sieht’s sportlicher: „Wir wollen im Juni in Superform sein. Da ist es egal, ob wir gleich gegen Deutschland oder Brasilien antreten.“
De vraag is: maakt het werkelijk iets uit?quote:Op woensdag 7 december 2005 02:44 schreef dVTB het volgende:
Ik dwaal af, maar bedoel te zeggen dat ik de rekenmethodes van de FIFA bizar vind. Ze doen totaal geen recht aan onderlinge krachtverhoudingen en zelfs niet aan onderlinge resultaten
Op zich een logische redenering, maar daaraan zou ik eerder verbinden dat je helemaal niet met potten moet werken. Het is juist zo bizar dat men bij de FIFA zoveel moeite doet om een behoorlijk ingewikkeld systeem te verzinnen, en dat dat dan nog een behoorlijk kromme uitwerking heeft.quote:Op woensdag 7 december 2005 03:17 schreef Clourhide het volgende:
[..]
De vraag is: maakt het werkelijk iets uit?
Als je als team sterker bent, dan zal dat wel blijken, toch? De "bizarre" rekenmethodes van de FIFA zijn misscien niet eens zo belangrijk. Die rekenmethodes bestaan al tientallen jaren, en hebben er o.a. voor gezorgd dat Belgiė door zijn goede prestaties in de jaren tachtig tot na het jaar 2000 de claim op "groepshoofd" op het WK heeft kunnen valideren... En je kan de Belgen nu niet echt glorieuze WK's toeschrijven na die van 1982 en (vooral) 1986...
Het is volgens mij wel degelijk een integer systeem om te rekenen, maar het is wel érg traag. Een ploeg die 10 jaar geleden topklasse was, ziet dat nu nog altijd weerspiegeld in de poulekeuze. Maar is dat erg? Ik denk het net niet. Des te meer ruimte voor verrassingen, zou ik zeggen!
iddquote:Op woensdag 7 december 2005 10:49 schreef the_undertaker het volgende:
Boeien welke pot, welke poule. Wanneer je wereldkampioen wilt worden moet je gewoon iedereen kunnen verslaan.
Idd, ze scheiten nu al alle kleuren van de regenboog daar in de broekquote:Op woensdag 7 december 2005 10:03 schreef pfaf het volgende:
De Duitsers zijn blij met ons in pot 2 las ik.
Goede tekstquote:Op woensdag 7 december 2005 10:49 schreef the_undertaker het volgende:
Boeien welke pot, welke poule. Wanneer je wereldkampioen wilt worden moet je gewoon iedereen kunnen verslaan.
Op een Engelse website gaven ze voor Engeland de poule weer die een 'free pass' naar de volgende ronde zou zijn en ook de 'group of death', waarin uitdrukkelijk Nederland werd aangehaald. Het feit dat alle media aandacht besteden aan het feit dat Nederland niet bij de eerste 8 zit, zegt eigenlijk alles.quote:Op woensdag 7 december 2005 03:53 schreef Trancelocator het volgende:
Dat er in vier jaar veel kan veranderen, blijkt maar weer uit het feit dat een halve finalist van het vorige WK er niet bij is, in dit geval Turkije. In zoveel tijd kan een team dus echt wel veel slechter worden of veel beter. De FIFA ranglijst is wat dat betreft meer up to date, hoewel logica in die lijst soms ook ver te zoeken is. Het laatste WK weegt te zwaar mee.
Maar ach ja, als FIFA het zo wil, dan zij het zo. Dan moet er wat mij betreft ook maar meteen een Duitsland-Nederland in poule A komen. Kan Oranje al vroegtijdig flink wat roet in het eten gooien.![]()
Dat is natuurlijk waar, maar dan zou je dus een voorstander moeten zijn van een systeem waarbij simpelweg wordt geloot, waarbij niks en niemand (hooguit gastland en WK-winnaar uitgezonderd) in kokertjes wordt ingedeeld.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:49 schreef the_undertaker het volgende:
Klopt ook nog eens geen reet van... Nederland plaatste zich met 32 punten, Portugal met 30 daarna kwam Engeland pas met een schamele 25 punten. Net als de Oekraine trouwensquote:Op woensdag 7 december 2005 11:56 schreef bluzh het volgende:
"Finishing top of our qualification group, with the second best record in the whole of Europe, was a big achievement and I'm sure that has played a part in this decision."
Hier hoef je niet eens voor te diumen; Engeland vliegt er sowieso wel vroeg uit.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:56 schreef bluzh het volgende:
Ik blijf duimen voor een zeer snelle uitschakeling van die overschatte engelsen...![]()
Het is een soort van wetmatigheid he? Net als Spanje, die houden zich er ook altijd netjes aanquote:Op woensdag 7 december 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hier hoef je niet eens voor te diumen; Engeland vliegt er sowieso wel vroeg uit.
Exact. Engeland is net iets te afhankelijk van die Gazza kloonquote:Op woensdag 7 december 2005 12:46 schreef bluzh het volgende:
[..]
Het is een soort van wetmatigheid he? Net als Spanje, die houden zich er ook altijd netjes aan![]()
Wow serieus? Dit wist ik niet.... Als het echt zo is slaat het vrijwel alles. Het hele wk is dus aardig vooropgezet met ingebouwde "zekerheden". Achterlijke FIFA. Ik ga het nu uitzoeken (mijn baas is zooo blij met mequote:Op donderdag 8 december 2005 12:42 schreef JZweeds het volgende:
Dat Nederland in de 3e poule zit daar kan ik nog wel vrede mee hebben. Maar weet iemand hier waarom nu al bekend is dat wanneer Duitsland en Brazilie beide 1e worden in hun poule ze elkaar pas in de finale zouden kunnen treffen? Dit is toch op zijn minst lichte competitievervalsing of niet. Dat ze Duitsland van te voren in groep A willen zetten. Ok. Maar waarom moet Brazilie voor de loting al in die laatste groep geplaatsts worden?
Makkelijkste poule is dus poule met Duitsland. Duitsland is zelf niet zo sterk. Je kunt dus groepswinnaar worden. En dan kom je Brazilie pas in de finale tegen.
maarja dan moet Duitsland wel zn poule winnenquote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
Dat van Duitsland (gastland) en Braziliė (titelverdediger) is niet nieuw. De ene ploeg komt in groep A, de ander in groep C. Wedstrijdschema's liggen allang vast en A1 en C1 kunnen elkaar pas in de finale treffen. Het is op zich inderdaad een vorm van competitiebeļnvloeding, maar het werd op vorige WK's precies zo gedaan. Niks nieuws dus.
De volkomen uit de lucht gegrepen 'koker-indeling' vind ik veel zorgwekkender. Bij de loting voor de kwalificatie van het EK zit Nederland overigens *wel* in groep 1 en landen als Spanje en Italiė niet.
De UEFA en de FIFA houden er andere methodes op naquote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
De volkomen uit de lucht gegrepen 'koker-indeling' vind ik veel zorgwekkender. Bij de loting voor de kwalificatie van het EK zit Nederland overigens *wel* in groep 1 en landen als Spanje en Italiė niet.
Aha!quote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
Dat van Duitsland (gastland) en Braziliė (titelverdediger) is niet nieuw. De ene ploeg komt in groep A, de ander in groep C. Wedstrijdschema's liggen allang vast en A1 en C1 kunnen elkaar pas in de finale treffen. Het is op zich inderdaad een vorm van competitiebeļnvloeding, maar het werd op vorige WK's precies zo gedaan. Niks nieuws dus.
Ivoorkustquote:Op donderdag 8 december 2005 15:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Het zal wel weer aan mij liggen, maar wat betekent "Elfenbeinküste"?
Dat zullen we in januari merken als er geloot wordt voor het EK 2008... ik neem immers aan dat er nog geen 'pot-indeling' gemaakt is.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
Nee, Elfenbein is het.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
elPenbein is het volgens mij. In het Nederlands is elpenbeen ook een synoniem voor ivoor.
Is helemaal niks gevaarlijks aan. Valt nergens te bewijzen dat er mee gesjoemeld wordt en de FIFA is een onnoemelijk machtig orgaan.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Zoiets gebeurt wel eerlijk hoor, veel te link om met de loting te sjoemelen.
Mwah, als je echt iets wilt bereiken daar zul je van iedereen moeten kunnen winnen.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:46 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik ben bang dan Nederland het moeilijk krijgt en dat Duitsland weer een makkelijk poule krijgtzoals altijd het geval al was.
Ja ok, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Mwah, als je echt iets wilt bereiken daar zul je van iedereen moeten kunnen winnen.
quote:Qualifying star: Dutch defender Barry Opdam. His 37th minute goal against the Czech Republic did not just secure a win for Holland, it secured England's place at the finals.
Helemaal mee eens. Bovendien als je doorgaat uit de poule met teveel vertrouwen in jezelf krijg je meteen een pak op je broek.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik denk dat dit onze lichtst mogelijke loting is;
Spanje
Nederland
Angola
Trinidad.
Voor Nederland zal het denk ik beter zijn iets sterkere tegenstanders te loten. Zo groei je sneller in het toernooi en stel je je anders in op volgende tegenstanders.
Ik suggereer dat een monsterscore in de voorrondes het verloop van het toernooi alleen maar ten slechte komt. Onderschatting gaat dan optreden.
Frankrijk
Nederland
Tunesie
Japan
Laat het ze maar lekker moeilijk krijgen. Tunesie is een pittige tegenstander, waar men doorgaans moeilijk tegen scoort en Frankrijk is gelijk aan Nederland. Japan is outsider. Je kunt er niet van verliezen, maar zeker veel tegenstand van verwachten.
Hehequote:Op vrijdag 9 december 2005 09:55 schreef Gunner het volgende:
Nog een grapje op de BBC website onder de England Team Guide
[..]
Half 9 ofzo, met om half 10 de loting zelfquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:01 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Lieverdjes. Hoe laat begint 't feessie?
Dan pas?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:04 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Half 9 ofzo, met om half 10 de loting zelf
hier vanwege werk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:09 schreef Messenga het volgende:
Gelukkig wel, Anders moet ik et missen vanwege school
Jup, kunnen ze ook nog mooi klaverjassenquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:40 schreef DeTolk het volgende:
In de proefloting dus bij Beenhakker en Advocaat
Guus stond hier aan de deur of ik mee wilde.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:49 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Jup, kunnen ze ook nog mooi klaverjassen![]()
* Roycoooooo is overigens wel thuis met de loting![]()
Maar Braziliė moet toch ook kwalificatiewedstrijden spelen? (bron)quote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
... en Braziliė (titelverdediger) is ...
?? dat klopt niet volgens mij.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:33 schreef Messenga het volgende:
Pagina 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |