Wow serieus? Dit wist ik niet.... Als het echt zo is slaat het vrijwel alles. Het hele wk is dus aardig vooropgezet met ingebouwde "zekerheden". Achterlijke FIFA. Ik ga het nu uitzoeken (mijn baas is zooo blij met mequote:Op donderdag 8 december 2005 12:42 schreef JZweeds het volgende:
Dat Nederland in de 3e poule zit daar kan ik nog wel vrede mee hebben. Maar weet iemand hier waarom nu al bekend is dat wanneer Duitsland en Brazilie beide 1e worden in hun poule ze elkaar pas in de finale zouden kunnen treffen? Dit is toch op zijn minst lichte competitievervalsing of niet. Dat ze Duitsland van te voren in groep A willen zetten. Ok. Maar waarom moet Brazilie voor de loting al in die laatste groep geplaatsts worden?
Makkelijkste poule is dus poule met Duitsland. Duitsland is zelf niet zo sterk. Je kunt dus groepswinnaar worden. En dan kom je Brazilie pas in de finale tegen.
maarja dan moet Duitsland wel zn poule winnenquote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
Dat van Duitsland (gastland) en Brazilië (titelverdediger) is niet nieuw. De ene ploeg komt in groep A, de ander in groep C. Wedstrijdschema's liggen allang vast en A1 en C1 kunnen elkaar pas in de finale treffen. Het is op zich inderdaad een vorm van competitiebeïnvloeding, maar het werd op vorige WK's precies zo gedaan. Niks nieuws dus.
De volkomen uit de lucht gegrepen 'koker-indeling' vind ik veel zorgwekkender. Bij de loting voor de kwalificatie van het EK zit Nederland overigens *wel* in groep 1 en landen als Spanje en Italië niet.
De UEFA en de FIFA houden er andere methodes op naquote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
De volkomen uit de lucht gegrepen 'koker-indeling' vind ik veel zorgwekkender. Bij de loting voor de kwalificatie van het EK zit Nederland overigens *wel* in groep 1 en landen als Spanje en Italië niet.
Aha!quote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
Dat van Duitsland (gastland) en Brazilië (titelverdediger) is niet nieuw. De ene ploeg komt in groep A, de ander in groep C. Wedstrijdschema's liggen allang vast en A1 en C1 kunnen elkaar pas in de finale treffen. Het is op zich inderdaad een vorm van competitiebeïnvloeding, maar het werd op vorige WK's precies zo gedaan. Niks nieuws dus.
Ivoorkustquote:Op donderdag 8 december 2005 15:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Het zal wel weer aan mij liggen, maar wat betekent "Elfenbeinküste"?
Dat zullen we in januari merken als er geloot wordt voor het EK 2008... ik neem immers aan dat er nog geen 'pot-indeling' gemaakt is.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:28 schreef dVTB het volgende:
Nee, Elfenbein is het.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
elPenbein is het volgens mij. In het Nederlands is elpenbeen ook een synoniem voor ivoor.
Is helemaal niks gevaarlijks aan. Valt nergens te bewijzen dat er mee gesjoemeld wordt en de FIFA is een onnoemelijk machtig orgaan.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Zoiets gebeurt wel eerlijk hoor, veel te link om met de loting te sjoemelen.
Mwah, als je echt iets wilt bereiken daar zul je van iedereen moeten kunnen winnen.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:46 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik ben bang dan Nederland het moeilijk krijgt en dat Duitsland weer een makkelijk poule krijgtzoals altijd het geval al was.
Ja ok, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Mwah, als je echt iets wilt bereiken daar zul je van iedereen moeten kunnen winnen.
quote:Qualifying star: Dutch defender Barry Opdam. His 37th minute goal against the Czech Republic did not just secure a win for Holland, it secured England's place at the finals.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |